Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letiště v Brně skomírá. Nyní však chce zpět cestující i linku do Prahy

Už je to obehrané schéma. Brněnské letiště s velkou slávou zavede novou linku, aby několik měsíců nato v tichosti skončila. Tak jako teď se spojením do italského Bergama. Už dva roky po sobě také na letišti v Brně klesá počet cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A85l53a52n 32Ř59e92p58k49a 4715986

Nebylo by lepší stejné úsilí a peníze než do letiště, věnovat radši do železnice? Podnikatelé a turisté nemusí přece nutně létat, rychlá železnice by byla taky fajn a ještě by ušetřili.. ;-)

0/0
24.2.2014 13:36

Z13d88e97n90ě47k 76Ž14e60r91t 4572303967664

Mně se zdá Frankfurt jako uzlové letiště příliš velký a pro linku z Brna podobně jako Mnichov i docela blízko. Mně by se líbilo, kdyby byl jako vhodné uzlové letiště zvolen Duesseldorf (poměrně frekventované letiště přitom s krátkým přestupním časovým limitem uprostřed nejlidnatější oblasti v Německu) nebo Amsterodam.

0/0
24.2.2014 12:01

P80a13v41e24l 77G45r17a56u40e18r 4493267476

Linka do Prahy chybí...dnes musí všichni, kdo přijíždí do Brna na služební cestu, jezdit autobusy nebo vlaky z Vídně nebo z Prahy. Další potenciál bych viděl ve využití letiště pro Amazon, nechápu, proč se Letiště Brno nebo magistrát Amazonu "nevtírají" s touto nabídkou...

0/0
24.2.2014 11:02

T70o89m30a23s 13C74e68n20e89k 6237334410683

Na co linku do Prahy? Abych doletěl do Frankfurtu nebo Amsterdamu a tam znovu přesedal? Proč ne přímo do uzlu?

+1/0
23.2.2014 19:47

M75a66r35t61i94n 12H61o35r77á46č39e83k 7816844305434

Já se přiznám, že jsem natolik šílený, že jsem vážně uvažoval o tom, že obejdu známé a společně si pronajmeme CRJčko pro padesát pasažérů a po vzoru www.peoples.at z Alternheinu budu létat Brno-Frankfurt. Poptávka po takovém spojení v cenové relaci 200-300 EUR return tu určitě je. K Brnu je totiž nutné přičíst i olomoucký a zejména zlínský kraj, odkud je to na rozumné letiště hadně daleko. Na druhé straně z Frankfurtu se vlakem člověk do dvou hodin dostane do Duesseldorfu, Stuttgatru, ale i Bruselu.  

I Lufthansa po podobném spojení pokukovala, i když spíš uvažuje o Mnichovu. Plány LH však vzaly za své akvizicí Austrianu (hlavně jeho sanací) a tak místo jednoho ranního a jednoho večerního spoje z Německa do Brna nedávno létají v hodinovém taktu FRA-VIE.

Proč jsem to neudělal ? Proč to neudělala LH ? 

Jednoduché - důvodem je prozatímní existence ČSA. Podobně jako v případě Cirrusu, který zavedl BRQ-MUC se najednou ČSA v Brně objevila, zavedla dumpingové ceny BRQ-PRG a létala a zničila potencionální konkurenci, takže Cirrus BRQ-MUC rychle vzdal. Poté ČSA začala tu a tam nenápadně rušit lety a vysílat náhrádní busy, čímž si naštvala spoustu business lidí, kteří podobně jako já začli létat z Vídně. Až nakonec svoji ztrátovou linku utnula úplně. Kde je jistota, že ČSA podobné chování nezopakuje ?

A tak brňáci, zlíňaci a olomoučáci jezdí auty na Schwechat, platí drahé parkovné a sní buď o dokončení dálnice Brno-Wien, nebo o ranní a večerní feedovací lince na velký německý hub, odkud se dá letět nejen po Evropě, ale i do Ameriky a Asie.

