Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion srazil v noci na Blanensku chodce, 23letý mladík na místě zemřel

Policie vyšetřuje tragickou nehodu, která se stala na Blanensku v noci na neděli. Řidič kamionu s návěsem tam cestou ze Šebrova na Blansko srazil 23letého muže, který šel po silnici. Mladík na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o36m26á21š 64H86a28n64č23a45r 8418854508768

Cesta je tam široká jak Vltava, velmi velkoryse pojatý prostor za krajnicí, ten chlapec byl oblečen v tmavém a podle všeho se pohyboval uprostřed vozovky. Whiskey, Tango, Foxtrot ? Nechápu, co na tom policie ještě řeší...

+2/−3
2.2.2014 19:27

P69a35v87e78l 26K43h64a11i26l 2708749572928

Třeba řeší proč řidič na té široké silnici jel středem a ne u pravého kraje, jak mu ukládá zákon.

0/0
3.2.2014 14:06

P41a25v68e23l 57K98h89a43i19l 2338639582918

Řidič je povinen jet tak, aby stačil zastavit. To už v zákoně je. Pokud se stane, že se zrovna míjejí 2 protijedoucí auta, stejně řidič reflexní prvky neuvidí. Souhlasím ale s tím, že refl. prvky zvýší bezpečnost chodců, spoléhat ale jen na ně je nesmysl, byly případy, že chodec upadl třeba kvůli nevolnosti, pak refl. prvky nemusí být vidět. Jak zjistili, že šel prostředkem, to by ho snad řidič vidět měl?

+2/−5
2.2.2014 19:02

F14r46a95n41t27a 46T84i72m66a86n 7920618191480

Chodec nemá ze zákona právo co chodit prostředkem. Jestli upadne v prostředku silnice, tak je to chodcův problém, jestli na levé straně silnice ve směru chůze a řidič ho přejede, jde to na řidičovu zodpovědnost

+6/−2
2.2.2014 19:10

M98i70r80o63s62l47a76v 35B26u63d25a 9672512957762

Pavlíku, jel jsi někdy vůbec večer autem?8-o Předpokládal bys chodce vždy a všude uprostřed silnice? I ten řidič předpokládá, že se chodec bude chovat podle zákona, tedy že půjde po levé straně vozovky nebo po krajnici čelem k protijedoucím vozidlům aby mohl reagovat na případné nebezpečí úkrokem stranou.

0/−1
3.2.2014 12:23

P22a33v77e25l 75K77h56a51i12l 2358649472808

Jak víš Míro že šel prostředkem? Tu otázku jsem položil, vybíráš si co se ti hodí? Až způsobíš malér, zkus říci policistům, že jsi předpokládal ... Možná, že to nevíš, ale řidič je povinen jet při pravém kraji vozovky, nikoli středem, když už budeme důslední. A co kdyby chodec jen vybočil (větve zasahující do vozovky, louže, díra, netřeba pokračovat), není dobré zapínat mozek jen na 2 závity. Krom toho řidič bude mít problém vždy! Najel jsem dost kilometrů na kole v zahraničí a tak mohu zodpovědně prohlásit, že v Německu, Rakousku, Francii, USA nebo Kanadě, tam se tak 75% řidičů chová velmi ohleduplně, 20% moc dopředu nepřemýšlí a asi 5% jezdí jako by byli na silnici sami. Tady je poměr 35 / 50 / 15. A věř, že jsem najel v těch zemích stovky km. A k mému řízení, ano jel jsem v noci mnohokrát za sucha i deště, za mlhy v zimě, kdy spolujezdec musel z auta, aby mi ukázal kde je krajnice (to není vtip), umím nasadit a nasazoval jsem na silnici v mrazu řetězy (a věř, že je to jiné než v garáži), zažil jsem průtrže, kdy jsem musel zastavit a někteří další pokračovali, ač neviděli pořádně na cestu. A o tom to je, řidič musí předvídat. Ti, kteří si to neuvědomí se mohou dostat do ošklivého maléru a potom všechny následné řeči o tom co a jak mělo správně být jsou víš k čemu ... Řidič totiž většinou, na rozdíl od chodce, přežije. Postav se někdy kousek od přechodu a spočítej si kolik řidičů dá chodci na přechodu přednost, jak jim ukládá zákon. Udělej to tady a pak si zajeď do Německa nebo Rakouska a udělej totéž, určitě i ty poznáš rozdíl. ;-)

0/0
3.2.2014 14:04

M93i92l79a56n 38R71e68s 1639323810435

Prosím přestaňte ho tady urážet, ať udělal chybu nebo neudělal, to ať vyšetří policie, vaše samosoudcovství si nechde doma pro sebe, pokud by to byl váš přítel, jako to byl můj, tak by jste se místních komentářů zdrželi... Vy lidé neděláte chyby???

