Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajový tunel za pět let odstraní špunt z městského okruhu v Brně

Po letech průtahů začaly v Brně práce na další etapě velkého městského okruhu, nazvané Žabovřeská I. Pod úředním označením se skrývá rozšíření úzkého hrdla klíčové tepny v Pisárkách. Právě tady nyní vznikají dlouhé kolony a kolabuje doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a85r45o83s73l38a45v 53D42v71o92ř45á87č59e27k 9812518982522

Předpokládám, že než začne stavba tak přiběhne nějaký potrhlý ekoterorista a stavba se zastaví kvůli kytičce, žabičce , stromečku. Každopádně jsme to viděli u stavby královopolských tunelů - stavba byla hotová a jeden důchodce to zastavil. Čekalo se než dostal pořádné výpalné. Takhle pracují skoro všichni "ochranáři".

+4/0
9.1.2015 12:43

P79e69t47r59a 35N14o67v56á23k52o49v89á 7118436514478

Ovšem kdyby všichni jezdili takovými vozili, kde jim stačí kapacita, stačily by i ty dva pruhy. Když člověk ráno jede a vidí, jak skoro každé auto je využité ze 4/5, příp. 3/4... Kola, mopedy, skútry, to by nám opravdu hodně ulevilo.

0/0
9.1.2015 8:20

P27e23t15r92a 16N25o42v58á51k71o69v29á 7268976744358

...takovými vozidly... chjo

0/0
9.1.2015 8:21

J71i60r48i 72J62o36n19á79š 2163819317101

Mila Petro, kdyz nekam potrebuju jet, mam tedy dat tyden dopredu inzerat a nabidnout 4 fleky v aute, pote se modlit, aby nekdo prisel a opet jsem nejel sam? Ovsem na to Vam docela prdim. Kdyz zavola zakaznik, sedam a jedu. Take kdyz si vzpomenu, ze potrebuju neco vyresit, tak sedam a jedu. Od jara do podzimu prevazne na skutru, ale na ten nedam moc veci, ktere potrebuju odvezt.

0/0
10.1.2015 12:07
Foto

K91a80m90i12l 45A22l98b68r45e15c45h63t 2375885174627

Varianta s posunem koryta řeky 800 mil. rok stavby.

Varianta s tunelem 3,5 miliardy a 6 let.

Zelení zablokovali stavbu naráží a prosadili tento TUNEL. Rv

+7/−3
8.1.2015 21:52

T43o48m39a24s 77N24o28v49o94t77n84y 3901136358859

Nebojte on už Patrik nebo nějakej kamarád něco najde, aby se neuskutečnilo vůbec nic, jak je jejich zvykem. Ale hlavně že týden po nástupu na radnici řeší cyklouny v pěší zoně... to je nejdůležitější věc v Brně k řešení. Cyklonesmysly. No nebo tak mě napadá, pak začnou řvát, že tam krom šaliny a silnice není cyklopruh a bude vymalováno...:-P

+7/0
8.1.2015 22:47

M33i93c42h65a70l 80B67r82ň14á98k 6164884657248

Varianty byly tuším tři. Vyhrála ta nejdražší. A kdopak ji prosadil? Klasicky opět zelená lobby.

+13/−2
8.1.2015 17:38

P83a45v73e28l 55M45o67r51a17v32e77c 3622509172668

Kde jste přišel na to, že šlo o zelenou lobby?8-o

+3/0
8.1.2015 20:58

P36e17t64r 19B29á21č69a 8935326465815

Pisou za pet, takze tak za deset let mozna v pisarkach bez kolon, uz se tesim :-)

+1/0
8.1.2015 15:46

K75a64r35e25l 70F34a62j35t 5208422211713

Ovšem do té doby, při stavbě, to bude masakr :-/

+1/0
8.1.2015 17:41

M56a89r27t81i85n 20T86e17p39l60a25n 9767900505783

Nepíšou za 5 let. Napsali to sice nešťastně, ale já to z popisu chápu jako někdy v letech 2020 až 2029 (nikoliv konkrétní rok 2020). Čili bych počítal spíš víc než těch 10 let.

