Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministerstvo

Dva pruhy nebo čtyři? Nejasnosti okolo výstavby rychlostní silnice vedoucí z Brna do Vídně mají další pokračování. Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila, že spojení mezi hlavním městem Rakouska a jihomoravskou metropolí bude připravovat jako čtyřproudou komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32a32d88i41s55l59a53v 61P82o75l16á27k 7624565985784

Konečně se v Praze probudili?

+1/0
4.11.2014 11:49

O17l72d80ř96i64c94h 66J84a47n79e46č31e54k 8429806373781

Kocourkov.

V rakouských projektech se jasně píše, že se čtyřpruh ZATÍM postaví do Poysbrunnu, zbytek na hranici PROVIZORNĚ v polovičním profilu (tedy dvojpruh) a rozšíření na čtyřpruh v budoucnu v závislosti na výstavbě na české straně. To si kdokoliv může na Asfinagu přečíst (pokud rozumí německy ;-))

+6/0
17.10.2014 11:38

T68o82m48á62š 78T51a54t54í16č71e81k 5440882660768

Nojo, ale než začnou usilovně plánovat, projektovat a stavět čtyřpruh, tak by si asi měli nejprve zajistit, aby nevedl jen k hranicím..., pokud Rakušáci dálicu nechcó, ne? 8-o

0/−4
17.10.2014 11:16

O47l90d65ř48i50c92h 94J58a50n91e75č60e91k 8679236123381

To je pořád ta samá písnička: Rakušani dálnici chtějí a Češi ji s nimi už asi před 5 lety vyjednali. 

V Rakousku za 3 roky bude dálnice do Poysbrunnu - tedy asi 8 km před hranici - zbytek v dvoupruhu, protože Rakušani přeci nebudou dálnici až na hranici stavět, dokud se kocourkovští budou stále jen dohadovat. Ale jakmile se český čtyřpruh bude stavět, Rakušani ten svůj zbytek dostaví. Najděte si to na Asfinagu (=rakouská obdoba ŘSD).

+5/0
17.10.2014 11:44

T84o72m29á75š 71T10a48t88í42č43e84k 5530222400418

Tak to je jiná. Já jsem z toho všeho jaksi vyčetl, že k hranici stavět nechcou (což by u Ekošáků nebyl žádný zázrak).

0/−2
17.10.2014 12:11

O18l63d85ř64i74c13h 88J86a13n43e96č69e82k 8919136613391

Někdy se po té stávající silnici projeďte a uvidíte, že problém je opravdu hlavně na rakouské straně - je to samá vesnice a zatáčka, ve špičkách (denních i týdenních) hodně silný provoz. Takže Rakušani dálnicí řeší hlavně svůj vlastní problém, tranzit je tam pro ně druhořadý.

Naopak na české straně je i ten stávající dvoupruh celkem slušně sjízdný - až na Mikulov žádné obce, jen hromada úrovňových křižovatek se sníženou rychlostí.

+1/0
17.10.2014 20:07

J20o89s76e75f 63T47r61ö27g45l 8729782926566

Přeshraniční tranzit je relativně malý na většině dálničních přechodů. I na páteřní D8 je to sotva 10 000 aut/den, což by samo o sobě nebylo na stavbu čtyřpruhu. Podobně se nepředpokládá víc než 10 000 na budoucí R3 nebo R11. Intenzity za Mikulovem jsou tak poloviční (i když samozřejmě s potenciálem přitáhnout po dostavbě více).

+1/0
17.10.2014 20:36

R68o17m58a90n 17L79i36p81s92k74ý 2979183539

Ano, celkem slušně sjízdný, co se stavu vozovky týče. A pokud tudy projíždíš na nedělní výlet a chceš se v klidu "kochat", je to ideální. Ne však, když jedeš do Rakouska za prací nebo spěcháš na letiště a podobně. Jeden zpomalený kamion, či dokonce traktor nebo kombajn a hned budeš vzývat boha dálnic.

