Diskuze

Polohu hlavního nádraží v Brně smí určit referendum, rozhodl soud

Brňané mohou rozhodnout o poloze hlavního nádraží v referendu. Konstatoval to minulý pátek krajský soud, který tak dal za pravdu Občanské alianci Referendum 2014, která sesbírala v létě jednadvacet tisíc podpisů pod petici za vyhlášení plebiscitu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MF

Neodsunoval bych to a volném místě bych postavil nějaký pěkný hypermakret, hobbymarket a něco s nábytkem, to Brno potřebuje jako sůl!

0 0
možnosti
MV

Osobně si myslím, že referendum na takové odborné téma je hloupost. Toto musí rozhodnout technici dotčených oborů.Tisíce lidí, kteří vůbec nemají ponětí co to obnáší budu promítat do hlasování své laické a naivní představy. Někteří zase v nostalgii budou chtít zachovat něco, co je opravdu neperspektivní, viz velice dobrá argumentace níž od Pavla Koláčka. Rozkopáním současného by se město ocitlo v naprosto šíleném stavu a náklady by dle mého soudu byly vyšší než přesun se všemi výhodami to projektovat podle posledních moderních poznatků a trendů. Vlakem nejezdím, ale odsunutí + vytvoření nového uzlu se mi zdá naprosto logické. Zachování v současné poloze považuji za šílenost, na které se jenom blázni a populisté snaží zalíbit některé skupině voličů. A je mi jedno, kdo vlastní pozemky, takhle se o tom nemůže uvažovat, byť by je vlastnili bývalí potentáti z MMB a jejich fan klub  pijaviček napojených na finanční vemeno magistrátu.

5 2
možnosti
RL

Odborníci se již vyjádřili - obě varianty jsou dobré, každá má své výhody i zápory. Nyní je na obyvatelích Brna (a měli by mít možnost hlasovat i přespolní, kteří nádraží využívají víc, než místní), aby vyjádřili svůj názor a tento by měl být respektován. Nic, co se tvoří pro lidi (od potravin přes elektroniku až po stavby) se neobejde bez jejich účasti. Rozdíl je v tom, že špatné potraviny nebo ošklivý a nevýkonný počítač si prostě nekoupí a to je taky referendum, které by však v tomto případě bylo poněkud opožděné.

1 0
možnosti
TV

Můžete mi prosím rozepsat důvody proč neodsunovat nebo odsunout? Současnou situaci je třeba řešit, ale osobně nevím jak a v případě referenda nevím, kterou variantu podpořit.

1 0
možnosti
PB

Toto je ta zásadní věc - je třeba jasně říci, co je za problém u současného stavu a co musí splňovat Nové nádraží (must/nice to have) Z předložené studie vyplývá: 1)Úzké hrdlo na sever do Židenic v podobě 2 kolejí pro dva směry (Blansko-Č.Třebová a Tišnov-Ždár n.S 2) Malý počet nástupišť - podle studie je třeba min. 12 nástupištních hran na průjezdních kolejích 3) Délka nástupišť pro (mezinárodní) rychíky - alespoň u části nástupišť 600 metrů 4) Komplikovaný jednokolejný průjezd na Vyškov - Ostrava a zaústění do současného nádraží 5) vyřešit budoucí napojení VRT železnice (3 směry: Wien, Ostrava, Praha), nebo aleapoń rezervovat místo 6) Kolize - křížení s nákladním železničním průtahem 7) při zachování tratě v současné stopě výměna všech mostů od Židenic po Heršpice a zvýšení jejich nivelity (výšky nad silnicemi). Další body jako je zázemí pro cestující, nádraží v  oblouku, již není tak kritický.

Více zde, včetně popisu obou varinat - U řeky / Pod Petrovem: http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip

2 0
možnosti
TC

T12o79m30a18s 46C84e75n60e13k

21. 10. 2014 8:49

Výborně! Pojďme už konečně hlasovat. Já jsem pro přesun.

7 5
možnosti
KF

K38a71r11e44l 97F96a59j24t

21. 10. 2014 9:21

Bohužel aktivisti budou dělat vše pro zachování a s tím co je na radnici se obávám, že i z veřejných peněz. Kdokoli se nějakou akcí postaví za odsun, bude napadán, že je placen z peněz těch co na tom vydělají ... jak kdyby to v případě opravy bylo jinak :-/

4 2
možnosti
TK

Jezdim na hlavas kazde den a je to neco otresnyho. Je tam proste na takovy uzel malo mista. V referendu by mozna mela hlasovat cela Jizni Morava, Brnaci jej tak často nepouzivaji. Nicméně at uz se neco deje, soucasny stav je katastrofa. Sem pro presunuti, protoze to je jen o par metru a rekonstrukci a rozsirenim stavajiciho vznikne hrozny paskvil uz ted je to roztahane na nove sady a stejne to nestaci....

5 2
možnosti
PO

Takže vám nebude vadit čekat i desítky minut u nového nádraží, až se vejdete do nějaké šaliny směr civilizace?

2 2
možnosti
PB

Nejlepší řešení by bylo, přemístit nádraží na novou pozici a na starém místě vybudovat park či jinou zeleň, která tam chybí. Developer by šel k šípku.

4 3
možnosti
TN

Kupte si ty pozemky a zbudujte park. Tam či někde vedle. Něco vám v tom brání?

