Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři pruhy jsou plýtvání, řekl ministr. Na trase Brno - Vídeň budou dva

Spojení Brna a Vídně se bude podle ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) nadále připravovat jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ silnice, což zatím sousední země nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a97r87e47l 17O24n87d26r74o94u56š49e48k 4925885709125

Hašek je vyčůraný a prolhaný skřet. Proč tedy zrušil " Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje" a tím vlastně zablokoval přípravy a 4proudou rychlostní komunikaci. A nyní bude kvákat o tlaku na dopravu a přetížaní z Polska do Rakouska. Na vidle s ním a poslat ho zpět do Drásova a tam by mu tu zadel již natrhli. Mají ho rádi jak osinu v zadku.

+1/0
16.10.2014 16:57

Z68u54z28a39n70a 25V51o12l70n55a 1809354612606

Ono se to az moc podoba výroku jednoho (díky bohu) nestatniho funkcionáře ohledně mostu kolem Ostravy "Ale paní Jílková, kdo dneska jezdí do Ostravy??"

Pokud ma pan ministr pochyby o intenzitě provozu, at se zeptá Slováků kolik lidi jezdí do Vídně pres Bratislavu... Pak mu možná cvakne ze současná nevyuzitost trasy Brno Vídeň se změní...

0/0
30.9.2014 8:37

Z91d74e20n66ě25k 74O53r25š28u55l95í63k 1465950127762

prachař kdy už opravíte tu lochnesku u ovy a necháte opravit mosty směrem na bohumín.za co platíme známky?abychom tam jezdili šedesát?dělej něco prachař.řekl bych že jseš totálně mimo ve všech směrech

0/0
26.9.2014 7:39

J85a20n 91M81a60l39e86n87k89a 6363425663

No Moravě se už prostavělo dost nesmyslných km, viz prázdná dálnice kamsi do polí ke Kroměříži... Důležité jsou teď dálnice na Budějice, na Teplice, a hlavně prodloužení za Hradec na Olomouc.

0/−4
25.9.2014 20:23

Z80d62e37n34ě10k 83O88r34š72u49l72í52k 1565710907812

jasně, asi jsi nikdy nejel na mikulov chytrolíne.jakmile chytíš někd ebuds něbo tiráka tak se plazíš tak 50 km max padesátkou...než něco napiš ověř fakta.

+3/0
26.9.2014 7:32

P42a68v47e65l 90O78d73r29a95z74i72l 6124479777980

Letošní rok je rokem svérázných politických sebevražedných prohlášení.

Nevěřím tomu, že by pan ministr byl tak hloupý, že by nevěděl, jak to na I/52 vypadá.

0/0
25.9.2014 20:00

J43a22n 26M89a27l70e17n38k72a 6563385333

tak pokud rakušáci nehodlají pohnout kostrou , tak to skutečně nemá smysl... k čemu bude super česká dálnice, když se pak budu kroutit v těch rakouských zpustlých dědinách.

+1/−6
25.9.2014 20:19

Z39d48e10n10ě27k 70O48r32š97u56l68í47k 1835870637322

rakušáci to budou mít postavený raz dva na rozdíl od českých amatérů a hloupejch ministrů...koukni na stránky asfignacu jak jsou daleko a pak něco blábol

+4/0
26.9.2014 7:31

O61l15d88ř90i60c32h 82J34a84n64e62č18e85k 8399236353521

I v tomto článku stojí, že v Rakousku bude dálnice až skoro k hranici za 2 až 3 roky, pokud chcete znát detaily, najděte si to na Asfinagu.

Poysbrunn je předposlední ves před hranicí, pak už je jen cca. 8 km přes Drasenhofen, a ten dostane dvoupruhý obchvat a to na tak dlouho, než kocourkovští pohnou kostrou.

Čili je to přesně opačně, než tady blábolíte.

