Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbus v Brně přivřel ruku seniorovi. Ze země mu pomohla kolemjdoucí

Řidič trolejbusu skřípl při odjíždění ze zastávky na brněnském Mendlově náměstí ruku seniorovi, který z vozu nestihl vystoupit. Muž upadl na zem a zranil se. Policie nyní hledá svědky, kteří mohli incident vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i91l89a96n 92M80i20k55o62j78a52n 2785711119399

Někteří důchodci se pohybují jako zpomalený film. Řidič není povinen čekat na každého loudu, má svůj jízdní řád. To si musí důchodci uvědomit a hodit sebou. A podotýkám: jsem taky důchodce, jenomže se snažím nedělat problémy jiným.

+2/−8
8.10.2014 20:55

P36a16t41r49i37k 15S56v64o58b76o87d96a 3469321316315

Možná máte to štěstí, že máte v pořádku pohybový aparát. Zase můžete být slabší přes úvahu, napíšete-li toto.

+5/−1
9.10.2014 9:40

M72i20l63a20n 43M83i35k58o24j49a66n 2965681699299

Mně je to jedno.

0/−3
9.10.2014 20:53

J43a81n 75J57u45r64n84í97č21e10k 7447340484264

Co není v hlavě, musí být v nohách.

+1/0
28.11.2014 13:13

J92a23r18o40s57l30a15v 61K47a28d92l31e16c 5891239652891

Jasná chyba řidiče. Z vlastní zkušenosti vím, že když řidič chce vidět, tak vidí.

0/−1
8.10.2014 13:35

M66i88l16a68n 62M63i56k73o85j18a35n 2645981439499

Žádná chyba řidiče to není, je to chyba toho důchodce, že se loudá a nedává pozor.

+1/−5
8.10.2014 20:56

P10a20t96r56i52k 87S38v22o97b37o30d37a 3389521426785

Není řidič jako řidič. Mám tam i kamaráda, kterej se chová naprosto profesionálně. Ale co už jsem taky s některými řidiči zažil a viděl- je docela horor. Projíždění dlouhé soupravy na naprosto jasnou červenou, v 25 nebo 26 je typickej jeden řidič, kterej když se blbě vyspí tak jezdí po kotlářské a lužánky stylem plyn brzda. A jeden šalinář čtyřky si libuje v tom, že tě nechá dojít nebo dojet na kole k zastávce a pak rychle před tebou zavře dveře. Minule jsem nad tím mávl rukou, dojel to na kole, koneckonců je to pro mé dobro. Ale když to viděl jeden z řidičů čekajících za šalinou, dojel ho navrchu a prohlásil - "ty budeš vždycky řídit šalinu..." - podotýkám stejný řidič, další zastávka byla konečná, neměl kam spěchat. Na druhou stranu i na/vystupující se někdy chovají jako prasata... jsem vcelku zvědavej, kdo byl na vině....

+5/0
8.10.2014 11:03

P18a96v44e53l 66F58o19l33t59á54n 4820832444

"když se blbě vyspí" – zajímavé jak detailní informace máte, vy spáváte s ním?

I vy šotku…

0/0
11.10.2014 21:50

M95a35r81t29i59n 81K15r79č25i18l 6460778598939

Co na to Onderka?

0/−2
7.10.2014 19:00

L69u35k42a28s 44N43e75m56e56c 7129980942424

No nic, on salinou nejezdí.

+1/−1
8.10.2014 10:04

I60r87e32n92a 43M54a38c63h40a94i55n19o92v59á 8729374

Také spousta řidičů dává signál k opuštění dveří sotva je otevře, když ještě cestující ani nevystoupili, snaží se tak cestující "popohánět". Proto spousta cestujících tohoto znamení nedbá.

