Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dohled z nebes. Drony ohlídají břeclavskou chemičku, chtějí je i hasiči

Stačí naprogramovat trasu a malý letoun s kamerou zkontroluje z ptačí perspektivy třeba průběh stáčení fosforu nebo stav zásobníků. V břeclavské chemičce Fosfa budou mít díky dronům pod kontrolou i místa, kam lidské oko nedohlédne, budou strážit rozlehlý areál od Dyje až po Poštornou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i10n68d95ř89i30c87h 19J57i97r74o65t57k29a 4711623940427

Také jsem se s kolegou zajímel o možnosti získat "povolení" pro Letecké práce na ÚCL a je to opravdu nesmyslný byrokratický ořech. Ano jistá pravidla hry by měl mít stát po kontrolou to bez debat! Řidičák si také děláme a skládáme zkoušky ale toto je opravdu šílenost nevídaná. Nehledě na to že jsem dodnes nedohledal jak je možné(na základě čeho) že některé firmy běžně natáčejí pomocí dronů ve městech či přelétají budovy. Nemluvě o používání záběrů ve zpravodajských relacích kde je evidentní porušování vyhlášky jednoznačné. Mají tyto firmy nějaké vyjímky?? Pak jak je možné ji získat?

0/−1
6.2.2015 11:30

L83i81b22o71r 70N80o91v30o79b32i30l23s38k76ý 6748581491556

Přijde Vám v pořádku demonstrovat schopnosti dronu na hřbitově?

0/0
28.1.2015 19:55

P94a81v53e78l 98S75o35b45o55t26k26a 5390534

Ovšem pozor na platnou legislativu:

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube/budu-chtit-provozovat-bezpilotni-letadlo-jak-postupovat

0/0
28.1.2015 17:23

P10a30v22e76l 30N96o45v38á86k 7141697509659

Zrovna vcera jsem si procital doplnek X :-) Jeste by me zajimalo, jak je to s letanim se strojem co ma GPS. Nejlepsi na GPS je, ze pokud se neco stane tak 1) umi zustat stat na miste i ve vetru a 2) umi se pri ztrate signalu (nejake chybe) dostat tam, kde to vzletlo. Jiste ze to musi byt spravne nastaveno, aby to fungovalo. Pokud budu mit takovy stroj a nebudu vyuzivat funkce automatickeho letani mimo moji viditelnost, je to poruseni ci ne? Tady v tom souhrnu pisi, ze nesmi mit moznosti letet sam na predem urcene misto, na druhou stranu cokoliv nad 0,91KG musi mit failsave mod (napriklad to navraceni na misto vzletu). Takze pokud to ma GPS, tak proste musim mit licenci i kdyz budu pouzivat jen drzeni na fleku a eventuelne pristani kde sem vzlitl? (Jeste to umoznuje nastavit prostor ze ktereho vas to nepusti, treba kruh 100m, vyska 10-50m a jinam vas to proste nepusti - tohle asi taky muzu pouzivat dle predpisu jen s licenci co?).

0/0
28.1.2015 17:52

P88a43v68e96l 89S98o78b25o67t22k87a 5140824

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube

bod 1a a 1B, hlavně ale 1c

"c) nemá vlastní navigační a řídicí systémy, které by umožnily let na předem zvolené místo.

Tyto systémy (nejčastěji založené na bázi GPS a autopilota) jsou stále častěji nedílnou součástí bezpilotníchletadel, která se na trhu objevují s nesprávným označením model letadla. Dle definice se nicméně již jedná o bezpilotníletadlo, jehož pilot, provozovatel anebo vlastník je povinen respektovat provozní podmínky a omezenístanovené Doplňkem X, leteckého předpisu L2 - Pravidla létání v celém rozsahu."

0/0
28.1.2015 21:45

P46a45v35e35l 75N13o49v78á29k 7921267989549

Tohle jsem uz cetl a chapu ze cokoliv s gps bez licence je dle pedpisu spatne, ale nechapu motivaci. Mit gps pro vyseni na miste je ok, ale pokud ridici jednotka podporuje i RTL, uz to nemuzu pouzit. Treba let pomoci zprostredkovaneho obrazu kamerou je taky obecne zakazanej. Povolen je jen tehdy, pokud je stroj na dohled a nekdo jej porad sleduje a ma moznost zasahnout. Proto i to uzivani gps na bezny dohled s moznosti zasahnout by dle stejneho principu mohlo byt povoleno. Taky by me zajimalo, co znamena prezkouseni z teorie a praktickyh dovednosti pro ziskani licence. Teorii jeste chapu, ale prakticke dovednosti moc ne. Zadani souradnic letu neni tezke, kde letat a na co si davat pozor je teorie. No a pokud by slo o bezne ovladani letounu tak to by bylo zcestne uplne.

0/0
28.1.2015 22:20

P60a14v27e18l 77S83o37b43o85t91k76a 5570354

Tady už Vám nepomohu - asi by to chtělo kontaktovat přímo caa.

Živím se programováním aplikací pro mobily, a víceméně jsem se dostal do stejného místa jako Vy - jsou tam potřeba zkoušky, licence,...

Tak jsem to vzdal - ono pro osobní potřebu, dokud se nestane jakýkoli problém to asi nějak šedě projde, ale dovedu si představit že při autonomním návratu podle GPS vezme oktoptéra někoho po hlavě nebo se trefí do drátů.... a v tu ránu nejste pojištěn (nemáte zaplacené povinné letecké ručení,...), a porušil jste... a už vám naskakují náhrady a pokuty.. asi jako když bez povinného ručení někoho nabouráte autem.

0/0
29.1.2015 0:04

P27a59v37e42l 18N33o71v47á60k 7981137619379

Jenže úplně to samé se může stát s koptérou bez GPS. Další hloupost (možná i větší) je, že se nesmí lítat bez zkoušek s letadly nad 20Kg. Přitom všude ve s větě je to nad 25Kg a pořádají se i mezinárodní závody právě do 25Kg. Modelářská sdružení tento předpis připomínkovaly, ale stejnak to nepomohlo. Chápu nějaké omezení létání s GPS, ale 6 500 za zkoušky které jsou zatím dost nejasné + cesta do Prahy je docela drahé. A navíc jde asi víc o razítko než zkušenosti.

+1/0
29.1.2015 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.