Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Referendum o poloze nádraží v Brně má nové podpisy. Ale chybí mu čas

Aktivisté z občanské aliance Referendum 2014 dodali v pondělí archy, ve kterých jsou podle nich už bez chyb doplněné zbývající podpisy v petici za referendum o poloze brněnského nádraží. Není však jisté, že ho magistrát stihne uspořádat při říjnových volbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a14v36e62l 98O27d10r24a32z11i79l 6824959847430

Někteří diskutující mají zvlášní vztah k ohýbání faktů dle potřeby.

8-o

"Já třeba žiju v Brně deset let, ale v občance mám trvalý pobyt v rodném městečku 100 km odsud." http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

X

"Trvalý pobyt v Brně mám už deset let" http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140902_2095721_brno-zpravy_daj&vlakno=67898854

8-o

Je možné takovým lidem vůbec něco věřit? Ne, není!!;-O

0/0
4.9.2014 11:35

J25a79r97o19s49l63a95v 35J16a19n43e88c55e12k 4656547411443

Jsem pro presun, aby mesto Brno melo konecne moderni nadrazi s dulezitym dopravnim uzlem.

+2/0
3.9.2014 13:37

P84a83v48e46l 38O23d12r65a78z93i40l 6764739507750

K tomu není nutné přesunovat nádraží tam, kde ho nikdo nepotřebuje.

0/0
4.9.2014 11:21

T98o10m63a44s 92N45o38v12o17t46n52y 3101216168119

Ti aktivisti jsou jako umanuté malé děti na písku, já chci, já chci, já chci a běda, když nebude po jejich, tak budou ještě drze vyhrožovat žalobami. Místo aby přiznali, že prostě vlastní hloupostí si to potentovali sami, že jim nepůjde na ruku magistrát, který jen kritizují, je snad jasné. Morální povinnost tu žádná není, aktivisti sami žádnou morálku nemají, pak by neblokovali aspoň ty nejdůležitější stavby, kdy umírají lidé kvůli nevyhovující silnici, např. R43 nebo R52...:-P

+6/−1
2.9.2014 19:51

P85a45v17e72l 55O15d76r23a84z27i36l 6604369857780

Lidé na R43 umírají v 99% proto, že někdo jel jak prase.

0/−2
3.9.2014 11:59

J16a53n 76L48a48p24e87š 5775970409

...co to je patočka?...

+4/0
2.9.2014 17:58

M52i27c82h18a45e48l 90M87e77n10s95i92k 8651786190162

Někdo by se mohl otázat,

co to je lapeš?

To si nevybereš :-)

0/0
2.9.2014 21:29

P18a26v56e89l 63M28a34r98e85š 2729313622

Jeden takovej pražskej cajzl, co se s...e do věci které vůbec nerozumí a má to jako smysl života.

Něco jako Štěpaník a Patrik.

Parazit a prudič.

Tihle tři mají kliku, že holt máme tu ochlokracii. Za soudruhů by jim to vysvětlili po bolševicku, v Jáchymově by rubali uran...

+3/0
2.9.2014 23:30

T95o78m28a65s 16N91o54v43o67t51n73y 3231746848319

Na jednu stranu bych si i přál, aby se tahle zelená sebranka s Hollanem v čele na ten magistrát dostala, ono by jim pak rychle sklaplo a dostáli by svému heslu, že "hůř už to nejde" a jejich potrefení voliči by se možná pak probrali...Můžou si přibrat i piráty a další alternativce a nastane ráj na zemi teda v Brně ;-)  Je to ode zdi ke zdi - buď ta sebranka co je tam teď a myslí si, že to má na věčné časy (i když zrovna v tom přesunu nádraží jim fandím) nebo zelení pomatenci se svými mimoňskými představami světa a plány všem řídit život, protože oni ví, co my chceme... nic mezi tím prakticky na výběr není (ANO se odepsalo už dávno)

+3/0
2.9.2014 23:35

P34a19v40e81l 50M55a37r25e98š 2409603622

tak ANO ještě pořád trochu věřím, hlavně teda kvůli Babišovi ten chlap mi přijde, že má rozum a celkem se mu daří mlátit Bohuše přes ty jeho zlodějský komunistický pracky.

je fakt, že to co ted předvedli za taneček okolo spotřební daně z paliv, tím mě dost vytočili...

