Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O poloze brněnského nádraží bude kraj jednat veřejně. Zatím neví kdy

Stát nechal před několika týdny soukromou firmu zpracovat první srovnávací analýzu obou variant polohy brněnského nádraží. Dosud se přitom všichni oficiálně zabývali jen odsunutou variantou železničního uzlu. Do diskuse o poloze nádraží tak přibyl nový argument.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B39r32o22n74i39s38l33a89v 53Š51i69m92o86n67í55k 5822695412437

Rekonstroval někdo ze zdejších odpůrců přesunu někdy nádraží ? Má někdo představu jaké provozní, organizační, finanční a technologické komplikace rekonstrukce takto frekventovaného nádraží v takto stísněném prostoru přinese ? Včetně komplikací, které nastanou v přilehlém prostoru ? Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražšínež nové nádraží ? A že budou naprosto znehodnoceny veškré investice, které už v souvislosti s novým nádražím byly realizovány ?

Falešný sentiment, pohodlnost a primitivní patriotismus a aktivistický destruktivismus jsou zcestné argumenty

+1/−1
7.4.2014 11:08

P67a20v43e50l 14O91d88r19a58z42i47l 6584899627170

Jistě, zatímco úplatky, spekulace s pozemky a nesmyslný přesun nádraží o pár metrů vedle, to jsou argumenty, no, typicky odesácké.;-D

0/−1
7.4.2014 12:49
Foto

B41r73o62n51i70s78l14a10v 83Š23i87m52o40n84í98k 5332135342887

Chudáku....

0/0
7.4.2014 22:07

P79a94v46e43l 12O25d95r89a73z10i90l 6444379287340

Jste schopen nějaké inteligentní reakce? Asi ne, že? ;-D

+1/0
8.4.2014 7:31

I26v84a14n 64H41o59l54a32s 5897207298917

> Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražší,než nové nádraží

To si  bezpochyby uvědomuje spousta lidí. Otázkou je, zda si ti opačného názoru také dokážou uvědomit, že funkčnost nádraží (na dobu o jeden až dva řády delší, než samotná výstavba) je mnohem důležitější a ta má být brána v úvahu především.

0/0
7.4.2014 18:18

P64a16v33e53l 66O62d52r28a14z26i76l 6714769697860

Jo, to je jasné, že tam nejrůznější straníci mají nejrůznější investice, ale znehodnocení těch mně teda žíly netrhá.

A co se týče veřejných investicí - je to pouze a jenom důkaz TOTÁLNÍ neschopnosti vedení Brna napřed získat veřejný konsenzus a pak až vrážet do něčeho prachy. Jenomže to už by měli spekulanti smolíka, že?

+1/0
7.4.2014 20:42
Foto

B69r71o64n87i71s67l36a29v 67G73a57b12r97y69š 2752549771

Odsun hlavního nádraží v Brně je vážně nesmysl. To nádraží má polohu takovou, že mu ostatní evropská města mohou závidět. Co se týká té kapacity nádraží, byl by takový problém jej rozšířit o cca 10 metrů k Vaňkovce? Trhovci by se posunuli nebo přestěhovali. Nebo využít tu prázdnou zatravněnou plochu poblíž Malinovského náměstí. Je to jen myšlenka, nevím, jak moc je reálná.

+1/0
7.4.2014 9:29

P95a90v52e33l 20O57d71r39a20z51i62l 6484259267940

Ono je už zábavný ten fakt, že od nového nádraží má vést tramvajová trať. OK, tak si nyní odmysleme, že tramvaj není vlak, a zeptejme se, jak moc velký rozdíl by byl místo tramvajové trati vybudovat novou spojku od nové polohy k nádraží ve staré poloze.

0/0
7.4.2014 12:50

P68a93v65e59l 32H83o98u34s89k57a 3311545950868

Pokud se nádraží neodsune, železnice se nestane součástí evropských koridorů a zůstane sjízdná jen pro místní lokálky. To je poměrně významný krok k tomu, aby se Brno odstřihlo od Evropy a nakročilo směrem k vesnici. Nic proti, i vesnice mají svůj půvab, ale přece jenom, metropole se většinou vyvíjejí opačným směrem.

