Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbus v Brně přivřel ruku seniorovi. Ze země mu pomohla kolemjdoucí

Řidič trolejbusu skřípl při odjíždění ze zastávky na brněnském Mendlově náměstí ruku seniorovi, který z vozu nestihl vystoupit. Muž upadl na zem a zranil se. Policie nyní hledá svědky, kteří mohli incident vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i29l16a93n 89M73i50k75o72j72a23n 2805321939819

Někteří důchodci se pohybují jako zpomalený film. Řidič není povinen čekat na každého loudu, má svůj jízdní řád. To si musí důchodci uvědomit a hodit sebou. A podotýkám: jsem taky důchodce, jenomže se snažím nedělat problémy jiným.

+2/−8
8.10.2014 20:55

P33a58t90r96i26k 71S25v36o56b55o71d76a 3899791806795

Možná máte to štěstí, že máte v pořádku pohybový aparát. Zase můžete být slabší přes úvahu, napíšete-li toto.

+5/−1
9.10.2014 9:40

M80i41l86a24n 97M87i62k44o22j42a31n 2275401149859

Mně je to jedno.

0/−3
9.10.2014 20:53

J80a29n 79J79u36r70n27í34č38e95k 7497350234184

Co není v hlavě, musí být v nohách.

+1/0
28.11.2014 13:13

J41a62r61o73s83l59a45v 20K60a59d15l28e85c 5211459522451

Jasná chyba řidiče. Z vlastní zkušenosti vím, že když řidič chce vidět, tak vidí.

0/−1
8.10.2014 13:35

M55i30l84a54n 51M61i83k40o54j66a33n 2555601469249

Žádná chyba řidiče to není, je to chyba toho důchodce, že se loudá a nedává pozor.

+1/−5
8.10.2014 20:56

P78a84t75r32i69k 66S35v85o98b68o82d36a 3449791496415

Není řidič jako řidič. Mám tam i kamaráda, kterej se chová naprosto profesionálně. Ale co už jsem taky s některými řidiči zažil a viděl- je docela horor. Projíždění dlouhé soupravy na naprosto jasnou červenou, v 25 nebo 26 je typickej jeden řidič, kterej když se blbě vyspí tak jezdí po kotlářské a lužánky stylem plyn brzda. A jeden šalinář čtyřky si libuje v tom, že tě nechá dojít nebo dojet na kole k zastávce a pak rychle před tebou zavře dveře. Minule jsem nad tím mávl rukou, dojel to na kole, koneckonců je to pro mé dobro. Ale když to viděl jeden z řidičů čekajících za šalinou, dojel ho navrchu a prohlásil - "ty budeš vždycky řídit šalinu..." - podotýkám stejný řidič, další zastávka byla konečná, neměl kam spěchat. Na druhou stranu i na/vystupující se někdy chovají jako prasata... jsem vcelku zvědavej, kdo byl na vině....

+5/0
8.10.2014 11:03

P85a44v65e93l 68F50o18l17t10á36n 4690802604

"když se blbě vyspí" – zajímavé jak detailní informace máte, vy spáváte s ním?

I vy šotku…

0/0
11.10.2014 21:50

M43a38r89t47i91n 10K21r75č69i19l 6210498448229

Co na to Onderka?

0/−2
7.10.2014 19:00

L70u74k48a74s 59N97e81m46e52c 7459860182134

No nic, on salinou nejezdí.

+1/−1
8.10.2014 10:04

I25r87e40n76a 86M92a97c57h16a65i35n68o98v96á 8679254

Také spousta řidičů dává signál k opuštění dveří sotva je otevře, když ještě cestující ani nevystoupili, snaží se tak cestující "popohánět". Proto spousta cestujících tohoto znamení nedbá.

