Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno řeklo Amazonu potřetí ne. Primátor to považuje za konec jednání

Brněnští zastupitelé ani na třetím zasedání neschválili podmínky, za nichž prodají pozemky města, a umožní tak stavbu distribučního centra firmy Amazon. Podle brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD) to znamená konec jednání s americkou společností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a33r11e15k 94N25o91v89o86t85n24ý 5351671216778

No jo, kdyby aspoň developer nebyl takovej vůl a nezačal s pracema dřív, než padlo rozhodnutí... to je takový výraz neúcty, že dokáže změnit názor i někdo, kdo nechtěl. Jinak dopady jsou vždy pozitivní i negativní. Bylo na výběr a Brno si vybralo. O nic víc nejde.

+2/0
2.4.2014 16:12

M16a57r72c49e27l97a 32S15t82e41i58g24e12n37b28e71r50g88e31r 7540431923785

Je to uplne jinak. ODS nepreje uspech CSSD a naopak.

A zeleni teroristi si mnou ruce:-P

+1/−1
19.3.2014 20:48

M31i97c88h33a27l 37S12t88e11b52l33o 5469941804517

Takhle plašit kvůli jedné haleRv;-O!!

Tupci nechtějí pracovní místa, ok, jejich hloupost!!

Jen doufám, že neodejdou z ČR...!!

0/−1
19.3.2014 13:52

V55á19c11l28a27v 73Š45u10b89r62t 9687243738457

Ve skutečnosti je to rozumné rozhodnutí. Zrovna tento byznys pro hostitelskou lokalitu moc výhodný není. Kromě 1.500 (špatně placených) míst a vyšších zisků pro pumpaře z okolí, zřetelně převažují nevýhody: prudké zvýšení intenzity dopravy, žádná návaznost na domácí subdodavatele, žádná významná podpora místních služeb, obsazení velké zainvestované plochy v hodnotě mnoha set milionů, jež by mohla být (a časem jistě byla) využita lépe. K tomu se tyto firmy velmi rády vyhýbají placení daní.

+4/−2
19.3.2014 11:57

P46a65v44e23l 77O50d50r38a73z14i76l 6804519567700

Ano, na černovické terasy se stojí pořadníky všechny hi-tech firmy světa ;-D

+2/0
19.3.2014 19:12
Foto

R78a90d32e89k 98P42o21l53i25c74k14ý 6851973981704

proč by ho měl platit stát?

0/0
19.3.2014 11:51

P58a22v38e52l 64O86d87r32a26z39i10l 6274449967500

Koho? Tebe?

0/0
19.3.2014 19:18
Foto

R45a31d87e38k 21P71o45l33i73c13k35ý 6221293471734

výrobnu ano, sklad ne

+1/0
19.3.2014 11:47

M52i39c13h54a64l 52M98l91y83n89e67k 7151594981255

jak proste. neni obalka, nebude sklad. kolik lidi to pochopi u voleb? malo.

+4/0
19.3.2014 10:15

M55i73r39o82s96l68a87v 98V22y87k63o49u39p73i67l 3830526743575

Pokaždé však nemusí jít o korupci. V tomto případě zastupitelé určitě také použili selský rozum a uvědomili si dopady celé investice, na rozdíl od zde diskutujících fanatiků, kteří by většinou stavěli hlava nehlava bez ohledu na místní obyvatelstvo. Myslím, že lze vytvořit pracovní místa i bez toho, že Brno bude městem skladů a Slatina (Zelené město) bude kolem dokola dokonale oplechovaná. Komu ty byty prodají ?? Skladníkům z UK a Rumunska ?  z  Podívejte se leteckým snímkem jak to již dnes vypadá v Brně a okolí.

+7/−3
19.3.2014 9:51

P86a41v52e85l 91O31d94r53a30z13i40l 6734749867580

Kdybyste ráčil použit obsah mozkovny, snadno by vám došlo, že nové napojení na dálnici by vesničanům ulevilo. Takhle tancují radostí nad tím, že jim zůstane současný neutěšený stav, který se bude zhoršovat, protože do diskuse o sjezdu hned tak nějaký další investor, po tom podrazu od Brna, nepůjde.

