Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Centrum Brna by se mohlo otevřít cyklistům. Policisté jsou proti

Do teď se každý cyklista musel pěší zóně v centru Brna vyhnout obloukem. Nebo alespoň z kola slézt a vést si je vedle sebe. Zákaz ježdění na kole přes centrum platí už více než čtvrt století. To se ale s novým vedením města velmi pravděpodobně změní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D72a98g62m37a10r 71S88i44t24a68ř47o92v70á 4208777188950

Já tento návrh vítám a doufám, že projde. Věřím, že Brno je na tuto změnu už připraveno.

Moje zkušenost z ročního pobytu v Grazu, které je velikostně i uspořádáním srovnatelné s Brnem. Hlavní náměstí s navazující obchodní třídou je zastávka několika tramvajových linek, prostor pro pěší i cyklisty. Za celou dobu jsem nezaznamenala, že by byl někde problém a přijde mi to jako skvělý příklad, potvrzený osobní zkušeností (chodila jsem pěšky i jezdila na kole), že to fungovat může. Človek ale musí pamatovat na to, kdo v tom prostoru má před kým "přednost" a na koho je třeba brát ohledy. Na vzájemné toleranci to celé stojí a padá...

0/0
9.12.2014 9:16

J22a84n 67F83i36a91l71a 7334167475959

Policie k tomuto dává pouze doporučení, které není třeba akceptovat.

0/0
9.12.2014 8:18

L47i86b17o62r 83F81o28l16t20ý72n12e42k 2396665777284

Já bych souhlasil s policií, ale v okamžiku, kdy po Masaryčce jezdí dokonce tramvaje, je to celé špatně :(

0/0
9.12.2014 7:25

J56i33ř82í 24E44u44l36e74r 5308159236876

Nejvyšší čas začít reálně uvažovat po podzemním průtahu přes centrum. Ale po tyjátru s nádražím se toho dočkají naši potomci snad už počátkem roku 2 100.

0/0
2.12.2014 9:54

P72a70v64e76l 64O51d48r75a80z39i39l 6854379597120

Je to samozřejmě logické. Tedy jak snaha pustit cyklisty do centra, tak výmluvy policajtů. Ti by nejraději jen stáli a kasírovali. Cyklisté do centra patří už jenom proto, že zabírají oproti chodcům minimum místa navíc a je to další motivace k výměně auta za kolo - já bych na kole na úřad nejel, protože vím, že tam nikde nemůžu kolo nechat, na rozdíl od auta.

Na druhou stranu samozřejmě odsuzuji postižené cyklisty, kteří nechápou smysl pěší zóny a prohánějí se tam vysokou rychlosti, ti by měli být pokutováni za nebezpečnou jízdu.

+2/0
1.12.2014 11:17

R84o49m81a34n 53K68o24n52e75č81n63ý 4804138513

At pekne jezdi,ale ja jim uhybat nebudu,a kdyz do me najede tak ho z toho kola zhodim a je to

0/−2
30.11.2014 12:07

P80a87v62e75l 14O28d47r11a47z64i74l 6254389527740

Jo, proč ne. V centru mohou chodci a cyklisté bez potíží koexistovat, vyjma osob rozumu mdlého na obou stranách.

+3/0
1.12.2014 11:02
Foto

P93e53t37r 16F84o33u89l80d 1329885431136

Že by i zdejší buranský magistrát konečně vstoupil do Evropy? Neuvěřím, dokud to nenastane. Mentálně zpožděných kloťáků je tam pořád jako much. Volbami se na jejich etážích nic nezměnilo. Nakonec stejně jako v těchle diskuzích. To, co je ve světě normality, je ve zdejší bolševické gubernii scifi a nedovzdělaní troolvé to ještě podporují. Lítostivý odkaz na ODS a ČSSD je už na uzavřené oddělení. Pamatuji dobu, kdy v Brně byly personálem slovně (někdy dokonce fyzicky - noha pod kolečkem, nebo protitlak směrem ven na chodník) napadány i matky, které chtěly vjet s kočárem do obchodu. Totální pakárna. Zahraničním hostů absolutně nevysvětlitelné. Z ostudy kabát celých 24 let. Blbákov. 8-o

+3/−1
29.11.2014 12:52

V56o22j10t82a 86P66r72o39s57e51c33k60y 6548830475489

jezdim na kole ale toto je totalni hovadina EUVR^

+3/−4
28.11.2014 22:55

P44a68v78e52l 84O10d11r87a20z53i96l 6654579977810

Proč?

0/0
1.12.2014 11:17
Foto

P52a25v83e43l 54K35a63m90e38n71í78k 3454457122140

Cyklisti tam jezdit nemůžou, auta ano - jde jen o prachy.

