Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu

Modernizovat nádraží ve středu Brna by trvalo alespoň o osm let déle než odsunout jej na jih. Vyplývá to z první odborné studie, kterou nechal připravit stát. Ten se dosud vážně zabýval jen variantou odsunu brněnského železničního uzlu na jih. Rozhodnuto ještě není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a48v62e32l 66O90d41r28a92z92i68l 6674799907840

1. Přesun nádraží je v plánu už 80 let, ne 30, jak tu kdosi mylně uvádí. 2. Z tohoto důvodu je současné nádraží kriticky podfinancované, provádí se jen havarijní údržba, přitom dávno mohlo být nádraží rozšířeno a modernizováno směrem na hnuárnu Tesco a ulici Uhelnou. 3. Nové nádraží má ležet v místě, kde ho nikdo nepotřebuje. Lidé se potřebují z nádraží co nejrychleji dostat na svůj spoj MHD a to v nové poloze prostě nepůjde 4. Žádné velkoměsto nevylučuje nádraží na periferii, naopak. 5. Žádné tunely není třeba kutat, vlaky se dostanou na stávající nádraží i dnes, nebo ne? 6. Chybí garance, že se na akci přesnu nepřisají firmy s najasným vlastnictvím 7. Občané v referendu přesun odmítli.

Naproti tomu by skutečně městu pomohla optimalizace tratí, ovšem pouze tehdy, kdyby bylo garantováno vhodné využití uvolněných pozemků (parky, cyklostezky), nikoliv další nepotřebná komerce. JIh  města si rozvoj zaslouží, ale přirozený, ne násilný. Ne nadarmo tam například není ani jedna z brněnských univerzit.

+4/0
13.2.2014 10:31
Foto

P20a82v80e52l 23M46a57r58e33š 7452561726542

Máte zajímavou představu o tom, co je periferie města.

Já za periferii pokládám Tuřany, Lískovec, Slatinu...

Sem nevěděl, že nové brněnské nádraží má stát v Modřicích

+2/−2
13.2.2014 13:27

V89á56c11l65a89v 14P79o84l11á19š22e57k 9886570491937

Mně by stačilo, kdyby za mého života zůstalo nádraží v centru. Až umřu, tak si je odsuňte třeba až do Olomouce.

+1/−2
10.2.2014 21:05
Foto

P64a81v61e16l 98M55a97r86e55š 7952201736892

Takže jde akorát o to, kdy umřete? To zase není takový problém zařídit...;-D

0/−1
13.2.2014 13:28

J39i86ř19í 28K85a38c46í91ř 9139778743208

Děsí mě, jak se diskuze ohledně polohy nádraží točí jenom kolem toho, kolik to bude stát, co bude rychlejší, co bude lepší z hlediska železniční dopravy. A prakticky vůbec se nemluví o dopadu na centrum města, na brněnský urbanismus. Vypadá to, že musí rozhodnout čísla a co bude levnější, to bereme. Kvalita života jde tak nějak stranou. Co je levné, to musí být dobré.

+1/−1
10.2.2014 17:32

P10a19v73e67l 93H33o87u17s64k67a 3631945650548

Tak pokud bychom postavili jezdící chodníky, tak by to na urbanismus mělo jistě skvělý dopad. A na cenu se ohlížet nemusíme, že ano. :-P

0/−1
10.2.2014 17:38
Foto

P43a57v23e20l 92M93a16r93e70š 7322131396122

Podle vizualizací, co jsem viděl bude mít stavba odsunutého nádraží na městský urbanismus jednoznačně pozitivní vliv. Jednak zmizí léta neudrzovaný brownfield, strhne se staré hnusné autobusové nádraží a druhak kolem nové městské třídy k nádraží má vyrůst moderní městské centrum, jako protiváha toho historického. Strašný propletenec kolejí a tratí napřímením a přeložkami taktéž zmizí a náspy se buď využijí pro cyklostezky nebo se zlikvidují, což na mnoha místech umožní rozšířit ulice.

