Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu

Modernizovat nádraží ve středu Brna by trvalo alespoň o osm let déle než odsunout jej na jih. Vyplývá to z první odborné studie, kterou nechal připravit stát. Ten se dosud vážně zabýval jen variantou odsunu brněnského železničního uzlu na jih. Rozhodnuto ještě není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a59v59e97l 68O85d73r51a23z95i86l 6774679987510

1. Přesun nádraží je v plánu už 80 let, ne 30, jak tu kdosi mylně uvádí. 2. Z tohoto důvodu je současné nádraží kriticky podfinancované, provádí se jen havarijní údržba, přitom dávno mohlo být nádraží rozšířeno a modernizováno směrem na hnuárnu Tesco a ulici Uhelnou. 3. Nové nádraží má ležet v místě, kde ho nikdo nepotřebuje. Lidé se potřebují z nádraží co nejrychleji dostat na svůj spoj MHD a to v nové poloze prostě nepůjde 4. Žádné velkoměsto nevylučuje nádraží na periferii, naopak. 5. Žádné tunely není třeba kutat, vlaky se dostanou na stávající nádraží i dnes, nebo ne? 6. Chybí garance, že se na akci přesnu nepřisají firmy s najasným vlastnictvím 7. Občané v referendu přesun odmítli.

Naproti tomu by skutečně městu pomohla optimalizace tratí, ovšem pouze tehdy, kdyby bylo garantováno vhodné využití uvolněných pozemků (parky, cyklostezky), nikoliv další nepotřebná komerce. JIh  města si rozvoj zaslouží, ale přirozený, ne násilný. Ne nadarmo tam například není ani jedna z brněnských univerzit.

+4/0
13.2.2014 10:31
Foto

P84a94v76e34l 89M53a45r84e58š 7792421136412

Máte zajímavou představu o tom, co je periferie města.

Já za periferii pokládám Tuřany, Lískovec, Slatinu...

Sem nevěděl, že nové brněnské nádraží má stát v Modřicích

+2/−2
13.2.2014 13:27

V66á66c30l61a50v 43P35o57l17á19š51e39k 9226860181107

Mně by stačilo, kdyby za mého života zůstalo nádraží v centru. Až umřu, tak si je odsuňte třeba až do Olomouce.

+1/−2
10.2.2014 21:05
Foto

P24a32v13e86l 50M82a38r45e39š 7232111236742

Takže jde akorát o to, kdy umřete? To zase není takový problém zařídit...;-D

0/−1
13.2.2014 13:28

J49i88ř53í 70K19a55c38í66ř 9259278643268

Děsí mě, jak se diskuze ohledně polohy nádraží točí jenom kolem toho, kolik to bude stát, co bude rychlejší, co bude lepší z hlediska železniční dopravy. A prakticky vůbec se nemluví o dopadu na centrum města, na brněnský urbanismus. Vypadá to, že musí rozhodnout čísla a co bude levnější, to bereme. Kvalita života jde tak nějak stranou. Co je levné, to musí být dobré.

+1/−1
10.2.2014 17:32

P48a77v84e35l 94H77o66u36s83k44a 3571395250898

Tak pokud bychom postavili jezdící chodníky, tak by to na urbanismus mělo jistě skvělý dopad. A na cenu se ohlížet nemusíme, že ano. :-P

0/−1
10.2.2014 17:38
Foto

P82a38v84e32l 36M41a21r82e66š 7302961676122

Podle vizualizací, co jsem viděl bude mít stavba odsunutého nádraží na městský urbanismus jednoznačně pozitivní vliv. Jednak zmizí léta neudrzovaný brownfield, strhne se staré hnusné autobusové nádraží a druhak kolem nové městské třídy k nádraží má vyrůst moderní městské centrum, jako protiváha toho historického. Strašný propletenec kolejí a tratí napřímením a přeložkami taktéž zmizí a náspy se buď využijí pro cyklostezky nebo se zlikvidují, což na mnoha místech umožní rozšířit ulice.

