Diskuze

Jihomoravská inspekce řeší časté stížnosti na účtování slev v obchodech

Sleva, akční cena, výprodej. Zvláště v lednu jsou obchody plné zlevněného zboží. Ale pozor, ceny u regálu nemusí vždy odpovídat částce, kterou pak zákazníkům namarkuje pokladní. Česká obchodní inspekce varuje, že takové chyby s cenovkami řeší v kraji několikrát měsíčně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Omezit některé chyby způsobené lidským faktorem je snadné. Stačí u každé slevové cedule uvádět i od kdy do kdy ta sleva platí (samozřejmě čitelným písmem). Pak je to jasné zákazníkovi a je mnohem snazší pro prodavače identifikovat zapomenutou ceduli. A pokud se tam zapomene i po skončení akce, obchod je pořád v pohodě, protože to tam napsané bylo. Někde jsem to viděl. Je to triviální, nevidím tam žádné další náklady a je to výhoda pro všechny (vycházím samozřejmě z oficiálního předpokladu, že žádný obchod nechce nachytat své zákazníky zavádějícími či již neplatnými údaji, což mi zaručeně každý obchod potvrdí).

Další zjednodušení používané v některých obchodech je uvedení kódu na cenovce u regálu. Omezí se tím problémy, které způsobují "zlobiví zákazníci", kteří "přemisťují výrobky mezi regály" a hlavně "přenášejí větší balení k cedulím určeným pro menší balení". Není pak pro mě problém se v případě, že se mi cena zdá nějak hodně dobrá, přesvědčit, že se opravdu týká toho konkrétního zboží.

1 0
možnosti

P42e61t63r 61R81i81h41a30k

20. 1. 2014 23:44

Taky se mi stalo v Tescu, namarkovana cena byla "neakcni". Informoval jsem pokladni, zavolala vedouci a bezproblemu mi byl rozdil vracen. Ve vsi slusnosti.

1 0
možnosti

To já měl zase zkušenost s brněnským Albertem na ulici Hrnčířská takovou, že jsem koupil 1,5 kg brambor za 29,90 kč a citrony (500 g) v síťce za 15,50 kč a za brambory mi bylo u pokladny účtováno 39,90 kč a za citrony 18,50 kč. Paní pokladní nejdřív remcala, ale když jsem si vedl pořád svou, tak se zvedla a na ceny se šla podívat a musela potom uznat mou pravdu. Ale asi 2 měsíce před tím jsem koupil v akci guláš a cena u pokladny neseděla. A když jsem vznesl u paní pokladní námitku, tak se na mě ještě obořila a řekla bůh ví co jsem viděl a že to by mohl říct každý. Dál se se mnou odmítla bavit a odbavovala dalšího zákazníka.;-€

1 0
možnosti

A38d37a53m 70R36y11c51h23l81ý

20. 1. 2014 19:26

Už aby padaly ty miliónové pokuty

3 0
možnosti

Spíš se mi stalo, že jsem si všimla, že když dá řetězec zboží do akce, zvýší u něho původní cenu, kterou demonstrativně přeškrtne na tabuli, aby mohl napsat, že slevil o více procent. 

Např. nyní je v akci květák v Albertovi. Minulý týden v sobotu jsme se na něho dívali, stál 49, 90. Teď jak je v akci za 29,90, uvedli, že původní cena byla 59,90- a ejhle, padesáti procentní sleva je na světě.

6 0
možnosti

J42i54ř70í 60Š98v26a84g82r

20. 1. 2014 15:37

Pritom v lete byl mimo akci za 14,90....

0 0
možnosti

J82a86n 70S81o86u32k53u38p

20. 1. 2014 12:26

Tak u těch cenových změn, tam je prostě lidský faktor poslabší.

0 0
možnosti

Zajímavé že je to vždy ve prospěch obchodu.

4 0
možnosti