Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oboustranná výhra. Obě varianty nádraží v Brně jsou možné, určila studie

Analýza dvou zvažovaných poloh brněnského nádraží je hotová. A spokojenost panuje jak u zastánců, tak u části odpůrců odsunu železničního uzlu. Úřady ve studii po řadě let poprvé oficiálně uznaly, že i modernizace nádraží v centru Brna je z technického hlediska reálná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a92v15e82l 89O80d13r65a20z81i16l 6954799767920

1) Pro hordy pendlerů má smysl nádraží v centru, odkud se rozjíždějí linky MHD do potřebných směrů. Nikdo si nepolepší tím, že se někde za Zvonařkou celej vlak nacpe do šaliny a přehopsá na rolu.

2) Pro VRT je dobré nádraží v odsunuté poloze, postavme tedy nádraží pro VRT v odsunuté poloze. S nádražím pro pendlery bude spojeno úplně stejně, jako Masaryčka s Wilsonem v Práglu.

3) Pozemky pod tratěmi budou rozkradeny a zastavěny, kdo věří územnímu plánu "zeleň," když tomu šéfuje "člověk" jako Macek?

+2/0
2.7.2014 15:25

T86o70m75a51s 57N13o40v51o85t28n46y 3681816878509

Tak na rolu by část těch "pedlerů" ani nemusela (pokud někdo nezkoní nové trasování mhd, čemuž bohužel nevěřím, stačí se podívat jak blbě se řeší aktuální výluky v MHD teď o prázdninách). Určitě nové nádraží nebude znamenat pro všechny prodloužení cestování, navíc chiméra aktivistů o centru má jednu vážnou trhlinu - většina lidí nejede do toho centra tak jim je celkem jedno jestli to na nádraží budou mít zastávku od centra. Naopak pokud pojedou z jihu brna tak to budou mít rychlejší.

Jinak by se se samostatným nádražím pro VRT resp. EC souhlasit dalo, ale nevěřím tomu, že by tohle někdo prosadil,protože aktivisti začnou řvát něco o utrácení za dvě nádraží ;-)  Ale systém např. Vídně kde kousek od sebe je (nyní už nový) Sud a o kus dál hned další nádraží není vůbec špatný. Vše vzájemně propojeno.

Pozemky jsou otázka, kolik jich bude po dostavění nového nádraží volných a využitelných.

+2/−1
2.7.2014 19:08

P69a88v67e85l 50M44o51r45a13v19e39c 3172629852678

Souhlas až na to VRT. Trať pro VRT stejně bude muset vést tunelem, takže mít v tunelu jako dolní patro nádraží perony pro VRT je i jednodušší. Takže VRT může vést taky do centra.

0/0
12.7.2014 20:26

T40o57m31a33s 53N61o85v50o73t75n66y 3161866458319

Zajímavé jsou poslední dva odstavce - krásně ukazují, co jsou všichni ti aktivisti zač. Prostě bojovat vždy a proti všemu, ač to znamená úplně to celé zastavit, jako by nestačil už současný boj dvou stran, tak musí přijít ještě další zelení pomatenci s referendem (které je navíc úplně zbytečné, protože se týká jen občanů Brna, ač nádraží využívá půlka kraje dojíždějícího do Brna a ta hlasovat nemůže...).

+9/−5
1.7.2014 18:28

J97a24k24u50b 92Z48a19c38h 3415516503670

Osobně mě jedna slečna zastavila před nádražím s tím referendem... na papíře nebylo zcela jasně vysvětleno čeho přesně se referendum týká a ani ta slečna nebyla schopna vysvětlit k čemu bych se svým podpisem podepsal. A přesně jak to zmínil pan Novotný... ti co hlasovali musí mít navíc pouze trvalé bydliště v Brně... i když nádraží v daleko větší míře používají právě lidé z okolí, kteří jezdí denně do Brna za prací.

+3/0
2.7.2014 9:58

P65a21v50e50l 53O83d55r69a24z44i38l 6364649287240

Mno tak ono ta přestavba se dotýká zejména Brna, že.