Odsunutí vlaků od Benešovy ulice a snesení viaduktu Křenová  umožní zcela předělat křižovatku Koliště a u Ementálu, jinak řešit a zkapacitnit nástupiště MHD. Dovedu si i představit, že by se kolejiště současného nádraží po úpravách využilo jako dopravní terminál pro šaliny do historické budovy nádraží přestěhovala pošta a ta hnusná krabicoidní budova vedle nádraží zdemolovala.

Kvalita života v centru by se s přesunutým nádražím jednoznačně pozvedla.

+4/−3
10.2.2014 17:47

J40a79k43u97b 15Z47a70c12h 3155526203440

Zcela s Vámi souhlasím až na jeden bod. Budova nádražní pošty je významná stavba co se architektonické kvality týče (řešení konstrukce, dispozic,...). Autorem je významný funkcionalistický architekt B. Fuchs. Bohužel stav v jakém se nachází je vizitka současného provozovatele budovy.

+1/0
11.2.2014 23:33

P45a44v86e89l 15O41d24r55a28z71i98l 6814929897330

Slyším hrozné praskání, jak moc jste naivní. Moderní městské centrum by musel někdo zaplatit a obsadit, zatím je problém naplnit i stávající kancly.

Brownfiedl je tam zejména proto, že tam je stavební uzávěra. Náspy se zcela bezpečně nevyužijí pro cyklostezky (primární argument pro stavbu nádraží na kraji města je, že náspy oddělují "chudý jih od bohatého severu"), nýbrž pro komerční zásatavu. Žádné rozšiřování ulic se konat nebude. Viadukt Křenová je památkově chráněný, ten se snášet nebude, stejně jako budova pošty vy srandisto ;-D

+2/0
13.2.2014 10:11
Foto

P15a64v20e64l 37M36a74r35e55š 7492451516912

Nové Jižní centrum postaví soukromí developeři.Jestli ty baráky obsadí, nebo ne není starost ani Vaše, ani moje ale jejich.I pokud tam polovina domů bude prázdná, pořád to bude lepší než současný stav území.

I pokud se stávající náspy využijí pro komerční zástavbu, nevím proč by mi to mělo vadit.Tomu se dá snadno zabránit, protože pozemky by zůstali SZDC, tedy státu.Stavební uzávěra tam je,protože s novým nádražím se uvazuje od války, ne od 80.let, jak psal někdo nade mnou.Ze je ten viadukt chráněný samozřejmě vím, tak ať si ho památkáři odvezou a postaví u sebe na zahrádce.Nebo ho nabídnou za korunu k odvozu, jako teď ten podnikatel v Jablonci Zámeček.

Ti už tu kolega zmiňoval, ze Pista je taky chráněná, opravdu čekám, kdy budou památkou vyhlášeny paneláky na Lesný...

0/−2
13.2.2014 11:23

P53a87v76e85l 73O86d89r96a33z91i61l 6874829227820

Nové Jižní centrum je závislé na dvacetimiliardové investici daňových poplatníků a tím jsem i já a tudíž k tomu mám co říct. Kdyby tam uzávěra nebyla, území by vypadalo mnohem lépe, čimž by padl jeden z hlavních argumentů pro přesun.

Já jsem psal "80 let" - ne "od 80. let!"

Pozemky by SŽDC nezůstaly, protože SŽDC nepatří.

Váš názor na chráněné památky je názor zpupného děcka.

+3/0
13.2.2014 11:51
Foto

P67a80v61e15l 24M24a65r46e94š 7862811176692

Pozek POD železniční tratí nepatří železnici?

A komu jako Marťanům?

Po zestátnění železnic přešli pozemky pod stát, a protože původní stavitel dráhy je v 19.století vykoupil, zůstali státní dodnes.Ani stát není tak blbej, aby pozemek pod používanou dopravní stavbou prodal soukromníkovi.Dobře možná nepatří SZDC, ale CD, pozemkovému fondu, nebo městu / kraji.

Což je v důsledku jedno a to samé,ČD je státní akciovka.

