Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Brna vlakem k Baltu, na Jadran i do Řecka. Přes Moravu povedou koridory

Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku a zadala úkoly České republice - Brno se musí vypořádat s modernizací nádraží a železnice do Přerova musí dostat druhou kolej. Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. Stavět se začne v následujících desetiletích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a46v68e28l 98O11d83r12a96z61i45l 6944439617780

Kotzourkov, placený z kapes daňových poplatníků, vezme milion z kapes daňových poplatníků a dá je firmě, aby případně mohl dostat jiné peníze z kapes daňových poplatníků. To je šílené.

+2/0
17.4.2014 8:25

I23v69o 49P80r61o30c91h14á57z62k87a 4701732454312

Jo to je kolotoč. Ty tam budeš pracovat dostaneš výplatu a zaplatíš daně a z těch daní se bude stavět dál a zase výplata, daně a pořád do kola:-)

0/0
19.4.2014 7:44

H34o31n86z22a 78K90a52r52á74s27e30k 1235461282758

CIT ON: "Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku (...)  Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. (...) První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF

To není žádná novinka. Trasa jakési "baltsko-jaderské osy" (jejíž součástí je mj. Semmering-Basistunnel, Koralbahn nebo (již dříve dokončená) Nová Pontebbana) je známa již delší dobu. Je zvláštní jak se tato "osa" mezi Vídní a Katowicemi podivně rozdvojuje; a namísto aby vedla nejlogičtější trasou, tzn. přes Břeclav, Hodonín, Přerov a Ostravu, tak jedna její větev místo toho vede přes Brno a druhá přes Bratislavu + Žilinu.  Pak z toho vznikají novinářské zkratky typu "přes Brno povede koridor z Baltu na Jadran". I když je jasné, že případný přímý vlak jedoucí skutečně od Baltu až k Jadranu by přes Brno ani nejel.

CIT ON: "Dva z deseti železničních projektů TEN-T (zkratka pro Trans-European Transport Networks - Transevropskou dopravní síť), pomocí kterých chce Evropská unie vylepšit dopravní spojení mezi vzdálenými městy, povedou přes Brno. První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF.

Opět nic nového pod sluncem. Už i na nádražích a ve vlacích jsou lidé informováni o tom, že (převážně již dokončený) koridor Beroun - Plzeň - Cheb je součástí 22. dopravní osy, vedoucí z Atén přes Budapešť a Prahu a dále se z Prahy větvící do Drážďan, resp. Norimberka.

CIT ON:" Pokud se plány naplní, výrazně posílí pozice Brna jako dopravního uzlu. "TEN-T koridory jsou absolutní evropské priority v dopravě, kde můžete mít zajištěno až z 85 procent financování z fondů EU," prohlásil bývalý eurokomisař, dnes kandidát na europoslance Pavel Telička (ANO)." CIT OFF

A že něco řekne Telička, tak to musí být pravda? Mezistátní vlaky musejí nutně jezdit po "tranzitní ose" (tzn. vlaky z Rakouska do Polska najednou pojedou přes Brno)? Nemusejí. Trať č. 330 je pro ně nejlogičtější trasou. Jet přes Brno není nutné, od toho existují jiné rychlíkové linky.

+2/−1
16.4.2014 14:32

J47i84ř56í 29D83o12l69e84ž18e89l 9589955861660

no jestli páni radní předvedou svoji schopnost rozhodnout o poloze hlavního nádraží stejně jako o pozemcích pro Amazon, tak nadchnou celou EU a na dotace můžou zapomenout ;-D

+7/0
16.4.2014 11:01

T78o19m79a54s 43N73o73v31o96t40n53y 3911816378119

Na druhou stranu, zrovna nádraží není až tak problém radních či úředníků obecně, ale pár zelených organizací a aktivistů, kteří to blokují a ještě dlouho budou, kvůli "Nádraží v centru" což je samozřejmě nesmysl, většina lidí jedoucích vlakem do centra nejde, pokračuje dál MHD, čili je jim jedno, odkud tou šalinou pojedou.

+1/−3
17.4.2014 0:32

H69o76n49z38a 39K42a73r34á55s69e82k 1495741672378

Až na to, že k tomu odsunutému nádraží nepojede zdaleka tolik tramvajových linek, jako nyní jezdí okolo neodsunutého nádraží v centru, že.

