Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co pomůže ovzduší? Třeba jezdit do práce na kole, radí Dán Brňanům

Už měřil kvalitu vzduchu v řadě evropských měst, výsledek brněnského měření ho však trochu zaskočil. Kaare Press-Kristensen je expertem Dánské ekologické rady a do Česka přijel na pozvání Centra pro zdraví a životní prostředí. "V Brně si zasloužíte stejný vzduch, jaký má třeba Berlín," říká Dán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23a50d92i77m 94D24r21b26o26h17l63a48v 5131836413887

Zákaz vjezdu dieselům do centra a podpora elektromobilů, např. vyhrazená parkování v centru zdarma. Tím by se mohlo začít, proč ne. Jízda na kole v brutálně kopcovitém a znečištěném Brně je nesmysl.

0/0
25.2.2014 16:29

E36d48u34a82r66d 67Ř90e74z36n90í41k 7599595930836

Nebudu si každý den kupovat nové kolo, už tak sponzoruji Indočechy na daních dost a dost

+2/0
25.2.2014 11:15

F74r86a68n73t88i36š62e70k 35K92r72u22p79i98č20k18a 5623190888766

MP skutečně jedoucí cyklisty v pěší zóně v centru pokutují. Takže jsem při jízdě na kole domů musel posledních 300 metrů kolo tlačit. No a jízda na kole po Brně? Sebevražda. Takže, i když bych rád jezdil do práce na kole (a poctivě jsem to zkoušel), musel jsem od toho upustit. Jezdím do práce autem, protože MHD v časech, kdy potřebuji, nefunguje.

+1/0
25.2.2014 10:26

R31a38d90e47k 55B81ě11h13a67v33ý 4798655653234

Ja bych jezdil, ale zkuste se nekdo dostat do centra mesta na kole nebo nedej boze na bruslich. Skoncim ze stezky (prakticky v Brne jedine) u Ronda a pak uz je to o zivot. Jednak kvalita cest je tragicka a jeste horsi je rusna doprava okolo nadrazi. Udelejte vsude pruhy pro cyklisty a nebude problem. Naposledy mne pobavilo, jak mestaci davali flastr cyklistovi na Orli (ano, uznavam, je tam pesi zona, ale po silnicich se jezdit neda a po chodnicich ci centrem se jezdit nesmi).

Takze at si Dan si sve rady necha pro magistrat, ktery muze udelat mesto pro cyklisty sjizdne.

+1/−1
25.2.2014 9:51

M79a72r25t24i67n 10J98a85n62a56t73a 6946772934374

Do centra na kole můžete, ale je tam časové omezení tuším mezi šestou ranní a pátou odpolední. Je to samozřejmě blbost, když jezdíte jako člověk, tak v centru na kole zase toli nepřekážíte, i když je to m plno lidí.

Všude cyklopruhy taky udělat nelze, jednak kvůli místu, a jednak Brno. Už to, že vznikly třeba pruhy na Kounicové je na Brno ohromnej úspěch:-).

0/0
25.2.2014 11:08

T80o33m95a49s 15N16o52v57o77t35n42y 3541606678679

Myslíte tu Kounicovu, kde se teď nedá legálně zastavit se zásobovacím nebo poštovním autem a zúžení vozovky o cyklopruhy vyvovává každý den konfliktní situace např. i s MHD? Tak to je úspěch, po pár zelených idiotů.

Ještě větší paskvil je Jaselská, to už musel vymyslet totálně zhulený cyklomozek. Jinak jedině dobře, pokud městapo dělá i něco jiného než buzeruje řidiče, protože 9 z 10 cyklistů jsou hovada co si myslí že můžou všechno a jen ohrožují ostatní včetně řidičů.

