Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Náraz auta odmrštil chodce přímo pod kola řidičce. Zraněním podlehl

Tragická dopravní nehoda se stala v pondělí večer v Želešicích na Brněnsku. Přecházejícího devětačtyřicetiletého muže na přechodu srazil mladý řidič audi. Náraz chodce odmrštil do protisměru, kde jej nešťastně přejela i řidička volkswagenu. Muž zraněním na místě podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i78r78e74k 89S55k34l74e46n53a19r 7327460561841

Pokud by se "NEZASTAVENI" na zebre ( prechodu pro chodce ) v Cechach trestalo financne tak prisne jako v ZAPADNI Evrope, kazdy by rad zastavil, na tu pokutu by jim totiz nestacil ani nadprumerny cesky mesicni plat!!!:-(

+2/0
17.1.2015 17:20

J16i48ř69í 89E67u78l70e90r 5608879366876

Audi + muž 22 roků = smrtelná kombinace. 314

+1/0
15.1.2015 17:53

Š26t54e90f75a76n 93F76r38i46č29a 7362958643136

Obec patří především obyvatelům obce a tedy převážně chodcům. Řidič je tam jen host. Měl by v obci vždy zpomalit a zbystřit, tím spíše pak u přechodu pro chodce. Periferně shlédnout okolí přechodu a předvídat. Je to nejen otázka předpisů, ale také etiky a zdravého rozumu.

+3/−1
14.1.2015 7:32

J16i98ř60í 28K47ü88h66r 2420896220516

Záleží na konkrétních situaci, ale všeobecně máte pravdu, co se týče toho zpomalování před přechodem. Pokud vidíte, že se u přechodu nikdo nepohybuje(nepostává), není to úplně nutné. Často vám něco zavází ve výhledu a pak je snížení rychlosti a zvýšení pozornosti namístě.

0/0
14.1.2015 7:54

P16e63t89r 94B20á98č13a 8975936455475

A co kdyby ten ridic v te dedine bydlel? Nejak vam, ta teorie dostava trhliny ;-D

0/−4
14.1.2015 14:05

Š58t37e63f40a70n 79F90r39i20č33a 7702418813166

Nevím, zda jezdíte jako prase v obci kde bydlíte. Rozhodně ve vlastní obci jezdím co nejopatrněji. Neumím si představit, kdybych sousedovi zranil nebo dokonce usmrtil neopatrnou jízdou někoho z rodiny. To abych pak chodil kanálem. Rv

+2/0
14.1.2015 23:14

P86e54t88r 74B68á78č65a 8335426855805

Nikde neni napsano, ze ten co ho srazil jel jako prase.

0/−1
14.1.2015 23:22
Foto

T34o31m81á38š 40J85á64r10a17i 7147256799872

tu v Praze kdyz si nezmacknete vypinac tak vam zelena ani nenaskoci a to je dukaz jak se zatim premysli alespon tady v Praze na krizovatce Balabenka. A to mi prijde hloupe a zastarale, myslim, ze chodci by nemeli na ukor dopravnich prostredku byt omezovani.

0/−2
14.1.2015 2:00

P60e13t11r 29B42á60č76a 8525666345785

;-D Hloupy je hlavne to cos tady vyplodil

0/0
14.1.2015 14:05

P27e95t20r 49B56á72č88a 8585976165375

Kdyz vleze na prechod aniz by videl, ze auto ho vidi a pribrzduje, tak si za to muze sam. Nekteri chodci to jsou mistri sveta jako blazen...

+10/−3
13.1.2015 14:50

J20i15ř88í 50K41ü10h95r 2510866470846

Sám si za to může. Ovšem kdyby řidič dodržel to, co měl. Tak se to nestane. Teď je to na policii a soudci.

+1/−7
13.1.2015 15:22

M14i30l40o65š 48B73é54m 6394709162163

Kdyby řidiči dodržovali co mají a chodci byli aspoň trochu obezřetní tak je po problému. Ale protože se čas od času potká nepozorný řidič s neopatrným chodcem, můžeme se na idnesu hádat kdo za to víc může.

