Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oboustranná výhra. Obě varianty nádraží v Brně jsou možné, určila studie

Analýza dvou zvažovaných poloh brněnského nádraží je hotová. A spokojenost panuje jak u zastánců, tak u části odpůrců odsunu železničního uzlu. Úřady ve studii po řadě let poprvé oficiálně uznaly, že i modernizace nádraží v centru Brna je z technického hlediska reálná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a34v52e27l 95O53d81r74a28z84i83l 6604939307260

1) Pro hordy pendlerů má smysl nádraží v centru, odkud se rozjíždějí linky MHD do potřebných směrů. Nikdo si nepolepší tím, že se někde za Zvonařkou celej vlak nacpe do šaliny a přehopsá na rolu.

2) Pro VRT je dobré nádraží v odsunuté poloze, postavme tedy nádraží pro VRT v odsunuté poloze. S nádražím pro pendlery bude spojeno úplně stejně, jako Masaryčka s Wilsonem v Práglu.

3) Pozemky pod tratěmi budou rozkradeny a zastavěny, kdo věří územnímu plánu "zeleň," když tomu šéfuje "člověk" jako Macek?

+2/0
2.7.2014 15:25

T75o22m41a95s 48N70o55v75o45t74n43y 3151956608449

Tak na rolu by část těch "pedlerů" ani nemusela (pokud někdo nezkoní nové trasování mhd, čemuž bohužel nevěřím, stačí se podívat jak blbě se řeší aktuální výluky v MHD teď o prázdninách). Určitě nové nádraží nebude znamenat pro všechny prodloužení cestování, navíc chiméra aktivistů o centru má jednu vážnou trhlinu - většina lidí nejede do toho centra tak jim je celkem jedno jestli to na nádraží budou mít zastávku od centra. Naopak pokud pojedou z jihu brna tak to budou mít rychlejší.

Jinak by se se samostatným nádražím pro VRT resp. EC souhlasit dalo, ale nevěřím tomu, že by tohle někdo prosadil,protože aktivisti začnou řvát něco o utrácení za dvě nádraží ;-)  Ale systém např. Vídně kde kousek od sebe je (nyní už nový) Sud a o kus dál hned další nádraží není vůbec špatný. Vše vzájemně propojeno.

Pozemky jsou otázka, kolik jich bude po dostavění nového nádraží volných a využitelných.

+2/−1
2.7.2014 19:08

P10a45v41e57l 72M64o43r27a93v95e77c 3682289812788

Souhlas až na to VRT. Trať pro VRT stejně bude muset vést tunelem, takže mít v tunelu jako dolní patro nádraží perony pro VRT je i jednodušší. Takže VRT může vést taky do centra.

0/0
12.7.2014 20:26

T13o57m49a37s 70N78o75v81o31t20n75y 3771666508159

Zajímavé jsou poslední dva odstavce - krásně ukazují, co jsou všichni ti aktivisti zač. Prostě bojovat vždy a proti všemu, ač to znamená úplně to celé zastavit, jako by nestačil už současný boj dvou stran, tak musí přijít ještě další zelení pomatenci s referendem (které je navíc úplně zbytečné, protože se týká jen občanů Brna, ač nádraží využívá půlka kraje dojíždějícího do Brna a ta hlasovat nemůže...).

+9/−5
1.7.2014 18:28

J54a60k67u60b 28Z40a79c82h 3335836373380

Osobně mě jedna slečna zastavila před nádražím s tím referendem... na papíře nebylo zcela jasně vysvětleno čeho přesně se referendum týká a ani ta slečna nebyla schopna vysvětlit k čemu bych se svým podpisem podepsal. A přesně jak to zmínil pan Novotný... ti co hlasovali musí mít navíc pouze trvalé bydliště v Brně... i když nádraží v daleko větší míře používají právě lidé z okolí, kteří jezdí denně do Brna za prací.

+3/0
2.7.2014 9:58

P81a48v95e73l 86O23d81r40a30z65i15l 6914859337620

Mno tak ono ta přestavba se dotýká zejména Brna, že.

