Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihomoravská inspekce řeší časté stížnosti na účtování slev v obchodech

Sleva, akční cena, výprodej. Zvláště v lednu jsou obchody plné zlevněného zboží. Ale pozor, ceny u regálu nemusí vždy odpovídat částce, kterou pak zákazníkům namarkuje pokladní. Česká obchodní inspekce varuje, že takové chyby s cenovkami řeší v kraji několikrát měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O51n70d96ř38e96j 74H58o81l53u67b 1409477688516

Omezit některé chyby způsobené lidským faktorem je snadné. Stačí u každé slevové cedule uvádět i od kdy do kdy ta sleva platí (samozřejmě čitelným písmem). Pak je to jasné zákazníkovi a je mnohem snazší pro prodavače identifikovat zapomenutou ceduli. A pokud se tam zapomene i po skončení akce, obchod je pořád v pohodě, protože to tam napsané bylo. Někde jsem to viděl. Je to triviální, nevidím tam žádné další náklady a je to výhoda pro všechny (vycházím samozřejmě z oficiálního předpokladu, že žádný obchod nechce nachytat své zákazníky zavádějícími či již neplatnými údaji, což mi zaručeně každý obchod potvrdí).

Další zjednodušení používané v některých obchodech je uvedení kódu na cenovce u regálu. Omezí se tím problémy, které způsobují "zlobiví zákazníci", kteří "přemisťují výrobky mezi regály" a hlavně "přenášejí větší balení k cedulím určeným pro menší balení". Není pak pro mě problém se v případě, že se mi cena zdá nějak hodně dobrá, přesvědčit, že se opravdu týká toho konkrétního zboží.

+1/0
21.1.2014 9:12

P54e85t61r 45R92i15h65a48k 7221988688846

Taky se mi stalo v Tescu, namarkovana cena byla "neakcni". Informoval jsem pokladni, zavolala vedouci a bezproblemu mi byl rozdil vracen. Ve vsi slusnosti.

+1/0
20.1.2014 23:44

T52o96m43á75š 45B95ř61o34u64š48e57k 6691480700309

To já měl zase zkušenost s brněnským Albertem na ulici Hrnčířská takovou, že jsem koupil 1,5 kg brambor za 29,90 kč a citrony (500 g) v síťce za 15,50 kč a za brambory mi bylo u pokladny účtováno 39,90 kč a za citrony 18,50 kč. Paní pokladní nejdřív remcala, ale když jsem si vedl pořád svou, tak se zvedla a na ceny se šla podívat a musela potom uznat mou pravdu. Ale asi 2 měsíce před tím jsem koupil v akci guláš a cena u pokladny neseděla. A když jsem vznesl u paní pokladní námitku, tak se na mě ještě obořila a řekla bůh ví co jsem viděl a že to by mohl říct každý. Dál se se mnou odmítla bavit a odbavovala dalšího zákazníka.;-€

+1/0
20.1.2014 20:30

A80d77a76m 82R81y57c88h89l33ý 1578537129963

Už aby padaly ty miliónové pokuty

+3/0
20.1.2014 19:26

P75a13v57l96a 68S22m32a61l48o77v32á 7435857431854

Spíš se mi stalo, že jsem si všimla, že když dá řetězec zboží do akce, zvýší u něho původní cenu, kterou demonstrativně přeškrtne na tabuli, aby mohl napsat, že slevil o více procent. 

Např. nyní je v akci květák v Albertovi. Minulý týden v sobotu jsme se na něho dívali, stál 49, 90. Teď jak je v akci za 29,90, uvedli, že původní cena byla 59,90- a ejhle, padesáti procentní sleva je na světě.

+6/0
20.1.2014 14:51

J15i38ř91í 96Š31v84a83g69r 3458250865366

Pritom v lete byl mimo akci za 14,90....

0/0
20.1.2014 15:37

T90o93m63a58s 61N90o59v10o36t47n68y 3421106548499

Tak Albert je z těch řetězců asi nejhorší co se týká klamání zákazníků a účtování nesprávných cen. O výši původních cen, které se navyšují nemá cenu se ani zmiňovat.

Každý chápe, že chyba se občas stát může, zapomene se nějaká cenovka vyměnit po akci apod. Ale v Albertu je to naprosto pořád, že něco nesedí a zážitek bývá to pak řešit, kolikrát prodavačky ani neznají těch pár vět ze zákona a buď tvrdí ať to vrátíte nebo si to musíte nechat za vyšší cenu...

O tom, že Albert záměrně dává do akcí věci, o kterých už předem ví, že jich bude na obchodě naprosté minimum, taky nebudu ani víc psát, prostě pokud je jakákoliv jiná možnost, tak do Alberta nemá cenu vůbec lozit. Bohužel na sídlištích na to Albert často hřeší že je jediná alternativa.

+3/0
20.1.2014 18:52

P94a24v12l84a 94S65m56a79l21o90v42á 7215807811844

Tak to se zas musím zastat, brigádně jsem při studiu v Alb. dělala a když neseděla cena, tak se pak vrátil rozdíl peněz, samozřejmě se to ale musí nejdřív opravit v počítači. To, že své zaměstnance neplatí (i několik desítek neproplacených hodin měsíčně, vlastní zkušenost) a prodavačky jsou pak protivné jak prd... už je bohužel věc jiná...

+1/0
20.1.2014 20:45

J69a54n 38S59o40u49k31u84p 1344244776905

Tak u těch cenových změn, tam je prostě lidský faktor poslabší.

0/0
20.1.2014 12:26

M70i82c26h51a68l 90K75r90č22á59l 6318248616442

Zajímavé že je to vždy ve prospěch obchodu.

+4/0
20.1.2014 12:45

J23a52n 66S28o78u77k28u50p 1774234146505

Ano, ale ono to dá docela logiku a navíc o tom, jak se obchod nechal nachytat na jedněch baterkách, o tom tu asi článek nikdá nebude. Jinak, velká část slev je řízena centrálně, do obchodů se jen posílá, kde co vylepit atd., tak to prostě nestíhají.

+2/0
20.1.2014 13:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.