Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli poruše nejezdily vlaky u Brna, 14 cestujících vezl do Vídně autobus

Mezi Hrušovany u Brna a Vranovicemi nejezdily od rána několik hodin vlaky kvůli poruše trakčního vedení. Místo některých vyjely autobusy, dálkové spoje jezdily odklonem přes Olomouc. Cestující se museli smířit se zpožděním a častějšími přestupy. V jednom případě České dráhy vypravily i autobus do Vídně. Provoz byl obnoven v 15 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a16k62u90b 17N26o39v38á12k 7310729902487

Ze nesmyslne odklani spoje mezi mesty... no dejme tomu. Ale ze zenska na infu vi ze uplne zrusi vlak ktery vyjizdi z brna a baba u listku na neho ve stejnou dobu vesele prodava jizdenky i s ujistenim ze nahradni doprava je zajistena, tak to uz je k zamysleni....

+1/−2
16.11.2014 12:44

T49o12m38á27š 18K77n37a16i94f14l 6183610837800

Mala technická... Lístky se neprodávají na konkrétní vlak, ale do cíle... Tak proč by ho neprodavali?

+5/0
16.11.2014 16:23

J69a39k63u48b 89N36o67v77á59k 7590149192147

Protoze kdyz je pruser na trati brno breclav a ja si koupim trasu brno hodonin pres breclav a nikdo nehne ani brvou tak je nekde error...

+1/0
16.11.2014 19:17

J19a18k67u96b 57N16o37v48á17k 7420499862937

A dotaz byl vznesen na konkretni spoj o kterem jsem na jednom nadrazi dostal dvoji informace. Proste jako by vam u pokladny v kine prodali listek a uvadec rekl ze se nehraje...

+1/0
16.11.2014 19:19

M15i91l76o12š 53K38o32l45m68a97n 6476813827642

Kolik vagónů vezlo 14 - čtrnáct cestujících a kolik zaměstnanců drah tuto službu zajišťoval ?  A takových "rentabilních" tratí na dráze jsou stovky. Když napíši, že vidím na přejezdech projíždět vlak, jehož vagóny jsou plné vzduchu, tak se ozve pár těch, kteří jezdí na "režijku" skoro zadarmo, je jich podle posledních informací 100000. Kolik je těch, kteří platí plné jízdné ?

+1/−10
16.11.2014 12:28
Foto

S79t70a52n78i23s97l73a28v 96M37í17č60e54k 3558425625966

Jelikož se jednalo o první vlak do Vídně a jelikož těch 14 lidí bylo pouze do Vídně, nelámal bych si tím hlavu. :-)

+4/0
16.11.2014 12:41

K24a61r95e30l 74M11i57š15k74a 2856682492209

Tenhle jezdí skoro poloprázdný, takže žádná velká komplikace.

0/0
17.11.2014 9:10
Foto

J29i24ř74í 51Š57r76á64m62e36k 3878297859941

Já jsem ten blb, který platí plné jízdné.

+2/0
16.11.2014 13:13

M48í93l92a 83P75i13š16t10ě33l29á86k 7433147683

To nikdo nikomu nebude vyvracet, ale když se k tomu hlásíte...:-)

0/0
16.11.2014 17:33
Foto

J94i72ř47í 22Š14r77á86m17e91k 3858137979641

Ne zrovna hrdě.

0/0
16.11.2014 17:36
Foto

B96r44o87n73i75s44l79a61v 62G22a90b19r65y43š 2192959931

Kolikrát jste jel vlakem?

+2/0
16.11.2014 15:14

T87o18m52á18š 69K88n87a74i25f17l 6173410117170

Proc vetejne ukazujes svou hloupost?

+3/−1
16.11.2014 16:24

I76v47o 18P65r44o55c20h97á34z17k41a 4601552124482

v neděli ráno nejezdí ani moc aut ani autobusů lidi jsou většinou doma.

+1/0
16.11.2014 19:10

I77v21o 97P97r94o55c56h37á54z98k97a 4601362724302

V neděli ráno nejezdí nikde moc lidí

+1/0
16.11.2014 19:12

J60o15s21e41f 27T34r52ö60g47l 8769192276116

V tom zpoždění ale bude i nějaká režie ČD (=nikdo nerozhodl a tak se stálo a čekalo). Česká Třebová - Brno - Břeclav jezdí EC za cca 1:36. Česká Třebová - Olomouc se dá jet za 45 minut, do Přerova dalších 15 a do Břeclavi cca 50, suma 2 hodiny i s rezervou. Trasa je sice delší, ale zato rychlejší a ke zpoždění skoro 2 hodiny je proto důvod jinde.

