Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministerstvo

Dva pruhy nebo čtyři? Nejasnosti okolo výstavby rychlostní silnice vedoucí z Brna do Vídně mají další pokračování. Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila, že spojení mezi hlavním městem Rakouska a jihomoravskou metropolí bude připravovat jako čtyřproudou komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78a68d51i17s96l50a68v 82P13o15l74á85k 7244385865144

Konečně se v Praze probudili?

+1/0
4.11.2014 11:49

O40l75d98ř88i51c43h 31J74a51n32e22č86e33k 8319826713751

Kocourkov.

V rakouských projektech se jasně píše, že se čtyřpruh ZATÍM postaví do Poysbrunnu, zbytek na hranici PROVIZORNĚ v polovičním profilu (tedy dvojpruh) a rozšíření na čtyřpruh v budoucnu v závislosti na výstavbě na české straně. To si kdokoliv může na Asfinagu přečíst (pokud rozumí německy ;-))

+6/0
17.10.2014 11:38

T64o83m94á96š 24T52a50t52í45č61e48k 5810202570468

Nojo, ale než začnou usilovně plánovat, projektovat a stavět čtyřpruh, tak by si asi měli nejprve zajistit, aby nevedl jen k hranicím..., pokud Rakušáci dálicu nechcó, ne? 8-o

0/−4
17.10.2014 11:16

O73l23d29ř78i84c60h 93J44a46n75e65č73e37k 8809596803311

To je pořád ta samá písnička: Rakušani dálnici chtějí a Češi ji s nimi už asi před 5 lety vyjednali. 

V Rakousku za 3 roky bude dálnice do Poysbrunnu - tedy asi 8 km před hranici - zbytek v dvoupruhu, protože Rakušani přeci nebudou dálnici až na hranici stavět, dokud se kocourkovští budou stále jen dohadovat. Ale jakmile se český čtyřpruh bude stavět, Rakušani ten svůj zbytek dostaví. Najděte si to na Asfinagu (=rakouská obdoba ŘSD).

+5/0
17.10.2014 11:44

T12o19m58á54š 91T16a25t33í57č46e16k 5800812920418

Tak to je jiná. Já jsem z toho všeho jaksi vyčetl, že k hranici stavět nechcou (což by u Ekošáků nebyl žádný zázrak).

0/−2
17.10.2014 12:11

O74l75d22ř20i12c14h 86J25a70n48e57č30e58k 8779226703841

Někdy se po té stávající silnici projeďte a uvidíte, že problém je opravdu hlavně na rakouské straně - je to samá vesnice a zatáčka, ve špičkách (denních i týdenních) hodně silný provoz. Takže Rakušani dálnicí řeší hlavně svůj vlastní problém, tranzit je tam pro ně druhořadý.

Naopak na české straně je i ten stávající dvoupruh celkem slušně sjízdný - až na Mikulov žádné obce, jen hromada úrovňových křižovatek se sníženou rychlostí.

+1/0
17.10.2014 20:07

J80o26s78e10f 97T90r81ö16g13l 8559362246876

Přeshraniční tranzit je relativně malý na většině dálničních přechodů. I na páteřní D8 je to sotva 10 000 aut/den, což by samo o sobě nebylo na stavbu čtyřpruhu. Podobně se nepředpokládá víc než 10 000 na budoucí R3 nebo R11. Intenzity za Mikulovem jsou tak poloviční (i když samozřejmě s potenciálem přitáhnout po dostavbě více).

+1/0
17.10.2014 20:36

R63o63m81a33n 98L61i67p49s78k27ý 2259923879

Ano, celkem slušně sjízdný, co se stavu vozovky týče. A pokud tudy projíždíš na nedělní výlet a chceš se v klidu "kochat", je to ideální. Ne však, když jedeš do Rakouska za prací nebo spěcháš na letiště a podobně. Jeden zpomalený kamion, či dokonce traktor nebo kombajn a hned budeš vzývat boha dálnic.