+1/0
2.7.2014 15:19

T20o47m95a85s 75N75o87v51o27t11n67y 3631486338739

Otázka je, jestli je pro přesun nádraží důležitější názor lidí, kteří ho skutečně používají nebo brňáků, kteří pomalu ani neví jak vlak vypadá a může jim být úplně jedno, kde nádraží je, když ho použijí 2-3x ročně když jedou do Práglu ;-) (pokud nebydlí někde poblíž budoucí stavby, což je naprosté minimum lidí v oblasti "nádraží u řeky". Jsme spíše v situaci, kdy ze všech pozdních a špatných řešení musíme konečně vybrat to nejméně špatné a realizovat ho. A nemyslím si, že referendum vyvolané pár aktivisty, kteří tím vlakem stejně ani nejezdí jak se na stánku vyjádřili, je to pravé podle čeho se řídit.

0/−1
2.7.2014 19:12

P26a53v42e49l 93K42o35l46á88č64e84k 9194834882541

Vídeň taky není ještě zcela napojená na síť VRT a staví nové nádraží. To je směřováno k hlasům, co říkají, že Brno nové nádraží nepotřebuje, či že kosmetické úpravy stávajícího nádraží dostačují a výstavba VRT je stejně ještě hodně 

daleko. Já vím Brno není Vídeň a Česko není Rakousko. :-P

+6/−2
1.7.2014 17:24

P74e73t93r76a 69V45a36ň96k60o61v93á 4964784716292

....a kvůli takovým, jako jsou Pavel Moravec, ještě dlouho nebude :-/

+3/−3
1.7.2014 18:06

P59a42v16e56l 49M60o58r46a39v30e84c 3112179312908

Prosím, v čem je odsunuté nádraží tak super lepší, zejména co se VRTu týče?

+4/−4
1.7.2014 21:32

J65a13k62u71b 36Z92a69c71h 3625376883550

Pane Moravče.. jednou z hlavních výhod je bezproblémové navýšení kapacity nádraží (do budoucna se počítá a už dnes tento trend je: zvyšování poptávky dopravy po železnici). Současné nádraží už je na hranici svých možností.. Je běžné že ve špičce na jedné koleji již dnes stojí dva vlaky, nebo jeden čeká před stanicí než odjede druhý. Rozšíření stávajícího je velmi obtížné. Stejně tak vybudování trati pro VRT.. musely by se vybudovat tubusy tunelů pod městem s podzemním nástupištěm a jelikož půlka Brna je na skále, tak po finanční stránce by to bylo neuvěřitelně drahá záležitost. Další výhoda je pak rozšíření města směrem k novému nádraží. Parcely mezi stávajícím a novým nádražím se stanou vyhledávanou lokalitou pro investory.. tam je ale důležité, aby byl dobře proveden územní plán aby zde byly zastoupeny veškeré funkce (obchod, administrativa, bydlení, služby.. aby se z toho po 7. večer nestala "mrtvá zóna")

+3/0
2.7.2014 10:08

P80a86v98e44l 56M73o69r14a52v13e37c 3492929262378

Ad kapacita nádraží: přečtěte si jiné mé příspěvky, stejně argumentuju já. Já jsem pro nádraží na Nových Sadech, tam může být kapacitně dostatečné. Viz. studie v článku.

Ad VRT: to stejné. Jinak tunely pro VRT stejně budou, ať již nádraží bude kdekoliv.

Ad rozšíření Brna: no Brno tam už jaksi je, že :) a dle ÚP počítajícím s odsunem má kolem nádru vyrůst monokultura obchodních ploch. Což je další důvod (se kterým snad souhlasíte i vy) PROTI přesunu ke Zvonařce.

+1/0
2.7.2014 10:37

J63a55k84u44b 29Z75a69c94h 3905446163450

Pokud myslíte variantu od Krištofa a Chybíka, tak ta je fajn.. s tím souhlasím. Ta ovšem počítá s rozšířením kapacit právě do podzemí se směrem pod Petrov což je technologicky a finančně náročné... kor když by se musela razit skála. Také souhlasím s tím, že by neměla v Jižním centru vzniknout pouze monofunkční čtvrť. Je Blbost, aby vznikla čtvrť, která po 18:00 hod. bude liduprázdná. Uzemní plán se zapracovanými připomínkami jsem, ale ještě neviděl. To je ale problém plánování města a politiky... měla by vzniknout čtvrť kombinující obchod, služby, administrativu, bydlení, ale i nějaké ty zelené plochy.  