0/0
25.2.2014 16:51

T69o92m55a24s 84N39o44v46o94t30n76y 3321526378899

Proč by všude měly být nesmysly pro kolaře? Jsi účastníkem provozu, jezdi po silnicích nebo choď pěšky. Na chodníku nebo v pěší zoně nemáš na kole co dělat a ohrožovat chodce. Cyklopruhy a podobné hlouposti jsou jen vyhazování peněz.

0/0
25.2.2014 16:49

R81a85d33e19k 39B51ě55h69a25v18ý 4738305663464

Tak urcite ... A muzeme to jeste posunout dal ne? Proc nezrusit treba rovnou i chodniky ne? Lidi muzou chodit v klidu vedle krajnice a my muzeme udelat treba na Kounicove konecne ctyrproudovku, u Zvonarky a na Kolisti 6 pruhu... Premyslite hodne spatne, kdyby se cyklodoprava vice prosazovala, mohlo by tech aut z centra ubyvat, mene oprav, zadna nutnost rozsirovani apod. Celkove by to mohlo vyjit daleko levneji, nez vase navysovani prujezdnosti apod. Ve svete to funguje, nevim, proc by to nefungovalo u nas.

0/0
25.2.2014 17:37

O41n66d54ř34e94j 88M14u12s31i79l 2515510888587

Tak prvně by si Brno pan expert měl nejdřív zkusit projet na kole a pak dávat rady. S takovou by tady pak byla půlka obyvatel profesionální cyklisti. Příště můžou pozvat experta z Indie, aby nám poradil ať se víc koupeme ve Svratce abysme ušetřili vodu.;-D

+2/0
25.2.2014 9:45

M54a83r38t30i15n 49J44a60n67a37t58a 6376272464854

No co, přehrada je nedávno odvápněná, sinic je málo, voda je tak nějak čistější...:-):-)

+1/0
25.2.2014 11:02

P97a76v65e23l 78O57d88r20a76z28i41l 6114779837110

Řešením je také zkvalitnění MHD, ovšem magistrát v čele s Kotzianem dělají maximum pro to, aby MHD využívalo co nejméně lidí, naposledy velké čachrování a rušení linek.

V Mnichově nikdo soudný nejede autem 50 minut takovou trasu, kterou metrem zvládne za 15. Bohužel v německém světě někteří lidé, jako třeba šéfové, často nemají zbytí, jízdou v MHD či nakupováním v Aldi by se znemožnili.

Jízda na kole má velmi příznivé důsledky pro fyzickou kondici. V určitých místech města ale rizika převažují nad benefity.

+3/0
25.2.2014 8:39

K38a87r10e66l 21V70a33c44h98u61t 9963952169863

Srovnávat Brno s Kodaní či Berlínem je docela úlet! :-/ ... A radit lidem, aby v ovzduší znečištěném těmi nejjemnějšími prachovými částicemi jezdili na kole - tak to už je totální NESMYSL. ;-O ;-€ ;-( ... Chce snad, aby dříve umřeli?  8-o

+2/0
25.2.2014 8:28

K96a46r60e85l 65V45a81c74h84u74t 9783962939283

Nejprve je třeba něco dělat s dieselovými auty, jejichž majitelé tak RÁDI vymontovávají filtry prachových částic, když se jim zanesou... ;-€ !! ... v ČR tak činí bohužel zcela BEZTRESTNĚ. - Tohle je alfou a omegou celého problému!

+2/0
25.2.2014 8:30

K53a85r17e43l 81V83a35c29h49u27t 9793742379523

Když to neudělají lidi v automobilkách, tak je to na našich mladých strojařích - aby vymysleli a zrealizovali levný výměnný systém pro filtry prachových částic. Až bude výměna za hubičku, až půjde přítomnost filtru SNADNO zkontrolovat, nikdo pak nebude riskovat pokutu a rád si ho každý vymění.

