Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzduch je v Brně stále špatný. Dánský expert radí nízkoemisní zóny

Dánský odborník na životní prostředí Kaare Press-Kristensen po půl roce v Brně opět měřil znečištění ovzduší ultrajemným prachem. Přijel na pozvání iniciativy Dejchej Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a37r57t72i86n 56K53r45č56i86l 6220528768609

V Brně je smradu jako v Cařihradu;-D

0/0
13.9.2014 12:03

J14a16n 95S20m82í77t72k68o 8934982474675

Myšlenkový úlet stran srovnání cykloprovozu v Kodani a Brně nekomentuju, ale cyklisti to taky nemají jednoduché. Už jen nemožnost projet centrem ze severu na jih, přitom by stačilo umožnit průjezd 200m zónou kolem divadla.

Emisní, parkovací a jiné zóny nebrat, příčina leží úplně jinde.

+1/0
13.9.2014 11:57

T29o93m47a21s 19N49o38v63o33t94n56y 3911796878549

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
12.9.2014 23:17

V52l34a94d66i88m82í53r 41L11í23s78k69a 3251236492594

Vzduch v Brně je špatný a přitom při úklidu chodníků a parkovišť se smetí nezametá ani nevysává ale odfukuje.

+1/0
12.9.2014 20:28

T83o13m91a57s 16N76o36v91o74t41n67y 3211756518729

To je ten expert, co při měření čeká na Úvoze na to, až jednou za dopoledne pojede vysloužilá Avie a pak jí skočí pod kola a strká k výfuku měřící přístroj?

Možná by si mohl něco načíst o nízkoemisních zónách v Německu, kde už se od nich začíná ustupovat, protože v reálu žádné zlepšení nepřinesli.

A pokud si město s dopravním podnikem na Úvoze vyrobí vyhrazený pruh pro MHD a uměle tam nechává auta stát v kolonách místo plynulého průjezdu po 2-pruhu jako před rekonstrukcí povrchu, tak ať se pak to šílené stádo biomatek zvoucích si aktivisti nediví, že tam je více prachu a emisí...:-P

+3/0
12.9.2014 16:39

P24a35v84e91l 80K49o55l23á72č62e14k 9634664762471

Proč pan expert nejezdí radit do Prahy?

„Za celý den jsem v Brně neviděl ani tolik cyklistů, kolik jich v Kodani projede jednou křižovatkou během jedné zelené na semaforu,“ uzavřel."

To je objev, Kodaň je placka , Brno kopcovité.

+3/0
12.9.2014 14:39

O24n84d62ř78e42j 52M30u13s50i59l 2765870888627

Ty vole, už je tady zas a my tu ještě pořád jezdíme málo na kolech. Jak dlouho sem ještě bude jezdit, radit pořád dokola kola a holedbat se jak to u nich v Dánsku funguje, tak proč sme tak blbí. To je expert opravdu na úrovni.

+4/−1
12.9.2014 10:17

R89e78n10a43t12a 12H28a52v97l23í73č91k32o52v11á 3929146723875

Dánsko je placka-tam se jim to jezdí na kolech do práce!

+2/0
12.9.2014 10:48

M20i73c89h72a60l 66V19r45b91a 5429704761978

hlavne ze jizni morava jsou hory :)

0/−4
12.9.2014 11:17

R95e45n84a73t51a 72H87a76v13l22í81č44k36o44v38á 3569216283175

Brno je poměrně kopcovité město, přejet ho celé na kole, to chce hodně odvahy a hlavně dobrou kondici.

+1/0
12.9.2014 11:29

O74n93d83ř88e12j 67M35u52s38i51l 2615420628317

Mám pocit, že se bavíme o Brně.

0/0
12.9.2014 16:39

M41i30c54h53a15l 56V28r97b45a 5469854231688

ono to funguje prekvapive i v Nemecku, Holandsku, Rakousku, Finsku... atd., staci se nekam zajet podivat...

0/0
12.9.2014 11:23

R48o83m74a18n 57V13a24v65ř79í87č69e89k 7886615708294

Nedávno jsem narazil na hodnocení přínosu nizkoemisních zón v Berlíně. A ono se zjistilo, že i se zónami to může být horší. No a tím zlým viníkem je počasí. Takže nelze říct, že zavedení zón vede automaticky k zlepšení ovzduší.

