Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzduch je v Brně stále špatný. Dánský expert radí nízkoemisní zóny

Dánský odborník na životní prostředí Kaare Press-Kristensen po půl roce v Brně opět měřil znečištění ovzduší ultrajemným prachem. Přijel na pozvání iniciativy Dejchej Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a94r80t49i18n 39K24r60č55i14l 6630478178209

V Brně je smradu jako v Cařihradu;-D

0/0
13.9.2014 12:03

J51a35n 56S83m20í95t17k95o 8534692264145

Myšlenkový úlet stran srovnání cykloprovozu v Kodani a Brně nekomentuju, ale cyklisti to taky nemají jednoduché. Už jen nemožnost projet centrem ze severu na jih, přitom by stačilo umožnit průjezd 200m zónou kolem divadla.

Emisní, parkovací a jiné zóny nebrat, příčina leží úplně jinde.

+1/0
13.9.2014 11:57

T28o79m28a90s 79N46o87v12o32t58n59y 3301656378109

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
12.9.2014 23:17

V30l35a58d48i88m56í82r 31L46í56s59k68a 3381666252594

Vzduch v Brně je špatný a přitom při úklidu chodníků a parkovišť se smetí nezametá ani nevysává ale odfukuje.

+1/0
12.9.2014 20:28

T75o23m52a47s 78N48o61v49o18t91n92y 3351436968369

To je ten expert, co při měření čeká na Úvoze na to, až jednou za dopoledne pojede vysloužilá Avie a pak jí skočí pod kola a strká k výfuku měřící přístroj?

Možná by si mohl něco načíst o nízkoemisních zónách v Německu, kde už se od nich začíná ustupovat, protože v reálu žádné zlepšení nepřinesli.

A pokud si město s dopravním podnikem na Úvoze vyrobí vyhrazený pruh pro MHD a uměle tam nechává auta stát v kolonách místo plynulého průjezdu po 2-pruhu jako před rekonstrukcí povrchu, tak ať se pak to šílené stádo biomatek zvoucích si aktivisti nediví, že tam je více prachu a emisí...:-P

+3/0
12.9.2014 16:39

P27a30v79e53l 64K64o90l29á77č36e10k 9804134762231

Proč pan expert nejezdí radit do Prahy?

„Za celý den jsem v Brně neviděl ani tolik cyklistů, kolik jich v Kodani projede jednou křižovatkou během jedné zelené na semaforu,“ uzavřel."

To je objev, Kodaň je placka , Brno kopcovité.

+3/0
12.9.2014 14:39

O39n52d12ř92e32j 29M44u11s51i80l 2465120648677

Ty vole, už je tady zas a my tu ještě pořád jezdíme málo na kolech. Jak dlouho sem ještě bude jezdit, radit pořád dokola kola a holedbat se jak to u nich v Dánsku funguje, tak proč sme tak blbí. To je expert opravdu na úrovni.

+4/−1
12.9.2014 10:17

R19e36n70a77t27a 91H53a77v90l11í17č38k44o13v84á 3399406693555

Dánsko je placka-tam se jim to jezdí na kolech do práce!

+2/0
12.9.2014 10:48

M81i58c95h97a25l 75V55r72b64a 5259614441868

hlavne ze jizni morava jsou hory :)

0/−4
12.9.2014 11:17

R64e28n95a32t33a 67H73a33v20l45í30č82k57o30v77á 3629636483255

Brno je poměrně kopcovité město, přejet ho celé na kole, to chce hodně odvahy a hlavně dobrou kondici.

+1/0
12.9.2014 11:29

O78n92d38ř95e41j 18M78u34s48i10l 2515700628667

Mám pocit, že se bavíme o Brně.

0/0
12.9.2014 16:39

M13i52c14h71a25l 83V58r21b58a 5829424291528

ono to funguje prekvapive i v Nemecku, Holandsku, Rakousku, Finsku... atd., staci se nekam zajet podivat...

0/0
12.9.2014 11:23

R51o21m40a20n 30V37a96v25ř90í41č94e37k 7586985568374

Nedávno jsem narazil na hodnocení přínosu nizkoemisních zón v Berlíně. A ono se zjistilo, že i se zónami to může být horší. No a tím zlým viníkem je počasí. Takže nelze říct, že zavedení zón vede automaticky k zlepšení ovzduší.