+1/0
17.4.2014 8:20
Foto

M30í66r44a 83K68l34a35s 9782497659676

A ilustrační foto z Pňovan u Plzně...:D

+1/0
16.4.2014 11:01

P39a22v54e19l 80B71l54a63ž97e75k 6671851956111

Nádraží v Brně stavět i pro VRT je dle mého soudu nesmysl. Hlavní nádraží bych ponechal +- ve stávajícím místě (49°11'14.452"N, 16°36'30.618"E) . A nově bych postavil "zastávku" na VRT na jihu od Brna. Podobně je tomu v řadě měst ve Francii a spojení mezi VRT stanicí a centrem města zajišťují jiné spoje (v našem případě vlaky linky S3 a podobné).

+2/−2
16.4.2014 10:49

J69o50s25e11f 98D49r74á37s57a14l 2264235101

pokud to dobře chápu, tak se nebude jednat o VRT...to by se Přerov- Brno musel stavět celý nový, ne jen zdvoukolejnit

+2/0
16.4.2014 11:00

P33a49v20e14l 53B69l17a48ž54e16k 6131241206611

Jo, to ano. ALe taky se v článku zmiňuje stavba koridoru Praha-Brno, což je potom řešeno tady: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/vrt-brno_varianty_prijezdu/

A to pak vypadá, jako kdyby bylo Brno konec/začátek světa. Ale sundejme si růžové brýle. Brno bude jednou jen minutová zastávka na trase Praha-Vídeň :-)

+1/0
16.4.2014 11:37

P23a28v95e58l 21M79o85r91a65v49e82c 3482959272238

Praha bude dvouminutová zastávka na trase Hamburg-Berlin-Wien:-P.

+1/0
16.4.2014 21:51

I21v54o 69P15r44o96c59h81á61z67k61a 4561892644952

Ano stavět se má úplně nová trať je to v projektu.

0/0
19.4.2014 7:50

P55a92v60e94l 68O34d42r93a64z10i81l 6364899987340

To říkám od začátku. Jenže tím neuvolníte desítky hektarů plochy pod stávajícími tratěmi a tudíž z toho nedostanete žádné úplatky.

+3/0
16.4.2014 12:57

D67a77v51i97d 71K66r17e96j95č49í 9672570906244

Tenhle návrh dává celkem smysl. Já jsem příznivcem nádraží v odsunuté poloze, ale proč rušit stávající hlavní nádraží. Pro rychlíky to není ideální v centru, ale příměstská doprava by tam mohla zůstat ( např. směr Tišnov nebo Náměšť n.O.). Je škoda, že to brněnské zastupitelstvo neprezentuje takto. Na druhou stranu stávající hlavní nádraží potřebuje investice do oprav a to by mohl být problém při stavbě nového nádraží.

0/0
17.4.2014 16:27

H24o29n13z39a 97K87a35r58á40s31e66k 1285921732458

V takovém případě by byla výsledkem nevhodná kombinace, kdy jezdí vlaky stejným směrem střídavě ze dvou různých nádraží (rychlík do Náměště z odsunutého, pak Os z "přisunutého", pak zase R  z odsunutého; totéž platí pro směr Břeclav/Tišnov/Blansko atd.).

0/0
17.4.2014 18:55

D19a64v65i27d 61K85r34e65j90č39í 9372770506624

Jistě že by to dělalo trochu nepořádek, ale zkuste si najít spoje třeba spoje do Vídně. Tam vlaky stojí taky na několika různých nádražích a jde to.

0/0
17.4.2014 23:46

Z33d11e26n45ě96k 24J42a33n45o75u84t 1142635474531

Hmmm... on se bude stavět podmořský tunel z Řecka na Kypr ? ;-D

+4/0
16.4.2014 10:47

P20e45t18r 75M75a38r30e73š 8830546

Já myslím, že to bude zvedací most jako v Kolíně ;-)

+1/0
16.4.2014 11:00

P14a58v63e85l 77M21o63r68a67v11e92c 3882769402508

Ale blbost, mezi Řeckem a Kyprem fakt jezdí lodě, ne jak v Kolíně:)

0/0
16.4.2014 21:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.