Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovzduší v Brně se nelepší. Nové vedení města chce lidem radit na webu

Ani v roce 2014 Brno nedodrželo zákon, který zakazuje překročit limit prachu ve vzduchu po více než 35 dní v roce. Z pěti měřicích stanic v Brně hygienické normy překročily tři - ta na Zvonařce, v ulici Svatoplukova a rovněž v Bohunicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77l50a65d59i61m10í77r 86L90í46s31k44a 3941836232714

Ovzduší v Brně se nelepší, ale úklidové firmy řízené úřady MČ prach (včetně psích exkrementů) z chodníků odfukují.

0/0
7.1.2015 23:15

P89e91t42r 11B24á78č45a 8515806505705

Jojo nazente vsechny lidi do MHD, at mam hladsi prujezd bez kolon ;-D

+1/0
7.1.2015 15:37

P46e78t73r 87K51u14n32c 7332811671476

Stači dostavět VMO a centru se uleví. Do té doby to lepši nebude.

0/0
7.1.2015 12:34

K83a77r11e71l 40N88ě53m58e65c 2393234796758

Jenže to paradoxně spíš dostane lidi z MHD do aut, bo to zlepší dopravu v Brně. Jenže snaha města by mělo být dostat lidi do MHD.

+2/0
7.1.2015 13:45

P19a74v64e93l 98M14o24r77a20v38e40c 3172279572798

Ta snaha města tu je. Budou levnější šalinkarty, plus na to navázána další opatření (většina věcí jak zefektivnit MHD se musí dělat v balíku opatření aby měla efekt, nestačí jedna věc).

Zrovna v tomto současné koalici věřím a fandím.R^

0/−1
7.1.2015 14:28

J40i72ř60í 40D14o52l17e63ž98e51l 9479565961310

myslíte, že se vážně dočkáme těch ročních šalinkaret za 2500? ;-D

0/0
7.1.2015 14:44

P84a41v33e98l 97M78o75r48a37v33e77c 3522689722498

Nevím jestli právě za 2500, ale ano.

Btw. ona se totiž diskutovala i varianta MHD zadarmo. Ale to by Brno neutáhlo.

0/0
7.1.2015 15:15

T69o63m23a40s 73N28o91v77o81t75n33y 3121216648519

Právě levnější roční šalinkarta nic neřeší kromě dalšího výpadku financí pro DPMB. Naopak by pomohlo zlevnit jednorázovky.

0/0
7.1.2015 19:25

P61a57v27e55l 35M95o17r18a28v78e13c 3902449362628

Levnější šalinkarta má být jen jedním krokem, sama toho fakt moc neřeší. Jen je krokem nejviditelnějším.

0/0
7.1.2015 19:49

T60o82m43a24s 38N86o33v26o32t13n91y 3621506328749

Snahou města by mělo být vytvoření ideálních podmínek pro všechny druhy dopravy a ne pro minoritní vybranou skupinku jen protože Hollan chlastá s kamarádama z řad agresivních cykloaktivistů. Tj. nejprve vybudovat infrastrukturu pro auta, aby se vůbec nemuselo jezdit přes centrum (VMO), vytvořit dostatek parkovacích míst tam kde to lze a ne jejich počet uměle snižovat, totéž se týká propustnosti ulic kvůli emisím, např. Úvoz, kde jsou zbytečné vyhrazené pruhy a kvůli tomu emise nad normou.

+1/0
7.1.2015 19:24
Foto

M76i64c82h85a71l 29H35r22u47b52a62n 2556940608699

Když je pěkně, tak i v zimě jezdím do práce na kole. Od areálu VUT FIT k SOCce to mám 7 km. Cesta do práce i s převlečením je 20-25 minut. Když není pěkně moje Felicie na LPG mě do práce doveze za 15-20 minut s pomocí aplikace Waze. Protože díky Waze málokdy stojím v kolonách, tak mě cesta stojí ±14 Kč. Když jedu s přítelkyní je úspora násobná.

