Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokud selžeme, Onderkova parta nás zkritizuje, vzkázal Hollan ze Žít Brno

Matěj Hollan byl ještě donedávna aktivista a zakladatel satirického webu Žít Brno. Po komunálních volbách se však dostal na opačnou stranu - je z něj politik. „Pokud selžeme, bude nás Onderkova parta kritizovat po právu,“ přiznal lídr úspěšného hnutí v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i88l13a77n 66P87i73k11o29l19a 2169757440872

HOLA, HOLA! 

VOLME STOLA!

DO SENATU ve Znojme a okoli

nic nas to nestoji

PRECI

pomuzeme dobre veci !!!

0/0
16.10.2014 5:38

P23a36v18e65l 68O18d48r47a41z49i23l 6814639657750

Snad se tedy podaří sestřelit Romana, Libor by měl být úplně jasnej R^

Jinak stručně moje názory, i když já nic nevyhrál: kdo chce parkovat kupu aut, nemůže bydlet v centru, kdo bydlí v centru, nemůže mít kupu aut, taky k čemu, že. V Mnichově nepostavíte bytovku, aniž by měla podzemní garáže, u nás bytovka parkování na pozemku mít nemusí. Aby taky nějaké zóny neznamenaly, že bude centrum přes den prázdné, protože místní odjeli do jiné čtvrti za prací, ale nebude tam smět nikdo zaparkovat, protože zóna.

Sociální bydlení budiž, ale bez ghettizace. Jedna rodina na ulici je ažaž.

Privatizace městských bytů jen dražbou, není důvod vyprodávat majetek všech pod cenou.

Na nádraží se zeptejte těch, kdo ho používají, ne jen Brňáků, ostatně to mají financovat všichni, určitou logiku má nádraží tam, kde ho lidé potřebují a ne šoupnout nádraží do pole a pak tam kolem stavět čtvrť jakože aby se využilo.

Emisní zóny ano, ale podle stavu a spotřeby vozidla, ne podle papírů. Dvouletá dýmovnice dehtová je horší, než dvacetiletej udržovanej benzín a kromě toho je hodně prachu z aut z brzd, gum atd.

+1/−6
15.10.2014 21:49

M73a84r65t50i90n 29K84r73č80i43l 6460228528129

Tak už to vypadá definitivní.Onderka doOnderkoval.R^V

+2/−3
15.10.2014 21:01

P54e76t41r 21V40o34p44i28č51k30a 5142987747576

neco jineho je kricet hesla na mitingu a skutecne konat. Do druhe je nesrovnatelne tezsi, verim tomu ze 99,9 procent aktivistu si to neuvedomuje. Ted teprve pan Hollan pozna jake je bahno politiky. Nejsem jeho priznivce, ale i tak mu drzim pesti.

+3/−5
15.10.2014 20:36

M63a63r83t34i18n 35K55r33č49i35l 6520678388629

Si nepamatuji,že by Hollan a spol.někde něco vyřvávali na mítincích

+4/−3
15.10.2014 21:02

T36o31m32a95s 94N44o85v71o81t69n33y 3401406548439

Rozhovorem prokázal, že kromě toho svého aktivismu je úplně mimo. Když může někdo považovat za zajímavé řešení situace se znečištěním ovzduší názory pěti matek po laktační psychóze z Dejchej Brno, tak to asi mluví za vše. Ale tak hlavně že to ten dánskej odborník změřil, tak to přece musí být pravda ;-D

0/−4
15.10.2014 22:50

M45a45r90t54i36n 19N26o59v21o14t27n55ý 3316366161684

Možná jsou po laktační psychóze, ale mají v otázce znečištění ovzduší rozumnější názory a řešení než ty.

+2/0
16.10.2014 0:12

P71a95v80e90l 30M97o18r14a39v70e90c 3812239102768

Jenže zrovna Hollan je ten aktivista, co i maká..

