Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oboustranná výhra. Obě varianty nádraží v Brně jsou možné, určila studie

Analýza dvou zvažovaných poloh brněnského nádraží je hotová. A spokojenost panuje jak u zastánců, tak u části odpůrců odsunu železničního uzlu. Úřady ve studii po řadě let poprvé oficiálně uznaly, že i modernizace nádraží v centru Brna je z technického hlediska reálná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a59v83e96l 23O73d21r31a66z90i25l 6914849287750

1) Pro hordy pendlerů má smysl nádraží v centru, odkud se rozjíždějí linky MHD do potřebných směrů. Nikdo si nepolepší tím, že se někde za Zvonařkou celej vlak nacpe do šaliny a přehopsá na rolu.

2) Pro VRT je dobré nádraží v odsunuté poloze, postavme tedy nádraží pro VRT v odsunuté poloze. S nádražím pro pendlery bude spojeno úplně stejně, jako Masaryčka s Wilsonem v Práglu.

3) Pozemky pod tratěmi budou rozkradeny a zastavěny, kdo věří územnímu plánu "zeleň," když tomu šéfuje "člověk" jako Macek?

+2/0
2.7.2014 15:25

T59o25m69a40s 89N24o61v60o28t81n75y 3821496458349

Tak na rolu by část těch "pedlerů" ani nemusela (pokud někdo nezkoní nové trasování mhd, čemuž bohužel nevěřím, stačí se podívat jak blbě se řeší aktuální výluky v MHD teď o prázdninách). Určitě nové nádraží nebude znamenat pro všechny prodloužení cestování, navíc chiméra aktivistů o centru má jednu vážnou trhlinu - většina lidí nejede do toho centra tak jim je celkem jedno jestli to na nádraží budou mít zastávku od centra. Naopak pokud pojedou z jihu brna tak to budou mít rychlejší.

Jinak by se se samostatným nádražím pro VRT resp. EC souhlasit dalo, ale nevěřím tomu, že by tohle někdo prosadil,protože aktivisti začnou řvát něco o utrácení za dvě nádraží ;-)  Ale systém např. Vídně kde kousek od sebe je (nyní už nový) Sud a o kus dál hned další nádraží není vůbec špatný. Vše vzájemně propojeno.

Pozemky jsou otázka, kolik jich bude po dostavění nového nádraží volných a využitelných.

+2/−1
2.7.2014 19:08

P13a71v28e75l 27M85o30r27a89v41e83c 3722909332988

Souhlas až na to VRT. Trať pro VRT stejně bude muset vést tunelem, takže mít v tunelu jako dolní patro nádraží perony pro VRT je i jednodušší. Takže VRT může vést taky do centra.

0/0
12.7.2014 20:26

T32o28m38a20s 72N21o82v78o60t36n37y 3981646248479

Zajímavé jsou poslední dva odstavce - krásně ukazují, co jsou všichni ti aktivisti zač. Prostě bojovat vždy a proti všemu, ač to znamená úplně to celé zastavit, jako by nestačil už současný boj dvou stran, tak musí přijít ještě další zelení pomatenci s referendem (které je navíc úplně zbytečné, protože se týká jen občanů Brna, ač nádraží využívá půlka kraje dojíždějícího do Brna a ta hlasovat nemůže...).

+9/−5
1.7.2014 18:28

J90a70k84u41b 86Z53a73c18h 3105896383960

Osobně mě jedna slečna zastavila před nádražím s tím referendem... na papíře nebylo zcela jasně vysvětleno čeho přesně se referendum týká a ani ta slečna nebyla schopna vysvětlit k čemu bych se svým podpisem podepsal. A přesně jak to zmínil pan Novotný... ti co hlasovali musí mít navíc pouze trvalé bydliště v Brně... i když nádraží v daleko větší míře používají právě lidé z okolí, kteří jezdí denně do Brna za prací.

+3/0
2.7.2014 9:58

P79a98v15e51l 69O36d29r59a57z53i39l 6724229307910

Mno tak ono ta přestavba se dotýká zejména Brna, že.

