Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzduch je v Brně stále špatný. Dánský expert radí nízkoemisní zóny

Dánský odborník na životní prostředí Kaare Press-Kristensen po půl roce v Brně opět měřil znečištění ovzduší ultrajemným prachem. Přijel na pozvání iniciativy Dejchej Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a90r64t98i74n 29K10r11č77i75l 6790748648259

V Brně je smradu jako v Cařihradu;-D

0/0
13.9.2014 12:03

J62a68n 38S10m37í65t41k41o 8404902174385

Myšlenkový úlet stran srovnání cykloprovozu v Kodani a Brně nekomentuju, ale cyklisti to taky nemají jednoduché. Už jen nemožnost projet centrem ze severu na jih, přitom by stačilo umožnit průjezd 200m zónou kolem divadla.

Emisní, parkovací a jiné zóny nebrat, příčina leží úplně jinde.

+1/0
13.9.2014 11:57

T81o71m43a81s 24N84o28v21o22t78n72y 3211386128219

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
12.9.2014 23:17

V83l53a62d47i19m14í27r 12L17í27s55k61a 3281856692594

Vzduch v Brně je špatný a přitom při úklidu chodníků a parkovišť se smetí nezametá ani nevysává ale odfukuje.

+1/0
12.9.2014 20:28

T72o90m46a47s 38N67o94v60o94t55n53y 3131836948269

To je ten expert, co při měření čeká na Úvoze na to, až jednou za dopoledne pojede vysloužilá Avie a pak jí skočí pod kola a strká k výfuku měřící přístroj?

Možná by si mohl něco načíst o nízkoemisních zónách v Německu, kde už se od nich začíná ustupovat, protože v reálu žádné zlepšení nepřinesli.

A pokud si město s dopravním podnikem na Úvoze vyrobí vyhrazený pruh pro MHD a uměle tam nechává auta stát v kolonách místo plynulého průjezdu po 2-pruhu jako před rekonstrukcí povrchu, tak ať se pak to šílené stádo biomatek zvoucích si aktivisti nediví, že tam je více prachu a emisí...:-P

+3/0
12.9.2014 16:39

P71a35v53e57l 86K77o52l97á34č64e68k 9354634682321

Proč pan expert nejezdí radit do Prahy?

„Za celý den jsem v Brně neviděl ani tolik cyklistů, kolik jich v Kodani projede jednou křižovatkou během jedné zelené na semaforu,“ uzavřel."

To je objev, Kodaň je placka , Brno kopcovité.

+3/0
12.9.2014 14:39

O10n34d51ř29e98j 29M91u64s82i26l 2575110528627

Ty vole, už je tady zas a my tu ještě pořád jezdíme málo na kolech. Jak dlouho sem ještě bude jezdit, radit pořád dokola kola a holedbat se jak to u nich v Dánsku funguje, tak proč sme tak blbí. To je expert opravdu na úrovni.

+4/−1
12.9.2014 10:17

R59e23n28a22t11a 83H36a73v38l81í80č30k92o22v82á 3689416403915

Dánsko je placka-tam se jim to jezdí na kolech do práce!

+2/0
12.9.2014 10:48

M71i55c28h60a63l 95V95r78b69a 5699414391758

hlavne ze jizni morava jsou hory :)

0/−4
12.9.2014 11:17

R98e44n73a50t50a 23H62a83v95l35í95č69k47o78v36á 3799816243835

Brno je poměrně kopcovité město, přejet ho celé na kole, to chce hodně odvahy a hlavně dobrou kondici.

+1/0
12.9.2014 11:29

O26n19d79ř16e41j 62M63u25s14i14l 2655140958527

Mám pocit, že se bavíme o Brně.

0/0
12.9.2014 16:39

M14i30c57h47a41l 27V28r77b17a 5749304321898

ono to funguje prekvapive i v Nemecku, Holandsku, Rakousku, Finsku... atd., staci se nekam zajet podivat...

0/0
12.9.2014 11:23

R26o26m69a98n 87V55a56v22ř66í29č38e42k 7866855968574

Nedávno jsem narazil na hodnocení přínosu nizkoemisních zón v Berlíně. A ono se zjistilo, že i se zónami to může být horší. No a tím zlým viníkem je počasí. Takže nelze říct, že zavedení zón vede automaticky k zlepšení ovzduší.

