Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní nádraží, ostuda Brna, se revoluce nedočká. Úpravy budou dílčí

Chaos, špína, nelogické zábradlí, nebezpečí. Lidé přijíždějící do Brna mají z klíčového přestupního uzlu před hlavním nádražím hodně nepříjemné pocity. Prostor před nádražím je podle nové studie velmi stresující pro chodce i řidiče. Město chystá úpravy, budou však jen dílčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i85l97a33n 73S42l73á31m98a 2383897655869

Nádraží je opravdu "reprezentativní" :-(

Krásná secesní budova chátrá, před nádražím chybí do podchodu pojízdné schody a výtahy, ve špinavém,páchnoucím podchodu luxusní obchody...Takto asi nevypadá "předměstí Vídně", jas si někdy Brno říká :-(

0/0
28.3.2014 10:42

A27l59o22i53s 52K21o47v35a55ř27í48k 9655164281323

Čemu se divit, když Brno ovládají Soc/ODS mafiáni.   :-(

+2/0
25.3.2014 18:11

K16a31t24e66ř46i11n60a 49D61u89b46s70k93á 7497865226424

Proč by mělo mít vedení Brna zájem na tom, aby se přednádražní prostor opravil tak, aby splňoval představu o slušném a funkčním veřejném prostoru? Jednak by tyto úpravy stály příliš málo prostředků z veřejného rozpočtu a za druhé by si ještě více lidí řeklo, že je tím pádem zbytečné nádraží přesouvat, když nyní ostudný prostor před ním konečně vypadá slušně, ne?

+7/0
25.3.2014 12:13
Foto

L91i12b52o40r 40V59y20k77o57u86p89i68l 9596675669237

Absolutní souhlas.

0/0
6.4.2014 13:18

P51e24t76r 24V32o28p85i65č19k60a 5632157507526

Brno:

- hlavní nádraží

- jižní centrum - brownfieldy

- fotbalovy stadion

- hokejovy stadion

- městský stadion - zábrdovický stadion - areál zbrojovky Brno je přesně takové, jaké má zastupitele. Rv Kamkoliv se člověk podívá, vidí ukázkový případ. Několik let vyhořelý dům přímo v centru Brna, prázdné lebedou porostlé parcely na spekulativních pozemcích rovněž v centru brna, oprava 100 metru silnice Pionýrská víc než rok, nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů, více než 15 měsíců, než se zrevitalizovalo prostranství před Janačkovým divadlem, to byl boj asi tak na 20 let .... katastrofa, hnus, znechucení. Penis na náměstí je už jen třešnička na dortu ..... Ale blíží se komunální volby, no to zas budou mít všichni plnou hubu slibů ;-€Rv

+5/−1
25.3.2014 11:24

P84e67t15r 15V73o14p74i90č75k70a 5132887877236

pardon, městským a zabrdovickym stadionem jsem myslel bazény.

Ten zábrdovický je historická památka a nelze jej rekonstruovat. Ani bych se nedivil, kdyby někdo za památku moderní doby prohlásil hotel Boby Rv

0/0
25.3.2014 11:28

P69a80v12e32l 78O56d52r35a19z97i20l 6724259857310

Mno já nevím, bazén v zábrdkách se rekonstruoval nedávno. Komplet nový areál je na monte bů a v řečkách.

Co se týče těch termínů, tak milady horákové je ještě ok, na Řipské budou dělat z křižovatky kruháč taky 15 měsíců ;-D Přitom ta křižovatka je na důležité spojnici Slatina-líšeň (další je Otakara ševčíka a na druhou stranu u staré líšně kruháč na Rohlenku. Samozřejmě v šest večer už tam není ani noha.

+1/0
25.3.2014 15:35
Foto

L78i95b14o37r 15V11y31k62o53u92p61i48l 9596475169207

Koupaliště v Zábrdovicích se opravovalo za pí. primátorky Lastovecké. Proto se nedá do vody skákat z památkově chráněné věže, která se ocitla mimo bazén. A paní primátorka to komentovala, že by to celé býval zachránil jeden bagr s pilným pilotem.

0/0
6.4.2014 13:17

T43o40m71a95s 37C58e40n35e92k 6987594580163

1. Hlavní nádraží - to jsme si odrovnali sami, byly peníze z EU, bylo připravené, realizace byla odstavena lidmi, připouštím, že politici málo vysvětlovali, ale tady se lze zlobit jen sami na sebe

2. Brownfieldy - to se hodně odvíjí od finančních možností a investorů, kteří - nejsou.

3. Fotbalový stadión, na nový nejsou peníze, klub má problém sehnat sponzory, natož stavět, je blbost, aby to celý zatáhlo město, když se tady hrál poslední mač nároďáku (Finsko) byla z toho celonárodní ostuda kvůli fanouškům, kteří si na národním týmu léčili svůj národovecký mindrák vůči Praze, takže svaz nám taky nepomůže, úroveň klubu prachmizerná, naco nový stadion?

