Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrum Brna by se mohlo otevřít cyklistům. Policisté jsou proti

Do teď se každý cyklista musel pěší zóně v centru Brna vyhnout obloukem. Nebo alespoň z kola slézt a vést si je vedle sebe. Zákaz ježdění na kole přes centrum platí už více než čtvrt století. To se ale s novým vedením města velmi pravděpodobně změní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D46a42g41m64a40r 35S28i53t98a58ř37o86v45á 4148977828590

Já tento návrh vítám a doufám, že projde. Věřím, že Brno je na tuto změnu už připraveno.

Moje zkušenost z ročního pobytu v Grazu, které je velikostně i uspořádáním srovnatelné s Brnem. Hlavní náměstí s navazující obchodní třídou je zastávka několika tramvajových linek, prostor pro pěší i cyklisty. Za celou dobu jsem nezaznamenala, že by byl někde problém a přijde mi to jako skvělý příklad, potvrzený osobní zkušeností (chodila jsem pěšky i jezdila na kole), že to fungovat může. Človek ale musí pamatovat na to, kdo v tom prostoru má před kým "přednost" a na koho je třeba brát ohledy. Na vzájemné toleranci to celé stojí a padá...

0/0
9.12.2014 9:16

J11a96n 62F88i29a93l89a 7874667845489

Policie k tomuto dává pouze doporučení, které není třeba akceptovat.

0/0
9.12.2014 8:18

L63i16b87o71r 40F44o93l18t17ý69n32e14k 2626155217744

Já bych souhlasil s policií, ale v okamžiku, kdy po Masaryčce jezdí dokonce tramvaje, je to celé špatně :(

0/0
9.12.2014 7:25

J15i43ř47í 47E85u57l85e41r 5698249786276

Nejvyšší čas začít reálně uvažovat po podzemním průtahu přes centrum. Ale po tyjátru s nádražím se toho dočkají naši potomci snad už počátkem roku 2 100.

0/0
2.12.2014 9:54

P48a51v76e72l 50O79d89r91a69z64i56l 6104199887750

Je to samozřejmě logické. Tedy jak snaha pustit cyklisty do centra, tak výmluvy policajtů. Ti by nejraději jen stáli a kasírovali. Cyklisté do centra patří už jenom proto, že zabírají oproti chodcům minimum místa navíc a je to další motivace k výměně auta za kolo - já bych na kole na úřad nejel, protože vím, že tam nikde nemůžu kolo nechat, na rozdíl od auta.

Na druhou stranu samozřejmě odsuzuji postižené cyklisty, kteří nechápou smysl pěší zóny a prohánějí se tam vysokou rychlosti, ti by měli být pokutováni za nebezpečnou jízdu.

+2/0
1.12.2014 11:17

R89o77m91a10n 82K17o29n84e54č29n46ý 4614158293

At pekne jezdi,ale ja jim uhybat nebudu,a kdyz do me najede tak ho z toho kola zhodim a je to

0/−2
30.11.2014 12:07

P56a11v25e65l 76O69d65r91a59z63i81l 6254289147490

Jo, proč ne. V centru mohou chodci a cyklisté bez potíží koexistovat, vyjma osob rozumu mdlého na obou stranách.

+3/0
1.12.2014 11:02
Foto

P86e46t37r 95F81o95u62l76d 1249945191296

Že by i zdejší buranský magistrát konečně vstoupil do Evropy? Neuvěřím, dokud to nenastane. Mentálně zpožděných kloťáků je tam pořád jako much. Volbami se na jejich etážích nic nezměnilo. Nakonec stejně jako v těchle diskuzích. To, co je ve světě normality, je ve zdejší bolševické gubernii scifi a nedovzdělaní troolvé to ještě podporují. Lítostivý odkaz na ODS a ČSSD je už na uzavřené oddělení. Pamatuji dobu, kdy v Brně byly personálem slovně (někdy dokonce fyzicky - noha pod kolečkem, nebo protitlak směrem ven na chodník) napadány i matky, které chtěly vjet s kočárem do obchodu. Totální pakárna. Zahraničním hostů absolutně nevysvětlitelné. Z ostudy kabát celých 24 let. Blbákov. 8-o

+3/−1
29.11.2014 12:52

V66o32j53t13a 27P83r72o23s62e40c44k42y 6298190965289

jezdim na kole ale toto je totalni hovadina EUVR^

+3/−4
28.11.2014 22:55

P38a27v67e88l 25O44d66r81a19z64i33l 6334929347110

Proč?

0/0
1.12.2014 11:17

P69a66v50e98l 69K16a59m64e40n55í89k 3854557122930

Cyklisti tam jezdit nemůžou, auta ano - jde jen o prachy.

