Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Referendum o poloze nádraží v Brně má nové podpisy. Ale chybí mu čas

Aktivisté z občanské aliance Referendum 2014 dodali v pondělí archy, ve kterých jsou podle nich už bez chyb doplněné zbývající podpisy v petici za referendum o poloze brněnského nádraží. Není však jisté, že ho magistrát stihne uspořádat při říjnových volbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a74v23e81l 65O78d41r84a36z78i95l 6824649457680

Někteří diskutující mají zvlášní vztah k ohýbání faktů dle potřeby.

8-o

"Já třeba žiju v Brně deset let, ale v občance mám trvalý pobyt v rodném městečku 100 km odsud." http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

X

"Trvalý pobyt v Brně mám už deset let" http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140902_2095721_brno-zpravy_daj&vlakno=67898854

8-o

Je možné takovým lidem vůbec něco věřit? Ne, není!!;-O

0/0
4.9.2014 11:35

J11a66r79o81s74l40a37v 63J18a70n95e82c88e58k

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
3.9.2014 13:37

P30a24v31e62l 18O17d94r19a25z24i94l 6254869807210

K tomu není nutné přesunovat nádraží tam, kde ho nikdo nepotřebuje.

0/0
4.9.2014 11:21

T22o78m85a70s 49N16o15v73o62t73n19y 3211146218689

Ti aktivisti jsou jako umanuté malé děti na písku, já chci, já chci, já chci a běda, když nebude po jejich, tak budou ještě drze vyhrožovat žalobami. Místo aby přiznali, že prostě vlastní hloupostí si to potentovali sami, že jim nepůjde na ruku magistrát, který jen kritizují, je snad jasné. Morální povinnost tu žádná není, aktivisti sami žádnou morálku nemají, pak by neblokovali aspoň ty nejdůležitější stavby, kdy umírají lidé kvůli nevyhovující silnici, např. R43 nebo R52...:-P

+6/−1
2.9.2014 19:51

P94a51v36e78l 57O80d60r11a36z61i16l 6564649677790

Lidé na R43 umírají v 99% proto, že někdo jel jak prase.

0/−2
3.9.2014 11:59

J25a50n 81L96a57p27e96š 5285190509

...co to je patočka?...

+4/0
2.9.2014 17:58

M24i50c68h88a97e95l 89M96e56n29s52i88k 8181326390602

Někdo by se mohl otázat,

co to je lapeš?

To si nevybereš :-)

0/0
2.9.2014 21:29

P58a18v42e59l 50M16a82r58e68š 2389173632

Jeden takovej pražskej cajzl, co se s...e do věci které vůbec nerozumí a má to jako smysl života.

Něco jako Štěpaník a Patrik.

Parazit a prudič.

Tihle tři mají kliku, že holt máme tu ochlokracii. Za soudruhů by jim to vysvětlili po bolševicku, v Jáchymově by rubali uran...

+3/0
2.9.2014 23:30

T50o97m33a26s 37N42o40v91o22t37n65y 3251586178489

Na jednu stranu bych si i přál, aby se tahle zelená sebranka s Hollanem v čele na ten magistrát dostala, ono by jim pak rychle sklaplo a dostáli by svému heslu, že "hůř už to nejde" a jejich potrefení voliči by se možná pak probrali...Můžou si přibrat i piráty a další alternativce a nastane ráj na zemi teda v Brně ;-)  Je to ode zdi ke zdi - buď ta sebranka co je tam teď a myslí si, že to má na věčné časy (i když zrovna v tom přesunu nádraží jim fandím) nebo zelení pomatenci se svými mimoňskými představami světa a plány všem řídit život, protože oni ví, co my chceme... nic mezi tím prakticky na výběr není (ANO se odepsalo už dávno)

+3/0
2.9.2014 23:35

P37a35v41e58l 66M95a49r47e19š 2759903732

tak ANO ještě pořád trochu věřím, hlavně teda kvůli Babišovi ten chlap mi přijde, že má rozum a celkem se mu daří mlátit Bohuše přes ty jeho zlodějský komunistický pracky.

je fakt, že to co ted předvedli za taneček okolo spotřební daně z paliv, tím mě dost vytočili...

