Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli poruše nejezdily vlaky u Brna, 14 cestujících vezl do Vídně autobus

Mezi Hrušovany u Brna a Vranovicemi nejezdily od rána několik hodin vlaky kvůli poruše trakčního vedení. Místo některých vyjely autobusy, dálkové spoje jezdily odklonem přes Olomouc. Cestující se museli smířit se zpožděním a častějšími přestupy. V jednom případě České dráhy vypravily i autobus do Vídně. Provoz byl obnoven v 15 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a89k14u70b 89N18o46v81á45k 7130609862667

Ze nesmyslne odklani spoje mezi mesty... no dejme tomu. Ale ze zenska na infu vi ze uplne zrusi vlak ktery vyjizdi z brna a baba u listku na neho ve stejnou dobu vesele prodava jizdenky i s ujistenim ze nahradni doprava je zajistena, tak to uz je k zamysleni....

+1/−2
16.11.2014 12:44

T81o90m65á93š 42K77n20a11i92f11l 6603930447670

Mala technická... Lístky se neprodávají na konkrétní vlak, ale do cíle... Tak proč by ho neprodavali?

+5/0
16.11.2014 16:23

J97a29k13u12b 58N83o50v60á39k 7790159412467

Protoze kdyz je pruser na trati brno breclav a ja si koupim trasu brno hodonin pres breclav a nikdo nehne ani brvou tak je nekde error...

+1/0
16.11.2014 19:17

J90a27k55u88b 39N14o69v78á18k 7880599292237

A dotaz byl vznesen na konkretni spoj o kterem jsem na jednom nadrazi dostal dvoji informace. Proste jako by vam u pokladny v kine prodali listek a uvadec rekl ze se nehraje...

+1/0
16.11.2014 19:19

M73i30l11o55š 45K72o70l15m44a33n 6616623107572

Kolik vagónů vezlo 14 - čtrnáct cestujících a kolik zaměstnanců drah tuto službu zajišťoval ?  A takových "rentabilních" tratí na dráze jsou stovky. Když napíši, že vidím na přejezdech projíždět vlak, jehož vagóny jsou plné vzduchu, tak se ozve pár těch, kteří jezdí na "režijku" skoro zadarmo, je jich podle posledních informací 100000. Kolik je těch, kteří platí plné jízdné ?

+1/−10
16.11.2014 12:28
Foto

S86t76a59n29i13s24l31a31v 71M87í40č81e85k 3548185775156

Jelikož se jednalo o první vlak do Vídně a jelikož těch 14 lidí bylo pouze do Vídně, nelámal bych si tím hlavu. :-)

+4/0
16.11.2014 12:41

K39a80r57e37l 14M87i68š74k70a 2186832382279

Tenhle jezdí skoro poloprázdný, takže žádná velká komplikace.

0/0
17.11.2014 9:10
Foto

J96i11ř62í 54Š50r75á92m66e38k 3578357429481

Já jsem ten blb, který platí plné jízdné.

+2/0
16.11.2014 13:13

M25í10l37a 93P64i74š62t74ě33l57á22k 7883227153

To nikdo nikomu nebude vyvracet, ale když se k tomu hlásíte...:-)

0/0
16.11.2014 17:33
Foto

J51i44ř73í 96Š33r30á18m43e89k 3158917879791

Ne zrovna hrdě.

0/0
16.11.2014 17:36
Foto

B29r79o96n42i42s37l76a92v 13G10a18b42r60y80š 2142189881

Kolikrát jste jel vlakem?

+2/0
16.11.2014 15:14

T57o12m16á12š 95K43n17a49i90f52l 6423320227570

Proc vetejne ukazujes svou hloupost?

+3/−1
16.11.2014 16:24

I74v83o 76P29r42o95c80h29á85z22k95a 4191832924912

v neděli ráno nejezdí ani moc aut ani autobusů lidi jsou většinou doma.

+1/0
16.11.2014 19:10

I25v41o 60P40r82o13c95h53á71z78k87a 4531982194252

V neděli ráno nejezdí nikde moc lidí

+1/0
16.11.2014 19:12

J28o28s28e32f 87T98r63ö98g84l 8329752606926

V tom zpoždění ale bude i nějaká režie ČD (=nikdo nerozhodl a tak se stálo a čekalo). Česká Třebová - Brno - Břeclav jezdí EC za cca 1:36. Česká Třebová - Olomouc se dá jet za 45 minut, do Přerova dalších 15 a do Břeclavi cca 50, suma 2 hodiny i s rezervou. Trasa je sice delší, ale zato rychlejší a ke zpoždění skoro 2 hodiny je proto důvod jinde.