+1/−3
2.9.2014 23:41

T38o66m32a29s 68N74o81v90o56t20n32y 3381906878669

U mě mají v komunálkách stop za schvalování rezidentního parkování, bohužel.

+1/0
3.9.2014 9:28

P84a58v84e86l 40M54a56r60e80š 2479733692

Tohle se mne nastesti netyka, jedna z výhod bydleni na malém sídlišti.

Parkujeme tu, mozna ne vždy uplne košer, ale Mestapo nebuzeruje...

Ale parkovaní je v centru taky velký prusvih, bohuzel nevidím finančně ani technicky prijatelne reseni a chápu ze retidenti potřebuji nekde parkovat.Potom zase v centru nezaparkuje nikdo jiný :-(.A dostavet pod pod historickými domy podzemní parkoviště je nerealne...

0/0
3.9.2014 9:45

P19a98v18e54l 89M76a17r16e62š 2639653702

Jo jo, ty kyselý xichty lidí po pár letech vlády téhle sebranky bych viděl celkem rád.

Pořád říkám, že čím dřív tahle země padne na držku, tím dřív budeme mít možnost začít znova. Že na to doplatí jen a pouze plebs, to už si dotyční neuvědomují...

0/0
3.9.2014 12:54

P13a26v96l63i81n95a 68O21r30z35e19c80h49o69w34s55k65i 1938884581

Co tak se mrknout do Vídně :-)). Tam prostě Südbanhof zbourali, postavili nádraží nové, resp. spojili s jiným tak, aby vyhovovalo současným požadavkům na dopravu ... nemyslím, že by zrovna v Rakousku byli Zelení bez vlivu nebo že by zanedbávali ochranu památek a prostředí. Ale ono už je to skoro jedno - Brno tuším prokaučovalo řadu příležitostí čerpat na rekonstrukci/přestavbu nádraží evropské zdroje a tuším už není zahrnuto do klíčových evropských dopravních uzlů....  když si člověk vybaví jak vypadá nádraží ve druhém největším městě ČR - Balkán hadra, to každé druhé menší město má hlavní stanici komfortnější. O dálnici na Vídeň nebo slušné silnici na sever ani nemluvím .... to je taky výsledek v tomto případě naprosto stupidního aktivismu.

+7/0
2.9.2014 17:57

M64i80r73e35k 61Z67á92v20o36d46n58ý 7692737260918

To, že současné nádraží je tragické není chybou ani tohoto nádraží, ani polohy a už vůbec ne těchto aktivistů. Opravdu neznám šílence, kteří by podporovali jižní polohu :o)

+3/−8
2.9.2014 18:08

T50o91m49a53s 21N89o64v59o64t24n90y 3611666408249

Nádraží v centru vůbec nemusí být, to jen tvrdí pár aktivistů, kteří mají vlastní zájmy na nádraží v centru.

+7/−2
2.9.2014 19:52

P61a66v87e94l 59O22d38r95a15z72i80l 6614889977620

To tvrdí každý člověk, který ví, kdo a proč to nádraží využívá. To vy nejste, takže do toho nekafrejte.

0/−1
3.9.2014 12:00

T98o51m64a34s 62N96o88v41o82t93n59y 3851826618119

Fuj, to se přece neříká, že je možné postavit nové nádraží za 4 roky a prakticky bez protestů aktivistů.

+3/−2
2.9.2014 19:52

P87a15v12e26l 92M12a58r62e47š 2439383752

Ono vůbec jsem nepostrehl ze by v Rakousku a Svycarsku byly podobné spory s aktivisty.Přitom obe země jsou dost proekologicky orientované a v obou je dost lidi co se angazuji v různých občanských iniciativach.

Ze by tam měli Zeleni víc rozumu?

Nebo to je germanskou mentalitou uvyklou na pořádek a disciplínu?

+1/0
3.9.2014 9:51

P44a95v90e70l 48O44d35r58a68z52i32l 6764809287310

Nebo prostě nečtete místní tisk.

0/0
3.9.2014 12:01

P12i84v12o88ň82k22a 10M35i80r76o66s83l34a97v 8632292741352

To je sice pravda.Ale Vídeň má x nádraží,ale bohužel všechna koncová.Tudíž se s tím muselo něco udělat.Vídeňáci totiž museli na každý směr jezdit na jiné nádraží.

