Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici v Brně ukazují z mrakodrapu polohy propíraného vlakového nádraží

Jediný pohled na oblast brněnského nádraží z výšky odhalí více souvislostí o modernizaci nádraží než stohy textu. S takovým heslem se rozhodl oslovit Brňany náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS), který měl v končícím volebním období projekt nového železničního uzlu na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a14v91e96l 73H60o13u95s36k61a 3931575970828

Je zvláštní, že třeba v takové Praze člověk o ekofašistech neuslyší...

0/0
9.5.2014 23:37

P24a73v29e38l 73K95o10l39á55č14e63k 9424804982891

To víte, jde o "zlepšování" pozice města v tomto povedeném státě. Příklad amerického Detroitu táhne.

0/0
11.5.2014 22:20

H87o85n11z98a 49K59a51r98á65s87e18k 1865511432788

Krásné pohledy z výšky. Je z nich vidět, že stávající nádraží skutečně je zasazeno na správné místo, kde je vhodné takové nádraží mít, a že případný rozvoj takového nádraží by měl probíhat právě na takovém místě.

0/0
9.5.2014 12:21

P76a38v21e49l 74O59d17r19a89z27i85l 6124409747640

U některých politiků si umím představit, že kdyby zakopli a spadli dolů, tak by to byl Brnu nejprospěšnější čin jejich života.

+2/0
8.5.2014 23:15

M61i49c50h76a11l 72K74v62á49č 3653192576956

1.) To není mrakodrap.

2.) Co vám vadí na ceně? Podívejte se na Pražskou Blanku a kolik lidí ji bude využívat?

A proč by EU nedala peníze, když je to projekt pro celou Evropu?

+1/−1
7.5.2014 18:44

I76v37a39n 77H16o31l60a76s 5467357498417

Například proto, že existuje celá řada argument proti navrhované podobě nového nádraží v odsunuté poloze (nový název "Nádraží u řeky" je pěkný eufemismus, alespoň to připomene, že spodní část leží v záplavovém území :-)) a teprve nyní se dělá skutečně jakž takž objektivní srovnání obou variant. Dokud nebude zcela jasné, že ta městem prosazovaná varianta je dle váženého posouzení jednotlivých dílčích parametrů výrazně lepší, než ta druhá, tak Brusel peníze nedá.

+2/0
7.5.2014 19:35

M50a60r80t79i84n 76T21r85i21n26e35r 8837869727145

Tahanice o přesunu nádraží už mě vážně unavují.

Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Staré nádraží tvoří doslova hráz rozvoje této oblasti.

Argumentace typu "... z přesunutého nádraží to máme daleko do centra" mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

A pak to klasické neverending story o tom, že politici spekulují s pozemky.

Hergot, za tu hromadu let se v tomto projektu vrtalo tolik lidí a nikdo s žádným konkrétním obviněním nedošel tak proč se o tom pořád dokola mele? Prostě zase v Brně vítězí uprděný maloměšťácký způsob uvažování, který na druhou stranu jen potvrzuje neschopnost vedení města si tento velmi zajímavý projekt za těch mnoho let prosadit.

+8/−1
7.5.2014 13:46

I63v58o 98U19r50b59á23n23e88k 2566347337

Naprostý souhlas... Být to jinde, to nádraží je tam nové už minimálně dvakrát... Ne tak v Brně.

+3/−1
7.5.2014 14:02

I52v14a54n 25H24o10l45a60s 5217927828637

> Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Jenže ty velké a nevyužité plochy jsou tam především kvůli tomu, že se přes 100 let zpochybňuje současná poloha nádraží (takže se do něj investuje naprosté minimum a ani se nelikviduje nepotřebná část kolejiště), nikoliv proto, že by moderní nádraží v centru muselo mít stejnou plochu, jako to stávající.

> mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

Bohužel je naopak zcestné tvrzení, že nová tramvajová trasa poskytne stejně komfortní dostupnost z různých míst města, jako přestupní uzel před současným hlavním nádražím. Za prvé to ta trasa (resp. obě nové trasy) nepobere (a je dávno potvrzený budoucí průšvih na Nových sadech, kde kapacita křižovatky nedokáže všechny ty tramvaje od nového nádraží pobrat), za druhé to pro ětšinu stávajících uživatelů bude znamenat přestup navíc (což např. při cestování se zavazadly může bý ten rozhodující moment pro to, nejet vlakem, ale vzít si auto). V tomhle bývalá i současná reprezentace města veřejnost už docela dlouho lakuje - v minulosti ji chlácholi Severojižním diametrem (než se bývalá hlavní architekt Jozífek omylem prokecl, že se sním vlastně už dávno nepočítá), nyní zase těmi novými tramvajovými tratěmi.

+2/0
7.5.2014 19:30

P87a96v70e83l 59M12o54r89a43v27e96c 3272479262988

R^R^R^

0/0
7.5.2014 21:15

P81a36v47e91l 32K60o52l67á81č66e11k 9214824512221

Jestliže se již přes 100 let zpochybňuje stávající poloha nádraží, tak na tom asi něco bude. Nechtějte mi namluvit, že se všichni mýlili, když ta tendence k přesunu je. Má to hlubší důvody a jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený.

0/0
8.5.2014 3:41

I91v70a75n 44H30o52l87a39s 5637867128447

Pří prvním návrhu (který mmch. podporoval i B. Fuchs, pak ale přiznal, že se mýlil a že nádraží by mělo zůstat v centru) byl hlavním argumentem kouř lokomotiv v centru města, stejně tak i pozdější návrhy operovaly s některými argumenty, které už dnes buď pozbyly platnosti, nebo se na ně v dnešní době díváme jinak. Vřele doporučuji se s těmi návrhy seznámit podrobněji a přečíst si ty argumenty (teď nemluvím o dementních argumentech typu ing. Dokoupila v roce 2004, že když nebude mít Brno nové nádraží, které lze podle něj vybudovat jen v odsunuté poloze, tak tady nebude zastavovat pendolíno a podobné "perly").

Hlavní problém a riziko odsunuté polohy (když pomineme řadu technologických problémů u samotného nového nádraží, otázku primárních a vyvolaných je v tom, že přesun nádraží by znamenal pro většinu dnešních uživatelů přidat k cestě na/z nádraží městskou hromadnou dopravou jeden přestup navíc. Což vůbec nevadilo v době, kdy většina cestujících stejně jinou alternativu neměla, dnes to může znamenat zásadní odliv cestujících. Takže dnes je poteba ještě mnohem citlivěji zvažovat, zda tuto komplikaci lidem přidat, aby pak nové nádraží "u řeky" nezelo spíše prázdnotou.

+1/0
8.5.2014 22:30

I89v35a16n 36H76o97l11a63s 5337727118597

P. S.: Ad "jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený".

A ono je Brno jediné město na světě, které má nádraží víceméně v centru? A v jiných městech se taky rozhodli odstěhovat nádraží z místa, kde má nejlepší návaznost na infrastrukturu města na místo, kde se obslužnost městskou hromadnou dopravou výrazně zhorší? Já bych řekl, že měst, které mají železnici tak nějak uprostřed, bude podstatně více a samotný tento fakt nemusí být nějakým zásadním problémem - ona se ta spleť kolejí dá i při zachování nádraží v centru dost zásadně zredukovat, akorát to zatím nikdo neudělal, protože ten uzel jen už 100 let v podstatě provizoriem V jiných městem různé nedostatečně využívané trati zrušili a přiblížili celkovou podobu tomu, jak by želenice v tom městě vypadala, když by se vytvářela znovu na zelené louce, v Brně stále zůstává spousta reliktních kolejí a stavbe, které už dávno nejsou potřeba a pouze překážejí a i nádraží v centru by bez nich mohlo naprosto v pohodě fungovat.

+1/0
8.5.2014 22:45

P13a44v39e87l 26O57d89r70a47z31i34l 6364519127940

Tendence k přesunu asi není dost silná, když ho za sto let nebyl NIKDO schopen prosadit.