+3/−3
28.11.2014 22:02

J54a40n 49L51a42p87e29š 5635600709

...to jsem zvědavej,co nás všechno za těhle amáterů ještě čeká..to se brno bude ještě divit a vzpomínat na vlády ods a čssd,to bude parodie...

+4/−3
28.11.2014 18:31

L21u98k94a76s 23N74e72m10e53c 7519170382984

Ano, vzpominat budeme ... jak kradli a jeste u toho mlaskali ...

+6/−3
28.11.2014 19:46

T14o92m18a14s 86N24o23v30o65t51n17y 3491526358179

zato teď to bude ráj na zemi a všechno průhledné. Přitom ten z brno na kole už se třepe na dotace na cyklonesmysly. Akorát se peníze přelijou na druhou stranu.

+6/−2
28.11.2014 20:15

P55a49v64e95l 30M82o82r23a64v95e60c 3572149722458

Prosím, můžete mi vysvětlit jak "ten z brno na kole" bude pobírat dotace?

A prosím srovnejte to s Mackovou chatou, Onderkovou služební limuzínou /kterou jezdil do práce na vzdálenost pár set metrů), vlastnictvím Jižního centra politiky z ODS a ČSSD,..

Já za tunel veřejných rozpočtů považuji to druhé, a vy?

0/0
30.11.2014 8:52

R58o61m46a12n 50L47i48p78s24k75ý 2459573899

Nějaký Antošík říká: „Cyklostezky tam kompletně protínají celé centrum. Navíc mají široké chodníky, z nichž je část pro chodce a část pro cyklisty..." A jak by to asi chtěl ten chytrolín, "jenž ve Vídni jednu dobu žil", realizovat na Masarykově a Svoboďáku? Já jsem taky "jednu dobu žil" ve Vídni, v Linzi, Grazi nebo v Bonnu a nyní v Rosenheimu, ale srovnávat nesrovnatelné by mě ani nenapadlo. Když pominu zásadní architektonické rozdíly, je tady ještě obrovský rozdíl v chování cyklistů u nás a "tam" ( stejně jako u řidičů), kdy má chodec vždy přednost!

A další nesmysl: "Chtěli bychom to vyřešit jednoduše. Kam teď můžou auta, budou moci i cyklisti."  Dobrá tedy, cyklisti, co zásobují tamní provozovny (a jen v určené hodiny), Taxikola, kola České pošty, sanitní kola... a kola rezidentů s povolením magistrátu. Aby to tedy bylo spravedlivé.

+11/−5
28.11.2014 17:08

T52o68m73a32s 47N91o96v12o52t41n78y 3311206948499

Přesně tak, budete od zdejších hollanovců umínusován za pravdu ;-)

Ten vídeňský argument je taky zcela mimo, v samotném centru jsou pěší zóny v naprosto nezbytném minimu (Graben, Kohlmarkt) jinak se dá prakticky všude vjet autem čili i na kole. Ale samostatné cyklonesmysly tam nemají v samotném centru (což by odpovídalo zhruba centru Brna). Stezky začínají až okolo Ringu a dál od centra, takže cykloaktivisti lžou, když argumentují centrem Vídně. V Brně by se to dalo přirovnat asi k tomu, že kolem Koliště, Husovy, Nádraží by byla samostatná stezka podobně jako okolo vídeňského centra. Takže by aktivisti, pokud chtějí srovnávat Vídeň, měli říct, že vlastně ve Vídni je dáno více prostoru všem druhům dopravy v samotném centru a ne tupě preferovat jednu (nejmenší) skupinku dopravy - cyklisty.

+8/−2
28.11.2014 20:19

P90a63v64e26l 92O15d58r86a15z32i66l 6174109847800

Čím máte větší vztek, tím mám větší radost. Opravdu už bylo načase ten radniční a magistrátní Augiášův chlív vypláchnout.

+1/0
1.12.2014 11:18

P53e46t34r 32B31á53č90a 8835806355525

Uz je to tady, amateri ve vedeni mesta zacinaji uradovat.

Pitomost uplna ;-€;-O

+3/−5
28.11.2014 17:02

P60a59v92e70l 70M26o37r83a74v84e81c 3912739502468

Jasně, přece si sem importovat móresy ze Západu (kde to funguje normálně) nikdy nebudeme.

