Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trolejbus v Brně přivřel ruku seniorovi. Ze země mu pomohla kolemjdoucí

Řidič trolejbusu skřípl při odjíždění ze zastávky na brněnském Mendlově náměstí ruku seniorovi, který z vozu nestihl vystoupit. Muž upadl na zem a zranil se. Policie nyní hledá svědky, kteří mohli incident vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i42l70a56n 88M75i98k89o56j39a58n 2665281749319

Někteří důchodci se pohybují jako zpomalený film. Řidič není povinen čekat na každého loudu, má svůj jízdní řád. To si musí důchodci uvědomit a hodit sebou. A podotýkám: jsem taky důchodce, jenomže se snažím nedělat problémy jiným.

+2/−8
8.10.2014 20:55

P56a39t82r68i16k 92S26v39o16b78o12d46a 3909361556605

Možná máte to štěstí, že máte v pořádku pohybový aparát. Zase můžete být slabší přes úvahu, napíšete-li toto.

+5/−1
9.10.2014 9:40

M53i12l38a97n 44M22i38k41o96j30a48n 2435171499149

Mně je to jedno.

0/−3
9.10.2014 20:53

J71a83n 16J26u47r37n11í14č23e52k 7137630774864

Co není v hlavě, musí být v nohách.

+1/0
28.11.2014 13:13

J10a77r14o63s88l75a86v 43K11a50d70l84e53c 5811329662731

Jasná chyba řidiče. Z vlastní zkušenosti vím, že když řidič chce vidět, tak vidí.

0/−1
8.10.2014 13:35

M39i61l84a20n 17M33i52k96o25j54a41n 2575601549679

Žádná chyba řidiče to není, je to chyba toho důchodce, že se loudá a nedává pozor.

+1/−5
8.10.2014 20:56

P22a85t43r38i44k 49S81v17o28b81o46d86a 3409281686705

Není řidič jako řidič. Mám tam i kamaráda, kterej se chová naprosto profesionálně. Ale co už jsem taky s některými řidiči zažil a viděl- je docela horor. Projíždění dlouhé soupravy na naprosto jasnou červenou, v 25 nebo 26 je typickej jeden řidič, kterej když se blbě vyspí tak jezdí po kotlářské a lužánky stylem plyn brzda. A jeden šalinář čtyřky si libuje v tom, že tě nechá dojít nebo dojet na kole k zastávce a pak rychle před tebou zavře dveře. Minule jsem nad tím mávl rukou, dojel to na kole, koneckonců je to pro mé dobro. Ale když to viděl jeden z řidičů čekajících za šalinou, dojel ho navrchu a prohlásil - "ty budeš vždycky řídit šalinu..." - podotýkám stejný řidič, další zastávka byla konečná, neměl kam spěchat. Na druhou stranu i na/vystupující se někdy chovají jako prasata... jsem vcelku zvědavej, kdo byl na vině....

+5/0
8.10.2014 11:03

P79a96v13e56l 75F32o52l91t54á61n 4660732314

"když se blbě vyspí" – zajímavé jak detailní informace máte, vy spáváte s ním?

I vy šotku…

0/0
11.10.2014 21:50

M54a85r49t94i12n 72K67r48č92i31l 6330568538659

Co na to Onderka?

0/−2
7.10.2014 19:00

L37u70k45a22s 78N55e83m60e59c 7569970902884

No nic, on salinou nejezdí.

+1/−1
8.10.2014 10:04

I42r50e83n82a 82M18a85c72h95a95i90n37o55v11á 8319864

Také spousta řidičů dává signál k opuštění dveří sotva je otevře, když ještě cestující ani nevystoupili, snaží se tak cestující "popohánět". Proto spousta cestujících tohoto znamení nedbá.

