Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co pomůže ovzduší? Třeba jezdit do práce na kole, radí Dán Brňanům

Už měřil kvalitu vzduchu v řadě evropských měst, výsledek brněnského měření ho však trochu zaskočil. Kaare Press-Kristensen je expertem Dánské ekologické rady a do Česka přijel na pozvání Centra pro zdraví a životní prostředí. "V Brně si zasloužíte stejný vzduch, jaký má třeba Berlín," říká Dán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R84a61d59i85m 40D91r54b55o94h66l54a89v 5101556793387

Zákaz vjezdu dieselům do centra a podpora elektromobilů, např. vyhrazená parkování v centru zdarma. Tím by se mohlo začít, proč ne. Jízda na kole v brutálně kopcovitém a znečištěném Brně je nesmysl.

0/0
25.2.2014 16:29

E71d35u66a20r26d 93Ř11e42z60n59í83k 7279865140516

Nebudu si každý den kupovat nové kolo, už tak sponzoruji Indočechy na daních dost a dost

+2/0
25.2.2014 11:15

F17r42a77n84t23i84š45e76k 20K74r51u37p85i56č82k19a 5333140958536

MP skutečně jedoucí cyklisty v pěší zóně v centru pokutují. Takže jsem při jízdě na kole domů musel posledních 300 metrů kolo tlačit. No a jízda na kole po Brně? Sebevražda. Takže, i když bych rád jezdil do práce na kole (a poctivě jsem to zkoušel), musel jsem od toho upustit. Jezdím do práce autem, protože MHD v časech, kdy potřebuji, nefunguje.

+1/0
25.2.2014 10:26

R27a45d88e62k 56B75ě12h13a30v67ý 4498585513484

Ja bych jezdil, ale zkuste se nekdo dostat do centra mesta na kole nebo nedej boze na bruslich. Skoncim ze stezky (prakticky v Brne jedine) u Ronda a pak uz je to o zivot. Jednak kvalita cest je tragicka a jeste horsi je rusna doprava okolo nadrazi. Udelejte vsude pruhy pro cyklisty a nebude problem. Naposledy mne pobavilo, jak mestaci davali flastr cyklistovi na Orli (ano, uznavam, je tam pesi zona, ale po silnicich se jezdit neda a po chodnicich ci centrem se jezdit nesmi).

Takze at si Dan si sve rady necha pro magistrat, ktery muze udelat mesto pro cyklisty sjizdne.

+1/−1
25.2.2014 9:51

M18a10r46t97i14n 35J67a14n98a69t66a 6516622344594

Do centra na kole můžete, ale je tam časové omezení tuším mezi šestou ranní a pátou odpolední. Je to samozřejmě blbost, když jezdíte jako člověk, tak v centru na kole zase toli nepřekážíte, i když je to m plno lidí.

Všude cyklopruhy taky udělat nelze, jednak kvůli místu, a jednak Brno. Už to, že vznikly třeba pruhy na Kounicové je na Brno ohromnej úspěch:-).

0/0
25.2.2014 11:08

T23o84m22a61s 46N46o17v72o20t43n60y 3601856638359

Myslíte tu Kounicovu, kde se teď nedá legálně zastavit se zásobovacím nebo poštovním autem a zúžení vozovky o cyklopruhy vyvovává každý den konfliktní situace např. i s MHD? Tak to je úspěch, po pár zelených idiotů.

Ještě větší paskvil je Jaselská, to už musel vymyslet totálně zhulený cyklomozek. Jinak jedině dobře, pokud městapo dělá i něco jiného než buzeruje řidiče, protože 9 z 10 cyklistů jsou hovada co si myslí že můžou všechno a jen ohrožují ostatní včetně řidičů.

