Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O poloze brněnského nádraží bude kraj jednat veřejně. Zatím neví kdy

Stát nechal před několika týdny soukromou firmu zpracovat první srovnávací analýzu obou variant polohy brněnského nádraží. Dosud se přitom všichni oficiálně zabývali jen odsunutou variantou železničního uzlu. Do diskuse o poloze nádraží tak přibyl nový argument.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B67r41o14n63i65s89l73a64v 37Š61i44m24o72n61í41k 5842225692817

Rekonstroval někdo ze zdejších odpůrců přesunu někdy nádraží ? Má někdo představu jaké provozní, organizační, finanční a technologické komplikace rekonstrukce takto frekventovaného nádraží v takto stísněném prostoru přinese ? Včetně komplikací, které nastanou v přilehlém prostoru ? Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražšínež nové nádraží ? A že budou naprosto znehodnoceny veškré investice, které už v souvislosti s novým nádražím byly realizovány ?

Falešný sentiment, pohodlnost a primitivní patriotismus a aktivistický destruktivismus jsou zcestné argumenty

+1/−1
7.4.2014 11:08

P30a14v84e85l 16O10d42r81a55z39i31l 6904179877840

Jistě, zatímco úplatky, spekulace s pozemky a nesmyslný přesun nádraží o pár metrů vedle, to jsou argumenty, no, typicky odesácké.;-D

0/−1
7.4.2014 12:49
Foto

B86r85o20n80i36s83l74a70v 76Š51i57m79o61n92í77k 5912815522907

Chudáku....

0/0
7.4.2014 22:07

P65a89v37e42l 91O19d14r14a11z16i44l 6754879297580

Jste schopen nějaké inteligentní reakce? Asi ne, že? ;-D

+1/0
8.4.2014 7:31

I13v30a77n 14H52o28l92a89s 5807907808237

> Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražší,než nové nádraží

To si  bezpochyby uvědomuje spousta lidí. Otázkou je, zda si ti opačného názoru také dokážou uvědomit, že funkčnost nádraží (na dobu o jeden až dva řády delší, než samotná výstavba) je mnohem důležitější a ta má být brána v úvahu především.

0/0
7.4.2014 18:18

P79a82v13e11l 15O74d45r62a97z56i24l 6614569847370

Jo, to je jasné, že tam nejrůznější straníci mají nejrůznější investice, ale znehodnocení těch mně teda žíly netrhá.

A co se týče veřejných investicí - je to pouze a jenom důkaz TOTÁLNÍ neschopnosti vedení Brna napřed získat veřejný konsenzus a pak až vrážet do něčeho prachy. Jenomže to už by měli spekulanti smolíka, že?

+1/0
7.4.2014 20:42

B70r26o95n30i78s59l18a94v 91G49a74b54r67y83š 6845314780

Odsun hlavního nádraží v Brně je vážně nesmysl. To nádraží má polohu takovou, že mu ostatní evropská města mohou závidět. Co se týká té kapacity nádraží, byl by takový problém jej rozšířit o cca 10 metrů k Vaňkovce? Trhovci by se posunuli nebo přestěhovali. Nebo využít tu prázdnou zatravněnou plochu poblíž Malinovského náměstí. Je to jen myšlenka, nevím, jak moc je reálná.

+1/0
7.4.2014 9:29

P47a31v91e84l 72O45d64r82a62z96i98l 6744759387680

Ono je už zábavný ten fakt, že od nového nádraží má vést tramvajová trať. OK, tak si nyní odmysleme, že tramvaj není vlak, a zeptejme se, jak moc velký rozdíl by byl místo tramvajové trati vybudovat novou spojku od nové polohy k nádraží ve staré poloze.

0/0
7.4.2014 12:50

P69a35v19e30l 63H51o16u70s48k85a 3971125480968

Pokud se nádraží neodsune, železnice se nestane součástí evropských koridorů a zůstane sjízdná jen pro místní lokálky. To je poměrně významný krok k tomu, aby se Brno odstřihlo od Evropy a nakročilo směrem k vesnici. Nic proti, i vesnice mají svůj půvab, ale přece jenom, metropole se většinou vyvíjejí opačným směrem.

