Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud selžeme, Onderkova parta nás zkritizuje, vzkázal Hollan ze Žít Brno

Matěj Hollan byl ještě donedávna aktivista a zakladatel satirického webu Žít Brno. Po komunálních volbách se však dostal na opačnou stranu - je z něj politik. „Pokud selžeme, bude nás Onderkova parta kritizovat po právu,“ přiznal lídr úspěšného hnutí v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i15l80a72n 60P42i40k66o20l17a 2599497670482

HOLA, HOLA! 

VOLME STOLA!

DO SENATU ve Znojme a okoli

nic nas to nestoji

PRECI

pomuzeme dobre veci !!!

0/0
16.10.2014 5:38

P84a65v21e34l 23O49d45r94a88z51i58l 6404439237400

Snad se tedy podaří sestřelit Romana, Libor by měl být úplně jasnej R^

Jinak stručně moje názory, i když já nic nevyhrál: kdo chce parkovat kupu aut, nemůže bydlet v centru, kdo bydlí v centru, nemůže mít kupu aut, taky k čemu, že. V Mnichově nepostavíte bytovku, aniž by měla podzemní garáže, u nás bytovka parkování na pozemku mít nemusí. Aby taky nějaké zóny neznamenaly, že bude centrum přes den prázdné, protože místní odjeli do jiné čtvrti za prací, ale nebude tam smět nikdo zaparkovat, protože zóna.

Sociální bydlení budiž, ale bez ghettizace. Jedna rodina na ulici je ažaž.

Privatizace městských bytů jen dražbou, není důvod vyprodávat majetek všech pod cenou.

Na nádraží se zeptejte těch, kdo ho používají, ne jen Brňáků, ostatně to mají financovat všichni, určitou logiku má nádraží tam, kde ho lidé potřebují a ne šoupnout nádraží do pole a pak tam kolem stavět čtvrť jakože aby se využilo.

Emisní zóny ano, ale podle stavu a spotřeby vozidla, ne podle papírů. Dvouletá dýmovnice dehtová je horší, než dvacetiletej udržovanej benzín a kromě toho je hodně prachu z aut z brzd, gum atd.

+1/−6
15.10.2014 21:49

M77a18r11t64i97n 91K84r33č68i56l 6170658168269

Tak už to vypadá definitivní.Onderka doOnderkoval.R^V

+2/−3
15.10.2014 21:01

P68e11t10r 67V78o87p77i38č83k97a 5232227197566

neco jineho je kricet hesla na mitingu a skutecne konat. Do druhe je nesrovnatelne tezsi, verim tomu ze 99,9 procent aktivistu si to neuvedomuje. Ted teprve pan Hollan pozna jake je bahno politiky. Nejsem jeho priznivce, ale i tak mu drzim pesti.

+3/−5
15.10.2014 20:36

M50a39r46t12i62n 57K18r51č61i56l 6810258258189

Si nepamatuji,že by Hollan a spol.někde něco vyřvávali na mítincích

+4/−3
15.10.2014 21:02

T13o68m16a32s 76N93o87v82o78t52n65y 3841566798949

Rozhovorem prokázal, že kromě toho svého aktivismu je úplně mimo. Když může někdo považovat za zajímavé řešení situace se znečištěním ovzduší názory pěti matek po laktační psychóze z Dejchej Brno, tak to asi mluví za vše. Ale tak hlavně že to ten dánskej odborník změřil, tak to přece musí být pravda ;-D

0/−4
15.10.2014 22:50

M88a54r51t51i55n 85N66o93v58o56t64n64ý 3216296841514

Možná jsou po laktační psychóze, ale mají v otázce znečištění ovzduší rozumnější názory a řešení než ty.

+2/0
16.10.2014 0:12

P70a83v19e31l 60M30o29r33a36v76e97c 3732619552828

Jenže zrovna Hollan je ten aktivista, co i maká..

