Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovzduší v Brně by pomohlo přejít na plyn nebo na kolo, míní odborník

V Brně je špatný vzduch, ukázalo nedávné měření. Co s alarmujícím stavem dělat? Strana zelených navrhuje zavedení emisní zóny v centru. Odborník Bohuslav Binka z Masarykovy univerzity však spíš radí přejít na plyn. Nebo přesedlat na kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i87c34h75a21l 94N92e25z80v84a83l 9173174414

Zakazy, zakazy, zakazy ... to, ze v Brne neni koncepce dopravy a jedina stavba, ktera doprave pomohla za posledni 2 desetileti jsou Dobrovskeho tunely, tak zadne zmeny stejne cekat nemuzeme.

Ideal by byl, kdyby auta projela rychle, a ne stala zasekana po celym Brne. Zvonarka a cela vypadovka na Bratislavu je katastrofa, v Pisarkach je dodelani okruhu projekt na 30 let ... atd. atd.

Nejake emisni zony jsou totalni byrokratickej nesmysl. Od toho ma auto STK a emise, ze muze jezdit. Pokud chteji zlepsovat kvalitu ovzdusi, tak muzou zprisnit emise celorepublikove, aby stara auta neprosla. Ale na jedne ulici ano a na druhe ne je totalni nesmysl.

+1/0
4.3.2014 10:40

T72o34m20a64s 80N85o32v66o27t66n56y 3771236838879

Zelení by opět zakazovali a přikazovali, jak typické

+1/0
4.3.2014 9:03

O53n76d66ř24e71j 23M57u37s40i64l 2385370338247

Pořád se tu mele dokola o kolech, proč se nenavrhují jiné alternativy. Kola se zkouší už dost dlouho, prostě to v podmínkách Brna nefunguje, tak by se mělo přijít s něčím jiným a ne, že každý expert radí jezděte na kolech bude líp.

+4/0
4.3.2014 8:48

T17o58m86a57s 82N42o98v96o76t30n92y 3701246698669

Přesně tak, kolo je dobré, pokud člověk jede do práce a zpátky (případně vyřídit 1-2 věci a) a samotná cesta na kole bude trvat řekněme do půl hodinky. Ovšem jakmile potřebujete vozit víc než jeden batůžek, jedete s dětmi nebo toho máte víc na různých místech, tak kolo prostě nefunguje, tak vezmete auto, logicky. Nevím co se na tom zdá různým aktivistům a zeleným divné. O MHD má smysl uvažovat pouze při cestách do samotného centra a okolí, pak funguje dobře a jezdí každých pár minut. Pro cesty dál je pomalá. A pokud člověk nepotřebuje MHD každý den tak je i drahá na jednorázové cesty, to raději vezme auto.

+3/0
4.3.2014 9:12

P28a42v80e18l 37O36d17r26a92z44i28l 6244969797100

Pro větší akce je kolo nepoužitelné, ale když jedu jen pro pár drobností, tak jsem sám překvapen, jak snadné to na kole je. Nemusím totiž vůbec řešit parkování, takže na každém zastavení ušetřím pět-deset minut, dále nestojím v kolonách... týká se jen centra, samozřejmě.

+1/0
4.3.2014 9:37

T52o58m98a51s 20N18o68v29o40t51n88y 3551986468319

No o tom to právě je, ale když někteří aktivisti by to dali pomalu povinně to kolo ;-)

0/0
4.3.2014 9:51

P10a97v86e69l 21O31d56r28a95z87i98l 6424939227630

No, pokud chtějí řešit špatné ovzduší, tak to jinak, než regulací těch, kteří ho zhoršují, asi nepůjde. Je až překvapující, kam se v centru běžně bez výjimek autem dostanete. Ale mně to teda nevadí, problém nejsou ti, kdo do centra jedou, ale ti, kdo jím projíždějí a ti zase často nemohou kolo použít, protože jedou třeba z Rajhradu na Svitavy.

0/0
4.3.2014 9:56

T27o11m27a76s 77N44o71v72o59t57n58y 3231506668489

Prostě chybí dobudovaný VMO a další stavby (které často blokují ti, kteří poukazují na špatnou situaci v centru). A buďme fér, dost másla na hlavě mají i odpovědní úředníci za dopravu a politici.