Odsunutí vlaků od Benešovy ulice a snesení viaduktu Křenová  umožní zcela předělat křižovatku Koliště a u Ementálu, jinak řešit a zkapacitnit nástupiště MHD. Dovedu si i představit, že by se kolejiště současného nádraží po úpravách využilo jako dopravní terminál pro šaliny do historické budovy nádraží přestěhovala pošta a ta hnusná krabicoidní budova vedle nádraží zdemolovala.

Kvalita života v centru by se s přesunutým nádražím jednoznačně pozvedla.

+4/−3
10.2.2014 17:47

J29a13k11u61b 13Z85a95c98h 3455346283600

Zcela s Vámi souhlasím až na jeden bod. Budova nádražní pošty je významná stavba co se architektonické kvality týče (řešení konstrukce, dispozic,...). Autorem je významný funkcionalistický architekt B. Fuchs. Bohužel stav v jakém se nachází je vizitka současného provozovatele budovy.

+1/0
11.2.2014 23:33

P72a31v65e35l 70O32d24r61a41z93i87l 6774929837800

Slyším hrozné praskání, jak moc jste naivní. Moderní městské centrum by musel někdo zaplatit a obsadit, zatím je problém naplnit i stávající kancly.

Brownfiedl je tam zejména proto, že tam je stavební uzávěra. Náspy se zcela bezpečně nevyužijí pro cyklostezky (primární argument pro stavbu nádraží na kraji města je, že náspy oddělují "chudý jih od bohatého severu"), nýbrž pro komerční zásatavu. Žádné rozšiřování ulic se konat nebude. Viadukt Křenová je památkově chráněný, ten se snášet nebude, stejně jako budova pošty vy srandisto ;-D

+2/0
13.2.2014 10:11
Foto

P13a16v47e51l 64M64a30r68e14š 7622161596192

Nové Jižní centrum postaví soukromí developeři.Jestli ty baráky obsadí, nebo ne není starost ani Vaše, ani moje ale jejich.I pokud tam polovina domů bude prázdná, pořád to bude lepší než současný stav území.

I pokud se stávající náspy využijí pro komerční zástavbu, nevím proč by mi to mělo vadit.Tomu se dá snadno zabránit, protože pozemky by zůstali SZDC, tedy státu.Stavební uzávěra tam je,protože s novým nádražím se uvazuje od války, ne od 80.let, jak psal někdo nade mnou.Ze je ten viadukt chráněný samozřejmě vím, tak ať si ho památkáři odvezou a postaví u sebe na zahrádce.Nebo ho nabídnou za korunu k odvozu, jako teď ten podnikatel v Jablonci Zámeček.

Ti už tu kolega zmiňoval, ze Pista je taky chráněná, opravdu čekám, kdy budou památkou vyhlášeny paneláky na Lesný...

0/−2
13.2.2014 11:23

P69a55v97e33l 94O58d30r71a50z68i10l 6984879777700

Nové Jižní centrum je závislé na dvacetimiliardové investici daňových poplatníků a tím jsem i já a tudíž k tomu mám co říct. Kdyby tam uzávěra nebyla, území by vypadalo mnohem lépe, čimž by padl jeden z hlavních argumentů pro přesun.

Já jsem psal "80 let" - ne "od 80. let!"

Pozemky by SŽDC nezůstaly, protože SŽDC nepatří.

Váš názor na chráněné památky je názor zpupného děcka.

+3/0
13.2.2014 11:51
Foto

P34a24v32e68l 29M14a91r92e96š 7822621956512

Pozek POD železniční tratí nepatří železnici?

A komu jako Marťanům?

Po zestátnění železnic přešli pozemky pod stát, a protože původní stavitel dráhy je v 19.století vykoupil, zůstali státní dodnes.Ani stát není tak blbej, aby pozemek pod používanou dopravní stavbou prodal soukromníkovi.Dobře možná nepatří SZDC, ale CD, pozemkovému fondu, nebo městu / kraji.

Což je v důsledku jedno a to samé,ČD je státní akciovka.

