Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ovzduší v Brně by pomohlo přejít na plyn nebo na kolo, míní odborník

V Brně je špatný vzduch, ukázalo nedávné měření. Co s alarmujícím stavem dělat? Strana zelených navrhuje zavedení emisní zóny v centru. Odborník Bohuslav Binka z Masarykovy univerzity však spíš radí přejít na plyn. Nebo přesedlat na kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i85c38h16a52l 84N26e61z91v84a46l 9853334574

Zakazy, zakazy, zakazy ... to, ze v Brne neni koncepce dopravy a jedina stavba, ktera doprave pomohla za posledni 2 desetileti jsou Dobrovskeho tunely, tak zadne zmeny stejne cekat nemuzeme.

Ideal by byl, kdyby auta projela rychle, a ne stala zasekana po celym Brne. Zvonarka a cela vypadovka na Bratislavu je katastrofa, v Pisarkach je dodelani okruhu projekt na 30 let ... atd. atd.

Nejake emisni zony jsou totalni byrokratickej nesmysl. Od toho ma auto STK a emise, ze muze jezdit. Pokud chteji zlepsovat kvalitu ovzdusi, tak muzou zprisnit emise celorepublikove, aby stara auta neprosla. Ale na jedne ulici ano a na druhe ne je totalni nesmysl.

+1/0
4.3.2014 10:40

T63o46m70a95s 16N24o65v51o21t82n94y 3781726308129

Zelení by opět zakazovali a přikazovali, jak typické

+1/0
4.3.2014 9:03

O45n89d25ř14e96j 46M61u85s43i46l 2275650928637

Pořád se tu mele dokola o kolech, proč se nenavrhují jiné alternativy. Kola se zkouší už dost dlouho, prostě to v podmínkách Brna nefunguje, tak by se mělo přijít s něčím jiným a ne, že každý expert radí jezděte na kolech bude líp.

+4/0
4.3.2014 8:48

T73o87m39a34s 50N12o73v47o43t23n21y 3211466738549

Přesně tak, kolo je dobré, pokud člověk jede do práce a zpátky (případně vyřídit 1-2 věci a) a samotná cesta na kole bude trvat řekněme do půl hodinky. Ovšem jakmile potřebujete vozit víc než jeden batůžek, jedete s dětmi nebo toho máte víc na různých místech, tak kolo prostě nefunguje, tak vezmete auto, logicky. Nevím co se na tom zdá různým aktivistům a zeleným divné. O MHD má smysl uvažovat pouze při cestách do samotného centra a okolí, pak funguje dobře a jezdí každých pár minut. Pro cesty dál je pomalá. A pokud člověk nepotřebuje MHD každý den tak je i drahá na jednorázové cesty, to raději vezme auto.

+3/0
4.3.2014 9:12

P21a72v21e94l 59O55d93r30a81z35i20l 6124599377580

Pro větší akce je kolo nepoužitelné, ale když jedu jen pro pár drobností, tak jsem sám překvapen, jak snadné to na kole je. Nemusím totiž vůbec řešit parkování, takže na každém zastavení ušetřím pět-deset minut, dále nestojím v kolonách... týká se jen centra, samozřejmě.

+1/0
4.3.2014 9:37

T87o58m71a86s 46N93o64v54o31t27n38y 3971566128919

No o tom to právě je, ale když někteří aktivisti by to dali pomalu povinně to kolo ;-)

0/0
4.3.2014 9:51

P84a98v86e40l 32O73d15r69a43z18i79l 6664579977390

No, pokud chtějí řešit špatné ovzduší, tak to jinak, než regulací těch, kteří ho zhoršují, asi nepůjde. Je až překvapující, kam se v centru běžně bez výjimek autem dostanete. Ale mně to teda nevadí, problém nejsou ti, kdo do centra jedou, ale ti, kdo jím projíždějí a ti zase často nemohou kolo použít, protože jedou třeba z Rajhradu na Svitavy.

0/0
4.3.2014 9:56

T10o23m20a83s 34N62o49v58o36t60n55y 3281886768319

Prostě chybí dobudovaný VMO a další stavby (které často blokují ti, kteří poukazují na špatnou situaci v centru). A buďme fér, dost másla na hlavě mají i odpovědní úředníci za dopravu a politici.

+1/0
4.3.2014 10:01

R57a46d28e88k 50H21o24d28a15ň 9836827871383

Ale samozřejmě že to jde lépe, na to je ale potřeba koncepční řešení. To ale nezapadá do ideálu "údernického politika", který potřebuje řešit "velké problémy rychle a razantně", naopak potřebuje systematickou práci.

