Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovzduší v Brně se nelepší. Nové vedení města chce lidem radit na webu

Ani v roce 2014 Brno nedodrželo zákon, který zakazuje překročit limit prachu ve vzduchu po více než 35 dní v roce. Z pěti měřicích stanic v Brně hygienické normy překročily tři - ta na Zvonařce, v ulici Svatoplukova a rovněž v Bohunicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77l94a98d26i57m68í14r 56L55í28s53k71a 3231576892304

Ovzduší v Brně se nelepší, ale úklidové firmy řízené úřady MČ prach (včetně psích exkrementů) z chodníků odfukují.

0/0
7.1.2015 23:15

P32e63t20r 96B33á94č15a 8805766125305

Jojo nazente vsechny lidi do MHD, at mam hladsi prujezd bez kolon ;-D

+1/0
7.1.2015 15:37

P54e62t36r 89K83u96n26c 7432941661106

Stači dostavět VMO a centru se uleví. Do té doby to lepši nebude.

0/0
7.1.2015 12:34

K55a68r79e79l 46N43ě83m76e23c 2133534146578

Jenže to paradoxně spíš dostane lidi z MHD do aut, bo to zlepší dopravu v Brně. Jenže snaha města by mělo být dostat lidi do MHD.

+2/0
7.1.2015 13:45

P30a34v32e12l 71M23o32r23a36v23e50c 3302649432558

Ta snaha města tu je. Budou levnější šalinkarty, plus na to navázána další opatření (většina věcí jak zefektivnit MHD se musí dělat v balíku opatření aby měla efekt, nestačí jedna věc).

Zrovna v tomto současné koalici věřím a fandím.R^

0/−1
7.1.2015 14:28

J54i79ř62í 33D29o75l94e39ž27e86l 9619315131620

myslíte, že se vážně dočkáme těch ročních šalinkaret za 2500? ;-D

0/0
7.1.2015 14:44

P98a76v50e15l 16M65o61r94a54v29e72c 3522729412288

Nevím jestli právě za 2500, ale ano.

Btw. ona se totiž diskutovala i varianta MHD zadarmo. Ale to by Brno neutáhlo.

0/0
7.1.2015 15:15

T58o24m13a87s 38N96o60v79o33t37n62y 3891166458509

Právě levnější roční šalinkarta nic neřeší kromě dalšího výpadku financí pro DPMB. Naopak by pomohlo zlevnit jednorázovky.

0/0
7.1.2015 19:25

P50a19v68e23l 59M72o45r24a98v81e60c 3102599882798

Levnější šalinkarta má být jen jedním krokem, sama toho fakt moc neřeší. Jen je krokem nejviditelnějším.

0/0
7.1.2015 19:49

T56o43m76a79s 13N83o72v91o16t12n29y 3521226518259

Snahou města by mělo být vytvoření ideálních podmínek pro všechny druhy dopravy a ne pro minoritní vybranou skupinku jen protože Hollan chlastá s kamarádama z řad agresivních cykloaktivistů. Tj. nejprve vybudovat infrastrukturu pro auta, aby se vůbec nemuselo jezdit přes centrum (VMO), vytvořit dostatek parkovacích míst tam kde to lze a ne jejich počet uměle snižovat, totéž se týká propustnosti ulic kvůli emisím, např. Úvoz, kde jsou zbytečné vyhrazené pruhy a kvůli tomu emise nad normou.

+1/0
7.1.2015 19:24
Foto

M58i25c53h13a19l 14H38r23u68b82a44n 2256300378379

Když je pěkně, tak i v zimě jezdím do práce na kole. Od areálu VUT FIT k SOCce to mám 7 km. Cesta do práce i s převlečením je 20-25 minut. Když není pěkně moje Felicie na LPG mě do práce doveze za 15-20 minut s pomocí aplikace Waze. Protože díky Waze málokdy stojím v kolonách, tak mě cesta stojí ±14 Kč. Když jedu s přítelkyní je úspora násobná.

