Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O parkoviště v centru Brna méně. Vytížené místo obsadí archeologové

Velká dopravní omezení čekají šoféry, kteří si to zamíří přímo do centra Brna. Od pondělka budou mnohem hůře hledat místo na odstavení auta. Oblíbené parkoviště za hotelem Slavia, mezi Besední a Veselou ulicí, zaberou dělníci, aby tu postavili podzemní garáže. Ty budou hotové za více než dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23a93v68e93l 88V33a86v12ř54í29n 6974891302422

Úředníci si jenom v centru vyhradili několik stovek parkovacích míst pro sebe, na občany pak logicky nezbude. Jen namátkou 

Magistrát:

- Dominikánské nám. – cca 24 míst

- ul. Panenská – cca 25 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aUměleckoprůmyslového muzea – 34 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aStřední školy umění a designu – 37 míst

Brno-střed - Šilingrovo náměstí - 6 míst

- Kounicova 67 (Odbor dopravněsprávníchčinností) – 51 míst

- Malinovského nám. 3 (Živnostenský úřad) -nejméně 26 míst

Krajský úřad JMK (Žerotínovo nám.) – 22 místna nedaleké ul. Brandlova

Ústavní soud - 20 na ul. Joštova  + 20 na ul. Brandlova Katastrální úřad (Moravském náměstí) - cca 15míst Nejvyšší správní soud - Moravském náměstí + další desítky míst, která jsou vyhrazena pronejrůznější „drobné“ úřady, soudy etc. (Český statistický úřad, Krajské státnízastupitelství, Česká televize, Český rozhlas).   Výčet není ani zdaleka úplný + řadajmenovaných institucí má navíc parkování ve dvorech svých budov (min. desítkymíst).

0/0
4.2.2015 10:03
Foto

P87a50v13e70l 79P74o28d78e18š98v41a 5429857929

Jsem moc rád, že město postaví za peníze z daní další předraženou stavbu, za jejíž užívání budou chtít tolik, že tam nikdo normální nevleze. Pak budou neobsazenost řešit dalšími PR články a zákazy parkování...

+1/−1
3.2.2015 8:07

T83o98m35a54s 56N28o44v34o95t33n44y 3711936208629

Tak oni tam hlavně budou  mít docela dost vyhrazených stání pro úředníky, to je pravý účel toho parkovacího domu ;-)

+1/0
3.2.2015 10:14
Foto

P42a23v70e12l 53P75o89d93e88š28v59a 5659947259

Tak to mě moc těší, že z toho bude užitek.

0/0
3.2.2015 10:16

M59i94r56o90s10l18a69v 30V72y45k73o24u53p26i17l 3470456133335

Potvrzuji co píše dole pan Drbohlav. Kdysi jsem tam vjel (tenkrát s Fábií = délka vozu jen cca 4,2 m) a úplně jsem zkoprněl, jak to je malé. V místě, kde se mělo obracet do dalšího patra stálo navíc auto (na legálním místě k parkování) takže nešlo ani udělat manévr (otočku) na vyjetí do dalšího patra. Byl to děsný zážitek. 

Hned jsem prchal pryč s tím, že sem už nepáchnu.

Bohužel projektant (s "ekonomem šetřílkem a maximalistou výtěžnosti") to propočítali tak "chytře", aby tam bylo co nejvíce *parkovacích stání, ale už nemysleli na komfort příjezdu a odjezdu, jenže ten je pro 95% řidičů veledůležitý, protože nikdo si nechce odřít auto. Ta pověst tohoto domu je opravdu děsná a díky těmto úsporám* na vjezdu a výjezdu ten barák nemá dostatek zájemců a nevydělává. To je jasné. I já jedu raději do Vaňkovky. Projektant by se měl zamyslet nad tím, že auta neustále rostou a původní rozměry dávno neplatí. A každý není excelentní řidič co se otočí na pětníku.

