Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opozice v Brně chce další referendum o nádraží, sbírají už i podpisy

Vleklý spor o polohu brněnského hlavního nádraží může mít další kapitolu. Část odpůrců odsunu nádraží totiž chce, aby město opět vyhlásilo referendum o tom, kde chtějí nádraží Brňané. Jeho vyhlášení na úterním zasedání zastupitelstva navrhla opoziční Strana zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a41n 25D16r62á32b80e60k 6938717118660

To referendum nemá smysl... kolik brňáků denně jezdí vlakem? ať hlasují ti, co to nádraží používají, ne jen ti, co jedou jednou za týden...

+6/−2
22.1.2014 10:05

L34i48b35o41r 73B34o49č20e64k 8873864578495

Naprosto souhlasím! Referendum musí být hlavně pro ty, kteří využívají nádraží den co den, tedy nejméně pro Brno-venkov, ale týká se obyvatel naprosto celého Jihomoravského kraje.

+1/−1
22.1.2014 10:23

Z81d72e87ň30k25a 79V23e13s55e89l57á 8569455277820

Naprosto souhlasím! R^ Ať udělají průzkum mezi těmi tisíci lidmi, co každý den dojíždějí do Brna za prací nebo studiem. Vsadím se, že naprostá většina z nich by byla pro zachování na stávajícím místě. Spousta Brňáků vlakem jede možná tak jednou za půl roku, poloha nádru je jim tím pádem volná. :-/

+2/−1
22.1.2014 10:26

P72i52v50o20ň22k45a 41M42i52r78o96s71l23a87v 8552982541672

Paní jste vedle,jak ta jedle.Píšete o něčem o čem nemáte asi žádné informace.Referendum je zcela zbytečné,protože i kdyby se stavělo v odsunuté poloze(moc nevěřím,že se bude stavět kdekoliv),tak stávající nádraží by bylo využíváno právě pro regionální dopravu.Jinak chceme-li do Brna dostat vysokorychlostní železnici,tak stavba v odsunuté poloze je nutná.Nedovedu si dost dobře představit,jak by se to řešilo ve stávající poloze.To nám naši "ekologové" Hollan,Ander a spol.jaksi neráčili sdělit.

+3/−1
22.1.2014 13:13

P65a80v58e92l 39M78o90r87a63v78e58c 3772839382168

To jako chcete mít DVĚ nádraží? A přestup z osobáků na rychlík by trval půl hodiny kvůli přesunu z nádraží A na nádraží B? (jinak taky hlavní argumenty pro odsun jsou uvolnění prostoru pro rozvoj Brna - toto by díky nezbourání kolejišť padlo).

Dále, VRT povede tak jako tak v podzemí, takže je jedno jestli bude mít stanici pod současným nebo odsunutým nádražím.

A hlavně: odsunuté nádraží nikdo nechce. Tedy chtějí jej jen politici z ODS a ČSSD co v okolí nakoupili levně pozemky a teď čekají kdy je draze městu prodají..

+1/−1
22.1.2014 15:13

Z66d47e22ň46k75a 44V13e50s40e45l51á 8289185107240

Ano, na toto "řešení" v podobě dvou nádraží jsem zapomněla. Ale zrovna moc tomu nevěřím, že by to tak ve skutečnosti nakonec i bylo, protože mít dvě nádraží, navíc poměrně daleko od sebe, je blbost - z finančního i organizačního hlediska...

+1/0
22.1.2014 17:55

A98l89i12c88e 78T46o33m79k22o71v29á 2340806627823

Vážený pane, v partnerském městě Stuttgartu byli zastupitelé města a kraje se podívat, jak město Stuttgart řešilo obdobou problematiku s nádražím, zda odsun, či či ponechat ve stávající poloze. Téměř 3 roky seznamovalo podrobně město Stuttgart občany s plány, s vizualizací stavby, rok sbírali připomínky obyvatel. Protože je to pro ně a o nich.Zvítězila stávající poloha, nádraží přesunuto do podzemí a jeho posun o 180 stupňů pro získání více kolejišť. Nahoře vznila obchodní zóna, parky. Skleněnými oky vidíte do podzemí nádraž.Nádraží je v centrum odkud se paprskovitě rozbíhá celá veřejná doprava města.Do Brna dojíždí denně za prací a studiem téměř 300 tis.obyv. Dodnes není vyřešena návaznost dopravy na a z autobusového nádraží. Musíte dojít pěšky. Veřejná doprava na povrchu je již nepropustná, plány na podpovrchovou dopravu neuspěly.Nádraží se přece nestaví pro jen pro Brňáky, ale pro ty, kteří do města přijíždí, projíždí a odjíždí, nemyslíte?