4. Hokejový stadion je, 400mega proinvestováno a k čemu nový? Pokud někdo nepředloži smysluplnou vizi hospodaření. Brno má celkem velký problém se sháněním sponzorů, není tu ani uhelná pánev ani železárny.....

Ano sliby, ale na to už by si lidi mohli dát pozor.

+5/0
25.3.2014 12:09

P94a10v88e88l 69H96o74u97s61k81a 3221475270588

R^

0/0
25.3.2014 12:57

I39v26a18n 92H86o13l86a75s 5427527898927

ad 1. - Nikoliv lidmi, další etapu výstavby (po dokončení odstavného nádraží v Heršpicích) zarazilo ministerstvo dopravy za Bárty. Mmch. peníze z EU nebudou platit zdaleka celé nádraží, ale jen asi polovinu nákladů (jsou definovány na "průjezd Brnem").

+1/0
25.3.2014 14:47

P30a64v78e43l 15O50d72r56a57z92i72l 6584889507400

1. Kdyby se místo nesmyslných odsunů naplánovala revitalizace nádraží v současné, logické poloze, tak by nikdo proti nebyl

2. Pokud má investor platit 3000/m2 čerstvého pozemku, nebo to stejné za BF plus náklady na likvidaci eko zátěže, tak co si asi vybere, že.

3. a 4. Když budou hrát slušnej level, budou sponzoři a stadion. Zatím není důvod něco stavět.

0/0
25.3.2014 15:37

I21v81a57n 59H57o19l10a11s 5187847168727

> nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů,

????? Milada Horáková se opravuje celá - od Koliště až po Dětskou nemocnici, což je přes tři čtvrtě kilometru. Jasně, když se napíše 200, dá se na to víc nadávat.

0/0
25.3.2014 14:48

P54a29v29e66l 45O97d76r75a19z29i27l 6754709747700

Je to 690 metrů :-P

0/0
25.3.2014 15:39

P11e45t53r 58V13o45p72i75č93k84a 5922427827306

opravit kilometr silnice za rok v peti lidech se trema lopatama je opravdu výkon na zapis do knihy rekordů !

0/0
27.3.2014 11:34

P63e69t58r98a 77N27o37v37á35k37o60v22á 7748306914638

Dokud nejezdily přes Svobodák ani 4, dalo se přecházet relativně v pohodě, člověk nemusel koukat za záda a hlídat šaliny z Masaryčky. Teď už je to fakt běs se 4 a 9.

+3/−1
25.3.2014 10:20
Foto

L80i87b82o47r 98V64y64k35o12u37p81i52l 9356815529657

Daleko horší je Joštova ve vyústění České. Tam jezdí všechno, nepoznáte vozovku od chodníku, chodci se hrnou, přechody nejsou, horor

0/0
6.4.2014 13:20

J92o55z54e59f 68D76u92h56a43c72e20k 7251970893700

mne viac katastrofalne pride ked clovek vylezie z Mysi diry smer Vankovka. Nalavo spinave ghetto, v podchode reklama na nejaky bordel, uplna apokalypsa

+5/0
25.3.2014 10:19

P51a83v39e14l 14O59d45r31a98z14i32l 6954509457830

Plně souhlasím s tím, že první dojem, který nabízí nádraží a jeho okolí, je veskrze odporný, přestože to zase není nic tak výjimečného, Praha, hl.n., Gare du Nord, Keleti p.u. - to je všechno tak nějak podobné.

V článku je ale řada informací, které já vnímám jinak

- na přechodu pro chodce mají chodci přednost před auty, takže je vyloučeno, že by se museli autům vyhýbat.

- hodiny nejsou bariérou, ale tradičním místem srazů

- pokud vezu někoho na vlak, mohu zaparkovat u pošty, nebo u Tesca, pokud není místo přímo před nádražím, což často je. Ovšem, nefunguje to tak, že někoho přivezu na vlak, sednu si s ním do knajpy a tři hodiny na ten vlak čekáme, zatímco auto zavazí, že. Kromě toho existuje i MHD a taxi.

