Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilec v opelu zabil muže na elektrokole, hodiny odmítal dýchnout

Alkohol stojí za neštěstím, k němuž došlo v sobotu na Břeclavsku. Dvaadvacetiletý mladík za volantem opelu srazil brzy ráno poblíž Lanžhota sedmapadesátiletého cyklistu na elektrokole. Muž se při pádu těžce zranil, záchranáři už mu nemohli pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a69r74e51l 39B44a98r32t27á51č41e83k 9442319752105

a nemel ridic cukrovku????jeden takovy na jizni morave zabil cyklistu toz potom tvrdil ze nebyl opily ale mosel se napit vina za jizdy aby neupadl do komatu...dokonce ani litost nevyjadril...

+1/0
18.8.2014 17:18

M96a67r91t49i69n 77O13h93l49í15d77a61l 8937946315325

V některých zemích platí, že můžeš mít vypito do předem stanoveného limitu, ale jakmile způsobíš nehodu, je to silně přitěžující okolnost. Jinak řečeno, bez alkoholu neúmyslné zabití se s alkoholem automaticky stává úmyslným trestným činem. I pitomé překročení povolené rychlosti se s alkoholem dá překlasifikovat na úmyslné veřejné ohrožení. Protože tak to i je!

+3/0
18.8.2014 10:09

L11e33n81k75a 55N56o88v87á 9715488205861

Doufám, že tu bude zítra další slohová práce na úrovni žáka 5. třídy, kde bude šéfredaktor rozdávat čtenářům moudra o tom, že nezabíjel Opel, ale jeho řidič :-P

0/0
18.8.2014 10:08

J88a21n 43N45o44v28á82k 1545289163614

Auto v rukou opilce nebo feťáka je zbraní. Pouzovat jako zabití se zbraní. Zabavit zbraň (auto), pachatele posadit do vazby, odsoudit na 8 roků a po propuštění ochranná protialkoholní ústavní léčba. Tam ho držet dokud se z něj nestane příkladný abstinent.

+1/0
18.8.2014 9:31

J52a66k79u11b 33J66a47n37d32a 6308189828213

"opelu"?8-o Snad s velkým "O", ne? Opět se potvrzuje, že pan prezident má v názoru na novináře naprostou pravdu..

+2/−1
18.8.2014 8:37

D48u98š53a50n 77M14i77c31h66a25l14i38č71k41a 5269751229764

Tu u nás - odmietnutie dychovej skúšky sa posudzuje, že je pod vplyvom látky (alkoholu) v hodnote nad 1 promile a to už je trestný čin.....

+2/0
18.8.2014 8:15

P71e38t19r 74Z55e64m31a34n 3205871662806

Nevidím důvod, proč by neměli mít policisté právo na okamžitý zdravotnický odběr biologických materiálů v těchto případech, kdy je žřejmé, že pachatel spáchal pod vlivem omamných a psychotropních látek, nebo jeví známky opilosti!!!  Tito "lidé" nemají ani ponětí o právním a morálním aspektu činu, který spáchali!!! A důvodem není jejich zdravotní stav v době, kdy se nehoda stala!!!V[>-]

+2/−1
18.8.2014 7:46

V95á45c73l42a75v 23Č38e40r84m50á74k 4713610347304

Policajt nemá odbornost na to, aby odebíral jakékoliv vzorky, natož pak násilím.

0/−1
18.8.2014 9:56
Foto

I61v19o 53C14h88u49d20o89b77a 9940236811524

jestli se nepletu tak odběr krve čili lékařské vyšetření nemůže odmítnout (doktor možná) jinak je opilý čili vinen.a sečetl bych muto ublížení na zdravý z následkem smrti,pod vlivem návykové látky,neposkytnutí první pomoci (asi),maření vyšetřování rovná se nejvyší sazba takže tak ve 40 letech by se dostal ven za slušné chování

+2/0
18.8.2014 7:26
Foto

J20a78n 58B33r10a49u45n 1808118783105

Janoušek! Příklady táhnou.;-)

+1/0
18.8.2014 2:21

I40r52e67n10a 82P12l96a13c57h77e23t76k48o81v85á 3544944470617

roman se snazil zachranit automobil, ktery mu nicila ta zla zena

+1/−1
18.8.2014 2:58

I41r84e29n16a 91P51l71a22c87h49e60t40k52o23v33á 3184664310777

pritom by do nadpisu clanku stacilo napsat, ze jel luxusnim vozem a diskuse by byla mnohem plamenejsi ;-)

+4/−6
18.8.2014 2:03

K21r20y84š48t61o11f 44L56a61n66í59k 1359150415475

V techto pripadech dopocitat podle odbouravani alkoholu. Zrejme by v pripadech kdy se pachatel prihlasi po nekolika dnech vychazely zajimave hodnoty ale tim hur pro nej.