Těch. 20 miliard je pokud vím cena za nádraží, nové linky MHD a přístupovou komunikaci plus nutná infrastruktura.Nikoli za domy kolem té ulice, ty budou stavět za svoje soukromí investoři, takže jak je využijí není problém daňového poplatníka.

Mimochodem, těch 20 miliard mohlo být o dost méně, kdyby se nádraží začalo stavět v roce 2005,jak bylo míněno původně.Dneska mohlo stát. Takže až se postaví za deset let za čtyřicet miliard poděkujte Zeleným a Spol, jak krásně vyhodili oknem 20 000 000 000. Můj názor na památky je takový, ze pokud chtějí památkáři chránit každou kůlnu a každý mostek,ať nesou plné náklady na jejich údržbu (ne ze mi milostivě vrátí dům zdevastovaný komunistickými p r asaty a nedovolí mi ho opravit, protože památka. ) Takže ať si mostek pěkne pomaluhou, rozeberou a někde, kde nebude vadit zase pěkně složí a můžou se jim kochat

+1/−3
13.2.2014 12:11

P18a40v50e68l 88M32o11r40a93v22e17c 3152109352808

Ano, na kvalitu života v Brně je lepší nádraží v centru. Jednodušší dojíždění a návaznost spojů, třeba.

+1/0
12.2.2014 9:03
Foto

P72a57v75e54l 24M91a67r74e87š 7402361776872

A pořád dokola jak Mlejnek.

Kolikrát týdne jedete na nádraží, proto,že někam jedete vlakem?A odkud?

0/−1
13.2.2014 12:12

P51a81v98e91l 78M29o88r92a51v92e98c 3602219522728

A pořád dokola jako Mlejnek.

Nejde o to jestli já bydlím v Rajhradě a pracuji na Veveří, ale o průměrného člověka co jede vlakem do / z Brna. V 90 procentech případů to bude mít z nového nádraží dál. O minimálně 5 minut. Denně, v jednom směru. Krát dva, krát počet lidí (desetitisíce), rovná se člověkodny navíc strávené každý den dojížděním.

+1/0
13.2.2014 12:22
Foto

P67a54v98e24l 87M84a72r46e20š 7372921776492

Takže jsme doma. Náplava, co ani nebydlí v Brně, ale kecat do jeho rozvoje by chtěla.

Koho mi to jen přimoníná? Jo aha toho dědka, co blokoval dostavbu Královopolských tunelů a přitom bydlel na opačné straně města.

Se divím, že mu to někdo nevysvětlil ručně, zmetkovi

0/−3
13.2.2014 13:45

P65a61v38e61l 54M22o87r22a23v24e36c 3792459872308

Rozumíte větě "nejde o to JESTLI já bydlím .."? Já bydlím v Brně.. Už 20 let.

Navíc, lidi co denně dojíždějí vlakem do Brna budou změnou postiženi více. Ti nádr používají denně. Brňané jej často používají tak 1nou týdně.

+1/0
13.2.2014 14:08
Foto

P64a76v92e13l 49M93a17r42e41š 7222881136772

Jenže kam do Brna tihle lidé dojíždějí? Z většiny do průmyslových zón Černovice, Slatina, do ABB na Vídenské, do Královopolské. 

Někteří i do centra do kanceláří, ale těch určitě není většina

A upřímně, s..ru na venkovany, ucpávající každý den Brno. Já jsem v Brně doma, já tady platím daně a nějaký pendl z jakési moravské díry  si nebude poroučet, kde chce nádraží. Pokud se mu zdá, že to má z nádraží daleko, nikdo ho nenutí jezdit do Brna, může sedět na zadku ve svý chalupě.

Dost na tom, že se autobusy z venkova zbytečně rvou do centra na Zvonařku, když by mohli končit u nejbližší smyčky tramvaje.-

0/−3
13.2.2014 14:32

P44a87v64e85l 51M48o36r88a63v46e15c 3972649602538

Zkuste nejdřív zjistit kde je kolik lidí zaměstnaných ano?

A buďte rád za ty lidi. Bez nich bychom neměli průmyslové výrobky nebo by vás nikdo neostříhal apod.