Asi jste tam už pěkně dlouho nebyl, když tu plácáte o zpustlých rakouských dědinách... zajeďte se podívat třeba do Jaroslavic nebo do Hevlína a pak něco povídejte Rv

+1/0
26.9.2014 9:37

O78n72d12ř35e35j 50M13u90s19i61l 2585340618677

Tak to je expert na svém místě, který fakt maká. Takovou hovadinu přece nemůže myslet vážně. V Rakousku to nebudou dostavovat hlavně kvůli tomu, že u nás zatím není ani náznak toho, že by to mělo v budoucnu na něco navazovat. Jestli by nebylo lepší kdyby trochu omezil to makání a taky trochu popřemýšlel.

+5/0
25.9.2014 15:14

Z65d65e27n47ě22k 34O55r98š54u82l47í91k 1415400347952

času měli habakuk na přemejšlení.vždyť je to děs táhnout se tam za busy či nákladáky...

0/0
26.9.2014 7:33

B55l77a94h45o58m61í23r 29S70k95o37u41p35ý 8697250688291

Přestože je pan ministr původem z jižní moravy, tak mám jiný názor.

Jestlipak není plýtváním - mít dálnice v okolí Prahy 3proudé v každém směru, když tam beztak každej vůl jezdí výhradně v levém pruhu...

+1/0
25.9.2014 13:33

L47u24k94á60š 83B24r79a68n40d80e69j93s 2103535561221

Plýtvání je jinde! R48 v kategorii R25,5/120 je toho zářným příkladem. Intenzity na to tam rozhodně nejsou a nebudou a na zvýšení bezpečnosti při provozu na Těšín a Slovensko  postačovalo ji přemalovat na dělený střídavý třípruh 2+1 s výhradně mimoúrovňovými kříženími (tuším chyběly dvě) - využití čistě stávajícího tělesa S15 - to by bylo ušetřených miliard! Totéž obchvat Znojma 24,5/100, upřímně řečeno totéž D3 v kategorii D27,5/120, protože s rezervou postačuje R25,5/120, nechť se na mne jihočeši nezobí. Běžný řidič to stejně skoro nepozná a 130 by tam měli.  Brno-Vídeň 6 měsíců v roce asi opravdu postačuje dvoupruh vedený ale výhradně mimo obce, 6 měsíců ovšem rozhodně ne a to je třeba zohlednit. Upřímně řečeno si právě na takových úsecích dokážu představit návrat S16,5/100 v provedení čtyřpruh sice bez odstavných pruhů, ale s lanovým svodidlem uprostřed + výhradně mimoúrovňová křížení. Kdo by se tady hroutil, tomu doporučuji se projet po rakouských S4, nebo S31. Tam nejsou ani ta lana a funguje to s max. 100 km/h. Holt ne každý čtyřpruh musí být dálnice a i tak je to lepší, než dvoupruh.

+3/0
25.9.2014 12:31

O23l26d10ř71i48c47h 93J68a88n15e86č63e40k 8399356453321

sice naprosto souhlasím, že stavět "něco mezi dvoupruhem a plnou dálnicí" by mnohdy asi bylo nejlepší řešení, ale spíš pro "okrajové úseky" dálnic - tedy jakýsi přechod mezi dálnicí a oblastí, kde už žádná rychlostní komunikace není a nebude - anebo pro hlavní tahy, které ale nejsou tak frekventované, aby měla smysl plná dálnice. rakouské S4, S5 a částečně i S16 jsou na to myslím dobrý příklad.

nemyslím ale, že je to dobré řešení pro úsek Poysbrunn - Pohořelice, kde by nešlo o nic jiného, než zúžené místo uprostřed komplexní dálniční sítě. tam je opravdu lepší postavit nyní dvoupruh (mimo vesnice) a rovnou počítat s tím, že se to časem rozšíří na plnou dálnici.

0/0
25.9.2014 16:15

P95a79v56e19l 26O86d46r24a74z63i60l 6684729577810

Časem? Na to zapomeňte. Podívejte se na D1 - akce za stovky miliard a výsledek je co? Úplně stejně blbá čtyřpruhová dálnice se širším odstavným. Přínos naprosto nulový.