0/0
16.10.2014 8:50

M62i29r96o20s15l35a38v 58V24y53k21o51u66p65i73l 3120416183675

Vyhrát je báječné, ale musí následovat zodpovědná práce. Nejen Brno, ale celá republika je právě díky amatérskému stranickému řízení, kde se odbornost nahrazovala příslušností ke straně a "kluky co spolu mluví", ve stavu v jakém je. Tím myslím národní majetek v širším slova smyslu a také národní finance.  Jsem příznivcem toho, že stát se má řídit jako firma v tom nejlepším slova smyslu, to jest odpovědně k majitelům státu, tedy občanům platícím daně. Zde se ovšem někteří volení zástupci "lidu" po čase domnívají, že lidé jsou jejich poddaní a že stát je jejich vlastnictví, se kterým mohou nakládat dle svých představ a zájmů, a to zejména ekonomických. Z toho pramenila právě ta arogance s jakou mnohdy tito lidoví zástupci jednali s voliči po volbách. Takže doufejme, že se z nových tváří nestanou po čase podobní arogantní šmejdi, tak jako to bylo u mnoha jejich předchůdců, kteří se považují za polobohy, přesto, že by neuřídili ani mateřskou školu, natož město, kraj nebo stát. A pozor na šmejdy, protože ti se vzájemně přitahují, takže budou dělat vše možné, aby lidem co nejrychleji vzali naději na něco lepšího a dokázali, že jejich nástupci se po čase zapojí do neplech. Takže držím palce ať se slušní, pracovití a odborně zdatní domluví.R^

+13/−1
15.10.2014 14:09

J58a75n 64Š28e73s53t81á34k 3208209959364

No tak být lepší než Onderka musí být prostě každý, na tom totiž nic není, to by ovšem bylo málo...

+5/−2
15.10.2014 17:12

T66o54m16a92s 56N91o56v39o96t79n92y 3641546318939

Bohužel to řízení státu jako firmy zatím nějak nefunguje a to už je to rok... asi je problém dát ten modro-oranžovej bordel do pořádku, ale zatím toho ANO moc nepředvedlo. No snad se mu bude dařit na komunální úrovni líp a Hollanovce bude trošku brzdit v jejich praštěných ideích.

0/0
15.10.2014 22:52

P68a39v26e97l 59O33d86r63a77z45i61l 6534149477130

Jo aha, ono "už je to roků ;-D;-D;-D

Je vidět, že jste řízení větší firmy neviděl ani na pohlednici ;-)

0/0
16.10.2014 7:59

P83a83v22e59l 80O55d49r61a37z58i82l 6114939307430

errata "rok" - blbne shift

0/0
16.10.2014 8:00

R34a14d23e64k 35H60o86d19a72ň 9886187531483

Pro mě ale není podstatné, zda pana Hollana bude kritizovat Onderka. Pro mě je podstatné, jaký postoj k tomu co předvede budu mít já. Argumentace podporou mládeže atd. je vždycky pěkná a účinná, ale pro spoustu z nás to současně znamená, že nejen že podporujeme ze 100 % děti vlastní, ale ještě musíme skrze daně dotovat děti cizí, co dělají ten právě "protěžovaný" sport.

Na stranu druhou, pan Hollan projevuje značnou nekonzistenci názorů co se týče pohledu auto vs kolo. Zatím co u aut navrhuje, že máme pěkně všichni platit za parkování (protože jak k tomu přijdou ti co auto nemají), cyklostezky zjevně rád má, žádné zpoplatnění nenavrhuje, a fakt že to budou platit i ti co kolo nemají, nechtějí nebo na něm nejezdí mu nijak nevadí.

+11/−4
15.10.2014 14:03

M52a53r52t81i22n 94D80u15f72e74k 3542177118674

Ti co mají auto a kolo by platili dvakrát?

+3/0
15.10.2014 14:14

R25a58d39e65k 30H53o41d47a87ň 9776867261473

Oni ale přece již dávno platí. To je taková ta klasická situace, kdy za určité množství peněz (daně) dostanete určité množství služeb. A pak přijde někdo, a začne tvrdit že "no ale tohle v tom balíčku není, to musíte platit solo". Takže daně se vám nesníží, ale najednou platíte navíc.

+1/0
15.10.2014 14:43

V21i94k14t15o41r 12Z94á18b55r46a86n30s87k57ý 3670798964213

Pokud přijmete fakt, že cyklistika je ekologičtější a zdravější než jízda autem, pak asi můžete pochopit, že je ji třeba podporovat. Zpoplatněním cyklostezek toho nedosáhnete.

Přidávám, že cyklistika nepotřebuje velké dopravní stavby (komunikace, světelnou regulaci, parkoviště atd.), tedy je jako doprava též ekonomičtější.

