Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Petici o nádraží v Brně podepisovali mladí a přespolní, tvrdí magistrát

Petici, která volá po referendu o poloze vlakového nádraží v Brně, podepisovali i neplnoletí studenti a lidé s bydlištěm mimo město. Magistrát tak zdůvodnil iniciativě Referendum 2014, proč ji nemůže uznat. Podle zástupců občanské iniciativy jsou výhrady města šikanou a chtějí jeho postup žalovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a52n 28J41e96m75e24l39k93a 1815480

Být obyvatelem Brna, tak si velmi ve volbách pohlídám názory stran na odsun nádraží. Přece není možné takhle házet prachy do kanálu, jen pro to, že to někomu vyhovuje. A současné nádraží je geniální a hezké. Je v centru. Zajeďte se podívat někam, kde na nádraží je někde bokem. Je to hrozná otrava, ztráta času a zbytečné náklady na MHD. Například v Ostravě stejně nakonec vybudovali novou zastávku v centru. Navíc v Brně je perfektní přestupní uzel na tramvaje, který funguje. Nakopejte ty politiky do..

+1/−1
22.8.2014 22:58

T80o10m53a83s 62N45o58v37o26t95n61y 3161116588679

V čem je geniální? V tom že má nedostatečnou kapacitu, vlaky se nevejdou k nástupištím? To že vypadá pořád jako před 40 lety krom prodejen uvnitř? V centru vůbec není potřeba, to je jen výmysl aktivistů.

+1/0
25.8.2014 0:21

J14a15n 75J24e40m70e44l73k34a 1665660

Geniální? Jeho polohou. Do centra a na spoustu míst jdu bez mhd za 40Kč. Což je 10% jízdného vlaku!  (Bude to nahrávka na smeč pro autobusy Jančury, ty budou jezdit dál do centra za jednu cenu)  Chci jet někam dál? Tramvaj mám před nádražím bez přestupu jsem byl do 20 min kde jsem potřeboval.O tom se Ostravě a Praze může zdát.  Chci jít na autobus - jdu kousek pěšky k Jančurovi. O oficiálním autobusovém nádraží ani skoro nevím, že existuje. A to těžiště 100 let vytvářeného tramvajového dopravního uzlu žádný soudruh jedním usnesením neposune.  V čem nestíhá - normálně tam railjet zastavil bez problému - tak o co jde.. V Ostravě Svinově máme taky stejný počet kolejí a to to nádraží nedávno rekonstruovali. Pokud nádraží přesunete, prodloužíte si cestu přestupem o 10 až 20 min.  Což s kufrem a projektorem v dešti je strašně příjemné. Přijdte si to vyzkoušet do Ostravy Svinova za deště večer. Napojení MHD s 20 min periodou mimo špičku. U vás bude v lepším případě co 10m.  Nebo Vám tam uměle zavedou i ostatní linky a prodlouží se cesta všem, co vůbec na nádraží nepotřebují.  A šmatlání v dešti v noci s kufrem je strašně přijemné.  To jak vypadá - to není vina nádraží, ale zacházení s ním,  investicemi a lidmi. Jak vypadalo donedávna hlavní nádraží v Praze že.. A jak vypadá jeho park dnes.. :-) Bronx. Tohle nádraží vydrželo 100 let na nová paštika ve vzduchu s jednou podpěrou vypadá, že po 30 letech spadne.

+1/0
26.8.2014 10:55

L10i59d28k91a 73Z39e48l85i24n63k72o49v25á 2691650483164

A proč bych nemohla petici podepsat i jako přespolní, když jepoužívám denně celý rok? Ať jde už Brno a její magstrát do pr...zadele

+3/−1
22.8.2014 20:03

T37o82m47a22s 64N82o45v53o93t30n57y 3801246988929

Protože tu nemáš volební právo?

0/−1
25.8.2014 0:22

P64a70v70e29l 87M40a80r97e42š 2609423972

Protože nam venkovani nebudou rikat, kde si můžeme postavit nadrazi.A pokud by vám to nevyhovovalo, můžete sedet doma a nejezdit do civilizace.

0/0
9.9.2014 10:15

J47o66s69e86f 56Š32l32o18u50f 1309227158381

Stejně, jako nám nemohli kecat do toho, jestli si změníme jméno ulice Petrská na Havlovu!!

