Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie našla seniora, který srazil tři chodce a ujel. Pomohli svědci

Policie už zná řidiče, který v pondělí večer srazil na přechodu v Brně muže se dvěma dětmi a od nehody ujel. Díky svědkům a sdělovacím prostředkům ho kriminalisté vypátrali hned druhého dne odpoledne. Devětašedesátiletý šofér tvrdí, že zastavil a šel se na zraněné podívat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o12m25a12s 50N74o17v72o83t22n61y 3131506748119

No zrovna na tom Veveří by se mohli policajti postavit a trochu ty chodce probrat, co předvádějí zejména u zastávek na Konečného nám. nad tím mi zůstává rozum stát jako chodci a jako řidiči dvojnásob. Červená nečervená, přebíhání přes 4 pruhy před trolejbusem, takže není šance je vidět apod. A aby to bylo správně vyvážené, na Úvoze by zase mohli pohlídat ten semafor u školy, tam se zase nechce brzdit řidičům, každý den běžně se jezdí na červenou kdy už chodcům blikne zelená.

+1/0
22.1.2014 15:02

F98r21a41n53t19i23š82e43k 83E83l54i55á40š 6137383685936

Největší problém je ale  v tom, že ten chasník od nehody ujel a policajtům se nehlásil. Měl by se zvažovat,vedle přísných trestů, i doživotní zákaz řízení. Lidé, kteří ujedou od nehody, nemají za volantem co pohledávat

+2/0
22.1.2014 23:56

P88a63v40e70l 19O19d35r58a54z53i73l 6504469477200

Chlápek je mimo. Prostě musí dávat pozor. Kdyby chodci měli povinnost mít reflexní prvky, bylo by to lepší, ale co pak zase ti, kteří by je neměli? Ti by byli zcela neviditelní.

0/−2
22.1.2014 14:42

P96a62v37e18l 90O30d21r52a19z67i41l 6284959297760

Jo a tím nemyslím konkrétně tyhle sražené chodce, tam by jim stejně reflexní prvky nepomohly.

0/0
22.1.2014 14:43

R68a55d53e67k 24H85o44d39a88ň 9126157931633

A on nějaký zákon ty reflexní prvky snad zakazuje? Ne? Tak proč to nenecháte na svobodném rozhodnutí každého občana, proč je zase potřeba do toho míchat stát?

+1/0
22.1.2014 14:48

T69o19m91á46š 45S43k57á76l75a 6308777

protože stát se očividně montuje do případu, kdy "neviditelného" srazíte a je to VAŠE vina.

+2/−1
22.1.2014 14:53

F72r76a20n30t12a 77T90i39m39a76n 7830278961780

Ano, protože podle současné legislativy žádné reflexní prvky mít nemusí. Musí jít po chodníku nebo po levé straně silnice ve směru chůze, nic víc. A jinak nehoda se stala ve městě na přechodu - to řidičům nestačí mimo reflektorů aut všudepřítomné veřejné osvětlení?

+3/0
22.1.2014 16:52

R32a33d62e32k 47H15o84d35a56ň 9826987751933

Zjevně ne. Stalo se to večer, včera navíc dost pršelo, potkávací světla zas tak moc mimo silnic nesvítí a dálkovými svítit nesmíte. A do toho všeho chodec může vstoupit např. zpoza domu nebo je přechod v mírné zatáčce, navíc když leje a chodec třeba není moc osvětlený.

Jak píšu níž: je jedno jak moc je to vina řidiče z hlediska zákonů, střet chodce a auta odskáče vždy chodec. A je na chodci zda chce být v právu a v rakvi, nebo zda jde do silnice se 100 % jistotou že přejde.

0/0
22.1.2014 18:11

F81r61a71n98t92a 35T74i93m46a75n 7230378211200

To je otázka individuálních priorit, které nemůžu jako jednotlivec posoudit. Každopádně v případě sražení chodců za usmrcení z nedbalosti (což je právě zabití chodce na přechodu) je horní hranice 8 roků v kriminále (při zabití více jak jednoho chodce je to 10 roků). A je úplně jedno, jestli chodec "svítil" nebo ne. Takže řidiči by si měli dost předem rozmyslet styl a způsob jízdy, zejm. v obcích.

