Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli poruše nejezdily vlaky u Brna, 14 cestujících vezl do Vídně autobus

Mezi Hrušovany u Brna a Vranovicemi nejezdily od rána několik hodin vlaky kvůli poruše trakčního vedení. Místo některých vyjely autobusy, dálkové spoje jezdily odklonem přes Olomouc. Cestující se museli smířit se zpožděním a častějšími přestupy. V jednom případě České dráhy vypravily i autobus do Vídně. Provoz byl obnoven v 15 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a87k97u92b 42N96o78v11á28k 7560469732867

Ze nesmyslne odklani spoje mezi mesty... no dejme tomu. Ale ze zenska na infu vi ze uplne zrusi vlak ktery vyjizdi z brna a baba u listku na neho ve stejnou dobu vesele prodava jizdenky i s ujistenim ze nahradni doprava je zajistena, tak to uz je k zamysleni....

+1/−2
16.11.2014 12:44

T42o19m49á63š 27K52n41a12i44f84l 6913730497130

Mala technická... Lístky se neprodávají na konkrétní vlak, ale do cíle... Tak proč by ho neprodavali?

+5/0
16.11.2014 16:23

J69a80k77u29b 89N81o95v51á28k 7220939642827

Protoze kdyz je pruser na trati brno breclav a ja si koupim trasu brno hodonin pres breclav a nikdo nehne ani brvou tak je nekde error...

+1/0
16.11.2014 19:17

J86a79k53u34b 62N66o29v45á91k 7340249932867

A dotaz byl vznesen na konkretni spoj o kterem jsem na jednom nadrazi dostal dvoji informace. Proste jako by vam u pokladny v kine prodali listek a uvadec rekl ze se nehraje...

+1/0
16.11.2014 19:19

M61i98l86o89š 28K38o38l70m72a40n 6946703147502

Kolik vagónů vezlo 14 - čtrnáct cestujících a kolik zaměstnanců drah tuto službu zajišťoval ?  A takových "rentabilních" tratí na dráze jsou stovky. Když napíši, že vidím na přejezdech projíždět vlak, jehož vagóny jsou plné vzduchu, tak se ozve pár těch, kteří jezdí na "režijku" skoro zadarmo, je jich podle posledních informací 100000. Kolik je těch, kteří platí plné jízdné ?

+1/−10
16.11.2014 12:28
Foto

S95t72a20n64i21s95l56a83v 34M88í78č34e64k 3118435765566

Jelikož se jednalo o první vlak do Vídně a jelikož těch 14 lidí bylo pouze do Vídně, nelámal bych si tím hlavu. :-)

+4/0
16.11.2014 12:41

K90a49r54e92l 52M49i89š13k24a 2946972962379

Tenhle jezdí skoro poloprázdný, takže žádná velká komplikace.

0/0
17.11.2014 9:10
Foto

J93i27ř62í 64Š96r23á24m85e54k 3988767929701

Já jsem ten blb, který platí plné jízdné.

+2/0
16.11.2014 13:13

M91í62l67a 67P11i51š84t20ě43l30á64k 7473677263

To nikdo nikomu nebude vyvracet, ale když se k tomu hlásíte...:-)

0/0
16.11.2014 17:33
Foto

J85i40ř40í 29Š96r85á77m35e93k 3598297959641

Ne zrovna hrdě.

0/0
16.11.2014 17:36

B80r44o39n97i37s96l56a95v 22G86a40b79r72y22š 6645604960

Kolikrát jste jel vlakem?

+2/0
16.11.2014 15:14

T96o26m39á95š 37K55n23a79i78f16l 6913650677170

Proc vetejne ukazujes svou hloupost?

+3/−1
16.11.2014 16:24

I47v14o 85P14r75o13c31h36á49z20k30a 4731522984492

v neděli ráno nejezdí ani moc aut ani autobusů lidi jsou většinou doma.

+1/0
16.11.2014 19:10

I34v73o 23P74r96o61c13h66á68z52k87a 4261282584902

V neděli ráno nejezdí nikde moc lidí

+1/0
16.11.2014 19:12

J63o39s54e78f 92T74r86ö18g88l 8579742706756

V tom zpoždění ale bude i nějaká režie ČD (=nikdo nerozhodl a tak se stálo a čekalo). Česká Třebová - Brno - Břeclav jezdí EC za cca 1:36. Česká Třebová - Olomouc se dá jet za 45 minut, do Přerova dalších 15 a do Břeclavi cca 50, suma 2 hodiny i s rezervou. Trasa je sice delší, ale zato rychlejší a ke zpoždění skoro 2 hodiny je proto důvod jinde.