+7/0
23.2.2014 11:26

P71a80v58e74l 10O15d24r39a77z53i55l 6384569897890

Možná by bylo řešení v tom, že byste si domluvil exkluzivitu, tedy že vám v rámci dvou tří hodin kolem vašeho odletu nebude letiště pouštět konkurenční linku.

0/−1
23.2.2014 18:45

M18a82r19t69i49n 30K78u23l47i63š 4216926536896

Kdyby jen letiště... :-P

0/0
23.2.2014 2:35

Ř38e31h88o48ř 76V27l41a73s66á68k 2704524941826

Regionální letecká doprava stagnuje a stagnovat bude.

Pokud to Brňouni potřebují pro svou hrdost a neví co s penězi, tak samozřejmě mohou zkoušet různé pobídky, ale společné peníze by se daly vrazit do spousty lepších věcí.

Bohužel dotování a udržování letišť v kdejaké díře patří mezi podivné libůstky papalášů. I když možná je to pochopitelné. Papaláši přeci jen častěji než ostatní lidé létají.

Já když jedu do Brna, tak vlakem. Tak doufám, že mi alespoň nepřesunou nádraží někam kilometry za město.

+11/−6
23.2.2014 0:46

L73i68b64o33r 73S62k55ý79p57a80l55a 7438283892430

A Vy jste Pražoun? Nebo Pražec? Nevím, jak Vás nazvat... A proč se obáváte, že bude nádraží za městem? I pokud by k přesunu nádraží došlo (zatím se nic nerozhodlo), tak by bylo nikoli za městem, ale vedle autobusového nádraží, o kilometrech se určitě nedá mluvit, jde asi o 500 metrů. Vy Pražoune...

+11/−6
23.2.2014 1:16

P32a55v97e22l 83O73d24r16a26z62i75l 6644179457510

...což jistě dává smysl, vyhazovat miliardy za přesun o kus vedle, dost malý na to, aby něco vyřešil, dost velký na to, aby krutě zkomplikoval následnou dopravu od vlaků.

0/−1
23.2.2014 18:46

L19e13o38š 96S12ý83k58o27r83a 3741342723800

Zaletět si z Londýna, Prahy nabo Moskvy na prýgl je úžasný. Tomu nikdo neodolá :-)

+1/−1
23.2.2014 0:14

M76a30r77e34k 10F33o70r77a35l 3764867477

Hmm,tak nevim jak prýgl ale v článku je jasně napsaný,že jde spíš o vedení firem atd...Máe potíž se čtením psaného textu??:-)

+3/0
23.2.2014 1:33

J68a40n 40H43l32e93d16í76k 4779382668782

a kdo by měl létat do Brna?? Strojírenství se rozpadlo zároveň s kdysi slavným Výstavištěm, po 19 hodině potkáte v centru města pouze tlupy zlodějů a násilníků, jinak ani jednu nohu, mimo rozbité, stařičké, úzké D-1, žádné propojení do blízoučké Vídně, nedokončená R-43 na Svitavy, kde je skoro týdně jeden mrtvý, stará silnička na slavný Slavkov ((Austerlitz))- a dále na Moravské Slovácko-- Uherské Hradiště-- dále krátká alternatíva na Slovensko, prostě Brno nic přitažlivého ani nabídnout nemůže, to Ostrava má tu Stodolní, Olomouc syrečky a Svatý Kopeček.  Zato vůdčí komunisté, tandem Hašek--Onderka postavili černý 4-metrový penis na Náměstí Svobody s krycím názvem "orloj", kde však není ani ciferník, ba ani soška, ani kohout nebo kostlivec, jen jak mour černé nic, jaké bývá v makové palici.

+6/−8
22.2.2014 23:26

J45i96ř38í 16D76o38l38e81ž60e50l 9459495521340

dal bych vám + i -, takže nedám nic ;-D za silnice v kraji nemůže snad město, to je jasný, a po 19. hodině nevím kde jste byl, v Brně to asi nebylo ;-) že jste potkal samý tlupy zlodějů a násilníků.s koncem tak nějak souhlas, myslím že ten š...n na svoboďáku leží v žaludku hodně lidí ;-D

+5/0
22.2.2014 23:36

T35o80m27a53s 27N56o93v43o15t26n27y 3771476948769

Jakože do Ostravy se bude létat na Stodolní do Mošnova a kvůli Kopečku si Olomoučáci postaví letiště?

