Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chtějí zvýšit zájem lidí o přírodu. Do krajiny věší houpačky

V českých lesích by se v blízké době mohlo objevit až sto houpaček. Hravé prvky chce do volné krajiny instalovat brněnská nezisková organizace naOKRAJI. Pomocí příspěvků dalších nadšenců vybírají na projekt '100 houpaček pro krajinu' a snaží se tak přimět lidi k péči o krajinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K65a54m76i43l 72S83c17h68w53a63g89e21r 3673926805586

Geniální nápad - dva týdny z5 jsem podobnou menší variantu vyrobil na zahrádku, tak mi přijde super nápad vyrobit i jednu pro všechny.

Co se mi moc nelíbí je ta zahradní hadice nahoře, chtělo by to nějaký přírodní materiál, když už je houpačka ze dřeva a nějakého přírodního lana. Napadá vás něco?

0/0
16.6.2014 14:52
Foto

J59a87r25o92s58l35a13v95a 28Š93v21a68j71c92r62o86v88á 7360452214913

Teď vidím na této stránce reklamu jakési banky, kde je deseticentimetrovými pohyblivými písmeny v záhlaví stránky napsáno "Vymalovali jsme vám výhodnější půjčku - fér půjčka od 7,99 % ročně " . Prima zisk ! Co myslíte ? 

Já myslím, že ani Ti, co vytvářejí opravdové hodnoty pro naši zem nemají tak vysoký zisk.   :-):-)

0/0
31.5.2014 19:01
Foto

J36a45r76o51s89l95a43v67a 76Š34v22a93j79c50r21o39v50á 7790242784723

Prima počin, chválím Brno. Mám ráda jeho lidi. Jsou daleko otevřenější než my tady v Praze. Projdu-li se Brnem, zaznamenám 3 nabídky k sňatku. Tady v Praze se mi to stane tak 1 x za rok. To je jen jeden příklad z mnoha. Rozdíl je to  365 x 3 =   1 .095 x, což představuje o 109. 500 %. Nechápu, proč žiji v Praze ! Pravděpodobně jsem masochistkou. Možná, že by mi nějaký psychoterapeut dokázal vysvětlit, co je to se mnou ?:-):-)

+1/0
31.5.2014 18:55

P47a95v59e10l 12O31d41r57a68z66i60l 6664889657220

No vidíte, a to jste ještě nezapočítala nižší počet Brňáků, tedy četnost je ještě vyšší.8-o

0/0
3.6.2014 11:04
Foto

J58a61r15o31s59l52a91v46a 80Š68v16a48j25c15r70o21v82á 7520622874493

Máte pravdu, jistě. Já nevím, proč jsem tuto významnou položku nezahrnula do svého výpočtu. 

Vlastně se mi zdá, že je Brňáků více než Pražáků ! Nebude to jejich osobnostmi ?:-)

0/0
4.6.2014 0:34

J26a50r86o73m12í20r 17K67r60á37l 4900839974809

A nehoupou nás náhodou ? ;-)

0/0
30.5.2014 12:41

V88l74a91d28i30m55í58r 78P41a94v82l25í51č97e54k 5766243355776

...a co raději starou dobrou lavičku?...ta asi není pro donátory dost "in"...

+2/−3
30.5.2014 11:27

M72a42r20k28é57t56a 41K83r78e29j41č25o64v27á 8347817462

Nevěřím, že houpání zvýší zájem o přírodu, její poznávání a její ochranu. Sebesilnější větev a strom se neustálým houpáním  i těžkých dospělých bude ničit. Pouze dojde k evokaci, že živé stromy lze "používat jako VĚC," přibíjení cedulek do kmenů, lámání větví, řezání do stromů jen tak -iniciály apod....Proč nepostavit pult s deskou s informacemi o daném místě - názvy rostlin,výskytu zvěře,s výhledem do krajiny - co lze uvidět-myslím vrchy apod. Příroda je ŽIVÁ -tak jako my cítí bolest, ale i lásku, vše nám oplatí,něco hned-dobijí nás klidem a energií. Něco sklidíme  později.