Dispečeři ČD se stále nenaučili používat pravidlo, že při náznaku průšvihu je třeba zavést odklon okamžitě. Čekáním na podrobnosti o sjízdnosti trati se vyrobí zpoždění obvykle podstatně delší. V praxi už toto bylo mnohokrát ověřeno.

+8/−6
16.11.2014 10:57

B28r75o63n13i23s39l54a42v 78G90a69b54r44y46š 6275614860

Když už, tak SŽDC. Řízení provozu už nějaký ten pátek patří pod SŽDC. Je tomu tak od 1. 9. 2011 a jedná se o výpravčí, signalisty, hláskaře etc. Pokud chcete někoho urážet, ověřte si nejdříve fakta.

+11/−1
16.11.2014 11:09

J85o12s77e58f 55T89r29ö72g16l 8739472646336

Já jsem nikoho urážet nechtěl, já jsem jen vyjevil bohaté zkušenosti pravidelného cestovatele, které se tady celkem potvrzují (např. EC174 má v odklonovém Přerově 160 minut navrch, abych nekřivdil, tak EC 78 se blíží ku Praze se snesitelným zpožděním 33 minut, to do Prahy možná ještě stáhne). Vlaky jezdím rád, ale schopnost řešit mimořádnosti obecně ani ČD ani SŽDC zkrátka pořád neumí.

Samozřejmě řízení provozu je v kompetenci SŽDC. Nicméně o tom, zda vlak počká na zpožděý přípoj, zda pojede odklonem nebo zda bude nahražen autobusovou dopravou, sehnat si na ní autobusy apod. si musí rozhodnout dopravce sám, tj. ČD. Taky mají svoje dispečery.

+3/−2
16.11.2014 11:18

J27o32s90e36f 48Č91m87o84l13í88k 9134573848

Však vám nikdo nebrání aby jste toho dispečera šel dělat...Máte možnost nám ukázat jak se to dělat má,určitě pak vše bude jezdit včas :-)

+4/−1
16.11.2014 11:30

J48o83s34e57f 38T68r56ö12g70l 8719912276716

Jak se obsazují dispečerská místa si nechte vyprávět od někoho z ČD/SŽDC. Tam já se nedostanu a i proto tady kveruluju.

Včas to při mimořádnosti samozřejmě nepojede a nikdo to ani nečeká, ale hodina až dvě navíc kvůli rozhodování nebo jiné administrativní překážce jsou zkrátka zbytečné.

+1/−1
16.11.2014 11:36

K85a44r39e16l 64V16e76č54e73ř47a 8623186967346

Není tomu tak.O osudu vlaků,zda se odřeknou či pošlou odklonem,rozhoduje dopravce,čili ČD a jeho dispečeři.Jejich návrhy pak dispečerský aparát SŽDC schvaluje či zamítá(třeba když odklony jedou přes jednokolejné tratě a ty svou kapacitou nestačí):-/

0/0
16.11.2014 17:46

J72a11n 82P23r73i10c70h50y44s48t58a45l 8771188313

Vy si myslite, ze odklonova trasa je prazdna, ze tam zadne pravidelne vlaky nejezdi? Vlaky jedouci odklonem se musi vecpat mezi vlaky pravidelne, takze jim to pochopitelne trva ponekud dele nez kdyz to jede pravidelne EC.

+3/0
16.11.2014 12:17

J55o59s98e18f 75T16r52ö55g95l 8339952796396

Odklonová trasa je v tomto případě zmodernizovaný dvojkolejný koridor. Sice vytížený, ale nikoliv tak, aby se tam pár vlaků navíc nevešlo. Samozřejmě se musí proplést mezi pravidelnou dopravou, ale to zabere max. 10-15 minut, nikoliv hodinu až dvě navrch.

+1/−1
16.11.2014 13:09

P74e46t70r 48N40o43w82a10k 2867582270265

...a proto nepište Přerov-Břeclav 50 minut.