+1/0
2.7.2014 15:19

T67o49m88a86s 65N12o51v49o22t87n59y 3461546588199

Otázka je, jestli je pro přesun nádraží důležitější názor lidí, kteří ho skutečně používají nebo brňáků, kteří pomalu ani neví jak vlak vypadá a může jim být úplně jedno, kde nádraží je, když ho použijí 2-3x ročně když jedou do Práglu ;-) (pokud nebydlí někde poblíž budoucí stavby, což je naprosté minimum lidí v oblasti "nádraží u řeky". Jsme spíše v situaci, kdy ze všech pozdních a špatných řešení musíme konečně vybrat to nejméně špatné a realizovat ho. A nemyslím si, že referendum vyvolané pár aktivisty, kteří tím vlakem stejně ani nejezdí jak se na stánku vyjádřili, je to pravé podle čeho se řídit.

0/−1
2.7.2014 19:12

P38a29v43e24l 13K78o54l83á67č71e44k 9644894472411

Vídeň taky není ještě zcela napojená na síť VRT a staví nové nádraží. To je směřováno k hlasům, co říkají, že Brno nové nádraží nepotřebuje, či že kosmetické úpravy stávajícího nádraží dostačují a výstavba VRT je stejně ještě hodně 

daleko. Já vím Brno není Vídeň a Česko není Rakousko. :-P

+6/−2
1.7.2014 17:24

P21e29t66r61a 15V68a20ň12k72o94v37á 4584924626202

....a kvůli takovým, jako jsou Pavel Moravec, ještě dlouho nebude :-/

+3/−3
1.7.2014 18:06

P89a74v10e48l 24M19o38r97a26v22e22c 3642319242308

Prosím, v čem je odsunuté nádraží tak super lepší, zejména co se VRTu týče?

+4/−4
1.7.2014 21:32

J47a61k12u80b 75Z39a78c92h 3525496283270

Pane Moravče.. jednou z hlavních výhod je bezproblémové navýšení kapacity nádraží (do budoucna se počítá a už dnes tento trend je: zvyšování poptávky dopravy po železnici). Současné nádraží už je na hranici svých možností.. Je běžné že ve špičce na jedné koleji již dnes stojí dva vlaky, nebo jeden čeká před stanicí než odjede druhý. Rozšíření stávajícího je velmi obtížné. Stejně tak vybudování trati pro VRT.. musely by se vybudovat tubusy tunelů pod městem s podzemním nástupištěm a jelikož půlka Brna je na skále, tak po finanční stránce by to bylo neuvěřitelně drahá záležitost. Další výhoda je pak rozšíření města směrem k novému nádraží. Parcely mezi stávajícím a novým nádražím se stanou vyhledávanou lokalitou pro investory.. tam je ale důležité, aby byl dobře proveden územní plán aby zde byly zastoupeny veškeré funkce (obchod, administrativa, bydlení, služby.. aby se z toho po 7. večer nestala "mrtvá zóna")

+3/0
2.7.2014 10:08

P70a28v74e29l 61M30o57r81a69v63e51c 3322319822308

Ad kapacita nádraží: přečtěte si jiné mé příspěvky, stejně argumentuju já. Já jsem pro nádraží na Nových Sadech, tam může být kapacitně dostatečné. Viz. studie v článku.

Ad VRT: to stejné. Jinak tunely pro VRT stejně budou, ať již nádraží bude kdekoliv.

Ad rozšíření Brna: no Brno tam už jaksi je, že :) a dle ÚP počítajícím s odsunem má kolem nádru vyrůst monokultura obchodních ploch. Což je další důvod (se kterým snad souhlasíte i vy) PROTI přesunu ke Zvonařce.

+1/0
2.7.2014 10:37

J49a48k92u13b 88Z87a51c57h 3755566223860

Pokud myslíte variantu od Krištofa a Chybíka, tak ta je fajn.. s tím souhlasím. Ta ovšem počítá s rozšířením kapacit právě do podzemí se směrem pod Petrov což je technologicky a finančně náročné... kor když by se musela razit skála. Také souhlasím s tím, že by neměla v Jižním centru vzniknout pouze monofunkční čtvrť. Je Blbost, aby vznikla čtvrť, která po 18:00 hod. bude liduprázdná. Uzemní plán se zapracovanými připomínkami jsem, ale ještě neviděl. To je ale problém plánování města a politiky... měla by vzniknout čtvrť kombinující obchod, služby, administrativu, bydlení, ale i nějaké ty zelené plochy.  

