Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Petici o nádraží v Brně podepisovali mladí a přespolní, tvrdí magistrát

Petici, která volá po referendu o poloze vlakového nádraží v Brně, podepisovali i neplnoletí studenti a lidé s bydlištěm mimo město. Magistrát tak zdůvodnil iniciativě Referendum 2014, proč ji nemůže uznat. Podle zástupců občanské iniciativy jsou výhrady města šikanou a chtějí jeho postup žalovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a71n 13J85e30m78e85l74k61a 1675220

Být obyvatelem Brna, tak si velmi ve volbách pohlídám názory stran na odsun nádraží. Přece není možné takhle házet prachy do kanálu, jen pro to, že to někomu vyhovuje. A současné nádraží je geniální a hezké. Je v centru. Zajeďte se podívat někam, kde na nádraží je někde bokem. Je to hrozná otrava, ztráta času a zbytečné náklady na MHD. Například v Ostravě stejně nakonec vybudovali novou zastávku v centru. Navíc v Brně je perfektní přestupní uzel na tramvaje, který funguje. Nakopejte ty politiky do..

+1/−1
22.8.2014 22:58

T27o42m21a80s 39N11o19v16o11t75n15y 3441266118659

V čem je geniální? V tom že má nedostatečnou kapacitu, vlaky se nevejdou k nástupištím? To že vypadá pořád jako před 40 lety krom prodejen uvnitř? V centru vůbec není potřeba, to je jen výmysl aktivistů.

+1/0
25.8.2014 0:21

J85a74n 60J97e82m38e59l16k64a 1555120

Geniální? Jeho polohou. Do centra a na spoustu míst jdu bez mhd za 40Kč. Což je 10% jízdného vlaku!  (Bude to nahrávka na smeč pro autobusy Jančury, ty budou jezdit dál do centra za jednu cenu)  Chci jet někam dál? Tramvaj mám před nádražím bez přestupu jsem byl do 20 min kde jsem potřeboval.O tom se Ostravě a Praze může zdát.  Chci jít na autobus - jdu kousek pěšky k Jančurovi. O oficiálním autobusovém nádraží ani skoro nevím, že existuje. A to těžiště 100 let vytvářeného tramvajového dopravního uzlu žádný soudruh jedním usnesením neposune.  V čem nestíhá - normálně tam railjet zastavil bez problému - tak o co jde.. V Ostravě Svinově máme taky stejný počet kolejí a to to nádraží nedávno rekonstruovali. Pokud nádraží přesunete, prodloužíte si cestu přestupem o 10 až 20 min.  Což s kufrem a projektorem v dešti je strašně příjemné. Přijdte si to vyzkoušet do Ostravy Svinova za deště večer. Napojení MHD s 20 min periodou mimo špičku. U vás bude v lepším případě co 10m.  Nebo Vám tam uměle zavedou i ostatní linky a prodlouží se cesta všem, co vůbec na nádraží nepotřebují.  A šmatlání v dešti v noci s kufrem je strašně přijemné.  To jak vypadá - to není vina nádraží, ale zacházení s ním,  investicemi a lidmi. Jak vypadalo donedávna hlavní nádraží v Praze že.. A jak vypadá jeho park dnes.. :-) Bronx. Tohle nádraží vydrželo 100 let na nová paštika ve vzduchu s jednou podpěrou vypadá, že po 30 letech spadne.

+1/0
26.8.2014 10:55

L29i61d17k88a 18Z81e50l16i17n63k84o48v35á 2451540873484

A proč bych nemohla petici podepsat i jako přespolní, když jepoužívám denně celý rok? Ať jde už Brno a její magstrát do pr...zadele

+3/−1
22.8.2014 20:03

T45o88m48a77s 31N79o92v19o97t81n50y 3661986548329

Protože tu nemáš volební právo?

0/−1
25.8.2014 0:22

P33a21v51e56l 74M19a79r88e19š 2889833922

Protože nam venkovani nebudou rikat, kde si můžeme postavit nadrazi.A pokud by vám to nevyhovovalo, můžete sedet doma a nejezdit do civilizace.

0/0
9.9.2014 10:15

J62o41s61e37f 82Š88l79o78u67f 1569797588931

Stejně, jako nám nemohli kecat do toho, jestli si změníme jméno ulice Petrská na Havlovu!!

