Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Petici o nádraží v Brně podepisovali mladí a přespolní, tvrdí magistrát

Petici, která volá po referendu o poloze vlakového nádraží v Brně, podepisovali i neplnoletí studenti a lidé s bydlištěm mimo město. Magistrát tak zdůvodnil iniciativě Referendum 2014, proč ji nemůže uznat. Podle zástupců občanské iniciativy jsou výhrady města šikanou a chtějí jeho postup žalovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a55n 81J12e53m62e93l68k45a 1985200

Být obyvatelem Brna, tak si velmi ve volbách pohlídám názory stran na odsun nádraží. Přece není možné takhle házet prachy do kanálu, jen pro to, že to někomu vyhovuje. A současné nádraží je geniální a hezké. Je v centru. Zajeďte se podívat někam, kde na nádraží je někde bokem. Je to hrozná otrava, ztráta času a zbytečné náklady na MHD. Například v Ostravě stejně nakonec vybudovali novou zastávku v centru. Navíc v Brně je perfektní přestupní uzel na tramvaje, který funguje. Nakopejte ty politiky do..

+1/−1
22.8.2014 22:58

T46o54m48a75s 89N47o33v84o56t42n61y 3311446158299

V čem je geniální? V tom že má nedostatečnou kapacitu, vlaky se nevejdou k nástupištím? To že vypadá pořád jako před 40 lety krom prodejen uvnitř? V centru vůbec není potřeba, to je jen výmysl aktivistů.

+1/0
25.8.2014 0:21

J86a34n 16J14e10m68e44l56k40a 1335880

Geniální? Jeho polohou. Do centra a na spoustu míst jdu bez mhd za 40Kč. Což je 10% jízdného vlaku!  (Bude to nahrávka na smeč pro autobusy Jančury, ty budou jezdit dál do centra za jednu cenu)  Chci jet někam dál? Tramvaj mám před nádražím bez přestupu jsem byl do 20 min kde jsem potřeboval.O tom se Ostravě a Praze může zdát.  Chci jít na autobus - jdu kousek pěšky k Jančurovi. O oficiálním autobusovém nádraží ani skoro nevím, že existuje. A to těžiště 100 let vytvářeného tramvajového dopravního uzlu žádný soudruh jedním usnesením neposune.  V čem nestíhá - normálně tam railjet zastavil bez problému - tak o co jde.. V Ostravě Svinově máme taky stejný počet kolejí a to to nádraží nedávno rekonstruovali. Pokud nádraží přesunete, prodloužíte si cestu přestupem o 10 až 20 min.  Což s kufrem a projektorem v dešti je strašně příjemné. Přijdte si to vyzkoušet do Ostravy Svinova za deště večer. Napojení MHD s 20 min periodou mimo špičku. U vás bude v lepším případě co 10m.  Nebo Vám tam uměle zavedou i ostatní linky a prodlouží se cesta všem, co vůbec na nádraží nepotřebují.  A šmatlání v dešti v noci s kufrem je strašně přijemné.  To jak vypadá - to není vina nádraží, ale zacházení s ním,  investicemi a lidmi. Jak vypadalo donedávna hlavní nádraží v Praze že.. A jak vypadá jeho park dnes.. :-) Bronx. Tohle nádraží vydrželo 100 let na nová paštika ve vzduchu s jednou podpěrou vypadá, že po 30 letech spadne.

+1/0
26.8.2014 10:55

L68i86d84k12a 30Z81e94l38i25n19k44o22v40á 2321870263664

A proč bych nemohla petici podepsat i jako přespolní, když jepoužívám denně celý rok? Ať jde už Brno a její magstrát do pr...zadele

+3/−1
22.8.2014 20:03

T23o60m33a46s 95N34o74v69o62t40n98y 3501126978179

Protože tu nemáš volební právo?

0/−1
25.8.2014 0:22

P52a11v77e46l 10M53a22r79e35š 2159883202

Protože nam venkovani nebudou rikat, kde si můžeme postavit nadrazi.A pokud by vám to nevyhovovalo, můžete sedet doma a nejezdit do civilizace.

0/0
9.9.2014 10:15

J52o22s75e80f 21Š52l76o42u79f 1989517718621

Stejně, jako nám nemohli kecat do toho, jestli si změníme jméno ulice Petrská na Havlovu!!