+1/0
17.10.2014 22:35

O16l44d85ř65i54c44h 74J30a10n65e24č40e75k 8839406133971

já vím. ale když se Vám totéž stane o pár kilometrů dál na rakouské straně, tak je to ještě mnohem horší.

+2/0
19.10.2014 23:26

J58i59ř11í 81K83u92c47h35t78a 6608125459117

Když spěchám, tak přece nepojedu přes Mikulov a ucpaný Poysdorf, ale vezmu to na Břeclav a odtamtud na A5. Silnice mnohem lepší a klidnější, žádné zácpy a blokující náklaďáky. Na kulometry to je minimální rozdíl.

0/0
4.11.2014 12:07

M97a62r16e20k 84M46a30r47t10i91n 8489674636970

Aha, ono se blíží druhé kolo senátních voleb (byť kandiduje v jiném obvodu), takže: co jsem řekl, jsem vlastně neřekl a proto říkám, že platí to, co jsem neřekl, i když jsem to vlastně chtěl říct hned napoprvé ;-D

0/0
17.10.2014 8:23

L67u91k32á77š 36B45r79a68n65d91e15j31s 2503475401741

Hmm, koukám profík z ANO se probral a metodou "odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil", dospěl k tomu, že dvě takto velká města si zaslouží čtyřpruh. Bezva, souhlas.. Ale proboha proč rovnou R25,5?!? To je fakt předimenzované.  Když už jsme nesmyslně zrušili R/S 22,5, takže vyjma paskvilů typu S20,75 a R21,5 nemáme úspornější "nedálniční" varianty směrově dělených čtyřpruhů, pak alespoň 24,5/100. Krásná, luxusní, dělená komunikace, plně postačující pro daný účel a ušetřilo by se pěkných pár miliard. Ne každý čtyřpruh musí být dálnice, na to nemáme ani stavebně, ani z hlediska budoucí údržby...

+1/−1
17.10.2014 6:33

P83a71v83e97l 66O60d33r65a97z93i82l 6604579677610

Pravda, de facto stačí, aby se (teoreticky) dalo předjíždět bez čekání na volno v protisměru.

0/−1
17.10.2014 9:01

L24u30k94á79š 42B55r81a74n10d30e39j96s 2233145631941

Jistě, pak by ale stačila i ona S20,75, jenže já si myslím, že mezinárodní rychlostní silnice potřebuje jízdní pruhy alespoň 3,5 metru. A kategorie  S24,5/100 je třeba "Hradubická dálnice" -  pro představu. Luxusní profil, jen už tam dááávno mělo být povoleno 110km/h.

0/0
17.10.2014 9:28

A82l17e34x17a76n82d64r 40K17o67s66t78k42a 8612298216974

Unikátní most. Ano, zajímavé architektonické řešení.. Ale kdy už se proboha ŘSD zajede podívat třeba do Německa? Standartní most 15,20,30,40m,  opakující se prvky.. Jden z důvodů, proč stojí dálnice naprosto zbytečně mnohem víc. Ostatně, Pražské metro je absolutní ukázkou tohoto nesmyslného plýtvání.

+1/0
17.10.2014 0:35

M40a90r10t55i66n 96N28o11v95a83k 2770370627198

Si rikam, volby skoncily a porad ty sliby,, no jasne druhe kolo na senatora.... Nastesti od techto podbnych blbosti ted bude dva roky pokoj

0/0
16.10.2014 21:32

K60a44r97e10l 52S32t59r84ž40a65n63o71v74s88k13ý 1428475105

Jestliže Češi postaví dálnici až na hranici, budou ji využívat jako transitní silnici lidi z Polska, Německa a dál na sever. Rakouské vesnice za hranicí se pak tak zaplní auty, že donutí zodpovědné ke stavbě dálnice i u nich.

+3/−2
16.10.2014 21:31

T27o98m82a23s 62N48o25v20o15t16n79y 3981866138549

Rakušáci ale počítají s dostavbou a čekají pouze na nás. A ti lidi ze seberu jezdí dneska kudy? Po té samé trase, možná pár jich jede po D2 přes Bratislavu, ale to je minimum, je to delší.

