Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co pomůže ovzduší? Třeba jezdit do práce na kole, radí Dán Brňanům

Už měřil kvalitu vzduchu v řadě evropských měst, výsledek brněnského měření ho však trochu zaskočil. Kaare Press-Kristensen je expertem Dánské ekologické rady a do Česka přijel na pozvání Centra pro zdraví a životní prostředí. "V Brně si zasloužíte stejný vzduch, jaký má třeba Berlín," říká Dán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R76a38d82i55m 17D75r51b44o71h22l45a94v 5131416283387

Zákaz vjezdu dieselům do centra a podpora elektromobilů, např. vyhrazená parkování v centru zdarma. Tím by se mohlo začít, proč ne. Jízda na kole v brutálně kopcovitém a znečištěném Brně je nesmysl.

0/0
25.2.2014 16:29

E92d11u20a97r27d 37Ř15e39z53n37í34k 7339155390336

Nebudu si každý den kupovat nové kolo, už tak sponzoruji Indočechy na daních dost a dost

+2/0
25.2.2014 11:15

F61r56a11n53t16i31š13e89k 37K13r56u71p62i26č38k70a 5333580928906

MP skutečně jedoucí cyklisty v pěší zóně v centru pokutují. Takže jsem při jízdě na kole domů musel posledních 300 metrů kolo tlačit. No a jízda na kole po Brně? Sebevražda. Takže, i když bych rád jezdil do práce na kole (a poctivě jsem to zkoušel), musel jsem od toho upustit. Jezdím do práce autem, protože MHD v časech, kdy potřebuji, nefunguje.

+1/0
25.2.2014 10:26

R71a75d26e68k 48B37ě60h84a20v93ý 4178465213454

Ja bych jezdil, ale zkuste se nekdo dostat do centra mesta na kole nebo nedej boze na bruslich. Skoncim ze stezky (prakticky v Brne jedine) u Ronda a pak uz je to o zivot. Jednak kvalita cest je tragicka a jeste horsi je rusna doprava okolo nadrazi. Udelejte vsude pruhy pro cyklisty a nebude problem. Naposledy mne pobavilo, jak mestaci davali flastr cyklistovi na Orli (ano, uznavam, je tam pesi zona, ale po silnicich se jezdit neda a po chodnicich ci centrem se jezdit nesmi).

Takze at si Dan si sve rady necha pro magistrat, ktery muze udelat mesto pro cyklisty sjizdne.

+1/−1
25.2.2014 9:51

M15a29r44t64i80n 58J79a36n58a44t78a 6676982604594

Do centra na kole můžete, ale je tam časové omezení tuším mezi šestou ranní a pátou odpolední. Je to samozřejmě blbost, když jezdíte jako člověk, tak v centru na kole zase toli nepřekážíte, i když je to m plno lidí.

Všude cyklopruhy taky udělat nelze, jednak kvůli místu, a jednak Brno. Už to, že vznikly třeba pruhy na Kounicové je na Brno ohromnej úspěch:-).

0/0
25.2.2014 11:08

T80o95m20a88s 13N24o61v38o77t31n87y 3641726728479

Myslíte tu Kounicovu, kde se teď nedá legálně zastavit se zásobovacím nebo poštovním autem a zúžení vozovky o cyklopruhy vyvovává každý den konfliktní situace např. i s MHD? Tak to je úspěch, po pár zelených idiotů.

Ještě větší paskvil je Jaselská, to už musel vymyslet totálně zhulený cyklomozek. Jinak jedině dobře, pokud městapo dělá i něco jiného než buzeruje řidiče, protože 9 z 10 cyklistů jsou hovada co si myslí že můžou všechno a jen ohrožují ostatní včetně řidičů.

