Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajový tunel za pět let odstraní špunt z městského okruhu v Brně

Po letech průtahů začaly v Brně práce na další etapě velkého městského okruhu, nazvané Žabovřeská I. Pod úředním označením se skrývá rozšíření úzkého hrdla klíčové tepny v Pisárkách. Právě tady nyní vznikají dlouhé kolony a kolabuje doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a19r40o73s78l21a12v 31D26v54o43ř71á37č31e12k 9702218352292

Předpokládám, že než začne stavba tak přiběhne nějaký potrhlý ekoterorista a stavba se zastaví kvůli kytičce, žabičce , stromečku. Každopádně jsme to viděli u stavby královopolských tunelů - stavba byla hotová a jeden důchodce to zastavil. Čekalo se než dostal pořádné výpalné. Takhle pracují skoro všichni "ochranáři".

+4/0
9.1.2015 12:43

P47e71t80r87a 16N90o31v18á28k24o89v16á 7828966104768

Ovšem kdyby všichni jezdili takovými vozili, kde jim stačí kapacita, stačily by i ty dva pruhy. Když člověk ráno jede a vidí, jak skoro každé auto je využité ze 4/5, příp. 3/4... Kola, mopedy, skútry, to by nám opravdu hodně ulevilo.

0/0
9.1.2015 8:20

P90e78t46r72a 79N88o88v63á65k96o56v81á 7778426264278

...takovými vozidly... chjo

0/0
9.1.2015 8:21

J17i88r97i 28J57o37n52á67š 2873889927121

Mila Petro, kdyz nekam potrebuju jet, mam tedy dat tyden dopredu inzerat a nabidnout 4 fleky v aute, pote se modlit, aby nekdo prisel a opet jsem nejel sam? Ovsem na to Vam docela prdim. Kdyz zavola zakaznik, sedam a jedu. Take kdyz si vzpomenu, ze potrebuju neco vyresit, tak sedam a jedu. Od jara do podzimu prevazne na skutru, ale na ten nedam moc veci, ktere potrebuju odvezt.

0/0
10.1.2015 12:07
Foto

K11a64m36i88l 40A30l34b78r41e88c56h67t 2825915334507

Varianta s posunem koryta řeky 800 mil. rok stavby.

Varianta s tunelem 3,5 miliardy a 6 let.

Zelení zablokovali stavbu naráží a prosadili tento TUNEL. Rv

+7/−3
8.1.2015 21:52

T93o74m35a50s 80N72o88v75o17t12n58y 3431506938159

Nebojte on už Patrik nebo nějakej kamarád něco najde, aby se neuskutečnilo vůbec nic, jak je jejich zvykem. Ale hlavně že týden po nástupu na radnici řeší cyklouny v pěší zoně... to je nejdůležitější věc v Brně k řešení. Cyklonesmysly. No nebo tak mě napadá, pak začnou řvát, že tam krom šaliny a silnice není cyklopruh a bude vymalováno...:-P

+7/0
8.1.2015 22:47

M91i98c94h61a63l 41B29r92ň47á22k 6914474747108

Varianty byly tuším tři. Vyhrála ta nejdražší. A kdopak ji prosadil? Klasicky opět zelená lobby.

+13/−2
8.1.2015 17:38

P50a59v74e45l 28M26o92r23a67v61e29c 3912479222328

Kde jste přišel na to, že šlo o zelenou lobby?8-o

+3/0
8.1.2015 20:58

P27e74t44r 90B93á51č75a 8825956715855

Pisou za pet, takze tak za deset let mozna v pisarkach bez kolon, uz se tesim :-)

+1/0
8.1.2015 15:46

K61a55r42e12l 67F80a50j10t 5178602971683

Ovšem do té doby, při stavbě, to bude masakr :-/

+1/0
8.1.2015 17:41

M15a74r87t97i85n 37T10e43p49l81a79n 9247930265123

Nepíšou za 5 let. Napsali to sice nešťastně, ale já to z popisu chápu jako někdy v letech 2020 až 2029 (nikoliv konkrétní rok 2020). Čili bych počítal spíš víc než těch 10 let.