Těch. 20 miliard je pokud vím cena za nádraží, nové linky MHD a přístupovou komunikaci plus nutná infrastruktura.Nikoli za domy kolem té ulice, ty budou stavět za svoje soukromí investoři, takže jak je využijí není problém daňového poplatníka.

Mimochodem, těch 20 miliard mohlo být o dost méně, kdyby se nádraží začalo stavět v roce 2005,jak bylo míněno původně.Dneska mohlo stát. Takže až se postaví za deset let za čtyřicet miliard poděkujte Zeleným a Spol, jak krásně vyhodili oknem 20 000 000 000. Můj názor na památky je takový, ze pokud chtějí památkáři chránit každou kůlnu a každý mostek,ať nesou plné náklady na jejich údržbu (ne ze mi milostivě vrátí dům zdevastovaný komunistickými p r asaty a nedovolí mi ho opravit, protože památka. ) Takže ať si mostek pěkne pomaluhou, rozeberou a někde, kde nebude vadit zase pěkně složí a můžou se jim kochat

+1/−3
13.2.2014 12:11

P62a60v71e64l 72M14o90r84a95v64e82c 3442639182628

Ano, na kvalitu života v Brně je lepší nádraží v centru. Jednodušší dojíždění a návaznost spojů, třeba.

+1/0
12.2.2014 9:03
Foto

P46a47v51e75l 85M58a43r89e40š 7472401146772

A pořád dokola jak Mlejnek.

Kolikrát týdne jedete na nádraží, proto,že někam jedete vlakem?A odkud?

0/−1
13.2.2014 12:12

P62a10v49e41l 61M77o19r88a95v45e35c 3822859852388

A pořád dokola jako Mlejnek.

Nejde o to jestli já bydlím v Rajhradě a pracuji na Veveří, ale o průměrného člověka co jede vlakem do / z Brna. V 90 procentech případů to bude mít z nového nádraží dál. O minimálně 5 minut. Denně, v jednom směru. Krát dva, krát počet lidí (desetitisíce), rovná se člověkodny navíc strávené každý den dojížděním.

+1/0
13.2.2014 12:22
Foto

P58a49v33e64l 94M39a55r59e40š 7852191916292

Takže jsme doma. Náplava, co ani nebydlí v Brně, ale kecat do jeho rozvoje by chtěla.

Koho mi to jen přimoníná? Jo aha toho dědka, co blokoval dostavbu Královopolských tunelů a přitom bydlel na opačné straně města.

Se divím, že mu to někdo nevysvětlil ručně, zmetkovi

0/−3
13.2.2014 13:45

P70a41v27e42l 10M23o32r94a25v50e81c 3842989722508

Rozumíte větě "nejde o to JESTLI já bydlím .."? Já bydlím v Brně.. Už 20 let.

Navíc, lidi co denně dojíždějí vlakem do Brna budou změnou postiženi více. Ti nádr používají denně. Brňané jej často používají tak 1nou týdně.

+1/0
13.2.2014 14:08
Foto

P11a25v91e10l 72M14a40r89e23š 7742181486172

Jenže kam do Brna tihle lidé dojíždějí? Z většiny do průmyslových zón Černovice, Slatina, do ABB na Vídenské, do Královopolské. 

Někteří i do centra do kanceláří, ale těch určitě není většina

A upřímně, s..ru na venkovany, ucpávající každý den Brno. Já jsem v Brně doma, já tady platím daně a nějaký pendl z jakési moravské díry  si nebude poroučet, kde chce nádraží. Pokud se mu zdá, že to má z nádraží daleko, nikdo ho nenutí jezdit do Brna, může sedět na zadku ve svý chalupě.

Dost na tom, že se autobusy z venkova zbytečně rvou do centra na Zvonařku, když by mohli končit u nejbližší smyčky tramvaje.-

0/−3
13.2.2014 14:32

P50a19v54e51l 85M89o28r63a28v92e82c 3712639422438

Zkuste nejdřív zjistit kde je kolik lidí zaměstnaných ano?

A buďte rád za ty lidi. Bez nich bychom neměli průmyslové výrobky nebo by vás nikdo neostříhal apod.

