Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministerstvo

Dva pruhy nebo čtyři? Nejasnosti okolo výstavby rychlostní silnice vedoucí z Brna do Vídně mají další pokračování. Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila, že spojení mezi hlavním městem Rakouska a jihomoravskou metropolí bude připravovat jako čtyřproudou komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15a51d27i45s78l84a83v 30P73o17l89á52k 7894975685884

Konečně se v Praze probudili?

+1/0
4.11.2014 11:49

O86l54d23ř96i11c28h 83J63a59n93e38č74e46k 8939716423511

Kocourkov.

V rakouských projektech se jasně píše, že se čtyřpruh ZATÍM postaví do Poysbrunnu, zbytek na hranici PROVIZORNĚ v polovičním profilu (tedy dvojpruh) a rozšíření na čtyřpruh v budoucnu v závislosti na výstavbě na české straně. To si kdokoliv může na Asfinagu přečíst (pokud rozumí německy ;-))

+6/0
17.10.2014 11:38

T80o36m25á75š 21T20a36t98í48č42e20k 5830352950148

Nojo, ale než začnou usilovně plánovat, projektovat a stavět čtyřpruh, tak by si asi měli nejprve zajistit, aby nevedl jen k hranicím..., pokud Rakušáci dálicu nechcó, ne? 8-o

0/−4
17.10.2014 11:16

O21l23d54ř49i68c54h 83J85a66n62e84č83e56k 8199826783451

To je pořád ta samá písnička: Rakušani dálnici chtějí a Češi ji s nimi už asi před 5 lety vyjednali. 

V Rakousku za 3 roky bude dálnice do Poysbrunnu - tedy asi 8 km před hranici - zbytek v dvoupruhu, protože Rakušani přeci nebudou dálnici až na hranici stavět, dokud se kocourkovští budou stále jen dohadovat. Ale jakmile se český čtyřpruh bude stavět, Rakušani ten svůj zbytek dostaví. Najděte si to na Asfinagu (=rakouská obdoba ŘSD).

+5/0
17.10.2014 11:44

T57o11m18á71š 53T22a75t43í86č97e61k 5850732790348

Tak to je jiná. Já jsem z toho všeho jaksi vyčetl, že k hranici stavět nechcou (což by u Ekošáků nebyl žádný zázrak).

0/−2
17.10.2014 12:11

O96l33d62ř33i49c31h 72J95a96n49e57č23e35k 8359796893651

Někdy se po té stávající silnici projeďte a uvidíte, že problém je opravdu hlavně na rakouské straně - je to samá vesnice a zatáčka, ve špičkách (denních i týdenních) hodně silný provoz. Takže Rakušani dálnicí řeší hlavně svůj vlastní problém, tranzit je tam pro ně druhořadý.

Naopak na české straně je i ten stávající dvoupruh celkem slušně sjízdný - až na Mikulov žádné obce, jen hromada úrovňových křižovatek se sníženou rychlostí.

+1/0
17.10.2014 20:07

J62o73s35e34f 87T42r67ö10g78l 8159812566316

Přeshraniční tranzit je relativně malý na většině dálničních přechodů. I na páteřní D8 je to sotva 10 000 aut/den, což by samo o sobě nebylo na stavbu čtyřpruhu. Podobně se nepředpokládá víc než 10 000 na budoucí R3 nebo R11. Intenzity za Mikulovem jsou tak poloviční (i když samozřejmě s potenciálem přitáhnout po dostavbě více).

+1/0
17.10.2014 20:36

R98o92m82a60n 86L32i55p58s39k23ý 2839143219

Ano, celkem slušně sjízdný, co se stavu vozovky týče. A pokud tudy projíždíš na nedělní výlet a chceš se v klidu "kochat", je to ideální. Ne však, když jedeš do Rakouska za prací nebo spěcháš na letiště a podobně. Jeden zpomalený kamion, či dokonce traktor nebo kombajn a hned budeš vzývat boha dálnic.