+4/−4
28.11.2014 18:01

T20o86m26a24s 35N88o11v67o59t34n83y 3851716288469

Na západě ovšem tupě nikdo neomezuje jiné druhy dopravy jako brněnští zelení šašci. Kup si lístek a zajeď si do Vídně do samotného centra se podívat a pak tu argumentuj

+3/−1
28.11.2014 20:21

P71a80v44e66l 62M97o36r21a61v94e90c 3722109162688

Já ve Vídni byl tolikrát..;-)

Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty;-)

+1/−1
28.11.2014 21:01

P64a41v58e80l 16K80o96l63á20č27e70k 9584354202461

"Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty."

Problém je, že v pěší zóně se korzuje pěšky.  Je jasné, že pokud je ulice málo obsazená pěšími, jde to i na kole v pohodě ale jak chcete jet komfortně a bezpečně vzhledem k chodcům na kole v přecpané ulici? Rychlost pohodové chůze a rychlost pohodového tempa na kole aniž musíte začít balancovat řídítky, je rozdílná. A v tom je ten problém. Já osobně bych si připadal v přecpané ulici chodci jsa na kole, jako prudič.

+2/−1
28.11.2014 22:55

P41a51v22e55l 47M19o21r38a82v83e21c 3592159622398

Fajn, tak ať někdo vybuduje "malý městký cyklistický okruh". Nebo mi poradí jak se na kole rychle dostat z České na hlavák.

+1/0
29.11.2014 8:44

P97a37v66e52l 64K29o53l22á47č40e90k 9824804562451

Urbanistické rozdíly mezi Brnem a Vídní jsou v něčem značné, v něčem paradoxně malé. Vlastní historické jádro Vídně je co do velikosti a prostorové propustnosti velmi podobné tomu brněnskému, jen je o něco větší. Coby častý návštěvník  Vídně, jsem si opravdu nevšiml, že by tam cyklisté na kole jezdili. Naopak, Vídeň má velmi rozsáhlý vlastní hradební okruh, který je pro kombinovanou dopravu prostorově velmi komfortní a také cyklisty hojně využíván. Vídeň je s výjimkou okresů pod Wienerwaldem prakticky  placka a má rozsáhlé rezidenční čtvrti, kde se kola hojně užívají. Brno je však mnohem kopcovitější. Myslím, že bezhlavé pouštění cyklistů do města není moc šťastné řešení, zejména ne bezhlavé budování zcela samostatných pruhů.

+2/0
28.11.2014 22:49

P37a76v85e50l 57M59o31r87a60v31e55c 3302309972328

No já přes střed Vídně na kole jel (z jihu na sever), s výjimkou asi kilometrového úseku na pěší zóně. Mohli jsme to objet jak píšete, ale chtěli jsme se podívat na katedrálu.

Problém Brna je, že 1) přes střed je cyklistům vjezd zakázán na větší vzdálenost (poměrně než ve Vídni), a hlvně 2) centrum není možné nijak objet. Když se podívám na mapu, tak objet centrum po cyklostezce znamená absolvovat trasu Komín-Pisárky-Rondo. Což v případě že jsem na Kounicově ulici je celkem zajížďka.

Osobně by mi "malý cyklistický okruh" vedoucí plus minus kolem MMO stačil. Ale pokud bude průjezd přes centrum schůdnější varianta pro zastupitele i pro řešení celkové, tak nemám problém.

+1/0
29.11.2014 8:43

L68u46k58a57s 86N71e30m67e66c 7819220962104

A to jako proc? Protoze jste to rekl? Vy mate patent na rozum nebo na to co je spravne?

+1/−3
28.11.2014 18:13

P18e16t27r 37B57á35č48a 8835826285215

Budu hadat, jste jeden z tech otravnych cyklo nadsencu co?

+2/−1
28.11.2014 20:13

L80u48k16a78s 91N43e72m32e91c 7489180312464

Ne. Spatne.

0/0
28.11.2014 22:16

N31i98c57o64l55e 27N83o75v46o33t87n51á 24P37o92r72y71b82n84á 7635403467153

Proč by pan Koláček nemohl vyjádřit svůj názor???

0/0
30.11.2014 20:03

N33i24c88o74l48e 48N74o17v68o97t95n89á 35P36o89r28y36b10n37á 7155113817903

Chybička - patří to do vlákna Lukáše Němce (nebo Lukase Nemce?)

0/0
30.11.2014 20:09

R50e28n45á39t28a 76P34o45s82p90í62š52i40l41o38v18á 9372970582794

.. to bude masakr, davy, šaliny, auta a cyklisti... už teď se tam nedá ve špičce pořádně projít...8-o

+4/−1
28.11.2014 15:43

J81a26r40o12s46l44a92v 66T36e39s18a10ř 1327417969338

Auta a šaliny ne,cyklisté ano.