P.S.: Takže podle vás je správné, aby o nádraží rozhodoval někdo, kdo jej používá jen jednou týdně? Ale ten kdo denně ne? To má logiku..;-)

+1/0
13.2.2014 21:07
Foto

P97a50v79e95l 65M14a57r24e93š 7192291246392

"Projekt je podle Babiče také podmíněný výstavbou soustavy tří tunelů ve složitých geologických podmínkách: pod historickým jádrem a Žlutým kopcem, pod Kohoutovicemi a Jundrovem a pod kopcem u městské části Žebětín...."

To si dělaj aktivisti srandu? V Brně, kde je problém jeden silniční tunel a na druhý se čeká 20 let prosazovat projekt podzemního nádraží, vyžadující podkopání poloviny města ?? Aby jim neupadli nožičky, když bánhóf bude o třista metrů dál...

Takhle to dopadá, když do něčeho kecají Patrik, zelení ekoteroristi a pár odredovaných studentíků nějaké pseudohumanitní pavědy...Ničemu nerozumí, nikdy nic nepostavili, ale kecat budou úplně do všeho. Viz D43, D8, D3, R35, Brněnský velký městský okruh...

Bolševik měl jednu velkou výhodu: Nikdo z takzvaných "občanských sdružení proti čemukoli" si neodvážil ani ceknout, když šlo o podobnou stavbu.

V současné zvrácené době, kdy všichni můžou kecat do všeho by se Temelín stavěl 50 let, a Ruzyni by dodneska sedali letadla na trávu...

+4/−6
10.2.2014 16:37

T50o13m67a90s 74N24o54v15o94t40n98y 3181536858829

Cílem aktivistů je samozřejmě pouze blokovat cokoliv. V "lepším" případě to dělají pro prachy jako Patrik a spol. a když se s nimi investor vyrovná, např. příspěvkem na činnost, tak jdou škodit o dálnici či rychlostní komunikaci dál. V horším případě to dělají z přesvědčení jako u nádraží, ale že tím otravují většinu ostatních lidí jim nevadí, protože podle nějaké zvrácené aktivistické hollanovské či patrikovské logiky je to, co prosazují oni JEDINÉ SPRÁVNÉ a je to pro blaho všech. Zatímco druhá strana nikdy nemůže mít pravdu, aktivisti jsou prostě stodukáti.

Druhá věc je, že za zakázkou takových rozměrů jako je nové nádraží, vždycky budou nějaké zákulisní kšefty. Pak se má ale poukazovat na tyto věci a ne blokovat nádraží jako takové.

Osobně si myslím že ne/přesun brněnského nádraží prostě nemá řešení, protože aktivisti budou škodit a napadat do nekonečna a město taky neustoupí ze své varianty (proč taky, když projekt jako takový je rozumný). Takže asi nezbyde než si najmout nějaké odborníky na železniční dopravu ze zahraničí, kterým je nějaké brno někde a nebudou tak zatíženi ani aktivistickou kampaní ani městem. Otázka je, jeslti by se vůbec dovedlo město a aktivisti shodnout aspoň na něčem takovém, myslím že ne.

+6/−2
10.2.2014 16:46

M32i19c37h19a70l 96B91r71ň93á22k 6814124917938

Pane Moravče, váš argument o tom, že jediný důvod, proč tu někdo stojí za odsunem, je ten, že tam vlastní pozemky, je na stejné úrovni, jako bych teď argumentoval, že jediným důvodem, proč tu veškeré aktivity neustále již dobře patnáct let brzdí rozvoj města, je ten, že za nimi stojí jistí pánové, kteří mají zájmy na tom, aby se nic nepřesouvalo, případně jsou placeni firmičkami, které se na ty několikakilometrové tunely přes západ Brna jistě těší... S tím rozdlem, že každý se může podívat do katastru, zda tam Kotzian něco vlastní, zatímco já si asi nikde veřejně neověřím, že tyto různé kampaně mimojiné financují majitelé obchodních prostor v podchodu pod statrým nádražím, jejichž jediným finančím zájemem je zachování současného humusu, že ano...

