Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Referendum o poloze nádraží v Brně má nové podpisy. Ale chybí mu čas

Aktivisté z občanské aliance Referendum 2014 dodali v pondělí archy, ve kterých jsou podle nich už bez chyb doplněné zbývající podpisy v petici za referendum o poloze brněnského nádraží. Není však jisté, že ho magistrát stihne uspořádat při říjnových volbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a19v88e10l 79O81d50r82a25z43i66l 6864409437500

Někteří diskutující mají zvlášní vztah k ohýbání faktů dle potřeby.

8-o

"Já třeba žiju v Brně deset let, ale v občance mám trvalý pobyt v rodném městečku 100 km odsud." http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

X

"Trvalý pobyt v Brně mám už deset let" http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140902_2095721_brno-zpravy_daj&vlakno=67898854

8-o

Je možné takovým lidem vůbec něco věřit? Ne, není!!;-O

0/0
4.9.2014 11:35

J74a64r84o10s81l57a78v 29J89a95n97e40c60e67k 4196327221283

Jsem pro presun, aby mesto Brno melo konecne moderni nadrazi s dulezitym dopravnim uzlem.

+2/0
3.9.2014 13:37

P76a74v75e17l 67O79d56r63a59z18i46l 6934449157150

K tomu není nutné přesunovat nádraží tam, kde ho nikdo nepotřebuje.

0/0
4.9.2014 11:21

T94o51m76a95s 17N39o17v51o89t97n14y 3801506888249

Ti aktivisti jsou jako umanuté malé děti na písku, já chci, já chci, já chci a běda, když nebude po jejich, tak budou ještě drze vyhrožovat žalobami. Místo aby přiznali, že prostě vlastní hloupostí si to potentovali sami, že jim nepůjde na ruku magistrát, který jen kritizují, je snad jasné. Morální povinnost tu žádná není, aktivisti sami žádnou morálku nemají, pak by neblokovali aspoň ty nejdůležitější stavby, kdy umírají lidé kvůli nevyhovující silnici, např. R43 nebo R52...:-P

+6/−1
2.9.2014 19:51

P15a20v54e67l 63O67d74r67a96z15i53l 6274979707820

Lidé na R43 umírají v 99% proto, že někdo jel jak prase.

0/−2
3.9.2014 11:59

J95a60n 91L35a65p26e42š 5365140889

...co to je patočka?...

+4/0
2.9.2014 17:58

M68i33c84h18a62e97l 16M74e45n12s35i49k 8761516460292

Někdo by se mohl otázat,

co to je lapeš?

To si nevybereš :-)

0/0
2.9.2014 21:29

P82a78v90e62l 21M19a79r17e12š 2539883242

Jeden takovej pražskej cajzl, co se s...e do věci které vůbec nerozumí a má to jako smysl života.

Něco jako Štěpaník a Patrik.

Parazit a prudič.

Tihle tři mají kliku, že holt máme tu ochlokracii. Za soudruhů by jim to vysvětlili po bolševicku, v Jáchymově by rubali uran...

+3/0
2.9.2014 23:30

T32o96m71a83s 49N78o93v44o89t58n43y 3161476528619

Na jednu stranu bych si i přál, aby se tahle zelená sebranka s Hollanem v čele na ten magistrát dostala, ono by jim pak rychle sklaplo a dostáli by svému heslu, že "hůř už to nejde" a jejich potrefení voliči by se možná pak probrali...Můžou si přibrat i piráty a další alternativce a nastane ráj na zemi teda v Brně ;-)  Je to ode zdi ke zdi - buď ta sebranka co je tam teď a myslí si, že to má na věčné časy (i když zrovna v tom přesunu nádraží jim fandím) nebo zelení pomatenci se svými mimoňskými představami světa a plány všem řídit život, protože oni ví, co my chceme... nic mezi tím prakticky na výběr není (ANO se odepsalo už dávno)

+3/0
2.9.2014 23:35

P67a56v56e83l 50M88a46r42e63š 2449503772

tak ANO ještě pořád trochu věřím, hlavně teda kvůli Babišovi ten chlap mi přijde, že má rozum a celkem se mu daří mlátit Bohuše přes ty jeho zlodějský komunistický pracky.

je fakt, že to co ted předvedli za taneček okolo spotřební daně z paliv, tím mě dost vytočili...

