Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při vystupování z auta utekl majitelce pes, pokousal závodícího koně

Učiněnou štvanici viděli v sobotu lidé na brněnských závodech v parkuru. Na jednoho z koní, který zrovna zdolával překážky, se vrhl agresivní pes. Zvíře uteklo majitelce na přilehlém parkovišti ve chvíli, když vystupovala z auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37a83v87e76l 73O38d29r52a84z50i83l 6204309647400

K namontování pár ohnutých černých trubek s vodou na barák potřebujete firmu s autorizací od MPO, ale na provozování silných ostrých čelistí na nožičkách nepotřebujete vůbec nic. Tím chci říct, že ta první regulace je nesmyslná. Podobně totiž můžete jezdit bez jakéhokoliv přezkoušení na bicyklu a působit tak případně i značné škody. Je to otázka společenské nebezpečnosti, ano, pokousaný kůň je nepříjemná zkušenost, ale třeba sobotní bouračka na R43 je mnohem, mnohem horší.

+1/0
20.5.2014 11:52
Foto

R23e75n56a73t54a 57H13a92s94i88l89o92v18á 2787390449678

každé zkoušky, zpřísnění, testy, certifikáty....vše zasáhne chov psů s PP.... a psi s PP a jejich majitelé jsou zdrojem problémů mnohem méně, než psi bez PP, ať už "čistokrevní" nebo kříženci.... a tam uniká vše...kontrola povahy, zdraví, mnohem méně existuje čipování, kupní smlouvy novým majitelům, možnost dohledat chovatele (podle čeho? u psa s PP je vše zapsané v plemenných knihách)... i daně z prodeje.... je to černý trh..... Na jakékoli zavedení kontroly doplatí ti, kteří tím, že chovají s PP, plní pravidla chovnosti, účastní se zkoušek atd. atd...se už sami na cestu kontroly vydali....

+2/−1
19.5.2014 22:00

J51a83n 35N12o82v46o39t12n17ý 2154646875160

Vlastnictví takových psů je samo o sobě psychiatrická diagnoza

+3/−1
19.5.2014 20:54

J98a46k17u60b 45Š64p39r42i93n32g33e90r 9921872832

Ne, není. Zkuste myslet hlavou.

+1/−2
20.5.2014 10:49

P20a73t54r16i26k 68S45v39o38b40o39d27a 3719471526475

Trest natvrdo.... jinak to bude čímdál horší....

+2/0
19.5.2014 20:10

R14a87d89e53k 85B56o42r 2736153354565

Někteří majitelé by sami měli zakusit co takový pes dokáže. Neuvědomují si, že to nejsou psi na parádu. Jenže bez dostatečného výcviku pokud takový pes nekontrolovatelně zaútočí, většinou to končí tragicky. To není podělanej yorkšír, ale to asi tý pipince co to zřejmě "zaplatí ze svého" neřekl.

+5/0
19.5.2014 18:59
Foto

H60a11n20a 88M57a55l66i95c40h20o81v88a 9390107773323

je to zodpovědnost chovatele, nic více, nic méně. psy do toho netahejte.

+2/−1
19.5.2014 18:08

F15r35a22n69t56i79š85e86k 14E97l39i58á62š 6417793115906

To ho ani majitelka nezavolala? Nebo neumí vychovat svého psa?

+1/0
19.5.2014 17:19

A21n84d37r27e50a 80S71e14d50l21á37č31k98o59v53á 5175345360

Chudák kůň, ten musel mít šok a jezdkyně nakonec taky...psy jsem měla vždycky ráda, ale poslední roky už mi někteří jejich majitelé silně lezou na nervy. Já nevím co je to v ČR za psománii....a pořizuje se to dnes místo dítěte, to už má do normálu daleko....

+6/0
19.5.2014 16:57
Foto

P48e91t64r 10H80o25v33o83r59k25a 5189426987

Bohužel je toto k vidění tak často. Konkrétně v Brně poslouchá svého pána perfektně tak možná 10% psů. Zbytek absolutně netuší. U jezevčíků ok, pokud si ovšem někdo pořídí pitbulla nebo staforda, tak už je to problém. 20letá děvčata, co psa ani neudrží, vyholení chlapci v teplákovkách, kteří svého pitbulla pouští na volno, ale když zavolají, pes si stejně dělá co chce. Jak už zde psalo X lidí pode mnou, na pořízení takových plemen by mělo být oprávnění podložené zkouškami.