Jó, jenom otázka. Kolik bylo potřeba hlasů, v referendu pořádaném městskou částí, na odsouhlasení této změny ??;-(

0/0
11.9.2014 12:57

J19i42ř66í 50E95u87l23e20r 5368689396546

Tak za prvé - otázka nádraží je především ryze odborná a jako takovou ji mají řešit odborníci spolu s ekonomy. Za druhé - jediná rozumná varianta je odsun nádraží na Brno-jih, jinak se z Brna stane opravdu vesnice na půl cesty z Prahy do Vídně. 314

+4/−1
22.8.2014 16:16

J51a25n 22J10e80m96e41l16k23a 1315560

Naopak, myslím že je to záležitost především lidí. Ovšem žádné pořádné argumenty pro přesun neviděl. Ať si klidně vybudují nějaké další nádraží, ale ať nechají to v centru. A ať se pak dopravci  a zákazníci rozhodnou s kým a kam pojedou.

0/0
22.8.2014 23:02

J86o59s87e97f 34Š64l37o52u58f 1159837908211

Stejně jako je Praha vesnice na půl cesty mezi Vídní a Berlínem ??;-D

0/0
11.9.2014 12:40

P55a38v39e27l 75K98o26l52á46č36e69k 9364644422971

Představte si, kdyby obdobnou záležitost řešili v Praze. Pokud by zde byli zohledněni mimopražští, rázem bychom mohli vyhlásit celostátní referendum, neboť do Prahy jezdí pracovat prakticky celé střední Čechy a dobrá půlka Moravy.

Institut krajských referend dosud nebyl využit, nicméně v jistých věcech jako je např. otázka brněnského nádraží je problematický. Myslím si, že zohlednění požadavku na účast lidí žijících mimo Brno, co dojíždí do Brna za prací, zakládá určitou nerovnost, a to v tom, že je jistě absurdní  a nesmyslné aby obyvatel Brna měl právo se zúčastňovat místního referenda v Honích Kotěhůlkách avšak obyvatel Horních Kotěhůlek, protože dojíždí do Brna za prací, by toto právo měl. Taková nerovnost mi příjde nefér.

+2/0
21.8.2014 15:50

J11o19s64e48f 86Š85l79o89u17f 1889877558971

Pane Koláčku! Kolikrát si myslíte, že já jako Brňák použiji služeb hlavního nádraží v Brně. Mohu Vám to zcela přesně říct, za posledních 16 let jsem to využil jednou, a to proto, že jsem chtěl ukázat vnučce tunely na trase do Blanska.

S ohledem na Vaši logiku, a na frekvenci jízdy vlakem moji, a mé rodiny, klidně mohu tvrdit, že nádraží v Brně vůbec není potřeba, že může být klidně v těch Vašich Horních Kotěhůlkách. No a Brňáci, pokud by chtěli cestovat vlakem, by se mohli k nádraží do Kotěhůlek dopravit třeba na kole.

0/0
11.9.2014 12:53

M26i79c48h66a34l 10B54r51ň66á23k 6404244157138

Možná byste se, soudruzi aktivisti, mohli zeptat pánů Patriků a dalších, kdo celé Nádraží v centru mimojiné financuje... Asi byste se divili, za koho celou dobu kopou a kdo má největší zájem na udržení dnešního humus stavu... Kdopak to asi může být, komupak by skončil výnosný obchod, kdyby se ten bordel konečně uklidil... :-)

+6/−1
21.8.2014 11:34
Foto

D49a33n28i70e68l 32V39a51l48e49n45t13a 4358745488

Podle vzrušené diskuse se utvrzuji v názoru, že o této odborné otázce nemá rozhodovat každý Franta ze zaplivané putyky.

+8/−1
21.8.2014 10:17

V32á37c86l52a27v 36H66r86ů12z12a 3637862566432

jako ostatně o jakékoliv jiné odborné otázce. Když ale on Franta myslí, že je ve všem úplný odborník :)

+1/0
21.8.2014 10:58

P95a34v33e81l 81M39o66r88a28v28e33c 3682739402978

Podle toho jak demagogicky se k situaci staví brněnští politici se utvrzuji v názoru, že o této otázce mají rozhodovat odborníci a ne politici.