+9/−1
7.10.2014 17:17

B75r78o98n32i66s24l31a18v 49G86a28b46r93y35š 6925964200

Tady bude těžké rozhodování. Záleží na tom, jaký to byl trolejbus, které to byly dveře, jestli řidič viděl dobře ven, co dělali cestující. Protože na Mendelově náměstí se na tom úzkém ostrůvku zdržuje spousta lidí a řidič v některých případech nemá šanci vidět ven na poslední dveře. A cestující jsou někdy taky dobří pašáci. Vždy, když vystupuju, jsem se cestujícími musel prodírat, protože nejsou schopní uvolnit prostor a nechat je, aby vystoupili. Někteří vystupující se těsně po výstupu zastaví a přemýšlí, kudy půjdou dál a zase blokují ty, kteří ještě nevystoupili.

+14/−1
7.10.2014 13:16

M41a73r54t83i32n 54S62e72d83l76á97č68e32k 9279298751432

No, hádám že o půl osmé večer tam nebyla zrovna hlava na hlavě.

+2/−1
7.10.2014 14:35

P94a88v49e78l 70O13d93r27a71z75i32l 6784379387600

To bude bžunda, až se do současné trolejbusové smyčky nacpou ještě tramvaje, aby si kamarádíčci magistrátníků mohli dostavět ten hnusnej barák uprostřed.

0/−1
7.10.2014 15:01
Foto

P63a73v82e56l 62F64r64u72m83e31r50t 5257984507608

A to buďte rádi, že v Brně máte většinou tlačítka pro otevírání dveří umístěná mimo dveře. Takže to dav na zastávce trochu usměrní, že si stoupne ke kraji dveřím (kde je tlačítko) .

To v Praze máme většinou tlačítka přímo na dveřích a to ještě "chytře" veprostřed, takže se vždycky najde nějaký člověk, co se venku sune doprostředka dveří a zavazí těm, co vystupují, i na frekventovaných zastávkách, kde je jasné, že bude vystupovat hodně lidí.

+3/0
7.10.2014 15:17

J16a77n 41S14a54l58o28m23o69n 4709600661595

Hm, vsadím se o co chcete, že ten trolejbus měl překlemované koncáky na dveřích. Ať už tím skrytým tlačítkem pro dojetí, nebo rovnou z údržby.

0/−5
7.10.2014 13:06

A77n39d93r56e48j 47S15y57p43a71l 9229778401268

Jo, tak schválně, o co se vsadíme? Takový chytrý řeči fakt miluju... Rv

Řeknu vám jedno malé, sladké tajemství. Všechny trolejbusy DPMB mají kartu tachografu, tzv. černou skříňku, kam se zaznamenává spousta údajů (svícení, rychlost, jestli se brzdilo - jak moc a v jaké vzdálenosti, jestli bylo našlápnuto na jízdu, jestli řidič neotevřel dveře ještě před zastavením (u vozů, u který to jde), jestli jsou zapnutý blinkry a spousta dalších), takže jakákoliv (ne)oprávněná manipulace s koncákama na dveřích by se hned projevila.

+1/0
7.10.2014 13:14

J65a57n 29S86a94l75o21m68o54n 4469320821115

VŠECHNY trolejbusy od roku 1995 mají paměťový zaznamenávací systém :-). Vím to, protože jsem ho tam projektoval ;-). Koncáky dveří tam jsou zaznamenané, ale my jaksi nemáme v ruce onen záznam z tachografu. Když jsme v Ostrově ten systém koncových spínačů na dveřích zkoušeli, tak to ruku opravdu dovedlo zaznamenat a trolejbus se nerozjel. Čili pokud se rozjede, tak je chyba právě v tomto a nikde jinde. Já jen píšu co přesně se s tím v provozu děje. Třeba řidiče do dost často štve, tak mají ve zvyku prostě natvrdo zapnout to skryté tlačítko pro dojetí a jezdit s tím standardně s překlenovanými koncáky. Tedy přesněji: Zde se nejedná o provozní koncáky, které standardně ukončují zavíraní dveří (dorazové, které vypnou ventil), ale o bezpečnostní "koncáky" řízené zvýšeným tlakem v dveřním válci. To bývá často špatně nastaveno, nebo překlenuto, případně vypnuto. Kdyby trolejbus neměl tento systém, nebyl by povolen jeho provoz, protože toto zařízení předepisuje drážní předpis.

