Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno řeklo Amazonu potřetí ne. Primátor to považuje za konec jednání

Brněnští zastupitelé ani na třetím zasedání neschválili podmínky, za nichž prodají pozemky města, a umožní tak stavbu distribučního centra firmy Amazon. Podle brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD) to znamená konec jednání s americkou společností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a70r37e51k 16N38o29v70o24t54n92ý 5251941636578

No jo, kdyby aspoň developer nebyl takovej vůl a nezačal s pracema dřív, než padlo rozhodnutí... to je takový výraz neúcty, že dokáže změnit názor i někdo, kdo nechtěl. Jinak dopady jsou vždy pozitivní i negativní. Bylo na výběr a Brno si vybralo. O nic víc nejde.

+2/0
2.4.2014 16:12

M42a16r75c81e31l45a 61S31t83e28i53g33e70n31b10e70r98g28e64r 7550201853565

Je to uplne jinak. ODS nepreje uspech CSSD a naopak.

A zeleni teroristi si mnou ruce:-P

+1/−1
19.3.2014 20:48

M26i21c38h64a50l 68S95t89e39b94l80o 5379801524947

Takhle plašit kvůli jedné haleRv;-O!!

Tupci nechtějí pracovní místa, ok, jejich hloupost!!

Jen doufám, že neodejdou z ČR...!!

0/−1
19.3.2014 13:52

V30á75c40l49a52v 32Š61u15b57r48t 9247823928967

Ve skutečnosti je to rozumné rozhodnutí. Zrovna tento byznys pro hostitelskou lokalitu moc výhodný není. Kromě 1.500 (špatně placených) míst a vyšších zisků pro pumpaře z okolí, zřetelně převažují nevýhody: prudké zvýšení intenzity dopravy, žádná návaznost na domácí subdodavatele, žádná významná podpora místních služeb, obsazení velké zainvestované plochy v hodnotě mnoha set milionů, jež by mohla být (a časem jistě byla) využita lépe. K tomu se tyto firmy velmi rády vyhýbají placení daní.

+4/−2
19.3.2014 11:57

P39a18v47e55l 58O59d69r92a79z20i62l 6874389237370

Ano, na černovické terasy se stojí pořadníky všechny hi-tech firmy světa ;-D

+2/0
19.3.2014 19:12
Foto

R88a93d29e28k 13P96o88l24i69c42k34ý 6631163791254

proč by ho měl platit stát?

0/0
19.3.2014 11:51

P36a84v12e91l 10O85d43r80a31z92i34l 6374949307860

Koho? Tebe?

0/0
19.3.2014 19:18
Foto

R64a92d48e76k 67P54o93l64i89c98k49ý 6931763221344

výrobnu ano, sklad ne

+1/0
19.3.2014 11:47

M94i63c22h63a82l 77M84l45y22n51e55k 7221964351785

jak proste. neni obalka, nebude sklad. kolik lidi to pochopi u voleb? malo.

+4/0
19.3.2014 10:15

M69i93r92o82s77l40a25v 38V21y70k41o30u22p92i59l 3900666673965

Pokaždé však nemusí jít o korupci. V tomto případě zastupitelé určitě také použili selský rozum a uvědomili si dopady celé investice, na rozdíl od zde diskutujících fanatiků, kteří by většinou stavěli hlava nehlava bez ohledu na místní obyvatelstvo. Myslím, že lze vytvořit pracovní místa i bez toho, že Brno bude městem skladů a Slatina (Zelené město) bude kolem dokola dokonale oplechovaná. Komu ty byty prodají ?? Skladníkům z UK a Rumunska ?  z  Podívejte se leteckým snímkem jak to již dnes vypadá v Brně a okolí.

+7/−3
19.3.2014 9:51

P97a69v24e40l 46O19d79r56a35z35i22l 6414969387200

Kdybyste ráčil použit obsah mozkovny, snadno by vám došlo, že nové napojení na dálnici by vesničanům ulevilo. Takhle tancují radostí nad tím, že jim zůstane současný neutěšený stav, který se bude zhoršovat, protože do diskuse o sjezdu hned tak nějaký další investor, po tom podrazu od Brna, nepůjde.

