Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři pruhy jsou plýtvání, řekl ministr. Na trase Brno - Vídeň budou dva

Spojení Brna a Vídně se bude podle ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) nadále připravovat jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ silnice, což zatím sousední země nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80a31r84e95l 66O63n33d38r73o72u97š60e44k 4245775969945

Hašek je vyčůraný a prolhaný skřet. Proč tedy zrušil " Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje" a tím vlastně zablokoval přípravy a 4proudou rychlostní komunikaci. A nyní bude kvákat o tlaku na dopravu a přetížaní z Polska do Rakouska. Na vidle s ním a poslat ho zpět do Drásova a tam by mu tu zadel již natrhli. Mají ho rádi jak osinu v zadku.

+1/0
16.10.2014 16:57

Z61u59z22a96n91a 91V85o21l45n94a 1699174152736

Ono se to az moc podoba výroku jednoho (díky bohu) nestatniho funkcionáře ohledně mostu kolem Ostravy "Ale paní Jílková, kdo dneska jezdí do Ostravy??"

Pokud ma pan ministr pochyby o intenzitě provozu, at se zeptá Slováků kolik lidi jezdí do Vídně pres Bratislavu... Pak mu možná cvakne ze současná nevyuzitost trasy Brno Vídeň se změní...

0/0
30.9.2014 8:37

Z72d50e65n67ě19k 37O41r56š66u68l80í57k 1935100307212

prachař kdy už opravíte tu lochnesku u ovy a necháte opravit mosty směrem na bohumín.za co platíme známky?abychom tam jezdili šedesát?dělej něco prachař.řekl bych že jseš totálně mimo ve všech směrech

0/0
26.9.2014 7:39

J94a42n 82M69a59l37e86n64k87a 6383975843

No Moravě se už prostavělo dost nesmyslných km, viz prázdná dálnice kamsi do polí ke Kroměříži... Důležité jsou teď dálnice na Budějice, na Teplice, a hlavně prodloužení za Hradec na Olomouc.

0/−4
25.9.2014 20:23

Z31d68e62n30ě68k 97O35r19š77u56l68í68k 1625140927522

jasně, asi jsi nikdy nejel na mikulov chytrolíne.jakmile chytíš někd ebuds něbo tiráka tak se plazíš tak 50 km max padesátkou...než něco napiš ověř fakta.

+3/0
26.9.2014 7:32

P26a43v96e85l 89O33d98r37a34z45i23l 6444639117780

Letošní rok je rokem svérázných politických sebevražedných prohlášení.

Nevěřím tomu, že by pan ministr byl tak hloupý, že by nevěděl, jak to na I/52 vypadá.

0/0
25.9.2014 20:00

J79a39n 56M35a97l16e59n88k94a 6743215423

tak pokud rakušáci nehodlají pohnout kostrou , tak to skutečně nemá smysl... k čemu bude super česká dálnice, když se pak budu kroutit v těch rakouských zpustlých dědinách.

+1/−6
25.9.2014 20:19

Z47d73e23n16ě54k 44O43r48š53u41l22í93k 1975680357952

rakušáci to budou mít postavený raz dva na rozdíl od českých amatérů a hloupejch ministrů...koukni na stránky asfignacu jak jsou daleko a pak něco blábol

+4/0
26.9.2014 7:31

O32l83d89ř54i75c76h 87J39a16n78e94č46e65k 8549116203781

I v tomto článku stojí, že v Rakousku bude dálnice až skoro k hranici za 2 až 3 roky, pokud chcete znát detaily, najděte si to na Asfinagu.

Poysbrunn je předposlední ves před hranicí, pak už je jen cca. 8 km přes Drasenhofen, a ten dostane dvoupruhý obchvat a to na tak dlouho, než kocourkovští pohnou kostrou.

Čili je to přesně opačně, než tady blábolíte.