+1/0
2.7.2014 15:19

T91o29m44a57s 15N24o15v93o24t66n68y 3471576128259

Otázka je, jestli je pro přesun nádraží důležitější názor lidí, kteří ho skutečně používají nebo brňáků, kteří pomalu ani neví jak vlak vypadá a může jim být úplně jedno, kde nádraží je, když ho použijí 2-3x ročně když jedou do Práglu ;-) (pokud nebydlí někde poblíž budoucí stavby, což je naprosté minimum lidí v oblasti "nádraží u řeky". Jsme spíše v situaci, kdy ze všech pozdních a špatných řešení musíme konečně vybrat to nejméně špatné a realizovat ho. A nemyslím si, že referendum vyvolané pár aktivisty, kteří tím vlakem stejně ani nejezdí jak se na stánku vyjádřili, je to pravé podle čeho se řídit.

0/−1
2.7.2014 19:12

P79a82v85e95l 73K10o32l31á82č60e26k 9314854682871

Vídeň taky není ještě zcela napojená na síť VRT a staví nové nádraží. To je směřováno k hlasům, co říkají, že Brno nové nádraží nepotřebuje, či že kosmetické úpravy stávajícího nádraží dostačují a výstavba VRT je stejně ještě hodně 

daleko. Já vím Brno není Vídeň a Česko není Rakousko. :-P

+6/−2
1.7.2014 17:24

P59e31t77r56a 89V93a83ň45k35o61v70á 4954824806162

....a kvůli takovým, jako jsou Pavel Moravec, ještě dlouho nebude :-/

+3/−3
1.7.2014 18:06

P35a52v54e43l 61M52o40r89a28v91e69c 3452829412838

Prosím, v čem je odsunuté nádraží tak super lepší, zejména co se VRTu týče?

+4/−4
1.7.2014 21:32

J37a45k16u64b 44Z90a89c67h 3175406443560

Pane Moravče.. jednou z hlavních výhod je bezproblémové navýšení kapacity nádraží (do budoucna se počítá a už dnes tento trend je: zvyšování poptávky dopravy po železnici). Současné nádraží už je na hranici svých možností.. Je běžné že ve špičce na jedné koleji již dnes stojí dva vlaky, nebo jeden čeká před stanicí než odjede druhý. Rozšíření stávajícího je velmi obtížné. Stejně tak vybudování trati pro VRT.. musely by se vybudovat tubusy tunelů pod městem s podzemním nástupištěm a jelikož půlka Brna je na skále, tak po finanční stránce by to bylo neuvěřitelně drahá záležitost. Další výhoda je pak rozšíření města směrem k novému nádraží. Parcely mezi stávajícím a novým nádražím se stanou vyhledávanou lokalitou pro investory.. tam je ale důležité, aby byl dobře proveden územní plán aby zde byly zastoupeny veškeré funkce (obchod, administrativa, bydlení, služby.. aby se z toho po 7. večer nestala "mrtvá zóna")

+3/0
2.7.2014 10:08

P33a35v76e26l 50M24o56r17a70v86e33c 3262579682138

Ad kapacita nádraží: přečtěte si jiné mé příspěvky, stejně argumentuju já. Já jsem pro nádraží na Nových Sadech, tam může být kapacitně dostatečné. Viz. studie v článku.

Ad VRT: to stejné. Jinak tunely pro VRT stejně budou, ať již nádraží bude kdekoliv.

Ad rozšíření Brna: no Brno tam už jaksi je, že :) a dle ÚP počítajícím s odsunem má kolem nádru vyrůst monokultura obchodních ploch. Což je další důvod (se kterým snad souhlasíte i vy) PROTI přesunu ke Zvonařce.

+1/0
2.7.2014 10:37

J84a85k53u20b 52Z60a97c25h 3635416483880

Pokud myslíte variantu od Krištofa a Chybíka, tak ta je fajn.. s tím souhlasím. Ta ovšem počítá s rozšířením kapacit právě do podzemí se směrem pod Petrov což je technologicky a finančně náročné... kor když by se musela razit skála. Také souhlasím s tím, že by neměla v Jižním centru vzniknout pouze monofunkční čtvrť. Je Blbost, aby vznikla čtvrť, která po 18:00 hod. bude liduprázdná. Uzemní plán se zapracovanými připomínkami jsem, ale ještě neviděl. To je ale problém plánování města a politiky... měla by vzniknout čtvrť kombinující obchod, služby, administrativu, bydlení, ale i nějaké ty zelené plochy.  