Pokud chcete bydlet v klidném prostředí, nemůžete holt bydlet v díře mezi dálnicemi, železničními koridory a letištěm ;-D

+2/0
19.3.2014 10:54

M39i55r10o92s44l92a78v 35K11a92š51p56a71r 7520621597886

Tak jestli chtěli Amazoňáci stavit v Brně kvůli pokrytí Vídně a okolí, tak Mošnov a Holešov nemají proti Malackám prakticky žádnou šanci...:-/

+1/0
19.3.2014 9:02

T53o10m37a18s 54N62o56v73o97t82n88y 3121986388449

Holešov hlavně nemá letiště.

0/0
19.3.2014 9:02

M90i11r62o14s90l72a33v 13K28a44š23p47a94r 7610171147726

Ano, to je samozřejmě taky, v tomto konkrétním případě, velké mínus Holešova :-/  Leda, že by bylo v původní podobě obnoveno, tak by ho měli Amazoni přímo v areálu :-P

0/0
19.3.2014 9:07

P75e33t86r 96T10y12č83k91a 6535292469202

Tak z brněnského letiště to do Holešova po dálnici zase tak daleko není. Ale samozřejmě nějaké náklady tam navíc budou. Na druhou stranu těch možností mít sklad přímo u letiště a zároveň dálnice na Vídeň v ČR zase tolik není.

0/0
19.3.2014 9:15

J89i32ř11í 63H16o64r69k88ý 4575688257309

Přerov má nevyužité letiště... a dálnice tam taky bude

0/0
19.3.2014 9:08

M95i19r73o41s25l61a22v 89K78a26š36p75a50r 7470891987786

Nejsem odborník, ale myslím, že nákladní letadla pro Amazon, by byla příliš velkým soustem pro letiště Přerov, ale třeba se mýlím...

0/0
19.3.2014 9:13

P21e46t53r 86T92y38č21k21a 6825872959462

V Přerově je přistávací dráha dlouhá 2,5km. Na tom dokáže přistát i B-747. Ostatně v Brně je prakticky stejně dlouhá.

0/0
19.3.2014 9:20

M24i24r17o17s66l10a90v 38K52a76š91p16a55r 7400731957356

Aha, tak to jsem nevěděl.

Tak snad to dokáží příslušní úředníci a politici amazoňákům vhodně prezentovat, dostavit dálnici a konečně bude holešovská průmyslová zóna mít vhodné využitíR^... asi utopie, co:-(

0/0
19.3.2014 9:26

J22a68k74u70b 20S46t31a71n43ě12k 8800626294411

Nevíte náhodou, jak je to v Přerově s povolením? Technické parametry dráha má, ale můžou tam tak velké stroje létat? Dík za odpověď.

0/0
19.3.2014 10:15

V72í25t53e64k 11V29e67č83e46r98e70k 7358449543465

Naprostá kravina, nějaké pokrytí Vídně :) Pokud není sklad přímo V AREÁLU letiště, aby se zboží přímo z letadla házelo do regálů, což nebude ani v Praze ani v Brně, tak je tam vždy překládka na kamion. A jakmile se tam zapojuje kamion, tak nějaké stovky kilometrů po dálnici jsou něco naprosto směšného ve srovnání s naložením, vyložením, s tím, že se vůbec musí ty kamiony řídit a objednávat. Sto kilometrů po dálnici nestojí vůbec nic. Důkazem je dánské a belgické máslo v našich obchodech, balená voda z Itálie a další zhovadilosti. Nestojí to NIC! prostě NULA.

+2/−1
19.3.2014 9:27

M40i62r64o24s85l70a28v 31K74a13š77p84a44r 7330971207756

Z tohoto pohledu máte samozřejmě pravdu, nicméně jde i časové hledisko, těch 100-200km ten kamion taky neujede za 5 min ;-). Ale asi to budou mít hoši dobře spočítáno, tak uvidíme, třeba nakonec to v tom Brně bude ...

0/0
19.3.2014 9:44

P33a44v28e89l 12O74d71r76a66z38i32l 6744109847120

Jasně, nula. Takže to budete Amazonu platit ze svýho, že?