+1/0
2.9.2014 21:17

T40o86m80a72s 10N38o54v10o95t47n11y 3871366428809

Ani ne že koncová, ale spíš že samotný Süd nebyl průjezdný v těch dvou směrech odkud přijížděli vlaky, tak bylo nejlepší řešení to propojit (což znamenalo prakticky výstavbu nového, když už, tak už pořádně). Jinak vzhledem k tomu že většina nádraží je připojená na metro, tak to ani problém nebyl, že se na každý směr jezdí odjinud /snad to je nevýhodné pro lidi, co jen ve Vídni přestupují, že tam mají cestu na další nádraží navíc/. Ale když jedu do Vídně, je mi prakticky jedno, kam ten vlak jede, stejně musím dojet metrem snad s výjimkou Pratersternu, tam když je čas. tak to dojdu do centra.

0/0
3.9.2014 9:32

P95a12v40e48l 50M74a24r38e32š 2969843692

Systém vice nadrazi do různých směru mi spíše prijde vyhodny.

Proč bych mel mít jedno velké nadrazi uprostřed města, kdyz muzu mit menší nadrazi na okrajích tam pohodlne prijedu MHD .Dopravni zstez se alespon nekoncentruje v jednom miste.

V pripade Brna si dovedu představit Královo Pole -směr Praha, a vlaky do Cech krome dalkovych rychliku) v budoucnu VRT

Zidenice - Blansko, Ceska Trebova, Tišnov +regionální linky směr sever.

Dolní nadrazi- Ostrava, vlaky na Slovensko a Polsko + statut hlavni městské železniční stanice pro mezinárodní expresy a dalkove vlaky

0/0
3.9.2014 10:02

P20a64v72e50l 58O61d85r61a95z19i64l 6364599147220

To je teda pěkná pitomost, aby lidi, kteří jedou z Tišnova do Modřic drkotali MHD přes celý město, to může vymyslet někdo jako vy, kdo  zřejmě do Brna vlakem v životě nejel.

0/0
3.9.2014 12:03

P69a40v85e82l 37M46a77r80e93š 2199463852

Já ale neříkal, že by měli být ta nádraží koncová. Mluvil jsem ve většině o dálkových vlacích.

Mimochodem, proč by jste nutil lidi z Tišnova jezdit do Modřic přes Brno?

0/0
3.9.2014 12:14

P46a14v88e45l 62O21d92r12a87z38i30l 6364639867920

To byl váš nápad.

0/0
4.9.2014 11:22

P31i24v84o54ň22k47a 68M27i33r45o94s58l60a77v 8892882501472

R^R^R^

0/0
2.9.2014 14:45
Foto

B25r60o67n36i16s91l34a36v 19Š56i25m91o62n30í69k 5762135142257

O poloze nádraží by měl rozhodovat v první řadě vlastník, tedy ČD, dále dopravní odborníci, developeři a taky zvolení zastupitelé.

Vidíte někdo v tom výčtu nějaké pitomé pomatence s komunistickými sklony, které vede ochránce pedofilů Patočka ?

+10/−4
2.9.2014 14:36

P78a93v93e42l 75M23o96r15a48v59e25c 3552419942918

Patočka o poloze nerozhoduje. Tečka.

Zastupitelé mají rozhodovat dle vůle občanů, jenž zastupují. Pokud tomu tak není, existuje zde institut místního referenda které může rozhodnutí změnit. A právě o to se referendum2014 snaží. Demokratickou cestou docílit vůle lidu. Co se vám na tom nelíbí?

+6/−1
2.9.2014 14:41

T70o62m94á29š 44T22a48t53í49č70e60k 5780902120208

Málo koncentráku se mu nelíbí. :-P

0/0
2.9.2014 15:07

P14a25v33e52l 12M26a48r29e27š 2739413572

Až na to, že investorem nádraží je stát a státní SŽDC. ;-D

Takže nějaké referendum, i pokud by se konalo je pro stavitele nepředmětné.

Takže Patočka a jeho ovečky můžou třeba skákat po hlavě po cyklostezce a odrážet se ušima:-P.

