Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovzduší v Brně by pomohlo přejít na plyn nebo na kolo, míní odborník

V Brně je špatný vzduch, ukázalo nedávné měření. Co s alarmujícím stavem dělat? Strana zelených navrhuje zavedení emisní zóny v centru. Odborník Bohuslav Binka z Masarykovy univerzity však spíš radí přejít na plyn. Nebo přesedlat na kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i98c37h84a62l 86N90e37z59v94a80l 9863884844

Zakazy, zakazy, zakazy ... to, ze v Brne neni koncepce dopravy a jedina stavba, ktera doprave pomohla za posledni 2 desetileti jsou Dobrovskeho tunely, tak zadne zmeny stejne cekat nemuzeme.

Ideal by byl, kdyby auta projela rychle, a ne stala zasekana po celym Brne. Zvonarka a cela vypadovka na Bratislavu je katastrofa, v Pisarkach je dodelani okruhu projekt na 30 let ... atd. atd.

Nejake emisni zony jsou totalni byrokratickej nesmysl. Od toho ma auto STK a emise, ze muze jezdit. Pokud chteji zlepsovat kvalitu ovzdusi, tak muzou zprisnit emise celorepublikove, aby stara auta neprosla. Ale na jedne ulici ano a na druhe ne je totalni nesmysl.

+1/0
4.3.2014 10:40

T39o59m58a38s 94N46o48v67o39t93n19y 3301526408899

Zelení by opět zakazovali a přikazovali, jak typické

+1/0
4.3.2014 9:03

O52n24d47ř58e74j 98M89u90s60i87l 2935410578867

Pořád se tu mele dokola o kolech, proč se nenavrhují jiné alternativy. Kola se zkouší už dost dlouho, prostě to v podmínkách Brna nefunguje, tak by se mělo přijít s něčím jiným a ne, že každý expert radí jezděte na kolech bude líp.

+4/0
4.3.2014 8:48

T90o42m41a66s 67N60o31v89o13t74n13y 3711236158279

Přesně tak, kolo je dobré, pokud člověk jede do práce a zpátky (případně vyřídit 1-2 věci a) a samotná cesta na kole bude trvat řekněme do půl hodinky. Ovšem jakmile potřebujete vozit víc než jeden batůžek, jedete s dětmi nebo toho máte víc na různých místech, tak kolo prostě nefunguje, tak vezmete auto, logicky. Nevím co se na tom zdá různým aktivistům a zeleným divné. O MHD má smysl uvažovat pouze při cestách do samotného centra a okolí, pak funguje dobře a jezdí každých pár minut. Pro cesty dál je pomalá. A pokud člověk nepotřebuje MHD každý den tak je i drahá na jednorázové cesty, to raději vezme auto.

+3/0
4.3.2014 9:12

P63a20v56e11l 83O44d57r31a22z89i93l 6474989707440

Pro větší akce je kolo nepoužitelné, ale když jedu jen pro pár drobností, tak jsem sám překvapen, jak snadné to na kole je. Nemusím totiž vůbec řešit parkování, takže na každém zastavení ušetřím pět-deset minut, dále nestojím v kolonách... týká se jen centra, samozřejmě.

+1/0
4.3.2014 9:37

T63o87m61a75s 95N61o51v61o90t18n10y 3481496438869

No o tom to právě je, ale když někteří aktivisti by to dali pomalu povinně to kolo ;-)

0/0
4.3.2014 9:51

P60a93v72e36l 50O41d92r56a22z39i68l 6304519727300

No, pokud chtějí řešit špatné ovzduší, tak to jinak, než regulací těch, kteří ho zhoršují, asi nepůjde. Je až překvapující, kam se v centru běžně bez výjimek autem dostanete. Ale mně to teda nevadí, problém nejsou ti, kdo do centra jedou, ale ti, kdo jím projíždějí a ti zase často nemohou kolo použít, protože jedou třeba z Rajhradu na Svitavy.

0/0
4.3.2014 9:56

T61o60m55a49s 85N51o95v27o52t75n11y 3281476118459

Prostě chybí dobudovaný VMO a další stavby (které často blokují ti, kteří poukazují na špatnou situaci v centru). A buďme fér, dost másla na hlavě mají i odpovědní úředníci za dopravu a politici.

