Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajový tunel za pět let odstraní špunt z městského okruhu v Brně

Po letech průtahů začaly v Brně práce na další etapě velkého městského okruhu, nazvané Žabovřeská I. Pod úředním označením se skrývá rozšíření úzkého hrdla klíčové tepny v Pisárkách. Právě tady nyní vznikají dlouhé kolony a kolabuje doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a95r53o63s11l18a69v 61D46v70o44ř44á63č11e98k 9172898292922

Předpokládám, že než začne stavba tak přiběhne nějaký potrhlý ekoterorista a stavba se zastaví kvůli kytičce, žabičce , stromečku. Každopádně jsme to viděli u stavby královopolských tunelů - stavba byla hotová a jeden důchodce to zastavil. Čekalo se než dostal pořádné výpalné. Takhle pracují skoro všichni "ochranáři".

+4/0
9.1.2015 12:43

P29e42t96r13a 98N24o40v86á47k95o27v40á 7568386324238

Ovšem kdyby všichni jezdili takovými vozili, kde jim stačí kapacita, stačily by i ty dva pruhy. Když člověk ráno jede a vidí, jak skoro každé auto je využité ze 4/5, příp. 3/4... Kola, mopedy, skútry, to by nám opravdu hodně ulevilo.

0/0
9.1.2015 8:20

P88e53t43r50a 39N11o21v91á69k77o69v72á 7948256354718

...takovými vozidly... chjo

0/0
9.1.2015 8:21

J81i29r16i 51J98o91n54á49š 2693319317651

Mila Petro, kdyz nekam potrebuju jet, mam tedy dat tyden dopredu inzerat a nabidnout 4 fleky v aute, pote se modlit, aby nekdo prisel a opet jsem nejel sam? Ovsem na to Vam docela prdim. Kdyz zavola zakaznik, sedam a jedu. Take kdyz si vzpomenu, ze potrebuju neco vyresit, tak sedam a jedu. Od jara do podzimu prevazne na skutru, ale na ten nedam moc veci, ktere potrebuju odvezt.

0/0
10.1.2015 12:07
Foto

K28a39m86i15l 40A86l19b63r56e78c62h27t 2305145424317

Varianta s posunem koryta řeky 800 mil. rok stavby.

Varianta s tunelem 3,5 miliardy a 6 let.

Zelení zablokovali stavbu naráží a prosadili tento TUNEL. Rv

+7/−3
8.1.2015 21:52

T53o67m91a32s 69N54o57v37o31t80n24y 3961986938809

Nebojte on už Patrik nebo nějakej kamarád něco najde, aby se neuskutečnilo vůbec nic, jak je jejich zvykem. Ale hlavně že týden po nástupu na radnici řeší cyklouny v pěší zoně... to je nejdůležitější věc v Brně k řešení. Cyklonesmysly. No nebo tak mě napadá, pak začnou řvát, že tam krom šaliny a silnice není cyklopruh a bude vymalováno...:-P

+7/0
8.1.2015 22:47

M18i78c55h73a39l 89B64r41ň17á15k 6714254137658

Varianty byly tuším tři. Vyhrála ta nejdražší. A kdopak ji prosadil? Klasicky opět zelená lobby.

+13/−2
8.1.2015 17:38

P88a30v94e58l 32M95o12r39a98v95e72c 3812599832598

Kde jste přišel na to, že šlo o zelenou lobby?8-o

+3/0
8.1.2015 20:58

P72e22t63r 61B97á54č47a 8745396125415

Pisou za pet, takze tak za deset let mozna v pisarkach bez kolon, uz se tesim :-)

+1/0
8.1.2015 15:46

K88a35r83e26l 97F39a54j70t 5428592281473

Ovšem do té doby, při stavbě, to bude masakr :-/

+1/0
8.1.2015 17:41

M75a97r77t77i79n 58T10e57p40l79a81n 9437910175623

Nepíšou za 5 let. Napsali to sice nešťastně, ale já to z popisu chápu jako někdy v letech 2020 až 2029 (nikoliv konkrétní rok 2020). Čili bych počítal spíš víc než těch 10 let.

