Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brno řeklo Amazonu potřetí ne. Primátor to považuje za konec jednání

Brněnští zastupitelé ani na třetím zasedání neschválili podmínky, za nichž prodají pozemky města, a umožní tak stavbu distribučního centra firmy Amazon. Podle brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD) to znamená konec jednání s americkou společností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a50r39e36k 77N30o90v20o77t22n52ý 5451791886498

No jo, kdyby aspoň developer nebyl takovej vůl a nezačal s pracema dřív, než padlo rozhodnutí... to je takový výraz neúcty, že dokáže změnit názor i někdo, kdo nechtěl. Jinak dopady jsou vždy pozitivní i negativní. Bylo na výběr a Brno si vybralo. O nic víc nejde.

+2/0
2.4.2014 16:12

M35a45r13c55e49l92a 19S20t74e18i36g50e21n71b72e54r12g52e43r 7240331903175

Je to uplne jinak. ODS nepreje uspech CSSD a naopak.

A zeleni teroristi si mnou ruce:-P

+1/−1
19.3.2014 20:48

M73i15c19h83a19l 34S74t93e29b26l42o 5739211284307

Takhle plašit kvůli jedné haleRv;-O!!

Tupci nechtějí pracovní místa, ok, jejich hloupost!!

Jen doufám, že neodejdou z ČR...!!

0/−1
19.3.2014 13:52

V67á20c32l40a63v 28Š50u79b79r48t 9147663498927

Ve skutečnosti je to rozumné rozhodnutí. Zrovna tento byznys pro hostitelskou lokalitu moc výhodný není. Kromě 1.500 (špatně placených) míst a vyšších zisků pro pumpaře z okolí, zřetelně převažují nevýhody: prudké zvýšení intenzity dopravy, žádná návaznost na domácí subdodavatele, žádná významná podpora místních služeb, obsazení velké zainvestované plochy v hodnotě mnoha set milionů, jež by mohla být (a časem jistě byla) využita lépe. K tomu se tyto firmy velmi rády vyhýbají placení daní.

+4/−2
19.3.2014 11:57

P45a74v25e44l 37O39d49r39a19z98i84l 6984249177330

Ano, na černovické terasy se stojí pořadníky všechny hi-tech firmy světa ;-D

+2/0
19.3.2014 19:12
Foto

R77a96d60e36k 81P83o33l91i92c36k88ý 6321353381444

proč by ho měl platit stát?

0/0
19.3.2014 11:51

P14a66v34e10l 82O51d27r38a82z87i79l 6374109327550

Koho? Tebe?

0/0
19.3.2014 19:18
Foto

R64a14d43e55k 11P50o53l40i67c18k22ý 6821323181484

výrobnu ano, sklad ne

+1/0
19.3.2014 11:47

M16i24c10h73a94l 27M73l23y33n81e60k 7671764471115

jak proste. neni obalka, nebude sklad. kolik lidi to pochopi u voleb? malo.

+4/0
19.3.2014 10:15

M55i32r68o47s71l84a88v 78V37y93k60o36u66p91i70l 3680936303445

Pokaždé však nemusí jít o korupci. V tomto případě zastupitelé určitě také použili selský rozum a uvědomili si dopady celé investice, na rozdíl od zde diskutujících fanatiků, kteří by většinou stavěli hlava nehlava bez ohledu na místní obyvatelstvo. Myslím, že lze vytvořit pracovní místa i bez toho, že Brno bude městem skladů a Slatina (Zelené město) bude kolem dokola dokonale oplechovaná. Komu ty byty prodají ?? Skladníkům z UK a Rumunska ?  z  Podívejte se leteckým snímkem jak to již dnes vypadá v Brně a okolí.

+7/−3
19.3.2014 9:51

P81a65v36e35l 37O37d89r89a19z73i49l 6814759917650

Kdybyste ráčil použit obsah mozkovny, snadno by vám došlo, že nové napojení na dálnici by vesničanům ulevilo. Takhle tancují radostí nad tím, že jim zůstane současný neutěšený stav, který se bude zhoršovat, protože do diskuse o sjezdu hned tak nějaký další investor, po tom podrazu od Brna, nepůjde.

