- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Omezit některé chyby způsobené lidským faktorem je snadné. Stačí u každé slevové cedule uvádět i od kdy do kdy ta sleva platí (samozřejmě čitelným písmem). Pak je to jasné zákazníkovi a je mnohem snazší pro prodavače identifikovat zapomenutou ceduli. A pokud se tam zapomene i po skončení akce, obchod je pořád v pohodě, protože to tam napsané bylo. Někde jsem to viděl. Je to triviální, nevidím tam žádné další náklady a je to výhoda pro všechny (vycházím samozřejmě z oficiálního předpokladu, že žádný obchod nechce nachytat své zákazníky zavádějícími či již neplatnými údaji, což mi zaručeně každý obchod potvrdí).
Další zjednodušení používané v některých obchodech je uvedení kódu na cenovce u regálu. Omezí se tím problémy, které způsobují "zlobiví zákazníci", kteří "přemisťují výrobky mezi regály" a hlavně "přenášejí větší balení k cedulím určeným pro menší balení". Není pak pro mě problém se v případě, že se mi cena zdá nějak hodně dobrá, přesvědčit, že se opravdu týká toho konkrétního zboží.
Taky se mi stalo v Tescu, namarkovana cena byla "neakcni". Informoval jsem pokladni, zavolala vedouci a bezproblemu mi byl rozdil vracen. Ve vsi slusnosti.
To já měl zase zkušenost s brněnským Albertem na ulici Hrnčířská takovou, že jsem koupil 1,5 kg brambor za 29,90 kč a citrony (500 g) v síťce za 15,50 kč a za brambory mi bylo u pokladny účtováno 39,90 kč a za citrony 18,50 kč. Paní pokladní nejdřív remcala, ale když jsem si vedl pořád svou, tak se zvedla a na ceny se šla podívat a musela potom uznat mou pravdu. Ale asi 2 měsíce před tím jsem koupil v akci guláš a cena u pokladny neseděla. A když jsem vznesl u paní pokladní námitku, tak se na mě ještě obořila a řekla bůh ví co jsem viděl a že to by mohl říct každý. Dál se se mnou odmítla bavit a odbavovala dalšího zákazníka.
Spíš se mi stalo, že jsem si všimla, že když dá řetězec zboží do akce, zvýší u něho původní cenu, kterou demonstrativně přeškrtne na tabuli, aby mohl napsat, že slevil o více procent.
Např. nyní je v akci květák v Albertovi. Minulý týden v sobotu jsme se na něho dívali, stál 49, 90. Teď jak je v akci za 29,90, uvedli, že původní cena byla 59,90- a ejhle, padesáti procentní sleva je na světě.
Tak u těch cenových změn, tam je prostě lidský faktor poslabší.
Zajímavé že je to vždy ve prospěch obchodu.