Diskuze

Oboustranná výhra. Obě varianty nádraží v Brně jsou možné, určila studie

Analýza dvou zvažovaných poloh brněnského nádraží je hotová. A spokojenost panuje jak u zastánců, tak u části odpůrců odsunu železničního uzlu. Úřady ve studii po řadě let poprvé oficiálně uznaly, že i modernizace nádraží v centru Brna je z technického hlediska reálná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1) Pro hordy pendlerů má smysl nádraží v centru, odkud se rozjíždějí linky MHD do potřebných směrů. Nikdo si nepolepší tím, že se někde za Zvonařkou celej vlak nacpe do šaliny a přehopsá na rolu.

2) Pro VRT je dobré nádraží v odsunuté poloze, postavme tedy nádraží pro VRT v odsunuté poloze. S nádražím pro pendlery bude spojeno úplně stejně, jako Masaryčka s Wilsonem v Práglu.

3) Pozemky pod tratěmi budou rozkradeny a zastavěny, kdo věří územnímu plánu "zeleň," když tomu šéfuje "člověk" jako Macek?

2 0
možnosti

Tak na rolu by část těch "pedlerů" ani nemusela (pokud někdo nezkoní nové trasování mhd, čemuž bohužel nevěřím, stačí se podívat jak blbě se řeší aktuální výluky v MHD teď o prázdninách). Určitě nové nádraží nebude znamenat pro všechny prodloužení cestování, navíc chiméra aktivistů o centru má jednu vážnou trhlinu - většina lidí nejede do toho centra tak jim je celkem jedno jestli to na nádraží budou mít zastávku od centra. Naopak pokud pojedou z jihu brna tak to budou mít rychlejší.

Jinak by se se samostatným nádražím pro VRT resp. EC souhlasit dalo, ale nevěřím tomu, že by tohle někdo prosadil,protože aktivisti začnou řvát něco o utrácení za dvě nádraží ;-)  Ale systém např. Vídně kde kousek od sebe je (nyní už nový) Sud a o kus dál hned další nádraží není vůbec špatný. Vše vzájemně propojeno.

Pozemky jsou otázka, kolik jich bude po dostavění nového nádraží volných a využitelných.

2 1
možnosti

Zajímavé jsou poslední dva odstavce - krásně ukazují, co jsou všichni ti aktivisti zač. Prostě bojovat vždy a proti všemu, ač to znamená úplně to celé zastavit, jako by nestačil už současný boj dvou stran, tak musí přijít ještě další zelení pomatenci s referendem (které je navíc úplně zbytečné, protože se týká jen občanů Brna, ač nádraží využívá půlka kraje dojíždějícího do Brna a ta hlasovat nemůže...).

9 5
možnosti

J83a44k85u46b 50Z56a63c48h

2. 7. 2014 9:58

Osobně mě jedna slečna zastavila před nádražím s tím referendem... na papíře nebylo zcela jasně vysvětleno čeho přesně se referendum týká a ani ta slečna nebyla schopna vysvětlit k čemu bych se svým podpisem podepsal. A přesně jak to zmínil pan Novotný... ti co hlasovali musí mít navíc pouze trvalé bydliště v Brně... i když nádraží v daleko větší míře používají právě lidé z okolí, kteří jezdí denně do Brna za prací.

3 0
možnosti

Vídeň taky není ještě zcela napojená na síť VRT a staví nové nádraží. To je směřováno k hlasům, co říkají, že Brno nové nádraží nepotřebuje, či že kosmetické úpravy stávajícího nádraží dostačují a výstavba VRT je stejně ještě hodně 

daleko. Já vím Brno není Vídeň a Česko není Rakousko. :-P

6 2
možnosti

....a kvůli takovým, jako jsou Pavel Moravec, ještě dlouho nebude :-/

3 3
možnosti

Mě fascinují ty termíny- o nádraží se v Brně hádají 20 let, 10 let se na tu stavbu budou připravovat a 7,5 let stavět. Kdyby byli takhle produktivní ve starém Egyptě, tak tam dodnes žádné pyramidy nestojí. Už chápu, proč Amazon o Brně nechce  vůbec slyšet. Do roku 2024 Čína naší republiku protne rychlodráhou a Brňáci budou předělávat projekt a dumat, jak se na tu dráhu z centra připojit? Nadzemkou, podzemkou nebo parní lokálkou coby turistickou atrakcí ....