0/0
25.2.2014 16:51

T22o32m75a75s 83N40o41v18o45t26n81y 3881796388109

Proč by všude měly být nesmysly pro kolaře? Jsi účastníkem provozu, jezdi po silnicích nebo choď pěšky. Na chodníku nebo v pěší zoně nemáš na kole co dělat a ohrožovat chodce. Cyklopruhy a podobné hlouposti jsou jen vyhazování peněz.

0/0
25.2.2014 16:49

R35a24d95e48k 65B25ě35h25a26v30ý 4128515803584

Tak urcite ... A muzeme to jeste posunout dal ne? Proc nezrusit treba rovnou i chodniky ne? Lidi muzou chodit v klidu vedle krajnice a my muzeme udelat treba na Kounicove konecne ctyrproudovku, u Zvonarky a na Kolisti 6 pruhu... Premyslite hodne spatne, kdyby se cyklodoprava vice prosazovala, mohlo by tech aut z centra ubyvat, mene oprav, zadna nutnost rozsirovani apod. Celkove by to mohlo vyjit daleko levneji, nez vase navysovani prujezdnosti apod. Ve svete to funguje, nevim, proc by to nefungovalo u nas.

0/0
25.2.2014 17:37

O68n33d17ř32e86j 17M58u55s81i87l 2605580968337

Tak prvně by si Brno pan expert měl nejdřív zkusit projet na kole a pak dávat rady. S takovou by tady pak byla půlka obyvatel profesionální cyklisti. Příště můžou pozvat experta z Indie, aby nám poradil ať se víc koupeme ve Svratce abysme ušetřili vodu.;-D

+2/0
25.2.2014 9:45

M20a82r60t51i72n 51J93a82n20a26t37a 6596522944944

No co, přehrada je nedávno odvápněná, sinic je málo, voda je tak nějak čistější...:-):-)

+1/0
25.2.2014 11:02

P30a51v13e63l 73O34d47r98a96z10i29l 6344739407490

Řešením je také zkvalitnění MHD, ovšem magistrát v čele s Kotzianem dělají maximum pro to, aby MHD využívalo co nejméně lidí, naposledy velké čachrování a rušení linek.

V Mnichově nikdo soudný nejede autem 50 minut takovou trasu, kterou metrem zvládne za 15. Bohužel v německém světě někteří lidé, jako třeba šéfové, často nemají zbytí, jízdou v MHD či nakupováním v Aldi by se znemožnili.

Jízda na kole má velmi příznivé důsledky pro fyzickou kondici. V určitých místech města ale rizika převažují nad benefity.

+3/0
25.2.2014 8:39

K87a38r77e48l 20V51a30c57h14u52t 9783852239893

Srovnávat Brno s Kodaní či Berlínem je docela úlet! :-/ ... A radit lidem, aby v ovzduší znečištěném těmi nejjemnějšími prachovými částicemi jezdili na kole - tak to už je totální NESMYSL. ;-O ;-€ ;-( ... Chce snad, aby dříve umřeli?  8-o

+2/0
25.2.2014 8:28

K94a36r64e63l 59V60a46c56h94u32t 9983722839633

Nejprve je třeba něco dělat s dieselovými auty, jejichž majitelé tak RÁDI vymontovávají filtry prachových částic, když se jim zanesou... ;-€ !! ... v ČR tak činí bohužel zcela BEZTRESTNĚ. - Tohle je alfou a omegou celého problému!

+2/0
25.2.2014 8:30

K51a52r27e30l 51V70a38c97h80u13t 9843532109923

Když to neudělají lidi v automobilkách, tak je to na našich mladých strojařích - aby vymysleli a zrealizovali levný výměnný systém pro filtry prachových částic. Až bude výměna za hubičku, až půjde přítomnost filtru SNADNO zkontrolovat, nikdo pak nebude riskovat pokutu a rád si ho každý vymění.