+2/0
12.9.2014 11:37

T13o37m87a98s 15N93o66v38o46t83n55y 3861826608309

A až tam budeš, třeba v té Vídni, nezapomeň se podívat, jak je tam vyřešená infrastruktura pro auta a pak můžeš říkat, že něco funguje, až vyřešíš podstatnější věci než kola. Včetně parkování v samotném centru, neomezování pěšími zónami tam kde to není nezbytně nutné. Jinak už tam začínají uvažovat o omezení cyklostezek, protože cyklisti jsou verbež, která se neumí chovat i když má infrastrukturu parádní. Takže na co to budovat, když stejně tam pak cyklouni nejezdí, stačí se podívat v Brně, kde už se na chodníku musí chodec bát, že ho každou chvíli nějakej brňoušnakole.cz sejme

+1/0
12.9.2014 16:46

M81i76c47h84a67l 20V62r40b36a 5309234141348

a to napriklad ve finsku jezdi ve mestech na kolech i v zime v mrazech a prezouvaji na zmini pneu s potrebnym vzorem ;) to sou veci co...

0/0
12.9.2014 11:26

T74o77m38a40s 89N18o21v41o90t13n23y 3141466648309

A on ti někdo brání jezdit i v zimě? Tak si jezdi, nevnucuj to ostatním co chtějí využívat jinou dopravu a neomezuj jiné způsoby dopravy včetně aut.

0/0
12.9.2014 16:48

T62o82m94a80s 31N95o29v49o14t31n92y 3411766568819

Normálně by po tom neštěkl ani pes, ale když oni kamarádky z pseudofakult jako FSS dělají v redakci a potřebují splnit kvótu článků, tak pak vznikají tyto články v podstatě o ničem. Místo aby napsali, že napřed je potřeba vybudovat kvalitní infrastrukturu pro automobily / MHD a až pak můžeme začít blbnout s cyklonesmyslama. A ne do nevyhovující a zastaralé infrastruktury chtít za rok naroubovat něco, co třeba v té Kodani vznikalo postupným vývojem desítky let. Jinak třeba dneska sem si na to úžasné kolo vzpomněl, v tomto krásném počasí, jak by se krásně ráno jelo na kole do školky a pak vyřizovat věci do centra ;-)

0/0
12.9.2014 16:44

J32a94n 47S35m95í44t87k29o 8294582274185

Kolo není dopravní prostředek pro každodenní použití - kvůli počasí, nemožnosti v centru ho bezpečně nechat (když městský policajt před DPMB vypisuje bloček, ani ho není ochotný dvě minuty pohlídat, než si člověk koupí šalinkartu...) nebo třeba tréninkovému plánu. Ale to neznamená, že by své místo nemělo mít vůbec. Pro mě to je třeba rychlejší varianta do práce než MHD a autem jezdím jen když potřebuju.

Souhlasím s tím, že cpát spoustu peněz do cykloinfrastruktury, když je potřeba budovat něco jiného, je nesmysl - po Brně se na kole jezdit dá. Není to ideální, občas to je trochu o držku, ale dá se.

0/0
13.9.2014 12:02

J85a66r57d82a 82C81h34o81v60a98n60e81c 6901975563719

Odborník z placaté země obklopené mořem radí ve vnitrozemském hornatém státě, jak lépe nakládat s ovzduším?

No to je ale tedy ptákovina!

+3/0
12.9.2014 10:06

P54e45t59r 93K96o79l87o92m45a49z15n26í29k 8684193370816

přijde mi to, jako když hledá proutkem vodu ...

+2/0
12.9.2014 9:40

V12i73k81t53o89r 19Š60v46u78b 7950975133477

Chybějící obchvat, chybějící záchytná parkoviště, drahá MHD, kopcovitý terén ... to pár autobusů na plyn nezachrání :-)

Je třeba vytvořit podmínky pro lidi, co do Brna ani jet nechtějí, ale musí = dokočit obchvat a vytvořit kolem Brna dostatek záchytných parkovišť.

+7/0
12.9.2014 9:36

P75a24v38e12l 21K40o40l50á68č13e82k 9754574112301

Ale my brněnské nevládky přece NECHCEME nějaké obchvaty, R/52, R/43! Vlastně nechceme ani to nové nádraží, my chceme jen to ve stávající poloze tak jak je. Zkrátka nechceme a basta! Když pak vše v Brně zkolabuje obviníme lidi, že jezdí auty a ne na kole, že dojíždí do Brna za prací, místo aby žili ekologicky soběstačným životem na venkově. ;-D