Pokud chcete bydlet v klidném prostředí, nemůžete holt bydlet v díře mezi dálnicemi, železničními koridory a letištěm ;-D

+2/0
19.3.2014 10:54

M65i54r18o89s66l82a51v 13K41a75š88p59a62r 7190311827616

Tak jestli chtěli Amazoňáci stavit v Brně kvůli pokrytí Vídně a okolí, tak Mošnov a Holešov nemají proti Malackám prakticky žádnou šanci...:-/

+1/0
19.3.2014 9:02

T84o50m38a44s 13N87o46v60o12t24n66y 3941816248889

Holešov hlavně nemá letiště.

0/0
19.3.2014 9:02

M61i79r18o23s75l62a17v 73K45a37š20p20a13r 7710421437976

Ano, to je samozřejmě taky, v tomto konkrétním případě, velké mínus Holešova :-/  Leda, že by bylo v původní podobě obnoveno, tak by ho měli Amazoni přímo v areálu :-P

0/0
19.3.2014 9:07

P30e77t87r 33T58y24č62k66a 6715392649682

Tak z brněnského letiště to do Holešova po dálnici zase tak daleko není. Ale samozřejmě nějaké náklady tam navíc budou. Na druhou stranu těch možností mít sklad přímo u letiště a zároveň dálnice na Vídeň v ČR zase tolik není.

0/0
19.3.2014 9:15

J83i18ř58í 60H98o96r81k11ý 4185178987769

Přerov má nevyužité letiště... a dálnice tam taky bude

0/0
19.3.2014 9:08

M76i91r16o91s77l42a87v 69K79a68š74p13a36r 7640131657556

Nejsem odborník, ale myslím, že nákladní letadla pro Amazon, by byla příliš velkým soustem pro letiště Přerov, ale třeba se mýlím...

0/0
19.3.2014 9:13

P55e14t32r 52T15y60č29k60a 6585142749592

V Přerově je přistávací dráha dlouhá 2,5km. Na tom dokáže přistát i B-747. Ostatně v Brně je prakticky stejně dlouhá.

0/0
19.3.2014 9:20

M42i88r22o78s20l56a65v 18K69a88š38p50a94r 7870251437556

Aha, tak to jsem nevěděl.

Tak snad to dokáží příslušní úředníci a politici amazoňákům vhodně prezentovat, dostavit dálnici a konečně bude holešovská průmyslová zóna mít vhodné využitíR^... asi utopie, co:-(

0/0
19.3.2014 9:26

J34a43k93u26b 55S62t13a76n34ě70k 8410856404281

Nevíte náhodou, jak je to v Přerově s povolením? Technické parametry dráha má, ale můžou tam tak velké stroje létat? Dík za odpověď.

0/0
19.3.2014 10:15

V23í19t47e78k 61V34e25č18e46r57e85k 7668749803565

Naprostá kravina, nějaké pokrytí Vídně :) Pokud není sklad přímo V AREÁLU letiště, aby se zboží přímo z letadla házelo do regálů, což nebude ani v Praze ani v Brně, tak je tam vždy překládka na kamion. A jakmile se tam zapojuje kamion, tak nějaké stovky kilometrů po dálnici jsou něco naprosto směšného ve srovnání s naložením, vyložením, s tím, že se vůbec musí ty kamiony řídit a objednávat. Sto kilometrů po dálnici nestojí vůbec nic. Důkazem je dánské a belgické máslo v našich obchodech, balená voda z Itálie a další zhovadilosti. Nestojí to NIC! prostě NULA.

+2/−1
19.3.2014 9:27

M26i45r85o15s34l69a80v 43K86a36š19p12a85r 7840341317386

Z tohoto pohledu máte samozřejmě pravdu, nicméně jde i časové hledisko, těch 100-200km ten kamion taky neujede za 5 min ;-). Ale asi to budou mít hoši dobře spočítáno, tak uvidíme, třeba nakonec to v tom Brně bude ...

0/0
19.3.2014 9:44

P69a98v37e84l 50O45d81r31a18z35i56l 6674699947370

Jasně, nula. Takže to budete Amazonu platit ze svýho, že?

