Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Brna vlakem k Baltu, na Jadran i do Řecka. Přes Moravu povedou koridory

Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku a zadala úkoly České republice - Brno se musí vypořádat s modernizací nádraží a železnice do Přerova musí dostat druhou kolej. Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. Stavět se začne v následujících desetiletích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72a88v64e83l 19O58d86r23a45z93i29l 6354289227450

Kotzourkov, placený z kapes daňových poplatníků, vezme milion z kapes daňových poplatníků a dá je firmě, aby případně mohl dostat jiné peníze z kapes daňových poplatníků. To je šílené.

+2/0
17.4.2014 8:25

I15v25o 39P46r31o41c50h10á78z12k15a 4491172264632

Jo to je kolotoč. Ty tam budeš pracovat dostaneš výplatu a zaplatíš daně a z těch daní se bude stavět dál a zase výplata, daně a pořád do kola:-)

0/0
19.4.2014 7:44

H40o16n21z98a 39K19a40r13á12s31e71k 1955321822908

CIT ON: "Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku (...)  Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. (...) První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF

To není žádná novinka. Trasa jakési "baltsko-jaderské osy" (jejíž součástí je mj. Semmering-Basistunnel, Koralbahn nebo (již dříve dokončená) Nová Pontebbana) je známa již delší dobu. Je zvláštní jak se tato "osa" mezi Vídní a Katowicemi podivně rozdvojuje; a namísto aby vedla nejlogičtější trasou, tzn. přes Břeclav, Hodonín, Přerov a Ostravu, tak jedna její větev místo toho vede přes Brno a druhá přes Bratislavu + Žilinu.  Pak z toho vznikají novinářské zkratky typu "přes Brno povede koridor z Baltu na Jadran". I když je jasné, že případný přímý vlak jedoucí skutečně od Baltu až k Jadranu by přes Brno ani nejel.

CIT ON: "Dva z deseti železničních projektů TEN-T (zkratka pro Trans-European Transport Networks - Transevropskou dopravní síť), pomocí kterých chce Evropská unie vylepšit dopravní spojení mezi vzdálenými městy, povedou přes Brno. První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF.

Opět nic nového pod sluncem. Už i na nádražích a ve vlacích jsou lidé informováni o tom, že (převážně již dokončený) koridor Beroun - Plzeň - Cheb je součástí 22. dopravní osy, vedoucí z Atén přes Budapešť a Prahu a dále se z Prahy větvící do Drážďan, resp. Norimberka.

CIT ON:" Pokud se plány naplní, výrazně posílí pozice Brna jako dopravního uzlu. "TEN-T koridory jsou absolutní evropské priority v dopravě, kde můžete mít zajištěno až z 85 procent financování z fondů EU," prohlásil bývalý eurokomisař, dnes kandidát na europoslance Pavel Telička (ANO)." CIT OFF

A že něco řekne Telička, tak to musí být pravda? Mezistátní vlaky musejí nutně jezdit po "tranzitní ose" (tzn. vlaky z Rakouska do Polska najednou pojedou přes Brno)? Nemusejí. Trať č. 330 je pro ně nejlogičtější trasou. Jet přes Brno není nutné, od toho existují jiné rychlíkové linky.

+2/−1
16.4.2014 14:32

J76i77ř42í 53D18o15l95e66ž29e63l 9319885841810

no jestli páni radní předvedou svoji schopnost rozhodnout o poloze hlavního nádraží stejně jako o pozemcích pro Amazon, tak nadchnou celou EU a na dotace můžou zapomenout ;-D

+7/0
16.4.2014 11:01

T14o18m79a95s 81N62o22v24o29t81n36y 3731226378259

Na druhou stranu, zrovna nádraží není až tak problém radních či úředníků obecně, ale pár zelených organizací a aktivistů, kteří to blokují a ještě dlouho budou, kvůli "Nádraží v centru" což je samozřejmě nesmysl, většina lidí jedoucích vlakem do centra nejde, pokračuje dál MHD, čili je jim jedno, odkud tou šalinou pojedou.

+1/−3
17.4.2014 0:32

H59o44n28z26a 87K35a36r16á62s18e57k 1445481902448

Až na to, že k tomu odsunutému nádraží nepojede zdaleka tolik tramvajových linek, jako nyní jezdí okolo neodsunutého nádraží v centru, že.