Jó, jenom otázka. Kolik bylo potřeba hlasů, v referendu pořádaném městskou částí, na odsouhlasení této změny ??;-(

0/0
11.9.2014 12:57

J69i20ř58í 39E55u30l53e91r 5538619846886

Tak za prvé - otázka nádraží je především ryze odborná a jako takovou ji mají řešit odborníci spolu s ekonomy. Za druhé - jediná rozumná varianta je odsun nádraží na Brno-jih, jinak se z Brna stane opravdu vesnice na půl cesty z Prahy do Vídně. 314

+4/−1
22.8.2014 16:16

J67a16n 54J93e83m10e55l93k94a 1875310

Naopak, myslím že je to záležitost především lidí. Ovšem žádné pořádné argumenty pro přesun neviděl. Ať si klidně vybudují nějaké další nádraží, ale ať nechají to v centru. A ať se pak dopravci  a zákazníci rozhodnou s kým a kam pojedou.

0/0
22.8.2014 23:02

J71o22s16e59f 11Š92l63o93u59f 1229887428191

Stejně jako je Praha vesnice na půl cesty mezi Vídní a Berlínem ??;-D

0/0
11.9.2014 12:40

P36a16v88e98l 57K19o79l60á25č91e71k 9324764232551

Představte si, kdyby obdobnou záležitost řešili v Praze. Pokud by zde byli zohledněni mimopražští, rázem bychom mohli vyhlásit celostátní referendum, neboť do Prahy jezdí pracovat prakticky celé střední Čechy a dobrá půlka Moravy.

Institut krajských referend dosud nebyl využit, nicméně v jistých věcech jako je např. otázka brněnského nádraží je problematický. Myslím si, že zohlednění požadavku na účast lidí žijících mimo Brno, co dojíždí do Brna za prací, zakládá určitou nerovnost, a to v tom, že je jistě absurdní  a nesmyslné aby obyvatel Brna měl právo se zúčastňovat místního referenda v Honích Kotěhůlkách avšak obyvatel Horních Kotěhůlek, protože dojíždí do Brna za prací, by toto právo měl. Taková nerovnost mi příjde nefér.

+2/0
21.8.2014 15:50

J90o43s26e62f 60Š56l46o90u35f 1939787638291

Pane Koláčku! Kolikrát si myslíte, že já jako Brňák použiji služeb hlavního nádraží v Brně. Mohu Vám to zcela přesně říct, za posledních 16 let jsem to využil jednou, a to proto, že jsem chtěl ukázat vnučce tunely na trase do Blanska.

S ohledem na Vaši logiku, a na frekvenci jízdy vlakem moji, a mé rodiny, klidně mohu tvrdit, že nádraží v Brně vůbec není potřeba, že může být klidně v těch Vašich Horních Kotěhůlkách. No a Brňáci, pokud by chtěli cestovat vlakem, by se mohli k nádraží do Kotěhůlek dopravit třeba na kole.

0/0
11.9.2014 12:53

M75i62c60h27a54l 45B74r29ň93á78k 6134254977948

Možná byste se, soudruzi aktivisti, mohli zeptat pánů Patriků a dalších, kdo celé Nádraží v centru mimojiné financuje... Asi byste se divili, za koho celou dobu kopou a kdo má největší zájem na udržení dnešního humus stavu... Kdopak to asi může být, komupak by skončil výnosný obchod, kdyby se ten bordel konečně uklidil... :-)

+6/−1
21.8.2014 11:34
Foto

D98a60n27i20e59l 47V41a98l64e52n50t82a 4418365348

Podle vzrušené diskuse se utvrzuji v názoru, že o této odborné otázce nemá rozhodovat každý Franta ze zaplivané putyky.

+8/−1
21.8.2014 10:17

V79á81c56l28a43v 70H55r96ů12z81a 3437512266912

jako ostatně o jakékoliv jiné odborné otázce. Když ale on Franta myslí, že je ve všem úplný odborník :)

+1/0
21.8.2014 10:58

P47a26v11e42l 46M85o52r93a94v24e21c 3772919302348

Podle toho jak demagogicky se k situaci staví brněnští politici se utvrzuji v názoru, že o této otázce mají rozhodovat odborníci a ne politici.