+1/−3
2.9.2014 23:41

T44o85m40a38s 66N81o43v15o30t28n71y 3791896988689

U mě mají v komunálkách stop za schvalování rezidentního parkování, bohužel.

+1/0
3.9.2014 9:28

P64a30v52e26l 10M42a67r55e32š 2379793502

Tohle se mne nastesti netyka, jedna z výhod bydleni na malém sídlišti.

Parkujeme tu, mozna ne vždy uplne košer, ale Mestapo nebuzeruje...

Ale parkovaní je v centru taky velký prusvih, bohuzel nevidím finančně ani technicky prijatelne reseni a chápu ze retidenti potřebuji nekde parkovat.Potom zase v centru nezaparkuje nikdo jiný :-(.A dostavet pod pod historickými domy podzemní parkoviště je nerealne...

0/0
3.9.2014 9:45

P66a11v60e23l 49M46a68r95e16š 2819973982

Jo jo, ty kyselý xichty lidí po pár letech vlády téhle sebranky bych viděl celkem rád.

Pořád říkám, že čím dřív tahle země padne na držku, tím dřív budeme mít možnost začít znova. Že na to doplatí jen a pouze plebs, to už si dotyční neuvědomují...

0/0
3.9.2014 12:54

P43a24v12l27i18n63a 60O68r67z37e83c26h66o58w89s40k75i 1408184111

Co tak se mrknout do Vídně :-)). Tam prostě Südbanhof zbourali, postavili nádraží nové, resp. spojili s jiným tak, aby vyhovovalo současným požadavkům na dopravu ... nemyslím, že by zrovna v Rakousku byli Zelení bez vlivu nebo že by zanedbávali ochranu památek a prostředí. Ale ono už je to skoro jedno - Brno tuším prokaučovalo řadu příležitostí čerpat na rekonstrukci/přestavbu nádraží evropské zdroje a tuším už není zahrnuto do klíčových evropských dopravních uzlů....  když si člověk vybaví jak vypadá nádraží ve druhém největším městě ČR - Balkán hadra, to každé druhé menší město má hlavní stanici komfortnější. O dálnici na Vídeň nebo slušné silnici na sever ani nemluvím .... to je taky výsledek v tomto případě naprosto stupidního aktivismu.

+7/0
2.9.2014 17:57

M85i41r76e13k 68Z15á31v43o30d13n62ý 7822327530828

To, že současné nádraží je tragické není chybou ani tohoto nádraží, ani polohy a už vůbec ne těchto aktivistů. Opravdu neznám šílence, kteří by podporovali jižní polohu :o)

+3/−8
2.9.2014 18:08

T85o40m49a46s 67N75o20v82o39t27n43y 3561906568379

Nádraží v centru vůbec nemusí být, to jen tvrdí pár aktivistů, kteří mají vlastní zájmy na nádraží v centru.

+7/−2
2.9.2014 19:52

P29a75v73e96l 22O12d46r97a57z12i41l 6274479637730

To tvrdí každý člověk, který ví, kdo a proč to nádraží využívá. To vy nejste, takže do toho nekafrejte.

0/−1
3.9.2014 12:00

T10o93m23a75s 14N10o36v92o49t34n74y 3581476858359

Fuj, to se přece neříká, že je možné postavit nové nádraží za 4 roky a prakticky bez protestů aktivistů.

+3/−2
2.9.2014 19:52

P58a40v85e92l 83M86a19r34e40š 2809483422

Ono vůbec jsem nepostrehl ze by v Rakousku a Svycarsku byly podobné spory s aktivisty.Přitom obe země jsou dost proekologicky orientované a v obou je dost lidi co se angazuji v různých občanských iniciativach.

Ze by tam měli Zeleni víc rozumu?

Nebo to je germanskou mentalitou uvyklou na pořádek a disciplínu?

+1/0
3.9.2014 9:51

P90a43v36e58l 72O28d64r26a49z42i24l 6524379917810

Nebo prostě nečtete místní tisk.

0/0
3.9.2014 12:01

P33i71v46o52ň98k21a 32M53i10r40o54s79l86a89v 8682812941642

To je sice pravda.Ale Vídeň má x nádraží,ale bohužel všechna koncová.Tudíž se s tím muselo něco udělat.Vídeňáci totiž museli na každý směr jezdit na jiné nádraží.

