Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici v Brně ukazují z mrakodrapu polohy propíraného vlakového nádraží

Jediný pohled na oblast brněnského nádraží z výšky odhalí více souvislostí o modernizaci nádraží než stohy textu. S takovým heslem se rozhodl oslovit Brňany náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS), který měl v končícím volebním období projekt nového železničního uzlu na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a43v76e91l 65H63o39u17s57k26a 3631725550728

Je zvláštní, že třeba v takové Praze člověk o ekofašistech neuslyší...

0/0
9.5.2014 23:37

P64a67v32e46l 56K24o18l49á81č16e55k 9294644552841

To víte, jde o "zlepšování" pozice města v tomto povedeném státě. Příklad amerického Detroitu táhne.

0/0
11.5.2014 22:20

H40o35n68z12a 15K11a92r89á44s47e71k 1875971572758

Krásné pohledy z výšky. Je z nich vidět, že stávající nádraží skutečně je zasazeno na správné místo, kde je vhodné takové nádraží mít, a že případný rozvoj takového nádraží by měl probíhat právě na takovém místě.

0/0
9.5.2014 12:21

P71a40v43e58l 48O14d34r96a83z72i41l 6734579457650

U některých politiků si umím představit, že kdyby zakopli a spadli dolů, tak by to byl Brnu nejprospěšnější čin jejich života.

+2/0
8.5.2014 23:15

M95i61c34h15a63l 36K29v35á82č 3833652196566

1.) To není mrakodrap.

2.) Co vám vadí na ceně? Podívejte se na Pražskou Blanku a kolik lidí ji bude využívat?

A proč by EU nedala peníze, když je to projekt pro celou Evropu?

+1/−1
7.5.2014 18:44

I73v26a80n 59H11o77l81a58s 5457907238217

Například proto, že existuje celá řada argument proti navrhované podobě nového nádraží v odsunuté poloze (nový název "Nádraží u řeky" je pěkný eufemismus, alespoň to připomene, že spodní část leží v záplavovém území :-)) a teprve nyní se dělá skutečně jakž takž objektivní srovnání obou variant. Dokud nebude zcela jasné, že ta městem prosazovaná varianta je dle váženého posouzení jednotlivých dílčích parametrů výrazně lepší, než ta druhá, tak Brusel peníze nedá.

+2/0
7.5.2014 19:35

M82a89r12t15i53n 75T86r36i18n28e46r 8147239917665

Tahanice o přesunu nádraží už mě vážně unavují.

Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Staré nádraží tvoří doslova hráz rozvoje této oblasti.

Argumentace typu "... z přesunutého nádraží to máme daleko do centra" mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

A pak to klasické neverending story o tom, že politici spekulují s pozemky.

Hergot, za tu hromadu let se v tomto projektu vrtalo tolik lidí a nikdo s žádným konkrétním obviněním nedošel tak proč se o tom pořád dokola mele? Prostě zase v Brně vítězí uprděný maloměšťácký způsob uvažování, který na druhou stranu jen potvrzuje neschopnost vedení města si tento velmi zajímavý projekt za těch mnoho let prosadit.

+8/−1
7.5.2014 13:46

I25v65o 27U77r88b12á56n25e35k 2376507597

Naprostý souhlas... Být to jinde, to nádraží je tam nové už minimálně dvakrát... Ne tak v Brně.

+3/−1
7.5.2014 14:02

I46v62a75n 92H55o80l39a75s 5987207168457

> Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Jenže ty velké a nevyužité plochy jsou tam především kvůli tomu, že se přes 100 let zpochybňuje současná poloha nádraží (takže se do něj investuje naprosté minimum a ani se nelikviduje nepotřebná část kolejiště), nikoliv proto, že by moderní nádraží v centru muselo mít stejnou plochu, jako to stávající.

> mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

Bohužel je naopak zcestné tvrzení, že nová tramvajová trasa poskytne stejně komfortní dostupnost z různých míst města, jako přestupní uzel před současným hlavním nádražím. Za prvé to ta trasa (resp. obě nové trasy) nepobere (a je dávno potvrzený budoucí průšvih na Nových sadech, kde kapacita křižovatky nedokáže všechny ty tramvaje od nového nádraží pobrat), za druhé to pro ětšinu stávajících uživatelů bude znamenat přestup navíc (což např. při cestování se zavazadly může bý ten rozhodující moment pro to, nejet vlakem, ale vzít si auto). V tomhle bývalá i současná reprezentace města veřejnost už docela dlouho lakuje - v minulosti ji chlácholi Severojižním diametrem (než se bývalá hlavní architekt Jozífek omylem prokecl, že se sním vlastně už dávno nepočítá), nyní zase těmi novými tramvajovými tratěmi.

+2/0
7.5.2014 19:30

P78a51v27e88l 57M59o63r80a22v74e34c 3432199632728

R^R^R^

0/0
7.5.2014 21:15

P60a46v36e36l 21K96o93l57á59č18e17k 9394684442491

Jestliže se již přes 100 let zpochybňuje stávající poloha nádraží, tak na tom asi něco bude. Nechtějte mi namluvit, že se všichni mýlili, když ta tendence k přesunu je. Má to hlubší důvody a jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený.

0/0
8.5.2014 3:41

I49v35a17n 66H24o17l89a81s 5897917278867

Pří prvním návrhu (který mmch. podporoval i B. Fuchs, pak ale přiznal, že se mýlil a že nádraží by mělo zůstat v centru) byl hlavním argumentem kouř lokomotiv v centru města, stejně tak i pozdější návrhy operovaly s některými argumenty, které už dnes buď pozbyly platnosti, nebo se na ně v dnešní době díváme jinak. Vřele doporučuji se s těmi návrhy seznámit podrobněji a přečíst si ty argumenty (teď nemluvím o dementních argumentech typu ing. Dokoupila v roce 2004, že když nebude mít Brno nové nádraží, které lze podle něj vybudovat jen v odsunuté poloze, tak tady nebude zastavovat pendolíno a podobné "perly").

Hlavní problém a riziko odsunuté polohy (když pomineme řadu technologických problémů u samotného nového nádraží, otázku primárních a vyvolaných je v tom, že přesun nádraží by znamenal pro většinu dnešních uživatelů přidat k cestě na/z nádraží městskou hromadnou dopravou jeden přestup navíc. Což vůbec nevadilo v době, kdy většina cestujících stejně jinou alternativu neměla, dnes to může znamenat zásadní odliv cestujících. Takže dnes je poteba ještě mnohem citlivěji zvažovat, zda tuto komplikaci lidem přidat, aby pak nové nádraží "u řeky" nezelo spíše prázdnotou.

+1/0
8.5.2014 22:30

I85v84a26n 48H66o43l82a44s 5287497128987

P. S.: Ad "jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený".

A ono je Brno jediné město na světě, které má nádraží víceméně v centru? A v jiných městech se taky rozhodli odstěhovat nádraží z místa, kde má nejlepší návaznost na infrastrukturu města na místo, kde se obslužnost městskou hromadnou dopravou výrazně zhorší? Já bych řekl, že měst, které mají železnici tak nějak uprostřed, bude podstatně více a samotný tento fakt nemusí být nějakým zásadním problémem - ona se ta spleť kolejí dá i při zachování nádraží v centru dost zásadně zredukovat, akorát to zatím nikdo neudělal, protože ten uzel jen už 100 let v podstatě provizoriem V jiných městem různé nedostatečně využívané trati zrušili a přiblížili celkovou podobu tomu, jak by želenice v tom městě vypadala, když by se vytvářela znovu na zelené louce, v Brně stále zůstává spousta reliktních kolejí a stavbe, které už dávno nejsou potřeba a pouze překážejí a i nádraží v centru by bez nich mohlo naprosto v pohodě fungovat.

+1/0
8.5.2014 22:45

P15a20v17e76l 49O32d52r95a66z15i83l 6514529277450

Tendence k přesunu asi není dost silná, když ho za sto let nebyl NIKDO schopen prosadit.

