Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Masarykově okruhu přistálo letadlo, poradilo si i s dráhou do kopce

Rychlé motorky či auta vystřídalo ve čtvrtek dopoledne na Masarykově okruhu v Brně letadlo. Závodní dráha se tak poprvé od svého otevření proměnila na dráhu přistávací. Nešlo o žádnou nouzovou situaci, přistání ultralehkého stroje české výroby bylo plánovanou akcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i13ř25í 52K35u18b82ů 5569298211554

Petr Vacenovský píše, že má s těmito letadly nalétáno stovky hodin. Já o tom silně pochybuji. protože všechno , co napsal jsou úplné nesmysly. ;-D

0/0
24.6.2014 12:37

M14a86r60t50i65n 16D70y65b86a48l46a 1451247115393

krásný letoun :-)

0/0
20.6.2014 10:17

O62l93d45ř51i54c80h 57J44a47n26e87č68e70k 8549876893731

vůbec nechápu, co je na tom tak světoborného, že je potřeba o tom psát článek. ;-Onepřistává se s takovýmito letadly běžně i na trávě? to pak vůbec nejde o šířku dráhy apod., ale proště jen o to, aby se netrefil do elektrických drátů, stromu, plotu nebo něčeho takového. a přistávací dráha do kopce je výhodou. s paraglidem rozhodně. nevidím důvod, proč by to s jinými kluzáky a letadly mělo být jinak (samozřejmě pokud ten kopec není extrémní :-))

+4/−2
19.6.2014 18:29

J88a51n 90K46o52t28l62í14n 9469254345157

právě jsem se taky podivil, zvlášť, když tyhle stroje většinu života u nás tráví na travnaté ploše. Přistát a vzlétnout na betonu je skoro svátek a potěšení, kodrcání se na drnech (nadneseně) je větší frajerství, než sednout na takhle vymazlený beton. :-/

0/−1
19.6.2014 18:41

M68a66r11t50i95n 55F87r21a77n65t74i55š51e22k 7335770463105

Brněnské přistání je součástí propagační akce...

+2/0
19.6.2014 20:22

P21e97t57r 72V55a71c20e91n20o75v81s46k18ý 5644330387775

"Letěl jsem s tím už 340km/h" .. s letadlem, jehož nepřekročitelná rychlost je 270 km/h? Letím s přítelkyní na 14 dní na dovolenou a mám tam všechny věci .. tj, možná všechny kreditní karty, ale nic jiného a i tak je to letadlo ve dvou lidech přetížené, pokud nemá za přítelkyni nafukovací pannu. Neskutečně blbé PR :-(

+2/−6
19.6.2014 17:05

L58u85k28á73š 98O10m78á94č33k76a 5451934391936

Ty budeš odborník.

+7/0
19.6.2014 17:37

P84e66t45r 14V35a57c95e21n39o40v14s44k21ý 5384400577195

Jen umím číst a počítat Lukáši ;-)

0/−3
19.6.2014 17:48

L31u23k43á73š 90O28m36á22č97k77a 5761324931746

V pořádku, Petře. :-)

+3/0
19.6.2014 18:00

O96l79d81ř96i79c71h 60J96a80n80e47č55e86k 8689636883501

ano Lukáš je odborník... v letectví je nutno rozlišovat rychlost vůči vzduchu (to je těch nepřekročitelných 270) - a rychlost vůči zemi, což může být klidně přes 350. a je jedno, jestli jde o rogalo, ultralight nebo velké dopravní letadlo (samozřejmě ta čísla pak budou trochu jiná :-))

+1/−1
19.6.2014 18:25

O63l75d66ř23i80c94h 29J93a48n19e91č37e78k 8299886443651

sorry Lukáši - Petr je odborník...

0/0
19.6.2014 18:31

L16u63k39á40š 60O84m58á33č42k61a 5361444401666

Tomu rozumím. Pokud se ale bavíme o rychlosti přesunu, důležité je, že oproti zemi cestuješ 350, ne? :-) Abych byl na dovče u moře prostě včas. :-)

0/0
19.6.2014 18:51

M57a19r37t22i56n 37F60r26a83n61t13i41š62e67k 7695120613585

ale pouze v případě, že celou cestu na dovolenou absolvuješ po větru.