Dosud se tu jen dávalo motoristům příliš mnoho PROSTORU k tomu, aby šetřili ZA KAŽDOU CENU - tedy i za cenu ohrožení zdraví nás všech. :-(

0/0
25.2.2014 8:36

P30a24v27e59l 91O13d89r31a93z49i90l 6274659567220

Na kole se můžete těm dopravně zatíženým částem vyhnout ;-)

0/0
25.2.2014 8:31

R24a90d41e72k 39H25o55d74a88ň 9626337131703

Otevřu bikemap, zadávám Kodaň, filtruji trasy 100-300 km, najíždím na trasy "po městě". Vzdálenost 150 km, nastoupáno 70 metrů.

Najíždím na Brno, první trasa do středu města a zpět vzdálenost 14,4 km, nastoupáno 270 metrů... Ono na tom "tragickém Úvoze" by ta situace taky nebyla tak špatná, kdyby na tom Úvoze nebyl jeden pruh permanetně stojící kvůli vyhrazenému pruhu pro cyklisty, trolejbusy a taxíky. Jenže to by někdo musel vyřešit křižovatku Údolní Úvoz, kde pruh na rovně + odbočení vlevo je neskutečná pitomost.

+3/0
25.2.2014 8:15

P27a21v68e84l 70O53d31r63a60z61i46l 6124259627640

Tragický Úvoz uzavřít pro diesely a je to vyřízené.

Jinak když jedu z města do Líšně, tak nenastoupám ani 130 metrů, kde jste sebral těch 270?

+1/0
25.2.2014 8:33

R22e92n90a65t69a 71H36a12v87l42í63č23k15o67v51á 3709396783865

Přece na tom Úvoze! Zkuste ho vyjet z Mendláku nahoru... Nechtěla bych to ani šlapat pěšky, natož na kole! Brrr!

0/0
25.2.2014 9:37

M60a76r38t31i42n 93J12a89n60a40t79a 6366372104924

Jde to, Úvoz na stoupání není zase tak tragickej, horší je, pokud byste musela nahoře odbočit vlevo a hurá ještě do toho krpálu na Tvrdého...z toho kopce se zatmívá před očima i mně :-).

0/0
25.2.2014 11:12

T20o76m69a42s 46N10o54v84o66t96n37y 3891186588929

Stačí zrušit nesmyslný pruh a není třeba nic zakazovat.

0/0
25.2.2014 16:54

P19e75t71r 45R75i14h45a64k 7681338748696

Ono asi profilem terenu je na tom Kodan trosku lepe nez Brno. Snazim se jezdit vlakem a MHD co nejvic to jde, nekdy treba tyden nevytahnu auto z garaze. Ale abych jel na 6 do prace z Rajhradu do KrPole Technologickeho parku na kole si opravdu nedokazu predstavit.

0/0
25.2.2014 9:55

M45a51r56t62i37n 85J14a74n41a92t69a 6466492594314

No jo, a jak byste to chtěl pořešit? Samostatné levé odbočení nahoru na Údolní a společný přímý s pravým odbočením k Obilňáku? To jste tam, kde jste byl, vpravo toho odbočuje taky dost. A samostatné pruhy na levé odbočení, přímý směr, a pravé odbočení Vám tam s protisměrem nevleze.

Ten vyhrazený pruh pro mhd (a cyklisty) po Úvoze je velký klad. To musíte ocenit pokaždý, jedete-li tam trolejbusem ;-).