+9/−1
7.10.2014 17:17
Foto

B68r26o28n19i52s36l70a56v 90G82a71b57r28y50š 2582699151

Tady bude těžké rozhodování. Záleží na tom, jaký to byl trolejbus, které to byly dveře, jestli řidič viděl dobře ven, co dělali cestující. Protože na Mendelově náměstí se na tom úzkém ostrůvku zdržuje spousta lidí a řidič v některých případech nemá šanci vidět ven na poslední dveře. A cestující jsou někdy taky dobří pašáci. Vždy, když vystupuju, jsem se cestujícími musel prodírat, protože nejsou schopní uvolnit prostor a nechat je, aby vystoupili. Někteří vystupující se těsně po výstupu zastaví a přemýšlí, kudy půjdou dál a zase blokují ty, kteří ještě nevystoupili.

+14/−1
7.10.2014 13:16

M17a22r28t62i52n 85S80e44d25l13á59č78e58k 9419878381202

No, hádám že o půl osmé večer tam nebyla zrovna hlava na hlavě.

+2/−1
7.10.2014 14:35

P81a88v95e35l 40O67d69r89a27z27i87l 6894449877130

To bude bžunda, až se do současné trolejbusové smyčky nacpou ještě tramvaje, aby si kamarádíčci magistrátníků mohli dostavět ten hnusnej barák uprostřed.

0/−1
7.10.2014 15:01
Foto

P81a82v28e61l 52F21r19u46m69e77r63t 5967604747118

A to buďte rádi, že v Brně máte většinou tlačítka pro otevírání dveří umístěná mimo dveře. Takže to dav na zastávce trochu usměrní, že si stoupne ke kraji dveřím (kde je tlačítko) .

To v Praze máme většinou tlačítka přímo na dveřích a to ještě "chytře" veprostřed, takže se vždycky najde nějaký člověk, co se venku sune doprostředka dveří a zavazí těm, co vystupují, i na frekventovaných zastávkách, kde je jasné, že bude vystupovat hodně lidí.

+3/0
7.10.2014 15:17

J85a46n 26S60a79l68o51m86o29n 4329820731485

Hm, vsadím se o co chcete, že ten trolejbus měl překlemované koncáky na dveřích. Ať už tím skrytým tlačítkem pro dojetí, nebo rovnou z údržby.

0/−5
7.10.2014 13:06

A13n97d25r62e60j 47S69y22p70a20l 9749228311248

Jo, tak schválně, o co se vsadíme? Takový chytrý řeči fakt miluju... Rv

Řeknu vám jedno malé, sladké tajemství. Všechny trolejbusy DPMB mají kartu tachografu, tzv. černou skříňku, kam se zaznamenává spousta údajů (svícení, rychlost, jestli se brzdilo - jak moc a v jaké vzdálenosti, jestli bylo našlápnuto na jízdu, jestli řidič neotevřel dveře ještě před zastavením (u vozů, u který to jde), jestli jsou zapnutý blinkry a spousta dalších), takže jakákoliv (ne)oprávněná manipulace s koncákama na dveřích by se hned projevila.

+1/0
7.10.2014 13:14

J93a48n 93S50a19l19o58m74o10n 4699220141385

VŠECHNY trolejbusy od roku 1995 mají paměťový zaznamenávací systém :-). Vím to, protože jsem ho tam projektoval ;-). Koncáky dveří tam jsou zaznamenané, ale my jaksi nemáme v ruce onen záznam z tachografu. Když jsme v Ostrově ten systém koncových spínačů na dveřích zkoušeli, tak to ruku opravdu dovedlo zaznamenat a trolejbus se nerozjel. Čili pokud se rozjede, tak je chyba právě v tomto a nikde jinde. Já jen píšu co přesně se s tím v provozu děje. Třeba řidiče do dost často štve, tak mají ve zvyku prostě natvrdo zapnout to skryté tlačítko pro dojetí a jezdit s tím standardně s překlenovanými koncáky. Tedy přesněji: Zde se nejedná o provozní koncáky, které standardně ukončují zavíraní dveří (dorazové, které vypnou ventil), ale o bezpečnostní "koncáky" řízené zvýšeným tlakem v dveřním válci. To bývá často špatně nastaveno, nebo překlenuto, případně vypnuto. Kdyby trolejbus neměl tento systém, nebyl by povolen jeho provoz, protože toto zařízení předepisuje drážní předpis.