+1/−1
8.1.2015 21:01

P45e12t23r50a 50V81a73ň68k12o26v90á 4604534986252

kdyby se silnice rozšířila nad řeku, tak by to bylo asi desetkrát rychlejší a dvacetkrát levnější ....to je ale nepřípustné  Rv[>-]Rv

0/−3
8.1.2015 15:31

P95e34t25r 45K18u29n11c 7392831831456

Podle mého nazoru by se tato stavba měla radikalně urychlit. Čekat 5-6 let na dokončeni je nepřípustné!!!!!!

+6/0
8.1.2015 14:42

K38a52r25e49l 57N33ě29m55e26c 2323964906698

Pod, nebo nad, to je jedno. Ale každopádně dobrá myšlenka. R^

0/0
8.1.2015 13:58

K89a82r30e24l 64N94ě58m43e17c 2233634896618

Což měla být reakce na Viléma Baráka.

0/0
8.1.2015 13:58

M55i42r59o43s72l39a65v 15V52y30k53o62u68p66i40l 3970826923985

Za pět let měli Chorvati polovinu dálnic včetně tunelů. Za dalších 5 dokončili ty slavné 6ti km tunely. Zde se řeší snad 1kM celkem 20 let. Naše generace  se snad nedočká  normálně průjezdného Brna. A to věřím tomu, že se to opět zastaví nějakou změnou ve vedení ŘSD a nedej bože, jestli tam hnízdí na skále nějaký ptáček, nebo nějaký endemický druh žabovřeské žížaly jejíž "přesídlení" by se řešilo až v Bruselu.

+12/0
8.1.2015 13:46

P43e54t55r 34N97i85v73n87i35c11k30ý 3382604585957

Ale taky musíš uznat, že Chorvati to stavěli v jednoduchém geologickém terénu - vápenci.

+2/0
8.1.2015 13:58

M77i86r94o81s59l66a34v 64V46y61k75o61u95p37i28l 3450346303635

..to je pravda :-), ale zase poměr délky jejich dálnice a množství tunelů je přece jenom naprosto někdě jinde. Takže dle mého laického názoru to musí být za rok a den hotové při dnešních technologiích;-) Nechápu co tam kdo chce dělat 5 let ???, zejména s ohledem na to, že archeologický výzkum na Zelňáku měl být dle plánu a rozpočtu stavby hotov za 10 dnů !!! (Pokud tam není sídlo lovců mamutů, pod tou skálou) ;-(.

+5/0
8.1.2015 15:32

P56a16v98e17l 60O56d97r50a40z13i31l 6914919137710

Normálně průjezdné město je naprostý oxymoron. Jakmile poleví kolony, sednou do auta lidé, kteří by jinak jeli MHD.

+3/−4
8.1.2015 15:08

T88o52m12a10s 42N42o18v88o18t72n31y 3341776608179

Zase hloupě kecáš nebo to máš podloženo?

0/0
8.1.2015 22:48

J65á95n 17K96o12t89ú78č 2796444348616

Treba si uvedomiť ale aj to, že Chorváti si nabrali v zahraničných bankách astronomické úvery, ktoré splácajú z astronomicky vysokého mýta (v porovnaní s poplatkami v CZ, SK, A). A hlavne to pomáhajú splácať milióny turistov, ktorí sa tam každoročne nahrnú autami...

+4/0
8.1.2015 21:36

L25u92k61á24š 69N83o57v33á48k 4746436342873

proč má dopravní problém Brna platit stát (skrze ŘSD)?

pro příklad...přispívá stát Praze na okruh a radiály? Ne!

0/−15
8.1.2015 13:26

P31a48v26e90l 44O38d32r29a88z33i46l 6354839947110

Jde o dopravní stavby celostátního významu a v majetku státu, takže je platí a spravuje stát. To pochopitelně dělá i v Praze, nevím, čemu se tak divíte.

+7/−1
8.1.2015 15:06

P81a19v72e66l 74O80d26r24a37z92i13l 6474769537220

Praha má 43 km dálnic a rychlostních silnic, kdo je udržuje? Stát!