+3/−3
28.11.2014 22:02

J76a71n 98L43a48p95e37š 5305140319

...to jsem zvědavej,co nás všechno za těhle amáterů ještě čeká..to se brno bude ještě divit a vzpomínat na vlády ods a čssd,to bude parodie...

+4/−3
28.11.2014 18:31

L64u70k93a61s 60N48e29m38e39c 7739750782204

Ano, vzpominat budeme ... jak kradli a jeste u toho mlaskali ...

+6/−3
28.11.2014 19:46

T36o22m78a62s 36N42o34v57o20t79n24y 3871606348589

zato teď to bude ráj na zemi a všechno průhledné. Přitom ten z brno na kole už se třepe na dotace na cyklonesmysly. Akorát se peníze přelijou na druhou stranu.

+6/−2
28.11.2014 20:15

P84a14v42e45l 46M76o15r44a65v12e78c 3162699572268

Prosím, můžete mi vysvětlit jak "ten z brno na kole" bude pobírat dotace?

A prosím srovnejte to s Mackovou chatou, Onderkovou služební limuzínou /kterou jezdil do práce na vzdálenost pár set metrů), vlastnictvím Jižního centra politiky z ODS a ČSSD,..

Já za tunel veřejných rozpočtů považuji to druhé, a vy?

0/0
30.11.2014 8:52

R38o28m97a61n 71L31i68p43s10k87ý 2789733549

Nějaký Antošík říká: „Cyklostezky tam kompletně protínají celé centrum. Navíc mají široké chodníky, z nichž je část pro chodce a část pro cyklisty..." A jak by to asi chtěl ten chytrolín, "jenž ve Vídni jednu dobu žil", realizovat na Masarykově a Svoboďáku? Já jsem taky "jednu dobu žil" ve Vídni, v Linzi, Grazi nebo v Bonnu a nyní v Rosenheimu, ale srovnávat nesrovnatelné by mě ani nenapadlo. Když pominu zásadní architektonické rozdíly, je tady ještě obrovský rozdíl v chování cyklistů u nás a "tam" ( stejně jako u řidičů), kdy má chodec vždy přednost!

A další nesmysl: "Chtěli bychom to vyřešit jednoduše. Kam teď můžou auta, budou moci i cyklisti."  Dobrá tedy, cyklisti, co zásobují tamní provozovny (a jen v určené hodiny), Taxikola, kola České pošty, sanitní kola... a kola rezidentů s povolením magistrátu. Aby to tedy bylo spravedlivé.

+11/−5
28.11.2014 17:08

T90o78m73a10s 24N70o52v34o41t39n42y 3421316768239

Přesně tak, budete od zdejších hollanovců umínusován za pravdu ;-)

Ten vídeňský argument je taky zcela mimo, v samotném centru jsou pěší zóny v naprosto nezbytném minimu (Graben, Kohlmarkt) jinak se dá prakticky všude vjet autem čili i na kole. Ale samostatné cyklonesmysly tam nemají v samotném centru (což by odpovídalo zhruba centru Brna). Stezky začínají až okolo Ringu a dál od centra, takže cykloaktivisti lžou, když argumentují centrem Vídně. V Brně by se to dalo přirovnat asi k tomu, že kolem Koliště, Husovy, Nádraží by byla samostatná stezka podobně jako okolo vídeňského centra. Takže by aktivisti, pokud chtějí srovnávat Vídeň, měli říct, že vlastně ve Vídni je dáno více prostoru všem druhům dopravy v samotném centru a ne tupě preferovat jednu (nejmenší) skupinku dopravy - cyklisty.

+8/−2
28.11.2014 20:19

P59a56v36e63l 10O92d50r95a89z97i61l 6374259697410

Čím máte větší vztek, tím mám větší radost. Opravdu už bylo načase ten radniční a magistrátní Augiášův chlív vypláchnout.

+1/0
1.12.2014 11:18

P57e66t13r 60B53á85č38a 8785906985145

Uz je to tady, amateri ve vedeni mesta zacinaji uradovat.

Pitomost uplna ;-€;-O

+3/−5
28.11.2014 17:02

P95a87v64e28l 49M53o55r83a53v61e25c 3732609492828

Jasně, přece si sem importovat móresy ze Západu (kde to funguje normálně) nikdy nebudeme.

