Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do brněnské politiky vykročil spolek A co Brno?. Chce být nepolitický

Nový regionální politický hráč s názvem A co Brno? v pondělí odstartoval volební kampaň ve velkém stylu. Má dvoupatrové kontaktní centrum v ulici Lidická s redakcí, dětským koutkem a televizním studiem, billboardy rozmístěné po Brně, zpravodajský server. A říká si spolek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P98e76t13r42a 73V52í82t45k86o65v41á 9420688382621

Dobrý den, pane Matějů, v mnoha ohledech s Vámi souhlasím. Spolek A CO BRNO? chce prezentovat své cíle i hodnoty. Domnívám se, že jsou patrné z prvních textů, které jsme zveřejnili, například http://www.acobrno.cz/stranka/o-nas

Tvrzení, že jsme nepolitičtí, používáme především metaforicky. Chceme se pomocí této metafory vymezit vůči současným politickým stranám v zastupitelstvu a jejich způsobu politiky ve vlastní prospěch. Nechceme tím ani naznačovat, že snad nemáme ideologii. Ta vzejde ze společných diskusí a na našem webu její první klíčové body mohou Brňané očekávat už brzy.

0/−1
16.4.2014 16:22

P41a54v41e95l 59M32o87r74a45v61e38c 3542239552868

Jenže vymezení se vůči ostatním politickým stranám neznamená, že jste nepolitičtí. Nebo snad jsou třeba Piráti taky nepolitičtí? Ti se vymezují mnohem více než vy svými prohlášeními..

P.S.: Jak prosím chcete hledat svou vlastní ideologii v diskuzích? Co když tam zjistíte, že A chce vyšší daně, B zásadně nižší, C chce podporu MHD, D zase fandí autům,..? Snad nejprve musíte mít společnou ideologii na kterou lákat členy. To že nejprve svoláte členy a až pak ukuchtíte teze programu, to zavání Okamurovským populismem.

0/0
16.4.2014 21:44
Foto

P32e11t44r85a 41V90í19t23k73o52v39á 9420808922191

Pokud vnímáte ideologii jako řazení mezi pravici, levici, takovou fiskální a takovou monetární politiku, tak o tu nestojíme. Takovou ideologii necháme zavedeným celostátním stranám. My vnímáme ideologii jako soubor idejí, konkrétních řešení, která budou užitečná pro Brno a pro městské části. Hlavní z našich hodnot je otevřená diskuse, na tu lákáme členy. Z otevřené diskuse pak vzejde soubor konkrétních řešení pro Brno. Nejde nám o paušální pravdy, ale o konkrétní kroky v Brně a jednotlivých městských částech.

Kauzalita typu "Snad nejprve musíte mít společnou ideologii na kterou lákat členy" je možná poplatná rigidnímu vnímání politiky. My ji chceme dělat jinak, novým způsobem, zhruba tak, jak jsem popsala v prvním odstavci.

0/−1
17.4.2014 8:04

P11a17v20e11l 23M96o65r33a89v37e73c 3542449952788

Na toto se dá říci jediné: přeji vám, aby ve vaší diskuzi se utkali bývalý člen Svobodných s komunistou (střet pravolevých ideologií) anebo lidovec s Pirátem (autoritáni vs. libertariáni). Fakt by mne zajímalo, jak byste řešili střet takových názorů uvnitř jedné strany.

Protože pod hlavičku "chceme to nejlepší pro Brno" se vleze skoro celé politické spektrum všech možných často protichůdných názorů.

0/0
17.4.2014 8:28

P59a54v15e36l 71O41d98r26a39z32i40l 6664539307890

No já mám neodbytný pocit, že takový názorový střet se řeší poměrně snadno, a to hlasováním.

Jinak správa města je něco jiného, než správa státu, to doufám uznáte. Takže, ačkoliv je to pro někoho strašlivá představa, vámi jmenovaní mohou mít snadno společný názor na některé otázky správy města.

+1/0
17.4.2014 10:59

P16a80v36e91l 36M47o13r53a72v34e45c 3202949142268

Hlasování: jasně, to určí že strana (či hnutí či spolek či jak se nazývají - pro mně to je pořád strana) bude deklarovat takový a makový postoj veřejnosti. Jak se ale bude jejich člověk s naprosto opačným názorem chovat, kdyby měl hlasovat o něčem co se buď příčí jeho svědomí a názorům, anebo se příčí postoji strany? Nebo snad ve vedení budou pouze lidi s většinovým názorem? A ti ostatní odejdou? A jak já mám vědět kdo má tak naprosto jiný názor a odejde? Anebo neodejde a bude hlasovat úplně jinak než strana slibuje?

Zkrátka, ve straně musí být lidé s podobnou ideologií, jinak se strana vnitřně rozpadne anebo podvede voliče. Nejčastěji obojí..