P.S.: Takže podle vás je správné, aby o nádraží rozhodoval někdo, kdo jej používá jen jednou týdně? Ale ten kdo denně ne? To má logiku..;-)

+1/0
13.2.2014 21:07
Foto

P40a72v44e51l 95M52a80r42e43š 7882371556572

"Projekt je podle Babiče také podmíněný výstavbou soustavy tří tunelů ve složitých geologických podmínkách: pod historickým jádrem a Žlutým kopcem, pod Kohoutovicemi a Jundrovem a pod kopcem u městské části Žebětín...."

To si dělaj aktivisti srandu? V Brně, kde je problém jeden silniční tunel a na druhý se čeká 20 let prosazovat projekt podzemního nádraží, vyžadující podkopání poloviny města ?? Aby jim neupadli nožičky, když bánhóf bude o třista metrů dál...

Takhle to dopadá, když do něčeho kecají Patrik, zelení ekoteroristi a pár odredovaných studentíků nějaké pseudohumanitní pavědy...Ničemu nerozumí, nikdy nic nepostavili, ale kecat budou úplně do všeho. Viz D43, D8, D3, R35, Brněnský velký městský okruh...

Bolševik měl jednu velkou výhodu: Nikdo z takzvaných "občanských sdružení proti čemukoli" si neodvážil ani ceknout, když šlo o podobnou stavbu.

V současné zvrácené době, kdy všichni můžou kecat do všeho by se Temelín stavěl 50 let, a Ruzyni by dodneska sedali letadla na trávu...

+4/−6
10.2.2014 16:37

T29o96m49a64s 18N19o76v35o59t49n38y 3951606408109

Cílem aktivistů je samozřejmě pouze blokovat cokoliv. V "lepším" případě to dělají pro prachy jako Patrik a spol. a když se s nimi investor vyrovná, např. příspěvkem na činnost, tak jdou škodit o dálnici či rychlostní komunikaci dál. V horším případě to dělají z přesvědčení jako u nádraží, ale že tím otravují většinu ostatních lidí jim nevadí, protože podle nějaké zvrácené aktivistické hollanovské či patrikovské logiky je to, co prosazují oni JEDINÉ SPRÁVNÉ a je to pro blaho všech. Zatímco druhá strana nikdy nemůže mít pravdu, aktivisti jsou prostě stodukáti.

Druhá věc je, že za zakázkou takových rozměrů jako je nové nádraží, vždycky budou nějaké zákulisní kšefty. Pak se má ale poukazovat na tyto věci a ne blokovat nádraží jako takové.

Osobně si myslím že ne/přesun brněnského nádraží prostě nemá řešení, protože aktivisti budou škodit a napadat do nekonečna a město taky neustoupí ze své varianty (proč taky, když projekt jako takový je rozumný). Takže asi nezbyde než si najmout nějaké odborníky na železniční dopravu ze zahraničí, kterým je nějaké brno někde a nebudou tak zatíženi ani aktivistickou kampaní ani městem. Otázka je, jeslti by se vůbec dovedlo město a aktivisti shodnout aspoň na něčem takovém, myslím že ne.

+6/−2
10.2.2014 16:46

M40i87c14h84a43l 63B12r67ň76á46k 6164354637548

Pane Moravče, váš argument o tom, že jediný důvod, proč tu někdo stojí za odsunem, je ten, že tam vlastní pozemky, je na stejné úrovni, jako bych teď argumentoval, že jediným důvodem, proč tu veškeré aktivity neustále již dobře patnáct let brzdí rozvoj města, je ten, že za nimi stojí jistí pánové, kteří mají zájmy na tom, aby se nic nepřesouvalo, případně jsou placeni firmičkami, které se na ty několikakilometrové tunely přes západ Brna jistě těší... S tím rozdlem, že každý se může podívat do katastru, zda tam Kotzian něco vlastní, zatímco já si asi nikde veřejně neověřím, že tyto různé kampaně mimojiné financují majitelé obchodních prostor v podchodu pod statrým nádražím, jejichž jediným finančím zájemem je zachování současného humusu, že ano...