0/0
25.2.2014 16:51

T61o88m90a48s 48N19o97v89o52t45n67y 3631206368739

Proč by všude měly být nesmysly pro kolaře? Jsi účastníkem provozu, jezdi po silnicích nebo choď pěšky. Na chodníku nebo v pěší zoně nemáš na kole co dělat a ohrožovat chodce. Cyklopruhy a podobné hlouposti jsou jen vyhazování peněz.

0/0
25.2.2014 16:49

R65a36d63e92k 31B76ě96h23a83v83ý 4968725723424

Tak urcite ... A muzeme to jeste posunout dal ne? Proc nezrusit treba rovnou i chodniky ne? Lidi muzou chodit v klidu vedle krajnice a my muzeme udelat treba na Kounicove konecne ctyrproudovku, u Zvonarky a na Kolisti 6 pruhu... Premyslite hodne spatne, kdyby se cyklodoprava vice prosazovala, mohlo by tech aut z centra ubyvat, mene oprav, zadna nutnost rozsirovani apod. Celkove by to mohlo vyjit daleko levneji, nez vase navysovani prujezdnosti apod. Ve svete to funguje, nevim, proc by to nefungovalo u nas.

0/0
25.2.2014 17:37

O76n71d73ř82e31j 72M53u67s77i36l 2865500528457

Tak prvně by si Brno pan expert měl nejdřív zkusit projet na kole a pak dávat rady. S takovou by tady pak byla půlka obyvatel profesionální cyklisti. Příště můžou pozvat experta z Indie, aby nám poradil ať se víc koupeme ve Svratce abysme ušetřili vodu.;-D

+2/0
25.2.2014 9:45

M89a71r63t85i10n 66J74a82n33a97t22a 6816262984294

No co, přehrada je nedávno odvápněná, sinic je málo, voda je tak nějak čistější...:-):-)

+1/0
25.2.2014 11:02

P83a62v19e41l 25O69d22r68a51z37i20l 6744469527100

Řešením je také zkvalitnění MHD, ovšem magistrát v čele s Kotzianem dělají maximum pro to, aby MHD využívalo co nejméně lidí, naposledy velké čachrování a rušení linek.

V Mnichově nikdo soudný nejede autem 50 minut takovou trasu, kterou metrem zvládne za 15. Bohužel v německém světě někteří lidé, jako třeba šéfové, často nemají zbytí, jízdou v MHD či nakupováním v Aldi by se znemožnili.

Jízda na kole má velmi příznivé důsledky pro fyzickou kondici. V určitých místech města ale rizika převažují nad benefity.

+3/0
25.2.2014 8:39

K83a89r61e37l 11V25a42c68h62u97t 9953342709893

Srovnávat Brno s Kodaní či Berlínem je docela úlet! :-/ ... A radit lidem, aby v ovzduší znečištěném těmi nejjemnějšími prachovými částicemi jezdili na kole - tak to už je totální NESMYSL. ;-O ;-€ ;-( ... Chce snad, aby dříve umřeli?  8-o

+2/0
25.2.2014 8:28

K92a69r45e51l 52V45a67c33h52u56t 9203282809703

Nejprve je třeba něco dělat s dieselovými auty, jejichž majitelé tak RÁDI vymontovávají filtry prachových částic, když se jim zanesou... ;-€ !! ... v ČR tak činí bohužel zcela BEZTRESTNĚ. - Tohle je alfou a omegou celého problému!

+2/0
25.2.2014 8:30

K25a64r24e32l 47V65a74c69h35u15t 9793472239473

Když to neudělají lidi v automobilkách, tak je to na našich mladých strojařích - aby vymysleli a zrealizovali levný výměnný systém pro filtry prachových částic. Až bude výměna za hubičku, až půjde přítomnost filtru SNADNO zkontrolovat, nikdo pak nebude riskovat pokutu a rád si ho každý vymění.