0/0
23.1.2014 13:42

R74o94b68e64r56t 50M43o61t78k33a 4616407289565

Jenže hodně lidí nejezdí nejen vlakem ale také autobuse. Tito lidi musí v současné době chodit přes Vaňkovku na hlavas na šalinu. Pokud se přesune nádraží, tak se přesune i MHD.

0/0
22.1.2014 17:09

Z87d60e81ň87k48a 78V68e74s93e58l69á 8429675987740

O přesunu šalin na Plotní se mluví už x let a pořád k tomu nedošlo. K odsunutému nádraží by podle všeho měly véct tuším 2 linky, které ale nemají šanci všecky ty lidi pobrat. :-/ A od Zvonařky se nemusí Vaňkovkou na hlavák, Může jít nadchodem na zastávku dvanáctky. ;-)

+1/0
22.1.2014 17:25

O56n19d31ř87e57j 70P56u58t53n52a 9731654371335

Souhlasím, že referendum nemá smysl, ale spíš proto, že by museli hlasovat jenom ti, kteří jsou dostatečně obeznámení s veškerým klady a zápory obou variant a jejich dopady a dovedou je objektivně posoudit. Kolik takových lidí je? Z tohoto důvodu mi přijde referendum možná až nebezpečné pro budoucí rozvoj Brna.

+3/0
22.1.2014 10:41

P65a26v16e15l 32M33o21r46a46v42e82c 3242989102198

A myslíte si, že politici rozhodují více fundovaně? Viz. jaké právní zmatky odsouhlasí..

To bychom museli mít vládu odborníků (pozor neplést se samozvanými "odborníky" kteří spolu s Rusnokem končí).

0/0
22.1.2014 15:14

P94a24v82e43l 86M32o23r40a51v69e85c 3412119382448

Jenže krajské ani celostátní referendum nelze vypsat.

0/0
22.1.2014 15:09

P74a23v40e50l 38M41o62r36a44v74e62c 3192729882148

Jo a odsunuté nádraží by mělo na obyvatele Brna srovnatelný, ne li horší dopad než na dojíždějící..

0/−1
22.1.2014 15:10

O42n70d56ř49e57j 38G90r31i50m 7111529857634

Podívejte se, kolik Onderkových kamarádů má pozemky a obchody kolem "nově plánovaného nádraží" a kolik jeho kamarádů dostane nějakou zakázku týkající se přesunu a bude vám jasno, že referendum smete ze stolu. On ty "vyhožené peníze" raději přihraje kamarádům.

+4/−4
22.1.2014 9:07

T44o45m91a20s 17N12o66v68o83t57n70y 3761416878479

Jakože když se odsunovat nebude, tak všechno bude křišťálově čisté a nikdo se nenapakuje? U odsunu by byl vývar asi větší, ale je to v podstatě jedno. Pokud by všechno neblokovali ekologičtí "aktivisti", už dávno mohlo stát nové nádraží, za půlku peněz než bude dneska stát oprava stávajícího a mohlo se dá cestovat vlakem trochu kulturně. Navíc 800m od centra není daleko, to jsou 2 zastávky MHD a stejně ne každý jede z nádraží do centra.

+3/−1
22.1.2014 11:05

M67a34r22e49k 50F47r37u25h83v61i80r16t 3824904888498

souhlas - a navíc v době IDS,na jednu jizdenku o dvě zastávky šalinou,žádnej problém.A to říkám jako ten co vlakem do Brna jezdí pravidelně.

Už to dávno mohlo být,všichni by si zvykli.

P.S. na IDSku bylo taky hodně nadávání a dnes je klid.:-)

+1/0
22.1.2014 11:49

P85a54v98e90l 98M82o52r12a70v31e44c 3582229842718

Vám nevadí jezdit denně do práce o 5 minut déle a z práce o dalších 5? Krát pár desítek tisíc lidí, víte kolik je to času? A víte že to jen více zvýhodní automobily?

A víte že bude vůbec problém všechny šaliny k novému nádraží dostat? Protože křižovatka u Nových sadů by to kapacitně nestíhala (jsou na to modelové výpočty).

0/0
22.1.2014 15:17

P25a50v53e63l 26M87o12r45a26v17e30c 3172589352958

Prosím, jak konkrétně ekologové zabránili odsunu? Vždyť ani není ÚP který by mohli napadnout..

Ad míra vejvaru: v současné poloze dejme tomu 5 procent ceny zakázky. V odsunuté poloze vejvar 50procent v pozemcích plus stejný vejvar 5procent ceny zakázky. Co asi bude menší, hmm?

0/0
22.1.2014 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.