U Janáčkovy opery je to parkoviště luxusní = to doporučuji = tam někdo přemlýšlel a navrhoval to člověk co jezdí autem a ví co je potřeba.

+7/−1
2.2.2015 12:28

P67a55v65e28l 70H83o49u18s18k40a 3641375670778

Taky se přidávám, od té doby co jsem tam odřel auto, jsem tam už nevlezl.

0/0
2.2.2015 12:43

Václav 7395808737482

Máte pravdu, není to pro každého řidiče, ale s tím už se teď nedá nic moc dělat. Zažil jsem i horší třeba Praze nebo v Bratislavě. Kvalita služby se aspoň trochu řeší cenou: Rozmarýn na Kounicové stojí 25Kč/hod., Janáčkovo 30Kč/hod.

Osobně to považuji spíš za výhodu, aspoň tam nejezdí tolik lidí a zaparkuji s jistotou a už ve čtvrtém nebo pátém patře:-) Kounicova, Veveří a přilehlé ulice občas bývají přes den parkovacím peklem, a na místa kam jdu je blíž než z garáží Janáčkova.

+1/0
2.2.2015 12:51

T24o13m19a53s 71N92o97v65o79t61n46y 3771816808239

No on ten Rozmarýn byl dřív dražší ;-)

0/0
2.2.2015 13:50

T62o70m56a13s 38N38o30v26o68t61n21y 3411796468559

Ještě se dá (pokud to už není daleko) většinou zaparkovat u Alberta na Veveří, myslím taky kolem 30 Kč na hodinu, většinou tam místo je. Případně pokud si koupíte svačinu a stihnete odjet myslím do 30 minut, ta se po ukázání účtenky neplatilo. Pak jsou ještě garáže hned vedle Rozmarýnu v podzemí hotelu Continental(?), ale nevím cenu ani jak je tam obsazeno, podobně se dalo parkovat v Hotelu Slovan na Lidické, příjezd z Mezírky, cenu ale taky nevim.

0/0
2.2.2015 13:58

P74a85v36e72l 95S88t30a58v12j93a35n71í27k 6688565707621

Parkovával jsem tam pravidelně s pětimetrovým autem (bez dvou milimetrů) a odpovídající šířky. Ono je to spíš o tom, jak se člověk naučí ovládat svoje auto. Jezdil jsem na kontrolní dny jednou týdně po dobu pár měsíců a nestalo se mi, že bych někde uvízl nebo dokonce škrtl o zeď nebo obrubník. Je to těsně (pro větší auto) nikoliv zoufalé. Nejsem žádný excelentní řidič, řídím pod tlakem okolností :-).

U Janáčkova divadla je zase pro větší auta nepříjemný výjezd do prudkého oblouku k závoře. To je v Rozmarýnu daleko pohodlnější.

+2/0
2.2.2015 16:39

R81a56d53i24m 68D33r69b20o84h81l92a83v 5191806663857

Rozmarýn - není tam problém spíš v tom, že je to špatně navržené a s větším autem než Mini mistra Beana se tam bez odření nárazníků nedá vjet a vyjet? Byl si to pan autor zkusit, tam zajet a vyjet třeba s oktávkou, nedejbože větším autem? Stěny příjezdových a výjezdových cest byly celé vodorovně odřené záhy po otevření. Kdo si tam jednou odře auto, je jasné, že už tam znovu nikdy nepojede. Nechápu, kdo to mohl povolit takto postavit.

A obrázek o vytíženosti si můžete udělat podle toho, že kvůli nízké vytíženosti se Rozmarýn bude předělávat na kanceláře. Parkování tam nebude vůbec nebo snad jen v jednom patře.

