Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ovzduší v Brně se nelepší. Nové vedení města chce lidem radit na webu

Ani v roce 2014 Brno nedodrželo zákon, který zakazuje překročit limit prachu ve vzduchu po více než 35 dní v roce. Z pěti měřicích stanic v Brně hygienické normy překročily tři - ta na Zvonařce, v ulici Svatoplukova a rovněž v Bohunicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70l60a98d17i21m79í59r 26L50í80s71k84a 3651856112224

Ovzduší v Brně se nelepší, ale úklidové firmy řízené úřady MČ prach (včetně psích exkrementů) z chodníků odfukují.

0/0
7.1.2015 23:15

P42e28t63r 66B82á38č93a 8855126445775

Jojo nazente vsechny lidi do MHD, at mam hladsi prujezd bez kolon ;-D

+1/0
7.1.2015 15:37

P64e30t43r 72K16u57n15c 7772801981466

Stači dostavět VMO a centru se uleví. Do té doby to lepši nebude.

0/0
7.1.2015 12:34

K19a73r98e56l 24N36ě74m74e84c 2793104316538

Jenže to paradoxně spíš dostane lidi z MHD do aut, bo to zlepší dopravu v Brně. Jenže snaha města by mělo být dostat lidi do MHD.

+2/0
7.1.2015 13:45

P89a58v31e67l 86M31o14r30a19v44e80c 3602309472978

Ta snaha města tu je. Budou levnější šalinkarty, plus na to navázána další opatření (většina věcí jak zefektivnit MHD se musí dělat v balíku opatření aby měla efekt, nestačí jedna věc).

Zrovna v tomto současné koalici věřím a fandím.R^

0/−1
7.1.2015 14:28

J78i18ř79í 33D41o42l81e54ž92e82l 9809795591360

myslíte, že se vážně dočkáme těch ročních šalinkaret za 2500? ;-D

0/0
7.1.2015 14:44

P69a91v83e29l 21M28o25r97a83v19e92c 3762429872648

Nevím jestli právě za 2500, ale ano.

Btw. ona se totiž diskutovala i varianta MHD zadarmo. Ale to by Brno neutáhlo.

0/0
7.1.2015 15:15

T64o74m62a16s 37N75o16v70o30t97n22y 3561766768749

Právě levnější roční šalinkarta nic neřeší kromě dalšího výpadku financí pro DPMB. Naopak by pomohlo zlevnit jednorázovky.

0/0
7.1.2015 19:25

P14a50v34e70l 82M74o88r76a10v35e79c 3622199942238

Levnější šalinkarta má být jen jedním krokem, sama toho fakt moc neřeší. Jen je krokem nejviditelnějším.

0/0
7.1.2015 19:49

T48o65m48a65s 37N28o16v26o52t97n92y 3851226988239

Snahou města by mělo být vytvoření ideálních podmínek pro všechny druhy dopravy a ne pro minoritní vybranou skupinku jen protože Hollan chlastá s kamarádama z řad agresivních cykloaktivistů. Tj. nejprve vybudovat infrastrukturu pro auta, aby se vůbec nemuselo jezdit přes centrum (VMO), vytvořit dostatek parkovacích míst tam kde to lze a ne jejich počet uměle snižovat, totéž se týká propustnosti ulic kvůli emisím, např. Úvoz, kde jsou zbytečné vyhrazené pruhy a kvůli tomu emise nad normou.

+1/0
7.1.2015 19:24
Foto

M16i68c31h17a44l 87H36r18u27b81a89n 2856850158119

Když je pěkně, tak i v zimě jezdím do práce na kole. Od areálu VUT FIT k SOCce to mám 7 km. Cesta do práce i s převlečením je 20-25 minut. Když není pěkně moje Felicie na LPG mě do práce doveze za 15-20 minut s pomocí aplikace Waze. Protože díky Waze málokdy stojím v kolonách, tak mě cesta stojí ±14 Kč. Když jedu s přítelkyní je úspora násobná.

