Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní nádraží, ostuda Brna, se revoluce nedočká. Úpravy budou dílčí

Chaos, špína, nelogické zábradlí, nebezpečí. Lidé přijíždějící do Brna mají z klíčového přestupního uzlu před hlavním nádražím hodně nepříjemné pocity. Prostor před nádražím je podle nové studie velmi stresující pro chodce i řidiče. Město chystá úpravy, budou však jen dílčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i42l69a22n 87S33l43á29m29a 2273277875519

Nádraží je opravdu "reprezentativní" :-(

Krásná secesní budova chátrá, před nádražím chybí do podchodu pojízdné schody a výtahy, ve špinavém,páchnoucím podchodu luxusní obchody...Takto asi nevypadá "předměstí Vídně", jas si někdy Brno říká :-(

0/0
28.3.2014 10:42

A18l87o67i65s 24K77o45v92a47ř64í49k 9815564221353

Čemu se divit, když Brno ovládají Soc/ODS mafiáni.   :-(

+2/0
25.3.2014 18:11

K90a67t42e40ř55i48n72a 49D37u38b23s74k25á 7357225616494

Proč by mělo mít vedení Brna zájem na tom, aby se přednádražní prostor opravil tak, aby splňoval představu o slušném a funkčním veřejném prostoru? Jednak by tyto úpravy stály příliš málo prostředků z veřejného rozpočtu a za druhé by si ještě více lidí řeklo, že je tím pádem zbytečné nádraží přesouvat, když nyní ostudný prostor před ním konečně vypadá slušně, ne?

+7/0
25.3.2014 12:13
Foto

L42i67b73o79r 56V47y98k89o38u93p77i30l 9406405209187

Absolutní souhlas.

0/0
6.4.2014 13:18

P72e37t59r 83V57o94p68i24č27k38a 5842647697766

Brno:

- hlavní nádraží

- jižní centrum - brownfieldy

- fotbalovy stadion

- hokejovy stadion

- městský stadion - zábrdovický stadion - areál zbrojovky Brno je přesně takové, jaké má zastupitele. Rv Kamkoliv se člověk podívá, vidí ukázkový případ. Několik let vyhořelý dům přímo v centru Brna, prázdné lebedou porostlé parcely na spekulativních pozemcích rovněž v centru brna, oprava 100 metru silnice Pionýrská víc než rok, nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů, více než 15 měsíců, než se zrevitalizovalo prostranství před Janačkovým divadlem, to byl boj asi tak na 20 let .... katastrofa, hnus, znechucení. Penis na náměstí je už jen třešnička na dortu ..... Ale blíží se komunální volby, no to zas budou mít všichni plnou hubu slibů ;-€Rv

+5/−1
25.3.2014 11:24

P22e51t86r 42V24o54p60i76č44k30a 5422497277536

pardon, městským a zabrdovickym stadionem jsem myslel bazény.

Ten zábrdovický je historická památka a nelze jej rekonstruovat. Ani bych se nedivil, kdyby někdo za památku moderní doby prohlásil hotel Boby Rv

0/0
25.3.2014 11:28

P94a29v96e96l 12O66d52r96a62z76i91l 6464979587620

Mno já nevím, bazén v zábrdkách se rekonstruoval nedávno. Komplet nový areál je na monte bů a v řečkách.

Co se týče těch termínů, tak milady horákové je ještě ok, na Řipské budou dělat z křižovatky kruháč taky 15 měsíců ;-D Přitom ta křižovatka je na důležité spojnici Slatina-líšeň (další je Otakara ševčíka a na druhou stranu u staré líšně kruháč na Rohlenku. Samozřejmě v šest večer už tam není ani noha.

+1/0
25.3.2014 15:35
Foto

L28i61b44o30r 60V81y35k42o97u25p65i56l 9956925399507

Koupaliště v Zábrdovicích se opravovalo za pí. primátorky Lastovecké. Proto se nedá do vody skákat z památkově chráněné věže, která se ocitla mimo bazén. A paní primátorka to komentovala, že by to celé býval zachránil jeden bagr s pilným pilotem.

0/0
6.4.2014 13:17

T17o77m24a29s 96C40e86n61e13k 6347244880203

1. Hlavní nádraží - to jsme si odrovnali sami, byly peníze z EU, bylo připravené, realizace byla odstavena lidmi, připouštím, že politici málo vysvětlovali, ale tady se lze zlobit jen sami na sebe

2. Brownfieldy - to se hodně odvíjí od finančních možností a investorů, kteří - nejsou.

3. Fotbalový stadión, na nový nejsou peníze, klub má problém sehnat sponzory, natož stavět, je blbost, aby to celý zatáhlo město, když se tady hrál poslední mač nároďáku (Finsko) byla z toho celonárodní ostuda kvůli fanouškům, kteří si na národním týmu léčili svůj národovecký mindrák vůči Praze, takže svaz nám taky nepomůže, úroveň klubu prachmizerná, naco nový stadion?