+1/0
17.10.2014 22:35

O32l95d98ř49i18c17h 18J95a33n98e53č10e19k 8909946323701

já vím. ale když se Vám totéž stane o pár kilometrů dál na rakouské straně, tak je to ještě mnohem horší.

+2/0
19.10.2014 23:26

J26i90ř49í 75K49u63c39h74t48a 6568435169327

Když spěchám, tak přece nepojedu přes Mikulov a ucpaný Poysdorf, ale vezmu to na Břeclav a odtamtud na A5. Silnice mnohem lepší a klidnější, žádné zácpy a blokující náklaďáky. Na kulometry to je minimální rozdíl.

0/0
4.11.2014 12:07

M60a51r29e76k 20M71a11r38t96i74n 8489344756920

Aha, ono se blíží druhé kolo senátních voleb (byť kandiduje v jiném obvodu), takže: co jsem řekl, jsem vlastně neřekl a proto říkám, že platí to, co jsem neřekl, i když jsem to vlastně chtěl říct hned napoprvé ;-D

0/0
17.10.2014 8:23

L38u59k77á41š 60B36r68a96n92d64e45j81s 2413685741691

Hmm, koukám profík z ANO se probral a metodou "odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil", dospěl k tomu, že dvě takto velká města si zaslouží čtyřpruh. Bezva, souhlas.. Ale proboha proč rovnou R25,5?!? To je fakt předimenzované.  Když už jsme nesmyslně zrušili R/S 22,5, takže vyjma paskvilů typu S20,75 a R21,5 nemáme úspornější "nedálniční" varianty směrově dělených čtyřpruhů, pak alespoň 24,5/100. Krásná, luxusní, dělená komunikace, plně postačující pro daný účel a ušetřilo by se pěkných pár miliard. Ne každý čtyřpruh musí být dálnice, na to nemáme ani stavebně, ani z hlediska budoucí údržby...

+1/−1
17.10.2014 6:33

P59a73v89e11l 48O11d80r41a79z33i31l 6414289257110

Pravda, de facto stačí, aby se (teoreticky) dalo předjíždět bez čekání na volno v protisměru.

0/−1
17.10.2014 9:01

L50u73k69á10š 24B69r25a82n79d63e62j58s 2633415371391

Jistě, pak by ale stačila i ona S20,75, jenže já si myslím, že mezinárodní rychlostní silnice potřebuje jízdní pruhy alespoň 3,5 metru. A kategorie  S24,5/100 je třeba "Hradubická dálnice" -  pro představu. Luxusní profil, jen už tam dááávno mělo být povoleno 110km/h.

0/0
17.10.2014 9:28

A41l63e37x25a73n44d74r 54K36o78s45t60k37a 8142368776764

Unikátní most. Ano, zajímavé architektonické řešení.. Ale kdy už se proboha ŘSD zajede podívat třeba do Německa? Standartní most 15,20,30,40m,  opakující se prvky.. Jden z důvodů, proč stojí dálnice naprosto zbytečně mnohem víc. Ostatně, Pražské metro je absolutní ukázkou tohoto nesmyslného plýtvání.

+1/0
17.10.2014 0:35

M63a93r18t70i68n 59N98o43v89a20k 2460840527268

Si rikam, volby skoncily a porad ty sliby,, no jasne druhe kolo na senatora.... Nastesti od techto podbnych blbosti ted bude dva roky pokoj

0/0
16.10.2014 21:32

K10a51r92e89l 77S90t98r36ž16a97n25o72v44s33k63ý 1558745365

Jestliže Češi postaví dálnici až na hranici, budou ji využívat jako transitní silnici lidi z Polska, Německa a dál na sever. Rakouské vesnice za hranicí se pak tak zaplní auty, že donutí zodpovědné ke stavbě dálnice i u nich.

+3/−2
16.10.2014 21:31

T83o80m98a46s 29N67o72v13o37t81n82y 3341376688839

Rakušáci ale počítají s dostavbou a čekají pouze na nás. A ti lidi ze seberu jezdí dneska kudy? Po té samé trase, možná pár jich jede po D2 přes Bratislavu, ale to je minimum, je to delší.

