Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Referendum o nádraží v Brně se vzdaluje. Soud zamítl žalobu aktivistů

Krajský soud v Brně zamítl první žalobu aktivistů z občanské koalice Referendum 2014. Zdá se tak méně pravděpodobné, že se referendum o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně uskuteční v termínu říjnových komunálních voleb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i23ř70í 72E98u59l69e14r 5488929566116

Škoda, že se nedožiji věku Metuzaléma, tedy 969 roků. Byla by tu určitá šance dovědět se, jak to s tím brněnským nádražím nakonec dopadlo;-(. 314

+3/0
11.9.2014 11:58

O12l43g98a 63P46a29v19l48í76k50o29v86á 6454698967132

Aktivisté by měli zveřejnit veškeré informace o majitelích pozemků jižní polohy nádraží. Včetně údajů, kdy docházelo k nákupům pozemků, jaké jsou vztahy mezi majiteli pozemků a bývalými či současnými politiky. Občané Brna by měli v referendu rozhodovat podle věrohodných informací technické povahy (cena, dostupnost, návaznosti, délka výstavby atd.), ale také by měli mít přehled o politickém zákulisí

+1/0
11.9.2014 10:20

T15o40m67a62s 63N93o59v38o89t11n47y 3471266248959

A myslíte si, že aktivisti nehájí zájmy jiné skupiny, která by se napakovala na nádraží v centru? O nic jiného nejde. Bohužel, vždycky se někdo napakuje, to tady tak prostě je. Ale tak když u toho postaví konečně moderní nádraží, tak je mi to celkem i jedno, stejně se tomu zabránit nedá.

+1/−1
12.9.2014 1:03

P41a18v17e82l 24M87o57r68a88v48e24c 3452249932838

Prosím, jaká skupina se hodlá napakovat na nádraží v centru? To by mne fakt dost zajímalo..

Kdo se chce napakovat na odsunu, to vím moc dobře. ODS a ČSSD. Ale kdo se chce napakovat na jiných variantách polohy nádraží, to fakt nevím.

0/0
12.9.2014 12:19

P36a38v62e65l 97B18o34u93c46n18í83k 4692721453805

Z diskuze je bohužel znát, že mnozí nevědí, jak vlastně vypadá návrh varianty Nádraží pod Petrovem (tzv. V centru). Tato varianta totiž, podle Občanské Koalice NvC, neznamená nádraží v současné poloze, ale jedná se o výstavbu nového nádraží na území tzv. Malé Ameriky, sestávající se ze dvou stanic: podzemní + nutné přípojné tunely pod centrem Brna a nadzemní, pro kterou by mohla být použita i současná budova nádraží. Doporučuji proto tyto odkazy:

Plné znění studie Dopracování variant řešení ŽU Brno je k dispozici zde (ZIP, cca 600 MB): http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip

Jednotlivé dokumenty variant řešení ŽU Brno najdete zde

http://www.europointbrno.cz/index.php?nav01=6299&nav02=8067&nav03=21931

+2/0
11.9.2014 10:17

P70e32t61r53a 86N77o37v85á81k25o57v70á 7788246494588

Uznávám, že to úplně přesně nevím. Ale varianta přiblížit nové vlakové nádraží co nejvíce stávajícímu autobusovému (Zvonařce, ne Grandu), mi přijde smysluplnější.

+1/−1
11.9.2014 17:09

P44a44v16e73l 19M84o59r25a87v16e24c 3702749402278

A v čem smysluplnější?

Že jako to na to nádraží bude mít většina lidí o pár minut dál?

Že křižovatka u Nových Sadů nebude kapacitně stíhat (tramvaje)?

Že tato varianta znamená dobudovat za pár dalších miliard nové trasy MHD?

Že se na tomto napakují politici z ODS a ČSSD (toto je totiž jediný důvod proč oni tak o odsun stojí, nedělejme si iluze).

0/0
11.9.2014 22:28

P83e33t17r76a 90V82a70ň16k15o98v51á 4794504506472

;-(

0/0
11.9.2014 22:39

T55o79m96a59s 48N34o66v70o71t85n72y 3451656798639

Ještě tě to pořád baví, lhát a mlžit? Když bude varianta "pod Petrovem", tak to bude ještě horší paskvil než "odsunuté".