+1/−1
7.10.2014 13:26

A43n79d30r45e88j 60S71y76p56a16l 9529328471528

A protoze se s takovymi vykuky, kteri by chteli blokovani dveri vypnout pocita, tak se toto zaznamenava na tachograf...

+1/0
7.10.2014 13:37

J86a91n 96S31a19l70o58m91o22n 4299610701695

Což zamená jen to, že řidič bude mít průšvih a ne to že nemám pravdu. ;-):-)

0/−1
7.10.2014 13:42

J20i69ř27í 94K26r70e86j97č45í24k 2147318894826

Což znamená jen to, že jste jen internetový kecal, co o problému nemá ani šajn...

+1/−2
7.10.2014 21:52

J70a16n 56S96a28l98o48m10o81n 4869500601435

Ano, já o problému nemám ani šajna. Jen jsem tři a půl roku ty trolejbusy konstruoval (a to zrovna jako pohonář) a nebýt toho že Škoda Ostrov snižovala stavy před svým uzavřením, pracoval bych tam dodnes. Jenže kdykoli napíšu takovouhle "nepěknou" pravdu, tak se najde někdo kdo mě hned takhle stírá třeba jen proto, že je přítel dotyčného a chce mu tak ulehčit. Bohužel, to co píšu je prostý fakt. :-)

+3/−1
8.10.2014 6:55

J68i32ř19í 12K50r71e88j83č77í21k 2907488104566

Vidim že o tom opravdu vůbec nic nevíte...

Dveře samozřejmě jištění zavření mají, ale rukáv, tašku, hůl nebo i slabší zápěstí nemají naprosto šanci zaznamenat. 

Žádné "skryté tlačítko pro dojetí" není, jedná se o "blok dveří", který přemostí zelenou linku a umožňuje nouzové dojetí. Dveře ale v takovém případě musí být fyzicky zamčené, pokud nejsou, jede se bez cestujících. ;-)

A neděkujte, rád jsem vás poučil...

+1/0
8.10.2014 19:49

J68a26n 85S50a34l89o71m19o91n 4409420201195

Tak zaprvé je to víc jak 15 let co jsem od toho pryč. Že si takové věci vůbec pamatuju je fajn, takže mi tu neslovíčkařte. Funkci znám velice dobře. To zápěstí a jiné tenké předměty jsme zkoušeli už tehdy a nechytalo to, ale zase to není problém vytáhnout z toho gumového těsnění, protože tam máte tam 10 cm mezeru. Prostě ruku nebo cokoli poměrně lehce vyškubnete. Zkoušeli jsme i dorazové lišty, ale neosvědčili se. A to skryté tlačítko, jinak také deblokace jízdy (jak se to tehdy správně jmenovalo) je u 14 a 15 Tr schované ve schránce po levé ruce řidiče a aby se k němu dostal musí sundat kryt co je na 4 šroubech. Chcete k tomu výkres? Ještě bych tu někde měl mít jeden co jsem dělal pro katalogový list. Palubní desky jsou nejspíš ještě taky moje práce a mám tu kopie výkresů palubní desky z 21TrAcI které jsem také dělal já.

Pokud jste v konstrukci v Plzni a dělá tam někdo kdo kdysi dělal v Ostrově, tak se ho klidně na mě zeptejte. Byl jsem v elektrokonstrukci a poměrně dost lidí by si mě mělo pamatovat.

0/−1
8.10.2014 20:09

L35u50c46i18e 91L75i97c96h23n66o13v22s82k88á 6369119897708

Ja vim, ze to není vubec podstatné, ale proc jeli aż do urazovky, když přímo na miste he Sv. Anna??