+1/0
4.3.2014 10:01

R94a23d44e61k 95H31o20d57a38ň 9506177751313

Ale samozřejmě že to jde lépe, na to je ale potřeba koncepční řešení. To ale nezapadá do ideálu "údernického politika", který potřebuje řešit "velké problémy rychle a razantně", naopak potřebuje systematickou práci.

Právě takové ty idealistické aktivistické představy že někde uděláte z jednoho pruhu vyhrazený pruh pro cyklisty aby "cyklisti měli snadnou cestu" ve výsledku znamenají téměř bezvýhradně zhoršování ovzduší protože přibude kolon, a každé rozjíždění znamená víc spalin, vozidlo stojící na místě znamená víc spalin a tak dále. Pro zlepšení ovzduší je pak logicky potřeba soustředit se především na to, aby se vozidla přesunovala maximálně plynule a pak možno ne krokem. Stále se dají najít příspěvky jak lidi remcali, že po snížení rychlosti z  60 na 50 km/h ve městech a drakonickém hlídání policií se vzduch citelně zhoršil.

0/0
4.3.2014 11:22

O16n75d19ř78e41j 39M57u53s98i62l 2905900428507

Moje řeč.R^

0/0
4.3.2014 10:01

P96a35v31e92l 91O20d26r25a34z67i55l 6504199137310

Mně teda kolo v Brně funguje skvěle.

0/0
4.3.2014 9:27

P14e41t19r 30K88o50v43a95ř68í88k 1881563459417

Mně taky funguje kolo skvěle, a nejen v Brně, ale použít ho pro cestování skrz Brno je téměř sebevražda. Tedy pokud nemáte to štěstí a není start a cíl spojen rozumnou nefrekventovanou silnicí či cyklostezkou, či se nejedná o krátký přesun.

0/0
4.3.2014 9:49

P32a53v28e54l 34O84d36r44a58z95i59l 6164819177620

V Brně je prakticky každý start a cíl propojen málo frekvetnovanými cestami ;-)

0/−1
4.3.2014 9:50

P38e32t35r 35K48o66v53a70ř11í91k 1161103659417

No jestli máte na mysli kličkování po chodníkách, přechodech, případně sítí jednosměrek, abych se vyhnul frekventovaným tahům, pak ano. :-P Ale není to příliš uživatelsky přívětivý způsob.

+1/0
4.3.2014 10:12

O14n44d73ř83e92j 80M49u11s25i33l 2765850558457

Myslel jsem, že obecně a ve větším měřítku to nefunguje. I přes zavádění "nových cyklostezek" (což je téma samo o sobě) jsem žádný výrazný nárůst cyklistů nezaznamenal. Lidi to prostě neberou a to většinou z výše uvedených naprosto rozumných důvodů.

0/0
4.3.2014 10:00

J59o23s17e43f 79H67o46n63e63š 7171782870603

V Brně si nedovedu představit jízdu na kole.V Č.Budějovicích dojíždím do práce 6 km v pohodě.Střet s auto-dopravou je zde také,ale lze najít alternativy

+1/0
4.3.2014 6:18

P51a36v47e34l 29O93d40r23a31z74i22l 6104679617220

Jezdím do práce v Brně 14km včetně křízení s D1 a D2 a krizové místo je někde úplně jinde. Jde to velmi pohodlně.

0/0
4.3.2014 9:38

R98a57d48e92k 31H92o56d93a57ň 9366417281763

Ano, jde to pohodlně: za předpokladu že jste v dostatečné kondici, jste dostatečně zdravý, nepotřebujete nikam vozit děti, nepotřebujete k práci auto, máte v práci sprchu, máte kam dát kolo aniž by skončilo v zastavárně, nepotřebujete s sebou tahat víc než 5 kg krámů, a nepotřebujete např. cestou domů nakoupit či jít kamkoli po práci.

Za těchto předpokladů je to skutečně naprosto pohodlné. Vyhovuje to zřejmě jen těm 20ti cyklistům co denně potkávám na stezce, ten zbytek překvapivě jezdí autem.

+1/0
4.3.2014 11:28

O49n36d94ř94e42j 38M22u62s90i13l 2825540418237

V Německu a Dánsku to funguje. A v Grónsku výborně fungujou kajaky a psí spřežení. Nezkusíme to i u nás?;-)

+1/−1
4.3.2014 0:23

P83a11t16r74i27k 55S47v16o24b24o56d94a 3139571776215

...lenoch hledá důvody

0/−3
4.3.2014 6:56

R91a10d26e90k 86H36o78d79a70ň 9556987301943

"Zkuste vyskočit na měsíc."