0/0
12.9.2014 1:04

P66a21v51e96l 72M46o70r46a57v74e73c 3382109732668

A v čem jako lžu?

Jinak já popisoval negativa odsunutého nádraží. Ta negativa nemají s variantou pod Petrovem nic společného - nechápu na co reaguješ.

0/0
12.9.2014 8:51

V14o18j74t49a 60P44r72o25s90e92c26k62y 6448890285469

par tisic lidi blokuje brno 10 let super

+3/−2
11.9.2014 9:50

P14a35v51e42l 40M37o52r76a10v83e42c 3492839742948

Můžete mi prosím konkrétně napsat, ČÍM těch "pár tisíc lidí" blokuje Brno? (a kterýc pár tisíc lidí vlastně máte na mysli)?

0/−1
11.9.2014 22:28

P65e95t15r80a 63V70a25ň29k28o92v94á 4604144556832

má na mysli pošahané aktivisty a ostatní jako vy

+1/0
11.9.2014 22:45

P35a55v38e37l 68M13o58r41a35v76e65c 3972499752118

A čím konkrétně to ti aktivisti (plus lidi co na netu nesouhlasí s odsunem) blokují nové nádraží?

Čím konkrétně???

0/0
12.9.2014 8:49

P33e40t26r96a 60V65a39ň19k64o75v88á 4154324486452

svými neustálými obstrukcemi ..... pamatujete si na drahé zakonzervování královopolských tunelů?.....   stejný případ Rv

0/0
12.9.2014 11:41

P76a48v30e25l 57M86o21r56a15v91e17c 3642799142978

Jaká konkrétní obstrukce vedla k jakému blokování přesunu nádraží?

Naposledy se ptám: KONKRÉTNĚ!!!

To že tunely blokoval jeden de.il neznamená, že to stejné se děje i jinde.

0/0
12.9.2014 11:57

P71a74v53e27l 69M64o43r17a94v28e95c 3462729602798

Jo a hlavně mi někod napište, čím jsem já konkrétně pozdržel ten odsun. To by mne fakt zajímalo když mne tu z toho tak oviňujete..

0/0
12.9.2014 12:18

M96i36l92a89n 10B26o76h33a27c 9245218832212

Zkrátka, občané nemají co mluvit do toho cosi chtějí na radnici rozhodnout sami! Ono přece jde o to kdo jim co nabídne.Aby byli zainteresovaní na tom či onom rozhodnutí.

+2/0
11.9.2014 9:26

T14o52m11a59s 14N66o13v23o60t15n77y 3801426408359

Dobrá zpráva

0/0
11.9.2014 1:07

T96o61m49á47š 94T34a94t79í70č89e13k 5800942510368

Ale. Mašinfíra bydlí v Komecu?

0/0
11.9.2014 2:09
Foto

L12i57b79o32r 12V51y27k46o41u16p56i66l 9456315259187

Majitelé pozemků se nepochybně nakonec radovat budou. Proto jsou přece v politice, aby svoji angažovanost zúročili. Když to nebudou oni, budou tam osoby blízké, však ona ruka ruku umyje. Zase bude pár bohatých ještě bohatších a my se budeme vláčet s kufry na nádraží o kilometr dál.

+3/−4
10.9.2014 23:29

T66o84m51á35š 64T73a73t88í86č18e72k 5390682100858

Kdyby kilometr. Kilák je to teď z role resp. Benešovy třídy s ústředním dopravním uzlem na autobusový nádraží.

+2/−1
11.9.2014 2:18
Foto

D18a70n34i12e29l 10V20a38l82e79n24t18a 4418475668

No ale ti z jihu to budou mít o kilometr blíž.

+2/0
11.9.2014 8:34

T58o58m55a80s 46N94o52v25o70t37n83y 3901456928789

Psst, to se neříká, to se aktivistům do jejich demagogie nehodí ;-)

+1/−2
11.9.2014 9:13

P86a76v40e29l 48O95d21r28a94z18i56l 6564689557500

Kdo ti z jihu? Těch asi 5%?;-D

0/0
11.9.2014 10:52

T65o42m51a29s 59N23o83v87o63t90n65y 3551626748449

Jj, třeba celý Lískovec, Bohunice, Štýřice + lidé pracující okolo Heršpické, Vídeňské, to není ani těch 5%. K tomu rychlejší dostupnost autem, kratší jízdní doba většiny autobusů na nový terminál. Jako naprosto nepodstatná drobnost už je konečně moderní vyhovující nádraží.