+2/0
12.9.2014 11:37

T50o59m83a40s 82N93o80v17o25t90n72y 3621696478649

A až tam budeš, třeba v té Vídni, nezapomeň se podívat, jak je tam vyřešená infrastruktura pro auta a pak můžeš říkat, že něco funguje, až vyřešíš podstatnější věci než kola. Včetně parkování v samotném centru, neomezování pěšími zónami tam kde to není nezbytně nutné. Jinak už tam začínají uvažovat o omezení cyklostezek, protože cyklisti jsou verbež, která se neumí chovat i když má infrastrukturu parádní. Takže na co to budovat, když stejně tam pak cyklouni nejezdí, stačí se podívat v Brně, kde už se na chodníku musí chodec bát, že ho každou chvíli nějakej brňoušnakole.cz sejme

+1/0
12.9.2014 16:46

M89i65c31h49a39l 68V12r76b67a 5549724371168

a to napriklad ve finsku jezdi ve mestech na kolech i v zime v mrazech a prezouvaji na zmini pneu s potrebnym vzorem ;) to sou veci co...

0/0
12.9.2014 11:26

T88o73m26a85s 38N18o82v75o65t71n18y 3641536918249

A on ti někdo brání jezdit i v zimě? Tak si jezdi, nevnucuj to ostatním co chtějí využívat jinou dopravu a neomezuj jiné způsoby dopravy včetně aut.

0/0
12.9.2014 16:48

T75o95m98a73s 16N35o10v52o33t71n14y 3971116308249

Normálně by po tom neštěkl ani pes, ale když oni kamarádky z pseudofakult jako FSS dělají v redakci a potřebují splnit kvótu článků, tak pak vznikají tyto články v podstatě o ničem. Místo aby napsali, že napřed je potřeba vybudovat kvalitní infrastrukturu pro automobily / MHD a až pak můžeme začít blbnout s cyklonesmyslama. A ne do nevyhovující a zastaralé infrastruktury chtít za rok naroubovat něco, co třeba v té Kodani vznikalo postupným vývojem desítky let. Jinak třeba dneska sem si na to úžasné kolo vzpomněl, v tomto krásném počasí, jak by se krásně ráno jelo na kole do školky a pak vyřizovat věci do centra ;-)

0/0
12.9.2014 16:44

J37a15n 35S36m43í86t83k82o 8884532604365

Kolo není dopravní prostředek pro každodenní použití - kvůli počasí, nemožnosti v centru ho bezpečně nechat (když městský policajt před DPMB vypisuje bloček, ani ho není ochotný dvě minuty pohlídat, než si člověk koupí šalinkartu...) nebo třeba tréninkovému plánu. Ale to neznamená, že by své místo nemělo mít vůbec. Pro mě to je třeba rychlejší varianta do práce než MHD a autem jezdím jen když potřebuju.

Souhlasím s tím, že cpát spoustu peněz do cykloinfrastruktury, když je potřeba budovat něco jiného, je nesmysl - po Brně se na kole jezdit dá. Není to ideální, občas to je trochu o držku, ale dá se.

0/0
13.9.2014 12:02

J80a81r54d82a 66C60h47o32v75a39n95e41c 6161245663909

Odborník z placaté země obklopené mořem radí ve vnitrozemském hornatém státě, jak lépe nakládat s ovzduším?

No to je ale tedy ptákovina!

+3/0
12.9.2014 10:06

P85e85t83r 21K71o66l69o86m49a26z85n87í49k 8614213890336

přijde mi to, jako když hledá proutkem vodu ...

+2/0
12.9.2014 9:40

V46i55k90t96o89r 31Š53v28u63b 7630885823597

Chybějící obchvat, chybějící záchytná parkoviště, drahá MHD, kopcovitý terén ... to pár autobusů na plyn nezachrání :-)

Je třeba vytvořit podmínky pro lidi, co do Brna ani jet nechtějí, ale musí = dokočit obchvat a vytvořit kolem Brna dostatek záchytných parkovišť.

+7/0
12.9.2014 9:36

P95a46v54e77l 67K31o62l73á49č95e70k 9824264952721

Ale my brněnské nevládky přece NECHCEME nějaké obchvaty, R/52, R/43! Vlastně nechceme ani to nové nádraží, my chceme jen to ve stávající poloze tak jak je. Zkrátka nechceme a basta! Když pak vše v Brně zkolabuje obviníme lidi, že jezdí auty a ne na kole, že dojíždí do Brna za prací, místo aby žili ekologicky soběstačným životem na venkově. ;-D