+1/0
16.11.2014 17:13

J11o44s98e90f 56T29r38ö68g33l 8279862636986

Však jsem k tomu také nakonec něco přidal. V dobách, kdy EC zastavovaly jen v Otrokovicích, se povedlo ujet Přerov-Břeclav i pod 50 minut. Tady uvažujeme jízdu bez zastávky, navíc od  té doby byly modernizovány uzly Břeclav i Přerov.

0/0
17.11.2014 1:00

T31o28m30á55š 85K88n76a29i40f75l 6973760197140

Jak hurvinek válku si to představujete...

0/0
16.11.2014 16:25

M43i35c31h67a11e80l 91G74o70t52z 5644498143

14 cestujicich veze autobus do Vidne. Uplne vidim ty cestujici, jak jedou v te modre Karose co netopi, sedi na kozenkovych sedackach, ktere jsou jen do puli zad a ridi to klasicky autobusak s rozeplou kosili a vysadi je u znacky Wien s tim, ze dal uz nepojede, nebot pro technickou, by ho zavrela mistni polizei.

0/−17
16.11.2014 10:34

P67e21t16r 56M58o17t49y19č25k62a 1534111683494

Tyhle vidiny máte často?

Realita je taková, že cestující mají to štěstí, že je pohodlný a vytopený autobus spolehlivě odveze až před terminál, zatímco vlaky - už zase - stojí. :-)

+5/−5
16.11.2014 10:42

B95r69o68n11i23s47l24a93v 43G11a58b84r81y17š 6555564760

Auta stojí mnohem častěji, protože jsou řidiči rozmazlení a nevědí, co chtějí.

+5/−2
16.11.2014 10:44

T90o46m84á19š 18V34r28b48a 1691690942289

"Dálkové spoje jezdí odklonem přes Českou Třebovou" co je to za nesmysl, ty vlaky jedou vždy přes Českou Třebovou. Odklon je přes Olomouc a Přerov, prosím opravte ten nesmysl ;-)

+14/0
16.11.2014 10:27

Z71d77e66ň42k41a 94V15e12s51e50l12á 8889735777140

Taky jsem si říkala, co to je za blbost...

+3/0
16.11.2014 10:32

J96a72n 34W41a62c68l85a61v 7634825407878

No jo, kdysi nás ve škole učili používat mapu. Ony by to zvládly i Google maps nebo mapy.cz, ale to by pan redaktor musel chtít a umět .. Objíždět výpadek na jih od Brna přes Českou Třebovou je fakt góóóól (vlastní;-€).

+1/0
16.11.2014 10:50

Z44d50e62ň53k76a 28V75e70s33e91l52á 8509225507540

I když - u ČD bych se nedivila snad ničemu... ;-D

P. S.: Pro případné rejpaly: vlakem jezdím poměrně často, takže už nějaké zkušenosti s ČD mám... ;-)

0/−4
16.11.2014 10:59

B35r50o44n94i44s39l29a30v 74G44a37b41r58y85š 6255124580

Trochu přeháníte, ne? Zrovna ČD tu technologii mají poměrně propracovanou. A prosím, nepleťte si provozovatele drážní dopravy (ČD, LE, RJ, JHMD) s provozovatelem dráhy (SŽDC, JHMD). Já taky jezdím vlakem dost často, takže jako Vy taky můžu mluvit o jistých zkušenostech. ;-)

+1/0
16.11.2014 11:16

Z10d16e69ň61k88a 95V34e69s96e17l80á 8159305837290

Máte pravdu, na SŽDC pořád nějak zapomínám...

Ale nemůžu zcela souhlasit s tím, že ČD mají technologii poměrně propracovanou - zejména co se komunikace s cestujícími během nejrůznějších mimořádností týká mají co dohánět. Spoustu lidí totiž nenaštve ani tak to samotné zpoždění, jako to, že se nikdo nedozví, co se vlastně stalo a co se bude dít dál...

0/0
16.11.2014 11:30

B22r24o59n21i29s86l94a57v 25G29a86b19r48y85š 6265834180

Jenže za to zase může SŽDC. Vlakvedoucí nebo průvodčí cestujícímu nemůže nic říct, když sám nic neví. A také se to nedozví, pokud mu pracovník SŽDC nezavolá. Pokud by ty informace měl průvodčí k dispozici, okamžitě by je předal.