"To nejde, nemůžu vyvinout se svalovou hmotou co mám dostatečnou rychlost k opuštění planety."

"... lenoch hledá důvody"

+2/0
4.3.2014 7:50

P73a92v61e18l 18O55d86r82a18z85i80l 6704349227470

Ano, chytrý našel způsob, jak to obejít, je to už pár desítek let :-P

0/0
4.3.2014 9:39

O10n38d80ř43e50j 98M13u66s63i54l 2865150318447

Myslím, že problém není v lenosti, ale v porovnávání Brna s něčím úplně jiným.

0/0
4.3.2014 10:16

L29i28b34o51r 41F30i62l48á85k 3570705943123

Rus zatočí kohoutem a na kola se přejde tak jako tak....;-)

+2/0
3.3.2014 22:31

L15u28k55á65š 73B87a77j50e89r 6217576314917

Bohouši, ty ses za tu dobu vůbec nezměnil, pořád stejný idealista. Nevím do jaké míry, je ten rozhovor s Tebou zmanipulovaný, ale každopádně řešení špatného ovzduší v Brně pomocí automobilů na CNG je za stávající situace nesmysl. Pořizovací cena CNG automobilu je řádově o 80-100 tisíc dražší než auto na naftu, Tato víceinvestice si Ti prostě nevyplatí, zohledníš-li celkové náklady na provoz automobilu. Co se týče LPG, tak je to na popojíždní po městě přinejmenším sporné. Investice cca 25-30 tisíc, Startuješ stejně na benzín a chvíli trvá než na to LPG přepneš+vyšší servisní náklady a každoroční revize.

Vím, že to myslíte na HENU dobře, ale měli byste tento svět a environmentální problematiku vnímat více v reálných souvislostech a ne jenom od stolu z katedry. Vzpomeň si na prof. Librovou a její holistický přístup k řešení environmentálních problémů.

+1/0
3.3.2014 20:50

R17a39d16i30m 13D33r51b63o89h61l38a38v 5141586983247

Pokud by nafťáky do centra nesměly, tak by vyšší pořizovací cena nehrála roli. Naopak, pokud by auta na plyn a elektromobily měly v centru parkování zdarma, pak by si je mnoho lidí pořídilo místo benziňáku. I přes vyšší pořizovací náklady.

0/0
3.3.2014 21:10

J79a20r48o48s93l83a20v 97M79i97k36u79š 4542173

Ono řešení je mnohem jednodušší než vypadá....

Stačí se projít po městě a zjistíte, že 80-90% aut nemá zaplacený parkovací lístek nebo stojí tam kde nemá.

Stačilo by 3 měsíce zavést opravdu drakonický systém a auta bez milosti odtahovat jedno vedle druhého a dávat neustále botičky, kde odtah nepůjde a aut v centru velmi rychle zmizí opravdu hodně....

Ono totiž pokud máte zaplatit parkovací lístek za celý den stání, vyjde vás to asi na 300-400Kč a to už by se denním dojížděčům dost nevyplatilo a přešli by na MHD... Pokud Vám nyní hrozí jednou za měsíc pokuta v řádu stovek korun, když na Vás náhodou dojdou MP, tak na to každý kašle...

A nemusí si nikdo kupovat CNG/LPG auta, ani zavádět naprosto nesmyslné emisní zóny, které by nejprve potřebovali změnit systém parkování, dokončení P+R parkovišt a obchvaty města atd atd, takže science ficiton s výhledem za 20-30let.

+1/−1
3.3.2014 23:23

R69a12d59e34k 90H55o27d82a33ň 9286407221523

Jednoduchá řešení obvykle dlouhodobě nefungují. Vy si představujete že za pár měsíců by lidi přecházeli na MHD. Jenže to je jen to krátkodobé řešení, firmy by mezitím začaly hledat kam z centra zmizet, obchodníci se přesouvat také mimo střed.

Výsledek by byl krátkodobý zisk radnice na úkor propadu cen pronájmů a vylidnění středu města. Pravda, pan Šťástka by měl jistě radost, protože by to mělo výrazný potenciál, jsou ovšem i města kde při snaze komplikovat parkování ve středu města nad únosnou mez a usnadnit "život cyklistům" přišli na to, že najednou zmizeli všichni obchodníci. Zůstaly tam vlastně jen hospody a restaurace.