+1/−1
7.10.2014 13:26

A45n60d23r85e12j 96S14y94p53a36l 9939768601458

A protoze se s takovymi vykuky, kteri by chteli blokovani dveri vypnout pocita, tak se toto zaznamenava na tachograf...

+1/0
7.10.2014 13:37

J12a72n 16S28a36l24o42m61o64n 4509820651895

Což zamená jen to, že řidič bude mít průšvih a ne to že nemám pravdu. ;-):-)

0/−1
7.10.2014 13:42

J47i18ř84í 56K33r64e45j68č95í30k 2857208794356

Což znamená jen to, že jste jen internetový kecal, co o problému nemá ani šajn...

+1/−2
7.10.2014 21:52

J30a21n 30S35a19l43o40m19o95n 4479270951685

Ano, já o problému nemám ani šajna. Jen jsem tři a půl roku ty trolejbusy konstruoval (a to zrovna jako pohonář) a nebýt toho že Škoda Ostrov snižovala stavy před svým uzavřením, pracoval bych tam dodnes. Jenže kdykoli napíšu takovouhle "nepěknou" pravdu, tak se najde někdo kdo mě hned takhle stírá třeba jen proto, že je přítel dotyčného a chce mu tak ulehčit. Bohužel, to co píšu je prostý fakt. :-)

+3/−1
8.10.2014 6:55

J67i82ř94í 72K12r46e16j65č86í68k 2787698224256

Vidim že o tom opravdu vůbec nic nevíte...

Dveře samozřejmě jištění zavření mají, ale rukáv, tašku, hůl nebo i slabší zápěstí nemají naprosto šanci zaznamenat. 

Žádné "skryté tlačítko pro dojetí" není, jedná se o "blok dveří", který přemostí zelenou linku a umožňuje nouzové dojetí. Dveře ale v takovém případě musí být fyzicky zamčené, pokud nejsou, jede se bez cestujících. ;-)

A neděkujte, rád jsem vás poučil...

+1/0
8.10.2014 19:49

J75a15n 51S29a18l55o87m22o50n 4449250721325

Tak zaprvé je to víc jak 15 let co jsem od toho pryč. Že si takové věci vůbec pamatuju je fajn, takže mi tu neslovíčkařte. Funkci znám velice dobře. To zápěstí a jiné tenké předměty jsme zkoušeli už tehdy a nechytalo to, ale zase to není problém vytáhnout z toho gumového těsnění, protože tam máte tam 10 cm mezeru. Prostě ruku nebo cokoli poměrně lehce vyškubnete. Zkoušeli jsme i dorazové lišty, ale neosvědčili se. A to skryté tlačítko, jinak také deblokace jízdy (jak se to tehdy správně jmenovalo) je u 14 a 15 Tr schované ve schránce po levé ruce řidiče a aby se k němu dostal musí sundat kryt co je na 4 šroubech. Chcete k tomu výkres? Ještě bych tu někde měl mít jeden co jsem dělal pro katalogový list. Palubní desky jsou nejspíš ještě taky moje práce a mám tu kopie výkresů palubní desky z 21TrAcI které jsem také dělal já.

Pokud jste v konstrukci v Plzni a dělá tam někdo kdo kdysi dělal v Ostrově, tak se ho klidně na mě zeptejte. Byl jsem v elektrokonstrukci a poměrně dost lidí by si mě mělo pamatovat.

0/−1
8.10.2014 20:09

L59u38c21i46e 38L37i95c76h84n11o57v82s73k72á 6699439527508

Ja vim, ze to není vubec podstatné, ale proc jeli aż do urazovky, když přímo na miste he Sv. Anna??