Co se vedení VRT týče, tak co jsem měl možnost vidět, tak v případě odsunutého nádraží nemáte pravdu s vedením v tunelu. Trasa by byla podél D1 a u H. Heršpic by se stáčela k nádraží.

+1/0
2.7.2014 12:09

P35a89v69e52l 29M59o15r77a59v40e84c 3372369472268

Ad VRT podél D1: jenže to by pak vlaky BER-PRG-WIEN musely jezdit závlekem..

+1/0
2.7.2014 12:12

P48a62v75e23l 78O19d65r15a25z77i91l 6684799217900

To je ale blbost, za socíku byla přeprava po železnici násobná a starý nádraží kupodivu stačilo.

Parcely už dávno vykoupili spekulanti napojení na různé postavičky z vedení Brna a o nějakém dobrém územním plánu si můžete nechat zdát viz současný "krněnský manhattan" kde je mrtvo i ve dne.

Vůbec netuším, proč musí být spojeno nádraží pro VRT a nádraží pro lokálky.

+1/0
2.7.2014 15:21

T24o81m59á17š 88F87o48r76e33j70t 9563181815597

Mě fascinují ty termíny- o nádraží se v Brně hádají 20 let, 10 let se na tu stavbu budou připravovat a 7,5 let stavět. Kdyby byli takhle produktivní ve starém Egyptě, tak tam dodnes žádné pyramidy nestojí. Už chápu, proč Amazon o Brně nechce  vůbec slyšet. Do roku 2024 Čína naší republiku protne rychlodráhou a Brňáci budou předělávat projekt a dumat, jak se na tu dráhu z centra připojit? Nadzemkou, podzemkou nebo parní lokálkou coby turistickou atrakcí ....

+9/−1
1.7.2014 16:00

P31e42t25r31a 36V35a68ň83k54o74v36á 4904354656672

krásný příklad je řešení zúžení VMO v Pisárkách - radnice to má jako prioritu - priorita v jejich podání vypadá tak, že se teprve teď bude zadávat projekt,(cca dva roky) pak budou řešit stavební povolení a čelit desítkám připomínek aktivistů, zahrádkářů a jiných blbečků (cca tři roky), než se rozkývou ke stavbě (cca dva roky), samotná stavba bude napadána chytrolíny typu Štěpaníka a jistě minimálně jednou zakonzervována (cca tři roky), pak některé zastupitele zavřou pro úplatky, což zrychlení jistě neprospěje ....takže konec kolon vidím tak na rok 2025 Rv

+13/−1
1.7.2014 16:40

T32o84m87a97s 13N12o66v13o67t34n89y 3701876818549

R^ 1 s hvězdičkou

0/−1
1.7.2014 18:29

M31a83r86t29i88n 58K91r77č23i12l 6730398378839

Štěpaníka si zvolili jako zástupce lidi co bydlí u tunelů a kteří potřebovali prosadit svoje zájmy,tak,jak jim to umožňuje zákon.Až vám bude chtít někdo postavit pod oknama silnice Vaňková,bude na vás jestli se s tím kraválem a smradem smíříte nebo ne.

+1/−2
2.7.2014 8:18

T80o96m62a81s 19N11o84v68o19t77n57y 3641386578969

Pro ty pomalejší jako Krčil - ta cesta tam dávno byla, jen se přestavovala. Dnes je tam situace o dost lepší než před tunely a výstavbou a jen díky Štěpaníkovi se ti místní co ho "zvolili" dusili o rok déle kvůli jeho zdržování. A kvůli němu půlka Brna. Stejně tak je to teď o pár stovek metrů dál jak píše zcela správně p. Vaňková, že kvůli pár zeleným hlupákům je situace horší než kdyby se to konečně dostavělo.

+1/−1
2.7.2014 11:16

P46e63t80r12a 98V52a51ň13k15o76v19á 4394164746942

jak to "prosazování zájmů" dopadlo? .....  kromě toho, že se stavba přerušením prodražila? :-P

0/−1
2.7.2014 15:59

P38e71t39r29a 85N36o37v88á78k80o69v62á 7738196714348

Vy toho zase tak moc nevíte, co? ;) Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli, že stávající nádraží nevyhovuje a je třeba postavit nové. A proto, když to půjde dobře, tak zde možná po zhruba 200 letech nové nádraží vznikne.