Co se vedení VRT týče, tak co jsem měl možnost vidět, tak v případě odsunutého nádraží nemáte pravdu s vedením v tunelu. Trasa by byla podél D1 a u H. Heršpic by se stáčela k nádraží.

+1/0
2.7.2014 12:09

P79a21v80e57l 97M95o91r67a78v50e92c 3602439722418

Ad VRT podél D1: jenže to by pak vlaky BER-PRG-WIEN musely jezdit závlekem..

+1/0
2.7.2014 12:12

P60a82v20e78l 58O92d18r38a54z59i46l 6384389287700

To je ale blbost, za socíku byla přeprava po železnici násobná a starý nádraží kupodivu stačilo.

Parcely už dávno vykoupili spekulanti napojení na různé postavičky z vedení Brna a o nějakém dobrém územním plánu si můžete nechat zdát viz současný "krněnský manhattan" kde je mrtvo i ve dne.

Vůbec netuším, proč musí být spojeno nádraží pro VRT a nádraží pro lokálky.

+1/0
2.7.2014 15:21

T98o72m49á43š 77F70o87r16e52j36t 9383241515977

Mě fascinují ty termíny- o nádraží se v Brně hádají 20 let, 10 let se na tu stavbu budou připravovat a 7,5 let stavět. Kdyby byli takhle produktivní ve starém Egyptě, tak tam dodnes žádné pyramidy nestojí. Už chápu, proč Amazon o Brně nechce  vůbec slyšet. Do roku 2024 Čína naší republiku protne rychlodráhou a Brňáci budou předělávat projekt a dumat, jak se na tu dráhu z centra připojit? Nadzemkou, podzemkou nebo parní lokálkou coby turistickou atrakcí ....

+9/−1
1.7.2014 16:00

P54e41t68r26a 55V90a73ň64k76o62v93á 4704814366962

krásný příklad je řešení zúžení VMO v Pisárkách - radnice to má jako prioritu - priorita v jejich podání vypadá tak, že se teprve teď bude zadávat projekt,(cca dva roky) pak budou řešit stavební povolení a čelit desítkám připomínek aktivistů, zahrádkářů a jiných blbečků (cca tři roky), než se rozkývou ke stavbě (cca dva roky), samotná stavba bude napadána chytrolíny typu Štěpaníka a jistě minimálně jednou zakonzervována (cca tři roky), pak některé zastupitele zavřou pro úplatky, což zrychlení jistě neprospěje ....takže konec kolon vidím tak na rok 2025 Rv

+13/−1
1.7.2014 16:40

T60o66m63a48s 17N51o29v21o10t93n70y 3711756668529

R^ 1 s hvězdičkou

0/−1
1.7.2014 18:29

M30a77r66t39i98n 27K76r22č81i37l 6950448948859

Štěpaníka si zvolili jako zástupce lidi co bydlí u tunelů a kteří potřebovali prosadit svoje zájmy,tak,jak jim to umožňuje zákon.Až vám bude chtít někdo postavit pod oknama silnice Vaňková,bude na vás jestli se s tím kraválem a smradem smíříte nebo ne.

+1/−2
2.7.2014 8:18

T49o17m87a60s 19N90o68v73o75t43n56y 3351306688319

Pro ty pomalejší jako Krčil - ta cesta tam dávno byla, jen se přestavovala. Dnes je tam situace o dost lepší než před tunely a výstavbou a jen díky Štěpaníkovi se ti místní co ho "zvolili" dusili o rok déle kvůli jeho zdržování. A kvůli němu půlka Brna. Stejně tak je to teď o pár stovek metrů dál jak píše zcela správně p. Vaňková, že kvůli pár zeleným hlupákům je situace horší než kdyby se to konečně dostavělo.

+1/−1
2.7.2014 11:16

P83e28t97r97a 34V41a25ň13k51o37v78á 4834534806212

jak to "prosazování zájmů" dopadlo? .....  kromě toho, že se stavba přerušením prodražila? :-P

0/−1
2.7.2014 15:59

P20e17t34r34a 60N86o81v20á65k74o82v55á 7128326824738

Vy toho zase tak moc nevíte, co? ;) Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli, že stávající nádraží nevyhovuje a je třeba postavit nové. A proto, když to půjde dobře, tak zde možná po zhruba 200 letech nové nádraží vznikne.