+1/0
7.10.2014 12:57

J56a92n 18F75r89o89l56í18k 6496330425814

Protože tady máme německý pořádek. Jdete tam kam máte podle rozpisu jít a ne do nejbližšího špitálu.

+1/−1
7.10.2014 15:21

L72i93b57o95r 89F86o64l53t87ý35n27e67k 2426245947784

Protože má rozum, k Anně ani s bolavým zubem...

0/−1
7.10.2014 19:02

L77e95n62k43a 11B50o84č12k69o11v17á 3643443978273

v článku píší, že se nehoda stala o půl osmé večer... u sv. Anny není pohotovost, máte na výběr buď úrazovku nebo Bohunice

0/−1
7.10.2014 22:14

J12a16k35u11b 58L33o56s71m67a67n 6744749761256

Nevím jak je to přesně v přepravním řádu, ale asi nějak takto: Cestující nesmí vstupovat do prostoru dveří když zní zvuková a světelná signalizace. Ono ty lidi si za to kolikrát mohou sami...

+6/−2
7.10.2014 12:55

M21i22c56h87a15l 32V46r63b41a 5739184591598

jenomze kolikrat taky ridic necha dvere otevreny cca 5 vterin, protoze treba specha, kdyz nikdo neleze, tak je zavre, jen ledabyle se podiva do zpetnyho zrcatka, ale v ten moment uz je na poslednim schodku treba onen duchodce, kterej sliza krucek po krucku proste pomaleji... byl sem uz nekolikrat svedkem uplne stejne situace, kdy byl duchodce nebo i matka s kocarkem zavreni mezi dvere a ridic se jal rozjizdet. Vzdycky ale pomohlo kdyz par lidi kolem zakricelo a nic se nestalo...

0/−1
7.10.2014 13:01

J77a87n 79S39a52l39o11m70o94n 4739560301145

Tak především by se trolejbus vůbec neměl rozjet, pokud dveře nejsou úplně zavřené. Je to dokonce tak i technicky udělané aby to nešlo. Jenže často údržba nezvládá správně nastavit koncáky na dveřích a tak se to prostě překlemuje a nebo si to řidič vypne skrytým tlačítkem a zapomene na to. Pak se tyhle věci stávají.

0/−1
7.10.2014 13:08

A11n80d51r30e53j 61S79y79p33a47l 9759908351478

Jasný, v tom máte pravdu, na druhou stranu osoba, která se hůře pohybuje a nevystupuje prvními dveřmi (tak aby na ni řidič viděl), má povinnost o svém úmyslu vystupovat informovat řidiče (buď ustně nebo pomocí dorozumívacího zařízení - 2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem). Ono opravdu do zadních dveří vidět není, mnohdy ani do prostředních.

+1/0
7.10.2014 13:17

I67v34a28n 54H71o15l93a55s 5117717928277

>  2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem

Tohle by sice bylo naprosto logické a správné, ale není to pravda - alespoň podle tvrzení samotného DPmB.

+1/−1
7.10.2014 14:53

P53e72t24r 39S70e36v43e53r52a 2650393924966

Muzete mi tohle tvrzeni dolozit ve Smluvnich prepravnich podminkach?

0/0
7.10.2014 23:41

A27n33d21r20e62j 61S83y80p34a17l 9259938111628

Článek 8, bod 1, pismeno j

0/0
8.10.2014 1:03

P12a59t38r66i21k 58S27v28o35b37o66d18a 3829921186245

tohle slyším poprvé, že by se smělo. Já myslím, že by to naopak řidiče zmátlo čekajíc kočárek nebo kolo

0/0
8.10.2014 11:07

P55a23t64r92i86k 34S69v47o84b76o90d64a 3509221846725

sorry, máte pravdu, měl by zmáčknout tlačítko, je to tam :)

