Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní nádraží, ostuda Brna, se revoluce nedočká. Úpravy budou dílčí

Chaos, špína, nelogické zábradlí, nebezpečí. Lidé přijíždějící do Brna mají z klíčového přestupního uzlu před hlavním nádražím hodně nepříjemné pocity. Prostor před nádražím je podle nové studie velmi stresující pro chodce i řidiče. Město chystá úpravy, budou však jen dílčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i94l32a32n 33S75l47á63m29a 2513897435299

Nádraží je opravdu "reprezentativní" :-(

Krásná secesní budova chátrá, před nádražím chybí do podchodu pojízdné schody a výtahy, ve špinavém,páchnoucím podchodu luxusní obchody...Takto asi nevypadá "předměstí Vídně", jas si někdy Brno říká :-(

0/0
28.3.2014 10:42

A98l72o82i94s 34K16o19v76a98ř41í55k 9665434371853

Čemu se divit, když Brno ovládají Soc/ODS mafiáni.   :-(

+2/0
25.3.2014 18:11

K53a79t75e41ř41i17n34a 47D51u37b36s12k49á 7767435236644

Proč by mělo mít vedení Brna zájem na tom, aby se přednádražní prostor opravil tak, aby splňoval představu o slušném a funkčním veřejném prostoru? Jednak by tyto úpravy stály příliš málo prostředků z veřejného rozpočtu a za druhé by si ještě více lidí řeklo, že je tím pádem zbytečné nádraží přesouvat, když nyní ostudný prostor před ním konečně vypadá slušně, ne?

+7/0
25.3.2014 12:13
Foto

L33i86b11o73r 74V95y45k58o24u69p78i62l 9756645899487

Absolutní souhlas.

0/0
6.4.2014 13:18

P60e19t49r 75V57o11p22i74č35k40a 5672967147686

Brno:

- hlavní nádraží

- jižní centrum - brownfieldy

- fotbalovy stadion

- hokejovy stadion

- městský stadion - zábrdovický stadion - areál zbrojovky Brno je přesně takové, jaké má zastupitele. Rv Kamkoliv se člověk podívá, vidí ukázkový případ. Několik let vyhořelý dům přímo v centru Brna, prázdné lebedou porostlé parcely na spekulativních pozemcích rovněž v centru brna, oprava 100 metru silnice Pionýrská víc než rok, nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů, více než 15 měsíců, než se zrevitalizovalo prostranství před Janačkovým divadlem, to byl boj asi tak na 20 let .... katastrofa, hnus, znechucení. Penis na náměstí je už jen třešnička na dortu ..... Ale blíží se komunální volby, no to zas budou mít všichni plnou hubu slibů ;-€Rv

+5/−1
25.3.2014 11:24

P98e64t28r 89V42o56p36i22č77k82a 5392827267466

pardon, městským a zabrdovickym stadionem jsem myslel bazény.

Ten zábrdovický je historická památka a nelze jej rekonstruovat. Ani bych se nedivil, kdyby někdo za památku moderní doby prohlásil hotel Boby Rv

0/0
25.3.2014 11:28

P54a83v74e71l 46O62d88r67a93z47i17l 6324739357480

Mno já nevím, bazén v zábrdkách se rekonstruoval nedávno. Komplet nový areál je na monte bů a v řečkách.

Co se týče těch termínů, tak milady horákové je ještě ok, na Řipské budou dělat z křižovatky kruháč taky 15 měsíců ;-D Přitom ta křižovatka je na důležité spojnici Slatina-líšeň (další je Otakara ševčíka a na druhou stranu u staré líšně kruháč na Rohlenku. Samozřejmě v šest večer už tam není ani noha.

+1/0
25.3.2014 15:35
Foto

L44i38b48o54r 55V69y24k43o85u31p42i22l 9486405659457

Koupaliště v Zábrdovicích se opravovalo za pí. primátorky Lastovecké. Proto se nedá do vody skákat z památkově chráněné věže, která se ocitla mimo bazén. A paní primátorka to komentovala, že by to celé býval zachránil jeden bagr s pilným pilotem.

0/0
6.4.2014 13:17

T73o83m75a30s 50C64e94n59e50k 6797414700803

1. Hlavní nádraží - to jsme si odrovnali sami, byly peníze z EU, bylo připravené, realizace byla odstavena lidmi, připouštím, že politici málo vysvětlovali, ale tady se lze zlobit jen sami na sebe

2. Brownfieldy - to se hodně odvíjí od finančních možností a investorů, kteří - nejsou.

3. Fotbalový stadión, na nový nejsou peníze, klub má problém sehnat sponzory, natož stavět, je blbost, aby to celý zatáhlo město, když se tady hrál poslední mač nároďáku (Finsko) byla z toho celonárodní ostuda kvůli fanouškům, kteří si na národním týmu léčili svůj národovecký mindrák vůči Praze, takže svaz nám taky nepomůže, úroveň klubu prachmizerná, naco nový stadion?