Co se vedení VRT týče, tak co jsem měl možnost vidět, tak v případě odsunutého nádraží nemáte pravdu s vedením v tunelu. Trasa by byla podél D1 a u H. Heršpic by se stáčela k nádraží.

+1/0
2.7.2014 12:09

P25a67v44e23l 98M15o28r15a23v11e51c 3552889742698

Ad VRT podél D1: jenže to by pak vlaky BER-PRG-WIEN musely jezdit závlekem..

+1/0
2.7.2014 12:12

P96a13v29e58l 94O41d16r14a24z96i87l 6824579177700

To je ale blbost, za socíku byla přeprava po železnici násobná a starý nádraží kupodivu stačilo.

Parcely už dávno vykoupili spekulanti napojení na různé postavičky z vedení Brna a o nějakém dobrém územním plánu si můžete nechat zdát viz současný "krněnský manhattan" kde je mrtvo i ve dne.

Vůbec netuším, proč musí být spojeno nádraží pro VRT a nádraží pro lokálky.

+1/0
2.7.2014 15:21

T44o77m60á97š 88F72o57r86e28j96t 9523551115427

Mě fascinují ty termíny- o nádraží se v Brně hádají 20 let, 10 let se na tu stavbu budou připravovat a 7,5 let stavět. Kdyby byli takhle produktivní ve starém Egyptě, tak tam dodnes žádné pyramidy nestojí. Už chápu, proč Amazon o Brně nechce  vůbec slyšet. Do roku 2024 Čína naší republiku protne rychlodráhou a Brňáci budou předělávat projekt a dumat, jak se na tu dráhu z centra připojit? Nadzemkou, podzemkou nebo parní lokálkou coby turistickou atrakcí ....

+9/−1
1.7.2014 16:00

P39e64t44r81a 63V93a95ň15k46o17v82á 4214534476352

krásný příklad je řešení zúžení VMO v Pisárkách - radnice to má jako prioritu - priorita v jejich podání vypadá tak, že se teprve teď bude zadávat projekt,(cca dva roky) pak budou řešit stavební povolení a čelit desítkám připomínek aktivistů, zahrádkářů a jiných blbečků (cca tři roky), než se rozkývou ke stavbě (cca dva roky), samotná stavba bude napadána chytrolíny typu Štěpaníka a jistě minimálně jednou zakonzervována (cca tři roky), pak některé zastupitele zavřou pro úplatky, což zrychlení jistě neprospěje ....takže konec kolon vidím tak na rok 2025 Rv

+13/−1
1.7.2014 16:40

T26o56m21a43s 77N33o90v57o98t12n22y 3191846318159

R^ 1 s hvězdičkou

0/−1
1.7.2014 18:29

M49a39r73t73i58n 61K15r29č63i21l 6640978698769

Štěpaníka si zvolili jako zástupce lidi co bydlí u tunelů a kteří potřebovali prosadit svoje zájmy,tak,jak jim to umožňuje zákon.Až vám bude chtít někdo postavit pod oknama silnice Vaňková,bude na vás jestli se s tím kraválem a smradem smíříte nebo ne.

+1/−2
2.7.2014 8:18

T85o45m34a32s 70N70o85v18o76t76n51y 3811646418699

Pro ty pomalejší jako Krčil - ta cesta tam dávno byla, jen se přestavovala. Dnes je tam situace o dost lepší než před tunely a výstavbou a jen díky Štěpaníkovi se ti místní co ho "zvolili" dusili o rok déle kvůli jeho zdržování. A kvůli němu půlka Brna. Stejně tak je to teď o pár stovek metrů dál jak píše zcela správně p. Vaňková, že kvůli pár zeleným hlupákům je situace horší než kdyby se to konečně dostavělo.

+1/−1
2.7.2014 11:16

P54e19t73r98a 95V76a19ň47k93o84v29á 4954924986772

jak to "prosazování zájmů" dopadlo? .....  kromě toho, že se stavba přerušením prodražila? :-P

0/−1
2.7.2014 15:59

P79e62t23r70a 63N77o89v47á23k45o96v71á 7618316904938

Vy toho zase tak moc nevíte, co? ;) Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli, že stávající nádraží nevyhovuje a je třeba postavit nové. A proto, když to půjde dobře, tak zde možná po zhruba 200 letech nové nádraží vznikne.