+1/0
17.10.2014 22:35

O72l81d22ř45i54c45h 73J11a60n18e77č11e97k 8739186873201

já vím. ale když se Vám totéž stane o pár kilometrů dál na rakouské straně, tak je to ještě mnohem horší.

+2/0
19.10.2014 23:26

J64i37ř68í 67K70u28c76h36t33a 6958135489137

Když spěchám, tak přece nepojedu přes Mikulov a ucpaný Poysdorf, ale vezmu to na Břeclav a odtamtud na A5. Silnice mnohem lepší a klidnější, žádné zácpy a blokující náklaďáky. Na kulometry to je minimální rozdíl.

0/0
4.11.2014 12:07

M19a49r93e70k 72M62a19r90t10i96n 8799214236710

Aha, ono se blíží druhé kolo senátních voleb (byť kandiduje v jiném obvodu), takže: co jsem řekl, jsem vlastně neřekl a proto říkám, že platí to, co jsem neřekl, i když jsem to vlastně chtěl říct hned napoprvé ;-D

0/0
17.10.2014 8:23

L84u88k55á71š 58B79r94a10n88d29e43j17s 2533525761831

Hmm, koukám profík z ANO se probral a metodou "odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil", dospěl k tomu, že dvě takto velká města si zaslouží čtyřpruh. Bezva, souhlas.. Ale proboha proč rovnou R25,5?!? To je fakt předimenzované.  Když už jsme nesmyslně zrušili R/S 22,5, takže vyjma paskvilů typu S20,75 a R21,5 nemáme úspornější "nedálniční" varianty směrově dělených čtyřpruhů, pak alespoň 24,5/100. Krásná, luxusní, dělená komunikace, plně postačující pro daný účel a ušetřilo by se pěkných pár miliard. Ne každý čtyřpruh musí být dálnice, na to nemáme ani stavebně, ani z hlediska budoucí údržby...

+1/−1
17.10.2014 6:33

P27a95v74e37l 22O74d62r93a63z68i93l 6494919737590

Pravda, de facto stačí, aby se (teoreticky) dalo předjíždět bez čekání na volno v protisměru.

0/−1
17.10.2014 9:01

L75u70k30á95š 24B19r33a27n58d56e47j90s 2243745711731

Jistě, pak by ale stačila i ona S20,75, jenže já si myslím, že mezinárodní rychlostní silnice potřebuje jízdní pruhy alespoň 3,5 metru. A kategorie  S24,5/100 je třeba "Hradubická dálnice" -  pro představu. Luxusní profil, jen už tam dááávno mělo být povoleno 110km/h.

0/0
17.10.2014 9:28

A88l57e91x52a36n43d39r 54K87o23s28t59k82a 8262108466304

Unikátní most. Ano, zajímavé architektonické řešení.. Ale kdy už se proboha ŘSD zajede podívat třeba do Německa? Standartní most 15,20,30,40m,  opakující se prvky.. Jden z důvodů, proč stojí dálnice naprosto zbytečně mnohem víc. Ostatně, Pražské metro je absolutní ukázkou tohoto nesmyslného plýtvání.

+1/0
17.10.2014 0:35

M35a92r25t79i92n 10N22o95v10a59k 2280870567138

Si rikam, volby skoncily a porad ty sliby,, no jasne druhe kolo na senatora.... Nastesti od techto podbnych blbosti ted bude dva roky pokoj

0/0
16.10.2014 21:32

K47a26r76e79l 74S29t10r70ž28a77n77o69v80s78k78ý 1398455375

Jestliže Češi postaví dálnici až na hranici, budou ji využívat jako transitní silnici lidi z Polska, Německa a dál na sever. Rakouské vesnice za hranicí se pak tak zaplní auty, že donutí zodpovědné ke stavbě dálnice i u nich.

+3/−2
16.10.2014 21:31

T87o18m96a73s 35N52o62v64o76t71n43y 3421266588879

Rakušáci ale počítají s dostavbou a čekají pouze na nás. A ti lidi ze seberu jezdí dneska kudy? Po té samé trase, možná pár jich jede po D2 přes Bratislavu, ale to je minimum, je to delší.