+1/−3
2.2.2014 18:12

M93i49l20a68n 19R50e28s 1519643420365

Hančare, dal jsi mi mínus, tak si to užij. To místo, jak píšeš, co je široké jak Vltava, je co dva měsíce pobořené ve svodidlech, nehoda stíhá nehodu, na skále pomník mrtvého, také mladého kluka, ale jsem rád, že jsi takový odborník. Co takhle nepřizpůsobil rychlost stavu, viditelnosti a povaze vozovky? Neřeším, kdo za to mohl, od toho jsou správní orgány, aby to vyšetřily, tak co ty tady soudíš? Jsi snad soudní znalec? Nech si tyto svoje řeči do hospody! A dej pozor, až půjdou tvoje děti z diskotéky, aby byly v bezpečí... tak jako jsme chodili my všichni ze zábav...

+1/−2
2.2.2014 19:51

J91i74ř89í 53D51o52u28t78n37á96č 2980957417335

určitě bylo větší bezpečí jít ze zábavy když jezdily žebřiňáky .... takový přirovnání je k ničemu .. rovnou řekni že i po kolejích se dalo chodit bezpečněji ... nejlépe na trase budějice linec cca před 250 lety .. holt musíš své děti vychovat a ne jim říkat, že šmajdat prostředkem silnice je v pohodě, vždyť ty si tak taky chodil :-/

+2/−2
2.2.2014 21:04

M82i67l38a78n 36R22e88s 1509443310365

Tak jo, tuto diskuzi nebudu dále podporovat, žebřiňáky jezdily asi za tebe, když si to tak pamatuješ, mě není padesát... znovu opakuji, že celou věc mají vyšetřit orgány k tomu příslušné, ne nějaký Doutnáč, který tam ani nebyl, a už vše ví dopředu...

0/−2
2.2.2014 21:30

T67o87m41á60š 17H23a81n47č67a10r 8158654848298

Tak jistě, že se tam stávají nehody, silnice tam má zajímavý profil, je to v podstatě jedna krásná zatáčka za druhou a to samozřejmě některé svádí k dynamické jízdě. Cesta je oblíbená zejména mezi motorkáři. Ale to není problém té cesty, avšak těch lidí, kteří přecení svoje schopnosti. Na to, abych odsoudil mladého uchazeče o Darwinovu cenu však opravdu nepotřebuju být žádným odborníkem. Taky jsem se několikrát vracel ze zábavy, a to daleko nebezpečnějsími místy, nikdy jsem však nešel mezi krajnicema, ale vždy za ní a když to nešlo, šel jsem po trávě, za svodidlama, v příkopě, atd...

0/−1
3.2.2014 7:49

Ř25e44h53o53ř 45V93l52a78s45á35k 2824894711386

A až ti doma  někdo zavraždí manželku, tak si dáš facku, že sis nedal na okna větší mříže?

Normální přístup je, že vinen je ten, kdo se nechová podle zákona. Nikoliv že se za provinilého považuje ten, kdo ze svojí strany nenavrší hromadu bezpečnostních opatření navíc.

Na chození po krajnici není špatného, je to zcela podle zákona, řidič je s tím povinen počítat, moc dobře o téhle možnosti ví. Pokud se na to vykašle, je to jeho chyba. (Tohohle případu se to ovšem zase tolik netýká, tady šel pán prý prostředkem).

0/0
3.2.2014 21:05

J29i46ř50í 39D68o26u83t64n86á27č 2300827267575

jeho problém .... courat se v noci prostředkem silnice, nevidět a neslyšet kamión ;-D .. takové geny pouštět o generaci dál je ovšemže na nic... takže to dopadlo jak dopadnout mělo .. akorát chudák řidič bude popotahován, protože jsou u nás v těchto případech zákony na prd ( vlastně nejen v těchto případech)

+5/−4
2.2.2014 16:22

P72a32v76e11l 53K59r21a77m45e96r 9983367829875

a proč se chodec pohyboval ve vozovce, když je tam poměrně široká, nová krajnice ? Byl snad on opilý ?