+1/0
7.10.2014 12:57

J64a96n 27F63r13o54l27í19k 6506790555424

Protože tady máme německý pořádek. Jdete tam kam máte podle rozpisu jít a ne do nejbližšího špitálu.

+1/−1
7.10.2014 15:21

L60i57b38o24r 56F36o74l31t50ý42n25e47k 2906145927464

Protože má rozum, k Anně ani s bolavým zubem...

0/−1
7.10.2014 19:02

L44e81n28k78a 96B92o59č75k14o95v35á 3663283298863

v článku píší, že se nehoda stala o půl osmé večer... u sv. Anny není pohotovost, máte na výběr buď úrazovku nebo Bohunice

0/−1
7.10.2014 22:14

J25a31k51u49b 10L54o58s26m42a67n 6304109311806

Nevím jak je to přesně v přepravním řádu, ale asi nějak takto: Cestující nesmí vstupovat do prostoru dveří když zní zvuková a světelná signalizace. Ono ty lidi si za to kolikrát mohou sami...

+6/−2
7.10.2014 12:55

M79i71c98h60a80l 74V68r60b76a 5459664961628

jenomze kolikrat taky ridic necha dvere otevreny cca 5 vterin, protoze treba specha, kdyz nikdo neleze, tak je zavre, jen ledabyle se podiva do zpetnyho zrcatka, ale v ten moment uz je na poslednim schodku treba onen duchodce, kterej sliza krucek po krucku proste pomaleji... byl sem uz nekolikrat svedkem uplne stejne situace, kdy byl duchodce nebo i matka s kocarkem zavreni mezi dvere a ridic se jal rozjizdet. Vzdycky ale pomohlo kdyz par lidi kolem zakricelo a nic se nestalo...

0/−1
7.10.2014 13:01

J20a59n 11S18a12l31o55m10o26n 4489630921915

Tak především by se trolejbus vůbec neměl rozjet, pokud dveře nejsou úplně zavřené. Je to dokonce tak i technicky udělané aby to nešlo. Jenže často údržba nezvládá správně nastavit koncáky na dveřích a tak se to prostě překlemuje a nebo si to řidič vypne skrytým tlačítkem a zapomene na to. Pak se tyhle věci stávají.

0/−1
7.10.2014 13:08

A84n64d85r20e75j 92S38y93p33a33l 9359158471538

Jasný, v tom máte pravdu, na druhou stranu osoba, která se hůře pohybuje a nevystupuje prvními dveřmi (tak aby na ni řidič viděl), má povinnost o svém úmyslu vystupovat informovat řidiče (buď ustně nebo pomocí dorozumívacího zařízení - 2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem). Ono opravdu do zadních dveří vidět není, mnohdy ani do prostředních.

+1/0
7.10.2014 13:17

I28v63a53n 16H82o13l90a48s 5657407588287

>  2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem

Tohle by sice bylo naprosto logické a správné, ale není to pravda - alespoň podle tvrzení samotného DPmB.

+1/−1
7.10.2014 14:53

P78e75t80r 62S33e44v67e88r88a 2130743654686

Muzete mi tohle tvrzeni dolozit ve Smluvnich prepravnich podminkach?

0/0
7.10.2014 23:41

A74n13d64r76e37j 45S71y42p80a88l 9109458971548

Článek 8, bod 1, pismeno j

0/0
8.10.2014 1:03

P60a57t24r61i22k 69S10v90o46b57o64d24a 3889871476185

tohle slyším poprvé, že by se smělo. Já myslím, že by to naopak řidiče zmátlo čekajíc kočárek nebo kolo

0/0
8.10.2014 11:07

P44a32t62r39i64k 55S62v11o48b45o90d90a 3639781876525

sorry, máte pravdu, měl by zmáčknout tlačítko, je to tam :)