Je moc pěkné, že je technicky možné, aby nádraží vzniklo na Nových sadech. Na druhou stranu je taktéž technicky možné vybudovat kanál Odra.Labe-Dunaj, postavit tu kosmodrom a podobně. Druhou věcí a otázkou je, KDO a z ČEHO se to zaplatí a jestli je opravdu nutné a výhodné pro město, aby kvůli pár chorobným stěžovatelům na všechno a pár podmáznutým "aktivistům" namísto přesunutí nádraží o 600 metrů na jih bylo nutné budovat za prostředky, které si asi ani nedokážeme představit, tunely pod polovinou města.

+8/−1
10.2.2014 13:59

P60a42v66e74l 88M23o24r35a90v96e48c 3872379132208

Ale já nikde neříkám že jde o jediný argument..

Ad cena: co vím je to srovnatelné, plus minus. A radši budu za nádraží o pár miliard dražší, ale ve městě a ne na periferii.

+2/−1
10.2.2014 14:43

M80i86c21h28a73l 91B83r80ň19á52k 6424584417728

Dobře, počkejme si na konečná čísla, bez nich to jsou jen dohady. Na druhou stranu: oblast u Zvonařky proboha přeci není žádná periferie. Tady se o tom přesunu demagogicky mluví, jak kdyby mělo být nádraží v Přízřenicích...

+2/0
10.2.2014 15:09
Foto

P78a92v22e61l 21M43a97r42e42š 7642721686962

Ten plus to je omyl...

Srovnatelné náklady? S podzemním patrem a třemi dlouhými železničními tunely? Jinak jste zdráv?

+ při přestavbě nádraží ve stávající poloze několik let provizoria přestavby za provozu, a velkého staveniště v centru ( pamatujete si ještě jak lidé nadávali při stavbě Ementálu, jak se prášilo?).

Nové nádraží a všechny přeložky tratí se v klidu postaví na "zelené louce" a až ve finále se při krátké výluce připojí ke stávající trati.

Mimochodem, nové nádraží má být kousek od Vaňkovky, tam, kde je dnes mimo jiné autobazar EuroCar a léta zanedbaný kus země. Jestli tomuhle říkáte periférie....

+3/0
10.2.2014 16:44

T27o40m70a82s 68N87o60v23o34t69n83y 3281116758609

Stejně většina lidí jede z nádraží MHD, no tak pojede MHD z nového nádraží. Někomu se cesta prodlouží o kolik, o dvě zastávky? 3-4 minuty? Někomu se zase zrychlí. Kolik lidí jede vlakem z/do centra a nikam jinam? Minimum. Takže těch cca 800m nehraje roli. Navíc by se vyřešil problém s autobusovým terminálem, který by byl hned u nádraží. Dneska je buď Zvonařka bokem nebo nevyhovující Grand o něco blíž.

+2/0
10.2.2014 16:50
Foto

P56a32v55e63l 81M61a22r14e35š 7352251686222

Autobusové nádraží má mít s novým vlakovým společnou minimálně budovu a zázemí. Ono jaksi v prostoru Zvonařky bude nové Pražské zhlaví nádraží.

U UAN se už také léta počítá s demolicí a se spojením s novým vlakovým nádražím, proto Zvonařka vypadá jak vypadá a o tu šílenou konstrukci se kromě nezbytné údržby nikdo nestará.

0/−1
10.2.2014 16:56

T48o53m56a54s 15N94o66v50o48t69n73y 3691796598539

Přesně tak. Navíc (pokud to ještě platí) existovala svého času nějaká dohoda, že dokud se nepřesune nádraží, tak Student Agency má zajištěno využívání současného Grandu (i když je těžce nevyhovující jak kapacitně, tak zázemím). To nové nádraží by prostě vyřešilo dost problémů současného centra města (za předpokladu kvalitního napojení MHD, což si myslím po zkušenostech se Zvonařkou město nedovolí podcenit).