+1/−1
8.1.2015 21:01

P14e21t50r55a 64V56a90ň16k76o54v81á 4964434366872

kdyby se silnice rozšířila nad řeku, tak by to bylo asi desetkrát rychlejší a dvacetkrát levnější ....to je ale nepřípustné  Rv[>-]Rv

0/−3
8.1.2015 15:31

P50e98t54r 74K87u63n29c 7752671251396

Podle mého nazoru by se tato stavba měla radikalně urychlit. Čekat 5-6 let na dokončeni je nepřípustné!!!!!!

+6/0
8.1.2015 14:42

K53a11r18e52l 50N33ě90m75e49c 2593914146628

Pod, nebo nad, to je jedno. Ale každopádně dobrá myšlenka. R^

0/0
8.1.2015 13:58

K90a84r90e11l 33N96ě61m66e31c 2513384826888

Což měla být reakce na Viléma Baráka.

0/0
8.1.2015 13:58

M27i28r98o84s45l81a40v 35V12y89k96o33u14p57i16l 3660856383585

Za pět let měli Chorvati polovinu dálnic včetně tunelů. Za dalších 5 dokončili ty slavné 6ti km tunely. Zde se řeší snad 1kM celkem 20 let. Naše generace  se snad nedočká  normálně průjezdného Brna. A to věřím tomu, že se to opět zastaví nějakou změnou ve vedení ŘSD a nedej bože, jestli tam hnízdí na skále nějaký ptáček, nebo nějaký endemický druh žabovřeské žížaly jejíž "přesídlení" by se řešilo až v Bruselu.

+12/0
8.1.2015 13:46

P94e90t82r 13N71i27v51n70i63c72k32ý 3582784685607

Ale taky musíš uznat, že Chorvati to stavěli v jednoduchém geologickém terénu - vápenci.

+2/0
8.1.2015 13:58

M16i71r76o64s23l20a72v 37V88y93k92o76u29p48i54l 3980456233795

..to je pravda :-), ale zase poměr délky jejich dálnice a množství tunelů je přece jenom naprosto někdě jinde. Takže dle mého laického názoru to musí být za rok a den hotové při dnešních technologiích;-) Nechápu co tam kdo chce dělat 5 let ???, zejména s ohledem na to, že archeologický výzkum na Zelňáku měl být dle plánu a rozpočtu stavby hotov za 10 dnů !!! (Pokud tam není sídlo lovců mamutů, pod tou skálou) ;-(.

+5/0
8.1.2015 15:32

P87a97v44e25l 36O66d92r20a76z62i78l 6404279637520

Normálně průjezdné město je naprostý oxymoron. Jakmile poleví kolony, sednou do auta lidé, kteří by jinak jeli MHD.

+3/−4
8.1.2015 15:08

T51o44m89a31s 24N48o31v63o93t18n77y 3491326328189

Zase hloupě kecáš nebo to máš podloženo?

0/0
8.1.2015 22:48

J72á86n 45K98o80t62ú70č 2556494968306

Treba si uvedomiť ale aj to, že Chorváti si nabrali v zahraničných bankách astronomické úvery, ktoré splácajú z astronomicky vysokého mýta (v porovnaní s poplatkami v CZ, SK, A). A hlavne to pomáhajú splácať milióny turistov, ktorí sa tam každoročne nahrnú autami...

+4/0
8.1.2015 21:36

L98u95k73á19š 62N75o22v76á95k 4206186232973

proč má dopravní problém Brna platit stát (skrze ŘSD)?

pro příklad...přispívá stát Praze na okruh a radiály? Ne!

0/−15
8.1.2015 13:26

P41a66v43e50l 17O58d27r70a87z67i88l 6914949287820

Jde o dopravní stavby celostátního významu a v majetku státu, takže je platí a spravuje stát. To pochopitelně dělá i v Praze, nevím, čemu se tak divíte.

+7/−1
8.1.2015 15:06

P88a79v87e50l 33O93d48r34a88z83i54l 6124369557360

Praha má 43 km dálnic a rychlostních silnic, kdo je udržuje? Stát!