Jó, jenom otázka. Kolik bylo potřeba hlasů, v referendu pořádaném městskou částí, na odsouhlasení této změny ??;-(

0/0
11.9.2014 12:57

J38i43ř52í 93E54u86l60e53r 5818389546526

Tak za prvé - otázka nádraží je především ryze odborná a jako takovou ji mají řešit odborníci spolu s ekonomy. Za druhé - jediná rozumná varianta je odsun nádraží na Brno-jih, jinak se z Brna stane opravdu vesnice na půl cesty z Prahy do Vídně. 314

+4/−1
22.8.2014 16:16

J71a82n 58J83e82m49e16l12k36a 1515410

Naopak, myslím že je to záležitost především lidí. Ovšem žádné pořádné argumenty pro přesun neviděl. Ať si klidně vybudují nějaké další nádraží, ale ať nechají to v centru. A ať se pak dopravci  a zákazníci rozhodnou s kým a kam pojedou.

0/0
22.8.2014 23:02

J18o65s35e72f 25Š31l66o46u66f 1829517158251

Stejně jako je Praha vesnice na půl cesty mezi Vídní a Berlínem ??;-D

0/0
11.9.2014 12:40

P48a78v39e34l 33K85o18l65á10č40e95k 9954284502761

Představte si, kdyby obdobnou záležitost řešili v Praze. Pokud by zde byli zohledněni mimopražští, rázem bychom mohli vyhlásit celostátní referendum, neboť do Prahy jezdí pracovat prakticky celé střední Čechy a dobrá půlka Moravy.

Institut krajských referend dosud nebyl využit, nicméně v jistých věcech jako je např. otázka brněnského nádraží je problematický. Myslím si, že zohlednění požadavku na účast lidí žijících mimo Brno, co dojíždí do Brna za prací, zakládá určitou nerovnost, a to v tom, že je jistě absurdní  a nesmyslné aby obyvatel Brna měl právo se zúčastňovat místního referenda v Honích Kotěhůlkách avšak obyvatel Horních Kotěhůlek, protože dojíždí do Brna za prací, by toto právo měl. Taková nerovnost mi příjde nefér.

+2/0
21.8.2014 15:50

J32o51s96e34f 86Š68l80o70u39f 1859447718701

Pane Koláčku! Kolikrát si myslíte, že já jako Brňák použiji služeb hlavního nádraží v Brně. Mohu Vám to zcela přesně říct, za posledních 16 let jsem to využil jednou, a to proto, že jsem chtěl ukázat vnučce tunely na trase do Blanska.

S ohledem na Vaši logiku, a na frekvenci jízdy vlakem moji, a mé rodiny, klidně mohu tvrdit, že nádraží v Brně vůbec není potřeba, že může být klidně v těch Vašich Horních Kotěhůlkách. No a Brňáci, pokud by chtěli cestovat vlakem, by se mohli k nádraží do Kotěhůlek dopravit třeba na kole.

0/0
11.9.2014 12:53

M11i65c67h54a48l 43B69r76ň77á12k 6654324527658

Možná byste se, soudruzi aktivisti, mohli zeptat pánů Patriků a dalších, kdo celé Nádraží v centru mimojiné financuje... Asi byste se divili, za koho celou dobu kopou a kdo má největší zájem na udržení dnešního humus stavu... Kdopak to asi může být, komupak by skončil výnosný obchod, kdyby se ten bordel konečně uklidil... :-)

+6/−1
21.8.2014 11:34
Foto

D93a76n29i12e26l 69V43a41l54e79n37t43a 4638775498

Podle vzrušené diskuse se utvrzuji v názoru, že o této odborné otázce nemá rozhodovat každý Franta ze zaplivané putyky.

+8/−1
21.8.2014 10:17

V52á88c61l24a17v 98H41r84ů57z61a 3587732976302

jako ostatně o jakékoliv jiné odborné otázce. Když ale on Franta myslí, že je ve všem úplný odborník :)

+1/0
21.8.2014 10:58

P85a74v81e30l 73M14o50r36a69v74e38c 3392569852398

Podle toho jak demagogicky se k situaci staví brněnští politici se utvrzuji v názoru, že o této otázce mají rozhodovat odborníci a ne politici.