+13/0
19.5.2014 14:54

R39u80d97o28l25f 49P14e64k53á49r64e15k 9682581649153

To by mne tedy vážně zajímalo, jak byste si ty zkoušky představoval? Stačí jen naznačit ten proces...

+1/−8
19.5.2014 15:01

P47i85v50o37ň14k41a 18M35i21r13o22s92l65a30v 8562952171212

Tak při zkouškách by majitel měl prokázat alespoň elementární znalosti toho plemena a hlavně znalosti jak takového psa zvládat.Vůbec by nebylo od věci aby se chování bojových plemen nějak rozumně regulovalo.Dnes si takového psa může pořídit kdejaký magor,který o chovu psů nemá nejmenší páru a jenom machruje před okolím.Pak o takové případy,který se stal není nouze.Sám pár takových lidí znám,ale zatím se nic nestalo,ale když vidím,že o tom psu nemají ani páru,tak je to časovaná bomba.Jinak psy mám rád a to jakékoliv,ale bojové psy by opravdu něměl chovat kdekdo.

+3/0
19.5.2014 15:50

R96u50d10o40l37f 67P30e71k93á52r98e93k 9212661689783

Podle Vaší představy by to nejšpíš dopadlo jako premiant Maňas v Tankovým praporu při ostrých střelbách..;-D a to se nestydíte mi ještě dát mínus:-/

0/−7
19.5.2014 16:03

F21r38a67n15t93i97š72e71k 17E21l37i20á97š 6337923685966

Vychovaného psa poznáte podle toho, že mu nikdy nemusíte žádný pokyn opakovat.

+3/0
19.5.2014 17:20

R56u60d23o15l16f 58P82e17k42á46r65e36k 9262901549343

8-o A jak to souvisí s mým dotazem?

+1/0
19.5.2014 17:39

A86l19e27x38a12n26d97r 77K38o33s26t39k19a 5729706589406

Normálně jsem proti regulacím, ale tady máte v mnohém pravdu. Minimálně, že takový pes rozhodně není vhodný jako první zkušenost "mladého chovatele". Ne že by třeba jezevčík nebo čivava nedovedli nepříjemně pokousat, ale nedovedou zabít. Takový bullík mžůe při nešťastné souhře okolností zabít jediným kousnutím. Minimálně dítě či starého člověka.

+3/0
19.5.2014 16:06

P95e64t15r 55T72y15č79k84a 6965612619172

Tak pitbul je proti jezevčíkovi klidný pes.

+2/−1
19.5.2014 16:57

A45l89e29x82a85n21d23r 75K40o94s39t62k45a 5759826419526

Ano, jenže ten jezevčík může maximálně zranit. Pitbull dovede zabít.

+3/0
19.5.2014 17:57

J96a68k75u16b 95Š29p36r49i77n23g13e47r 9531152642

A to je argument? Vždyť je to celé absurdní. Regulovat tisíce psů na základě pár jedinců, kteří ročně na někoho zaútočí? Vždyť je to totální nesmysl.

0/−2
20.5.2014 10:53
Foto

P46e69t92r 42H95o56v33o60r56k82a 5989116357

Papír, tužka, test. Ideálně i nějaký základní praktický kurz.

+1/0
19.5.2014 18:07

R51u19d96o31l47f 41P98e92k84á10r49e70k 9922421179973

8-o A psa, psa už jste viděl?