Město rozhodne maximálně o vedení nových tramvajových tratí k nádraží a o ostatní výstavbě kolem tj o Jižním centru.g

+5/−2
2.9.2014 15:54

P11a38v56e42l 65M47o37r76a13v42e12c 3162719402498

Aha.. A proč tedy o poloze nádraží rozhodují brněnští politici? Hmmm?

Jinak SŽDC je jedno jestli nádraží bude pod Petrovem nebo u Zvonařky. Cenově i provozně jsou obě varianty dosti podobné.

+1/−2
2.9.2014 16:01

P42a77v55e12l 64M46a25r92e37š 2939413632

Víte, že ani nevím? Ale netvrďte mi, že těch 15 miliard bude platit město.

maximálně přispěje na stavbu nádraží.

Brno se ve věci může angažovat maximálně pozemky, a máte pravdu v tom, že investorovi je jedno, kde nádraží postaví, pokud to místo bude vyhovovat jeho záměru. 

Ovšem jestli jste si všiml, kousek od Zvonařky je velká zanedbaná plocha země, kde kromě provizorních staveb a ruin nic není. 

Možná proto, že právě tady se už pár ( desítek ) let počítá se stavbou nádraží?

cena obou variant prý je stejná, to se ovšem bavíme o ceně  za VÝSTAVBU SAMOTNÉHO NÁDRAŽÍ. Ne další nutně navazující infrastruktury a trati samotné.

A sám dobře víte, že varianta Petrov NEŘEŠÍ  přestavbu samotného železničního uzlu Brno( tj. přeložky tratí), v tom místě to totiž ( pokud pominu tu šílenost s tunely) není technicky možné!

+9/0
2.9.2014 16:18

P79a71v75e93l 58M13o39r35a54v72e82c 3562209762548

No právěže ta studie říká, že celkové náklady na žel.infrastrukturu (nejen nádraží ale i koleje a tunely kolem) pro VRT a normální tratě je v obou variantách stejná. A obě jsou podobně proveditelné.

Máte pravdu že studie nezahrnuje dostavbu MHD k nádraží. Ta by byla minimální pro Nové Sady a zhruba miliarda dvě pro Zvonařku.

Když k tomu připočteme že pro nádraží u Zvonařky by kapacitně nestíhala křižovatka u N.Sadů a že u této varianty se prodlouží dojezdová vzdálenost spousty lidí, která varianta je lepší?

+1/−5
2.9.2014 18:21

P69a63v56e13l 17M92a34r60e42š 2299123512

Tunel pod Petrovem  a nástupiště pro VTR pod křižovatkou Husova/Nádražní nezvýší cenu o miliardy oproti výstavbě na zelené louce, kde takovéto nákladné stavby budovat nemusíte?

Jako vtip dobrý.

Dobrovského tunely stály kolik,  7 miliard? Schválně kolik by stála tahle sranda, pro kterou tu tak lobujete?

Ono u každé studie záleží kdo ji platí, že.

Ta vaše mantra s nestíhající křižovatkou, už je obehraný a vlastně jediný argument odpůrců přesunu nádraží, ovšem nějaká relevantní data která by to potvrzovala samozřejmě nemáte. Ani nemůžete, když vedení tratí k novému nádraží je pouze ve návrhu. Ono k tomu novému nádraží se dá dostat taky jinudy než od Petrova...

+5/−1
2.9.2014 22:54

P18a30v98e37l 83M73o26r76a20v73e42c 3452279272868

Hele četl jste tu studii nebo ne? Já ano. Data čerpám z ní. Pokud o problematice víte kulový tak se tu neztrapňujte.

Argumentů proti přesunu je více, mimo nestíhající křižovatku ještě horší dojezdová vzdálenost, vyšší cena přesunu MHD. A v nefaktické rovině i to že si na odsunu nahrabou miliony lidi z místní politické galerky - což je jediný důvod proč oni chtějí odsun.

Nejdřív si laskavě zjistěte fakta a pak argumentujte, ano?

+1/−2
3.9.2014 7:59

P49a98v84e76l 30M90a44r52e57š 2939683902

Tu studii jsem četl.I stránky projektu nadrazi pod Petrovem.

Ze neresi základní požadavek Rekonstrukce ŽUB, to vidí i laik, na to nemusíte byt dopravní inzenyr jako ja.