+4/0
2.2.2015 10:34

T70o91m55a17s 27N73o49v97o11t43n13y 3571986108159

Tak nějak. Ti co tam jezdili parkovat víceméně pravidelně, tak dneska jezdí do těch Janáčkových a v Rozmarýnu bude volněji do té doby, dokud bude volno u Janáčkova divadla. Je to prakticky kousek vedle sebe, tak proč jezdit někam, kde je to vyřešeno úplně tragicky. Myslím že horší parkovací dům / garáže jsem ještě nikde jinde nezažil. A když už byly nájezdy užší, tak to aspoň nebylo stavěné na x pater nahoru, ale maximálně 2-3 velká patra.

+2/0
2.2.2015 10:37

T77o96m89á11š 59V26e12s12e84l13ý 2488656287849

Přesně tak, byl jsem tam jednou, když ještě JD nefungovalo. Nikdy více. Parkoval jsem ve vyšším patře a po zaplacení jsem měl obavy, jestli to vůbec stihnu sjet dolů. Několikrát jsem musel couvat, abych se vůbec vytočil. Tohle opravdu navrhl idiot...

+2/0
2.2.2015 12:05

M54i15r40o35s50l98a69v 36V48y36k50o29u35p68i76l 3800346923835

to máte pravdu . to je ta ekonomka a úspora za každou cenu = i za cenu finální ztráty :-)

0/0
2.2.2015 12:31

T13o39m87a87s 52N13o20v74o53t14n41y 3691116428829

Ono je to i o zvyku, zeptejte se řidičů, zejména kteří nejsou místní, kolik z nich ví např. o garážích u Janáčkova divadla, tam je značení poměrně špatné, např. při cestě po Kolišti jsou prakticky neviditelné, kdybych nejezdil denně kolem při stavbě, taky o něm prakticky nevím - jeden vjezd a ještě skoro neviditelný. Zatímco na ulici prostě vidí, kde auta parkují. Mně osobně to nevadí, aspoň je tam dost místa, ale provozovat asi zatím nadšený není. A že se lidem nechce jezdit na Kounicovu a kvůli třeba půlhodině vyřizování ve městě tam točit volantem po těch úzkých nájezdech někam do 7. patra a výš (většinou níž místo moc nebývá), se vůbec nedivím. Ten parkovací dům je špatně vyřešený a hodně lidí se mu pokud může vyhne. Zvlášť s větším autem. A parkovací dům na Kopečné, to už je úplná parodie. To najde jen místní a navíc je na krátkodobé zastavení na špatném místě.

Ono stejně už do centra není prakticky proč jezdit, když tam chci jít někdy večer si něco dát, stejně autem nejedu a nákupy snad kromě 1-2 zajímavých obchůdků co jinde nejsou, tam nemá cenu řešit, v obchoďáku je to stejné a aspoň mě tam nesrazí zelení cyklouni.

+1/−1
2.2.2015 10:28

P57e58t52r 67B73á64č50a 8185706505745

To parkoviste u Janackovyho je vyborny, desetkrat lepsi a pohodlnejsi nez se motat u Slavie, ktery je popisovan v clanku a stejne je vecne plny. Kdyz uz jsem tam fakt potreboval nutne jet, tak jsem to rovnou pichnul vedle do Internationalu, nez tam pulhodiny cekat na misto.

+2/0
2.2.2015 10:45

T19o96m75a43s 18N32o23v71o43t80n24y 3261526818479

Míst k parkování je v Brně dostatek - ten kdo tohle řekl, buď dělá na magistrátu a má vyhrazené místo nebo je úplně mimo.

+3/−1
2.2.2015 10:16

P87a93v82e43l 94Ř80a27p92e85k 7282326809345

Budou-li parkovací místa k dispozici za cenu nižší, než je tržní cena, bude jich nedostatek vždy.

Já nejsem socka, která radši 10x krouží kolem bloku a hledá flek, kde bude se svým soukromým autem překážet, než abych si za odložení své popelnice zaplatil tržní cenu a měl jistotu, že vždy bez problému najdu místo.