+8/0
13.1.2015 15:35

M12a70r22t10i68n 92H84a96v36l71í40k 4440215697923

Tak jako teoreticky za to může řidič. Ale to mě jako mrtvému chodci je houby platné. A protože jsem na světě rád, nelezu před auto, které evidentně nehodlá brzdit i když jsem na přechodu a mám zelenou.

+2/0
13.1.2015 16:06

M88i14l83o50š 30B90é80m 6904129262453

Tak tak. Zákon ukládá řidiči umožnit chodci přejití, ale už neukládá chodci přesvědčit se, že lze bezpečně přecházet. Příčetný člověk se na zákon spoléhat nebude, přesvědčí se a nepřestane kolem sebe koukat dokud nebude na druhé straně (ačkoliv de iure výslovně nemusí). Kdo nezná bolest, ten bude trpět a rozčilovat se, jaktože ho ten řidič přehlédl, nebo jaktože byl nalitej jak taška.

+4/0
13.1.2015 16:17

J73i98ř33í 81K74ü54h24r 2370266580726

A s čím nesouhlasíte? To by mě teda zajímalo?

0/−1
13.1.2015 16:29

M61i96l93o97š 43B20é19m 6944219772403

Já jsem nevyjadřoval nesouhlas. Jenom jsem to vaše jedno kdyby rozšířil o druhé.

+2/0
13.1.2015 16:52

J29i15ř31í 84K41ü49h48r 2610496310286

Sorry, to samozřejmě nemělo být na vás. Měla to být reakce na můj vlastní příspěvek. By mě zajímalo, s čím ti mínusaři nesouhlasí.

+1/0
13.1.2015 17:02

M76i90r68o60s62l72a17v 61B45u25d78a 9612872347762

Nejspíš s tím, že by se to nestalo pokud by řidič dodržel...

Jen řidič?

+1/0
13.1.2015 17:04

J68i93ř86í 92K67ü15h36r 2780866550516

Jelikož neznáme podrobností, ale víme, že řidič chodce ohrozil, tak nemůžeme s jistotou tvrdit, že něco porušil i chodec.

0/0
14.1.2015 5:59

J55i49ř91í 51K84ü18h33r 2100566720796

Podrobnosti.

0/0
14.1.2015 7:31

M65i29r49o43s58l15a33v 66B68u16d16a 9782612247832

Ono je to oboustranné.

0/0
13.1.2015 15:37

M80i37r40o83s33l63a34v 82B84u60d20a 9892742857192

Já si myslím, že by se to nestalo kdyby chodec nelezl na přechod když si nebyl jist, zda ho řidič vidí a jestli stihne zastavit.

Nebavím se teď o tom, co kdo měl dodržet!

+3/−1
13.1.2015 16:15

M12i25r53o68s46l24a22v 11T85i86š45e37r 4509279874792

13.1. vytvořit statistiku, ze v daném roce pribyva mrtvých na silnice...to chce fakt policajta.

+1/0
13.1.2015 13:15

J85a45r15o56s19l26a75v 44L48e81b94e84d19a 3746299717560

On tam neříká, že letos... Ale z data, lišícho se o dva dny, něco odvozovat, je dost odvážné :-)

0/0
13.1.2015 13:23

J78i40ř29í 69K58ü97h39r 2220896260706

Vždyť mají pravdu. Statisticky jich přibylo. Hlavní zprávu bych z toho zatím nedělal.

0/0
13.1.2015 13:26

M31i77l47e47n56a 20K91l11o93u10č73k96o68v44á 1514703781730

Ano,mladí řidiči v silnych autech jsou kok...i .Denně zažívám - mesto,povolená rychlost 50,za mnou se tlačí zmetek,spechá,dojizdim k prechodu,ubiram, brzdim kvuli chodci a ten parchant za mnou mě predjizdi na prechodu.

+14/−1
13.1.2015 12:35

M28i89r11o35s62l30a55v 40B11u55d25a 9452972217852

Tedy jezdím celkem dost, ale s takovouto situací jsem se opravdu ještě nesetkal. Asi tam máte nějakého lokálního kok... nebo jezdíte až přehnaně pomalu a vystrašeně.

+4/−5
13.1.2015 13:16

J62i54ř31í 21K73ü17h70r 2360716600646

Ono je lepší jet pomaleji(obzvlášť u přechodů), než to pak neubrzdit.