+1/0
4.3.2014 10:01

R79a18d78e70k 44H29o37d37a67ň 9786947401133

Ale samozřejmě že to jde lépe, na to je ale potřeba koncepční řešení. To ale nezapadá do ideálu "údernického politika", který potřebuje řešit "velké problémy rychle a razantně", naopak potřebuje systematickou práci.

Právě takové ty idealistické aktivistické představy že někde uděláte z jednoho pruhu vyhrazený pruh pro cyklisty aby "cyklisti měli snadnou cestu" ve výsledku znamenají téměř bezvýhradně zhoršování ovzduší protože přibude kolon, a každé rozjíždění znamená víc spalin, vozidlo stojící na místě znamená víc spalin a tak dále. Pro zlepšení ovzduší je pak logicky potřeba soustředit se především na to, aby se vozidla přesunovala maximálně plynule a pak možno ne krokem. Stále se dají najít příspěvky jak lidi remcali, že po snížení rychlosti z  60 na 50 km/h ve městech a drakonickém hlídání policií se vzduch citelně zhoršil.

0/0
4.3.2014 11:22

O63n20d75ř73e16j 75M34u86s38i32l 2685860388357

Moje řeč.R^

0/0
4.3.2014 10:01

P36a21v62e18l 16O61d57r17a89z62i33l 6774449887730

Mně teda kolo v Brně funguje skvěle.

0/0
4.3.2014 9:27

P59e96t81r 13K67o19v48a81ř83í16k 1731413609517

Mně taky funguje kolo skvěle, a nejen v Brně, ale použít ho pro cestování skrz Brno je téměř sebevražda. Tedy pokud nemáte to štěstí a není start a cíl spojen rozumnou nefrekventovanou silnicí či cyklostezkou, či se nejedná o krátký přesun.

0/0
4.3.2014 9:49

P84a20v83e15l 93O10d25r15a70z88i77l 6554569307220

V Brně je prakticky každý start a cíl propojen málo frekvetnovanými cestami ;-)

0/−1
4.3.2014 9:50

P50e37t41r 44K23o78v34a85ř82í69k 1261863399777

No jestli máte na mysli kličkování po chodníkách, přechodech, případně sítí jednosměrek, abych se vyhnul frekventovaným tahům, pak ano. :-P Ale není to příliš uživatelsky přívětivý způsob.

+1/0
4.3.2014 10:12

O11n41d29ř95e64j 15M52u48s72i49l 2875570548367

Myslel jsem, že obecně a ve větším měřítku to nefunguje. I přes zavádění "nových cyklostezek" (což je téma samo o sobě) jsem žádný výrazný nárůst cyklistů nezaznamenal. Lidi to prostě neberou a to většinou z výše uvedených naprosto rozumných důvodů.

0/0
4.3.2014 10:00

J92o35s22e62f 28H68o42n77e42š 7961472720593

V Brně si nedovedu představit jízdu na kole.V Č.Budějovicích dojíždím do práce 6 km v pohodě.Střet s auto-dopravou je zde také,ale lze najít alternativy

+1/0
4.3.2014 6:18

P33a11v45e77l 22O85d36r68a56z58i58l 6904249697120

Jezdím do práce v Brně 14km včetně křízení s D1 a D2 a krizové místo je někde úplně jinde. Jde to velmi pohodlně.

0/0
4.3.2014 9:38

R64a90d56e64k 33H96o92d57a56ň 9636687691443

Ano, jde to pohodlně: za předpokladu že jste v dostatečné kondici, jste dostatečně zdravý, nepotřebujete nikam vozit děti, nepotřebujete k práci auto, máte v práci sprchu, máte kam dát kolo aniž by skončilo v zastavárně, nepotřebujete s sebou tahat víc než 5 kg krámů, a nepotřebujete např. cestou domů nakoupit či jít kamkoli po práci.

Za těchto předpokladů je to skutečně naprosto pohodlné. Vyhovuje to zřejmě jen těm 20ti cyklistům co denně potkávám na stezce, ten zbytek překvapivě jezdí autem.

+1/0
4.3.2014 11:28

O32n98d32ř58e91j 54M28u46s37i71l 2745710278677

V Německu a Dánsku to funguje. A v Grónsku výborně fungujou kajaky a psí spřežení. Nezkusíme to i u nás?;-)

+1/−1
4.3.2014 0:23

P45a75t63r70i13k 97S40v22o50b50o82d48a 3629391536875

...lenoch hledá důvody

0/−3
4.3.2014 6:56

R24a53d25e90k 45H56o36d10a98ň 9696507651373

"Zkuste vyskočit na měsíc."