+1/0
25.2.2014 11:15

T53o64m44a66s 22N81o11v47o69t59n64y 3631266158419

Možná by stačilo dobudovat tu infrastrukturu pro auta a neohlížet se na všechny ty Patriky, Hollany, Štěpaníky a další magory a pak by se ulevilo i městu jako celku, jenže budovat silnice je fuj, kdežto podporovat cyklonesmysly pro pár šílenců a sluníčkových aktivistů je správné. Ať se klidně dělají i smysluplná opatření pro cyklodopravu, ale až se vyřeší zásadnější problémy s MHD, automobilovou dopravou, parkováním, kriminalitou, bronxem atd. A řešením nejsou umělé zákazy pro auta či pruhy na úkor silnic, to je cesta tak akorát do pekla, to si jen aktivisti a studentíci co zatím nemají rodiny myslí, že my všichni těmi auty jezdíme po měste jen tak abychom je naštvali. Jo, až někdo vymyslí jak na jedno kolo nacpat dvě autosedačky, nějaký ten nákup, balíky na poštu ze shopu, nějaké to zboží pro které člověk jezdí tak pak jo, pak by ta cyklodoprava asi i mohla fungovat. A to celoročně, ne když je hezky ;-D;-D

+5/−1
25.2.2014 1:48

P14a73v23e34l 84O48d25r49a73z62i32l 6544289777810

Největší blbost je domněnka, že lze dobudovat infrastrukturu pro auta. Je prokázáno, že auta vždy zaplní libovolně velkorysé dopravní tepny. Rovnováha nastává až ve chvíli, kdy už se dalším lidem nevyplatí postávat v kolonách. Na rozsahu infrastruktury to skoro nezávisí.

+2/−1
25.2.2014 8:34

T12o98m36a53s 23N20o13v87o18t57n62y 3491196928769

Zase kecáte

0/0
25.2.2014 16:55

M30i49c57h35a61e64l 71M35e35n46s14i49k 8931916580592

"Pár šílenců a sluníčkových aktivistů":-) Mám, Tomáši, obavu, že vy jste jednou zůstal na sluníčku dýl - a z mozečku byla míchanice.

Mám také auto - a ne zrovna nejmenší - takže vím velmi dobře, jak to vypadá z obou stran. To, že vy potřebujete dvě sedačky a velký nákup denně, není přece důvodem, aby ti, kteří je každý den nepotřebují, nemohli vyměnit auto za kolo nebo skútr a museli být vámi ohrožováni.

Správně je, aby se každý mohl v Brně BEZPEČNĚ dopravit kam chce, čím chce a kdy chce, bez obav, že ho nějaký vypatlanec sejme. To by měl být úkol pro naše konšely, a ne přemýšlet, kde se dá co nakrást.

+2/0
25.2.2014 9:35

T56o29m90a76s 62N64o89v61o27t92n69y 3351266378849

To máte pravdu a proto by se mělo něco dělat s pumpičkářema, kteří ohrožují zejména chodce svou bezohlednou jízdou. To auto má plechy, chodci ne, to by si měli pumpičkáři uvědomit. Jinak pokud byste uměl číst, tak zjistíte, že píšu to stejné co vy, aby všechny skupiny měli možnost se dopravovat. Ovšem toho nedosáhneme tím, že budeme jednu skupinu nesmyslně protěžovat na úkor jiných skupin a daleko větších.

0/0
25.2.2014 16:57

R74a40d80e84k 11B14ě69h52a30v46ý 4368105273754

Aut bude po meste pribyvat vzdy tolik, kolik jim dopravni tepny dovoli. Takze vas pristup je naprosto spatny. Tim by jen ty zbytky lidi z MHD prestoupili do aut a aut by jeste vice pribylo.

+1/0
25.2.2014 10:02

T16o63m92a25s 97N13o92v88o12t10n67y 3841676728439

Kam na ty hlody chodíte? Ta auta spadnou z nebe? Nebo kde se vezmou. Přístup je samozřejmě naprosto správný, nejprve je potřeba vytvořit podmínky a pak vymýšlet krávoviny pro minority jako jsou cyklisti. A ne už tak špatnou a nedodělanou infrastrukturu ještě zprasit cyklohloupostma.