Nejsem v žádné sektě,ani v náboženství,ale mluvím z vlastní zkušenosti,když potřebuji dobít baterky,či si urovnat myšlenky,sednu si v tiché přírodě ke stromu a poprosím o sílu....V

+5/−1
30.5.2014 11:21

P90e33t42r 42P89e46t19r 6913902858683

no, protože doby, kdy lidi objímali stromy a mysleli si, že z nich vysají energii je už dávno pryč. Ono ani za čarodějnictví se dneska už dávno neupaluje, víme? :D

Za mě plus, kdo chce znát stromy tak k tomu nepotřebuje plastové cedule rozeseté po parcích a lesích, takže je to dobré tak maximálně u nějakých vzácných kousků v zámeckých parcích a jinak absolutně zbytečné. Nevím jak vám ale přijde mi úchylné jít do parku/lesa a každou chvíli potkávat ceduli o tom a tom stromu i se stručnou informací z wikipedie. To je mnohem větší zásah než houpačka. Ještě se možná tak přikláním k vámi zmiňovaným lavečkám a jinak mi houpačky přijdou jako nejlepší možnost. Což bych tak doplnil jsou odpadkové koše (pokud budou pěkně skryté) ale pak se nabízí otázka, kdo by je vysypával a taky to není úkol pro investora jak spíš pro město.

+1/0
30.5.2014 11:38

D22a64v15i34d 47D77v56o44ř71á87k 6702790595987

"kdo chce znát stromy tak k tomu nepotřebuje plastové cedule rozeseté po parcích a lesích, takže je to dobré tak maximálně u nějakých vzácných kousků"

Vidíte, já zase ty cedule v parcích vítám a právě u těch běžných stromů. S dětmi jsme to už mnohokrát ocenili, aktivně taková místa vyhledáváme, díky tomu se naučili rozeznávat spoustu stromů.

0/0
30.5.2014 11:55

J79a28r97o26m25í18r 85K89r91á45l 4820949114359

No, na něčem se to ty děti musí naučit.  A živý strom je lepší, než deset fotek v knize.

0/0
30.5.2014 12:43

P65e69t71r 74P65e45t28r 6593582918853

Chápu, že pro děti je to fajn zpestření ale já se jako dítě naučil s rodiči stromy a rostliny i bez všudepřítomných plastových cedulí ;-) Teďka nemyslím nic přímo osobně proti vám ale lidi si snaží všechno zjednodušit a tohle je příklad. Bez cedule dnešní děti nepoznají ani pampelišku a javor...a to zase tak starý nejsem. V době mého školkovského věku už bylo pár let po revoluci.

+1/0
3.6.2014 9:12

K13a89m55i61l 54S70c20h86w19a21g72e87r 3523926145966

;-D no vidíte, kdybyste četl článek, tak byste se dověděl, že to je přesně to, co organizátoři nechtějí!! ...další infotabule - ne díky je jich všude dost a děti na nich opravdu nepohoupu... jsou často zřizovány z dotací obcí a místní lidé se s nimi často neztotožňují a vandalové je často ničí a obce pak nemají na údržbu...

.

tady se předpokládá, že výrobou a instalací se bude zabývat sami potenciální uživatelé, tudíž můžeme očekávat, že nebudou mít tak silnou touhu zničit něco, co jim slouží - jenom blázen by si pod sebou podřezával větev

.

kdyby jste četl článek tak by jste věděl, že i na to poškození autor pomyslel a o ochranu stromů je náležitě postaráno. a to že by se houpáním strom ničil je nesmysl - chodíte se kochat stromy jenom když je bezvětří?? byl jste někdy poblíž lesa za silnějšího větru nebo slabší vichřice? viděl jste jak se celý les ohýbá, aby se nezlomil? zdravému stromu nemůže houpání nijak ublížit, pokud se zvolí dostatečně silná větev a zavěšení se provede šetrně ;-)

0/0
16.6.2014 14:34

P32a71v69e51l 52C76h30o77d11o25r 7958232243

Až mi z toho houplo péro!

0/−2
30.5.2014 11:04

M80a29r68t16i39n21a 27V40a38n47k73o72v17á 4907243922812

Skvělé.

0/0
30.5.2014 10:51

D95a86v87i50d 43D36v69o76ř59á38k 6742950725387

Je to bezva věc, líbí se mi to.