+1/0
8.5.2014 23:11

P55a92v96e83l 14O29d26r62a42z75i40l 6344239817870

a) plochy klidně může vlastník využívat, pokud by mu nebráníl ÚZEMNÍ PLÁN KORUPBRNA

b) staré nádraží vůbec žádnou hráz netvoří, to je naprostý nesmysl, všiml jste si ulic jako je Úzká, Poříčí, Křenová, Cejl?

c) z přesunutého nádraží je to prostě do centra a k dopravnímu uzlu MHD dál, než ze stávajícího, to je prostý fakt

d) politici jsou sice blbí, ale ne tak, aby neuměli manželce založit akciovku s akciemi na doručitele

e) souhlasím s vámi v jediném, že z pohledu občana je vedení Brna neschopné. Dlouhodobě.

+1/0
8.5.2014 23:09

J87i28ř68í 25H41r84a22d98e22c 2154952401956

Nedokáži posoudit, jestli Brno opravdu nutně potřebuje přesunout nádraží. Ale představa, že stát (nebo EU) v nejbližší době přispěje desítkami miliard na takový projekt, je scestná. Připadá mi komické, že tolik brněnských politiků investuje svou energii do něčeho tak nereálného.

+4/0
7.5.2014 11:05

J68a10k79u83b 73K12a54m69e36n88i95c40k85ý 4819962227846

stacilo by opravit stavajici, ale to by nesmeli politici spekulovat s pozemkama...

+3/−2
7.5.2014 11:27

P33a76v88e58l 42M16o66r36a70v19e43c 3922839772188

Proč se asi ti politici snaží nádraží i přes odpor veřejnosti protlačit? No hádejte.. O co asi našim zkorumpovaným politikům jde, blaho lidu to fakt není.Rv

0/0
7.5.2014 21:16

T87o29m92á41š 94Š56v59e20c 6369271600

Pokud by to bylo zadarmo... nebo třeba za pár jednotek miliard... ať si klidně v brně stěhují o pár metrů nádraží jak chtějí... ale za 34 072 112 000 Kč mi to přijde jako totálně absurdní úlet. Myslel jsem, že takhle pitomost je už dávno u ledu... ale koukám, že to zase někdo oživil.

+3/0
7.5.2014 10:37

T39o72m84a54s 12N25o86v37o81t29n51y 3471356938239

Tak mohlo to stát půlku a být už v podstatě hotové, že. Jenže poděkujme aktivistům, kteří jsou vždy proti všemu zcela programově ať je to dobrá věc nebo ne. Přitom vlakem na rozdíl od těch dojíždějících do práci či škol v podstatě ani nejezdí, jim stačí růžový kolo na přesuny z kanclu neziskovky do kavárničky kde pak se sobě podobnými rozvíjejí další plány a teorie, jak zase něco zablokovat a získat tak nějaké výpalné na svou činnost..:-P

+9/−4
7.5.2014 10:46

T76o51m20á87š 51Š66v87e64c 6279381720

Mě těžko může někdo obvinit ze sympatií k (eko)aktivistům... to ale ještě nutně neznamená, že i 17GKč za posun nádraží z místa A na místo B kde vzdálenost mezi zmíněnými místy se vyjadřuje v desítkách metrů, nepovažuji za čiré šílenství. Navíc i k představě, že státní správa zrealizuje projekt za polovinu projektovaných nákladů, jsem poněkud skeptický. Říkejte si, že jsem třeba nenapravitelný pesimista, ale prostě se mi to nezdá...

+4/0
7.5.2014 11:16

I66v62a40n 81H75o92l51a25s 5167277168567

Tak abychom byli objektivní, tak ty "desítky" metrů jsou téměř kilometr. A na druhou strnu nádraží v centru by taky nebylo zadarmo, cena +/- srovnatelná (některé části možná ještě dražší). A hlavně, i kdyby se investovalo jen do současného nádraží, tak to bude taky hezkých pár miliard - do něj se totiž právě kvůli nejistotě, jak dlouho ještě bude používáno, investuje jen nezbytné minimum, takže například některé prvky zabezpečovacího zařízení pamatují ještě návštěvu prezidenta Masaryka (a některé možná i Františka Josefa I.).  Čímž se značně snižuje propustnost nádraží (rychlé střídání vlaků u nástupišť), což snadno nahrává těm, kdo tvrdí, že se nové nádraží musí postavit úplně jinde.