4. Hokejový stadion je, 400mega proinvestováno a k čemu nový? Pokud někdo nepředloži smysluplnou vizi hospodaření. Brno má celkem velký problém se sháněním sponzorů, není tu ani uhelná pánev ani železárny.....

Ano sliby, ale na to už by si lidi mohli dát pozor.

+5/0
25.3.2014 12:09

P76a56v11e23l 26H67o97u29s65k71a 3691865980808

R^

0/0
25.3.2014 12:57

I46v19a56n 14H33o36l84a68s 5827397648867

ad 1. - Nikoliv lidmi, další etapu výstavby (po dokončení odstavného nádraží v Heršpicích) zarazilo ministerstvo dopravy za Bárty. Mmch. peníze z EU nebudou platit zdaleka celé nádraží, ale jen asi polovinu nákladů (jsou definovány na "průjezd Brnem").

+1/0
25.3.2014 14:47

P76a20v64e82l 64O18d72r70a58z39i93l 6254139397140

1. Kdyby se místo nesmyslných odsunů naplánovala revitalizace nádraží v současné, logické poloze, tak by nikdo proti nebyl

2. Pokud má investor platit 3000/m2 čerstvého pozemku, nebo to stejné za BF plus náklady na likvidaci eko zátěže, tak co si asi vybere, že.

3. a 4. Když budou hrát slušnej level, budou sponzoři a stadion. Zatím není důvod něco stavět.

0/0
25.3.2014 15:37

I64v50a42n 36H63o74l37a62s 5837967578397

> nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů,

????? Milada Horáková se opravuje celá - od Koliště až po Dětskou nemocnici, což je přes tři čtvrtě kilometru. Jasně, když se napíše 200, dá se na to víc nadávat.

0/0
25.3.2014 14:48

P79a53v54e67l 66O32d58r56a80z48i91l 6394459837320

Je to 690 metrů :-P

0/0
25.3.2014 15:39

P46e76t37r 83V80o48p36i55č89k71a 5872397127816

opravit kilometr silnice za rok v peti lidech se trema lopatama je opravdu výkon na zapis do knihy rekordů !

0/0
27.3.2014 11:34

P22e75t90r53a 97N63o94v77á92k55o74v77á 7488346784128

Dokud nejezdily přes Svobodák ani 4, dalo se přecházet relativně v pohodě, člověk nemusel koukat za záda a hlídat šaliny z Masaryčky. Teď už je to fakt běs se 4 a 9.

+3/−1
25.3.2014 10:20
Foto

L91i27b62o50r 78V14y10k90o83u39p42i69l 9956595599907

Daleko horší je Joštova ve vyústění České. Tam jezdí všechno, nepoznáte vozovku od chodníku, chodci se hrnou, přechody nejsou, horor

0/0
6.4.2014 13:20

J26o52z54e84f 51D47u16h29a39c79e85k 7341810733750

mne viac katastrofalne pride ked clovek vylezie z Mysi diry smer Vankovka. Nalavo spinave ghetto, v podchode reklama na nejaky bordel, uplna apokalypsa

+5/0
25.3.2014 10:19

P33a33v88e86l 35O37d43r76a18z74i10l 6684689317350

Plně souhlasím s tím, že první dojem, který nabízí nádraží a jeho okolí, je veskrze odporný, přestože to zase není nic tak výjimečného, Praha, hl.n., Gare du Nord, Keleti p.u. - to je všechno tak nějak podobné.

V článku je ale řada informací, které já vnímám jinak

- na přechodu pro chodce mají chodci přednost před auty, takže je vyloučeno, že by se museli autům vyhýbat.

- hodiny nejsou bariérou, ale tradičním místem srazů

- pokud vezu někoho na vlak, mohu zaparkovat u pošty, nebo u Tesca, pokud není místo přímo před nádražím, což často je. Ovšem, nefunguje to tak, že někoho přivezu na vlak, sednu si s ním do knajpy a tři hodiny na ten vlak čekáme, zatímco auto zavazí, že. Kromě toho existuje i MHD a taxi.