+4/−4
28.11.2014 18:01

T82o11m62a42s 36N63o10v81o74t39n70y 3331366308779

Na západě ovšem tupě nikdo neomezuje jiné druhy dopravy jako brněnští zelení šašci. Kup si lístek a zajeď si do Vídně do samotného centra se podívat a pak tu argumentuj

+3/−1
28.11.2014 20:21

P44a63v95e12l 54M17o34r79a21v83e68c 3852869952518

Já ve Vídni byl tolikrát..;-)

Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty;-)

+1/−1
28.11.2014 21:01

P39a98v13e13l 55K77o38l66á76č36e95k 9164894872781

"Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty."

Problém je, že v pěší zóně se korzuje pěšky.  Je jasné, že pokud je ulice málo obsazená pěšími, jde to i na kole v pohodě ale jak chcete jet komfortně a bezpečně vzhledem k chodcům na kole v přecpané ulici? Rychlost pohodové chůze a rychlost pohodového tempa na kole aniž musíte začít balancovat řídítky, je rozdílná. A v tom je ten problém. Já osobně bych si připadal v přecpané ulici chodci jsa na kole, jako prudič.

+2/−1
28.11.2014 22:55

P29a29v62e75l 26M60o76r58a94v74e58c 3312509582668

Fajn, tak ať někdo vybuduje "malý městký cyklistický okruh". Nebo mi poradí jak se na kole rychle dostat z České na hlavák.

+1/0
29.11.2014 8:44

P77a22v85e33l 10K70o29l32á74č98e15k 9964284742571

Urbanistické rozdíly mezi Brnem a Vídní jsou v něčem značné, v něčem paradoxně malé. Vlastní historické jádro Vídně je co do velikosti a prostorové propustnosti velmi podobné tomu brněnskému, jen je o něco větší. Coby častý návštěvník  Vídně, jsem si opravdu nevšiml, že by tam cyklisté na kole jezdili. Naopak, Vídeň má velmi rozsáhlý vlastní hradební okruh, který je pro kombinovanou dopravu prostorově velmi komfortní a také cyklisty hojně využíván. Vídeň je s výjimkou okresů pod Wienerwaldem prakticky  placka a má rozsáhlé rezidenční čtvrti, kde se kola hojně užívají. Brno je však mnohem kopcovitější. Myslím, že bezhlavé pouštění cyklistů do města není moc šťastné řešení, zejména ne bezhlavé budování zcela samostatných pruhů.

+2/0
28.11.2014 22:49

P10a44v90e42l 63M49o32r21a78v89e61c 3502189382958

No já přes střed Vídně na kole jel (z jihu na sever), s výjimkou asi kilometrového úseku na pěší zóně. Mohli jsme to objet jak píšete, ale chtěli jsme se podívat na katedrálu.

Problém Brna je, že 1) přes střed je cyklistům vjezd zakázán na větší vzdálenost (poměrně než ve Vídni), a hlvně 2) centrum není možné nijak objet. Když se podívám na mapu, tak objet centrum po cyklostezce znamená absolvovat trasu Komín-Pisárky-Rondo. Což v případě že jsem na Kounicově ulici je celkem zajížďka.

Osobně by mi "malý cyklistický okruh" vedoucí plus minus kolem MMO stačil. Ale pokud bude průjezd přes centrum schůdnější varianta pro zastupitele i pro řešení celkové, tak nemám problém.

+1/0
29.11.2014 8:43

L56u87k17a19s 58N83e30m65e86c 7179100962874

A to jako proc? Protoze jste to rekl? Vy mate patent na rozum nebo na to co je spravne?

+1/−3
28.11.2014 18:13

P75e21t63r 58B82á46č73a 8235396185945

Budu hadat, jste jeden z tech otravnych cyklo nadsencu co?

+2/−1
28.11.2014 20:13

L27u54k10a16s 43N48e30m20e93c 7779520272884

Ne. Spatne.

0/0
28.11.2014 22:16

N19i25c73o79l78e 13N34o62v51o44t45n66á 36P12o66r71y63b82n26á 7795223907143

Proč by pan Koláček nemohl vyjádřit svůj názor???

0/0
30.11.2014 20:03

N82i23c31o48l86e 88N13o19v32o93t73n48á 67P72o92r44y35b82n41á 7745193647483

Chybička - patří to do vlákna Lukáše Němce (nebo Lukase Nemce?)

0/0
30.11.2014 20:09

R16e45n62á48t39a 94P36o47s76p27í21š90i66l56o64v46á 9732480352224

.. to bude masakr, davy, šaliny, auta a cyklisti... už teď se tam nedá ve špičce pořádně projít...8-o

+4/−1
28.11.2014 15:43

J72a62r63o98s98l69a47v 90T95e79s25a93ř 1277737259128

Auta a šaliny ne,cyklisté ano.