0/0
25.2.2014 16:59

R70a12d10e19k 19B28ě73h63a21v73ý 4588515583474

Kam? Treba do sve garaze ... Sam autem zridka do prace jezdim a jsem nucen parkovat treba u Intersparu na Tkalcovske/Cejlu nebo u Lidlu na Dornychu a do mesta sjet dve zastavky tramvaji. Ale kvuli zacpam na Kolisti a u Zvonarky apod. ho radeji obvykle nechavam doma. Takze kdyz bych vzal vasi teorii - kdyz mi navysite prujezdnost a udelate parkoviste nekde pobliz centra, rad presedlam z kola nebo tramvaje do auta a budu jezdit autem do prace porad. A takovych lidi jsou mraky, to mi verte. Pokud stoji MHD to, co stoji, tak je lepsi jezdit autem. Za usetreny cas se mi vyplati zaplatit o neco malo vic na nafte. Alternativa kola, kdy bych udelal neco pro sve zdravi a jezdil navic zdarma je pro mne alternativa. Ale ta cesta by musel byt bezpecna a rychla.

0/0
25.2.2014 17:27

O56n25d37ř88e43j 51Š86r16u41b10a38ř 1815801505786

no jo, jezdete na kole pres ty kopce. Pro auta se tunely udelaji, ale na tubel pro kola nikdo nemysli.

PS: pokud to jde, jezdim MHD

+3/0
24.2.2014 22:18

R84e42n29a12t78a 85H75a34v10l18í66č86k88o39v14á 3339546513395

To by zase bylo protestů, že se zaberou 4 keře, 2 stromy a 1,5m trávníku navíc! Nehledě k tomu, že ten důchodce, co na rok stopnul stavbu tunelů Dobrovského, by určitě našel důvod stopnout i stavbu tubelu pro kola...

+1/0
25.2.2014 0:49

M63i52c52h56a77e39l 91M83e95n67s19i79k 8461926220412

Tento druhý článek v pořadí je zajímavější než první.

Opět totiž ukazuje, že cyklodoprava je zcela mimo rozumové možnosti brněnských konšelů - i když mají dva fiktivní akademické tituly a velké černé přirození na Svoboďáku.

Příkladů vysype každý, kdo to myslí s ježděním na kole po městě vážně, z rukávu bezpočet.

0/−6
24.2.2014 22:16

P88a25v31e56l 67O69d49r13a88z34i83l 6984269117940

Mimo rozumové možnosti není, jen z toho nekouká tolik úplatků. Pamatuji si památný výrok snad Hoška k dotazu, proč není možný vjezd na kole do historického centra - prý už tam jezdí mnoho aut, takže kola by se tam už nevešla.

Město sice sem tam nějakou cyklostezku postaví, ale obvykle nejde o příliš zdařilé akce, viz třeba cyklopruhy odnikud nikam, které slouží hlavně k naštvání řidičů.

+1/0
25.2.2014 8:42

J15a37r39o21s25l41a88v 72B33r49ü92m91m37e41r 7984853506

Ono by pomohlo, kdyby se EU nesmyslně nehonila za snížení CO2 tím za snížení spotřeby za každou cenu, tak by mohli výrobci montovat slušné benzínové motory, a ne teď, kdy použitelné mozorizace jsou prakticky jen různé TD.

+3/0
24.2.2014 20:56

M95a27r72e44k 38S30c82h94o81ř 7138521889148

A to ještě TD jedné socky vydá smrad a splodiny jako 20 jiných, protože už má KO filtr nebo už ho má rovnou vymontovaný.

0/0
24.2.2014 21:43

T17o83m78á66š 23H74a19v62e10t26t56a 5363574320281

Od nás z Kameňáku by to byla ráno do centra sranda, ale ta cesta zpátky. Takové knížecí rady si může nechat.