Dispečeři ČD se stále nenaučili používat pravidlo, že při náznaku průšvihu je třeba zavést odklon okamžitě. Čekáním na podrobnosti o sjízdnosti trati se vyrobí zpoždění obvykle podstatně delší. V praxi už toto bylo mnohokrát ověřeno.

+8/−6
16.11.2014 10:57
Foto

B37r38o42n71i75s72l38a30v 13G18a84b31r90y79š 2212459561

Když už, tak SŽDC. Řízení provozu už nějaký ten pátek patří pod SŽDC. Je tomu tak od 1. 9. 2011 a jedná se o výpravčí, signalisty, hláskaře etc. Pokud chcete někoho urážet, ověřte si nejdříve fakta.

+11/−1
16.11.2014 11:09

J59o71s61e85f 80T55r44ö70g30l 8199342596596

Já jsem nikoho urážet nechtěl, já jsem jen vyjevil bohaté zkušenosti pravidelného cestovatele, které se tady celkem potvrzují (např. EC174 má v odklonovém Přerově 160 minut navrch, abych nekřivdil, tak EC 78 se blíží ku Praze se snesitelným zpožděním 33 minut, to do Prahy možná ještě stáhne). Vlaky jezdím rád, ale schopnost řešit mimořádnosti obecně ani ČD ani SŽDC zkrátka pořád neumí.

Samozřejmě řízení provozu je v kompetenci SŽDC. Nicméně o tom, zda vlak počká na zpožděý přípoj, zda pojede odklonem nebo zda bude nahražen autobusovou dopravou, sehnat si na ní autobusy apod. si musí rozhodnout dopravce sám, tj. ČD. Taky mají svoje dispečery.

+3/−2
16.11.2014 11:18

J30o85s37e54f 10Č25m66o36l83í63k 9434983578

Však vám nikdo nebrání aby jste toho dispečera šel dělat...Máte možnost nám ukázat jak se to dělat má,určitě pak vše bude jezdit včas :-)

+4/−1
16.11.2014 11:30

J95o35s20e35f 54T41r25ö90g26l 8469652246566

Jak se obsazují dispečerská místa si nechte vyprávět od někoho z ČD/SŽDC. Tam já se nedostanu a i proto tady kveruluju.

Včas to při mimořádnosti samozřejmě nepojede a nikdo to ani nečeká, ale hodina až dvě navíc kvůli rozhodování nebo jiné administrativní překážce jsou zkrátka zbytečné.

+1/−1
16.11.2014 11:36

K96a11r55e62l 14V69e52č87e98ř92a 8453796947786

Není tomu tak.O osudu vlaků,zda se odřeknou či pošlou odklonem,rozhoduje dopravce,čili ČD a jeho dispečeři.Jejich návrhy pak dispečerský aparát SŽDC schvaluje či zamítá(třeba když odklony jedou přes jednokolejné tratě a ty svou kapacitou nestačí):-/

0/0
16.11.2014 17:46

J30a75n 18P28r85i32c59h18y59s93t64a92l 8441688143

Vy si myslite, ze odklonova trasa je prazdna, ze tam zadne pravidelne vlaky nejezdi? Vlaky jedouci odklonem se musi vecpat mezi vlaky pravidelne, takze jim to pochopitelne trva ponekud dele nez kdyz to jede pravidelne EC.

+3/0
16.11.2014 12:17

J48o71s40e53f 42T68r34ö37g10l 8389382146186

Odklonová trasa je v tomto případě zmodernizovaný dvojkolejný koridor. Sice vytížený, ale nikoliv tak, aby se tam pár vlaků navíc nevešlo. Samozřejmě se musí proplést mezi pravidelnou dopravou, ale to zabere max. 10-15 minut, nikoliv hodinu až dvě navrch.

+1/−1
16.11.2014 13:09

P36e26t88r 73N45o46w70a50k 2387472370335

...a proto nepište Přerov-Břeclav 50 minut.

