Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrum Brna by se mohlo otevřít cyklistům. Policisté jsou proti

Do teď se každý cyklista musel pěší zóně v centru Brna vyhnout obloukem. Nebo alespoň z kola slézt a vést si je vedle sebe. Zákaz ježdění na kole přes centrum platí už více než čtvrt století. To se ale s novým vedením města velmi pravděpodobně změní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D26a62g30m39a50r 22S11i97t59a36ř11o81v97á 4228457788170

Já tento návrh vítám a doufám, že projde. Věřím, že Brno je na tuto změnu už připraveno.

Moje zkušenost z ročního pobytu v Grazu, které je velikostně i uspořádáním srovnatelné s Brnem. Hlavní náměstí s navazující obchodní třídou je zastávka několika tramvajových linek, prostor pro pěší i cyklisty. Za celou dobu jsem nezaznamenala, že by byl někde problém a přijde mi to jako skvělý příklad, potvrzený osobní zkušeností (chodila jsem pěšky i jezdila na kole), že to fungovat může. Človek ale musí pamatovat na to, kdo v tom prostoru má před kým "přednost" a na koho je třeba brát ohledy. Na vzájemné toleranci to celé stojí a padá...

0/0
9.12.2014 9:16

J85a18n 30F53i66a50l23a 7954617355719

Policie k tomuto dává pouze doporučení, které není třeba akceptovat.

0/0
9.12.2014 8:18

L44i33b37o77r 81F30o98l12t80ý95n79e97k 2806985717524

Já bych souhlasil s policií, ale v okamžiku, kdy po Masaryčce jezdí dokonce tramvaje, je to celé špatně :(

0/0
9.12.2014 7:25

J32i62ř57í 88E21u36l32e94r 5468989526586

Nejvyšší čas začít reálně uvažovat po podzemním průtahu přes centrum. Ale po tyjátru s nádražím se toho dočkají naši potomci snad už počátkem roku 2 100.

0/0
2.12.2014 9:54

P17a42v87e85l 38O62d35r98a32z10i77l 6224429977200

Je to samozřejmě logické. Tedy jak snaha pustit cyklisty do centra, tak výmluvy policajtů. Ti by nejraději jen stáli a kasírovali. Cyklisté do centra patří už jenom proto, že zabírají oproti chodcům minimum místa navíc a je to další motivace k výměně auta za kolo - já bych na kole na úřad nejel, protože vím, že tam nikde nemůžu kolo nechat, na rozdíl od auta.

Na druhou stranu samozřejmě odsuzuji postižené cyklisty, kteří nechápou smysl pěší zóny a prohánějí se tam vysokou rychlosti, ti by měli být pokutováni za nebezpečnou jízdu.

+2/0
1.12.2014 11:17

R16o20m49a54n 94K96o89n43e14č46n60ý 4184118423

At pekne jezdi,ale ja jim uhybat nebudu,a kdyz do me najede tak ho z toho kola zhodim a je to

0/−2
30.11.2014 12:07

P41a81v76e49l 90O72d62r90a21z52i45l 6454539107620

Jo, proč ne. V centru mohou chodci a cyklisté bez potíží koexistovat, vyjma osob rozumu mdlého na obou stranách.

+3/0
1.12.2014 11:02
Foto

P78e75t77r 38F21o87u35l59d 1979635231266

Že by i zdejší buranský magistrát konečně vstoupil do Evropy? Neuvěřím, dokud to nenastane. Mentálně zpožděných kloťáků je tam pořád jako much. Volbami se na jejich etážích nic nezměnilo. Nakonec stejně jako v těchle diskuzích. To, co je ve světě normality, je ve zdejší bolševické gubernii scifi a nedovzdělaní troolvé to ještě podporují. Lítostivý odkaz na ODS a ČSSD je už na uzavřené oddělení. Pamatuji dobu, kdy v Brně byly personálem slovně (někdy dokonce fyzicky - noha pod kolečkem, nebo protitlak směrem ven na chodník) napadány i matky, které chtěly vjet s kočárem do obchodu. Totální pakárna. Zahraničním hostů absolutně nevysvětlitelné. Z ostudy kabát celých 24 let. Blbákov. 8-o

+3/−1
29.11.2014 12:52

V98o82j49t76a 54P34r65o89s27e10c72k51y 6348570245979

jezdim na kole ale toto je totalni hovadina EUVR^

+3/−4
28.11.2014 22:55

P96a18v58e53l 89O79d34r70a82z78i88l 6534169327780

Proč?

0/0
1.12.2014 11:17

P85a77v56e62l 17K71a74m89e21n86í19k 3444777132360

Cyklisti tam jezdit nemůžou, auta ano - jde jen o prachy.

