Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opozice v Brně chce další referendum o nádraží, sbírají už i podpisy

Vleklý spor o polohu brněnského hlavního nádraží může mít další kapitolu. Část odpůrců odsunu nádraží totiž chce, aby město opět vyhlásilo referendum o tom, kde chtějí nádraží Brňané. Jeho vyhlášení na úterním zasedání zastupitelstva navrhla opoziční Strana zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a34n 51D52r64á66b12e54k 6258237278240

To referendum nemá smysl... kolik brňáků denně jezdí vlakem? ať hlasují ti, co to nádraží používají, ne jen ti, co jedou jednou za týden...

+6/−2
22.1.2014 10:05

L42i38b78o43r 31B13o25č75e84k 8493624508935

Naprosto souhlasím! Referendum musí být hlavně pro ty, kteří využívají nádraží den co den, tedy nejméně pro Brno-venkov, ale týká se obyvatel naprosto celého Jihomoravského kraje.

+1/−1
22.1.2014 10:23

Z96d45e46ň78k52a 12V31e68s96e65l67á 8369575607320

Naprosto souhlasím! R^ Ať udělají průzkum mezi těmi tisíci lidmi, co každý den dojíždějí do Brna za prací nebo studiem. Vsadím se, že naprostá většina z nich by byla pro zachování na stávajícím místě. Spousta Brňáků vlakem jede možná tak jednou za půl roku, poloha nádru je jim tím pádem volná. :-/

+2/−1
22.1.2014 10:26

P42i50v24o80ň51k63a 81M54i48r34o34s98l70a61v 8712492581652

Paní jste vedle,jak ta jedle.Píšete o něčem o čem nemáte asi žádné informace.Referendum je zcela zbytečné,protože i kdyby se stavělo v odsunuté poloze(moc nevěřím,že se bude stavět kdekoliv),tak stávající nádraží by bylo využíváno právě pro regionální dopravu.Jinak chceme-li do Brna dostat vysokorychlostní železnici,tak stavba v odsunuté poloze je nutná.Nedovedu si dost dobře představit,jak by se to řešilo ve stávající poloze.To nám naši "ekologové" Hollan,Ander a spol.jaksi neráčili sdělit.

+3/−1
22.1.2014 13:13

P13a11v26e17l 56M79o76r48a70v40e17c 3192459652458

To jako chcete mít DVĚ nádraží? A přestup z osobáků na rychlík by trval půl hodiny kvůli přesunu z nádraží A na nádraží B? (jinak taky hlavní argumenty pro odsun jsou uvolnění prostoru pro rozvoj Brna - toto by díky nezbourání kolejišť padlo).

Dále, VRT povede tak jako tak v podzemí, takže je jedno jestli bude mít stanici pod současným nebo odsunutým nádražím.

A hlavně: odsunuté nádraží nikdo nechce. Tedy chtějí jej jen politici z ODS a ČSSD co v okolí nakoupili levně pozemky a teď čekají kdy je draze městu prodají..

+1/−1
22.1.2014 15:13

Z87d27e33ň26k30a 98V78e25s92e81l96á 8969635957440

Ano, na toto "řešení" v podobě dvou nádraží jsem zapomněla. Ale zrovna moc tomu nevěřím, že by to tak ve skutečnosti nakonec i bylo, protože mít dvě nádraží, navíc poměrně daleko od sebe, je blbost - z finančního i organizačního hlediska...

+1/0
22.1.2014 17:55

A97l93i15c63e 17T12o65m39k48o97v73á 2930836147163

Vážený pane, v partnerském městě Stuttgartu byli zastupitelé města a kraje se podívat, jak město Stuttgart řešilo obdobou problematiku s nádražím, zda odsun, či či ponechat ve stávající poloze. Téměř 3 roky seznamovalo podrobně město Stuttgart občany s plány, s vizualizací stavby, rok sbírali připomínky obyvatel. Protože je to pro ně a o nich.Zvítězila stávající poloha, nádraží přesunuto do podzemí a jeho posun o 180 stupňů pro získání více kolejišť. Nahoře vznila obchodní zóna, parky. Skleněnými oky vidíte do podzemí nádraž.Nádraží je v centrum odkud se paprskovitě rozbíhá celá veřejná doprava města.Do Brna dojíždí denně za prací a studiem téměř 300 tis.obyv. Dodnes není vyřešena návaznost dopravy na a z autobusového nádraží. Musíte dojít pěšky. Veřejná doprava na povrchu je již nepropustná, plány na podpovrchovou dopravu neuspěly.Nádraží se přece nestaví pro jen pro Brňáky, ale pro ty, kteří do města přijíždí, projíždí a odjíždí, nemyslíte?