+5/0
13.1.2015 13:22

J29a95r61o38s94l69a29v 47L95e12b87e45d21a 3936899457690

Jen tak pomaleji, aby to neponoukalo dalšího řidiče k předjíždění ;-)

+2/0
13.1.2015 13:25

J48i46ř81í 90K92ü35h83r 2240706280356

Rychlost jízdy řidič nevolí dle toho, jak rychle chce jet ten za ním.

+6/0
13.1.2015 13:30

M25i77r70o29s17l52a74v 47B10u67d71a 9132212227532

Ano, ale jeho bezdůvodně pomalá jízda (teď bude následovat otázka, co je to bezdůvodně pomalá jízda, že ;-D) nemusí všem vyhovovat.

+1/−3
13.1.2015 16:09

J93i70ř51í 56K68ü41h50r 2930686440616

Důvod se vždy najde.........

0/0
13.1.2015 16:28

R22e34n50a73t23a 98H68a92v54l74í38č20k78o34v55á 3269656303105

Pro některé "mistry světa"v disciplině ZKRATKOU RYCHLE NA KRCHOV, je i dodržování nejvyšší povolené rychlosti bezdůvodně pomalou jízdou. Uvedu příklad: denně jezdím v Brně po VMO, je zde nejvyšíí povolená rychlost nejčastěji 60km/h, občas sníženo na 50km/h a jen na několika málo úsecích je 80km/h. Dodržuji značkou stanovenou rychlost a vždy se najde nějaký rapl, co šíleně spěchá(a není to sanitka či jiné vozidlo IZS), který se mi "nalepí" na kufr", poblikává, občas si zatroubí... Kdybych musela přibrzdit nebo intenzivně brzdit kvůli nenadálé překážce či situaci přede mnou, mám toho blba na 100% v kufru i s jeho plechovým miláčkem. Dodržování předepsané rychlosti NENÍ bezdůvodně pomalá jízda - alespoň pro mě.

+2/0
13.1.2015 17:15

M45i23r28o88s23l70a70v 75B56u83d67a 9192382777222

Nevím o tom že bych psal, že dodržování předepsané rychlosti je bezdůvodně pomalá jízda. Fakt nevím8-o Ono to chce lépe chápat psaný text.

+1/0
13.1.2015 17:20

R82e39n85a86t43a 31H38a96v23l83í11č25k75o28v57á 3619266473525

Jen jsem trochu rozvedla termín "bezdůvodně pomalá jízda", nebylo to mířeno proti Vám. Pokud jsem se Vás dotkla, omlouvám se.

0/0
13.1.2015 17:23

M77i40r21o87s36l55a34v 84B96u31d78a 9272542527692

Reagovala jste na můj příspěvek :-) Omluva přijata.

0/0
13.1.2015 17:27

M95i77r14o82s90l24a58v 78B96u59d26a 9562852737412

To jistě, opomněl jste ovšem ono "přehnaně"

0/0
13.1.2015 13:25

J17i48ř60í 75K61ü73h40r 2600546750556

Přehnaně pomalu. To pro některé může znamenat cokoliv pod max povolenou rychlostí.

+1/0
13.1.2015 13:42

M93i82r72o38s85l78a46v 57B73u15d91a 9292692487942

Jistě, ale také jízda rychlostí 20 - 25 km/h tam, kde 99.99% ostatních řidičů jede bezpečně +- 50 km/h.

A toho jsem svědkem celkem často!

+3/−2
13.1.2015 14:14

J49i96ř38í 56K57ü73h67r 2500456140856

Často?

Pokud (kdekoliv) potkáte někoho, kdo tam jede 20-25km/h, tak tam musíte potkat 10 000 řidičů, co tam jezdí +/-50km/h.

Z takového počtu řidičů může mít někdo třeba závadu na voze (známá měla velice pomalu akcelerující felícii), či třeba někoho, něco hledá.(v okolí)

Případně jiný důvod, pro jízdu vámi popsanou rychlostí.