Nemůžu jezdit MHD, když jedna jízda mi bude trvat 30-35 minut a jízdenka bude stát 19,50 Kč, 20 Kč, nebo 25 Kč podle toho jaký zrovna seženu lístek.

Snažím se jak to jen jde se pohybovat tak, abych neomezoval své okolí, ať už vzduchem nebo svou přítomností. Jezdím bezpečně a podle předpisů jak na kole, tak autem. Přesto mám pocit, že mým spoluobčanům se nikdy nezavděčím a každý den mě umí někdo překvapit svou bezohledností.

Ale proč se tím trápit. Vyberu si nejlepší cestu a do cíle se vždycky dostanu. Život je jako jízda na kole, aby jste jej udrželi v rovnováze, je potřeba neustále jet dopředu.

+2/0
7.1.2015 12:15

P37a57v51e29l 24M49o67r96a36v63e37c 3402939522428

Ad cena lístku na MHD: a o šalinkartě jste už slyšel? ;-)

0/−1
7.1.2015 14:29
Foto

M42i65c84h53a12l 48H17r58u64b42a35n 2696950708749

Ano slyšel. Jak jsem psal výše, když je hezky, tak jezdím na kole. Většinu dní v roce je počasí kolu příznivé, alespoň z mého úhlu pohledu. Na těch pár dní, které navíc obvykle jsou rozloženy velmi náhodně v průběhu roku je nejvýhodnější univerzální jízdenka, neboli 8 jízd za 156 Kč.

Ovšem jsme dva a proto si za 9 500 Kč můžeme pořídit:

2 celoroční šalinkarty

121 dní cestování MHD do zaměstnání

±330 dní cestování autem na LPG do zaměstnání

Rok má ±250 pracovních dní. Co byste si vybral vy?

+2/0
7.1.2015 15:13

P41a38v64e62l 75M44o21r31a18v34e18c 3662569312438

Většinou je škaredě přes zimu, takže měsíční či čtvrtletní kupón by pomohl. Ale nepropočítával jsem to pro vás..

Je dost možné, že pro vás je MHD drahá. Nicméně nejste průměrný cestující. Většina lidí nejezdí na kole a nemá auto na LPG (které btw. má menší splodiny než benzinové, takže vy tak moc ani v tom autě "nevadíte"R^).

+1/0
7.1.2015 15:19
Foto

M87i40c69h14a19l 96H69r50u58b30a29n 2976860858879

Kdyby jenom drahá. Ve skutečnosti i pomalejší a s horší návazností a komfortem v lokalitách kam jezdím. Aby mohlo MHD nalákat nové cestující bude muset změnit sebe a ne čekat až se změní ostatní cestující. Alespoň některý z těchto parametrů.

Od roku 2009 počet vozo kilometrů každoročně klesá. Ve skutečnosti dochází k optimalizaci a ne k rozšiřování služeb širšímu spektru zákazníků. MHD se konzervuje na současný stav.

Jako daňového poplatníka mě těší, že se zbytečně neplýtvá veřejnými prostředky. Jako potenciální cestujícího mě nepotěší nižší počet spojů a rostoucí cena.

Zajímavé třeba ještě je rozdíl mezi roky 2006 a 2014. Nárůst ceny 60 minutové jízdenky o 1,66 z 15 na 25 Kč. Nafta 1,22; benzín 1,17; lpg o 1,15.

Cena MHD během období, co žiji v Brně, rostla nejrychleji.

0/0
7.1.2015 16:04

P79a71v35e60l 32M98o75r41a76v97e31c 3432759282928

Njn, co taky čekat od socialistického vedení města, v čele s neumětelem Onderkou, že..

