Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O poloze brněnského nádraží bude kraj jednat veřejně. Zatím neví kdy

Stát nechal před několika týdny soukromou firmu zpracovat první srovnávací analýzu obou variant polohy brněnského nádraží. Dosud se přitom všichni oficiálně zabývali jen odsunutou variantou železničního uzlu. Do diskuse o poloze nádraží tak přibyl nový argument.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B77r60o32n14i77s35l57a32v 95Š46i19m63o87n94í95k 5802505732977

Rekonstroval někdo ze zdejších odpůrců přesunu někdy nádraží ? Má někdo představu jaké provozní, organizační, finanční a technologické komplikace rekonstrukce takto frekventovaného nádraží v takto stísněném prostoru přinese ? Včetně komplikací, které nastanou v přilehlém prostoru ? Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražšínež nové nádraží ? A že budou naprosto znehodnoceny veškré investice, které už v souvislosti s novým nádražím byly realizovány ?

Falešný sentiment, pohodlnost a primitivní patriotismus a aktivistický destruktivismus jsou zcestné argumenty

+1/−1
7.4.2014 11:08

P56a46v79e42l 59O75d90r40a35z11i28l 6734969217420

Jistě, zatímco úplatky, spekulace s pozemky a nesmyslný přesun nádraží o pár metrů vedle, to jsou argumenty, no, typicky odesácké.;-D

0/−1
7.4.2014 12:49

B69r72o50n50i61s14l25a40v 23Š53i53m91o92n32í40k 5412765272317

Chudáku....

0/0
7.4.2014 22:07

P25a55v44e11l 55O23d47r98a56z14i31l 6484969307270

Jste schopen nějaké inteligentní reakce? Asi ne, že? ;-D

+1/0
8.4.2014 7:31

I31v54a39n 87H68o81l26a33s 5367887668827

> Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražší,než nové nádraží

To si  bezpochyby uvědomuje spousta lidí. Otázkou je, zda si ti opačného názoru také dokážou uvědomit, že funkčnost nádraží (na dobu o jeden až dva řády delší, než samotná výstavba) je mnohem důležitější a ta má být brána v úvahu především.

0/0
7.4.2014 18:18

P67a98v93e34l 11O51d81r65a96z68i26l 6364139617570

Jo, to je jasné, že tam nejrůznější straníci mají nejrůznější investice, ale znehodnocení těch mně teda žíly netrhá.

A co se týče veřejných investicí - je to pouze a jenom důkaz TOTÁLNÍ neschopnosti vedení Brna napřed získat veřejný konsenzus a pak až vrážet do něčeho prachy. Jenomže to už by měli spekulanti smolíka, že?

+1/0
7.4.2014 20:42
Foto

B21r18o73n55i33s73l70a76v 11G52a17b44r15y91š 2282559441

Odsun hlavního nádraží v Brně je vážně nesmysl. To nádraží má polohu takovou, že mu ostatní evropská města mohou závidět. Co se týká té kapacity nádraží, byl by takový problém jej rozšířit o cca 10 metrů k Vaňkovce? Trhovci by se posunuli nebo přestěhovali. Nebo využít tu prázdnou zatravněnou plochu poblíž Malinovského náměstí. Je to jen myšlenka, nevím, jak moc je reálná.

+1/0
7.4.2014 9:29

P72a54v48e15l 32O12d78r66a40z32i58l 6154289357350

Ono je už zábavný ten fakt, že od nového nádraží má vést tramvajová trať. OK, tak si nyní odmysleme, že tramvaj není vlak, a zeptejme se, jak moc velký rozdíl by byl místo tramvajové trati vybudovat novou spojku od nové polohy k nádraží ve staré poloze.

0/0
7.4.2014 12:50

P21a70v17e58l 79H64o92u21s90k97a 3511265650468

Pokud se nádraží neodsune, železnice se nestane součástí evropských koridorů a zůstane sjízdná jen pro místní lokálky. To je poměrně významný krok k tomu, aby se Brno odstřihlo od Evropy a nakročilo směrem k vesnici. Nic proti, i vesnice mají svůj půvab, ale přece jenom, metropole se většinou vyvíjejí opačným směrem.