Dosud se tu jen dávalo motoristům příliš mnoho PROSTORU k tomu, aby šetřili ZA KAŽDOU CENU - tedy i za cenu ohrožení zdraví nás všech. :-(

0/0
25.2.2014 8:36

P54a26v91e31l 56O92d80r12a14z93i97l 6384629387720

Na kole se můžete těm dopravně zatíženým částem vyhnout ;-)

0/0
25.2.2014 8:31

R68a15d54e31k 60H66o58d13a96ň 9946187611293

Otevřu bikemap, zadávám Kodaň, filtruji trasy 100-300 km, najíždím na trasy "po městě". Vzdálenost 150 km, nastoupáno 70 metrů.

Najíždím na Brno, první trasa do středu města a zpět vzdálenost 14,4 km, nastoupáno 270 metrů... Ono na tom "tragickém Úvoze" by ta situace taky nebyla tak špatná, kdyby na tom Úvoze nebyl jeden pruh permanetně stojící kvůli vyhrazenému pruhu pro cyklisty, trolejbusy a taxíky. Jenže to by někdo musel vyřešit křižovatku Údolní Úvoz, kde pruh na rovně + odbočení vlevo je neskutečná pitomost.

+3/0
25.2.2014 8:15

P11a39v96e30l 83O11d74r49a59z24i20l 6294509247340

Tragický Úvoz uzavřít pro diesely a je to vyřízené.

Jinak když jedu z města do Líšně, tak nenastoupám ani 130 metrů, kde jste sebral těch 270?

+1/0
25.2.2014 8:33

R27e11n63a63t10a 30H74a90v68l27í72č32k30o98v90á 3679916923605

Přece na tom Úvoze! Zkuste ho vyjet z Mendláku nahoru... Nechtěla bych to ani šlapat pěšky, natož na kole! Brrr!

0/0
25.2.2014 9:37

M36a23r35t80i65n 39J18a73n76a46t62a 6376102394454

Jde to, Úvoz na stoupání není zase tak tragickej, horší je, pokud byste musela nahoře odbočit vlevo a hurá ještě do toho krpálu na Tvrdého...z toho kopce se zatmívá před očima i mně :-).

0/0
25.2.2014 11:12

T76o25m39a78s 53N55o33v92o44t92n82y 3711386718439

Stačí zrušit nesmyslný pruh a není třeba nic zakazovat.

0/0
25.2.2014 16:54

P84e41t75r 93R89i40h81a18k 7791918708586

Ono asi profilem terenu je na tom Kodan trosku lepe nez Brno. Snazim se jezdit vlakem a MHD co nejvic to jde, nekdy treba tyden nevytahnu auto z garaze. Ale abych jel na 6 do prace z Rajhradu do KrPole Technologickeho parku na kole si opravdu nedokazu predstavit.

0/0
25.2.2014 9:55

M41a15r37t50i77n 42J88a27n82a87t98a 6316122944174

No jo, a jak byste to chtěl pořešit? Samostatné levé odbočení nahoru na Údolní a společný přímý s pravým odbočením k Obilňáku? To jste tam, kde jste byl, vpravo toho odbočuje taky dost. A samostatné pruhy na levé odbočení, přímý směr, a pravé odbočení Vám tam s protisměrem nevleze.

Ten vyhrazený pruh pro mhd (a cyklisty) po Úvoze je velký klad. To musíte ocenit pokaždý, jedete-li tam trolejbusem ;-).