+4/−3
1.7.2014 20:45

P96a18v90e96l 18M97o45r70a54v33e13c 3462339392178

Nojo, hezky fabulujete s letopočty..

Takže podle vás zde máme stavět dle desítky let starých myšlenek. Přestože od té doby se změnilo tolik (třeba normy na nádraží, poloměry zatáček, nebo se změnilo Brno samotné), že ty plány a ideje nemusí být vůbec aktuální.

+3/−3
1.7.2014 21:34

I24v92a63n 33H49o10l94a17s 5447127188417

> Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli

Nechcete se přihlásit na moderátorku Rádia Jerevan? Ono to totiž bylo o tři čtvrtě století později (1926) a jeden z hlavních důvodu bylo to, aby v centru nebyl kouř z parních lokomotiv.

+4/−1
1.7.2014 22:33

O32t50a84k23a80r 68S63t81e74i62n82e12r 8223702631791

Velmi důležitý článek světového významu.

+1/−7
1.7.2014 15:25

P37a82v45e86l 36O66d68r62a47z98i42l 6724119107550

Asi jo, když se dostal až k vám do Bukvičné lhoty.

+1/0
2.7.2014 15:23

J94i10ř65í 22E29r68b19e31n 1763694566427

Hloupý dotaz od občana úplně jiné části ČR: co se, v případě stavby nového nádraží u Zvonařky, stane s tím původním nádražím v centru města? Zůstanou přes něj vedeny regionální a výběrové dálkové spoje, nebo se tam doprava zruší úplně? Pokud varianta 2, bude se nádraží bourat jako pražský Těšnov, nebo se tam plánuje nějaké jiné (ne)využití?

+1/0
1.7.2014 13:48

P61a19v60e20l 78M46o25r79a60v65e31c 3152659812328

V tom "odsunovači" trochu mlží. Jednou říkají že koleje zmizí "aby se Brno mohlo rozvíjet na jih" (což může i teď) - to by znamenalo zrušení nádraží a využití budov možná jako muzeum ale spíše jako nějaké obchodní centrum (kterých je kolem spousta).

Jindy zase politici odsunovači reagují na kritiku že k novému nádraží nebude stíhat MHD tím, že by regionální spoje končily na stávajícím nádraží (čímž by byl problém s přestupem reg.vlak <-> mezinárodní).

Tak si vyberte..

+6/−3
1.7.2014 13:58

J75a81n 36F89r80o73l16í86k 6126560575434

Odsunovačům jde hlavně o jejich pozemkya dobré zhodnocení. Osud starého nádraží je nepálí (jistě mají naplánovano jak na něm ještě vydělat). To, že se bude muset v Brně překopat MHD za šílené peníze a nějakou významnou dobu bude MHD jedním velkým provizoriem je také nezajímá.

+14/−1
1.7.2014 14:12

P21a27v60e67l 26M78o34r16a52v85e87c 3632369852298

Jj, souhlas. Brněnské ODS a ČSSD jde jen o prachy, lidi je nezajímají.

+6/0
1.7.2014 14:13

P94e38t78r60a 56V47a45ň43k49o50v78á 4754674546322

odsunovačům možná jde o peníze z pozemků, ale:

1) minimálně polovině obyvatel Brna jde o nové nádraží, aniž tam vlastní byť metr pozemku

2) nic vám nebránilo uložit si peníze do pozemků také .... a rázem by z vás byl taky odsunovač :-/

3) překopání MHD se z vašich peněz realizovat nebude, tak nebrečte

4) námitku, že přece ty peníze z evropy jsou "také trochu moje", ani nezkoušejte...lepší když skončí v Brně než v Praze...nebo jinde

+7/−8
1.7.2014 15:14

P58a63v30e12l 13M62o98r97a14v35e40c 3742799882938

Marně přemýšlím, co tímto chtěla autorka vlastně říci. Že je pro odsun nebo proti?