0/0
16.10.2014 8:50

M93i10r89o14s88l60a23v 11V53y19k71o20u91p77i88l 3640456753115

Vyhrát je báječné, ale musí následovat zodpovědná práce. Nejen Brno, ale celá republika je právě díky amatérskému stranickému řízení, kde se odbornost nahrazovala příslušností ke straně a "kluky co spolu mluví", ve stavu v jakém je. Tím myslím národní majetek v širším slova smyslu a také národní finance.  Jsem příznivcem toho, že stát se má řídit jako firma v tom nejlepším slova smyslu, to jest odpovědně k majitelům státu, tedy občanům platícím daně. Zde se ovšem někteří volení zástupci "lidu" po čase domnívají, že lidé jsou jejich poddaní a že stát je jejich vlastnictví, se kterým mohou nakládat dle svých představ a zájmů, a to zejména ekonomických. Z toho pramenila právě ta arogance s jakou mnohdy tito lidoví zástupci jednali s voliči po volbách. Takže doufejme, že se z nových tváří nestanou po čase podobní arogantní šmejdi, tak jako to bylo u mnoha jejich předchůdců, kteří se považují za polobohy, přesto, že by neuřídili ani mateřskou školu, natož město, kraj nebo stát. A pozor na šmejdy, protože ti se vzájemně přitahují, takže budou dělat vše možné, aby lidem co nejrychleji vzali naději na něco lepšího a dokázali, že jejich nástupci se po čase zapojí do neplech. Takže držím palce ať se slušní, pracovití a odborně zdatní domluví.R^

+13/−1
15.10.2014 14:09

J61a44n 58Š63e22s46t37á86k 3248659279444

No tak být lepší než Onderka musí být prostě každý, na tom totiž nic není, to by ovšem bylo málo...

+5/−2
15.10.2014 17:12

T45o20m36a32s 54N40o32v26o17t57n93y 3371806578869

Bohužel to řízení státu jako firmy zatím nějak nefunguje a to už je to rok... asi je problém dát ten modro-oranžovej bordel do pořádku, ale zatím toho ANO moc nepředvedlo. No snad se mu bude dařit na komunální úrovni líp a Hollanovce bude trošku brzdit v jejich praštěných ideích.

0/0
15.10.2014 22:52

P26a35v50e16l 55O16d22r48a41z45i46l 6764669617720

Jo aha, ono "už je to roků ;-D;-D;-D

Je vidět, že jste řízení větší firmy neviděl ani na pohlednici ;-)

0/0
16.10.2014 7:59

P98a45v36e74l 36O10d64r55a43z33i22l 6584929137490

errata "rok" - blbne shift

0/0
16.10.2014 8:00

R31a82d64e59k 21H60o72d59a70ň 9386337711933

Pro mě ale není podstatné, zda pana Hollana bude kritizovat Onderka. Pro mě je podstatné, jaký postoj k tomu co předvede budu mít já. Argumentace podporou mládeže atd. je vždycky pěkná a účinná, ale pro spoustu z nás to současně znamená, že nejen že podporujeme ze 100 % děti vlastní, ale ještě musíme skrze daně dotovat děti cizí, co dělají ten právě "protěžovaný" sport.

Na stranu druhou, pan Hollan projevuje značnou nekonzistenci názorů co se týče pohledu auto vs kolo. Zatím co u aut navrhuje, že máme pěkně všichni platit za parkování (protože jak k tomu přijdou ti co auto nemají), cyklostezky zjevně rád má, žádné zpoplatnění nenavrhuje, a fakt že to budou platit i ti co kolo nemají, nechtějí nebo na něm nejezdí mu nijak nevadí.

+11/−4
15.10.2014 14:03

M86a18r63t64i64n 44D58u58f11e16k 3312867608794

Ti co mají auto a kolo by platili dvakrát?

+3/0
15.10.2014 14:14

R16a81d43e56k 28H44o91d23a62ň 9216177501213

Oni ale přece již dávno platí. To je taková ta klasická situace, kdy za určité množství peněz (daně) dostanete určité množství služeb. A pak přijde někdo, a začne tvrdit že "no ale tohle v tom balíčku není, to musíte platit solo". Takže daně se vám nesníží, ale najednou platíte navíc.

+1/0
15.10.2014 14:43

V35i84k64t45o12r 37Z69á67b34r69a57n93s58k54ý 3900308764433

Pokud přijmete fakt, že cyklistika je ekologičtější a zdravější než jízda autem, pak asi můžete pochopit, že je ji třeba podporovat. Zpoplatněním cyklostezek toho nedosáhnete.

Přidávám, že cyklistika nepotřebuje velké dopravní stavby (komunikace, světelnou regulaci, parkoviště atd.), tedy je jako doprava též ekonomičtější.