Jenže politici, ti mají tu moc..:-(

0/0
21.8.2014 12:16

P91a74v63e28l 10K60o18l56á28č95e23k 9644194112271

Smutnou ironií ale je, že o takových věcech by skutečně měli rozhodovat odborníci, samozřejmě s přihlédnutím k názoru veřejnosti. Jenže tady se aktivistická veřejnost často chová jako nátlaková skupina, jež však současně nenese za důsledky svého činění jakoukoli zodpovědnost. Tu má mít bohužel jen ten nešťastný úředník, vláčený jak politickými tak i aktivistickými tlaky. A ten pak raději nerozhoduje.

+3/0
21.8.2014 15:56

T22o30m39a66s 28N65o97v87o46t22n22y 3111886358939

Odborník je kdo? Ten kdo má stejný názor jako šašek z neziskovky? Pak je tím správným odborníkem? Odborníci už dávno řekli, že nádraží bude nejlepší postavit o kus dál nové, než složitě modernizovat současné. Vyjde to i levněji.

+1/0
25.8.2014 0:24

J50a94n 90J77e11m30e35l94k96a 1955330

Komise složená především ze zástupců města, nějakých úředníků a k tomu nějaký odborník? 50mld je levné?

0/0
26.8.2014 11:13

P61a91v40e28l 73M31o64r38a94v55e79c 3132839222798

Nikoliv. Odborníci v poslední studii řekli, že čistě z pohledu potřeb železnice je jedno kde nádraží bude. Jestli odsunuté anebo u Nových Sadů. Cenově to vyjde taky na stejno.

Odsunuté nádraží má ale negatoivní dopady na město (musí se postavit MHD k němu, dojezdová vzdálenost vzroste, křižovatka na N.Sadech nebude kapacitně stíhat).

P.S.: za odborníky nepovažuju ani ekoteroristy ani politiky kteří šíří bludy co píšete vy.

0/0
27.8.2014 20:36

J72a74n 92J16e19m22e64l50k93a 1915380

radši politik se svými zájmy?

0/0
22.8.2014 23:04

M23a14r31t87i68n 46Z35l98a90t75u33š17k26a 8667314840511

Včera jsem šel na České kolem stánku "žebráků podpisů" pro referendum. Stačilo mi slyšet: "Tady napíšete jméno, adresu a datum narození. Třeba Novák, Nováková 1,... Ale prakticky si tam můžete vymyslet cokoliv". 8-o

+6/−2
21.8.2014 9:48

T81o69m32a26s 84N94o20v23o39t55n11y 3411326788369

Přesně tak a pak mají ještě odvahu řvát, že město pohrdá občany. Já současnému vedení města nefandím, ale všichni ti aktivisti jsou daleko horší.

+8/0
21.8.2014 9:52

T96o85m62a28s 12N95o63v14o79t75n94y 3231506888509

Ještě by stálo se za to ptát, kde berou ti aktivisti peníze, že můžou celé dny žebrat o podpisy... aby se pak nezjistilo, že je platí to zlé město, kraj nebo stát na dotacích a oni přitom proti těm stejným co jim dávají peníze, bojují... tak trochu ti aktivisti připomínají obyvatele Bronxu... akorát místo slova rasismus používají "úřednická zvůle" apod.

+5/−1
21.8.2014 10:01

P34a49v88e48l 65O98d80r25a82z57i29l 6554459667970

Jsou prázdniny, BLIK!

+2/0
21.8.2014 10:11

T12o15m22a14s 15N30o13v27o15t74n85y 3561806368439

Tak to je mají celý rok, BLIK

0/0
25.8.2014 0:26

O69n70d33ř90e89j 12G59r17i94m 7781779397274

Prostě lidé z magistrátu již mají na pozemcích kolem nového nádraží své "zájmy" a rozhodně si nenechají ukrást rodící se slušný byznys, smiřte se s tím, bohužel. Jinak nechápu, proč by se k nové poloze nemohli vyjadřovat všichni včetně přespolních, kteří nádraží také využívají.

+3/−5
21.8.2014 8:34

T60o13m92a58s 90N74o70v73o20t33n83y 3741476918189

Vzhledem k tomu, že referendum bude v Brně a stavba se týká Brna, těžko se můžou vyjadřovat ti, co nemají volební právo v Brně. Že "přespolní" používají nádraží asi více než místní je věc druhá.

A jestli si naivně myslíte, že okolo nádraží v centru nemá nikdo své zájmy, jste mírně řečeno naivní. Aktivisti bojují jen za jiné kapsy než u "odsunutého" nádraží a samozřejmě mají slíbenou podporu když to vyjde.