+3/−3
28.11.2014 22:02

J14a63n 72L36a61p88e15š 5685350299

...to jsem zvědavej,co nás všechno za těhle amáterů ještě čeká..to se brno bude ještě divit a vzpomínat na vlády ods a čssd,to bude parodie...

+4/−3
28.11.2014 18:31

L58u77k93a75s 44N21e83m94e31c 7869720772934

Ano, vzpominat budeme ... jak kradli a jeste u toho mlaskali ...

+6/−3
28.11.2014 19:46

T17o36m31a28s 46N65o80v45o55t66n56y 3741356808789

zato teď to bude ráj na zemi a všechno průhledné. Přitom ten z brno na kole už se třepe na dotace na cyklonesmysly. Akorát se peníze přelijou na druhou stranu.

+6/−2
28.11.2014 20:15

P69a89v79e18l 30M43o58r92a80v23e76c 3742359492568

Prosím, můžete mi vysvětlit jak "ten z brno na kole" bude pobírat dotace?

A prosím srovnejte to s Mackovou chatou, Onderkovou služební limuzínou /kterou jezdil do práce na vzdálenost pár set metrů), vlastnictvím Jižního centra politiky z ODS a ČSSD,..

Já za tunel veřejných rozpočtů považuji to druhé, a vy?

0/0
30.11.2014 8:52

R62o35m68a65n 10L39i70p67s13k54ý 2829123209

Nějaký Antošík říká: „Cyklostezky tam kompletně protínají celé centrum. Navíc mají široké chodníky, z nichž je část pro chodce a část pro cyklisty..." A jak by to asi chtěl ten chytrolín, "jenž ve Vídni jednu dobu žil", realizovat na Masarykově a Svoboďáku? Já jsem taky "jednu dobu žil" ve Vídni, v Linzi, Grazi nebo v Bonnu a nyní v Rosenheimu, ale srovnávat nesrovnatelné by mě ani nenapadlo. Když pominu zásadní architektonické rozdíly, je tady ještě obrovský rozdíl v chování cyklistů u nás a "tam" ( stejně jako u řidičů), kdy má chodec vždy přednost!

A další nesmysl: "Chtěli bychom to vyřešit jednoduše. Kam teď můžou auta, budou moci i cyklisti."  Dobrá tedy, cyklisti, co zásobují tamní provozovny (a jen v určené hodiny), Taxikola, kola České pošty, sanitní kola... a kola rezidentů s povolením magistrátu. Aby to tedy bylo spravedlivé.

+11/−5
28.11.2014 17:08

T47o11m18a40s 15N34o40v16o63t56n59y 3571436508149

Přesně tak, budete od zdejších hollanovců umínusován za pravdu ;-)

Ten vídeňský argument je taky zcela mimo, v samotném centru jsou pěší zóny v naprosto nezbytném minimu (Graben, Kohlmarkt) jinak se dá prakticky všude vjet autem čili i na kole. Ale samostatné cyklonesmysly tam nemají v samotném centru (což by odpovídalo zhruba centru Brna). Stezky začínají až okolo Ringu a dál od centra, takže cykloaktivisti lžou, když argumentují centrem Vídně. V Brně by se to dalo přirovnat asi k tomu, že kolem Koliště, Husovy, Nádraží by byla samostatná stezka podobně jako okolo vídeňského centra. Takže by aktivisti, pokud chtějí srovnávat Vídeň, měli říct, že vlastně ve Vídni je dáno více prostoru všem druhům dopravy v samotném centru a ne tupě preferovat jednu (nejmenší) skupinku dopravy - cyklisty.

+8/−2
28.11.2014 20:19

P69a89v54e95l 98O50d92r48a66z24i77l 6394299227150

Čím máte větší vztek, tím mám větší radost. Opravdu už bylo načase ten radniční a magistrátní Augiášův chlív vypláchnout.

+1/0
1.12.2014 11:18

P75e59t56r 81B43á22č67a 8445306245255

Uz je to tady, amateri ve vedeni mesta zacinaji uradovat.

Pitomost uplna ;-€;-O

+3/−5
28.11.2014 17:02

P19a97v78e18l 18M66o88r65a96v22e98c 3862129692538

Jasně, přece si sem importovat móresy ze Západu (kde to funguje normálně) nikdy nebudeme.