+1/0
8.5.2014 23:11

P85a74v61e20l 87O54d63r21a22z40i67l 6144409627330

a) plochy klidně může vlastník využívat, pokud by mu nebráníl ÚZEMNÍ PLÁN KORUPBRNA

b) staré nádraží vůbec žádnou hráz netvoří, to je naprostý nesmysl, všiml jste si ulic jako je Úzká, Poříčí, Křenová, Cejl?

c) z přesunutého nádraží je to prostě do centra a k dopravnímu uzlu MHD dál, než ze stávajícího, to je prostý fakt

d) politici jsou sice blbí, ale ne tak, aby neuměli manželce založit akciovku s akciemi na doručitele

e) souhlasím s vámi v jediném, že z pohledu občana je vedení Brna neschopné. Dlouhodobě.

+1/0
8.5.2014 23:09

J42i71ř84í 84H23r27a49d84e96c 2484492101506

Nedokáži posoudit, jestli Brno opravdu nutně potřebuje přesunout nádraží. Ale představa, že stát (nebo EU) v nejbližší době přispěje desítkami miliard na takový projekt, je scestná. Připadá mi komické, že tolik brněnských politiků investuje svou energii do něčeho tak nereálného.

+4/0
7.5.2014 11:05

J10a20k64u38b 78K87a28m33e16n19i43c93k74ý 4569822437766

stacilo by opravit stavajici, ale to by nesmeli politici spekulovat s pozemkama...

+3/−2
7.5.2014 11:27

P46a66v81e49l 65M98o53r13a77v44e44c 3732509542588

Proč se asi ti politici snaží nádraží i přes odpor veřejnosti protlačit? No hádejte.. O co asi našim zkorumpovaným politikům jde, blaho lidu to fakt není.Rv

0/0
7.5.2014 21:16

T75o75m91á88š 34Š58v70e45c 6879761580

Pokud by to bylo zadarmo... nebo třeba za pár jednotek miliard... ať si klidně v brně stěhují o pár metrů nádraží jak chtějí... ale za 34 072 112 000 Kč mi to přijde jako totálně absurdní úlet. Myslel jsem, že takhle pitomost je už dávno u ledu... ale koukám, že to zase někdo oživil.

+3/0
7.5.2014 10:37

T38o17m48a56s 44N98o29v97o93t45n31y 3161656458239

Tak mohlo to stát půlku a být už v podstatě hotové, že. Jenže poděkujme aktivistům, kteří jsou vždy proti všemu zcela programově ať je to dobrá věc nebo ne. Přitom vlakem na rozdíl od těch dojíždějících do práci či škol v podstatě ani nejezdí, jim stačí růžový kolo na přesuny z kanclu neziskovky do kavárničky kde pak se sobě podobnými rozvíjejí další plány a teorie, jak zase něco zablokovat a získat tak nějaké výpalné na svou činnost..:-P

+9/−4
7.5.2014 10:46

T82o29m22á52š 41Š26v83e84c 6339381670

Mě těžko může někdo obvinit ze sympatií k (eko)aktivistům... to ale ještě nutně neznamená, že i 17GKč za posun nádraží z místa A na místo B kde vzdálenost mezi zmíněnými místy se vyjadřuje v desítkách metrů, nepovažuji za čiré šílenství. Navíc i k představě, že státní správa zrealizuje projekt za polovinu projektovaných nákladů, jsem poněkud skeptický. Říkejte si, že jsem třeba nenapravitelný pesimista, ale prostě se mi to nezdá...

+4/0
7.5.2014 11:16

I16v83a48n 38H28o35l15a65s 5797557198427

Tak abychom byli objektivní, tak ty "desítky" metrů jsou téměř kilometr. A na druhou strnu nádraží v centru by taky nebylo zadarmo, cena +/- srovnatelná (některé části možná ještě dražší). A hlavně, i kdyby se investovalo jen do současného nádraží, tak to bude taky hezkých pár miliard - do něj se totiž právě kvůli nejistotě, jak dlouho ještě bude používáno, investuje jen nezbytné minimum, takže například některé prvky zabezpečovacího zařízení pamatují ještě návštěvu prezidenta Masaryka (a některé možná i Františka Josefa I.).  Čímž se značně snižuje propustnost nádraží (rychlé střídání vlaků u nástupišť), což snadno nahrává těm, kdo tvrdí, že se nové nádraží musí postavit úplně jinde.

