Diskuze

Z Brna vlakem k Baltu, na Jadran i do Řecka. Přes Moravu povedou koridory

Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku a zadala úkoly České republice - Brno se musí vypořádat s modernizací nádraží a železnice do Přerova musí dostat druhou kolej. Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. Stavět se začne v následujících desetiletích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kotzourkov, placený z kapes daňových poplatníků, vezme milion z kapes daňových poplatníků a dá je firmě, aby případně mohl dostat jiné peníze z kapes daňových poplatníků. To je šílené.

2 0
možnosti

Jo to je kolotoč. Ty tam budeš pracovat dostaneš výplatu a zaplatíš daně a z těch daní se bude stavět dál a zase výplata, daně a pořád do kola:-)

0 0
možnosti

CIT ON: "Evropská komise letos zavádí novou dopravní politiku (...)  Komise totiž chce přes Brno vést dva důležité železniční koridory. (...) První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF

To není žádná novinka. Trasa jakési "baltsko-jaderské osy" (jejíž součástí je mj. Semmering-Basistunnel, Koralbahn nebo (již dříve dokončená) Nová Pontebbana) je známa již delší dobu. Je zvláštní jak se tato "osa" mezi Vídní a Katowicemi podivně rozdvojuje; a namísto aby vedla nejlogičtější trasou, tzn. přes Břeclav, Hodonín, Přerov a Ostravu, tak jedna její větev místo toho vede přes Brno a druhá přes Bratislavu + Žilinu.  Pak z toho vznikají novinářské zkratky typu "přes Brno povede koridor z Baltu na Jadran". I když je jasné, že případný přímý vlak jedoucí skutečně od Baltu až k Jadranu by přes Brno ani nejel.

CIT ON: "Dva z deseti železničních projektů TEN-T (zkratka pro Trans-European Transport Networks - Transevropskou dopravní síť), pomocí kterých chce Evropská unie vylepšit dopravní spojení mezi vzdálenými městy, povedou přes Brno. První spojí Balt s Jadranem." CIT OFF.

Opět nic nového pod sluncem. Už i na nádražích a ve vlacích jsou lidé informováni o tom, že (převážně již dokončený) koridor Beroun - Plzeň - Cheb je součástí 22. dopravní osy, vedoucí z Atén přes Budapešť a Prahu a dále se z Prahy větvící do Drážďan, resp. Norimberka.

CIT ON:" Pokud se plány naplní, výrazně posílí pozice Brna jako dopravního uzlu. "TEN-T koridory jsou absolutní evropské priority v dopravě, kde můžete mít zajištěno až z 85 procent financování z fondů EU," prohlásil bývalý eurokomisař, dnes kandidát na europoslance Pavel Telička (ANO)." CIT OFF

A že něco řekne Telička, tak to musí být pravda? Mezistátní vlaky musejí nutně jezdit po "tranzitní ose" (tzn. vlaky z Rakouska do Polska najednou pojedou přes Brno)? Nemusejí. Trať č. 330 je pro ně nejlogičtější trasou. Jet přes Brno není nutné, od toho existují jiné rychlíkové linky.

2 1
možnosti

no jestli páni radní předvedou svoji schopnost rozhodnout o poloze hlavního nádraží stejně jako o pozemcích pro Amazon, tak nadchnou celou EU a na dotace můžou zapomenout ;-D

7 0
možnosti

Na druhou stranu, zrovna nádraží není až tak problém radních či úředníků obecně, ale pár zelených organizací a aktivistů, kteří to blokují a ještě dlouho budou, kvůli "Nádraží v centru" což je samozřejmě nesmysl, většina lidí jedoucích vlakem do centra nejde, pokračuje dál MHD, čili je jim jedno, odkud tou šalinou pojedou.

1 3
možnosti
Foto

M48í70r80a 33K88l31a33s

16. 4. 2014 11:01

A ilustrační foto z Pňovan u Plzně...:D

1 0
možnosti

Nádraží v Brně stavět i pro VRT je dle mého soudu nesmysl. Hlavní nádraží bych ponechal +- ve stávajícím místě (49°11'14.452"N, 16°36'30.618"E) . A nově bych postavil "zastávku" na VRT na jihu od Brna. Podobně je tomu v řadě měst ve Francii a spojení mezi VRT stanicí a centrem města zajišťují jiné spoje (v našem případě vlaky linky S3 a podobné).

2 2
možnosti

pokud to dobře chápu, tak se nebude jednat o VRT...to by se Přerov- Brno musel stavět celý nový, ne jen zdvoukolejnit

2 0
možnosti

Hmmm... on se bude stavět podmořský tunel z Řecka na Kypr ? ;-D

4 0
možnosti

P46e32t79r 71M22a61r96e80š

16. 4. 2014 11:00

Já myslím, že to bude zvedací most jako v Kolíně ;-)

1 0
možnosti