Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud selžeme, Onderkova parta nás zkritizuje, vzkázal Hollan ze Žít Brno

Matěj Hollan byl ještě donedávna aktivista a zakladatel satirického webu Žít Brno. Po komunálních volbách se však dostal na opačnou stranu - je z něj politik. „Pokud selžeme, bude nás Onderkova parta kritizovat po právu,“ přiznal lídr úspěšného hnutí v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i48l52a72n 74P72i59k36o38l92a 2219797880502

HOLA, HOLA! 

VOLME STOLA!

DO SENATU ve Znojme a okoli

nic nas to nestoji

PRECI

pomuzeme dobre veci !!!

0/0
16.10.2014 5:38

P94a97v80e13l 46O35d77r11a14z18i91l 6564579427750

Snad se tedy podaří sestřelit Romana, Libor by měl být úplně jasnej R^

Jinak stručně moje názory, i když já nic nevyhrál: kdo chce parkovat kupu aut, nemůže bydlet v centru, kdo bydlí v centru, nemůže mít kupu aut, taky k čemu, že. V Mnichově nepostavíte bytovku, aniž by měla podzemní garáže, u nás bytovka parkování na pozemku mít nemusí. Aby taky nějaké zóny neznamenaly, že bude centrum přes den prázdné, protože místní odjeli do jiné čtvrti za prací, ale nebude tam smět nikdo zaparkovat, protože zóna.

Sociální bydlení budiž, ale bez ghettizace. Jedna rodina na ulici je ažaž.

Privatizace městských bytů jen dražbou, není důvod vyprodávat majetek všech pod cenou.

Na nádraží se zeptejte těch, kdo ho používají, ne jen Brňáků, ostatně to mají financovat všichni, určitou logiku má nádraží tam, kde ho lidé potřebují a ne šoupnout nádraží do pole a pak tam kolem stavět čtvrť jakože aby se využilo.

Emisní zóny ano, ale podle stavu a spotřeby vozidla, ne podle papírů. Dvouletá dýmovnice dehtová je horší, než dvacetiletej udržovanej benzín a kromě toho je hodně prachu z aut z brzd, gum atd.

+1/−6
15.10.2014 21:49

M42a58r13t16i80n 35K56r96č56i22l 6950768708729

Tak už to vypadá definitivní.Onderka doOnderkoval.R^V

+2/−3
15.10.2014 21:01

P98e26t95r 67V42o66p94i71č91k86a 5282697197476

neco jineho je kricet hesla na mitingu a skutecne konat. Do druhe je nesrovnatelne tezsi, verim tomu ze 99,9 procent aktivistu si to neuvedomuje. Ted teprve pan Hollan pozna jake je bahno politiky. Nejsem jeho priznivce, ale i tak mu drzim pesti.

+3/−5
15.10.2014 20:36

M48a64r82t25i11n 92K61r60č62i75l 6810688698519

Si nepamatuji,že by Hollan a spol.někde něco vyřvávali na mítincích

+4/−3
15.10.2014 21:02

T82o55m33a39s 10N39o40v18o75t60n89y 3101196468859

Rozhovorem prokázal, že kromě toho svého aktivismu je úplně mimo. Když může někdo považovat za zajímavé řešení situace se znečištěním ovzduší názory pěti matek po laktační psychóze z Dejchej Brno, tak to asi mluví za vše. Ale tak hlavně že to ten dánskej odborník změřil, tak to přece musí být pravda ;-D

0/−4
15.10.2014 22:50

M21a29r62t64i47n 58N18o57v23o61t68n78ý 3466656421914

Možná jsou po laktační psychóze, ale mají v otázce znečištění ovzduší rozumnější názory a řešení než ty.

+2/0
16.10.2014 0:12

P59a96v35e30l 18M40o93r40a19v18e17c 3552179642218

Jenže zrovna Hollan je ten aktivista, co i maká..

