Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dohled z nebes. Drony ohlídají břeclavskou chemičku, chtějí je i hasiči

Stačí naprogramovat trasu a malý letoun s kamerou zkontroluje z ptačí perspektivy třeba průběh stáčení fosforu nebo stav zásobníků. V břeclavské chemičce Fosfa budou mít díky dronům pod kontrolou i místa, kam lidské oko nedohlédne, budou strážit rozlehlý areál od Dyje až po Poštornou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i30n54d42ř70i13c44h 85J20i92r71o25t15k17a 4841733280427

Také jsem se s kolegou zajímel o možnosti získat "povolení" pro Letecké práce na ÚCL a je to opravdu nesmyslný byrokratický ořech. Ano jistá pravidla hry by měl mít stát po kontrolou to bez debat! Řidičák si také děláme a skládáme zkoušky ale toto je opravdu šílenost nevídaná. Nehledě na to že jsem dodnes nedohledal jak je možné(na základě čeho) že některé firmy běžně natáčejí pomocí dronů ve městech či přelétají budovy. Nemluvě o používání záběrů ve zpravodajských relacích kde je evidentní porušování vyhlášky jednoznačné. Mají tyto firmy nějaké vyjímky?? Pak jak je možné ji získat?

0/−1
6.2.2015 11:30

L90i77b31o15r 18N79o66v56o58b28i82l21s96k26ý 6588111331966

Přijde Vám v pořádku demonstrovat schopnosti dronu na hřbitově?

0/0
28.1.2015 19:55

P97a48v75e64l 72S82o57b65o57t86k28a 5630864

Ovšem pozor na platnou legislativu:

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube/budu-chtit-provozovat-bezpilotni-letadlo-jak-postupovat

0/0
28.1.2015 17:23

P34a94v85e48l 66N46o80v25á46k 7611147569859

Zrovna vcera jsem si procital doplnek X :-) Jeste by me zajimalo, jak je to s letanim se strojem co ma GPS. Nejlepsi na GPS je, ze pokud se neco stane tak 1) umi zustat stat na miste i ve vetru a 2) umi se pri ztrate signalu (nejake chybe) dostat tam, kde to vzletlo. Jiste ze to musi byt spravne nastaveno, aby to fungovalo. Pokud budu mit takovy stroj a nebudu vyuzivat funkce automatickeho letani mimo moji viditelnost, je to poruseni ci ne? Tady v tom souhrnu pisi, ze nesmi mit moznosti letet sam na predem urcene misto, na druhou stranu cokoliv nad 0,91KG musi mit failsave mod (napriklad to navraceni na misto vzletu). Takze pokud to ma GPS, tak proste musim mit licenci i kdyz budu pouzivat jen drzeni na fleku a eventuelne pristani kde sem vzlitl? (Jeste to umoznuje nastavit prostor ze ktereho vas to nepusti, treba kruh 100m, vyska 10-50m a jinam vas to proste nepusti - tohle asi taky muzu pouzivat dle predpisu jen s licenci co?).

0/0
28.1.2015 17:52

P67a36v80e74l 97S56o16b61o76t30k92a 5240234

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube

bod 1a a 1B, hlavně ale 1c

"c) nemá vlastní navigační a řídicí systémy, které by umožnily let na předem zvolené místo.

Tyto systémy (nejčastěji založené na bázi GPS a autopilota) jsou stále častěji nedílnou součástí bezpilotníchletadel, která se na trhu objevují s nesprávným označením model letadla. Dle definice se nicméně již jedná o bezpilotníletadlo, jehož pilot, provozovatel anebo vlastník je povinen respektovat provozní podmínky a omezenístanovené Doplňkem X, leteckého předpisu L2 - Pravidla létání v celém rozsahu."

0/0
28.1.2015 21:45

P58a31v59e24l 19N69o39v64á94k 7861117409199

Tohle jsem uz cetl a chapu ze cokoliv s gps bez licence je dle pedpisu spatne, ale nechapu motivaci. Mit gps pro vyseni na miste je ok, ale pokud ridici jednotka podporuje i RTL, uz to nemuzu pouzit. Treba let pomoci zprostredkovaneho obrazu kamerou je taky obecne zakazanej. Povolen je jen tehdy, pokud je stroj na dohled a nekdo jej porad sleduje a ma moznost zasahnout. Proto i to uzivani gps na bezny dohled s moznosti zasahnout by dle stejneho principu mohlo byt povoleno. Taky by me zajimalo, co znamena prezkouseni z teorie a praktickyh dovednosti pro ziskani licence. Teorii jeste chapu, ale prakticke dovednosti moc ne. Zadani souradnic letu neni tezke, kde letat a na co si davat pozor je teorie. No a pokud by slo o bezne ovladani letounu tak to by bylo zcestne uplne.

0/0
28.1.2015 22:20

P43a86v25e81l 12S24o59b26o96t89k38a 5750214

Tady už Vám nepomohu - asi by to chtělo kontaktovat přímo caa.

Živím se programováním aplikací pro mobily, a víceméně jsem se dostal do stejného místa jako Vy - jsou tam potřeba zkoušky, licence,...

Tak jsem to vzdal - ono pro osobní potřebu, dokud se nestane jakýkoli problém to asi nějak šedě projde, ale dovedu si představit že při autonomním návratu podle GPS vezme oktoptéra někoho po hlavě nebo se trefí do drátů.... a v tu ránu nejste pojištěn (nemáte zaplacené povinné letecké ručení,...), a porušil jste... a už vám naskakují náhrady a pokuty.. asi jako když bez povinného ručení někoho nabouráte autem.

0/0
29.1.2015 0:04

P29a16v80e72l 28N64o55v52á33k 7321927859469

Jenže úplně to samé se může stát s koptérou bez GPS. Další hloupost (možná i větší) je, že se nesmí lítat bez zkoušek s letadly nad 20Kg. Přitom všude ve s větě je to nad 25Kg a pořádají se i mezinárodní závody právě do 25Kg. Modelářská sdružení tento předpis připomínkovaly, ale stejnak to nepomohlo. Chápu nějaké omezení létání s GPS, ale 6 500 za zkoušky které jsou zatím dost nejasné + cesta do Prahy je docela drahé. A navíc jde asi víc o razítko než zkušenosti.

+1/0
29.1.2015 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.