0/−2
6.4.2014 19:20

I97v49a17n 35H34o47l65a22s 5247397608237

> železnice se nestane součástí evropských koridorů

Doporučuji si nejprve zjistit nějaká fakta a nepapouškovat pouze radniční propagační letáčky.

0/0
7.4.2014 5:38
Foto

B34r32o52n19i34s98l78a90v 52G74a85b75r29y87š 2482699961

Stanice Brno hl.n. je součástí 1. tranzitního železničního koridoru. O to bych se vůbec nebál. A nemůžete hned vypustit z hlavy to, co Vás napadne.

+1/0
7.4.2014 9:34

M36i33c58h32a31e84l 26C24h82a12r11v65á17t 9809418373792

Tak to máme cca 20 minut od současného místa, kde stojí nádraží. Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží. A teď se naskýtá zásadní otázka. Kolik z těch současných (ano, už to nejsou všechny), bude zajíždět do míst, kde by mělo stát nové? Nebo ještě jinak. Jaká bude návaznost spojů na linky, které budou stahovat cestující z nového nádraží? K meritu věci. Naprostá většina cestujících bude muset dobu cestování prodložit minimálně o jeden přestup, což se relně rovná celkově minimálně těm dvaceti minutám. Ano, jistě, mnohé to nazabije. Ale v globálu, kolikže cestujících denně využije vlakové dopravy? Stačí jen jednoduché počty.

+3/0
6.4.2014 7:33

I73v74a34n 20H65o78l79a20s 5217777618687

>Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží.

To asi těžko, protože VŠECHNY tudy nejezdily v posledních x letech nikdy (například 3, 6, 11). Jinak ale souhlas.

+2/0
6.4.2014 13:14

M65i36c20h41a62e91l 17C75h95a20r48v49á18t 9679908973592

Tuhle informaci jsem zahlédl v jejich věstníku. Takže kdy to bylo, to už si nepamatuji.

0/−1
6.4.2014 15:23

I24v93a22n 10H93o76l81a90s 5277267228807

Těžko zahlédnout něco, co tam opravdu těžko mohlo být (DPmB předpokládám bude vědět lépe než vy, které linky tam vedou a které NE).

0/0
7.4.2014 5:39

P69a61v29e89l 13O50d48r19a57z41i84l 6304889407640

No, třeba to byly noční linky.

0/0
7.4.2014 12:51
Foto

V16l43a22d16a 63V84a96n20e82k 9833866744188

Nádraží používají především lidé,co v Brně nebydlí,ale denně tam dojíždí ! Ti většinou preferují současnou polohu v centru ! ! ,

+3/0
5.4.2014 19:41

P93e29t81r 31I54s55k16r16a 7971117983206

Jsem jednoznačně pro nádraží v centru, odsun je pitomost a to dost drahá... jak pro město, tak cestující po železnici. Dojíždím do Brna z cca 20ti km a jsem opravdu rád, že vystoupím a jsem v centru a nemusím se kodrcat jinam. Jinak jsem rodilý Brňák a na lontě bývám poměrně krátkou dobu. Ať už dříve nebo nyní, vždy bylo výhodnější mít nádraží v centru

+10/−2
5.4.2014 17:12

T58o22m38a35s 63N56o92v60o63t74n36y 3421286118969

jo jasně každej jezdí do centra...:-P

+1/−5
5.4.2014 17:19

P84e74t54r 80I19s30k65r86a 7131847783246

si těch lidí zeptej sám, 90% ti řekne, že centrum je pro ně maximálně vyhovující, protože v libovolné části Brna jsou odsud do cca 30ti min, nebo přestupují na další vlakové spoje...

+8/−1
5.4.2014 17:31

R90o38b65e95r83t 10M76o38t30k50a 4276327309215

Pokud by se nádraží přesunulo, nebyl by ale přece problém přestoupit na další vlakové spoje. Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD. Tím pádem lidi nebudou muset chodit ze Zvonařky pěšky na současné nádraží, ale pohodlně nastoupím na MHD a nechají se odvézt do které části Brna budou chtít. Mohou přestoupit z vlaku na autobus nebo naopak.