0/0
19.5.2014 22:33
Foto

H20a37n86a 88M74a26l74i82c49h44o95v73a 9170287333953

ještě naznačte, jak dostat ke zkouškám právě ty problémové chovatele, když už teď velká část psů vůbec není přihlášena na úřadě :-/

0/−1
19.5.2014 18:05

T28o10m96a68s 26N80o98v21o15t70n60y 3691536718139

Tak to je úkol pro městapo, místo sázení lístků a botiček by měli každého čoklaře kontrolovat a pokud nemá psa přihlášeného (nebo zaplacený poplatek), tak bez milosti pokutovat. Uděláš opakovaně = psa zabavit do útulku a hotovo. To stejné pro ty, co pouští čokly třeba v Lužánkách úplně všude bez ohledu na ostatní a/nebo nesbírají po psech jejich nadílku. Aspoň by městapo konečně bylo trochu k užitku

+7/0
19.5.2014 18:37

J23i25ř62í 46Š54v22e21h60l35a 1434234812136

Tohle bych trestal velmi přísně - příště to nemusí být kůň, ale dítě. Pokuta a  minimálně veřejné prace.

+4/0
19.5.2014 14:53

P44e35t84r 65T75y52č51k91a 6445472809382

Pokud bude dítě utíkat tak rychle jako kůň tak by to teoreticky mohlo být i dítě. Ono socializace psa k dítěti se dělá opravdu o dost snadněji než ke koni.

+1/0
19.5.2014 16:56

P38a74v83e13l 65O15d38r76a40z81i57l 6534819787830

Skutečně se někdo v popsaném případě pokoušel o nějakou socializaci, nebo prostě čokl vylít a zaútočil?

+1/0
20.5.2014 11:47

L16i49b71o35r 12D98o95s76t79á85l 8936923107305

Jakožto otec jezdkyně a majitel koně řeknu k tomuto děsivému příběhu toto:

1. pes který koně napadl byl bojového plemene  - Americký stafordšírský teriér. 

2. majitelka psa, která ovšem podle dokumentů jeho majitelkou není (prý jej adoptovala před několika měsíci) psa absolutně nezvládla. Pak útočícího psa zpacifikovala se štěstím až slečna pořadatelka (Vendy) a jeden "týpek" z partičky majitelky, za což oběma touto cestou děkuji. Budiž ovšem přičteno "majitelce" k dobru to, že se k zodpovědnosti přihlásila.

Byl bych rád, kdyby tento případ s nakonec snad dobrým koncem přispěl k zavedení regulace chovu těchto nebezpečných plemen pouze certifikovaným stanicím - či držitelům "zbrojního pasu na tato plemena".

Toto není diskuze na téma psích hovínek na chodníku. Tady je otázka: Co udělám, až se mi nebo mým dětem při dobíhání na tramvaj pověsí na hrdlo takto vycvičený zabiják. Ten když chytne, už nepustí.

Nejhorší je pocit bezmoci, protože nejde udělat prakticky nic. Tentokrát jsme měli velké štěstí. Vy ho ale příště mít nemusíte.

+36/0
19.5.2014 13:53

M21o77n76i80k18a 26R46o37l56l69o38v83á 5153712616765

Bohužel záleží jen a jen na výchově,ne na rase.

+7/−12
19.5.2014 13:56

P40a83v96e68l 45R51ý72d22l 5785389420974

No, na youtube je mnoho videíí, jak si děti hrají se psy, jak je tahají na vozejku, za ocas, za kůži. Hold některé rasy jsou tak trpělivé a nechají sebou vláčet a některé hold tak trpělivé nejsou.

+5/0
19.5.2014 14:02

R14u27d70o22l38f 56P29e13k79á71r73e62k 9462781929123

Vzdejme jim hold! těm trpělivejm :-P

+4/0
19.5.2014 14:08

J96a27n 93K34ř24í12ž 6545193945418

...hold co se dá dělat!;-D

0/0
19.5.2014 15:17

A83l69e15x64a12n78d82r 48K33o39s97t26k55a 5579516579966

Zrovna staffordshir se sebou nechá dělat skoro cokoliv. Toto není chyba psa, ale majitele (majitelky)

+4/−1
19.5.2014 15:34

P67e20t44r 31T66y58č69k25a 6615442189822

Není pravda. Je to pouze o socializaci.