Nemůžu jezdit MHD, když jedna jízda mi bude trvat 30-35 minut a jízdenka bude stát 19,50 Kč, 20 Kč, nebo 25 Kč podle toho jaký zrovna seženu lístek.

Snažím se jak to jen jde se pohybovat tak, abych neomezoval své okolí, ať už vzduchem nebo svou přítomností. Jezdím bezpečně a podle předpisů jak na kole, tak autem. Přesto mám pocit, že mým spoluobčanům se nikdy nezavděčím a každý den mě umí někdo překvapit svou bezohledností.

Ale proč se tím trápit. Vyberu si nejlepší cestu a do cíle se vždycky dostanu. Život je jako jízda na kole, aby jste jej udrželi v rovnováze, je potřeba neustále jet dopředu.

+2/0
7.1.2015 12:15

P95a52v61e34l 84M72o89r37a20v46e85c 3432189272838

Ad cena lístku na MHD: a o šalinkartě jste už slyšel? ;-)

0/−1
7.1.2015 14:29
Foto

M81i12c63h11a22l 73H93r86u87b77a59n 2396390488559

Ano slyšel. Jak jsem psal výše, když je hezky, tak jezdím na kole. Většinu dní v roce je počasí kolu příznivé, alespoň z mého úhlu pohledu. Na těch pár dní, které navíc obvykle jsou rozloženy velmi náhodně v průběhu roku je nejvýhodnější univerzální jízdenka, neboli 8 jízd za 156 Kč.

Ovšem jsme dva a proto si za 9 500 Kč můžeme pořídit:

2 celoroční šalinkarty

121 dní cestování MHD do zaměstnání

±330 dní cestování autem na LPG do zaměstnání

Rok má ±250 pracovních dní. Co byste si vybral vy?

+2/0
7.1.2015 15:13

P38a29v39e47l 95M96o42r60a74v37e42c 3772929962978

Většinou je škaredě přes zimu, takže měsíční či čtvrtletní kupón by pomohl. Ale nepropočítával jsem to pro vás..

Je dost možné, že pro vás je MHD drahá. Nicméně nejste průměrný cestující. Většina lidí nejezdí na kole a nemá auto na LPG (které btw. má menší splodiny než benzinové, takže vy tak moc ani v tom autě "nevadíte"R^).

+1/0
7.1.2015 15:19
Foto

M12i91c10h98a97l 18H82r32u14b88a31n 2586730468169

Kdyby jenom drahá. Ve skutečnosti i pomalejší a s horší návazností a komfortem v lokalitách kam jezdím. Aby mohlo MHD nalákat nové cestující bude muset změnit sebe a ne čekat až se změní ostatní cestující. Alespoň některý z těchto parametrů.

Od roku 2009 počet vozo kilometrů každoročně klesá. Ve skutečnosti dochází k optimalizaci a ne k rozšiřování služeb širšímu spektru zákazníků. MHD se konzervuje na současný stav.

Jako daňového poplatníka mě těší, že se zbytečně neplýtvá veřejnými prostředky. Jako potenciální cestujícího mě nepotěší nižší počet spojů a rostoucí cena.

Zajímavé třeba ještě je rozdíl mezi roky 2006 a 2014. Nárůst ceny 60 minutové jízdenky o 1,66 z 15 na 25 Kč. Nafta 1,22; benzín 1,17; lpg o 1,15.

Cena MHD během období, co žiji v Brně, rostla nejrychleji.

0/0
7.1.2015 16:04

P22a60v96e71l 89M57o23r77a79v86e83c 3682129362838

Njn, co taky čekat od socialistického vedení města, v čele s neumětelem Onderkou, že..

