Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři pruhy jsou plýtvání, řekl ministr. Na trase Brno - Vídeň budou dva

Spojení Brna a Vídně se bude podle ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) nadále připravovat jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ silnice, což zatím sousední země nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a49r79e81l 61O98n11d88r21o33u79š12e50k 4905175689445

Hašek je vyčůraný a prolhaný skřet. Proč tedy zrušil " Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje" a tím vlastně zablokoval přípravy a 4proudou rychlostní komunikaci. A nyní bude kvákat o tlaku na dopravu a přetížaní z Polska do Rakouska. Na vidle s ním a poslat ho zpět do Drásova a tam by mu tu zadel již natrhli. Mají ho rádi jak osinu v zadku.

+1/0
16.10.2014 16:57

Z75u78z11a26n19a 83V94o20l22n20a 1599224352226

Ono se to az moc podoba výroku jednoho (díky bohu) nestatniho funkcionáře ohledně mostu kolem Ostravy "Ale paní Jílková, kdo dneska jezdí do Ostravy??"

Pokud ma pan ministr pochyby o intenzitě provozu, at se zeptá Slováků kolik lidi jezdí do Vídně pres Bratislavu... Pak mu možná cvakne ze současná nevyuzitost trasy Brno Vídeň se změní...

0/0
30.9.2014 8:37

Z90d68e19n59ě51k 94O61r31š27u80l40í16k 1725940867522

prachař kdy už opravíte tu lochnesku u ovy a necháte opravit mosty směrem na bohumín.za co platíme známky?abychom tam jezdili šedesát?dělej něco prachař.řekl bych že jseš totálně mimo ve všech směrech

0/0
26.9.2014 7:39

J20a93n 24M84a39l54e93n23k30a 6483625713

No Moravě se už prostavělo dost nesmyslných km, viz prázdná dálnice kamsi do polí ke Kroměříži... Důležité jsou teď dálnice na Budějice, na Teplice, a hlavně prodloužení za Hradec na Olomouc.

0/−4
25.9.2014 20:23

Z77d13e90n76ě11k 73O66r76š38u98l47í58k 1845340837482

jasně, asi jsi nikdy nejel na mikulov chytrolíne.jakmile chytíš někd ebuds něbo tiráka tak se plazíš tak 50 km max padesátkou...než něco napiš ověř fakta.

+3/0
26.9.2014 7:32

P93a91v12e64l 13O48d24r71a69z24i27l 6754839787140

Letošní rok je rokem svérázných politických sebevražedných prohlášení.

Nevěřím tomu, že by pan ministr byl tak hloupý, že by nevěděl, jak to na I/52 vypadá.

0/0
25.9.2014 20:00

J56a81n 41M82a63l19e61n12k80a 6283855783

tak pokud rakušáci nehodlají pohnout kostrou , tak to skutečně nemá smysl... k čemu bude super česká dálnice, když se pak budu kroutit v těch rakouských zpustlých dědinách.

+1/−6
25.9.2014 20:19

Z52d27e85n84ě90k 95O19r87š45u98l67í78k 1745480867372

rakušáci to budou mít postavený raz dva na rozdíl od českých amatérů a hloupejch ministrů...koukni na stránky asfignacu jak jsou daleko a pak něco blábol

+4/0
26.9.2014 7:31

O85l11d96ř61i20c33h 63J78a79n76e11č16e20k 8389926123111

I v tomto článku stojí, že v Rakousku bude dálnice až skoro k hranici za 2 až 3 roky, pokud chcete znát detaily, najděte si to na Asfinagu.

Poysbrunn je předposlední ves před hranicí, pak už je jen cca. 8 km přes Drasenhofen, a ten dostane dvoupruhý obchvat a to na tak dlouho, než kocourkovští pohnou kostrou.

Čili je to přesně opačně, než tady blábolíte.