0/0
12.9.2014 1:08

V19á74c44l13a91v 46H76r21ů98z70a 3477402596722

Brno do budoucna poroste, na tom se asi shodneme.. a.. když se podíváme na budoucnost, vzdálenější jak jeden, či dva roky, kam si myslíte, že Brno asi tak může růst? Trochu Vám poradím.. na sever a západ to asi moc dobře nepůjde.

0/0
12.9.2014 8:19

P88a47v83e68l 30M70o51r48a25v43e64c 3132889752388

Ano, oba dva obyvatelé jihu Brna to budou mít blíž..

0/0
11.9.2014 22:29

V81á49c57l52a59v 97H81r22ů64z62a 3137872316522

Takže aby se náhodou někdo neobohatil z prodeje pozemků, tak budem radši jen udržovat to staré.

To vláčení s kufry vypadá hrůzně, přitom je to jen cca 5minut šalinou a znamená to v podstatě jen o 5minut déle sedět na zadnici.

+3/−1
11.9.2014 9:07

R57a21d82e33k 25H74o53d80a85ň 9416137921693

V těchto případech to opravdu nebývá "náhodou".

+1/0
11.9.2014 9:10

V58á10c47l88a57v 11H81r26ů30z88a 3867102736162

podstatu věci to nemění. Jestli se jedná o zneužití informací by měl rozhodnout soud, pakliže někdo podá žalobu. Zatím nevím, že by to někdo napadl a to, že se na tom někdo obohatí jsou informace zatím jen na úrovni pocídaček a fám. Je pravda, že by někdo mohl udělat analýzu majetkových poměrů na těch pozemcích i s dobou, kdy to kdo koupil. Pak bychom si mohli udělat nějaký relevantní obraz.

+1/−1
11.9.2014 9:20

P34a29v16e27l 81M30o95r66a32v81e79c 3722119842118

Ad soud: a vy jako věříte, že u nás někoho za podobný čin odsoudí? Vážně??? To by už dávno musel sedět třeba Staník Grossů, želé Fisher a řada dalších u nichž se ví že byli zkorumpováni.

0/0
11.9.2014 22:31

V63á26c49l65a37v 33H22r26ů73z54a 3867482356372

V co věřím a nevěřím je moje věc, držím se zákonných a svých možností. Pokud máte podezření, že byl překročen zákon, máte v naší demokratické republice asi tak tři možnosti. Dáte to k soudu, necháte to být, nebo si zahrajete na Roy Beana a vezmete zákon do vlastních rukou.

0/0
12.9.2014 8:10

P31a95v33e50l 67M28o61r79a24v30e72c 3732909762658

Ještě mám 4.možnost: přestat volit strany které mají vyšší koncentraci těchto lumpů. Tedy (uspořádaně) ODS, VV+LIDEM, ČSSD, KDU, KSČ(M), ANO.

Jinak "dát to k soudu" je hezká věc, ale předem s daným výsledkem, bez ohledu na fakta či dodané důkazy..

0/0
12.9.2014 9:11

T19o83m98a95s 25N66o72v47o43t46n82y 3211126418719

Tak přece aktivisti neřeknou, že moderní nádraží bude pro cestují pohodlnější a v konečném důsledku i rychlejší cestování. MHD je řešitelná a je to vlastně jediný jejich "argument" že bude horší dostupnost, nebude. Nádraží v centru vůbec není potřeba, do centra samotného míří minimum lidí.

+1/−1
11.9.2014 9:15

P93a80v69e39l 10O85d55r32a43z65i48l 6834119287920

MHD samozřejmě řešitelná je, jenomže se s řešením MHD nepočítá a tisíce lidí za hodinu budou šoupat ke stávajícímu dopravnímu uzlu po jedný trati, což bude velmi komické.

0/0
11.9.2014 10:51

P63a41v44e60l 64M70o86r51a20v69e58c 3582899142838

Ehm, kde prosímvás sídlí většina úřadů? V centru.

A jakým směrem leží většina Brna? Od nádraží přes centrum dál na sever.