Pokud chcete bydlet v klidném prostředí, nemůžete holt bydlet v díře mezi dálnicemi, železničními koridory a letištěm ;-D

+2/0
19.3.2014 10:54

M23i83r45o63s26l44a72v 79K43a90š17p31a62r 7220651467426

Tak jestli chtěli Amazoňáci stavit v Brně kvůli pokrytí Vídně a okolí, tak Mošnov a Holešov nemají proti Malackám prakticky žádnou šanci...:-/

+1/0
19.3.2014 9:02

T45o28m95a41s 19N81o93v78o14t87n21y 3841436118389

Holešov hlavně nemá letiště.

0/0
19.3.2014 9:02

M80i54r20o84s80l64a30v 63K55a92š46p81a68r 7560601827446

Ano, to je samozřejmě taky, v tomto konkrétním případě, velké mínus Holešova :-/  Leda, že by bylo v původní podobě obnoveno, tak by ho měli Amazoni přímo v areálu :-P

0/0
19.3.2014 9:07

P43e36t29r 43T92y80č73k63a 6685472409842

Tak z brněnského letiště to do Holešova po dálnici zase tak daleko není. Ale samozřejmě nějaké náklady tam navíc budou. Na druhou stranu těch možností mít sklad přímo u letiště a zároveň dálnice na Vídeň v ČR zase tolik není.

0/0
19.3.2014 9:15

J68i58ř56í 16H91o80r66k55ý 4615608107259

Přerov má nevyužité letiště... a dálnice tam taky bude

0/0
19.3.2014 9:08

M64i50r47o72s98l34a31v 52K14a75š50p16a80r 7940861737456

Nejsem odborník, ale myslím, že nákladní letadla pro Amazon, by byla příliš velkým soustem pro letiště Přerov, ale třeba se mýlím...

0/0
19.3.2014 9:13

P30e21t27r 89T78y85č44k88a 6755762749932

V Přerově je přistávací dráha dlouhá 2,5km. Na tom dokáže přistát i B-747. Ostatně v Brně je prakticky stejně dlouhá.

0/0
19.3.2014 9:20

M36i81r81o36s14l78a52v 43K11a63š43p25a86r 7790911177506

Aha, tak to jsem nevěděl.

Tak snad to dokáží příslušní úředníci a politici amazoňákům vhodně prezentovat, dostavit dálnici a konečně bude holešovská průmyslová zóna mít vhodné využitíR^... asi utopie, co:-(

0/0
19.3.2014 9:26

J34a96k92u92b 20S40t49a82n35ě85k 8630136834331

Nevíte náhodou, jak je to v Přerově s povolením? Technické parametry dráha má, ale můžou tam tak velké stroje létat? Dík za odpověď.

0/0
19.3.2014 10:15

V68í79t76e26k 44V40e44č66e76r11e12k 7978939363485

Naprostá kravina, nějaké pokrytí Vídně :) Pokud není sklad přímo V AREÁLU letiště, aby se zboží přímo z letadla házelo do regálů, což nebude ani v Praze ani v Brně, tak je tam vždy překládka na kamion. A jakmile se tam zapojuje kamion, tak nějaké stovky kilometrů po dálnici jsou něco naprosto směšného ve srovnání s naložením, vyložením, s tím, že se vůbec musí ty kamiony řídit a objednávat. Sto kilometrů po dálnici nestojí vůbec nic. Důkazem je dánské a belgické máslo v našich obchodech, balená voda z Itálie a další zhovadilosti. Nestojí to NIC! prostě NULA.

+2/−1
19.3.2014 9:27

M51i79r81o10s26l51a41v 52K77a92š87p39a26r 7400851687376

Z tohoto pohledu máte samozřejmě pravdu, nicméně jde i časové hledisko, těch 100-200km ten kamion taky neujede za 5 min ;-). Ale asi to budou mít hoši dobře spočítáno, tak uvidíme, třeba nakonec to v tom Brně bude ...

0/0
19.3.2014 9:44

P13a97v47e69l 57O79d57r62a75z73i71l 6814329867680

Jasně, nula. Takže to budete Amazonu platit ze svýho, že?