+1/0
16.11.2014 17:13

J32o88s50e60f 97T20r35ö83g82l 8599312156366

Však jsem k tomu také nakonec něco přidal. V dobách, kdy EC zastavovaly jen v Otrokovicích, se povedlo ujet Přerov-Břeclav i pod 50 minut. Tady uvažujeme jízdu bez zastávky, navíc od  té doby byly modernizovány uzly Břeclav i Přerov.

0/0
17.11.2014 1:00

T62o19m94á47š 18K88n57a28i51f81l 6423150897570

Jak hurvinek válku si to představujete...

0/0
16.11.2014 16:25

M97i96c63h20a33e13l 29G19o79t83z 5764118283

14 cestujicich veze autobus do Vidne. Uplne vidim ty cestujici, jak jedou v te modre Karose co netopi, sedi na kozenkovych sedackach, ktere jsou jen do puli zad a ridi to klasicky autobusak s rozeplou kosili a vysadi je u znacky Wien s tim, ze dal uz nepojede, nebot pro technickou, by ho zavrela mistni polizei.

0/−17
16.11.2014 10:34

P13e30t34r 75M94o83t47y82č36k74a 1124301583794

Tyhle vidiny máte často?

Realita je taková, že cestující mají to štěstí, že je pohodlný a vytopený autobus spolehlivě odveze až před terminál, zatímco vlaky - už zase - stojí. :-)

+5/−5
16.11.2014 10:42
Foto

B15r80o17n17i55s17l61a37v 85G29a49b97r11y16š 2522399211

Auta stojí mnohem častěji, protože jsou řidiči rozmazlení a nevědí, co chtějí.

+5/−2
16.11.2014 10:44

T70o16m69á53š 96V26r15b47a 1301520742719

"Dálkové spoje jezdí odklonem přes Českou Třebovou" co je to za nesmysl, ty vlaky jedou vždy přes Českou Třebovou. Odklon je přes Olomouc a Přerov, prosím opravte ten nesmysl ;-)

+14/0
16.11.2014 10:27

Z32d60e89ň73k33a 24V37e72s75e31l93á 8659745437140

Taky jsem si říkala, co to je za blbost...

+3/0
16.11.2014 10:32

J36a96n 81W40a39c95l63a41v 7234885357178

No jo, kdysi nás ve škole učili používat mapu. Ony by to zvládly i Google maps nebo mapy.cz, ale to by pan redaktor musel chtít a umět .. Objíždět výpadek na jih od Brna přes Českou Třebovou je fakt góóóól (vlastní;-€).

+1/0
16.11.2014 10:50

Z63d12e69ň34k64a 86V65e63s68e59l33á 8779915247660

I když - u ČD bych se nedivila snad ničemu... ;-D

P. S.: Pro případné rejpaly: vlakem jezdím poměrně často, takže už nějaké zkušenosti s ČD mám... ;-)

0/−4
16.11.2014 10:59
Foto

B44r48o22n13i78s62l22a77v 49G47a21b44r74y68š 2292759841

Trochu přeháníte, ne? Zrovna ČD tu technologii mají poměrně propracovanou. A prosím, nepleťte si provozovatele drážní dopravy (ČD, LE, RJ, JHMD) s provozovatelem dráhy (SŽDC, JHMD). Já taky jezdím vlakem dost často, takže jako Vy taky můžu mluvit o jistých zkušenostech. ;-)

+1/0
16.11.2014 11:16

Z97d16e73ň70k16a 95V38e78s19e79l45á 8769735137480

Máte pravdu, na SŽDC pořád nějak zapomínám...

Ale nemůžu zcela souhlasit s tím, že ČD mají technologii poměrně propracovanou - zejména co se komunikace s cestujícími během nejrůznějších mimořádností týká mají co dohánět. Spoustu lidí totiž nenaštve ani tak to samotné zpoždění, jako to, že se nikdo nedozví, co se vlastně stalo a co se bude dít dál...

0/0
16.11.2014 11:30
Foto

B25r38o28n91i11s84l55a53v 51G33a29b85r53y51š 2892949481

Jenže za to zase může SŽDC. Vlakvedoucí nebo průvodčí cestujícímu nemůže nic říct, když sám nic neví. A také se to nedozví, pokud mu pracovník SŽDC nezavolá. Pokud by ty informace měl průvodčí k dispozici, okamžitě by je předal.