0/0
19.3.2014 9:46

J75a35n 12S49a25l47o43m70o53n 4939770611335

A nafta do kamiónů, kamióny samotné, platy řidičů... to všechno nestojí nic? Máte trochu podivné představy o cenách. ;-D Ono totiž tohle všechno je započítáno v ceně toho dováženého zboží.

0/0
19.3.2014 11:21

V43í33t60e48k 87V94e12č98e36r55e38k 7868919473285

No právě, kamiony samotné, nafta a platy řidičů jsou naprosté NIC vzhledem k tomu objemu zboží, co ten kamion převeze. Vy máte zkreslené představy. Jak si asi myslíte, že se dostává do našich obchodů máslo z Dánska nebo balená voda z Itálie? Víte, kolik másel nebo flašek ten kamion převeze? Jsou to tisíce nebo desetitisíce. Náklady na jednu vyjdou třeba v jednotkách haléřů. 100 km navíc znamená pár haléřů navíc.

0/0
19.3.2014 12:39

J41a95n 55S74a27l74o18m18o30n 4579930371885

V malých položkách vožených hromadně ta rozpuštěná cena za dopravu může být opravdu nepatrná, ale v celkovém objemu přepravy výrobce je to už docela citelné. Navíc pokud by se co se veze v kamionech vezlo třeba železnicí, tak by nákladovost na převoz ještě poklesla níž. Nejnže pak poklesne, pokud se převoz provádí lodí.. U jednotlivého kousku to nepoznáte, ale u milinu kousků už je to sakra cítit a to na každém kilometru.

0/0
19.3.2014 12:54

T73o73m95á33š 23S48l42a43v76í83č86e15k 6823134496791

To je panečku zastupitelstvo. Nejdřív Onderka řekne ne, pak mu začne záležet na jeho mediálním obrazu, tak řekne ano.Šťástka by byl nejradši, kdyby se Amazon postavil v Brně střed hned vedle kašny na Zelňáku, aby z toho něco káplo. Američani lécou akorát 5 x do týdne do ČR a výsledek? Tady se už přestává hodit žít. Děkuji všem voličům za příkladné zastupitelstvo.

+5/0
19.3.2014 8:47
Foto

F73i62l33i10p 25D38o57n48é 2133431579341

Chce to nové zákony o agenturních pracovnících ze zahraničí a pevná pravidla pro realizace takových projektů.

+2/0
19.3.2014 8:27

Š24t39e89f92a66n 22F34r61i58č14a 7722528143836

Amazon doplatil na nekoncepčnost ve vedení dálnic na území Jihomoravského kraje. Pokud jsou křižovatky dálnic na území většího města, je to limitující faktor (v negativním slova smyslu) pro jakýkoliv další rozvoj aktivit. V Evropě se nové křižovatky dálnic budují mnoho km za hranicemi měst právě z důvodu, aby dálnice mohly sloužit dalšímu rozvoji ve svém okolí a neobtěžovaly místní obyvatele hlukem a prachem. Amazon doplatil na to, že taková stavba by s pravděpodobností hraničící s jistotou neprošla posuzováním SEA, EIA, HIA. Neschválit výstavbu v této fázi bylo včasné moudré rozhodnutí.

0/0
19.3.2014 7:49

T64o22m67á69š 44S71l68a38v55í93č70e36k 6733454266561

Pane Friča mohu s Vámi souhlasit i nesouhlasit. To není podstatne. Podstatné je, že jste schopen vysvětlit proč ne. Tihle kašpaři to nedokázali. Nechali delegaci lítat jak hadr na holi a zajímá je jen veřejné mínění, aby náhodou neztratily volební preference. Jediné na čem se dokážou domluvit je na černým hodinách, nejdražší kádi na kapry a na zrušení třináctky.

0/0
19.3.2014 8:50

T30o78m90a18s 29N47o92v92o47t69n77y 3861306688889

Ovšem za tu dálnici mohou ti stejní, co teď odmítají Amazon + tlupa pitomých aktivistů, kteří blokují rozšíření D1 na tři pruhy. Pak by průjezdnost nebyl problém. Ale asi jsou aktivisti raději, když jim obden stojí na dálnici u Bosonoh či Bohunic kolona než aby auta jen projela.

