Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opozice v Brně chce další referendum o nádraží, sbírají už i podpisy

Vleklý spor o polohu brněnského hlavního nádraží může mít další kapitolu. Část odpůrců odsunu nádraží totiž chce, aby město opět vyhlásilo referendum o tom, kde chtějí nádraží Brňané. Jeho vyhlášení na úterním zasedání zastupitelstva navrhla opoziční Strana zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a91n 90D28r87á89b37e11k 6808647628650

To referendum nemá smysl... kolik brňáků denně jezdí vlakem? ať hlasují ti, co to nádraží používají, ne jen ti, co jedou jednou za týden...

+6/−2
22.1.2014 10:05

L56i32b24o83r 39B36o47č12e52k 8543894718805

Naprosto souhlasím! Referendum musí být hlavně pro ty, kteří využívají nádraží den co den, tedy nejméně pro Brno-venkov, ale týká se obyvatel naprosto celého Jihomoravského kraje.

+1/−1
22.1.2014 10:23

Z49d23e97ň15k89a 60V35e41s32e84l63á 8949925677920

Naprosto souhlasím! R^ Ať udělají průzkum mezi těmi tisíci lidmi, co každý den dojíždějí do Brna za prací nebo studiem. Vsadím se, že naprostá většina z nich by byla pro zachování na stávajícím místě. Spousta Brňáků vlakem jede možná tak jednou za půl roku, poloha nádru je jim tím pádem volná. :-/

+2/−1
22.1.2014 10:26

P24i64v72o54ň94k73a 52M34i36r56o68s89l69a12v 8752922491452

Paní jste vedle,jak ta jedle.Píšete o něčem o čem nemáte asi žádné informace.Referendum je zcela zbytečné,protože i kdyby se stavělo v odsunuté poloze(moc nevěřím,že se bude stavět kdekoliv),tak stávající nádraží by bylo využíváno právě pro regionální dopravu.Jinak chceme-li do Brna dostat vysokorychlostní železnici,tak stavba v odsunuté poloze je nutná.Nedovedu si dost dobře představit,jak by se to řešilo ve stávající poloze.To nám naši "ekologové" Hollan,Ander a spol.jaksi neráčili sdělit.

+3/−1
22.1.2014 13:13

P38a25v19e86l 87M81o59r71a14v31e90c 3912979752408

To jako chcete mít DVĚ nádraží? A přestup z osobáků na rychlík by trval půl hodiny kvůli přesunu z nádraží A na nádraží B? (jinak taky hlavní argumenty pro odsun jsou uvolnění prostoru pro rozvoj Brna - toto by díky nezbourání kolejišť padlo).

Dále, VRT povede tak jako tak v podzemí, takže je jedno jestli bude mít stanici pod současným nebo odsunutým nádražím.

A hlavně: odsunuté nádraží nikdo nechce. Tedy chtějí jej jen politici z ODS a ČSSD co v okolí nakoupili levně pozemky a teď čekají kdy je draze městu prodají..

+1/−1
22.1.2014 15:13

Z54d43e58ň40k34a 97V35e54s48e55l79á 8639145667510

Ano, na toto "řešení" v podobě dvou nádraží jsem zapomněla. Ale zrovna moc tomu nevěřím, že by to tak ve skutečnosti nakonec i bylo, protože mít dvě nádraží, navíc poměrně daleko od sebe, je blbost - z finančního i organizačního hlediska...

+1/0
22.1.2014 17:55

A61l81i86c11e 52T31o63m97k55o85v65á 2230246807293

Vážený pane, v partnerském městě Stuttgartu byli zastupitelé města a kraje se podívat, jak město Stuttgart řešilo obdobou problematiku s nádražím, zda odsun, či či ponechat ve stávající poloze. Téměř 3 roky seznamovalo podrobně město Stuttgart občany s plány, s vizualizací stavby, rok sbírali připomínky obyvatel. Protože je to pro ně a o nich.Zvítězila stávající poloha, nádraží přesunuto do podzemí a jeho posun o 180 stupňů pro získání více kolejišť. Nahoře vznila obchodní zóna, parky. Skleněnými oky vidíte do podzemí nádraž.Nádraží je v centrum odkud se paprskovitě rozbíhá celá veřejná doprava města.Do Brna dojíždí denně za prací a studiem téměř 300 tis.obyv. Dodnes není vyřešena návaznost dopravy na a z autobusového nádraží. Musíte dojít pěšky. Veřejná doprava na povrchu je již nepropustná, plány na podpovrchovou dopravu neuspěly.Nádraží se přece nestaví pro jen pro Brňáky, ale pro ty, kteří do města přijíždí, projíždí a odjíždí, nemyslíte?