+3/0
12.9.2014 14:46

T96o16m89a51s 56N79o94v34o43t53n39y 3931866318499

R^ Krásně shrnuto

+1/0
12.9.2014 16:48

L23u51b33o85m36í12r 37P52ř24e65c22e64c24h92t27ě56l 9927602695111

Neni divu. Vysledek mereni je presne podle pozadavku zadavatele

+4/0
12.9.2014 9:34

Š66t90e91f75a69n 54F89r74i81č43a 7872188433556

No to je mi překvapení. Obyvatelé na poškozené ovzduší poukazují už několik desítek let. Brno nemá obchvaty. Dálnice D1 protíná Brno 11 městskými částmi, pouhé 3 km od centra. Ve městě, kde se mísí tranzitní s místní dopravou, nemůže být ovzduší v pořádku. Obchvatem ovšem jistě nebude ani R43, která by město protínala 5 místními částmi od Kníniček po Bosonohy. Jen by situaci dále zhoršila.Rv

+1/0
12.9.2014 8:54

T19o49m42a13s 53N48o21v79o86t23n13y 3651386228779

A kudy by ta D1 měla vést než krajem města? R43 by samozřejmě pomohla, ale aktivistům se to nehodí do argumentace.

0/0
12.9.2014 16:50

R39a45d76i39m 37D88r52b50o65h94l44a36v 5661976333907

No až bude Brno rovné jako placka, jako je Kodaň, tak taky bude více cyklistů.

A se zákazem dieselů v centru Brna bych neměl sebemenší problém.

+4/0
12.9.2014 8:42

R39e31n36a84t82a 11H83a21v36l97í23č51k79o95v82á 3409856193535

Jenže dodávky, co vozí zboží do obchodů, suroviny do restaurací, dokonce i sanitky a hasiči mají auta.diesely. Plošný zákaz s výjimkami je na houby. Lepší by bylo, kdyby byla levná MHD, pak určitě část lidí přesedne z aut do busů a tramvají.

0/0
12.9.2014 9:51

R30a19d77i97m 77D78r21b53o60h13l81a26v 5451606553157

Sanitky a hasiči toho moc nenajezdí, ti ať klidně diesely mají. Ale aby můj soused měl pocit, že ušetřil pár kaček, protože má diesel, a já kvůli tomu dostanu rakovinu, to se mi opravdu nelíbí. Pro osobní použití plošný zákaz dieselů, bez výjimek. Proč ne. Jenže když z toho konšelům nic nekápne, nikoho to nezajímá. Ti se zajímají jen o to, kde můžou něco nakrást, tj. stavby, opravy, stavby, opravy, stavby, opravy a furt dokola.

+1/−3
12.9.2014 10:06

L41u47b82o56m13í60r 93P38ř53e76c25e52c52h52t63ě39l 9837672475811

zakazeme autobusy!

0/0
12.9.2014 10:28

R84a10d26i16m 84D33r14b98o82h46l19a69v 5631606323837

Proč autobusy? Ty navíc v centru nejezdí.

0/−1
12.9.2014 10:39

L80u77b16o46m61í74r 46P82ř50e66c75e45c60h39t72ě80l 9307712465921

bo jezdi na naftu...a prekvapive v centru

+3/0
12.9.2014 10:44

R65a96d55i85m 53D19r14b49o77h41l15a42v 5821106783617

Ano, pár linek vlastně centrem projíždí, ale to je jen okrajová záležitost. Nicméně celou dobu se bavím o osobních autech, nevím, proč sem někteří taháte hasiče, zásobování a MHD.

0/−1
12.9.2014 10:56

R83o66m13a78n 63V64a40v47ř49í62č42e16k 7116585408894

proč? protože jste napsal, že se zákázem všech dieselů by jste neměl problém. asi jste si ještě nestihl všimnout, že né všechny diesely v centru jsou osobní auta.

+1/0
12.9.2014 11:03

T78o11m21a43s 83N50o49v15o88t91n73y 3451276978139

já taky projíždím centrem jen občas, tak proč bych měl mít zákaz já a jiný ne?

0/0
12.9.2014 16:53

R54e95n89a80t51a 20H62a36v61l28í91č31k23o71v64á 3859456353135

Znovu a pomalu: plošný zákaz není řešení! Levná veřejná doprava je částečné řešení.

Sousedův diesel vás ohrožuje asi tak 10 minut denně-než vyjede nebo zajede na svůj pozemek, do garáže či na parkoviště.