+2/0
19.3.2014 9:02

P79a95v40e73l 45O79d43r98a84z65i85l 6824949327400

Sklad vem čert. Výstupy z tohoto panoptika, které si říká "zastupitelstvo" jsou ale tyto:

- průmyslová zóna je sice průmyslová zóna, ale vítáme tam pouze podniky, které nepotřebují žádnou dopravu. Co na tom, že takové průmyslové podniky prakticky neexistují

- pokud se budete snažit vybudovat v Brně nějakou svou pobočku či snad - probůh - celý podnik, tak vám budou házet klacky pod nohy pánové Ander (to je jeho poslání a dělá to furt) a Šťástka (který jindy kvalitně spolupracuje, nabízí se otázka, čím je to dáno)

- můžete s Brnem jednat jak dlouho chcete, ale nakonec si z vás stejně udělají dobrý den

- slibovaný sjezd z dálnice je jen politický slib, chápejte, ty se v ČR neplní a v Brně už vůbec ne

- Brno je absolutně nedůvěryhodný partner a vyhýbejte se mu velkým obloukem. Ostuda zastupitelů, ostuda voličů, ostuda Brna. Když chtěli říct NE, měli to udělat hned. Snad Bůh dopustí a tahle ostudná sebranka letos v říjnu skončí.

+7/−1
19.3.2014 7:32

H47e88ř45m12a83n 93H61a95s64í26k 9283740310735

Zapoměl jste na to nejdůležitější - úplatky.

+6/0
19.3.2014 8:00

T93o80m18á86š 15S90l40a42v70í80č76e86k 6783164516431

pro Šťástku a Andera, pak Brožíka nebo Haška !!!! :( To je mi zastupitelstvo panečku.

+3/0
19.3.2014 8:17

T63o96m70a17s 31N87o51v28o84t94n27y 3101756568269

ještě bych doplnil poskoky Andera, jako Patrik, Hollan a spol., protože když už něco projde přes město a magistrát, tak pak začnou tihle záškodníci "konat".

Prostě jsem /opět/ ukázali, že jsme jen zaprděné maloměsto hrající si na něco většího. Oni ty pražské vtipy mají bohužel pravdu.

+1/−4
19.3.2014 9:04

V15á21c35l89a83v 76Š95u89b41r98t 9157283638357

A vy si myslíte, že z maloměsta dělají velkoměsto velkosklady?

+1/0
19.3.2014 12:11

T95o24m55á53š 31T62a30t13í24č51e16k 5390882110198

Teda, že bych po distribučním skladu aka logistickým centru nějak strašně toužil, to zas ne. Nicméně ten projekt měl jaksi hlavu a patu. No a po přečtení tohodle článku se ve mně zrodila taková jemná a neurčitá sympatie k firmě Amazon: že oni nepodstrkujó těm politickém vyžírkům žádný obálky! A dochází ke zpětné vazbě, a najednou je mně toho zmařenýho projektu líto. :-(

+5/−1
19.3.2014 1:33

L72u40b66o24m63i70r 75K53u25b67a65t 4667163391170

Mě je ve své podstatě Amazonu taky líto. CTP jim naslibovali nemožné, ale zastupitelé si po letech přestali nechat sr*t na hlavy a konečně začali také přemýšlet. Respektive se zamysleli, zda slíbených 2000 pracovních míst má smysl v době, kdy se zrovna v Brně velmi výrazně rozvíjí technologické firmy, jejichž působení negeneruje drobné za platy pár skladníků, ale několikanásobně víc na každého zaměstnaného odborníka.

+5/−7
19.3.2014 1:44

T26o69m86á91š 88T80a71t56í53č93e94k 5120952820838

Jasně. Na Černovický terasy patří onačejší podniky než velkosklady luxusně napojený na přetíženó dálnicu. To už aji šroubovny ve stylu Dell só betelnější. Jen tak mimochodem, v rajchu jsem jednu dobu bydlel hodně blízko balírny zásilkovýho obchodu Quelle. Ráno na ulici jsem viděl ty zombie, který tam dovážely firemní autobusy sestavovat balíky. Z Německa nebo střední Evropy ani jedna baba. - Ale musel jsem nadsadit. Protože kdyby bylo rozhodnutí zastupitelstva založený na tom, že "se zamysleli", tak to by byl úkaz jak přistání ufounů. Spíš bych řekl, že pokud se zamýšleli, tak jen nad nevyužitou kapacitou svých kapes.