+2/0
12.9.2014 11:37

T78o40m31a98s 26N43o58v77o41t49n95y 3641486118159

A až tam budeš, třeba v té Vídni, nezapomeň se podívat, jak je tam vyřešená infrastruktura pro auta a pak můžeš říkat, že něco funguje, až vyřešíš podstatnější věci než kola. Včetně parkování v samotném centru, neomezování pěšími zónami tam kde to není nezbytně nutné. Jinak už tam začínají uvažovat o omezení cyklostezek, protože cyklisti jsou verbež, která se neumí chovat i když má infrastrukturu parádní. Takže na co to budovat, když stejně tam pak cyklouni nejezdí, stačí se podívat v Brně, kde už se na chodníku musí chodec bát, že ho každou chvíli nějakej brňoušnakole.cz sejme

+1/0
12.9.2014 16:46

M85i18c71h47a98l 44V14r76b57a 5489404471118

a to napriklad ve finsku jezdi ve mestech na kolech i v zime v mrazech a prezouvaji na zmini pneu s potrebnym vzorem ;) to sou veci co...

0/0
12.9.2014 11:26

T29o15m54a41s 30N29o38v43o97t32n73y 3821666908679

A on ti někdo brání jezdit i v zimě? Tak si jezdi, nevnucuj to ostatním co chtějí využívat jinou dopravu a neomezuj jiné způsoby dopravy včetně aut.

0/0
12.9.2014 16:48

T48o58m91a72s 64N23o51v33o25t48n96y 3221736638729

Normálně by po tom neštěkl ani pes, ale když oni kamarádky z pseudofakult jako FSS dělají v redakci a potřebují splnit kvótu článků, tak pak vznikají tyto články v podstatě o ničem. Místo aby napsali, že napřed je potřeba vybudovat kvalitní infrastrukturu pro automobily / MHD a až pak můžeme začít blbnout s cyklonesmyslama. A ne do nevyhovující a zastaralé infrastruktury chtít za rok naroubovat něco, co třeba v té Kodani vznikalo postupným vývojem desítky let. Jinak třeba dneska sem si na to úžasné kolo vzpomněl, v tomto krásném počasí, jak by se krásně ráno jelo na kole do školky a pak vyřizovat věci do centra ;-)

0/0
12.9.2014 16:44

J59a85n 94S57m57í35t94k64o 8434292724705

Kolo není dopravní prostředek pro každodenní použití - kvůli počasí, nemožnosti v centru ho bezpečně nechat (když městský policajt před DPMB vypisuje bloček, ani ho není ochotný dvě minuty pohlídat, než si člověk koupí šalinkartu...) nebo třeba tréninkovému plánu. Ale to neznamená, že by své místo nemělo mít vůbec. Pro mě to je třeba rychlejší varianta do práce než MHD a autem jezdím jen když potřebuju.

Souhlasím s tím, že cpát spoustu peněz do cykloinfrastruktury, když je potřeba budovat něco jiného, je nesmysl - po Brně se na kole jezdit dá. Není to ideální, občas to je trochu o držku, ale dá se.

0/0
13.9.2014 12:02

J87a85r97d64a 41C53h46o38v97a56n66e82c 6861775813389

Odborník z placaté země obklopené mořem radí ve vnitrozemském hornatém státě, jak lépe nakládat s ovzduším?

No to je ale tedy ptákovina!

+3/0
12.9.2014 10:06

P91e33t16r 63K79o34l71o86m86a19z42n41í53k 8934573530906

přijde mi to, jako když hledá proutkem vodu ...

+2/0
12.9.2014 9:40

V52i63k46t26o83r 65Š68v37u35b 7730125283227

Chybějící obchvat, chybějící záchytná parkoviště, drahá MHD, kopcovitý terén ... to pár autobusů na plyn nezachrání :-)

Je třeba vytvořit podmínky pro lidi, co do Brna ani jet nechtějí, ale musí = dokočit obchvat a vytvořit kolem Brna dostatek záchytných parkovišť.

+7/0
12.9.2014 9:36

P69a79v53e65l 71K20o22l18á89č62e23k 9214764322211

Ale my brněnské nevládky přece NECHCEME nějaké obchvaty, R/52, R/43! Vlastně nechceme ani to nové nádraží, my chceme jen to ve stávající poloze tak jak je. Zkrátka nechceme a basta! Když pak vše v Brně zkolabuje obviníme lidi, že jezdí auty a ne na kole, že dojíždí do Brna za prací, místo aby žili ekologicky soběstačným životem na venkově. ;-D