+1/0
25.2.2014 11:15

T96o39m87a96s 28N55o93v58o62t15n97y 3431376798859

Možná by stačilo dobudovat tu infrastrukturu pro auta a neohlížet se na všechny ty Patriky, Hollany, Štěpaníky a další magory a pak by se ulevilo i městu jako celku, jenže budovat silnice je fuj, kdežto podporovat cyklonesmysly pro pár šílenců a sluníčkových aktivistů je správné. Ať se klidně dělají i smysluplná opatření pro cyklodopravu, ale až se vyřeší zásadnější problémy s MHD, automobilovou dopravou, parkováním, kriminalitou, bronxem atd. A řešením nejsou umělé zákazy pro auta či pruhy na úkor silnic, to je cesta tak akorát do pekla, to si jen aktivisti a studentíci co zatím nemají rodiny myslí, že my všichni těmi auty jezdíme po měste jen tak abychom je naštvali. Jo, až někdo vymyslí jak na jedno kolo nacpat dvě autosedačky, nějaký ten nákup, balíky na poštu ze shopu, nějaké to zboží pro které člověk jezdí tak pak jo, pak by ta cyklodoprava asi i mohla fungovat. A to celoročně, ne když je hezky ;-D;-D

+5/−1
25.2.2014 1:48

P51a80v34e98l 39O44d80r86a84z37i10l 6904569437590

Největší blbost je domněnka, že lze dobudovat infrastrukturu pro auta. Je prokázáno, že auta vždy zaplní libovolně velkorysé dopravní tepny. Rovnováha nastává až ve chvíli, kdy už se dalším lidem nevyplatí postávat v kolonách. Na rozsahu infrastruktury to skoro nezávisí.

+2/−1
25.2.2014 8:34

T50o94m60a95s 10N30o94v64o69t66n83y 3711766108829

Zase kecáte

0/0
25.2.2014 16:55

M80i92c26h62a91e43l 61M44e20n45s29i39k 8141256340392

"Pár šílenců a sluníčkových aktivistů":-) Mám, Tomáši, obavu, že vy jste jednou zůstal na sluníčku dýl - a z mozečku byla míchanice.

Mám také auto - a ne zrovna nejmenší - takže vím velmi dobře, jak to vypadá z obou stran. To, že vy potřebujete dvě sedačky a velký nákup denně, není přece důvodem, aby ti, kteří je každý den nepotřebují, nemohli vyměnit auto za kolo nebo skútr a museli být vámi ohrožováni.

Správně je, aby se každý mohl v Brně BEZPEČNĚ dopravit kam chce, čím chce a kdy chce, bez obav, že ho nějaký vypatlanec sejme. To by měl být úkol pro naše konšely, a ne přemýšlet, kde se dá co nakrást.

+2/0
25.2.2014 9:35

T40o65m29a53s 62N33o91v59o56t46n65y 3981696978779

To máte pravdu a proto by se mělo něco dělat s pumpičkářema, kteří ohrožují zejména chodce svou bezohlednou jízdou. To auto má plechy, chodci ne, to by si měli pumpičkáři uvědomit. Jinak pokud byste uměl číst, tak zjistíte, že píšu to stejné co vy, aby všechny skupiny měli možnost se dopravovat. Ovšem toho nedosáhneme tím, že budeme jednu skupinu nesmyslně protěžovat na úkor jiných skupin a daleko větších.

0/0
25.2.2014 16:57

R61a43d31e13k 18B41ě10h95a93v50ý 4358615273484

Aut bude po meste pribyvat vzdy tolik, kolik jim dopravni tepny dovoli. Takze vas pristup je naprosto spatny. Tim by jen ty zbytky lidi z MHD prestoupili do aut a aut by jeste vice pribylo.

+1/0
25.2.2014 10:02

T86o72m60a61s 34N83o74v82o58t57n29y 3741776748289

Kam na ty hlody chodíte? Ta auta spadnou z nebe? Nebo kde se vezmou. Přístup je samozřejmě naprosto správný, nejprve je potřeba vytvořit podmínky a pak vymýšlet krávoviny pro minority jako jsou cyklisti. A ne už tak špatnou a nedodělanou infrastrukturu ještě zprasit cyklohloupostma.