Dosud se tu jen dávalo motoristům příliš mnoho PROSTORU k tomu, aby šetřili ZA KAŽDOU CENU - tedy i za cenu ohrožení zdraví nás všech. :-(

0/0
25.2.2014 8:36

P98a20v94e48l 33O18d11r72a64z69i24l 6784139407430

Na kole se můžete těm dopravně zatíženým částem vyhnout ;-)

0/0
25.2.2014 8:31

R55a49d46e67k 65H16o60d35a57ň 9436527611953

Otevřu bikemap, zadávám Kodaň, filtruji trasy 100-300 km, najíždím na trasy "po městě". Vzdálenost 150 km, nastoupáno 70 metrů.

Najíždím na Brno, první trasa do středu města a zpět vzdálenost 14,4 km, nastoupáno 270 metrů... Ono na tom "tragickém Úvoze" by ta situace taky nebyla tak špatná, kdyby na tom Úvoze nebyl jeden pruh permanetně stojící kvůli vyhrazenému pruhu pro cyklisty, trolejbusy a taxíky. Jenže to by někdo musel vyřešit křižovatku Údolní Úvoz, kde pruh na rovně + odbočení vlevo je neskutečná pitomost.

+3/0
25.2.2014 8:15

P55a61v78e15l 60O52d57r83a36z60i48l 6744619777870

Tragický Úvoz uzavřít pro diesely a je to vyřízené.

Jinak když jedu z města do Líšně, tak nenastoupám ani 130 metrů, kde jste sebral těch 270?

+1/0
25.2.2014 8:33

R82e58n29a88t97a 91H14a37v72l77í51č70k84o64v42á 3309976413285

Přece na tom Úvoze! Zkuste ho vyjet z Mendláku nahoru... Nechtěla bych to ani šlapat pěšky, natož na kole! Brrr!

0/0
25.2.2014 9:37

M55a67r29t56i60n 83J65a97n53a17t24a 6146152734494

Jde to, Úvoz na stoupání není zase tak tragickej, horší je, pokud byste musela nahoře odbočit vlevo a hurá ještě do toho krpálu na Tvrdého...z toho kopce se zatmívá před očima i mně :-).

0/0
25.2.2014 11:12

T73o15m95a42s 94N90o71v96o14t59n88y 3111926728589

Stačí zrušit nesmyslný pruh a není třeba nic zakazovat.

0/0
25.2.2014 16:54

P40e42t39r 72R56i76h87a22k 7521278768496

Ono asi profilem terenu je na tom Kodan trosku lepe nez Brno. Snazim se jezdit vlakem a MHD co nejvic to jde, nekdy treba tyden nevytahnu auto z garaze. Ale abych jel na 6 do prace z Rajhradu do KrPole Technologickeho parku na kole si opravdu nedokazu predstavit.

0/0
25.2.2014 9:55

M37a24r33t91i34n 86J17a44n93a91t23a 6726372834634

No jo, a jak byste to chtěl pořešit? Samostatné levé odbočení nahoru na Údolní a společný přímý s pravým odbočením k Obilňáku? To jste tam, kde jste byl, vpravo toho odbočuje taky dost. A samostatné pruhy na levé odbočení, přímý směr, a pravé odbočení Vám tam s protisměrem nevleze.

Ten vyhrazený pruh pro mhd (a cyklisty) po Úvoze je velký klad. To musíte ocenit pokaždý, jedete-li tam trolejbusem ;-).