Vždy budou nějaké výjimky z celku, jako např. cyklisté a ti, kteří kolo nemají.

+11/−3
15.10.2014 14:20

R72o59b80e65r76t 37M81o14t36k12a 4726547519575

Ekologičtější určitě, ale ekonomičtější asi moc ne. Výroba vozidel, jejich prodej a provoz zaměstnává velké množství lidí. Z jejich prodeje je do rozpočtů DPH, daň se zisku spotřební daň a i podnikových vozidle silniční daň. Na kole nemůžete například jet na služební cestu z Brna do Prahy, nemůžete na kole rozvážet rohlíky (pochopitelně by to šlo, ale první republiku už máme za sebou).

A budování silnic je dobré i pro cyklisty. Až dojde ropa, tak tu bude spousta nádherných širokých cyklostezek ;-D.

Brno má bohužel nevýhodu, že zde není moc prostoru pro budování cyklostezek. To co se vybudovalo například na Kounicové je děs. Tam by jel na kole jen sebevrah. Nebo na Lesné udělat pruh na silnici je taky o život. To tam raději jedu pomalu po chodníku a riskuju konflikt s MP než aby mě někdo srazil.

+3/−2
15.10.2014 14:39

J24a32n 32Š72e45s69t28á58k 3908219819214

Ono i třeba výroba a provoz herních automatů zaměstnává dost lidí...;-D

+3/−2
15.10.2014 17:14

V85i62k69t89o10r 92Z85á77b43r89a40n69s18k37ý 3630978114663

Ano, vyjmenoval jste příklady špatných řešení, pane Motko. Tyto pruhy pro cyklisty jsou nevhodné jak pro ně tak i pro auta, kterým zhoršily dopravní situaci. Nejedná se však o cyklostezky. Je to polovičaté a nefunkční řešení Onderky a spol. aby splnil svůj volební slib o budování cyklostezek.

Váš ekonomický rozbor o přínosu výroby aut je zajímavý, ale zrovna tak se mohou vyrábět kola nebo budovat ony cyklostezky, což také zaměstná lidi :-). Samozřejmě, že auta jsou součástí našeho života a nikdo netvrdí, že nejsou potřeba. Jen není nezbytné, aby ráno a odpo seděli lidé po jednom v autech v kolonách a poskakovali po metru směrem z/do práce.

+4/0
15.10.2014 18:53

T94o79m28a98s 78N35o32v27o83t16n24y 3241676688839

A jak víte, že ten kdo jede sám, předtím nevezl manželku do práce, dítě do školky nebo nemá v kufru náklad, který na kole asi těžko odveze. Nebo možná jede do práce sám, co má asi tak dělat, když jede někam, kde není vhodné spojení veřejnou dopravou a na kole se nedá jezdit pořád. Oni ti aktivisti totiž znají jen cestu od fakulty na kolej, to se na kole zvládnout dá, svačinka se jim do baťůžku vleze. Ale až přijde rodina, tak 99% z nich si stejně pořídí auto.

+3/0
15.10.2014 23:06

T64o51m28a43s 46N11o78v68o72t23n33y 3901626648189

Ještě jsem neviděl městapáka pokutovat cyklistu za jízdu po chodníku. Ač by možná vybrali víc než za "špatné" parkování. Můžou třeba na Úvoz, tam mají cyklouni vyhrazený pruh a stejně ohrožují chodce na chodníku. Včetně cyklouny tolik oblíbených maminek s kočárky, které si tak rádi berou do huby, kdy nadávají na zaparkovaná auta.;-D

0/0
15.10.2014 22:59

P15a30v57e33l 26M11o92r85a82v43e67c 3822199782628

To si ale stěžujete na špatném místě..

Byl jste si stěžovat na městapu? Nebo na magistrátu (zřizovatel městapa)?

0/0
16.10.2014 8:53

R29a31d71e84k 52H85o44d63a64ň 9656257211543

Pod okny mám cyklostezku, a každé ráno vidím kolik lidí cestuje "na kole" do práce. Z pohledu "člověkokilometrů" to může být tak někde na úrovni jednoho promile, a i to patrně přestřeluji.

Argumentace ekonomickou stránkou věci je pak směšná: cyklista totiž neplatí 20 Kč z litru PHM na daních. A že nepotřebuje "velké stavby a komunikace"? No to nepotřebuje, ale přesto se aktuálně velmi mluví o stezce kolem přehrady za zhruba 100 milionů, a při nedávné opravě Úvozu se přidal vyhrazený pruh pro cyklisty i v horní části (nad Údolní).