0/0
19.5.2014 16:59

M11i71c61h26a96l 71K59r97č25á69l 6938788976542

Ale taková nevychovaná a zdivočelá čivava asi tak nebezpečná nebude. Možná pro nohavice u kalhot. Učitě ne pro koně nebo člověka.

+8/−2
19.5.2014 14:04

J62a14n 79K70u45č81e65r15a 5851985591191

dovolim si oponovat - prave treba takove "miniplemeno" sice neni nebezne chrupem, ale pri predstave ze jste zrovna na koni a ono to zacne porvavat a pobihat pod konem - ne jednou se nam vic splasil kun z nej, nez kdyz se zadni trefil do "vetsiho plemene"

+1/0
19.5.2014 16:36

P27a21v45e48l 50K43a74l64e31n66d46a 9984588854913

Proto by měly být tyto bojové rasy zakázány nebo jen na přísný "řidičák". Kromě toho na rase záleží hlavně kvůli míře schopností někomu vážně ublížit. Bojové plemeno ublíží samozřejmě nesrovnatelně víc než třeba jorkšír, třebaže je ten jorkšír kolikrát mnohem agresivnější.

+9/−2
19.5.2014 14:07

R59u80d97o25l65f 33P21e94k65á44r89e98k 9352261959853

A co teprv agresivní diskutér, toho by měli na veřejnost pouštět jen s doprovodem... :-P

+4/−7
19.5.2014 14:24

F61r65a86n53t48i62š76e29k 59E13l42i33á94š 6677803225596

Už někdy agrsívní diskutér pokousal dítě?

+4/0
19.5.2014 17:23

R88u16d33o87l83f 93P84e16k25á78r13e60k 9442491479353

Můžete to vyloučit? Nemůžete.

+1/−5
19.5.2014 17:58

T80o83m43a70s 41N53o96v14o77t64n62y 3891866988969

Potrefený čoklař jsi?

+5/0
19.5.2014 18:39

R63u76d49o45l20f 71P96e77k71á12r47e32k 9822721689253

Ne, ty Youdo...

0/−2
19.5.2014 22:48

F62r94a96n24t82i47š50e27k 45E19l29i19á28š 6407933285266

Přesně. Záleží výhradně na výchově. Spousta lemplů, kteří si pořídili psa toleruje, když je pes neposlechne.

+1/−1
19.5.2014 17:22
Foto

S80t49á82ň94a 13K37o63m83o16r70o68u93s31o23v41á 3195483987949

Nejhorší možná varianta - lidé si neuvědomují, že existují psi, kteří bojují o to, být vůdci smečky - a každý na to prostě nemá. Mne by nebavilo pořád bojovat, tak máme kočku a neuvěřitelně dobráckou labradorku. Ještě že to dopadlo alespoň takhle.

+5/0
19.5.2014 14:07

L89e84n24k26a 36R31a10d11o51u87š58o40v17á 6287161113333

Každý, kdo si pořídí psa, by měl  mít za povinnost projít s ním výcvikem. Základní povely jako k noze, čekej, ke mně, sedni - to by měl pes umět už jen pokynem ruky. Kdyby byl takhle vychován každý pes, nebyl by problém.

+1/0
19.5.2014 14:08

M84i30c59h66a42l 39K75r75č80á33l 6248948876982

Jsou rasy psů pro které je nějaký podnět silnější než výcvik. Náš bígl poslouchá na bígla velmi dobře. Jak ale ucítí stopu, nebo něco k sežrání tak na všechno zapomene a je to úplně jiný pes.

+2/0
19.5.2014 14:16

T78i41b98o38r 40V66i32z56v72a13r35y 9214954573405

Tak výraz '' vycvičený zabiják '' už celkem přeháníte, ne?