+9/−1
7.10.2014 17:17
Foto

B81r35o17n87i98s24l63a34v 21G64a48b11r30y77š 2352269601

Tady bude těžké rozhodování. Záleží na tom, jaký to byl trolejbus, které to byly dveře, jestli řidič viděl dobře ven, co dělali cestující. Protože na Mendelově náměstí se na tom úzkém ostrůvku zdržuje spousta lidí a řidič v některých případech nemá šanci vidět ven na poslední dveře. A cestující jsou někdy taky dobří pašáci. Vždy, když vystupuju, jsem se cestujícími musel prodírat, protože nejsou schopní uvolnit prostor a nechat je, aby vystoupili. Někteří vystupující se těsně po výstupu zastaví a přemýšlí, kudy půjdou dál a zase blokují ty, kteří ještě nevystoupili.

+14/−1
7.10.2014 13:16

M86a72r29t36i84n 52S44e14d64l16á93č47e71k 9359508251832

No, hádám že o půl osmé večer tam nebyla zrovna hlava na hlavě.

+2/−1
7.10.2014 14:35

P29a30v72e87l 53O61d72r68a68z31i89l 6894619207260

To bude bžunda, až se do současné trolejbusové smyčky nacpou ještě tramvaje, aby si kamarádíčci magistrátníků mohli dostavět ten hnusnej barák uprostřed.

0/−1
7.10.2014 15:01
Foto

P30a91v42e72l 98F18r54u49m63e53r93t 5597564397728

A to buďte rádi, že v Brně máte většinou tlačítka pro otevírání dveří umístěná mimo dveře. Takže to dav na zastávce trochu usměrní, že si stoupne ke kraji dveřím (kde je tlačítko) .

To v Praze máme většinou tlačítka přímo na dveřích a to ještě "chytře" veprostřed, takže se vždycky najde nějaký člověk, co se venku sune doprostředka dveří a zavazí těm, co vystupují, i na frekventovaných zastávkách, kde je jasné, že bude vystupovat hodně lidí.

+3/0
7.10.2014 15:17

J91a22n 60S14a93l16o95m86o98n 4289660631265

Hm, vsadím se o co chcete, že ten trolejbus měl překlemované koncáky na dveřích. Ať už tím skrytým tlačítkem pro dojetí, nebo rovnou z údržby.

0/−5
7.10.2014 13:06

A83n22d24r74e53j 82S31y51p43a18l 9529838201748

Jo, tak schválně, o co se vsadíme? Takový chytrý řeči fakt miluju... Rv

Řeknu vám jedno malé, sladké tajemství. Všechny trolejbusy DPMB mají kartu tachografu, tzv. černou skříňku, kam se zaznamenává spousta údajů (svícení, rychlost, jestli se brzdilo - jak moc a v jaké vzdálenosti, jestli bylo našlápnuto na jízdu, jestli řidič neotevřel dveře ještě před zastavením (u vozů, u který to jde), jestli jsou zapnutý blinkry a spousta dalších), takže jakákoliv (ne)oprávněná manipulace s koncákama na dveřích by se hned projevila.

+1/0
7.10.2014 13:14

J32a33n 10S66a23l21o38m58o96n 4769110151315

VŠECHNY trolejbusy od roku 1995 mají paměťový zaznamenávací systém :-). Vím to, protože jsem ho tam projektoval ;-). Koncáky dveří tam jsou zaznamenané, ale my jaksi nemáme v ruce onen záznam z tachografu. Když jsme v Ostrově ten systém koncových spínačů na dveřích zkoušeli, tak to ruku opravdu dovedlo zaznamenat a trolejbus se nerozjel. Čili pokud se rozjede, tak je chyba právě v tomto a nikde jinde. Já jen píšu co přesně se s tím v provozu děje. Třeba řidiče do dost často štve, tak mají ve zvyku prostě natvrdo zapnout to skryté tlačítko pro dojetí a jezdit s tím standardně s překlenovanými koncáky. Tedy přesněji: Zde se nejedná o provozní koncáky, které standardně ukončují zavíraní dveří (dorazové, které vypnou ventil), ale o bezpečnostní "koncáky" řízené zvýšeným tlakem v dveřním válci. To bývá často špatně nastaveno, nebo překlenuto, případně vypnuto. Kdyby trolejbus neměl tento systém, nebyl by povolen jeho provoz, protože toto zařízení předepisuje drážní předpis.

