Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu

Modernizovat nádraží ve středu Brna by trvalo alespoň o osm let déle než odsunout jej na jih. Vyplývá to z první odborné studie, kterou nechal připravit stát. Ten se dosud vážně zabýval jen variantou odsunu brněnského železničního uzlu na jih. Rozhodnuto ještě není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a60v34e53l 38O57d44r38a96z88i75l 6604889637760

1. Přesun nádraží je v plánu už 80 let, ne 30, jak tu kdosi mylně uvádí. 2. Z tohoto důvodu je současné nádraží kriticky podfinancované, provádí se jen havarijní údržba, přitom dávno mohlo být nádraží rozšířeno a modernizováno směrem na hnuárnu Tesco a ulici Uhelnou. 3. Nové nádraží má ležet v místě, kde ho nikdo nepotřebuje. Lidé se potřebují z nádraží co nejrychleji dostat na svůj spoj MHD a to v nové poloze prostě nepůjde 4. Žádné velkoměsto nevylučuje nádraží na periferii, naopak. 5. Žádné tunely není třeba kutat, vlaky se dostanou na stávající nádraží i dnes, nebo ne? 6. Chybí garance, že se na akci přesnu nepřisají firmy s najasným vlastnictvím 7. Občané v referendu přesun odmítli.

Naproti tomu by skutečně městu pomohla optimalizace tratí, ovšem pouze tehdy, kdyby bylo garantováno vhodné využití uvolněných pozemků (parky, cyklostezky), nikoliv další nepotřebná komerce. JIh  města si rozvoj zaslouží, ale přirozený, ne násilný. Ne nadarmo tam například není ani jedna z brněnských univerzit.

+4/0
13.2.2014 10:31

P90a90v21e27l 34M43a45r55e84š 7242511886792

Máte zajímavou představu o tom, co je periferie města.

Já za periferii pokládám Tuřany, Lískovec, Slatinu...

Sem nevěděl, že nové brněnské nádraží má stát v Modřicích

+2/−2
13.2.2014 13:27

V12á11c66l59a86v 54P16o28l40á60š22e14k 9776890961427

Mně by stačilo, kdyby za mého života zůstalo nádraží v centru. Až umřu, tak si je odsuňte třeba až do Olomouce.

+1/−2
10.2.2014 21:05

P32a95v52e27l 33M58a15r65e45š 7582171276752

Takže jde akorát o to, kdy umřete? To zase není takový problém zařídit...;-D

0/−1
13.2.2014 13:28

J19i11ř48í 77K42a36c39í38ř 9879158823448

Děsí mě, jak se diskuze ohledně polohy nádraží točí jenom kolem toho, kolik to bude stát, co bude rychlejší, co bude lepší z hlediska železniční dopravy. A prakticky vůbec se nemluví o dopadu na centrum města, na brněnský urbanismus. Vypadá to, že musí rozhodnout čísla a co bude levnější, to bereme. Kvalita života jde tak nějak stranou. Co je levné, to musí být dobré.

+1/−1
10.2.2014 17:32

P45a40v77e16l 48H43o46u12s33k87a 3701335650308

Tak pokud bychom postavili jezdící chodníky, tak by to na urbanismus mělo jistě skvělý dopad. A na cenu se ohlížet nemusíme, že ano. :-P

0/−1
10.2.2014 17:38

P96a44v30e11l 79M36a39r19e39š 7212441716502

Podle vizualizací, co jsem viděl bude mít stavba odsunutého nádraží na městský urbanismus jednoznačně pozitivní vliv. Jednak zmizí léta neudrzovaný brownfield, strhne se staré hnusné autobusové nádraží a druhak kolem nové městské třídy k nádraží má vyrůst moderní městské centrum, jako protiváha toho historického. Strašný propletenec kolejí a tratí napřímením a přeložkami taktéž zmizí a náspy se buď využijí pro cyklostezky nebo se zlikvidují, což na mnoha místech umožní rozšířit ulice.