Právě takové ty idealistické aktivistické představy že někde uděláte z jednoho pruhu vyhrazený pruh pro cyklisty aby "cyklisti měli snadnou cestu" ve výsledku znamenají téměř bezvýhradně zhoršování ovzduší protože přibude kolon, a každé rozjíždění znamená víc spalin, vozidlo stojící na místě znamená víc spalin a tak dále. Pro zlepšení ovzduší je pak logicky potřeba soustředit se především na to, aby se vozidla přesunovala maximálně plynule a pak možno ne krokem. Stále se dají najít příspěvky jak lidi remcali, že po snížení rychlosti z  60 na 50 km/h ve městech a drakonickém hlídání policií se vzduch citelně zhoršil.

0/0
4.3.2014 11:22

O78n66d37ř17e55j 91M27u24s86i71l 2765390458497

Moje řeč.R^

0/0
4.3.2014 10:01

P60a79v75e54l 26O91d21r59a42z47i67l 6574289847940

Mně teda kolo v Brně funguje skvěle.

0/0
4.3.2014 9:27

P14e98t51r 73K21o78v68a33ř48í71k 1961593179697

Mně taky funguje kolo skvěle, a nejen v Brně, ale použít ho pro cestování skrz Brno je téměř sebevražda. Tedy pokud nemáte to štěstí a není start a cíl spojen rozumnou nefrekventovanou silnicí či cyklostezkou, či se nejedná o krátký přesun.

0/0
4.3.2014 9:49

P73a51v59e14l 70O63d47r39a39z66i95l 6264299347880

V Brně je prakticky každý start a cíl propojen málo frekvetnovanými cestami ;-)

0/−1
4.3.2014 9:50

P48e97t72r 41K29o82v72a34ř64í34k 1701903569367

No jestli máte na mysli kličkování po chodníkách, přechodech, případně sítí jednosměrek, abych se vyhnul frekventovaným tahům, pak ano. :-P Ale není to příliš uživatelsky přívětivý způsob.

+1/0
4.3.2014 10:12

O81n28d41ř14e89j 67M95u17s52i56l 2315560748697

Myslel jsem, že obecně a ve větším měřítku to nefunguje. I přes zavádění "nových cyklostezek" (což je téma samo o sobě) jsem žádný výrazný nárůst cyklistů nezaznamenal. Lidi to prostě neberou a to většinou z výše uvedených naprosto rozumných důvodů.

0/0
4.3.2014 10:00

J44o98s73e33f 27H86o85n11e26š 7941792100713

V Brně si nedovedu představit jízdu na kole.V Č.Budějovicích dojíždím do práce 6 km v pohodě.Střet s auto-dopravou je zde také,ale lze najít alternativy

+1/0
4.3.2014 6:18

P90a12v56e47l 63O21d38r66a91z40i54l 6264199717180

Jezdím do práce v Brně 14km včetně křízení s D1 a D2 a krizové místo je někde úplně jinde. Jde to velmi pohodlně.

0/0
4.3.2014 9:38

R12a49d86e39k 20H56o22d37a18ň 9946237261133

Ano, jde to pohodlně: za předpokladu že jste v dostatečné kondici, jste dostatečně zdravý, nepotřebujete nikam vozit děti, nepotřebujete k práci auto, máte v práci sprchu, máte kam dát kolo aniž by skončilo v zastavárně, nepotřebujete s sebou tahat víc než 5 kg krámů, a nepotřebujete např. cestou domů nakoupit či jít kamkoli po práci.

Za těchto předpokladů je to skutečně naprosto pohodlné. Vyhovuje to zřejmě jen těm 20ti cyklistům co denně potkávám na stezce, ten zbytek překvapivě jezdí autem.

+1/0
4.3.2014 11:28

O65n78d22ř72e56j 59M65u72s23i47l 2235820318767

V Německu a Dánsku to funguje. A v Grónsku výborně fungujou kajaky a psí spřežení. Nezkusíme to i u nás?;-)

+1/−1
4.3.2014 0:23

P51a67t29r17i18k 25S77v98o76b18o49d89a 3259771746485

...lenoch hledá důvody

0/−3
4.3.2014 6:56

R51a49d93e34k 10H23o28d80a68ň 9596167451883

"Zkuste vyskočit na měsíc."