0/0
19.3.2014 9:46

J76a53n 95S10a35l92o68m42o75n 4599520511315

A nafta do kamiónů, kamióny samotné, platy řidičů... to všechno nestojí nic? Máte trochu podivné představy o cenách. ;-D Ono totiž tohle všechno je započítáno v ceně toho dováženého zboží.

0/0
19.3.2014 11:21

V39í32t22e35k 56V95e75č53e71r75e98k 7148839263435

No právě, kamiony samotné, nafta a platy řidičů jsou naprosté NIC vzhledem k tomu objemu zboží, co ten kamion převeze. Vy máte zkreslené představy. Jak si asi myslíte, že se dostává do našich obchodů máslo z Dánska nebo balená voda z Itálie? Víte, kolik másel nebo flašek ten kamion převeze? Jsou to tisíce nebo desetitisíce. Náklady na jednu vyjdou třeba v jednotkách haléřů. 100 km navíc znamená pár haléřů navíc.

0/0
19.3.2014 12:39

J34a74n 27S40a80l17o18m40o37n 4319130761405

V malých položkách vožených hromadně ta rozpuštěná cena za dopravu může být opravdu nepatrná, ale v celkovém objemu přepravy výrobce je to už docela citelné. Navíc pokud by se co se veze v kamionech vezlo třeba železnicí, tak by nákladovost na převoz ještě poklesla níž. Nejnže pak poklesne, pokud se převoz provádí lodí.. U jednotlivého kousku to nepoznáte, ale u milinu kousků už je to sakra cítit a to na každém kilometru.

0/0
19.3.2014 12:54

T93o18m89á92š 39S98l78a12v43í41č22e97k 6613504156771

To je panečku zastupitelstvo. Nejdřív Onderka řekne ne, pak mu začne záležet na jeho mediálním obrazu, tak řekne ano.Šťástka by byl nejradši, kdyby se Amazon postavil v Brně střed hned vedle kašny na Zelňáku, aby z toho něco káplo. Američani lécou akorát 5 x do týdne do ČR a výsledek? Tady se už přestává hodit žít. Děkuji všem voličům za příkladné zastupitelstvo.

+5/0
19.3.2014 8:47
Foto

F96i94l50i76p 34D18o11n42é 2213691249301

Chce to nové zákony o agenturních pracovnících ze zahraničí a pevná pravidla pro realizace takových projektů.

+2/0
19.3.2014 8:27

Š91t84e14f52a29n 44F58r62i84č15a 7732848463416

Amazon doplatil na nekoncepčnost ve vedení dálnic na území Jihomoravského kraje. Pokud jsou křižovatky dálnic na území většího města, je to limitující faktor (v negativním slova smyslu) pro jakýkoliv další rozvoj aktivit. V Evropě se nové křižovatky dálnic budují mnoho km za hranicemi měst právě z důvodu, aby dálnice mohly sloužit dalšímu rozvoji ve svém okolí a neobtěžovaly místní obyvatele hlukem a prachem. Amazon doplatil na to, že taková stavba by s pravděpodobností hraničící s jistotou neprošla posuzováním SEA, EIA, HIA. Neschválit výstavbu v této fázi bylo včasné moudré rozhodnutí.

0/0
19.3.2014 7:49

T89o42m14á42š 29S65l12a62v40í35č61e98k 6153854176571

Pane Friča mohu s Vámi souhlasit i nesouhlasit. To není podstatne. Podstatné je, že jste schopen vysvětlit proč ne. Tihle kašpaři to nedokázali. Nechali delegaci lítat jak hadr na holi a zajímá je jen veřejné mínění, aby náhodou neztratily volební preference. Jediné na čem se dokážou domluvit je na černým hodinách, nejdražší kádi na kapry a na zrušení třináctky.

0/0
19.3.2014 8:50

T81o68m83a57s 20N57o37v69o78t26n91y 3521916908319

Ovšem za tu dálnici mohou ti stejní, co teď odmítají Amazon + tlupa pitomých aktivistů, kteří blokují rozšíření D1 na tři pruhy. Pak by průjezdnost nebyl problém. Ale asi jsou aktivisti raději, když jim obden stojí na dálnici u Bosonoh či Bohunic kolona než aby auta jen projela.