+2/−1
3.9.2014 8:18

P49a23v34e80l 13M31o27r97a50v42e60c 3972589482128

A tím vaším "základním požadavkem na rekonstrukci ŽUB" je co?

Že si toho požadavku nevšiml ani mega-zastánce odsunu Kotzian..

+1/−1
3.9.2014 8:24

P54a62v98e46l 35M59a93r13e66š 2939983752

Narovnání tratě, rozsmodrchani gordickeho uzlu koleji a naspu, aby vlak na Ostravu nejel vyhlídkovou jízdu dvacitkou okolo celého Brna naprikad.Narovnání samotného kolejiste nadrazi a zkapacitneni+technická a prostorova peiprava na VRT.

S tím souvisí uplna rekonstrukce současného prednadrazi, jine reseni prostoru sevreneho dnes budovou nadrazi a ulicni čarou a který ma dnes malou kapacitu ( ve spickach lidi padají z refyze, provoz tramvají a aut permanentně prostor ucpava, je tam toho moc ba malem prostoru).

Po odsunu nadrazi se bude moci vyuzit i prostor dnešního kolejiste, jeden z návrhu je přeložit sem tramvajové nástupiště a historickou budovu vyutit jako nadrazi MHD po vzoru Liberecké Fugnerovi.

+2/0
3.9.2014 8:40

P67a20v77e59l 67O64d21r35a98z32i80l 6464409427280

Já nevím, jak dokážete neustále dokola omílat zcela evidentní lži, studii jste nečetl, jako zánovní náplava Brnu vůbec nerozumíte, trvalý pobyt tu nemáte, tak co do toho vůbec strkáte svůj nos?

Jste zaangažován na veletočích s pozemky?

Samé lži, abyste mohli levně skoupit pozemky pod současnými tratěmi a pak je výhodně rozprodat na nákupní centra, že?

0/−2
3.9.2014 12:06

P40a71v54e19l 66M86a14r55e58š 2869713812

Podruhé vám píšu, že ten aktivistický blábol o nádraží pod Petrovem jsem četl.

Neříkám, že je to úplně špatný návrh, jenže NEŘEŠÍ problém ŽUB jako takový. Je opravdu jen o nové nádražní budově, prodloužení a rozšíření kolejiště. To ovšem stále zůstává v oblouku, a bez velkých dodatečných investic nevyhovuje pro VRT.

V tom prostoru jaký je k dispozici tam není ani dost místa na kapacitní parkoviště.

trat je v původní stopě, což opět neřeší problém Viadukt Křenová a velké množství oblouků na trati, tudíž nutnost pomalé jízdy přes město zbytečnými oklikami.

Pokud se má investovat cca miliarda euro za nové nádraží tak ho snad postavíme v místě, kde je prostor na případný další rozvoj , k němuž lze přivést koleje které nebudou obcházet celé centrum dokola a budou s ohledem na rychlost jízdy co nejpřímější .

Součástí nádraží by měl být i nový autobusový terminál,( Zvonařka je taky v otřesném stavu ) a snad se s tím stále počítá.

Pokud vám jde o kšefty s pozemky, řekněte to alespoň přímo a bojujte proti spekulacím s pozemky. Ne proti nádraží

Trvalý pobyt v Brně mám už deset let a v obchodě s dotčenými pozemky nijak angažován nejsem ( bohužel ;-(). Taky byste chtěl, kdybyste měla love a kontakty , co? 

A jestli tematice rozumím nebo ne se nebudu hádat s nějakým joudou z ulice, vás se také neptám na vaše vzdělání, ovšem jestli umíte číst, tak výše v diskuzi píšu, že jsem dopravní inženýr se specializací na drážní dopravu ( že se tím neživím je jiná věc)

+1/0
3.9.2014 12:42

P69a84v30e24l 38O34d48r79a88z65i93l 6414849827410

- čím nevyhovuje pro VRT?

- pomalá jízda vlaku vám vadí, pomalá jízda MHD ne?