Vždy budou nějaké výjimky z celku, jako např. cyklisté a ti, kteří kolo nemají.

+11/−3
15.10.2014 14:20

R96o20b12e56r52t 51M45o75t16k60a 4736657359435

Ekologičtější určitě, ale ekonomičtější asi moc ne. Výroba vozidel, jejich prodej a provoz zaměstnává velké množství lidí. Z jejich prodeje je do rozpočtů DPH, daň se zisku spotřební daň a i podnikových vozidle silniční daň. Na kole nemůžete například jet na služební cestu z Brna do Prahy, nemůžete na kole rozvážet rohlíky (pochopitelně by to šlo, ale první republiku už máme za sebou).

A budování silnic je dobré i pro cyklisty. Až dojde ropa, tak tu bude spousta nádherných širokých cyklostezek ;-D.

Brno má bohužel nevýhodu, že zde není moc prostoru pro budování cyklostezek. To co se vybudovalo například na Kounicové je děs. Tam by jel na kole jen sebevrah. Nebo na Lesné udělat pruh na silnici je taky o život. To tam raději jedu pomalu po chodníku a riskuju konflikt s MP než aby mě někdo srazil.

+3/−2
15.10.2014 14:39

J10a10n 75Š10e40s71t58á97k 3558309379374

Ono i třeba výroba a provoz herních automatů zaměstnává dost lidí...;-D

+3/−2
15.10.2014 17:14

V50i18k61t73o44r 35Z89á67b84r68a93n69s59k37ý 3970808384393

Ano, vyjmenoval jste příklady špatných řešení, pane Motko. Tyto pruhy pro cyklisty jsou nevhodné jak pro ně tak i pro auta, kterým zhoršily dopravní situaci. Nejedná se však o cyklostezky. Je to polovičaté a nefunkční řešení Onderky a spol. aby splnil svůj volební slib o budování cyklostezek.

Váš ekonomický rozbor o přínosu výroby aut je zajímavý, ale zrovna tak se mohou vyrábět kola nebo budovat ony cyklostezky, což také zaměstná lidi :-). Samozřejmě, že auta jsou součástí našeho života a nikdo netvrdí, že nejsou potřeba. Jen není nezbytné, aby ráno a odpo seděli lidé po jednom v autech v kolonách a poskakovali po metru směrem z/do práce.

+4/0
15.10.2014 18:53

T81o21m45a86s 53N87o26v94o30t97n65y 3751816738169

A jak víte, že ten kdo jede sám, předtím nevezl manželku do práce, dítě do školky nebo nemá v kufru náklad, který na kole asi těžko odveze. Nebo možná jede do práce sám, co má asi tak dělat, když jede někam, kde není vhodné spojení veřejnou dopravou a na kole se nedá jezdit pořád. Oni ti aktivisti totiž znají jen cestu od fakulty na kolej, to se na kole zvládnout dá, svačinka se jim do baťůžku vleze. Ale až přijde rodina, tak 99% z nich si stejně pořídí auto.

+3/0
15.10.2014 23:06

T44o88m70a41s 79N69o16v79o66t49n40y 3501476118599

Ještě jsem neviděl městapáka pokutovat cyklistu za jízdu po chodníku. Ač by možná vybrali víc než za "špatné" parkování. Můžou třeba na Úvoz, tam mají cyklouni vyhrazený pruh a stejně ohrožují chodce na chodníku. Včetně cyklouny tolik oblíbených maminek s kočárky, které si tak rádi berou do huby, kdy nadávají na zaparkovaná auta.;-D

0/0
15.10.2014 22:59

P43a29v25e44l 83M50o82r61a90v65e52c 3452699242848

To si ale stěžujete na špatném místě..

Byl jste si stěžovat na městapu? Nebo na magistrátu (zřizovatel městapa)?

0/0
16.10.2014 8:53

R21a61d59e79k 87H95o28d20a31ň 9586257701153

Pod okny mám cyklostezku, a každé ráno vidím kolik lidí cestuje "na kole" do práce. Z pohledu "člověkokilometrů" to může být tak někde na úrovni jednoho promile, a i to patrně přestřeluji.

Argumentace ekonomickou stránkou věci je pak směšná: cyklista totiž neplatí 20 Kč z litru PHM na daních. A že nepotřebuje "velké stavby a komunikace"? No to nepotřebuje, ale přesto se aktuálně velmi mluví o stezce kolem přehrady za zhruba 100 milionů, a při nedávné opravě Úvozu se přidal vyhrazený pruh pro cyklisty i v horní části (nad Údolní).