- řidička Kristýna měla pocit, že musí všechny chodce pustit, naprosto správně, protože přesně to jí ukládá zákon! - Masivní podchody jsou zcela pochopitelné, měly by tam být nemasivní, kde neprojdou dva lidi vedle sebe?? Jména Kotzian, Bielko jsou u každého dopravního problému v Brně.

+2/−1
25.3.2014 9:56

V80í43t95e82k 60V95e78č93e60r53e20k 7428219983275

Umístění nádraží je špičkové, varianta, že se někam posune a bude se v místě dnešního nádraží přesedat na tramvaj jedoucí k nádraží, je pěkná pitomost.

Bohužel v naší demokracii o tom v referendu nebo komunálkách budou rozhodovat Brňáci, protože je to nádraží v Brně. Přestože většina z nich nikdy do nebo z Brna vlakem nejela a město neopustila. Ale miliony dalších, kteří do města denně/týdně dojíždějí a kterých se to jediných týká, nejsou právě Brňáci a proto o tom rozhodovat nebudou.

+3/−2
25.3.2014 9:46

P75a19v19e62l 19O45d17r71a34z63i82l 6744469197500

Rozhodovat o tom nebude nikdo. Referendum už bylo, pro zachování umístění, ale nebylo právně závazné pro malou účast. Do města rozhodně nedojíždějí "miliony dalších."

+1/−1
25.3.2014 9:58

P47a97v13e97l 52M37o97r23a79v53e38c 3382429242938

Může být další referendum. Viz. http://referendum2014.cz/

0/0
26.3.2014 21:50

P32a77v89e98l 90O59d15r22a88z73i70l 6714289777300

P.S. ale narazil jste na to, co říkám sám, tedy ano, postavme nové nádraží pro dálkovou dopravu, ale lokální nechte tam, kde ho chtějí ti, kdo ho používají!

+1/−1
25.3.2014 10:02

I41v84a19n 75H71o44l17a10s 5737477208947

Jenže tím se nevyřeší hlavní skutečně racionální problém nádraží ve stávající poloze, tj. architektonická bariáre (nejen samotné nádraží, ale hlavně tratě k němu vedoucí).

0/−2
25.3.2014 14:55

P82a64v17e77l 39O19d69r59a96z56i20l 6594279417850

Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co?;-D

+2/0
25.3.2014 15:39

P23a33v81e65l 78O45d58r21a53z28i66l 6514599257760

P.S. ale ok, dejme tomu, že skutečně tratě zmizí a bude místo nich veřejná zeleň. Jak dlouho? Než to zastupitelé typu Macek za nějaké úplatky prodají na byty, kanceláře a podobnou výstavbu? Jde o mnoho hektarů pozemků v hodnotě mnoha miliard.

+2/0
25.3.2014 15:47

I25v61a79n 64H32o56l81a94s 5407617588277

> Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co

V případě současného brněnského železničního uzlu je těch tratí skutečně zbytečně mnoho, právě z toho důvodu, že už přes sto let (poprvé se ta myšlenka objevila v roce 1911) se nádraží odsunuje - proto je to po celou dobu víceméně jen provizorium s minimálními investicemi. Při vybudování nového nádraží "u řeky"  (mmch. v zátopovém pásmu) by tím vznikla další bariéra, zatímco ty původní v centru by nezmizely. Já osobě (poté, co se o tuto otázku detailně zajímám přes 20 let) sice jednoznačně preveruji ponechat nádraží v centru, jen připomínám, že vybudovat nové nádraží a současně ponechat funkční staré (pro regionálku) to území rozdrobí ještě víc).

0/0
25.3.2014 18:41

P32a84v74e59l 57O39d57r92a76z91i80l 6414599337530

Já měl za to, že nové nádraží by bylo při stávající trati, která je v současnosti víceméně nákladní, tedy že by se nové tratě nebudovaly. Ale budiž.

0/0
26.3.2014 12:26

P62a59v71e66l 19O44d30r40a57z79i62l 6194399417380

Mimochodem, vám, který se neustále zastáváte brněnských ouřadů, doporučuji tento výživný článek:

http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140324_2048841_brno-zpravy_daj

Prosím o stručný komentář.

0/0
25.3.2014 15:42

I50v13a29n 27H35o35l78a68s 5187217118317

Nevím, kde jste sebral, že se zastávám ůřadů. Já se zastávám rozhodnutí, která mi připadnou logická (a někomu holt zase ne), to není žádné zastávání se úřadů, ale konkrétních řešení.

Což s causou Macek (ostuda Magistrátu) nemá skutečně nic společného.