0 0
možnosti
PK

Je smutné, že málokomu dochází, že nejde jen o polohu nádraží ale o celkovou modernizaci železničního uzlu v Brně. A tam jde již také o urbanistické souvislosti. Současný stav kolejišť je jednak špatný a kapacitně nevyhovující ale také směrově nevhodný, viz. Přerovka. Zamyslel se někdo třeba nad tím, že by modernizace železničního uzlu zohlednila třeba vznik více železničních zastávek pro regionální dopravu v rámci nichž by vznikly návazné uzlové body propojující železniční a městskou dopravu v městě samotném? Že možná to správné řešené je takové, které dále umožní vznik i nějaké formy odlehčeného metra v severojižním směru s provázaností na regionální dopravu od Tišnova (pravda tzv. severojižní kolejový diametr už se léta propírá), na jihu až směrem na Pohořelice a ve východo-západním směru od Vyškova k průmyslové zóně na Černovických terasách a dál na západ až po Žebětín. Další věc je, že přestavba hlavního nádraží ve stávající poloze neumožňuje v jednom místě skloubit dopravu regionální a dálkové vysokorychlostní vlaky. Takže pokud budeme brát jako variantu ve stávající poloze tu tzv. Pod Petrovem, tak zde studie počítá s realizací samostatného nádraží pro vysokorychlostní vlaky v podzemí, někde v prostoru Malé Ameriky a Nových Sadů. Kvůli geologii to ovšem znamená zakopat jej cca 25 metrů pod zem, přeložit Svratecký náhon,a trať směrem na Vídeň vést tunelem pod Svratkou a směrem na Prahu pak tunelem pod historickým jádrem, Jiráskovou čtvrtí, Kohoutovicemi a za Žebětínem pod Lipovým vrchem a na Ostravu tunelem u Černovické terasy. Jistě je to realizovatelné ale technicky nesmírně náročné. To neberu v potaz, že pokud by se toto řešilo na etapy, tedy nejdříve přestavba vlastního dnešního hlavního nádraží a poté stavba podzemního VRT nádraží, tak to znamená mít na dlouhé desítky let rozkopané město. O náročnosti přestavovat nádraží za provozu nemluvě. Nebo bude zhlaví v Židenicích a druhé v D. Heršpicích? Takže je to závažné rozhodnutí určit polohu nádraží.

15 0
možnosti
PO

Nechápu tyhle názory, že pro ukojení ziskuchtivých mafianů, napojených na brněnskou politiku, je potřeba překopat dopravu v celém Brně.

A už vůbec nechápu žvásty o "dlouhých desítkách let rozkopaném Brně" - to nemůže nikdo myslet vážně, že by se regionální nádraží v 21. století stavělo desítky let.

0 2
možnosti
JN

Nó, to jsme rádi, sice pět minut po dvanácté, ale přece, že, ehm.....:-/RvRvRv

0 0
možnosti
Foto

Pokud bude rozumné a rychlé spojení ze stávajícího nádraží na nové, tak jsem pro přesunutí. Rozšíření stávajícího si neumím dost dobře představit i když je mezi nádražím a OD Tesco mezera, kterou by šlo asi zastavět. 

Čachry s pozemky, kde má nádraží vyrůst je věc druhá.

4 0
možnosti
MB

Já si hlavně nedokážu představit, jak by vypadala doprava v okolí stávajícího nádraží, kdyby tam probíhalo nějaké rozšíření. To je stavba na léta. Už teď je tam ta doprava během špiček otřesná. Pokud se to bude stavět za Zvonařkou v místě, kde v současnosti nic není, tak to vidím jako veliké plus, že se to prakticky nedotkne dopravy na Úzké, Kolišti atd. A hysterické argumenty o pár stech metrech navíc bych pochopil někde na vesnici o dvou ulicích a deseti domech, ale ne v případě města velikosti Brna. Jinak pozemky... každý pozemek někdo vlastní. Tady zase vznikla šílená hysterie, kdo všechno na tom nevydělá, přitom jde jasně čitelně vyčíst, kdo většinu těch pozemků vlastní. Dráhy, ČSAD a podobně... Ano, pár soukromníků samozřejmě taky.

7 0
možnosti
PB

Bohužel nedávná studie porovnávající obě varianty Nádraží zůstala před veřejnosti spíše skryta. Proto si stále mnoho lidí myslí, že Nádraží v centru je současné nádraží, což je omyl. Nádraží v centru je výstavba nového nádraží v místě dnešní Malé Ameriky, spolu výstavbou druhé podzemní stanici. Proto to označení pod Petrovem. Pak je tu ještě třetí varianta, tedy nedělat nic. Plné znění studie porovnávací obě možné varianty nádraží (U řeky / Pod Petrovem) najdete zde http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/

(ZIP ke stažení má cca 600 MB a hlavní dokument je hned ten první s celkem dobrým popisem obou variant). 

A stálo by za úvahu, dodávám, už začít uvažovat, jak vyřešit přestupní uzel šalin před Hlavním nádražím: rozšíření stávajícího nebo přesun celého uzlu na místo dnešního nádraží?

3 0
možnosti
TN

Pokud bude nádraží pod Petrovem (což je vlastně paskvil o kterém se dříve neuvažovalo), tak šaliny není kam přesunout, protože kolejí na stávajícím nádraží se nezbavíte a barák taky zůstane stát. Takže to bude ještě horší paskvil než když se to přesunu do nové lokality u řeky.

2 1
možnosti