+4/−3
1.7.2014 20:45

P30a44v80e75l 47M92o36r37a40v38e93c 3572149102708

Nojo, hezky fabulujete s letopočty..

Takže podle vás zde máme stavět dle desítky let starých myšlenek. Přestože od té doby se změnilo tolik (třeba normy na nádraží, poloměry zatáček, nebo se změnilo Brno samotné), že ty plány a ideje nemusí být vůbec aktuální.

+3/−3
1.7.2014 21:34

I35v18a70n 70H18o74l11a31s 5397897778937

> Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli

Nechcete se přihlásit na moderátorku Rádia Jerevan? Ono to totiž bylo o tři čtvrtě století později (1926) a jeden z hlavních důvodu bylo to, aby v centru nebyl kouř z parních lokomotiv.

+4/−1
1.7.2014 22:33

O42t51a87k93a35r 97S57t45e45i11n87e57r 8413792831781

Velmi důležitý článek světového významu.

+1/−7
1.7.2014 15:25

P19a90v68e59l 69O86d98r21a73z19i67l 6724909157970

Asi jo, když se dostal až k vám do Bukvičné lhoty.

+1/0
2.7.2014 15:23

J50i59ř98í 25E62r21b76e51n 1953654136497

Hloupý dotaz od občana úplně jiné části ČR: co se, v případě stavby nového nádraží u Zvonařky, stane s tím původním nádražím v centru města? Zůstanou přes něj vedeny regionální a výběrové dálkové spoje, nebo se tam doprava zruší úplně? Pokud varianta 2, bude se nádraží bourat jako pražský Těšnov, nebo se tam plánuje nějaké jiné (ne)využití?

+1/0
1.7.2014 13:48

P33a30v22e38l 38M89o32r22a47v31e27c 3342549522768

V tom "odsunovači" trochu mlží. Jednou říkají že koleje zmizí "aby se Brno mohlo rozvíjet na jih" (což může i teď) - to by znamenalo zrušení nádraží a využití budov možná jako muzeum ale spíše jako nějaké obchodní centrum (kterých je kolem spousta).

Jindy zase politici odsunovači reagují na kritiku že k novému nádraží nebude stíhat MHD tím, že by regionální spoje končily na stávajícím nádraží (čímž by byl problém s přestupem reg.vlak <-> mezinárodní).

Tak si vyberte..

+6/−3
1.7.2014 13:58

J29a25n 39F83r53o39l13í46k 6966420645314

Odsunovačům jde hlavně o jejich pozemkya dobré zhodnocení. Osud starého nádraží je nepálí (jistě mají naplánovano jak na něm ještě vydělat). To, že se bude muset v Brně překopat MHD za šílené peníze a nějakou významnou dobu bude MHD jedním velkým provizoriem je také nezajímá.

+14/−1
1.7.2014 14:12

P67a41v48e71l 92M65o47r74a89v61e80c 3382819682928

Jj, souhlas. Brněnské ODS a ČSSD jde jen o prachy, lidi je nezajímají.

+6/0
1.7.2014 14:13

P59e28t42r74a 69V19a43ň56k35o65v81á 4594194306822

odsunovačům možná jde o peníze z pozemků, ale:

1) minimálně polovině obyvatel Brna jde o nové nádraží, aniž tam vlastní byť metr pozemku

2) nic vám nebránilo uložit si peníze do pozemků také .... a rázem by z vás byl taky odsunovač :-/

3) překopání MHD se z vašich peněz realizovat nebude, tak nebrečte

4) námitku, že přece ty peníze z evropy jsou "také trochu moje", ani nezkoušejte...lepší když skončí v Brně než v Praze...nebo jinde

+7/−8
1.7.2014 15:14

P24a95v73e67l 64M79o97r58a33v68e16c 3762869672448

Marně přemýšlím, co tímto chtěla autorka vlastně říci. Že je pro odsun nebo proti?