+1/−3
2.9.2014 23:41

T58o52m77a16s 19N19o90v51o47t40n51y 3981966568129

U mě mají v komunálkách stop za schvalování rezidentního parkování, bohužel.

+1/0
3.9.2014 9:28

P39a34v45e84l 25M67a56r21e59š 2549683482

Tohle se mne nastesti netyka, jedna z výhod bydleni na malém sídlišti.

Parkujeme tu, mozna ne vždy uplne košer, ale Mestapo nebuzeruje...

Ale parkovaní je v centru taky velký prusvih, bohuzel nevidím finančně ani technicky prijatelne reseni a chápu ze retidenti potřebuji nekde parkovat.Potom zase v centru nezaparkuje nikdo jiný :-(.A dostavet pod pod historickými domy podzemní parkoviště je nerealne...

0/0
3.9.2014 9:45

P35a84v63e18l 48M97a10r44e90š 2219523332

Jo jo, ty kyselý xichty lidí po pár letech vlády téhle sebranky bych viděl celkem rád.

Pořád říkám, že čím dřív tahle země padne na držku, tím dřív budeme mít možnost začít znova. Že na to doplatí jen a pouze plebs, to už si dotyční neuvědomují...

0/0
3.9.2014 12:54

P95a56v10l24i37n14a 57O85r92z85e17c18h27o59w35s19k11i 1408284601

Co tak se mrknout do Vídně :-)). Tam prostě Südbanhof zbourali, postavili nádraží nové, resp. spojili s jiným tak, aby vyhovovalo současným požadavkům na dopravu ... nemyslím, že by zrovna v Rakousku byli Zelení bez vlivu nebo že by zanedbávali ochranu památek a prostředí. Ale ono už je to skoro jedno - Brno tuším prokaučovalo řadu příležitostí čerpat na rekonstrukci/přestavbu nádraží evropské zdroje a tuším už není zahrnuto do klíčových evropských dopravních uzlů....  když si člověk vybaví jak vypadá nádraží ve druhém největším městě ČR - Balkán hadra, to každé druhé menší město má hlavní stanici komfortnější. O dálnici na Vídeň nebo slušné silnici na sever ani nemluvím .... to je taky výsledek v tomto případě naprosto stupidního aktivismu.

+7/0
2.9.2014 17:57

M49i70r64e65k 82Z32á13v11o95d21n20ý 7272807220878

To, že současné nádraží je tragické není chybou ani tohoto nádraží, ani polohy a už vůbec ne těchto aktivistů. Opravdu neznám šílence, kteří by podporovali jižní polohu :o)

+3/−8
2.9.2014 18:08

T68o67m42a83s 55N96o82v54o48t77n55y 3891876728909

Nádraží v centru vůbec nemusí být, to jen tvrdí pár aktivistů, kteří mají vlastní zájmy na nádraží v centru.

+7/−2
2.9.2014 19:52

P43a59v92e91l 82O35d90r44a40z14i10l 6554889807750

To tvrdí každý člověk, který ví, kdo a proč to nádraží využívá. To vy nejste, takže do toho nekafrejte.

0/−1
3.9.2014 12:00

T88o37m15a71s 65N51o68v56o71t62n66y 3251256878379

Fuj, to se přece neříká, že je možné postavit nové nádraží za 4 roky a prakticky bez protestů aktivistů.

+3/−2
2.9.2014 19:52

P41a24v37e15l 77M60a34r88e38š 2629773332

Ono vůbec jsem nepostrehl ze by v Rakousku a Svycarsku byly podobné spory s aktivisty.Přitom obe země jsou dost proekologicky orientované a v obou je dost lidi co se angazuji v různých občanských iniciativach.

Ze by tam měli Zeleni víc rozumu?

Nebo to je germanskou mentalitou uvyklou na pořádek a disciplínu?

+1/0
3.9.2014 9:51

P11a78v54e50l 93O73d72r87a27z84i26l 6164499737130

Nebo prostě nečtete místní tisk.

0/0
3.9.2014 12:01

P30i38v26o19ň74k55a 13M72i84r27o83s12l24a64v 8482752181872

To je sice pravda.Ale Vídeň má x nádraží,ale bohužel všechna koncová.Tudíž se s tím muselo něco udělat.Vídeňáci totiž museli na každý směr jezdit na jiné nádraží.