+1/0
13.1.2015 16:42

M46i13r19o29s25l39a51v 39B68u81d33a 9132752537272

Víte, jel jsem s jednou řidičkou. Jela velice, opravdu velice pomalu za jasného dne v místě, které bez problémů dovolovalo rychlost vyšší. V tom místě (v obci) byla povolené sedmdesátka, ona jela 30 - 40 a travnatý středový pás neumožňoval předjíždění. Za ní kolona cca. 10 - 12 aut a autobus. Na moji otázku proč nejede rychleji a jestli jí nevadí, že za sebou táhne kolonu mi bylo řečeno, že ona nikam nespěchá a ti za ní ať se klidně pose****

Ignorantství, hulvátství, jinak to nazvat nejde.

0/−1
13.1.2015 16:56

M98i93r93o59s74l54a82v 41B13u91d65a 9152782267462

Promiňte, ale nemohu na váš příspěvek reagovat, cenzor mi vše maže.

0/0
13.1.2015 18:00

J35i97ř69í 45K43ü41h71r 2360126820106

Zde se vám to evidentně povedlo. Takže opět lžete. Vše vám nemaže.

0/0
14.1.2015 6:02

M54i18l52e20n37a 55K33l54o96u24č32k45o20v90á 1864373631460

Nejezdím vystrasene,ale pokud se blizim k prechodu, kde stoji chodec a uz z dalky vidim, ze ho nikdo nepouští, tak dojizdim a poustim,jedná se o prehlednou silnici ve meste,kdyz tam jezdite denně,tak vite,co vas ceka.Bohuzel se jedná o jednu z nejfrekventovanejsich krizovatek, je sice řízená semafory,ale tyto vypinaji mezi 16-17 hodinou,kdy je nejvyssi provoz. Zde je bohuzel ještě malé procento ridicu,kteri pusti chodce....ale to uz jiny problémV

+2/−2
13.1.2015 13:25

M82i36r59o72s63l13a16v 66B50u54d57a 9632592627862

Takže jde o dva souběžné jízdní pruhy?

0/0
13.1.2015 13:27

M47a52r10e41k 58T82u22r93n50o69v22e80c 7115552220976

A záleží na tom? Prostě blížím se k přechodu, na něm už je chodec - to že ho nevidím (zakryje mi ho to auto ve vedlejším pruhu) není důvod k tomu, abych zrychlil, ale naopak, abych zpomalil (protože tam nevidím)...

+3/0
13.1.2015 14:16

M31i79r49o73s28l62a71v 81B91u46d72a 9522272877552

Ano, záleží na tom pokud se jedná o posouzení onoho "předjíždění".

0/0
13.1.2015 14:18

M69a74r81e59k 38T98u88r21n45o50v76e76c 7605682610456

Ok, chápu kam tím míříte. Předjíždění vs. souběžná jízda. Na dálnici je vlastně také možné jiné vozidlo předjet aniž by člověk změnil svůj jízdní pruh (když pojede pořád v levém).

V tomhle případě prosím promiňte všem ostatním v této diskuzi určitou nepřesnost v terminologii - ale nejdůležitější je výsledek a ten může být (a často bývá) dost tragický - ať už se tomu bude říkat předjíždění nebo ne... Já když pojedu ve městě po ulici kde je víc pruhů a uvidím, jak ve vedlejším pruhu vedle mě někdo zpomaluje (nemusí to být jen napravo ode mne, ale teoreticky i vlevo) - a zaregistruji tam třeba i ten přechod - tak sakra zpozorním. Bohužel u některých nevyježděných řidičů následuje ona paradoxní reakce "šlápnout na plny a toho trotla co tu brzdí dopravu co nejrychleji předjet". Takové chování může být ve městě dost nebezpečné...

+4/0
13.1.2015 14:40

M53i69r52o12s50l61a40v 17B97u77d80a 9772852117292

Souhlasím.

0/0
13.1.2015 14:45

L57i76b27o94r 92F54o84l47t26ý71n50e50k 2836175277304

Ono to je celkem jedno. Pokud je to jeden pruh, nemá to předjíždět, pokud auto před ním zastavuje před přechodem. Pokud dva pruhy, tak pokud vidí, že auto ve vedlejším pruhu zastavuje u přechodu, má zastavit taky.

+2/0
13.1.2015 15:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.