0/−2
6.4.2014 19:20

I42v87a32n 79H87o23l17a51s 5797277488547

> železnice se nestane součástí evropských koridorů

Doporučuji si nejprve zjistit nějaká fakta a nepapouškovat pouze radniční propagační letáčky.

0/0
7.4.2014 5:38

B81r97o79n59i60s13l27a83v 10G59a42b13r63y72š 6525874100

Stanice Brno hl.n. je součástí 1. tranzitního železničního koridoru. O to bych se vůbec nebál. A nemůžete hned vypustit z hlavy to, co Vás napadne.

+1/0
7.4.2014 9:34

M52i10c13h87a53e44l 41C18h36a16r97v63á88t 9929938533782

Tak to máme cca 20 minut od současného místa, kde stojí nádraží. Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží. A teď se naskýtá zásadní otázka. Kolik z těch současných (ano, už to nejsou všechny), bude zajíždět do míst, kde by mělo stát nové? Nebo ještě jinak. Jaká bude návaznost spojů na linky, které budou stahovat cestující z nového nádraží? K meritu věci. Naprostá většina cestujících bude muset dobu cestování prodložit minimálně o jeden přestup, což se relně rovná celkově minimálně těm dvaceti minutám. Ano, jistě, mnohé to nazabije. Ale v globálu, kolikže cestujících denně využije vlakové dopravy? Stačí jen jednoduché počty.

+3/0
6.4.2014 7:33

I97v34a47n 16H11o75l12a36s 5117717848307

>Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží.

To asi těžko, protože VŠECHNY tudy nejezdily v posledních x letech nikdy (například 3, 6, 11). Jinak ale souhlas.

+2/0
6.4.2014 13:14

M43i43c78h40a82e54l 88C82h54a19r40v74á35t 9249798573962

Tuhle informaci jsem zahlédl v jejich věstníku. Takže kdy to bylo, to už si nepamatuji.

0/−1
6.4.2014 15:23

I67v28a50n 90H81o65l64a54s 5867517138537

Těžko zahlédnout něco, co tam opravdu těžko mohlo být (DPmB předpokládám bude vědět lépe než vy, které linky tam vedou a které NE).

0/0
7.4.2014 5:39

P63a39v98e91l 53O55d72r25a16z89i44l 6954419707880

No, třeba to byly noční linky.

0/0
7.4.2014 12:51
Foto

V92l71a80d86a 94V53a39n43e53k 9433386614778

Nádraží používají především lidé,co v Brně nebydlí,ale denně tam dojíždí ! Ti většinou preferují současnou polohu v centru ! ! ,

+3/0
5.4.2014 19:41

P24e84t94r 13I85s38k89r79a 7411827813686

Jsem jednoznačně pro nádraží v centru, odsun je pitomost a to dost drahá... jak pro město, tak cestující po železnici. Dojíždím do Brna z cca 20ti km a jsem opravdu rád, že vystoupím a jsem v centru a nemusím se kodrcat jinam. Jinak jsem rodilý Brňák a na lontě bývám poměrně krátkou dobu. Ať už dříve nebo nyní, vždy bylo výhodnější mít nádraží v centru

+10/−2
5.4.2014 17:12

T17o42m90a76s 82N53o58v20o75t71n81y 3161636188109

jo jasně každej jezdí do centra...:-P

+1/−5
5.4.2014 17:19

P34e94t54r 57I24s92k93r11a 7311947413206

si těch lidí zeptej sám, 90% ti řekne, že centrum je pro ně maximálně vyhovující, protože v libovolné části Brna jsou odsud do cca 30ti min, nebo přestupují na další vlakové spoje...

+8/−1
5.4.2014 17:31

R79o19b60e88r97t 28M86o21t47k65a 4706897789505

Pokud by se nádraží přesunulo, nebyl by ale přece problém přestoupit na další vlakové spoje. Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD. Tím pádem lidi nebudou muset chodit ze Zvonařky pěšky na současné nádraží, ale pohodlně nastoupím na MHD a nechají se odvézt do které části Brna budou chtít. Mohou přestoupit z vlaku na autobus nebo naopak.