+1/0
7.1.2015 19:14

T40o25m93a90s 79N57o46v39o48t57n30y 3461166438179

Za to zelení s ano to vytrhnou ;-D

0/0
7.1.2015 19:28

T74o83m86a38s 31N29o27v94o34t17n54y 3771316298209

MHD má smysl využivat pouze v okolí centra, kde je relativně rychlá oproti autu a/nebo na páteřní trase, kde jezdí šalina. Jinak víceméně vůbec to nemá smysl, zvláště když člověk musí přestupovat. A ceny jízdenek jsou příšerné. Takže typicky jedu Střed - Řečkovice - Černá Pole - okolí Vaňkovky eventuelně nějaký nákup - Střed, takže MHD vůbec není řešení, o kole ani nemluvě (věci)

0/0
7.1.2015 19:28

O33n23d29ř76e15j 89M43u79s54i35l 2645240678327

Furt to samý, furt dokola a vedení města se furt diví proč, když vyrábí "cyklostezky" jednu za druhou. Že by ten problém neměl jen jedno řešení a bylo by potřeba trochu zapřemýšlet?

+1/−1
7.1.2015 12:14

P41a37v76e70l 45M78o19r84a25v97e61c 3212979972658

Město "nestaví furt dokola cyklostezky". V Brně neexistuje použitelná síť cyklostezek..

+1/0
7.1.2015 14:29

P71e13t67r 17B28á46č95a 8325866655125

Brno hlavne potrebuje funkcni severni cestu, funkcni prujezd pisarek apod. a ne pitomy cyklostezky.

+1/0
7.1.2015 15:38

P83a50v17e82l 94M64o12r37a11v74e27c 3112609822418

Jste trochu Off-topic ale celkem souhlas. Nicméně pisárecké úzké hrdlo je blokováno ŘSD (jde o silnici 1.třídy která spadá přímo pod ně). A ŘSD.. je ŘSD.

+1/0
7.1.2015 15:49

P23e37t14r 78M52a78r44e80š 8880626

Pro začátek by stačilo používat pravidelně kropící vozy (když nemrzne :-))

+1/−1
7.1.2015 11:41

M61i55c59h14a93l 40B53r83ň79á76k 6354444187258

Tak ted jsem napnutej teda. Bude nas soucasny zeleno-zhuleny establishment delat i neco jinyho, nez radit lidem po netu? Vim, ze by se meli drzet toho, co jedine umi, ale porad mi to prijde maly predpoklad k rizeni 400k mesta...

+1/0
7.1.2015 11:30

P66a55v94e70l 63M96o85r66a56v44e15c 3822939812858

Paní redaktorka opomněla na řadu dalších opatření. Třeba levnější šalinkartu.

0/0
7.1.2015 14:30

M59i14r15o35s92l41a13v 56V76y96k79o85u56p75i13l 3630876923955

Jak se dole píše...zajímalo by mne, kdo vymyslel tak drahé jednorázové jízdné, které opravdu nutí člověka jet všude autem, protože to vyjde levněji než jízdenka za 20,- se kterou nedojedu nikam?

Denně je zda plno jednorázových návštěvníků, kteří si nebudou kupovat šalinkartu.

A ty vyhrazené jízdní pruhy a cyklostezky to také spíše zhoršují.

Normální člověk přece nejezdí v zimě na kole a v létě přijet do práce zpocený nemůže také každy. Tady nejsme v Shangaji.

Ovšem vysvětlete to na MMB, když tam byl každý druhý Marťan.:-)

Věřme, že začně někdo přemýšlet a nebude nám nutit stavět další sklady uprostřed města, ke kterým se, (mimo jiné super zajímavé a hlavně pravdivé názory na ekonomku), velice trefně vyjádřila ve včereším Hyde Parku na ČT24, pí doc. Švihlíková.

+3/0
7.1.2015 11:14

M63i84c32h49a19l 35B65r74ň87á12k 6684884567588

Jsme moc rozmazleni. Vzdyt je uplne normalni sednout v Bohunicich na kolo a prijemne se v lete projet v obleku do kancelare, kterou mate kuprikladu na Zlutaku. Pekne kardio po tom Uvozu, kde je ten cisty vzduch...

0/0
7.1.2015 11:34

M11i92r26e30k 39Z81á31v34o52d47n92ý 7652267980208

Neměla být od letošního roku o polovinu levnější šalinkarta? Nové vedení města, staré přísloví - sliby, chyby.