+1/−1
7.10.2014 13:26

A24n94d54r73e80j 50S89y33p78a40l 9799838131568

A protoze se s takovymi vykuky, kteri by chteli blokovani dveri vypnout pocita, tak se toto zaznamenava na tachograf...

+1/0
7.10.2014 13:37

J51a49n 78S51a61l19o94m30o64n 4749270981495

Což zamená jen to, že řidič bude mít průšvih a ne to že nemám pravdu. ;-):-)

0/−1
7.10.2014 13:42

J14i55ř63í 26K97r51e76j98č37í47k 2627778124686

Což znamená jen to, že jste jen internetový kecal, co o problému nemá ani šajn...

+1/−2
7.10.2014 21:52

J84a97n 53S68a86l38o18m81o17n 4569960591535

Ano, já o problému nemám ani šajna. Jen jsem tři a půl roku ty trolejbusy konstruoval (a to zrovna jako pohonář) a nebýt toho že Škoda Ostrov snižovala stavy před svým uzavřením, pracoval bych tam dodnes. Jenže kdykoli napíšu takovouhle "nepěknou" pravdu, tak se najde někdo kdo mě hned takhle stírá třeba jen proto, že je přítel dotyčného a chce mu tak ulehčit. Bohužel, to co píšu je prostý fakt. :-)

+3/−1
8.10.2014 6:55

J21i28ř73í 89K98r62e51j50č29í33k 2767628854606

Vidim že o tom opravdu vůbec nic nevíte...

Dveře samozřejmě jištění zavření mají, ale rukáv, tašku, hůl nebo i slabší zápěstí nemají naprosto šanci zaznamenat. 

Žádné "skryté tlačítko pro dojetí" není, jedná se o "blok dveří", který přemostí zelenou linku a umožňuje nouzové dojetí. Dveře ale v takovém případě musí být fyzicky zamčené, pokud nejsou, jede se bez cestujících. ;-)

A neděkujte, rád jsem vás poučil...

+1/0
8.10.2014 19:49

J78a51n 21S40a88l82o17m35o45n 4659300581215

Tak zaprvé je to víc jak 15 let co jsem od toho pryč. Že si takové věci vůbec pamatuju je fajn, takže mi tu neslovíčkařte. Funkci znám velice dobře. To zápěstí a jiné tenké předměty jsme zkoušeli už tehdy a nechytalo to, ale zase to není problém vytáhnout z toho gumového těsnění, protože tam máte tam 10 cm mezeru. Prostě ruku nebo cokoli poměrně lehce vyškubnete. Zkoušeli jsme i dorazové lišty, ale neosvědčili se. A to skryté tlačítko, jinak také deblokace jízdy (jak se to tehdy správně jmenovalo) je u 14 a 15 Tr schované ve schránce po levé ruce řidiče a aby se k němu dostal musí sundat kryt co je na 4 šroubech. Chcete k tomu výkres? Ještě bych tu někde měl mít jeden co jsem dělal pro katalogový list. Palubní desky jsou nejspíš ještě taky moje práce a mám tu kopie výkresů palubní desky z 21TrAcI které jsem také dělal já.

Pokud jste v konstrukci v Plzni a dělá tam někdo kdo kdysi dělal v Ostrově, tak se ho klidně na mě zeptejte. Byl jsem v elektrokonstrukci a poměrně dost lidí by si mě mělo pamatovat.

0/−1
8.10.2014 20:09

L21u94c73i56e 69L10i91c33h86n19o72v72s78k49á 6279449787298

Ja vim, ze to není vubec podstatné, ale proc jeli aż do urazovky, když přímo na miste he Sv. Anna??