0/0
18.8.2014 0:11

J58o78s21e46f 74H58a20n89y18á63š 2964479693

Žádné dopočítávání. Odmítl jsi fouknout, máš min. 2‰, odmítl jsi test na drogy, máš je v sobě! Soudce pak už jenom dodá rozhodnutí o trestu.X

0/0
18.8.2014 12:55
Foto

V62í25t73ě28z33s27l35a51v 55F45r67ý14d57l 5933192544382

a celé bych to udělal tak rychle, než by stačil vystřízlivět. ráno by se probudil, vedle něj kovové mříže a na nich cedulka 15 let natvrdo.8-o

+12/0
17.8.2014 23:03

P23e54t97r 14H64a53j96i29č 1550299118308

Nevím proč není možné při odběru krve použít donucovací prostředky. Pokud někdo způsobí jinému člověku újmu na zdraví nebo smrt, tak bez ohledu na to, kdo nese vinu považuji odmítání vyšetření na psychotropní látky za další agresi páchanou na obětech a zúčasněných. Nedostatečná lítost by měla být automaticky kvalifikovaná jako agrese, proti které je možné přiměřeným způsobem zakročit .

+10/−1
17.8.2014 22:52
Foto

V76l84a64d63i73m93í46r 92V40o12l87k15o 6950122437539

R^ odmítnout dýchnout, krev či odběr DNA bych také nepřipustil. Není k tomu naprosto žádný důvod. Na zem pouta a odebrat vzorek....v případě vzpouzení se, donucovací prostředky včetně obušku či taseru.

Kromě vyloženě dobytků, to nikdo slušný neodmítne. Není proč.

+11/−2
17.8.2014 23:02

L42i27b63o11r 45F78o50l52t48ý65n97e70k 2766985767964

Nejsem si jistý, jak chcete donutit člověka k dýchání do přístroje, to potřebuje spolupráci. Krev by asi odebrat šlo, ale stačí, aby si vymyslel, že má žloutenku a poruchu srážlivosti a už vidím jak se do toho všichni hrnou :(

Jednodušší je fakt aplikovat pravidlo: nechceš dýchnout, OK, 5 promile.

+4/0
18.8.2014 6:13
Foto

V30l77a60d12i50m82í10r 72V60o97l20k65o 6910172617209

nebo

+1/0
18.8.2014 6:17

B53r86o37n64i98s83l97a43v 21J25a18k95l 8740265405345

Me by fakt zajimalo jak se pohlizi VE SKUTECNOSTI (skutecne pripady) na lidi, co odmitnou dychnout ...... logika veci je, ze se na ne pohlizi, jako by byli ozrali a zdrogovani, ale kdovi jak to je ve skutecnosti. U nas je mozne vsechno .....

+3/0
17.8.2014 22:41

S89t80a75n34i81s50l90a44v 63H37a83v79r39a85n 9550575458607

Ve skutečnosti se nepodařilo prokázat, že alkohol před jízdou požil. Proto je trestán za to, že odmítl zkoušku. Sazba za přestupek je stejná.

+1/0
17.8.2014 22:49

P32e21t48r 42H34a45j79i27č 1900359738148

Právě že to není tak jednoznačné. Může jít o přestupek, nebo trestný čin, pode hladiny.

+3/0
17.8.2014 22:53

F97i44l66i85p 74P21e41c37h 2378134949927

Docela mě zaujalo, že v nadpisu je opilec v opelu. Vždycky jsem myslel, že se takto zdůrazňují jen vyhlášenější značky jako je BMW, nebo Mercedes, aby lidi mohli nadávat na zbohatlíky...

0/−1
17.8.2014 22:34

J11o71h10a28n 13Z34i68n59g59e24l 2921295846571

Třeba se to vyvine v luxusní Opel, jako posledně luxusní Volkswagen.