+4/−3
1.7.2014 20:45

P30a45v73e54l 46M65o11r92a67v48e51c 3492129732778

Nojo, hezky fabulujete s letopočty..

Takže podle vás zde máme stavět dle desítky let starých myšlenek. Přestože od té doby se změnilo tolik (třeba normy na nádraží, poloměry zatáček, nebo se změnilo Brno samotné), že ty plány a ideje nemusí být vůbec aktuální.

+3/−3
1.7.2014 21:34

I85v39a95n 24H37o20l11a63s 5787167948387

> Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli

Nechcete se přihlásit na moderátorku Rádia Jerevan? Ono to totiž bylo o tři čtvrtě století později (1926) a jeden z hlavních důvodu bylo to, aby v centru nebyl kouř z parních lokomotiv.

+4/−1
1.7.2014 22:33

O12t33a25k86a55r 98S64t83e31i47n62e22r 8773692541321

Velmi důležitý článek světového významu.

+1/−7
1.7.2014 15:25

P22a38v86e72l 44O58d66r75a47z92i79l 6924659657670

Asi jo, když se dostal až k vám do Bukvičné lhoty.

+1/0
2.7.2014 15:23

J18i63ř76í 76E80r91b51e83n 1283514406337

Hloupý dotaz od občana úplně jiné části ČR: co se, v případě stavby nového nádraží u Zvonařky, stane s tím původním nádražím v centru města? Zůstanou přes něj vedeny regionální a výběrové dálkové spoje, nebo se tam doprava zruší úplně? Pokud varianta 2, bude se nádraží bourat jako pražský Těšnov, nebo se tam plánuje nějaké jiné (ne)využití?

+1/0
1.7.2014 13:48

P27a27v53e82l 87M88o35r90a43v59e79c 3442579762928

V tom "odsunovači" trochu mlží. Jednou říkají že koleje zmizí "aby se Brno mohlo rozvíjet na jih" (což může i teď) - to by znamenalo zrušení nádraží a využití budov možná jako muzeum ale spíše jako nějaké obchodní centrum (kterých je kolem spousta).

Jindy zase politici odsunovači reagují na kritiku že k novému nádraží nebude stíhat MHD tím, že by regionální spoje končily na stávajícím nádraží (čímž by byl problém s přestupem reg.vlak <-> mezinárodní).

Tak si vyberte..

+6/−3
1.7.2014 13:58

J74a16n 97F27r63o87l54í57k 6116920735394

Odsunovačům jde hlavně o jejich pozemkya dobré zhodnocení. Osud starého nádraží je nepálí (jistě mají naplánovano jak na něm ještě vydělat). To, že se bude muset v Brně překopat MHD za šílené peníze a nějakou významnou dobu bude MHD jedním velkým provizoriem je také nezajímá.

+14/−1
1.7.2014 14:12

P69a53v68e30l 14M34o48r57a93v20e91c 3132409732348

Jj, souhlas. Brněnské ODS a ČSSD jde jen o prachy, lidi je nezajímají.

+6/0
1.7.2014 14:13

P37e28t28r10a 86V26a44ň85k10o87v51á 4784684266602

odsunovačům možná jde o peníze z pozemků, ale:

1) minimálně polovině obyvatel Brna jde o nové nádraží, aniž tam vlastní byť metr pozemku

2) nic vám nebránilo uložit si peníze do pozemků také .... a rázem by z vás byl taky odsunovač :-/

3) překopání MHD se z vašich peněz realizovat nebude, tak nebrečte

4) námitku, že přece ty peníze z evropy jsou "také trochu moje", ani nezkoušejte...lepší když skončí v Brně než v Praze...nebo jinde

+7/−8
1.7.2014 15:14

P18a58v28e80l 32M22o55r54a95v10e82c 3812829122668

Marně přemýšlím, co tímto chtěla autorka vlastně říci. Že je pro odsun nebo proti?