Jinak samozřejmě ten příspěvek je docela pravdivý, hlavně s těmi tlupami v centru a dneska už skoro všude. Třeba u Lužánek už je všechno zničené, člověk se tam po setmění bojí jít. Městapo v klidu rozdává lístečky a botičky zločincům co "špatně" zaparkují, na Kotlářce jsou během několika minut sotva tam je nějaké auto na blinkrech, ale tlupy (nejen) neviditelných, co si tipují oběti na Pionýrské u šaliny a pak je následují a někde v boční uličce zkouší sebrat kabelku městapo nevidí ač se potloukají pořád...

Co se týká letiště, tak je každému jasné, že je to prostě regionální letiště a pár byznysmenů to nevytrhne, ti letadlo nezaplní, navíc na služebky můžou lítat z Vídně s daleko širší nabídkou. Přímé lety z Brna nové nebudou (maximálně se zkusí třeba Paříž nebo tak něco přes nějakou nízkonákladovku), Praha je úplně mimo kvůli politice ČSA a na Swechat to asi nemá cenu letecky když i autobus je tam zhruba za 2 hodiny. Brno by mělo šanci jedině jako základna nízkonákladovek, jenže z Prahy je to sem daleko aby to využíval Ryan třeba jako Bratislavu místo Vídně a region není tak zajímavý aby sám o sobě generoval potřebné množství cestujících do/z více lokalit. Takže zbývají ty lety pro cestovky v sezoně a to je vše.

Jo, pokud by byla vysokorychlostní železnice se stanicí u letiště, v Praze ani ne za hodinu cesty, pak by to pro nízkonákladovky možná nějaký potenciál mělo, když (prý) je Ruzyně drahá pro ně a Vodochody v nedohlednu...

+3/0
23.2.2014 0:27

A26l43o52i97s 14M83a55t65o67u58s47e33k 6891821219166

brno je a bude takove mile mestecko,  moc se tam toho nezlepsilo za 24 roku....]

0/0
25.2.2014 17:54

P41e30t60r 90P77a96v81e56l 5151964472792

https://cz.skypicker.com/

0/0
22.2.2014 23:12

D52a30n13i73e83l 89D15r35á38b86e42k 8220850385582

Ideální by bylo kdyby to rozšířil Ryanair - vzhledem k nízký ceně parkoviště je kolikrát výhodnější jet autem do Brna a letět odtama

+1/0
22.2.2014 22:35

P49e39t59r 80V44i74n16t87r98l62í54k 3786474831

brno nebo praha? praha je rozhodně dražší, tuším 50,- za hodinu bez možnosti nižší ceny za kratší dobu, přitom v brně je do deseti minut zdarma...

+1/0
22.2.2014 23:00

D83a56n71i85e28l 70D53r83á15b33e10k 8590910655382

jj v Blavě jsme za 4 dny platili nějakou nesmyslnou cenu asi 70 éček, v Brně to bylo snad 100 kč za den

k tomu letenka do Londýna 2* 700 (oproti 2500 z Prahy)

0/0
23.2.2014 6:26

N91i27c85o25l10e 64O34l36e79j84n82i49k59o74v52a 6856928597130

Letiste ve Vidni, Praze s pridruzeneymi Pardubicemi, Blava a Mosnov. Jako nic proti charterum, ale pravidelne linky? ;-DEUR^

0/0
22.2.2014 22:31

M67i37l22a82n 58K59r77á44l 8183198891641

Myslím že pokud se tam postaví Amazon, tak práce budou mít dost. Ovšem jestli ho tam vůbec chtějí mít