+1/0
2.9.2014 21:17

T28o66m76a26s 22N71o51v51o10t19n55y 3971316648149

Ani ne že koncová, ale spíš že samotný Süd nebyl průjezdný v těch dvou směrech odkud přijížděli vlaky, tak bylo nejlepší řešení to propojit (což znamenalo prakticky výstavbu nového, když už, tak už pořádně). Jinak vzhledem k tomu že většina nádraží je připojená na metro, tak to ani problém nebyl, že se na každý směr jezdí odjinud /snad to je nevýhodné pro lidi, co jen ve Vídni přestupují, že tam mají cestu na další nádraží navíc/. Ale když jedu do Vídně, je mi prakticky jedno, kam ten vlak jede, stejně musím dojet metrem snad s výjimkou Pratersternu, tam když je čas. tak to dojdu do centra.

0/0
3.9.2014 9:32

P56a14v60e21l 52M12a76r97e16š 2689323192

Systém vice nadrazi do různých směru mi spíše prijde vyhodny.

Proč bych mel mít jedno velké nadrazi uprostřed města, kdyz muzu mit menší nadrazi na okrajích tam pohodlne prijedu MHD .Dopravni zstez se alespon nekoncentruje v jednom miste.

V pripade Brna si dovedu představit Královo Pole -směr Praha, a vlaky do Cech krome dalkovych rychliku) v budoucnu VRT

Zidenice - Blansko, Ceska Trebova, Tišnov +regionální linky směr sever.

Dolní nadrazi- Ostrava, vlaky na Slovensko a Polsko + statut hlavni městské železniční stanice pro mezinárodní expresy a dalkove vlaky

0/0
3.9.2014 10:02

P70a57v33e78l 18O17d28r31a16z35i13l 6254539677330

To je teda pěkná pitomost, aby lidi, kteří jedou z Tišnova do Modřic drkotali MHD přes celý město, to může vymyslet někdo jako vy, kdo  zřejmě do Brna vlakem v životě nejel.

0/0
3.9.2014 12:03

P54a92v26e86l 95M28a97r66e59š 2869633652

Já ale neříkal, že by měli být ta nádraží koncová. Mluvil jsem ve většině o dálkových vlacích.

Mimochodem, proč by jste nutil lidi z Tišnova jezdit do Modřic přes Brno?

0/0
3.9.2014 12:14

P85a50v68e70l 57O88d62r79a92z76i40l 6474899127420

To byl váš nápad.

0/0
4.9.2014 11:22

P96i31v10o44ň67k84a 78M31i14r88o80s36l89a72v 8902722911532

R^R^R^

0/0
2.9.2014 14:45
Foto

B51r42o80n47i64s55l36a90v 86Š39i77m62o78n96í92k 5852105452597

O poloze nádraží by měl rozhodovat v první řadě vlastník, tedy ČD, dále dopravní odborníci, developeři a taky zvolení zastupitelé.

Vidíte někdo v tom výčtu nějaké pitomé pomatence s komunistickými sklony, které vede ochránce pedofilů Patočka ?

+10/−4
2.9.2014 14:36

P52a95v79e16l 28M63o80r75a62v71e17c 3122139482928

Patočka o poloze nerozhoduje. Tečka.

Zastupitelé mají rozhodovat dle vůle občanů, jenž zastupují. Pokud tomu tak není, existuje zde institut místního referenda které může rozhodnutí změnit. A právě o to se referendum2014 snaží. Demokratickou cestou docílit vůle lidu. Co se vám na tom nelíbí?

+6/−1
2.9.2014 14:41

T47o69m61á59š 65T54a18t76í96č48e53k 5510192830428

Málo koncentráku se mu nelíbí. :-P

0/0
2.9.2014 15:07

P14a71v54e23l 48M57a70r35e61š 2829833792

Až na to, že investorem nádraží je stát a státní SŽDC. ;-D

Takže nějaké referendum, i pokud by se konalo je pro stavitele nepředmětné.

Takže Patočka a jeho ovečky můžou třeba skákat po hlavě po cyklostezce a odrážet se ušima:-P.