+5/−1
8.1.2015 15:09

T96o64m72a46s 67C24e28n30e47k 6907794580213

Výstavba Pražského okruhu je financována z prostředků Ministerstva dopravy ČR.  Co máte dál?

+2/0
8.1.2015 17:17

J37á84n 26K67o56t39ú86č 2256324678896

On asi myslel napr. tunel Blanka, ten je IMHO financovaný z rozpočtu Prahy...

0/0
8.1.2015 21:38

L14u91k41á54š 65N62o55v89á25k 4616706342293

pletete si silniční okruh a městský okruh!

a nejde zdaleka jen o Prahu...

0/0
9.1.2015 12:08

T57o60m67a69s 59C49e58n53e44k 6367954140673

Na výstavbě radiál se společně podílejí stát a hlavní město. Co tam máte dál?

+1/0
8.1.2015 17:18

L86u55k96á67š 20N74o95v82á41k 4746816732643

radiály stát neplatí, městký okruh už vůbec ne..

+1/0
9.1.2015 12:08

T84o44m89a43s 59C66e60n95e19k 6957704270653

Tak ještě jednou. Pražský okruh platí ministerstvo dopravy. Městský okruh platí Praha ze svého. Radiály platí ministerstvo dopravy a Praha společně.

0/0
9.1.2015 17:08

I81v18a45n 69H64o44l50a97s 5757107918577

Jestli vždy uvádíš tak nesmyslné (resp. lživé) příklady, jako je tento, tak snad raději nikde nediskutuj. Nebo si alespoň nejprve zjisti, jak je to doopravdy.

0/0
8.1.2015 22:30

V50i95l37é46m 25B85a85r95á93k 1648243638118

Vyzývám nějakého stavaře (odborníka), který je znalý situace, aby rozebral, zda nejde šalinu vést na estakádě, nad silnicí a jak by to vyšlo finančně. 

Vrtání  tunelu Wilsonovy skály se mi zdá blbost, resp. šachtování veřejných rozpočtů.

+3/−1
8.1.2015 13:17

L76u39k53á70š 76N58o36v50á54k 4916876462713

veřejný rozpočty ČR neslouží optimálním a levným řešením...:-/

+4/−1
8.1.2015 13:27

J19á47n 33K66o19t43ú96č 2856194708326

Zaujímavý nápad. Nie som odborník, ale myslím, že je to nereálne. Už teraz je súčasná cesta vedená v najužšom úseku na akýchsi konzolách uchytených do skaly, t.j. pruh smerom na juh je vlastne "vo vzduchu". Také niečo by zrejme neunieslo záťaž áut aj šaliny nad nimi. Treba to zasekať do skaly, aby vzniklo viac miesta, a tunel pre šaliny je zrejme najjednoduchšie riešenie. Ale rád si prečítam názor odborníka.

+2/0
8.1.2015 13:41

P59a92v20e84l 31B70o27u93c80n68í87k 4152961373975

Vedení šaliny nad silnici byla jedna z uvažovaných variant. Byla by sice trochu levnější, ale po celou dobu stavby estakády by musel být úsek silnice pod ní mimo provoz nebo výrazně omezen. Což by vyřadilo tento úsek městského okruhu na mnoho měsíců (roků) z provozu. Druhým problémem je hluk, který by se z mostu šířil do okolí.

+1/−1
8.1.2015 14:21

V50i65l16é95m 13B49a98r53á75k 1488723378548

Děkuji.

0/0
8.1.2015 14:25

R79a66d25e67k 67P30e20t82r 4489507298825

Nebyla ve hře ještě varianta zanechat šalinu tam kde je a to s tím, že by silnice vedle byla řešena jako otevřený tunel - tedy to co tam je by byl jeden směr a nad ni by se nastavělo patro po kterém by se jezdilo v opačném směru? Vím, že tady pak byl problém z ekologického hlediska...

0/0
8.1.2015 14:36

I74v93o 64P13r30o41c35h39á20z92k40a 4781232674822

Navrhováno byl jeden směr silnice dole a jeden nahoře a tramvaj posunout v některých místech asi o metr, ale to se zavrhlo

0/0
8.1.2015 23:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.