Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud o 20 milionů za poškozený synův mozek pokračoval výslechem zdravotnic

Brněnský městský soud se ve čtvrtek odpoledne znovu zabýval případem malého Matěje Kociána, který po odstraňování mandlí a následných komplikacích zůstal upoutaný na lůžko a potřebuje nepřetržitou péči. Jeho rodiče požadují odškodnění 20 milionů. U soudu vypovídaly zdravotnice z Dětské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a92n18a 37P84o96l77á75š81k54o35v71á 5317352638194

Znám ORL v dětské kde se toto stalo, pana Kociána chápu a přeji mu, aby už konečně někdo vyhrál nad nemocničním molochem, který je vždy vítězem.

Chlapec je evidentně poškozený, sám si to neudělal. Nemocnice- ORL měla dítě v péči a povinnost postarat se, aby se nic takového nestalo.

Trhání mandlí se považuje za banalitu, proto je k ní také tak přistupováno. Bez kontroly. ORL v dětské má vynikajícího pana doktora, ale nemůže být všude.

Sestry na ORL nemají až tolik práce ve srovnání s jinými odd.

Pane Kocián bojujte

+1/0
25.1.2014 19:02

K34a17t13k21a 97H57r82o78u76d27n80á 8379220173987

Já jsem pro eutanazii!! Nechápejte mě špatně, ale každý člověk má právo na důstojný život, tohle mi jako důstojné nepřijde. Chápu postoj většiny rodičů, ale ten člověk je svým způsobem mrtvý. I kdyby medicína byla tak daleko, že ho zachrání, ty roky strávené na lůžku mu nikdo nevrátí. Dokážete si představit 18 letého člověka, který se chová jako roční dítě? Narážím na případ chlapce, který nedávno zemřel. Tento člověk bude mít problém se opět zařadit do společnosti, co teprve rodiče, kteří se o dítě starají a pomalu nevylezou mezi lidi, protože to dítě potřebuje 24 hod. péči?

+6/−2
23.1.2014 23:09

R62o73m64a58n 25L29a46n92g31e63r 9184294622352

On se zřejmě nebude chovat ani jako jednoroční dítě... :-(

0/0
24.1.2014 7:36

J78a49n59a 62P62o58l70á12š24k21o44v35á 5587182788954

Paní Fantová,

znám rodiny, kde mají postižené děti, rodiče se o ně starají 365 dní v roce. Ani jednou jsem z jejich úst neslyšela, že by se chtěli dětí zabvit, mají je rádi. Životy rodičů jsou obdivuhodné, nevím, kde berou sílu.

Možná Vám ležící člověk připadne, že j k ničemu, věřte je milován i tak

0/−1
25.1.2014 19:07

K47a69t47k36a 19H57r70o14u92d79n87á 8239810573897

Zkuste se podívat na celou situaci z pohledu toho postiženého. Pokud někoho milujete, tak pro něj chcete to nejlepší a necháte ho jít! Nikdo z nás neví, co se s tím člověkem v té době děje, dle mého názoru má právo na důstojný odchod. Ve většině spíš převládá mateřská láska, než potřeby toho postiženého. Proč většina matek kojí do jednoho roku? Rozhodně to nebude tím, že mléko je tak pro dítě prospěšné.

0/0
25.1.2014 20:00

K37a29r53e96l 76Z31a74c58e58k 7371609591527

Kluk už bohužel nikdy normální život nepovede, bude to jen horší. Peníze jsou vlastně jen pro rodiče, a syn jim je zařídí...

+2/−2
23.1.2014 20:38

J24a88n70a 37N23o34v25á47k81o36v26á 7317780559698

Víte, kolik stojí každodenní celodenní péče o takovéto dítě? Kolik stojí pečovatelka, kompenzační pomůcky, rehabilitační pomůcky, antidekubitní lůžko, pleny? Máte vůbec představu, co je to pro ty rodiče za život?!

Udělejte pro sebe něco a zkuste strávit alespoň 50 hodin u postižených dětí, třeba jako dobrovolník. Myslím, že to Vašemu náhledu na danou problematiku může jen pomoct.

+3/−1
23.1.2014 21:57

K81a69r56e30l 65Z31a17c15e15k 7201119741727

vím o tom možná víc, nežli vy...

0/0
23.1.2014 22:47

K20a87t97k58a 97H27r89o13u19d59n10á 8569410513547

S panem Zackem souhlasím! Zkuste se na to podívat z druhé strany, když vy budete nemocná, kdo vám bude přispívat na pečovatelku, stravu, bydlení atd.? Nikdo.

0/0
23.1.2014 23:00

J92a37n75a 97N74o14v75á87k79o40v92á 7307160829658

Pracuji jako pečovatelka s handicapovanými, včetně seniorů a dětí. Tolik k mým znalostem dané problematiky.

Situace v sociální sféře sice není růžová, ale nárok na příspěvek na péči budete mít, i pokud si zdraví zničíte sám.

http://socialni-davky-2013.eu/formular-socialni-davky-2013-prispevek-na-peci/

.