Jenže politici, ti mají tu moc..:-(

0/0
21.8.2014 12:16

P31a31v74e79l 13K44o84l52á70č86e76k 9824454252681

Smutnou ironií ale je, že o takových věcech by skutečně měli rozhodovat odborníci, samozřejmě s přihlédnutím k názoru veřejnosti. Jenže tady se aktivistická veřejnost často chová jako nátlaková skupina, jež však současně nenese za důsledky svého činění jakoukoli zodpovědnost. Tu má mít bohužel jen ten nešťastný úředník, vláčený jak politickými tak i aktivistickými tlaky. A ten pak raději nerozhoduje.

+3/0
21.8.2014 15:56

T15o44m81a17s 52N25o21v31o53t44n80y 3421196688299

Odborník je kdo? Ten kdo má stejný názor jako šašek z neziskovky? Pak je tím správným odborníkem? Odborníci už dávno řekli, že nádraží bude nejlepší postavit o kus dál nové, než složitě modernizovat současné. Vyjde to i levněji.

+1/0
25.8.2014 0:24

J58a61n 35J88e79m80e88l17k52a 1975200

Komise složená především ze zástupců města, nějakých úředníků a k tomu nějaký odborník? 50mld je levné?

0/0
26.8.2014 11:13

P80a62v93e15l 55M31o73r59a23v87e85c 3662869812208

Nikoliv. Odborníci v poslední studii řekli, že čistě z pohledu potřeb železnice je jedno kde nádraží bude. Jestli odsunuté anebo u Nových Sadů. Cenově to vyjde taky na stejno.

Odsunuté nádraží má ale negatoivní dopady na město (musí se postavit MHD k němu, dojezdová vzdálenost vzroste, křižovatka na N.Sadech nebude kapacitně stíhat).

P.S.: za odborníky nepovažuju ani ekoteroristy ani politiky kteří šíří bludy co píšete vy.

0/0
27.8.2014 20:36

J98a31n 44J32e12m75e83l51k37a 1245570

radši politik se svými zájmy?

0/0
22.8.2014 23:04

M55a45r86t25i37n 39Z18l42a43t57u36š47k87a 8587684590541

Včera jsem šel na České kolem stánku "žebráků podpisů" pro referendum. Stačilo mi slyšet: "Tady napíšete jméno, adresu a datum narození. Třeba Novák, Nováková 1,... Ale prakticky si tam můžete vymyslet cokoliv". 8-o

+6/−2
21.8.2014 9:48

T40o72m94a48s 16N68o80v67o71t30n94y 3431966218659

Přesně tak a pak mají ještě odvahu řvát, že město pohrdá občany. Já současnému vedení města nefandím, ale všichni ti aktivisti jsou daleko horší.

+8/0
21.8.2014 9:52

T89o97m74a37s 71N97o60v56o57t54n48y 3611726828559

Ještě by stálo se za to ptát, kde berou ti aktivisti peníze, že můžou celé dny žebrat o podpisy... aby se pak nezjistilo, že je platí to zlé město, kraj nebo stát na dotacích a oni přitom proti těm stejným co jim dávají peníze, bojují... tak trochu ti aktivisti připomínají obyvatele Bronxu... akorát místo slova rasismus používají "úřednická zvůle" apod.

+5/−1
21.8.2014 10:01

P72a43v26e39l 21O64d29r18a49z75i16l 6574659187230

Jsou prázdniny, BLIK!

+2/0
21.8.2014 10:11

T97o46m46a70s 57N89o83v40o86t56n78y 3261466938679

Tak to je mají celý rok, BLIK

0/0
25.8.2014 0:26

O16n18d83ř25e57j 61G27r67i10m 7111709897354

Prostě lidé z magistrátu již mají na pozemcích kolem nového nádraží své "zájmy" a rozhodně si nenechají ukrást rodící se slušný byznys, smiřte se s tím, bohužel. Jinak nechápu, proč by se k nové poloze nemohli vyjadřovat všichni včetně přespolních, kteří nádraží také využívají.

+3/−5
21.8.2014 8:34

T60o65m49a94s 47N44o55v12o25t12n35y 3651886128389

Vzhledem k tomu, že referendum bude v Brně a stavba se týká Brna, těžko se můžou vyjadřovat ti, co nemají volební právo v Brně. Že "přespolní" používají nádraží asi více než místní je věc druhá.

A jestli si naivně myslíte, že okolo nádraží v centru nemá nikdo své zájmy, jste mírně řečeno naivní. Aktivisti bojují jen za jiné kapsy než u "odsunutého" nádraží a samozřejmě mají slíbenou podporu když to vyjde.