+2/0
22.1.2014 19:33

L75i64b85o85r 90F94o67l23t20ý93n54e37k 2246915467304

No pokud chodec vyrazí na přechod a pak se zpoza zatáčky vyřítí auto v rychlosti, neodpovídající tomu, že je šero a prší a nevidí za zatáčku, tak co měl chudák chodec udělat pro to, aby přežil, teda kromě toho, že nebude za žádnou cenu přecházet silnici?

Ano, máte pravdu, že vina - nevina, odskáče to chodec, ale o to opatrněji bychom my řidiči měli jezdit. Když je počasí, jako včera, tak jedu raději 40, než abych vlítnul někam, kam nevidím.

+2/0
23.1.2014 0:28

J37a30n 36K82ř18í76ž 6675773905918

Nějaký další moudro by nebylo?;-DRv

0/−2
22.1.2014 20:04

R31o83b85e57r49t 93M36o93t18k70a 4696967189805

Jenže když se člověk rozhodně že si ty prvky nevezme třeba proto že nemusí, tak následky pak musí řešit celá společnost.

0/0
22.1.2014 16:25

F35r68a51n76t54a 64T21i82m56a26n 7470918111370

Kdo by si je bral po městě? Následky řeší hlavně řidič, ne celá společnost

0/0
22.1.2014 16:53

P12a97v95e18l 94Z98a72t83l37o61u53k59a11l 7291839752597

"...otec s egyptskou národností", česky bychom asi řekli "otec egyptské národnosti".

+6/0
22.1.2014 14:39

J40a22r54o57s49l35a89v 33S35t79u48c37h68l20í57k 7926978912206

Je diskriminační uvádět, že nehodu zavinil senior. Jako se neříká mladík nebo řidič středního věku zavinil nehodu. Nijak se tohoto řidiče nezastávám, ale většina seniorů dodržuje předpisy a jezdí mnohem pomaleji a oheduplněji než ostatní mladší řidiči.

+4/−4
22.1.2014 14:31

T73o61m12á18š 18S51k41á88l32a 6938627

"Mladík rozbil výlohu víkem od koše""Čmoudíte, říkali studenti domkářům"

to jen tak z dnešního domácího vydání, z témat kde o věk nejde

0/−1
22.1.2014 14:55

J91a97n 79K66ř17í78ž 6555793615728

A co tím chtěl autor říci??Rv

0/−1
22.1.2014 20:06

T16o83m68a28s 33N55o67v51o95t65n12y 3361736128969

To je fakt, třeba u Avionu kvůli takovým "opatrným" řidičům (+ slepicím v SUV) museli předělat celé parkoviště, protože jejich opatrnost spočívá v tom, že neví kde je pravá ruka a že hlavní silnice podle nich je prostě na širší... tolik k té pomalé jízdě,která ovšem neznamená že jedou opatrně, spíš nebezpečně.

+1/0
22.1.2014 15:04

J38a13n46a 15V18e45l66í38š71k87o49v56á 3110120771470

Ano, přesně tak - mnohem pomaleji jezdí. A hlavně mají mnohem pomalejší reakce!! Když se něco stane, řeknou, že nikoho neviděli, a nepřiznají, že mají slabý zrak a že to mozek nedokázal včas zpracovat. Vidím to neustále kolem sebe. Můj otec i tchán si to byli schopní přiznat včas. Jezdili jako profesionálové (jeden do 73, druhý do 65 let) a pak to dobrovolně vzdali, protože je nutné soustředění se za volantem unavovalo, a dobrovolně vrátili řidičák. Po 70ce by si měli řidiči dobře rozmyslet, jestli na řízení auta stačí nejen fyzicky, ale hlavně psychicky. A nejvíc nevyzpytatelní jsou "sváteční řidiči" - ti už ani předpisy nedodržují, protože jezdí jako za krále klacka. 