+1/−1
7.1.2015 11:07

P80a41v50e93l 11M85o32r73a81v64e25c 3672749372688

Od letošního ledna ne, na to jste přišel kde?8-o (teď se jede podle rozpočtu schváleného starým osazenstvem MMB)

0/0
7.1.2015 14:31

J74i38ř90í 38D96o73l19e47ž67e63l 9239415591790

místo nějakých rad na webu slevněte roční šalinkartu na 2500Kč jak slibovali před volbama zelení, dostat lidi z aut do MHD je jediná cesta jak snížit tady ten bordel ve vzduchu

+7/0
7.1.2015 10:21

T12o26m68a49s 75N77o31v36o47t62n57y 3251706528489

Možná by stačilo ty ulice čistit kropícími vozy, jak se ostatně dříve leckde dělalo, když je Ander tak chytrý a dokonce zjistil, že ten prach se víří, protože tam už leží. Nebo to můžou obyvatelé Bronxu zametat za dávky nebo na VPP.

Jinak za spoustu emisí můžou právě Zelení a spol. vytvářením horší průjezdnosti ulic, viz Úvoz. A hlavně ať si nezapomenou zase pozvat nějakého fanatika "experta" s kouzelnou krabičkou na "měření" emisí, jako "eko"matky z Úvozu a pak to vydávat jeho strkání krabičky k výfuku staré avie za "měření znečištění ovzduší".

+3/0
7.1.2015 10:30

O73n65d63ř59e25j 77Š28r37u34b69a22ř 1165321135366

myslite, ze lepsi prujezdnost zlepsi situaci?

0/0
7.1.2015 10:51

R47o71m89a23n 11V62a98v97ř34í60č90e52k 7116535758494

pokud auta projedou plynujeji v rychlosti 40 až 50 km/h, tak budou vypouštět míň škodlivin, než když se budou posouvat přískoky a většinu času prostojí.

+6/0
7.1.2015 11:05

T58o47m93a29s 88N56o77v10o63t33n96y 3411256158659

No jistě že ano. Nebo snad je lepší když auta se sunou na jedničku v koloně?

0/0
7.1.2015 19:31

M24a14r43t35i20n 52D79u38f46e21k 3652647348634

Nevim, co jste chtěl svým příspěvkem sdělit?

0/0
7.1.2015 11:33

T86o74m36a80s 93N71o57v83o18t17n57y 3251226238469

Jinak by ani nemuseli snižovat cenu roční šalinkarty, stačilo by snížit jednorázové jízdenky. Šalinkartu si stejně nekoupím na rok, když nejezdím MHD denně do práce, naopak při nižších cenách jednorázovek rád vyměním občas cestu do centra nebo blízského okolí za MHD, aspoň nebudu muset řešit parkování.

+8/0
7.1.2015 10:32

R38o11m66a19n 54V35a38v95ř19í49č39e15k 7676655828774

Přesně tak. Za ceny, které jsou dnes, mě nic nenutí použít při cestě do práce MHD, když cena spálené nafty je stejná jako cena jízdenky. Zvlášť když autem cestuji jen 15 minut, oproti 45 minutám stráveným v MHD. A to počítám jen čistý čas jízdy, bez cesty na zastávku a čekaní na přestupu.

+5/0
7.1.2015 10:38

J89i22ř75í 10D45o32l14e44ž21e92l 9669295351280

právěže pokud by šalinkarta stála zmiňovaných 2500, pak by se vyplatila snad každýmu, kdo alespoň 1x týdně jede MHD do práce, na úřady, nebo na pivo :-) potom, když už máte šalinkartu v kapse, se rozhodujete jinak jestli pojedete dneska ráno do práce MHD, než kdyby jste si musel shánět drahý jízdenky...

+5/0
7.1.2015 10:50

T61o37m66a25s 98N81o64v97o24t18n61y 3451396718539

Nevyplatila.

0/0
7.1.2015 19:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.