- řidička Kristýna měla pocit, že musí všechny chodce pustit, naprosto správně, protože přesně to jí ukládá zákon! - Masivní podchody jsou zcela pochopitelné, měly by tam být nemasivní, kde neprojdou dva lidi vedle sebe?? Jména Kotzian, Bielko jsou u každého dopravního problému v Brně.

+2/−1
25.3.2014 9:56

V12í52t83e94k 29V29e74č41e94r13e94k 7358149353535

Umístění nádraží je špičkové, varianta, že se někam posune a bude se v místě dnešního nádraží přesedat na tramvaj jedoucí k nádraží, je pěkná pitomost.

Bohužel v naší demokracii o tom v referendu nebo komunálkách budou rozhodovat Brňáci, protože je to nádraží v Brně. Přestože většina z nich nikdy do nebo z Brna vlakem nejela a město neopustila. Ale miliony dalších, kteří do města denně/týdně dojíždějí a kterých se to jediných týká, nejsou právě Brňáci a proto o tom rozhodovat nebudou.

+3/−2
25.3.2014 9:46

P48a37v21e66l 40O68d94r77a47z16i57l 6344559547450

Rozhodovat o tom nebude nikdo. Referendum už bylo, pro zachování umístění, ale nebylo právně závazné pro malou účast. Do města rozhodně nedojíždějí "miliony dalších."

+1/−1
25.3.2014 9:58

P79a52v20e59l 69M66o41r13a70v51e75c 3512449102198

Může být další referendum. Viz. http://referendum2014.cz/

0/0
26.3.2014 21:50

P33a40v94e54l 65O94d84r83a14z24i17l 6744469877710

P.S. ale narazil jste na to, co říkám sám, tedy ano, postavme nové nádraží pro dálkovou dopravu, ale lokální nechte tam, kde ho chtějí ti, kdo ho používají!

+1/−1
25.3.2014 10:02

I93v29a86n 58H33o51l25a53s 5657857178347

Jenže tím se nevyřeší hlavní skutečně racionální problém nádraží ve stávající poloze, tj. architektonická bariáre (nejen samotné nádraží, ale hlavně tratě k němu vedoucí).

0/−2
25.3.2014 14:55

P50a25v64e27l 60O76d37r82a26z38i10l 6884509947680

Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co?;-D

+2/0
25.3.2014 15:39

P15a45v62e91l 94O24d97r56a55z63i84l 6764669187860

P.S. ale ok, dejme tomu, že skutečně tratě zmizí a bude místo nich veřejná zeleň. Jak dlouho? Než to zastupitelé typu Macek za nějaké úplatky prodají na byty, kanceláře a podobnou výstavbu? Jde o mnoho hektarů pozemků v hodnotě mnoha miliard.

+2/0
25.3.2014 15:47

I39v68a57n 69H43o67l49a95s 5557967188157

> Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co

V případě současného brněnského železničního uzlu je těch tratí skutečně zbytečně mnoho, právě z toho důvodu, že už přes sto let (poprvé se ta myšlenka objevila v roce 1911) se nádraží odsunuje - proto je to po celou dobu víceméně jen provizorium s minimálními investicemi. Při vybudování nového nádraží "u řeky"  (mmch. v zátopovém pásmu) by tím vznikla další bariéra, zatímco ty původní v centru by nezmizely. Já osobě (poté, co se o tuto otázku detailně zajímám přes 20 let) sice jednoznačně preveruji ponechat nádraží v centru, jen připomínám, že vybudovat nové nádraží a současně ponechat funkční staré (pro regionálku) to území rozdrobí ještě víc).

0/0
25.3.2014 18:41

P55a65v29e97l 18O37d82r19a18z12i93l 6224209517680

Já měl za to, že nové nádraží by bylo při stávající trati, která je v současnosti víceméně nákladní, tedy že by se nové tratě nebudovaly. Ale budiž.

0/0
26.3.2014 12:26

P18a62v74e10l 70O74d39r97a41z40i79l 6604109647480

Mimochodem, vám, který se neustále zastáváte brněnských ouřadů, doporučuji tento výživný článek:

http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140324_2048841_brno-zpravy_daj

Prosím o stručný komentář.

0/0
25.3.2014 15:42

I16v93a85n 18H52o89l36a65s 5757487838977

Nevím, kde jste sebral, že se zastávám ůřadů. Já se zastávám rozhodnutí, která mi připadnou logická (a někomu holt zase ne), to není žádné zastávání se úřadů, ale konkrétních řešení.

Což s causou Macek (ostuda Magistrátu) nemá skutečně nic společného.