+8/0
16.10.2014 22:14

P62a10v70e35l 22O62d30r52a54z27i94l 6794319817440

A musej si koupit slovenskou známku.

+1/−1
17.10.2014 8:44

J27i40ř78í 48Š19v27e67c 6193372685816

přesně tak, čeká se jen na čecháčky... :-D Opět

0/0
17.10.2014 8:48

J11i93ř56í 17K63u11c15h35t47a 6628305509817

Pokud se pokračuje dál na jih, tak je to sice o 50km delší, ale ve špičce při ucpané Vídni to může být za stejnou nebo kratší dobu. A rozhodně pohodlněji.

0/0
4.11.2014 12:11

O37l26d81ř83i20c15h 98J17a46n80e90č21e60k 8819406573831

Co by tam dělali Němci? 8-o (zvlášť když chybí dálnice přes České středohoří, obchvat Prahy a D1 je zoufalá - a to rozhodně není kvůli Rakušanům ;-D)

Rakouské vesnice na B7 jsou plné aut už teď. Jak rakouských každý všední den, tak polských vždy na začátku a konci víkendu. Proto je rakouská dálnice naplánovaná a do 3 let by i měla být hotová (ono postavit dálnici není jen tak ani když jsou peníze i vůle).

Vy jste tam evidentně nikdy nebyl a nemáte páru o čem mluvíte. Hlavně že si můžete rýpnout do Rakušáků, v tomto případě zcela neoprávněně Rv

+3/0
17.10.2014 11:52

R61o61b18e54r52t 91Š83i72m25e11č33e24k 6275421218148

škoda, že se nesejde skupina odborníků, kteří prostě vyhodnotí, jak a kdy se má dálniční síť postavit v rámci celé čr... takhle si každej Lojza lobuje za svůj region a chvíli se staví tam, pak zas támhle...

0/0
16.10.2014 21:10

P41e85t88r 75P85o81l21á86k 1977895886568

To vite, kdyz je v tom zmatek, lepe se krade...

+3/0
16.10.2014 21:14

K98a26r30e24l 23S86t79r89ž92a97n75o64v73s39k67ý 1228255445

Tohle už dávno existuje. Jen věčně nejsou peníze a když už náhodou jsou, staví se tu kousek, támhle kousek.

+4/0
16.10.2014 21:31

P31a79v67e96l 43K49o28l52á52č74e72k 9414684692791

Po celá staletí byly vazby Brna a Vídně zcela přirozené, takže myslím, že dostavět dálniční spojení mezi oběma metropolemi je zcela na místě. Netřeba tady spekulovat o nějakých jiných řešeních.

+7/0
16.10.2014 22:14

T96o73m35a21s 75N25o10v22o96t89n54y 3151976828869

Ono je celkem jasné, co se má postavit a kde... ale každej žabičkář si léčí svoje mindráky a pak to tak vypadá, když se Patrik cpe do všeho, jenom aby dostal všimné od investora, pak škodit jako zázrakem většinou přestává a přesune se na další plánovanou stavbu. K tomu nějaké ty kšeftíky politiků a jsme tam kde jsme.  R52 měla dávno být hotová, než přišli aktivisti a pár maloměšťáků z Mikulova a začala se vymýšlet nesmyslná varianta přes Břeclav.

+6/0
16.10.2014 22:16

K16a55m22i67l 32S75k41r63o94b49a55n26e52k 3407704507541

to jsou plány....ten kalousek snad ty prachy žral, že na nic nebylo

+2/−4
16.10.2014 20:56
Foto

V10l90a42d69a 96V42a27n70e95k 9673916804428

Mohlo být  "na dluh " ?8-o To  Sobotka umí ! ;-)

+3/0
16.10.2014 21:05

S37t30a61n97i69s73l57a80v 63M33a83r15t12i45n 1438606149719

Buďte v klidu, prosím.

Není to jediné ministerstvo, které veřejně prezentuje vlastní blbost.