Je moc pěkné, že je technicky možné, aby nádraží vzniklo na Nových sadech. Na druhou stranu je taktéž technicky možné vybudovat kanál Odra.Labe-Dunaj, postavit tu kosmodrom a podobně. Druhou věcí a otázkou je, KDO a z ČEHO se to zaplatí a jestli je opravdu nutné a výhodné pro město, aby kvůli pár chorobným stěžovatelům na všechno a pár podmáznutým "aktivistům" namísto přesunutí nádraží o 600 metrů na jih bylo nutné budovat za prostředky, které si asi ani nedokážeme představit, tunely pod polovinou města.

+8/−1
10.2.2014 13:59

P31a95v23e92l 77M69o66r96a49v88e54c 3822289792328

Ale já nikde neříkám že jde o jediný argument..

Ad cena: co vím je to srovnatelné, plus minus. A radši budu za nádraží o pár miliard dražší, ale ve městě a ne na periferii.

+2/−1
10.2.2014 14:43

M16i55c45h21a79l 12B55r83ň52á21k 6934264387718

Dobře, počkejme si na konečná čísla, bez nich to jsou jen dohady. Na druhou stranu: oblast u Zvonařky proboha přeci není žádná periferie. Tady se o tom přesunu demagogicky mluví, jak kdyby mělo být nádraží v Přízřenicích...

+2/0
10.2.2014 15:09
Foto

P28a12v82e23l 79M38a52r24e12š 7812701426422

Ten plus to je omyl...

Srovnatelné náklady? S podzemním patrem a třemi dlouhými železničními tunely? Jinak jste zdráv?

+ při přestavbě nádraží ve stávající poloze několik let provizoria přestavby za provozu, a velkého staveniště v centru ( pamatujete si ještě jak lidé nadávali při stavbě Ementálu, jak se prášilo?).

Nové nádraží a všechny přeložky tratí se v klidu postaví na "zelené louce" a až ve finále se při krátké výluce připojí ke stávající trati.

Mimochodem, nové nádraží má být kousek od Vaňkovky, tam, kde je dnes mimo jiné autobazar EuroCar a léta zanedbaný kus země. Jestli tomuhle říkáte periférie....

+3/0
10.2.2014 16:44

T47o25m39a59s 44N31o44v70o90t70n23y 3821526748219

Stejně většina lidí jede z nádraží MHD, no tak pojede MHD z nového nádraží. Někomu se cesta prodlouží o kolik, o dvě zastávky? 3-4 minuty? Někomu se zase zrychlí. Kolik lidí jede vlakem z/do centra a nikam jinam? Minimum. Takže těch cca 800m nehraje roli. Navíc by se vyřešil problém s autobusovým terminálem, který by byl hned u nádraží. Dneska je buď Zvonařka bokem nebo nevyhovující Grand o něco blíž.

+2/0
10.2.2014 16:50
Foto

P69a80v82e52l 38M34a31r86e71š 7692481516792

Autobusové nádraží má mít s novým vlakovým společnou minimálně budovu a zázemí. Ono jaksi v prostoru Zvonařky bude nové Pražské zhlaví nádraží.

U UAN se už také léta počítá s demolicí a se spojením s novým vlakovým nádražím, proto Zvonařka vypadá jak vypadá a o tu šílenou konstrukci se kromě nezbytné údržby nikdo nestará.

0/−1
10.2.2014 16:56

T90o52m62a50s 46N68o17v68o23t61n59y 3941926118379

Přesně tak. Navíc (pokud to ještě platí) existovala svého času nějaká dohoda, že dokud se nepřesune nádraží, tak Student Agency má zajištěno využívání současného Grandu (i když je těžce nevyhovující jak kapacitně, tak zázemím). To nové nádraží by prostě vyřešilo dost problémů současného centra města (za předpokladu kvalitního napojení MHD, což si myslím po zkušenostech se Zvonařkou město nedovolí podcenit).