+1/−4
2.2.2015 10:25

T20o48m88a79s 26N12o38v11o77t76n70y 3331476868699

Masový automobilisme, schválně jestli jsi už přišel na to, proč tolik lidí jezdí autem. Že by to bylo bylo tím, že nic lepšího pro dopravu ještě vymyšleno nebylo? Ono to není jen o velkých městech kde ta MHD ještě relativně funguje, víme?

+2/−1
2.2.2015 10:30

P48a75v44e35l 24Ř90a26p61e23k 7872176789375

Jen potvrzujete můj předpoklad omezenosti vašeho myšlení. Hledáte alternativu, jak se dopravovat, přitom vám vůbec nedochází, že je tu ještě jedna alternativa, a sice nedopravovat se. Strávit denně několik hodin cestováním a dalších několik hodin vyděláváním peněz na tento styl života je něco, co postrádá jakoukoli racionalitu. Promrhat třetinu života jen proto, že jsem si nebyl schopný uspořádat život nějakým důstojným způsobem, a ve vší sobeckosti tím ještě kazit život všem okolo, ať už jde o kravál, smrad, nebezpečí či překážení. Ale já to nedávám za vinu konkrétně vám, je to především následek státních zásahů do všech oblastí našeho života.

+1/−3
2.2.2015 10:52

P78e81t56r 88K98o42v46a33ř42í35k 1461363799187

To myslíte vážně? Tak nám tu zkuste v barvách vykreslit, jak by svět tedy měl fungovat, aby se lidi na vesnicích nemuseli nikam dopravovat a uživili se, aby lidi ve městech nepotřebovali dopravu, a uživili se. Já tu vidím jen prázdné plácání nesmylů, ale žádnou myšlenku, jak by to tedy správně mělo fungovat. Zkuste to dotáhnout do konce a něco navrhnout, hm?;-)

+1/−1
2.2.2015 12:11

T86o26m15a71s 71N42o40v33o47t51n87y 3541206298319

;-D;-D;-DR^

0/−1
2.2.2015 13:51

P36a66v38e93l 58Ř72a98p94e23k 7432476539335

Vlaky a MHD nejezdí? Smrdět ostatním pod nos, dělat kravál a překážet je holt asi výsada "lepší společnosti".

To neustálé žadonění řidičů o parkovací místa je k nerozeznání od poflakovačů nárokujících sociální dávky.  Bezplatná veřejná parkoviště by až na nepatrné výjimky měla být zcela zrušena. Jednou vlastníte nějaký majetek, v tomto případě automobil, tak se laskavě sami postarejte o to, kde ho budete skladovat. Stejným způsobem to funguje se vším ostatním soukromým majetkem. A když nemáte na to, abyste zaplatili tržní cenu, tak si to nekupujte!

Nelze zneužívat státní moc k tomu, aby se vám ostatní skládali na parkování pro vašeho smradlavého plechového miláčka. Když si koupím montovaný zahradní domek, také mi stát automaticky nevyhradí pozemek, kam si jej mohu postavit. Tenhle automobilový socialismus už mi leze krkem. Není divu, že je to potom všude samá popelnice, když náklady na přepravu vaší zadnice přenášíte na všechny okolo.

Automobilismus v dnešní podobě je typický socialistický systém, charakterizovaný nadužíváním, plýtváním, neefektivitou a neufinancovatelností.

+7/−9
2.2.2015 9:31

P24e43t18r 88B87á20č17a 8745956815445

Furt te bavi psat dokola to stejny? :-P

Jeste na psy si postezuj ;-D

+1/0
2.2.2015 9:38

P17e93t47r 58D19l46o21u86h36ý 3145201972788

MHD sice jezdí, ale nejsem tak bohatý, abych ho mohl využívat. Do zaměstnání denně dojíždím autem cca. 15 minut. S MHD to trvá cca.50-55 minut (10 minut na zastávku, přestup a dalších cca. 8 minut do práce). Tzn. ušetřím denně hodinu a čtvrt, které raději věnuji rodině nebo koníčkům. Čas strávený v MHD za rozumně využitý nepokládám. Pokud bydlíte a pracujete tak, že je pro vás MHD lepší volba, tak máte štěstí a přeji vám to.