Btw. ty pozemky nejdřív vykoupili politici a až pak začali prosazovat odsun nádraží. Normální smrtelník tam neměl šanci.

Jo a pokud se bude MHD překopívat, pak to určitě půjde z mých daní. Nebo to snad zaplatí politici ze svého?

+8/−2
1.7.2014 15:42

P71e63t94r54a 21V58a33ň95k11o95v75á 4824214276472

normální smrtelník mohl do politiky jít a pozemky si koupit, ne? ......ušetřím vás přemýšlení -  můj příspěvek nebyl o tom, jestli s tím souhlasím nebo ne .....jinak vaše daně jdou na spoustu jiných nesmyslů, takže pro zvelebení svého města byste mohl nějakou kačku obětovat

+2/−8
1.7.2014 16:24

P13a66v61e30l 37M33o42r33a81v66e95c 3402739342258

Jasně. Normální smrtelník je amorální tunelář a proto má jít do politiky aby spekuloval s pozemky. Hezky křivé myšlení máte, dámo.

To že jdou daně na jiné hlouposti je naprosto nerelevantní tomu zda se mají vyhazovat zde.

+5/−3
1.7.2014 16:26

P71e64t54r55a 77V25a79ň23k43o73v34á 4674294166372

takže vy s rozvojem města nesouhlasíte, protože si na tom nějakej zloděj z magistrátu nahrabe? Hezky křivé myšlení máte, pane.

+3/−5
1.7.2014 16:43

P78a86v80e65l 31M73o22r59a61v69e39c 3392239862258

Rozvoj města je podmíněn odsunem nádraží? Lool;-D

Odsuňte to nádraží, rychle ho odsuňtě! Nebo se brňané vrací na stromy! A čím dál jej odsunete, tím víc se Brno může rozvinout. Nejlépe až někam k Břeclavi.

+2/−4
1.7.2014 17:01

P27e58t70r84a 33V20a38ň65k48o32v32á 4534284566122

bože....jasně, nechejme to tak, ten humus, co je před nádražím a v něm, ty hektary bodláků, co vedou až do Komárova, tu Zvonařku, která je snad nejodpornějším autobusovým nádražím v Evropě, a ty polozbořeniny v okolí Plotní a Dornychu .........když ty vaše názory tak čtu, nespolupracujete se Štěpaníkem?

+5/−1
1.7.2014 18:05

P65a23v27e53l 86M18o59r18a12v51e59c 3152919842488

A co brání výstavbě dnes? Tedy kromě Územního plánu? Doprava, sítě, MHD je tam v blízkosti..

Jinak nějaké zanedbané plochy najdete všude. I tam kde žádné nádraží ani tratě nejsou. Tam za to taky může nepřesunuté nádraží?

+1/−2
1.7.2014 19:16

J84i66ř35í 28E55r75b95e43n 1813274506317

Jestli je Zvonařka odpudivá (nedokážu posoudit, naposledy jsem ji použil v květnu 1990), bylo by nejjednodušší postavit nové a moderní autobusové nádraží poblíž současného vlakového, naproti katastrálnímu úřadu. Nebo nejlépe zbourat to příšerné TESCO a tam udělat kompeltní terminál nekolejové dopravy (autobusy, trolejbusy). Ten vlakáč je totiž, podle mého skromného názoru, výborně dostupný tramvajovými spoji. Ty čtyři koleje mě tam vždycky fascinují.

+2/−1
1.7.2014 19:20

T41o43m97a29s 93N13o58v13o25t22n68y 3101176678509

Proč když má být nový terminál u moderního a nového nádraží? Tesco si zbourat můžete zkusit, ale tak nějak je to soukromý podnik a jeho výkup by stál minimálně půlku toho, co nové nádraží takže byste si asi moc nepomohl. Prostě nádraží o pár stovek metrů dál ("odsunuté") je daleko lepším řešením po všech stránkách aktivistům navzdory. A opravdu tam pozemky nemám, jen nelpím na kecech aktivistů o tom, jak je nutné mít nádraží blízko centra (ač většina lidí do toho centra vůbec nejede), že bude kolaps MHD atd. Že se s tím svezou nějaké kšeftíky radních je mi úplně jedno, protože to je všude a bez toho to (bohužel) v ČR nejde a není vůle to změnit. Nakonec aktivisti to taky dělají pro prachy, akorát asi jedou v menších řádech.