"To nejde, nemůžu vyvinout se svalovou hmotou co mám dostatečnou rychlost k opuštění planety."

"... lenoch hledá důvody"

+2/0
4.3.2014 7:50

P11a72v56e87l 78O70d68r87a86z15i11l 6344659117140

Ano, chytrý našel způsob, jak to obejít, je to už pár desítek let :-P

0/0
4.3.2014 9:39

O32n66d44ř86e96j 74M94u72s87i95l 2765380498477

Myslím, že problém není v lenosti, ale v porovnávání Brna s něčím úplně jiným.

0/0
4.3.2014 10:16

L47i57b19o42r 20F75i44l92á11k 3450175163593

Rus zatočí kohoutem a na kola se přejde tak jako tak....;-)

+2/0
3.3.2014 22:31

L63u43k92á98š 43B21a24j58e12r 6257286474237

Bohouši, ty ses za tu dobu vůbec nezměnil, pořád stejný idealista. Nevím do jaké míry, je ten rozhovor s Tebou zmanipulovaný, ale každopádně řešení špatného ovzduší v Brně pomocí automobilů na CNG je za stávající situace nesmysl. Pořizovací cena CNG automobilu je řádově o 80-100 tisíc dražší než auto na naftu, Tato víceinvestice si Ti prostě nevyplatí, zohledníš-li celkové náklady na provoz automobilu. Co se týče LPG, tak je to na popojíždní po městě přinejmenším sporné. Investice cca 25-30 tisíc, Startuješ stejně na benzín a chvíli trvá než na to LPG přepneš+vyšší servisní náklady a každoroční revize.

Vím, že to myslíte na HENU dobře, ale měli byste tento svět a environmentální problematiku vnímat více v reálných souvislostech a ne jenom od stolu z katedry. Vzpomeň si na prof. Librovou a její holistický přístup k řešení environmentálních problémů.

+1/0
3.3.2014 20:50

R16a98d67i91m 12D42r28b50o49h57l91a91v 5551356683387

Pokud by nafťáky do centra nesměly, tak by vyšší pořizovací cena nehrála roli. Naopak, pokud by auta na plyn a elektromobily měly v centru parkování zdarma, pak by si je mnoho lidí pořídilo místo benziňáku. I přes vyšší pořizovací náklady.

0/0
3.3.2014 21:10

J64a97r79o90s25l40a39v 94M95i42k26u34š 4872453

Ono řešení je mnohem jednodušší než vypadá....

Stačí se projít po městě a zjistíte, že 80-90% aut nemá zaplacený parkovací lístek nebo stojí tam kde nemá.

Stačilo by 3 měsíce zavést opravdu drakonický systém a auta bez milosti odtahovat jedno vedle druhého a dávat neustále botičky, kde odtah nepůjde a aut v centru velmi rychle zmizí opravdu hodně....

Ono totiž pokud máte zaplatit parkovací lístek za celý den stání, vyjde vás to asi na 300-400Kč a to už by se denním dojížděčům dost nevyplatilo a přešli by na MHD... Pokud Vám nyní hrozí jednou za měsíc pokuta v řádu stovek korun, když na Vás náhodou dojdou MP, tak na to každý kašle...

A nemusí si nikdo kupovat CNG/LPG auta, ani zavádět naprosto nesmyslné emisní zóny, které by nejprve potřebovali změnit systém parkování, dokončení P+R parkovišt a obchvaty města atd atd, takže science ficiton s výhledem za 20-30let.

+1/−1
3.3.2014 23:23

R41a89d94e95k 69H45o35d18a43ň 9746867181243

Jednoduchá řešení obvykle dlouhodobě nefungují. Vy si představujete že za pár měsíců by lidi přecházeli na MHD. Jenže to je jen to krátkodobé řešení, firmy by mezitím začaly hledat kam z centra zmizet, obchodníci se přesouvat také mimo střed.

Výsledek by byl krátkodobý zisk radnice na úkor propadu cen pronájmů a vylidnění středu města. Pravda, pan Šťástka by měl jistě radost, protože by to mělo výrazný potenciál, jsou ovšem i města kde při snaze komplikovat parkování ve středu města nad únosnou mez a usnadnit "život cyklistům" přišli na to, že najednou zmizeli všichni obchodníci. Zůstaly tam vlastně jen hospody a restaurace.

