- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Petr Vacenovský píše, že má s těmito letadly nalétáno stovky hodin. Já o tom silně pochybuji. protože všechno , co napsal jsou úplné nesmysly.
vůbec nechápu, co je na tom tak světoborného, že je potřeba o tom psát článek. nepřistává se s takovýmito letadly běžně i na trávě? to pak vůbec nejde o šířku dráhy apod., ale proště jen o to, aby se netrefil do elektrických drátů, stromu, plotu nebo něčeho takového. a přistávací dráha do kopce je výhodou. s paraglidem rozhodně. nevidím důvod, proč by to s jinými kluzáky a letadly mělo být jinak (samozřejmě pokud ten kopec není extrémní :-))
právě jsem se taky podivil, zvlášť, když tyhle stroje většinu života u nás tráví na travnaté ploše. Přistát a vzlétnout na betonu je skoro svátek a potěšení, kodrcání se na drnech (nadneseně) je větší frajerství, než sednout na takhle vymazlený beton.
"Letěl jsem s tím už 340km/h" .. s letadlem, jehož nepřekročitelná rychlost je 270 km/h? Letím s přítelkyní na 14 dní na dovolenou a mám tam všechny věci .. tj, možná všechny kreditní karty, ale nic jiného a i tak je to letadlo ve dvou lidech přetížené, pokud nemá za přítelkyni nafukovací pannu. Neskutečně blbé PR :-(
Zhruba 6,5 litru na 100 kilometrů (tedy pokud to má standardně osazené Rotaxem 100 Kw)
těch 6,5 bych chtěl vidět , stejně jako tu rychlost. reálně tak kolem 15 litrů na hodinu.
Na jednom webu jsem našel kapacitu nádrže 96l. To při doletu 1400km dělá 6,85l/100km. Vzhledem k tomu, že se u letadel asi nepočítá s letem až na "doraz" (do prázdné nádrže), tak bude spotřeba asi ve skutečnosti ještě nižší. Ve výsledku to tedy určitě žere méně než průměrné auto na benzín.
Na jednom americkém webu uvádí spotřebu 3 galony za hodinu, tedy asi 3,8l/hod provozu. Tak vemte v úvahu průměrnou letovou rychlost a zjistíte, že tam spotřeba na 100km nebude moc velká.