0/0
25.3.2014 18:46

P10a33v79e48l 15M98o12r28a45v68e94c 3492829122548

To je blbost mít dvě nádraží. Co když budu chtít přestupovat z rychlíku na osobák?

0/0
26.3.2014 21:51

P26a78v93e30l 28O61d48r50a77z21i41l 6964289837890

Uděláte to stejně, jako v Praze.

0/0
27.3.2014 12:40

P62a54v17e22l 29V16e77r41n57e20r 1363223912817

jiste, posunout nadrazi o 2-3 minuty jizdy salinou je opravdu neskutecny problem :-/. ja porad nevim, proc se posun nadrazi prezentuje, jako kdyby to melo byt do Modric, nebo snad jeste dal.

Problemem je vysoka koncetrace lidi ve spickach na jednom miste, prednadrazni prostor je proste vycerpan a s tim se udelat vic nedovede, leda by se bouralo. Studie presunu vubec nevypadaji spatne, ovsem politicka dohoda je v nekonecnu, navic vse bylo plano v dobe, kdy penize nebyly zas az tak velky problem, ted, v dobe pseudokrize to problem je.

+4/−2
25.3.2014 10:08

P18a79v44e32l 80O62d88r24a90z82i69l 6614829127360

Protože nejde o 2-3 minuty jízdy, ale o dvojí čekání a přestupování. Vysoká koncentrace lidí ve špičkách vůbec žádný problém nebyl v době, kdy byla nástupiště i před poštou (a vlakem jezdilo násobně víc lidí).

+3/0
25.3.2014 10:12

P72a12v83e44l 55V15e49r41n69e82r 1473473472467

jelikoz maji byt postavene nove trasy tramvajoveho vedeni (i misty, kde ted nic nevede), pak to s tim prestupovanim zas tak zhavy nebude. spis si budou muset lide zvyknout na uplne nove vedeni nekterych linek.

+1/−2
25.3.2014 10:24

P20a91v49e55l 67O68d41r96a73z46i31l 6104489637340

Až si uvědomíte, že tu nejsou lidi pro město, či pro vás (pokud patříte k nějakým plánovačům), ale přesně naopak, město pro lidi, tak možná zjistíte, že plácáte blbosti.

Co to je za kravinu, "budou si muset zvykonut?"

0/0
25.3.2014 15:44

P52a67v33e75l 14V83e17r51n76e46r 1763673482747

to neni kravina, to je to, co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach. vy byste asi nejradeji jezdil zpusobem doravy 80 let starym ne? sice byste se nikam nedostal, ale lidi by si na nic noveho nemuseli zvykat. super. Brno potrebuje tolik veci zmenit, aby se z nej stalo moderni mesto, ze nas z toho jednou bude bolet hlava, ale na ty zmeny si budeme muset zvyknout, protoze ony tu nakonec budou prave pro nas. uvedu jen namatkou - dokonceny mestsky okruh, kvalitni fotbalovy stadion, kvalitni hokejovy stadion, nove nadrazi, zrenovovane brownfieldy, dalnicni napojeni na Viden a Svitavy. Brno je krasne mesto, ale musi se mnoho udelat, aby to nebyla jen ta zatacka z Prahy na Viden.

+1/0
25.3.2014 16:58

I49v42a24n 50H76o79l90a30s 5157247428947

>co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach.

Až pochopíte, jaký je rozdíl mezi autobusovými (tedy doplňkovými) a tramvajovými (páteřními) linkami MHD (a to je potřeba brát v úvahu ještě řadu dalších rozdílů), tak lze pokračovat na věcné úrovni, do té doby to smysl nemá

0/0
25.3.2014 18:47

P75a37v46e22l 54V65e85r16n26e24r 1243713432617

az pochopite, ze reaguji na argument "kravina - si muset zvyknout", pak mozna ma cenu o necem diskutovat. kdyz jeden o voze a druhy o koze, diskuze je opravdu zbytecna.

0/0
25.3.2014 20:49

P12a49v71e19l 90O11d91r32a33z13i17l 6594719827430

Ale o tom se bavíme celou dobu, Mlho.

Vy prostě stavíte často zcela zbytečné vzdušné zámky, na které nejsou peníze a ještě blektáte něco o tom, že vás z toho bude bolet hlava.