+4/−1
2.2.2014 16:03

F52r16a77n27t51a 53T28i30m58a75n 7960688441600

A kdyby, tak chodec nemůže být opilý? Jak se dostat ze zábavy, z hospody, do druhé vesnice pod vlivem, když by to legálně nešlo ani po svých? Pravda, kdyby šel po levé straně silnice, nestalo by se mu to.

+4/0
2.2.2014 16:05

I57v35a 33V62a77l93č15í22k58o80v45á 1219278501111

Chlapec měl na sobě jistě něco reflexního. Courat se bez toho po silnici může snad jen šílenec. Už aby i u nás začal platit ten zamýšlený zákon jako už mají bratia Slováci.

+1/−5
2.2.2014 11:46

J53a40k42u42b 94Š22p80r48i13n40g72e39r 9511732102

A co takový zákon změní? Nic. Lidé ho budou ignorovat jako jiné zákony.

+3/0
2.2.2014 11:52

J14a84r25o59s30l19a72v 45L58e88b81e39d56a 3966809407360

Posouzení viny?

+3/0
2.2.2014 11:58

J76a29k14u45b 63Š35p48r48i76n86g29e31r 9141642632

Na to není třeba další zbytečný zákon.

0/−1
2.2.2014 12:01

J75a60r95o66s30l90a80v 93L83e53b23e81d33a 3516329107450

No, podle toho, že nyní je v praxi v naprosté většině (spolu)vinen řidič... jinak by samozřejmě nešlo o další zákon, ale jeden § v 361/2000.

+1/−1
2.2.2014 12:10

J61a31k69u64b 50Š58p75r20i53n32g53e24r 9531332282

Neznám případ, kdy byl za něčí hloupost odsouzen řidič, ale to je fuk. Další paragraf bude jen bič na lidi s pudem sebezáchovy, kteří to řeší po svém (rozsvícený mobil apod).

+1/−1
2.2.2014 12:16

J90a98r31o29s44l68a56v 37L33e51b79e80d35a 3656529447950

Tak to asi moc nesledujete,,, například http://www.novinky.cz/finance/258721-cesti-chodci-si-pletou-silnice-s-pesi-zonou-ridici-nemaji-sanci-zastavit.html Kdo je vlastně viník?

+1/0
2.2.2014 12:51

J31a67k12u41b 77Š92p35r12i29n55g76e68r 9361792392

Ne, moc to nesleduji. Jsou to 2 případy, které po odvolání mohly dopadnout úplně jinak. A vůbec to neznamená, že zbytek takových případů končí stejně. Ale o tom se už nedozvíte, pač to není tak zajímavé.

+1/0
2.2.2014 12:55

D93a89v33i30d 13M65a76c15k92ů 8450239690761

Ta silnice je nebezpečná i ve dne, není to cesta pro chodce.

+2/−4
2.2.2014 12:32

Ř50e53h10o86ř 56V92l84a31s86á23k 2164944261256

Prostředkem jistě chodit nemají.

Na druhou stranu není důvod, proč by nemohli jít po krajnici. "Nebezpečnosti silnice" mají svůj styl jízdy (zejména rychlost) přizpůsobit řidiči.

0/0
3.2.2014 21:09

F23r79a68n95t71a 49T61i41m75a29n 7240928651900

Já bych si za sebe osobně nic reflexního nedal, ale vždycky, když jdu po silnici, tak po levé straně silnice ve směru chůze, tak jak to je v zákoně a ne po prostředku jak ten z článku. Tak by chodce řidiči měli vidět

+1/−1
2.2.2014 14:55

L95i47b41o78r 64N34á77b11ě75l81e78k 3855543972172

telefon jako nouzovka v noci pri minimalnim provozu dost pomuze. problem je spis v tom, ze na bezpecnost vetsina prdi a ideal mnohych je courat se v tretine silnice oblecen jak ninja.

+5/0
2.2.2014 11:34

M49i62l35a34n 49K51u29b25í19k 8774804710638

Na Slovensku je už uzákoněné, že chodec pohybující se v noci mimo obec po silnici musí mít na sobě nějaký reflexní prvek (pásku , blikačku apod.). Dobrá inspirace i pro naše zákonodárce. Nejlepší je potkat v noci chodce za deště, v tmavém a ještě se potácejícího.

+7/−2
2.2.2014 11:32

J37a92k34u48b 80Š36p39r91i46n21g13e86r 9261842942

Tak to je naprosto špatná inspirace. Nejde o to, že člověk v noci by měl dát najevo, že tam je, ale proč suplovat mozek nějakým nařízením? za chvíli budeme mít směrnici, jak, čím a kdy si utírat zadek.

