Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čelní střet a šest zraněných. Předjíždějící řidič se nestihl zařadit

Špatný odhad řidiče opelu zavinil v neděli v podvečer vážnou nehodu, při které se zranilo šest lidí, z toho dvě děti. Šofér na hlavním tahu mezi Brnem a Uherským Hradištěm nezvládl předjížděcí manévr a nestihl se zařadit do svého pruhu. Čelně se střetl s protijedoucím seatem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u47k81á25š 52M64a30c88h80á73l70e55k 6324706105925

Já to tam znám a moc si tam netroufám předjíždět.

0/0
2.9.2014 12:19

P93e86t31r 56B43á70č46a 8355616565505

Borec to sice neodhadl a je to jasne jeho vina, ale taky mu mohl ten predjizdejici zpomalit pripadne ten v protismeru. Trosku toho premysleni a zrucnosti a nemuselo se nic stat.

Jenze kdyz to clovek nekdy sleduje, tak lidi fakt jezdi bez mozku. (tim nemyslim rychle)

0/0
1.9.2014 15:31

P84e81t67r 27M45a51r47š45o38u15n 5445338666946

Jasne, mate jasno. Ano takových jezdí. Ten naproti mi přeci musi ohnout a zabrzdit. .. jo takových potkávám. Stejne tak jako ze se nacpou před vas, kde si držíte bezpečnou vzdalenost a pribrzdi. Ale ono to tak jasne neni. Nevime kde předjížděl a co predjizdel.ono treba vedle kamionu se vam uz opravdu zaradit vpravo nepovede. Take pokud na to předjíždění nemáte rychlost, tak pribrzdeni toho vpravo uz je vam taky jsem ničemu. ...

0/0
1.9.2014 16:59

L51i35b90o36r 22F19o48l87t34ý81n74e68k 2136215787264

Tam není moc kam uhnout a kdo říká, že nezpomalil?

0/0
1.9.2014 17:00

P13e72t47r 75B88á88č86a 8155356585555

Nevim, proste kdyz vidim, ze me nekdo predjizdi dost blbe a kde neni videt, zpomalim mu a vezmu to vic ke krajnici, tomuhle se proste da ve vetsine pripadu predejit, kdyz predvidam a premyslim.  Nerikam tutove, ze zrovna tenhle pripad, ale...

0/0
1.9.2014 19:33

P71e31t87r 51M96a89r48š29o20u44n 5345448406656

Ale souhlas, ze i ja, když jsem predjizden nebudu schválně zrychlovat,to znám taky

0/0
1.9.2014 17:01

Ř95e57h84o51ř 75V47l36a65s21á12k 2714844901166

Za nehody způsobené při předjíždění bych dával automaticky výrazně vyšší tresty a vyšší odškodnění.

Jednak tyhle nehody končí hodně ošklivě, jednak se na jejich vzniku podílí především svobodné hovadské rozhodnutí řidiče riskovat přes míru a předjíždět bez dostatečné rezervy, na těsno.

+4/0
1.9.2014 14:12

J62a48n 84N11o63v63á75k 9667452407767

A samozřejmě zvláštní důraz klást na imbecily, kteří, jsa předjížděni, začnou zrychlovat, asi aby se jim jejich malý pindík tím potupným aktem ještě víc nezmenšil, případně na slepce, kteří ve chvíli, kdy jsou předjížděni, z ničeho nic vybočí (nejlépe bez blinkru) a začnou předjíždět také, aniž by se obtěžovali pohledem do zpětného zrcátka.

+2/0
1.9.2014 14:51

P78a64v90e67l 80O77d38r17a19z91i40l 6124629587210

Co to bylo za osla? Mám auto s relativně slušným pružným zrychlením, takže se předjíždí pohodlně a rychle, ale stejně za takového počasí a s plným autem nedělám pitomosti!

Zavřít!

+2/0
1.9.2014 13:40

K29a16r20e85l 79V22a98c41h66u71t 9593332799763

No, víte, on za tu nehodu (ač si to možná nechce přiznat) může velkou měrou i řidič, který mu neumožnil zařadit se nazpět... :-/ ... (co je to za povahu, držet nohu na plynu a dívat se, jak se auto vedle vás čelně srazí s vozidlem z protisměru?!) ;-€:-(Rv ... sice frčí dál a nikdo mu nic nedokáže, ale MÁ ty zraněné na svědomí !!! - a ne že ne... :-/

Při tom stačilo TAK MÁLO.