Asi jste tam už pěkně dlouho nebyl, když tu plácáte o zpustlých rakouských dědinách... zajeďte se podívat třeba do Jaroslavic nebo do Hevlína a pak něco povídejte Rv

+1/0
26.9.2014 9:37

O89n60d62ř21e39j 68M10u30s62i34l 2485260628377

Tak to je expert na svém místě, který fakt maká. Takovou hovadinu přece nemůže myslet vážně. V Rakousku to nebudou dostavovat hlavně kvůli tomu, že u nás zatím není ani náznak toho, že by to mělo v budoucnu na něco navazovat. Jestli by nebylo lepší kdyby trochu omezil to makání a taky trochu popřemýšlel.

+5/0
25.9.2014 15:14

Z38d79e63n65ě20k 84O65r66š70u84l82í98k 1755480957812

času měli habakuk na přemejšlení.vždyť je to děs táhnout se tam za busy či nákladáky...

0/0
26.9.2014 7:33

B98l39a12h24o17m17í71r 84S92k25o88u34p23ý 8527490228531

Přestože je pan ministr původem z jižní moravy, tak mám jiný názor.

Jestlipak není plýtváním - mít dálnice v okolí Prahy 3proudé v každém směru, když tam beztak každej vůl jezdí výhradně v levém pruhu...

+1/0
25.9.2014 13:33

L88u89k34á22š 33B89r77a37n39d91e60j33s 2793355181241

Plýtvání je jinde! R48 v kategorii R25,5/120 je toho zářným příkladem. Intenzity na to tam rozhodně nejsou a nebudou a na zvýšení bezpečnosti při provozu na Těšín a Slovensko  postačovalo ji přemalovat na dělený střídavý třípruh 2+1 s výhradně mimoúrovňovými kříženími (tuším chyběly dvě) - využití čistě stávajícího tělesa S15 - to by bylo ušetřených miliard! Totéž obchvat Znojma 24,5/100, upřímně řečeno totéž D3 v kategorii D27,5/120, protože s rezervou postačuje R25,5/120, nechť se na mne jihočeši nezobí. Běžný řidič to stejně skoro nepozná a 130 by tam měli.  Brno-Vídeň 6 měsíců v roce asi opravdu postačuje dvoupruh vedený ale výhradně mimo obce, 6 měsíců ovšem rozhodně ne a to je třeba zohlednit. Upřímně řečeno si právě na takových úsecích dokážu představit návrat S16,5/100 v provedení čtyřpruh sice bez odstavných pruhů, ale s lanovým svodidlem uprostřed + výhradně mimoúrovňová křížení. Kdo by se tady hroutil, tomu doporučuji se projet po rakouských S4, nebo S31. Tam nejsou ani ta lana a funguje to s max. 100 km/h. Holt ne každý čtyřpruh musí být dálnice a i tak je to lepší, než dvoupruh.

+3/0
25.9.2014 12:31

O47l29d31ř18i78c72h 93J95a41n52e27č44e69k 8559346823391

sice naprosto souhlasím, že stavět "něco mezi dvoupruhem a plnou dálnicí" by mnohdy asi bylo nejlepší řešení, ale spíš pro "okrajové úseky" dálnic - tedy jakýsi přechod mezi dálnicí a oblastí, kde už žádná rychlostní komunikace není a nebude - anebo pro hlavní tahy, které ale nejsou tak frekventované, aby měla smysl plná dálnice. rakouské S4, S5 a částečně i S16 jsou na to myslím dobrý příklad.

nemyslím ale, že je to dobré řešení pro úsek Poysbrunn - Pohořelice, kde by nešlo o nic jiného, než zúžené místo uprostřed komplexní dálniční sítě. tam je opravdu lepší postavit nyní dvoupruh (mimo vesnice) a rovnou počítat s tím, že se to časem rozšíří na plnou dálnici.

0/0
25.9.2014 16:15

P80a19v48e76l 12O82d26r92a56z62i33l 6374119427260

Časem? Na to zapomeňte. Podívejte se na D1 - akce za stovky miliard a výsledek je co? Úplně stejně blbá čtyřpruhová dálnice se širším odstavným. Přínos naprosto nulový.