Jenže politici, ti mají tu moc..:-(

0/0
21.8.2014 12:16

P21a83v65e30l 33K87o50l50á24č53e33k 9194294662531

Smutnou ironií ale je, že o takových věcech by skutečně měli rozhodovat odborníci, samozřejmě s přihlédnutím k názoru veřejnosti. Jenže tady se aktivistická veřejnost často chová jako nátlaková skupina, jež však současně nenese za důsledky svého činění jakoukoli zodpovědnost. Tu má mít bohužel jen ten nešťastný úředník, vláčený jak politickými tak i aktivistickými tlaky. A ten pak raději nerozhoduje.

+3/0
21.8.2014 15:56

T52o70m22a55s 79N97o17v68o59t36n22y 3821246328839

Odborník je kdo? Ten kdo má stejný názor jako šašek z neziskovky? Pak je tím správným odborníkem? Odborníci už dávno řekli, že nádraží bude nejlepší postavit o kus dál nové, než složitě modernizovat současné. Vyjde to i levněji.

+1/0
25.8.2014 0:24

J60a23n 11J73e72m95e37l49k19a 1795440

Komise složená především ze zástupců města, nějakých úředníků a k tomu nějaký odborník? 50mld je levné?

0/0
26.8.2014 11:13

P59a38v95e64l 83M82o82r26a13v25e83c 3762869322518

Nikoliv. Odborníci v poslední studii řekli, že čistě z pohledu potřeb železnice je jedno kde nádraží bude. Jestli odsunuté anebo u Nových Sadů. Cenově to vyjde taky na stejno.

Odsunuté nádraží má ale negatoivní dopady na město (musí se postavit MHD k němu, dojezdová vzdálenost vzroste, křižovatka na N.Sadech nebude kapacitně stíhat).

P.S.: za odborníky nepovažuju ani ekoteroristy ani politiky kteří šíří bludy co píšete vy.

0/0
27.8.2014 20:36

J33a39n 17J50e73m27e65l62k39a 1325440

radši politik se svými zájmy?

0/0
22.8.2014 23:04

M55a70r25t12i60n 42Z20l29a68t20u14š75k52a 8397654200171

Včera jsem šel na České kolem stánku "žebráků podpisů" pro referendum. Stačilo mi slyšet: "Tady napíšete jméno, adresu a datum narození. Třeba Novák, Nováková 1,... Ale prakticky si tam můžete vymyslet cokoliv". 8-o

+6/−2
21.8.2014 9:48

T10o83m35a78s 31N49o65v29o98t45n61y 3771956978739

Přesně tak a pak mají ještě odvahu řvát, že město pohrdá občany. Já současnému vedení města nefandím, ale všichni ti aktivisti jsou daleko horší.

+8/0
21.8.2014 9:52

T29o37m21a66s 23N52o82v72o56t28n21y 3471576858779

Ještě by stálo se za to ptát, kde berou ti aktivisti peníze, že můžou celé dny žebrat o podpisy... aby se pak nezjistilo, že je platí to zlé město, kraj nebo stát na dotacích a oni přitom proti těm stejným co jim dávají peníze, bojují... tak trochu ti aktivisti připomínají obyvatele Bronxu... akorát místo slova rasismus používají "úřednická zvůle" apod.

+5/−1
21.8.2014 10:01

P83a63v19e65l 78O14d52r23a16z15i94l 6134259797410

Jsou prázdniny, BLIK!

+2/0
21.8.2014 10:11

T32o70m46a83s 47N40o71v52o67t34n36y 3361166668839

Tak to je mají celý rok, BLIK

0/0
25.8.2014 0:26

O90n78d51ř25e81j 52G22r26i92m 7301169307164

Prostě lidé z magistrátu již mají na pozemcích kolem nového nádraží své "zájmy" a rozhodně si nenechají ukrást rodící se slušný byznys, smiřte se s tím, bohužel. Jinak nechápu, proč by se k nové poloze nemohli vyjadřovat všichni včetně přespolních, kteří nádraží také využívají.

+3/−5
21.8.2014 8:34

T70o20m37a12s 40N34o57v74o62t19n55y 3151416948849

Vzhledem k tomu, že referendum bude v Brně a stavba se týká Brna, těžko se můžou vyjadřovat ti, co nemají volební právo v Brně. Že "přespolní" používají nádraží asi více než místní je věc druhá.

A jestli si naivně myslíte, že okolo nádraží v centru nemá nikdo své zájmy, jste mírně řečeno naivní. Aktivisti bojují jen za jiné kapsy než u "odsunutého" nádraží a samozřejmě mají slíbenou podporu když to vyjde.