Asi jste tam už pěkně dlouho nebyl, když tu plácáte o zpustlých rakouských dědinách... zajeďte se podívat třeba do Jaroslavic nebo do Hevlína a pak něco povídejte Rv

+1/0
26.9.2014 9:37

O66n94d85ř89e70j 10M89u98s86i18l 2475920948837

Tak to je expert na svém místě, který fakt maká. Takovou hovadinu přece nemůže myslet vážně. V Rakousku to nebudou dostavovat hlavně kvůli tomu, že u nás zatím není ani náznak toho, že by to mělo v budoucnu na něco navazovat. Jestli by nebylo lepší kdyby trochu omezil to makání a taky trochu popřemýšlel.

+5/0
25.9.2014 15:14

Z94d39e86n63ě93k 90O10r76š55u65l74í61k 1375260397202

času měli habakuk na přemejšlení.vždyť je to děs táhnout se tam za busy či nákladáky...

0/0
26.9.2014 7:33

B43l91a57h50o80m45í85r 69S89k25o16u89p20ý 8427630908701

Přestože je pan ministr původem z jižní moravy, tak mám jiný názor.

Jestlipak není plýtváním - mít dálnice v okolí Prahy 3proudé v každém směru, když tam beztak každej vůl jezdí výhradně v levém pruhu...

+1/0
25.9.2014 13:33

L39u18k21á36š 42B63r25a47n72d14e85j23s 2253435241471

Plýtvání je jinde! R48 v kategorii R25,5/120 je toho zářným příkladem. Intenzity na to tam rozhodně nejsou a nebudou a na zvýšení bezpečnosti při provozu na Těšín a Slovensko  postačovalo ji přemalovat na dělený střídavý třípruh 2+1 s výhradně mimoúrovňovými kříženími (tuším chyběly dvě) - využití čistě stávajícího tělesa S15 - to by bylo ušetřených miliard! Totéž obchvat Znojma 24,5/100, upřímně řečeno totéž D3 v kategorii D27,5/120, protože s rezervou postačuje R25,5/120, nechť se na mne jihočeši nezobí. Běžný řidič to stejně skoro nepozná a 130 by tam měli.  Brno-Vídeň 6 měsíců v roce asi opravdu postačuje dvoupruh vedený ale výhradně mimo obce, 6 měsíců ovšem rozhodně ne a to je třeba zohlednit. Upřímně řečeno si právě na takových úsecích dokážu představit návrat S16,5/100 v provedení čtyřpruh sice bez odstavných pruhů, ale s lanovým svodidlem uprostřed + výhradně mimoúrovňová křížení. Kdo by se tady hroutil, tomu doporučuji se projet po rakouských S4, nebo S31. Tam nejsou ani ta lana a funguje to s max. 100 km/h. Holt ne každý čtyřpruh musí být dálnice a i tak je to lepší, než dvoupruh.

+3/0
25.9.2014 12:31

O59l90d18ř82i60c90h 47J87a15n27e17č30e19k 8619486743641

sice naprosto souhlasím, že stavět "něco mezi dvoupruhem a plnou dálnicí" by mnohdy asi bylo nejlepší řešení, ale spíš pro "okrajové úseky" dálnic - tedy jakýsi přechod mezi dálnicí a oblastí, kde už žádná rychlostní komunikace není a nebude - anebo pro hlavní tahy, které ale nejsou tak frekventované, aby měla smysl plná dálnice. rakouské S4, S5 a částečně i S16 jsou na to myslím dobrý příklad.

nemyslím ale, že je to dobré řešení pro úsek Poysbrunn - Pohořelice, kde by nešlo o nic jiného, než zúžené místo uprostřed komplexní dálniční sítě. tam je opravdu lepší postavit nyní dvoupruh (mimo vesnice) a rovnou počítat s tím, že se to časem rozšíří na plnou dálnici.

0/0
25.9.2014 16:15

P28a73v35e67l 80O35d80r30a18z27i30l 6484969847390

Časem? Na to zapomeňte. Podívejte se na D1 - akce za stovky miliard a výsledek je co? Úplně stejně blbá čtyřpruhová dálnice se širším odstavným. Přínos naprosto nulový.