+1/0
30.9.2014 14:08

P20e40t62r 31P76a74v59e57l 5181184962532

U mě ANO končí, stejně jako kdysi TOPka. Za ní se odkopal Hudeček: "Pražský primátor Hudeček: Podporou Brna se na evropskou úroveň nedostaneme."

+3/0
25.9.2014 10:17

T84o54m32a18s 83N89o47v89o37t68n75y 3981516468219

Když do Prachaře šije i Jančura, jinak velký podporovatel Babiše a ANO, tak je vidět, že Prachař je úplně mimo a neví co dělá.

+2/0
25.9.2014 10:36

J78a74n46a 86S77v74o33z42i63l64o74v87á 3235877823130

Baví se spolu 2 poslanci. Německý a český. Český přijede k tomu něměckému na návštěvu a dívá se. "Ježiš, ty máš barák, krásnej, obrovskej. A ten auťák, no to je bomba a kolik máš pozemek, 2000 metrů? No to je bomba, to je špica!! Jak jsi to dokázal německej poslanče?" německý poslanec říká "No, hm, podívej se, vidíš tamhle tu dálnici?" "No vidím." "No tak původně, měla bejt o metr širší. Teď je o metr užší a rozdíl je prostě tady no." Český poslanec říká "Seš borec no to je skvělý!" Za dva roky německý poslanec přijede k českému poslanci domů. A kouká a vidí. Čtyřpatrová vila, obrovská! Pozemek 5000 metrů! Před barákem 8 auťáků, ty nejluxusnější! Bazén 24 metrů! A ten německý poslanec říká. "Člověče, jak jsi tohle dokázal?" Český poslanec: "Támhle, podívej se, vidíš tu dálnici?" Říká "Nevidím." "No tak vidííš!"

+10/0
25.9.2014 9:55

J34i70n64d38ř40i84c26h 69H40r13d80l82i68č93k51a 4516114379724

Co je pro stavbu dálnic v celé ČR typické, jsou nekonečné průtahy, diskuse, blokády, schválnosti...

Kolik let například jen trvalo, než se prosadil obchvat Plzně. Než se dálnice konečně přiblížila Hradci Králové. O D8 na sever Čech darmo mluvit. Atd. atd. ..

Bylo by dobré tohle všechno si napřed připomenout, než se začnou konstruovat oblíbené spiklenecké teorie o protěžování či diskriminaci té které historické země či regionu.

0/0
25.9.2014 9:55

E78d43u83a64r89d 30B78l43a93z94e16k 1443650655145

mnozi lide neblokuji ani tak stavbu dalnic jako spise zpusob jednani s vlastniky a nediskusi s verejnosti a ekology a bezohledne planovani na vzacne biotopy ci obydli!!! A to je dobre!;-O

0/0
25.9.2014 11:06

M47a67r65t30i50n 47K70u64ř13í19t79k81a 6897616368125

Bohužel je to tak. Dostaly se ke mě informace z jednání s zemědělkyní Havránkovou pohledem z její strany. Zástupci státní strany, poté ministři (zřejmě trpí božským syndromem) s ní jednali jak s kusem hadru. Když už dospělo ke smírčí dohodě, tak padla vláda a situace se několikrát zopakovala.

0/0
25.9.2014 18:21
Foto

P19a78v14e28l 23M14a91k30o43v44e77c 8808145741

Mikulov již jeden obchvat má (jenom si ho znovu obstavěli...). Doporučuji raději obchvat Břeclavi s napojením D2 na Rakousko a Pálavě dejte pokoj (jako by nestačily Nové Mlýny, které tam zbudovali za starého režimu:-()...

0/−3
25.9.2014 9:27

O98l43d24ř13i73c11h 13J39a72n68e69č62e12k 8739376923751

a ta odbočka z D2 bude končit v Reinthalu na úzké rakouské silnici, na niž ani nesmí náklaďáky nad 3,5 tuny???