+4/−1
19.3.2014 1:57

P54a86v94e80l 67O68d47r13a10z63i30l 6694399847650

Nějak jsem si nevšimnul toho, že by byla před poloprázdnými černovickými terasami nějaká fronta hi-tech firem, přebíjejících se v nabídkách na obsazení místa. Částečně je to tím, že těch firem do Brna zase tak moc nemíří a částečně je to tím, že když už míří, tak jinam.

Nevybudováním skladu a nové dálniční přípojky se zakonzervuje současný stav, kdy jsou obyvatelé přilehlých částí Brna v marasmu způsobeném dopravním zatížením a i díky jejich hysterickému řevu se řešení jejich problémů odsouvá na neurčito! A dobře jim tak !!

+5/−1
19.3.2014 7:37

J94a24n 73H17a34v45l51i96n21a 9374106829223

no mozna by bylo dobre si uvedomit, ze je mnohem vice delniku nez itaku....lidem s malym vzdelanim jsou hi-tech firmy k nicemu

+2/0
19.3.2014 8:16

V30á67c68l78a69v 41Š23u77b70r35t 9707473788657

To možná jo. Ale i ten dělník se může "rekvalifikovat" na prodavače párků v rohlíku a živit se pak tím, že těm itakům prodává párky, nebo zmrzlinu;-)

0/0
19.3.2014 12:16

T86o37m67a20s 42N70o87v97o80t37n88y 3581486128899

Naopak, zastupitelé nedostali obvyklou částku do kapsy a tak to zarazili

0/0
19.3.2014 9:05

T82o52m67á84š 34S82l41a94v50í98č97e71k 6873344876121

jak jinak :((((

0/0
19.3.2014 8:51

F68r55a79n64t68i53š26e67k 22N34á31v86a40r89a 4215926201862

A o nějaké ekologii také nelze ani mluvit. Sklad vybudují v Polsku nebo na Slovensku a do Německa(které bude největším spotřebitelem) budou kamiony stejně jezdit přes nás a navíc přes celé území a zabránit jim v tom nemůžeme protože jsme v EU.

+4/−2
19.3.2014 0:01

J87a82k12u61b 53K81a54m42e27n21i43c97k10ý 4739922357306

existuje letecka preprava ( DHL, FedEx) ty kamiony to jen k tomu letadlu musi prepravit....

0/0
19.3.2014 0:10

F12r67a47n31t39i35š10e72k 10N60á54v64a60r87a 4155606101452

Vy jako myslíte, že do Německa budou zboží přepravovat letadlem? A nebo že bude prodávat jiné zboží než prodává alza.cz, mall.cz atd....

0/0
19.3.2014 0:16

P15a98v16e12l 96O19d36r35a15z33i23l 6344579937150

No a taky od toho letadla a to se mělo dít v Brně a bude se to dít v Polsku, přičemž z Polska se do cílových zemí (HU, AT, CZ) bude jezdit- ahá, opět přes Česko.

+2/0
19.3.2014 7:27

F69r18a34n72t64i57š56e12k 88N52á30v10a76r65a 4325386461982

Nejde jen o 1500 lidí na pracáku. Ale o to že těch 1500 lidí při průměrném platu 30000kč (škoda auto má cca 35tisíc) znamená více než půl miliardy Kč ročně, které by tito zaměstnanci utratili převážně v ČR. Takže by to vytvořilo jednou tolik pracovních míst.

Smutné;-(

+11/−4
18.3.2014 23:55

F37r86a35n23t10i70š37e94k 13N29á76v58a75r12a 4605596901782

a to vůbec nemluvím o dodavatelských firmách. Servisních službách. O daních a o daních z PHM

+4/−2
18.3.2014 23:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.