+4/0
16.10.2014 19:37

A51l72o11i74s 37B42l41a15ž63k79o 1971341433247

Ta cesta je blbost už od začátku, aby vedla souběžně s již existující o pouhých15km vzdálenou a navíc poloprázdnou D2!!!!!!

Jestli si Pražáci chtějí někde něco zkracovat, tak ať začnou plánovat trasu Jihlava - Znojmo a dále přes Hollabrunn do Vídně.

R52 by pak končila přímo ve ZnojměR^

R55 ze Zlína by přes Hodonín dále křižovala D2 u Břeclavi a napojila se po pár kilometrech na existující rakouskou A5 (což by číselně skrze číslice 5 dokonce i odpovídalo;-))

DOKONALE BY SE TAK REALIZOVAL KORIDOR SEVEROJIŽNÍHO TAHU spojujícího Skandinávii, Polsko, Česko a RakouskoR^EU

Ale cpát tu dálnici přes NOVÉ MLÝNY, vy jste blázniX

+8/−17
16.10.2014 19:31

P92e98t81r 63K44u20n13e50š 4877567400

tvrdim na chlup to same, takze souhlasim.R^

0/−6
16.10.2014 20:29

P27a83v88e42l 18K43o64l92á32č57e30k 9374644782871

Vy jste nepochopil, že Rakušané s tahem přes Reintal nepočítají.

+13/0
16.10.2014 20:42

R96o93b46e25r48t 58Š69i14m17e77č11e29k 6675151888868

no tohle se určitě staví kvůli pražákům... to už je obscese skoro jak s cikánama

+5/0
16.10.2014 21:04

J37o89s71e85f 53T84r74ö46g95l 8189902356806

Tohle je samozřejmě logická varianta, která by i odlehčila přetížené D1 v okolí Brna. Zádrhel je na Rakouské straně, kde by musela dálnice přes lužní oblasti, což Rakousko odmítá. Trasa kolem Mikulova je kompromis dohodnutý mezinárodní dohodou. Přechod Dyje přes Nové mlýny je z hlediska dopadu na ŽP logický, nádrž sama je už nenapravitelný ekologický zločin a je lepší vést silnici tudy než přes další lužní oblasti.

+9/0
16.10.2014 21:19

P38a16v59e16l 24K81o47l70á98č59e46k 9804674492831

Přesně tak.

+3/0
16.10.2014 22:18

R48a38d56e25k 30N38o62v32a74k 9914593169310

Ony Nové mlýny samy o sobě jsou ekologický zločin

+2/0
17.10.2014 8:50

O59l70d63ř82i32c17h 97J85a75n48e38č98e39k 8809236173341

Tohle jsem nějak nepochopil. Co je logická varianta? Znojmo nebo Břeclav? Lužní oblasti jsou u Břeclavi, ale pro přetíženou D1 v okolí Brna je myslím celkem jedno, jestli se z Vídně jede přes Mikulov nebo přes Břeclav.

Každopádně když už se jednou na mezinárodní úrovni něco dohodlo a druhá strana se tím řídí, tak by se tím snad mohli řídit i kocourkovští...

+1/0
17.10.2014 12:03

J24o54s34e38f 65T38r68ö16g86l 8519802906386

Logická varianta by byla od Břeclavi, protože navazuje na budoucí R55. Tím by se severojižní tranzit zcela vyhnul Brnu. Nicméně Rakušáci to tudy nechtějí, takže se dohodla pro ŽP přijatelnější varianta R52 přes Nové Mlýny okolo Mikulova, která ale více zatíží D1 okolo Brna.

Myslím, že je na místě přehodnotit rozhodnutí o zešestipruhování D1 u Brna a zařadit tuto stavbu mezi priority.

+1/0
17.10.2014 13:14

O77l61d59ř71i78c48h 53J24a30n95e85č10e25k 8319576383531

dík za objasnění. ano spolu s R55 by tah od Vídně přes Břeclav dával smysl.

ale za dané situace (že žádná dálnice přes Reinthal nebude) naopak R55 poněkud postrádá smysl.