+8/0
16.10.2014 22:14

P62a44v19e43l 24O58d86r76a37z87i19l 6554949257740

A musej si koupit slovenskou známku.

+1/−1
17.10.2014 8:44

J78i44ř44í 20Š10v71e26c 6633322345276

přesně tak, čeká se jen na čecháčky... :-D Opět

0/0
17.10.2014 8:48

J73i62ř27í 52K80u70c55h88t81a 6878545219607

Pokud se pokračuje dál na jih, tak je to sice o 50km delší, ale ve špičce při ucpané Vídni to může být za stejnou nebo kratší dobu. A rozhodně pohodlněji.

0/0
4.11.2014 12:11

O77l96d13ř71i57c19h 22J76a87n61e12č48e88k 8269676213451

Co by tam dělali Němci? 8-o (zvlášť když chybí dálnice přes České středohoří, obchvat Prahy a D1 je zoufalá - a to rozhodně není kvůli Rakušanům ;-D)

Rakouské vesnice na B7 jsou plné aut už teď. Jak rakouských každý všední den, tak polských vždy na začátku a konci víkendu. Proto je rakouská dálnice naplánovaná a do 3 let by i měla být hotová (ono postavit dálnici není jen tak ani když jsou peníze i vůle).

Vy jste tam evidentně nikdy nebyl a nemáte páru o čem mluvíte. Hlavně že si můžete rýpnout do Rakušáků, v tomto případě zcela neoprávněně Rv

+3/0
17.10.2014 11:52

R80o85b18e96r83t 33Š59i84m16e48č98e16k 6435851338328

škoda, že se nesejde skupina odborníků, kteří prostě vyhodnotí, jak a kdy se má dálniční síť postavit v rámci celé čr... takhle si každej Lojza lobuje za svůj region a chvíli se staví tam, pak zas támhle...

0/0
16.10.2014 21:10

P83e42t13r 68P54o15l23á22k 1497855116258

To vite, kdyz je v tom zmatek, lepe se krade...

+3/0
16.10.2014 21:14

K14a91r53e86l 76S45t17r68ž13a63n92o72v53s86k51ý 1708225705

Tohle už dávno existuje. Jen věčně nejsou peníze a když už náhodou jsou, staví se tu kousek, támhle kousek.

+4/0
16.10.2014 21:31

P54a74v77e25l 15K83o64l52á90č75e72k 9954564972321

Po celá staletí byly vazby Brna a Vídně zcela přirozené, takže myslím, že dostavět dálniční spojení mezi oběma metropolemi je zcela na místě. Netřeba tady spekulovat o nějakých jiných řešeních.

+7/0
16.10.2014 22:14

T43o79m24a93s 22N38o96v78o64t29n30y 3481396258669

Ono je celkem jasné, co se má postavit a kde... ale každej žabičkář si léčí svoje mindráky a pak to tak vypadá, když se Patrik cpe do všeho, jenom aby dostal všimné od investora, pak škodit jako zázrakem většinou přestává a přesune se na další plánovanou stavbu. K tomu nějaké ty kšeftíky politiků a jsme tam kde jsme.  R52 měla dávno být hotová, než přišli aktivisti a pár maloměšťáků z Mikulova a začala se vymýšlet nesmyslná varianta přes Břeclav.

+6/0
16.10.2014 22:16

K63a52m98i78l 41S35k46r87o85b69a31n34e53k 3407944167161

to jsou plány....ten kalousek snad ty prachy žral, že na nic nebylo

+2/−4
16.10.2014 20:56
Foto

V93l50a19d16a 36V75a10n42e56k 9953226944848

Mohlo být  "na dluh " ?8-o To  Sobotka umí ! ;-)

+3/0
16.10.2014 21:05

S44t35a36n34i22s30l95a77v 66M95a95r91t37i34n 1898136539489

Buďte v klidu, prosím.

Není to jediné ministerstvo, které veřejně prezentuje vlastní blbost.