+1/0
7.10.2014 12:57

J91a34n 52F57r12o64l44í66k 6696700145924

Protože tady máme německý pořádek. Jdete tam kam máte podle rozpisu jít a ne do nejbližšího špitálu.

+1/−1
7.10.2014 15:21

L38i34b77o14r 39F39o33l59t29ý92n85e67k 2556635127674

Protože má rozum, k Anně ani s bolavým zubem...

0/−1
7.10.2014 19:02

L25e13n66k17a 11B85o11č65k86o67v47á 3703903348433

v článku píší, že se nehoda stala o půl osmé večer... u sv. Anny není pohotovost, máte na výběr buď úrazovku nebo Bohunice

0/−1
7.10.2014 22:14

J31a61k81u25b 44L48o11s44m87a15n 6544699721416

Nevím jak je to přesně v přepravním řádu, ale asi nějak takto: Cestující nesmí vstupovat do prostoru dveří když zní zvuková a světelná signalizace. Ono ty lidi si za to kolikrát mohou sami...

+6/−2
7.10.2014 12:55

M65i88c56h10a41l 97V54r66b47a 5849364471768

jenomze kolikrat taky ridic necha dvere otevreny cca 5 vterin, protoze treba specha, kdyz nikdo neleze, tak je zavre, jen ledabyle se podiva do zpetnyho zrcatka, ale v ten moment uz je na poslednim schodku treba onen duchodce, kterej sliza krucek po krucku proste pomaleji... byl sem uz nekolikrat svedkem uplne stejne situace, kdy byl duchodce nebo i matka s kocarkem zavreni mezi dvere a ridic se jal rozjizdet. Vzdycky ale pomohlo kdyz par lidi kolem zakricelo a nic se nestalo...

0/−1
7.10.2014 13:01

J47a52n 70S85a88l37o67m52o46n 4929810851325

Tak především by se trolejbus vůbec neměl rozjet, pokud dveře nejsou úplně zavřené. Je to dokonce tak i technicky udělané aby to nešlo. Jenže často údržba nezvládá správně nastavit koncáky na dveřích a tak se to prostě překlemuje a nebo si to řidič vypne skrytým tlačítkem a zapomene na to. Pak se tyhle věci stávají.

0/−1
7.10.2014 13:08

A76n12d31r29e95j 40S40y92p54a11l 9589238901918

Jasný, v tom máte pravdu, na druhou stranu osoba, která se hůře pohybuje a nevystupuje prvními dveřmi (tak aby na ni řidič viděl), má povinnost o svém úmyslu vystupovat informovat řidiče (buď ustně nebo pomocí dorozumívacího zařízení - 2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem). Ono opravdu do zadních dveří vidět není, mnohdy ani do prostředních.

+1/0
7.10.2014 13:17

I44v76a94n 44H40o18l10a34s 5957457438687

>  2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem

Tohle by sice bylo naprosto logické a správné, ale není to pravda - alespoň podle tvrzení samotného DPmB.

+1/−1
7.10.2014 14:53

P79e44t72r 23S52e62v28e55r75a 2760643254656

Muzete mi tohle tvrzeni dolozit ve Smluvnich prepravnich podminkach?

0/0
7.10.2014 23:41

A39n16d45r54e96j 68S36y74p46a74l 9189688971468

Článek 8, bod 1, pismeno j

0/0
8.10.2014 1:03

P55a24t75r76i35k 83S61v70o60b57o80d87a 3159601716465

tohle slyším poprvé, že by se smělo. Já myslím, že by to naopak řidiče zmátlo čekajíc kočárek nebo kolo

0/0
8.10.2014 11:07

P68a10t40r29i74k 77S93v88o51b47o74d41a 3159971976155

sorry, máte pravdu, měl by zmáčknout tlačítko, je to tam :)