+3/0
12.9.2014 14:46

T14o84m14a98s 23N90o44v24o44t22n18y 3661476368549

R^ Krásně shrnuto

+1/0
12.9.2014 16:48

L59u68b67o74m48í61r 87P86ř31e46c40e82c61h10t33ě15l 9167432575321

Neni divu. Vysledek mereni je presne podle pozadavku zadavatele

+4/0
12.9.2014 9:34

Š50t69e13f15a30n 35F65r19i53č63a 7522748803456

No to je mi překvapení. Obyvatelé na poškozené ovzduší poukazují už několik desítek let. Brno nemá obchvaty. Dálnice D1 protíná Brno 11 městskými částmi, pouhé 3 km od centra. Ve městě, kde se mísí tranzitní s místní dopravou, nemůže být ovzduší v pořádku. Obchvatem ovšem jistě nebude ani R43, která by město protínala 5 místními částmi od Kníniček po Bosonohy. Jen by situaci dále zhoršila.Rv

+1/0
12.9.2014 8:54

T12o53m52a12s 82N58o26v96o82t61n81y 3181816238219

A kudy by ta D1 měla vést než krajem města? R43 by samozřejmě pomohla, ale aktivistům se to nehodí do argumentace.

0/0
12.9.2014 16:50

R16a12d33i88m 13D13r89b64o61h53l22a95v 5771436663937

No až bude Brno rovné jako placka, jako je Kodaň, tak taky bude více cyklistů.

A se zákazem dieselů v centru Brna bych neměl sebemenší problém.

+4/0
12.9.2014 8:42

R65e11n25a97t78a 62H13a59v97l16í52č86k51o33v22á 3529526973465

Jenže dodávky, co vozí zboží do obchodů, suroviny do restaurací, dokonce i sanitky a hasiči mají auta.diesely. Plošný zákaz s výjimkami je na houby. Lepší by bylo, kdyby byla levná MHD, pak určitě část lidí přesedne z aut do busů a tramvají.

0/0
12.9.2014 9:51

R61a28d84i76m 41D22r87b89o57h69l62a47v 5631256663257

Sanitky a hasiči toho moc nenajezdí, ti ať klidně diesely mají. Ale aby můj soused měl pocit, že ušetřil pár kaček, protože má diesel, a já kvůli tomu dostanu rakovinu, to se mi opravdu nelíbí. Pro osobní použití plošný zákaz dieselů, bez výjimek. Proč ne. Jenže když z toho konšelům nic nekápne, nikoho to nezajímá. Ti se zajímají jen o to, kde můžou něco nakrást, tj. stavby, opravy, stavby, opravy, stavby, opravy a furt dokola.

+1/−3
12.9.2014 10:06

L16u66b24o41m53í97r 73P90ř96e59c13e23c38h41t68ě52l 9797952155741

zakazeme autobusy!

0/0
12.9.2014 10:28

R80a33d82i85m 89D71r55b88o45h68l88a71v 5831176153857

Proč autobusy? Ty navíc v centru nejezdí.

0/−1
12.9.2014 10:39

L37u65b92o62m54í93r 79P80ř19e74c61e26c10h19t66ě66l 9197912445821

bo jezdi na naftu...a prekvapive v centru

+3/0
12.9.2014 10:44

R82a38d51i81m 52D83r54b38o70h41l38a30v 5351826243247

Ano, pár linek vlastně centrem projíždí, ale to je jen okrajová záležitost. Nicméně celou dobu se bavím o osobních autech, nevím, proč sem někteří taháte hasiče, zásobování a MHD.

0/−1
12.9.2014 10:56

R12o51m29a85n 52V11a75v24ř19í38č87e35k 7116325618914

proč? protože jste napsal, že se zákázem všech dieselů by jste neměl problém. asi jste si ještě nestihl všimnout, že né všechny diesely v centru jsou osobní auta.

+1/0
12.9.2014 11:03

T72o31m13a98s 24N21o20v69o49t51n20y 3771456408899

já taky projíždím centrem jen občas, tak proč bych měl mít zákaz já a jiný ne?

0/0
12.9.2014 16:53

R27e94n52a64t66a 71H57a39v80l61í36č71k23o94v28á 3369486783465

Znovu a pomalu: plošný zákaz není řešení! Levná veřejná doprava je částečné řešení.

Sousedův diesel vás ohrožuje asi tak 10 minut denně-než vyjede nebo zajede na svůj pozemek, do garáže či na parkoviště.