Město rozhodne maximálně o vedení nových tramvajových tratí k nádraží a o ostatní výstavbě kolem tj o Jižním centru.g

+5/−2
2.9.2014 15:54

P73a29v79e36l 73M24o85r59a33v33e50c 3792149442298

Aha.. A proč tedy o poloze nádraží rozhodují brněnští politici? Hmmm?

Jinak SŽDC je jedno jestli nádraží bude pod Petrovem nebo u Zvonařky. Cenově i provozně jsou obě varianty dosti podobné.

+1/−2
2.9.2014 16:01

P81a67v74e22l 71M91a29r66e44š 2579893982

Víte, že ani nevím? Ale netvrďte mi, že těch 15 miliard bude platit město.

maximálně přispěje na stavbu nádraží.

Brno se ve věci může angažovat maximálně pozemky, a máte pravdu v tom, že investorovi je jedno, kde nádraží postaví, pokud to místo bude vyhovovat jeho záměru. 

Ovšem jestli jste si všiml, kousek od Zvonařky je velká zanedbaná plocha země, kde kromě provizorních staveb a ruin nic není. 

Možná proto, že právě tady se už pár ( desítek ) let počítá se stavbou nádraží?

cena obou variant prý je stejná, to se ovšem bavíme o ceně  za VÝSTAVBU SAMOTNÉHO NÁDRAŽÍ. Ne další nutně navazující infrastruktury a trati samotné.

A sám dobře víte, že varianta Petrov NEŘEŠÍ  přestavbu samotného železničního uzlu Brno( tj. přeložky tratí), v tom místě to totiž ( pokud pominu tu šílenost s tunely) není technicky možné!

+9/0
2.9.2014 16:18

P44a75v44e98l 75M81o74r43a56v27e22c 3782379322338

No právěže ta studie říká, že celkové náklady na žel.infrastrukturu (nejen nádraží ale i koleje a tunely kolem) pro VRT a normální tratě je v obou variantách stejná. A obě jsou podobně proveditelné.

Máte pravdu že studie nezahrnuje dostavbu MHD k nádraží. Ta by byla minimální pro Nové Sady a zhruba miliarda dvě pro Zvonařku.

Když k tomu připočteme že pro nádraží u Zvonařky by kapacitně nestíhala křižovatka u N.Sadů a že u této varianty se prodlouží dojezdová vzdálenost spousty lidí, která varianta je lepší?

+1/−5
2.9.2014 18:21

P19a79v30e73l 18M14a37r87e67š 2869703222

Tunel pod Petrovem  a nástupiště pro VTR pod křižovatkou Husova/Nádražní nezvýší cenu o miliardy oproti výstavbě na zelené louce, kde takovéto nákladné stavby budovat nemusíte?

Jako vtip dobrý.

Dobrovského tunely stály kolik,  7 miliard? Schválně kolik by stála tahle sranda, pro kterou tu tak lobujete?

Ono u každé studie záleží kdo ji platí, že.

Ta vaše mantra s nestíhající křižovatkou, už je obehraný a vlastně jediný argument odpůrců přesunu nádraží, ovšem nějaká relevantní data která by to potvrzovala samozřejmě nemáte. Ani nemůžete, když vedení tratí k novému nádraží je pouze ve návrhu. Ono k tomu novému nádraží se dá dostat taky jinudy než od Petrova...

+5/−1
2.9.2014 22:54

P87a53v61e44l 78M83o25r50a82v87e34c 3732979392108

Hele četl jste tu studii nebo ne? Já ano. Data čerpám z ní. Pokud o problematice víte kulový tak se tu neztrapňujte.

Argumentů proti přesunu je více, mimo nestíhající křižovatku ještě horší dojezdová vzdálenost, vyšší cena přesunu MHD. A v nefaktické rovině i to že si na odsunu nahrabou miliony lidi z místní politické galerky - což je jediný důvod proč oni chtějí odsun.

Nejdřív si laskavě zjistěte fakta a pak argumentujte, ano?

+1/−2
3.9.2014 7:59

P71a64v54e94l 84M48a67r20e85š 2239823802

Tu studii jsem četl.I stránky projektu nadrazi pod Petrovem.

Ze neresi základní požadavek Rekonstrukce ŽUB, to vidí i laik, na to nemusíte byt dopravní inzenyr jako ja.