Nemůžu jezdit MHD, když jedna jízda mi bude trvat 30-35 minut a jízdenka bude stát 19,50 Kč, 20 Kč, nebo 25 Kč podle toho jaký zrovna seženu lístek.

Snažím se jak to jen jde se pohybovat tak, abych neomezoval své okolí, ať už vzduchem nebo svou přítomností. Jezdím bezpečně a podle předpisů jak na kole, tak autem. Přesto mám pocit, že mým spoluobčanům se nikdy nezavděčím a každý den mě umí někdo překvapit svou bezohledností.

Ale proč se tím trápit. Vyberu si nejlepší cestu a do cíle se vždycky dostanu. Život je jako jízda na kole, aby jste jej udrželi v rovnováze, je potřeba neustále jet dopředu.

+2/0
7.1.2015 12:15

P46a70v98e76l 92M85o20r13a61v76e57c 3132659932168

Ad cena lístku na MHD: a o šalinkartě jste už slyšel? ;-)

0/−1
7.1.2015 14:29
Foto

M59i92c98h49a65l 16H95r50u84b50a43n 2746930458879

Ano slyšel. Jak jsem psal výše, když je hezky, tak jezdím na kole. Většinu dní v roce je počasí kolu příznivé, alespoň z mého úhlu pohledu. Na těch pár dní, které navíc obvykle jsou rozloženy velmi náhodně v průběhu roku je nejvýhodnější univerzální jízdenka, neboli 8 jízd za 156 Kč.

Ovšem jsme dva a proto si za 9 500 Kč můžeme pořídit:

2 celoroční šalinkarty

121 dní cestování MHD do zaměstnání

±330 dní cestování autem na LPG do zaměstnání

Rok má ±250 pracovních dní. Co byste si vybral vy?

+2/0
7.1.2015 15:13

P62a45v64e69l 41M29o75r29a65v15e54c 3632759552168

Většinou je škaredě přes zimu, takže měsíční či čtvrtletní kupón by pomohl. Ale nepropočítával jsem to pro vás..

Je dost možné, že pro vás je MHD drahá. Nicméně nejste průměrný cestující. Většina lidí nejezdí na kole a nemá auto na LPG (které btw. má menší splodiny než benzinové, takže vy tak moc ani v tom autě "nevadíte"R^).

+1/0
7.1.2015 15:19
Foto

M47i44c16h18a88l 44H74r64u30b40a95n 2846580438289

Kdyby jenom drahá. Ve skutečnosti i pomalejší a s horší návazností a komfortem v lokalitách kam jezdím. Aby mohlo MHD nalákat nové cestující bude muset změnit sebe a ne čekat až se změní ostatní cestující. Alespoň některý z těchto parametrů.

Od roku 2009 počet vozo kilometrů každoročně klesá. Ve skutečnosti dochází k optimalizaci a ne k rozšiřování služeb širšímu spektru zákazníků. MHD se konzervuje na současný stav.

Jako daňového poplatníka mě těší, že se zbytečně neplýtvá veřejnými prostředky. Jako potenciální cestujícího mě nepotěší nižší počet spojů a rostoucí cena.

Zajímavé třeba ještě je rozdíl mezi roky 2006 a 2014. Nárůst ceny 60 minutové jízdenky o 1,66 z 15 na 25 Kč. Nafta 1,22; benzín 1,17; lpg o 1,15.

Cena MHD během období, co žiji v Brně, rostla nejrychleji.

0/0
7.1.2015 16:04

P91a73v25e97l 40M91o43r34a73v40e40c 3362929942118

Njn, co taky čekat od socialistického vedení města, v čele s neumětelem Onderkou, že..