Samozřejmě lidi vlastnící nemovitosti v okolí nádraží, kteří také ty aktivisty podporují, chtějí zachovat svoje kšefty, protože když nebudou mít nádraží, tak jim rapidně ubude zákazníků. Tady vůbec nejde o to, že to bude o cca 800m nebo kolik "dál". Když přijedu vlakem a chci přestoupit na autobus na Zvonařce tak to mám zhruba stejně daleko jako by bylo nové nádraží - centrum. Čili žádná tragédie jak tvrdí aktivisti.

+2/0
10.2.2014 17:04
Foto

P32a38v43e20l 67M46a84r20e19š 7182851446142

Jančura chtěl svého času staré nádraží u Grandu koupit, zrekonstruovat a rozšířit ( o pár metrů do prostor, kde měl být ČD Palace by to šlo.).

Zřejmě se na to vykašlal, nechtěl se léta hádat s městem a zelenými

+1/0
10.2.2014 17:21

T36o44m56a52s 29N48o73v80o23t38n22y 3151196208189

No městu by to asi ani tak nevadilo, ale jednak ČD nebo SŽDC nebo kdo vlastní ty pozemky ho myslím nechtěl/nemohl prodat právě kvůli ČD Palace (který měl být propojený přes Koliště s "Housenkou" která už měla být vlastně pomalu hotová) - ale samozřejmě by okamžitě začal řvát Hollan, Patrik a další aktivisti právě kvůli tomu, že by se kapacita zvětšila. Asi je vláček víc eko, ten jim v centru nevadí, ale autobusoví cestující ano.

0/0
11.2.2014 0:54

P61a81v93e12l 11O68d80r96a91z15i10l 6744629427460

A proč byste měl z nádraží přestupovat na autobus na Zvonařce (myslíte doufám meziměsto)???

0/0
13.2.2014 10:32
Foto

P46a29v59e62l 23M13a22r30e50š 7412851716192

Protože většina autobusů jezdí ze Zvonařky.

Grand je v současné podobě spíš ostuda města a svého času Jancurův truc podnik, když ho ČSAD nechtělo pustit na Zvonarku, protože by konkuroval jejich rezavým Karosám

0/0
13.2.2014 11:26

P98a31v14e58l 36O76d57r37a24z82i42l 6454549467640

Neodpověděl jste na otázku, proč by kdo proboha jezdil do Brna vlakem, aby potom jel někam dál autobusem ze Zvonařky???

0/0
13.2.2014 11:52
Foto

P46a28v72e20l 47M75a90r91e55š 7552951146492

Co třeba proto, že do cíle mojí cesty se vlakem nedostanu ( nepostavili tam koleje) a nebo to je autobusem rychlejší než vlakem?Všude nejezdí SA, a většinou na tu Zvonařku musíte. ( nemluvě o IDSJMK, které často vyjíždí z autobusáku.

Z Pardubic do Brna urcitě prijedu vlakem, jenže do Znojma to je rychlejší autobusem.

Proto

0/0
13.2.2014 13:52
Foto

P60a52v69e25l 95M71a96r69e11š 7512481856832

A ve finále zbytečné miliardy navíc za lenost sluníčkových aktivistů ujít na nádraží o třista metrů víc zaplatíme i my, kteří vlakem jedeme jednou za uherskou pětiletku. Protože výstavba zelezniční infrastruktury je financována I ze spotřební daně z paliv, kterou správný sluníčkový ekopošuk neplatí, protože fuj, auto je zlo...

+3/−1
10.2.2014 17:18

T19o32m45a27s 26N68o65v57o83t31n67y 3741336428189

Přitom ekopošuci by měli cyklostezky, nekonfliktně mimo vozovky a stejně držkují. Ale když se nakreslí pruhy přímo na silnici to jim nevadí, protože to bere prostor zlým fuj autům. Že s tím má problém MHD, je prakticky (legálně) znemožněno zásobování jim nevadí. Nádherný příklad tohoto ekoterorismu je Kounicova kde to řidiči trolejbusů naprosto milují po načárování a vrchol hlouposti je výjezd Jaselská - Červený Kostel. To musel vymyslet totální dukát. Poslat cyklouše do protisměru a vyústit to do městského okruhu....