0/0
8.10.2014 11:27

P82a64t81r98i60k 10S86v89o81b77o44d84a 3959251806315

nicméně mě potěšil i výklad, že i s kolem, mávnu-li na řidiče mám právo přednostně na vpuštění. Takže bude-li tam čekat dalších patnáct lidí, mohu je předběhnout :) nelogické, nicméně černé na bílém, budu-li byrokrat :)

0/0
8.10.2014 11:29

A24n73d38r49e68j 66S27y80p46a81l 9879828451868

no to teda nevim, prednost ma kocarek, vozik a rozmerne zavazadlo, kolo zminovano neni a vzhledem k tomu, ze v oststnich pripadech je jizdni kolo vzdy konkretne zminovano, tak asi pravdu mit nebudete ;-)

a jeste jedna vec: nastup s jizdnim kolem musite hlasit ridici a bez jeho souhlasu s kolem nastoupit nesmite, takze pokud se ridic spatne vyspi a rekne vam, ze do jinak prazdnyho vozu nesmite, tak nejedete

+1/0
8.10.2014 11:51

P38a55t59r82i81k 31S94v89o47b17o98d53a 3399911986585

...  poslední věta OK, nicméně zase dovozovat, že "je-li v ostatních případech kolo zmiňováno samostatně", nepatří tím pádem obecně mezi zavazadla nelze :)

0/0
8.10.2014 14:56

A13n54d32r92e20j 89S33y68p65a24l 9969638281238

praveze kolo mezi zavazadla obecne nepatri. podivejte se do prepravnich podminek jaky nejvetsi rozmer muze mit prepravovane zavazadlo, kolo je rozhodne vetsi, proto je vzdy zminovano samostatne.

+1/0
8.10.2014 15:25

P28a97t16r45i89k 15S38v46o41b97o98d28a 3839901416685

v podstatě máte pravdu, ale hlavně je to díky článku 6 odst. 2 pís. i, když to tak pročítám :) Tam je přeprava kola obecně zakázána s výjimkou dvou odstavců, za jakých podmínek ano. Jinak s rozměry zavazadel to tak jednoznačné není, protože ne každý předmět musí být deska, krychle nebo válec, u nichž jsou uvedeny maximální možné rozměry. Vejdu-li se do 50 kg (což se vejdu vždy) s koloběžkou, už mám přednost? Musím mít povolení řidiče? Dle mne ne. Nenacházím tam nic, co by mi to vyvrátilo.

0/0
8.10.2014 15:51

A23n86d87r46e32j 83S38y23p92a28l 9649368241268

Jasny, vsechno specifikovany byt nemuze..vzdy zalezi na konktretni situaci a na domluve...a taky na tom na koho narazite...

On totiz ridic si to vetsinou obhaji, proc vas s kolem/kolobezkou/zavazadlem nevezme - kouzelne souslovi: bezpecnost provozu a cestujících...

0/0
8.10.2014 16:28

P17a96t35r29i92k 79S55v33o56b19o52d74a 3189891946215

bohužel, ale kdyby chtěl, tak může dokonce vyžadovat zaplacení za koloběžku jako velkého zavazadla, protože šalinkarta na rok = zdarma kolo (koloběžka ne, i když je menší). Praha to má lépe specifikováno. Koloběžky všude, kola někde, někdy...

0/0
8.10.2014 16:51

R70u49d77a 33S54l83a76v39í76k 5953238766321

Teda na tý Moravě to je jedna katastrofa za druhou...nejdřív zapadnou popeláři, pak autobus srazí seniorku, teď trolejbus přivře ruku důchodci...;-D

+3/0
7.10.2014 12:38

J95a86k73u19b 27Z81a90c31h 3575716473880

regulace obyvatelstva :-P

0/0
7.10.2014 12:50
Foto

B67r63o41n37i78s19l30a33v 97G16a92b85r45y91š 2612229581

Ona Praha dneska taky exceluje. Dneska dvakrát přerušen provoz metra, na Smíchově tramvaj srazila chodce...

+4/0
7.10.2014 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.