"To nejde, nemůžu vyvinout se svalovou hmotou co mám dostatečnou rychlost k opuštění planety."

"... lenoch hledá důvody"

+2/0
4.3.2014 7:50

P29a80v91e16l 39O56d80r92a91z64i70l 6144209587810

Ano, chytrý našel způsob, jak to obejít, je to už pár desítek let :-P

0/0
4.3.2014 9:39

O74n52d91ř88e91j 48M56u30s55i35l 2315870488627

Myslím, že problém není v lenosti, ale v porovnávání Brna s něčím úplně jiným.

0/0
4.3.2014 10:16

L71i43b56o74r 84F30i68l89á42k 3320815713933

Rus zatočí kohoutem a na kola se přejde tak jako tak....;-)

+2/0
3.3.2014 22:31

L32u88k54á86š 35B97a54j34e55r 6777616724877

Bohouši, ty ses za tu dobu vůbec nezměnil, pořád stejný idealista. Nevím do jaké míry, je ten rozhovor s Tebou zmanipulovaný, ale každopádně řešení špatného ovzduší v Brně pomocí automobilů na CNG je za stávající situace nesmysl. Pořizovací cena CNG automobilu je řádově o 80-100 tisíc dražší než auto na naftu, Tato víceinvestice si Ti prostě nevyplatí, zohledníš-li celkové náklady na provoz automobilu. Co se týče LPG, tak je to na popojíždní po městě přinejmenším sporné. Investice cca 25-30 tisíc, Startuješ stejně na benzín a chvíli trvá než na to LPG přepneš+vyšší servisní náklady a každoroční revize.

Vím, že to myslíte na HENU dobře, ale měli byste tento svět a environmentální problematiku vnímat více v reálných souvislostech a ne jenom od stolu z katedry. Vzpomeň si na prof. Librovou a její holistický přístup k řešení environmentálních problémů.

+1/0
3.3.2014 20:50

R71a59d46i79m 17D68r41b39o29h30l24a39v 5341376223847

Pokud by nafťáky do centra nesměly, tak by vyšší pořizovací cena nehrála roli. Naopak, pokud by auta na plyn a elektromobily měly v centru parkování zdarma, pak by si je mnoho lidí pořídilo místo benziňáku. I přes vyšší pořizovací náklady.

0/0
3.3.2014 21:10

J20a68r16o30s54l34a40v 11M48i95k89u93š 4382263

Ono řešení je mnohem jednodušší než vypadá....

Stačí se projít po městě a zjistíte, že 80-90% aut nemá zaplacený parkovací lístek nebo stojí tam kde nemá.

Stačilo by 3 měsíce zavést opravdu drakonický systém a auta bez milosti odtahovat jedno vedle druhého a dávat neustále botičky, kde odtah nepůjde a aut v centru velmi rychle zmizí opravdu hodně....

Ono totiž pokud máte zaplatit parkovací lístek za celý den stání, vyjde vás to asi na 300-400Kč a to už by se denním dojížděčům dost nevyplatilo a přešli by na MHD... Pokud Vám nyní hrozí jednou za měsíc pokuta v řádu stovek korun, když na Vás náhodou dojdou MP, tak na to každý kašle...

A nemusí si nikdo kupovat CNG/LPG auta, ani zavádět naprosto nesmyslné emisní zóny, které by nejprve potřebovali změnit systém parkování, dokončení P+R parkovišt a obchvaty města atd atd, takže science ficiton s výhledem za 20-30let.

+1/−1
3.3.2014 23:23

R65a93d12e95k 57H19o52d61a25ň 9236407641123

Jednoduchá řešení obvykle dlouhodobě nefungují. Vy si představujete že za pár měsíců by lidi přecházeli na MHD. Jenže to je jen to krátkodobé řešení, firmy by mezitím začaly hledat kam z centra zmizet, obchodníci se přesouvat také mimo střed.

Výsledek by byl krátkodobý zisk radnice na úkor propadu cen pronájmů a vylidnění středu města. Pravda, pan Šťástka by měl jistě radost, protože by to mělo výrazný potenciál, jsou ovšem i města kde při snaze komplikovat parkování ve středu města nad únosnou mez a usnadnit "život cyklistům" přišli na to, že najednou zmizeli všichni obchodníci. Zůstaly tam vlastně jen hospody a restaurace.