+1/0
8.5.2014 22:36

P95a87v46e81l 67M46o81r10a56v27e24c 3502199282848

Prosím, jak ekoaktivisti zapřičinili že cena je dvojnásobná? A jak zapřičinili odklad?

+2/0
7.5.2014 21:17

Z42d87e23n60ě69k 97G18l62a88s 7168538288295

A co ti, kteří dojíždí? Těch se to hlavně týká. Pár úplatných politiků zajímá především to, jak se jim vyplatí spekulace s pozemky.

+6/−1
7.5.2014 10:35

T14o86m85a93s 70N93o23v98o14t84n30y 3281446378269

Neblázněte, ti by ještě mohli říct, že by se jim moderní nádraží líbilo, to by zelení bezmozci z Brna nerozdýchali...

+1/−4
7.5.2014 10:47

P49a47v89e71l 56O18d18r37a91z66i46l 6574869357570

No tak já vám to můžu říct přesně, protože jsem dojížel léta, a prakticky každýho zajímá, kolik času stráví na cestě. Jestli prochází budovou, která je stará 100 let nebo 1 rok, je většině lidí úplně fuk.

+2/0
8.5.2014 23:14

V74á24c28l61a94v 68H40r30ů79z24a 3147852386132

Tak fotka 2 je dohromady s tím popiskem opravdu diletantská. Skutečný popisek by měl být: "Skutečná podoba 5. a 6. nástupiště". To je jak vyfotit nohu slona a dát k tomu popisek "Skutečná podoba slona"

+7/0
7.5.2014 9:56

V92á41c34l70a91v 23H50r25ů80z70a 3217952596922

omlouvám se, místo "skutečná" dejte "současná"

+1/0
7.5.2014 9:58

P37e33t46r 36M73a56r19e16š 8100816

Kdyby se konečně dodělala ta slavná studie a byly alespoň nějaké důvody než ten, že se to zase odloží! (Argument typu "je jedno, že je to blbě, za to hned.") Je to až nechutné, jak se to politici snaží protlačit...

+5/0
7.5.2014 9:41

J42o56s18e27f 19D57r51á32s79a34l 2984345211

teda, neznat Brno, tak z fotek získám dojem, že nádraží v druhém největším městě v republice sestává z kolejiště a jednoho zaplivanýho nástupiště

+5/−1
7.5.2014 9:26

K86a94r21e16l 58V42a57c50h98u19t 9473912559773

Vy na těch snímcích vidíte plivance? ... 8-o ;-D !!

+1/0
7.5.2014 9:31

J77i21ř80í 92H85a41v51e37l 8446159331159

Pochopitelně. Místo té nejdůležitější části, kde staví rychlíky, vyfotili vedlejší nástupiště pro lokálky.

+4/0
7.5.2014 10:51

I32v28a88n 25H34o93l13a22s 5587407618497

Abychom byli přesní, ty rychlíky bývají i u 5. nástupiště.

+1/0
7.5.2014 19:31

J59a72k52u41b 43H47a70n35á63k 4795729200983

Vyfotili pouze kusé koleje číslo 5 a 6 a hlavní budovu nádraží včetně 4 nejpoužívanějších kolejí a nástupišť jaksi opomněli :-) Autor článku očividně v Brně nikdy nebyl.

+3/0
7.5.2014 13:09

P40a22v91e69l 59M60o16r82a53v19e38c 3612829832538

Možná byl, ale rozhodl se použít tzv. "iliustrační foto". Můžeme být rádi že ta fotka je vůbec z Brna a jsou na ní koleje (vlakové).

+1/0
7.5.2014 21:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.