0/0
25.3.2014 18:46

P77a36v73e45l 59M91o98r41a42v80e96c 3472409262668

To je blbost mít dvě nádraží. Co když budu chtít přestupovat z rychlíku na osobák?

0/0
26.3.2014 21:51

P87a66v38e76l 82O53d68r94a10z35i11l 6984779817960

Uděláte to stejně, jako v Praze.

0/0
27.3.2014 12:40

P98a61v86e75l 60V70e66r94n29e68r 1103333152357

jiste, posunout nadrazi o 2-3 minuty jizdy salinou je opravdu neskutecny problem :-/. ja porad nevim, proc se posun nadrazi prezentuje, jako kdyby to melo byt do Modric, nebo snad jeste dal.

Problemem je vysoka koncetrace lidi ve spickach na jednom miste, prednadrazni prostor je proste vycerpan a s tim se udelat vic nedovede, leda by se bouralo. Studie presunu vubec nevypadaji spatne, ovsem politicka dohoda je v nekonecnu, navic vse bylo plano v dobe, kdy penize nebyly zas az tak velky problem, ted, v dobe pseudokrize to problem je.

+4/−2
25.3.2014 10:08

P95a48v77e36l 32O47d98r47a71z10i54l 6194419737190

Protože nejde o 2-3 minuty jízdy, ale o dvojí čekání a přestupování. Vysoká koncentrace lidí ve špičkách vůbec žádný problém nebyl v době, kdy byla nástupiště i před poštou (a vlakem jezdilo násobně víc lidí).

+3/0
25.3.2014 10:12

P57a91v31e59l 45V80e45r59n64e64r 1943303702187

jelikoz maji byt postavene nove trasy tramvajoveho vedeni (i misty, kde ted nic nevede), pak to s tim prestupovanim zas tak zhavy nebude. spis si budou muset lide zvyknout na uplne nove vedeni nekterych linek.

+1/−2
25.3.2014 10:24

P17a82v29e62l 69O13d85r33a72z54i43l 6974619887850

Až si uvědomíte, že tu nejsou lidi pro město, či pro vás (pokud patříte k nějakým plánovačům), ale přesně naopak, město pro lidi, tak možná zjistíte, že plácáte blbosti.

Co to je za kravinu, "budou si muset zvykonut?"

0/0
25.3.2014 15:44

P30a51v39e92l 85V70e76r77n73e69r 1533603872237

to neni kravina, to je to, co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach. vy byste asi nejradeji jezdil zpusobem doravy 80 let starym ne? sice byste se nikam nedostal, ale lidi by si na nic noveho nemuseli zvykat. super. Brno potrebuje tolik veci zmenit, aby se z nej stalo moderni mesto, ze nas z toho jednou bude bolet hlava, ale na ty zmeny si budeme muset zvyknout, protoze ony tu nakonec budou prave pro nas. uvedu jen namatkou - dokonceny mestsky okruh, kvalitni fotbalovy stadion, kvalitni hokejovy stadion, nove nadrazi, zrenovovane brownfieldy, dalnicni napojeni na Viden a Svitavy. Brno je krasne mesto, ale musi se mnoho udelat, aby to nebyla jen ta zatacka z Prahy na Viden.

+1/0
25.3.2014 16:58

I70v37a27n 37H38o64l26a34s 5557707698327

>co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach.

Až pochopíte, jaký je rozdíl mezi autobusovými (tedy doplňkovými) a tramvajovými (páteřními) linkami MHD (a to je potřeba brát v úvahu ještě řadu dalších rozdílů), tak lze pokračovat na věcné úrovni, do té doby to smysl nemá

0/0
25.3.2014 18:47

P34a29v75e26l 47V29e55r72n43e23r 1643373842477

az pochopite, ze reaguji na argument "kravina - si muset zvyknout", pak mozna ma cenu o necem diskutovat. kdyz jeden o voze a druhy o koze, diskuze je opravdu zbytecna.

0/0
25.3.2014 20:49

P40a14v55e92l 25O51d96r20a12z27i26l 6694339347680

Ale o tom se bavíme celou dobu, Mlho.

Vy prostě stavíte často zcela zbytečné vzdušné zámky, na které nejsou peníze a ještě blektáte něco o tom, že vás z toho bude bolet hlava.