Ještě k té diskriminaci: Mýlíte se, až na výjimky se věk řidiče uvádí. Nepovažuji to za diskriminaci, naopak by všichni senioři měli být označeni písmenem "S", tak jako začátečníci "Z", aby ostatní mohli snáze předvídat...

+3/0
22.1.2014 15:33

F28r39a47n67t76a 42T89i83m94a72n 7470368371600

A sváteční řidič snad neprošel autoškolou a stejným odborným výcvikem jako ostatní řidiči? Nebo měl u zkoušek nějakou úlevu? To asi ne, znalosti předpisů musí v testu prokázat všichni stejně, jinak nedostanou řidičák.

0/−2
22.1.2014 17:55

I64v34a77n 69H78o74l18a73s 5537367488547

>znalosti předpisů musí v testu prokázat všichni stejně

Sváteční ano, jenže většina seniorů tuto znalost prokazovala ještě podle vyhlášky č. 80 a neexistuje způsob, jak takové řidiče donutit, aby si vůbec zjistili, co vše se v předpisech od doby, kdy oni dělali autoškolu, změnilo.

+1/0
22.1.2014 20:38

F95r39a82n98t66a 48T27i28m82a95n 7350438291940

Ano, to je pravda, neexistuje a nejde je donutit. Je to to samé jako chtít po účetním maturujícím v r. 1982 daňové zákony z r. 2013 = nereálné. Ty osoby složily maturitní zkoušku ve svém platném období a klidně na výbornou. Jinak řečeno: noví řidiči znají nový zákon a staří řidiči znají starý zákon (vyhlášku).

+1/0
22.1.2014 21:36

H23e62l19e44n97a 40J11e21l33í24n77k41o33v13á 4384532852200

Plně souhlasím, bydlím v menším městě za kruhovým objezdem s výjezdem ke Kaflandu a jsem pravidelným svědkem toho, jak  staří řidiči ve starých škodovkách s ním májí obrovský problém, o správném použití blinkru ani nemluvě

0/0
23.1.2014 1:40

I29v31a46n 59H10o95l16a97s 5197187768677

To srovnání je dost mimo - účetní, který průběžně nesleduje změny daňových zákonů, se záhy ocitne na úřadu práce. Jenže řadu starších ridičů ani nenapadne, že se něco změnilo, natož, aby podle této změny jezdili.

0/0
23.1.2014 6:51

V97l43a49d82a 61M55u64s18i37l 9180536848163

Pane Stuchlíkui, máte prravdu....Z  chlapa se stává senior když si pozva dvacítku na byt. ona nepřijde a on je rád..Toto jsou stigmata presenilního  věku

0/0
22.1.2014 17:11

D67a31v34i25d 23Š89a39f20r25á24n96e58k 5637614237383

Holt stará komunistická škola. Od nehody ujet, případně se dětinsky vylhávat stylem “Ono se to“. Dnes nejde, najdou vás dřív, než dojedete domů do garáže.

+4/−5
22.1.2014 14:17

Z10d30e91n43ě64k 25O43r90š49u51l81í88k 1765820207772

to je ale blábol..pane jo tebe za tyhle blbosti platí?

+3/−2
22.1.2014 14:26

J61o52s42e73f 80H82a94n28y47á57š 2824289513

Proboha, co to má společného s komunistickou školou?

+1/0
22.1.2014 14:38

M34i96c93h50a79l 37Z86e61t50e51k 3518862420747

Dědek to měl vychytaný. Koukl, jestli je o jeho oběti řádně postaráno, a pak se nenápadně vytratil, jelikož mu nikdo nic neřekl. :-/

NO PROBLEM

+6/0
22.1.2014 14:15

B71r17o49n43i41s14l29a96v 20J29a48k56l 8260345725955

Dnes kdyz jsem jel do prace, tak jedu a baba bez rozhlizeni vleze z chodniku na prechod .... priznam se, ze chvili jsem fakt uvazoval, zda zastavit nebo ju prejet ....