+6/−3
15.10.2014 14:50

P84a55v43e69l 61O74d11r93a65z44i51l 6814719647450

Vy máte skutečně každé ráno čas koukat od 4 do 9 na to, kolik lidí projede a ptáte se jich, jestli jedou do práce či kam?8-o A nemohou ti lidé případně jet jinudy?

0/0
15.10.2014 21:36

T98o77m27a69s 88N19o93v11o29t76n22y 3321696668929

Podporovat se klidně může, ale ne na úkor automobilové dopravy, která samotná není zatím dořešena. A rozhodně ji nevyřeší modré zóny, emisní zóny a zákazy. To ji jen přelije jinam a v konečném důsledku na to doplatí ty lokality, kde to bude zavedeno.

0/0
15.10.2014 22:57

P67a10v89e47l 10O37d10r97a31z43i77l 6684629867290

Automobilová doprava nebude dořešena NIKDY, to je empirie.

0/0
16.10.2014 8:01

T12o79m30á98š 63H85o47l55i32č 5458904531248

A vy platíte za to,že chodíte autom po meste,teda využívate cesty?Alebo chodníky?Parkovacích miest a domov sa sa štátne a mestské doteraz nepostavilo kopa?Parkovanie predsa platíte za to,že blokujete verejný- mestský alebo súkromný pozemok po niaku dobu.

+3/0
15.10.2014 14:21

R91a48d52e40k 36H72o76d51a90ň 9336637181983

Ano, skrze daň z PHM a DPH zaplatím za jeden kilometr státu zhruba 3 Kč.

+1/−3
15.10.2014 14:58

R79a95d35e20k 49H40o24d10a73ň 9416127701133

Přepočítal jsem se, jezdím autem, ne tankem, je to "jen" zhruba 1,4 Kč za kilometr.

+3/−1
15.10.2014 15:09

P16a29v53e67l 12O19d82r85a15z82i90l 6474429887190

No to platíte státu a ne Brnu.

0/0
15.10.2014 21:37

J77á20n 56K65o89t63ú15č 2506304218946

Aj cyklista zaplatil DPH z nákupu bicykla a napr. e-kolo musí platiť DPH z elektriny, ktorú spotrebuje. Keď šlapem vlastnou silou, musím platiť DPH z jedla, ktoré zjem. To je všetko ekvivalentné. Pri autách sa nebavíme o spoplatnení ciest, ale parkovania na mestských pozemkoch. Takže ak chcete spoplatniť cyklostezky (ktoré mimochodom zhltnú len nepatrné peniaze oproti výstavbe a údržbe ciest pre autá), tak tomu ekvivalentné by bolo spoplatnenie ciest, teda mýto pre autá za každý meter každej cesty.

+1/−1
15.10.2014 15:47

R59a39d23e27k 16H49o68d33a66ň 9566967331313

Není to ekvivalentní, u PHM platíte krom DPH ještě daň z PHM která je cca 13 Kč z litru.

0/−3
15.10.2014 16:16

M54a34r23t74i23n 43N71o17v51o14t32n63ý 3846456801484

Jenže výnos spotřební daň z paliv není určen na výstavbu a údržbu silnic. Je to jen jeden z příjmů rozpočtu. Stejně tak třeba není spotřební daň z alkoholu určena na výstavbu nových pivovarů.

+1/0
15.10.2014 17:07

R11a77d33e56k 17H59o53d71a87ň 9756507781183

S touto "brilantní logikou" můžete úplně stejně říct, že nikdo nemá dostat důchod, protože sociální "pojištění" je příjem rozpočtu, protože samostatný důchodový účet byl přece sloučen s rozpočtem. Takže budeme všichni platit sociální pojištění, ale důchod nikdo nedostane, ten si musíme pořešit sami.

0/−1
15.10.2014 21:03

P32a62v79e86l 35O21d64r50a40z37i86l 6484869187340

Sociální daň ale na důchody určená je, spotřební daně na údržbu svého původu ne.

+1/0
15.10.2014 21:50

M90a63r31t14i87n 83N64o77v72o76t23n94ý 3806506861464

Píšete hlouposti, najděte si, k čemu jsou jednotlivé daně určeny a proč se vybírají.