0/−2
6.4.2014 19:20

I89v46a51n 34H52o80l64a56s 5357187398177

> železnice se nestane součástí evropských koridorů

Doporučuji si nejprve zjistit nějaká fakta a nepapouškovat pouze radniční propagační letáčky.

0/0
7.4.2014 5:38
Foto

B24r10o25n65i58s74l26a95v 73G97a42b48r89y51š 2602639491

Stanice Brno hl.n. je součástí 1. tranzitního železničního koridoru. O to bych se vůbec nebál. A nemůžete hned vypustit z hlavy to, co Vás napadne.

+1/0
7.4.2014 9:34

M63i15c45h42a75e93l 80C34h61a46r70v78á85t 9619778503642

Tak to máme cca 20 minut od současného místa, kde stojí nádraží. Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží. A teď se naskýtá zásadní otázka. Kolik z těch současných (ano, už to nejsou všechny), bude zajíždět do míst, kde by mělo stát nové? Nebo ještě jinak. Jaká bude návaznost spojů na linky, které budou stahovat cestující z nového nádraží? K meritu věci. Naprostá většina cestujících bude muset dobu cestování prodložit minimálně o jeden přestup, což se relně rovná celkově minimálně těm dvaceti minutám. Ano, jistě, mnohé to nazabije. Ale v globálu, kolikže cestujících denně využije vlakové dopravy? Stačí jen jednoduché počty.

+3/0
6.4.2014 7:33

I64v77a55n 42H32o34l30a91s 5477567978607

>Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží.

To asi těžko, protože VŠECHNY tudy nejezdily v posledních x letech nikdy (například 3, 6, 11). Jinak ale souhlas.

+2/0
6.4.2014 13:14

M82i91c27h24a92e29l 72C95h41a30r29v89á14t 9219138473192

Tuhle informaci jsem zahlédl v jejich věstníku. Takže kdy to bylo, to už si nepamatuji.

0/−1
6.4.2014 15:23

I22v30a91n 82H34o73l15a31s 5277387838537

Těžko zahlédnout něco, co tam opravdu těžko mohlo být (DPmB předpokládám bude vědět lépe než vy, které linky tam vedou a které NE).

0/0
7.4.2014 5:39

P94a28v94e29l 51O69d29r56a84z65i88l 6804199437450

No, třeba to byly noční linky.

0/0
7.4.2014 12:51
Foto

V86l51a30d28a 85V21a79n26e64k 9243356194858

Nádraží používají především lidé,co v Brně nebydlí,ale denně tam dojíždí ! Ti většinou preferují současnou polohu v centru ! ! ,

+3/0
5.4.2014 19:41

P94e95t63r 45I28s11k22r34a 7981487433916

Jsem jednoznačně pro nádraží v centru, odsun je pitomost a to dost drahá... jak pro město, tak cestující po železnici. Dojíždím do Brna z cca 20ti km a jsem opravdu rád, že vystoupím a jsem v centru a nemusím se kodrcat jinam. Jinak jsem rodilý Brňák a na lontě bývám poměrně krátkou dobu. Ať už dříve nebo nyní, vždy bylo výhodnější mít nádraží v centru

+10/−2
5.4.2014 17:12

T56o61m53a33s 49N81o49v88o85t63n10y 3971526728729

jo jasně každej jezdí do centra...:-P

+1/−5
5.4.2014 17:19

P77e63t80r 92I42s82k33r59a 7311307693796

si těch lidí zeptej sám, 90% ti řekne, že centrum je pro ně maximálně vyhovující, protože v libovolné části Brna jsou odsud do cca 30ti min, nebo přestupují na další vlakové spoje...

+8/−1
5.4.2014 17:31

R96o18b45e48r17t 38M71o33t67k56a 4766827749465

Pokud by se nádraží přesunulo, nebyl by ale přece problém přestoupit na další vlakové spoje. Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD. Tím pádem lidi nebudou muset chodit ze Zvonařky pěšky na současné nádraží, ale pohodlně nastoupím na MHD a nechají se odvézt do které části Brna budou chtít. Mohou přestoupit z vlaku na autobus nebo naopak.