+4/−4
28.11.2014 18:01

T62o51m25a36s 94N21o93v58o80t10n10y 3601176918129

Na západě ovšem tupě nikdo neomezuje jiné druhy dopravy jako brněnští zelení šašci. Kup si lístek a zajeď si do Vídně do samotného centra se podívat a pak tu argumentuj

+3/−1
28.11.2014 20:21

P55a34v80e82l 40M93o68r57a16v21e50c 3622249912758

Já ve Vídni byl tolikrát..;-)

Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty;-)

+1/−1
28.11.2014 21:01

P72a53v22e88l 58K25o28l92á29č13e25k 9494964182171

"Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty."

Problém je, že v pěší zóně se korzuje pěšky.  Je jasné, že pokud je ulice málo obsazená pěšími, jde to i na kole v pohodě ale jak chcete jet komfortně a bezpečně vzhledem k chodcům na kole v přecpané ulici? Rychlost pohodové chůze a rychlost pohodového tempa na kole aniž musíte začít balancovat řídítky, je rozdílná. A v tom je ten problém. Já osobně bych si připadal v přecpané ulici chodci jsa na kole, jako prudič.

+2/−1
28.11.2014 22:55

P15a81v73e94l 66M73o15r29a38v58e92c 3922199252538

Fajn, tak ať někdo vybuduje "malý městký cyklistický okruh". Nebo mi poradí jak se na kole rychle dostat z České na hlavák.

+1/0
29.11.2014 8:44

P58a78v65e14l 36K56o48l27á42č85e36k 9414614782241

Urbanistické rozdíly mezi Brnem a Vídní jsou v něčem značné, v něčem paradoxně malé. Vlastní historické jádro Vídně je co do velikosti a prostorové propustnosti velmi podobné tomu brněnskému, jen je o něco větší. Coby častý návštěvník  Vídně, jsem si opravdu nevšiml, že by tam cyklisté na kole jezdili. Naopak, Vídeň má velmi rozsáhlý vlastní hradební okruh, který je pro kombinovanou dopravu prostorově velmi komfortní a také cyklisty hojně využíván. Vídeň je s výjimkou okresů pod Wienerwaldem prakticky  placka a má rozsáhlé rezidenční čtvrti, kde se kola hojně užívají. Brno je však mnohem kopcovitější. Myslím, že bezhlavé pouštění cyklistů do města není moc šťastné řešení, zejména ne bezhlavé budování zcela samostatných pruhů.

+2/0
28.11.2014 22:49

P54a71v49e98l 15M68o87r29a35v11e66c 3342829392658

No já přes střed Vídně na kole jel (z jihu na sever), s výjimkou asi kilometrového úseku na pěší zóně. Mohli jsme to objet jak píšete, ale chtěli jsme se podívat na katedrálu.

Problém Brna je, že 1) přes střed je cyklistům vjezd zakázán na větší vzdálenost (poměrně než ve Vídni), a hlvně 2) centrum není možné nijak objet. Když se podívám na mapu, tak objet centrum po cyklostezce znamená absolvovat trasu Komín-Pisárky-Rondo. Což v případě že jsem na Kounicově ulici je celkem zajížďka.

Osobně by mi "malý cyklistický okruh" vedoucí plus minus kolem MMO stačil. Ale pokud bude průjezd přes centrum schůdnější varianta pro zastupitele i pro řešení celkové, tak nemám problém.

+1/0
29.11.2014 8:43

L32u19k77a74s 54N46e82m92e80c 7609660632414

A to jako proc? Protoze jste to rekl? Vy mate patent na rozum nebo na to co je spravne?

+1/−3
28.11.2014 18:13

P19e39t42r 53B50á23č14a 8315536205195

Budu hadat, jste jeden z tech otravnych cyklo nadsencu co?

+2/−1
28.11.2014 20:13

L84u69k59a40s 12N69e31m64e86c 7759630272634

Ne. Spatne.

0/0
28.11.2014 22:16

N86i34c77o70l78e 67N47o48v14o56t19n94á 68P23o82r68y35b43n77á 7975673897833

Proč by pan Koláček nemohl vyjádřit svůj názor???

0/0
30.11.2014 20:03

N85i52c89o20l38e 11N76o64v54o21t77n65á 26P45o43r52y85b71n70á 7795223497453

Chybička - patří to do vlákna Lukáše Němce (nebo Lukase Nemce?)

0/0
30.11.2014 20:09

R43e56n47á94t61a 42P84o29s94p95í49š90i28l87o56v19á 9462370912644

.. to bude masakr, davy, šaliny, auta a cyklisti... už teď se tam nedá ve špičce pořádně projít...8-o

+4/−1
28.11.2014 15:43

J82a89r56o66s33l90a90v 91T36e95s19a70ř 1467167569638

Auta a šaliny ne,cyklisté ano.