+2/0
19.3.2014 9:02

P65a39v92e27l 67O37d77r50a58z28i38l 6534779897290

Sklad vem čert. Výstupy z tohoto panoptika, které si říká "zastupitelstvo" jsou ale tyto:

- průmyslová zóna je sice průmyslová zóna, ale vítáme tam pouze podniky, které nepotřebují žádnou dopravu. Co na tom, že takové průmyslové podniky prakticky neexistují

- pokud se budete snažit vybudovat v Brně nějakou svou pobočku či snad - probůh - celý podnik, tak vám budou házet klacky pod nohy pánové Ander (to je jeho poslání a dělá to furt) a Šťástka (který jindy kvalitně spolupracuje, nabízí se otázka, čím je to dáno)

- můžete s Brnem jednat jak dlouho chcete, ale nakonec si z vás stejně udělají dobrý den

- slibovaný sjezd z dálnice je jen politický slib, chápejte, ty se v ČR neplní a v Brně už vůbec ne

- Brno je absolutně nedůvěryhodný partner a vyhýbejte se mu velkým obloukem. Ostuda zastupitelů, ostuda voličů, ostuda Brna. Když chtěli říct NE, měli to udělat hned. Snad Bůh dopustí a tahle ostudná sebranka letos v říjnu skončí.

+7/−1
19.3.2014 7:32

H39e71ř54m37a33n 15H11a87s30í41k 9153440620125

Zapoměl jste na to nejdůležitější - úplatky.

+6/0
19.3.2014 8:00

T72o59m69á48š 14S95l68a21v68í49č29e13k 6273344396801

pro Šťástku a Andera, pak Brožíka nebo Haška !!!! :( To je mi zastupitelstvo panečku.

+3/0
19.3.2014 8:17

T14o59m78a58s 86N29o96v64o67t26n64y 3501726848629

ještě bych doplnil poskoky Andera, jako Patrik, Hollan a spol., protože když už něco projde přes město a magistrát, tak pak začnou tihle záškodníci "konat".

Prostě jsem /opět/ ukázali, že jsme jen zaprděné maloměsto hrající si na něco většího. Oni ty pražské vtipy mají bohužel pravdu.

+1/−4
19.3.2014 9:04

V91á25c48l85a67v 67Š14u72b93r60t 9277133158177

A vy si myslíte, že z maloměsta dělají velkoměsto velkosklady?

+1/0
19.3.2014 12:11

T29o86m75á58š 48T37a54t65í14č24e52k 5620152800878

Teda, že bych po distribučním skladu aka logistickým centru nějak strašně toužil, to zas ne. Nicméně ten projekt měl jaksi hlavu a patu. No a po přečtení tohodle článku se ve mně zrodila taková jemná a neurčitá sympatie k firmě Amazon: že oni nepodstrkujó těm politickém vyžírkům žádný obálky! A dochází ke zpětné vazbě, a najednou je mně toho zmařenýho projektu líto. :-(

+5/−1
19.3.2014 1:33

L40u27b48o82m86i36r 87K78u47b71a23t 4987853831970

Mě je ve své podstatě Amazonu taky líto. CTP jim naslibovali nemožné, ale zastupitelé si po letech přestali nechat sr*t na hlavy a konečně začali také přemýšlet. Respektive se zamysleli, zda slíbených 2000 pracovních míst má smysl v době, kdy se zrovna v Brně velmi výrazně rozvíjí technologické firmy, jejichž působení negeneruje drobné za platy pár skladníků, ale několikanásobně víc na každého zaměstnaného odborníka.

+5/−7
19.3.2014 1:44

T69o26m90á56š 47T38a87t91í33č56e17k 5360202340438

Jasně. Na Černovický terasy patří onačejší podniky než velkosklady luxusně napojený na přetíženó dálnicu. To už aji šroubovny ve stylu Dell só betelnější. Jen tak mimochodem, v rajchu jsem jednu dobu bydlel hodně blízko balírny zásilkovýho obchodu Quelle. Ráno na ulici jsem viděl ty zombie, který tam dovážely firemní autobusy sestavovat balíky. Z Německa nebo střední Evropy ani jedna baba. - Ale musel jsem nadsadit. Protože kdyby bylo rozhodnutí zastupitelstva založený na tom, že "se zamysleli", tak to by byl úkaz jak přistání ufounů. Spíš bych řekl, že pokud se zamýšleli, tak jen nad nevyužitou kapacitou svých kapes.