+1/−7
28.11.2014 14:39

T33o49m72a23s 95N55o95v31o55t80n36y 3871706458669

A co tam budou dělat? Jezdit sem a tam po mrtvém centru?

+3/−1
28.11.2014 20:21

M36a83r52t75i53n 81K62r49č68i56l 6450508958119

Když tam jezdí šaliny,proč by tam nemohli jezdit lidi na kole.Když se šalinám nelíbí,ať tama nejezdí.

+3/−9
28.11.2014 14:23

P27i72v91o41ň62k23a 33M74i21r25o27s65l41a53v 8272432591302

Před těmi kolaři snad nebude pokoj nikde.Koalice by měla spíš vyvinout úsilí aby do středu města,tudíž i na pěší zony smělo co nejméně aut.Teď na pěších zónách uskakujeme před auty a potom bychom navíc museli uskakovat i před kolaři.

Jinak na vjezd do pěších zon je tolik výjimek,že to de facto ani pěší zony nejsou.To už tam mohli klidně povolit vjezd všem a o moc horší by to nebylo.

Jak říkám,razantně snížit výjimky a kola ať zůstanou jak jsou.

+7/−7
28.11.2014 13:07

P59e23t88r 20B73á97č70a 8295706105145

Jo a zasobovani tam budou nosit od Vankovky. To mam nejradsi vzdycky tyhle kecy.

0/−1
28.11.2014 17:03

P65a60v14e10l 29M38o17r43a55v17e32c 3422609712368

Zásobování se dá dělat přes noc.

+1/−3
28.11.2014 18:02

L57u87k49a19s 31N35e96m25e90c 7829220162984

Fakt?

0/0
28.11.2014 18:15

P93a70v42e51l 33M70o54r64a22v65e22c 3252199982138

Fakt.

0/0
28.11.2014 18:16

L22u36k79a38s 47N46e49m82e79c 7609770772684

A doslo vam treba, ze zbozi privazi dodavatel odberateli ... a ze v noci vetsinou nepracuje ani jedna z techto stran? Nedoslo co...

+3/−1
28.11.2014 19:47

T45o23m26a16s 31N18o49v84o74t79n19y 3881266718459

To nevadí, říká to aktivista, tak je to tak správně. Přece ve dne se tam musí prohánět cyklouni a běda, aby jim nějaké zásobování, invalida nebo maminka s kočárkem chtěla překážet při jejich bohulibé činnosti.

+4/0
28.11.2014 20:23

P32a37v93e22l 36M92o12r63a12v83e67c 3612539872628

A víte že už teď tam popeláři vyváží odpadky právě v noci, a to ze stejného důvodu?

Když to může dělat jedna utilita, proč by to nemohli dělat i dodavatelé produktů?

+1/−2
28.11.2014 21:02

R90o54m91a84n 28L97i48p15s92k10ý 2589283469

No, myslím, že odpadkovým nádobám to noční vstávání nevadí a ani za to nežádají příplatky.;-D

0/−1
28.11.2014 21:13

P55a70v48e31l 74K13o59l51á66č65e51k 9754424582231

Pane Moravče, jste neuvěřitelný demagog. Svoz popelnic a dodávka zboží do obchodů, a vůbec organizace takového obchodu z hlediska logistiky, to je zcela o něčem jiném.

+2/−1
28.11.2014 22:59

P32a63v56e95l 96K22o88l63á95č40e52k 9464824312111

Ale někteří lidé zřejmě chtějí, aby v historickém jádru obchody a vůbec podnikání zcela skončilo, stalo se to tam mrtvou zónou, pouze s nalejvárnami pro študentíky a toť vše, že?

+1/−1
28.11.2014 23:03

P21e76t74r 65B17á41č44a 8465856495375

;-D To snad ani nemuzete myslet vazne tohleto.

0/0
28.11.2014 23:48

T20o33m88a50s 19N85o49v34o82t38n53y 3621306348669

;-D;-D;-D

0/0
28.11.2014 20:22

L16u52k89a31s 66N76e30m64e53c 7749110752514

A mne zase vadi chodci. Jsem durazne pro, aby meli do centra zakaz vstupu chodci....

+1/0
28.11.2014 18:15

N81i87c26o69l55e 69N11o64v73o55t31n66á 96P58o48r71y66b24n53á 7415503357903

Neříkám, že jsem nadšená z aut v centru, ale rozhodně jsem před žádným nemusela zatím uskakovat, ani moje děti. Ty auta tam jedou tak 30. Ale dovedu si představit, jak budu uskakovat před bezohledným cyklistou. Bydlím v Maloměřicích a cyklistů mám plné zuby. ;-€

0/0
30.11.2014 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.