Brno na cyklistiku příliš vhodné není, protože je kopcovité. Přijet do práce uřícená po všech těch "vrchařských prémiích" a ještě nemět kde uskladnit kolo-šatnu nemáme, ke stolu si kolo dát nemůžu, protože by to působilo divně na klienty, navíc upocená a ve sportovním - NELZE! Máme "dress code".... Pro mě je řešením jedině zlevnění MHD. Kdyby se totiž těch 70 milionů, co ce nacpalo do třídenní GP, dalo na MHD, byl by to rozhodně větší přínos pro občany.

+2/0
12.9.2014 10:46

R57a13d78i24m 98D90r41b59o46h11l90a97v 5771776473707

Proč by to nebylo řešení? Vzduch by se výrazně zlepšil. Určitě více než po zlevnění MHD.

0/−1
12.9.2014 10:50

T40o58m67a93s 29N24o91v31o47t86n48y 3951746308249

Já bych zakázal cyklouše, plošně. A je po problému s cyklistikou. Logiku to má stejnou jako výkřik o zákazu dieselů.

(pro pomalejší z řad aktivistů - je to vtip)

0/0
12.9.2014 16:51

L71u97b98o82m86í47r 79P52ř72e35c22e21c38h89t62ě57l 9927752345871

v zadnem pripade. zakazeme Moto GP a auta a dieselove lokomotivy. A MHD pro jistotu taky... Tady neco vysvetlovat nema cenu

0/−1
12.9.2014 10:50

R77a80d84i27m 42D21r57b76o21h51l44a83v 5261866283107

Proč to hned všechno demagogicky ženete ad absurdum? Pojďme se bavit o osobních autech. Máte něco k tomuto tématu?

0/−1
12.9.2014 10:57

L78u94b60o32m60í15r 93P67ř16e13c63e41c83h39t54ě30l 9497412465901

ne. bud vsechno nebo nic

0/0
12.9.2014 11:20

T23o81m49a74s 89N12o40v30o90t37n93y 3501706628789

Já bych zakázal zákazy ;-)

0/0
12.9.2014 16:52

P97a24v12e37l 71K85o26l20á39č57e25k 9924814952231

Souhlas až na ten myšlenkový úlet s GP.

+1/0
12.9.2014 14:48

R44o83m50a36n 86V96a54v84ř41í57č73e72k 7766785188224

tak jset se tak nějak vypořádal s hasiči a záchrankami, ale na vozidla zásobování jste nějak zapomněl. takže čekáme na řešení tohoto problému.

+1/0
12.9.2014 10:58

R69a31d60i56m 15D47r14b73o15h95l70a19v 5271746193587

A že byste navrhl něco sám? Pindat a čekat umí každý. Zásobování ať si taky klidně jezdí. Celou dobu se bavím pouze o osobní dopravě.

0/0
12.9.2014 11:02

R34o76m92a20n 10V43a75v80ř53í39č69e78k 7966225498414

mě naftové motory nevadí, takže nevím proč bych měl navrhovat řešení něčeho, co mi nevadí. a pokud jsem dobře četl, tak jste pro úplný zákaz nafťáků v centru. a najednou už vám zásobování jezdící naftovými auty nevadí? tak tomu říkám posun.

+1/0
12.9.2014 11:06

R31e44n54a71t31a 49H17a95v79l75í31č89k35o44v66á 3669486253485

A představte si, že i v centru Brna bydlí lidé a někteří mají i auta a s dieselovými motory! To je vyženete parkovat na periferii? Opakuji: plošný zákaz dieselů není řešení! S výjimkami pro zásobování, IZS a lidi s trvalým bydlištěm... Někdo prostě autem MUSÍ, jiný je k tomu nucen okolnostmi(např. úspora času nebo třeba pohodlí...).

+1/0
12.9.2014 11:09

R98o84m96a21n 35V55a78v13ř75í76č34e75k 7916565398864

ještě bych možná doplnil vozidla řemeslníků a různých opravářů. Podle pana Drbohlava buď všichni prodají své dieselové dodávky a pickupy a nakoupí užitková vozidla na benzín. A nebo má jiný plán. Všichni co bydlí v centru se naučí všechno dělat svépomocí. Vždyť se říká, zlaté české ručičky, tak proč ne :-).

+2/0
12.9.2014 11:13

L81u29b47o37m83í69r 95P39ř33e21c84e55c18h71t13ě40l 9817732495551

reseni je plosny zakaz s vyjimkou pro vsechny

+1/0
12.9.2014 11:33

P34a32v28e25l 51K46o41l29á55č10e39k 9424944562841

Zakázat diesely nemohou, to pak chci odškodnění, za to, že nesmím používat automobil, který je jinak v dobrém technickém stavu. :-(

0/0
12.9.2014 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.