- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zákaz vjezdu dieselům do centra a podpora elektromobilů, např. vyhrazená parkování v centru zdarma. Tím by se mohlo začít, proč ne. Jízda na kole v brutálně kopcovitém a znečištěném Brně je nesmysl.
Nebudu si každý den kupovat nové kolo, už tak sponzoruji Indočechy na daních dost a dost
MP skutečně jedoucí cyklisty v pěší zóně v centru pokutují. Takže jsem při jízdě na kole domů musel posledních 300 metrů kolo tlačit. No a jízda na kole po Brně? Sebevražda. Takže, i když bych rád jezdil do práce na kole (a poctivě jsem to zkoušel), musel jsem od toho upustit. Jezdím do práce autem, protože MHD v časech, kdy potřebuji, nefunguje.
Do centra na kole můžete, ale je tam časové omezení tuším mezi šestou ranní a pátou odpolední. Je to samozřejmě blbost, když jezdíte jako člověk, tak v centru na kole zase toli nepřekážíte, i když je to m plno lidí.
Všude cyklopruhy taky udělat nelze, jednak kvůli místu, a jednak Brno. Už to, že vznikly třeba pruhy na Kounicové je na Brno ohromnej úspěch.
Tak prvně by si Brno pan expert měl nejdřív zkusit projet na kole a pak dávat rady. S takovou by tady pak byla půlka obyvatel profesionální cyklisti. Příště můžou pozvat experta z Indie, aby nám poradil ať se víc koupeme ve Svratce abysme ušetřili vodu.
No co, přehrada je nedávno odvápněná, sinic je málo, voda je tak nějak čistější...
Řešením je také zkvalitnění MHD, ovšem magistrát v čele s Kotzianem dělají maximum pro to, aby MHD využívalo co nejméně lidí, naposledy velké čachrování a rušení linek.
V Mnichově nikdo soudný nejede autem 50 minut takovou trasu, kterou metrem zvládne za 15. Bohužel v německém světě někteří lidé, jako třeba šéfové, často nemají zbytí, jízdou v MHD či nakupováním v Aldi by se znemožnili.
Jízda na kole má velmi příznivé důsledky pro fyzickou kondici. V určitých místech města ale rizika převažují nad benefity.
Srovnávat Brno s Kodaní či Berlínem je docela úlet! ... A radit lidem, aby v ovzduší znečištěném těmi nejjemnějšími prachovými částicemi jezdili na kole - tak to už je totální NESMYSL. ... Chce snad, aby dříve umřeli?
Nejprve je třeba něco dělat s dieselovými auty, jejichž majitelé tak RÁDI vymontovávají filtry prachových částic, když se jim zanesou... ... v ČR tak činí bohužel zcela BEZTRESTNĚ. - Tohle je alfou a omegou celého problému!
Otevřu bikemap, zadávám Kodaň, filtruji trasy 100-300 km, najíždím na trasy "po městě". Vzdálenost 150 km, nastoupáno 70 metrů.
Najíždím na Brno, první trasa do středu města a zpět vzdálenost 14,4 km, nastoupáno 270 metrů... Ono na tom "tragickém Úvoze" by ta situace taky nebyla tak špatná, kdyby na tom Úvoze nebyl jeden pruh permanetně stojící kvůli vyhrazenému pruhu pro cyklisty, trolejbusy a taxíky. Jenže to by někdo musel vyřešit křižovatku Údolní Úvoz, kde pruh na rovně + odbočení vlevo je neskutečná pitomost.
Tragický Úvoz uzavřít pro diesely a je to vyřízené.
Jinak když jedu z města do Líšně, tak nenastoupám ani 130 metrů, kde jste sebral těch 270?
Možná by stačilo dobudovat tu infrastrukturu pro auta a neohlížet se na všechny ty Patriky, Hollany, Štěpaníky a další magory a pak by se ulevilo i městu jako celku, jenže budovat silnice je fuj, kdežto podporovat cyklonesmysly pro pár šílenců a sluníčkových aktivistů je správné. Ať se klidně dělají i smysluplná opatření pro cyklodopravu, ale až se vyřeší zásadnější problémy s MHD, automobilovou dopravou, parkováním, kriminalitou, bronxem atd. A řešením nejsou umělé zákazy pro auta či pruhy na úkor silnic, to je cesta tak akorát do pekla, to si jen aktivisti a studentíci co zatím nemají rodiny myslí, že my všichni těmi auty jezdíme po měste jen tak abychom je naštvali. Jo, až někdo vymyslí jak na jedno kolo nacpat dvě autosedačky, nějaký ten nákup, balíky na poštu ze shopu, nějaké to zboží pro které člověk jezdí tak pak jo, pak by ta cyklodoprava asi i mohla fungovat. A to celoročně, ne když je hezky
Největší blbost je domněnka, že lze dobudovat infrastrukturu pro auta. Je prokázáno, že auta vždy zaplní libovolně velkorysé dopravní tepny. Rovnováha nastává až ve chvíli, kdy už se dalším lidem nevyplatí postávat v kolonách. Na rozsahu infrastruktury to skoro nezávisí.
no jo, jezdete na kole pres ty kopce. Pro auta se tunely udelaji, ale na tubel pro kola nikdo nemysli.
PS: pokud to jde, jezdim MHD
To by zase bylo protestů, že se zaberou 4 keře, 2 stromy a 1,5m trávníku navíc! Nehledě k tomu, že ten důchodce, co na rok stopnul stavbu tunelů Dobrovského, by určitě našel důvod stopnout i stavbu tubelu pro kola...