+5/−6
22.1.2014 13:49

B17r42o24n49i25s53l87a48v 95J55a32k26l 8200115895865

Jinak samozrejme ten dement, co odjel, tak by mel dostat poradny flastr a kartac ..... ja jenom rikam, ze v drtive vetsine za srazeni na prechodu muzou nezodpovedni chodci, kteri ze zakona na prelomu tisicileti, dospeli k po divnemu nazoru, ze maji prednost, coz samozrejme pravda neni .... vlastne za to muze trochu i vlada, ze vnesla takove nesmysly do zakonu ....

+7/−4
22.1.2014 13:51

T47o17m32á21š 96S23k51á24l32a 6378857

k tomu se dospělo tak, že někde se přejít nedá, protože z aut je dlouhá řada a lidi po chvíli čekání do toho stejně vběhnou. Ta přednost není absolutní, jen umožňuje lidem na přechodu prostě přejít a řidiče vybízí k tomu, aby na přechodech dávali ještě větší pozor a pouštěli je dobrovolně.

+4/−1
22.1.2014 14:04

B73r11o33n20i62s87l54a43v 19J71a92k59l 8280285115465

Ale tak nemelo byt napsano, ze ma chodec na prechodu prednost, ale ze ridic musi umoznit chodci prejit ...... to jsou dve naprosto odlisne veci.

+2/0
22.1.2014 14:19

T85o80m13á85š 19S39k61á18l18a 6118617

Myslíte něco jako: "Řidič nesmí ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce" ?

V zákoně je to napsáno tak, jak to je. O žádné "přednosti chodců" tam není řeč. Navíc paragraf, který se týká chodců!, ne řidičů, jasně říká, že chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce bezprostředně před blížícím se vozidlem. Tolik k tomu, že za to může vláda a nesmyslně napsané zákony.

+2/−1
22.1.2014 15:21

J97i92ř89í 98K27ü86h66r 2230476720446

Ne myslíme něco jako:

§ 5 Povinnosti řidiče

h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo, 

Jinak pojem ¨přednost¨ se v zákonu o provozu na pozemních komunikacích vyskytuje jen jako ¨ přednost v jízdě¨

Takže chodec přednost samozřejmě má. S vyjimkou tramvaje, modrý maják.

+1/0
22.1.2014 18:11

F69r37a65n66t79a 24T54i57m14a92n 7950768641430

Pokud má chodec v Ostravě na přechodu zelenou, musí stát i tramvaje!

0/−1
22.1.2014 19:04

J28i50ř76í 44K48ü24h11r 2600366550506

Tramvaje se rozhodně neřídí dle zelené pro chodce. V případě ,že má chodec na přechodu volno , má tramvaj stůj. Jinak jsem z okolí Ovy, ale todle by mělo platit všude(v ČR).

Jinak řízená křižovatka(přechod) je něco jiného než neřízená křižovatka (přechod).

0/0
22.1.2014 19:22

T29o71m75a71s 61N14o63v73o50t20n74y 3301526598469

Říkali to přece v televizi na nově, že chodec má absolutní přednost, tak to musí být pravda ;-)  Druhá věc je pak ta, že se vymyslí změna pravidel ale neudělá se nic s nevyhovujícími přechody a značením, napřed se muselo pár chodců pozabíjet, aby někomu došlo, že je potřeba taky připravit podmínky a jen z ničeho nic změnit pravidla.

+2/0
22.1.2014 15:07

J63o60s96e68f 11H26a34n65y97á45š 2894789973

A všechny tyhle problémy způsobil zákon, který prý má chránit chodce! Ble, ble ble .... :-P:-P:-P

0/−1
22.1.2014 14:22

R57o43s19t11i19s25l60a51v 77V84l52č87e42k 4123242331520

Postřeh: Český důchodce srazil Egypťana Italským autem. Určitě si ráno dal švýcarské kapky, ale francouzské hole nechal doma. Co na to dodat?;-)

+4/−2
22.1.2014 13:46
Foto

J30i34ř84í 12N60ě49m62e67c 3535340936169

Nikdo není bez chybky, a každý řidič ví, jak lehce je porazit chodce. To se stane lehce.