4. Hokejový stadion je, 400mega proinvestováno a k čemu nový? Pokud někdo nepředloži smysluplnou vizi hospodaření. Brno má celkem velký problém se sháněním sponzorů, není tu ani uhelná pánev ani železárny.....

Ano sliby, ale na to už by si lidi mohli dát pozor.

+5/0
25.3.2014 12:09

P81a20v81e10l 73H43o54u90s38k70a 3751405490888

R^

0/0
25.3.2014 12:57

I49v13a50n 50H36o37l11a42s 5477977148967

ad 1. - Nikoliv lidmi, další etapu výstavby (po dokončení odstavného nádraží v Heršpicích) zarazilo ministerstvo dopravy za Bárty. Mmch. peníze z EU nebudou platit zdaleka celé nádraží, ale jen asi polovinu nákladů (jsou definovány na "průjezd Brnem").

+1/0
25.3.2014 14:47

P78a42v88e13l 75O38d52r62a13z21i59l 6214739967210

1. Kdyby se místo nesmyslných odsunů naplánovala revitalizace nádraží v současné, logické poloze, tak by nikdo proti nebyl

2. Pokud má investor platit 3000/m2 čerstvého pozemku, nebo to stejné za BF plus náklady na likvidaci eko zátěže, tak co si asi vybere, že.

3. a 4. Když budou hrát slušnej level, budou sponzoři a stadion. Zatím není důvod něco stavět.

0/0
25.3.2014 15:37

I53v45a23n 98H89o11l75a55s 5557107388147

> nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů,

????? Milada Horáková se opravuje celá - od Koliště až po Dětskou nemocnici, což je přes tři čtvrtě kilometru. Jasně, když se napíše 200, dá se na to víc nadávat.

0/0
25.3.2014 14:48

P42a78v49e72l 83O94d75r63a21z12i34l 6944479867860

Je to 690 metrů :-P

0/0
25.3.2014 15:39

P85e38t52r 38V75o39p26i56č96k33a 5982247957136

opravit kilometr silnice za rok v peti lidech se trema lopatama je opravdu výkon na zapis do knihy rekordů !

0/0
27.3.2014 11:34

P85e42t13r46a 33N19o82v63á47k75o25v97á 7428986514218

Dokud nejezdily přes Svobodák ani 4, dalo se přecházet relativně v pohodě, člověk nemusel koukat za záda a hlídat šaliny z Masaryčky. Teď už je to fakt běs se 4 a 9.

+3/−1
25.3.2014 10:20
Foto

L28i60b12o23r 89V27y12k70o62u74p26i32l 9526485849807

Daleko horší je Joštova ve vyústění České. Tam jezdí všechno, nepoznáte vozovku od chodníku, chodci se hrnou, přechody nejsou, horor

0/0
6.4.2014 13:20

J79o60z34e69f 31D58u23h77a13c32e89k 7761220773950

mne viac katastrofalne pride ked clovek vylezie z Mysi diry smer Vankovka. Nalavo spinave ghetto, v podchode reklama na nejaky bordel, uplna apokalypsa

+5/0
25.3.2014 10:19

P26a14v85e15l 47O21d81r23a68z39i41l 6824589917600

Plně souhlasím s tím, že první dojem, který nabízí nádraží a jeho okolí, je veskrze odporný, přestože to zase není nic tak výjimečného, Praha, hl.n., Gare du Nord, Keleti p.u. - to je všechno tak nějak podobné.

V článku je ale řada informací, které já vnímám jinak

- na přechodu pro chodce mají chodci přednost před auty, takže je vyloučeno, že by se museli autům vyhýbat.

- hodiny nejsou bariérou, ale tradičním místem srazů

- pokud vezu někoho na vlak, mohu zaparkovat u pošty, nebo u Tesca, pokud není místo přímo před nádražím, což často je. Ovšem, nefunguje to tak, že někoho přivezu na vlak, sednu si s ním do knajpy a tři hodiny na ten vlak čekáme, zatímco auto zavazí, že. Kromě toho existuje i MHD a taxi.