+5/−6
2.2.2014 11:40

J63a33r97o11s89l16a25v 38B70a23l91i37n45t 5186683334946

na to uz prece smernice je..:-)

+1/0
2.2.2014 11:45

M93i93r13o51s32l47a32v 65B34u61d84a 9782782817572

Proč tedy ve dne svítíme? To je hovadina, nařídit reflexní prvky pro chodce by byl velice dobrý počin

0/−1
3.2.2014 12:27

J22a64k63u35b 87Š97p93r82i77n87g17e76r 9111352432

To by teda nebyl. Nevidím důvod, proč za každou cenu zachránit život kdejakého idiota na úkor všech ostatních normálních lidí. Navíc to ani neznamená, že tomu idiotovi to život zachrání.

0/0
3.2.2014 15:04

J89o65s12e20f 94D21r21d85a 6480749692706

Na co musíte mít stále nějaké zákony nebo nařízení. Pud sebezáchovy funguje v přírodě po tisíciletí a pokud jej někteří jedinci nemají, tak nemohou ve smečce existovat, platí i na silnici. Nezřídka potkám idiota na kole v tmavém bez jediné alespoň odrazky na jeho plečce. O odvaze chodců nemluvě.

+5/0
2.2.2014 14:34

F53r25a36n66t46a 95T19i42m17a91n 7980218351630

Pokud jde takový chodec klidně ožralý, ale po levé straně silnice ve směru chůze, tak ho podle našich zákonů řidič prostě MUSÍ vidět. Na to není žádná omluva, chodec tím neporušil žádný právní předpis. Tak na co reflexní prvky? Že ten z článku šel po prostředku je jeho mínus.

+2/−2
2.2.2014 18:00

J69i30t39k89a 71Č29e76r68n85á 4459107774241

Prodává se reflexní pásek na ruku, když mám samé tmavé oblečení, tak holt by to chtělo alespoň něco. Pořád to zdůrazňují v televizi, ale holt se na to lidé nedívají. Škoda mladého života a ten řidič to bude mít celý život před sebou.

+6/0
2.2.2014 11:13

D28a36g82m36a93r 43S90m50i43t88h 1460802336947

Mit na sobe reflexni prvky je pro mnoho lidí pod jejich úroveň :-/

+20/0
2.2.2014 10:41

Š28t94ě10p85á31n 33V15a48n40ě30k 3843639757567

Přesně...tady u nás mezi vesnicemi je to peklo. Jednak člověk musí dávat pozor na srny a druhak, aby nějaký chytrák v černém oblečení nešel po špatné straně vozovky.

+10/0
2.2.2014 10:45

J93a81k87u64b 26Š83p40r29i32n29g86e50r 9531892952

Není třeba. Stačí rozsvícený telefon.

+1/−4
2.2.2014 11:00

P56a90v54e79l 94O62d51r40a67z44i10l 6234529297860

Ty prvky jsou lepší, můžete mávat telefonem, někdo vám zavolá, dáte to k uchu a zrovna v tu cvhíli BUM! Ale jistě je telefon lepší, než nic.

+1/0
2.2.2014 11:07

J50a16k62u78b 25Š54p12r11i84n61g89e76r 9931662932

Nejsem sebevrah, abych před přijíždějícím autem dával k uchu mobil (navíc při přiložení k uchu zhasne displej), i když zvoní.

+1/−1
2.2.2014 11:09
Foto

R16o58m84a32n 70P12o36l17á68č63e42k 1100616870285

Já jsem dokonce našel aplikaci svítilna, kde se dá zapnout i "blikačka" takže opravdu lepší něco než nic.

Bohužel máte pravdu, pokud šel společensky unaven, tak mu to nemusí dojít a telefon k uchu dá,,,,

+3/0
2.2.2014 11:15

F72i97l33i12p 54D74o86b21r30o67v53o88l68n28y 2151855568722

taky mám,, aspoň něco :-)

0/0
2.2.2014 15:27

Ř72e37h50o37ř 29V57l83a24s98á93k 2254814541506

Mně to přijde nevýchovné. Ještě by si řidiči zvykli, že každá překážka na silnici je osvícená či reflexní, a začali by v noci místo bezpečné rychlosti jezdit rychle jak ve dne. Podle mne by to bylo kontraproduktivní.

0/0
3.2.2014 21:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.