0/0
25.2.2014 16:59

R81a10d19e35k 70B46ě79h56a95v59ý 4618645463464

Kam? Treba do sve garaze ... Sam autem zridka do prace jezdim a jsem nucen parkovat treba u Intersparu na Tkalcovske/Cejlu nebo u Lidlu na Dornychu a do mesta sjet dve zastavky tramvaji. Ale kvuli zacpam na Kolisti a u Zvonarky apod. ho radeji obvykle nechavam doma. Takze kdyz bych vzal vasi teorii - kdyz mi navysite prujezdnost a udelate parkoviste nekde pobliz centra, rad presedlam z kola nebo tramvaje do auta a budu jezdit autem do prace porad. A takovych lidi jsou mraky, to mi verte. Pokud stoji MHD to, co stoji, tak je lepsi jezdit autem. Za usetreny cas se mi vyplati zaplatit o neco malo vic na nafte. Alternativa kola, kdy bych udelal neco pro sve zdravi a jezdil navic zdarma je pro mne alternativa. Ale ta cesta by musel byt bezpecna a rychla.

0/0
25.2.2014 17:27

O53n52d96ř31e23j 75Š88r69u49b17a42ř 1405241885776

no jo, jezdete na kole pres ty kopce. Pro auta se tunely udelaji, ale na tubel pro kola nikdo nemysli.

PS: pokud to jde, jezdim MHD

+3/0
24.2.2014 22:18

R16e86n28a33t17a 34H11a27v28l86í33č96k94o54v73á 3169606673585

To by zase bylo protestů, že se zaberou 4 keře, 2 stromy a 1,5m trávníku navíc! Nehledě k tomu, že ten důchodce, co na rok stopnul stavbu tunelů Dobrovského, by určitě našel důvod stopnout i stavbu tubelu pro kola...

+1/0
25.2.2014 0:49

M56i40c10h87a53e77l 33M37e35n12s74i12k 8861336260942

Tento druhý článek v pořadí je zajímavější než první.

Opět totiž ukazuje, že cyklodoprava je zcela mimo rozumové možnosti brněnských konšelů - i když mají dva fiktivní akademické tituly a velké černé přirození na Svoboďáku.

Příkladů vysype každý, kdo to myslí s ježděním na kole po městě vážně, z rukávu bezpočet.

0/−6
24.2.2014 22:16

P71a17v86e23l 19O27d50r32a28z35i52l 6724739767980

Mimo rozumové možnosti není, jen z toho nekouká tolik úplatků. Pamatuji si památný výrok snad Hoška k dotazu, proč není možný vjezd na kole do historického centra - prý už tam jezdí mnoho aut, takže kola by se tam už nevešla.

Město sice sem tam nějakou cyklostezku postaví, ale obvykle nejde o příliš zdařilé akce, viz třeba cyklopruhy odnikud nikam, které slouží hlavně k naštvání řidičů.

+1/0
25.2.2014 8:42

J54a27r14o70s37l83a68v 91B79r43ü59m33m27e72r 7684293356

Ono by pomohlo, kdyby se EU nesmyslně nehonila za snížení CO2 tím za snížení spotřeby za každou cenu, tak by mohli výrobci montovat slušné benzínové motory, a ne teď, kdy použitelné mozorizace jsou prakticky jen různé TD.

+3/0
24.2.2014 20:56

M66a70r14e24k 80S33c98h32o22ř 7368281349518

A to ještě TD jedné socky vydá smrad a splodiny jako 20 jiných, protože už má KO filtr nebo už ho má rovnou vymontovaný.

0/0
24.2.2014 21:43

T65o65m31á87š 93H78a87v10e13t67t52a 5823454560521

Od nás z Kameňáku by to byla ráno do centra sranda, ale ta cesta zpátky. Takové knížecí rady si může nechat.