+1/−2
1.9.2014 13:52

K88a39r22e54l 73V96a81c44h97u39t 9343432769803

Jak tak jezdím déle a déle, čím dál víc pro mne platí: Hlavně PŘEŽÍT.

Kéž by to platilo i pro ostatní. ;-)

0/0
1.9.2014 13:55

P23a31v45e31l 51M52o44r69a56v59e59c 1644785324347

Jako to určitě měl dupnou na brzdu a nechat ho předjet.

0/0
1.9.2014 14:02

E95d31u53a57r40d 30B62l28a57z88e60k 1383830175795

dupnout??? Ale ale, to není často nutné a mnohdy stačí jen ubrat nebo přibrzdit a halvě uhnout na široké silnici ke okraji vozovky, kde ostatně máte celou dobu jet! ;-O A lze užít k vyhýbání i krajnice!!!!!!!!!!!!!!!!!,  vy extrémisto:-(, ale mnozí neuhnou (i ti proti -myslím na velmi široké s širokou krajnicí) a někteří dokonce protizákoně!! zrychlují!!!;-€ Mnozí!!! kamionisti pak nedodržují nejen bezečnou vzdálenost - kvůli dobrždění, ale i zákonou!! pro bezečné zařazení!

 Mnozí co maj dokonce i profesák!, se semnou budou hádat, že to v zákoně tak není a troubí na mě často!!!...:-( , když se mezi ně musím vřadit - to když něco proti vyjede, i když byla rovinka dlouhá a nic nejelo proti mě v době, kdy jsem začal předjíždět tento "vlak" kamionů, co vytvořej právě nedodržením této zákoné!! mezery ;-€ a kterou by měli po mojem vřazení za mnou opět natáhnout a tak dále, zařadíli se za mě další osobák, a to klidně donekonečna budeli se neustále někdo vřazovat před ně! ;-O

0/0
1.9.2014 14:38

Ř60e46h44o27ř 28V44l35a37s80á37k 2414294821616

Pomoci vyřešit krizovou situaci, kterou řidič nezpůsobí, je samozřejmě správné řešení, ale je to prostě nadstandard, který od nikoho nemůžete vyžadovat. A ten, kdo na něj nemá, může do provozu s čistým svědomím.

Vy v tom hledáte povahu, ale v tom předjížděném automobilu prostě může sedět důchodce, který do zrcátka pochopitelně kouká jen čas od času (o periferním sledováním zrcátka nelze mluvit) a na nějaké demoliční derby prostě nemá ty správné reakce. Přejížděný obvykle nejede pomalu pro nic za nic, ale třeba proto, že je tak nějak celkově pomalejší, ať už kvůli řidiči nebo kvůli vozidlu.

Ano, pokud by viděl, že je předjížděn, a úmyslně zrychlil, nebo pokud by viděl, že předjíždějící nestíhá a nepokusil se pomoci, tak by to samozřejmě od něj bylo zlé. Ale myslím, že tak to obvykle opravdu není.

Děda si jede svoje a snaží se dodržovat předpisy, ale aby sledoval zrychlení předjíždějícího a odhadl včas, že má předjíždějící problém, to je požadavek naprosto mimo realitu.

Zodpovědnost předjíždět, když je to bezpečné, má předjíždějící.

0/0
1.9.2014 14:22

Ř93e19h28o58ř 19V11l17a79s84á46k 2604594121876

To je jako rozumbradové v Lacinově případu, kteří rozebírali, jak se správně má reagovat na ťuknutí, a že to řidička měla vědět a neměla se zbytečně lekat a podobně. To je prostě naprosto mimo.

(Flejm o tom, zda ťuknutí bylo, prosím vynechte - jde mi o absurditu příspěvků, které počítaly s tím, že ťuknutí bylo, ale považovaly za chybu řidičky, že na takovou situaci není teoreticky ani prakticky připravena)

+1/0
1.9.2014 14:25

E42d90u23a59r61d 75B97l22a29z60e14k 1883700935725

Pokud by, jak píšete: "nepokusil se pomoci, tak by to samozřejmě od něj bylo zlé." , tak by to pro něj nebylo jen zlé, ale prokáželi se že byla silnice dosti široká a neuhnul a alespon neubral, čili že se nepokusil také střetu zsabránit, napaří mu spoluúčat na nehodě! :-P

0/0
1.9.2014 14:41

L29i97b10o79r 66F62o78l42t78ý74n16e71k 2806605977664

Nemůžete po nikom chtít, aby sám riskoval např. vyjetí ze silnice proto, že někdo neodhadne předjíždění

0/0
1.9.2014 17:02

E67d42u46a93r89d 23B80l66a16z63e81k 1883660545295

R^

0/0
1.9.2014 14:29

V39á23c17l65a47v 59Z79e45l35i62n57k44a 2842550143272

Frajer co to způsobil zůstal ve vozidle zaklíněn. Nevím proč, ale v podobných případech takto neskutečné debility a volantem dostávám tak nějak chuť souhlasit s jedním známým, který si v takovou chvíli přeje, aby pekáč toho viníka blafnul. Namistrovaný borec by měl posledních pár hodně nepříjemných desítek sekund na přemýšlení, že měl při řízení použít nejen nohy a ruce, ale také mozek.