+2/0
4.3.2014 7:57

R85a10d17i87m 84D55r29b46o26h48l55a97v 5741696713957

No a? :-) V centru města by měli žít lidi, ne courat auta a obchodníci.

+2/−1
4.3.2014 9:25

P69a25v92e61l 13O25d11r96a58z65i33l 6134569647150

Jo? A proč by to dělali? Aby dojížděli za prací na kraj města, kde za nimim mohou zákazníci? ;-D

0/−1
4.3.2014 9:41

T13o16m25a53s 94N87o53v40o78t68n97y 3241516488979

A poslouchej, když v tom centru nebude doprava, nebudou tam obchody, zůstanou akorát turisti co omylem zatočí z dálnice, tak to tam jako bude žít? Ono historicky centrum měst bylo vždycky tam, kde bylo centrum obchodu a tím i logicky cíl dopravy. Jenom dneska se to snaží různí plánovači "lepšího světa" nevím proč změnit, když to stovky let fungovalo.

0/−1
4.3.2014 9:54

R93a75d62e22k 73H58o92d55a21ň 9696977201383

Oni tam ti "lidi co tam mají žít" pak už ovšem bydlet nechtějí. Což je celkem logické. Když víte že bude problém aby přijela návštěva/řemeslník autem, když odchází pryč obchodníci a vy pak nemůžete nakoupit (popř. je to kvůli omezením dražší než na periferii protože dát pár desítek tisíc za parkovací karty aby vůbec dojelo zásobování se někde projevit musí nemluvě o úbytku zákazníků), a když tam v zásadě nemáte nic víc než hospody což zase znamená kravál v noci, tak je to centrum lákavé maximálně pro studenty.

+1/−1
4.3.2014 11:35

T29o32m25a89s 61N43o51v91o58t26n76y 3171256848239

Proč stojí kde nemají? Protože město kašle už roky něco dělat, jen se vymlouvá a zároveň omezuje parkovací místa. Jinak nevím kde jste vzal že auta nemají parkovací lístek, možná někdo kdo jede rychle něco vyřídit nebo ten, jehož RZ je na seznamu městapa, že mu mají dát pokoj. Jinak pokutují samozřejmě pořád, klidně čekají u auta jestli přesáhne doba parkovaní minutu a už pokutují. Neznám nikoho kdo by si odstavil na placeném místě auto na celý den. To by tu pokutu platil každodenně.

Změnit systém parkování není třeba - už dnes je dražší než ve větších městech, P+R nepomůže, protože prakticky z žádného směru není možné ho napojit na RYCHLOU mhd (za tu fakt nepovažuju autobus zastavující co 300m). Obchvaty blokují ti stejní zelení co nechtějí auta v centru, takže si tak trochu s..ou do vlastní kapsy... Je to chyba města ne lidí kteří jezdí autem.

0/−1
4.3.2014 9:17

P92a14v11e59l 57O60d70r57a50z43i90l 6554199597140

Jezdím občas do centra autem a prakuji výhradně v souladu s předpisy a dopravním značením, čili pokud někdo parkuje jako prase, je to rozhodně jeho chyba.

Rušení parkovacích míst neschvaluji, nicméně nemůžete si jen tak přijet na Svoboďák, protože jste zrovna došel k názoru, že to potřebujete.

0/−1
4.3.2014 9:52

T83o95m77a24s 20N56o52v18o62t18n95y 3161456588849

Jo, to nejsme ve sporu. Kolikrát se taky divím co někteří (kolegové) řidiči vymyslí aby "zaparkovali". Mně vyhovují nové garáže u divadla - solidní cena, prostor, žádné kličkování do 10. patra jako na Kounicově. A místo tam vždy je, není třeba objíždět půl města. Časem se to asi zaplní víc, ale je ostuda města, že se muselo čekat přes 10 let na pořádné parkoviště u centra a ještě ho vybudoval soukromý investor. Jediné co chybí, je možnost odbočení k centru z Koliště ve směru nádraží, pokud člověk neví že musí zatočit hned u Cejlu aby se k parkovišti dostal, tak se tam prakticky nemá šanci dostat pokud neví kde se otočit a kudy najet. Obráceně je to v pohodě.

0/0
4.3.2014 9:59

M14a57r73e79k 62F16l67e47k61a77č 1577732730551

Z jakého důvodu dává Idnes tomuto člověku tolik prostoru? Jak zlepšit ovzduší ví dnes i malé dítě,ale kde na to vzít to už neporadí. Mužete mi poradit jak předělat Diesel na plyn???