+2/0
4.3.2014 7:57

R26a61d24i88m 63D70r79b72o19h37l17a95v 5411366323757

No a? :-) V centru města by měli žít lidi, ne courat auta a obchodníci.

+2/−1
4.3.2014 9:25

P53a95v55e29l 59O78d14r23a13z80i41l 6554909177350

Jo? A proč by to dělali? Aby dojížděli za prací na kraj města, kde za nimim mohou zákazníci? ;-D

0/−1
4.3.2014 9:41

T50o93m93a46s 64N19o72v18o74t44n60y 3741516378589

A poslouchej, když v tom centru nebude doprava, nebudou tam obchody, zůstanou akorát turisti co omylem zatočí z dálnice, tak to tam jako bude žít? Ono historicky centrum měst bylo vždycky tam, kde bylo centrum obchodu a tím i logicky cíl dopravy. Jenom dneska se to snaží různí plánovači "lepšího světa" nevím proč změnit, když to stovky let fungovalo.

0/−1
4.3.2014 9:54

R29a94d16e79k 31H84o91d92a20ň 9216477211173

Oni tam ti "lidi co tam mají žít" pak už ovšem bydlet nechtějí. Což je celkem logické. Když víte že bude problém aby přijela návštěva/řemeslník autem, když odchází pryč obchodníci a vy pak nemůžete nakoupit (popř. je to kvůli omezením dražší než na periferii protože dát pár desítek tisíc za parkovací karty aby vůbec dojelo zásobování se někde projevit musí nemluvě o úbytku zákazníků), a když tam v zásadě nemáte nic víc než hospody což zase znamená kravál v noci, tak je to centrum lákavé maximálně pro studenty.

+1/−1
4.3.2014 11:35

T31o24m87a64s 83N85o23v12o94t70n22y 3121446318219

Proč stojí kde nemají? Protože město kašle už roky něco dělat, jen se vymlouvá a zároveň omezuje parkovací místa. Jinak nevím kde jste vzal že auta nemají parkovací lístek, možná někdo kdo jede rychle něco vyřídit nebo ten, jehož RZ je na seznamu městapa, že mu mají dát pokoj. Jinak pokutují samozřejmě pořád, klidně čekají u auta jestli přesáhne doba parkovaní minutu a už pokutují. Neznám nikoho kdo by si odstavil na placeném místě auto na celý den. To by tu pokutu platil každodenně.

Změnit systém parkování není třeba - už dnes je dražší než ve větších městech, P+R nepomůže, protože prakticky z žádného směru není možné ho napojit na RYCHLOU mhd (za tu fakt nepovažuju autobus zastavující co 300m). Obchvaty blokují ti stejní zelení co nechtějí auta v centru, takže si tak trochu s..ou do vlastní kapsy... Je to chyba města ne lidí kteří jezdí autem.

0/−1
4.3.2014 9:17

P68a83v36e76l 63O83d84r35a75z68i32l 6424579827810

Jezdím občas do centra autem a prakuji výhradně v souladu s předpisy a dopravním značením, čili pokud někdo parkuje jako prase, je to rozhodně jeho chyba.

Rušení parkovacích míst neschvaluji, nicméně nemůžete si jen tak přijet na Svoboďák, protože jste zrovna došel k názoru, že to potřebujete.

0/−1
4.3.2014 9:52

T97o53m11a51s 93N86o78v75o87t38n34y 3631576818139

Jo, to nejsme ve sporu. Kolikrát se taky divím co někteří (kolegové) řidiči vymyslí aby "zaparkovali". Mně vyhovují nové garáže u divadla - solidní cena, prostor, žádné kličkování do 10. patra jako na Kounicově. A místo tam vždy je, není třeba objíždět půl města. Časem se to asi zaplní víc, ale je ostuda města, že se muselo čekat přes 10 let na pořádné parkoviště u centra a ještě ho vybudoval soukromý investor. Jediné co chybí, je možnost odbočení k centru z Koliště ve směru nádraží, pokud člověk neví že musí zatočit hned u Cejlu aby se k parkovišti dostal, tak se tam prakticky nemá šanci dostat pokud neví kde se otočit a kudy najet. Obráceně je to v pohodě.

0/0
4.3.2014 9:59

M44a10r72e33k 18F83l44e83k37a32č 1957482280421

Z jakého důvodu dává Idnes tomuto člověku tolik prostoru? Jak zlepšit ovzduší ví dnes i malé dítě,ale kde na to vzít to už neporadí. Mužete mi poradit jak předělat Diesel na plyn???