0/0
23.1.2014 13:42

R76o93b26e89r34t 94M36o60t40k42a 4856807269375

Jenže hodně lidí nejezdí nejen vlakem ale také autobuse. Tito lidi musí v současné době chodit přes Vaňkovku na hlavas na šalinu. Pokud se přesune nádraží, tak se přesune i MHD.

0/0
22.1.2014 17:09

Z40d85e93ň51k73a 76V21e73s46e70l39á 8339195317590

O přesunu šalin na Plotní se mluví už x let a pořád k tomu nedošlo. K odsunutému nádraží by podle všeho měly véct tuším 2 linky, které ale nemají šanci všecky ty lidi pobrat. :-/ A od Zvonařky se nemusí Vaňkovkou na hlavák, Může jít nadchodem na zastávku dvanáctky. ;-)

+1/0
22.1.2014 17:25

O90n60d80ř51e97j 97P91u90t85n12a 9271184681205

Souhlasím, že referendum nemá smysl, ale spíš proto, že by museli hlasovat jenom ti, kteří jsou dostatečně obeznámení s veškerým klady a zápory obou variant a jejich dopady a dovedou je objektivně posoudit. Kolik takových lidí je? Z tohoto důvodu mi přijde referendum možná až nebezpečné pro budoucí rozvoj Brna.

+3/0
22.1.2014 10:41

P37a56v70e33l 52M67o80r45a63v96e19c 3642139262158

A myslíte si, že politici rozhodují více fundovaně? Viz. jaké právní zmatky odsouhlasí..

To bychom museli mít vládu odborníků (pozor neplést se samozvanými "odborníky" kteří spolu s Rusnokem končí).

0/0
22.1.2014 15:14

P25a87v33e96l 36M30o20r35a89v65e56c 3882879952588

Jenže krajské ani celostátní referendum nelze vypsat.

0/0
22.1.2014 15:09

P81a89v18e56l 38M12o29r95a62v59e35c 3472929982168

Jo a odsunuté nádraží by mělo na obyvatele Brna srovnatelný, ne li horší dopad než na dojíždějící..

0/−1
22.1.2014 15:10

O44n11d81ř35e82j 84G22r91i80m 7851399297504

Podívejte se, kolik Onderkových kamarádů má pozemky a obchody kolem "nově plánovaného nádraží" a kolik jeho kamarádů dostane nějakou zakázku týkající se přesunu a bude vám jasno, že referendum smete ze stolu. On ty "vyhožené peníze" raději přihraje kamarádům.

+4/−4
22.1.2014 9:07

T23o26m76a25s 87N74o19v23o15t30n36y 3961686588319

Jakože když se odsunovat nebude, tak všechno bude křišťálově čisté a nikdo se nenapakuje? U odsunu by byl vývar asi větší, ale je to v podstatě jedno. Pokud by všechno neblokovali ekologičtí "aktivisti", už dávno mohlo stát nové nádraží, za půlku peněz než bude dneska stát oprava stávajícího a mohlo se dá cestovat vlakem trochu kulturně. Navíc 800m od centra není daleko, to jsou 2 zastávky MHD a stejně ne každý jede z nádraží do centra.

+3/−1
22.1.2014 11:05

M77a39r67e60k 10F51r71u56h81v52i94r76t 3554174328438

souhlas - a navíc v době IDS,na jednu jizdenku o dvě zastávky šalinou,žádnej problém.A to říkám jako ten co vlakem do Brna jezdí pravidelně.

Už to dávno mohlo být,všichni by si zvykli.

P.S. na IDSku bylo taky hodně nadávání a dnes je klid.:-)

+1/0
22.1.2014 11:49

P45a30v42e66l 42M19o22r30a25v82e27c 3692909672308

Vám nevadí jezdit denně do práce o 5 minut déle a z práce o dalších 5? Krát pár desítek tisíc lidí, víte kolik je to času? A víte že to jen více zvýhodní automobily?

A víte že bude vůbec problém všechny šaliny k novému nádraží dostat? Protože křižovatka u Nových sadů by to kapacitně nestíhala (jsou na to modelové výpočty).

0/0
22.1.2014 15:17

P61a58v25e33l 32M63o61r89a81v62e26c 3342539402918

Prosím, jak konkrétně ekologové zabránili odsunu? Vždyť ani není ÚP který by mohli napadnout..

Ad míra vejvaru: v současné poloze dejme tomu 5 procent ceny zakázky. V odsunuté poloze vejvar 50procent v pozemcích plus stejný vejvar 5procent ceny zakázky. Co asi bude menší, hmm?

0/0
22.1.2014 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.