+3/0
22.2.2014 22:25

K29a88m97i96l 44R60y13n32a73u 4875757454422

Stavět velké letiště v Brně je nesmysl. Kolem Brna jsou 3 daleko větší a důležiťější leťiště- Vídeň cca hoďku a půl od Brna , Bratislava taky a Praha něco přes 2 hoďky. Pokud je leťiště ztrátové nemá cenu ho uměle udržovat při životě . Snad by mohlo fungovat jako leťiště pro dovolenkáře. Nehledě na to že za posledních 20 let se kolem Brna rozrostla výstavba a není už kde ho postavit. U Brna by muselo vyrůst cca tak 40 km pod Brnem ... a

+1/−4
22.2.2014 22:21

J20a92n 10M69o53d65r76ý 2253429417

Kdo by taky chtěl létat do brna nebo na moravu... Za a) na to nemají, za b) co tam kdo bude dělat a pohledávat?

+1/−9
22.2.2014 22:11

J60a37n 27R90i86e49g46e94l 1874676705362

TY P Y C O Prazska....

+4/−3
22.2.2014 22:14

L63i87b27o57r 86S39k81ý65p69a54l94a 7858803792980

This is an I.D.I.O.T. ;-)

0/0
23.2.2014 1:21

E16m41i41l 19P16r50c45h23a52l 5850510728574

;-D;-DR^

0/0
22.2.2014 22:17

T18o68m27a52s 80N17o16v88o70t32n84y 3221456798279

To jsi vymyslel sám?

0/0
23.2.2014 0:29
Foto

J14a20n 87K53o22v17a63ř68í25k 4835539412698

https://www.facebook.com/pages/Jsme-pro-odtr%C5%BEen%C3%AD-Moravy-a-Slezska-od-na%C5%A1%C3%AD-zem%C4%9B/139579812856474?fref=ts

0/−1
22.2.2014 21:49
Foto

J69a11n 46K93o95v58a71ř45í13k 4445889152128

Letiště v Brně? Proč? Ať si zajedou do Vídně.

+3/−4
22.2.2014 21:48

M58a32r17e62k 47F53o11r92a60l 3214687237

Proč do Vídně když můžu letět z Brna??

+5/0
22.2.2014 22:41

J39a37n 59J74e10ž19e20k 3481875947365

Ano, můžeš. Do Londýna, Moskvy nebo Eindhovenu. Šťastnou cestu!

0/0
23.2.2014 7:39

T23o20m23a39s 81N76o14v28o78t20n81y 3941196628299

Máš recht, furt lepší než do Prahy

+3/0
23.2.2014 0:30

M34i78l66a23n 62T94ř93í52s33k24a 3299254569918

Malé koncové letiště v Brně je ekonomický nesmysl, což všechny tyhle pokusy už od devadesátých let prokazují. To letiště by bez dotací nepřežilo rok.  Jedinou možností je v Brně prosadit Komplex  uzlového letiště  Brno, který v začátku  tohoto tisíciletí  pohřbil tehdejší primátor Duchoň a zdá se že je na to dodnes pyšný.To je ten, co dotáhl do Brna  robotárnu Flextronics, prodal jim za korunu pozemky uprostřed terasy v době, kdy  bylo už veřejně známé, že v Brně skončí, sliby nesplní a odstěhují se.  Poměrně dobrý článek z relativně poslední doby je tady: http://brnensky.denik.cz/serialy/brnenske-letiste-melo-spojit-ameriku-s-asii.html . Ten projekt byl soukromý a stát či město by nestál ani korunu, stačilo mu nebránit. No dorostla nová generace, třeba  dokáže přemýšlet lépe než tihle Duchoni.A jestli  ne, budeme   dál muset za dobrou prací z Brna  odcházet pryč.Šance je ale pořád,al je potřeba si o ni říct .

+4/−1
22.2.2014 21:40

M18i69c17h11a92e10l 52G67o41t23z 5684768373

Do Brna, nebo z Brna? PROČ???