+1/0
2.9.2014 21:17

T66o44m58a22s 75N12o40v82o68t84n25y 3251436648909

Ani ne že koncová, ale spíš že samotný Süd nebyl průjezdný v těch dvou směrech odkud přijížděli vlaky, tak bylo nejlepší řešení to propojit (což znamenalo prakticky výstavbu nového, když už, tak už pořádně). Jinak vzhledem k tomu že většina nádraží je připojená na metro, tak to ani problém nebyl, že se na každý směr jezdí odjinud /snad to je nevýhodné pro lidi, co jen ve Vídni přestupují, že tam mají cestu na další nádraží navíc/. Ale když jedu do Vídně, je mi prakticky jedno, kam ten vlak jede, stejně musím dojet metrem snad s výjimkou Pratersternu, tam když je čas. tak to dojdu do centra.

0/0
3.9.2014 9:32

P14a84v62e93l 37M48a30r68e89š 2359283282

Systém vice nadrazi do různých směru mi spíše prijde vyhodny.

Proč bych mel mít jedno velké nadrazi uprostřed města, kdyz muzu mit menší nadrazi na okrajích tam pohodlne prijedu MHD .Dopravni zstez se alespon nekoncentruje v jednom miste.

V pripade Brna si dovedu představit Královo Pole -směr Praha, a vlaky do Cech krome dalkovych rychliku) v budoucnu VRT

Zidenice - Blansko, Ceska Trebova, Tišnov +regionální linky směr sever.

Dolní nadrazi- Ostrava, vlaky na Slovensko a Polsko + statut hlavni městské železniční stanice pro mezinárodní expresy a dalkove vlaky

0/0
3.9.2014 10:02

P47a76v36e79l 59O29d86r69a57z33i21l 6954449227260

To je teda pěkná pitomost, aby lidi, kteří jedou z Tišnova do Modřic drkotali MHD přes celý město, to může vymyslet někdo jako vy, kdo  zřejmě do Brna vlakem v životě nejel.

0/0
3.9.2014 12:03

P51a46v37e84l 95M89a88r82e14š 2169873662

Já ale neříkal, že by měli být ta nádraží koncová. Mluvil jsem ve většině o dálkových vlacích.

Mimochodem, proč by jste nutil lidi z Tišnova jezdit do Modřic přes Brno?

0/0
3.9.2014 12:14

P26a46v75e67l 86O57d83r92a15z42i15l 6644959567930

To byl váš nápad.

0/0
4.9.2014 11:22

P43i80v73o66ň58k25a 32M77i31r61o50s31l38a57v 8932312731712

R^R^R^

0/0
2.9.2014 14:45

B62r70o33n80i64s33l47a60v 29Š20i18m41o72n87í49k 5942555112397

O poloze nádraží by měl rozhodovat v první řadě vlastník, tedy ČD, dále dopravní odborníci, developeři a taky zvolení zastupitelé.

Vidíte někdo v tom výčtu nějaké pitomé pomatence s komunistickými sklony, které vede ochránce pedofilů Patočka ?

+10/−4
2.9.2014 14:36

P49a38v51e92l 67M53o16r45a35v55e44c 3202219402928

Patočka o poloze nerozhoduje. Tečka.

Zastupitelé mají rozhodovat dle vůle občanů, jenž zastupují. Pokud tomu tak není, existuje zde institut místního referenda které může rozhodnutí změnit. A právě o to se referendum2014 snaží. Demokratickou cestou docílit vůle lidu. Co se vám na tom nelíbí?

+6/−1
2.9.2014 14:41

T42o85m70á61š 25T50a28t97í94č21e68k 5880882610818

Málo koncentráku se mu nelíbí. :-P

0/0
2.9.2014 15:07

P42a12v91e90l 34M42a20r76e64š 2369583862

Až na to, že investorem nádraží je stát a státní SŽDC. ;-D

Takže nějaké referendum, i pokud by se konalo je pro stavitele nepředmětné.

Takže Patočka a jeho ovečky můžou třeba skákat po hlavě po cyklostezce a odrážet se ušima:-P.