Tomuhle chlapci zničili život jiní, nemyslíte, že má nárok na odškodné za život, který nikdy neprožije a odškodné bude vynaloženo alespoň na částečné zkvalitnění jeho dožití?!

0/0
24.1.2014 0:02

K92a37r67e33l 60Z65a65c72e20k 7561729341797

vy jste soudce, že už jste rozhodla o vině? Znáte názory těch sester?

0/0
24.1.2014 0:38

J61a22n76a 44N13o98v67á44k10o27v28á 7147960829298

Nejde o názory někoho, jde o to, že dítě, které prokazatelně již jednou mělo pooperační komplikace, nebylo pod stálým dozorem pro případ, že by se komplikace opakovaly. A ony se skutečně opakovaly, bohužel s fatálními následky.

Tady nejde o nepředvídatelnou náhodu, ani o něčí názory.

0/0
24.1.2014 16:55

J53a43n88a 95P88o24l60á64š69k52o46v19á 5487132778334

pane Žáček,

vidíte to dítě? Kdo mu to udělal? Nedbalost sester...

0/0
25.1.2014 19:04

R66o67m50a54n 70L87a81n17g60e83r 9914924192482

To ví každý, kdo se k takovému případu připletl. Otázkou je, jestli to má nějaký význam. Dle mého soudu nemá, a nikdy to nedopadne dobře. Ani pro to dítě, ani pro rodiče.

+1/0
24.1.2014 7:29

Z28d63e81n45ě29k 76W66e75r44n64h10a56r17t 6907665882298

Mě ta suma přijde docela nízká. Ten kluk může žít třeba šedesát let, trvale bude potřebovat ošetřovatele na plný úvazek, stavební úpravy domu, polohovací lůžka, pleny a fůru dalších věcí... Takže ty peníze jsou s bídou jen na přímé výdaje, o nějakém odškodném nebo bolestném se vůbec nedá mluvit...

+7/0
23.1.2014 18:32

P40a32v92e60l 45F55o37l58t64á60n 4800452154

A nebylo by tedy namístě jiné, rozumnější, méně nákladné řešení?

+2/0
23.1.2014 19:30

K31a67r54e30l 33Z81a36c13e82k 7101669901337

na druhé straně zdravotní komplikace mohou nastat kdykoli. To že na pokoji nebyl zvonek není asi vina sester a už vůbec není jisté, že by tento problém vyřešil...:-/

0/0
23.1.2014 19:54

R85o53m23a79n 89L49a70n64g61e70r 9264874812182

Takto postižené děti (pokud je poškození mozku takové, že fungují pouze vitální funkce) většinou umírají v pubertálním věku.

0/0
24.1.2014 7:33

A53n85e63t 25K84r39á39l42í42k11o86v66á 6847611255562

Utratit.

+1/−9
23.1.2014 18:12
Foto

R31a36d69e22k 68H83a45n84k69a 8416747509693

Nebojte, nemusí vás nikdo utrácet. Stačí nejbližší koleje a ono se vám to povede, když budete odvážná.

+3/−2
23.1.2014 18:34

K95a38t41k51a 72H82r26o29u84d80n60á 8929520213217

Já jsem pro eutanazii!! Nechápejte mě špatně, ale každý člověk má právo na důstojný život a tohle mi jako důstojné nepřijde. Chápu postoj většiny rodičů, ale ten člověk je svým způsobem mrtvý. I kdyby medicína byla tak daleko, že ho zachrání, ty roky mu nikdo nevrátí. Dokážete si představit 18 letého člověka, který se chová jako roční dítě? Narážím na případ chlapce, který nedávno zemřel.

+2/−1
23.1.2014 23:06

L91i32b64o18r 48P14l48a88č28e69k 2481692508781

Králíková, vy byste potřebovala tupou stranou sekáčku za uši...

+1/−4
23.1.2014 19:04

R54o53m64a88n 72L45a72n55g25e21r 9784974372462

Staráte se o někoho takto postiženého?

0/0
24.1.2014 7:35

P55a19v28e26l 71F33o91l47t75á65n 4110652574

Pane Plačku, nenapadá mne vhodné slovo v odpověď na vaši reakci, aniž bych riskoval zabanování.

Co kdyby jste, než napíšete takový evidentní nesmysl, raději chvilku přemýšlel?

Pokud by paní Králíková použila slovo eutanazie, byla by vaše reakce tak ostrá až nenávistná?