+1/−2
5.4.2014 19:44

P32e32t93r 97I21s71k54r32a 7581537163156

Spousta lidí včetně mě, raději vystupuje v centru, kde má vše po ruce, ať jsou to úřady či prostě jen centrum jako takové. Spousta lidí rovněž raději využívá běžné drážní jízdenky, protože vycházejí levněji než IDS a to zejména v případech, kdy jsou kombinovány s programem IN, či prostě jen běžnými slevami jako jsou skupinová či zpáteční. Oddálením centra od dopravního uzlu je pak horší dostupnost jak časová, tak finanční. Pokud byste zachoval obě varianty, jak odsunuté, tak současné nádraží, jen prodloužíte cestu časově a prodražíte finančně. Odsun nádraží je obrovský dopravní omyl a nesmysl, který lidem jak místním tak dojíždějícím zkomplikuje život, aniž by nabídnul uspokojivou alternativu. 

Například Vídeň se všemožně snaží udržet nádraží v centru a v současné době by měla vrcholit veliká přestavba jednoho z nich. 

Neříkám, že nádraží nepotřebuje úpravu apod, ale jeho odsun bude převelikou chybou a to velmi drahou. DPmB není schopný držet pravidelnost dopravy. Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujete. Pokud ještě prodloužíte dopravu na vlak a z něj, bude to něco příšerného.

+4/0
5.4.2014 20:16

I60v67a95n 40H32o62l68a84s 5407537478567

> Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujeteZajímavé, MHD jezdím denně a  zpoždění několik minut zažívám párkrát do roka (s výjimkou linek, kde pravidelnost silně limituje individuální doprava ucpávající ulice a překážející na kolejích).

+3/0

5.4.2014 20:16

reagovat

0/−1
6.4.2014 13:58

P71e35t28r 15I26s10k79r16a 7561197603386

Bydlel jsem v Brně cca 22let a s váší zkušeností se nemohu v žádném případě ztotožnit. MHD jede stejně plouživě jak v neděli v 6:30 ráno, jako v zácpách v pracovní dny. 

Když máte v úmyslu být v neděli v centru města v 7:15 a jdete na trolejbus který má jet v 6:35, v 6:50 má být na Staré Osadě, kde vám má navazovat linka č2, která má v 7:05 přijet na Malinovského náměstí a drahý trolejbusek si to šine se zpožděním po prázdné silnici, kdy běžet vedle něj by bylo rychlejší a sotva odbočujete na Starou Osadu, vidíte odjíždět onu 2 ze zastávky na semafor a další jede za 20 min, to je opravdu to, co vám dokonale zlepší den. Je pak marné mávat zaplacenou jízdenkou, šalinkartou, nebo čímkoliv jiným. Řidič se s vámi bavit nebude, dispečink si to zapíše, revizor nebere zřetel, nedomůžete se ničeho. Jakékoliv selhání jde na vrub jen vám. DPmB má jedinou povinnost a to vybrat peníze. Kvalita služeb je zcela neodpovídající vysoké ceně. Pokud se potřebuji někam dostat včas, tak jedině vozem. Pokud jedu třeba na procházku do centra, či si sednout s přáteli, kdy mám času dost a je mi jedno, kdy se vrátím, tak tehdy je DPmB ideálním partnerem.

+1/−1
6.4.2014 14:42

I61v20a58n 24H57o48l64a39s 5427557698747

Á, já zapomněl na vaší opakovanou obscesivní kritiku, že spoje v neděli v 7 ráno nejezdí jeden za druhým.

0/0
7.4.2014 5:42

P92e44t92r 18I97s43k92r84a 7741327713916

tak to jste absolutně nepochopil... nejde o frekvenci, ale o to, že nejsou s to i na prázdné silnici stihnout přípoj s rezervou cca 3 minuty, který ujel a já tam jako tydýt stál do dalšího spoje a přišel pozdě

0/0
7.4.2014 11:14

I65v38a31n 77H47o59l95a98s 5387447298737

>tak to jste absolutně nepochopil..

Nikoliv, pouze jsem nezapomněl, jak jste to tu prezentoval před časem - to jste se právě strašně rozhorčoval, jak je možné, že v neděli ráno je interval 20 minut.

