- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono je to tak, že na každou věc je nějaký nástroj. Takže i v tom wordu lze něco zlámat a samozřejmě něco ne.
Grafik dělá grafiku, ergo kdo dělá grafiku, je grafik. Je jenom otázka, jestli dobrý, nebo špatný, jestli se tomu věnuje profesionálně nehraje roli, je to jako s fotografy. Spousta amatérských fotografů je mnohem lepší, než ti, kteří se tím živí, ale cvakaj svatba a promoce.
No, jsou obory, ve kterych snad ani profesionalove neexistuji. Treba stavare jsem snad nikdy nevidel neco udelat tak, ze by neco nezmrvili...
Dřív byl tiskař pán, který si diktoval ceny za svoji práci a při reálné prodejní ceně pak na autora knihy zbyly jen drobné, pokud ještě nemusel doplácet.
Pan tiskař asi zapomíná že doba se od socíku změnila a pokud jeho business nepřináší ostatním dostatečnou přidanou hodnotu za ceny které si účtuje, asi pro něj na trhu není místo.
Bože, vy žvaníte ale blbosti, vy businessi. Autor byl placený podle počtu autorských archů a podle nákladu knihy. Tiskárna s tím neměla lautr nic společného a knihy byly dotovány státem, zvlášť jakékoliv učebnice a dětské knihy.
Jó, to je holt daň za to, že výkonné technologie jsou dnes široce dostupné a jednoduché na použití.
Podobně skuhral Benjamin Kuras o "kultu amatérství", kdy podle něj např. bloggeři fušují do práce spisovatelům - zkrátka že lidé si vystačí s "do it yourself" a profesionálové pak nemají práci. (zajímalo by mě, jak takový člověk mohl kandidovat za Stranu svobodných občanů - vždyť co je větší manifestací svobodného trhu než právě tohle?)
Profesionál holt musí dodat o tolik kvalitnější dílo než amatér, aby si za něj byli lidé ochotni připlatit. Pokud toho není schopen, tak na to asi prostě nemá a měl by jít dělat něco jiného.
A bude "hůř"... (viz 3D tisk)
Bohužel, ten problém má i druhou stranu, kdy "profesional" se tváří jako profesionál, nechá si za to zaplatit jako profesionál, a zákazníkovi dodá úplnou sra*ku - jenže zákazník to nepozná!
Přitom kdejaký amatér by to udělal líp, nebo aspoň za lepší peníze.
a kazdej kdo ma photoshop dokaze fotit lip jak spousta fotografu... :-)
Vyloženě je to vidět na ministrestvech. Čerství absolventi, se strýčkem na ministerstvu, koupí pC a snadno získají zakázku.
To je zase mudrlant, spoustě lidí ten Word stačí a nemají potřebu tisknout draze. Kdo chce kvalitu, sežene a zaplatí si ji.
Tady nejde o to tisknout draze, ale nechat grafiku a sazbu na někom, kdo tomu rozumí. To máte, jako kdyby v tiskárně tiskli jídelní lístky bez dodaného textu a pak byste si v restauraci četl nabídku "koprovka s rýží a rajčetem".
Ano, spoustě lidí Word stačí, ale to proto, že tomu nerozumí. Neví, jaké určení má který font, jak se správně píšou jednotky, jak patří celý text zarovnat atp.
Vy jste se asi našel v té větě z titulku, co?