+1/0
17.10.2014 20:03

O88l33d33ř44i20c46h 97J96a44n26e39č54e66k 8789396783881

histrorii dohadování trasování neznám. nicméně že by Rakušani u Reinthalu argumentovali lužními lesy se mi nezdá - tam přeci žádné nejsou (na rakouské straně). z hlediska zásahu do krajiny mi na rakouské straně dokonce trasa kolem Reinthalu přijde méně drastická (v podstatě jen obyčejná pole) než kolem Poysdorfu (vinice).

spíš bych věřil, že se Rakušani báli, že když bude dálnice od Břeclavi, zůstane i nadále spousta dopravy v Poysdorfu.

0/0
17.10.2014 20:27

J96o57s17e11f 13T60r56ö61g44l 8169792236446

Lužní nejsou jen lesy. Doby, kdy se při stavbě D2 kolem Moravy nasypal násep bez ohledu na šíření vody, už jsou minulostí.

+1/0
17.10.2014 20:30

P41e82t16r 70B29á33č61a 8845876385365

Poloprazna D2 ;-D pan se vyzna

+2/0
16.10.2014 21:48

T36o67m11a54s 26N84o79v55o55t58n51y 3281586648919

Meleš totální hlouposti. Nemá ani smysl to poněkolikáté vysvětlovat. Rakušáci mohli mít dávno postaveno (k Mikulovu) ale nejsou blázni aby investovali do dálnice, když se u nás najdou šašci jako ty vytvářející problém tam kde není a vymýšlející trasy přes Břeclav a lužní lesy. Novým mlýnům to nijak neuškodí, tam už silnice je a provoz tam je už teď silný. D2 je nevyhovující a poloprázdná rozhodně není ono by to chtělo taky se pohybovat po venku a nevymýšlet kraviny od PC, že?

+5/0
16.10.2014 22:19

O75l25d43ř17i84c50h 44J98a19n58e41č31e46k 8569726273761

Trasa přes Znojmo by na české straně znamenala postavit přes 100km dálnice. Asi by to byla docela pitomost, když nedaleko vede D1/D2.

Přes Mikulov stačí postavit asi 20km, přes Břeclav by to bývalo bylo ještě méně. Jednou se s Rakouskem dohodla trasa přes Mikulov, tak se to prostě musí postavit přes Mikulov.

Dálnice mezi Vídní a Brnem je potřeba tak jako tak - kvůli spojení směr Polsko.

0/0
17.10.2014 12:00

L33a55d25i24s32l30a34v 75P14o35l95á58k 7614365595224

Co píšete za blbost? Pražáci přes Brno? Ti snad jezdí přes Č.-Budějovice, těm je Morava ukradená.

0/−1
4.11.2014 11:56

J77a15n 12S30l94o62v20í91k 3609257130818

Současný obchvat Mikulova byl vyprojektován už dávno a stavěl by se tak či tak. Dokonce i v případě, že by R52 už stála, aby se vozidla co nechtějí platit mýtné vyhnula městu. Mimochodem, původní trasa R52 měla vést naprosto jinudy a hranice překonat poblíž Hevlína, čímž by se vyhnula Pálavě a novomlýnským nádržím. Potom byla trasa změněna, tuším kvůli rakouské straně, která hodlala postavit svou dálnici výhradně k Mikulovu.

0/0
16.10.2014 19:27

J84a69n 96S24l36o14v70í85k 3469257510698

to patřilo pod příspěvek pana Blocha.

0/0
16.10.2014 19:29

L27u91k62á30š 19V32a14ň32u44r72a 1845294223143

Hlavně pokud možno mimo chráněná území.

+1/0
16.10.2014 19:22

J97i28ř52í 94H29o69r19á42k 8254876313240

Neberte ministry vážně, ty toho nakecají. Pamatujte "voliči nikdo vám nemůže tolik dát co vám já můžu před volbami slíbit". V sobotu jsou volby do senátu.

+6/0
16.10.2014 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.