Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihomoravská inspekce řeší časté stížnosti na účtování slev v obchodech

Sleva, akční cena, výprodej. Zvláště v lednu jsou obchody plné zlevněného zboží. Ale pozor, ceny u regálu nemusí vždy odpovídat částce, kterou pak zákazníkům namarkuje pokladní. Česká obchodní inspekce varuje, že takové chyby s cenovkami řeší v kraji několikrát měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O13n48d31ř25e61j 56H51o60l23u92b 1489937398726

Omezit některé chyby způsobené lidským faktorem je snadné. Stačí u každé slevové cedule uvádět i od kdy do kdy ta sleva platí (samozřejmě čitelným písmem). Pak je to jasné zákazníkovi a je mnohem snazší pro prodavače identifikovat zapomenutou ceduli. A pokud se tam zapomene i po skončení akce, obchod je pořád v pohodě, protože to tam napsané bylo. Někde jsem to viděl. Je to triviální, nevidím tam žádné další náklady a je to výhoda pro všechny (vycházím samozřejmě z oficiálního předpokladu, že žádný obchod nechce nachytat své zákazníky zavádějícími či již neplatnými údaji, což mi zaručeně každý obchod potvrdí).

Další zjednodušení používané v některých obchodech je uvedení kódu na cenovce u regálu. Omezí se tím problémy, které způsobují "zlobiví zákazníci", kteří "přemisťují výrobky mezi regály" a hlavně "přenášejí větší balení k cedulím určeným pro menší balení". Není pak pro mě problém se v případě, že se mi cena zdá nějak hodně dobrá, přesvědčit, že se opravdu týká toho konkrétního zboží.

+1/0
21.1.2014 9:12

P31e33t52r 12R77i77h29a86k 7341268648396

Taky se mi stalo v Tescu, namarkovana cena byla "neakcni". Informoval jsem pokladni, zavolala vedouci a bezproblemu mi byl rozdil vracen. Ve vsi slusnosti.

+1/0
20.1.2014 23:44

T81o89m34á32š 16B24ř28o18u48š11e72k 6191610470269

To já měl zase zkušenost s brněnským Albertem na ulici Hrnčířská takovou, že jsem koupil 1,5 kg brambor za 29,90 kč a citrony (500 g) v síťce za 15,50 kč a za brambory mi bylo u pokladny účtováno 39,90 kč a za citrony 18,50 kč. Paní pokladní nejdřív remcala, ale když jsem si vedl pořád svou, tak se zvedla a na ceny se šla podívat a musela potom uznat mou pravdu. Ale asi 2 měsíce před tím jsem koupil v akci guláš a cena u pokladny neseděla. A když jsem vznesl u paní pokladní námitku, tak se na mě ještě obořila a řekla bůh ví co jsem viděl a že to by mohl říct každý. Dál se se mnou odmítla bavit a odbavovala dalšího zákazníka.;-€

+1/0
20.1.2014 20:30

A69d11a60m 75R50y33c74h77l25ý 1588987889803

Už aby padaly ty miliónové pokuty

+3/0
20.1.2014 19:26

P44a25v23l14a 59S31m73a61l35o89v85á 7335747311334

Spíš se mi stalo, že jsem si všimla, že když dá řetězec zboží do akce, zvýší u něho původní cenu, kterou demonstrativně přeškrtne na tabuli, aby mohl napsat, že slevil o více procent. 

Např. nyní je v akci květák v Albertovi. Minulý týden v sobotu jsme se na něho dívali, stál 49, 90. Teď jak je v akci za 29,90, uvedli, že původní cena byla 59,90- a ejhle, padesáti procentní sleva je na světě.

+6/0
20.1.2014 14:51

J30i59ř43í 49Š40v61a58g85r 3738500245166

Pritom v lete byl mimo akci za 14,90....

0/0
20.1.2014 15:37

T16o21m19a72s 17N34o46v73o33t87n68y 3591396728649

Tak Albert je z těch řetězců asi nejhorší co se týká klamání zákazníků a účtování nesprávných cen. O výši původních cen, které se navyšují nemá cenu se ani zmiňovat.

Každý chápe, že chyba se občas stát může, zapomene se nějaká cenovka vyměnit po akci apod. Ale v Albertu je to naprosto pořád, že něco nesedí a zážitek bývá to pak řešit, kolikrát prodavačky ani neznají těch pár vět ze zákona a buď tvrdí ať to vrátíte nebo si to musíte nechat za vyšší cenu...

O tom, že Albert záměrně dává do akcí věci, o kterých už předem ví, že jich bude na obchodě naprosté minimum, taky nebudu ani víc psát, prostě pokud je jakákoliv jiná možnost, tak do Alberta nemá cenu vůbec lozit. Bohužel na sídlištích na to Albert často hřeší že je jediná alternativa.

+3/0
20.1.2014 18:52

P44a20v73l51a 74S12m51a57l64o25v58á 7585297841394

Tak to se zas musím zastat, brigádně jsem při studiu v Alb. dělala a když neseděla cena, tak se pak vrátil rozdíl peněz, samozřejmě se to ale musí nejdřív opravit v počítači. To, že své zaměstnance neplatí (i několik desítek neproplacených hodin měsíčně, vlastní zkušenost) a prodavačky jsou pak protivné jak prd... už je bohužel věc jiná...

+1/0
20.1.2014 20:45

J49a62n 44S25o67u50k26u26p 1784974386565

Tak u těch cenových změn, tam je prostě lidský faktor poslabší.

0/0
20.1.2014 12:26

M10i41c90h83a20l 67K96r24č74á98l 6988488146642

Zajímavé že je to vždy ve prospěch obchodu.

+4/0
20.1.2014 12:45

J62a53n 57S57o75u26k88u92p 1474154246245

Ano, ale ono to dá docela logiku a navíc o tom, jak se obchod nechal nachytat na jedněch baterkách, o tom tu asi článek nikdá nebude. Jinak, velká část slev je řízena centrálně, do obchodů se jen posílá, kde co vylepit atd., tak to prostě nestíhají.

+2/0
20.1.2014 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.