Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu

Modernizovat nádraží ve středu Brna by trvalo alespoň o osm let déle než odsunout jej na jih. Vyplývá to z první odborné studie, kterou nechal připravit stát. Ten se dosud vážně zabýval jen variantou odsunu brněnského železničního uzlu na jih. Rozhodnuto ještě není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

1. Přesun nádraží je v plánu už 80 let, ne 30, jak tu kdosi mylně uvádí. 2. Z tohoto důvodu je současné nádraží kriticky podfinancované, provádí se jen havarijní údržba, přitom dávno mohlo být nádraží rozšířeno a modernizováno směrem na hnuárnu Tesco a ulici Uhelnou. 3. Nové nádraží má ležet v místě, kde ho nikdo nepotřebuje. Lidé se potřebují z nádraží co nejrychleji dostat na svůj spoj MHD a to v nové poloze prostě nepůjde 4. Žádné velkoměsto nevylučuje nádraží na periferii, naopak. 5. Žádné tunely není třeba kutat, vlaky se dostanou na stávající nádraží i dnes, nebo ne? 6. Chybí garance, že se na akci přesnu nepřisají firmy s najasným vlastnictvím 7. Občané v referendu přesun odmítli.

Naproti tomu by skutečně městu pomohla optimalizace tratí, ovšem pouze tehdy, kdyby bylo garantováno vhodné využití uvolněných pozemků (parky, cyklostezky), nikoliv další nepotřebná komerce. JIh  města si rozvoj zaslouží, ale přirozený, ne násilný. Ne nadarmo tam například není ani jedna z brněnských univerzit.

4 0
možnosti
PM

P54a93v27e78l 43M51a52r36e93š

13. 2. 2014 13:27

Máte zajímavou představu o tom, co je periferie města.

Já za periferii pokládám Tuřany, Lískovec, Slatinu...

Sem nevěděl, že nové brněnské nádraží má stát v Modřicích

2 2
možnosti
VP

Mně by stačilo, kdyby za mého života zůstalo nádraží v centru. Až umřu, tak si je odsuňte třeba až do Olomouce.

1 2
možnosti
PM

P32a69v28e26l 97M60a11r12e29š

13. 2. 2014 13:28

Takže jde akorát o to, kdy umřete? To zase není takový problém zařídit...;-D

0 1
možnosti
JK

J84i39ř16í 85K74a32c87í59ř

10. 2. 2014 17:32

Děsí mě, jak se diskuze ohledně polohy nádraží točí jenom kolem toho, kolik to bude stát, co bude rychlejší, co bude lepší z hlediska železniční dopravy. A prakticky vůbec se nemluví o dopadu na centrum města, na brněnský urbanismus. Vypadá to, že musí rozhodnout čísla a co bude levnější, to bereme. Kvalita života jde tak nějak stranou. Co je levné, to musí být dobré.

1 1
možnosti
PH

Tak pokud bychom postavili jezdící chodníky, tak by to na urbanismus mělo jistě skvělý dopad. A na cenu se ohlížet nemusíme, že ano. :-P

0 1
možnosti
PM

P57a24v86e53l 61M44a12r32e33š

10. 2. 2014 16:37

"Projekt je podle Babiče také podmíněný výstavbou soustavy tří tunelů ve složitých geologických podmínkách: pod historickým jádrem a Žlutým kopcem, pod Kohoutovicemi a Jundrovem a pod kopcem u městské části Žebětín...."

To si dělaj aktivisti srandu? V Brně, kde je problém jeden silniční tunel a na druhý se čeká 20 let prosazovat projekt podzemního nádraží, vyžadující podkopání poloviny města ?? Aby jim neupadli nožičky, když bánhóf bude o třista metrů dál...

Takhle to dopadá, když do něčeho kecají Patrik, zelení ekoteroristi a pár odredovaných studentíků nějaké pseudohumanitní pavědy...Ničemu nerozumí, nikdy nic nepostavili, ale kecat budou úplně do všeho. Viz D43, D8, D3, R35, Brněnský velký městský okruh...

Bolševik měl jednu velkou výhodu: Nikdo z takzvaných "občanských sdružení proti čemukoli" si neodvážil ani ceknout, když šlo o podobnou stavbu.

V současné zvrácené době, kdy všichni můžou kecat do všeho by se Temelín stavěl 50 let, a Ruzyni by dodneska sedali letadla na trávu...

4 6
možnosti
TN

Cílem aktivistů je samozřejmě pouze blokovat cokoliv. V "lepším" případě to dělají pro prachy jako Patrik a spol. a když se s nimi investor vyrovná, např. příspěvkem na činnost, tak jdou škodit o dálnici či rychlostní komunikaci dál. V horším případě to dělají z přesvědčení jako u nádraží, ale že tím otravují většinu ostatních lidí jim nevadí, protože podle nějaké zvrácené aktivistické hollanovské či patrikovské logiky je to, co prosazují oni JEDINÉ SPRÁVNÉ a je to pro blaho všech. Zatímco druhá strana nikdy nemůže mít pravdu, aktivisti jsou prostě stodukáti.