Odsunutí vlaků od Benešovy ulice a snesení viaduktu Křenová  umožní zcela předělat křižovatku Koliště a u Ementálu, jinak řešit a zkapacitnit nástupiště MHD. Dovedu si i představit, že by se kolejiště současného nádraží po úpravách využilo jako dopravní terminál pro šaliny do historické budovy nádraží přestěhovala pošta a ta hnusná krabicoidní budova vedle nádraží zdemolovala.

Kvalita života v centru by se s přesunutým nádražím jednoznačně pozvedla.

+4/−3
10.2.2014 17:47

J60a67k53u26b 22Z18a80c91h 3795976263120

Zcela s Vámi souhlasím až na jeden bod. Budova nádražní pošty je významná stavba co se architektonické kvality týče (řešení konstrukce, dispozic,...). Autorem je významný funkcionalistický architekt B. Fuchs. Bohužel stav v jakém se nachází je vizitka současného provozovatele budovy.

+1/0
11.2.2014 23:33

P22a14v93e86l 47O76d82r56a45z91i18l 6374189777520

Slyším hrozné praskání, jak moc jste naivní. Moderní městské centrum by musel někdo zaplatit a obsadit, zatím je problém naplnit i stávající kancly.

Brownfiedl je tam zejména proto, že tam je stavební uzávěra. Náspy se zcela bezpečně nevyužijí pro cyklostezky (primární argument pro stavbu nádraží na kraji města je, že náspy oddělují "chudý jih od bohatého severu"), nýbrž pro komerční zásatavu. Žádné rozšiřování ulic se konat nebude. Viadukt Křenová je památkově chráněný, ten se snášet nebude, stejně jako budova pošty vy srandisto ;-D

+2/0
13.2.2014 10:11

P35a16v28e43l 44M97a82r77e57š 7172751626512

Nové Jižní centrum postaví soukromí developeři.Jestli ty baráky obsadí, nebo ne není starost ani Vaše, ani moje ale jejich.I pokud tam polovina domů bude prázdná, pořád to bude lepší než současný stav území.

I pokud se stávající náspy využijí pro komerční zástavbu, nevím proč by mi to mělo vadit.Tomu se dá snadno zabránit, protože pozemky by zůstali SZDC, tedy státu.Stavební uzávěra tam je,protože s novým nádražím se uvazuje od války, ne od 80.let, jak psal někdo nade mnou.Ze je ten viadukt chráněný samozřejmě vím, tak ať si ho památkáři odvezou a postaví u sebe na zahrádce.Nebo ho nabídnou za korunu k odvozu, jako teď ten podnikatel v Jablonci Zámeček.

Ti už tu kolega zmiňoval, ze Pista je taky chráněná, opravdu čekám, kdy budou památkou vyhlášeny paneláky na Lesný...

0/−2
13.2.2014 11:23

P72a50v98e28l 28O88d74r42a51z70i61l 6384869357580

Nové Jižní centrum je závislé na dvacetimiliardové investici daňových poplatníků a tím jsem i já a tudíž k tomu mám co říct. Kdyby tam uzávěra nebyla, území by vypadalo mnohem lépe, čimž by padl jeden z hlavních argumentů pro přesun.

Já jsem psal "80 let" - ne "od 80. let!"

Pozemky by SŽDC nezůstaly, protože SŽDC nepatří.

Váš názor na chráněné památky je názor zpupného děcka.

+3/0
13.2.2014 11:51

P51a40v45e47l 68M82a73r73e45š 7622281286432

Pozek POD železniční tratí nepatří železnici?

A komu jako Marťanům?

Po zestátnění železnic přešli pozemky pod stát, a protože původní stavitel dráhy je v 19.století vykoupil, zůstali státní dodnes.Ani stát není tak blbej, aby pozemek pod používanou dopravní stavbou prodal soukromníkovi.Dobře možná nepatří SZDC, ale CD, pozemkovému fondu, nebo městu / kraji.

Což je v důsledku jedno a to samé,ČD je státní akciovka.