0/0
19.3.2014 9:46

J75a45n 80S77a73l58o60m51o36n 4369970331565

A nafta do kamiónů, kamióny samotné, platy řidičů... to všechno nestojí nic? Máte trochu podivné představy o cenách. ;-D Ono totiž tohle všechno je započítáno v ceně toho dováženého zboží.

0/0
19.3.2014 11:21

V42í74t94e94k 88V77e93č98e33r46e49k 7768699703555

No právě, kamiony samotné, nafta a platy řidičů jsou naprosté NIC vzhledem k tomu objemu zboží, co ten kamion převeze. Vy máte zkreslené představy. Jak si asi myslíte, že se dostává do našich obchodů máslo z Dánska nebo balená voda z Itálie? Víte, kolik másel nebo flašek ten kamion převeze? Jsou to tisíce nebo desetitisíce. Náklady na jednu vyjdou třeba v jednotkách haléřů. 100 km navíc znamená pár haléřů navíc.

0/0
19.3.2014 12:39

J28a63n 80S58a18l93o78m51o56n 4219430581565

V malých položkách vožených hromadně ta rozpuštěná cena za dopravu může být opravdu nepatrná, ale v celkovém objemu přepravy výrobce je to už docela citelné. Navíc pokud by se co se veze v kamionech vezlo třeba železnicí, tak by nákladovost na převoz ještě poklesla níž. Nejnže pak poklesne, pokud se převoz provádí lodí.. U jednotlivého kousku to nepoznáte, ale u milinu kousků už je to sakra cítit a to na každém kilometru.

0/0
19.3.2014 12:54

T11o62m58á47š 80S48l57a91v73í86č67e86k 6773504216211

To je panečku zastupitelstvo. Nejdřív Onderka řekne ne, pak mu začne záležet na jeho mediálním obrazu, tak řekne ano.Šťástka by byl nejradši, kdyby se Amazon postavil v Brně střed hned vedle kašny na Zelňáku, aby z toho něco káplo. Američani lécou akorát 5 x do týdne do ČR a výsledek? Tady se už přestává hodit žít. Děkuji všem voličům za příkladné zastupitelstvo.

+5/0
19.3.2014 8:47
Foto

F73i66l65i52p 27D37o46n46é 2753821479941

Chce to nové zákony o agenturních pracovnících ze zahraničí a pevná pravidla pro realizace takových projektů.

+2/0
19.3.2014 8:27

Š52t48e77f44a44n 51F31r83i90č38a 7882318963226

Amazon doplatil na nekoncepčnost ve vedení dálnic na území Jihomoravského kraje. Pokud jsou křižovatky dálnic na území většího města, je to limitující faktor (v negativním slova smyslu) pro jakýkoliv další rozvoj aktivit. V Evropě se nové křižovatky dálnic budují mnoho km za hranicemi měst právě z důvodu, aby dálnice mohly sloužit dalšímu rozvoji ve svém okolí a neobtěžovaly místní obyvatele hlukem a prachem. Amazon doplatil na to, že taková stavba by s pravděpodobností hraničící s jistotou neprošla posuzováním SEA, EIA, HIA. Neschválit výstavbu v této fázi bylo včasné moudré rozhodnutí.

0/0
19.3.2014 7:49

T54o75m22á70š 39S52l67a40v81í53č77e16k 6383734256211

Pane Friča mohu s Vámi souhlasit i nesouhlasit. To není podstatne. Podstatné je, že jste schopen vysvětlit proč ne. Tihle kašpaři to nedokázali. Nechali delegaci lítat jak hadr na holi a zajímá je jen veřejné mínění, aby náhodou neztratily volební preference. Jediné na čem se dokážou domluvit je na černým hodinách, nejdražší kádi na kapry a na zrušení třináctky.

0/0
19.3.2014 8:50

T71o96m11a61s 49N34o19v32o52t36n29y 3361296448779

Ovšem za tu dálnici mohou ti stejní, co teď odmítají Amazon + tlupa pitomých aktivistů, kteří blokují rozšíření D1 na tři pruhy. Pak by průjezdnost nebyl problém. Ale asi jsou aktivisti raději, když jim obden stojí na dálnici u Bosonoh či Bohunic kolona než aby auta jen projela.