A k tomu údajnému socialistickému systému. Buďte si jistý, že stát z automobilové dopravy těží (stačí si najít, kolik se vybere třeba na spotřební dani z PHM a kolik z toho jde do černé díry s názvem "státní rozpočet", dále mýto, dálniční známky, silniční daň). Naopak MHD je samozřejmě prodělečná a dotuje ji každý. Např. Plzeň se 170 tis. obyvateli dotuje MHD cca. 820 mil. Kč ročně (jen na provoz, nikoliv investice). Tyto peníze se někde musí vzít a jdou z daní všech, i když uvedenou službu ani nemají šanci rozumně využívat. Tolik k socializmu.

+7/0
2.2.2015 9:55

T96o85m59a23s 26N20o58v37o94t85n98y 3321186788659

To mu nevysvětlíte, on to nemá v hlavě v pořádku.

+3/−1
2.2.2015 10:19

P31a18v23e61l 69Ř55a58p50e77k 7602456139955

Automobilismus je dotován řádově více než MHD. Patrně největší dotace je dotace územní, státem řízené násilné vyčlenění prostoru pro automobilismus. Stát z automobilové dopravy netěží nic, protože automobilismus není zdrojem prostředků jako třeba důl, automobilismus prostředky spotřebovává. Zdaňován není automobilismus, ale jednotliví lidé, a prostředky, které se zdaňují, pocházejí z jiných odvětví. Vysoké zdanění je tudíž argumentem proti, nikoli pro. Máte ve znalostech základních ekonomických zákonitostí a vazeb dost velký guláš.

0/−3
2.2.2015 10:29

T36o66m95a19s 32N20o19v89o33t57n60y 3791716858799

Jak říkám, je to bavič. Nebo jen závidí, že na žádnou "plechovku" nemá ;-D;-D;-D

+3/0
2.2.2015 10:32

T98o60m58a85s 38N41o31v14o94t96n45y 3191516368189

(na Řapka)

0/0
2.2.2015 10:34

P44e65t74r 54B40á67č29a 8135236855675

Ma nakou plechovku na ktere natoci uctihodnych 1000km rocne, jak nekde taky psal :-)

0/0
2.2.2015 10:41

P55e40t84r 65D10l89o83u71h70ý 3785981852278

Automobilový průmysl u nás zaměstnává stovky tisíc lidí (přímo ve výrobě a nepřímo v souvisejících službách). Běžte jim vysvětlit, že bude lepší, když z nich budou nezaměstnaní, protože je to pro stát výhodnější. Moje základní ekonomické znalosti mi říkají, že zaměstnaný člověk odvádí do kasičky (daně, sociální, zdravotní), zatímco nezaměstnaný si z kasičky bere.

0/0
2.2.2015 10:48

P67a93v44e91l 23Ř35a73p10e48k 7952486269235

Jen dokladujete vaše ekonomické pomýlení. Naprosto zbytečně řešíte, co je výhodné pro stát. Jelikož tenhle stát většinu vybraných prostředků použije PROTI lidem, od kterých tyto prostředky vybral, nikoli v jejich prospěch, je mi blaho státu naprosto ukradené. Zajímá mě jen prospěch lidí.

Automobilismus a navazující odvětví představují už nejméně jednu třetinu naší ekonomiky, což je naprosto šílené číslo, když si uvědomíte, že automobilismus sám o sobě nic netvoří a musí být nutně živen z jiných odvětví. Automobilismus je mohutně přímo i nepřímo dotovaný, vysává celou naši ekonomiku. Ona to vůbec není náhoda, že dluhy tak narůstají, ruku v ruce s počtem aut a najetých km.