+1/0
3.3.2014 19:55

T69o86m41a41s 53C42e80n39e10k 6737654500953

On navrhuje vám ten diesel tak zdražit, že ho zahodíte a koupíte si za vaše peníze dotovaný plyňák.

0/0
3.3.2014 20:36

T51o61m54á35š 97T65a39t42í81č39e96k 5970252570258

Tak to tam nestojí. Spíš jsem z toho vyčetl, že mají byt daně nastavený tak, aby ses nad krásně biovoňavým nafťákem ušklíbl a s radostí si kópil plyňák.

0/0
3.3.2014 23:33

T46o62m81á77š 61Z91e31m63a73n 3905268134745

"Vedoucí katedry environmentálních studií na fakultě sociálních studií"

Je celkem jasné, že enviromentalismus je jen sociální inženýrství a ne skutečná přírodní věda..

+3/−3
3.3.2014 19:02

T56o98m23á22š 20T29a95t10í33č32e75k 5180262360148

No, ono to vzniklo kvůli kyselýmu dešti, který vedl k holým kmenům na horách (třeba Krušnéch, ale aji v jižním Švédsku, např.), kvůli nedýchatelnýmu vzduchu ve štatlech natolik, že v Tokiu lidi chodili házet mince do budky s čistým vzduchem, kvůli poplachu ze strany biologů, že za chvilku už bude žít jenom to, co se pěstuje ve stáji, nebo třeba aji kvůli nemožnosti si sednout na břeh řeky a opláchnot si nohy, aniž by to mělo zdravotní následky... A to jsou jenom ty viditelnější symptomy znečišťování environmentu. Oni taky např. zkoumají výskyt farmaceutik i v podzemních vodách, jejich následky, no a samozřejmě možnosti nápravy... To není žádná srandavěda, a nepleťte si to se zelenéma pošukama.

+1/0
3.3.2014 23:31

R12a43d55i26m 32D23r63b21o83h71l43a55v 5301966793437

Kolo je při současné hustotě provozu v centru nereálné. Zcela. Mnohem schůdnější mi přijde zákaz nafťáků do centra a podpora plynu a elektromobilů, jako v Norsku. Je to levnější a schůdnější než kompletně překopat urbanistiku celého centra. Ani tak by se na kolech moc nejezdilo, kolik lidí vyjede ty (brutální) kopce, které jsou úplně všude?

0/0
3.3.2014 18:26

O81n26d84ř87e94j 61P25u23t39n16a 9691454641265

V okolí Brna jsem nikdy žádný "brutální" kopec neviděl. Většina lidí, co jezdí do práce do centra stejně sedí celý den někde v kanceláři a trocha pohybu by jim rozhodně neuškodila. Na druhou stranu to pak obnáší sprchování a převlečení, což časovou úsporu proti MHD smazává a chápu, že to může někoho odradit. Sám teď jezdím do práce na kole a jako největší problém vidím hlavně kvalitu vzduchu (v Pisárkách), nervózní řidiče, kteří když vidí kolo, tak jediná věc, nad kterou přemýšlí, je, jak ho co nejrychleji předjet a nějaká bezpečnost jde stranou. Cyklostezky využívám minimálně, i když tu možnost na své trase mám, a to ze dvou důvodů:

1.) Chodci, zvlášť v tuto roční dobu, vůbec nepočítají s tím, že by po cyklostezce mohl chtít jet někdo na kole a přijde mi to kolikrát mnohem nebezpečnější, než jet po silnici.

2.) Protože mám silniční kolo, některé cyklostezky nemají odpovídající povrch, což mimo centrum částečně chápu - mají sloužit hlavně cyklistům-turistům, ale já po nich po nich bohužel nemůžu. Jiné cyklostezky, kde je hladký asfalt, se nikdo snad několik let neobtěžoval uklidit a jet po vrstvě listí a štěrku taky není zrovna ideální.

+1/−3
3.3.2014 18:58

R61a40d44i98m 79D61r92b87o39h49l75a73v 5751126523877

Řeč je o centru. Kotlářská, Drobného, Veveří, Pekařská, Husova, Kraví Hora a kopce okolo centra, to ne každý vyjede. Většina by to šla pěšky - to znamená delší čas, dřívější vstávání apod. Navíc v zimě nebo parném létě to taky není žádná výhra v loterii. Ne, kolo je do Brna nesmysl, Brno není Kodaň.