0/0
7.4.2014 18:22

P48a21v45e74l 23O14d10r11a60z34i69l 6334919817710

Nebuďte tak příkrý, někdy prostě "zachovat si potřebnou rezervu" na přesunutý nádraží může znamenat vstávat o půl hodiny dřív, což málokdo asi bude vnímat jako zlepšení.

0/0
7.4.2014 20:43

I62v34a84n 16H88o27l91a85s 5357707278787

Ale to já samozřejmě uznávám, pouze narážím na nedávnou diskusi, ve které se dotyčný strašně rozčiloval, jak je možné, že v neděli v 7  ráno jezdí spoje po 20 minutách.

0/0
9.4.2014 11:00

I46v56a41n 40H72o70l54a95s 5617677788797

>Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD.

Totální nesmysl - nejde jen tak přesnunout dopravní uzel, který u stávajícího nádraží průběžně a přirozeně vznikla přes 100 let.

+2/0
6.4.2014 13:38

P74a30v21e66l 94M15o39r94a74v95e70c 3242319542118

Spousta lidí ano. A ti co ne tam přestoupí na šalinu na největším přestupním uzlu s nejvíce linkami.

K odsunutému nádraží by jezdilo pár linek. Tedy přestup by byl řádově horší.

+5/0
5.4.2014 18:24

R81o61b84e74r57t 43M67o53t69k30a 4606987779945

Současně s odsunem by musela být přesunuta i MHD, kterou by využili jak lidi z vlaku tak autobusu.

0/−2
5.4.2014 19:46

J30a13n 83F53i19a84l77a 7604957805959

Jo a taky by se s přesunem nádraží přesunulo i centrum. :-/

+1/−1
5.4.2014 19:52

P74a51v82e74l 41M19o84r70a88v91e21c 3852209442218

To ano, jsou už na to i plány (pro přesun za dalších pár miliard o kterých pěnězích se ale radši moc nemluví). Že by k novému nádraží vedlo pár linek, o dost míň než na současné. A že by křižovatka u Nových sadů kapacitně nestíhala.. Takové plány s MHD pro odsun jsou, víte?

+2/0
5.4.2014 21:46

I31v60a90n 15H95o36l43a74s 5707227268147

>by musela být přesunuta i MH

A nechcete si nejprve zjistit, jak to vaše zbožné přání vypadá v reálu????

+1/0
6.4.2014 13:37

P46e76t50r 84I80s88k10r15a 7601927213596

Nemluvě o omezené přepravní kapacitě šalin a busů. Jen z naší vedlejší tratě 244 na Ivančice a Hrušovany nad Jevišovkou co vystoupí lidí.... DPmB to nemá šanci zvládnout tak, aby lidi dále nezdržoval. Zejména ranními vlaky jezdí lidé na 6:00 do práce, Museli by kvůli tmu paskvilu jezdit o vlak dříve, aby měli šanci se dostat včas do práce při přestupu na víc, nemluvě o dopravě do centra, kterou stejně musejí podstoupit.

0/0
6.4.2014 14:47

P44a89v20e84l 83O43d92r48a42z87i34l 6864549107530

Lidé z vedení města si asi myslí, že substrát z velkokapacitních vagonů vlaků z mnoha mnohokolejných příjezdů nacpou do několika šalin na dvojkolejce.

Případná nehoda na té tramvajové spojce bude znamenat totální kolaps dopravy.

+1/0
7.4.2014 20:45

J61a10n 80H70o57r37á72k 1173309139214

Nedivím se že Amazon vzal z Brna roha.Město,které buduje svůj image na tom, že bude 300 let rozhodovat o nádraží ,žádný další přísun peněz investorů nezíská.Je to už totálně nedůvěryhodné město.

+3/−2
5.4.2014 17:06

R31e85n14a83t28a 19H11a55v25l84í50č58k40o76v72á 3839266223895

Nechejte nádr tam, kde je! Nějaké odsuny jsou na prd! Proč se mají lidi na vlak kodrcat a ž málem do Heršpic? To ten nádr udělejte rovnou až za Brnem...akorát pak se nedivte, že vlaky budou jezdit prázdné a autobusy narvané. Každý radši dojede přímo do centra, než aby se ještě spoléhal na MHD...

+8/−3
5.4.2014 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.