0/0
16.10.2014 8:50

M92i51r23o76s63l61a16v 14V14y33k46o75u25p47i69l 3600706203275

Vyhrát je báječné, ale musí následovat zodpovědná práce. Nejen Brno, ale celá republika je právě díky amatérskému stranickému řízení, kde se odbornost nahrazovala příslušností ke straně a "kluky co spolu mluví", ve stavu v jakém je. Tím myslím národní majetek v širším slova smyslu a také národní finance.  Jsem příznivcem toho, že stát se má řídit jako firma v tom nejlepším slova smyslu, to jest odpovědně k majitelům státu, tedy občanům platícím daně. Zde se ovšem někteří volení zástupci "lidu" po čase domnívají, že lidé jsou jejich poddaní a že stát je jejich vlastnictví, se kterým mohou nakládat dle svých představ a zájmů, a to zejména ekonomických. Z toho pramenila právě ta arogance s jakou mnohdy tito lidoví zástupci jednali s voliči po volbách. Takže doufejme, že se z nových tváří nestanou po čase podobní arogantní šmejdi, tak jako to bylo u mnoha jejich předchůdců, kteří se považují za polobohy, přesto, že by neuřídili ani mateřskou školu, natož město, kraj nebo stát. A pozor na šmejdy, protože ti se vzájemně přitahují, takže budou dělat vše možné, aby lidem co nejrychleji vzali naději na něco lepšího a dokázali, že jejich nástupci se po čase zapojí do neplech. Takže držím palce ať se slušní, pracovití a odborně zdatní domluví.R^

+13/−1
15.10.2014 14:09

J97a49n 21Š21e64s13t88á67k 3348389509114

No tak být lepší než Onderka musí být prostě každý, na tom totiž nic není, to by ovšem bylo málo...

+5/−2
15.10.2014 17:12

T11o16m96a57s 85N94o51v65o37t96n90y 3311256838929

Bohužel to řízení státu jako firmy zatím nějak nefunguje a to už je to rok... asi je problém dát ten modro-oranžovej bordel do pořádku, ale zatím toho ANO moc nepředvedlo. No snad se mu bude dařit na komunální úrovni líp a Hollanovce bude trošku brzdit v jejich praštěných ideích.

0/0
15.10.2014 22:52

P28a24v70e47l 55O83d96r46a23z52i40l 6114219597720

Jo aha, ono "už je to roků ;-D;-D;-D

Je vidět, že jste řízení větší firmy neviděl ani na pohlednici ;-)

0/0
16.10.2014 7:59

P48a79v75e82l 45O73d19r50a22z74i75l 6674619697510

errata "rok" - blbne shift

0/0
16.10.2014 8:00

R30a89d49e28k 94H48o19d66a12ň 9546277191593

Pro mě ale není podstatné, zda pana Hollana bude kritizovat Onderka. Pro mě je podstatné, jaký postoj k tomu co předvede budu mít já. Argumentace podporou mládeže atd. je vždycky pěkná a účinná, ale pro spoustu z nás to současně znamená, že nejen že podporujeme ze 100 % děti vlastní, ale ještě musíme skrze daně dotovat děti cizí, co dělají ten právě "protěžovaný" sport.

Na stranu druhou, pan Hollan projevuje značnou nekonzistenci názorů co se týče pohledu auto vs kolo. Zatím co u aut navrhuje, že máme pěkně všichni platit za parkování (protože jak k tomu přijdou ti co auto nemají), cyklostezky zjevně rád má, žádné zpoplatnění nenavrhuje, a fakt že to budou platit i ti co kolo nemají, nechtějí nebo na něm nejezdí mu nijak nevadí.

+11/−4
15.10.2014 14:03

M44a42r64t50i54n 77D34u52f50e49k 3112577538154

Ti co mají auto a kolo by platili dvakrát?

+3/0
15.10.2014 14:14

R29a35d80e18k 38H84o52d11a19ň 9216717411773

Oni ale přece již dávno platí. To je taková ta klasická situace, kdy za určité množství peněz (daně) dostanete určité množství služeb. A pak přijde někdo, a začne tvrdit že "no ale tohle v tom balíčku není, to musíte platit solo". Takže daně se vám nesníží, ale najednou platíte navíc.

+1/0
15.10.2014 14:43

V98i69k18t79o89r 56Z10á90b76r41a21n26s17k91ý 3270768484983

Pokud přijmete fakt, že cyklistika je ekologičtější a zdravější než jízda autem, pak asi můžete pochopit, že je ji třeba podporovat. Zpoplatněním cyklostezek toho nedosáhnete.

Přidávám, že cyklistika nepotřebuje velké dopravní stavby (komunikace, světelnou regulaci, parkoviště atd.), tedy je jako doprava též ekonomičtější.