Těch. 20 miliard je pokud vím cena za nádraží, nové linky MHD a přístupovou komunikaci plus nutná infrastruktura.Nikoli za domy kolem té ulice, ty budou stavět za svoje soukromí investoři, takže jak je využijí není problém daňového poplatníka.

Mimochodem, těch 20 miliard mohlo být o dost méně, kdyby se nádraží začalo stavět v roce 2005,jak bylo míněno původně.Dneska mohlo stát. Takže až se postaví za deset let za čtyřicet miliard poděkujte Zeleným a Spol, jak krásně vyhodili oknem 20 000 000 000. Můj názor na památky je takový, ze pokud chtějí památkáři chránit každou kůlnu a každý mostek,ať nesou plné náklady na jejich údržbu (ne ze mi milostivě vrátí dům zdevastovaný komunistickými p r asaty a nedovolí mi ho opravit, protože památka. ) Takže ať si mostek pěkne pomaluhou, rozeberou a někde, kde nebude vadit zase pěkně složí a můžou se jim kochat

+1/−3
13.2.2014 12:11

P56a85v21e83l 35M19o16r46a72v89e47c 3422449112638

Ano, na kvalitu života v Brně je lepší nádraží v centru. Jednodušší dojíždění a návaznost spojů, třeba.

+1/0
12.2.2014 9:03

P54a89v56e18l 48M41a46r21e68š 7162791766982

A pořád dokola jak Mlejnek.

Kolikrát týdne jedete na nádraží, proto,že někam jedete vlakem?A odkud?

0/−1
13.2.2014 12:12

P15a45v98e10l 54M28o55r39a85v35e28c 3802889842618

A pořád dokola jako Mlejnek.

Nejde o to jestli já bydlím v Rajhradě a pracuji na Veveří, ale o průměrného člověka co jede vlakem do / z Brna. V 90 procentech případů to bude mít z nového nádraží dál. O minimálně 5 minut. Denně, v jednom směru. Krát dva, krát počet lidí (desetitisíce), rovná se člověkodny navíc strávené každý den dojížděním.

+1/0
13.2.2014 12:22

P91a12v13e67l 28M29a82r87e53š 7792861956442

Takže jsme doma. Náplava, co ani nebydlí v Brně, ale kecat do jeho rozvoje by chtěla.

Koho mi to jen přimoníná? Jo aha toho dědka, co blokoval dostavbu Královopolských tunelů a přitom bydlel na opačné straně města.

Se divím, že mu to někdo nevysvětlil ručně, zmetkovi

0/−3
13.2.2014 13:45

P27a15v14e57l 20M10o10r73a89v92e24c 3882709762288

Rozumíte větě "nejde o to JESTLI já bydlím .."? Já bydlím v Brně.. Už 20 let.

Navíc, lidi co denně dojíždějí vlakem do Brna budou změnou postiženi více. Ti nádr používají denně. Brňané jej často používají tak 1nou týdně.

+1/0
13.2.2014 14:08

P70a75v29e62l 79M54a18r65e47š 7602571256262

Jenže kam do Brna tihle lidé dojíždějí? Z většiny do průmyslových zón Černovice, Slatina, do ABB na Vídenské, do Královopolské. 

Někteří i do centra do kanceláří, ale těch určitě není většina

A upřímně, s..ru na venkovany, ucpávající každý den Brno. Já jsem v Brně doma, já tady platím daně a nějaký pendl z jakési moravské díry  si nebude poroučet, kde chce nádraží. Pokud se mu zdá, že to má z nádraží daleko, nikdo ho nenutí jezdit do Brna, může sedět na zadku ve svý chalupě.

Dost na tom, že se autobusy z venkova zbytečně rvou do centra na Zvonařku, když by mohli končit u nejbližší smyčky tramvaje.-

0/−3
13.2.2014 14:32

P91a29v22e58l 82M38o34r81a77v18e79c 3882219712988

Zkuste nejdřív zjistit kde je kolik lidí zaměstnaných ano?

A buďte rád za ty lidi. Bez nich bychom neměli průmyslové výrobky nebo by vás nikdo neostříhal apod.