Dispečeři ČD se stále nenaučili používat pravidlo, že při náznaku průšvihu je třeba zavést odklon okamžitě. Čekáním na podrobnosti o sjízdnosti trati se vyrobí zpoždění obvykle podstatně delší. V praxi už toto bylo mnohokrát ověřeno.

+8/−6
16.11.2014 10:57
Foto

B32r18o13n27i75s88l59a68v 39G35a67b85r94y94š 2322299321

Když už, tak SŽDC. Řízení provozu už nějaký ten pátek patří pod SŽDC. Je tomu tak od 1. 9. 2011 a jedná se o výpravčí, signalisty, hláskaře etc. Pokud chcete někoho urážet, ověřte si nejdříve fakta.

+11/−1
16.11.2014 11:09

J79o61s11e66f 89T18r19ö29g92l 8169922646986

Já jsem nikoho urážet nechtěl, já jsem jen vyjevil bohaté zkušenosti pravidelného cestovatele, které se tady celkem potvrzují (např. EC174 má v odklonovém Přerově 160 minut navrch, abych nekřivdil, tak EC 78 se blíží ku Praze se snesitelným zpožděním 33 minut, to do Prahy možná ještě stáhne). Vlaky jezdím rád, ale schopnost řešit mimořádnosti obecně ani ČD ani SŽDC zkrátka pořád neumí.

Samozřejmě řízení provozu je v kompetenci SŽDC. Nicméně o tom, zda vlak počká na zpožděý přípoj, zda pojede odklonem nebo zda bude nahražen autobusovou dopravou, sehnat si na ní autobusy apod. si musí rozhodnout dopravce sám, tj. ČD. Taky mají svoje dispečery.

+3/−2
16.11.2014 11:18

J47o60s93e92f 36Č94m89o38l84í68k 9834573428

Však vám nikdo nebrání aby jste toho dispečera šel dělat...Máte možnost nám ukázat jak se to dělat má,určitě pak vše bude jezdit včas :-)

+4/−1
16.11.2014 11:30

J32o32s98e67f 75T83r47ö83g64l 8859522826126

Jak se obsazují dispečerská místa si nechte vyprávět od někoho z ČD/SŽDC. Tam já se nedostanu a i proto tady kveruluju.

Včas to při mimořádnosti samozřejmě nepojede a nikdo to ani nečeká, ale hodina až dvě navíc kvůli rozhodování nebo jiné administrativní překážce jsou zkrátka zbytečné.

+1/−1
16.11.2014 11:36

K25a95r34e21l 88V22e18č45e42ř41a 8893146667476

Není tomu tak.O osudu vlaků,zda se odřeknou či pošlou odklonem,rozhoduje dopravce,čili ČD a jeho dispečeři.Jejich návrhy pak dispečerský aparát SŽDC schvaluje či zamítá(třeba když odklony jedou přes jednokolejné tratě a ty svou kapacitou nestačí):-/

0/0
16.11.2014 17:46

J59a48n 32P29r77i43c90h49y42s45t55a32l 8371778563

Vy si myslite, ze odklonova trasa je prazdna, ze tam zadne pravidelne vlaky nejezdi? Vlaky jedouci odklonem se musi vecpat mezi vlaky pravidelne, takze jim to pochopitelne trva ponekud dele nez kdyz to jede pravidelne EC.

+3/0
16.11.2014 12:17

J63o57s78e95f 11T83r11ö25g75l 8339502266526

Odklonová trasa je v tomto případě zmodernizovaný dvojkolejný koridor. Sice vytížený, ale nikoliv tak, aby se tam pár vlaků navíc nevešlo. Samozřejmě se musí proplést mezi pravidelnou dopravou, ale to zabere max. 10-15 minut, nikoliv hodinu až dvě navrch.

+1/−1
16.11.2014 13:09

P27e64t60r 17N37o60w28a16k 2317942120495

...a proto nepište Přerov-Břeclav 50 minut.