+1/0
30.9.2014 14:08

P41e97t15r 31P43a57v32e26l 5941384802792

U mě ANO končí, stejně jako kdysi TOPka. Za ní se odkopal Hudeček: "Pražský primátor Hudeček: Podporou Brna se na evropskou úroveň nedostaneme."

+3/0
25.9.2014 10:17

T71o42m66a83s 67N77o92v98o25t68n47y 3451456158249

Když do Prachaře šije i Jančura, jinak velký podporovatel Babiše a ANO, tak je vidět, že Prachař je úplně mimo a neví co dělá.

+2/0
25.9.2014 10:36

J31a19n70a 67S39v20o10z13i71l49o12v48á 3815587923520

Baví se spolu 2 poslanci. Německý a český. Český přijede k tomu něměckému na návštěvu a dívá se. "Ježiš, ty máš barák, krásnej, obrovskej. A ten auťák, no to je bomba a kolik máš pozemek, 2000 metrů? No to je bomba, to je špica!! Jak jsi to dokázal německej poslanče?" německý poslanec říká "No, hm, podívej se, vidíš tamhle tu dálnici?" "No vidím." "No tak původně, měla bejt o metr širší. Teď je o metr užší a rozdíl je prostě tady no." Český poslanec říká "Seš borec no to je skvělý!" Za dva roky německý poslanec přijede k českému poslanci domů. A kouká a vidí. Čtyřpatrová vila, obrovská! Pozemek 5000 metrů! Před barákem 8 auťáků, ty nejluxusnější! Bazén 24 metrů! A ten německý poslanec říká. "Člověče, jak jsi tohle dokázal?" Český poslanec: "Támhle, podívej se, vidíš tu dálnici?" Říká "Nevidím." "No tak vidííš!"

+10/0
25.9.2014 9:55

J47i30n12d53ř60i88c77h 64H59r17d42l11i71č60k69a 4846384429104

Co je pro stavbu dálnic v celé ČR typické, jsou nekonečné průtahy, diskuse, blokády, schválnosti...

Kolik let například jen trvalo, než se prosadil obchvat Plzně. Než se dálnice konečně přiblížila Hradci Králové. O D8 na sever Čech darmo mluvit. Atd. atd. ..

Bylo by dobré tohle všechno si napřed připomenout, než se začnou konstruovat oblíbené spiklenecké teorie o protěžování či diskriminaci té které historické země či regionu.

0/0
25.9.2014 9:55

E16d33u70a50r69d 71B39l94a44z65e38k 1213500325255

mnozi lide neblokuji ani tak stavbu dalnic jako spise zpusob jednani s vlastniky a nediskusi s verejnosti a ekology a bezohledne planovani na vzacne biotopy ci obydli!!! A to je dobre!;-O

0/0
25.9.2014 11:06

M98a24r43t60i63n 42K41u16ř18í32t76k98a 6407216788265

Bohužel je to tak. Dostaly se ke mě informace z jednání s zemědělkyní Havránkovou pohledem z její strany. Zástupci státní strany, poté ministři (zřejmě trpí božským syndromem) s ní jednali jak s kusem hadru. Když už dospělo ke smírčí dohodě, tak padla vláda a situace se několikrát zopakovala.

0/0
25.9.2014 18:21
Foto

P19a48v57e86l 29M76a79k42o81v30e93c 8428985301

Mikulov již jeden obchvat má (jenom si ho znovu obstavěli...). Doporučuji raději obchvat Břeclavi s napojením D2 na Rakousko a Pálavě dejte pokoj (jako by nestačily Nové Mlýny, které tam zbudovali za starého režimu:-()...

0/−3
25.9.2014 9:27

O94l91d77ř56i60c55h 51J77a78n66e73č27e62k 8279926713971

a ta odbočka z D2 bude končit v Reinthalu na úzké rakouské silnici, na niž ani nesmí náklaďáky nad 3,5 tuny???