Samozřejmě lidi vlastnící nemovitosti v okolí nádraží, kteří také ty aktivisty podporují, chtějí zachovat svoje kšefty, protože když nebudou mít nádraží, tak jim rapidně ubude zákazníků. Tady vůbec nejde o to, že to bude o cca 800m nebo kolik "dál". Když přijedu vlakem a chci přestoupit na autobus na Zvonařce tak to mám zhruba stejně daleko jako by bylo nové nádraží - centrum. Čili žádná tragédie jak tvrdí aktivisti.

+2/0
10.2.2014 17:04
Foto

P41a68v40e36l 62M40a54r30e97š 7272141186252

Jančura chtěl svého času staré nádraží u Grandu koupit, zrekonstruovat a rozšířit ( o pár metrů do prostor, kde měl být ČD Palace by to šlo.).

Zřejmě se na to vykašlal, nechtěl se léta hádat s městem a zelenými

+1/0
10.2.2014 17:21

T37o67m89a95s 78N64o79v48o17t72n45y 3821666528569

No městu by to asi ani tak nevadilo, ale jednak ČD nebo SŽDC nebo kdo vlastní ty pozemky ho myslím nechtěl/nemohl prodat právě kvůli ČD Palace (který měl být propojený přes Koliště s "Housenkou" která už měla být vlastně pomalu hotová) - ale samozřejmě by okamžitě začal řvát Hollan, Patrik a další aktivisti právě kvůli tomu, že by se kapacita zvětšila. Asi je vláček víc eko, ten jim v centru nevadí, ale autobusoví cestující ano.

0/0
11.2.2014 0:54

P29a33v57e45l 33O93d55r12a39z21i88l 6484459317640

A proč byste měl z nádraží přestupovat na autobus na Zvonařce (myslíte doufám meziměsto)???

0/0
13.2.2014 10:32
Foto

P32a42v60e91l 40M55a71r62e25š 7372301886332

Protože většina autobusů jezdí ze Zvonařky.

Grand je v současné podobě spíš ostuda města a svého času Jancurův truc podnik, když ho ČSAD nechtělo pustit na Zvonarku, protože by konkuroval jejich rezavým Karosám

0/0
13.2.2014 11:26

P95a93v53e94l 87O97d11r74a68z68i84l 6314819647590

Neodpověděl jste na otázku, proč by kdo proboha jezdil do Brna vlakem, aby potom jel někam dál autobusem ze Zvonařky???

0/0
13.2.2014 11:52
Foto

P83a89v26e43l 26M52a49r12e31š 7742211116572

Co třeba proto, že do cíle mojí cesty se vlakem nedostanu ( nepostavili tam koleje) a nebo to je autobusem rychlejší než vlakem?Všude nejezdí SA, a většinou na tu Zvonařku musíte. ( nemluvě o IDSJMK, které často vyjíždí z autobusáku.

Z Pardubic do Brna urcitě prijedu vlakem, jenže do Znojma to je rychlejší autobusem.

Proto

0/0
13.2.2014 13:52
Foto

P69a42v17e12l 15M31a16r44e66š 7922601476292

A ve finále zbytečné miliardy navíc za lenost sluníčkových aktivistů ujít na nádraží o třista metrů víc zaplatíme i my, kteří vlakem jedeme jednou za uherskou pětiletku. Protože výstavba zelezniční infrastruktury je financována I ze spotřební daně z paliv, kterou správný sluníčkový ekopošuk neplatí, protože fuj, auto je zlo...

+3/−1
10.2.2014 17:18

T89o62m73a75s 70N58o89v21o78t35n21y 3851716808559

Přitom ekopošuci by měli cyklostezky, nekonfliktně mimo vozovky a stejně držkují. Ale když se nakreslí pruhy přímo na silnici to jim nevadí, protože to bere prostor zlým fuj autům. Že s tím má problém MHD, je prakticky (legálně) znemožněno zásobování jim nevadí. Nádherný příklad tohoto ekoterorismu je Kounicova kde to řidiči trolejbusů naprosto milují po načárování a vrchol hlouposti je výjezd Jaselská - Červený Kostel. To musel vymyslet totální dukát. Poslat cyklouše do protisměru a vyústit to do městského okruhu....