+1/0
8.5.2014 22:36

P22a38v18e15l 41M74o55r63a48v56e17c 3732859222588

Prosím, jak ekoaktivisti zapřičinili že cena je dvojnásobná? A jak zapřičinili odklad?

+2/0
7.5.2014 21:17

Z18d52e53n68ě20k 38G18l92a62s 7288488358885

A co ti, kteří dojíždí? Těch se to hlavně týká. Pár úplatných politiků zajímá především to, jak se jim vyplatí spekulace s pozemky.

+6/−1
7.5.2014 10:35

T92o36m36a17s 51N53o65v88o91t69n76y 3201476268189

Neblázněte, ti by ještě mohli říct, že by se jim moderní nádraží líbilo, to by zelení bezmozci z Brna nerozdýchali...

+1/−4
7.5.2014 10:47

P96a41v94e68l 18O96d96r71a26z37i70l 6164339447800

No tak já vám to můžu říct přesně, protože jsem dojížel léta, a prakticky každýho zajímá, kolik času stráví na cestě. Jestli prochází budovou, která je stará 100 let nebo 1 rok, je většině lidí úplně fuk.

+2/0
8.5.2014 23:14

V77á33c33l12a97v 59H64r47ů95z74a 3737422986542

Tak fotka 2 je dohromady s tím popiskem opravdu diletantská. Skutečný popisek by měl být: "Skutečná podoba 5. a 6. nástupiště". To je jak vyfotit nohu slona a dát k tomu popisek "Skutečná podoba slona"

+7/0
7.5.2014 9:56

V22á73c50l29a20v 95H90r11ů21z64a 3827692906552

omlouvám se, místo "skutečná" dejte "současná"

+1/0
7.5.2014 9:58

P39e28t30r 62M90a42r14e39š 8230726

Kdyby se konečně dodělala ta slavná studie a byly alespoň nějaké důvody než ten, že se to zase odloží! (Argument typu "je jedno, že je to blbě, za to hned.") Je to až nechutné, jak se to politici snaží protlačit...

+5/0
7.5.2014 9:41

J51o75s97e85f 81D94r67á76s85a75l 2354355581

teda, neznat Brno, tak z fotek získám dojem, že nádraží v druhém největším městě v republice sestává z kolejiště a jednoho zaplivanýho nástupiště

+5/−1
7.5.2014 9:26

K50a49r74e89l 32V92a15c81h44u68t 9323422669603

Vy na těch snímcích vidíte plivance? ... 8-o ;-D !!

+1/0
7.5.2014 9:31

J11i89ř32í 56H35a90v54e61l 8436209251749

Pochopitelně. Místo té nejdůležitější části, kde staví rychlíky, vyfotili vedlejší nástupiště pro lokálky.

+4/0
7.5.2014 10:51

I84v15a41n 29H25o64l16a34s 5257807558727

Abychom byli přesní, ty rychlíky bývají i u 5. nástupiště.

+1/0
7.5.2014 19:31

J81a95k56u21b 50H85a74n39á56k 4145229240523

Vyfotili pouze kusé koleje číslo 5 a 6 a hlavní budovu nádraží včetně 4 nejpoužívanějších kolejí a nástupišť jaksi opomněli :-) Autor článku očividně v Brně nikdy nebyl.

+3/0
7.5.2014 13:09

P64a20v59e73l 45M18o55r73a66v86e79c 3662639222588

Možná byl, ale rozhodl se použít tzv. "iliustrační foto". Můžeme být rádi že ta fotka je vůbec z Brna a jsou na ní koleje (vlakové).

+1/0
7.5.2014 21:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.