Město rozhodne maximálně o vedení nových tramvajových tratí k nádraží a o ostatní výstavbě kolem tj o Jižním centru.g

+5/−2
2.9.2014 15:54

P22a14v83e98l 96M10o78r55a63v34e92c 3852889302398

Aha.. A proč tedy o poloze nádraží rozhodují brněnští politici? Hmmm?

Jinak SŽDC je jedno jestli nádraží bude pod Petrovem nebo u Zvonařky. Cenově i provozně jsou obě varianty dosti podobné.

+1/−2
2.9.2014 16:01

P80a97v63e26l 83M53a22r41e28š 2299163592

Víte, že ani nevím? Ale netvrďte mi, že těch 15 miliard bude platit město.

maximálně přispěje na stavbu nádraží.

Brno se ve věci může angažovat maximálně pozemky, a máte pravdu v tom, že investorovi je jedno, kde nádraží postaví, pokud to místo bude vyhovovat jeho záměru. 

Ovšem jestli jste si všiml, kousek od Zvonařky je velká zanedbaná plocha země, kde kromě provizorních staveb a ruin nic není. 

Možná proto, že právě tady se už pár ( desítek ) let počítá se stavbou nádraží?

cena obou variant prý je stejná, to se ovšem bavíme o ceně  za VÝSTAVBU SAMOTNÉHO NÁDRAŽÍ. Ne další nutně navazující infrastruktury a trati samotné.

A sám dobře víte, že varianta Petrov NEŘEŠÍ  přestavbu samotného železničního uzlu Brno( tj. přeložky tratí), v tom místě to totiž ( pokud pominu tu šílenost s tunely) není technicky možné!

+9/0
2.9.2014 16:18

P31a18v15e34l 66M62o15r93a20v22e71c 3882199162288

No právěže ta studie říká, že celkové náklady na žel.infrastrukturu (nejen nádraží ale i koleje a tunely kolem) pro VRT a normální tratě je v obou variantách stejná. A obě jsou podobně proveditelné.

Máte pravdu že studie nezahrnuje dostavbu MHD k nádraží. Ta by byla minimální pro Nové Sady a zhruba miliarda dvě pro Zvonařku.

Když k tomu připočteme že pro nádraží u Zvonařky by kapacitně nestíhala křižovatka u N.Sadů a že u této varianty se prodlouží dojezdová vzdálenost spousty lidí, která varianta je lepší?

+1/−5
2.9.2014 18:21

P18a19v16e11l 13M13a64r94e65š 2719413132

Tunel pod Petrovem  a nástupiště pro VTR pod křižovatkou Husova/Nádražní nezvýší cenu o miliardy oproti výstavbě na zelené louce, kde takovéto nákladné stavby budovat nemusíte?

Jako vtip dobrý.

Dobrovského tunely stály kolik,  7 miliard? Schválně kolik by stála tahle sranda, pro kterou tu tak lobujete?

Ono u každé studie záleží kdo ji platí, že.

Ta vaše mantra s nestíhající křižovatkou, už je obehraný a vlastně jediný argument odpůrců přesunu nádraží, ovšem nějaká relevantní data která by to potvrzovala samozřejmě nemáte. Ani nemůžete, když vedení tratí k novému nádraží je pouze ve návrhu. Ono k tomu novému nádraží se dá dostat taky jinudy než od Petrova...

+5/−1
2.9.2014 22:54

P68a91v52e80l 76M93o29r33a54v28e67c 3292369252458

Hele četl jste tu studii nebo ne? Já ano. Data čerpám z ní. Pokud o problematice víte kulový tak se tu neztrapňujte.

Argumentů proti přesunu je více, mimo nestíhající křižovatku ještě horší dojezdová vzdálenost, vyšší cena přesunu MHD. A v nefaktické rovině i to že si na odsunu nahrabou miliony lidi z místní politické galerky - což je jediný důvod proč oni chtějí odsun.

Nejdřív si laskavě zjistěte fakta a pak argumentujte, ano?

+1/−2
3.9.2014 7:59

P44a68v36e74l 17M77a34r14e32š 2219283132

Tu studii jsem četl.I stránky projektu nadrazi pod Petrovem.

Ze neresi základní požadavek Rekonstrukce ŽUB, to vidí i laik, na to nemusíte byt dopravní inzenyr jako ja.