+4/−3
21.8.2014 10:03

P82a41v48e81l 24O81d68r97a72z49i59l 6604809777460

A jaké kapsy to jsou?

0/0
21.8.2014 10:10

P68a85v98e57l 78B31o16u83c77n12í47k 4642901163575

S odhadem nákladů města (a nás daňových poplatníků) to bude svízel. V obou variantách se sice mluví o cca 41 & 51 mld Kč, ale to jsou jen náklady na přímou železniční infrastrukturu a nezahrnují výkup nemovitostí a pozemků. A zde je právě onen zakopaný pes. V případě varianty nádraží v centru (tedy pod Petrovem) je třeba vykoupit budovu malé Ameriky a přesunout ji (nebo zbourat), vykoupit domy a pozemky Brňanů nutné pro rozšíření tratě z Hlavního nádraží do Židenic, vykoupit domy od lidí, kterým budou vadit tunely pod centrem Brna, pod Kohoutovicemi, dále pozemky a domy nutné pro stavbu mostu přes řeku Svratku u Stránic atd. Plus náklady spojené s výlukou brněnského železničního uzlu na mnoho měsíců, atd.

Porovnání obou variant je zde http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/ a to včetně obrázků tunelů pod Zelným trhem nutných pro Nádraží v centru. Osobně si ale nedokáži dost dobře představit, jak se lze dohodnout se stovkami majitelů domů v samém centru Brna, pod jejichž domy se budou hloubit tunely a pak co chvíli projíždět vlaky. To je, myslím, nerealizovatelné. Ale třebas nám to iniciátoři petice za nádraží v centru, ještě prozradí.

Ale technicky řešitelné jsou obě varinaty.

+7/0
21.8.2014 8:03

P58a68v58e87l 84O68d62r88a74z53i90l 6664759547860

Vedou dnes k nádraží tunely pod Zelňákem? Nevedou, že. Proč by měly vést v budoucnu?

Kromě toho, k ražení tunelů souhlas nějakých majitelů domů nepotřebujete (viz tunely Dobrovského).

Zvýšené náklady pro stavbu? OK, a kolik bude každý rok stát pendlování šalin mezi hlavním nádražím MHD a hlavním železničním nádražím? Naprostá většina těch, kteří to využijí, má šalinkartu, takže nic navíc platit nebudou. Zvedne se už tak vysoké jízdné?

+2/−2
21.8.2014 10:09

J82a74n 33J77e42m49e65l40k33a 1175750

50 mld na nádraží je naprosto hnusná částka.

0/0
22.8.2014 23:09

V56á69c78l75a26v 77H91r25ů90z90a 3127912926772

jedno referendum už tu bylo, účast necelých 25%, z toho 86% pro modenizaci. Když se v Irsku opakovalo referendum o přístupu k EU, tak se tu spousta lidí podivovala, proč to opakují. Proč se teda má opakovat tohle referendum. Je to na počest desátého výročí prvního referenda? A když neprojde toto referendum, tak kolik jich ještě bude?

+6/−1
21.8.2014 7:53

M16i96r34e14k 86Z63á39v39o89d29n72ý 7412227720188

Kdyby nebyl magistrát plný připo... patolízalů, sám by toto referendum vyhlásil a nečekal na to, až se dořeší pár "administrativních" chyb.

+1/−3
21.8.2014 6:29

T91o38m35a79s 18N21o91v19o97t36n23y 3741606638959

Proč by ho měl vyhlásit? Kvůli pár úmyslně nespokojeným aktivistům? A jak dlouho ho bude vyhlašovat? Dokud to nedopadne tak jak si aktivisti přejí? Jedno už bylo, dopadlo pro aktivisti propadákem, další není už potřeba. Je potřeba začít stavět, nejlépe nové nebo řešit rekonstrukci starého, což bude docela problém.

+3/0
21.8.2014 9:53

P80a81v39e10l 36K51a41m35e45n52í45k 3264787592130

Skromný dotaz. K čemu taková petice je. Příjde mi, že k ničemu.

+5/−2
20.8.2014 21:07

M84i64c28h16a97e62l 76M21e84n65s23i86k 8351766730872

"„V petici skutečně byla uvedena částka 20 až 22 miliard. Vztahovala se však k nákladům Správy železniční dopravní cesty, a ne města, jak to stanovuje zákon,“ zakončil Žára."