+2/0
17.8.2014 22:37

M56i39l54a64n 58V65á69c59h38a 4495224531217

Proč jej neodvezli na záchytku, přikurtovat, odebrat krev na rozbor a všechno mu dát zaplatit! Kde je problém, moooc velké caviky s opilci za volantem! :-(:-/;-(Rv

+8/−1
17.8.2014 22:22

P74a17v46e86l 50D68r75o11t61á30r 7403824929184

Nejlepším argumentem proti demokracii je dvouminutové čtení diskuze na IDNESu.

+3/0
17.8.2014 22:35

S87t60a18n26i63s36l20a86v 82H62a29v95r91a16n 9500975688757

Pořádně na hubu a krev do plecháčku.

+1/0
17.8.2014 22:49

H26o72n62z32a 86P97i27t11á48k 3667323160508

V tomto pripade bych povolil odber krve do esusu

+9/0
17.8.2014 21:51

P54a37t53r72i18k 41Š53e41b41e73s73t11a 4683892716975

bohužel tato metoda je neúčinná, jelikož než se krev odveze na vyšetření, tak s ohledem na kontakt se vzduchem nastanou procesy odpařování alkoholu......

0/0
17.8.2014 21:57

B55r30o96n81i57s38l96a55v 64J73a20k97l 8610875535635

On to asi myslel tak, jak se odebira krev do esusu prasatkum a kravickam na jatkach .....

0/0
17.8.2014 22:37

S75t22a73n67i47s43l42a65v 25H44a84v98r88a30n 9270175558127

Holt nečtu to pode mnou, sorry.

0/0
17.8.2014 22:50

J91a45n 35P34e91t26r40á96s17e44k 9318541783532

po přečtení diskuse se nemohu udržet - z hlediska trestního řízení je rozhodující zda byl řidič díky požití omamné či psychotropní látky schopen či neschopen vykonávat činnost při které by mohl ohrozit život nebo zdraví lidí (např. řízení auta) - nad jedno promile v krvi toho není schopen nikdo - krevní či dechová zkouška s výsledkem nad 1 promile je tedy "nejlepší" důkaz, ale opilost (takového stupně) se dá prokázat i jinak (videozáznamem, svědectvím policistů, že řidič nebyl schopen stát na nohou apod.) - ale je to složitější    -    jinak ovlivnění alkoholem (pod jedno promile) by mohlo být přitěžující skutečností v rámci odsouzení pro ublížení na zdraví s následkem smrti (viz tento případ), ale nad jedno promile už to bude další trestný čin stojící vedle něhoR^

+9/−1
17.8.2014 21:44

P30a19t35r55i25k 13Š59e21b87e40s65t22a 4523962666445

Řidič po dopravní nehodě, po tom co se dozví, že další účastník je vážně zraněný nebo dokonce zemřel, pokud není schopen stát na nohou či zadrhává, má těkavý pohled, chvějivý hlas a třesou se mu ruce, je pod vlivem alkoholu..... bych z takové logiky zvracel velebnosti.....

.

Doufám pane, že jste identitu toho státního zástupce, jehož jméno a fotografii používáte, pouze odcizil a nejste skutečný státní zástupce Petrásek.

+4/−1
17.8.2014 21:49

M55i13c51h59a94e17l 37M51e30n57s37i50k 8361966440702

Vzhledem k používaným výrazům a slovním spojením to bude opravdu ukradená identita.

Nebo Petrásek, kterej dnes večer fest bumbal ;-D

+2/0
17.8.2014 21:53

V65á41c78l78a93v 71Z90e52l52i80n57k93a 2672780723432

Přesně. Jsou známy případy profesionálních řidičů, kteří řídili jak z partesu s hladinami alkoholu, při kterých by se mnozí z jimi vezených pasažérů už jen váleli pod stolem. Logika pana Petráska je hodně nebezpečná.

+1/0
17.8.2014 21:56

J40a71r88o27s12l29a57v 22S80k83r35i67v74a19n83e89k 6955940

a to nebezpečí spociva v cem? Ze profesionalni ridici se nebudou moct zlit pod obraz, před tim, nez sednou za volant? No to je teda skutecne tragedie... ;-);-D

+4/0
17.8.2014 22:00

M56a21r27i86á49n 82J21o98s16e24f58í42k 1823501837938

Chcete tím říct že když to někdo umí, může být opilý jak chce? Vaše logika je nebezpečná.