+1/−2
5.4.2014 19:44

P11e51t12r 88I48s76k38r65a 7831867353666

Spousta lidí včetně mě, raději vystupuje v centru, kde má vše po ruce, ať jsou to úřady či prostě jen centrum jako takové. Spousta lidí rovněž raději využívá běžné drážní jízdenky, protože vycházejí levněji než IDS a to zejména v případech, kdy jsou kombinovány s programem IN, či prostě jen běžnými slevami jako jsou skupinová či zpáteční. Oddálením centra od dopravního uzlu je pak horší dostupnost jak časová, tak finanční. Pokud byste zachoval obě varianty, jak odsunuté, tak současné nádraží, jen prodloužíte cestu časově a prodražíte finančně. Odsun nádraží je obrovský dopravní omyl a nesmysl, který lidem jak místním tak dojíždějícím zkomplikuje život, aniž by nabídnul uspokojivou alternativu. 

Například Vídeň se všemožně snaží udržet nádraží v centru a v současné době by měla vrcholit veliká přestavba jednoho z nich. 

Neříkám, že nádraží nepotřebuje úpravu apod, ale jeho odsun bude převelikou chybou a to velmi drahou. DPmB není schopný držet pravidelnost dopravy. Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujete. Pokud ještě prodloužíte dopravu na vlak a z něj, bude to něco příšerného.

+4/0
5.4.2014 20:16

I81v50a42n 55H40o66l20a92s 5177447308887

> Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujeteZajímavé, MHD jezdím denně a  zpoždění několik minut zažívám párkrát do roka (s výjimkou linek, kde pravidelnost silně limituje individuální doprava ucpávající ulice a překážející na kolejích).

+3/0

5.4.2014 20:16

reagovat

0/−1
6.4.2014 13:58

P85e39t82r 67I44s52k92r58a 7281157923426

Bydlel jsem v Brně cca 22let a s váší zkušeností se nemohu v žádném případě ztotožnit. MHD jede stejně plouživě jak v neděli v 6:30 ráno, jako v zácpách v pracovní dny. 

Když máte v úmyslu být v neděli v centru města v 7:15 a jdete na trolejbus který má jet v 6:35, v 6:50 má být na Staré Osadě, kde vám má navazovat linka č2, která má v 7:05 přijet na Malinovského náměstí a drahý trolejbusek si to šine se zpožděním po prázdné silnici, kdy běžet vedle něj by bylo rychlejší a sotva odbočujete na Starou Osadu, vidíte odjíždět onu 2 ze zastávky na semafor a další jede za 20 min, to je opravdu to, co vám dokonale zlepší den. Je pak marné mávat zaplacenou jízdenkou, šalinkartou, nebo čímkoliv jiným. Řidič se s vámi bavit nebude, dispečink si to zapíše, revizor nebere zřetel, nedomůžete se ničeho. Jakékoliv selhání jde na vrub jen vám. DPmB má jedinou povinnost a to vybrat peníze. Kvalita služeb je zcela neodpovídající vysoké ceně. Pokud se potřebuji někam dostat včas, tak jedině vozem. Pokud jedu třeba na procházku do centra, či si sednout s přáteli, kdy mám času dost a je mi jedno, kdy se vrátím, tak tehdy je DPmB ideálním partnerem.

+1/−1
6.4.2014 14:42

I73v24a34n 73H62o41l53a74s 5797777838297

Á, já zapomněl na vaší opakovanou obscesivní kritiku, že spoje v neděli v 7 ráno nejezdí jeden za druhým.

0/0
7.4.2014 5:42

P56e33t20r 43I41s19k80r13a 7561497783546

tak to jste absolutně nepochopil... nejde o frekvenci, ale o to, že nejsou s to i na prázdné silnici stihnout přípoj s rezervou cca 3 minuty, který ujel a já tam jako tydýt stál do dalšího spoje a přišel pozdě

0/0
7.4.2014 11:14

I13v66a31n 32H29o81l50a75s 5577107808257

>tak to jste absolutně nepochopil..

Nikoliv, pouze jsem nezapomněl, jak jste to tu prezentoval před časem - to jste se právě strašně rozhorčoval, jak je možné, že v neděli ráno je interval 20 minut.

