Diskuze

O poloze brněnského nádraží bude kraj jednat veřejně. Zatím neví kdy

Stát nechal před několika týdny soukromou firmu zpracovat první srovnávací analýzu obou variant polohy brněnského nádraží. Dosud se přitom všichni oficiálně zabývali jen odsunutou variantou železničního uzlu. Do diskuse o poloze nádraží tak přibyl nový argument.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rekonstroval někdo ze zdejších odpůrců přesunu někdy nádraží ? Má někdo představu jaké provozní, organizační, finanční a technologické komplikace rekonstrukce takto frekventovaného nádraží v takto stísněném prostoru přinese ? Včetně komplikací, které nastanou v přilehlém prostoru ? Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražšínež nové nádraží ? A že budou naprosto znehodnoceny veškré investice, které už v souvislosti s novým nádražím byly realizovány ?

Falešný sentiment, pohodlnost a primitivní patriotismus a aktivistický destruktivismus jsou zcestné argumenty

1 1
možnosti

Jistě, zatímco úplatky, spekulace s pozemky a nesmyslný přesun nádraží o pár metrů vedle, to jsou argumenty, no, typicky odesácké.;-D

0 1
možnosti

Odsun hlavního nádraží v Brně je vážně nesmysl. To nádraží má polohu takovou, že mu ostatní evropská města mohou závidět. Co se týká té kapacity nádraží, byl by takový problém jej rozšířit o cca 10 metrů k Vaňkovce? Trhovci by se posunuli nebo přestěhovali. Nebo využít tu prázdnou zatravněnou plochu poblíž Malinovského náměstí. Je to jen myšlenka, nevím, jak moc je reálná.

1 0
možnosti

Ono je už zábavný ten fakt, že od nového nádraží má vést tramvajová trať. OK, tak si nyní odmysleme, že tramvaj není vlak, a zeptejme se, jak moc velký rozdíl by byl místo tramvajové trati vybudovat novou spojku od nové polohy k nádraží ve staré poloze.

0 0
možnosti

Pokud se nádraží neodsune, železnice se nestane součástí evropských koridorů a zůstane sjízdná jen pro místní lokálky. To je poměrně významný krok k tomu, aby se Brno odstřihlo od Evropy a nakročilo směrem k vesnici. Nic proti, i vesnice mají svůj půvab, ale přece jenom, metropole se většinou vyvíjejí opačným směrem.

0 2
možnosti

I66v43a72n 66H91o44l43a58s

7. 4. 2014 5:38

> železnice se nestane součástí evropských koridorů

Doporučuji si nejprve zjistit nějaká fakta a nepapouškovat pouze radniční propagační letáčky.

0 0
možnosti

Tak to máme cca 20 minut od současného místa, kde stojí nádraží. Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží. A teď se naskýtá zásadní otázka. Kolik z těch současných (ano, už to nejsou všechny), bude zajíždět do míst, kde by mělo stát nové? Nebo ještě jinak. Jaká bude návaznost spojů na linky, které budou stahovat cestující z nového nádraží? K meritu věci. Naprostá většina cestujících bude muset dobu cestování prodložit minimálně o jeden přestup, což se relně rovná celkově minimálně těm dvaceti minutám. Ano, jistě, mnohé to nazabije. Ale v globálu, kolikže cestujících denně využije vlakové dopravy? Stačí jen jednoduché počty.

3 0
možnosti

I65v30a97n 92H58o61l73a48s

6. 4. 2014 13:14

>Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží.

To asi těžko, protože VŠECHNY tudy nejezdily v posledních x letech nikdy (například 3, 6, 11). Jinak ale souhlas.

2 0
možnosti
Foto

Nádraží používají především lidé,co v Brně nebydlí,ale denně tam dojíždí ! Ti většinou preferují současnou polohu v centru ! ! ,

3 0
možnosti

P38e73t55r 81I89s17k63r29a

5. 4. 2014 17:12

Jsem jednoznačně pro nádraží v centru, odsun je pitomost a to dost drahá... jak pro město, tak cestující po železnici. Dojíždím do Brna z cca 20ti km a jsem opravdu rád, že vystoupím a jsem v centru a nemusím se kodrcat jinam. Jinak jsem rodilý Brňák a na lontě bývám poměrně krátkou dobu. Ať už dříve nebo nyní, vždy bylo výhodnější mít nádraží v centru

10 2
možnosti

jo jasně každej jezdí do centra...:-P

1 5
možnosti

J74a73n 42H81o69r19á81k

5. 4. 2014 17:06

Nedivím se že Amazon vzal z Brna roha.Město,které buduje svůj image na tom, že bude 300 let rozhodovat o nádraží ,žádný další přísun peněz investorů nezíská.Je to už totálně nedůvěryhodné město.

3 2
možnosti

Nechejte nádr tam, kde je! Nějaké odsuny jsou na prd! Proč se mají lidi na vlak kodrcat a ž málem do Heršpic? To ten nádr udělejte rovnou až za Brnem...akorát pak se nedivte, že vlaky budou jezdit prázdné a autobusy narvané. Každý radši dojede přímo do centra, než aby se ještě spoléhal na MHD...

8 3
možnosti