Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici v Brně ukazují z mrakodrapu polohy propíraného vlakového nádraží

Jediný pohled na oblast brněnského nádraží z výšky odhalí více souvislostí o modernizaci nádraží než stohy textu. S takovým heslem se rozhodl oslovit Brňany náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS), který měl v končícím volebním období projekt nového železničního uzlu na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a72v92e23l 39H44o47u30s20k27a 3321545590348

Je zvláštní, že třeba v takové Praze člověk o ekofašistech neuslyší...

0/0
9.5.2014 23:37

P20a87v48e58l 35K48o39l27á80č16e92k 9784744952891

To víte, jde o "zlepšování" pozice města v tomto povedeném státě. Příklad amerického Detroitu táhne.

0/0
11.5.2014 22:20

H44o41n27z57a 30K60a24r76á52s97e75k 1145391372788

Krásné pohledy z výšky. Je z nich vidět, že stávající nádraží skutečně je zasazeno na správné místo, kde je vhodné takové nádraží mít, a že případný rozvoj takového nádraží by měl probíhat právě na takovém místě.

0/0
9.5.2014 12:21

P45a32v28e60l 24O14d75r27a17z97i47l 6824969957330

U některých politiků si umím představit, že kdyby zakopli a spadli dolů, tak by to byl Brnu nejprospěšnější čin jejich života.

+2/0
8.5.2014 23:15

M94i12c29h72a89l 65K17v76á16č 3363442826186

1.) To není mrakodrap.

2.) Co vám vadí na ceně? Podívejte se na Pražskou Blanku a kolik lidí ji bude využívat?

A proč by EU nedala peníze, když je to projekt pro celou Evropu?

+1/−1
7.5.2014 18:44

I31v56a13n 17H98o29l91a87s 5137567888907

Například proto, že existuje celá řada argument proti navrhované podobě nového nádraží v odsunuté poloze (nový název "Nádraží u řeky" je pěkný eufemismus, alespoň to připomene, že spodní část leží v záplavovém území :-)) a teprve nyní se dělá skutečně jakž takž objektivní srovnání obou variant. Dokud nebude zcela jasné, že ta městem prosazovaná varianta je dle váženého posouzení jednotlivých dílčích parametrů výrazně lepší, než ta druhá, tak Brusel peníze nedá.

+2/0
7.5.2014 19:35

M96a58r29t60i96n 65T22r56i79n17e19r 8967619307515

Tahanice o přesunu nádraží už mě vážně unavují.

Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Staré nádraží tvoří doslova hráz rozvoje této oblasti.

Argumentace typu "... z přesunutého nádraží to máme daleko do centra" mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

A pak to klasické neverending story o tom, že politici spekulují s pozemky.

Hergot, za tu hromadu let se v tomto projektu vrtalo tolik lidí a nikdo s žádným konkrétním obviněním nedošel tak proč se o tom pořád dokola mele? Prostě zase v Brně vítězí uprděný maloměšťácký způsob uvažování, který na druhou stranu jen potvrzuje neschopnost vedení města si tento velmi zajímavý projekt za těch mnoho let prosadit.

+8/−1
7.5.2014 13:46

I11v48o 19U39r66b11á67n28e86k 2166587797

Naprostý souhlas... Být to jinde, to nádraží je tam nové už minimálně dvakrát... Ne tak v Brně.

+3/−1
7.5.2014 14:02

I50v17a41n 96H53o10l22a91s 5107947308367

> Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Jenže ty velké a nevyužité plochy jsou tam především kvůli tomu, že se přes 100 let zpochybňuje současná poloha nádraží (takže se do něj investuje naprosté minimum a ani se nelikviduje nepotřebná část kolejiště), nikoliv proto, že by moderní nádraží v centru muselo mít stejnou plochu, jako to stávající.

> mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

Bohužel je naopak zcestné tvrzení, že nová tramvajová trasa poskytne stejně komfortní dostupnost z různých míst města, jako přestupní uzel před současným hlavním nádražím. Za prvé to ta trasa (resp. obě nové trasy) nepobere (a je dávno potvrzený budoucí průšvih na Nových sadech, kde kapacita křižovatky nedokáže všechny ty tramvaje od nového nádraží pobrat), za druhé to pro ětšinu stávajících uživatelů bude znamenat přestup navíc (což např. při cestování se zavazadly může bý ten rozhodující moment pro to, nejet vlakem, ale vzít si auto). V tomhle bývalá i současná reprezentace města veřejnost už docela dlouho lakuje - v minulosti ji chlácholi Severojižním diametrem (než se bývalá hlavní architekt Jozífek omylem prokecl, že se sním vlastně už dávno nepočítá), nyní zase těmi novými tramvajovými tratěmi.

+2/0
7.5.2014 19:30

P28a34v85e55l 10M15o12r68a88v89e34c 3862449382118

R^R^R^

0/0
7.5.2014 21:15

P84a47v77e78l 52K65o68l68á55č67e25k 9194124412931

Jestliže se již přes 100 let zpochybňuje stávající poloha nádraží, tak na tom asi něco bude. Nechtějte mi namluvit, že se všichni mýlili, když ta tendence k přesunu je. Má to hlubší důvody a jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený.

0/0
8.5.2014 3:41

I32v75a62n 63H38o61l97a98s 5387967808717

Pří prvním návrhu (který mmch. podporoval i B. Fuchs, pak ale přiznal, že se mýlil a že nádraží by mělo zůstat v centru) byl hlavním argumentem kouř lokomotiv v centru města, stejně tak i pozdější návrhy operovaly s některými argumenty, které už dnes buď pozbyly platnosti, nebo se na ně v dnešní době díváme jinak. Vřele doporučuji se s těmi návrhy seznámit podrobněji a přečíst si ty argumenty (teď nemluvím o dementních argumentech typu ing. Dokoupila v roce 2004, že když nebude mít Brno nové nádraží, které lze podle něj vybudovat jen v odsunuté poloze, tak tady nebude zastavovat pendolíno a podobné "perly").

Hlavní problém a riziko odsunuté polohy (když pomineme řadu technologických problémů u samotného nového nádraží, otázku primárních a vyvolaných je v tom, že přesun nádraží by znamenal pro většinu dnešních uživatelů přidat k cestě na/z nádraží městskou hromadnou dopravou jeden přestup navíc. Což vůbec nevadilo v době, kdy většina cestujících stejně jinou alternativu neměla, dnes to může znamenat zásadní odliv cestujících. Takže dnes je poteba ještě mnohem citlivěji zvažovat, zda tuto komplikaci lidem přidat, aby pak nové nádraží "u řeky" nezelo spíše prázdnotou.

+1/0
8.5.2014 22:30

I44v21a16n 55H58o74l31a68s 5367417358737

P. S.: Ad "jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený".

A ono je Brno jediné město na světě, které má nádraží víceméně v centru? A v jiných městech se taky rozhodli odstěhovat nádraží z místa, kde má nejlepší návaznost na infrastrukturu města na místo, kde se obslužnost městskou hromadnou dopravou výrazně zhorší? Já bych řekl, že měst, které mají železnici tak nějak uprostřed, bude podstatně více a samotný tento fakt nemusí být nějakým zásadním problémem - ona se ta spleť kolejí dá i při zachování nádraží v centru dost zásadně zredukovat, akorát to zatím nikdo neudělal, protože ten uzel jen už 100 let v podstatě provizoriem V jiných městem různé nedostatečně využívané trati zrušili a přiblížili celkovou podobu tomu, jak by želenice v tom městě vypadala, když by se vytvářela znovu na zelené louce, v Brně stále zůstává spousta reliktních kolejí a stavbe, které už dávno nejsou potřeba a pouze překážejí a i nádraží v centru by bez nich mohlo naprosto v pohodě fungovat.

+1/0
8.5.2014 22:45

P68a13v24e82l 24O16d82r35a15z35i60l 6724879457100

Tendence k přesunu asi není dost silná, když ho za sto let nebyl NIKDO schopen prosadit.