+1/−1
8.1.2015 21:01

P83e15t98r83a 90V48a56ň40k40o67v34á 4584614206952

kdyby se silnice rozšířila nad řeku, tak by to bylo asi desetkrát rychlejší a dvacetkrát levnější ....to je ale nepřípustné  Rv[>-]Rv

0/−3
8.1.2015 15:31

P25e66t75r 75K85u28n63c 7772961681716

Podle mého nazoru by se tato stavba měla radikalně urychlit. Čekat 5-6 let na dokončeni je nepřípustné!!!!!!

+6/0
8.1.2015 14:42

K51a22r72e61l 87N73ě63m47e26c 2123614236778

Pod, nebo nad, to je jedno. Ale každopádně dobrá myšlenka. R^

0/0
8.1.2015 13:58

K65a28r56e66l 27N12ě50m81e38c 2853674986378

Což měla být reakce na Viléma Baráka.

0/0
8.1.2015 13:58

M49i36r97o85s44l16a93v 79V84y88k28o93u72p70i87l 3550576943235

Za pět let měli Chorvati polovinu dálnic včetně tunelů. Za dalších 5 dokončili ty slavné 6ti km tunely. Zde se řeší snad 1kM celkem 20 let. Naše generace  se snad nedočká  normálně průjezdného Brna. A to věřím tomu, že se to opět zastaví nějakou změnou ve vedení ŘSD a nedej bože, jestli tam hnízdí na skále nějaký ptáček, nebo nějaký endemický druh žabovřeské žížaly jejíž "přesídlení" by se řešilo až v Bruselu.

+12/0
8.1.2015 13:46

P16e20t78r 65N30i68v82n86i92c88k45ý 3242214285257

Ale taky musíš uznat, že Chorvati to stavěli v jednoduchém geologickém terénu - vápenci.

+2/0
8.1.2015 13:58

M26i17r82o84s43l67a47v 33V38y79k93o81u38p72i85l 3310876383775

..to je pravda :-), ale zase poměr délky jejich dálnice a množství tunelů je přece jenom naprosto někdě jinde. Takže dle mého laického názoru to musí být za rok a den hotové při dnešních technologiích;-) Nechápu co tam kdo chce dělat 5 let ???, zejména s ohledem na to, že archeologický výzkum na Zelňáku měl být dle plánu a rozpočtu stavby hotov za 10 dnů !!! (Pokud tam není sídlo lovců mamutů, pod tou skálou) ;-(.

+5/0
8.1.2015 15:32

P85a38v94e24l 23O63d29r44a16z79i81l 6514419467750

Normálně průjezdné město je naprostý oxymoron. Jakmile poleví kolony, sednou do auta lidé, kteří by jinak jeli MHD.

+3/−4
8.1.2015 15:08

T96o88m54a24s 43N65o47v72o55t36n49y 3731116588299

Zase hloupě kecáš nebo to máš podloženo?

0/0
8.1.2015 22:48

J12á24n 36K81o49t39ú87č 2216684718796

Treba si uvedomiť ale aj to, že Chorváti si nabrali v zahraničných bankách astronomické úvery, ktoré splácajú z astronomicky vysokého mýta (v porovnaní s poplatkami v CZ, SK, A). A hlavne to pomáhajú splácať milióny turistov, ktorí sa tam každoročne nahrnú autami...

+4/0
8.1.2015 21:36

L48u13k26á58š 97N52o49v90á96k 4876426422243

proč má dopravní problém Brna platit stát (skrze ŘSD)?

pro příklad...přispívá stát Praze na okruh a radiály? Ne!

0/−15
8.1.2015 13:26

P43a29v89e32l 67O86d23r54a43z57i59l 6784369157630

Jde o dopravní stavby celostátního významu a v majetku státu, takže je platí a spravuje stát. To pochopitelně dělá i v Praze, nevím, čemu se tak divíte.

+7/−1
8.1.2015 15:06

P35a66v11e43l 55O71d85r98a68z39i77l 6514319607660

Praha má 43 km dálnic a rychlostních silnic, kdo je udržuje? Stát!