0/0
17.4.2014 11:09
Foto

D63a77v77i72d 79M86a75t66ě46j37ů 2115892797788

Subjekt (a jeho kandidati) usilujici o pozice v politice musi byt politicky ukotven, aby byl citelny. Jinymi slovy, musi byt zrejme, jake hodnoty vyznava, jake ma cile, a jakou cestou se k nim chce dostat. Takze tvrdi-li, ze jsou nepoliticti, rikaji tim, ze nemaji zadnou "ideologii", kterou budou po pripadnem zvoleni prosazovat. A to je v politice spatne :-(

+2/0
16.4.2014 10:38

M40i21c13h10a31l 92N27e52z69v40a55l 9103414114

Presne tak. A navic tam naji zatim 6 kandidatu, ze kterych je radost vybirat. Uz vidim, jak nekdo bude volit nekoho, o kom vi  "ridic, 27 let". :-)

0/0
16.4.2014 10:43

P14a22v22e67l 62O88d80r50a12z39i24l 6894639357560

To je ale i v zavedeném kartelu ČSSDODS, tam je taky hromada lidí, které neznáte a jediná ideologie, kterou vyznávají, je je dojit Brno.

0/0
16.4.2014 12:55
Foto

P45e35t18r41a 33V85í44t64k20o17v96á 9770668202291

Je potřeba si uvědomit, že celý projekt jsme spustili teprve v pondělí a pro registraci na webu musí kandidát přijít s občanským průkazem do kontaktního centra.  Rozhodovat o tom, zda je řidič vhodným kandidátem, mohou všichni Brňané včetně Vás. Všichni mají možnost se zapojit.

0/0
16.4.2014 16:59

P51a39v62e97l 90O77d37r87a44z82i32l 6354509177120

Pro správu města není nutné se ideologicky vyhraňovat.

0/−1
16.4.2014 12:54

P22a19v39e87l 31M37o79r48a26v25e94c 3592799562378

Proč ne?

0/0
16.4.2014 13:00

P78a64v63e70l 52O93d54r95a90z54i18l 6464739577100

Protože to prostě není potřeba. Jak si můžete všimnout, ideologicky vyhraněné ČSSD a ODS město spravují už dlouho a bídně, nyní dokonce dohromady, ačkoliv by to podle vás mělo být nemožné.

Mnohde mají za starostu komunistu a funguje to, protože do správy obce toho z ideologie moc nenataháte.

+2/0
17.4.2014 11:01

P92a56v17e93l 86M47o77r88a91v70e90c 3452829952288

ODS ani ČSSD nemá vnitřní ideologii. To co servírují voličům sami nedodržují. Těm se nedá věřit. ČSSD před volbami chtěl nádraží v centru, pak se dostala k lizu, ODS jim asi dala provizi na odsun nádraží a najednou je ČSSD halasným zastáncem odsunu. Podobně i ohledně pravolevé orientace kdy třeba pro změnu zákoníku práce zavedením dalších restrikcí (typicky levicový krok) hlasovala PRO naše tzv. "pravice" a PROTI naše tzv. "levice".

Mně jde o skutečnou ideologii kterou strana aplikuje, ne kterou hlásá. A u A co Brno mi přijde že bude aplikovat dosti nesourodou směs ideologie, protože v ní budou lidé s naprosto protichůdnými ideologickými řpedstavami.

0/−1
17.4.2014 11:13

T57o41m16a14s 66C71e79n64e18k 6677234470433

Do toho ti z Nežit Brno. Podzimní volby v Brně budou opět zábavné...

0/0
16.4.2014 10:29

P64a11v12e71l 61M49o41r86a73v77e81c 3132199232948

Zkrátka, hnutí ANO na druhou. Jakmile nepolitik začne lézt do politiky, je zle.

+2/0
16.4.2014 9:45

P62a83v48e46l 81O75d87r20a71z35i75l 6414519977750

Vida, já si říkal, kde se ti politici berou, a oni se asi líhnou u Moravců už hotoví.

0/0
16.4.2014 12:56

P13a89v94e10l 20M73o36r11a80v62e90c 3212199932768

Jenže jakmile se někdo dá do politiky, už se automaticky stává politikem. Ať se nazývá jakkoliv.

To je jako stopovat auta u silnice a říkat že nejste stopař.

Jinak já politik jsem:-P.

0/0
16.4.2014 12:59

J24a62n 46Š51e16s15t24á52k 3898409389974

"Jakmile nepolitik začne lézt do politiky, je zle." Proč by tedy nestopař nemohl stopovat? Stopařem by se přeci  případně stal, až by ho někdo vzal. Nějak jste si to neuhlídal, ovšem jako politik na to máte plné právo;-D

+1/0
16.4.2014 23:15

P35a64v11e67l 14M51o95r87a56v47e65c 3292839752118

Stopařem se člověk stává, jakmile začne stopovat. Ne až když jej někdo vezme. Stopař rovná se stopovat auta.

Podobně s politiky.

Nějak jste si svou reakci neuhlídal. Ale jako nikým nevolený občan na to máte plné právo;-D.