+1/0
18.8.2014 7:50

J26a67n 46K82ř65í96ž 6205453335768

A tohle jsou stránky p.Petráska:

paragraphos.pecina.cz

Komentáře netřeba.

0/−1
17.8.2014 23:54

I72r32e61n25a 52P31l15a16c13h22e43t63k48o11v83á 3824804100297

trapne

0/−1
18.8.2014 2:01

J80a78n 36K20ř37í61ž 6885393465868

Plachetko,tohle není blog pro vás.

Jo a naučte se česky psát.

Trapné!Rv

0/0
18.8.2014 3:56

V31á73c28l90a44v 20Z28e32l77i65n42k13a 2192640333492

Nejeden lékař Vám potvrdí, že míra ovlivnění alkoholem je při srovnatelné hladině velmi rozdílná. Někdo je při promile k krvi málem na šrot a někomu naopak musíte dát dýchnout, abyste potom s překvapením zjistil, že má docela slušně nasáto.

+2/−1
17.8.2014 21:52

J12o58h19a60n 49Z95i42n75g86e28l 2451215346631

Přesně. Navíce rozdíl, jestli se k naměřené hladině piják dopracoval pitím se stoupající hladinou (pil například před několika okamžiky v hospodě), nebo jestli mu hladina už klesá (nachlastal si večer 3,5 promile a ráno mu naměřili 1,5 promile zbytkáč). V druhym případě už může být zdatný piják docela při smyslech.

0/−1
17.8.2014 22:22

P90e67t28r 80H48a24j71i13č 1900659608138

Není v tom rozdíl. Alkohol není možné při řízení vozidla tolerovat stejně jako jiné omamné látky. Dalo by se možná diskutovat o nikotinismu, ale vzhledem k tomu, že v tomto případě by byli diskriminovaní kuřáci marihuany, jejíž účinky jsou podobné, tak bych navrhoval vyloučit z dopravy i kuřáky.

+2/−2
17.8.2014 22:45

J43o85h77a69n 71Z85i86n58g40e30l 2841465356401

Posuzovat to můžete různě. Záleží, jak se zákonodárci dohodnou. Ale rozdíl v tom je.

0/0
18.8.2014 9:04

I51r14e25n73a 16P97l24a12c50h44e89t82k84o34v39á 3554284940887

kamil tuhle prijel na mopedu a mel ji jak pes boudu. druhej den jeste nadejchal pres dve promile, takze vase tvrzeni, ze: "nad jedno promile to nedokaze nikdo", se nezaklada na pravde ;-)

+1/−1
17.8.2014 21:57

J91o98h89a18n 58Z73i34n46g15e33l 2701815816551

Jsou země i v Evropě, kde je povolena hranice alkoholu v krvi dokonce 0,8 promile. S Vaší logikou by se tam už dávno nejezdilo auty.

0/−1
17.8.2014 22:20

P17a72t67r86i26k 58Š62e87b41e44s42t78a 4873102616285

zase nadpis alá Blesk... lupa fakt perlí... "hodiny odmítal dýchnout" ? To by měl být zapsán do Guinessovi knihy rokordů, jelikož rekord bez dýchání je nějakých 20 minut...

+6/−3
17.8.2014 21:32

M83a12r89i57á42n 41J61o94s66e98f81í60k 1193781797628

V nadpisu je zmínka o tom, že byl řidič opilý. Já neměl problém to pochopit. Vy jo? Když tak jste se mohl ještě podívat na obrázkovou nápovědu pod nadpisem....

0/0
18.8.2014 8:00

S18t36a77n61i71s67l11a46v 35D14u66b54s75k78ý 5854345

Když někdo odmítne dechovou zkoušku, hledí se na něj u soudu, jakoby byl pod vlivem alkoholu. Ničemu to z hlediska trestu nepomůže...

+12/−2
17.8.2014 21:04

B83r85o48n67i90s33l23a74v 20J72a30k27l 8760115785615

To asi bohuzel neni pravda ..... jinak asi bude nekdo muset prejet par rodinnych prislusniku poslancu nez se zacne konecne na jizdu v opilosti hledet jako na utok vrazednou zbrani a jako vrazda nebo pokus o vrazdu .... tak jak je to treba v USA, Italii a spouste rozvinutych zemi ....

+4/−1
17.8.2014 21:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.