+5/−1
8.1.2015 15:09

T32o23m81a92s 67C16e19n96e87k 6107834650923

Výstavba Pražského okruhu je financována z prostředků Ministerstva dopravy ČR.  Co máte dál?

+2/0
8.1.2015 17:17

J69á67n 97K29o26t43ú37č 2706304408986

On asi myslel napr. tunel Blanka, ten je IMHO financovaný z rozpočtu Prahy...

0/0
8.1.2015 21:38

L68u71k42á90š 62N38o18v71á33k 4816896372643

pletete si silniční okruh a městský okruh!

a nejde zdaleka jen o Prahu...

0/0
9.1.2015 12:08

T54o22m95a29s 56C13e54n54e86k 6307164980703

Na výstavbě radiál se společně podílejí stát a hlavní město. Co tam máte dál?

+1/0
8.1.2015 17:18

L78u31k15á26š 39N60o92v50á93k 4986446762163

radiály stát neplatí, městký okruh už vůbec ne..

+1/0
9.1.2015 12:08

T34o70m75a92s 68C86e76n70e64k 6707314410503

Tak ještě jednou. Pražský okruh platí ministerstvo dopravy. Městský okruh platí Praha ze svého. Radiály platí ministerstvo dopravy a Praha společně.

0/0
9.1.2015 17:08

I72v37a53n 23H83o22l83a63s 5667397498287

Jestli vždy uvádíš tak nesmyslné (resp. lživé) příklady, jako je tento, tak snad raději nikde nediskutuj. Nebo si alespoň nejprve zjisti, jak je to doopravdy.

0/0
8.1.2015 22:30

V64i60l75é71m 13B27a95r84á79k 1968303838218

Vyzývám nějakého stavaře (odborníka), který je znalý situace, aby rozebral, zda nejde šalinu vést na estakádě, nad silnicí a jak by to vyšlo finančně. 

Vrtání  tunelu Wilsonovy skály se mi zdá blbost, resp. šachtování veřejných rozpočtů.

+3/−1
8.1.2015 13:17

L36u46k22á92š 18N66o43v93á96k 4206296232503

veřejný rozpočty ČR neslouží optimálním a levným řešením...:-/

+4/−1
8.1.2015 13:27

J85á59n 63K31o70t14ú45č 2526494318266

Zaujímavý nápad. Nie som odborník, ale myslím, že je to nereálne. Už teraz je súčasná cesta vedená v najužšom úseku na akýchsi konzolách uchytených do skaly, t.j. pruh smerom na juh je vlastne "vo vzduchu". Také niečo by zrejme neunieslo záťaž áut aj šaliny nad nimi. Treba to zasekať do skaly, aby vzniklo viac miesta, a tunel pre šaliny je zrejme najjednoduchšie riešenie. Ale rád si prečítam názor odborníka.

+2/0
8.1.2015 13:41

P93a91v67e13l 44B65o92u40c32n39í71k 4842471513725

Vedení šaliny nad silnici byla jedna z uvažovaných variant. Byla by sice trochu levnější, ale po celou dobu stavby estakády by musel být úsek silnice pod ní mimo provoz nebo výrazně omezen. Což by vyřadilo tento úsek městského okruhu na mnoho měsíců (roků) z provozu. Druhým problémem je hluk, který by se z mostu šířil do okolí.

+1/−1
8.1.2015 14:21

V30i82l84é69m 62B65a52r89á76k 1208343268748

Děkuji.

0/0
8.1.2015 14:25

R59a78d75e82k 95P89e76t23r 4749757908625

Nebyla ve hře ještě varianta zanechat šalinu tam kde je a to s tím, že by silnice vedle byla řešena jako otevřený tunel - tedy to co tam je by byl jeden směr a nad ni by se nastavělo patro po kterém by se jezdilo v opačném směru? Vím, že tady pak byl problém z ekologického hlediska...

0/0
8.1.2015 14:36

I53v35o 82P27r56o87c77h82á28z40k24a 4691642604622

Navrhováno byl jeden směr silnice dole a jeden nahoře a tramvaj posunout v některých místech asi o metr, ale to se zavrhlo

0/0
8.1.2015 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.