+3/0
16.11.2014 11:55

Z88d92e50ň15k79a 91V46e53s19e34l47á 8329485247540

Konkrétní příklady:

1) v Brně se nám ještě v nádraží při rozjezdu utrhla lokomotiva. Za jak dlouho myslíte, že jsme se dozvěděli, co se stalo? Za 3/4 hodiny! Nechcete mi snad tvrdit, že je takový problém projít za 15 minut vlak (5 vagonů), když lidi ze SŽDC jsou přímo na místě a okamžitě tak můžou vlakvedoucímu/průvodčímu informaci předat (a zjistit, že se utrhlo spřáhlo, taky nemůže být záležitostí na půl hodiny, ne?)...

2) Mezi Olomoucí a Prostějovem srazil vlak člověka. Co myslíte - dozvěděli jsme se v PV na nádraží, proč naskakuje stále vyšší zpoždění? Ani omylem. A hlášení mají na starosti SŽDC, nebo se pletu?

+3/0
16.11.2014 12:05

B60r18o29n44i35s13l82a70v 15G58a54b41r11y86š 6855834800

Hlášení a vizuální informační systémy mají na starosti taky SŽDC. A o tom právě mluvím. Cestující nadávají nepravým lidem a vůbec nikoho to nezajímá. Průvodčí je už tak stresován vzniklou situací a vážení cestující jim ještě nadávají, což mi nepřijde zrovna košér. Takže ČD za to, že jsou lidi ze SŽDC neschopní, nemůžou.

Přál bych Vám vidět celý ten provoz z pohledu dispečera nebo vlakvedoucího. Ta dráha vážně není taková sranda, jak si myslíte. Tím je samozřejmě nechci omlouvat, ale nadávkami se taky nic nevyřeší.

+1/0
16.11.2014 12:12

Z32d72e26ň36k43a 23V41e31s23e67l19á 8629575347750

Ale já vím, že dráhy nejsou žádná sranda (a nikde taky ani nepíšu opak) a ani nikomu nenadávám (vím, že průvodčí jsou ti poslední, co za něco můžou). Jenom píšu, že vlakem jezdím často a už jsem taky ledacos zažila a že zkrátka komunikace s cestujícími je často na bodě nula (ať už se jedná o situaci, kdy člověk sedí ve vlaku a něco se stane, nebo čeká na nádraží).

Zásadní problém vidím nejen v tom, že ČD i SŽDC jsou firmy, kde vládne docela solidní b**del, ale především v tom, že na jízdence i na vagonech je logo ČD a obecně jsou kompetence ČD a SŽDC pro běžného cestujícího naprosto nepřehledné. Takže si poměrně logicky stěžují u/na toho, kdo nosí logo dopravce.

0/0
16.11.2014 13:19

P14e41t57r 40F66r80a57n14c 9167321448568

On taky dispecer od CD je schopen nepodat zadnou informaci pripadne podanou informaci behem 10 minut 4x zmenit. Potom jaksi neni co hlasit pripadne hlasite a menite a jste za trotla.

Dispecer od CD je ten, kdo musi urcit kudy soupravy pojedou, urcit pripadny odklon. On je ten, kdo zna kdy maji cety (strojvedouci a vlakvedouci) konec smeny (strojvedouci muze byt na trati na vykonu urcity pocet hodin) a kam maji poznani. Atd.

Takze odealni je, pokud didpecer od CD a SZDC spolupracuji na urcite vysi. Jinak to dopada bidne.

0/0
16.11.2014 15:06

M34a60r44i65e 33M50a65l10u75š97k28o27v93á 2869238213

Já myslím, že řízení provozu selhává. Vybavuje se mi cesta, kdy někde u Přelouče vlak zabil člověka. Skoro hodinu jsme stáli v Pardubicích, než se vyjednala odklonová cesta přes Chlumec nad Cidlinou do Prahy. Ještě, než jsme vyjeli, byl provoz přes Přelouč obnoven, my jsme jeli odklonem, protože, jak řekla vlakvedoucí: "už to bylo domluvené a storno odklonu a návrat na původní trasu by trval déle, než ta jízda okolo".