+6/−3
15.10.2014 14:50

P45a15v86e66l 61O11d81r30a90z40i89l 6544529337280

Vy máte skutečně každé ráno čas koukat od 4 do 9 na to, kolik lidí projede a ptáte se jich, jestli jedou do práce či kam?8-o A nemohou ti lidé případně jet jinudy?

0/0
15.10.2014 21:36

T94o20m55a30s 68N14o89v60o61t51n82y 3481226708109

Podporovat se klidně může, ale ne na úkor automobilové dopravy, která samotná není zatím dořešena. A rozhodně ji nevyřeší modré zóny, emisní zóny a zákazy. To ji jen přelije jinam a v konečném důsledku na to doplatí ty lokality, kde to bude zavedeno.

0/0
15.10.2014 22:57

P72a78v14e76l 73O34d14r51a63z49i32l 6534319177160

Automobilová doprava nebude dořešena NIKDY, to je empirie.

0/0
16.10.2014 8:01

T56o69m10á17š 64H10o88l20i80č 5548824631148

A vy platíte za to,že chodíte autom po meste,teda využívate cesty?Alebo chodníky?Parkovacích miest a domov sa sa štátne a mestské doteraz nepostavilo kopa?Parkovanie predsa platíte za to,že blokujete verejný- mestský alebo súkromný pozemok po niaku dobu.

+3/0
15.10.2014 14:21

R27a48d40e80k 56H22o36d22a79ň 9276287751413

Ano, skrze daň z PHM a DPH zaplatím za jeden kilometr státu zhruba 3 Kč.

+1/−3
15.10.2014 14:58

R70a33d75e47k 96H82o13d91a51ň 9746837211803

Přepočítal jsem se, jezdím autem, ne tankem, je to "jen" zhruba 1,4 Kč za kilometr.

+3/−1
15.10.2014 15:09

P88a91v34e30l 23O69d17r64a21z81i91l 6204279187370

No to platíte státu a ne Brnu.

0/0
15.10.2014 21:37

J87á37n 92K68o46t41ú34č 2516234978506

Aj cyklista zaplatil DPH z nákupu bicykla a napr. e-kolo musí platiť DPH z elektriny, ktorú spotrebuje. Keď šlapem vlastnou silou, musím platiť DPH z jedla, ktoré zjem. To je všetko ekvivalentné. Pri autách sa nebavíme o spoplatnení ciest, ale parkovania na mestských pozemkoch. Takže ak chcete spoplatniť cyklostezky (ktoré mimochodom zhltnú len nepatrné peniaze oproti výstavbe a údržbe ciest pre autá), tak tomu ekvivalentné by bolo spoplatnenie ciest, teda mýto pre autá za každý meter každej cesty.

+1/−1
15.10.2014 15:47

R90a21d39e42k 37H58o90d64a87ň 9156977201203

Není to ekvivalentní, u PHM platíte krom DPH ještě daň z PHM která je cca 13 Kč z litru.

0/−3
15.10.2014 16:16

M62a64r58t77i23n 58N38o69v94o75t98n82ý 3376526851394

Jenže výnos spotřební daň z paliv není určen na výstavbu a údržbu silnic. Je to jen jeden z příjmů rozpočtu. Stejně tak třeba není spotřební daň z alkoholu určena na výstavbu nových pivovarů.

+1/0
15.10.2014 17:07

R75a93d82e39k 11H39o73d36a61ň 9896377311213

S touto "brilantní logikou" můžete úplně stejně říct, že nikdo nemá dostat důchod, protože sociální "pojištění" je příjem rozpočtu, protože samostatný důchodový účet byl přece sloučen s rozpočtem. Takže budeme všichni platit sociální pojištění, ale důchod nikdo nedostane, ten si musíme pořešit sami.

0/−1
15.10.2014 21:03

P20a26v77e73l 37O19d68r28a75z22i53l 6124749907380

Sociální daň ale na důchody určená je, spotřební daně na údržbu svého původu ne.

+1/0
15.10.2014 21:50

M11a89r50t28i25n 70N14o75v95o79t45n35ý 3136676501904

Píšete hlouposti, najděte si, k čemu jsou jednotlivé daně určeny a proč se vybírají.