+4/0
16.10.2014 19:37

A69l23o23i53s 87B15l60a36ž75k98o 1461831393347

Ta cesta je blbost už od začátku, aby vedla souběžně s již existující o pouhých15km vzdálenou a navíc poloprázdnou D2!!!!!!

Jestli si Pražáci chtějí někde něco zkracovat, tak ať začnou plánovat trasu Jihlava - Znojmo a dále přes Hollabrunn do Vídně.

R52 by pak končila přímo ve ZnojměR^

R55 ze Zlína by přes Hodonín dále křižovala D2 u Břeclavi a napojila se po pár kilometrech na existující rakouskou A5 (což by číselně skrze číslice 5 dokonce i odpovídalo;-))

DOKONALE BY SE TAK REALIZOVAL KORIDOR SEVEROJIŽNÍHO TAHU spojujícího Skandinávii, Polsko, Česko a RakouskoR^EU

Ale cpát tu dálnici přes NOVÉ MLÝNY, vy jste blázniX

+8/−17
16.10.2014 19:31

P92e11t34r 95K96u29n28e74š 4197377370

tvrdim na chlup to same, takze souhlasim.R^

0/−6
16.10.2014 20:29

P53a22v24e97l 51K19o38l13á56č52e81k 9704904462311

Vy jste nepochopil, že Rakušané s tahem přes Reintal nepočítají.

+13/0
16.10.2014 20:42

R72o84b53e96r41t 81Š66i71m97e36č10e92k 6155331308938

no tohle se určitě staví kvůli pražákům... to už je obscese skoro jak s cikánama

+5/0
16.10.2014 21:04

J13o84s26e44f 92T46r38ö34g88l 8179802816806

Tohle je samozřejmě logická varianta, která by i odlehčila přetížené D1 v okolí Brna. Zádrhel je na Rakouské straně, kde by musela dálnice přes lužní oblasti, což Rakousko odmítá. Trasa kolem Mikulova je kompromis dohodnutý mezinárodní dohodou. Přechod Dyje přes Nové mlýny je z hlediska dopadu na ŽP logický, nádrž sama je už nenapravitelný ekologický zločin a je lepší vést silnici tudy než přes další lužní oblasti.

+9/0
16.10.2014 21:19

P21a39v43e59l 75K55o42l31á22č95e55k 9854494252701

Přesně tak.

+3/0
16.10.2014 22:18

R51a26d33e78k 36N58o77v84a73k 9114373369560

Ony Nové mlýny samy o sobě jsou ekologický zločin

+2/0
17.10.2014 8:50

O17l33d11ř84i90c86h 95J65a42n38e76č86e72k 8909886703571

Tohle jsem nějak nepochopil. Co je logická varianta? Znojmo nebo Břeclav? Lužní oblasti jsou u Břeclavi, ale pro přetíženou D1 v okolí Brna je myslím celkem jedno, jestli se z Vídně jede přes Mikulov nebo přes Břeclav.

Každopádně když už se jednou na mezinárodní úrovni něco dohodlo a druhá strana se tím řídí, tak by se tím snad mohli řídit i kocourkovští...

+1/0
17.10.2014 12:03

J52o30s66e81f 72T83r11ö54g32l 8429542686576

Logická varianta by byla od Břeclavi, protože navazuje na budoucí R55. Tím by se severojižní tranzit zcela vyhnul Brnu. Nicméně Rakušáci to tudy nechtějí, takže se dohodla pro ŽP přijatelnější varianta R52 přes Nové Mlýny okolo Mikulova, která ale více zatíží D1 okolo Brna.

Myslím, že je na místě přehodnotit rozhodnutí o zešestipruhování D1 u Brna a zařadit tuto stavbu mezi priority.

+1/0
17.10.2014 13:14

O48l29d85ř12i14c72h 53J11a58n37e74č84e82k 8939126493841

dík za objasnění. ano spolu s R55 by tah od Vídně přes Břeclav dával smysl.

ale za dané situace (že žádná dálnice přes Reinthal nebude) naopak R55 poněkud postrádá smysl.