+1/0
16.11.2014 15:57

M45i72l18a56n 33M77a36j69e39r55č26í98k 1730670194136

Zrovna obdoba Vašeho 1. příběhu se mi stala cca před 5-ti až 6-ti lety v Přerově při cestě z Prahy na východ Moravy - náš vlak měl již při zastavování v uvedené stanici znatelné problémy s brzdami a tyto se projevili i při nezdařeném odjezdu - cca po 15ti minutách následného stání a mého sledování, jak se většina vlakového i staničního personálu přítomná u toho vlaku vesele mezi sebou baví, tak jsem se rozhodl z vlaku vystoupit (věděl jsem, že plánovaný přípoj v Hranicích na Moravě nestíhám + již jsem měl z tabel ve stanici najitý přímí osobák do mého cíle) a zároveň jsem tam ten uvedený veškerý viditelně se flákající se personál doslova seřval na celé nádraží! Do pár minut bylo mimořádné staniční hlášení s odůvodněním zpoždění toho vlaku.

Když jsem jel několik let na to D1 expresem z Prahy do Brna, tak před Kolínem měl závadu na brzdách předposledního vagónu - ještě před zastavením vlakový personál "palubním" rozhlasem oznámil s omluvou skutečnost o mimořádném zastavení v Kolíně. Tam strojvedoucí s pomocí cca 2 dalších pracovníků (asi z depa Kolín) během max. 15-ti minut dokázaly závadu (asi provizorně) spravit a vlak pokračoval dál.

= KDYŽ JE DŮVOD ZPOŽDĚNÍ PŘÍMO NA TOM URČITÉM VLAKU NEVIDÍM JEDINÝ ROZUMNÝ DŮVOD, ABY O INFORMOVÁNÍ CESTUJÍCÍCH O TÉTO SKUTEČNOSTI ROZHODOVAL STANIČNÍ PERSONÁL (DNES ZAMĚSTNANCI SŽDC) - TO JE DLE MNE PRÁCE VLAKOVÉHO PERSONÁLU (= ZAMĚSTANCŮ DOPRAVCE, AŤ JE TO ČD, RJ, LE ČI KDOKOLIV JINÝ) A KDYŽ NEMAJÍ (TŘEBA JEN MOMENTÁLNĚ FUNKČNÍ) "PALUBNÍ" ROZHLAS, TAK TU INFORMACI MAJÍ PODAT OSOBNĚ!

Něco jiného je, když zpoždění způsobuje mimořádnost na trati před vlakem - tam prvotně musí být provozovatelem dráhy (SŽDC) informován vlakový personál!

+1/0
16.11.2014 22:29

Z97d66e16ň70k78a 11V85e21s90e34l10á 8159225407450

Ne každý má věk a povahu na to jít případné nicnedělající lidi seřvat... Lidi z prvního vagonu, který taky musel zůstat ve stanici, informace evidentně měli, vzhledem tomu, že se museli přesunout do zbylých vagonů. Problém byl ale fakt v tom, že zbylé asi 4 vagony nevěděly dlouho vůbec nic. (Rychlíky na trase, které se to týkalo, si o "palubních" rozhlasech můžou nechat leda tak zdát...) Upřímně - mně je skutečně jedno, KDO (jestli někdo od ČD nebo SŽDC) mi informaci, proč nejedeme, řekne, ale hlavní je, když mi ji NĚKDO řekne v nějakém rozumném časovém odstupu a ne až poté, co nás navíc odtáhnou (odstaví) k jinému nástupišti... (Mimochodem - další vlak jel až za 2 hodiny, takže na výběr, jak jinak se dostat do cíle, jsme zrovna neměli...)

Ale když se v tom vyznáte, tak byste mi mohl dát odpověď: stalo se nám, že v úseku Ivanovice n. Hané - Nezamyslice musela být zavedena NAD tuším kvůli poruše zabezpečení někde před Nezam.. Dotklo se to vlaků z Brna na Olomouc i na Bohumín - cestující z obou vlaků jsme zůstali trčet právě v Ivanovicích. Kdo z personálu tam podle Vás měl být, aby cestujícím řekl, že autobusy budou přijíždět postupně a všechny pojedou jenom do Nezam., kde jsou připravené náhradní soupravy? To, kdo nás má informovat, zřejmě nevěděl nikdo (ani z ČD, ani ze SŽDC), protože tam nikde NIKDO nebyl a mlčel i rozhlas...

0/0
16.11.2014 23:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.