- řidička Kristýna měla pocit, že musí všechny chodce pustit, naprosto správně, protože přesně to jí ukládá zákon! - Masivní podchody jsou zcela pochopitelné, měly by tam být nemasivní, kde neprojdou dva lidi vedle sebe?? Jména Kotzian, Bielko jsou u každého dopravního problému v Brně.

+2/−1
25.3.2014 9:56

V21í97t90e44k 27V81e73č81e88r68e46k 7348209673365

Umístění nádraží je špičkové, varianta, že se někam posune a bude se v místě dnešního nádraží přesedat na tramvaj jedoucí k nádraží, je pěkná pitomost.

Bohužel v naší demokracii o tom v referendu nebo komunálkách budou rozhodovat Brňáci, protože je to nádraží v Brně. Přestože většina z nich nikdy do nebo z Brna vlakem nejela a město neopustila. Ale miliony dalších, kteří do města denně/týdně dojíždějí a kterých se to jediných týká, nejsou právě Brňáci a proto o tom rozhodovat nebudou.

+3/−2
25.3.2014 9:46

P35a57v83e77l 10O27d66r43a46z68i96l 6464659397890

Rozhodovat o tom nebude nikdo. Referendum už bylo, pro zachování umístění, ale nebylo právně závazné pro malou účast. Do města rozhodně nedojíždějí "miliony dalších."

+1/−1
25.3.2014 9:58

P74a64v84e52l 20M91o85r77a59v23e51c 3322959452108

Může být další referendum. Viz. http://referendum2014.cz/

0/0
26.3.2014 21:50

P85a71v55e41l 13O82d97r80a91z42i54l 6644539747290

P.S. ale narazil jste na to, co říkám sám, tedy ano, postavme nové nádraží pro dálkovou dopravu, ale lokální nechte tam, kde ho chtějí ti, kdo ho používají!

+1/−1
25.3.2014 10:02

I44v18a52n 98H93o81l49a66s 5567447498797

Jenže tím se nevyřeší hlavní skutečně racionální problém nádraží ve stávající poloze, tj. architektonická bariáre (nejen samotné nádraží, ale hlavně tratě k němu vedoucí).

0/−2
25.3.2014 14:55

P34a63v57e93l 69O96d45r81a35z90i33l 6354169757830

Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co?;-D

+2/0
25.3.2014 15:39

P91a19v65e36l 41O12d39r78a42z79i96l 6504289467140

P.S. ale ok, dejme tomu, že skutečně tratě zmizí a bude místo nich veřejná zeleň. Jak dlouho? Než to zastupitelé typu Macek za nějaké úplatky prodají na byty, kanceláře a podobnou výstavbu? Jde o mnoho hektarů pozemků v hodnotě mnoha miliard.

+2/0
25.3.2014 15:47

I97v96a63n 13H73o26l44a47s 5837667178927

> Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co

V případě současného brněnského železničního uzlu je těch tratí skutečně zbytečně mnoho, právě z toho důvodu, že už přes sto let (poprvé se ta myšlenka objevila v roce 1911) se nádraží odsunuje - proto je to po celou dobu víceméně jen provizorium s minimálními investicemi. Při vybudování nového nádraží "u řeky"  (mmch. v zátopovém pásmu) by tím vznikla další bariéra, zatímco ty původní v centru by nezmizely. Já osobě (poté, co se o tuto otázku detailně zajímám přes 20 let) sice jednoznačně preveruji ponechat nádraží v centru, jen připomínám, že vybudovat nové nádraží a současně ponechat funkční staré (pro regionálku) to území rozdrobí ještě víc).

0/0
25.3.2014 18:41

P92a53v84e26l 92O28d97r56a57z89i17l 6174779937840

Já měl za to, že nové nádraží by bylo při stávající trati, která je v současnosti víceméně nákladní, tedy že by se nové tratě nebudovaly. Ale budiž.

0/0
26.3.2014 12:26

P24a24v72e55l 27O45d31r91a35z71i12l 6114669577700

Mimochodem, vám, který se neustále zastáváte brněnských ouřadů, doporučuji tento výživný článek:

http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140324_2048841_brno-zpravy_daj

Prosím o stručný komentář.

0/0
25.3.2014 15:42

I81v68a34n 19H45o34l57a63s 5147327298887

Nevím, kde jste sebral, že se zastávám ůřadů. Já se zastávám rozhodnutí, která mi připadnou logická (a někomu holt zase ne), to není žádné zastávání se úřadů, ale konkrétních řešení.

Což s causou Macek (ostuda Magistrátu) nemá skutečně nic společného.