+8/0
16.10.2014 22:14

P57a15v44e44l 61O75d87r48a55z59i44l 6914949327390

A musej si koupit slovenskou známku.

+1/−1
17.10.2014 8:44

J97i63ř46í 76Š19v63e36c 6473812585846

přesně tak, čeká se jen na čecháčky... :-D Opět

0/0
17.10.2014 8:48

J42i26ř52í 15K41u77c59h27t26a 6828675969847

Pokud se pokračuje dál na jih, tak je to sice o 50km delší, ale ve špičce při ucpané Vídni to může být za stejnou nebo kratší dobu. A rozhodně pohodlněji.

0/0
4.11.2014 12:11

O34l39d60ř36i62c27h 55J29a87n75e17č25e61k 8209936893311

Co by tam dělali Němci? 8-o (zvlášť když chybí dálnice přes České středohoří, obchvat Prahy a D1 je zoufalá - a to rozhodně není kvůli Rakušanům ;-D)

Rakouské vesnice na B7 jsou plné aut už teď. Jak rakouských každý všední den, tak polských vždy na začátku a konci víkendu. Proto je rakouská dálnice naplánovaná a do 3 let by i měla být hotová (ono postavit dálnici není jen tak ani když jsou peníze i vůle).

Vy jste tam evidentně nikdy nebyl a nemáte páru o čem mluvíte. Hlavně že si můžete rýpnout do Rakušáků, v tomto případě zcela neoprávněně Rv

+3/0
17.10.2014 11:52

R67o62b84e76r43t 71Š94i50m28e65č42e76k 6155551398668

škoda, že se nesejde skupina odborníků, kteří prostě vyhodnotí, jak a kdy se má dálniční síť postavit v rámci celé čr... takhle si každej Lojza lobuje za svůj region a chvíli se staví tam, pak zas támhle...

0/0
16.10.2014 21:10

P60e52t79r 13P98o83l63á12k 1647545496458

To vite, kdyz je v tom zmatek, lepe se krade...

+3/0
16.10.2014 21:14

K88a78r67e65l 36S93t24r15ž21a18n90o66v64s85k43ý 1618235515

Tohle už dávno existuje. Jen věčně nejsou peníze a když už náhodou jsou, staví se tu kousek, támhle kousek.

+4/0
16.10.2014 21:31

P81a29v76e57l 11K67o23l86á31č82e98k 9824214872311

Po celá staletí byly vazby Brna a Vídně zcela přirozené, takže myslím, že dostavět dálniční spojení mezi oběma metropolemi je zcela na místě. Netřeba tady spekulovat o nějakých jiných řešeních.

+7/0
16.10.2014 22:14

T59o60m48a97s 76N50o20v41o34t54n51y 3611226478239

Ono je celkem jasné, co se má postavit a kde... ale každej žabičkář si léčí svoje mindráky a pak to tak vypadá, když se Patrik cpe do všeho, jenom aby dostal všimné od investora, pak škodit jako zázrakem většinou přestává a přesune se na další plánovanou stavbu. K tomu nějaké ty kšeftíky politiků a jsme tam kde jsme.  R52 měla dávno být hotová, než přišli aktivisti a pár maloměšťáků z Mikulova a začala se vymýšlet nesmyslná varianta přes Břeclav.

+6/0
16.10.2014 22:16

K49a12m88i22l 72S30k67r40o77b10a51n48e72k 3407164387961

to jsou plány....ten kalousek snad ty prachy žral, že na nic nebylo

+2/−4
16.10.2014 20:56
Foto

V12l45a15d34a 93V63a46n11e70k 9873526134588

Mohlo být  "na dluh " ?8-o To  Sobotka umí ! ;-)

+3/0
16.10.2014 21:05

S16t11a49n18i43s95l92a97v 24M11a91r29t70i96n 1348116479109

Buďte v klidu, prosím.

Není to jediné ministerstvo, které veřejně prezentuje vlastní blbost.