+1/0
16.11.2014 17:13

J66o68s73e96f 42T41r58ö59g65l 8469392166136

Však jsem k tomu také nakonec něco přidal. V dobách, kdy EC zastavovaly jen v Otrokovicích, se povedlo ujet Přerov-Břeclav i pod 50 minut. Tady uvažujeme jízdu bez zastávky, navíc od  té doby byly modernizovány uzly Břeclav i Přerov.

0/0
17.11.2014 1:00

T51o71m36á96š 16K76n59a77i39f41l 6153830377250

Jak hurvinek válku si to představujete...

0/0
16.11.2014 16:25

M16i82c54h23a89e19l 31G14o50t68z 5664258663

14 cestujicich veze autobus do Vidne. Uplne vidim ty cestujici, jak jedou v te modre Karose co netopi, sedi na kozenkovych sedackach, ktere jsou jen do puli zad a ridi to klasicky autobusak s rozeplou kosili a vysadi je u znacky Wien s tim, ze dal uz nepojede, nebot pro technickou, by ho zavrela mistni polizei.

0/−17
16.11.2014 10:34

P14e85t45r 24M23o88t80y40č54k51a 1554521643694

Tyhle vidiny máte často?

Realita je taková, že cestující mají to štěstí, že je pohodlný a vytopený autobus spolehlivě odveze až před terminál, zatímco vlaky - už zase - stojí. :-)

+5/−5
16.11.2014 10:42
Foto

B44r82o41n57i90s59l86a44v 68G56a25b34r65y44š 2842559681

Auta stojí mnohem častěji, protože jsou řidiči rozmazlení a nevědí, co chtějí.

+5/−2
16.11.2014 10:44

T91o29m40á45š 64V50r60b74a 1391850692629

"Dálkové spoje jezdí odklonem přes Českou Třebovou" co je to za nesmysl, ty vlaky jedou vždy přes Českou Třebovou. Odklon je přes Olomouc a Přerov, prosím opravte ten nesmysl ;-)

+14/0
16.11.2014 10:27

Z27d83e78ň17k77a 72V23e89s80e31l56á 8209885617790

Taky jsem si říkala, co to je za blbost...

+3/0
16.11.2014 10:32

J78a37n 43W21a47c34l20a20v 7874245197688

No jo, kdysi nás ve škole učili používat mapu. Ony by to zvládly i Google maps nebo mapy.cz, ale to by pan redaktor musel chtít a umět .. Objíždět výpadek na jih od Brna přes Českou Třebovou je fakt góóóól (vlastní;-€).

+1/0
16.11.2014 10:50

Z53d54e87ň37k42a 12V65e61s77e51l21á 8749625627980

I když - u ČD bych se nedivila snad ničemu... ;-D

P. S.: Pro případné rejpaly: vlakem jezdím poměrně často, takže už nějaké zkušenosti s ČD mám... ;-)

0/−4
16.11.2014 10:59
Foto

B58r13o67n60i65s36l17a48v 37G14a74b59r74y12š 2742199631

Trochu přeháníte, ne? Zrovna ČD tu technologii mají poměrně propracovanou. A prosím, nepleťte si provozovatele drážní dopravy (ČD, LE, RJ, JHMD) s provozovatelem dráhy (SŽDC, JHMD). Já taky jezdím vlakem dost často, takže jako Vy taky můžu mluvit o jistých zkušenostech. ;-)

+1/0
16.11.2014 11:16

Z32d83e85ň57k78a 65V94e42s46e50l14á 8269735437620

Máte pravdu, na SŽDC pořád nějak zapomínám...

Ale nemůžu zcela souhlasit s tím, že ČD mají technologii poměrně propracovanou - zejména co se komunikace s cestujícími během nejrůznějších mimořádností týká mají co dohánět. Spoustu lidí totiž nenaštve ani tak to samotné zpoždění, jako to, že se nikdo nedozví, co se vlastně stalo a co se bude dít dál...

0/0
16.11.2014 11:30
Foto

B43r66o59n53i60s17l69a41v 48G79a38b62r39y36š 2552969541

Jenže za to zase může SŽDC. Vlakvedoucí nebo průvodčí cestujícímu nemůže nic říct, když sám nic neví. A také se to nedozví, pokud mu pracovník SŽDC nezavolá. Pokud by ty informace měl průvodčí k dispozici, okamžitě by je předal.