+2/0
19.3.2014 9:02

P43a54v15e81l 69O33d15r53a93z36i22l 6664339667380

Sklad vem čert. Výstupy z tohoto panoptika, které si říká "zastupitelstvo" jsou ale tyto:

- průmyslová zóna je sice průmyslová zóna, ale vítáme tam pouze podniky, které nepotřebují žádnou dopravu. Co na tom, že takové průmyslové podniky prakticky neexistují

- pokud se budete snažit vybudovat v Brně nějakou svou pobočku či snad - probůh - celý podnik, tak vám budou házet klacky pod nohy pánové Ander (to je jeho poslání a dělá to furt) a Šťástka (který jindy kvalitně spolupracuje, nabízí se otázka, čím je to dáno)

- můžete s Brnem jednat jak dlouho chcete, ale nakonec si z vás stejně udělají dobrý den

- slibovaný sjezd z dálnice je jen politický slib, chápejte, ty se v ČR neplní a v Brně už vůbec ne

- Brno je absolutně nedůvěryhodný partner a vyhýbejte se mu velkým obloukem. Ostuda zastupitelů, ostuda voličů, ostuda Brna. Když chtěli říct NE, měli to udělat hned. Snad Bůh dopustí a tahle ostudná sebranka letos v říjnu skončí.

+7/−1
19.3.2014 7:32

H22e56ř68m78a66n 90H30a45s72í29k 9663890280125

Zapoměl jste na to nejdůležitější - úplatky.

+6/0
19.3.2014 8:00

T32o41m20á46š 75S43l60a33v90í54č86e65k 6533164356371

pro Šťástku a Andera, pak Brožíka nebo Haška !!!! :( To je mi zastupitelstvo panečku.

+3/0
19.3.2014 8:17

T67o84m65a23s 23N72o66v50o76t86n22y 3191426618139

ještě bych doplnil poskoky Andera, jako Patrik, Hollan a spol., protože když už něco projde přes město a magistrát, tak pak začnou tihle záškodníci "konat".

Prostě jsem /opět/ ukázali, že jsme jen zaprděné maloměsto hrající si na něco většího. Oni ty pražské vtipy mají bohužel pravdu.

+1/−4
19.3.2014 9:04

V43á85c50l70a94v 12Š29u56b32r76t 9887643238907

A vy si myslíte, že z maloměsta dělají velkoměsto velkosklady?

+1/0
19.3.2014 12:11

T10o46m24á19š 44T61a80t33í14č88e59k 5730692690888

Teda, že bych po distribučním skladu aka logistickým centru nějak strašně toužil, to zas ne. Nicméně ten projekt měl jaksi hlavu a patu. No a po přečtení tohodle článku se ve mně zrodila taková jemná a neurčitá sympatie k firmě Amazon: že oni nepodstrkujó těm politickém vyžírkům žádný obálky! A dochází ke zpětné vazbě, a najednou je mně toho zmařenýho projektu líto. :-(

+5/−1
19.3.2014 1:33

L30u51b90o39m51i53r 79K13u44b39a35t 4487383431460

Mě je ve své podstatě Amazonu taky líto. CTP jim naslibovali nemožné, ale zastupitelé si po letech přestali nechat sr*t na hlavy a konečně začali také přemýšlet. Respektive se zamysleli, zda slíbených 2000 pracovních míst má smysl v době, kdy se zrovna v Brně velmi výrazně rozvíjí technologické firmy, jejichž působení negeneruje drobné za platy pár skladníků, ale několikanásobně víc na každého zaměstnaného odborníka.

+5/−7
19.3.2014 1:44

T34o17m53á58š 75T49a97t98í96č10e31k 5200802610218

Jasně. Na Černovický terasy patří onačejší podniky než velkosklady luxusně napojený na přetíženó dálnicu. To už aji šroubovny ve stylu Dell só betelnější. Jen tak mimochodem, v rajchu jsem jednu dobu bydlel hodně blízko balírny zásilkovýho obchodu Quelle. Ráno na ulici jsem viděl ty zombie, který tam dovážely firemní autobusy sestavovat balíky. Z Německa nebo střední Evropy ani jedna baba. - Ale musel jsem nadsadit. Protože kdyby bylo rozhodnutí zastupitelstva založený na tom, že "se zamysleli", tak to by byl úkaz jak přistání ufounů. Spíš bych řekl, že pokud se zamýšleli, tak jen nad nevyužitou kapacitou svých kapes.