Btw. ty pozemky nejdřív vykoupili politici a až pak začali prosazovat odsun nádraží. Normální smrtelník tam neměl šanci.

Jo a pokud se bude MHD překopívat, pak to určitě půjde z mých daní. Nebo to snad zaplatí politici ze svého?

+8/−2
1.7.2014 15:42

P53e39t88r26a 39V81a91ň85k22o34v67á 4674424626552

normální smrtelník mohl do politiky jít a pozemky si koupit, ne? ......ušetřím vás přemýšlení -  můj příspěvek nebyl o tom, jestli s tím souhlasím nebo ne .....jinak vaše daně jdou na spoustu jiných nesmyslů, takže pro zvelebení svého města byste mohl nějakou kačku obětovat

+2/−8
1.7.2014 16:24

P78a40v43e12l 43M84o59r51a21v53e82c 3322289262148

Jasně. Normální smrtelník je amorální tunelář a proto má jít do politiky aby spekuloval s pozemky. Hezky křivé myšlení máte, dámo.

To že jdou daně na jiné hlouposti je naprosto nerelevantní tomu zda se mají vyhazovat zde.

+5/−3
1.7.2014 16:26

P43e42t28r56a 58V61a62ň39k44o67v31á 4454924236632

takže vy s rozvojem města nesouhlasíte, protože si na tom nějakej zloděj z magistrátu nahrabe? Hezky křivé myšlení máte, pane.

+3/−5
1.7.2014 16:43

P79a91v98e26l 69M49o79r49a27v17e12c 3272459432168

Rozvoj města je podmíněn odsunem nádraží? Lool;-D

Odsuňte to nádraží, rychle ho odsuňtě! Nebo se brňané vrací na stromy! A čím dál jej odsunete, tím víc se Brno může rozvinout. Nejlépe až někam k Břeclavi.

+2/−4
1.7.2014 17:01

P63e75t81r78a 91V48a20ň82k10o92v48á 4954754796962

bože....jasně, nechejme to tak, ten humus, co je před nádražím a v něm, ty hektary bodláků, co vedou až do Komárova, tu Zvonařku, která je snad nejodpornějším autobusovým nádražím v Evropě, a ty polozbořeniny v okolí Plotní a Dornychu .........když ty vaše názory tak čtu, nespolupracujete se Štěpaníkem?

+5/−1
1.7.2014 18:05

P90a46v86e41l 60M82o16r57a76v33e92c 3242219542408

A co brání výstavbě dnes? Tedy kromě Územního plánu? Doprava, sítě, MHD je tam v blízkosti..

Jinak nějaké zanedbané plochy najdete všude. I tam kde žádné nádraží ani tratě nejsou. Tam za to taky může nepřesunuté nádraží?

+1/−2
1.7.2014 19:16

J26i28ř33í 79E90r49b66e11n 1733524956917

Jestli je Zvonařka odpudivá (nedokážu posoudit, naposledy jsem ji použil v květnu 1990), bylo by nejjednodušší postavit nové a moderní autobusové nádraží poblíž současného vlakového, naproti katastrálnímu úřadu. Nebo nejlépe zbourat to příšerné TESCO a tam udělat kompeltní terminál nekolejové dopravy (autobusy, trolejbusy). Ten vlakáč je totiž, podle mého skromného názoru, výborně dostupný tramvajovými spoji. Ty čtyři koleje mě tam vždycky fascinují.

+2/−1
1.7.2014 19:20

T16o76m72a73s 10N52o35v70o24t84n83y 3591106158979

Proč když má být nový terminál u moderního a nového nádraží? Tesco si zbourat můžete zkusit, ale tak nějak je to soukromý podnik a jeho výkup by stál minimálně půlku toho, co nové nádraží takže byste si asi moc nepomohl. Prostě nádraží o pár stovek metrů dál ("odsunuté") je daleko lepším řešením po všech stránkách aktivistům navzdory. A opravdu tam pozemky nemám, jen nelpím na kecech aktivistů o tom, jak je nutné mít nádraží blízko centra (ač většina lidí do toho centra vůbec nejede), že bude kolaps MHD atd. Že se s tím svezou nějaké kšeftíky radních je mi úplně jedno, protože to je všude a bez toho to (bohužel) v ČR nejde a není vůle to změnit. Nakonec aktivisti to taky dělají pro prachy, akorát asi jedou v menších řádech.