+1/0
8.5.2014 23:11

P13a14v75e42l 66O45d19r19a92z34i97l 6884779757670

a) plochy klidně může vlastník využívat, pokud by mu nebráníl ÚZEMNÍ PLÁN KORUPBRNA

b) staré nádraží vůbec žádnou hráz netvoří, to je naprostý nesmysl, všiml jste si ulic jako je Úzká, Poříčí, Křenová, Cejl?

c) z přesunutého nádraží je to prostě do centra a k dopravnímu uzlu MHD dál, než ze stávajícího, to je prostý fakt

d) politici jsou sice blbí, ale ne tak, aby neuměli manželce založit akciovku s akciemi na doručitele

e) souhlasím s vámi v jediném, že z pohledu občana je vedení Brna neschopné. Dlouhodobě.

+1/0
8.5.2014 23:09

J34i28ř61í 78H49r32a78d71e93c 2124462181826

Nedokáži posoudit, jestli Brno opravdu nutně potřebuje přesunout nádraží. Ale představa, že stát (nebo EU) v nejbližší době přispěje desítkami miliard na takový projekt, je scestná. Připadá mi komické, že tolik brněnských politiků investuje svou energii do něčeho tak nereálného.

+4/0
7.5.2014 11:05

J98a20k12u51b 81K42a63m32e26n31i42c48k70ý 4249462167556

stacilo by opravit stavajici, ale to by nesmeli politici spekulovat s pozemkama...

+3/−2
7.5.2014 11:27

P80a63v73e35l 85M38o93r26a51v97e66c 3952929422568

Proč se asi ti politici snaží nádraží i přes odpor veřejnosti protlačit? No hádejte.. O co asi našim zkorumpovaným politikům jde, blaho lidu to fakt není.Rv

0/0
7.5.2014 21:16

T67o36m60á70š 74Š72v55e43c 6289631140

Pokud by to bylo zadarmo... nebo třeba za pár jednotek miliard... ať si klidně v brně stěhují o pár metrů nádraží jak chtějí... ale za 34 072 112 000 Kč mi to přijde jako totálně absurdní úlet. Myslel jsem, že takhle pitomost je už dávno u ledu... ale koukám, že to zase někdo oživil.

+3/0
7.5.2014 10:37

T24o72m92a50s 24N96o67v25o17t23n66y 3571226448549

Tak mohlo to stát půlku a být už v podstatě hotové, že. Jenže poděkujme aktivistům, kteří jsou vždy proti všemu zcela programově ať je to dobrá věc nebo ne. Přitom vlakem na rozdíl od těch dojíždějících do práci či škol v podstatě ani nejezdí, jim stačí růžový kolo na přesuny z kanclu neziskovky do kavárničky kde pak se sobě podobnými rozvíjejí další plány a teorie, jak zase něco zablokovat a získat tak nějaké výpalné na svou činnost..:-P

+9/−4
7.5.2014 10:46

T88o98m17á88š 57Š94v81e77c 6949511890

Mě těžko může někdo obvinit ze sympatií k (eko)aktivistům... to ale ještě nutně neznamená, že i 17GKč za posun nádraží z místa A na místo B kde vzdálenost mezi zmíněnými místy se vyjadřuje v desítkách metrů, nepovažuji za čiré šílenství. Navíc i k představě, že státní správa zrealizuje projekt za polovinu projektovaných nákladů, jsem poněkud skeptický. Říkejte si, že jsem třeba nenapravitelný pesimista, ale prostě se mi to nezdá...

+4/0
7.5.2014 11:16

I72v37a27n 58H58o62l92a87s 5787287828817

Tak abychom byli objektivní, tak ty "desítky" metrů jsou téměř kilometr. A na druhou strnu nádraží v centru by taky nebylo zadarmo, cena +/- srovnatelná (některé části možná ještě dražší). A hlavně, i kdyby se investovalo jen do současného nádraží, tak to bude taky hezkých pár miliard - do něj se totiž právě kvůli nejistotě, jak dlouho ještě bude používáno, investuje jen nezbytné minimum, takže například některé prvky zabezpečovacího zařízení pamatují ještě návštěvu prezidenta Masaryka (a některé možná i Františka Josefa I.).  Čímž se značně snižuje propustnost nádraží (rychlé střídání vlaků u nástupišť), což snadno nahrává těm, kdo tvrdí, že se nové nádraží musí postavit úplně jinde.