+4/−3
21.8.2014 10:03

P21a32v38e20l 90O90d66r27a95z38i71l 6294339747940

A jaké kapsy to jsou?

0/0
21.8.2014 10:10

P53a11v36e53l 35B40o14u22c46n57í52k 4672311783255

S odhadem nákladů města (a nás daňových poplatníků) to bude svízel. V obou variantách se sice mluví o cca 41 & 51 mld Kč, ale to jsou jen náklady na přímou železniční infrastrukturu a nezahrnují výkup nemovitostí a pozemků. A zde je právě onen zakopaný pes. V případě varianty nádraží v centru (tedy pod Petrovem) je třeba vykoupit budovu malé Ameriky a přesunout ji (nebo zbourat), vykoupit domy a pozemky Brňanů nutné pro rozšíření tratě z Hlavního nádraží do Židenic, vykoupit domy od lidí, kterým budou vadit tunely pod centrem Brna, pod Kohoutovicemi, dále pozemky a domy nutné pro stavbu mostu přes řeku Svratku u Stránic atd. Plus náklady spojené s výlukou brněnského železničního uzlu na mnoho měsíců, atd.

Porovnání obou variant je zde http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/ a to včetně obrázků tunelů pod Zelným trhem nutných pro Nádraží v centru. Osobně si ale nedokáži dost dobře představit, jak se lze dohodnout se stovkami majitelů domů v samém centru Brna, pod jejichž domy se budou hloubit tunely a pak co chvíli projíždět vlaky. To je, myslím, nerealizovatelné. Ale třebas nám to iniciátoři petice za nádraží v centru, ještě prozradí.

Ale technicky řešitelné jsou obě varinaty.

+7/0
21.8.2014 8:03

P79a67v72e49l 25O13d21r60a43z87i88l 6834699827950

Vedou dnes k nádraží tunely pod Zelňákem? Nevedou, že. Proč by měly vést v budoucnu?

Kromě toho, k ražení tunelů souhlas nějakých majitelů domů nepotřebujete (viz tunely Dobrovského).

Zvýšené náklady pro stavbu? OK, a kolik bude každý rok stát pendlování šalin mezi hlavním nádražím MHD a hlavním železničním nádražím? Naprostá většina těch, kteří to využijí, má šalinkartu, takže nic navíc platit nebudou. Zvedne se už tak vysoké jízdné?

+2/−2
21.8.2014 10:09

J30a69n 46J65e96m52e70l35k54a 1605680

50 mld na nádraží je naprosto hnusná částka.

0/0
22.8.2014 23:09

V64á17c40l75a21v 98H53r56ů22z67a 3187722416162

jedno referendum už tu bylo, účast necelých 25%, z toho 86% pro modenizaci. Když se v Irsku opakovalo referendum o přístupu k EU, tak se tu spousta lidí podivovala, proč to opakují. Proč se teda má opakovat tohle referendum. Je to na počest desátého výročí prvního referenda? A když neprojde toto referendum, tak kolik jich ještě bude?

+6/−1
21.8.2014 7:53

M64i26r66e70k 39Z19á44v74o80d59n98ý 7952957330638

Kdyby nebyl magistrát plný připo... patolízalů, sám by toto referendum vyhlásil a nečekal na to, až se dořeší pár "administrativních" chyb.

+1/−3
21.8.2014 6:29

T21o12m65a18s 48N90o21v16o86t74n30y 3741956508889

Proč by ho měl vyhlásit? Kvůli pár úmyslně nespokojeným aktivistům? A jak dlouho ho bude vyhlašovat? Dokud to nedopadne tak jak si aktivisti přejí? Jedno už bylo, dopadlo pro aktivisti propadákem, další není už potřeba. Je potřeba začít stavět, nejlépe nové nebo řešit rekonstrukci starého, což bude docela problém.

+3/0
21.8.2014 9:53

P65a52v78e93l 66K43a35m60e73n10í68k 3674217162210

Skromný dotaz. K čemu taková petice je. Příjde mi, že k ničemu.

+5/−2
20.8.2014 21:07

M10i96c87h47a73e76l 95M66e54n40s44i50k 8701296500532

"„V petici skutečně byla uvedena částka 20 až 22 miliard. Vztahovala se však k nákladům Správy železniční dopravní cesty, a ne města, jak to stanovuje zákon,“ zakončil Žára."