0/0
16.10.2014 0:17

T46o28m52a26s 11N70o72v68o34t20n27y 3311906188479

Máš v té "úvaze" jako obvykle všechno špatně. Ty silnice neslouží pouze individuálnímu automobilismu, ale i veřejnému zájmu. Na rozdíl od cyklostezek - ty jsou jen pro cyklisty nebo snad cyklostezky používá MHD, zásobování, záchranáři, jezdí tam nákladní kola atd.?

0/0
15.10.2014 23:03

T72o38m82a85s 42N74o66v27o45t23n46y 3411476348509

Na kole ho taky blokuješ, tak taky budeš platit. Žádné výjimky.

0/0
15.10.2014 23:01

T27o36m39a92s 11N85o72v30o64t42n65y 3391116928799

On jen nechce nebo nemůže na plnou hubu říct, že by nejraději auta zakázal úplně a všichni budem povinně jezdit sluníčkově na kole. Je to alibista.

0/0
15.10.2014 22:55

P95a37v33e51l 61M49o69r92a83v73e10c 3152159842628

Prosím, oni copak automobilisté platí za používání sílnic? Nebo jak myslíte že by měli cyklisti platit za cyklostezky?

0/0
16.10.2014 8:51

P46a32v50e96l 80H33o30u14s44k27a 3171945270558

Taková hezká otázka, a zůstala bez odpovědi...: "Oháněli jste se pseudonázvem "Krno" – je to kvůli tomu, že chcete, aby Brno zakrnělo, aby se neopravovalo, nestavělo, nerozšiřovalo?"

+1/−1
15.10.2014 13:39

M40a80r85t30i18n 89N94o78v97o64t57n43ý 3626386871944

Hezká , ale nesmyslná. Název "Krno" vznikl úplně jinak. Pěkně je to vysvětleno v tomto článku:

http://cilichili.cz/clanky/brnime-krno-808.html

+3/0
15.10.2014 14:33

P11a20v83e42l 90H68o58u77s72k74a 3601205250558

Já myslel, že to používají jako přirovnání, že za Onderky Brno krní. Což by byl samozřejmě nesmysl, tak rychle se Brno vyvíjelo naposledy snad v 19. století.

+3/−1
15.10.2014 17:24

V44i93k38t22o96r 52Z91á25b20r15a64n80s74k16ý 3430518454343

Hollan vyhrál svůj soukromý boj s Onderkou. Myslím, že na práci na magistrátu ani nepomýšlel, leč jaksi to vyšlo. Vyšlo to proto, poněvadž lidé už měli těch nebetyčných skandálů Onderkovy party dost. I chytili se stébla.

Panu Hollanovi přeji hodně úspěchů v práci pro Brno, snad bude i prospěšná a nezbyde jen ta sranda.

A také doufám, že si ty svoje vehikly u kandelábrů uklidí. ;-)

+10/0
15.10.2014 13:33

M13a34r43t74i13n 57D95u62f17e21k 3682977738484

Které nebetycne skandaly Onderky máte v paměti?

+4/−4
15.10.2014 14:18

V44i13k35t45o46r 20Z46á71b84r95a55n12s67k84ý 3340168414473

Podloudně získaný titul MBA, klientelistická vazba na SNIP&Comp., srandovní výhry spolu s Haškem na městském plesu v tombole organizovaném SNIP&Comp...

A z jeho party, o níž jsem se původně zmínil? Stačí Mackova vila na Príglu, pane Dufku. A Macek je Onderkův podřízený, víte? :-)

+10/0
15.10.2014 14:25

M70a36r75t49i52n 85D96u75f14e84k 3822927508704

Vím, děkuji.

+1/0
15.10.2014 14:50

J70á60n 55K38o69t33ú15č 2726494178776

A ešte ten falický orloj. Čisté plytvanie verejnými peniazmi.

+3/−1
15.10.2014 15:49

V41i17k28t33o89r 30Z68á49b42r31a34n95s57k16ý 3590408604363

Nic bych proti tomu neměl, kdyby skutečně fungoval jako orloj, tedy ukazoval bez problémů čas. Mohla by to být skvělá atrakce. Takhle je to jen hlavolam, na který kolemjdoucí nemají čas. A tím se stal nepraktickou hloupostí.

+2/0
15.10.2014 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.