+5/−2
3.3.2014 19:58

P94a55v61e50l 31O84d57r67a31z70i96l 6504809777110

To jsou mírne svahy, ne kopce, možná ta Pekanda nahoře.. Každý z nich se ale dá objet po ještě mírnějším svahu. Já jsem teda shnilej až hrůza, ale na kole se v Brně dostanu naprosto bez problémů.

+1/0
4.3.2014 9:44

P97e90t13r 45K48o98v80a80ř12í92k 1931863459217

Mám to 15km do práce. Tj. při kopcovitém terénu 1h. Takže: v 7:30 odvést dceru do školky, v 8:00 vyrazit na kole, v 9:00 dorazím do práce (sprcha není). V 17:30 konec, nakoupit, v 18:00 vyrazit s nákupem na zádech, v 19:00 doma, večeře a sprcha. Už je 20:00, takže s dětmi se zase minu a nemám čas ani na své koníčky. ;-( A to nemluvím ani o tom, že bych měl dceru do 16:00 vyzvednout ve školce. Vskutku nelákavá představa života na kole. S MHD to časově není o moc lepší, finančně díky předraženému jízdnému nic oproti autu neušetřím, navíc hrozí díky přístupu DPmB obtěžování nezřídkavými bezdomovci, napadení nebo nakažení různými individui ... Ne, díky, dokud se nezmění přístup ze strany Brna (a jeho DPmB), zůstanu u auta. Možná je to ode mě sobecké, ale nemíním ve jménu ekologie svůj život "přetrpět" pendlováním mezi prací a přespáním doma, a ještě se obávat o své zdraví.

+4/−1
3.3.2014 20:47

T31o84m22a69s 50N20o23v82o23t94n75y 3821766778189

No jo ale vysvětlujte to zeleným ekopošukům jako Hollan - ten celý den nic dělat nemusí, tak proč by nestrávil 3 hodiny denně jízdou na kole, pak vymýšlí hodinku dvě komu zase uškodit a jako bojovat proti zlým autům a ještě mu zbyde oproti normálním lidem půl dne na ty věci, který my musíme stihnout po nejméně 8h pracovní době... pak se mu to žvaní že můžeme přejít na kola ;-)

+1/−1
4.3.2014 9:22

P63a51v16e61l 47O77d81r71a66z13i88l 6244739597570

Netvrdil jste náhodou, že nebydlíte v Brně?

0/0
4.3.2014 9:45

P37a97v21e56l 98O84d83r79a40z66i86l 6244769177680

Jinak lžete příliš průhledně, pokud děcko máte vyzvednout v 16:00, tak ho tam nemůžete dát o půl osmé, protože jinak nestihnete cestu do práce a z práce, na tu vám zbývá 0 minut. A co dělá vaše žena? MHD těžko může být proti autu předražená, za cenu roční pojistky máte celoroční jízdenku.

Ano, je to sobecké, jste sobec, ale zase je milé, že se za to nestydíte, je to přirozené. Já jsem taky.

0/0
4.3.2014 9:48

P65e32t12r 71K48o50v86a35ř96í43k 1481233559657

Vy se fakt chcete neustále hádat? Ano, právě to říkám, že pokud bych jezdil na kole, tak bych nemohl ani náhodou do 16, kdy školka zavírá, dítě vyzvednout!!! Právě proto se musí žena starat o druhé a ještě to první ve školce vyzvednout. Pokud použiji auto, je to ještě řešitelné a občas můžu odejít dřív a dítě vyzvednout, pokud je potřeba. MHD samozřejmě předražená je oproti cestování po Brně autem. Když jsem ještě bydlel v Brně, tak měsíčně cesta autem do práce a zpět (2.5+2.5km - 300Kč) mě vyšla výrazně míň než cena při celoročního kuponu (nebo dokonce na méně než třetinu ceny při používání nejkratších jízdenek - 25+25Kč). Nebudu samozřejmě počítat pojištění nebo amortizaci, protože auto byl starý křáp a navíc větší část km tvořili dlouhé cesty, ne cesty po Brně do práce, takže pojištění bych musel mít tak jako tak.

0/0
4.3.2014 10:10

O60n95d49ř33e65j 67M77u70s29i77l 2335780708757

Ono taky neznám moc kanclů, který mají k dispozici sprchu a šatny na převlíkání a vůbec místo na zaparkování kola. Obzvlášť když by na něm měla přijet půlka lidí.

+2/0
4.3.2014 0:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.