+1/−2
5.4.2014 19:44

P47e75t74r 27I83s45k79r11a 7341967763446

Spousta lidí včetně mě, raději vystupuje v centru, kde má vše po ruce, ať jsou to úřady či prostě jen centrum jako takové. Spousta lidí rovněž raději využívá běžné drážní jízdenky, protože vycházejí levněji než IDS a to zejména v případech, kdy jsou kombinovány s programem IN, či prostě jen běžnými slevami jako jsou skupinová či zpáteční. Oddálením centra od dopravního uzlu je pak horší dostupnost jak časová, tak finanční. Pokud byste zachoval obě varianty, jak odsunuté, tak současné nádraží, jen prodloužíte cestu časově a prodražíte finančně. Odsun nádraží je obrovský dopravní omyl a nesmysl, který lidem jak místním tak dojíždějícím zkomplikuje život, aniž by nabídnul uspokojivou alternativu. 

Například Vídeň se všemožně snaží udržet nádraží v centru a v současné době by měla vrcholit veliká přestavba jednoho z nich. 

Neříkám, že nádraží nepotřebuje úpravu apod, ale jeho odsun bude převelikou chybou a to velmi drahou. DPmB není schopný držet pravidelnost dopravy. Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujete. Pokud ještě prodloužíte dopravu na vlak a z něj, bude to něco příšerného.

+4/0
5.4.2014 20:16

I21v17a73n 43H24o44l34a89s 5957757638977

> Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujeteZajímavé, MHD jezdím denně a  zpoždění několik minut zažívám párkrát do roka (s výjimkou linek, kde pravidelnost silně limituje individuální doprava ucpávající ulice a překážející na kolejích).

+3/0

5.4.2014 20:16

reagovat

0/−1
6.4.2014 13:58

P97e21t76r 83I74s64k62r16a 7141437133816

Bydlel jsem v Brně cca 22let a s váší zkušeností se nemohu v žádném případě ztotožnit. MHD jede stejně plouživě jak v neděli v 6:30 ráno, jako v zácpách v pracovní dny. 

Když máte v úmyslu být v neděli v centru města v 7:15 a jdete na trolejbus který má jet v 6:35, v 6:50 má být na Staré Osadě, kde vám má navazovat linka č2, která má v 7:05 přijet na Malinovského náměstí a drahý trolejbusek si to šine se zpožděním po prázdné silnici, kdy běžet vedle něj by bylo rychlejší a sotva odbočujete na Starou Osadu, vidíte odjíždět onu 2 ze zastávky na semafor a další jede za 20 min, to je opravdu to, co vám dokonale zlepší den. Je pak marné mávat zaplacenou jízdenkou, šalinkartou, nebo čímkoliv jiným. Řidič se s vámi bavit nebude, dispečink si to zapíše, revizor nebere zřetel, nedomůžete se ničeho. Jakékoliv selhání jde na vrub jen vám. DPmB má jedinou povinnost a to vybrat peníze. Kvalita služeb je zcela neodpovídající vysoké ceně. Pokud se potřebuji někam dostat včas, tak jedině vozem. Pokud jedu třeba na procházku do centra, či si sednout s přáteli, kdy mám času dost a je mi jedno, kdy se vrátím, tak tehdy je DPmB ideálním partnerem.

+1/−1
6.4.2014 14:42

I50v32a83n 53H27o23l93a54s 5887207658627

Á, já zapomněl na vaší opakovanou obscesivní kritiku, že spoje v neděli v 7 ráno nejezdí jeden za druhým.

0/0
7.4.2014 5:42

P93e95t60r 30I55s65k23r49a 7641977433186

tak to jste absolutně nepochopil... nejde o frekvenci, ale o to, že nejsou s to i na prázdné silnici stihnout přípoj s rezervou cca 3 minuty, který ujel a já tam jako tydýt stál do dalšího spoje a přišel pozdě

0/0
7.4.2014 11:14

I80v26a94n 29H62o73l62a69s 5837887888957

>tak to jste absolutně nepochopil..

Nikoliv, pouze jsem nezapomněl, jak jste to tu prezentoval před časem - to jste se právě strašně rozhorčoval, jak je možné, že v neděli ráno je interval 20 minut.

