Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Masarykově okruhu přistálo letadlo, poradilo si i s dráhou do kopce

Rychlé motorky či auta vystřídalo ve čtvrtek dopoledne na Masarykově okruhu v Brně letadlo. Závodní dráha se tak poprvé od svého otevření proměnila na dráhu přistávací. Nešlo o žádnou nouzovou situaci, přistání ultralehkého stroje české výroby bylo plánovanou akcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i58ř49í 66K64u39b76ů 5869548531714

Petr Vacenovský píše, že má s těmito letadly nalétáno stovky hodin. Já o tom silně pochybuji. protože všechno , co napsal jsou úplné nesmysly. ;-D

0/0
24.6.2014 12:37

M65a80r23t34i28n 17D50y16b46a92l33a 1481497965733

krásný letoun :-)

0/0
20.6.2014 10:17

O49l77d57ř63i49c56h 70J30a53n15e98č63e26k 8659196433911

vůbec nechápu, co je na tom tak světoborného, že je potřeba o tom psát článek. ;-Onepřistává se s takovýmito letadly běžně i na trávě? to pak vůbec nejde o šířku dráhy apod., ale proště jen o to, aby se netrefil do elektrických drátů, stromu, plotu nebo něčeho takového. a přistávací dráha do kopce je výhodou. s paraglidem rozhodně. nevidím důvod, proč by to s jinými kluzáky a letadly mělo být jinak (samozřejmě pokud ten kopec není extrémní :-))

+4/−2
19.6.2014 18:29

J79a32n 42K85o11t15l83í58n 9859104175277

právě jsem se taky podivil, zvlášť, když tyhle stroje většinu života u nás tráví na travnaté ploše. Přistát a vzlétnout na betonu je skoro svátek a potěšení, kodrcání se na drnech (nadneseně) je větší frajerství, než sednout na takhle vymazlený beton. :-/

0/−1
19.6.2014 18:41

M75a65r26t28i24n 41F12r46a75n95t17i26š33e52k 7135740123505

Brněnské přistání je součástí propagační akce...

+2/0
19.6.2014 20:22

P52e30t36r 23V15a57c27e50n17o91v55s58k64ý 5964830307465

"Letěl jsem s tím už 340km/h" .. s letadlem, jehož nepřekročitelná rychlost je 270 km/h? Letím s přítelkyní na 14 dní na dovolenou a mám tam všechny věci .. tj, možná všechny kreditní karty, ale nic jiného a i tak je to letadlo ve dvou lidech přetížené, pokud nemá za přítelkyni nafukovací pannu. Neskutečně blbé PR :-(

+2/−6
19.6.2014 17:05

L86u33k97á98š 47O94m12á89č43k56a 5451774841806

Ty budeš odborník.

+7/0
19.6.2014 17:37

P40e54t21r 96V65a74c54e38n12o22v66s23k60ý 5384830497575

Jen umím číst a počítat Lukáši ;-)

0/−3
19.6.2014 17:48

L60u36k67á82š 37O24m26á54č31k88a 5281134661826

V pořádku, Petře. :-)

+3/0
19.6.2014 18:00

O93l70d23ř70i77c34h 51J72a32n79e22č78e68k 8959346383871

ano Lukáš je odborník... v letectví je nutno rozlišovat rychlost vůči vzduchu (to je těch nepřekročitelných 270) - a rychlost vůči zemi, což může být klidně přes 350. a je jedno, jestli jde o rogalo, ultralight nebo velké dopravní letadlo (samozřejmě ta čísla pak budou trochu jiná :-))

+1/−1
19.6.2014 18:25

O38l15d71ř94i30c33h 53J71a71n82e81č49e29k 8339486833191

sorry Lukáši - Petr je odborník...

0/0
19.6.2014 18:31

L98u40k65á66š 69O78m78á36č83k94a 5601574121476

Tomu rozumím. Pokud se ale bavíme o rychlosti přesunu, důležité je, že oproti zemi cestuješ 350, ne? :-) Abych byl na dovče u moře prostě včas. :-)

0/0
19.6.2014 18:51

M84a34r64t88i24n 37F77r32a74n92t47i33š62e79k 7885490403915

ale pouze v případě, že celou cestu na dovolenou absolvuješ po větru.