Brno na cyklistiku příliš vhodné není, protože je kopcovité. Přijet do práce uřícená po všech těch "vrchařských prémiích" a ještě nemět kde uskladnit kolo-šatnu nemáme, ke stolu si kolo dát nemůžu, protože by to působilo divně na klienty, navíc upocená a ve sportovním - NELZE! Máme "dress code".... Pro mě je řešením jedině zlevnění MHD. Kdyby se totiž těch 70 milionů, co ce nacpalo do třídenní GP, dalo na MHD, byl by to rozhodně větší přínos pro občany.

+2/0
12.9.2014 10:46

R83a52d19i98m 59D71r33b29o38h24l58a50v 5541746273247

Proč by to nebylo řešení? Vzduch by se výrazně zlepšil. Určitě více než po zlevnění MHD.

0/−1
12.9.2014 10:50

T18o97m13a43s 98N97o59v11o79t57n88y 3301236678789

Já bych zakázal cyklouše, plošně. A je po problému s cyklistikou. Logiku to má stejnou jako výkřik o zákazu dieselů.

(pro pomalejší z řad aktivistů - je to vtip)

0/0
12.9.2014 16:51

L12u79b41o62m77í51r 22P47ř71e51c59e89c12h41t88ě77l 9717712265881

v zadnem pripade. zakazeme Moto GP a auta a dieselove lokomotivy. A MHD pro jistotu taky... Tady neco vysvetlovat nema cenu

0/−1
12.9.2014 10:50

R68a30d27i15m 79D18r19b11o10h70l52a70v 5491926443827

Proč to hned všechno demagogicky ženete ad absurdum? Pojďme se bavit o osobních autech. Máte něco k tomuto tématu?

0/−1
12.9.2014 10:57

L75u72b46o81m54í30r 61P31ř61e36c17e51c89h54t56ě40l 9447942175841

ne. bud vsechno nebo nic

0/0
12.9.2014 11:20

T90o72m41a60s 45N41o39v61o50t59n29y 3591696498849

Já bych zakázal zákazy ;-)

0/0
12.9.2014 16:52

P37a87v50e26l 32K47o71l84á28č85e57k 9734914282621

Souhlas až na ten myšlenkový úlet s GP.

+1/0
12.9.2014 14:48

R26o92m61a10n 86V67a86v55ř19í22č68e25k 7886325738664

tak jset se tak nějak vypořádal s hasiči a záchrankami, ale na vozidla zásobování jste nějak zapomněl. takže čekáme na řešení tohoto problému.

+1/0
12.9.2014 10:58

R91a69d94i85m 90D59r67b28o44h73l49a92v 5871606233527

A že byste navrhl něco sám? Pindat a čekat umí každý. Zásobování ať si taky klidně jezdí. Celou dobu se bavím pouze o osobní dopravě.

0/0
12.9.2014 11:02

R14o75m66a11n 96V53a56v32ř36í11č81e38k 7766385588254

mě naftové motory nevadí, takže nevím proč bych měl navrhovat řešení něčeho, co mi nevadí. a pokud jsem dobře četl, tak jste pro úplný zákaz nafťáků v centru. a najednou už vám zásobování jezdící naftovými auty nevadí? tak tomu říkám posun.

+1/0
12.9.2014 11:06

R12e95n35a98t35a 36H91a31v16l69í49č29k49o51v80á 3699286803645

A představte si, že i v centru Brna bydlí lidé a někteří mají i auta a s dieselovými motory! To je vyženete parkovat na periferii? Opakuji: plošný zákaz dieselů není řešení! S výjimkami pro zásobování, IZS a lidi s trvalým bydlištěm... Někdo prostě autem MUSÍ, jiný je k tomu nucen okolnostmi(např. úspora času nebo třeba pohodlí...).

+1/0
12.9.2014 11:09

R75o78m69a89n 34V68a96v41ř43í36č40e27k 7626445728644

ještě bych možná doplnil vozidla řemeslníků a různých opravářů. Podle pana Drbohlava buď všichni prodají své dieselové dodávky a pickupy a nakoupí užitková vozidla na benzín. A nebo má jiný plán. Všichni co bydlí v centru se naučí všechno dělat svépomocí. Vždyť se říká, zlaté české ručičky, tak proč ne :-).

+2/0
12.9.2014 11:13

L38u45b21o55m78í75r 41P73ř14e32c49e61c86h80t42ě86l 9947682405441

reseni je plosny zakaz s vyjimkou pro vsechny

+1/0
12.9.2014 11:33

P47a30v55e39l 44K12o33l33á74č36e22k 9874314882451

Zakázat diesely nemohou, to pak chci odškodnění, za to, že nesmím používat automobil, který je jinak v dobrém technickém stavu. :-(

0/0
12.9.2014 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.