+1/0
30.9.2014 14:08

P92e74t75r 28P26a41v79e31l 5351594452932

U mě ANO končí, stejně jako kdysi TOPka. Za ní se odkopal Hudeček: "Pražský primátor Hudeček: Podporou Brna se na evropskou úroveň nedostaneme."

+3/0
25.9.2014 10:17

T75o19m29a64s 83N75o60v76o68t58n28y 3841656498119

Když do Prachaře šije i Jančura, jinak velký podporovatel Babiše a ANO, tak je vidět, že Prachař je úplně mimo a neví co dělá.

+2/0
25.9.2014 10:36

J34a19n27a 79S87v96o68z32i34l32o54v10á 3875987563920

Baví se spolu 2 poslanci. Německý a český. Český přijede k tomu něměckému na návštěvu a dívá se. "Ježiš, ty máš barák, krásnej, obrovskej. A ten auťák, no to je bomba a kolik máš pozemek, 2000 metrů? No to je bomba, to je špica!! Jak jsi to dokázal německej poslanče?" německý poslanec říká "No, hm, podívej se, vidíš tamhle tu dálnici?" "No vidím." "No tak původně, měla bejt o metr širší. Teď je o metr užší a rozdíl je prostě tady no." Český poslanec říká "Seš borec no to je skvělý!" Za dva roky německý poslanec přijede k českému poslanci domů. A kouká a vidí. Čtyřpatrová vila, obrovská! Pozemek 5000 metrů! Před barákem 8 auťáků, ty nejluxusnější! Bazén 24 metrů! A ten německý poslanec říká. "Člověče, jak jsi tohle dokázal?" Český poslanec: "Támhle, podívej se, vidíš tu dálnici?" Říká "Nevidím." "No tak vidííš!"

+10/0
25.9.2014 9:55

J87i59n10d31ř84i23c51h 21H28r41d10l63i41č97k17a 4686964559234

Co je pro stavbu dálnic v celé ČR typické, jsou nekonečné průtahy, diskuse, blokády, schválnosti...

Kolik let například jen trvalo, než se prosadil obchvat Plzně. Než se dálnice konečně přiblížila Hradci Králové. O D8 na sever Čech darmo mluvit. Atd. atd. ..

Bylo by dobré tohle všechno si napřed připomenout, než se začnou konstruovat oblíbené spiklenecké teorie o protěžování či diskriminaci té které historické země či regionu.

0/0
25.9.2014 9:55

E80d33u34a35r76d 95B30l32a94z60e50k 1383310685705

mnozi lide neblokuji ani tak stavbu dalnic jako spise zpusob jednani s vlastniky a nediskusi s verejnosti a ekology a bezohledne planovani na vzacne biotopy ci obydli!!! A to je dobre!;-O

0/0
25.9.2014 11:06

M29a38r72t61i51n 33K87u41ř65í46t84k50a 6897336678235

Bohužel je to tak. Dostaly se ke mě informace z jednání s zemědělkyní Havránkovou pohledem z její strany. Zástupci státní strany, poté ministři (zřejmě trpí božským syndromem) s ní jednali jak s kusem hadru. Když už dospělo ke smírčí dohodě, tak padla vláda a situace se několikrát zopakovala.

0/0
25.9.2014 18:21
Foto

P12a80v39e59l 46M73a77k76o95v59e45c 8548895951

Mikulov již jeden obchvat má (jenom si ho znovu obstavěli...). Doporučuji raději obchvat Břeclavi s napojením D2 na Rakousko a Pálavě dejte pokoj (jako by nestačily Nové Mlýny, které tam zbudovali za starého režimu:-()...

0/−3
25.9.2014 9:27

O46l49d22ř12i75c47h 97J76a27n49e28č80e10k 8469446393831

a ta odbočka z D2 bude končit v Reinthalu na úzké rakouské silnici, na niž ani nesmí náklaďáky nad 3,5 tuny???