9 1
možnosti

krásný příklad je řešení zúžení VMO v Pisárkách - radnice to má jako prioritu - priorita v jejich podání vypadá tak, že se teprve teď bude zadávat projekt,(cca dva roky) pak budou řešit stavební povolení a čelit desítkám připomínek aktivistů, zahrádkářů a jiných blbečků (cca tři roky), než se rozkývou ke stavbě (cca dva roky), samotná stavba bude napadána chytrolíny typu Štěpaníka a jistě minimálně jednou zakonzervována (cca tři roky), pak některé zastupitele zavřou pro úplatky, což zrychlení jistě neprospěje ....takže konec kolon vidím tak na rok 2025 Rv

13 1
možnosti

Velmi důležitý článek světového významu.

1 7
možnosti

Asi jo, když se dostal až k vám do Bukvičné lhoty.

1 0
možnosti
Foto

J52i60ř61í 58E13r76b70e15n

1. 7. 2014 13:48

Hloupý dotaz od občana úplně jiné části ČR: co se, v případě stavby nového nádraží u Zvonařky, stane s tím původním nádražím v centru města? Zůstanou přes něj vedeny regionální a výběrové dálkové spoje, nebo se tam doprava zruší úplně? Pokud varianta 2, bude se nádraží bourat jako pražský Těšnov, nebo se tam plánuje nějaké jiné (ne)využití?

1 0
možnosti

V tom "odsunovači" trochu mlží. Jednou říkají že koleje zmizí "aby se Brno mohlo rozvíjet na jih" (což může i teď) - to by znamenalo zrušení nádraží a využití budov možná jako muzeum ale spíše jako nějaké obchodní centrum (kterých je kolem spousta).

Jindy zase politici odsunovači reagují na kritiku že k novému nádraží nebude stíhat MHD tím, že by regionální spoje končily na stávajícím nádraží (čímž by byl problém s přestupem reg.vlak <-> mezinárodní).

Tak si vyberte..

6 3
možnosti

:-) pobavil jste mě....

0 0
možnosti

Nádraží v centru není to,co tady ti pomatení aktivisté propagují.Ti chtějí nádraží zachovat v původní poloze.

Nádraží v centru obnáší mimo jiné ražbu tunelů pod Petrovem a já nevím co ještě.Navíc by byla daleko pracnější.Nevím co by ti samí pomatenci říkali až by jim centrum Brna na dest let totálně rozkopali.

Nevím třeba mě umínusujte,ale nádraží v odsunuté poloze je nejschůdnější řešení a navíc ona plánovaná lokalita až tak daleko od centra není.Divím se,že těm pomatencům někdo vůbec dopřává sluchu.

7 7
možnosti

A nechat nádraží tak, jak je, je problém? Ona nestačí kapacita? Bude se přepravovat výrazně víc lidí? Bude k nám při lepší průjezdnosti cestovat víc turistů? Nebo jaký je ten hlavní přínos a návratnost, když se nádraží odsune o kus dál?

2 1
možnosti

No jo, ale ze které varianty kápne více do kapes politiků a jejich kamarádíčkům? 8-o

4 2
možnosti

Ze všech samozřejmě. Nebojte se.

3 2
možnosti

Tak proveditlené to je kdekoliv. Když budeme chtít, tak se to dá postavit i na Kraváku a přidáme k tomu vodotrysk... Otázkou je, co je finančně zvládnutelnější, že ano...

7 0
možnosti

V článku je že samotné kolejové stavby jsou cenově stejné - 20 mld.

U odsunuté varianty si ale připočtěte pár miliard na dobudování MHD.

5 0
možnosti