Takže co uděláme s nádražím? Odsuneme od centra na jih???

0/−1
11.9.2014 22:32

P16e58t47r52a 36V91a13ň60k76o78v62á 4614654396752

no ještě by jsme ho mohli postavit místo Lužánek - tam je místa dost a je to takový pěkný střed-všichni obyvatelé to budou mít zhruba stejně daleko :-P

0/0
11.9.2014 22:44

T81o71m28a49s 81N50o76v51o76t11n16y 3381596698519

Kde v centru jsou nějaké úřady, kam je potřeba dojet vlakem? Ony to totiž tak nějak jsou zejména úřady pro brňáky a ti tam asi těžko budou jezdit vlakem, že. Do centra není prakticky důvod jezdit, takže argument "nádraží v centru" je v podstatě jen demagogie aktivistů.

0/0
12.9.2014 1:11

P37a65v27e58l 59M88o45r58a91v11e60c 3802669802128

Do centra není důvod jezdit: tak mi sakra vysvětlete, proč tolik lidí denně přestupuje na hlaváku, České,..

Ad úřady pro mimobrňáky: přidejte si tam kde ti lidi pracují. Iks desítek tisíc míst.

0/0
12.9.2014 8:52

T18o31m21a43s 86N85o39v49o31t42n39y 3171706508299

Ono pak bude i rychlejší cestování vlakem, takže v konečném důsledku se těch pár minul naprosto eliminuje, u některých vlaků/směrů to bude i rychlejší než teď. To ale aktivisti neřeknou...

0/−1
11.9.2014 9:19

P62a52v90e35l 50O95d44r17a79z86i46l 6234369487310

Ano, asi u procenta vlaků to bude rychlejší ;-D

0/0
11.9.2014 10:52

P69a19v69e73l 92M84o26r25a81v64e97c 3262949252308

Jenže ono to rychlejší dopravování vlakem bude i u "přisunutého" nádraží. Takže ten několikaminutový rozdíl tam pořád bude.

Čekám kdy z vás vypadne i nějaký smysluplný argument..

0/0
11.9.2014 22:33

T81o74m17a72s 47N17o88v41o39t15n73y 3231416568509

No hlavně že z tebe padají ;-D;-D;-D

+1/0
12.9.2014 1:13

P72a12v10e10l 72M29o46r95a57v43e45c 3372199702528

Ano, narozdíl od mých oponentů.

Pročtěte si zdejší diskuzi. Podívejte se na konkrétní příspěvky z jedné či druhé strany.

Zatímco já zde dávám fakta (s nimiž můžete ale nemusíte souhlasit, to je vaše věc), většinou na mne někdo reaguje ve stylu "ty seš ale ..." (což jen ukazuje že protistrana nemá žádný reálný argument, ergo že mám pravdu - jen takto pokračujte dál, díky za potvrzení že se nemýlím:-P).

0/0
12.9.2014 8:54

M79a48r90t59i15n 70K15r63č11i24l 6800778408689

Aby ta radost majitelů pozemků nebyla předčasná a za pár měsíců nebylo všechno jinak.;-D

+1/0
10.9.2014 21:39

P29e70t84r67a 40V90a94ň25k94o52v10á 4444784586382

tady by bylo tak krásně ......kdyby nebylo těch aktivistů :-/

+5/−5
10.9.2014 20:07

P11a79v79e70l 86M35o34r32a80v51e78c 3662489982858

Spíš nebýt politiků kteří vytunelují i vzduch a vodu..RvRvRv

+2/0
10.9.2014 22:28

T90o51m16á37š 38T71a59t68í77č78e57k 5630522480598

Co je tenhle postoj za módu, nechápu. Já teda žádné alternativní sluníčkář nésu, ovšem petice zachránila třeba Zelňák. O nádraží radši pomlčím, mezi lenochama z Komecu.

+2/−1
11.9.2014 2:14

R69o91m56a34n 98K44o10n16e53č42n93ý 4484148263

Proc mit nadrazi jinde a protunelovat miliardy,kdyz se muze zrekonstruovat hala za nekolikanasobne min?Nebo mate pozemky tam kde by melo byt nadrazi a cekate az Vam Brno pusti koruny?

+1/−1
11.9.2014 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.