0/0
19.6.2014 20:24

P54e30t21r 24V38a56c72e47n12o26v50s96k69ý 5754200357795

Řekněme, že mám s těmi letadly dost nalítáno (stovky hodin). Takže si dovolím tvrdit, že v horizontu na plný výkon motoru víc než 220-230 IAS (indikovaná rychlost vůči vzduchu, tu ukazuje rychloměr na palubě) nedá ani smykem. A ani tato rychlost není za běžných podmínek příliš použitelná vzhledem k turbulencím. Takže oněch zmíněných 350 km/h ground ani s uragánem v zádech.

0/0
19.6.2014 22:27

P11e44t98r 83V94á94c70l62a43v90e76k 6415558729137

ano, ale při Vne 270 by rychlost větru musela být 70km/h aby letěl vůči zemi oněch 340km/h. Dost pochybuju že by v takovém vichru měl náladu startovat. pokud by přece odstartoval tak by byl blázen v takovém počasí letět na maximální rychlosti tedy daleko přes limit rychlosti obratové a v turbulentním prostředí. Navíc nepřekročitelná rychlost většinou ani není rovna maximální rychlost, kterou je schopno letadlo letět v horizontu.

0/0
19.6.2014 23:20

J16a20n 27K19o92t64l22í49n 9599664645397

Zhruba 6,5 litru na 100 kilometrů ;-) (tedy pokud to má standardně osazené Rotaxem 100 Kw)

0/0
19.6.2014 14:50

P30e58t52r 49V63á85c68l63a68v38e57k 6555458269297

těch 6,5 bych chtěl vidět :-), stejně jako tu rychlost. reálně tak  kolem 15 litrů na hodinu.

0/0
19.6.2014 16:19

J67a93n 38K56o34t84l94í33n 9659684105177

Ach jo... Takže 15 litrů za hodinu letu při cestovní rychlosti 240 Km/h je jaká spotřeba na 100 km? 15 / 2,4 je 6,25.

+4/0
19.6.2014 17:00

P69e17t78r 85V43á44c37l16a33v23e42k 6335908909867

Ach jo, přehlídl jsem že zde někdo uváděl spotřebu na 100km a ne na hodinu. Uvádět spotřeba letadla na 100km je samozřejmě nesmysl jelikož může být pokaždé jiná, např letadlo stoupá, klesá, letí proti větru ...

0/0
19.6.2014 23:11

M43i52c50h87a61l 46K28u95c30h91t72a 6353824944722

Kolik to asi žere?

0/0
19.6.2014 14:20

Z57d26e96n26ě68k 55K98r30e78j69č12í 4802913614706

Na jednom webu jsem našel kapacitu nádrže 96l. To při doletu 1400km dělá 6,85l/100km. Vzhledem k tomu, že se u letadel asi nepočítá s letem až na "doraz" (do prázdné nádrže), tak bude spotřeba asi ve skutečnosti ještě nižší. Ve výsledku to tedy určitě žere méně než průměrné auto na benzín.

Na jednom americkém webu uvádí spotřebu 3 galony za hodinu, tedy asi 3,8l/hod provozu. Tak vemte v úvahu průměrnou letovou rychlost a zjistíte, že tam spotřeba na 100km nebude moc velká.

0/0
19.6.2014 14:49

J25a23n 10K93o13t46l31í26n 9589294185697

zhruba 14 - 16 litrů N95 na hodinu letu, záleží na podmínkách. Rychlost 300 Km/h v článku je trochu přitažená za vlasy, maximálka je někde kolem 270 - 280, cestovní pak 210 - 240 Km/h.

+2/0
19.6.2014 14:53

K59a88m23i52l 63S79c50h27w68a75g74e92r 3693746965516

?? jste to nějak zapomněl vynásobit, co :-P

0/0
20.6.2014 8:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.