+1/0
25.2.2014 11:15

T79o16m18a51s 23N50o55v74o40t19n31y 3811816858929

Možná by stačilo dobudovat tu infrastrukturu pro auta a neohlížet se na všechny ty Patriky, Hollany, Štěpaníky a další magory a pak by se ulevilo i městu jako celku, jenže budovat silnice je fuj, kdežto podporovat cyklonesmysly pro pár šílenců a sluníčkových aktivistů je správné. Ať se klidně dělají i smysluplná opatření pro cyklodopravu, ale až se vyřeší zásadnější problémy s MHD, automobilovou dopravou, parkováním, kriminalitou, bronxem atd. A řešením nejsou umělé zákazy pro auta či pruhy na úkor silnic, to je cesta tak akorát do pekla, to si jen aktivisti a studentíci co zatím nemají rodiny myslí, že my všichni těmi auty jezdíme po měste jen tak abychom je naštvali. Jo, až někdo vymyslí jak na jedno kolo nacpat dvě autosedačky, nějaký ten nákup, balíky na poštu ze shopu, nějaké to zboží pro které člověk jezdí tak pak jo, pak by ta cyklodoprava asi i mohla fungovat. A to celoročně, ne když je hezky ;-D;-D

+5/−1
25.2.2014 1:48

P52a25v27e50l 44O81d80r66a63z24i85l 6384639477290

Největší blbost je domněnka, že lze dobudovat infrastrukturu pro auta. Je prokázáno, že auta vždy zaplní libovolně velkorysé dopravní tepny. Rovnováha nastává až ve chvíli, kdy už se dalším lidem nevyplatí postávat v kolonách. Na rozsahu infrastruktury to skoro nezávisí.

+2/−1
25.2.2014 8:34

T66o44m72a22s 18N16o44v74o63t98n80y 3491916818139

Zase kecáte

0/0
25.2.2014 16:55

M15i34c58h11a49e96l 54M85e49n80s98i48k 8531376370212

"Pár šílenců a sluníčkových aktivistů":-) Mám, Tomáši, obavu, že vy jste jednou zůstal na sluníčku dýl - a z mozečku byla míchanice.

Mám také auto - a ne zrovna nejmenší - takže vím velmi dobře, jak to vypadá z obou stran. To, že vy potřebujete dvě sedačky a velký nákup denně, není přece důvodem, aby ti, kteří je každý den nepotřebují, nemohli vyměnit auto za kolo nebo skútr a museli být vámi ohrožováni.

Správně je, aby se každý mohl v Brně BEZPEČNĚ dopravit kam chce, čím chce a kdy chce, bez obav, že ho nějaký vypatlanec sejme. To by měl být úkol pro naše konšely, a ne přemýšlet, kde se dá co nakrást.

+2/0
25.2.2014 9:35

T90o36m21a52s 85N19o68v76o85t18n49y 3631506628429

To máte pravdu a proto by se mělo něco dělat s pumpičkářema, kteří ohrožují zejména chodce svou bezohlednou jízdou. To auto má plechy, chodci ne, to by si měli pumpičkáři uvědomit. Jinak pokud byste uměl číst, tak zjistíte, že píšu to stejné co vy, aby všechny skupiny měli možnost se dopravovat. Ovšem toho nedosáhneme tím, že budeme jednu skupinu nesmyslně protěžovat na úkor jiných skupin a daleko větších.

0/0
25.2.2014 16:57

R87a84d60e18k 60B78ě62h97a31v21ý 4578335403194

Aut bude po meste pribyvat vzdy tolik, kolik jim dopravni tepny dovoli. Takze vas pristup je naprosto spatny. Tim by jen ty zbytky lidi z MHD prestoupili do aut a aut by jeste vice pribylo.

+1/0
25.2.2014 10:02

T66o89m47a36s 87N89o22v80o39t26n95y 3651816248409

Kam na ty hlody chodíte? Ta auta spadnou z nebe? Nebo kde se vezmou. Přístup je samozřejmě naprosto správný, nejprve je potřeba vytvořit podmínky a pak vymýšlet krávoviny pro minority jako jsou cyklisti. A ne už tak špatnou a nedodělanou infrastrukturu ještě zprasit cyklohloupostma.