+4/0
16.10.2014 19:37

A27l25o54i58s 76B41l87a55ž47k51o 1211121413247

Ta cesta je blbost už od začátku, aby vedla souběžně s již existující o pouhých15km vzdálenou a navíc poloprázdnou D2!!!!!!

Jestli si Pražáci chtějí někde něco zkracovat, tak ať začnou plánovat trasu Jihlava - Znojmo a dále přes Hollabrunn do Vídně.

R52 by pak končila přímo ve ZnojměR^

R55 ze Zlína by přes Hodonín dále křižovala D2 u Břeclavi a napojila se po pár kilometrech na existující rakouskou A5 (což by číselně skrze číslice 5 dokonce i odpovídalo;-))

DOKONALE BY SE TAK REALIZOVAL KORIDOR SEVEROJIŽNÍHO TAHU spojujícího Skandinávii, Polsko, Česko a RakouskoR^EU

Ale cpát tu dálnici přes NOVÉ MLÝNY, vy jste blázniX

+8/−17
16.10.2014 19:31

P37e28t93r 50K98u64n96e19š 4447977870

tvrdim na chlup to same, takze souhlasim.R^

0/−6
16.10.2014 20:29

P43a23v15e33l 65K21o10l32á87č34e86k 9134564332171

Vy jste nepochopil, že Rakušané s tahem přes Reintal nepočítají.

+13/0
16.10.2014 20:42

R29o86b58e50r86t 22Š69i76m91e52č13e83k 6115811128188

no tohle se určitě staví kvůli pražákům... to už je obscese skoro jak s cikánama

+5/0
16.10.2014 21:04

J79o56s70e43f 28T82r32ö81g40l 8209782526896

Tohle je samozřejmě logická varianta, která by i odlehčila přetížené D1 v okolí Brna. Zádrhel je na Rakouské straně, kde by musela dálnice přes lužní oblasti, což Rakousko odmítá. Trasa kolem Mikulova je kompromis dohodnutý mezinárodní dohodou. Přechod Dyje přes Nové mlýny je z hlediska dopadu na ŽP logický, nádrž sama je už nenapravitelný ekologický zločin a je lepší vést silnici tudy než přes další lužní oblasti.

+9/0
16.10.2014 21:19

P49a25v46e26l 90K45o19l60á93č20e75k 9734464222791

Přesně tak.

+3/0
16.10.2014 22:18

R62a36d97e50k 84N26o16v55a85k 9894883459640

Ony Nové mlýny samy o sobě jsou ekologický zločin

+2/0
17.10.2014 8:50

O75l20d75ř42i26c86h 52J36a65n67e20č46e91k 8569856463941

Tohle jsem nějak nepochopil. Co je logická varianta? Znojmo nebo Břeclav? Lužní oblasti jsou u Břeclavi, ale pro přetíženou D1 v okolí Brna je myslím celkem jedno, jestli se z Vídně jede přes Mikulov nebo přes Břeclav.

Každopádně když už se jednou na mezinárodní úrovni něco dohodlo a druhá strana se tím řídí, tak by se tím snad mohli řídit i kocourkovští...

+1/0
17.10.2014 12:03

J68o80s70e51f 29T13r22ö38g67l 8739422686606

Logická varianta by byla od Břeclavi, protože navazuje na budoucí R55. Tím by se severojižní tranzit zcela vyhnul Brnu. Nicméně Rakušáci to tudy nechtějí, takže se dohodla pro ŽP přijatelnější varianta R52 přes Nové Mlýny okolo Mikulova, která ale více zatíží D1 okolo Brna.

Myslím, že je na místě přehodnotit rozhodnutí o zešestipruhování D1 u Brna a zařadit tuto stavbu mezi priority.

+1/0
17.10.2014 13:14

O35l12d98ř53i84c82h 43J42a57n59e69č52e95k 8689876133921

dík za objasnění. ano spolu s R55 by tah od Vídně přes Břeclav dával smysl.

ale za dané situace (že žádná dálnice přes Reinthal nebude) naopak R55 poněkud postrádá smysl.