Btw. ty pozemky nejdřív vykoupili politici a až pak začali prosazovat odsun nádraží. Normální smrtelník tam neměl šanci.

Jo a pokud se bude MHD překopívat, pak to určitě půjde z mých daní. Nebo to snad zaplatí politici ze svého?

+8/−2
1.7.2014 15:42

P10e11t83r46a 52V28a64ň66k93o21v33á 4844234166212

normální smrtelník mohl do politiky jít a pozemky si koupit, ne? ......ušetřím vás přemýšlení -  můj příspěvek nebyl o tom, jestli s tím souhlasím nebo ne .....jinak vaše daně jdou na spoustu jiných nesmyslů, takže pro zvelebení svého města byste mohl nějakou kačku obětovat

+2/−8
1.7.2014 16:24

P15a38v54e16l 46M83o64r24a13v22e60c 3692189152628

Jasně. Normální smrtelník je amorální tunelář a proto má jít do politiky aby spekuloval s pozemky. Hezky křivé myšlení máte, dámo.

To že jdou daně na jiné hlouposti je naprosto nerelevantní tomu zda se mají vyhazovat zde.

+5/−3
1.7.2014 16:26

P41e56t87r90a 64V79a74ň72k76o64v59á 4384784566402

takže vy s rozvojem města nesouhlasíte, protože si na tom nějakej zloděj z magistrátu nahrabe? Hezky křivé myšlení máte, pane.

+3/−5
1.7.2014 16:43

P93a84v52e22l 63M77o32r79a31v59e45c 3862799332908

Rozvoj města je podmíněn odsunem nádraží? Lool;-D

Odsuňte to nádraží, rychle ho odsuňtě! Nebo se brňané vrací na stromy! A čím dál jej odsunete, tím víc se Brno může rozvinout. Nejlépe až někam k Břeclavi.

+2/−4
1.7.2014 17:01

P58e56t61r41a 79V75a95ň31k50o41v39á 4644764506862

bože....jasně, nechejme to tak, ten humus, co je před nádražím a v něm, ty hektary bodláků, co vedou až do Komárova, tu Zvonařku, která je snad nejodpornějším autobusovým nádražím v Evropě, a ty polozbořeniny v okolí Plotní a Dornychu .........když ty vaše názory tak čtu, nespolupracujete se Štěpaníkem?

+5/−1
1.7.2014 18:05

P55a84v66e72l 28M75o26r94a51v83e18c 3762669402298

A co brání výstavbě dnes? Tedy kromě Územního plánu? Doprava, sítě, MHD je tam v blízkosti..

Jinak nějaké zanedbané plochy najdete všude. I tam kde žádné nádraží ani tratě nejsou. Tam za to taky může nepřesunuté nádraží?

+1/−2
1.7.2014 19:16

J91i94ř48í 84E16r12b76e47n 1753634966637

Jestli je Zvonařka odpudivá (nedokážu posoudit, naposledy jsem ji použil v květnu 1990), bylo by nejjednodušší postavit nové a moderní autobusové nádraží poblíž současného vlakového, naproti katastrálnímu úřadu. Nebo nejlépe zbourat to příšerné TESCO a tam udělat kompeltní terminál nekolejové dopravy (autobusy, trolejbusy). Ten vlakáč je totiž, podle mého skromného názoru, výborně dostupný tramvajovými spoji. Ty čtyři koleje mě tam vždycky fascinují.

+2/−1
1.7.2014 19:20

T11o79m33a22s 55N38o44v14o59t29n17y 3151256418609

Proč když má být nový terminál u moderního a nového nádraží? Tesco si zbourat můžete zkusit, ale tak nějak je to soukromý podnik a jeho výkup by stál minimálně půlku toho, co nové nádraží takže byste si asi moc nepomohl. Prostě nádraží o pár stovek metrů dál ("odsunuté") je daleko lepším řešením po všech stránkách aktivistům navzdory. A opravdu tam pozemky nemám, jen nelpím na kecech aktivistů o tom, jak je nutné mít nádraží blízko centra (ač většina lidí do toho centra vůbec nejede), že bude kolaps MHD atd. Že se s tím svezou nějaké kšeftíky radních je mi úplně jedno, protože to je všude a bez toho to (bohužel) v ČR nejde a není vůle to změnit. Nakonec aktivisti to taky dělají pro prachy, akorát asi jedou v menších řádech.