+2/−1
1.9.2014 13:36

L60i31b92o45r 56B33l98á81h16a 6279436723

A ti čtyři další, co tam s ním byli? A i v jiných případech, mnohdy není takový řidič v autě sám. Nemluvě o tom, že to nemusel udělat schválně stylem "však ono to vyjde", ale prostě mohl to auto přehlédnout. Seat je šedý a pokud zapomněl rozsvítit... jednou se mi při předjíždění traktoru stalo totéž - proti sluníčku jsem přehlídl šedé auto, které nesvítilo. Naštěstí tam byla široká silnice, traktorista mi uhnul a já se stihl částečně zařadit. A také jsem to neudělal schválně, prostě jsem ho neviděl.

Nehledě že je pěkně hnusné přát někomu smrt (natož uhořením).

0/0
2.9.2014 11:10

E12d80u88a74r33d 54V75o57l73n94ý 8593174873968

mokro,plná čára-kretén...když zabije sebe,tak v pořádku ale proč mají doplácet nevinní...?

+1/0
1.9.2014 13:12

K20a40r41e78l 95V21a11c46h30u67t 9723192729153

Na "silnic smrti" (od Svitav k Brnu) se včera jezdilo velmi spořádaně, spíše defenzívně... Tímto všem rozumným řidičům DĚKUJI (i za náš šťastný návrat!) ;-)V[>-]R^ ... Kéž by takových řidičů a takto rozumně odježděných dnů na našich silnicích utěšeně přibývalo! ;-)

+1/0
1.9.2014 13:06

K23a34r58e30l 25V16a42c54h73u81t 9203392789553

Když někdo předjíždí, není žádné hrdinství šlápnout na plyn a "nepustit" toho spěchajícího řidiče zpátky na pravou půlku vozovky - naopak - mělo by platit:

Dneska přibrzdím (a pustím nazpět) já tebe, příště ty mě! ;-) - Vemte prosím (!) ;-) na vědomí, že tohle džentlmenské chování opravdu ZACHRAŇUJE životy. R^V[>-]

0/0
1.9.2014 13:10

E52d65u70a85r56d 58B23l68a50z37e30k 1323700655605

R^ A že lze užít k vyhejbání i kranici! Při které ostatně maj všecí jet stále!!! Znáte to, široká státní, krajnice asfaltová 2m široká a malé červené autíčko na předjíždějící proti němu i z poza něj, bliká , troubí a neuhne alespon ke krajnici, kde má stejnak po celou dobu jet!;-O

0/−1
1.9.2014 14:43

P31e12t23r 81M69a44r48š46o38u90n 5805638656666

Proc by ale mel nekdo uhýbat (tedy počítat s tim jako samozřejmostí) na krajnici, aby druhy mohl predjet když jede neco v protisměru?

Jako ja se uhybam,protoze se mam rad, a predjizdeci kretino mi za to nestojí, ale facsinuje mne, kolik rodičůq to bere bezmyšlenkovitě jako hotovou věc

+2/0
1.9.2014 17:09

P58a67v65e42l 55M92o63r95a86v62e23c 1914545834317

V takové staré káře nemá co předjíždět, se 4 lidmi to vůbec nepojede, jinak podle fotek je tam plná čára takže neměl předjíždět vůbec, prostě hovado.

+2/0
1.9.2014 13:01

L98i92b44o76r 93K52r79e95j57č18í21k 9139297410931

naprostý souhlas. s ca. 15 let starým autem, které nemá nové ani 100PS a díky jeho plnému zatížení se z něj stalo vozidlo s téměř nulovou akcelerací...tak nechápu o co se to "jelito" na plné čáře snažilo.??? .a hlavně nechápu, proč mu spolujezdci nedomluvili...když si vezmu, že navíc vezl děti..tak by měl dostat kriminál za pokus o zabití...když byl takovej frajer...tak to měl v kritickém okamžiku poslat do pole....je mi špatně, když si uvědomím, kolik takovejch sebevrahů mezi námi jezdí....a s dětmi na palubě...!!!!!