+2/−1
3.9.2014 8:18

P93a17v86e76l 21M15o68r86a88v94e82c 3422949222818

A tím vaším "základním požadavkem na rekonstrukci ŽUB" je co?

Že si toho požadavku nevšiml ani mega-zastánce odsunu Kotzian..

+1/−1
3.9.2014 8:24

P50a30v55e56l 75M78a14r65e33š 2229903852

Narovnání tratě, rozsmodrchani gordickeho uzlu koleji a naspu, aby vlak na Ostravu nejel vyhlídkovou jízdu dvacitkou okolo celého Brna naprikad.Narovnání samotného kolejiste nadrazi a zkapacitneni+technická a prostorova peiprava na VRT.

S tím souvisí uplna rekonstrukce současného prednadrazi, jine reseni prostoru sevreneho dnes budovou nadrazi a ulicni čarou a který ma dnes malou kapacitu ( ve spickach lidi padají z refyze, provoz tramvají a aut permanentně prostor ucpava, je tam toho moc ba malem prostoru).

Po odsunu nadrazi se bude moci vyuzit i prostor dnešního kolejiste, jeden z návrhu je přeložit sem tramvajové nástupiště a historickou budovu vyutit jako nadrazi MHD po vzoru Liberecké Fugnerovi.

+2/0
3.9.2014 8:40

P72a29v43e75l 30O94d12r30a43z95i21l 6224689387520

Já nevím, jak dokážete neustále dokola omílat zcela evidentní lži, studii jste nečetl, jako zánovní náplava Brnu vůbec nerozumíte, trvalý pobyt tu nemáte, tak co do toho vůbec strkáte svůj nos?

Jste zaangažován na veletočích s pozemky?

Samé lži, abyste mohli levně skoupit pozemky pod současnými tratěmi a pak je výhodně rozprodat na nákupní centra, že?

0/−2
3.9.2014 12:06

P20a76v81e22l 10M72a65r27e88š 2399663172

Podruhé vám píšu, že ten aktivistický blábol o nádraží pod Petrovem jsem četl.

Neříkám, že je to úplně špatný návrh, jenže NEŘEŠÍ problém ŽUB jako takový. Je opravdu jen o nové nádražní budově, prodloužení a rozšíření kolejiště. To ovšem stále zůstává v oblouku, a bez velkých dodatečných investic nevyhovuje pro VRT.

V tom prostoru jaký je k dispozici tam není ani dost místa na kapacitní parkoviště.

trat je v původní stopě, což opět neřeší problém Viadukt Křenová a velké množství oblouků na trati, tudíž nutnost pomalé jízdy přes město zbytečnými oklikami.

Pokud se má investovat cca miliarda euro za nové nádraží tak ho snad postavíme v místě, kde je prostor na případný další rozvoj , k němuž lze přivést koleje které nebudou obcházet celé centrum dokola a budou s ohledem na rychlost jízdy co nejpřímější .

Součástí nádraží by měl být i nový autobusový terminál,( Zvonařka je taky v otřesném stavu ) a snad se s tím stále počítá.

Pokud vám jde o kšefty s pozemky, řekněte to alespoň přímo a bojujte proti spekulacím s pozemky. Ne proti nádraží

Trvalý pobyt v Brně mám už deset let a v obchodě s dotčenými pozemky nijak angažován nejsem ( bohužel ;-(). Taky byste chtěl, kdybyste měla love a kontakty , co? 

A jestli tematice rozumím nebo ne se nebudu hádat s nějakým joudou z ulice, vás se také neptám na vaše vzdělání, ovšem jestli umíte číst, tak výše v diskuzi píšu, že jsem dopravní inženýr se specializací na drážní dopravu ( že se tím neživím je jiná věc)

+1/0
3.9.2014 12:42

P12a89v50e63l 64O30d29r95a66z55i28l 6614479927900

- čím nevyhovuje pro VRT?

- pomalá jízda vlaku vám vadí, pomalá jízda MHD ne?