+1/0
7.1.2015 19:14

T39o50m43a46s 15N37o65v14o10t22n97y 3251336728559

Za to zelení s ano to vytrhnou ;-D

0/0
7.1.2015 19:28

T70o41m11a73s 40N38o64v44o62t72n23y 3701746778629

MHD má smysl využivat pouze v okolí centra, kde je relativně rychlá oproti autu a/nebo na páteřní trase, kde jezdí šalina. Jinak víceméně vůbec to nemá smysl, zvláště když člověk musí přestupovat. A ceny jízdenek jsou příšerné. Takže typicky jedu Střed - Řečkovice - Černá Pole - okolí Vaňkovky eventuelně nějaký nákup - Střed, takže MHD vůbec není řešení, o kole ani nemluvě (věci)

0/0
7.1.2015 19:28

O50n79d62ř89e89j 61M47u52s16i61l 2865730128107

Furt to samý, furt dokola a vedení města se furt diví proč, když vyrábí "cyklostezky" jednu za druhou. Že by ten problém neměl jen jedno řešení a bylo by potřeba trochu zapřemýšlet?

+1/−1
7.1.2015 12:14

P25a68v69e77l 12M97o39r61a62v65e45c 3932869692338

Město "nestaví furt dokola cyklostezky". V Brně neexistuje použitelná síť cyklostezek..

+1/0
7.1.2015 14:29

P44e61t87r 50B58á42č45a 8345436215175

Brno hlavne potrebuje funkcni severni cestu, funkcni prujezd pisarek apod. a ne pitomy cyklostezky.

+1/0
7.1.2015 15:38

P27a35v48e85l 66M35o64r29a93v13e44c 3672759472108

Jste trochu Off-topic ale celkem souhlas. Nicméně pisárecké úzké hrdlo je blokováno ŘSD (jde o silnici 1.třídy která spadá přímo pod ně). A ŘSD.. je ŘSD.

+1/0
7.1.2015 15:49

P87e23t26r 94M13a91r24e18š 8530726

Pro začátek by stačilo používat pravidelně kropící vozy (když nemrzne :-))

+1/−1
7.1.2015 11:41

M46i24c69h64a89l 35B58r70ň83á72k 6894744947398

Tak ted jsem napnutej teda. Bude nas soucasny zeleno-zhuleny establishment delat i neco jinyho, nez radit lidem po netu? Vim, ze by se meli drzet toho, co jedine umi, ale porad mi to prijde maly predpoklad k rizeni 400k mesta...

+1/0
7.1.2015 11:30

P80a74v91e66l 87M75o85r49a49v69e29c 3282389392298

Paní redaktorka opomněla na řadu dalších opatření. Třeba levnější šalinkartu.

0/0
7.1.2015 14:30

M92i19r81o75s49l52a65v 10V38y68k54o73u82p13i57l 3350926833445

Jak se dole píše...zajímalo by mne, kdo vymyslel tak drahé jednorázové jízdné, které opravdu nutí člověka jet všude autem, protože to vyjde levněji než jízdenka za 20,- se kterou nedojedu nikam?

Denně je zda plno jednorázových návštěvníků, kteří si nebudou kupovat šalinkartu.

A ty vyhrazené jízdní pruhy a cyklostezky to také spíše zhoršují.

Normální člověk přece nejezdí v zimě na kole a v létě přijet do práce zpocený nemůže také každy. Tady nejsme v Shangaji.

Ovšem vysvětlete to na MMB, když tam byl každý druhý Marťan.:-)

Věřme, že začně někdo přemýšlet a nebude nám nutit stavět další sklady uprostřed města, ke kterým se, (mimo jiné super zajímavé a hlavně pravdivé názory na ekonomku), velice trefně vyjádřila ve včereším Hyde Parku na ČT24, pí doc. Švihlíková.

+3/0
7.1.2015 11:14

M30i21c34h35a41l 67B32r95ň53á50k 6454614947398

Jsme moc rozmazleni. Vzdyt je uplne normalni sednout v Bohunicich na kolo a prijemne se v lete projet v obleku do kancelare, kterou mate kuprikladu na Zlutaku. Pekne kardio po tom Uvozu, kde je ten cisty vzduch...

0/0
7.1.2015 11:34

M77i74r89e24k 35Z52á72v79o45d32n21ý 7242917810918

Neměla být od letošního roku o polovinu levnější šalinkarta? Nové vedení města, staré přísloví - sliby, chyby.