+3/0
25.9.2014 10:20

T83o65m48a28s 72N91o45v95o32t43n11y 3781426488979

R^ a rakouská silnice povede k Mikulovu, takže to bude značka ideál ;-)

+4/0
25.9.2014 10:39

O17l86d36ř84i31c83h 60J32a73n41e68č90e22k 8119246613481

já právě myslel, že už i Češi zavrhli tu alternativu, že Češi budou stavět přes Břeclav a Rakušani směr Poysbrunn ?

0/0
25.9.2014 16:17

T20o32m20a76s 59N11o32v98o42t59n37y 3221506988459

Asi ano, ale znáto to, jak vylezou aktivisti, začnou zase řvát a Břeclav bude zase "ve hře" ;-)

0/0
25.9.2014 18:18
Foto

P28a75v20e74l 90M18a50k23o33v42e73c 8868135111

Zajímavá "myšlenka"...to by mě nenapadlo:-).

0/−1
25.9.2014 13:41

O32l93d18ř80i61c67h 19J38a30n56e85č14e84k 8879346323201

tak mi tedy řekněte, jakou máte alternativu. s Rakouskem se dávno dohodlo, že dálnice Vídeň - Brno půjde přes Mikulov. Rakušani na nějaký kocourkov nejsou zvědaví a staví tímto směrem, jim nejde ani tak o nějaký mezinárodní tranzit jako o jejich vlastní občany v Poysdorfu a okolí. směr Reinthal nikdy žádná (rakouská) dálnice nepovede - tak co tu zase vytahujete odbočku z D2?

0/0
25.9.2014 16:20
Foto

P33a42v33e71l 45M90a48k70o40v69e19c 8868435841

Nic nevytahuji. Jen jsem někdy někde četl, že jsou dvě varianty (Mikulov nebo Břeclav nebo dokonce realizovat obě) a já se přikláním k variantě přes Břeclav. Určitě existuje i příslušná studie kudy by napojení od D2 vedlo a Rakušáci byli připraveni na obě varianty.

0/0
25.9.2014 16:49

Z24d28e96n19ě64k 29O40r88š40u35l89í54k 1625880867322

to je blábol.rakušáci budou stavět na poysdorf.žádná břeclav.krucinál proč mám ze severu jezdit ještě kdesi do břeclavi.

0/0
26.9.2014 7:36
Foto

P32a50v53e79l 39M85a13k68o20v30e97c 8108515861

No minimálně proto, že je tam hezky...a můžete navštívit Lednicko-Valtický areál (je na seznamu UNESCO !), případně jen zajít na víno...:-)

0/0
26.9.2014 8:22

O70l70d84ř86i78c68h 12J78a43n12e96č80e90k 8389596833181

ona ta zajížďka přes Břeclav sice zní strašně, ale není to o moc delší než přes Mikulov - myslím asi 8 km, nevím přesně. i když jsem to nikdy nezkoumal, myslím si, že za stávající situace (dokud se bude muset přes Poysdorf) může někdy být i rychlejší jet přes Břeclav než přes Mikulov

+1/0
26.9.2014 9:49

O17l29d85ř20i44c70h 48J67a32n61e59č29e67k 8419356483661

ano taky jsem o tom hodně slyšel a Rakušani určitě byli připraveni na obě varianty, ale toliko do doby, než se vlády dohodly, že to půjde přes Mikulov - a to už je pěkných pár let zpátky. řekl bych minimálně 5.

realizovat obě varianty je nesmysl, pro mezinárodní tranzit stačí bohatě dálnice jedna, navíc nedaleko vede dálnice na Bratislavu, přitom spojení Rakouska a Slovenska přes (řeku) Moravu se jistě dočká výrazného zlepšení.

nehledě na to, že Váš problém s "likvidací" Pálavy by to neřešilo

+1/0
26.9.2014 9:45

O90l27d12ř44i82c30h 97J52a16n50e82č57e94k 8749196363221

případně nemusí Češi stavět vůbec nic - stačí počkat, až Rakušani a Slováci postaví S8 z Vídně do Bratislavy přes Gänserndorf a pak uplatit Slováky, aby na své D2 uznávali české dálniční známky ;-D