0/0
25.2.2014 16:59

R57a90d45e85k 48B21ě63h92a28v75ý 4418385383884

Kam? Treba do sve garaze ... Sam autem zridka do prace jezdim a jsem nucen parkovat treba u Intersparu na Tkalcovske/Cejlu nebo u Lidlu na Dornychu a do mesta sjet dve zastavky tramvaji. Ale kvuli zacpam na Kolisti a u Zvonarky apod. ho radeji obvykle nechavam doma. Takze kdyz bych vzal vasi teorii - kdyz mi navysite prujezdnost a udelate parkoviste nekde pobliz centra, rad presedlam z kola nebo tramvaje do auta a budu jezdit autem do prace porad. A takovych lidi jsou mraky, to mi verte. Pokud stoji MHD to, co stoji, tak je lepsi jezdit autem. Za usetreny cas se mi vyplati zaplatit o neco malo vic na nafte. Alternativa kola, kdy bych udelal neco pro sve zdravi a jezdil navic zdarma je pro mne alternativa. Ale ta cesta by musel byt bezpecna a rychla.

0/0
25.2.2014 17:27

O41n37d84ř37e66j 29Š28r11u37b62a72ř 1295161555436

no jo, jezdete na kole pres ty kopce. Pro auta se tunely udelaji, ale na tubel pro kola nikdo nemysli.

PS: pokud to jde, jezdim MHD

+3/0
24.2.2014 22:18

R22e94n96a47t66a 72H29a22v46l91í97č13k96o28v59á 3559606833905

To by zase bylo protestů, že se zaberou 4 keře, 2 stromy a 1,5m trávníku navíc! Nehledě k tomu, že ten důchodce, co na rok stopnul stavbu tunelů Dobrovského, by určitě našel důvod stopnout i stavbu tubelu pro kola...

+1/0
25.2.2014 0:49

M96i88c20h37a24e94l 22M55e63n81s22i29k 8141186580162

Tento druhý článek v pořadí je zajímavější než první.

Opět totiž ukazuje, že cyklodoprava je zcela mimo rozumové možnosti brněnských konšelů - i když mají dva fiktivní akademické tituly a velké černé přirození na Svoboďáku.

Příkladů vysype každý, kdo to myslí s ježděním na kole po městě vážně, z rukávu bezpočet.

0/−6
24.2.2014 22:16

P79a43v89e71l 26O21d25r48a45z68i25l 6314829767170

Mimo rozumové možnosti není, jen z toho nekouká tolik úplatků. Pamatuji si památný výrok snad Hoška k dotazu, proč není možný vjezd na kole do historického centra - prý už tam jezdí mnoho aut, takže kola by se tam už nevešla.

Město sice sem tam nějakou cyklostezku postaví, ale obvykle nejde o příliš zdařilé akce, viz třeba cyklopruhy odnikud nikam, které slouží hlavně k naštvání řidičů.

+1/0
25.2.2014 8:42

J72a70r91o54s78l90a72v 85B74r10ü84m88m59e13r 7134213606

Ono by pomohlo, kdyby se EU nesmyslně nehonila za snížení CO2 tím za snížení spotřeby za každou cenu, tak by mohli výrobci montovat slušné benzínové motory, a ne teď, kdy použitelné mozorizace jsou prakticky jen různé TD.

+3/0
24.2.2014 20:56

M55a84r24e72k 74S30c82h70o95ř 7948501329498

A to ještě TD jedné socky vydá smrad a splodiny jako 20 jiných, protože už má KO filtr nebo už ho má rovnou vymontovaný.

0/0
24.2.2014 21:43

T71o80m40á75š 38H72a61v53e78t64t32a 5863144440431

Od nás z Kameňáku by to byla ráno do centra sranda, ale ta cesta zpátky. Takové knížecí rady si může nechat.