+2/0
4.3.2014 7:57

R68a40d57i10m 70D42r48b45o18h55l51a43v 5471286453417

No a? :-) V centru města by měli žít lidi, ne courat auta a obchodníci.

+2/−1
4.3.2014 9:25

P21a77v47e11l 13O64d29r37a38z78i12l 6414579537910

Jo? A proč by to dělali? Aby dojížděli za prací na kraj města, kde za nimim mohou zákazníci? ;-D

0/−1
4.3.2014 9:41

T88o89m32a71s 70N90o94v28o61t88n80y 3561486598619

A poslouchej, když v tom centru nebude doprava, nebudou tam obchody, zůstanou akorát turisti co omylem zatočí z dálnice, tak to tam jako bude žít? Ono historicky centrum měst bylo vždycky tam, kde bylo centrum obchodu a tím i logicky cíl dopravy. Jenom dneska se to snaží různí plánovači "lepšího světa" nevím proč změnit, když to stovky let fungovalo.

0/−1
4.3.2014 9:54

R20a90d17e30k 13H44o92d62a98ň 9136217291713

Oni tam ti "lidi co tam mají žít" pak už ovšem bydlet nechtějí. Což je celkem logické. Když víte že bude problém aby přijela návštěva/řemeslník autem, když odchází pryč obchodníci a vy pak nemůžete nakoupit (popř. je to kvůli omezením dražší než na periferii protože dát pár desítek tisíc za parkovací karty aby vůbec dojelo zásobování se někde projevit musí nemluvě o úbytku zákazníků), a když tam v zásadě nemáte nic víc než hospody což zase znamená kravál v noci, tak je to centrum lákavé maximálně pro studenty.

+1/−1
4.3.2014 11:35

T90o39m16a86s 64N62o62v53o24t55n74y 3501266598849

Proč stojí kde nemají? Protože město kašle už roky něco dělat, jen se vymlouvá a zároveň omezuje parkovací místa. Jinak nevím kde jste vzal že auta nemají parkovací lístek, možná někdo kdo jede rychle něco vyřídit nebo ten, jehož RZ je na seznamu městapa, že mu mají dát pokoj. Jinak pokutují samozřejmě pořád, klidně čekají u auta jestli přesáhne doba parkovaní minutu a už pokutují. Neznám nikoho kdo by si odstavil na placeném místě auto na celý den. To by tu pokutu platil každodenně.

Změnit systém parkování není třeba - už dnes je dražší než ve větších městech, P+R nepomůže, protože prakticky z žádného směru není možné ho napojit na RYCHLOU mhd (za tu fakt nepovažuju autobus zastavující co 300m). Obchvaty blokují ti stejní zelení co nechtějí auta v centru, takže si tak trochu s..ou do vlastní kapsy... Je to chyba města ne lidí kteří jezdí autem.

0/−1
4.3.2014 9:17

P21a32v18e79l 77O75d67r21a34z37i49l 6564959367330

Jezdím občas do centra autem a prakuji výhradně v souladu s předpisy a dopravním značením, čili pokud někdo parkuje jako prase, je to rozhodně jeho chyba.

Rušení parkovacích míst neschvaluji, nicméně nemůžete si jen tak přijet na Svoboďák, protože jste zrovna došel k názoru, že to potřebujete.

0/−1
4.3.2014 9:52

T68o59m70a32s 37N32o82v93o91t84n95y 3181946448429

Jo, to nejsme ve sporu. Kolikrát se taky divím co někteří (kolegové) řidiči vymyslí aby "zaparkovali". Mně vyhovují nové garáže u divadla - solidní cena, prostor, žádné kličkování do 10. patra jako na Kounicově. A místo tam vždy je, není třeba objíždět půl města. Časem se to asi zaplní víc, ale je ostuda města, že se muselo čekat přes 10 let na pořádné parkoviště u centra a ještě ho vybudoval soukromý investor. Jediné co chybí, je možnost odbočení k centru z Koliště ve směru nádraží, pokud člověk neví že musí zatočit hned u Cejlu aby se k parkovišti dostal, tak se tam prakticky nemá šanci dostat pokud neví kde se otočit a kudy najet. Obráceně je to v pohodě.

0/0
4.3.2014 9:59

M78a86r84e17k 51F75l94e40k51a95č 1327272810581

Z jakého důvodu dává Idnes tomuto člověku tolik prostoru? Jak zlepšit ovzduší ví dnes i malé dítě,ale kde na to vzít to už neporadí. Mužete mi poradit jak předělat Diesel na plyn???