0/−4
2.2.2015 11:00

P96e41t48r 40D41l55o72u52h72ý 3755731202408

Tak ještě jednou a naposledy, už mě to nebaví. Běžte vysvětlit lidem, kteří jsou zaměstnáni v automobilovém průmyslu, u subdodavatelů, v navazujících službách, atd., že je pro ně výhodnější být nezaměstnaný. Stejně nic "netvoří", jsou "nepřímo dotovaní" a "vysávají ekonomiku". Lepší je sedět na dávkách, brát peníze od státu. Tím nebudou "vysávat ekonomiku", nebudou "dotovaní" a budou "tvořit". Přitom stačí jen rychleji pustit rotačky a peněz bude dost.

+1/0
2.2.2015 11:13

P45a29v66e64l 47Ř65a65p87e37k 7712736849215

Asi jsem to nevysvětlil dostatečně, byť jsem se snažil. Pro lidi pracující v automobilovém průmyslu a navazujících oborech je bezpochyby výhodné, alespoň z krátkodobého pohledu, mít takový flek než nemít nic. Ale není to výhodné pro lidi v jiných oborech, kteří to nakonec (často krkolomnými cestami, ale přece) dotují. Dnešní přemíra automobilismu je výsledkem státních zásahů do ekonomiky, tedy zásahů, které už z principu jsou pro společnost nevýhodné, byť někomu zrovna v dané chvíli přináší profit. Tento profit je na úkor druhých. Pochopte, že není dlouhodobě možné, aby třetina ekonomicky aktivních lidí budovala automobilismus a točila volantem. Vzniká tím i značný dluh, neboť každé auto a každé státem vyhrazené a vybudované parkovací místo znamená více závazků do budoucna, protože auto a infrastruktura zdroje netvoří, ale spotřebovávají.

+1/−4
2.2.2015 11:40

P98a59v92e55l 90Ř87a26p83e75k 7862406319475

Nebo ještě jinak - automobilismus, aby byl racionální a ekonomicky smysluplný, je pouze podpůrná služba jiným odvětvím. Stát však z automobilismu udělal odvětví hlavní. A to se nám ekonomicky i morálně velice vymstí. Denně vycházejí zprávy, kolik popelnic která automobilka vyrobila, z toho se okamžitě usuzuje na výkon celé ekonomiky. Nikoho nezajímá, zda tolik plechovek má vůbec co převážet. Nikoho nezajímá, kolik celá ta Potěmkinova vesnice ve skutečnosti stojí.

+1/−2
2.2.2015 11:47

P67e40t53r 25K30o68v27a13ř93í38k 1801813419107

Automobilismus je naprosto nezbytné odvětví. Bez dopravy by se neobešlo vůbec nic, žádná služba, žádná výroba. Nežijeme ve středověku - na výrobu, zemědělství, služby už není nutno zaměstnávat miliony lidí, vše vyřeší automatizace a doprava. Jestli toužíte po tom zrušit silnice, zasít obilí, zklízet jej kosami (i když nevím, jak by se kosy bez dopravy vyrobily a dodaly) a koňmi je vozit do mlýna, je to vaše volba, ale nepředkádejte to tu jako ten správný směr.

0/0
2.2.2015 12:06

T60o57m18a14s 76N66o56v44o73t91n79y 3301816328239

Alternativa je tedy jaká oproti automobilovému a navazujícímu průmyslu?

0/0
2.2.2015 13:52

T61o52m79a33s 26N28o96v56o83t56n52y 3251926958659

Furt tě to baví? Až budeš platit za chodníky a cyklostezky, pak přijď s tvými moudry, ty masový automobilisme ;-D;-D;-D  Tu MHD ti dotují všichni i ti "zlí" automobilisti a za to mají co? Akorát neustálé omezování již tak neprůzjezdných ulic, ubírání parkovacích míst a nově také větší represi od městapa, které dostalo zjevně pokyn přehlížet všechno ostatní, zejména cyklisty, aby mohli do kolonky "přestupky v dopravě - motorová vozidla" dát místo 92% snad 100% jejich "zásahů" ve městě.

+6/−1
2.2.2015 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.