Ale halit ten zábavný nápad do nějakých vyšších cílů ("obnovit zájem lidí o volnou krajinu"), je kravina.

+5/−2
30.5.2014 10:44

M91i13l80a22n 80Č85í66ž92e34k 4943775442848

Skvělý nápad, také bych nějakou chtěl někde poblíž. Jinak. R^

+3/0
30.5.2014 10:39

H15e84l28e95n24a 61K75a83v41k79o64v94á 4843576629773

Tím,že se budou děti houpat myslím, že  jejich zájem o přírodu se tím nezvýší. Navíc při dnešním českém vandalismu, jak dloubo houpačky vydrží?

+9/−1
30.5.2014 10:26

K18a98m75i44l 62S32c88h10w16a98g74e80r 3123626925716

Jak to víte? Proč jste hned pesimista - nebo máte zkušenost s vámi instalovanou houpačkou? Jak dlouho vydržela?

0/0
16.6.2014 14:38
Foto

R97i50c63h91a41r42d 59S43n96a53h59a 4321267276958

Dobrý nápad. Je už na čase, aby lidé nejenom u nás, ale na celé Zemi se začali chovat k přírodě pozitivně. R^

+4/0
30.5.2014 10:09

J37o13s25e25f 94V12o10l32f82í94k 4288885259863

No mně se houpačky líbily vždycky. Jenže na vesnici jsme si je prostě s kamarády na stromy zavěsili sami. Nikdo z nás to nedělal proto, abychom zvyšovali nějaký zájem o přírodu. A to jsme je ještě zavěsili na stromy na okraji dost velkého srázu, takže v případě spadnutí bychom si pěkně rozbili hubu. Teď se možná na to vypíše výběrové řízení a podají žádosti o dotace.

+6/0
30.5.2014 9:46

J93a81r77o86s91l96a43v 92P69a46r75k49i42n46s18o71n 5652837889131

aspoň si oběšenci nebudou muset do přírody nosit vlastní lano.

0/−8
30.5.2014 9:38

P46e76t86r47a 96N69o96v27á80k95o22v52á 7448566124718

A mají na ní cedulku o nosnosti?

0/0
30.5.2014 9:06

J80a45r33o29m61í44r 43K77r48á55l 4690639234209

Nejen to.  Určitě nějaký ouřada vymyslí, že musí mít každé dva roky atest.  A to od té jedné a jedině správné firmy. :-/

+1/0
30.5.2014 12:45

A43l10e22n49a 27L93o40r89e32n98č26í22k73o33v33á 3158844432465

Skvělý nápad, jedna houpačka visí na větvi stromu, nazvaném " houpačkovník ", na stezce u přehrady Les království - Dvůr Králové nad Labem. Doporučuji všem, přijet se podívat na krásnou, romantickou přehradu a zhoupnout se...!!!

+2/0
30.5.2014 9:02

J90i30n59d68ř50i12c43h 19H97r51a10b43e13c 6703677771512

Mate pravdu.přehrada je to nádherná škoda že když jsme tam byli tak tam ještě nebyla houpačka.

0/0
30.5.2014 16:20

M55a10r30e45k 31F68l53e25k49a83č 1297762280181

bezva nápad... nicméně se obávám že dřív nebo pozděj někdo přide s nápadem instalovat radši lana se smyčkou a malinkou židličkou

0/−5
30.5.2014 8:54

K40a70m46i82l 83S41c47h32w64a22g51e16r 3543806825776

najděte si dobrého psychologa

0/0
16.6.2014 14:40

M57i68c50h74a58e47l14a 80S73t64e82j11s25k24a36l51o58v93á 8215605698129

Skvělý nápad!! :-) Snad bude mít úspěch a lidé ocení

+1/0
30.5.2014 8:48

M92i17c17h77a65l 33K79o62z97a43k 7664152701180

Já ososbně jsem pro všechny prvky v krajině, které udělají z výletu zážitek, houpačka je dobrý nápad, hravý a jednoduchý, jenže autoři projektu se nechali unést totuto dobrou myšlenkou a nedomysleli zbytek. Mám osobní zkušenost s podobnou instalací, kde došlo ke zranění dítěte, vše bylo náležitě medializováno a skončilo to u soudu, na kterém si nejvíce nahrabali právníci. Výsledkem je, že pookud něco takového na veřejné prostranství instalujete, je potřeba statický posudek, vystavení certifikátu o bezpečnosti výrobku, instalace bezpečnostních tabulek a nejlépe pojištění hracího prvku na škody na zdraví způsobené jeho používání. Je to k neuvěření, ale je to tak, v takové době žijeme...