+5/−1
8.1.2015 15:09

T42o32m70a29s 75C62e72n86e45k 6167124410363

Výstavba Pražského okruhu je financována z prostředků Ministerstva dopravy ČR.  Co máte dál?

+2/0
8.1.2015 17:17

J69á25n 88K84o87t55ú51č 2386114758586

On asi myslel napr. tunel Blanka, ten je IMHO financovaný z rozpočtu Prahy...

0/0
8.1.2015 21:38

L16u15k33á88š 96N40o89v55á75k 4766906242633

pletete si silniční okruh a městský okruh!

a nejde zdaleka jen o Prahu...

0/0
9.1.2015 12:08

T63o29m47a19s 32C37e60n71e48k 6897544220143

Na výstavbě radiál se společně podílejí stát a hlavní město. Co tam máte dál?

+1/0
8.1.2015 17:18

L27u59k30á12š 83N40o55v22á23k 4696396832893

radiály stát neplatí, městký okruh už vůbec ne..

+1/0
9.1.2015 12:08

T14o25m56a65s 58C77e10n35e31k 6687174410163

Tak ještě jednou. Pražský okruh platí ministerstvo dopravy. Městský okruh platí Praha ze svého. Radiály platí ministerstvo dopravy a Praha společně.

0/0
9.1.2015 17:08

I72v25a86n 66H24o78l76a92s 5237407348727

Jestli vždy uvádíš tak nesmyslné (resp. lživé) příklady, jako je tento, tak snad raději nikde nediskutuj. Nebo si alespoň nejprve zjisti, jak je to doopravdy.

0/0
8.1.2015 22:30

V91i59l67é51m 50B58a18r34á41k 1338443258828

Vyzývám nějakého stavaře (odborníka), který je znalý situace, aby rozebral, zda nejde šalinu vést na estakádě, nad silnicí a jak by to vyšlo finančně. 

Vrtání  tunelu Wilsonovy skály se mi zdá blbost, resp. šachtování veřejných rozpočtů.

+3/−1
8.1.2015 13:17

L40u75k21á77š 95N89o23v69á77k 4676406342553

veřejný rozpočty ČR neslouží optimálním a levným řešením...:-/

+4/−1
8.1.2015 13:27

J55á60n 17K95o89t83ú32č 2916654278426

Zaujímavý nápad. Nie som odborník, ale myslím, že je to nereálne. Už teraz je súčasná cesta vedená v najužšom úseku na akýchsi konzolách uchytených do skaly, t.j. pruh smerom na juh je vlastne "vo vzduchu". Také niečo by zrejme neunieslo záťaž áut aj šaliny nad nimi. Treba to zasekať do skaly, aby vzniklo viac miesta, a tunel pre šaliny je zrejme najjednoduchšie riešenie. Ale rád si prečítam názor odborníka.

+2/0
8.1.2015 13:41

P82a79v19e97l 17B73o48u79c71n82í83k 4122641243275

Vedení šaliny nad silnici byla jedna z uvažovaných variant. Byla by sice trochu levnější, ale po celou dobu stavby estakády by musel být úsek silnice pod ní mimo provoz nebo výrazně omezen. Což by vyřadilo tento úsek městského okruhu na mnoho měsíců (roků) z provozu. Druhým problémem je hluk, který by se z mostu šířil do okolí.

+1/−1
8.1.2015 14:21

V49i21l13é24m 91B36a26r93á13k 1578273448438

Děkuji.

0/0
8.1.2015 14:25

R60a91d90e73k 57P77e94t25r 4799247628145

Nebyla ve hře ještě varianta zanechat šalinu tam kde je a to s tím, že by silnice vedle byla řešena jako otevřený tunel - tedy to co tam je by byl jeden směr a nad ni by se nastavělo patro po kterém by se jezdilo v opačném směru? Vím, že tady pak byl problém z ekologického hlediska...

0/0
8.1.2015 14:36

I28v60o 62P71r70o57c51h81á72z43k21a 4881512354162

Navrhováno byl jeden směr silnice dole a jeden nahoře a tramvaj posunout v některých místech asi o metr, ale to se zavrhlo

0/0
8.1.2015 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.