0/0
24.1.2014 18:21

A49n23e81t 34K22r75á49l39í36k95o14v78á 6747481465162

Já chápu, že je to něčí milovaný dítě, ale co kdybychom se oprostili od citů a podívali se na to logicky ;-) Když je nemocné zvíře, tak se okamžitě utratí. A to je v naprostym pořádku. To dítě, stejně jako další tisíce dětí, sou ve stavu, ze kterého se už nikdy nedostanou. Do konce života to budou ležáci, o které se budou muset starat rodiče. Tím ztratí i vlastní život a pokud budou mít i jiné děti, ty děti ztratí dětství, protože budou buďto přehlížený, nebo věčně u babiček. Navíc ta péče stojí tisíce měsíčně, takže rodiče tráví hodiny v práci, aby na to vydělali prachy. A pak nějaká sbírka... Já se ptám, k čemu je takovej život? K ničemu. Není to zničenej jeden, ale několik. Můžete se tady ohánět citama a láskou a vírou, ale většina z nás ví, že je to k ničemu. A rádoby "vtipné" odpovědi s kolejema a sekáčkama taky nic nevyřeší ;-D

+7/−1
23.1.2014 22:35

J53a39n 49M75a12c43e19k 6501320972260

A své rodiče byste taky zabila, až budou staří a nemohoucí?

0/−1
23.1.2014 23:16

T85o17m77á97š 86T17a87t32í41č43e86k 5660322870168

Pleteš jabka s hruškama. U starých lidí je to 1) běžné a 2) časově omezené, kromě toho 3) je to pro ně odměna za to, co během života udělali. Nevím, jak to souvisí s tím, udržovat naživu tvora, který si nikdy neuvědomil a neuvědomí, že je tvorem, zdaleka ani tolik jako hraboš polní.

+1/−1
24.1.2014 0:20

R28o23m24a46n 96L84a55n40g32e36r 9614884542152

Pokud byste byl zodpovědný rodič a byl byste slabý a nemohoucný, tak byste o to požádal sám, abyste rodinu netrápil... ;-)

+1/−1
24.1.2014 7:34

M14a40r12c24e58l62a 32H57u96d26c71o86v25á 1146726655719

Samozřejmě máte pravdu. Bohužel, ale tato pravda platí pouze v případě, že se nejedná o vaše dítě. Od těchto citů se neodprostíte. A najednou vše vidíte v jiném světle. Je to pochopitelné, protože své dítě milujete. A chcete ho udržet na živu za každou cenu. Možná je to trošku sobecké, ale je to tak.  Chápu Váš pohled na věc, ale věřte, že se změní, až budete mít děti. Občas zjistíte, že logika jde stranou a silně převládají city. Já mám naštěstí děti zdravé, nedovedu si ani představit jaká je to péče. Ale obdivuji rodiče, kteří se takto starají. Co se týče peněz na péči, tak těch je tady dost, ale bohužel je dostávají ti, kteří je nepotřebují. To je už ale na jinou diskusi.

+1/0
24.1.2014 8:27

J27a87n95a 24N94o35v84á11k41o40v76á 7557710359278

Sama mám dítě s mentálním postižením a prognóza není úplně jasná, ale zatím to vypadá, že možná bude schopen vychodit základní školu s pomocí asistentky, pravděpodobně se ani nevyučí a nebude schopen v dospělosti rozhodovat sám za sebe, mít zdravou partnerku a děti. Dle některých názorů zde v diskuzi bychom ho asi taky měli dát utratit, protože povede nedůstojný život v područí, kdy o něm budou do smrti rozhodovat druzí a budou o něj muset pečovat, navíc nebude žádným přínosem do společnosti, protože nebude mít potomstvo a nebude pracovat.

Dle této logiky by bylo třeba poskytnout euthanasii  minimálně 5% společnosti, spíše však daleko většímu procentu lidí. Třeba těm, kteří jsou singl a rozhodli se nemít děti, těm, kteří nepracují a nevytvářejí žádné hodnoty, těm, kteří svůj život bezcílně protloukají od ničeho k ničemu, trpí depresemi za zavřenými dveřmi bytu a podobně....

Prostě tady člověk zjistí, kolik lidí běžně zaměňuje fašismus za logiku a milosrdenství. :-/Rv

Hitler postižené lidi likvidoval a přesto by to dnes nikdo neoznačil za akt milosrdenství. A hle, má tu plno nástupců, kteří by evidentně rádi pokračovali v jeho započaté práci. ;-€;-€;-€

0/−1
24.1.2014 17:05

J43a26n37a 12L83a52n72g34o83v69á 2255966730193

Myslím, že většina diskutujících to myslela jinak. Společnost má jen omezené množství finančních prostředků. Vyplatí se tedy investovat jejich nemalou část do těch, kteří jí stejně nikdy nic nevrátí? Pokud takového člověka podporujete za své, proč ne... Tím nemyslím tohoto chlapečka. Můj názor je, že vinna je nemocnice a měla by platit. Podcenili to.

+1/0
24.1.2014 19:32

H68e50l66e65n64a 44J11i58n90d18r15o26v22a 9272316552128

Zvlášť když vezmete v úvahu, že nikdy nemůže být dostatek prostředků na NEJ zdravotní péči úplně pro všechny... takže co se investuje do člověka, který prostě nevnímá a je celoživotně na úrovni batolete, to by se mohlo investovat třeba do desítek lidí, kteří vnímají a dokáží si užívat života, a potřebují "jenom" nějaké kompenzační pomůcky.

0/0
27.1.2014 21:12

V35o90j54t52ě97c76h 69R80ů29ž53e62k 9219532790388

Ty doktory.

0/−1
23.1.2014 23:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.