0/0
16.10.2014 0:17

T91o92m98a28s 51N51o75v59o34t25n97y 3701506468179

Máš v té "úvaze" jako obvykle všechno špatně. Ty silnice neslouží pouze individuálnímu automobilismu, ale i veřejnému zájmu. Na rozdíl od cyklostezek - ty jsou jen pro cyklisty nebo snad cyklostezky používá MHD, zásobování, záchranáři, jezdí tam nákladní kola atd.?

0/0
15.10.2014 23:03

T29o50m28a79s 33N54o46v90o34t67n83y 3171206218259

Na kole ho taky blokuješ, tak taky budeš platit. Žádné výjimky.

0/0
15.10.2014 23:01

T83o98m53a89s 93N55o87v89o82t49n86y 3701786718849

On jen nechce nebo nemůže na plnou hubu říct, že by nejraději auta zakázal úplně a všichni budem povinně jezdit sluníčkově na kole. Je to alibista.

0/0
15.10.2014 22:55

P93a37v36e68l 92M53o61r70a62v91e54c 3122739602678

Prosím, oni copak automobilisté platí za používání sílnic? Nebo jak myslíte že by měli cyklisti platit za cyklostezky?

0/0
16.10.2014 8:51

P44a64v47e18l 41H98o27u59s51k61a 3411605450408

Taková hezká otázka, a zůstala bez odpovědi...: "Oháněli jste se pseudonázvem "Krno" – je to kvůli tomu, že chcete, aby Brno zakrnělo, aby se neopravovalo, nestavělo, nerozšiřovalo?"

+1/−1
15.10.2014 13:39

M45a82r67t28i48n 73N55o79v50o27t71n31ý 3376896961484

Hezká , ale nesmyslná. Název "Krno" vznikl úplně jinak. Pěkně je to vysvětleno v tomto článku:

http://cilichili.cz/clanky/brnime-krno-808.html

+3/0
15.10.2014 14:33

P52a23v38e24l 15H32o33u69s40k85a 3751775840178

Já myslel, že to používají jako přirovnání, že za Onderky Brno krní. Což by byl samozřejmě nesmysl, tak rychle se Brno vyvíjelo naposledy snad v 19. století.

+3/−1
15.10.2014 17:24

V61i91k25t40o26r 19Z86á83b35r85a21n63s24k30ý 3460198704363

Hollan vyhrál svůj soukromý boj s Onderkou. Myslím, že na práci na magistrátu ani nepomýšlel, leč jaksi to vyšlo. Vyšlo to proto, poněvadž lidé už měli těch nebetyčných skandálů Onderkovy party dost. I chytili se stébla.

Panu Hollanovi přeji hodně úspěchů v práci pro Brno, snad bude i prospěšná a nezbyde jen ta sranda.

A také doufám, že si ty svoje vehikly u kandelábrů uklidí. ;-)

+10/0
15.10.2014 13:33

M61a12r18t27i31n 31D34u23f59e96k 3872617968774

Které nebetycne skandaly Onderky máte v paměti?

+4/−4
15.10.2014 14:18

V94i43k65t79o15r 96Z73á87b61r67a86n52s12k50ý 3180128334313

Podloudně získaný titul MBA, klientelistická vazba na SNIP&Comp., srandovní výhry spolu s Haškem na městském plesu v tombole organizovaném SNIP&Comp...

A z jeho party, o níž jsem se původně zmínil? Stačí Mackova vila na Príglu, pane Dufku. A Macek je Onderkův podřízený, víte? :-)

+10/0
15.10.2014 14:25

M24a49r25t81i97n 43D69u93f15e12k 3592887958734

Vím, děkuji.

+1/0
15.10.2014 14:50

J88á43n 68K79o64t66ú13č 2736624738506

A ešte ten falický orloj. Čisté plytvanie verejnými peniazmi.

+3/−1
15.10.2014 15:49

V49i40k78t28o82r 15Z56á73b66r47a56n61s22k44ý 3310198214903

Nic bych proti tomu neměl, kdyby skutečně fungoval jako orloj, tedy ukazoval bez problémů čas. Mohla by to být skvělá atrakce. Takhle je to jen hlavolam, na který kolemjdoucí nemají čas. A tím se stal nepraktickou hloupostí.

+2/0
15.10.2014 16:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.