+3/0
12.9.2014 14:46

T35o30m78a17s 62N34o29v53o20t22n59y 3481786158139

R^ Krásně shrnuto

+1/0
12.9.2014 16:48

L43u48b86o29m30í46r 17P90ř86e16c62e98c57h83t72ě91l 9527402635471

Neni divu. Vysledek mereni je presne podle pozadavku zadavatele

+4/0
12.9.2014 9:34

Š74t58e32f87a18n 73F13r97i70č69a 7712378673926

No to je mi překvapení. Obyvatelé na poškozené ovzduší poukazují už několik desítek let. Brno nemá obchvaty. Dálnice D1 protíná Brno 11 městskými částmi, pouhé 3 km od centra. Ve městě, kde se mísí tranzitní s místní dopravou, nemůže být ovzduší v pořádku. Obchvatem ovšem jistě nebude ani R43, která by město protínala 5 místními částmi od Kníniček po Bosonohy. Jen by situaci dále zhoršila.Rv

+1/0
12.9.2014 8:54

T54o80m54a32s 80N51o27v66o53t87n19y 3241166928719

A kudy by ta D1 měla vést než krajem města? R43 by samozřejmě pomohla, ale aktivistům se to nehodí do argumentace.

0/0
12.9.2014 16:50

R43a54d44i44m 66D26r23b27o50h22l39a59v 5101376873577

No až bude Brno rovné jako placka, jako je Kodaň, tak taky bude více cyklistů.

A se zákazem dieselů v centru Brna bych neměl sebemenší problém.

+4/0
12.9.2014 8:42

R77e36n64a41t41a 37H14a65v15l25í85č50k57o83v20á 3139436353425

Jenže dodávky, co vozí zboží do obchodů, suroviny do restaurací, dokonce i sanitky a hasiči mají auta.diesely. Plošný zákaz s výjimkami je na houby. Lepší by bylo, kdyby byla levná MHD, pak určitě část lidí přesedne z aut do busů a tramvají.

0/0
12.9.2014 9:51

R11a77d82i85m 47D31r10b13o15h24l96a38v 5561396813267

Sanitky a hasiči toho moc nenajezdí, ti ať klidně diesely mají. Ale aby můj soused měl pocit, že ušetřil pár kaček, protože má diesel, a já kvůli tomu dostanu rakovinu, to se mi opravdu nelíbí. Pro osobní použití plošný zákaz dieselů, bez výjimek. Proč ne. Jenže když z toho konšelům nic nekápne, nikoho to nezajímá. Ti se zajímají jen o to, kde můžou něco nakrást, tj. stavby, opravy, stavby, opravy, stavby, opravy a furt dokola.

+1/−3
12.9.2014 10:06

L51u72b47o37m97í87r 27P30ř48e75c11e87c89h22t11ě70l 9517582615921

zakazeme autobusy!

0/0
12.9.2014 10:28

R46a94d36i37m 74D32r87b78o63h66l12a40v 5541506833697

Proč autobusy? Ty navíc v centru nejezdí.

0/−1
12.9.2014 10:39

L42u57b58o25m39í61r 84P44ř26e85c16e75c66h66t56ě40l 9867182775241

bo jezdi na naftu...a prekvapive v centru

+3/0
12.9.2014 10:44

R74a59d19i76m 48D51r29b60o84h88l85a29v 5691526193587

Ano, pár linek vlastně centrem projíždí, ale to je jen okrajová záležitost. Nicméně celou dobu se bavím o osobních autech, nevím, proč sem někteří taháte hasiče, zásobování a MHD.

0/−1
12.9.2014 10:56

R22o65m65a19n 29V14a48v94ř67í30č76e33k 7226615568834

proč? protože jste napsal, že se zákázem všech dieselů by jste neměl problém. asi jste si ještě nestihl všimnout, že né všechny diesely v centru jsou osobní auta.

+1/0
12.9.2014 11:03

T17o35m20a26s 27N96o39v94o44t98n38y 3491296488299

já taky projíždím centrem jen občas, tak proč bych měl mít zákaz já a jiný ne?

0/0
12.9.2014 16:53

R36e79n47a61t72a 43H28a14v96l20í66č56k86o66v40á 3749656283435

Znovu a pomalu: plošný zákaz není řešení! Levná veřejná doprava je částečné řešení.

Sousedův diesel vás ohrožuje asi tak 10 minut denně-než vyjede nebo zajede na svůj pozemek, do garáže či na parkoviště.