+1/0
8.5.2014 22:36

P59a81v36e84l 43M97o22r46a61v62e84c 3242609602498

Prosím, jak ekoaktivisti zapřičinili že cena je dvojnásobná? A jak zapřičinili odklad?

+2/0
7.5.2014 21:17

Z67d62e34n98ě64k 33G65l48a14s 7318298448475

A co ti, kteří dojíždí? Těch se to hlavně týká. Pár úplatných politiků zajímá především to, jak se jim vyplatí spekulace s pozemky.

+6/−1
7.5.2014 10:35

T73o39m84a72s 62N23o72v90o44t57n30y 3251206368399

Neblázněte, ti by ještě mohli říct, že by se jim moderní nádraží líbilo, to by zelení bezmozci z Brna nerozdýchali...

+1/−4
7.5.2014 10:47

P21a86v58e95l 34O63d37r63a23z79i77l 6594399477870

No tak já vám to můžu říct přesně, protože jsem dojížel léta, a prakticky každýho zajímá, kolik času stráví na cestě. Jestli prochází budovou, která je stará 100 let nebo 1 rok, je většině lidí úplně fuk.

+2/0
8.5.2014 23:14

V20á14c22l49a83v 47H89r93ů79z12a 3407342576352

Tak fotka 2 je dohromady s tím popiskem opravdu diletantská. Skutečný popisek by měl být: "Skutečná podoba 5. a 6. nástupiště". To je jak vyfotit nohu slona a dát k tomu popisek "Skutečná podoba slona"

+7/0
7.5.2014 9:56

V94á86c77l74a69v 23H50r93ů64z31a 3677952786542

omlouvám se, místo "skutečná" dejte "současná"

+1/0
7.5.2014 9:58

P35e74t13r 68M77a94r73e81š 8340256

Kdyby se konečně dodělala ta slavná studie a byly alespoň nějaké důvody než ten, že se to zase odloží! (Argument typu "je jedno, že je to blbě, za to hned.") Je to až nechutné, jak se to politici snaží protlačit...

+5/0
7.5.2014 9:41

J56o36s79e62f 10D69r39á76s59a88l 2524655371

teda, neznat Brno, tak z fotek získám dojem, že nádraží v druhém největším městě v republice sestává z kolejiště a jednoho zaplivanýho nástupiště

+5/−1
7.5.2014 9:26

K65a73r25e29l 24V34a66c23h19u44t 9303252849383

Vy na těch snímcích vidíte plivance? ... 8-o ;-D !!

+1/0
7.5.2014 9:31

J58i98ř41í 78H67a16v24e73l 8986839731439

Pochopitelně. Místo té nejdůležitější části, kde staví rychlíky, vyfotili vedlejší nástupiště pro lokálky.

+4/0
7.5.2014 10:51

I75v77a12n 68H22o80l19a54s 5877437208807

Abychom byli přesní, ty rychlíky bývají i u 5. nástupiště.

+1/0
7.5.2014 19:31

J64a47k13u98b 70H96a31n62á67k 4895709690443

Vyfotili pouze kusé koleje číslo 5 a 6 a hlavní budovu nádraží včetně 4 nejpoužívanějších kolejí a nástupišť jaksi opomněli :-) Autor článku očividně v Brně nikdy nebyl.

+3/0
7.5.2014 13:09

P24a52v80e62l 32M97o47r27a55v21e85c 3142639552868

Možná byl, ale rozhodl se použít tzv. "iliustrační foto". Můžeme být rádi že ta fotka je vůbec z Brna a jsou na ní koleje (vlakové).

+1/0
7.5.2014 21:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.