P.S.: Takže podle vás je správné, aby o nádraží rozhodoval někdo, kdo jej používá jen jednou týdně? Ale ten kdo denně ne? To má logiku..;-)

+1/0
13.2.2014 21:07

P87a23v95e51l 10M22a22r34e26š 7172511356612

"Projekt je podle Babiče také podmíněný výstavbou soustavy tří tunelů ve složitých geologických podmínkách: pod historickým jádrem a Žlutým kopcem, pod Kohoutovicemi a Jundrovem a pod kopcem u městské části Žebětín...."

To si dělaj aktivisti srandu? V Brně, kde je problém jeden silniční tunel a na druhý se čeká 20 let prosazovat projekt podzemního nádraží, vyžadující podkopání poloviny města ?? Aby jim neupadli nožičky, když bánhóf bude o třista metrů dál...

Takhle to dopadá, když do něčeho kecají Patrik, zelení ekoteroristi a pár odredovaných studentíků nějaké pseudohumanitní pavědy...Ničemu nerozumí, nikdy nic nepostavili, ale kecat budou úplně do všeho. Viz D43, D8, D3, R35, Brněnský velký městský okruh...

Bolševik měl jednu velkou výhodu: Nikdo z takzvaných "občanských sdružení proti čemukoli" si neodvážil ani ceknout, když šlo o podobnou stavbu.

V současné zvrácené době, kdy všichni můžou kecat do všeho by se Temelín stavěl 50 let, a Ruzyni by dodneska sedali letadla na trávu...

+4/−6
10.2.2014 16:37

T66o53m98a93s 83N18o53v76o43t40n59y 3461936508619

Cílem aktivistů je samozřejmě pouze blokovat cokoliv. V "lepším" případě to dělají pro prachy jako Patrik a spol. a když se s nimi investor vyrovná, např. příspěvkem na činnost, tak jdou škodit o dálnici či rychlostní komunikaci dál. V horším případě to dělají z přesvědčení jako u nádraží, ale že tím otravují většinu ostatních lidí jim nevadí, protože podle nějaké zvrácené aktivistické hollanovské či patrikovské logiky je to, co prosazují oni JEDINÉ SPRÁVNÉ a je to pro blaho všech. Zatímco druhá strana nikdy nemůže mít pravdu, aktivisti jsou prostě stodukáti.

Druhá věc je, že za zakázkou takových rozměrů jako je nové nádraží, vždycky budou nějaké zákulisní kšefty. Pak se má ale poukazovat na tyto věci a ne blokovat nádraží jako takové.

Osobně si myslím že ne/přesun brněnského nádraží prostě nemá řešení, protože aktivisti budou škodit a napadat do nekonečna a město taky neustoupí ze své varianty (proč taky, když projekt jako takový je rozumný). Takže asi nezbyde než si najmout nějaké odborníky na železniční dopravu ze zahraničí, kterým je nějaké brno někde a nebudou tak zatíženi ani aktivistickou kampaní ani městem. Otázka je, jeslti by se vůbec dovedlo město a aktivisti shodnout aspoň na něčem takovém, myslím že ne.

+6/−2
10.2.2014 16:46

M95i40c51h17a54l 30B51r50ň18á57k 6134134677138

Pane Moravče, váš argument o tom, že jediný důvod, proč tu někdo stojí za odsunem, je ten, že tam vlastní pozemky, je na stejné úrovni, jako bych teď argumentoval, že jediným důvodem, proč tu veškeré aktivity neustále již dobře patnáct let brzdí rozvoj města, je ten, že za nimi stojí jistí pánové, kteří mají zájmy na tom, aby se nic nepřesouvalo, případně jsou placeni firmičkami, které se na ty několikakilometrové tunely přes západ Brna jistě těší... S tím rozdlem, že každý se může podívat do katastru, zda tam Kotzian něco vlastní, zatímco já si asi nikde veřejně neověřím, že tyto různé kampaně mimojiné financují majitelé obchodních prostor v podchodu pod statrým nádražím, jejichž jediným finančím zájemem je zachování současného humusu, že ano...