+3/0
25.9.2014 10:20

T34o25m90a87s 30N61o73v82o14t32n87y 3481456728719

R^ a rakouská silnice povede k Mikulovu, takže to bude značka ideál ;-)

+4/0
25.9.2014 10:39

O31l88d15ř16i80c85h 32J63a43n49e26č12e54k 8849206253951

já právě myslel, že už i Češi zavrhli tu alternativu, že Češi budou stavět přes Břeclav a Rakušani směr Poysbrunn ?

0/0
25.9.2014 16:17

T28o53m89a59s 51N10o26v39o90t24n34y 3641406678509

Asi ano, ale znáto to, jak vylezou aktivisti, začnou zase řvát a Břeclav bude zase "ve hře" ;-)

0/0
25.9.2014 18:18
Foto

P78a63v55e30l 86M15a39k42o84v97e87c 8438455511

Zajímavá "myšlenka"...to by mě nenapadlo:-).

0/−1
25.9.2014 13:41

O57l86d84ř78i96c87h 92J71a55n90e97č89e80k 8269556643221

tak mi tedy řekněte, jakou máte alternativu. s Rakouskem se dávno dohodlo, že dálnice Vídeň - Brno půjde přes Mikulov. Rakušani na nějaký kocourkov nejsou zvědaví a staví tímto směrem, jim nejde ani tak o nějaký mezinárodní tranzit jako o jejich vlastní občany v Poysdorfu a okolí. směr Reinthal nikdy žádná (rakouská) dálnice nepovede - tak co tu zase vytahujete odbočku z D2?

0/0
25.9.2014 16:20
Foto

P63a84v69e80l 66M79a80k82o20v29e64c 8568245101

Nic nevytahuji. Jen jsem někdy někde četl, že jsou dvě varianty (Mikulov nebo Břeclav nebo dokonce realizovat obě) a já se přikláním k variantě přes Břeclav. Určitě existuje i příslušná studie kudy by napojení od D2 vedlo a Rakušáci byli připraveni na obě varianty.

0/0
25.9.2014 16:49

Z52d38e53n22ě27k 46O70r67š21u59l80í72k 1735140417502

to je blábol.rakušáci budou stavět na poysdorf.žádná břeclav.krucinál proč mám ze severu jezdit ještě kdesi do břeclavi.

0/0
26.9.2014 7:36
Foto

P26a77v98e38l 17M75a64k69o74v75e65c 8238505721

No minimálně proto, že je tam hezky...a můžete navštívit Lednicko-Valtický areál (je na seznamu UNESCO !), případně jen zajít na víno...:-)

0/0
26.9.2014 8:22

O92l29d26ř46i85c72h 44J55a87n52e62č82e22k 8949756353391

ona ta zajížďka přes Břeclav sice zní strašně, ale není to o moc delší než přes Mikulov - myslím asi 8 km, nevím přesně. i když jsem to nikdy nezkoumal, myslím si, že za stávající situace (dokud se bude muset přes Poysdorf) může někdy být i rychlejší jet přes Břeclav než přes Mikulov

+1/0
26.9.2014 9:49

O63l14d20ř90i57c79h 58J40a77n61e87č98e76k 8739776483931

ano taky jsem o tom hodně slyšel a Rakušani určitě byli připraveni na obě varianty, ale toliko do doby, než se vlády dohodly, že to půjde přes Mikulov - a to už je pěkných pár let zpátky. řekl bych minimálně 5.

realizovat obě varianty je nesmysl, pro mezinárodní tranzit stačí bohatě dálnice jedna, navíc nedaleko vede dálnice na Bratislavu, přitom spojení Rakouska a Slovenska přes (řeku) Moravu se jistě dočká výrazného zlepšení.

nehledě na to, že Váš problém s "likvidací" Pálavy by to neřešilo

+1/0
26.9.2014 9:45

O22l93d98ř39i58c52h 96J63a94n86e43č41e50k 8359166693651

případně nemusí Češi stavět vůbec nic - stačí počkat, až Rakušani a Slováci postaví S8 z Vídně do Bratislavy přes Gänserndorf a pak uplatit Slováky, aby na své D2 uznávali české dálniční známky ;-D

