Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihomoravská inspekce řeší časté stížnosti na účtování slev v obchodech

Sleva, akční cena, výprodej. Zvláště v lednu jsou obchody plné zlevněného zboží. Ale pozor, ceny u regálu nemusí vždy odpovídat částce, kterou pak zákazníkům namarkuje pokladní. Česká obchodní inspekce varuje, že takové chyby s cenovkami řeší v kraji několikrát měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O76n46d24ř67e60j 33H97o16l80u67b 1789837798526

Omezit některé chyby způsobené lidským faktorem je snadné. Stačí u každé slevové cedule uvádět i od kdy do kdy ta sleva platí (samozřejmě čitelným písmem). Pak je to jasné zákazníkovi a je mnohem snazší pro prodavače identifikovat zapomenutou ceduli. A pokud se tam zapomene i po skončení akce, obchod je pořád v pohodě, protože to tam napsané bylo. Někde jsem to viděl. Je to triviální, nevidím tam žádné další náklady a je to výhoda pro všechny (vycházím samozřejmě z oficiálního předpokladu, že žádný obchod nechce nachytat své zákazníky zavádějícími či již neplatnými údaji, což mi zaručeně každý obchod potvrdí).

Další zjednodušení používané v některých obchodech je uvedení kódu na cenovce u regálu. Omezí se tím problémy, které způsobují "zlobiví zákazníci", kteří "přemisťují výrobky mezi regály" a hlavně "přenášejí větší balení k cedulím určeným pro menší balení". Není pak pro mě problém se v případě, že se mi cena zdá nějak hodně dobrá, přesvědčit, že se opravdu týká toho konkrétního zboží.

+1/0
21.1.2014 9:12

P72e83t44r 97R24i32h26a20k 7801678158676

Taky se mi stalo v Tescu, namarkovana cena byla "neakcni". Informoval jsem pokladni, zavolala vedouci a bezproblemu mi byl rozdil vracen. Ve vsi slusnosti.

+1/0
20.1.2014 23:44

T95o41m75á36š 44B72ř68o41u35š96e19k 6361370890709

To já měl zase zkušenost s brněnským Albertem na ulici Hrnčířská takovou, že jsem koupil 1,5 kg brambor za 29,90 kč a citrony (500 g) v síťce za 15,50 kč a za brambory mi bylo u pokladny účtováno 39,90 kč a za citrony 18,50 kč. Paní pokladní nejdřív remcala, ale když jsem si vedl pořád svou, tak se zvedla a na ceny se šla podívat a musela potom uznat mou pravdu. Ale asi 2 měsíce před tím jsem koupil v akci guláš a cena u pokladny neseděla. A když jsem vznesl u paní pokladní námitku, tak se na mě ještě obořila a řekla bůh ví co jsem viděl a že to by mohl říct každý. Dál se se mnou odmítla bavit a odbavovala dalšího zákazníka.;-€

+1/0
20.1.2014 20:30

A22d98a97m 54R54y16c31h74l39ý 1748267179133

Už aby padaly ty miliónové pokuty

+3/0
20.1.2014 19:26

P89a65v65l55a 61S91m37a65l40o53v33á 7155257471264

Spíš se mi stalo, že jsem si všimla, že když dá řetězec zboží do akce, zvýší u něho původní cenu, kterou demonstrativně přeškrtne na tabuli, aby mohl napsat, že slevil o více procent. 

Např. nyní je v akci květák v Albertovi. Minulý týden v sobotu jsme se na něho dívali, stál 49, 90. Teď jak je v akci za 29,90, uvedli, že původní cena byla 59,90- a ejhle, padesáti procentní sleva je na světě.

+6/0
20.1.2014 14:51

J74i74ř17í 69Š33v61a13g21r 3818230605616

Pritom v lete byl mimo akci za 14,90....

0/0
20.1.2014 15:37

T74o65m46a61s 28N65o64v50o69t41n62y 3731456628149

Tak Albert je z těch řetězců asi nejhorší co se týká klamání zákazníků a účtování nesprávných cen. O výši původních cen, které se navyšují nemá cenu se ani zmiňovat.

Každý chápe, že chyba se občas stát může, zapomene se nějaká cenovka vyměnit po akci apod. Ale v Albertu je to naprosto pořád, že něco nesedí a zážitek bývá to pak řešit, kolikrát prodavačky ani neznají těch pár vět ze zákona a buď tvrdí ať to vrátíte nebo si to musíte nechat za vyšší cenu...

O tom, že Albert záměrně dává do akcí věci, o kterých už předem ví, že jich bude na obchodě naprosté minimum, taky nebudu ani víc psát, prostě pokud je jakákoliv jiná možnost, tak do Alberta nemá cenu vůbec lozit. Bohužel na sídlištích na to Albert často hřeší že je jediná alternativa.

+3/0
20.1.2014 18:52

P80a54v74l49a 39S67m14a98l63o66v55á 7835507851544

Tak to se zas musím zastat, brigádně jsem při studiu v Alb. dělala a když neseděla cena, tak se pak vrátil rozdíl peněz, samozřejmě se to ale musí nejdřív opravit v počítači. To, že své zaměstnance neplatí (i několik desítek neproplacených hodin měsíčně, vlastní zkušenost) a prodavačky jsou pak protivné jak prd... už je bohužel věc jiná...

+1/0
20.1.2014 20:45

J82a42n 11S39o61u10k93u91p 1144494596965

Tak u těch cenových změn, tam je prostě lidský faktor poslabší.

0/0
20.1.2014 12:26

M56i43c22h43a34l 69K57r31č65á16l 6738308936692

Zajímavé že je to vždy ve prospěch obchodu.

+4/0
20.1.2014 12:45

J66a81n 94S72o81u23k63u24p 1574294716155

Ano, ale ono to dá docela logiku a navíc o tom, jak se obchod nechal nachytat na jedněch baterkách, o tom tu asi článek nikdá nebude. Jinak, velká část slev je řízena centrálně, do obchodů se jen posílá, kde co vylepit atd., tak to prostě nestíhají.

+2/0
20.1.2014 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.