+2/−6
22.2.2014 21:18

J36a52r14o30s15l21a18v 34S49t56u61c47h29l98í58k 7786278322566

Máte pravdu, neznám jediný důvod tam jezdit

0/−1
22.2.2014 21:47

P13e98t45r 70V42i50n69t24r22l90í28k 3516564441

nikdo ti to taky neříká ;-DRv

+1/0
22.2.2014 22:57

P27e41t64r 54P60a71v58e71l 5311224572192

A to zde již několikrát ze strany ČSA bylo. Po následné likvidaci konkurenčního spojení se již o tuto destinaci ČSA přestávají účelově zajímat a vlastní dumpigové spojení zruší. Vstup ČSA na Letiště Brno bylo vždy pouze účelovým krokem. Zde jde spíš o politiku. A nehorázné ztráty v hospodaření ČSA nakonec zatáhne náš stát z našich daní.

To se netýká jen civilního letectví, ale i obchodu V roce 2004 bylo letiště zbaveno práva vstupního místa pro provádění rostlinolékařských kontrol, jež byly soustředěny na letiště Praha-Ruzyně, což omezilo možnost nákladní dopravy roslinných potravin a krmiv. Tento krok byl odstraněn až roku 2006 změnou zákona o rostlinolékařské péči, kdy se letiště Brno-Tuřany opět stalo vstupním místem pro provádění dovozní rostlinolékařské kontroly.

0/0
22.2.2014 21:18

M73a32r88e34k 23F31o95r88a91l 3824837867

Chcete li Brněnské letiště zlikvidovat,pozvěte si na to ČSA

+6/0
22.2.2014 21:18

P11e10t53r 88P91a65v84e20l 5601534632242

ČSA nikdy. ČSA přichází vždy jen aby zlikvidovala ostatní. Národní dopravce. Potom zcela účelově odchází. Podívejte se zpět.

+3/−1
22.2.2014 21:10

P17e36t82r 52P29a59v48e37l 5461474972542

ČSA nikdy. Národní dopravce? ČSA vždy jen do Brna přichází aby zlikvidovala ostatní a potom odcházejí. Zcela účelově. Podívejte se zpět. Naprosto dle věty z článku: "Už je to obehrané schéma."

+1/−2
22.2.2014 21:07

I42v40a39n94a 24N62o12v30a39k32o15v40a 7330422299653

Decka tam leti zitra z Eindhovenu, jsu zvedava jestli poleti, nebo dopadnou jak minule ... Sorry neletime, nazdar.

0/0
22.2.2014 20:55

R63i37t58a 29H68e74r27m85k47e52n69s41o43v56a 5493632129973

to mate na mysli wizzair linko eindhoven brno? sorry neletime nazdar to asi nemyslite vazne?

0/0
24.2.2014 11:10

P61a35v89e94l 96N51e42u83b84a31u52e29r 5867407815739

Na dovolenou jedině z Vídně s Německou CK, Ušetří se 30%, jazyková bariéra není vůbec problém.

+2/−1
22.2.2014 20:39

J18a87n 77R84i67e23g53e56l 1704926695852

a co 75-50% BEZ CK? ty hlavo?

0/−2
22.2.2014 22:16

L85u67k40á72š 41H61l76o35u90c41a64l 6942330811114

přijde mi úsměvně vtipné a zároveň smutné jak parta pomatenců dokáže otočit debatu o,čistě regionálním projektu v útlak Prahy :-\

+8/−5
22.2.2014 20:10

J34a13n 81J55o10š12t 9789247931112

Bohužel k diskuzi o brněnském letišti se přimotala "parta pomatených Cajzlů" bez jakéhokoliv historického povědomí, ale o to silnějším názorem.

+16/−1
22.2.2014 20:15

R71a51d10e75k 36N11e59u75m80a88n60n 5472202678345

jé, brňáček se ozval

+1/−1
23.2.2014 10:19

T98o49m75á13š 22M96o29r58a38v17č57í94k 3797896393845

Dávám vám bod a to jsem Moravan. To co vidím dole je opravdu k smíchu.

+8/0
22.2.2014 20:33

M80i39l80o39š 19M81o65r48a32v62e22c 7666924810863

K smíchu rozhodně není, že většina lidí jsou jen ovce.

+2/0
22.2.2014 20:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.