+4/−3
21.8.2014 10:03

P38a52v96e85l 38O25d35r53a87z42i37l 6284159767250

A jaké kapsy to jsou?

0/0
21.8.2014 10:10

P76a26v33e11l 41B40o31u95c12n58í90k 4302801333455

S odhadem nákladů města (a nás daňových poplatníků) to bude svízel. V obou variantách se sice mluví o cca 41 & 51 mld Kč, ale to jsou jen náklady na přímou železniční infrastrukturu a nezahrnují výkup nemovitostí a pozemků. A zde je právě onen zakopaný pes. V případě varianty nádraží v centru (tedy pod Petrovem) je třeba vykoupit budovu malé Ameriky a přesunout ji (nebo zbourat), vykoupit domy a pozemky Brňanů nutné pro rozšíření tratě z Hlavního nádraží do Židenic, vykoupit domy od lidí, kterým budou vadit tunely pod centrem Brna, pod Kohoutovicemi, dále pozemky a domy nutné pro stavbu mostu přes řeku Svratku u Stránic atd. Plus náklady spojené s výlukou brněnského železničního uzlu na mnoho měsíců, atd.

Porovnání obou variant je zde http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/ a to včetně obrázků tunelů pod Zelným trhem nutných pro Nádraží v centru. Osobně si ale nedokáži dost dobře představit, jak se lze dohodnout se stovkami majitelů domů v samém centru Brna, pod jejichž domy se budou hloubit tunely a pak co chvíli projíždět vlaky. To je, myslím, nerealizovatelné. Ale třebas nám to iniciátoři petice za nádraží v centru, ještě prozradí.

Ale technicky řešitelné jsou obě varinaty.

+7/0
21.8.2014 8:03

P73a95v44e77l 15O80d27r31a93z74i21l 6284799597840

Vedou dnes k nádraží tunely pod Zelňákem? Nevedou, že. Proč by měly vést v budoucnu?

Kromě toho, k ražení tunelů souhlas nějakých majitelů domů nepotřebujete (viz tunely Dobrovského).

Zvýšené náklady pro stavbu? OK, a kolik bude každý rok stát pendlování šalin mezi hlavním nádražím MHD a hlavním železničním nádražím? Naprostá většina těch, kteří to využijí, má šalinkartu, takže nic navíc platit nebudou. Zvedne se už tak vysoké jízdné?

+2/−2
21.8.2014 10:09

J31a14n 98J64e62m42e49l47k93a 1175430

50 mld na nádraží je naprosto hnusná částka.

0/0
22.8.2014 23:09

V12á18c14l56a69v 44H41r80ů80z98a 3217522826202

jedno referendum už tu bylo, účast necelých 25%, z toho 86% pro modenizaci. Když se v Irsku opakovalo referendum o přístupu k EU, tak se tu spousta lidí podivovala, proč to opakují. Proč se teda má opakovat tohle referendum. Je to na počest desátého výročí prvního referenda? A když neprojde toto referendum, tak kolik jich ještě bude?

+6/−1
21.8.2014 7:53

M45i56r83e83k 78Z41á45v87o11d40n84ý 7312147510338

Kdyby nebyl magistrát plný připo... patolízalů, sám by toto referendum vyhlásil a nečekal na to, až se dořeší pár "administrativních" chyb.

+1/−3
21.8.2014 6:29

T57o49m69a71s 78N18o27v47o15t76n86y 3981776858809

Proč by ho měl vyhlásit? Kvůli pár úmyslně nespokojeným aktivistům? A jak dlouho ho bude vyhlašovat? Dokud to nedopadne tak jak si aktivisti přejí? Jedno už bylo, dopadlo pro aktivisti propadákem, další není už potřeba. Je potřeba začít stavět, nejlépe nové nebo řešit rekonstrukci starého, což bude docela problém.

+3/0
21.8.2014 9:53
Foto

P78a31v87e28l 16K58a65m68e62n71í54k 3104767282340

Skromný dotaz. K čemu taková petice je. Příjde mi, že k ničemu.

+5/−2
20.8.2014 21:07

M65i91c17h32a41e38l 49M73e74n91s97i51k 8161956780622

"„V petici skutečně byla uvedena částka 20 až 22 miliard. Vztahovala se však k nákladům Správy železniční dopravní cesty, a ne města, jak to stanovuje zákon,“ zakončil Žára."