+1/0
25.9.2014 16:32

Z74d64e69n23ě62k 50O64r58š86u95l70í77k 1495570497872

no moc bych se tomu nedivil...hloupejch ministrůl na to máme více než dost

+1/0
26.9.2014 7:37

T22o64m27a81s 41N10o18v33o56t26n39y 3331336178959

Aneb přesně tuhle hloupost svého času protěžovali ekoteroristi, protože ví, že je úplně nereálná už kvůli Rakousku, nemluvě o lužních lesech. Pálavě ta dálnice neuškodí, jen pomůže, navíc půjde právě přes hráz na Nových mlýnech.

+3/0
25.9.2014 10:39
Foto

P23a43v17e59l 25M96a39k62o17v13e68c 8808135491

Tak to jste mě uklidnil, že dálnice Pálavě pomůže...Nemáte v záloze ještě nějaký další "dobrý" nápad jak Pálavě pomoci? Co třeba rozparcelovat na stavební parcely s podmínkou výstavby domů ve stylu "podnikatelské baroko"?:-)

0/0
25.9.2014 13:47

T23o17m73a77s 23N67o93v16o60t41n27y 3481396898389

Ona tam ta silnice už dneska není?8-o Jen se změní její parametry a u Mikulova pak uhne kousek okolo tam už stejně žádná "Pálava" není. A do Pohořelic už 4-pruh je. Nehledejte problém tam kde není.

0/0
25.9.2014 18:20
Foto

P43a67v45e52l 88M20a62k52o27v85e79c 8188945451

Já myslím, že tam je ( alespoň v létě, když jsem tam jel tak tam ještě byla)...:-). Nic nehledám, jen jsem si dovolil vyjádřit názor. Taky uvádím i variantu postavit obojí napojení (Mikulov i Břeclav). Za 10 let (a možná i dříve) zjistíme, že nám ta jedna stejně nestačí...:-(

0/0
25.9.2014 20:24

J77o90s85e11f 58T78r12ö71g38l 8279562636946

S Mikulovem souhlas, tohle nezvládli. Na druhou stranu to ukazuje fakt, že komunističtí plánovači neviděli tak dopředu a nenchali mezi městem a obchvatem prostor pro další rozvoj. Vidět to je i jinde, např. v Chomutově na silnici č. 13 nebo v Prostějově na R46 (těsně u sídliště). Budiž to bráno i jako odstrašující příklad pro Prahu, kde se severní částí okruhu počítá přímo přes Suchdol a pak v těsné blízkosti Bohnického sídliště (nemluvě o dvou přírodních parcích), když existuje návrh na severní variantu s dostatečnou rezervou (o 7 km delší, ale bez tunelů, časově prakticky srovnatelnou).

S Rakouskem je to ale jinak. Varianty spojení Brna s Vídní se uvažovaly v řadě tras. Česká strana chtěla trasu na Hevlín, kterou ale odmítla Rakouská strana. Podobně rakušané nechtěli trasu od Břeclavi, protože prochází přes lužní oblasti. Výsledkem je mezinárodní dohoda o tom, že trasa povede okolo Mikulova.

Z hlediska dopadu na ŽP je to asi nejlepší kompromis, trasa sice vede po okraji CHKO, nicméně její rozšíření niajk výrazně ŽP nepoškodí, fragmentaci už způsobuje současná silnice, zábor půdy bude nejmenší možný (dostaví se jen druhý pruh, u ostatních variant by se stavěla komplet čtyřproudovka) a hlavně nebudou narušeny cenné biotopy lužních oblastí, které už zničily komunisti výstavbou Novomlýnských nádrží (ostatní varianty by se jim nevyhnuly).