Brno je krásné město i bez toho všeho, co byste rád postavil za cizí peníze :-P

0/0
26.3.2014 12:30

I32v62a18n 42H19o18l79a15s 5647917218807

Diskuse je zbytečná ve chvíli, kdy jedna strana začne uvádět příklady, které jsou naprosto mimo mísu. Zvyknout si na změnu tras páteřních tramvajových linek je úplně jiný level, než si zvykat na občasné změny v autobusech (které jsou navíc většinou způsobeny přirozenou změnou poptavky a přepravních proudů).

0/0
26.3.2014 13:58

P41e57t35r28a 51N17o25v77á51k57o95v32á 7418126534148

Vidíte, já mám přesně opačný názor právě z toho důvodu, že stávající nádraží kapacitně nestačí ani v prostoru vlaků, ani v prostoru MHD. Myslet si, že po přesunutí nádraží do nové polohy dojedu MHD na staré a zde přesednu a pojedu na nové, to je domněnka hodná dítěte z MŠ, a i tomu by v jeho nezkresleném myšlení docvaklo, že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

+1/−2
25.3.2014 10:23

I43v15a94n 93H13o71l92a61s 5157397338527

> že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

Všechny, které nyní jezdí ke starému? Těžko, že? Fór, je v tom, že vedení linek MHD se nejen v samotném prostoru nádraží jeho umístění přizpůsobovalo přes 100 let. Přesunutím nádraží se nevyčaruje stejně funkční přestupní uzel, jako je ten stávající. A podle současných dopravních studií je nereálné zajistit k nového mádraží stejně komfortní MHD, jako je ta stávající.

+2/0
25.3.2014 14:53

P32a44v16e26l 79O29d60r73a96z84i64l 6514559147910

R^

+2/0
25.3.2014 15:45

P73e66t85r11a 16N64o75v70á58k96o27v77á 7688636734238

Tak budeme mít hnusné staré kapacitně nedostačující nádraží, které se ale přizpůsobovalo 100 let. Něco jako přistavovat 100 let k domu přílepky, aby se do něj vešla větší a větší rodina. Kvalita.

0/−1
26.3.2014 13:28

I22v82a71n 55H17o51l78a52s 5217517788167

To nádraží nedostačuje mj. právě proto, že se s ním 100 let nic nedělá, takže dodnes například základ zabezpečovacícho zařízení starého desítky let neumožňuje efektivně využít všechna nástupiště. V žádném případě neplatí, že u stávajícího nádraží nejde kapacita zvýšit.

0/0
26.3.2014 13:49

I57v50a52n 47H97o79l29a93s 5297377278877

Jinak doporučuji naučit se lépe číst (či lépe chápat přečtené) - nepsal jsem, že se 100 let přizpůsobovalo nádraží, ale naopak že se nádraží (KOMU ČEMU) přizpůsobovalo 100 let vedení tramvajových linek, a to nikoliv pouze v bezprostřední blízkosti nádraží, ale i mnohem dál - v podstatě celé topologie sítě MHD v Brně je vytvořena právě na současném umístění nádraží a změnit ji rychle a levně tak, aby fungovala alespoň stejně efektivině po přesunu nádraží, je nereálné.

0/0
26.3.2014 14:01

P56a72v57e29l 62M51o90r19a33v70e51c 3672839582848

Zajímavé že třeba v Praze nebo Vídni to tak funguje.. V Praze rekonstrukce, ve Vídni nové nádraží stavěné přesně na místě původního.

0/0
26.3.2014 21:53

V32í86t42e89k 64V85e68č23e18r53e79k 7788889443785

Nevím, co se kolem toho tak nadělá. Dopravu auty bych tam úplně zakázal, na náměstí se taky nejezdí. Nádraží je pohodové, kousek od centra, většina tramvají do celého města hned před ním. A komu vadí "masivní podhody"? Ať si tam ten blbec zajde v době od 15-18 hod, kdy jdou lidi z práce. Ten podchod je pořád plný. A že se tím  prostorem každý snaží proběhnout a nezdržuje se tam? Proč by se měli lidi všude zdržovat? Jsou místa ke zdržování a místa k proběhnutí. Tohle je dopravní uzel a není žádoucí, aby se tam někdo zdržoval.

+1/0
25.3.2014 9:39

J93a84n 65K83a97r43l92í58č89e68k 5608681829858

Dopravu auty v okolí nádraží zakázat? Nejsem z Brna a autem jsem jel do centra celkem třikrát. Vždy vyzvednout nebo naopak vysadit své rodiče na... hlavím nádraží... Nějak si neumím představit vyklopit dva starší lidi se dvěma kufry někde na sídlišti s tím, že na nádraží si dojedou tram... pardon... šalinou...

+1/0
25.3.2014 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.