0/0
8.10.2014 11:27

P14a29t14r21i59k 15S56v25o36b83o65d16a 3219221556835

nicméně mě potěšil i výklad, že i s kolem, mávnu-li na řidiče mám právo přednostně na vpuštění. Takže bude-li tam čekat dalších patnáct lidí, mohu je předběhnout :) nelogické, nicméně černé na bílém, budu-li byrokrat :)

0/0
8.10.2014 11:29

A94n71d53r77e82j 68S89y14p93a22l 9239758781188

no to teda nevim, prednost ma kocarek, vozik a rozmerne zavazadlo, kolo zminovano neni a vzhledem k tomu, ze v oststnich pripadech je jizdni kolo vzdy konkretne zminovano, tak asi pravdu mit nebudete ;-)

a jeste jedna vec: nastup s jizdnim kolem musite hlasit ridici a bez jeho souhlasu s kolem nastoupit nesmite, takze pokud se ridic spatne vyspi a rekne vam, ze do jinak prazdnyho vozu nesmite, tak nejedete

+1/0
8.10.2014 11:51

P36a67t69r21i19k 68S82v36o58b38o75d47a 3139791896565

...  poslední věta OK, nicméně zase dovozovat, že "je-li v ostatních případech kolo zmiňováno samostatně", nepatří tím pádem obecně mezi zavazadla nelze :)

0/0
8.10.2014 14:56

A89n35d89r16e95j 90S34y20p69a45l 9399988261478

praveze kolo mezi zavazadla obecne nepatri. podivejte se do prepravnich podminek jaky nejvetsi rozmer muze mit prepravovane zavazadlo, kolo je rozhodne vetsi, proto je vzdy zminovano samostatne.

+1/0
8.10.2014 15:25

P91a79t45r27i57k 96S46v10o12b86o11d68a 3239241116455

v podstatě máte pravdu, ale hlavně je to díky článku 6 odst. 2 pís. i, když to tak pročítám :) Tam je přeprava kola obecně zakázána s výjimkou dvou odstavců, za jakých podmínek ano. Jinak s rozměry zavazadel to tak jednoznačné není, protože ne každý předmět musí být deska, krychle nebo válec, u nichž jsou uvedeny maximální možné rozměry. Vejdu-li se do 50 kg (což se vejdu vždy) s koloběžkou, už mám přednost? Musím mít povolení řidiče? Dle mne ne. Nenacházím tam nic, co by mi to vyvrátilo.

0/0
8.10.2014 15:51

A65n19d24r46e32j 87S85y72p22a45l 9439588511738

Jasny, vsechno specifikovany byt nemuze..vzdy zalezi na konktretni situaci a na domluve...a taky na tom na koho narazite...

On totiz ridic si to vetsinou obhaji, proc vas s kolem/kolobezkou/zavazadlem nevezme - kouzelne souslovi: bezpecnost provozu a cestujících...

0/0
8.10.2014 16:28

P39a82t19r21i46k 94S11v84o32b91o20d88a 3339121156375

bohužel, ale kdyby chtěl, tak může dokonce vyžadovat zaplacení za koloběžku jako velkého zavazadla, protože šalinkarta na rok = zdarma kolo (koloběžka ne, i když je menší). Praha to má lépe specifikováno. Koloběžky všude, kola někde, někdy...

0/0
8.10.2014 16:51

R77u19d18a 33S79l29a84v78í24k 5133938716141

Teda na tý Moravě to je jedna katastrofa za druhou...nejdřív zapadnou popeláři, pak autobus srazí seniorku, teď trolejbus přivře ruku důchodci...;-D

+3/0
7.10.2014 12:38

J21a63k87u57b 38Z56a27c58h 3115776163430

regulace obyvatelstva :-P

0/0
7.10.2014 12:50

B79r86o31n36i42s64l82a67v 84G67a34b49r27y93š 6195964390

Ona Praha dneska taky exceluje. Dneska dvakrát přerušen provoz metra, na Smíchově tramvaj srazila chodce...

+4/0
7.10.2014 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.