 

A hlavně v ní chyběly provize pro "zainteresované" konšely a úředníky, viď, brouku? ;-D

+2/−3
20.8.2014 19:02

T78o75m93a48s 89N11o22v46o66t59n12y 3881366718949

A ty brouku si myslíš, že Patočka a spol. bojují za nesmyslnou variantu pod Petrovem z lásky k lidem? Jen zastupují druhou skupinu těch, co si chtějí přijít na své. Nic víc. Mají za to samozřejmě slíbené pár procent ze zisku. Stejně tak fungují i v případech kdy blokují R43,52, rozšíření D1 přes Brno atd. O lidi nebo nějakou dokonce ekologii jim  nejde a nikdy nešlo.

+2/0
21.8.2014 9:56

M23a59r94t51i57n 56K54r64č42i13l 6690548438229

Betonová lobby mobilizuje

+3/−1
20.8.2014 18:54

T64o16m57a71s 64N66o49v84o21t22n82y 3521806498479

A zelená škodí. Dík, raději tu betonovou, ta aspoň něco vybuduje

+4/0
21.8.2014 9:57

Š86á84r22k70a 10K37n39o35t25k41o33v21á 2600444295

Tohle město není pro mladý?

+3/−1
20.8.2014 18:32

E56d77u33a11r53d 53B27l71a14z54e37k 1473810685145

proč to rozdělovat, kastovat dle věku vůbec???8-o... Není to i protizákoné?!;-€  Prostě je pro lidi! ;-)

+2/0
20.8.2014 19:02

M74i15c26h81a25e84l 41M72e22n37s75i32k 8551326420382

Ano, logika je taková,

že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit.

Protože tady jde o to, kdo si kolik nakrade a ne jestli se ňákej dělňas dostane do hokny hůř a o půlhodinu později.

+7/−5
20.8.2014 19:06

R33o76b92e35r74t 57M47o93t16k69a 4226177259715

Přesně tak, proč by měli lidi chodit jak blbci ze Zvonařky na Hlavni nádraží na šalinu, když by mohli nastoupit na šalinu na zastávce u nového vlakového nádraží.

+4/−3
20.8.2014 22:04

M88a57r65t20i66n 28V93e78r28n44e25r 3146219731760

Vedle. Na Zvonařku tak trochu nejezdí vlaky.

Kdo dnes přijede do Brna vlakem, může přestoupit na MHD na největším uzlu v Brně, ze kterého je každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem. Pokud se nádraží odsune, bude tam v lepším případě jedna tramvajová trať, v horším vůbec nic - stejně jako na té Zvonařce už čtvrt století.

+1/−2
21.8.2014 9:17

P30a70v49e71l 25O13d70r88a42z39i27l 6664329757550

... která je doveze na starej hlavňák a tam budou muset přestupovat. Ó, to je ale promyšlené8-o

0/−2
21.8.2014 10:13

P72e33t56r49a 47N28o66v45á65k24o44v54á 7578586204698

Ano, protože všechny šaliny od nového nádraží dojedou ke starému a dál nepojedou.

0/0
22.8.2014 22:38

P46a72v26e84l 98O72d45r10a68z27i67l 6324809487600

Dál samozřejmě pojedou, jedním až maximálně dvěma směry. A jak jistě víte, těch směrů z hlnádru je podstatně víc.

0/0
28.8.2014 13:25

P70a12v72e70l 90K57o70l35á57č63e34k 9824564802571

"že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit".

Tož to by pak v případě třeba takového referenda v Praze ohledně řešení tamní železniční dopravní infrastruktury  celý přilehlý Středočeský kraj a půlka Moravy co tam dojíždí za prací.  8-o

0/0
21.8.2014 14:33

V23á40c31l68a80v 93H15r89ů55z10a 3867562806302

takže do petice bude potřeba psát školu, nebo zaměstnavatele a ověřovatel to u zaměstnavatele/školy bude muset ověřovat. Navíc u dojíždějících by bylo potřeba překontrolovat, jestli opravdu jezdí vlakem, nebo spíš autobusem/autem.

Protože si myslím, že Brno nemá zapotřebí, aby mu kdejaký přivandrovalec kecal do polohy jeho nádraží.

+2/−1
21.8.2014 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.