+3/0
25.9.2014 10:20

T46o54m69a27s 69N18o66v88o88t77n35y 3871726568919

R^ a rakouská silnice povede k Mikulovu, takže to bude značka ideál ;-)

+4/0
25.9.2014 10:39

O81l29d90ř94i54c53h 83J55a20n35e42č40e81k 8299336593941

já právě myslel, že už i Češi zavrhli tu alternativu, že Češi budou stavět přes Břeclav a Rakušani směr Poysbrunn ?

0/0
25.9.2014 16:17

T94o22m11a25s 15N58o90v78o94t41n67y 3801196878489

Asi ano, ale znáto to, jak vylezou aktivisti, začnou zase řvát a Břeclav bude zase "ve hře" ;-)

0/0
25.9.2014 18:18
Foto

P24a40v17e53l 54M62a20k92o50v10e26c 8428245971

Zajímavá "myšlenka"...to by mě nenapadlo:-).

0/−1
25.9.2014 13:41

O40l55d58ř95i16c63h 23J60a95n68e28č75e89k 8949626153601

tak mi tedy řekněte, jakou máte alternativu. s Rakouskem se dávno dohodlo, že dálnice Vídeň - Brno půjde přes Mikulov. Rakušani na nějaký kocourkov nejsou zvědaví a staví tímto směrem, jim nejde ani tak o nějaký mezinárodní tranzit jako o jejich vlastní občany v Poysdorfu a okolí. směr Reinthal nikdy žádná (rakouská) dálnice nepovede - tak co tu zase vytahujete odbočku z D2?

0/0
25.9.2014 16:20
Foto

P77a67v61e31l 93M79a19k29o86v51e67c 8478155221

Nic nevytahuji. Jen jsem někdy někde četl, že jsou dvě varianty (Mikulov nebo Břeclav nebo dokonce realizovat obě) a já se přikláním k variantě přes Břeclav. Určitě existuje i příslušná studie kudy by napojení od D2 vedlo a Rakušáci byli připraveni na obě varianty.

0/0
25.9.2014 16:49

Z17d90e62n61ě27k 68O49r62š39u51l17í75k 1935910577922

to je blábol.rakušáci budou stavět na poysdorf.žádná břeclav.krucinál proč mám ze severu jezdit ještě kdesi do břeclavi.

0/0
26.9.2014 7:36
Foto

P90a27v60e14l 62M37a63k30o72v93e36c 8128365541

No minimálně proto, že je tam hezky...a můžete navštívit Lednicko-Valtický areál (je na seznamu UNESCO !), případně jen zajít na víno...:-)

0/0
26.9.2014 8:22

O93l72d53ř11i79c69h 76J86a70n52e97č59e97k 8219686643371

ona ta zajížďka přes Břeclav sice zní strašně, ale není to o moc delší než přes Mikulov - myslím asi 8 km, nevím přesně. i když jsem to nikdy nezkoumal, myslím si, že za stávající situace (dokud se bude muset přes Poysdorf) může někdy být i rychlejší jet přes Břeclav než přes Mikulov

+1/0
26.9.2014 9:49

O11l52d92ř59i19c54h 23J94a56n85e98č33e63k 8489766683121

ano taky jsem o tom hodně slyšel a Rakušani určitě byli připraveni na obě varianty, ale toliko do doby, než se vlády dohodly, že to půjde přes Mikulov - a to už je pěkných pár let zpátky. řekl bych minimálně 5.

realizovat obě varianty je nesmysl, pro mezinárodní tranzit stačí bohatě dálnice jedna, navíc nedaleko vede dálnice na Bratislavu, přitom spojení Rakouska a Slovenska přes (řeku) Moravu se jistě dočká výrazného zlepšení.

nehledě na to, že Váš problém s "likvidací" Pálavy by to neřešilo

+1/0
26.9.2014 9:45

O49l80d31ř98i28c14h 91J20a56n82e26č91e84k 8649696733811

případně nemusí Češi stavět vůbec nic - stačí počkat, až Rakušani a Slováci postaví S8 z Vídně do Bratislavy přes Gänserndorf a pak uplatit Slováky, aby na své D2 uznávali české dálniční známky ;-D