+1/0
3.3.2014 19:55

T50o38m40a29s 96C27e21n60e50k 6447414910943

On navrhuje vám ten diesel tak zdražit, že ho zahodíte a koupíte si za vaše peníze dotovaný plyňák.

0/0
3.3.2014 20:36

T96o51m98á36š 12T31a41t68í58č18e48k 5970472230258

Tak to tam nestojí. Spíš jsem z toho vyčetl, že mají byt daně nastavený tak, aby ses nad krásně biovoňavým nafťákem ušklíbl a s radostí si kópil plyňák.

0/0
3.3.2014 23:33

T78o54m55á67š 46Z35e59m97a15n 3665398704515

"Vedoucí katedry environmentálních studií na fakultě sociálních studií"

Je celkem jasné, že enviromentalismus je jen sociální inženýrství a ne skutečná přírodní věda..

+3/−3
3.3.2014 19:02

T92o64m41á40š 22T85a91t84í10č29e73k 5170592830418

No, ono to vzniklo kvůli kyselýmu dešti, který vedl k holým kmenům na horách (třeba Krušnéch, ale aji v jižním Švédsku, např.), kvůli nedýchatelnýmu vzduchu ve štatlech natolik, že v Tokiu lidi chodili házet mince do budky s čistým vzduchem, kvůli poplachu ze strany biologů, že za chvilku už bude žít jenom to, co se pěstuje ve stáji, nebo třeba aji kvůli nemožnosti si sednout na břeh řeky a opláchnot si nohy, aniž by to mělo zdravotní následky... A to jsou jenom ty viditelnější symptomy znečišťování environmentu. Oni taky např. zkoumají výskyt farmaceutik i v podzemních vodách, jejich následky, no a samozřejmě možnosti nápravy... To není žádná srandavěda, a nepleťte si to se zelenéma pošukama.

+1/0
3.3.2014 23:31

R88a41d81i82m 12D41r16b94o75h94l66a45v 5981466413957

Kolo je při současné hustotě provozu v centru nereálné. Zcela. Mnohem schůdnější mi přijde zákaz nafťáků do centra a podpora plynu a elektromobilů, jako v Norsku. Je to levnější a schůdnější než kompletně překopat urbanistiku celého centra. Ani tak by se na kolech moc nejezdilo, kolik lidí vyjede ty (brutální) kopce, které jsou úplně všude?

0/0
3.3.2014 18:26

O41n78d47ř13e26j 77P36u21t54n38a 9241594791475

V okolí Brna jsem nikdy žádný "brutální" kopec neviděl. Většina lidí, co jezdí do práce do centra stejně sedí celý den někde v kanceláři a trocha pohybu by jim rozhodně neuškodila. Na druhou stranu to pak obnáší sprchování a převlečení, což časovou úsporu proti MHD smazává a chápu, že to může někoho odradit. Sám teď jezdím do práce na kole a jako největší problém vidím hlavně kvalitu vzduchu (v Pisárkách), nervózní řidiče, kteří když vidí kolo, tak jediná věc, nad kterou přemýšlí, je, jak ho co nejrychleji předjet a nějaká bezpečnost jde stranou. Cyklostezky využívám minimálně, i když tu možnost na své trase mám, a to ze dvou důvodů:

1.) Chodci, zvlášť v tuto roční dobu, vůbec nepočítají s tím, že by po cyklostezce mohl chtít jet někdo na kole a přijde mi to kolikrát mnohem nebezpečnější, než jet po silnici.

2.) Protože mám silniční kolo, některé cyklostezky nemají odpovídající povrch, což mimo centrum částečně chápu - mají sloužit hlavně cyklistům-turistům, ale já po nich po nich bohužel nemůžu. Jiné cyklostezky, kde je hladký asfalt, se nikdo snad několik let neobtěžoval uklidit a jet po vrstvě listí a štěrku taky není zrovna ideální.

+1/−3
3.3.2014 18:58

R18a61d92i70m 65D33r83b37o38h45l97a87v 5461736763867

Řeč je o centru. Kotlářská, Drobného, Veveří, Pekařská, Husova, Kraví Hora a kopce okolo centra, to ne každý vyjede. Většina by to šla pěšky - to znamená delší čas, dřívější vstávání apod. Navíc v zimě nebo parném létě to taky není žádná výhra v loterii. Ne, kolo je do Brna nesmysl, Brno není Kodaň.