+1/0
3.3.2014 19:55

T24o15m65a26s 90C86e25n79e92k 6327624380383

On navrhuje vám ten diesel tak zdražit, že ho zahodíte a koupíte si za vaše peníze dotovaný plyňák.

0/0
3.3.2014 20:36

T26o93m80á66š 72T76a91t57í62č71e87k 5840562720288

Tak to tam nestojí. Spíš jsem z toho vyčetl, že mají byt daně nastavený tak, aby ses nad krásně biovoňavým nafťákem ušklíbl a s radostí si kópil plyňák.

0/0
3.3.2014 23:33

T28o36m14á14š 11Z44e76m78a40n 3905148564265

"Vedoucí katedry environmentálních studií na fakultě sociálních studií"

Je celkem jasné, že enviromentalismus je jen sociální inženýrství a ne skutečná přírodní věda..

+3/−3
3.3.2014 19:02

T98o92m62á54š 23T47a78t45í70č38e59k 5500882110608

No, ono to vzniklo kvůli kyselýmu dešti, který vedl k holým kmenům na horách (třeba Krušnéch, ale aji v jižním Švédsku, např.), kvůli nedýchatelnýmu vzduchu ve štatlech natolik, že v Tokiu lidi chodili házet mince do budky s čistým vzduchem, kvůli poplachu ze strany biologů, že za chvilku už bude žít jenom to, co se pěstuje ve stáji, nebo třeba aji kvůli nemožnosti si sednout na břeh řeky a opláchnot si nohy, aniž by to mělo zdravotní následky... A to jsou jenom ty viditelnější symptomy znečišťování environmentu. Oni taky např. zkoumají výskyt farmaceutik i v podzemních vodách, jejich následky, no a samozřejmě možnosti nápravy... To není žádná srandavěda, a nepleťte si to se zelenéma pošukama.

+1/0
3.3.2014 23:31

R43a76d41i44m 24D95r60b66o27h58l37a92v 5481246493747

Kolo je při současné hustotě provozu v centru nereálné. Zcela. Mnohem schůdnější mi přijde zákaz nafťáků do centra a podpora plynu a elektromobilů, jako v Norsku. Je to levnější a schůdnější než kompletně překopat urbanistiku celého centra. Ani tak by se na kolech moc nejezdilo, kolik lidí vyjede ty (brutální) kopce, které jsou úplně všude?

0/0
3.3.2014 18:26

O67n29d74ř57e69j 18P43u70t18n92a 9811564961535

V okolí Brna jsem nikdy žádný "brutální" kopec neviděl. Většina lidí, co jezdí do práce do centra stejně sedí celý den někde v kanceláři a trocha pohybu by jim rozhodně neuškodila. Na druhou stranu to pak obnáší sprchování a převlečení, což časovou úsporu proti MHD smazává a chápu, že to může někoho odradit. Sám teď jezdím do práce na kole a jako největší problém vidím hlavně kvalitu vzduchu (v Pisárkách), nervózní řidiče, kteří když vidí kolo, tak jediná věc, nad kterou přemýšlí, je, jak ho co nejrychleji předjet a nějaká bezpečnost jde stranou. Cyklostezky využívám minimálně, i když tu možnost na své trase mám, a to ze dvou důvodů:

1.) Chodci, zvlášť v tuto roční dobu, vůbec nepočítají s tím, že by po cyklostezce mohl chtít jet někdo na kole a přijde mi to kolikrát mnohem nebezpečnější, než jet po silnici.

2.) Protože mám silniční kolo, některé cyklostezky nemají odpovídající povrch, což mimo centrum částečně chápu - mají sloužit hlavně cyklistům-turistům, ale já po nich po nich bohužel nemůžu. Jiné cyklostezky, kde je hladký asfalt, se nikdo snad několik let neobtěžoval uklidit a jet po vrstvě listí a štěrku taky není zrovna ideální.

+1/−3
3.3.2014 18:58

R62a21d43i25m 45D62r59b68o42h30l47a36v 5441956843547

Řeč je o centru. Kotlářská, Drobného, Veveří, Pekařská, Husova, Kraví Hora a kopce okolo centra, to ne každý vyjede. Většina by to šla pěšky - to znamená delší čas, dřívější vstávání apod. Navíc v zimě nebo parném létě to taky není žádná výhra v loterii. Ne, kolo je do Brna nesmysl, Brno není Kodaň.