+3/0
16.11.2014 11:55

Z82d47e79ň84k50a 95V38e51s82e33l68á 8829765117750

Konkrétní příklady:

1) v Brně se nám ještě v nádraží při rozjezdu utrhla lokomotiva. Za jak dlouho myslíte, že jsme se dozvěděli, co se stalo? Za 3/4 hodiny! Nechcete mi snad tvrdit, že je takový problém projít za 15 minut vlak (5 vagonů), když lidi ze SŽDC jsou přímo na místě a okamžitě tak můžou vlakvedoucímu/průvodčímu informaci předat (a zjistit, že se utrhlo spřáhlo, taky nemůže být záležitostí na půl hodiny, ne?)...

2) Mezi Olomoucí a Prostějovem srazil vlak člověka. Co myslíte - dozvěděli jsme se v PV na nádraží, proč naskakuje stále vyšší zpoždění? Ani omylem. A hlášení mají na starosti SŽDC, nebo se pletu?

+3/0
16.11.2014 12:05
Foto

B44r71o29n45i49s36l74a10v 51G61a31b46r85y20š 2842379281

Hlášení a vizuální informační systémy mají na starosti taky SŽDC. A o tom právě mluvím. Cestující nadávají nepravým lidem a vůbec nikoho to nezajímá. Průvodčí je už tak stresován vzniklou situací a vážení cestující jim ještě nadávají, což mi nepřijde zrovna košér. Takže ČD za to, že jsou lidi ze SŽDC neschopní, nemůžou.

Přál bych Vám vidět celý ten provoz z pohledu dispečera nebo vlakvedoucího. Ta dráha vážně není taková sranda, jak si myslíte. Tím je samozřejmě nechci omlouvat, ale nadávkami se taky nic nevyřeší.

+1/0
16.11.2014 12:12

Z84d95e92ň35k33a 62V73e42s89e49l27á 8609865707730

Ale já vím, že dráhy nejsou žádná sranda (a nikde taky ani nepíšu opak) a ani nikomu nenadávám (vím, že průvodčí jsou ti poslední, co za něco můžou). Jenom píšu, že vlakem jezdím často a už jsem taky ledacos zažila a že zkrátka komunikace s cestujícími je často na bodě nula (ať už se jedná o situaci, kdy člověk sedí ve vlaku a něco se stane, nebo čeká na nádraží).

Zásadní problém vidím nejen v tom, že ČD i SŽDC jsou firmy, kde vládne docela solidní b**del, ale především v tom, že na jízdence i na vagonech je logo ČD a obecně jsou kompetence ČD a SŽDC pro běžného cestujícího naprosto nepřehledné. Takže si poměrně logicky stěžují u/na toho, kdo nosí logo dopravce.

0/0
16.11.2014 13:19

P32e52t51r 80F31r54a54n22c 9177471388328

On taky dispecer od CD je schopen nepodat zadnou informaci pripadne podanou informaci behem 10 minut 4x zmenit. Potom jaksi neni co hlasit pripadne hlasite a menite a jste za trotla.

Dispecer od CD je ten, kdo musi urcit kudy soupravy pojedou, urcit pripadny odklon. On je ten, kdo zna kdy maji cety (strojvedouci a vlakvedouci) konec smeny (strojvedouci muze byt na trati na vykonu urcity pocet hodin) a kam maji poznani. Atd.

Takze odealni je, pokud didpecer od CD a SZDC spolupracuji na urcite vysi. Jinak to dopada bidne.

0/0
16.11.2014 15:06

M28a58r51i41e 97M94a50l96u80š17k49o20v18á 2559128583

Já myslím, že řízení provozu selhává. Vybavuje se mi cesta, kdy někde u Přelouče vlak zabil člověka. Skoro hodinu jsme stáli v Pardubicích, než se vyjednala odklonová cesta přes Chlumec nad Cidlinou do Prahy. Ještě, než jsme vyjeli, byl provoz přes Přelouč obnoven, my jsme jeli odklonem, protože, jak řekla vlakvedoucí: "už to bylo domluvené a storno odklonu a návrat na původní trasu by trval déle, než ta jízda okolo".