+1/0
25.9.2014 16:32

Z67d47e97n52ě51k 79O92r90š35u55l81í40k 1845520747952

no moc bych se tomu nedivil...hloupejch ministrůl na to máme více než dost

+1/0
26.9.2014 7:37

T58o43m98a61s 87N30o30v93o41t15n61y 3121476728689

Aneb přesně tuhle hloupost svého času protěžovali ekoteroristi, protože ví, že je úplně nereálná už kvůli Rakousku, nemluvě o lužních lesech. Pálavě ta dálnice neuškodí, jen pomůže, navíc půjde právě přes hráz na Nových mlýnech.

+3/0
25.9.2014 10:39
Foto

P17a48v97e78l 13M85a44k11o81v78e57c 8488205111

Tak to jste mě uklidnil, že dálnice Pálavě pomůže...Nemáte v záloze ještě nějaký další "dobrý" nápad jak Pálavě pomoci? Co třeba rozparcelovat na stavební parcely s podmínkou výstavby domů ve stylu "podnikatelské baroko"?:-)

0/0
25.9.2014 13:47

T84o10m11a85s 16N41o88v72o25t48n67y 3851206318309

Ona tam ta silnice už dneska není?8-o Jen se změní její parametry a u Mikulova pak uhne kousek okolo tam už stejně žádná "Pálava" není. A do Pohořelic už 4-pruh je. Nehledejte problém tam kde není.

0/0
25.9.2014 18:20
Foto

P61a84v72e53l 43M67a25k45o36v96e79c 8408225261

Já myslím, že tam je ( alespoň v létě, když jsem tam jel tak tam ještě byla)...:-). Nic nehledám, jen jsem si dovolil vyjádřit názor. Taky uvádím i variantu postavit obojí napojení (Mikulov i Břeclav). Za 10 let (a možná i dříve) zjistíme, že nám ta jedna stejně nestačí...:-(

0/0
25.9.2014 20:24

J85o48s51e46f 92T94r60ö27g47l 8709822106166

S Mikulovem souhlas, tohle nezvládli. Na druhou stranu to ukazuje fakt, že komunističtí plánovači neviděli tak dopředu a nenchali mezi městem a obchvatem prostor pro další rozvoj. Vidět to je i jinde, např. v Chomutově na silnici č. 13 nebo v Prostějově na R46 (těsně u sídliště). Budiž to bráno i jako odstrašující příklad pro Prahu, kde se severní částí okruhu počítá přímo přes Suchdol a pak v těsné blízkosti Bohnického sídliště (nemluvě o dvou přírodních parcích), když existuje návrh na severní variantu s dostatečnou rezervou (o 7 km delší, ale bez tunelů, časově prakticky srovnatelnou).

S Rakouskem je to ale jinak. Varianty spojení Brna s Vídní se uvažovaly v řadě tras. Česká strana chtěla trasu na Hevlín, kterou ale odmítla Rakouská strana. Podobně rakušané nechtěli trasu od Břeclavi, protože prochází přes lužní oblasti. Výsledkem je mezinárodní dohoda o tom, že trasa povede okolo Mikulova.

Z hlediska dopadu na ŽP je to asi nejlepší kompromis, trasa sice vede po okraji CHKO, nicméně její rozšíření niajk výrazně ŽP nepoškodí, fragmentaci už způsobuje současná silnice, zábor půdy bude nejmenší možný (dostaví se jen druhý pruh, u ostatních variant by se stavěla komplet čtyřproudovka) a hlavně nebudou narušeny cenné biotopy lužních oblastí, které už zničily komunisti výstavbou Novomlýnských nádrží (ostatní varianty by se jim nevyhnuly).