0/0
25.3.2014 18:46

P56a18v88e55l 35M78o41r29a33v21e21c 3892569712608

To je blbost mít dvě nádraží. Co když budu chtít přestupovat z rychlíku na osobák?

0/0
26.3.2014 21:51

P58a53v89e27l 41O98d85r17a47z82i68l 6574599667600

Uděláte to stejně, jako v Praze.

0/0
27.3.2014 12:40

P67a33v96e56l 73V83e46r25n76e31r 1343373472707

jiste, posunout nadrazi o 2-3 minuty jizdy salinou je opravdu neskutecny problem :-/. ja porad nevim, proc se posun nadrazi prezentuje, jako kdyby to melo byt do Modric, nebo snad jeste dal.

Problemem je vysoka koncetrace lidi ve spickach na jednom miste, prednadrazni prostor je proste vycerpan a s tim se udelat vic nedovede, leda by se bouralo. Studie presunu vubec nevypadaji spatne, ovsem politicka dohoda je v nekonecnu, navic vse bylo plano v dobe, kdy penize nebyly zas az tak velky problem, ted, v dobe pseudokrize to problem je.

+4/−2
25.3.2014 10:08

P57a44v61e73l 73O97d19r24a14z87i88l 6704109507720

Protože nejde o 2-3 minuty jízdy, ale o dvojí čekání a přestupování. Vysoká koncentrace lidí ve špičkách vůbec žádný problém nebyl v době, kdy byla nástupiště i před poštou (a vlakem jezdilo násobně víc lidí).

+3/0
25.3.2014 10:12

P66a31v81e62l 71V52e86r91n10e96r 1753223382227

jelikoz maji byt postavene nove trasy tramvajoveho vedeni (i misty, kde ted nic nevede), pak to s tim prestupovanim zas tak zhavy nebude. spis si budou muset lide zvyknout na uplne nove vedeni nekterych linek.

+1/−2
25.3.2014 10:24

P94a16v71e47l 46O89d48r16a83z84i67l 6514539287180

Až si uvědomíte, že tu nejsou lidi pro město, či pro vás (pokud patříte k nějakým plánovačům), ale přesně naopak, město pro lidi, tak možná zjistíte, že plácáte blbosti.

Co to je za kravinu, "budou si muset zvykonut?"

0/0
25.3.2014 15:44

P66a13v82e94l 51V20e10r52n73e74r 1273703512617

to neni kravina, to je to, co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach. vy byste asi nejradeji jezdil zpusobem doravy 80 let starym ne? sice byste se nikam nedostal, ale lidi by si na nic noveho nemuseli zvykat. super. Brno potrebuje tolik veci zmenit, aby se z nej stalo moderni mesto, ze nas z toho jednou bude bolet hlava, ale na ty zmeny si budeme muset zvyknout, protoze ony tu nakonec budou prave pro nas. uvedu jen namatkou - dokonceny mestsky okruh, kvalitni fotbalovy stadion, kvalitni hokejovy stadion, nove nadrazi, zrenovovane brownfieldy, dalnicni napojeni na Viden a Svitavy. Brno je krasne mesto, ale musi se mnoho udelat, aby to nebyla jen ta zatacka z Prahy na Viden.

+1/0
25.3.2014 16:58

I75v97a85n 80H11o19l81a27s 5327627608347

>co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach.

Až pochopíte, jaký je rozdíl mezi autobusovými (tedy doplňkovými) a tramvajovými (páteřními) linkami MHD (a to je potřeba brát v úvahu ještě řadu dalších rozdílů), tak lze pokračovat na věcné úrovni, do té doby to smysl nemá

0/0
25.3.2014 18:47

P59a46v95e94l 30V97e67r82n42e93r 1913263852117

az pochopite, ze reaguji na argument "kravina - si muset zvyknout", pak mozna ma cenu o necem diskutovat. kdyz jeden o voze a druhy o koze, diskuze je opravdu zbytecna.

0/0
25.3.2014 20:49

P94a62v96e71l 29O28d95r53a18z86i80l 6694529197360

Ale o tom se bavíme celou dobu, Mlho.

Vy prostě stavíte často zcela zbytečné vzdušné zámky, na které nejsou peníze a ještě blektáte něco o tom, že vás z toho bude bolet hlava.