+12/−3
30.5.2014 8:35

J76o43s34e91f 65K65r18a29l 3587463164507

Můžeš sem dát odkaz na medializaci případu? Důkaz nebo jinak kecáš jako stovky jiných v těchto diskuzích. Panebože, že lidi nedávaj rovnou linky a citace na externí zdroje a jen si vymýšlí.

+7/−4
30.5.2014 9:02

P85e10t56r60a 69N32o18v55á74k43o66v80á 7818806104208

Když vynecháme medializaci, tak odpovědnost musí někdo nést. Takže svým způsobem si to může vyžrat třeba obec, v jejímž katastru houpačka je, ačkoli nikde nic nezavěsila.

+2/−3
30.5.2014 9:08

Z66d48e44n20e52k 27B73e25d69n28a93r 7137926737589

Blbost. Vyžrat si to může, tak maximálně majitel daného stromu. A i tomu někdo musí prokázat, že s instalací souhlasil a ta byla nebezpečná, případně neodpovídala normám.

+1/−3
30.5.2014 9:37

M69i71c24h47a79l 16K47o73z43a96k 7244422431750

V tom případě zde bude soudní spor, jestli sdružení umístilo houpačku bez souhlasu majitele, ale ikdyby ji umístili s jeho souhlasem, tak by se o ni měli starat a jsou tudíž jejími provozovateli a odpovědnost je na nich. Že tato houpačka nemá atest je jasné na první pohled, namá místo dopadu zabezpečené drobným štěrkem nebo gumovým kobercem.

+1/0
30.5.2014 9:44

P53a19v84e64l 97M61o19r12a94v96e67c 3352419892518

A když dítě vyleze v lese na strom a při pádu se zraní, tak se snad taky před soudem zkoumá, kdo je za ten nebezpečný strom z nějž se dá spadnout zodpovědný?8-o

0/0
30.5.2014 9:58

M38i14c62h11a83l 95K18o67z43a30k 7144282741100

Záleží na tom, jestli mají rodiče a jejich právníci tu drzost...

+3/0
30.5.2014 10:08

P22a38v83e39l 48M26o18r18a48v94e21c 3482679752278

Tady snad nejde o právníky ale o prokuraturu a soudce. Pokud ti budou takovéto nesmysly házet do koše jako irelevantní, pak rodiče nebudou žaloby podávat.

+2/0
30.5.2014 10:09

A78r53n74o57š32t 15S91t61á41r58e78k 4442510515444

Pokud někdo takto hromadně vyrobí a rozvěsí houpačky, udělá jim reklamu (což se minimálně tímto článkem stalo) a následně se na některé z nich někdo zraní, tak to nesmyslná žaloba nebude.

Chápu dobrý úmysl, ale tohle je bohužel realita. Leda by na nich bylo napsáno "pouze na vlastní nebezpečí", což je ale v rozporu se záměrem dojmu hravosti, bezstarostnosti a pohody.

+4/0
30.5.2014 11:09

P92a43v44e11l 82M68o83r94a91v72e42c 3292659672898

Já psal o ještě absurdnějším případě kdy dítě vyleze na strom. Ten je de iure taky ve vlastnictví někoho a někdo by za něj měl být zodpovědný, ne?

Jinak cedulka na vlastní nebezpečí mi přijde ok. Čemu by vadila? Leda tak úzkostlivé matce co své dítě obléká do chráničů pokaždé když vyjde na ulici.

0/0
30.5.2014 12:46

J45a38r42o49m63í75r 38K70r52á94l 4300759514799

Myslím, že ani ta cedule nestačí.   Byla houpačka zabezpečena proti nesprávnému použití ?   Nebyla !!

0/0
30.5.2014 12:48
Foto

R69i80c65h66a14r11d 76S14n66a92h58a 4941587826838

bože, co to tu řešíte za totální hova....nu ;-D;-D;-D ty NORMO.