Vždy budou nějaké výjimky z celku, jako např. cyklisté a ti, kteří kolo nemají.

+11/−3
15.10.2014 14:20

R26o46b94e14r47t 76M72o19t79k73a 4906417549395

Ekologičtější určitě, ale ekonomičtější asi moc ne. Výroba vozidel, jejich prodej a provoz zaměstnává velké množství lidí. Z jejich prodeje je do rozpočtů DPH, daň se zisku spotřební daň a i podnikových vozidle silniční daň. Na kole nemůžete například jet na služební cestu z Brna do Prahy, nemůžete na kole rozvážet rohlíky (pochopitelně by to šlo, ale první republiku už máme za sebou).

A budování silnic je dobré i pro cyklisty. Až dojde ropa, tak tu bude spousta nádherných širokých cyklostezek ;-D.

Brno má bohužel nevýhodu, že zde není moc prostoru pro budování cyklostezek. To co se vybudovalo například na Kounicové je děs. Tam by jel na kole jen sebevrah. Nebo na Lesné udělat pruh na silnici je taky o život. To tam raději jedu pomalu po chodníku a riskuju konflikt s MP než aby mě někdo srazil.

+3/−2
15.10.2014 14:39

J81a45n 55Š52e80s41t31á66k 3968159379574

Ono i třeba výroba a provoz herních automatů zaměstnává dost lidí...;-D

+3/−2
15.10.2014 17:14

V49i95k22t77o60r 82Z41á71b71r24a40n14s65k69ý 3120278474293

Ano, vyjmenoval jste příklady špatných řešení, pane Motko. Tyto pruhy pro cyklisty jsou nevhodné jak pro ně tak i pro auta, kterým zhoršily dopravní situaci. Nejedná se však o cyklostezky. Je to polovičaté a nefunkční řešení Onderky a spol. aby splnil svůj volební slib o budování cyklostezek.

Váš ekonomický rozbor o přínosu výroby aut je zajímavý, ale zrovna tak se mohou vyrábět kola nebo budovat ony cyklostezky, což také zaměstná lidi :-). Samozřejmě, že auta jsou součástí našeho života a nikdo netvrdí, že nejsou potřeba. Jen není nezbytné, aby ráno a odpo seděli lidé po jednom v autech v kolonách a poskakovali po metru směrem z/do práce.

+4/0
15.10.2014 18:53

T27o84m98a66s 86N34o55v71o34t67n67y 3941796968989

A jak víte, že ten kdo jede sám, předtím nevezl manželku do práce, dítě do školky nebo nemá v kufru náklad, který na kole asi těžko odveze. Nebo možná jede do práce sám, co má asi tak dělat, když jede někam, kde není vhodné spojení veřejnou dopravou a na kole se nedá jezdit pořád. Oni ti aktivisti totiž znají jen cestu od fakulty na kolej, to se na kole zvládnout dá, svačinka se jim do baťůžku vleze. Ale až přijde rodina, tak 99% z nich si stejně pořídí auto.

+3/0
15.10.2014 23:06

T20o28m32a22s 67N94o40v58o22t66n19y 3311256488249

Ještě jsem neviděl městapáka pokutovat cyklistu za jízdu po chodníku. Ač by možná vybrali víc než za "špatné" parkování. Můžou třeba na Úvoz, tam mají cyklouni vyhrazený pruh a stejně ohrožují chodce na chodníku. Včetně cyklouny tolik oblíbených maminek s kočárky, které si tak rádi berou do huby, kdy nadávají na zaparkovaná auta.;-D

0/0
15.10.2014 22:59

P70a28v49e58l 84M19o72r49a38v34e53c 3142219172148

To si ale stěžujete na špatném místě..

Byl jste si stěžovat na městapu? Nebo na magistrátu (zřizovatel městapa)?

0/0
16.10.2014 8:53

R14a28d60e16k 66H58o83d93a34ň 9616327541503

Pod okny mám cyklostezku, a každé ráno vidím kolik lidí cestuje "na kole" do práce. Z pohledu "člověkokilometrů" to může být tak někde na úrovni jednoho promile, a i to patrně přestřeluji.

Argumentace ekonomickou stránkou věci je pak směšná: cyklista totiž neplatí 20 Kč z litru PHM na daních. A že nepotřebuje "velké stavby a komunikace"? No to nepotřebuje, ale přesto se aktuálně velmi mluví o stezce kolem přehrady za zhruba 100 milionů, a při nedávné opravě Úvozu se přidal vyhrazený pruh pro cyklisty i v horní části (nad Údolní).