+4/−1
19.3.2014 1:57

P14a62v33e84l 62O42d77r29a28z79i40l 6184389857350

Nějak jsem si nevšimnul toho, že by byla před poloprázdnými černovickými terasami nějaká fronta hi-tech firem, přebíjejících se v nabídkách na obsazení místa. Částečně je to tím, že těch firem do Brna zase tak moc nemíří a částečně je to tím, že když už míří, tak jinam.

Nevybudováním skladu a nové dálniční přípojky se zakonzervuje současný stav, kdy jsou obyvatelé přilehlých částí Brna v marasmu způsobeném dopravním zatížením a i díky jejich hysterickému řevu se řešení jejich problémů odsouvá na neurčito! A dobře jim tak !!

+5/−1
19.3.2014 7:37

J38a68n 80H16a54v35l71i58n42a 9584526359243

no mozna by bylo dobre si uvedomit, ze je mnohem vice delniku nez itaku....lidem s malym vzdelanim jsou hi-tech firmy k nicemu

+2/0
19.3.2014 8:16

V35á79c10l77a54v 14Š66u59b74r11t 9317643908957

To možná jo. Ale i ten dělník se může "rekvalifikovat" na prodavače párků v rohlíku a živit se pak tím, že těm itakům prodává párky, nebo zmrzlinu;-)

0/0
19.3.2014 12:16

T72o75m17a30s 59N15o97v27o47t55n13y 3781176428149

Naopak, zastupitelé nedostali obvyklou částku do kapsy a tak to zarazili

0/0
19.3.2014 9:05

T89o35m20á16š 62S92l48a79v62í63č33e29k 6743624676591

jak jinak :((((

0/0
19.3.2014 8:51

F50r63a39n97t81i35š37e91k 29N26á18v41a54r73a 4745966341552

A o nějaké ekologii také nelze ani mluvit. Sklad vybudují v Polsku nebo na Slovensku a do Německa(které bude největším spotřebitelem) budou kamiony stejně jezdit přes nás a navíc přes celé území a zabránit jim v tom nemůžeme protože jsme v EU.

+4/−2
19.3.2014 0:01

J84a74k20u57b 37K12a34m95e53n66i35c85k32ý 4649792947616

existuje letecka preprava ( DHL, FedEx) ty kamiony to jen k tomu letadlu musi prepravit....

0/0
19.3.2014 0:10

F25r76a43n32t64i97š27e86k 46N84á16v35a88r87a 4365936291772

Vy jako myslíte, že do Německa budou zboží přepravovat letadlem? A nebo že bude prodávat jiné zboží než prodává alza.cz, mall.cz atd....

0/0
19.3.2014 0:16

P92a48v92e35l 37O73d84r80a70z65i43l 6924529617580

No a taky od toho letadla a to se mělo dít v Brně a bude se to dít v Polsku, přičemž z Polska se do cílových zemí (HU, AT, CZ) bude jezdit- ahá, opět přes Česko.

+2/0
19.3.2014 7:27

F21r59a29n89t33i29š75e92k 70N90á26v27a69r64a 4785986901132

Nejde jen o 1500 lidí na pracáku. Ale o to že těch 1500 lidí při průměrném platu 30000kč (škoda auto má cca 35tisíc) znamená více než půl miliardy Kč ročně, které by tito zaměstnanci utratili převážně v ČR. Takže by to vytvořilo jednou tolik pracovních míst.

Smutné;-(

+11/−4
18.3.2014 23:55

F85r85a56n68t88i49š69e46k 82N36á60v52a52r41a 4545766761382

a to vůbec nemluvím o dodavatelských firmách. Servisních službách. O daních a o daních z PHM

+4/−2
18.3.2014 23:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.