+2/−1
3.9.2014 8:18

P56a66v22e48l 61M34o59r46a11v67e40c 3932949892818

A tím vaším "základním požadavkem na rekonstrukci ŽUB" je co?

Že si toho požadavku nevšiml ani mega-zastánce odsunu Kotzian..

+1/−1
3.9.2014 8:24

P72a88v50e86l 74M87a66r29e35š 2399963332

Narovnání tratě, rozsmodrchani gordickeho uzlu koleji a naspu, aby vlak na Ostravu nejel vyhlídkovou jízdu dvacitkou okolo celého Brna naprikad.Narovnání samotného kolejiste nadrazi a zkapacitneni+technická a prostorova peiprava na VRT.

S tím souvisí uplna rekonstrukce současného prednadrazi, jine reseni prostoru sevreneho dnes budovou nadrazi a ulicni čarou a který ma dnes malou kapacitu ( ve spickach lidi padají z refyze, provoz tramvají a aut permanentně prostor ucpava, je tam toho moc ba malem prostoru).

Po odsunu nadrazi se bude moci vyuzit i prostor dnešního kolejiste, jeden z návrhu je přeložit sem tramvajové nástupiště a historickou budovu vyutit jako nadrazi MHD po vzoru Liberecké Fugnerovi.

+2/0
3.9.2014 8:40

P34a43v87e30l 68O58d89r72a65z42i79l 6154939767770

Já nevím, jak dokážete neustále dokola omílat zcela evidentní lži, studii jste nečetl, jako zánovní náplava Brnu vůbec nerozumíte, trvalý pobyt tu nemáte, tak co do toho vůbec strkáte svůj nos?

Jste zaangažován na veletočích s pozemky?

Samé lži, abyste mohli levně skoupit pozemky pod současnými tratěmi a pak je výhodně rozprodat na nákupní centra, že?

0/−2
3.9.2014 12:06

P44a76v38e42l 79M27a94r61e25š 2809343532

Podruhé vám píšu, že ten aktivistický blábol o nádraží pod Petrovem jsem četl.

Neříkám, že je to úplně špatný návrh, jenže NEŘEŠÍ problém ŽUB jako takový. Je opravdu jen o nové nádražní budově, prodloužení a rozšíření kolejiště. To ovšem stále zůstává v oblouku, a bez velkých dodatečných investic nevyhovuje pro VRT.

V tom prostoru jaký je k dispozici tam není ani dost místa na kapacitní parkoviště.

trat je v původní stopě, což opět neřeší problém Viadukt Křenová a velké množství oblouků na trati, tudíž nutnost pomalé jízdy přes město zbytečnými oklikami.

Pokud se má investovat cca miliarda euro za nové nádraží tak ho snad postavíme v místě, kde je prostor na případný další rozvoj , k němuž lze přivést koleje které nebudou obcházet celé centrum dokola a budou s ohledem na rychlost jízdy co nejpřímější .

Součástí nádraží by měl být i nový autobusový terminál,( Zvonařka je taky v otřesném stavu ) a snad se s tím stále počítá.

Pokud vám jde o kšefty s pozemky, řekněte to alespoň přímo a bojujte proti spekulacím s pozemky. Ne proti nádraží

Trvalý pobyt v Brně mám už deset let a v obchodě s dotčenými pozemky nijak angažován nejsem ( bohužel ;-(). Taky byste chtěl, kdybyste měla love a kontakty , co? 

A jestli tematice rozumím nebo ne se nebudu hádat s nějakým joudou z ulice, vás se také neptám na vaše vzdělání, ovšem jestli umíte číst, tak výše v diskuzi píšu, že jsem dopravní inženýr se specializací na drážní dopravu ( že se tím neživím je jiná věc)

+1/0
3.9.2014 12:42

P25a88v46e85l 19O64d10r34a13z23i47l 6714449147260

- čím nevyhovuje pro VRT?

- pomalá jízda vlaku vám vadí, pomalá jízda MHD ne?