Druhá věc je, že za zakázkou takových rozměrů jako je nové nádraží, vždycky budou nějaké zákulisní kšefty. Pak se má ale poukazovat na tyto věci a ne blokovat nádraží jako takové.

Osobně si myslím že ne/přesun brněnského nádraží prostě nemá řešení, protože aktivisti budou škodit a napadat do nekonečna a město taky neustoupí ze své varianty (proč taky, když projekt jako takový je rozumný). Takže asi nezbyde než si najmout nějaké odborníky na železniční dopravu ze zahraničí, kterým je nějaké brno někde a nebudou tak zatíženi ani aktivistickou kampaní ani městem. Otázka je, jeslti by se vůbec dovedlo město a aktivisti shodnout aspoň na něčem takovém, myslím že ne.

6 2
možnosti
MB

Pane Moravče, váš argument o tom, že jediný důvod, proč tu někdo stojí za odsunem, je ten, že tam vlastní pozemky, je na stejné úrovni, jako bych teď argumentoval, že jediným důvodem, proč tu veškeré aktivity neustále již dobře patnáct let brzdí rozvoj města, je ten, že za nimi stojí jistí pánové, kteří mají zájmy na tom, aby se nic nepřesouvalo, případně jsou placeni firmičkami, které se na ty několikakilometrové tunely přes západ Brna jistě těší... S tím rozdlem, že každý se může podívat do katastru, zda tam Kotzian něco vlastní, zatímco já si asi nikde veřejně neověřím, že tyto různé kampaně mimojiné financují majitelé obchodních prostor v podchodu pod statrým nádražím, jejichž jediným finančím zájemem je zachování současného humusu, že ano...

Je moc pěkné, že je technicky možné, aby nádraží vzniklo na Nových sadech. Na druhou stranu je taktéž technicky možné vybudovat kanál Odra.Labe-Dunaj, postavit tu kosmodrom a podobně. Druhou věcí a otázkou je, KDO a z ČEHO se to zaplatí a jestli je opravdu nutné a výhodné pro město, aby kvůli pár chorobným stěžovatelům na všechno a pár podmáznutým "aktivistům" namísto přesunutí nádraží o 600 metrů na jih bylo nutné budovat za prostředky, které si asi ani nedokážeme představit, tunely pod polovinou města.

8 1
možnosti
PM

Ale já nikde neříkám že jde o jediný argument..

Ad cena: co vím je to srovnatelné, plus minus. A radši budu za nádraží o pár miliard dražší, ale ve městě a ne na periferii.

2 1
možnosti
PP

P95e70t88r 90P40a66v18e27l

10. 2. 2014 13:44

"Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu" = tak když to není nemožné, budeme této variantě dávat mediální prostor, i když je dražší, náročnější, prodlouží stavbu o dalších osm let, až se zjistí, že na to nejsou prostředky a nebude raději nic ;-)

2 4
možnosti
PM

Stavbu o 8 let neprodlouží. Zkuste si zjistit více informací..

Jo a já budu radši za lepší nádraží později, než za horší dříve.

1 2
možnosti
TC

T46o42m80a28s 53C95e43n88e44k

10. 2. 2014 10:51

Tak nějak mi z toho vyplývá, že močí páchnoucí, ze všech stran (a hlavně zevnitř) ošklivý skanzen v centru bude zachován. Protože tato studie zadělává na dalších 25 let obstrukcí.

8 1
možnosti
PO

Močí by nepáchnul, kdyby na MČ Brno-Střed a na MP Brno neseděli nekompetentní diletanti.

8 1
možnosti
PH

Provrtat západ Brna tunely a naprosto jej znehodnotit? No to si snad doufám dělají legraci! Rv

0 0
možnosti
PO

Jak přesně by železniční tunel měl znehodnotit západ Brna?

;-D

3 0
možnosti
PM

Kotzian opět demagogicky lže, jako když tiskne. Varianta nádraží v centru je stejně proveditelná, jen není tak rozpracovaná a proto by fáze přípravy zabrala více času. Stavba samotná by trvala stejně.

Nebude to tím, že Kotzian také vlastní pozemky pod plánovaným osunutým nádražím???

3 2
možnosti
PH

I kdyby Kotzian vlastnil půl Brna, nejsou v tomto rozhodování snad podstatné naprosto jiné věci? Nebo nechcete, aby vaše nemesis Kotzian náhodou nečestně nevydělala, byť by se kvůli tomu měl zbořit svět?

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků

22. dubna 2024  15:56

Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...

Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce

22. dubna 2024  20:47

Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Jasany kosí houba. A blíží se brouk rychlejší než ruská armáda, varují odborníci

26. dubna 2024  6:08

Jedna z pěších tras u vranovského zámku na Znojemsku, takzvaný Felicitin okruh, je až do odvolání...

Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova

26. dubna 2024

Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...

Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman

25. dubna 2024  17:17

Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...

Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří

25. dubna 2024  14:53

Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...