0/0
7.4.2014 18:22

P42a45v39e74l 90O55d18r18a54z63i21l 6214419587260

Nebuďte tak příkrý, někdy prostě "zachovat si potřebnou rezervu" na přesunutý nádraží může znamenat vstávat o půl hodiny dřív, což málokdo asi bude vnímat jako zlepšení.

0/0
7.4.2014 20:43

I88v85a34n 44H79o70l94a19s 5317547978367

Ale to já samozřejmě uznávám, pouze narážím na nedávnou diskusi, ve které se dotyčný strašně rozčiloval, jak je možné, že v neděli v 7  ráno jezdí spoje po 20 minutách.

0/0
9.4.2014 11:00

I18v70a55n 51H93o11l95a78s 5157227118407

>Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD.

Totální nesmysl - nejde jen tak přesnunout dopravní uzel, který u stávajícího nádraží průběžně a přirozeně vznikla přes 100 let.

+2/0
6.4.2014 13:38

P10a48v55e19l 89M70o64r41a50v67e24c 3562799622738

Spousta lidí ano. A ti co ne tam přestoupí na šalinu na největším přestupním uzlu s nejvíce linkami.

K odsunutému nádraží by jezdilo pár linek. Tedy přestup by byl řádově horší.

+5/0
5.4.2014 18:24

R10o20b80e45r91t 64M69o46t56k30a 4406287769835

Současně s odsunem by musela být přesunuta i MHD, kterou by využili jak lidi z vlaku tak autobusu.

0/−2
5.4.2014 19:46

J93a73n 79F31i49a10l40a 7834427935669

Jo a taky by se s přesunem nádraží přesunulo i centrum. :-/

+1/−1
5.4.2014 19:52

P23a48v31e44l 50M52o11r29a88v63e56c 3902489522238

To ano, jsou už na to i plány (pro přesun za dalších pár miliard o kterých pěnězích se ale radši moc nemluví). Že by k novému nádraží vedlo pár linek, o dost míň než na současné. A že by křižovatka u Nových sadů kapacitně nestíhala.. Takové plány s MHD pro odsun jsou, víte?

+2/0
5.4.2014 21:46

I43v11a32n 89H39o62l16a82s 5517947648387

>by musela být přesunuta i MH

A nechcete si nejprve zjistit, jak to vaše zbožné přání vypadá v reálu????

+1/0
6.4.2014 13:37

P25e76t85r 77I88s32k74r33a 7171987953776

Nemluvě o omezené přepravní kapacitě šalin a busů. Jen z naší vedlejší tratě 244 na Ivančice a Hrušovany nad Jevišovkou co vystoupí lidí.... DPmB to nemá šanci zvládnout tak, aby lidi dále nezdržoval. Zejména ranními vlaky jezdí lidé na 6:00 do práce, Museli by kvůli tmu paskvilu jezdit o vlak dříve, aby měli šanci se dostat včas do práce při přestupu na víc, nemluvě o dopravě do centra, kterou stejně musejí podstoupit.

0/0
6.4.2014 14:47

P34a82v73e83l 25O74d57r60a87z70i98l 6924439227120

Lidé z vedení města si asi myslí, že substrát z velkokapacitních vagonů vlaků z mnoha mnohokolejných příjezdů nacpou do několika šalin na dvojkolejce.

Případná nehoda na té tramvajové spojce bude znamenat totální kolaps dopravy.

+1/0
7.4.2014 20:45

J41a17n 65H78o49r84á23k 1843529129844

Nedivím se že Amazon vzal z Brna roha.Město,které buduje svůj image na tom, že bude 300 let rozhodovat o nádraží ,žádný další přísun peněz investorů nezíská.Je to už totálně nedůvěryhodné město.

+3/−2
5.4.2014 17:06

R75e46n13a50t53a 77H92a43v76l30í42č25k51o29v55á 3919206963305

Nechejte nádr tam, kde je! Nějaké odsuny jsou na prd! Proč se mají lidi na vlak kodrcat a ž málem do Heršpic? To ten nádr udělejte rovnou až za Brnem...akorát pak se nedivte, že vlaky budou jezdit prázdné a autobusy narvané. Každý radši dojede přímo do centra, než aby se ještě spoléhal na MHD...

+8/−3
5.4.2014 16:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.