- já jsem pro to stavět nádraží tam, kde je potřeba, ne uprostřed polí a pak tam násilně budovat nějakou nepotřebnou novou čtvrť

- zvonařka je v pohodě

- ano, kšefty s pozemky mi vadí a úporné prosazování nádraží uprostřed ničeho je signálem poměrně jasným

- v diskusi jste psal, že trvalý pobyt v Brně nemáte, takže jste lhal buď tehdy, nebo nyní - http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

- jistěže se tím neživíte, když tomu nerozumíte

0/0
4.9.2014 11:28

I26v18a35n 97H14o78l30a44s 5187127418777

Bych vřele doporučoval si zhjistit, jak to bylo s tím rozhodováním státu a města v roce 2002.

0/0
2.9.2014 18:41

P31a97v84e69l 13M51a90r85e76š 2369263852

A vůli občanů reprezentuje kdo? 

Těch pár pomatenců, nebo 4000.000 obyvatel Brna, kteří k tématu mlčí, protože buďto s přesunem souhlasí a nemají tudíž potřebu se k němu vyjadřovat, nebo přesun nádraží o nějakých půl kilometru pro ně nepředstavuje tak velký problém aby se jím vůbec zabývali.?

Protože dneska už nemusíme chodit na vlak pěšky, je většině lidí poloha nádraží ukradená, pokud to zůstane v širším centru. Navíc přesun nádraží vyřeší i pár dalších problémů současného prostoru přednádraží. 

Ostatně referendum je každé 4 roky, říká se tomu komunální volby. Máme totiž zastupitelskou demokracii. Já se raději nechám zastupovat hejtmanem a svým senátorem, než nějakým pomateným cajzlem Patočkou

+5/−2
2.9.2014 16:10

P40a34v70e20l 67M29o14r57a37v73e67c 3672769862678

Zkuste si přečíst co píšu o významu lokálního referenda jinde, ano?;-)

0/−2
2.9.2014 16:15

P38a40v20e48l 85M32a26r57e39š 2269913262

Lokální referendum se jmenuje Komunální volby.

Mimochodem umístění dopravní stavby NENÍ věc o níž by měli rozhodovat občané. (Stejně jako otázka stavby přehrady, jaderné elektrárny, skladu jaderného paliva a jiné podobné investice).

To nechte dopravním odborníkům a MAJITELI.

Naštěstí v době, kdy se u  nás stavěli železnice o umístění nádraží nerozhodoval každý jouda z ulice ale pouze stavitel a jeho inženýři. Jinak dodnes jezdíme na konských povozech...

+6/−2
2.9.2014 16:25

P83a14v16e47l 44M60o58r19a26v37e24c 3962169922208

Lool, vaše pojetí o zastupitelské demokracii je fakt vtipné :)

+1/−2
2.9.2014 18:21

P60a12v77e77l 95M36a43r36e95š 2549373882

Abych řekl pravdu, už před lety jsem přišel o ideály, že všelidová demokracie je ideální společenské zřízení.

Dobře nastavená diktatura, kde má jednotlivec vysokou míru osobní svobody ale i zodpovědnosti za svůj život ( tj. nulový sociální stát) je z hlediska řízení státu ideálem pro většinu lidstva. Protože jen velmi málo národů je natolik mentálně a společensky vyspělých aby zvládli demokracii. Vlastně mně napadá jen Švýcarsko.

A mimochodem, ani v tom starověkém Řecko - prý prvnímu demokratickému státu planety - nebyla zastupitelská demokracie chápána tak široce jako dnes. Dnes máme spíše ochlokracii, vládu lůzy...

+1/−1
2.9.2014 23:04

P87a11v10e26l 22O42d91r22a32z28i61l 6474649367440

Tak se odstěhujte do Švýcarska a přestaňte zamořovat Brno, přistěhovalče bůhvíodkud.

0/−2
3.9.2014 12:07

P54a14v65e35l 45M28a19r65e75š 2679413332

Švýcarsko mi nevyhovuje, kdo se v tom jazykovém bordelu má vyznat.

Uvažuju o Švédsku, to má ovšem jednu zásadní vadu - Švédy :-/.

Poslední jakž takž normální země je Nový Zéland.

Pokud se někam odstěhuju, bude po paradoxně Slovensko nebo  Maroko. tak jsou sice Burnusy, ale pás mezi Atlasem a Atlantikem je relativně civilizovaný a především tam mají monarchii, což mně jak zjištuju vyhovuje

0/0
3.9.2014 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.