Je moc pěkné, že je technicky možné, aby nádraží vzniklo na Nových sadech. Na druhou stranu je taktéž technicky možné vybudovat kanál Odra.Labe-Dunaj, postavit tu kosmodrom a podobně. Druhou věcí a otázkou je, KDO a z ČEHO se to zaplatí a jestli je opravdu nutné a výhodné pro město, aby kvůli pár chorobným stěžovatelům na všechno a pár podmáznutým "aktivistům" namísto přesunutí nádraží o 600 metrů na jih bylo nutné budovat za prostředky, které si asi ani nedokážeme představit, tunely pod polovinou města.

+8/−1
10.2.2014 13:59

P15a16v57e75l 66M38o78r24a94v79e66c 3932649572628

Ale já nikde neříkám že jde o jediný argument..

Ad cena: co vím je to srovnatelné, plus minus. A radši budu za nádraží o pár miliard dražší, ale ve městě a ne na periferii.

+2/−1
10.2.2014 14:43

M59i57c58h59a26l 92B74r98ň95á15k 6204254447508

Dobře, počkejme si na konečná čísla, bez nich to jsou jen dohady. Na druhou stranu: oblast u Zvonařky proboha přeci není žádná periferie. Tady se o tom přesunu demagogicky mluví, jak kdyby mělo být nádraží v Přízřenicích...

+2/0
10.2.2014 15:09

P90a79v50e50l 71M36a82r83e78š 7652701476102

Ten plus to je omyl...

Srovnatelné náklady? S podzemním patrem a třemi dlouhými železničními tunely? Jinak jste zdráv?

+ při přestavbě nádraží ve stávající poloze několik let provizoria přestavby za provozu, a velkého staveniště v centru ( pamatujete si ještě jak lidé nadávali při stavbě Ementálu, jak se prášilo?).

Nové nádraží a všechny přeložky tratí se v klidu postaví na "zelené louce" a až ve finále se při krátké výluce připojí ke stávající trati.

Mimochodem, nové nádraží má být kousek od Vaňkovky, tam, kde je dnes mimo jiné autobazar EuroCar a léta zanedbaný kus země. Jestli tomuhle říkáte periférie....

+3/0
10.2.2014 16:44

T59o83m23a88s 71N87o90v60o97t52n86y 3731376158209

Stejně většina lidí jede z nádraží MHD, no tak pojede MHD z nového nádraží. Někomu se cesta prodlouží o kolik, o dvě zastávky? 3-4 minuty? Někomu se zase zrychlí. Kolik lidí jede vlakem z/do centra a nikam jinam? Minimum. Takže těch cca 800m nehraje roli. Navíc by se vyřešil problém s autobusovým terminálem, který by byl hned u nádraží. Dneska je buď Zvonařka bokem nebo nevyhovující Grand o něco blíž.

+2/0
10.2.2014 16:50

P51a65v50e92l 37M33a25r39e25š 7322371736782

Autobusové nádraží má mít s novým vlakovým společnou minimálně budovu a zázemí. Ono jaksi v prostoru Zvonařky bude nové Pražské zhlaví nádraží.

U UAN se už také léta počítá s demolicí a se spojením s novým vlakovým nádražím, proto Zvonařka vypadá jak vypadá a o tu šílenou konstrukci se kromě nezbytné údržby nikdo nestará.

0/−1
10.2.2014 16:56

T80o90m87a21s 26N43o89v85o16t42n32y 3341836528479

Přesně tak. Navíc (pokud to ještě platí) existovala svého času nějaká dohoda, že dokud se nepřesune nádraží, tak Student Agency má zajištěno využívání současného Grandu (i když je těžce nevyhovující jak kapacitně, tak zázemím). To nové nádraží by prostě vyřešilo dost problémů současného centra města (za předpokladu kvalitního napojení MHD, což si myslím po zkušenostech se Zvonařkou město nedovolí podcenit).