+1/0
11.2.2014 0:57

P39e58t12r 39P71a18v75e70l 5231274482822

"Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu" = tak když to není nemožné, budeme této variantě dávat mediální prostor, i když je dražší, náročnější, prodlouží stavbu o dalších osm let, až se zjistí, že na to nejsou prostředky a nebude raději nic ;-)

+2/−4
10.2.2014 13:44

P48a93v45e75l 34M34o62r65a68v55e37c 3392379472908

Stavbu o 8 let neprodlouží. Zkuste si zjistit více informací..

Jo a já budu radši za lepší nádraží později, než za horší dříve.

+1/−2
10.2.2014 13:47
Foto

P76a30v11e50l 71M38a88r40e52š 7492181236752

Zbrusu novému nádraží postavenému podle současných potřeb s rezervou do budoucna, bez omezení památkovou ochranou současné budovy a navíc levnějšímu říkáte lepší?

0/0
10.2.2014 16:48
Foto

P43a60v32e10l 77M84a26r62e47š 7542431496702

na konci mělo být "horší" samozřejmě

0/0
10.2.2014 17:03

P75a48v82e30l 72O12d33r27a98z49i21l 6754759537590

Ovšem, je horší, protože má být někde, kde ho nikdo nepotřebuje ;-D

0/0
13.2.2014 10:13

T62o92m36a25s 20C86e32n17e32k 6377604510313

Tak nějak mi z toho vyplývá, že močí páchnoucí, ze všech stran (a hlavně zevnitř) ošklivý skanzen v centru bude zachován. Protože tato studie zadělává na dalších 25 let obstrukcí.

+8/−1
10.2.2014 10:51

P37a38v75e66l 10O11d62r50a57z31i76l 6164899577430

Močí by nepáchnul, kdyby na MČ Brno-Střed a na MP Brno neseděli nekompetentní diletanti.

+8/−1
10.2.2014 11:15

E21d21u33a12r41d 66Ř10e54z28n28í39k 7829535400596

Asi tak, borci nemají čas, ptž dávají boty a pokuty, kde můžou, zatímco na nádru a v centru je to samý alkáč, feťák a zloděj. Hnus fialový. Ale na prudění na FB čas mají

+1/0
10.2.2014 11:38

P91a21v59e12l 88H70o73u53s74k73a 3901185150708

Aha, a vyhazovat bezdomovce a každého jen trochu podezřelého, nepřipomíná vám to totalitní praktiky? Nádraží bude vždycky přitahovat podobné typy, když se odsune, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města.

+1/−3
10.2.2014 12:03

P59a19v30e38l 87M95o21r14a58v20e63c 3372829562488

Centrum města bude vždy přitahovat podobné typy. Co tak přesunout centrum města, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města?

Toť skvělý argument, že..

Proč jen bezdomovci v Praze na nádraží už nejsou? Hmm?

+1/0
10.2.2014 12:28

P70a28v18e19l 96H39o64u55s86k68a 3721465660578

Takže podle vás to není nádraží, co bezdomovce přitahuje, ale centrum?

0/−1
10.2.2014 12:41

P37a50v58e93l 83M67o19r18a53v64e44c 3482869622498

To neříkám. Já říkám že je nesmysl argumentovat "Odsuňte nádraží, bezdomovci pak nebudou v centru". Protože takto lze argumentovat na cokoliv a skončíte s prázdným centrem.

+2/0
10.2.2014 12:43

P47a60v86e26l 15H14o55u81s98k18a 3401945620428

Takže když bezdomovců v centru významně ubyde, tak to vlastně nic neznamená, protože se tam jednou za čas nějaký stejně objeví? Ten argument rozhodně nestojí tak, jak ho prezentujete. :-P

0/0
10.2.2014 13:25

P69a25v59e54l 55M31o69r15a42v98e87c 3392619742528

Pletete páté přes deváté. Já říkám že je blbost přesouvat nádraží kvůli bezdomovcům. V Praze ani Vídni nejsou i když je nádr v centru. Stačí?

+1/0
10.2.2014 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.