 

A hlavně v ní chyběly provize pro "zainteresované" konšely a úředníky, viď, brouku? ;-D

+2/−3
20.8.2014 19:02

T90o94m85a91s 65N69o44v59o63t51n44y 3541116368899

A ty brouku si myslíš, že Patočka a spol. bojují za nesmyslnou variantu pod Petrovem z lásky k lidem? Jen zastupují druhou skupinu těch, co si chtějí přijít na své. Nic víc. Mají za to samozřejmě slíbené pár procent ze zisku. Stejně tak fungují i v případech kdy blokují R43,52, rozšíření D1 přes Brno atd. O lidi nebo nějakou dokonce ekologii jim  nejde a nikdy nešlo.

+2/0
21.8.2014 9:56

M24a27r48t11i53n 78K38r95č57i30l 6110188738269

Betonová lobby mobilizuje

+3/−1
20.8.2014 18:54

T88o43m64a86s 18N12o96v75o56t57n57y 3611436458469

A zelená škodí. Dík, raději tu betonovou, ta aspoň něco vybuduje

+4/0
21.8.2014 9:57

Š85á81r48k15a 38K90n71o42t32k91o32v89á 2860214745

Tohle město není pro mladý?

+3/−1
20.8.2014 18:32

E76d35u78a72r55d 49B46l77a54z77e42k 1613830135645

proč to rozdělovat, kastovat dle věku vůbec???8-o... Není to i protizákoné?!;-€  Prostě je pro lidi! ;-)

+2/0
20.8.2014 19:02

M66i95c88h90a28e39l 39M75e51n34s65i53k 8771746420352

Ano, logika je taková,

že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit.

Protože tady jde o to, kdo si kolik nakrade a ne jestli se ňákej dělňas dostane do hokny hůř a o půlhodinu později.

+7/−5
20.8.2014 19:06

R70o95b82e12r18t 25M64o89t67k53a 4296647129735

Přesně tak, proč by měli lidi chodit jak blbci ze Zvonařky na Hlavni nádraží na šalinu, když by mohli nastoupit na šalinu na zastávce u nového vlakového nádraží.

+4/−3
20.8.2014 22:04

M33a74r52t41i72n 92V60e20r69n50e20r 3816119971220

Vedle. Na Zvonařku tak trochu nejezdí vlaky.

Kdo dnes přijede do Brna vlakem, může přestoupit na MHD na největším uzlu v Brně, ze kterého je každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem. Pokud se nádraží odsune, bude tam v lepším případě jedna tramvajová trať, v horším vůbec nic - stejně jako na té Zvonařce už čtvrt století.

+1/−2
21.8.2014 9:17

P24a74v81e70l 75O33d45r28a22z96i23l 6754349877540

... která je doveze na starej hlavňák a tam budou muset přestupovat. Ó, to je ale promyšlené8-o

0/−2
21.8.2014 10:13

P15e63t33r19a 60N71o92v66á14k90o24v88á 7948846884938

Ano, protože všechny šaliny od nového nádraží dojedou ke starému a dál nepojedou.

0/0
22.8.2014 22:38

P49a82v28e91l 29O82d45r88a75z19i97l 6274539277870

Dál samozřejmě pojedou, jedním až maximálně dvěma směry. A jak jistě víte, těch směrů z hlnádru je podstatně víc.

0/0
28.8.2014 13:25

P95a86v60e88l 48K87o43l92á31č98e85k 9854854852381

"že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit".

Tož to by pak v případě třeba takového referenda v Praze ohledně řešení tamní železniční dopravní infrastruktury  celý přilehlý Středočeský kraj a půlka Moravy co tam dojíždí za prací.  8-o

0/0
21.8.2014 14:33

V95á44c93l15a92v 92H88r98ů78z94a 3647152646432

takže do petice bude potřeba psát školu, nebo zaměstnavatele a ověřovatel to u zaměstnavatele/školy bude muset ověřovat. Navíc u dojíždějících by bylo potřeba překontrolovat, jestli opravdu jezdí vlakem, nebo spíš autobusem/autem.

Protože si myslím, že Brno nemá zapotřebí, aby mu kdejaký přivandrovalec kecal do polohy jeho nádraží.

+2/−1
21.8.2014 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.