+1/0
17.4.2014 8:20
Foto

M18í30r55a 31K96l22a91s 9982497299786

A ilustrační foto z Pňovan u Plzně...:D

+1/0
16.4.2014 11:01

P62a57v60e26l 44B92l68a51ž69e28k 6131711966561

Nádraží v Brně stavět i pro VRT je dle mého soudu nesmysl. Hlavní nádraží bych ponechal +- ve stávajícím místě (49°11'14.452"N, 16°36'30.618"E) . A nově bych postavil "zastávku" na VRT na jihu od Brna. Podobně je tomu v řadě měst ve Francii a spojení mezi VRT stanicí a centrem města zajišťují jiné spoje (v našem případě vlaky linky S3 a podobné).

+2/−2
16.4.2014 10:49

J76o12s26e87f 33D28r72á32s83a73l 2164275901

pokud to dobře chápu, tak se nebude jednat o VRT...to by se Přerov- Brno musel stavět celý nový, ne jen zdvoukolejnit

+2/0
16.4.2014 11:00

P39a12v67e44l 77B96l18a71ž78e55k 6451721646741

Jo, to ano. ALe taky se v článku zmiňuje stavba koridoru Praha-Brno, což je potom řešeno tady: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/vrt-brno_varianty_prijezdu/

A to pak vypadá, jako kdyby bylo Brno konec/začátek světa. Ale sundejme si růžové brýle. Brno bude jednou jen minutová zastávka na trase Praha-Vídeň :-)

+1/0
16.4.2014 11:37

P95a30v25e14l 57M57o73r30a20v75e21c 3252119152398

Praha bude dvouminutová zastávka na trase Hamburg-Berlin-Wien:-P.

+1/0
16.4.2014 21:51

I72v86o 20P26r12o38c49h12á83z34k74a 4881832964562

Ano stavět se má úplně nová trať je to v projektu.

0/0
19.4.2014 7:50

P79a24v68e52l 75O11d68r68a57z69i26l 6194909917330

To říkám od začátku. Jenže tím neuvolníte desítky hektarů plochy pod stávajícími tratěmi a tudíž z toho nedostanete žádné úplatky.

+3/0
16.4.2014 12:57

D94a12v42i16d 68K35r56e62j46č56í 9282410796824

Tenhle návrh dává celkem smysl. Já jsem příznivcem nádraží v odsunuté poloze, ale proč rušit stávající hlavní nádraží. Pro rychlíky to není ideální v centru, ale příměstská doprava by tam mohla zůstat ( např. směr Tišnov nebo Náměšť n.O.). Je škoda, že to brněnské zastupitelstvo neprezentuje takto. Na druhou stranu stávající hlavní nádraží potřebuje investice do oprav a to by mohl být problém při stavbě nového nádraží.

0/0
17.4.2014 16:27

H68o89n32z63a 94K96a56r57á38s37e14k 1275611562848

V takovém případě by byla výsledkem nevhodná kombinace, kdy jezdí vlaky stejným směrem střídavě ze dvou různých nádraží (rychlík do Náměště z odsunutého, pak Os z "přisunutého", pak zase R  z odsunutého; totéž platí pro směr Břeclav/Tišnov/Blansko atd.).

0/0
17.4.2014 18:55

D29a58v20i59d 71K78r85e50j90č87í 9532670166164

Jistě že by to dělalo trochu nepořádek, ale zkuste si najít spoje třeba spoje do Vídně. Tam vlaky stojí taky na několika různých nádražích a jde to.

0/0
17.4.2014 23:46

Z29d82e36n88ě74k 10J35a85n37o95u36t 1152475734151

Hmmm... on se bude stavět podmořský tunel z Řecka na Kypr ? ;-D

+4/0
16.4.2014 10:47

P50e73t98r 76M26a96r18e80š 8170146

Já myslím, že to bude zvedací most jako v Kolíně ;-)

+1/0
16.4.2014 11:00

P82a48v40e75l 51M38o50r51a18v54e77c 3382869552588

Ale blbost, mezi Řeckem a Kyprem fakt jezdí lodě, ne jak v Kolíně:)

0/0
16.4.2014 21:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.