+1/−7
28.11.2014 14:39

T89o16m25a32s 68N91o82v69o75t54n25y 3631386628349

A co tam budou dělat? Jezdit sem a tam po mrtvém centru?

+3/−1
28.11.2014 20:21

M52a30r84t61i52n 10K80r71č69i50l 6920918978859

Když tam jezdí šaliny,proč by tam nemohli jezdit lidi na kole.Když se šalinám nelíbí,ať tama nejezdí.

+3/−9
28.11.2014 14:23

P77i53v21o41ň92k28a 40M21i68r94o89s17l85a89v 8782752361622

Před těmi kolaři snad nebude pokoj nikde.Koalice by měla spíš vyvinout úsilí aby do středu města,tudíž i na pěší zony smělo co nejméně aut.Teď na pěších zónách uskakujeme před auty a potom bychom navíc museli uskakovat i před kolaři.

Jinak na vjezd do pěších zon je tolik výjimek,že to de facto ani pěší zony nejsou.To už tam mohli klidně povolit vjezd všem a o moc horší by to nebylo.

Jak říkám,razantně snížit výjimky a kola ať zůstanou jak jsou.

+7/−7
28.11.2014 13:07

P72e71t66r 50B61á54č13a 8625196435545

Jo a zasobovani tam budou nosit od Vankovky. To mam nejradsi vzdycky tyhle kecy.

0/−1
28.11.2014 17:03

P80a74v98e83l 82M97o10r13a32v45e43c 3922409602888

Zásobování se dá dělat přes noc.

+1/−3
28.11.2014 18:02

L71u44k23a89s 92N93e24m40e29c 7369290372914

Fakt?

0/0
28.11.2014 18:15

P66a37v39e19l 95M66o87r29a89v33e13c 3912779712148

Fakt.

0/0
28.11.2014 18:16

L27u39k78a35s 88N71e81m67e49c 7299500602654

A doslo vam treba, ze zbozi privazi dodavatel odberateli ... a ze v noci vetsinou nepracuje ani jedna z techto stran? Nedoslo co...

+3/−1
28.11.2014 19:47

T44o79m57a62s 70N18o46v93o15t33n96y 3731726698809

To nevadí, říká to aktivista, tak je to tak správně. Přece ve dne se tam musí prohánět cyklouni a běda, aby jim nějaké zásobování, invalida nebo maminka s kočárkem chtěla překážet při jejich bohulibé činnosti.

+4/0
28.11.2014 20:23

P21a20v96e24l 31M20o22r88a56v93e48c 3302839682898

A víte že už teď tam popeláři vyváží odpadky právě v noci, a to ze stejného důvodu?

Když to může dělat jedna utilita, proč by to nemohli dělat i dodavatelé produktů?

+1/−2
28.11.2014 21:02

R89o54m16a31n 83L19i75p49s31k69ý 2359193229

No, myslím, že odpadkovým nádobám to noční vstávání nevadí a ani za to nežádají příplatky.;-D

0/−1
28.11.2014 21:13

P16a80v61e25l 11K11o56l38á31č35e38k 9554324902101

Pane Moravče, jste neuvěřitelný demagog. Svoz popelnic a dodávka zboží do obchodů, a vůbec organizace takového obchodu z hlediska logistiky, to je zcela o něčem jiném.

+2/−1
28.11.2014 22:59

P68a31v86e62l 34K24o42l52á66č50e84k 9704444702751

Ale někteří lidé zřejmě chtějí, aby v historickém jádru obchody a vůbec podnikání zcela skončilo, stalo se to tam mrtvou zónou, pouze s nalejvárnami pro študentíky a toť vše, že?

+1/−1
28.11.2014 23:03

P54e95t10r 10B82á75č41a 8325286815225

;-D To snad ani nemuzete myslet vazne tohleto.

0/0
28.11.2014 23:48

T60o68m28a76s 75N61o28v75o79t98n81y 3721846968729

;-D;-D;-D

0/0
28.11.2014 20:22

L37u93k74a26s 39N22e67m54e80c 7429540312184

A mne zase vadi chodci. Jsem durazne pro, aby meli do centra zakaz vstupu chodci....

+1/0
28.11.2014 18:15

N33i37c98o68l79e 22N62o73v33o89t73n33á 52P67o89r76y71b32n24á 7125193477463

Neříkám, že jsem nadšená z aut v centru, ale rozhodně jsem před žádným nemusela zatím uskakovat, ani moje děti. Ty auta tam jedou tak 30. Ale dovedu si představit, jak budu uskakovat před bezohledným cyklistou. Bydlím v Maloměřicích a cyklistů mám plné zuby. ;-€

0/0
30.11.2014 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.