+2/−1
1.7.2014 20:13

T67o43m73a14s 45N79o10v47o65t27n10y 3101366688799

Nutno dodat, že po dostavění Vaňkovky ta Zvonařka hodně prokoukla, čekat tam dřív večer na nějaký pozdější spoj bylo celkem o hubu nebo minimálně peněženku. Jinak souhlasím, že Zvonařka se tak nějak nepovedla, ostatně co taky dělat když okolo bydlí to co bydlí (resp. tenkrát bydlelo v ještě větším množstvím). A stejně proti Vaňkovce řvali ti potrefení aktivisti taky a beztak to byli ti stejní co programově protestují prostě proti všemu.

+4/0
1.7.2014 20:10

A44l35e45x85a28n73d14r31a 64Ž12o43u81r32k71o96v35á 3212874346378

myslím si to samé

0/0
4.7.2014 14:09

J10o18s22e15f 51O40m95á42č11k93a 5127321432455

"Staré nádraží" patří státnímu podniku ČD, takže je jen a jen na nich, co s ním bude. V projektu odsunuté varianty nádraží je to jasně zmíněno. Nicméně budova jako taková je památkově chráněná a zůstane, stejně jako sousední budova pošty. V projektu je počítáno s tím, že by na místě starého nádraží měly vzniknout prostory pro kulturu a volný čas s částečným zastoupením komerčních prostor. ČD však pravděpodobně nebudou chtít přicházet o zisk, tak bych to viděl reálně spíš jen na komerční prostory..

0/0
2.7.2014 10:38

M76a43t63ě30j 48P75o63s21p19í12c12h97a76l 2743683919877

Tak postavte obě...

+7/−3
1.7.2014 13:27

B22á11r41a 78K36o22n40e44č86n76á 1713299690982

:-) pobavil jste mě....

0/0
1.7.2014 13:53

P20a47v86e94l 63M70o89r48a58v73e87c 3982209122528

Tak mi na to dejte peníze:-P

0/−1
1.7.2014 13:58

P63i31v73o19ň15k89a 31M12i65r50o30s32l85a61v 8982912911482

Nádraží v centru není to,co tady ti pomatení aktivisté propagují.Ti chtějí nádraží zachovat v původní poloze.

Nádraží v centru obnáší mimo jiné ražbu tunelů pod Petrovem a já nevím co ještě.Navíc by byla daleko pracnější.Nevím co by ti samí pomatenci říkali až by jim centrum Brna na dest let totálně rozkopali.

Nevím třeba mě umínusujte,ale nádraží v odsunuté poloze je nejschůdnější řešení a navíc ona plánovaná lokalita až tak daleko od centra není.Divím se,že těm pomatencům někdo vůbec dopřává sluchu.

+7/−7
1.7.2014 13:25

P12e90t60r 89K78o14v30a97ř72í52k 1661903379127

A nechat nádraží tak, jak je, je problém? Ona nestačí kapacita? Bude se přepravovat výrazně víc lidí? Bude k nám při lepší průjezdnosti cestovat víc turistů? Nebo jaký je ten hlavní přínos a návratnost, když se nádraží odsune o kus dál?

+2/−1
1.7.2014 13:28

P37i90v33o55ň96k20a 64M19i88r44o30s54l43a48v 8142862581802

Je a velký.Ony totiž tím nádražím nejdou vést vysokorychlostní tratě.Jestli máte zájem aby Brno padlo na úroveň průměrného okresního města,tak staré nádraží vymalujme,omítněme a máme za nějakých pět milionů vystaráno;-O

+5/−1
1.7.2014 13:41

P95a60v18e21l 91M72o51r68a87v17e27c 3782449732238

VRT je stejně nutné přivést tunely, takže klidně můžou být perony pro VRT pod současným nádražím.

Problémem je kapacita. Trichu peronů a hlavně kolejí a jejich uspořádání na zhlaví nádraží. Např. je třeba aspoň 4 kolejí do Židenic. Podobně na jihu (kam jezdí vlaky do 4 směrů).

+1/0
1.7.2014 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.