+5/−2
3.3.2014 19:58

P55a52v14e87l 94O68d55r66a63z62i29l 6364549867810

To jsou mírne svahy, ne kopce, možná ta Pekanda nahoře.. Každý z nich se ale dá objet po ještě mírnějším svahu. Já jsem teda shnilej až hrůza, ale na kole se v Brně dostanu naprosto bez problémů.

+1/0
4.3.2014 9:44

P35e56t67r 42K72o73v42a22ř57í68k 1121433499247

Mám to 15km do práce. Tj. při kopcovitém terénu 1h. Takže: v 7:30 odvést dceru do školky, v 8:00 vyrazit na kole, v 9:00 dorazím do práce (sprcha není). V 17:30 konec, nakoupit, v 18:00 vyrazit s nákupem na zádech, v 19:00 doma, večeře a sprcha. Už je 20:00, takže s dětmi se zase minu a nemám čas ani na své koníčky. ;-( A to nemluvím ani o tom, že bych měl dceru do 16:00 vyzvednout ve školce. Vskutku nelákavá představa života na kole. S MHD to časově není o moc lepší, finančně díky předraženému jízdnému nic oproti autu neušetřím, navíc hrozí díky přístupu DPmB obtěžování nezřídkavými bezdomovci, napadení nebo nakažení různými individui ... Ne, díky, dokud se nezmění přístup ze strany Brna (a jeho DPmB), zůstanu u auta. Možná je to ode mě sobecké, ale nemíním ve jménu ekologie svůj život "přetrpět" pendlováním mezi prací a přespáním doma, a ještě se obávat o své zdraví.

+4/−1
3.3.2014 20:47

T79o13m58a34s 97N84o20v71o84t78n61y 3941386188459

No jo ale vysvětlujte to zeleným ekopošukům jako Hollan - ten celý den nic dělat nemusí, tak proč by nestrávil 3 hodiny denně jízdou na kole, pak vymýšlí hodinku dvě komu zase uškodit a jako bojovat proti zlým autům a ještě mu zbyde oproti normálním lidem půl dne na ty věci, který my musíme stihnout po nejméně 8h pracovní době... pak se mu to žvaní že můžeme přejít na kola ;-)

+1/−1
4.3.2014 9:22

P95a38v50e56l 19O50d30r13a10z13i53l 6424939447840

Netvrdil jste náhodou, že nebydlíte v Brně?

0/0
4.3.2014 9:45

P60a29v40e85l 59O13d94r37a68z75i20l 6504779157460

Jinak lžete příliš průhledně, pokud děcko máte vyzvednout v 16:00, tak ho tam nemůžete dát o půl osmé, protože jinak nestihnete cestu do práce a z práce, na tu vám zbývá 0 minut. A co dělá vaše žena? MHD těžko může být proti autu předražená, za cenu roční pojistky máte celoroční jízdenku.

Ano, je to sobecké, jste sobec, ale zase je milé, že se za to nestydíte, je to přirozené. Já jsem taky.

0/0
4.3.2014 9:48

P44e65t95r 26K28o28v54a33ř97í93k 1761133559797

Vy se fakt chcete neustále hádat? Ano, právě to říkám, že pokud bych jezdil na kole, tak bych nemohl ani náhodou do 16, kdy školka zavírá, dítě vyzvednout!!! Právě proto se musí žena starat o druhé a ještě to první ve školce vyzvednout. Pokud použiji auto, je to ještě řešitelné a občas můžu odejít dřív a dítě vyzvednout, pokud je potřeba. MHD samozřejmě předražená je oproti cestování po Brně autem. Když jsem ještě bydlel v Brně, tak měsíčně cesta autem do práce a zpět (2.5+2.5km - 300Kč) mě vyšla výrazně míň než cena při celoročního kuponu (nebo dokonce na méně než třetinu ceny při používání nejkratších jízdenek - 25+25Kč). Nebudu samozřejmě počítat pojištění nebo amortizaci, protože auto byl starý křáp a navíc větší část km tvořili dlouhé cesty, ne cesty po Brně do práce, takže pojištění bych musel mít tak jako tak.

0/0
4.3.2014 10:10

O64n89d75ř85e33j 58M30u18s78i14l 2505680688737

Ono taky neznám moc kanclů, který mají k dispozici sprchu a šatny na převlíkání a vůbec místo na zaparkování kola. Obzvlášť když by na něm měla přijet půlka lidí.

+2/0
4.3.2014 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.