0/0
7.4.2014 18:22

P30a39v45e17l 65O97d45r13a25z26i63l 6294979497650

Nebuďte tak příkrý, někdy prostě "zachovat si potřebnou rezervu" na přesunutý nádraží může znamenat vstávat o půl hodiny dřív, což málokdo asi bude vnímat jako zlepšení.

0/0
7.4.2014 20:43

I49v45a68n 72H69o16l88a34s 5637497418837

Ale to já samozřejmě uznávám, pouze narážím na nedávnou diskusi, ve které se dotyčný strašně rozčiloval, jak je možné, že v neděli v 7  ráno jezdí spoje po 20 minutách.

0/0
9.4.2014 11:00

I15v30a75n 65H72o65l24a23s 5897677778457

>Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD.

Totální nesmysl - nejde jen tak přesnunout dopravní uzel, který u stávajícího nádraží průběžně a přirozeně vznikla přes 100 let.

+2/0
6.4.2014 13:38

P48a80v79e88l 81M76o38r78a27v14e88c 3982769102648

Spousta lidí ano. A ti co ne tam přestoupí na šalinu na největším přestupním uzlu s nejvíce linkami.

K odsunutému nádraží by jezdilo pár linek. Tedy přestup by byl řádově horší.

+5/0
5.4.2014 18:24

R42o79b97e60r11t 44M31o78t40k59a 4116507399405

Současně s odsunem by musela být přesunuta i MHD, kterou by využili jak lidi z vlaku tak autobusu.

0/−2
5.4.2014 19:46

J71a30n 10F63i88a82l87a 7384597545469

Jo a taky by se s přesunem nádraží přesunulo i centrum. :-/

+1/−1
5.4.2014 19:52

P45a51v83e37l 29M21o33r92a66v63e21c 3542469972158

To ano, jsou už na to i plány (pro přesun za dalších pár miliard o kterých pěnězích se ale radši moc nemluví). Že by k novému nádraží vedlo pár linek, o dost míň než na současné. A že by křižovatka u Nových sadů kapacitně nestíhala.. Takové plány s MHD pro odsun jsou, víte?

+2/0
5.4.2014 21:46

I88v78a38n 59H50o15l18a77s 5627247158217

>by musela být přesunuta i MH

A nechcete si nejprve zjistit, jak to vaše zbožné přání vypadá v reálu????

+1/0
6.4.2014 13:37

P48e50t19r 95I44s55k75r73a 7241207553466

Nemluvě o omezené přepravní kapacitě šalin a busů. Jen z naší vedlejší tratě 244 na Ivančice a Hrušovany nad Jevišovkou co vystoupí lidí.... DPmB to nemá šanci zvládnout tak, aby lidi dále nezdržoval. Zejména ranními vlaky jezdí lidé na 6:00 do práce, Museli by kvůli tmu paskvilu jezdit o vlak dříve, aby měli šanci se dostat včas do práce při přestupu na víc, nemluvě o dopravě do centra, kterou stejně musejí podstoupit.

0/0
6.4.2014 14:47

P91a47v39e83l 93O73d24r21a84z59i33l 6464339517760

Lidé z vedení města si asi myslí, že substrát z velkokapacitních vagonů vlaků z mnoha mnohokolejných příjezdů nacpou do několika šalin na dvojkolejce.

Případná nehoda na té tramvajové spojce bude znamenat totální kolaps dopravy.

+1/0
7.4.2014 20:45

J82a30n 45H72o88r78á11k 1373589219874

Nedivím se že Amazon vzal z Brna roha.Město,které buduje svůj image na tom, že bude 300 let rozhodovat o nádraží ,žádný další přísun peněz investorů nezíská.Je to už totálně nedůvěryhodné město.

+3/−2
5.4.2014 17:06

R46e40n35a51t67a 96H41a98v74l56í41č92k66o77v64á 3819736253975

Nechejte nádr tam, kde je! Nějaké odsuny jsou na prd! Proč se mají lidi na vlak kodrcat a ž málem do Heršpic? To ten nádr udělejte rovnou až za Brnem...akorát pak se nedivte, že vlaky budou jezdit prázdné a autobusy narvané. Každý radši dojede přímo do centra, než aby se ještě spoléhal na MHD...

+8/−3
5.4.2014 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.