- já jsem pro to stavět nádraží tam, kde je potřeba, ne uprostřed polí a pak tam násilně budovat nějakou nepotřebnou novou čtvrť

- zvonařka je v pohodě

- ano, kšefty s pozemky mi vadí a úporné prosazování nádraží uprostřed ničeho je signálem poměrně jasným

- v diskusi jste psal, že trvalý pobyt v Brně nemáte, takže jste lhal buď tehdy, nebo nyní - http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

- jistěže se tím neživíte, když tomu nerozumíte

0/0
4.9.2014 11:28

I25v40a19n 44H91o97l19a32s 5527967958267

Bych vřele doporučoval si zhjistit, jak to bylo s tím rozhodováním státu a města v roce 2002.

0/0
2.9.2014 18:41

P16a39v81e72l 48M43a15r74e82š 2299553692

A vůli občanů reprezentuje kdo? 

Těch pár pomatenců, nebo 4000.000 obyvatel Brna, kteří k tématu mlčí, protože buďto s přesunem souhlasí a nemají tudíž potřebu se k němu vyjadřovat, nebo přesun nádraží o nějakých půl kilometru pro ně nepředstavuje tak velký problém aby se jím vůbec zabývali.?

Protože dneska už nemusíme chodit na vlak pěšky, je většině lidí poloha nádraží ukradená, pokud to zůstane v širším centru. Navíc přesun nádraží vyřeší i pár dalších problémů současného prostoru přednádraží. 

Ostatně referendum je každé 4 roky, říká se tomu komunální volby. Máme totiž zastupitelskou demokracii. Já se raději nechám zastupovat hejtmanem a svým senátorem, než nějakým pomateným cajzlem Patočkou

+5/−2
2.9.2014 16:10

P50a92v51e74l 30M38o66r96a75v10e78c 3302159452418

Zkuste si přečíst co píšu o významu lokálního referenda jinde, ano?;-)

0/−2
2.9.2014 16:15

P54a15v65e93l 87M22a48r93e94š 2309503972

Lokální referendum se jmenuje Komunální volby.

Mimochodem umístění dopravní stavby NENÍ věc o níž by měli rozhodovat občané. (Stejně jako otázka stavby přehrady, jaderné elektrárny, skladu jaderného paliva a jiné podobné investice).

To nechte dopravním odborníkům a MAJITELI.

Naštěstí v době, kdy se u  nás stavěli železnice o umístění nádraží nerozhodoval každý jouda z ulice ale pouze stavitel a jeho inženýři. Jinak dodnes jezdíme na konských povozech...

+6/−2
2.9.2014 16:25

P37a39v39e43l 95M84o48r93a98v55e44c 3122239402988

Lool, vaše pojetí o zastupitelské demokracii je fakt vtipné :)

+1/−2
2.9.2014 18:21

P49a16v59e60l 66M12a11r59e68š 2269353662

Abych řekl pravdu, už před lety jsem přišel o ideály, že všelidová demokracie je ideální společenské zřízení.

Dobře nastavená diktatura, kde má jednotlivec vysokou míru osobní svobody ale i zodpovědnosti za svůj život ( tj. nulový sociální stát) je z hlediska řízení státu ideálem pro většinu lidstva. Protože jen velmi málo národů je natolik mentálně a společensky vyspělých aby zvládli demokracii. Vlastně mně napadá jen Švýcarsko.

A mimochodem, ani v tom starověkém Řecko - prý prvnímu demokratickému státu planety - nebyla zastupitelská demokracie chápána tak široce jako dnes. Dnes máme spíše ochlokracii, vládu lůzy...

+1/−1
2.9.2014 23:04

P56a11v98e56l 53O79d39r38a67z46i66l 6824459667510

Tak se odstěhujte do Švýcarska a přestaňte zamořovat Brno, přistěhovalče bůhvíodkud.

0/−2
3.9.2014 12:07

P42a98v70e63l 79M57a23r97e86š 2459683832

Švýcarsko mi nevyhovuje, kdo se v tom jazykovém bordelu má vyznat.

Uvažuju o Švédsku, to má ovšem jednu zásadní vadu - Švédy :-/.

Poslední jakž takž normální země je Nový Zéland.

Pokud se někam odstěhuju, bude po paradoxně Slovensko nebo  Maroko. tak jsou sice Burnusy, ale pás mezi Atlasem a Atlantikem je relativně civilizovaný a především tam mají monarchii, což mně jak zjištuju vyhovuje

0/0
3.9.2014 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.