+1/0
11.2.2014 0:57

P91e31t30r 75P96a53v14e36l 5601814252602

"Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu" = tak když to není nemožné, budeme této variantě dávat mediální prostor, i když je dražší, náročnější, prodlouží stavbu o dalších osm let, až se zjistí, že na to nejsou prostředky a nebude raději nic ;-)

+2/−4
10.2.2014 13:44

P57a25v27e95l 65M95o95r61a85v38e55c 3142629202458

Stavbu o 8 let neprodlouží. Zkuste si zjistit více informací..

Jo a já budu radši za lepší nádraží později, než za horší dříve.

+1/−2
10.2.2014 13:47
Foto

P90a17v95e25l 42M49a59r52e44š 7722831506752

Zbrusu novému nádraží postavenému podle současných potřeb s rezervou do budoucna, bez omezení památkovou ochranou současné budovy a navíc levnějšímu říkáte lepší?

0/0
10.2.2014 16:48
Foto

P84a36v23e93l 54M96a41r94e61š 7382551896742

na konci mělo být "horší" samozřejmě

0/0
10.2.2014 17:03

P28a68v62e75l 25O22d85r17a22z29i64l 6654829207960

Ovšem, je horší, protože má být někde, kde ho nikdo nepotřebuje ;-D

0/0
13.2.2014 10:13

T72o81m32a80s 54C30e76n59e25k 6617594640773

Tak nějak mi z toho vyplývá, že močí páchnoucí, ze všech stran (a hlavně zevnitř) ošklivý skanzen v centru bude zachován. Protože tato studie zadělává na dalších 25 let obstrukcí.

+8/−1
10.2.2014 10:51

P49a39v77e50l 35O67d30r90a88z68i57l 6704649677710

Močí by nepáchnul, kdyby na MČ Brno-Střed a na MP Brno neseděli nekompetentní diletanti.

+8/−1
10.2.2014 11:15

E16d58u37a71r86d 43Ř32e78z15n73í45k 7549515190476

Asi tak, borci nemají čas, ptž dávají boty a pokuty, kde můžou, zatímco na nádru a v centru je to samý alkáč, feťák a zloděj. Hnus fialový. Ale na prudění na FB čas mají

+1/0
10.2.2014 11:38

P24a65v57e18l 67H82o51u24s40k25a 3881165830228

Aha, a vyhazovat bezdomovce a každého jen trochu podezřelého, nepřipomíná vám to totalitní praktiky? Nádraží bude vždycky přitahovat podobné typy, když se odsune, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města.

+1/−3
10.2.2014 12:03

P74a20v89e61l 14M52o65r33a87v77e43c 3272599712758

Centrum města bude vždy přitahovat podobné typy. Co tak přesunout centrum města, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města?

Toť skvělý argument, že..

Proč jen bezdomovci v Praze na nádraží už nejsou? Hmm?

+1/0
10.2.2014 12:28

P88a22v77e80l 50H53o91u23s55k10a 3881645430968

Takže podle vás to není nádraží, co bezdomovce přitahuje, ale centrum?

0/−1
10.2.2014 12:41

P56a96v36e47l 65M40o62r55a92v47e65c 3802909762788

To neříkám. Já říkám že je nesmysl argumentovat "Odsuňte nádraží, bezdomovci pak nebudou v centru". Protože takto lze argumentovat na cokoliv a skončíte s prázdným centrem.

+2/0
10.2.2014 12:43

P73a49v32e78l 47H50o12u20s35k43a 3681825960438

Takže když bezdomovců v centru významně ubyde, tak to vlastně nic neznamená, protože se tam jednou za čas nějaký stejně objeví? Ten argument rozhodně nestojí tak, jak ho prezentujete. :-P

0/0
10.2.2014 13:25

P60a24v87e31l 35M41o79r16a78v92e41c 3222439282408

Pletete páté přes deváté. Já říkám že je blbost přesouvat nádraží kvůli bezdomovcům. V Praze ani Vídni nejsou i když je nádr v centru. Stačí?

+1/0
10.2.2014 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.