+1/0
30.5.2014 10:10

M88i85c36h93a51l 23K50o12z12a86k 7674632721910

http://www.novinky.cz/krimi/266812-na-dite-na-pradedu-spadl-automat-na-mince-chlapci-poranil-mozek.html

Chlapec si udělal z automatu horolezeckou stěnu, státní zástupce a experti požadovali k instalaci zmíněné dokumenty, které prý mají být u všech zařízení  a instalací na veřejně dostupných místech, včetně herních prvků a dětských hřišť. Kdyby se něco podobného stalo Vám tak podle Vašeho útočného komentáře byste byl první kdo by právníkům klepal na dveře a dožadoval se "spravedlnosti" a hlavně finančního zahojení. Mimochodem automaty na mince nikde na světě samy od sebe z nebe na děti nepadají, ale od té doby alespoň člověk ví, že není žádná sranda jen tak si něco umisťovat na veřejném prostranství.

+2/−2
30.5.2014 9:27

Z16d62e91n41e24k 31B91e76d61n61a65r 7227406707489

Naprosto nesouvisící zpráva. Automat na pití má své normy a že by měl být zajištěn proti převrácení je logické. Jestli dítě po něm lezlo, tak se nepochybně jednalo o nesprávné využití a odpovědnost za škodu na automatu nesou rodiče. 

Přesto si myslím, že by ho sedmileté dítě nemělo být schopné převrátit.

+1/−2
30.5.2014 9:35

M90i68c27h55a85l 62K18o92z81a10k 7664282781620

Nevím jestli automat na nápoje, ale na automat na mince žádná taková norma neexistuje, nikdo nepředpokládá, že po něm někdo bude lozit, změní tak těžiště, začně se na něm kývat a ten s ním spadne. S herními prvky je to stejné, pokud si zakoupí škola, školka nebo obec pro své hřiště herní prvky vždy musí výrobky splňovat atesty a tyto herní prvky jsou tak několikanásobně dražší. Ale vpodstatě si můžete dát co chcete a kam chcete, ale pouze do prvního průšvihu. Bohužel odpovědnost rodičů za chování svých potomků soud bere v úvahu pouze jako polehčující okolnost pro provozovatele daného zařízení.

+3/0
30.5.2014 9:49

M79i45c46h14a22l 60K40o66z63a43k 7604912221330

Mimochodem zpráv o brankách na hřištích, které zranily nebo usmrtily děti je na internetu víc než dost a jedná se o stejnou problematiku: http://krimi.eurozpravy.cz/5258-na-devcatko-spadla-hazenkarska-branka-dite-je-v-kritickem-stavu/

0/0
30.5.2014 9:32

Z37d39e82n78e62k 21B28e49d18n85a38r 7967686197409

A zase jde o něco jiného. Branka co spadla nebyla na prolejzání, ale na hraní fotbalu. Za tento případ nebyl souzen ten kdo ji tam instaloval, ale dozor dítěte, učitelka ze školky.

A ano jsem přesvědčený, že v dnešní době má být podobná branka buď lehká, nebo upevněná nebo uklizená. To ale nijak nebrání tomu vytvořit po zemi tisíce hřišť s brankami a doknce i třeba koši na basket k volnému použití.

+1/0
30.5.2014 9:43

M57i13c22h23a80l 25K29o18z28a20k 7184342141830

je to stejný případ, pouze jiný výklad soudce

+2/0
30.5.2014 9:57

K94a93m50i84l 27S54c70h83w49a25g51e61r 3953386275826

u branky je to jednoduché - někdo prostě postavil tu de.ilní s trojúhelníkovým profilem a dalších 1000 pitomců ji udělalo podle toho a nikdo se nezamyslel na tím jaká je to kravina... přitom stačí jako branka obdélník zatlouct do země, ta prostorová nástavba směrem dozadu je naprosto nesmyslná a pro hru samotnou má nulový přínos...

0/0
16.6.2014 14:48

V62í70t56e32k 84V57e78č97e52r59e18k 7318639683545

To mě napadlo jako první taky. A taky se bojím různého vandalismu, že to někdo schválně poškodí, aby se to pak s někým urvalo.

+2/0
30.5.2014 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.