+1/0
7.1.2015 19:14

T80o60m36a30s 53N94o98v90o61t77n70y 3861156418559

Za to zelení s ano to vytrhnou ;-D

0/0
7.1.2015 19:28

T45o34m44a30s 53N46o41v94o98t44n22y 3971926168869

MHD má smysl využivat pouze v okolí centra, kde je relativně rychlá oproti autu a/nebo na páteřní trase, kde jezdí šalina. Jinak víceméně vůbec to nemá smysl, zvláště když člověk musí přestupovat. A ceny jízdenek jsou příšerné. Takže typicky jedu Střed - Řečkovice - Černá Pole - okolí Vaňkovky eventuelně nějaký nákup - Střed, takže MHD vůbec není řešení, o kole ani nemluvě (věci)

0/0
7.1.2015 19:28

O62n92d31ř65e48j 67M71u65s42i92l 2795790728827

Furt to samý, furt dokola a vedení města se furt diví proč, když vyrábí "cyklostezky" jednu za druhou. Že by ten problém neměl jen jedno řešení a bylo by potřeba trochu zapřemýšlet?

+1/−1
7.1.2015 12:14

P60a21v69e10l 30M61o96r97a55v74e55c 3492649362848

Město "nestaví furt dokola cyklostezky". V Brně neexistuje použitelná síť cyklostezek..

+1/0
7.1.2015 14:29

P41e95t16r 84B73á24č77a 8645486915875

Brno hlavne potrebuje funkcni severni cestu, funkcni prujezd pisarek apod. a ne pitomy cyklostezky.

+1/0
7.1.2015 15:38

P73a67v12e36l 72M65o68r22a48v32e51c 3972719532898

Jste trochu Off-topic ale celkem souhlas. Nicméně pisárecké úzké hrdlo je blokováno ŘSD (jde o silnici 1.třídy která spadá přímo pod ně). A ŘSD.. je ŘSD.

+1/0
7.1.2015 15:49

P63e46t56r 19M98a13r44e79š 8110956

Pro začátek by stačilo používat pravidelně kropící vozy (když nemrzne :-))

+1/−1
7.1.2015 11:41

M73i94c97h67a82l 55B30r17ň42á86k 6394954287118

Tak ted jsem napnutej teda. Bude nas soucasny zeleno-zhuleny establishment delat i neco jinyho, nez radit lidem po netu? Vim, ze by se meli drzet toho, co jedine umi, ale porad mi to prijde maly predpoklad k rizeni 400k mesta...

+1/0
7.1.2015 11:30

P89a80v51e87l 62M88o97r44a40v83e59c 3402189392928

Paní redaktorka opomněla na řadu dalších opatření. Třeba levnější šalinkartu.

0/0
7.1.2015 14:30

M84i39r86o11s40l98a69v 69V54y65k75o30u89p39i65l 3590676283545

Jak se dole píše...zajímalo by mne, kdo vymyslel tak drahé jednorázové jízdné, které opravdu nutí člověka jet všude autem, protože to vyjde levněji než jízdenka za 20,- se kterou nedojedu nikam?

Denně je zda plno jednorázových návštěvníků, kteří si nebudou kupovat šalinkartu.

A ty vyhrazené jízdní pruhy a cyklostezky to také spíše zhoršují.

Normální člověk přece nejezdí v zimě na kole a v létě přijet do práce zpocený nemůže také každy. Tady nejsme v Shangaji.

Ovšem vysvětlete to na MMB, když tam byl každý druhý Marťan.:-)

Věřme, že začně někdo přemýšlet a nebude nám nutit stavět další sklady uprostřed města, ke kterým se, (mimo jiné super zajímavé a hlavně pravdivé názory na ekonomku), velice trefně vyjádřila ve včereším Hyde Parku na ČT24, pí doc. Švihlíková.

+3/0
7.1.2015 11:14

M29i28c60h56a27l 21B96r39ň64á24k 6174524477908

Jsme moc rozmazleni. Vzdyt je uplne normalni sednout v Bohunicich na kolo a prijemne se v lete projet v obleku do kancelare, kterou mate kuprikladu na Zlutaku. Pekne kardio po tom Uvozu, kde je ten cisty vzduch...

0/0
7.1.2015 11:34

M24i56r57e52k 93Z87á12v29o20d96n31ý 7852677170148

Neměla být od letošního roku o polovinu levnější šalinkarta? Nové vedení města, staré přísloví - sliby, chyby.