Brno je krásné město i bez toho všeho, co byste rád postavil za cizí peníze :-P

0/0
26.3.2014 12:30

I49v80a30n 44H27o59l62a56s 5787547288127

Diskuse je zbytečná ve chvíli, kdy jedna strana začne uvádět příklady, které jsou naprosto mimo mísu. Zvyknout si na změnu tras páteřních tramvajových linek je úplně jiný level, než si zvykat na občasné změny v autobusech (které jsou navíc většinou způsobeny přirozenou změnou poptavky a přepravních proudů).

0/0
26.3.2014 13:58

P67e28t80r15a 69N93o98v23á28k29o59v43á 7418376164388

Vidíte, já mám přesně opačný názor právě z toho důvodu, že stávající nádraží kapacitně nestačí ani v prostoru vlaků, ani v prostoru MHD. Myslet si, že po přesunutí nádraží do nové polohy dojedu MHD na staré a zde přesednu a pojedu na nové, to je domněnka hodná dítěte z MŠ, a i tomu by v jeho nezkresleném myšlení docvaklo, že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

+1/−2
25.3.2014 10:23

I19v23a59n 55H57o56l92a23s 5717817678517

> že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

Všechny, které nyní jezdí ke starému? Těžko, že? Fór, je v tom, že vedení linek MHD se nejen v samotném prostoru nádraží jeho umístění přizpůsobovalo přes 100 let. Přesunutím nádraží se nevyčaruje stejně funkční přestupní uzel, jako je ten stávající. A podle současných dopravních studií je nereálné zajistit k nového mádraží stejně komfortní MHD, jako je ta stávající.

+2/0
25.3.2014 14:53

P41a16v28e27l 10O26d37r34a36z80i21l 6754529957170

R^

+2/0
25.3.2014 15:45

P29e30t85r12a 88N53o33v47á65k94o72v54á 7218356674428

Tak budeme mít hnusné staré kapacitně nedostačující nádraží, které se ale přizpůsobovalo 100 let. Něco jako přistavovat 100 let k domu přílepky, aby se do něj vešla větší a větší rodina. Kvalita.

0/−1
26.3.2014 13:28

I87v35a57n 80H22o11l42a43s 5257987808127

To nádraží nedostačuje mj. právě proto, že se s ním 100 let nic nedělá, takže dodnes například základ zabezpečovacícho zařízení starého desítky let neumožňuje efektivně využít všechna nástupiště. V žádném případě neplatí, že u stávajícího nádraží nejde kapacita zvýšit.

0/0
26.3.2014 13:49

I37v12a83n 12H61o48l72a92s 5847787788967

Jinak doporučuji naučit se lépe číst (či lépe chápat přečtené) - nepsal jsem, že se 100 let přizpůsobovalo nádraží, ale naopak že se nádraží (KOMU ČEMU) přizpůsobovalo 100 let vedení tramvajových linek, a to nikoliv pouze v bezprostřední blízkosti nádraží, ale i mnohem dál - v podstatě celé topologie sítě MHD v Brně je vytvořena právě na současném umístění nádraží a změnit ji rychle a levně tak, aby fungovala alespoň stejně efektivině po přesunu nádraží, je nereálné.

0/0
26.3.2014 14:01

P17a68v62e32l 36M70o26r98a67v47e33c 3492949242938

Zajímavé že třeba v Praze nebo Vídni to tak funguje.. V Praze rekonstrukce, ve Vídni nové nádraží stavěné přesně na místě původního.

0/0
26.3.2014 21:53

V27í86t52e85k 88V72e31č19e62r20e70k 7918729613745

Nevím, co se kolem toho tak nadělá. Dopravu auty bych tam úplně zakázal, na náměstí se taky nejezdí. Nádraží je pohodové, kousek od centra, většina tramvají do celého města hned před ním. A komu vadí "masivní podhody"? Ať si tam ten blbec zajde v době od 15-18 hod, kdy jdou lidi z práce. Ten podchod je pořád plný. A že se tím  prostorem každý snaží proběhnout a nezdržuje se tam? Proč by se měli lidi všude zdržovat? Jsou místa ke zdržování a místa k proběhnutí. Tohle je dopravní uzel a není žádoucí, aby se tam někdo zdržoval.

+1/0
25.3.2014 9:39

J57a18n 56K60a72r53l48í20č16e53k 5828801439888

Dopravu auty v okolí nádraží zakázat? Nejsem z Brna a autem jsem jel do centra celkem třikrát. Vždy vyzvednout nebo naopak vysadit své rodiče na... hlavím nádraží... Nějak si neumím představit vyklopit dva starší lidi se dvěma kufry někde na sídlišti s tím, že na nádraží si dojedou tram... pardon... šalinou...

+1/0
25.3.2014 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.