+1/0
25.9.2014 16:32

Z90d80e64n75ě36k 10O45r29š55u16l51í59k 1755700717412

no moc bych se tomu nedivil...hloupejch ministrůl na to máme více než dost

+1/0
26.9.2014 7:37

T33o46m41a81s 72N34o98v87o67t37n29y 3651196378869

Aneb přesně tuhle hloupost svého času protěžovali ekoteroristi, protože ví, že je úplně nereálná už kvůli Rakousku, nemluvě o lužních lesech. Pálavě ta dálnice neuškodí, jen pomůže, navíc půjde právě přes hráz na Nových mlýnech.

+3/0
25.9.2014 10:39
Foto

P50a92v55e49l 53M82a90k63o27v65e25c 8368235551

Tak to jste mě uklidnil, že dálnice Pálavě pomůže...Nemáte v záloze ještě nějaký další "dobrý" nápad jak Pálavě pomoci? Co třeba rozparcelovat na stavební parcely s podmínkou výstavby domů ve stylu "podnikatelské baroko"?:-)

0/0
25.9.2014 13:47

T92o40m79a20s 25N70o37v76o54t49n65y 3801766188979

Ona tam ta silnice už dneska není?8-o Jen se změní její parametry a u Mikulova pak uhne kousek okolo tam už stejně žádná "Pálava" není. A do Pohořelic už 4-pruh je. Nehledejte problém tam kde není.

0/0
25.9.2014 18:20
Foto

P80a79v19e28l 29M11a65k29o30v27e58c 8428825241

Já myslím, že tam je ( alespoň v létě, když jsem tam jel tak tam ještě byla)...:-). Nic nehledám, jen jsem si dovolil vyjádřit názor. Taky uvádím i variantu postavit obojí napojení (Mikulov i Břeclav). Za 10 let (a možná i dříve) zjistíme, že nám ta jedna stejně nestačí...:-(

0/0
25.9.2014 20:24

J25o57s97e85f 41T73r96ö49g54l 8939652596736

S Mikulovem souhlas, tohle nezvládli. Na druhou stranu to ukazuje fakt, že komunističtí plánovači neviděli tak dopředu a nenchali mezi městem a obchvatem prostor pro další rozvoj. Vidět to je i jinde, např. v Chomutově na silnici č. 13 nebo v Prostějově na R46 (těsně u sídliště). Budiž to bráno i jako odstrašující příklad pro Prahu, kde se severní částí okruhu počítá přímo přes Suchdol a pak v těsné blízkosti Bohnického sídliště (nemluvě o dvou přírodních parcích), když existuje návrh na severní variantu s dostatečnou rezervou (o 7 km delší, ale bez tunelů, časově prakticky srovnatelnou).

S Rakouskem je to ale jinak. Varianty spojení Brna s Vídní se uvažovaly v řadě tras. Česká strana chtěla trasu na Hevlín, kterou ale odmítla Rakouská strana. Podobně rakušané nechtěli trasu od Břeclavi, protože prochází přes lužní oblasti. Výsledkem je mezinárodní dohoda o tom, že trasa povede okolo Mikulova.

Z hlediska dopadu na ŽP je to asi nejlepší kompromis, trasa sice vede po okraji CHKO, nicméně její rozšíření niajk výrazně ŽP nepoškodí, fragmentaci už způsobuje současná silnice, zábor půdy bude nejmenší možný (dostaví se jen druhý pruh, u ostatních variant by se stavěla komplet čtyřproudovka) a hlavně nebudou narušeny cenné biotopy lužních oblastí, které už zničily komunisti výstavbou Novomlýnských nádrží (ostatní varianty by se jim nevyhnuly).