0/0
19.6.2014 20:24

P20e31t62r 98V58a19c13e89n17o88v47s43k92ý 5584170527435

Řekněme, že mám s těmi letadly dost nalítáno (stovky hodin). Takže si dovolím tvrdit, že v horizontu na plný výkon motoru víc než 220-230 IAS (indikovaná rychlost vůči vzduchu, tu ukazuje rychloměr na palubě) nedá ani smykem. A ani tato rychlost není za běžných podmínek příliš použitelná vzhledem k turbulencím. Takže oněch zmíněných 350 km/h ground ani s uragánem v zádech.

0/0
19.6.2014 22:27

P28e50t16r 41V17á14c89l79a77v37e29k 6325908639397

ano, ale při Vne 270 by rychlost větru musela být 70km/h aby letěl vůči zemi oněch 340km/h. Dost pochybuju že by v takovém vichru měl náladu startovat. pokud by přece odstartoval tak by byl blázen v takovém počasí letět na maximální rychlosti tedy daleko přes limit rychlosti obratové a v turbulentním prostředí. Navíc nepřekročitelná rychlost většinou ani není rovna maximální rychlost, kterou je schopno letadlo letět v horizontu.

0/0
19.6.2014 23:20

J10a76n 33K18o14t58l59í27n 9199654295707

Zhruba 6,5 litru na 100 kilometrů ;-) (tedy pokud to má standardně osazené Rotaxem 100 Kw)

0/0
19.6.2014 14:50

P77e50t67r 53V33á20c33l51a60v54e26k 6135278719297

těch 6,5 bych chtěl vidět :-), stejně jako tu rychlost. reálně tak  kolem 15 litrů na hodinu.

0/0
19.6.2014 16:19

J79a81n 83K67o26t35l17í42n 9259344975487

Ach jo... Takže 15 litrů za hodinu letu při cestovní rychlosti 240 Km/h je jaká spotřeba na 100 km? 15 / 2,4 je 6,25.

+4/0
19.6.2014 17:00

P87e42t21r 38V19á82c94l22a66v21e78k 6545608309907

Ach jo, přehlídl jsem že zde někdo uváděl spotřebu na 100km a ne na hodinu. Uvádět spotřeba letadla na 100km je samozřejmě nesmysl jelikož může být pokaždé jiná, např letadlo stoupá, klesá, letí proti větru ...

0/0
19.6.2014 23:11

M41i39c78h45a35l 96K12u45c69h18t51a 6293344714472

Kolik to asi žere?

0/0
19.6.2014 14:20

Z83d36e57n49ě24k 83K59r89e70j97č87í 4552583234386

Na jednom webu jsem našel kapacitu nádrže 96l. To při doletu 1400km dělá 6,85l/100km. Vzhledem k tomu, že se u letadel asi nepočítá s letem až na "doraz" (do prázdné nádrže), tak bude spotřeba asi ve skutečnosti ještě nižší. Ve výsledku to tedy určitě žere méně než průměrné auto na benzín.

Na jednom americkém webu uvádí spotřebu 3 galony za hodinu, tedy asi 3,8l/hod provozu. Tak vemte v úvahu průměrnou letovou rychlost a zjistíte, že tam spotřeba na 100km nebude moc velká.

0/0
19.6.2014 14:49

J87a64n 14K17o16t55l87í87n 9719784845967

zhruba 14 - 16 litrů N95 na hodinu letu, záleží na podmínkách. Rychlost 300 Km/h v článku je trochu přitažená za vlasy, maximálka je někde kolem 270 - 280, cestovní pak 210 - 240 Km/h.

+2/0
19.6.2014 14:53

K51a30m66i63l 70S50c29h37w51a95g20e16r 3173806485186

?? jste to nějak zapomněl vynásobit, co :-P

0/0
20.6.2014 8:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.