+8/0
24.2.2014 19:56

M75a56r74e56k 35F97l58e30k83a32č 1697972180381

Jojo..z kamenáku dolu je to bezva po ránu..ale co v tom vedru ta cesta nahoru..hnus

+2/0
24.2.2014 20:03

M29i58c85h29a44e44l 85M17e58n74s85i21k 8401426260552

Kamarád to jezdí - říká - Čertíkem a že je to prý každý den na infarkt :-)

0/0
24.2.2014 22:22

Z86b12y71n59ě76k 15J55a77n42d78a 7193342585811

Hele ja to jezdil a neni to takova traga, jak by se mohlo zdat. Kdyz se to vzalo Kamenou tak mirnej kopec a nahore jak se lame dolu se pokracovalo po pesince, takova skoro vrstevnice, cloveka to tusim vykoplo nekde nad tou cistickou a to uz je skoro nahore... :D

0/0
24.2.2014 21:51

P90a14v20e54l 71O95d97r49a37z87i82l 6894489267810

No jo, když někdo funí po sto meterech na kole, tak to má blbý ;-D

+1/0
25.2.2014 8:43

J49a86n 27S87v66o75b81o95d46a 6781522520396

Skvělá rada! Bohužel ne pro Brno. To se jim to v Kodani jezdí, když nejvyšší kopec široko-daleko je krtinec v parku :-P

+13/0
24.2.2014 19:28

M51a12r65e75k 82F10l91e93k16a30č 1877532590881

tak nějak jsem chtěl reagovat..At si pán Dán zajede každej den z Krpole do Modřic nakole. Asi ho to brzo přejde.

+8/0
24.2.2014 19:54

M61i43r70o92s25l16a60v 59H38r32u16š70k25a 1240325243185

Ta trasa, kterou zmiňujete, mi teda moc náročná nepřijde...

+2/0
24.2.2014 21:59

R92a53d54e19k 84H85o26d23a65ň 9266887541803

Mezi "náročnou trasou" při cestě do práce a při normální vyjížďce je dost podstatný rozdíl. Při cestě do práce fakt nechcete najíždět x km zbytečně objížděním, ani dojet zpocený.

0/0
25.2.2014 8:06

P96a98v22e26l 92O43d12r17a59z37i33l 6904519367530

To nemění nic na faktu, že z Krpole do Modřic je to ultrapohodlná trasa pro důchodce.

+1/0
25.2.2014 8:45

M75a39r76t79i83n 15J79a60n16a44t51a 6576832754114

Tomu, že jedete víc oklikou na kole než autem, a že se zpotíte, tomu se v rámci ježdění na kole nevyhnete. Jaksi to patří k tomu a jasně, ne každej má v práci sprchu. Ale dejme tomu jako ranní nebo večerní rozvička že jedete do a z práce na kole, to nemá chybu:-).

0/0
25.2.2014 10:57

M50i44c69h83a51e18l 70M12e97n38s79i16k 8841936260852

Na převýšení to asi tak náročné nebude. Větší problém je, kudy jet.

 

Tunelem? ;-D

+1/0
24.2.2014 22:09

M93a44r89t68i89n 85J22a74n96a91t29a 6616192574904

Z KrPole nejlíp nějak na Hlavní nádraží, odtud k Rondu na cyklostezku podél Svitavy až k soutoku Svratky a Svitavy, no a odtut do Modřic buď přes Přízřenice, nebo po cyklo až k ul. Chrlické naproti ČOVce a dál zase k Modřicím. Samozřejmě není to tak přímo, jak po Vídeňské, ale tudy na kole si to nikdo rozumnej nedá.

+1/0
24.2.2014 22:30

R53e33n82a35t82a 55H80a52v12l66í68č73k80o54v35á 3729746223275

Pokud mě někde nesmete náklaďák, šalina, bus, dodávka či osobák, tak se do hokny možná dostanu-uřícená, ale budu na místě. Když už mermomocí chtějí lidi "vyhnat" z aut, tak radši do MHD. Kolo mi nepřipadá bezpečné pro cestu z Kéniku do Modřic...Na kole možná krátké trasy-třeba do sousední čtvrti, ale přes celé Brno je to pro sebevrahy...

+3/0
25.2.2014 0:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.