+2/−1
1.7.2014 20:13

T57o84m77a37s 65N52o82v73o25t25n83y 3391406898719

Nutno dodat, že po dostavění Vaňkovky ta Zvonařka hodně prokoukla, čekat tam dřív večer na nějaký pozdější spoj bylo celkem o hubu nebo minimálně peněženku. Jinak souhlasím, že Zvonařka se tak nějak nepovedla, ostatně co taky dělat když okolo bydlí to co bydlí (resp. tenkrát bydlelo v ještě větším množstvím). A stejně proti Vaňkovce řvali ti potrefení aktivisti taky a beztak to byli ti stejní co programově protestují prostě proti všemu.

+4/0
1.7.2014 20:10

A43l44e67x76a38n84d13r32a 50Ž87o50u39r54k41o68v32á 3742924906808

myslím si to samé

0/0
4.7.2014 14:09

J32o45s86e53f 18O42m60á56č88k69a 5217451972805

"Staré nádraží" patří státnímu podniku ČD, takže je jen a jen na nich, co s ním bude. V projektu odsunuté varianty nádraží je to jasně zmíněno. Nicméně budova jako taková je památkově chráněná a zůstane, stejně jako sousední budova pošty. V projektu je počítáno s tím, že by na místě starého nádraží měly vzniknout prostory pro kulturu a volný čas s částečným zastoupením komerčních prostor. ČD však pravděpodobně nebudou chtít přicházet o zisk, tak bych to viděl reálně spíš jen na komerční prostory..

0/0
2.7.2014 10:38

M49a26t81ě71j 30P94o34s43p88í86c35h96a50l 2143923509897

Tak postavte obě...

+7/−3
1.7.2014 13:27

B47á58r66a 36K55o90n58e43č76n37á 1233629380522

:-) pobavil jste mě....

0/0
1.7.2014 13:53

P51a58v14e25l 85M60o53r97a66v46e43c 3572619562678

Tak mi na to dejte peníze:-P

0/−1
1.7.2014 13:58

P37i67v16o98ň31k62a 77M70i35r58o66s47l93a92v 8802712151452

Nádraží v centru není to,co tady ti pomatení aktivisté propagují.Ti chtějí nádraží zachovat v původní poloze.

Nádraží v centru obnáší mimo jiné ražbu tunelů pod Petrovem a já nevím co ještě.Navíc by byla daleko pracnější.Nevím co by ti samí pomatenci říkali až by jim centrum Brna na dest let totálně rozkopali.

Nevím třeba mě umínusujte,ale nádraží v odsunuté poloze je nejschůdnější řešení a navíc ona plánovaná lokalita až tak daleko od centra není.Divím se,že těm pomatencům někdo vůbec dopřává sluchu.

+7/−7
1.7.2014 13:25

P44e76t91r 35K27o42v96a91ř80í21k 1321773939447

A nechat nádraží tak, jak je, je problém? Ona nestačí kapacita? Bude se přepravovat výrazně víc lidí? Bude k nám při lepší průjezdnosti cestovat víc turistů? Nebo jaký je ten hlavní přínos a návratnost, když se nádraží odsune o kus dál?

+2/−1
1.7.2014 13:28

P90i16v19o31ň24k40a 75M74i80r33o55s58l47a66v 8602262931412

Je a velký.Ony totiž tím nádražím nejdou vést vysokorychlostní tratě.Jestli máte zájem aby Brno padlo na úroveň průměrného okresního města,tak staré nádraží vymalujme,omítněme a máme za nějakých pět milionů vystaráno;-O

+5/−1
1.7.2014 13:41

P97a23v83e63l 42M20o35r18a16v50e50c 3542929402238

VRT je stejně nutné přivést tunely, takže klidně můžou být perony pro VRT pod současným nádražím.

Problémem je kapacita. Trichu peronů a hlavně kolejí a jejich uspořádání na zhlaví nádraží. Např. je třeba aspoň 4 kolejí do Židenic. Podobně na jihu (kam jezdí vlaky do 4 směrů).

+1/0
1.7.2014 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.