+2/−1
1.7.2014 20:13

T19o56m70a98s 39N89o31v49o44t26n90y 3431836788479

Nutno dodat, že po dostavění Vaňkovky ta Zvonařka hodně prokoukla, čekat tam dřív večer na nějaký pozdější spoj bylo celkem o hubu nebo minimálně peněženku. Jinak souhlasím, že Zvonařka se tak nějak nepovedla, ostatně co taky dělat když okolo bydlí to co bydlí (resp. tenkrát bydlelo v ještě větším množstvím). A stejně proti Vaňkovce řvali ti potrefení aktivisti taky a beztak to byli ti stejní co programově protestují prostě proti všemu.

+4/0
1.7.2014 20:10

A90l18e30x22a25n25d27r70a 62Ž47o32u36r68k71o86v43á 3692744516668

myslím si to samé

0/0
4.7.2014 14:09
Foto

J67o72s79e40f 88O95m63á93č59k35a 5227381982845

"Staré nádraží" patří státnímu podniku ČD, takže je jen a jen na nich, co s ním bude. V projektu odsunuté varianty nádraží je to jasně zmíněno. Nicméně budova jako taková je památkově chráněná a zůstane, stejně jako sousední budova pošty. V projektu je počítáno s tím, že by na místě starého nádraží měly vzniknout prostory pro kulturu a volný čas s částečným zastoupením komerčních prostor. ČD však pravděpodobně nebudou chtít přicházet o zisk, tak bych to viděl reálně spíš jen na komerční prostory..

0/0
2.7.2014 10:38

M13a25t45ě90j 84P17o61s17p63í61c76h56a82l 2313683419217

Tak postavte obě...

+7/−3
1.7.2014 13:27

B74á98r52a 71K11o56n42e86č57n66á 1583169750142

:-) pobavil jste mě....

0/0
1.7.2014 13:53

P97a13v59e18l 27M62o41r23a42v35e28c 3232649532558

Tak mi na to dejte peníze:-P

0/−1
1.7.2014 13:58

P32i63v79o60ň62k20a 18M18i45r62o14s44l69a34v 8642192351452

Nádraží v centru není to,co tady ti pomatení aktivisté propagují.Ti chtějí nádraží zachovat v původní poloze.

Nádraží v centru obnáší mimo jiné ražbu tunelů pod Petrovem a já nevím co ještě.Navíc by byla daleko pracnější.Nevím co by ti samí pomatenci říkali až by jim centrum Brna na dest let totálně rozkopali.

Nevím třeba mě umínusujte,ale nádraží v odsunuté poloze je nejschůdnější řešení a navíc ona plánovaná lokalita až tak daleko od centra není.Divím se,že těm pomatencům někdo vůbec dopřává sluchu.

+7/−7
1.7.2014 13:25

P51e86t49r 12K40o27v31a95ř60í65k 1271533869907

A nechat nádraží tak, jak je, je problém? Ona nestačí kapacita? Bude se přepravovat výrazně víc lidí? Bude k nám při lepší průjezdnosti cestovat víc turistů? Nebo jaký je ten hlavní přínos a návratnost, když se nádraží odsune o kus dál?

+2/−1
1.7.2014 13:28

P88i40v35o12ň77k55a 22M93i89r94o23s55l22a28v 8712872761252

Je a velký.Ony totiž tím nádražím nejdou vést vysokorychlostní tratě.Jestli máte zájem aby Brno padlo na úroveň průměrného okresního města,tak staré nádraží vymalujme,omítněme a máme za nějakých pět milionů vystaráno;-O

+5/−1
1.7.2014 13:41

P92a77v23e66l 16M29o32r61a39v66e58c 3512899912748

VRT je stejně nutné přivést tunely, takže klidně můžou být perony pro VRT pod současným nádražím.

Problémem je kapacita. Trichu peronů a hlavně kolejí a jejich uspořádání na zhlaví nádraží. Např. je třeba aspoň 4 kolejí do Židenic. Podobně na jihu (kam jezdí vlaky do 4 směrů).

+1/0
1.7.2014 14:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.