+6/−3
15.10.2014 14:50

P54a30v24e34l 56O84d52r95a76z40i48l 6234119557810

Vy máte skutečně každé ráno čas koukat od 4 do 9 na to, kolik lidí projede a ptáte se jich, jestli jedou do práce či kam?8-o A nemohou ti lidé případně jet jinudy?

0/0
15.10.2014 21:36

T83o42m50a35s 46N14o61v15o12t63n42y 3571216448549

Podporovat se klidně může, ale ne na úkor automobilové dopravy, která samotná není zatím dořešena. A rozhodně ji nevyřeší modré zóny, emisní zóny a zákazy. To ji jen přelije jinam a v konečném důsledku na to doplatí ty lokality, kde to bude zavedeno.

0/0
15.10.2014 22:57

P33a32v86e27l 98O83d13r38a79z64i32l 6614179517300

Automobilová doprava nebude dořešena NIKDY, to je empirie.

0/0
16.10.2014 8:01

T67o52m57á37š 21H50o29l80i29č 5138494671198

A vy platíte za to,že chodíte autom po meste,teda využívate cesty?Alebo chodníky?Parkovacích miest a domov sa sa štátne a mestské doteraz nepostavilo kopa?Parkovanie predsa platíte za to,že blokujete verejný- mestský alebo súkromný pozemok po niaku dobu.

+3/0
15.10.2014 14:21

R31a91d52e93k 84H42o84d24a90ň 9236377821983

Ano, skrze daň z PHM a DPH zaplatím za jeden kilometr státu zhruba 3 Kč.

+1/−3
15.10.2014 14:58

R38a22d55e81k 80H98o96d60a43ň 9736157621163

Přepočítal jsem se, jezdím autem, ne tankem, je to "jen" zhruba 1,4 Kč za kilometr.

+3/−1
15.10.2014 15:09

P42a81v13e15l 97O95d43r44a29z57i72l 6794679327190

No to platíte státu a ne Brnu.

0/0
15.10.2014 21:37

J44á52n 61K43o98t38ú51č 2896684728306

Aj cyklista zaplatil DPH z nákupu bicykla a napr. e-kolo musí platiť DPH z elektriny, ktorú spotrebuje. Keď šlapem vlastnou silou, musím platiť DPH z jedla, ktoré zjem. To je všetko ekvivalentné. Pri autách sa nebavíme o spoplatnení ciest, ale parkovania na mestských pozemkoch. Takže ak chcete spoplatniť cyklostezky (ktoré mimochodom zhltnú len nepatrné peniaze oproti výstavbe a údržbe ciest pre autá), tak tomu ekvivalentné by bolo spoplatnenie ciest, teda mýto pre autá za každý meter každej cesty.

+1/−1
15.10.2014 15:47

R67a68d22e70k 57H77o88d31a36ň 9516417871183

Není to ekvivalentní, u PHM platíte krom DPH ještě daň z PHM která je cca 13 Kč z litru.

0/−3
15.10.2014 16:16

M39a86r65t92i91n 96N19o11v41o73t50n97ý 3316536291164

Jenže výnos spotřební daň z paliv není určen na výstavbu a údržbu silnic. Je to jen jeden z příjmů rozpočtu. Stejně tak třeba není spotřební daň z alkoholu určena na výstavbu nových pivovarů.

+1/0
15.10.2014 17:07

R14a40d22e46k 34H74o74d75a17ň 9856247111773

S touto "brilantní logikou" můžete úplně stejně říct, že nikdo nemá dostat důchod, protože sociální "pojištění" je příjem rozpočtu, protože samostatný důchodový účet byl přece sloučen s rozpočtem. Takže budeme všichni platit sociální pojištění, ale důchod nikdo nedostane, ten si musíme pořešit sami.

0/−1
15.10.2014 21:03

P11a82v91e21l 72O35d69r51a85z95i75l 6754219667360

Sociální daň ale na důchody určená je, spotřební daně na údržbu svého původu ne.

+1/0
15.10.2014 21:50

M47a29r59t56i45n 12N29o47v10o74t70n14ý 3216896261844

Píšete hlouposti, najděte si, k čemu jsou jednotlivé daně určeny a proč se vybírají.