+1/−1
7.1.2015 11:07

P24a76v44e83l 18M28o93r66a76v23e52c 3522979252648

Od letošního ledna ne, na to jste přišel kde?8-o (teď se jede podle rozpočtu schváleného starým osazenstvem MMB)

0/0
7.1.2015 14:31

J76i72ř25í 95D18o22l43e10ž49e21l 9649835871230

místo nějakých rad na webu slevněte roční šalinkartu na 2500Kč jak slibovali před volbama zelení, dostat lidi z aut do MHD je jediná cesta jak snížit tady ten bordel ve vzduchu

+7/0
7.1.2015 10:21

T21o48m85a40s 81N76o15v61o53t76n44y 3201966768709

Možná by stačilo ty ulice čistit kropícími vozy, jak se ostatně dříve leckde dělalo, když je Ander tak chytrý a dokonce zjistil, že ten prach se víří, protože tam už leží. Nebo to můžou obyvatelé Bronxu zametat za dávky nebo na VPP.

Jinak za spoustu emisí můžou právě Zelení a spol. vytvářením horší průjezdnosti ulic, viz Úvoz. A hlavně ať si nezapomenou zase pozvat nějakého fanatika "experta" s kouzelnou krabičkou na "měření" emisí, jako "eko"matky z Úvozu a pak to vydávat jeho strkání krabičky k výfuku staré avie za "měření znečištění ovzduší".

+3/0
7.1.2015 10:30

O81n54d56ř25e68j 58Š95r28u83b68a58ř 1245371335286

myslite, ze lepsi prujezdnost zlepsi situaci?

0/0
7.1.2015 10:51

R33o40m79a55n 37V37a21v70ř30í20č12e32k 7956795858204

pokud auta projedou plynujeji v rychlosti 40 až 50 km/h, tak budou vypouštět míň škodlivin, než když se budou posouvat přískoky a většinu času prostojí.

+6/0
7.1.2015 11:05

T45o71m27a94s 63N48o24v38o26t91n64y 3261816668499

No jistě že ano. Nebo snad je lepší když auta se sunou na jedničku v koloně?

0/0
7.1.2015 19:31

M81a42r29t45i63n 63D68u48f59e20k 3332467228454

Nevim, co jste chtěl svým příspěvkem sdělit?

0/0
7.1.2015 11:33

T62o25m41a72s 33N85o95v41o69t79n18y 3111636628729

Jinak by ani nemuseli snižovat cenu roční šalinkarty, stačilo by snížit jednorázové jízdenky. Šalinkartu si stejně nekoupím na rok, když nejezdím MHD denně do práce, naopak při nižších cenách jednorázovek rád vyměním občas cestu do centra nebo blízského okolí za MHD, aspoň nebudu muset řešit parkování.

+8/0
7.1.2015 10:32

R21o39m14a80n 38V69a12v59ř25í31č51e95k 7226175708274

Přesně tak. Za ceny, které jsou dnes, mě nic nenutí použít při cestě do práce MHD, když cena spálené nafty je stejná jako cena jízdenky. Zvlášť když autem cestuji jen 15 minut, oproti 45 minutám stráveným v MHD. A to počítám jen čistý čas jízdy, bez cesty na zastávku a čekaní na přestupu.

+5/0
7.1.2015 10:38

J35i78ř75í 11D59o91l91e95ž70e17l 9229615211440

právěže pokud by šalinkarta stála zmiňovaných 2500, pak by se vyplatila snad každýmu, kdo alespoň 1x týdně jede MHD do práce, na úřady, nebo na pivo :-) potom, když už máte šalinkartu v kapse, se rozhodujete jinak jestli pojedete dneska ráno do práce MHD, než kdyby jste si musel shánět drahý jízdenky...

+5/0
7.1.2015 10:50

T10o10m95a37s 30N16o51v18o52t43n12y 3981206318379

Nevyplatila.

0/0
7.1.2015 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.