Brno je krásné město i bez toho všeho, co byste rád postavil za cizí peníze :-P

0/0
26.3.2014 12:30

I94v95a68n 32H62o46l56a12s 5567327338157

Diskuse je zbytečná ve chvíli, kdy jedna strana začne uvádět příklady, které jsou naprosto mimo mísu. Zvyknout si na změnu tras páteřních tramvajových linek je úplně jiný level, než si zvykat na občasné změny v autobusech (které jsou navíc většinou způsobeny přirozenou změnou poptavky a přepravních proudů).

0/0
26.3.2014 13:58

P24e78t56r71a 88N51o89v33á22k78o61v54á 7278346244278

Vidíte, já mám přesně opačný názor právě z toho důvodu, že stávající nádraží kapacitně nestačí ani v prostoru vlaků, ani v prostoru MHD. Myslet si, že po přesunutí nádraží do nové polohy dojedu MHD na staré a zde přesednu a pojedu na nové, to je domněnka hodná dítěte z MŠ, a i tomu by v jeho nezkresleném myšlení docvaklo, že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

+1/−2
25.3.2014 10:23

I58v98a76n 95H30o14l47a27s 5957157328107

> že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

Všechny, které nyní jezdí ke starému? Těžko, že? Fór, je v tom, že vedení linek MHD se nejen v samotném prostoru nádraží jeho umístění přizpůsobovalo přes 100 let. Přesunutím nádraží se nevyčaruje stejně funkční přestupní uzel, jako je ten stávající. A podle současných dopravních studií je nereálné zajistit k nového mádraží stejně komfortní MHD, jako je ta stávající.

+2/0
25.3.2014 14:53

P82a12v97e69l 90O46d81r40a54z54i36l 6284429107560

R^

+2/0
25.3.2014 15:45

P26e43t23r14a 37N31o39v52á57k55o37v83á 7208416384758

Tak budeme mít hnusné staré kapacitně nedostačující nádraží, které se ale přizpůsobovalo 100 let. Něco jako přistavovat 100 let k domu přílepky, aby se do něj vešla větší a větší rodina. Kvalita.

0/−1
26.3.2014 13:28

I83v29a89n 50H20o79l91a62s 5807517838717

To nádraží nedostačuje mj. právě proto, že se s ním 100 let nic nedělá, takže dodnes například základ zabezpečovacícho zařízení starého desítky let neumožňuje efektivně využít všechna nástupiště. V žádném případě neplatí, že u stávajícího nádraží nejde kapacita zvýšit.

0/0
26.3.2014 13:49

I13v72a58n 63H29o56l30a83s 5817107938787

Jinak doporučuji naučit se lépe číst (či lépe chápat přečtené) - nepsal jsem, že se 100 let přizpůsobovalo nádraží, ale naopak že se nádraží (KOMU ČEMU) přizpůsobovalo 100 let vedení tramvajových linek, a to nikoliv pouze v bezprostřední blízkosti nádraží, ale i mnohem dál - v podstatě celé topologie sítě MHD v Brně je vytvořena právě na současném umístění nádraží a změnit ji rychle a levně tak, aby fungovala alespoň stejně efektivině po přesunu nádraží, je nereálné.

0/0
26.3.2014 14:01

P52a58v50e24l 63M61o70r97a26v78e52c 3972529592468

Zajímavé že třeba v Praze nebo Vídni to tak funguje.. V Praze rekonstrukce, ve Vídni nové nádraží stavěné přesně na místě původního.

0/0
26.3.2014 21:53

V46í51t59e33k 84V47e67č48e84r95e73k 7648639203545

Nevím, co se kolem toho tak nadělá. Dopravu auty bych tam úplně zakázal, na náměstí se taky nejezdí. Nádraží je pohodové, kousek od centra, většina tramvají do celého města hned před ním. A komu vadí "masivní podhody"? Ať si tam ten blbec zajde v době od 15-18 hod, kdy jdou lidi z práce. Ten podchod je pořád plný. A že se tím  prostorem každý snaží proběhnout a nezdržuje se tam? Proč by se měli lidi všude zdržovat? Jsou místa ke zdržování a místa k proběhnutí. Tohle je dopravní uzel a není žádoucí, aby se tam někdo zdržoval.

+1/0
25.3.2014 9:39

J92a83n 35K20a96r60l38í76č98e28k 5798841549348

Dopravu auty v okolí nádraží zakázat? Nejsem z Brna a autem jsem jel do centra celkem třikrát. Vždy vyzvednout nebo naopak vysadit své rodiče na... hlavím nádraží... Nějak si neumím představit vyklopit dva starší lidi se dvěma kufry někde na sídlišti s tím, že na nádraží si dojedou tram... pardon... šalinou...

+1/0
25.3.2014 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.