+1/0
16.11.2014 15:57

M85i57l48a63n 90M57a24j42e67r13č16í73k 1390820844876

Zrovna obdoba Vašeho 1. příběhu se mi stala cca před 5-ti až 6-ti lety v Přerově při cestě z Prahy na východ Moravy - náš vlak měl již při zastavování v uvedené stanici znatelné problémy s brzdami a tyto se projevili i při nezdařeném odjezdu - cca po 15ti minutách následného stání a mého sledování, jak se většina vlakového i staničního personálu přítomná u toho vlaku vesele mezi sebou baví, tak jsem se rozhodl z vlaku vystoupit (věděl jsem, že plánovaný přípoj v Hranicích na Moravě nestíhám + již jsem měl z tabel ve stanici najitý přímí osobák do mého cíle) a zároveň jsem tam ten uvedený veškerý viditelně se flákající se personál doslova seřval na celé nádraží! Do pár minut bylo mimořádné staniční hlášení s odůvodněním zpoždění toho vlaku.

Když jsem jel několik let na to D1 expresem z Prahy do Brna, tak před Kolínem měl závadu na brzdách předposledního vagónu - ještě před zastavením vlakový personál "palubním" rozhlasem oznámil s omluvou skutečnost o mimořádném zastavení v Kolíně. Tam strojvedoucí s pomocí cca 2 dalších pracovníků (asi z depa Kolín) během max. 15-ti minut dokázaly závadu (asi provizorně) spravit a vlak pokračoval dál.

= KDYŽ JE DŮVOD ZPOŽDĚNÍ PŘÍMO NA TOM URČITÉM VLAKU NEVIDÍM JEDINÝ ROZUMNÝ DŮVOD, ABY O INFORMOVÁNÍ CESTUJÍCÍCH O TÉTO SKUTEČNOSTI ROZHODOVAL STANIČNÍ PERSONÁL (DNES ZAMĚSTNANCI SŽDC) - TO JE DLE MNE PRÁCE VLAKOVÉHO PERSONÁLU (= ZAMĚSTANCŮ DOPRAVCE, AŤ JE TO ČD, RJ, LE ČI KDOKOLIV JINÝ) A KDYŽ NEMAJÍ (TŘEBA JEN MOMENTÁLNĚ FUNKČNÍ) "PALUBNÍ" ROZHLAS, TAK TU INFORMACI MAJÍ PODAT OSOBNĚ!

Něco jiného je, když zpoždění způsobuje mimořádnost na trati před vlakem - tam prvotně musí být provozovatelem dráhy (SŽDC) informován vlakový personál!

+1/0
16.11.2014 22:29

Z93d40e55ň82k48a 17V28e64s46e73l92á 8259135407710

Ne každý má věk a povahu na to jít případné nicnedělající lidi seřvat... Lidi z prvního vagonu, který taky musel zůstat ve stanici, informace evidentně měli, vzhledem tomu, že se museli přesunout do zbylých vagonů. Problém byl ale fakt v tom, že zbylé asi 4 vagony nevěděly dlouho vůbec nic. (Rychlíky na trase, které se to týkalo, si o "palubních" rozhlasech můžou nechat leda tak zdát...) Upřímně - mně je skutečně jedno, KDO (jestli někdo od ČD nebo SŽDC) mi informaci, proč nejedeme, řekne, ale hlavní je, když mi ji NĚKDO řekne v nějakém rozumném časovém odstupu a ne až poté, co nás navíc odtáhnou (odstaví) k jinému nástupišti... (Mimochodem - další vlak jel až za 2 hodiny, takže na výběr, jak jinak se dostat do cíle, jsme zrovna neměli...)

Ale když se v tom vyznáte, tak byste mi mohl dát odpověď: stalo se nám, že v úseku Ivanovice n. Hané - Nezamyslice musela být zavedena NAD tuším kvůli poruše zabezpečení někde před Nezam.. Dotklo se to vlaků z Brna na Olomouc i na Bohumín - cestující z obou vlaků jsme zůstali trčet právě v Ivanovicích. Kdo z personálu tam podle Vás měl být, aby cestujícím řekl, že autobusy budou přijíždět postupně a všechny pojedou jenom do Nezam., kde jsou připravené náhradní soupravy? To, kdo nás má informovat, zřejmě nevěděl nikdo (ani z ČD, ani ze SŽDC), protože tam nikde NIKDO nebyl a mlčel i rozhlas...

0/0
16.11.2014 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.