+1/−2
19.5.2014 14:11

J61a74k24u22b 17Š34p28r49i37n57g54e47r 9501542962

Přeji vašemu koni brzké uzdravení a dceři, aby nezanevřela nad psy. Ke zbytku vašeho komentáře - slušně řečeno, je to naprostý blábol. Chápu, emoce, po tom všem, ale mějte soudnost. Regulace psů nebude nikdy fungovat, navíc to omezí jen ty slušné pejskaře. Bojíte se zbytečně - pravděpodobnost, že na vás zaútočí "bojové" plemeno, je mizivá. Ve skutečnosti bojová plemena neexistují. Vymysleli si je novináři, aby mohli děsit jednodušší čtenáře. To, co na vašeho koně zaútočilo, byl lovecký pes. Žádný cvičený zabiják. Pocit bezmoci je strašný, ale co je ještě horší je, když zvítězí lidská hloupost (zavedení regulace, zákaz chovu "bojových" plemen atd). Je to o výchově psů, ne o rase.

+1/−3
20.5.2014 11:03

V85l16a63d87i78m98i17r 89H74o44l10m38a57n 5568419308432

Naprostý blábol je tvrzení. že "regulace psů"  (správně regulace chovu psů) nebude fungovat, to by se rovnou daly zrušit zbrojní průkazy, řidičáky,... Nic nefunguje na 100%, ale smysl to má.  Slušné pejskaře by to možná omezilo, na druhou stranu by i jim ubyly problémy s těmi neslušnými, případně jen hloupými. K tomu by jim to i zvýšilo prestiž, byť ti, kterých by se to týkalo to patrně nemají zapotřebí. Neb majitel "bojového psa" by pak byl vnímám jako zodpovědný a zkušený pejskař. Dnes tomu tak rozhodně není. S termínem bojová plemena můžete nesouhlasit, můžete proti jeho užívání protestovat, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělal. Je snadnější použít tento termín, než vyjmenovat plemena jednotlivě, a každý ví, co si pod tím má představit. C.kán je rovněž zakázané slovo, leč takové zákazy nefungují, pochopte to.

0/0
20.6.2014 0:29

J28a45k29u58b 98Š81p79r74i60n90g70e80r 9841282812

Takže schvalujete kolektivní vinu, bezva. Kolik je útoků "bojových" psů ročně? Spočítám je na jedné ruce. Vy pochopte, že je zvrácenost regulovat chov psů na základě tak malého počtu útoků. To už můžeme zakázat nože, pač existuje zlomek lidí, kteří je používají k vraždám (mimochodem, je to nejpoužívanější zbraň k vraždám nejenom u nás. K ZP - do roku 1914 nic takového u nás nebylo a revolver nebo pistoli si koupil každý, kdo měl peníze. Jen bláznům a dětem se neprodávaly. Světe div se, žádné masakry ani divoký západ zde nebyl. To samé platí pro USA do cca 50. let). V Británii to už je a pochopitelně to nepomohlo. Co hůř, zvedl se počet vražd a napadení nožem.  K termínu bojové plemeno - neexistuje a kdo ho používá jen ukazuje neznalost problematiky. Váš citát je mimo mísu. Pokud jste jeden z těch, kteří razí heslo "i kdyby to mělo zachránit jeden život, má to smyl", pak vás mi je opravdu líto.

0/0
20.6.2014 11:09

V12l74a26d29i56m17i78r 40H53o84l48m77a17n 5958709928952

S tou lítostí to máte docela zajímavě nastavené. V průměru přes 1000 pokousaných spoluobčanů ročně (z toho skoro polovička hospitalizovaných a k tomu jedno úmrtí) Vám asi moc líto není, ale ty, kteří by to rádi napravili, litujete. Nevím, jak jste na tom s počtama, ale tvrdit, že útoky "bojových psů" spočítáte na jedné ruce??? Ten počet uvádí statistiky v desítkách a pokud jste se nenarodil jako svatý v Indii, tak mi to nevychází. Podle rétoriky a argumentace postavené na nepravdivých tvrzeních bych Vás však tipoval na politika. 

btw, Zbrojní pas, ŘP,... nepovažuji za trest uvalený na postižené v důsledku jakékoliv (ani kolektivní) viny. Pod pojmem regulace chovu psů není nutno vidět hned ŘP na psa, ale současná pravidla (zákony, vyhlášky, tresty za porušení,...) nejsou dostatečná. Proti bojovým psům jinak nic nemám, jen že by si v mnoha případech zasloužili lepšího majitele.

0/0
23.6.2014 1:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.