0/0
17.4.2014 8:23

J76a58n 11Š84e23s84t56á13k 3508539539924

No vidíte, a to jste ještě včera tvrdil, že "Jakmile nepolitik začne lézt do politiky, je zle". Jinak už to raději nebudeme kombinovat, protože stopař je spíš traper, něco jinýho je pak autostopař, nebo motostopař atd.;-D

0/0
17.4.2014 8:30

P91a84v53e92l 18M69o14r41a34v71e75c 3952269662398

To byla zkratka. Jakmile začne lézt do politiky člověk který trvá na své "apolitičnosti", je zle. Takto je to lepší?;-)

0/0
17.4.2014 8:32

J14a46n 93Š87e55s25t23á78k 3608609249604

Tak či onak, vyjde to nastejno v tom smyslu, že dosud všichni "politici" u nás jsou pravičáci, levičáci atd. jen podle toho, kam se jim podařilo vecpat se, kde bylo zrovna volno, neb zatím všichni šli do politiky jen proto, aby se dostali k lizu, což pak potvrzovali a potvrzují svými činy . Dosud jsem neviděl jedinou výjimku.

0/0
17.4.2014 8:48

P58a90v38e71l 35M25o94r91a90v56e83c 3492409792808

To příliš generalizujete. Jsou i zvolení politici kteří svou funkci zastávají dost svědomitě. Např. starostové menších obcí, někteří senátoři (třeba Wagnerová nebo Michálek) atd.

Plus spouuusta těch co se nikam nedostali..;-)

0/0
17.4.2014 9:02

P18a78v15e92l 41O93d19r55a49z94i98l 6504799307740

Ano, ti starostové menších obcí zastávají funkce svědomitě většinou tehdy, když jsou ve správě obce apolitičtí.

0/0
17.4.2014 11:02

P48a56v61e53l 57M74o44r62a92v33e16c 3862739932908

Pro vás je asi slovo "politik" a "politika" něco pejorativního. Ale tak to není.. Nejdřív si zjistěte co to znamená..

0/0
17.4.2014 11:15

P25e81t12r 31T86o22u84š63e51k 7550314348406

lidi nemaj rádi politiky a strany, tak teď jsou všichni, co se chtěj dostat snadno ke korytu, nepolitici a zakládaj hnutí

+3/−1
16.4.2014 7:39

M68a34t16ě44j 60P58o79s26p47í58c43h61a62l 2923193979357

Něco tak nedůvěryhodného jsem už dlouho neviděl...

+4/−1
16.4.2014 7:21
Foto

P49e13t97r17a 47V43í80t63k78o47v64á 9460378122221

Děkujeme za názor. V čem spatřujete nedůvěryhodnost aktivity A CO BRNO?

0/0
16.4.2014 16:52

P96a72v93e27l 49M85o73r81a83v68e48c 3242719572618

Člověk musí mít nejprve vizi čeho chce v politice dosáhnout, a až pak jít do politiky. U vás je to naopak.

Dále, hraní si na metaforické nepolitiky lidi akorát zmate. To je sakra nedůvěryhodné..

0/0
16.4.2014 21:47
Foto

P58e49t46r48a 77V69í27t14k30o90v34á 9800808202241

Pane Moravče, navazuji na odpověď, kterou jsem Vám dala v jiném vlákně výše. Dovolím si tvrdit, že máme vizi už dlouho, že je jednoznačná a srozumitelná. Uvádím ve znění, v jakém je i na webových stránkáchacobrno.cz: 

"V čele města budou zodpovědní a kompetentní lidé otevření diskusi. Budou usilovat o rozvoj Brna, nikoli o vlastní prospěch."

Dále si dovolím tvrdit, že si na nic nehrajeme. To, co lidi může mást a působit na ně nedůvěryhodně, jsou zákulisní dohody a tahanice o moc na současném brněnském magistrátu. My chceme být opakem. Chceme být transparentní, otevření a hledat ta nejlepší řešení pro Brno.

0/0
17.4.2014 8:05

P64a89v98e91l 58M49o75r31a23v47e97c 3292199152278

Fajn, tak se dejte třeba k Pirátům. Ti hlásí to stejné. Transparence, otevřená diskuze, politika pro lidi a ne vlastní prospěch. V čem se tedy lišíte?

0/0
17.4.2014 8:29

P88a24v10e87l 34O52d78r67a72z35i24l 6154929707680

A proč by se k nim měli dávat? Mohou spolupracovat. Piráti jsou celostátní subjekt.

0/0
17.4.2014 11:03

P50a92v70e59l 57M86o98r12a48v13e66c 3322719242748

Ano, a taky mají dost lidí v Brně kde budou kandidovat na magistrát;-).

Proč zakládat další stranu či hnutí, když už někdo dělá to stejné? Proč štěpit síly? To mi není jasné..

0/0
17.4.2014 11:16

K62a31r98e78l 31K31o77ř84e31n 3354655433436

Dále pak zakládají taky hokejový tým jako konkurenci Komety, jejich tým bude ovšem nehokejový R^

+7/0
16.4.2014 7:16

V48á34c90l53a64v 29P87o59u18s61t20k55a 3639164916426

ovsem kazdy tym bude lepsi, nez ten soucasny Onderkuv okresni prebor

+1/−1
16.4.2014 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.