Samozřejmě lidi vlastnící nemovitosti v okolí nádraží, kteří také ty aktivisty podporují, chtějí zachovat svoje kšefty, protože když nebudou mít nádraží, tak jim rapidně ubude zákazníků. Tady vůbec nejde o to, že to bude o cca 800m nebo kolik "dál". Když přijedu vlakem a chci přestoupit na autobus na Zvonařce tak to mám zhruba stejně daleko jako by bylo nové nádraží - centrum. Čili žádná tragédie jak tvrdí aktivisti.

+2/0
10.2.2014 17:04

P76a22v65e26l 40M28a37r71e43š 7242841306672

Jančura chtěl svého času staré nádraží u Grandu koupit, zrekonstruovat a rozšířit ( o pár metrů do prostor, kde měl být ČD Palace by to šlo.).

Zřejmě se na to vykašlal, nechtěl se léta hádat s městem a zelenými

+1/0
10.2.2014 17:21

T89o60m96a18s 19N69o20v41o70t39n47y 3291136198439

No městu by to asi ani tak nevadilo, ale jednak ČD nebo SŽDC nebo kdo vlastní ty pozemky ho myslím nechtěl/nemohl prodat právě kvůli ČD Palace (který měl být propojený přes Koliště s "Housenkou" která už měla být vlastně pomalu hotová) - ale samozřejmě by okamžitě začal řvát Hollan, Patrik a další aktivisti právě kvůli tomu, že by se kapacita zvětšila. Asi je vláček víc eko, ten jim v centru nevadí, ale autobusoví cestující ano.

0/0
11.2.2014 0:54

P25a19v84e84l 31O61d12r65a21z43i60l 6524289537960

A proč byste měl z nádraží přestupovat na autobus na Zvonařce (myslíte doufám meziměsto)???

0/0
13.2.2014 10:32

P40a23v31e95l 54M44a23r25e23š 7412151316462

Protože většina autobusů jezdí ze Zvonařky.

Grand je v současné podobě spíš ostuda města a svého času Jancurův truc podnik, když ho ČSAD nechtělo pustit na Zvonarku, protože by konkuroval jejich rezavým Karosám

0/0
13.2.2014 11:26

P74a46v23e31l 84O22d62r57a38z62i67l 6644339497630

Neodpověděl jste na otázku, proč by kdo proboha jezdil do Brna vlakem, aby potom jel někam dál autobusem ze Zvonařky???

0/0
13.2.2014 11:52

P57a66v50e65l 44M39a26r25e33š 7572731296102

Co třeba proto, že do cíle mojí cesty se vlakem nedostanu ( nepostavili tam koleje) a nebo to je autobusem rychlejší než vlakem?Všude nejezdí SA, a většinou na tu Zvonařku musíte. ( nemluvě o IDSJMK, které často vyjíždí z autobusáku.

Z Pardubic do Brna urcitě prijedu vlakem, jenže do Znojma to je rychlejší autobusem.

Proto

0/0
13.2.2014 13:52

P94a52v79e98l 25M37a29r97e21š 7742401656942

A ve finále zbytečné miliardy navíc za lenost sluníčkových aktivistů ujít na nádraží o třista metrů víc zaplatíme i my, kteří vlakem jedeme jednou za uherskou pětiletku. Protože výstavba zelezniční infrastruktury je financována I ze spotřební daně z paliv, kterou správný sluníčkový ekopošuk neplatí, protože fuj, auto je zlo...

+3/−1
10.2.2014 17:18

T67o77m54a66s 71N15o79v64o57t72n74y 3701916308599

Přitom ekopošuci by měli cyklostezky, nekonfliktně mimo vozovky a stejně držkují. Ale když se nakreslí pruhy přímo na silnici to jim nevadí, protože to bere prostor zlým fuj autům. Že s tím má problém MHD, je prakticky (legálně) znemožněno zásobování jim nevadí. Nádherný příklad tohoto ekoterorismu je Kounicova kde to řidiči trolejbusů naprosto milují po načárování a vrchol hlouposti je výjezd Jaselská - Červený Kostel. To musel vymyslet totální dukát. Poslat cyklouše do protisměru a vyústit to do městského okruhu....