+1/−7
28.11.2014 14:39

T29o12m45a88s 91N72o59v17o44t73n46y 3861946718289

A co tam budou dělat? Jezdit sem a tam po mrtvém centru?

+3/−1
28.11.2014 20:21

M76a13r33t21i67n 12K14r36č81i41l 6400788558609

Když tam jezdí šaliny,proč by tam nemohli jezdit lidi na kole.Když se šalinám nelíbí,ať tama nejezdí.

+3/−9
28.11.2014 14:23

P98i41v83o17ň94k23a 90M89i52r79o93s12l70a55v 8782412671892

Před těmi kolaři snad nebude pokoj nikde.Koalice by měla spíš vyvinout úsilí aby do středu města,tudíž i na pěší zony smělo co nejméně aut.Teď na pěších zónách uskakujeme před auty a potom bychom navíc museli uskakovat i před kolaři.

Jinak na vjezd do pěších zon je tolik výjimek,že to de facto ani pěší zony nejsou.To už tam mohli klidně povolit vjezd všem a o moc horší by to nebylo.

Jak říkám,razantně snížit výjimky a kola ať zůstanou jak jsou.

+7/−7
28.11.2014 13:07

P29e18t85r 65B27á96č18a 8165596415805

Jo a zasobovani tam budou nosit od Vankovky. To mam nejradsi vzdycky tyhle kecy.

0/−1
28.11.2014 17:03

P61a82v30e94l 78M95o39r43a69v17e20c 3302779582338

Zásobování se dá dělat přes noc.

+1/−3
28.11.2014 18:02

L42u79k70a83s 98N24e92m63e29c 7879890552284

Fakt?

0/0
28.11.2014 18:15

P89a96v14e83l 39M20o98r41a28v49e60c 3982449372558

Fakt.

0/0
28.11.2014 18:16

L62u21k97a64s 86N67e73m75e36c 7879570802474

A doslo vam treba, ze zbozi privazi dodavatel odberateli ... a ze v noci vetsinou nepracuje ani jedna z techto stran? Nedoslo co...

+3/−1
28.11.2014 19:47

T89o66m74a89s 15N83o25v78o19t15n46y 3471486348109

To nevadí, říká to aktivista, tak je to tak správně. Přece ve dne se tam musí prohánět cyklouni a běda, aby jim nějaké zásobování, invalida nebo maminka s kočárkem chtěla překážet při jejich bohulibé činnosti.

+4/0
28.11.2014 20:23

P60a30v33e10l 78M64o17r66a76v91e89c 3412329332388

A víte že už teď tam popeláři vyváží odpadky právě v noci, a to ze stejného důvodu?

Když to může dělat jedna utilita, proč by to nemohli dělat i dodavatelé produktů?

+1/−2
28.11.2014 21:02

R56o50m62a27n 93L38i82p85s19k39ý 2529403829

No, myslím, že odpadkovým nádobám to noční vstávání nevadí a ani za to nežádají příplatky.;-D

0/−1
28.11.2014 21:13

P11a91v28e48l 28K48o74l75á67č33e80k 9684344582181

Pane Moravče, jste neuvěřitelný demagog. Svoz popelnic a dodávka zboží do obchodů, a vůbec organizace takového obchodu z hlediska logistiky, to je zcela o něčem jiném.

+2/−1
28.11.2014 22:59

P23a23v93e82l 56K85o75l88á95č84e16k 9154324462461

Ale někteří lidé zřejmě chtějí, aby v historickém jádru obchody a vůbec podnikání zcela skončilo, stalo se to tam mrtvou zónou, pouze s nalejvárnami pro študentíky a toť vše, že?

+1/−1
28.11.2014 23:03

P89e49t21r 76B82á74č98a 8705916135835

;-D To snad ani nemuzete myslet vazne tohleto.

0/0
28.11.2014 23:48

T62o80m82a38s 46N35o14v34o77t94n26y 3581566368259

;-D;-D;-D

0/0
28.11.2014 20:22

L25u39k51a42s 42N69e53m30e86c 7899290222804

A mne zase vadi chodci. Jsem durazne pro, aby meli do centra zakaz vstupu chodci....

+1/0
28.11.2014 18:15

N34i48c23o32l90e 52N11o23v17o23t56n69á 79P27o22r68y94b32n62á 7305563597833

Neříkám, že jsem nadšená z aut v centru, ale rozhodně jsem před žádným nemusela zatím uskakovat, ani moje děti. Ty auta tam jedou tak 30. Ale dovedu si představit, jak budu uskakovat před bezohledným cyklistou. Bydlím v Maloměřicích a cyklistů mám plné zuby. ;-€

0/0
30.11.2014 20:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.