0/0
23.1.2014 13:42

R15o64b75e90r93t 70M30o58t89k15a 4146277829415

Jenže hodně lidí nejezdí nejen vlakem ale také autobuse. Tito lidi musí v současné době chodit přes Vaňkovku na hlavas na šalinu. Pokud se přesune nádraží, tak se přesune i MHD.

0/0
22.1.2014 17:09

Z49d35e78ň18k10a 64V49e40s26e88l38á 8129225937410

O přesunu šalin na Plotní se mluví už x let a pořád k tomu nedošlo. K odsunutému nádraží by podle všeho měly véct tuším 2 linky, které ale nemají šanci všecky ty lidi pobrat. :-/ A od Zvonařky se nemusí Vaňkovkou na hlavák, Může jít nadchodem na zastávku dvanáctky. ;-)

+1/0
22.1.2014 17:25

O77n22d69ř41e33j 74P59u58t48n89a 9591674201665

Souhlasím, že referendum nemá smysl, ale spíš proto, že by museli hlasovat jenom ti, kteří jsou dostatečně obeznámení s veškerým klady a zápory obou variant a jejich dopady a dovedou je objektivně posoudit. Kolik takových lidí je? Z tohoto důvodu mi přijde referendum možná až nebezpečné pro budoucí rozvoj Brna.

+3/0
22.1.2014 10:41

P52a61v25e59l 80M72o53r26a86v45e71c 3292499252458

A myslíte si, že politici rozhodují více fundovaně? Viz. jaké právní zmatky odsouhlasí..

To bychom museli mít vládu odborníků (pozor neplést se samozvanými "odborníky" kteří spolu s Rusnokem končí).

0/0
22.1.2014 15:14

P73a14v41e27l 46M95o73r35a15v22e10c 3252609282598

Jenže krajské ani celostátní referendum nelze vypsat.

0/0
22.1.2014 15:09

P60a73v88e71l 16M31o85r49a95v43e59c 3142679532548

Jo a odsunuté nádraží by mělo na obyvatele Brna srovnatelný, ne li horší dopad než na dojíždějící..

0/−1
22.1.2014 15:10

O87n12d40ř18e33j 53G84r62i77m 7481169657514

Podívejte se, kolik Onderkových kamarádů má pozemky a obchody kolem "nově plánovaného nádraží" a kolik jeho kamarádů dostane nějakou zakázku týkající se přesunu a bude vám jasno, že referendum smete ze stolu. On ty "vyhožené peníze" raději přihraje kamarádům.

+4/−4
22.1.2014 9:07

T34o75m59a52s 10N35o26v22o67t75n35y 3721676828559

Jakože když se odsunovat nebude, tak všechno bude křišťálově čisté a nikdo se nenapakuje? U odsunu by byl vývar asi větší, ale je to v podstatě jedno. Pokud by všechno neblokovali ekologičtí "aktivisti", už dávno mohlo stát nové nádraží, za půlku peněz než bude dneska stát oprava stávajícího a mohlo se dá cestovat vlakem trochu kulturně. Navíc 800m od centra není daleko, to jsou 2 zastávky MHD a stejně ne každý jede z nádraží do centra.

+3/−1
22.1.2014 11:05

M77a49r61e23k 30F46r68u55h36v58i87r50t 3374294148198

souhlas - a navíc v době IDS,na jednu jizdenku o dvě zastávky šalinou,žádnej problém.A to říkám jako ten co vlakem do Brna jezdí pravidelně.

Už to dávno mohlo být,všichni by si zvykli.

P.S. na IDSku bylo taky hodně nadávání a dnes je klid.:-)

+1/0
22.1.2014 11:49

P37a82v79e83l 54M19o82r54a24v52e28c 3712889712428

Vám nevadí jezdit denně do práce o 5 minut déle a z práce o dalších 5? Krát pár desítek tisíc lidí, víte kolik je to času? A víte že to jen více zvýhodní automobily?

A víte že bude vůbec problém všechny šaliny k novému nádraží dostat? Protože křižovatka u Nových sadů by to kapacitně nestíhala (jsou na to modelové výpočty).

0/0
22.1.2014 15:17

P96a79v26e78l 32M70o65r14a37v13e39c 3892969732768

Prosím, jak konkrétně ekologové zabránili odsunu? Vždyť ani není ÚP který by mohli napadnout..

Ad míra vejvaru: v současné poloze dejme tomu 5 procent ceny zakázky. V odsunuté poloze vejvar 50procent v pozemcích plus stejný vejvar 5procent ceny zakázky. Co asi bude menší, hmm?

0/0
22.1.2014 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.