+1/0
11.2.2014 0:57

P23e64t56r 64P21a66v14e58l 5621524372132

"Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu" = tak když to není nemožné, budeme této variantě dávat mediální prostor, i když je dražší, náročnější, prodlouží stavbu o dalších osm let, až se zjistí, že na to nejsou prostředky a nebude raději nic ;-)

+2/−4
10.2.2014 13:44

P51a51v81e36l 84M69o75r61a70v58e60c 3522929632528

Stavbu o 8 let neprodlouží. Zkuste si zjistit více informací..

Jo a já budu radši za lepší nádraží později, než za horší dříve.

+1/−2
10.2.2014 13:47

P32a77v18e17l 93M76a15r42e64š 7202281976892

Zbrusu novému nádraží postavenému podle současných potřeb s rezervou do budoucna, bez omezení památkovou ochranou současné budovy a navíc levnějšímu říkáte lepší?

0/0
10.2.2014 16:48

P18a24v12e38l 67M62a38r82e30š 7862151936402

na konci mělo být "horší" samozřejmě

0/0
10.2.2014 17:03

P59a11v62e21l 63O11d67r44a36z49i54l 6574599967180

Ovšem, je horší, protože má být někde, kde ho nikdo nepotřebuje ;-D

0/0
13.2.2014 10:13

T86o71m17a86s 78C67e46n67e29k 6917884640803

Tak nějak mi z toho vyplývá, že močí páchnoucí, ze všech stran (a hlavně zevnitř) ošklivý skanzen v centru bude zachován. Protože tato studie zadělává na dalších 25 let obstrukcí.

+8/−1
10.2.2014 10:51

P31a44v72e24l 76O44d75r52a31z10i19l 6594629637680

Močí by nepáchnul, kdyby na MČ Brno-Střed a na MP Brno neseděli nekompetentní diletanti.

+8/−1
10.2.2014 11:15

E69d53u78a69r54d 50Ř21e23z10n35í36k 7929905810696

Asi tak, borci nemají čas, ptž dávají boty a pokuty, kde můžou, zatímco na nádru a v centru je to samý alkáč, feťák a zloděj. Hnus fialový. Ale na prudění na FB čas mají

+1/0
10.2.2014 11:38

P32a97v30e46l 10H63o35u77s23k83a 3541865850628

Aha, a vyhazovat bezdomovce a každého jen trochu podezřelého, nepřipomíná vám to totalitní praktiky? Nádraží bude vždycky přitahovat podobné typy, když se odsune, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města.

+1/−3
10.2.2014 12:03

P56a33v25e98l 76M23o50r32a44v23e68c 3182439462868

Centrum města bude vždy přitahovat podobné typy. Co tak přesunout centrum města, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města?

Toť skvělý argument, že..

Proč jen bezdomovci v Praze na nádraží už nejsou? Hmm?

+1/0
10.2.2014 12:28

P82a53v93e82l 97H11o87u23s62k98a 3421905400938

Takže podle vás to není nádraží, co bezdomovce přitahuje, ale centrum?

0/−1
10.2.2014 12:41

P25a67v63e57l 65M76o19r37a26v76e40c 3472879832608

To neříkám. Já říkám že je nesmysl argumentovat "Odsuňte nádraží, bezdomovci pak nebudou v centru". Protože takto lze argumentovat na cokoliv a skončíte s prázdným centrem.

+2/0
10.2.2014 12:43

P38a65v27e48l 93H69o88u70s87k83a 3731435690268

Takže když bezdomovců v centru významně ubyde, tak to vlastně nic neznamená, protože se tam jednou za čas nějaký stejně objeví? Ten argument rozhodně nestojí tak, jak ho prezentujete. :-P

0/0
10.2.2014 13:25

P65a84v82e55l 16M75o59r20a51v66e37c 3592659752628

Pletete páté přes deváté. Já říkám že je blbost přesouvat nádraží kvůli bezdomovcům. V Praze ani Vídni nejsou i když je nádr v centru. Stačí?

+1/0
10.2.2014 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.