0/0
8.10.2014 11:27

P59a76t26r35i26k 38S72v84o24b33o25d96a 3639481956905

nicméně mě potěšil i výklad, že i s kolem, mávnu-li na řidiče mám právo přednostně na vpuštění. Takže bude-li tam čekat dalších patnáct lidí, mohu je předběhnout :) nelogické, nicméně černé na bílém, budu-li byrokrat :)

0/0
8.10.2014 11:29

A93n98d47r76e18j 33S70y47p18a25l 9809488981498

no to teda nevim, prednost ma kocarek, vozik a rozmerne zavazadlo, kolo zminovano neni a vzhledem k tomu, ze v oststnich pripadech je jizdni kolo vzdy konkretne zminovano, tak asi pravdu mit nebudete ;-)

a jeste jedna vec: nastup s jizdnim kolem musite hlasit ridici a bez jeho souhlasu s kolem nastoupit nesmite, takze pokud se ridic spatne vyspi a rekne vam, ze do jinak prazdnyho vozu nesmite, tak nejedete

+1/0
8.10.2014 11:51

P11a10t21r38i44k 96S78v83o98b58o59d25a 3959941396695

...  poslední věta OK, nicméně zase dovozovat, že "je-li v ostatních případech kolo zmiňováno samostatně", nepatří tím pádem obecně mezi zavazadla nelze :)

0/0
8.10.2014 14:56

A10n18d68r66e92j 13S14y69p90a20l 9779768331258

praveze kolo mezi zavazadla obecne nepatri. podivejte se do prepravnich podminek jaky nejvetsi rozmer muze mit prepravovane zavazadlo, kolo je rozhodne vetsi, proto je vzdy zminovano samostatne.

+1/0
8.10.2014 15:25

P26a43t49r26i54k 41S96v15o88b79o94d97a 3699761756105

v podstatě máte pravdu, ale hlavně je to díky článku 6 odst. 2 pís. i, když to tak pročítám :) Tam je přeprava kola obecně zakázána s výjimkou dvou odstavců, za jakých podmínek ano. Jinak s rozměry zavazadel to tak jednoznačné není, protože ne každý předmět musí být deska, krychle nebo válec, u nichž jsou uvedeny maximální možné rozměry. Vejdu-li se do 50 kg (což se vejdu vždy) s koloběžkou, už mám přednost? Musím mít povolení řidiče? Dle mne ne. Nenacházím tam nic, co by mi to vyvrátilo.

0/0
8.10.2014 15:51

A64n13d54r14e21j 21S56y87p71a34l 9769958211118

Jasny, vsechno specifikovany byt nemuze..vzdy zalezi na konktretni situaci a na domluve...a taky na tom na koho narazite...

On totiz ridic si to vetsinou obhaji, proc vas s kolem/kolobezkou/zavazadlem nevezme - kouzelne souslovi: bezpecnost provozu a cestujících...

0/0
8.10.2014 16:28

P57a61t38r67i60k 53S36v25o10b41o10d32a 3429671116885

bohužel, ale kdyby chtěl, tak může dokonce vyžadovat zaplacení za koloběžku jako velkého zavazadla, protože šalinkarta na rok = zdarma kolo (koloběžka ne, i když je menší). Praha to má lépe specifikováno. Koloběžky všude, kola někde, někdy...

0/0
8.10.2014 16:51

R58u98d58a 79S63l88a14v98í47k 5303318486681

Teda na tý Moravě to je jedna katastrofa za druhou...nejdřív zapadnou popeláři, pak autobus srazí seniorku, teď trolejbus přivře ruku důchodci...;-D

+3/0
7.10.2014 12:38

J91a12k39u54b 45Z53a78c97h 3375766523660

regulace obyvatelstva :-P

0/0
7.10.2014 12:50
Foto

B96r11o64n55i21s61l76a34v 81G29a77b57r89y78š 2192929451

Ona Praha dneska taky exceluje. Dneska dvakrát přerušen provoz metra, na Smíchově tramvaj srazila chodce...

+4/0
7.10.2014 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.