+1/0
17.10.2014 20:03

O68l30d19ř90i31c17h 74J23a55n16e63č14e58k 8229196673151

histrorii dohadování trasování neznám. nicméně že by Rakušani u Reinthalu argumentovali lužními lesy se mi nezdá - tam přeci žádné nejsou (na rakouské straně). z hlediska zásahu do krajiny mi na rakouské straně dokonce trasa kolem Reinthalu přijde méně drastická (v podstatě jen obyčejná pole) než kolem Poysdorfu (vinice).

spíš bych věřil, že se Rakušani báli, že když bude dálnice od Břeclavi, zůstane i nadále spousta dopravy v Poysdorfu.

0/0
17.10.2014 20:27

J41o17s47e47f 71T13r12ö61g21l 8319102976336

Lužní nejsou jen lesy. Doby, kdy se při stavbě D2 kolem Moravy nasypal násep bez ohledu na šíření vody, už jsou minulostí.

+1/0
17.10.2014 20:30

P44e34t34r 73B14á22č58a 8695146935335

Poloprazna D2 ;-D pan se vyzna

+2/0
16.10.2014 21:48

T40o38m75a79s 38N98o46v59o84t90n37y 3791656548959

Meleš totální hlouposti. Nemá ani smysl to poněkolikáté vysvětlovat. Rakušáci mohli mít dávno postaveno (k Mikulovu) ale nejsou blázni aby investovali do dálnice, když se u nás najdou šašci jako ty vytvářející problém tam kde není a vymýšlející trasy přes Břeclav a lužní lesy. Novým mlýnům to nijak neuškodí, tam už silnice je a provoz tam je už teď silný. D2 je nevyhovující a poloprázdná rozhodně není ono by to chtělo taky se pohybovat po venku a nevymýšlet kraviny od PC, že?

+5/0
16.10.2014 22:19

O27l17d38ř19i84c74h 25J32a71n39e78č83e18k 8969196443361

Trasa přes Znojmo by na české straně znamenala postavit přes 100km dálnice. Asi by to byla docela pitomost, když nedaleko vede D1/D2.

Přes Mikulov stačí postavit asi 20km, přes Břeclav by to bývalo bylo ještě méně. Jednou se s Rakouskem dohodla trasa přes Mikulov, tak se to prostě musí postavit přes Mikulov.

Dálnice mezi Vídní a Brnem je potřeba tak jako tak - kvůli spojení směr Polsko.

0/0
17.10.2014 12:00

L23a24d17i43s36l31a33v 22P84o49l23á41k 7164535685294

Co píšete za blbost? Pražáci přes Brno? Ti snad jezdí přes Č.-Budějovice, těm je Morava ukradená.

0/−1
4.11.2014 11:56

J18a94n 50S40l94o18v57í24k 3159147500598

Současný obchvat Mikulova byl vyprojektován už dávno a stavěl by se tak či tak. Dokonce i v případě, že by R52 už stála, aby se vozidla co nechtějí platit mýtné vyhnula městu. Mimochodem, původní trasa R52 měla vést naprosto jinudy a hranice překonat poblíž Hevlína, čímž by se vyhnula Pálavě a novomlýnským nádržím. Potom byla trasa změněna, tuším kvůli rakouské straně, která hodlala postavit svou dálnici výhradně k Mikulovu.

0/0
16.10.2014 19:27

J24a38n 62S74l55o11v66í50k 3469627890858

to patřilo pod příspěvek pana Blocha.

0/0
16.10.2014 19:29

L15u96k10á34š 12V89a65ň84u19r63a 1985124673143

Hlavně pokud možno mimo chráněná území.

+1/0
16.10.2014 19:22

J41i14ř65í 92H37o31r80á72k 8964566863470

Neberte ministry vážně, ty toho nakecají. Pamatujte "voliči nikdo vám nemůže tolik dát co vám já můžu před volbami slíbit". V sobotu jsou volby do senátu.

+6/0
16.10.2014 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.