+8/0
24.2.2014 19:56

M32a93r74e39k 87F56l28e79k57a18č 1127882780591

Jojo..z kamenáku dolu je to bezva po ránu..ale co v tom vedru ta cesta nahoru..hnus

+2/0
24.2.2014 20:03

M61i49c87h32a71e45l 31M73e65n55s75i29k 8901846690852

Kamarád to jezdí - říká - Čertíkem a že je to prý každý den na infarkt :-)

0/0
24.2.2014 22:22

Z48b61y38n44ě28k 37J73a41n91d83a 7563572255531

Hele ja to jezdil a neni to takova traga, jak by se mohlo zdat. Kdyz se to vzalo Kamenou tak mirnej kopec a nahore jak se lame dolu se pokracovalo po pesince, takova skoro vrstevnice, cloveka to tusim vykoplo nekde nad tou cistickou a to uz je skoro nahore... :D

0/0
24.2.2014 21:51

P50a88v85e72l 34O64d55r21a45z32i38l 6584389297630

No jo, když někdo funí po sto meterech na kole, tak to má blbý ;-D

+1/0
25.2.2014 8:43

J68a65n 42S19v70o68b49o60d43a 6401342740566

Skvělá rada! Bohužel ne pro Brno. To se jim to v Kodani jezdí, když nejvyšší kopec široko-daleko je krtinec v parku :-P

+13/0
24.2.2014 19:28

M39a87r87e73k 57F21l14e85k42a27č 1607152400371

tak nějak jsem chtěl reagovat..At si pán Dán zajede každej den z Krpole do Modřic nakole. Asi ho to brzo přejde.

+8/0
24.2.2014 19:54

M26i16r16o68s97l53a76v 33H28r24u48š53k83a 1110385513415

Ta trasa, kterou zmiňujete, mi teda moc náročná nepřijde...

+2/0
24.2.2014 21:59

R10a88d98e81k 56H43o64d10a26ň 9256777351473

Mezi "náročnou trasou" při cestě do práce a při normální vyjížďce je dost podstatný rozdíl. Při cestě do práce fakt nechcete najíždět x km zbytečně objížděním, ani dojet zpocený.

0/0
25.2.2014 8:06

P54a37v70e35l 30O78d15r69a73z35i14l 6374129577890

To nemění nic na faktu, že z Krpole do Modřic je to ultrapohodlná trasa pro důchodce.

+1/0
25.2.2014 8:45

M84a59r26t40i54n 68J71a51n68a80t38a 6986972794414

Tomu, že jedete víc oklikou na kole než autem, a že se zpotíte, tomu se v rámci ježdění na kole nevyhnete. Jaksi to patří k tomu a jasně, ne každej má v práci sprchu. Ale dejme tomu jako ranní nebo večerní rozvička že jedete do a z práce na kole, to nemá chybu:-).

0/0
25.2.2014 10:57

M44i23c51h76a82e24l 70M73e67n29s75i86k 8691386950882

Na převýšení to asi tak náročné nebude. Větší problém je, kudy jet.

 

Tunelem? ;-D

+1/0
24.2.2014 22:09

M22a29r44t61i31n 86J98a85n64a82t85a 6126542914784

Z KrPole nejlíp nějak na Hlavní nádraží, odtud k Rondu na cyklostezku podél Svitavy až k soutoku Svratky a Svitavy, no a odtut do Modřic buď přes Přízřenice, nebo po cyklo až k ul. Chrlické naproti ČOVce a dál zase k Modřicím. Samozřejmě není to tak přímo, jak po Vídeňské, ale tudy na kole si to nikdo rozumnej nedá.

+1/0
24.2.2014 22:30

R17e88n41a90t89a 84H35a73v75l24í85č57k21o78v80á 3119226723915

Pokud mě někde nesmete náklaďák, šalina, bus, dodávka či osobák, tak se do hokny možná dostanu-uřícená, ale budu na místě. Když už mermomocí chtějí lidi "vyhnat" z aut, tak radši do MHD. Kolo mi nepřipadá bezpečné pro cestu z Kéniku do Modřic...Na kole možná krátké trasy-třeba do sousední čtvrti, ale přes celé Brno je to pro sebevrahy...

+3/0
25.2.2014 0:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.