0/0
16.10.2014 0:17

T20o94m98a62s 72N67o15v20o79t92n45y 3611546258699

Máš v té "úvaze" jako obvykle všechno špatně. Ty silnice neslouží pouze individuálnímu automobilismu, ale i veřejnému zájmu. Na rozdíl od cyklostezek - ty jsou jen pro cyklisty nebo snad cyklostezky používá MHD, zásobování, záchranáři, jezdí tam nákladní kola atd.?

0/0
15.10.2014 23:03

T58o63m18a48s 68N65o63v54o42t98n62y 3541206968649

Na kole ho taky blokuješ, tak taky budeš platit. Žádné výjimky.

0/0
15.10.2014 23:01

T64o39m94a78s 90N64o25v66o73t74n61y 3531466648189

On jen nechce nebo nemůže na plnou hubu říct, že by nejraději auta zakázal úplně a všichni budem povinně jezdit sluníčkově na kole. Je to alibista.

0/0
15.10.2014 22:55

P82a84v55e59l 10M55o57r81a77v25e53c 3402549292728

Prosím, oni copak automobilisté platí za používání sílnic? Nebo jak myslíte že by měli cyklisti platit za cyklostezky?

0/0
16.10.2014 8:51

P15a60v98e81l 37H79o31u59s45k78a 3921475510748

Taková hezká otázka, a zůstala bez odpovědi...: "Oháněli jste se pseudonázvem "Krno" – je to kvůli tomu, že chcete, aby Brno zakrnělo, aby se neopravovalo, nestavělo, nerozšiřovalo?"

+1/−1
15.10.2014 13:39

M92a14r20t18i76n 89N78o68v64o47t63n19ý 3816236111744

Hezká , ale nesmyslná. Název "Krno" vznikl úplně jinak. Pěkně je to vysvětleno v tomto článku:

http://cilichili.cz/clanky/brnime-krno-808.html

+3/0
15.10.2014 14:33

P20a84v22e53l 11H55o91u46s82k80a 3131635950238

Já myslel, že to používají jako přirovnání, že za Onderky Brno krní. Což by byl samozřejmě nesmysl, tak rychle se Brno vyvíjelo naposledy snad v 19. století.

+3/−1
15.10.2014 17:24

V31i62k20t40o12r 31Z49á30b45r52a82n35s91k44ý 3440738704493

Hollan vyhrál svůj soukromý boj s Onderkou. Myslím, že na práci na magistrátu ani nepomýšlel, leč jaksi to vyšlo. Vyšlo to proto, poněvadž lidé už měli těch nebetyčných skandálů Onderkovy party dost. I chytili se stébla.

Panu Hollanovi přeji hodně úspěchů v práci pro Brno, snad bude i prospěšná a nezbyde jen ta sranda.

A také doufám, že si ty svoje vehikly u kandelábrů uklidí. ;-)

+10/0
15.10.2014 13:33

M45a44r13t81i62n 38D31u91f58e27k 3712937198754

Které nebetycne skandaly Onderky máte v paměti?

+4/−4
15.10.2014 14:18

V15i67k34t42o55r 70Z82á98b52r70a63n75s11k28ý 3290108114473

Podloudně získaný titul MBA, klientelistická vazba na SNIP&Comp., srandovní výhry spolu s Haškem na městském plesu v tombole organizovaném SNIP&Comp...

A z jeho party, o níž jsem se původně zmínil? Stačí Mackova vila na Príglu, pane Dufku. A Macek je Onderkův podřízený, víte? :-)

+10/0
15.10.2014 14:25

M16a41r23t59i77n 27D79u57f11e80k 3392897138724

Vím, děkuji.

+1/0
15.10.2014 14:50

J57á72n 59K85o75t19ú40č 2256784628446

A ešte ten falický orloj. Čisté plytvanie verejnými peniazmi.

+3/−1
15.10.2014 15:49

V60i21k97t62o30r 72Z38á26b69r55a12n44s91k18ý 3550248754233

Nic bych proti tomu neměl, kdyby skutečně fungoval jako orloj, tedy ukazoval bez problémů čas. Mohla by to být skvělá atrakce. Takhle je to jen hlavolam, na který kolemjdoucí nemají čas. A tím se stal nepraktickou hloupostí.

+2/0
15.10.2014 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.