Z hldiska dopravního je to také vhodný kompromis. Za pozitivní lze považovat krátkou vzdálenost mezi Brnem a Vídní (ostatní varianty by byly delší), za negativní naopak to, že v této variantě přivede R52 více tranzitu (z Polska a Ostravska a od Prahy) na už tak přetíženou D1 v okolí Brna. To spraví rozšíření na šestipruh, ale s ním se počítá nepochopitelně až výhledově (probíhající modernizace D1 tu má proběhnout ve dvoupruhu). R52 bude také výhodná pro budoucí spojení z Polska na jih Evropy po trase D11-R35-R43-R52, ale vzhledem ke stavu přípravy je to opravdu otázka vzdálené budoucnosti.

+1/0
25.9.2014 14:39
Foto

P19a15v86e47l 76M25a70k56o36v62e57c 8258225561

Děkuji za zasvěcený výklad.

0/0
25.9.2014 16:52

J66i27ř90í 95D62v75o44ř17á54č68e34k 7824776482681

"Plýtvání" je zaměstnávat takového ministra, jako je Prachař. Kdyby se jednalo o Prahu, nechal by udělat osmiproudovku.

+2/0
25.9.2014 9:08

R89a21d35i95m 95D42r45b30o87h73l52a74v 5491696763947

No, že by to pak třeba vypadalo jako na trase Brno-Svitavy.

Však on po té cestě jezdit nebude. Ale rozhodovat o ní umí. Rv

+4/0
25.9.2014 8:59

O19l40d46ř45i14c89h 14J64a19n19e55č39e51k 8409316563451

Super, takže Češi nepostaví čtyřpruh, protože ho Rakušani zatím nestaví, a Rakušani zatím postaví dvoupruh s tím, že "rozšíření na čtyřpruh bude záviset na postupu na české R52" - takže jsme v bludném kruhu a čtyřpruh nebude nikdy 8-o

Takže mi nezbývá, než po 150. zopakovat, že pro Rakušany je naštěští klíčové řešit situaci v obcích ležících na B7, tedy že staví bez ohledu na české handrkování. Rychlostní silnice na české straně by sice bodla, ale jelikož ta stávající krom Mikulova neprochází přes obce, je relativně sjízdná (na české poměry resp. ve srovnání s B7)

+2/0
25.9.2014 8:36

S72t57a23n88i34s10l30a70v 31S58r60b42a 4865704638794

nemusí být čtyřproudá, stačí, když bude stát stejně jako čtyřproudá. on pan ministr, když mluvil o plýtvání, tak měl na mysli, aby se zbytečně nepoštělo žilou stavebním a projekčním firmám. na čtyřproudé by museli samozřejmě víc pracovat.

+2/0
25.9.2014 8:04

M28i64c16h82a39l 38S53e75d31l15á91č76e35k 7203421444106

Je to prostě blbec.

+9/0
24.9.2014 22:13

A43n28t22o40n31i60n 26K56a20d14l68c43e43k 9602589231516

Samozrelme, ze Praha nechce podporit spadovost jihu Moravy na Viden. To uz je pisnicka stara 100 let. Nebylo by lepsi si o moravskych dalnicich rozhodovat z Brna nez z Prahy?

+22/−1
24.9.2014 20:10

J80i75n50d38ř80i66c73h 82H59r80d34l98i64č39k80a 4346324549364

Ministr dopravy je z Přerova. Dobré si zjistit, než se tady začne ventilovat obvyklá potřeba ublíženosti. Paranoia je holt svinstvo.

+2/−9
24.9.2014 21:15

A62n46t10o52n74i61n 77K21a95d65l27c45e58k 9432749601286

Jak uz jsem to napsal nekolikrat.  U politiku je na prvnim miste ideologie, pak nasleduje osobni prospech, moc a az nekde nakonec nejaky moravsky/zemsky patriotismus, jestli vubec nejaky ma.

+6/0
24.9.2014 23:25

J91i29n67d76ř83i59c64h 86H42r96d38l78i69č78k14a 4786334909964

Hezky jste to napsal. Takže ještě vysvětlete, jak jste teď přišel na oblíbené spiklenecké teorie, když sám uvádíte, že politikům jsou nějaké patriotismy šumafuk.

0/0
25.9.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.