- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kotzourkov, placený z kapes daňových poplatníků, vezme milion z kapes daňových poplatníků a dá je firmě, aby případně mohl dostat jiné peníze z kapes daňových poplatníků. To je šílené.
Jo to je kolotoč. Ty tam budeš pracovat dostaneš výplatu a zaplatíš daně a z těch daní se bude stavět dál a zase výplata, daně a pořád do kola
CIT ON: "Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku (...) Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. (...) První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF
To není žádná novinka. Trasa jakési "baltsko-jaderské osy" (jejíž součástí je mj. Semmering-Basistunnel, Koralbahn nebo (již dříve dokončená) Nová Pontebbana) je známa již delší dobu. Je zvláštní jak se tato "osa" mezi Vídní a Katowicemi podivně rozdvojuje; a namísto aby vedla nejlogičtější trasou, tzn. přes Břeclav, Hodonín, Přerov a Ostravu, tak jedna její větev místo toho vede přes Brno a druhá přes Bratislavu + Žilinu. Pak z toho vznikají novinářské zkratky typu "přes Brno povede koridor z Baltu na Jadran". I když je jasné, že případný přímý vlak jedoucí skutečně od Baltu až k Jadranu by přes Brno ani nejel.
CIT ON: "Dva z deseti železničních projektů TEN-T (zkratka pro Trans-European Transport Networks - Transevropskou dopravní síť), pomocí kterých chce Evropská unie vylepšit dopravní spojení mezi vzdálenými městy, povedou přes Brno. První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF.
Opět nic nového pod sluncem. Už i na nádražích a ve vlacích jsou lidé informováni o tom, že (převážně již dokončený) koridor Beroun - Plzeň - Cheb je součástí 22. dopravní osy, vedoucí z Atén přes Budapešť a Prahu a dále se z Prahy větvící do Drážďan, resp. Norimberka.
CIT ON:" Pokud se plány naplní, výrazně posílí pozice Brna jako dopravního uzlu. "TEN-T koridory jsou absolutní evropské priority v dopravě, kde můžete mít zajištěno až z 85 procent financování z fondů EU," prohlásil bývalý eurokomisař, dnes kandidát na europoslance Pavel Telička (ANO)." CIT OFF
A že něco řekne Telička, tak to musí být pravda? Mezistátní vlaky musejí nutně jezdit po "tranzitní ose" (tzn. vlaky z Rakouska do Polska najednou pojedou přes Brno)? Nemusejí. Trať č. 330 je pro ně nejlogičtější trasou. Jet přes Brno není nutné, od toho existují jiné rychlíkové linky.
no jestli páni radní předvedou svoji schopnost rozhodnout o poloze hlavního nádraží stejně jako o pozemcích pro Amazon, tak nadchnou celou EU a na dotace můžou zapomenout
Na druhou stranu, zrovna nádraží není až tak problém radních či úředníků obecně, ale pár zelených organizací a aktivistů, kteří to blokují a ještě dlouho budou, kvůli "Nádraží v centru" což je samozřejmě nesmysl, většina lidí jedoucích vlakem do centra nejde, pokračuje dál MHD, čili je jim jedno, odkud tou šalinou pojedou.
Nádraží v Brně stavět i pro VRT je dle mého soudu nesmysl. Hlavní nádraží bych ponechal +- ve stávajícím místě (49°11'14.452"N, 16°36'30.618"E) . A nově bych postavil "zastávku" na VRT na jihu od Brna. Podobně je tomu v řadě měst ve Francii a spojení mezi VRT stanicí a centrem města zajišťují jiné spoje (v našem případě vlaky linky S3 a podobné).
pokud to dobře chápu, tak se nebude jednat o VRT...to by se Přerov- Brno musel stavět celý nový, ne jen zdvoukolejnit
Hmmm... on se bude stavět podmořský tunel z Řecka na Kypr ?
Já myslím, že to bude zvedací most jako v Kolíně