Brno na cyklistiku příliš vhodné není, protože je kopcovité. Přijet do práce uřícená po všech těch "vrchařských prémiích" a ještě nemět kde uskladnit kolo-šatnu nemáme, ke stolu si kolo dát nemůžu, protože by to působilo divně na klienty, navíc upocená a ve sportovním - NELZE! Máme "dress code".... Pro mě je řešením jedině zlevnění MHD. Kdyby se totiž těch 70 milionů, co ce nacpalo do třídenní GP, dalo na MHD, byl by to rozhodně větší přínos pro občany.

+2/0
12.9.2014 10:46

R20a39d52i92m 12D46r60b69o33h45l27a28v 5441186253767

Proč by to nebylo řešení? Vzduch by se výrazně zlepšil. Určitě více než po zlevnění MHD.

0/−1
12.9.2014 10:50

T37o53m30a72s 90N18o23v86o31t61n39y 3661946798899

Já bych zakázal cyklouše, plošně. A je po problému s cyklistikou. Logiku to má stejnou jako výkřik o zákazu dieselů.

(pro pomalejší z řad aktivistů - je to vtip)

0/0
12.9.2014 16:51

L30u92b67o80m73í16r 13P42ř67e45c17e47c49h33t10ě26l 9227112215411

v zadnem pripade. zakazeme Moto GP a auta a dieselove lokomotivy. A MHD pro jistotu taky... Tady neco vysvetlovat nema cenu

0/−1
12.9.2014 10:50

R55a17d13i65m 27D37r16b41o42h22l25a52v 5151116193127

Proč to hned všechno demagogicky ženete ad absurdum? Pojďme se bavit o osobních autech. Máte něco k tomuto tématu?

0/−1
12.9.2014 10:57

L66u80b71o55m63í61r 21P59ř13e86c60e56c64h66t59ě76l 9737862315481

ne. bud vsechno nebo nic

0/0
12.9.2014 11:20

T28o61m76a41s 48N67o34v30o95t83n46y 3331206988149

Já bych zakázal zákazy ;-)

0/0
12.9.2014 16:52

P80a54v14e37l 89K89o75l58á85č93e92k 9264894172231

Souhlas až na ten myšlenkový úlet s GP.

+1/0
12.9.2014 14:48

R42o12m43a38n 40V20a26v19ř44í13č58e34k 7986555318924

tak jset se tak nějak vypořádal s hasiči a záchrankami, ale na vozidla zásobování jste nějak zapomněl. takže čekáme na řešení tohoto problému.

+1/0
12.9.2014 10:58

R96a86d92i72m 55D35r67b68o70h86l22a19v 5161286703497

A že byste navrhl něco sám? Pindat a čekat umí každý. Zásobování ať si taky klidně jezdí. Celou dobu se bavím pouze o osobní dopravě.

0/0
12.9.2014 11:02

R82o71m73a47n 28V39a53v10ř52í63č24e61k 7406135808654

mě naftové motory nevadí, takže nevím proč bych měl navrhovat řešení něčeho, co mi nevadí. a pokud jsem dobře četl, tak jste pro úplný zákaz nafťáků v centru. a najednou už vám zásobování jezdící naftovými auty nevadí? tak tomu říkám posun.

+1/0
12.9.2014 11:06

R68e14n85a12t56a 15H78a14v70l33í21č30k75o22v59á 3199146123125

A představte si, že i v centru Brna bydlí lidé a někteří mají i auta a s dieselovými motory! To je vyženete parkovat na periferii? Opakuji: plošný zákaz dieselů není řešení! S výjimkami pro zásobování, IZS a lidi s trvalým bydlištěm... Někdo prostě autem MUSÍ, jiný je k tomu nucen okolnostmi(např. úspora času nebo třeba pohodlí...).

+1/0
12.9.2014 11:09

R15o58m43a10n 33V41a67v14ř85í63č80e56k 7606795938474

ještě bych možná doplnil vozidla řemeslníků a různých opravářů. Podle pana Drbohlava buď všichni prodají své dieselové dodávky a pickupy a nakoupí užitková vozidla na benzín. A nebo má jiný plán. Všichni co bydlí v centru se naučí všechno dělat svépomocí. Vždyť se říká, zlaté české ručičky, tak proč ne :-).

+2/0
12.9.2014 11:13

L65u44b98o75m44í53r 44P93ř28e85c89e85c90h32t20ě79l 9747432755791

reseni je plosny zakaz s vyjimkou pro vsechny

+1/0
12.9.2014 11:33

P66a57v79e32l 51K43o55l91á49č56e98k 9704664172571

Zakázat diesely nemohou, to pak chci odškodnění, za to, že nesmím používat automobil, který je jinak v dobrém technickém stavu. :-(

0/0
12.9.2014 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.