Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Primátoři Brna. Jeden vydržel pár hodin, jiný vedl město osm let

Petr Vokřál se stal v úterý desátým primátorem Brna po roce 1989. Jak bývalí první muži a žena největšího moravského města hodnotí svoje působení a kam se Brno za poslední čtvrtstoletí podle nich posunulo? MF DNES připravila velký přehled jeho předchůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16a16v61e30l 83O61d50r75a49z92i70l 6614709297270

Podle "odesácké bandy" (berte prosím jako vtip) Brno stojí a padá s polohou nádraží. No teda.8-o

+1/0
27.11.2014 10:23

M17a96r10t64i72n 22N16o75v62o21t98n70ý 3486146221144

Autor knihy Luděk Navara se době okupace a následné totality věnuje dlouhodobě (např. Příběhy železné opony). Před pár dny byl například v Mikulově slavnostně otevřen památník Brána ke svobodě, na paměť obětem železné opony:

http://branakesvobode.cz/

0/0
27.11.2014 8:59

M20a16r28t92i60n 48N90o37v46o91t53n92ý 3466316341124

Tento příspěvek patří pod článek o Bryksovi:

http://kultura.idnes.cz/recenze-na-uteku-02v-/literatura.aspx?c=A141126_143344_literatura_ts

0/0
27.11.2014 10:25

P58a12v84e74l 98M95o28r19a18v16e96c 3562709542738

V článku udělený titul "Onderka - budovatel" není moc velká Onderkova zásluha. Ale spíše zásluha EU, z níž všude tekly dotace proudem.

K Onderkovi by spíše seděl titul "Onderka - buran"..:-/

+5/−1
26.11.2014 21:43
Foto

J22a38n 92A98d22a65m17e22c 5955897808710

Který blb to psal? Nádraží se má posouvat o 300 m, ne o 1 000 m! To je sakra rozdíl!

+3/−4
26.11.2014 19:46

R21o73b25e48r26t 29M54o77t12k81a 4866117609135

To bude o něco dál než 300 metrů. Tisíc to není, ale já bych to odhadl tak 600 - 700 metrů.

+3/0
26.11.2014 20:15
Foto

O42n27d61ř51e72j 27P37u84c56z45o74k 9757609889302

A tady vznikají ty fámy. Změřte si to na třeba na mapy.cz - je to nějakých 800-900 metrů. Nádraží se má přesunout až k dnešnímu Dolnímu/Rosickému nádraží. Hezké mapy (a uvedení vzdálenosti 800 metrů) naleznete třeba i na oficiální stránce zde: http://www.nadraziureky.cz/o-projektu/

Vážně si myslíte, že by někdo protestoval kvůli posunu 300 metrů? Kdo je tedy blbem?

+4/−4
26.11.2014 21:28

M19a85r62t42i87n 15R23o27h34o34v45s96k39ý 6357955183486

Nechápu jak je možné, že se z naprosto odborné otázky vhodnosti nebo nevhodnosti přesunu nádraží stala politicko-aktivistická záležitost. Někteří se po zádech boje proti přesunu dostali až k pozici náměstka primátora. Chápu že většina obyvatel Brna vnímá negativně majetkové vztahy k pozemkům v takzvaném budoucím Jižním centru a některé události s ním spojené. Podle mne ale není správné a moudré do této negativistické nálady automaticky zahrnovat i možnou odsunutou polohu nádraží. Podotýkám, že zatím jediné, co aktivisté Brňanům vybojovali, je odporné, zanedbané a pro další rozvoj nepříliš vhodné nádraží v centru a reálnou vyhlídku na to, že se velmi dlouho nic nezmění.

+2/−5
27.11.2014 11:28
Foto

O30n19d83ř30e20j 44P86u48c54z59o31k 9527309879442

Víte, oni ti lidé to nádraží totiž využívají. A nemluvím pouze o Brňácích, ale i mimobrněnských, kteří si dokonce opakovaně stěžují, že by v případném referendu (jehož ne/kvality já nehodnotím) hlasovat nemohli a přitom nádraží používají častěji než Brňáci. Ona to pak totiž není jen odporná otázka, ale otázka každodenního využívání tisíci neodborníky a nepolitiky, kteří prostě chtějí přijet do Brna a pohodlnou MHD (každý totiž není volič ODS s autem) se přesunout do práce/školy...

PS: Vím, že v médiích se často objevují oni "aktivisté" (viz nové referendum), ale ona ta otázka je řešena opravdu i opozičně z odborné otázky. Zkuste někdy přijít na debaty na brněnské architektonické fakulty, či veřejná projednávání polohy nádraží. Pokud by nebyla odborná, těžko by teď ministerstvo dopravy pracovalo se dvěma variantami.

PSS: Zanedbanost současného nádraží (stejně jako výmluvy o přesunu šaliny na Plotní, či rozvoji Jižního Centra atd.) jsou důvody zástupné. Kdyby byla bývalá koalice co z toho, tak je současné nádraží (přednádražní prostor, galerie Myšina...) již dávno v opravě. Výmluvy na přesun, které závisí především na ministerstvu dopravy a vládních rozhodnutích o VRT, jsou nesmyslné a snaží se nás donutit k myšlení, že jedinou alternativou hezkého a nového nádraží je přesun. Což není. Vyčkejme tedy na rozhodnutí ministerstva dopravy (prý 2016) a pak si stěžujte na aktivisty (kteří se však jen snaží v tomto případě o lepší dostupnost IDS JMK)...

+3/0
27.11.2014 12:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.