- já jsem pro to stavět nádraží tam, kde je potřeba, ne uprostřed polí a pak tam násilně budovat nějakou nepotřebnou novou čtvrť

- zvonařka je v pohodě

- ano, kšefty s pozemky mi vadí a úporné prosazování nádraží uprostřed ničeho je signálem poměrně jasným

- v diskusi jste psal, že trvalý pobyt v Brně nemáte, takže jste lhal buď tehdy, nebo nyní - http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

- jistěže se tím neživíte, když tomu nerozumíte

0/0
4.9.2014 11:28

I47v53a19n 43H86o46l36a92s 5877517108907

Bych vřele doporučoval si zhjistit, jak to bylo s tím rozhodováním státu a města v roce 2002.

0/0
2.9.2014 18:41

P22a17v12e54l 45M62a87r98e40š 2919423562

A vůli občanů reprezentuje kdo? 

Těch pár pomatenců, nebo 4000.000 obyvatel Brna, kteří k tématu mlčí, protože buďto s přesunem souhlasí a nemají tudíž potřebu se k němu vyjadřovat, nebo přesun nádraží o nějakých půl kilometru pro ně nepředstavuje tak velký problém aby se jím vůbec zabývali.?

Protože dneska už nemusíme chodit na vlak pěšky, je většině lidí poloha nádraží ukradená, pokud to zůstane v širším centru. Navíc přesun nádraží vyřeší i pár dalších problémů současného prostoru přednádraží. 

Ostatně referendum je každé 4 roky, říká se tomu komunální volby. Máme totiž zastupitelskou demokracii. Já se raději nechám zastupovat hejtmanem a svým senátorem, než nějakým pomateným cajzlem Patočkou

+5/−2
2.9.2014 16:10

P91a48v42e85l 64M57o29r73a17v80e28c 3722799952788

Zkuste si přečíst co píšu o významu lokálního referenda jinde, ano?;-)

0/−2
2.9.2014 16:15

P69a75v96e62l 21M63a38r16e88š 2639103822

Lokální referendum se jmenuje Komunální volby.

Mimochodem umístění dopravní stavby NENÍ věc o níž by měli rozhodovat občané. (Stejně jako otázka stavby přehrady, jaderné elektrárny, skladu jaderného paliva a jiné podobné investice).

To nechte dopravním odborníkům a MAJITELI.

Naštěstí v době, kdy se u  nás stavěli železnice o umístění nádraží nerozhodoval každý jouda z ulice ale pouze stavitel a jeho inženýři. Jinak dodnes jezdíme na konských povozech...

+6/−2
2.9.2014 16:25

P97a58v92e60l 55M21o61r50a48v14e50c 3372409312358

Lool, vaše pojetí o zastupitelské demokracii je fakt vtipné :)

+1/−2
2.9.2014 18:21

P83a41v87e39l 73M48a82r27e33š 2429393302

Abych řekl pravdu, už před lety jsem přišel o ideály, že všelidová demokracie je ideální společenské zřízení.

Dobře nastavená diktatura, kde má jednotlivec vysokou míru osobní svobody ale i zodpovědnosti za svůj život ( tj. nulový sociální stát) je z hlediska řízení státu ideálem pro většinu lidstva. Protože jen velmi málo národů je natolik mentálně a společensky vyspělých aby zvládli demokracii. Vlastně mně napadá jen Švýcarsko.

A mimochodem, ani v tom starověkém Řecko - prý prvnímu demokratickému státu planety - nebyla zastupitelská demokracie chápána tak široce jako dnes. Dnes máme spíše ochlokracii, vládu lůzy...

+1/−1
2.9.2014 23:04

P91a62v41e53l 31O63d73r31a25z23i30l 6714609277540

Tak se odstěhujte do Švýcarska a přestaňte zamořovat Brno, přistěhovalče bůhvíodkud.

0/−2
3.9.2014 12:07

P40a65v35e68l 31M89a38r54e74š 2109333362

Švýcarsko mi nevyhovuje, kdo se v tom jazykovém bordelu má vyznat.

Uvažuju o Švédsku, to má ovšem jednu zásadní vadu - Švédy :-/.

Poslední jakž takž normální země je Nový Zéland.

Pokud se někam odstěhuju, bude po paradoxně Slovensko nebo  Maroko. tak jsou sice Burnusy, ale pás mezi Atlasem a Atlantikem je relativně civilizovaný a především tam mají monarchii, což mně jak zjištuju vyhovuje

0/0
3.9.2014 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.