+4/−1
19.3.2014 1:57

P30a41v59e67l 11O35d97r35a70z47i30l 6424789797190

Nějak jsem si nevšimnul toho, že by byla před poloprázdnými černovickými terasami nějaká fronta hi-tech firem, přebíjejících se v nabídkách na obsazení místa. Částečně je to tím, že těch firem do Brna zase tak moc nemíří a částečně je to tím, že když už míří, tak jinam.

Nevybudováním skladu a nové dálniční přípojky se zakonzervuje současný stav, kdy jsou obyvatelé přilehlých částí Brna v marasmu způsobeném dopravním zatížením a i díky jejich hysterickému řevu se řešení jejich problémů odsouvá na neurčito! A dobře jim tak !!

+5/−1
19.3.2014 7:37

J23a52n 89H67a64v52l30i20n92a 9484326529923

no mozna by bylo dobre si uvedomit, ze je mnohem vice delniku nez itaku....lidem s malym vzdelanim jsou hi-tech firmy k nicemu

+2/0
19.3.2014 8:16

V38á30c43l97a51v 33Š19u92b87r69t 9417203358807

To možná jo. Ale i ten dělník se může "rekvalifikovat" na prodavače párků v rohlíku a živit se pak tím, že těm itakům prodává párky, nebo zmrzlinu;-)

0/0
19.3.2014 12:16

T81o20m55a16s 29N29o86v86o78t30n23y 3951676108319

Naopak, zastupitelé nedostali obvyklou částku do kapsy a tak to zarazili

0/0
19.3.2014 9:05

T66o28m78á81š 14S95l50a14v31í90č55e70k 6263344816571

jak jinak :((((

0/0
19.3.2014 8:51

F56r38a70n47t10i46š41e12k 33N16á51v51a23r84a 4545646181712

A o nějaké ekologii také nelze ani mluvit. Sklad vybudují v Polsku nebo na Slovensku a do Německa(které bude největším spotřebitelem) budou kamiony stejně jezdit přes nás a navíc přes celé území a zabránit jim v tom nemůžeme protože jsme v EU.

+4/−2
19.3.2014 0:01

J31a51k62u37b 31K84a41m16e33n25i72c57k69ý 4619952717656

existuje letecka preprava ( DHL, FedEx) ty kamiony to jen k tomu letadlu musi prepravit....

0/0
19.3.2014 0:10

F67r95a61n30t29i86š75e58k 97N54á97v89a46r46a 4895616541122

Vy jako myslíte, že do Německa budou zboží přepravovat letadlem? A nebo že bude prodávat jiné zboží než prodává alza.cz, mall.cz atd....

0/0
19.3.2014 0:16

P40a93v28e17l 85O16d92r23a26z39i74l 6454889547500

No a taky od toho letadla a to se mělo dít v Brně a bude se to dít v Polsku, přičemž z Polska se do cílových zemí (HU, AT, CZ) bude jezdit- ahá, opět přes Česko.

+2/0
19.3.2014 7:27

F28r85a68n56t50i12š64e85k 77N32á40v42a25r86a 4785826951242

Nejde jen o 1500 lidí na pracáku. Ale o to že těch 1500 lidí při průměrném platu 30000kč (škoda auto má cca 35tisíc) znamená více než půl miliardy Kč ročně, které by tito zaměstnanci utratili převážně v ČR. Takže by to vytvořilo jednou tolik pracovních míst.

Smutné;-(

+11/−4
18.3.2014 23:55

F59r64a76n46t60i20š54e36k 15N69á46v83a61r64a 4525496271592

a to vůbec nemluvím o dodavatelských firmách. Servisních službách. O daních a o daních z PHM

+4/−2
18.3.2014 23:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.