+1/−1
7.1.2015 11:07

P73a33v91e21l 62M19o73r34a81v68e88c 3432699152558

Od letošního ledna ne, na to jste přišel kde?8-o (teď se jede podle rozpočtu schváleného starým osazenstvem MMB)

0/0
7.1.2015 14:31

J47i23ř38í 38D75o81l18e17ž73e40l 9529985171620

místo nějakých rad na webu slevněte roční šalinkartu na 2500Kč jak slibovali před volbama zelení, dostat lidi z aut do MHD je jediná cesta jak snížit tady ten bordel ve vzduchu

+7/0
7.1.2015 10:21

T34o41m52a88s 34N89o89v25o40t84n80y 3491326748829

Možná by stačilo ty ulice čistit kropícími vozy, jak se ostatně dříve leckde dělalo, když je Ander tak chytrý a dokonce zjistil, že ten prach se víří, protože tam už leží. Nebo to můžou obyvatelé Bronxu zametat za dávky nebo na VPP.

Jinak za spoustu emisí můžou právě Zelení a spol. vytvářením horší průjezdnosti ulic, viz Úvoz. A hlavně ať si nezapomenou zase pozvat nějakého fanatika "experta" s kouzelnou krabičkou na "měření" emisí, jako "eko"matky z Úvozu a pak to vydávat jeho strkání krabičky k výfuku staré avie za "měření znečištění ovzduší".

+3/0
7.1.2015 10:30

O14n53d41ř24e64j 59Š18r56u39b41a31ř 1655251275806

myslite, ze lepsi prujezdnost zlepsi situaci?

0/0
7.1.2015 10:51

R19o20m65a70n 57V36a46v53ř44í24č64e31k 7816525568354

pokud auta projedou plynujeji v rychlosti 40 až 50 km/h, tak budou vypouštět míň škodlivin, než když se budou posouvat přískoky a většinu času prostojí.

+6/0
7.1.2015 11:05

T59o42m33a68s 85N21o84v52o13t25n83y 3231576138349

No jistě že ano. Nebo snad je lepší když auta se sunou na jedničku v koloně?

0/0
7.1.2015 19:31

M73a96r58t75i70n 83D61u27f56e67k 3102957988104

Nevim, co jste chtěl svým příspěvkem sdělit?

0/0
7.1.2015 11:33

T37o35m14a81s 15N71o33v91o58t94n96y 3351236668429

Jinak by ani nemuseli snižovat cenu roční šalinkarty, stačilo by snížit jednorázové jízdenky. Šalinkartu si stejně nekoupím na rok, když nejezdím MHD denně do práce, naopak při nižších cenách jednorázovek rád vyměním občas cestu do centra nebo blízského okolí za MHD, aspoň nebudu muset řešit parkování.

+8/0
7.1.2015 10:32

R51o32m94a41n 89V89a34v33ř75í85č51e96k 7256765118844

Přesně tak. Za ceny, které jsou dnes, mě nic nenutí použít při cestě do práce MHD, když cena spálené nafty je stejná jako cena jízdenky. Zvlášť když autem cestuji jen 15 minut, oproti 45 minutám stráveným v MHD. A to počítám jen čistý čas jízdy, bez cesty na zastávku a čekaní na přestupu.

+5/0
7.1.2015 10:38

J24i84ř52í 75D88o79l41e51ž40e11l 9819485621770

právěže pokud by šalinkarta stála zmiňovaných 2500, pak by se vyplatila snad každýmu, kdo alespoň 1x týdně jede MHD do práce, na úřady, nebo na pivo :-) potom, když už máte šalinkartu v kapse, se rozhodujete jinak jestli pojedete dneska ráno do práce MHD, než kdyby jste si musel shánět drahý jízdenky...

+5/0
7.1.2015 10:50

T45o69m93a83s 14N45o14v64o19t19n12y 3121386958639

Nevyplatila.

0/0
7.1.2015 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.