+3/0
16.11.2014 11:55

Z67d35e27ň83k96a 14V26e66s27e55l49á 8619725857920

Konkrétní příklady:

1) v Brně se nám ještě v nádraží při rozjezdu utrhla lokomotiva. Za jak dlouho myslíte, že jsme se dozvěděli, co se stalo? Za 3/4 hodiny! Nechcete mi snad tvrdit, že je takový problém projít za 15 minut vlak (5 vagonů), když lidi ze SŽDC jsou přímo na místě a okamžitě tak můžou vlakvedoucímu/průvodčímu informaci předat (a zjistit, že se utrhlo spřáhlo, taky nemůže být záležitostí na půl hodiny, ne?)...

2) Mezi Olomoucí a Prostějovem srazil vlak člověka. Co myslíte - dozvěděli jsme se v PV na nádraží, proč naskakuje stále vyšší zpoždění? Ani omylem. A hlášení mají na starosti SŽDC, nebo se pletu?

+3/0
16.11.2014 12:05
Foto

B47r25o15n23i94s15l76a24v 52G55a32b27r51y19š 2962869781

Hlášení a vizuální informační systémy mají na starosti taky SŽDC. A o tom právě mluvím. Cestující nadávají nepravým lidem a vůbec nikoho to nezajímá. Průvodčí je už tak stresován vzniklou situací a vážení cestující jim ještě nadávají, což mi nepřijde zrovna košér. Takže ČD za to, že jsou lidi ze SŽDC neschopní, nemůžou.

Přál bych Vám vidět celý ten provoz z pohledu dispečera nebo vlakvedoucího. Ta dráha vážně není taková sranda, jak si myslíte. Tím je samozřejmě nechci omlouvat, ale nadávkami se taky nic nevyřeší.

+1/0
16.11.2014 12:12

Z25d85e42ň76k39a 46V76e49s13e14l98á 8449825487110

Ale já vím, že dráhy nejsou žádná sranda (a nikde taky ani nepíšu opak) a ani nikomu nenadávám (vím, že průvodčí jsou ti poslední, co za něco můžou). Jenom píšu, že vlakem jezdím často a už jsem taky ledacos zažila a že zkrátka komunikace s cestujícími je často na bodě nula (ať už se jedná o situaci, kdy člověk sedí ve vlaku a něco se stane, nebo čeká na nádraží).

Zásadní problém vidím nejen v tom, že ČD i SŽDC jsou firmy, kde vládne docela solidní b**del, ale především v tom, že na jízdence i na vagonech je logo ČD a obecně jsou kompetence ČD a SŽDC pro běžného cestujícího naprosto nepřehledné. Takže si poměrně logicky stěžují u/na toho, kdo nosí logo dopravce.

0/0
16.11.2014 13:19

P63e33t48r 44F30r78a81n11c 9217121988418

On taky dispecer od CD je schopen nepodat zadnou informaci pripadne podanou informaci behem 10 minut 4x zmenit. Potom jaksi neni co hlasit pripadne hlasite a menite a jste za trotla.

Dispecer od CD je ten, kdo musi urcit kudy soupravy pojedou, urcit pripadny odklon. On je ten, kdo zna kdy maji cety (strojvedouci a vlakvedouci) konec smeny (strojvedouci muze byt na trati na vykonu urcity pocet hodin) a kam maji poznani. Atd.

Takze odealni je, pokud didpecer od CD a SZDC spolupracuji na urcite vysi. Jinak to dopada bidne.

0/0
16.11.2014 15:06

M86a16r38i86e 12M68a16l84u42š49k25o97v22á 2109248603

Já myslím, že řízení provozu selhává. Vybavuje se mi cesta, kdy někde u Přelouče vlak zabil člověka. Skoro hodinu jsme stáli v Pardubicích, než se vyjednala odklonová cesta přes Chlumec nad Cidlinou do Prahy. Ještě, než jsme vyjeli, byl provoz přes Přelouč obnoven, my jsme jeli odklonem, protože, jak řekla vlakvedoucí: "už to bylo domluvené a storno odklonu a návrat na původní trasu by trval déle, než ta jízda okolo".