Z hldiska dopravního je to také vhodný kompromis. Za pozitivní lze považovat krátkou vzdálenost mezi Brnem a Vídní (ostatní varianty by byly delší), za negativní naopak to, že v této variantě přivede R52 více tranzitu (z Polska a Ostravska a od Prahy) na už tak přetíženou D1 v okolí Brna. To spraví rozšíření na šestipruh, ale s ním se počítá nepochopitelně až výhledově (probíhající modernizace D1 tu má proběhnout ve dvoupruhu). R52 bude také výhodná pro budoucí spojení z Polska na jih Evropy po trase D11-R35-R43-R52, ale vzhledem ke stavu přípravy je to opravdu otázka vzdálené budoucnosti.

+1/0
25.9.2014 14:39
Foto

P93a76v69e85l 62M71a27k63o24v58e28c 8608325371

Děkuji za zasvěcený výklad.

0/0
25.9.2014 16:52
Foto

J36i64ř81í 77D88v12o29ř58á82č48e46k 5674603204853

"Plýtvání" je zaměstnávat takového ministra, jako je Prachař. Kdyby se jednalo o Prahu, nechal by udělat osmiproudovku.

+2/0
25.9.2014 9:08

R13a49d58i21m 50D75r88b55o68h25l93a46v 5271276683587

No, že by to pak třeba vypadalo jako na trase Brno-Svitavy.

Však on po té cestě jezdit nebude. Ale rozhodovat o ní umí. Rv

+4/0
25.9.2014 8:59

O74l92d95ř33i81c36h 96J96a80n56e57č18e18k 8749766673761

Super, takže Češi nepostaví čtyřpruh, protože ho Rakušani zatím nestaví, a Rakušani zatím postaví dvoupruh s tím, že "rozšíření na čtyřpruh bude záviset na postupu na české R52" - takže jsme v bludném kruhu a čtyřpruh nebude nikdy 8-o

Takže mi nezbývá, než po 150. zopakovat, že pro Rakušany je naštěští klíčové řešit situaci v obcích ležících na B7, tedy že staví bez ohledu na české handrkování. Rychlostní silnice na české straně by sice bodla, ale jelikož ta stávající krom Mikulova neprochází přes obce, je relativně sjízdná (na české poměry resp. ve srovnání s B7)

+2/0
25.9.2014 8:36

S15t12a17n52i71s75l67a20v 70S45r60b71a 4425704838884

nemusí být čtyřproudá, stačí, když bude stát stejně jako čtyřproudá. on pan ministr, když mluvil o plýtvání, tak měl na mysli, aby se zbytečně nepoštělo žilou stavebním a projekčním firmám. na čtyřproudé by museli samozřejmě víc pracovat.

+2/0
25.9.2014 8:04

M51i22c85h34a22l 88S31e92d11l12á41č10e22k 7863901204906

Je to prostě blbec.

+9/0
24.9.2014 22:13

A38n73t55o91n89i63n 31K60a72d20l92c36e22k 9912159441326

Samozrelme, ze Praha nechce podporit spadovost jihu Moravy na Viden. To uz je pisnicka stara 100 let. Nebylo by lepsi si o moravskych dalnicich rozhodovat z Brna nez z Prahy?

+22/−1
24.9.2014 20:10

J83i62n86d46ř83i14c10h 75H51r59d88l76i10č79k16a 4856264499794

Ministr dopravy je z Přerova. Dobré si zjistit, než se tady začne ventilovat obvyklá potřeba ublíženosti. Paranoia je holt svinstvo.

+2/−9
24.9.2014 21:15

A29n66t89o49n75i40n 85K75a39d87l65c79e57k 9472349501176

Jak uz jsem to napsal nekolikrat.  U politiku je na prvnim miste ideologie, pak nasleduje osobni prospech, moc a az nekde nakonec nejaky moravsky/zemsky patriotismus, jestli vubec nejaky ma.

+6/0
24.9.2014 23:25

J15i90n62d32ř94i13c23h 63H51r54d85l93i52č55k91a 4346244949564

Hezky jste to napsal. Takže ještě vysvětlete, jak jste teď přišel na oblíbené spiklenecké teorie, když sám uvádíte, že politikům jsou nějaké patriotismy šumafuk.

0/0
25.9.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.