+1/0
17.10.2014 20:03

O85l95d13ř53i84c15h 88J46a43n49e10č40e68k 8549516963831

histrorii dohadování trasování neznám. nicméně že by Rakušani u Reinthalu argumentovali lužními lesy se mi nezdá - tam přeci žádné nejsou (na rakouské straně). z hlediska zásahu do krajiny mi na rakouské straně dokonce trasa kolem Reinthalu přijde méně drastická (v podstatě jen obyčejná pole) než kolem Poysdorfu (vinice).

spíš bych věřil, že se Rakušani báli, že když bude dálnice od Břeclavi, zůstane i nadále spousta dopravy v Poysdorfu.

0/0
17.10.2014 20:27

J89o57s10e70f 86T25r26ö56g92l 8929912966896

Lužní nejsou jen lesy. Doby, kdy se při stavbě D2 kolem Moravy nasypal násep bez ohledu na šíření vody, už jsou minulostí.

+1/0
17.10.2014 20:30

P88e98t15r 46B55á57č64a 8145626235965

Poloprazna D2 ;-D pan se vyzna

+2/0
16.10.2014 21:48

T64o69m33a53s 70N89o82v32o86t97n14y 3541486248989

Meleš totální hlouposti. Nemá ani smysl to poněkolikáté vysvětlovat. Rakušáci mohli mít dávno postaveno (k Mikulovu) ale nejsou blázni aby investovali do dálnice, když se u nás najdou šašci jako ty vytvářející problém tam kde není a vymýšlející trasy přes Břeclav a lužní lesy. Novým mlýnům to nijak neuškodí, tam už silnice je a provoz tam je už teď silný. D2 je nevyhovující a poloprázdná rozhodně není ono by to chtělo taky se pohybovat po venku a nevymýšlet kraviny od PC, že?

+5/0
16.10.2014 22:19

O79l86d95ř90i22c95h 49J53a59n10e34č31e97k 8929426793371

Trasa přes Znojmo by na české straně znamenala postavit přes 100km dálnice. Asi by to byla docela pitomost, když nedaleko vede D1/D2.

Přes Mikulov stačí postavit asi 20km, přes Břeclav by to bývalo bylo ještě méně. Jednou se s Rakouskem dohodla trasa přes Mikulov, tak se to prostě musí postavit přes Mikulov.

Dálnice mezi Vídní a Brnem je potřeba tak jako tak - kvůli spojení směr Polsko.

0/0
17.10.2014 12:00

L43a13d15i26s91l71a85v 13P19o69l19á91k 7844545655314

Co píšete za blbost? Pražáci přes Brno? Ti snad jezdí přes Č.-Budějovice, těm je Morava ukradená.

0/−1
4.11.2014 11:56

J56a76n 76S17l70o11v10í25k 3269727520458

Současný obchvat Mikulova byl vyprojektován už dávno a stavěl by se tak či tak. Dokonce i v případě, že by R52 už stála, aby se vozidla co nechtějí platit mýtné vyhnula městu. Mimochodem, původní trasa R52 měla vést naprosto jinudy a hranice překonat poblíž Hevlína, čímž by se vyhnula Pálavě a novomlýnským nádržím. Potom byla trasa změněna, tuším kvůli rakouské straně, která hodlala postavit svou dálnici výhradně k Mikulovu.

0/0
16.10.2014 19:27

J67a84n 38S54l27o75v20í44k 3189817860248

to patřilo pod příspěvek pana Blocha.

0/0
16.10.2014 19:29

L20u87k13á36š 39V60a73ň55u67r98a 1515254643713

Hlavně pokud možno mimo chráněná území.

+1/0
16.10.2014 19:22

J65i42ř13í 89H10o29r29á49k 8444346403640

Neberte ministry vážně, ty toho nakecají. Pamatujte "voliči nikdo vám nemůže tolik dát co vám já můžu před volbami slíbit". V sobotu jsou volby do senátu.

+6/0
16.10.2014 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.