+2/0
1.9.2014 13:32

P74a94v56e11l 90M68o64r89a25v71e95c 1344255604677

jo je to hrozný, já sám mám 3.0 V6 231 koní, ale stejně nejzdím tam kde pořádně nevidím a neriskuju a s tímto autem navíc naloženým bych se určitě drželpři zdi a předjížděl jenom když budu mít dlouhou rovinku kde dobře vidím, jinak ne. (a na plné čáře se samozdřejmě nemá vůbec předjíždět)

0/0
1.9.2014 13:49

T76o88m64á24š 39M97i46k85a 7711244781702

Hm, pokud se z toho vylíže, bude už jistě jezdit jako beránek.. Škoda jen, že my lidi jsme takoví idioti, že je potřeba se totálně vysekat a ohrozit hromadu dalších lidí.

0/0
1.9.2014 12:56

P17a33v43e88l 44Ř63a91p86e28k 7452536919615

Namísto buzerace kvůli lékárničkám a papírům by se policie měla zaměřit speciálně na tento typ motoristické svoloče, která předjíždí stylem, že protijedoucí musí uhýbat do škarpy. Je to jedna z nejhorších věcí, které se na silnicích dějí, a bohužel je to velmi časté.

+12/0
1.9.2014 12:50

J44a13r29o15s96l27a64v 45B89u40r32s47í14k 8129955384182

A taky na předjížděné, kteří mají potřebu zrychlovat. Dělá to snad každý druhý, takže bůhví, jak to opravdu bylo.. To si troufám zařadit jako druhou nejhorší věc, když už škálujeme.:-) Hlavně, že se nikdo nezabil.

0/0
1.9.2014 13:02

M84i86c22h96a57l 65K81r81č60á69l 6328728486412

Proč tomu šoférovi dávali dýchnout? To jako kdyby měl třeba 0,2 promile tak by se nesrazil?

0/0
1.9.2014 12:46

T45o72m61á94š 93B26a80r73á95k 1233352270916

To ne, ale kdyby měl třeba 2,0, tak by se dalo spekulovat o tom, jestli nemohl následky nehody zmírnit (dřív brzdit, strhnout to...) Takhle má klid.

+2/0
1.9.2014 12:48

V21l50a40d60i94m58í20r 60F65i78b64i86g46e47r 5324461561414

Ať na ty fotky koukám jak koukám, tak na silnici vidím plnou čáru. Silnice je v dobrém stavu a pěkně značená. Opel je pěkně rozstřelenej, dostal zásah jako auta při testech. Je to starší model a oproti Seatu je vidět že tam je to s bezpečností horší. 

Co to řídilo za hovado veze celou rodinu a nebezpečně předjíždí.

+4/0
1.9.2014 12:43

K71a50m98i86l 74M52o17r11c21i36n20e89k 3976716396736

Prostě HOVADO, veze další 4 lidi a riskuje...

+8/0
1.9.2014 12:41

P69a40v30e18l 36Ř24a38p80e78k 7922966189565

Já tomu říkám boj o to, kdo bude na následující křižovatce stát první na červené. Nechápu, že to těm lidem stojí za to...

+2/0
1.9.2014 13:01

K78a57r37e48l 81N62a75s92t33o75u87p53i93l 3460831490751

No tak to bývá, když jim nestojí, tak jim to stojí za to... bohužel...

+1/0
1.9.2014 15:18

K91a26r48e14l 57N22a28s17t80o54u98p53i42l 3770811500261

No těm pěti přeji brzké uzdravení a řidiči opelu aby to přežil a s trvalými následky měl čas přemýšlet, jaké je hovado...

+3/0
1.9.2014 12:37

M18i63c80h46a64l 42K64r42č76á53l 6408128226142

S trvalými následky bude pobírat invalidní důchod na který se mu budeme my všichni skládat. To se mu to bude přemýšlet.

0/0
1.9.2014 12:43

T60o83m12á65š 21B10a76r15á63k 1733252930426

On ten invalidní důchod zas takové terno není, pokud by to znamenalo, že bude na silnici o jedno nebezpečné individuum méně, tak se složím rád. Nicméně tahle varianta by byla trestem především pro jeho rodinu, která za nic nemůže.

0/0
1.9.2014 12:46

L53a49d14a 15N67o35v63a83k 4912913407

hm.. a ani nenašel dost zodpovědnosti a slušnosti, aby to poslal ze silnice...:-/

+1/0
1.9.2014 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.