+5/−2
3.3.2014 19:58

P39a30v31e62l 90O31d24r52a90z34i43l 6694369307230

To jsou mírne svahy, ne kopce, možná ta Pekanda nahoře.. Každý z nich se ale dá objet po ještě mírnějším svahu. Já jsem teda shnilej až hrůza, ale na kole se v Brně dostanu naprosto bez problémů.

+1/0
4.3.2014 9:44

P14e68t73r 94K25o59v33a78ř86í25k 1981853549197

Mám to 15km do práce. Tj. při kopcovitém terénu 1h. Takže: v 7:30 odvést dceru do školky, v 8:00 vyrazit na kole, v 9:00 dorazím do práce (sprcha není). V 17:30 konec, nakoupit, v 18:00 vyrazit s nákupem na zádech, v 19:00 doma, večeře a sprcha. Už je 20:00, takže s dětmi se zase minu a nemám čas ani na své koníčky. ;-( A to nemluvím ani o tom, že bych měl dceru do 16:00 vyzvednout ve školce. Vskutku nelákavá představa života na kole. S MHD to časově není o moc lepší, finančně díky předraženému jízdnému nic oproti autu neušetřím, navíc hrozí díky přístupu DPmB obtěžování nezřídkavými bezdomovci, napadení nebo nakažení různými individui ... Ne, díky, dokud se nezmění přístup ze strany Brna (a jeho DPmB), zůstanu u auta. Možná je to ode mě sobecké, ale nemíním ve jménu ekologie svůj život "přetrpět" pendlováním mezi prací a přespáním doma, a ještě se obávat o své zdraví.

+4/−1
3.3.2014 20:47

T43o73m47a84s 63N63o60v35o43t61n41y 3961896338209

No jo ale vysvětlujte to zeleným ekopošukům jako Hollan - ten celý den nic dělat nemusí, tak proč by nestrávil 3 hodiny denně jízdou na kole, pak vymýšlí hodinku dvě komu zase uškodit a jako bojovat proti zlým autům a ještě mu zbyde oproti normálním lidem půl dne na ty věci, který my musíme stihnout po nejméně 8h pracovní době... pak se mu to žvaní že můžeme přejít na kola ;-)

+1/−1
4.3.2014 9:22

P29a88v42e22l 16O43d66r70a10z69i93l 6164519437470

Netvrdil jste náhodou, že nebydlíte v Brně?

0/0
4.3.2014 9:45

P91a44v68e42l 57O60d94r84a71z66i61l 6784349217630

Jinak lžete příliš průhledně, pokud děcko máte vyzvednout v 16:00, tak ho tam nemůžete dát o půl osmé, protože jinak nestihnete cestu do práce a z práce, na tu vám zbývá 0 minut. A co dělá vaše žena? MHD těžko může být proti autu předražená, za cenu roční pojistky máte celoroční jízdenku.

Ano, je to sobecké, jste sobec, ale zase je milé, že se za to nestydíte, je to přirozené. Já jsem taky.

0/0
4.3.2014 9:48

P28e68t98r 67K66o36v65a72ř47í75k 1751133469257

Vy se fakt chcete neustále hádat? Ano, právě to říkám, že pokud bych jezdil na kole, tak bych nemohl ani náhodou do 16, kdy školka zavírá, dítě vyzvednout!!! Právě proto se musí žena starat o druhé a ještě to první ve školce vyzvednout. Pokud použiji auto, je to ještě řešitelné a občas můžu odejít dřív a dítě vyzvednout, pokud je potřeba. MHD samozřejmě předražená je oproti cestování po Brně autem. Když jsem ještě bydlel v Brně, tak měsíčně cesta autem do práce a zpět (2.5+2.5km - 300Kč) mě vyšla výrazně míň než cena při celoročního kuponu (nebo dokonce na méně než třetinu ceny při používání nejkratších jízdenek - 25+25Kč). Nebudu samozřejmě počítat pojištění nebo amortizaci, protože auto byl starý křáp a navíc větší část km tvořili dlouhé cesty, ne cesty po Brně do práce, takže pojištění bych musel mít tak jako tak.

0/0
4.3.2014 10:10

O68n56d19ř90e95j 69M95u37s57i74l 2595340138697

Ono taky neznám moc kanclů, který mají k dispozici sprchu a šatny na převlíkání a vůbec místo na zaparkování kola. Obzvlášť když by na něm měla přijet půlka lidí.

+2/0
4.3.2014 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.