+8/0
24.2.2014 19:56

M95a61r37e48k 47F52l68e15k34a26č 1197702600741

Jojo..z kamenáku dolu je to bezva po ránu..ale co v tom vedru ta cesta nahoru..hnus

+2/0
24.2.2014 20:03

M74i55c30h53a36e74l 53M98e10n63s97i67k 8601916240832

Kamarád to jezdí - říká - Čertíkem a že je to prý každý den na infarkt :-)

0/0
24.2.2014 22:22

Z70b53y58n54ě33k 22J72a30n65d89a 7733512465271

Hele ja to jezdil a neni to takova traga, jak by se mohlo zdat. Kdyz se to vzalo Kamenou tak mirnej kopec a nahore jak se lame dolu se pokracovalo po pesince, takova skoro vrstevnice, cloveka to tusim vykoplo nekde nad tou cistickou a to uz je skoro nahore... :D

0/0
24.2.2014 21:51

P49a30v42e75l 90O94d31r26a54z81i11l 6594449877280

No jo, když někdo funí po sto meterech na kole, tak to má blbý ;-D

+1/0
25.2.2014 8:43

J15a76n 76S20v12o98b64o87d59a 6251392670126

Skvělá rada! Bohužel ne pro Brno. To se jim to v Kodani jezdí, když nejvyšší kopec široko-daleko je krtinec v parku :-P

+13/0
24.2.2014 19:28

M48a59r96e43k 95F11l97e20k17a45č 1617552810311

tak nějak jsem chtěl reagovat..At si pán Dán zajede každej den z Krpole do Modřic nakole. Asi ho to brzo přejde.

+8/0
24.2.2014 19:54

M93i61r21o36s20l74a20v 58H54r22u94š64k94a 1550685303485

Ta trasa, kterou zmiňujete, mi teda moc náročná nepřijde...

+2/0
24.2.2014 21:59

R79a30d21e67k 98H69o15d93a49ň 9416597831373

Mezi "náročnou trasou" při cestě do práce a při normální vyjížďce je dost podstatný rozdíl. Při cestě do práce fakt nechcete najíždět x km zbytečně objížděním, ani dojet zpocený.

0/0
25.2.2014 8:06

P96a89v90e41l 64O27d53r30a89z36i51l 6644329107530

To nemění nic na faktu, že z Krpole do Modřic je to ultrapohodlná trasa pro důchodce.

+1/0
25.2.2014 8:45

M15a68r42t91i63n 25J70a29n39a66t70a 6616672304504

Tomu, že jedete víc oklikou na kole než autem, a že se zpotíte, tomu se v rámci ježdění na kole nevyhnete. Jaksi to patří k tomu a jasně, ne každej má v práci sprchu. Ale dejme tomu jako ranní nebo večerní rozvička že jedete do a z práce na kole, to nemá chybu:-).

0/0
25.2.2014 10:57

M41i28c93h39a50e75l 34M37e83n17s62i28k 8381876910722

Na převýšení to asi tak náročné nebude. Větší problém je, kudy jet.

 

Tunelem? ;-D

+1/0
24.2.2014 22:09

M69a28r39t68i22n 56J51a30n19a67t11a 6976672944984

Z KrPole nejlíp nějak na Hlavní nádraží, odtud k Rondu na cyklostezku podél Svitavy až k soutoku Svratky a Svitavy, no a odtut do Modřic buď přes Přízřenice, nebo po cyklo až k ul. Chrlické naproti ČOVce a dál zase k Modřicím. Samozřejmě není to tak přímo, jak po Vídeňské, ale tudy na kole si to nikdo rozumnej nedá.

+1/0
24.2.2014 22:30

R23e60n77a78t10a 43H22a41v52l17í11č47k91o49v63á 3929506393335

Pokud mě někde nesmete náklaďák, šalina, bus, dodávka či osobák, tak se do hokny možná dostanu-uřícená, ale budu na místě. Když už mermomocí chtějí lidi "vyhnat" z aut, tak radši do MHD. Kolo mi nepřipadá bezpečné pro cestu z Kéniku do Modřic...Na kole možná krátké trasy-třeba do sousední čtvrti, ale přes celé Brno je to pro sebevrahy...

+3/0
25.2.2014 0:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.