 

A hlavně v ní chyběly provize pro "zainteresované" konšely a úředníky, viď, brouku? ;-D

+2/−3
20.8.2014 19:02

T58o17m31a19s 95N12o97v92o66t87n85y 3971266778409

A ty brouku si myslíš, že Patočka a spol. bojují za nesmyslnou variantu pod Petrovem z lásky k lidem? Jen zastupují druhou skupinu těch, co si chtějí přijít na své. Nic víc. Mají za to samozřejmě slíbené pár procent ze zisku. Stejně tak fungují i v případech kdy blokují R43,52, rozšíření D1 přes Brno atd. O lidi nebo nějakou dokonce ekologii jim  nejde a nikdy nešlo.

+2/0
21.8.2014 9:56

M97a22r49t83i78n 75K46r56č41i15l 6550958298649

Betonová lobby mobilizuje

+3/−1
20.8.2014 18:54

T51o68m88a10s 22N47o77v67o32t32n66y 3981496438549

A zelená škodí. Dík, raději tu betonovou, ta aspoň něco vybuduje

+4/0
21.8.2014 9:57

Š40á32r94k43a 92K85n12o31t27k12o25v12á 2750264625

Tohle město není pro mladý?

+3/−1
20.8.2014 18:32

E98d82u42a50r96d 97B85l84a78z98e72k 1753890815845

proč to rozdělovat, kastovat dle věku vůbec???8-o... Není to i protizákoné?!;-€  Prostě je pro lidi! ;-)

+2/0
20.8.2014 19:02

M39i41c91h25a18e19l 22M13e43n62s29i51k 8861836190702

Ano, logika je taková,

že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit.

Protože tady jde o to, kdo si kolik nakrade a ne jestli se ňákej dělňas dostane do hokny hůř a o půlhodinu později.

+7/−5
20.8.2014 19:06

R61o15b33e48r34t 57M51o44t68k55a 4526957709265

Přesně tak, proč by měli lidi chodit jak blbci ze Zvonařky na Hlavni nádraží na šalinu, když by mohli nastoupit na šalinu na zastávce u nového vlakového nádraží.

+4/−3
20.8.2014 22:04

M95a29r45t87i69n 33V86e66r16n49e94r 3486799301550

Vedle. Na Zvonařku tak trochu nejezdí vlaky.

Kdo dnes přijede do Brna vlakem, může přestoupit na MHD na největším uzlu v Brně, ze kterého je každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem. Pokud se nádraží odsune, bude tam v lepším případě jedna tramvajová trať, v horším vůbec nic - stejně jako na té Zvonařce už čtvrt století.

+1/−2
21.8.2014 9:17

P21a11v74e17l 47O66d52r50a57z37i86l 6954329697650

... která je doveze na starej hlavňák a tam budou muset přestupovat. Ó, to je ale promyšlené8-o

0/−2
21.8.2014 10:13

P23e51t85r46a 42N83o63v26á60k32o14v54á 7648376984538

Ano, protože všechny šaliny od nového nádraží dojedou ke starému a dál nepojedou.

0/0
22.8.2014 22:38

P36a95v33e67l 79O45d58r13a73z54i71l 6184119737100

Dál samozřejmě pojedou, jedním až maximálně dvěma směry. A jak jistě víte, těch směrů z hlnádru je podstatně víc.

0/0
28.8.2014 13:25

P27a11v92e97l 19K12o47l46á91č94e49k 9524134912111

"že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit".

Tož to by pak v případě třeba takového referenda v Praze ohledně řešení tamní železniční dopravní infrastruktury  celý přilehlý Středočeský kraj a půlka Moravy co tam dojíždí za prací.  8-o

0/0
21.8.2014 14:33

V24á50c14l10a89v 72H64r88ů29z63a 3477212916692

takže do petice bude potřeba psát školu, nebo zaměstnavatele a ověřovatel to u zaměstnavatele/školy bude muset ověřovat. Navíc u dojíždějících by bylo potřeba překontrolovat, jestli opravdu jezdí vlakem, nebo spíš autobusem/autem.

Protože si myslím, že Brno nemá zapotřebí, aby mu kdejaký přivandrovalec kecal do polohy jeho nádraží.

+2/−1
21.8.2014 8:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.