+1/0
16.11.2014 15:57

M31i38l23a88n 32M82a82j30e40r24č85í66k 1220860104886

Zrovna obdoba Vašeho 1. příběhu se mi stala cca před 5-ti až 6-ti lety v Přerově při cestě z Prahy na východ Moravy - náš vlak měl již při zastavování v uvedené stanici znatelné problémy s brzdami a tyto se projevili i při nezdařeném odjezdu - cca po 15ti minutách následného stání a mého sledování, jak se většina vlakového i staničního personálu přítomná u toho vlaku vesele mezi sebou baví, tak jsem se rozhodl z vlaku vystoupit (věděl jsem, že plánovaný přípoj v Hranicích na Moravě nestíhám + již jsem měl z tabel ve stanici najitý přímí osobák do mého cíle) a zároveň jsem tam ten uvedený veškerý viditelně se flákající se personál doslova seřval na celé nádraží! Do pár minut bylo mimořádné staniční hlášení s odůvodněním zpoždění toho vlaku.

Když jsem jel několik let na to D1 expresem z Prahy do Brna, tak před Kolínem měl závadu na brzdách předposledního vagónu - ještě před zastavením vlakový personál "palubním" rozhlasem oznámil s omluvou skutečnost o mimořádném zastavení v Kolíně. Tam strojvedoucí s pomocí cca 2 dalších pracovníků (asi z depa Kolín) během max. 15-ti minut dokázaly závadu (asi provizorně) spravit a vlak pokračoval dál.

= KDYŽ JE DŮVOD ZPOŽDĚNÍ PŘÍMO NA TOM URČITÉM VLAKU NEVIDÍM JEDINÝ ROZUMNÝ DŮVOD, ABY O INFORMOVÁNÍ CESTUJÍCÍCH O TÉTO SKUTEČNOSTI ROZHODOVAL STANIČNÍ PERSONÁL (DNES ZAMĚSTNANCI SŽDC) - TO JE DLE MNE PRÁCE VLAKOVÉHO PERSONÁLU (= ZAMĚSTANCŮ DOPRAVCE, AŤ JE TO ČD, RJ, LE ČI KDOKOLIV JINÝ) A KDYŽ NEMAJÍ (TŘEBA JEN MOMENTÁLNĚ FUNKČNÍ) "PALUBNÍ" ROZHLAS, TAK TU INFORMACI MAJÍ PODAT OSOBNĚ!

Něco jiného je, když zpoždění způsobuje mimořádnost na trati před vlakem - tam prvotně musí být provozovatelem dráhy (SŽDC) informován vlakový personál!

+1/0
16.11.2014 22:29

Z33d18e88ň46k43a 96V24e11s43e32l13á 8509335347820

Ne každý má věk a povahu na to jít případné nicnedělající lidi seřvat... Lidi z prvního vagonu, který taky musel zůstat ve stanici, informace evidentně měli, vzhledem tomu, že se museli přesunout do zbylých vagonů. Problém byl ale fakt v tom, že zbylé asi 4 vagony nevěděly dlouho vůbec nic. (Rychlíky na trase, které se to týkalo, si o "palubních" rozhlasech můžou nechat leda tak zdát...) Upřímně - mně je skutečně jedno, KDO (jestli někdo od ČD nebo SŽDC) mi informaci, proč nejedeme, řekne, ale hlavní je, když mi ji NĚKDO řekne v nějakém rozumném časovém odstupu a ne až poté, co nás navíc odtáhnou (odstaví) k jinému nástupišti... (Mimochodem - další vlak jel až za 2 hodiny, takže na výběr, jak jinak se dostat do cíle, jsme zrovna neměli...)

Ale když se v tom vyznáte, tak byste mi mohl dát odpověď: stalo se nám, že v úseku Ivanovice n. Hané - Nezamyslice musela být zavedena NAD tuším kvůli poruše zabezpečení někde před Nezam.. Dotklo se to vlaků z Brna na Olomouc i na Bohumín - cestující z obou vlaků jsme zůstali trčet právě v Ivanovicích. Kdo z personálu tam podle Vás měl být, aby cestujícím řekl, že autobusy budou přijíždět postupně a všechny pojedou jenom do Nezam., kde jsou připravené náhradní soupravy? To, kdo nás má informovat, zřejmě nevěděl nikdo (ani z ČD, ani ze SŽDC), protože tam nikde NIKDO nebyl a mlčel i rozhlas...

0/0
16.11.2014 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.