Ale srazit 3 lidi na přechodu a ujet od nehody, dokáže jen zrůda, člověk bez svědomí. A když již v panice človek ujede, musí se přihlásit a nést odpovědnost!

Dědkoči způsobit stejné potěšení, jaké udělal on oněm zraněným. Myslím psychické! A zavřít! Zavřít!!!

+10/−1
22.1.2014 13:46

T76o36m70á35š 64Č25e17r11n73o20u36š97e93k 3845754546790

Ty jsi ale vůl;-)

0/0
22.1.2014 20:57

P68e23t20r 41K55o24l65á92ř 8956967924557

Lékařské prohlídky se nedělají každý rok, ale v přesně stanovených termínech.

0/0
22.1.2014 13:40

M42i64c90h65a45l 11H58i80r62k76a 4857176310773

Což pán neměl ...poprvé se dělá v 65 letech, poté se opakuje 1x za 2 roky ... potvrzení je nutné mít neustále s sebou, jako ŘP

+1/0
22.1.2014 13:41

J20i96r85k17a 74K73o18c86h 7844204823735

v 65, pak 68 a pak kazde dva roky

0/0
22.1.2014 14:02

R31a21d15e41k 68H27o23d54a41ň 9546457421583

Je sice pěkné informovat, že "pokutu dostalo 121 chodců", ale to nic nemění na stovkách neviditelných batmanů v šedé, černé a tmavě modré, a každý takovýto potenciální batman vcházející (ještě lépe vbíhající nebo skákající) do vozovky je jeden potenciální kriminál pro řidiče.

Fakt že tu roky probíhalo vymývání hlav na téma "chodec má vždy přednost" nemění nic na tom, že ten střet odskáče vždy chodec. Je v zájmu každého uvědomit si, že být v rakvi a v právu mu nijak nepomůže, a že navzdory té masáži jen idiot vejde do silnice když si není jist zda ho řidič vidí.

+14/−2
22.1.2014 13:35

J83a26r73o27s90l36a13v 20L76e14b67e17d87a 3326289477540

... no, ale je to lepší než 0.

Jinak já taky chodím v černé - ale podle toho se při vstupu do vozovky (a to i na přechodu) chovám, protože vím, jak špatně jsem vidět!

0/0
22.1.2014 13:48

P79a79v82e70l 78D47v74o30ř17á68k 8928765462651

Je sice pěkné informovat, že "pokutu dostalo 121 řidičů", ale to nic nemění na stovkách sobeckých řidičů, kteří např. chodce, kterého nechává přejít řidič přijíždějící zleva, zcela idiotsky řidiči přijíždějící zprava nechají stát uprostřed přechodu(těžko mohou tvrdit, že ho nevidí)

Jinými slovy vždy to bude o vzájemné toleranci jak ze strany řidičů, tak chodců.

Idioti jsou mezi chodci i mezi řidiči,.....

+5/0
22.1.2014 13:58

T61o53m58á89š 57S43k69á92l82a 6798637

njn, řídíte tunu a půl pokročilého strojírenství, zodpovědnost za ni k tomu už patří. 

Mimochodem na žádné "roky probíhalo vymývání" si tedy nepamatuji. Od okamžiku co se to zavedlo, se pořád opakuje, že ta přednost není absolutní. Tím více ze začátku, když lidi do těch silnic ve městech opravdu skákali a řidiči byli zmatení jak jezdit se zodpovědnosti za sebevrahy. Takže hádám, že jste byl jen mladý, sám si to vyložil jako absolutní přednost a neviděl, neslyšel co se říká kolem.

+3/−2
22.1.2014 14:11

M54i16c47h33a80l 94P93a17v85l73á64t 9583863144789

Mate kratkou pamet. Trvalo rok, nez si vsichni ti tiskovi mluvci a novinari uvedomili, ze zbytecne nesou vinu na smrti mnoha chodcu, a zacali s osvetou na tema "prednost je prednost, ale fyziku nepremuze ani hloupy zakonodarce".

0/−1
22.1.2014 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.