Z hldiska dopravního je to také vhodný kompromis. Za pozitivní lze považovat krátkou vzdálenost mezi Brnem a Vídní (ostatní varianty by byly delší), za negativní naopak to, že v této variantě přivede R52 více tranzitu (z Polska a Ostravska a od Prahy) na už tak přetíženou D1 v okolí Brna. To spraví rozšíření na šestipruh, ale s ním se počítá nepochopitelně až výhledově (probíhající modernizace D1 tu má proběhnout ve dvoupruhu). R52 bude také výhodná pro budoucí spojení z Polska na jih Evropy po trase D11-R35-R43-R52, ale vzhledem ke stavu přípravy je to opravdu otázka vzdálené budoucnosti.

+1/0
25.9.2014 14:39
Foto

P48a16v83e72l 16M81a65k46o85v16e18c 8928535371

Děkuji za zasvěcený výklad.

0/0
25.9.2014 16:52
Foto

J20i58ř92í 66D38v53o62ř38á91č67e94k 5444443104413

"Plýtvání" je zaměstnávat takového ministra, jako je Prachař. Kdyby se jednalo o Prahu, nechal by udělat osmiproudovku.

+2/0
25.9.2014 9:08

R34a24d61i69m 37D26r23b46o53h52l59a26v 5761396503897

No, že by to pak třeba vypadalo jako na trase Brno-Svitavy.

Však on po té cestě jezdit nebude. Ale rozhodovat o ní umí. Rv

+4/0
25.9.2014 8:59

O92l87d45ř86i89c60h 36J37a15n20e20č24e26k 8779706473641

Super, takže Češi nepostaví čtyřpruh, protože ho Rakušani zatím nestaví, a Rakušani zatím postaví dvoupruh s tím, že "rozšíření na čtyřpruh bude záviset na postupu na české R52" - takže jsme v bludném kruhu a čtyřpruh nebude nikdy 8-o

Takže mi nezbývá, než po 150. zopakovat, že pro Rakušany je naštěští klíčové řešit situaci v obcích ležících na B7, tedy že staví bez ohledu na české handrkování. Rychlostní silnice na české straně by sice bodla, ale jelikož ta stávající krom Mikulova neprochází přes obce, je relativně sjízdná (na české poměry resp. ve srovnání s B7)

+2/0
25.9.2014 8:36

S15t60a90n55i32s26l20a95v 22S48r24b78a 4375844978504

nemusí být čtyřproudá, stačí, když bude stát stejně jako čtyřproudá. on pan ministr, když mluvil o plýtvání, tak měl na mysli, aby se zbytečně nepoštělo žilou stavebním a projekčním firmám. na čtyřproudé by museli samozřejmě víc pracovat.

+2/0
25.9.2014 8:04

M11i56c97h23a50l 73S86e33d64l26á16č98e29k 7753801214616

Je to prostě blbec.

+9/0
24.9.2014 22:13

A76n35t21o73n48i75n 23K49a50d63l85c13e32k 9662109131966

Samozrelme, ze Praha nechce podporit spadovost jihu Moravy na Viden. To uz je pisnicka stara 100 let. Nebylo by lepsi si o moravskych dalnicich rozhodovat z Brna nez z Prahy?

+22/−1
24.9.2014 20:10

J74i86n90d94ř35i80c98h 67H70r20d17l91i56č21k12a 4696314919834

Ministr dopravy je z Přerova. Dobré si zjistit, než se tady začne ventilovat obvyklá potřeba ublíženosti. Paranoia je holt svinstvo.

+2/−9
24.9.2014 21:15

A37n56t79o19n18i70n 21K72a73d94l64c15e36k 9432339381256

Jak uz jsem to napsal nekolikrat.  U politiku je na prvnim miste ideologie, pak nasleduje osobni prospech, moc a az nekde nakonec nejaky moravsky/zemsky patriotismus, jestli vubec nejaky ma.

+6/0
24.9.2014 23:25

J50i40n88d23ř94i82c84h 77H13r52d76l64i40č92k92a 4276674289634

Hezky jste to napsal. Takže ještě vysvětlete, jak jste teď přišel na oblíbené spiklenecké teorie, když sám uvádíte, že politikům jsou nějaké patriotismy šumafuk.

0/0
25.9.2014 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.