Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O parkoviště v centru Brna méně. Vytížené místo obsadí archeologové

Velká dopravní omezení čekají šoféry, kteří si to zamíří přímo do centra Brna. Od pondělka budou mnohem hůře hledat místo na odstavení auta. Oblíbené parkoviště za hotelem Slavia, mezi Besední a Veselou ulicí, zaberou dělníci, aby tu postavili podzemní garáže. Ty budou hotové za více než dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a75v30e59l 20V61a94v10ř54í84n 6234711652702

Úředníci si jenom v centru vyhradili několik stovek parkovacích míst pro sebe, na občany pak logicky nezbude. Jen namátkou 

Magistrát:

- Dominikánské nám. – cca 24 míst

- ul. Panenská – cca 25 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aUměleckoprůmyslového muzea – 34 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aStřední školy umění a designu – 37 míst

Brno-střed - Šilingrovo náměstí - 6 míst

- Kounicova 67 (Odbor dopravněsprávníchčinností) – 51 míst

- Malinovského nám. 3 (Živnostenský úřad) -nejméně 26 míst

Krajský úřad JMK (Žerotínovo nám.) – 22 místna nedaleké ul. Brandlova

Ústavní soud - 20 na ul. Joštova  + 20 na ul. Brandlova Katastrální úřad (Moravském náměstí) - cca 15míst Nejvyšší správní soud - Moravském náměstí + další desítky míst, která jsou vyhrazena pronejrůznější „drobné“ úřady, soudy etc. (Český statistický úřad, Krajské státnízastupitelství, Česká televize, Český rozhlas).   Výčet není ani zdaleka úplný + řadajmenovaných institucí má navíc parkování ve dvorech svých budov (min. desítkymíst).

0/0
4.2.2015 10:03
Foto

P68a47v47e96l 13P39o91d14e72š75v55a 5239197799

Jsem moc rád, že město postaví za peníze z daní další předraženou stavbu, za jejíž užívání budou chtít tolik, že tam nikdo normální nevleze. Pak budou neobsazenost řešit dalšími PR články a zákazy parkování...

+1/−1
3.2.2015 8:07

T92o24m75a65s 35N92o97v64o47t62n77y 3681396258849

Tak oni tam hlavně budou  mít docela dost vyhrazených stání pro úředníky, to je pravý účel toho parkovacího domu ;-)

+1/0
3.2.2015 10:14
Foto

P35a55v29e98l 13P70o67d57e53š87v70a 5899727619

Tak to mě moc těší, že z toho bude užitek.

0/0
3.2.2015 10:16

M20i79r27o47s28l43a29v 90V24y17k28o18u89p78i18l 3800286133465

Potvrzuji co píše dole pan Drbohlav. Kdysi jsem tam vjel (tenkrát s Fábií = délka vozu jen cca 4,2 m) a úplně jsem zkoprněl, jak to je malé. V místě, kde se mělo obracet do dalšího patra stálo navíc auto (na legálním místě k parkování) takže nešlo ani udělat manévr (otočku) na vyjetí do dalšího patra. Byl to děsný zážitek. 

Hned jsem prchal pryč s tím, že sem už nepáchnu.

Bohužel projektant (s "ekonomem šetřílkem a maximalistou výtěžnosti") to propočítali tak "chytře", aby tam bylo co nejvíce *parkovacích stání, ale už nemysleli na komfort příjezdu a odjezdu, jenže ten je pro 95% řidičů veledůležitý, protože nikdo si nechce odřít auto. Ta pověst tohoto domu je opravdu děsná a díky těmto úsporám* na vjezdu a výjezdu ten barák nemá dostatek zájemců a nevydělává. To je jasné. I já jedu raději do Vaňkovky. Projektant by se měl zamyslet nad tím, že auta neustále rostou a původní rozměry dávno neplatí. A každý není excelentní řidič co se otočí na pětníku.

U Janáčkovy opery je to parkoviště luxusní = to doporučuji = tam někdo přemlýšlel a navrhoval to člověk co jezdí autem a ví co je potřeba.

+7/−1
2.2.2015 12:28

P73a72v84e55l 61H35o14u52s84k92a 3721825280468

Taky se přidávám, od té doby co jsem tam odřel auto, jsem tam už nevlezl.

0/0
2.2.2015 12:43

Václav 7105438447482

Máte pravdu, není to pro každého řidiče, ale s tím už se teď nedá nic moc dělat. Zažil jsem i horší třeba Praze nebo v Bratislavě. Kvalita služby se aspoň trochu řeší cenou: Rozmarýn na Kounicové stojí 25Kč/hod., Janáčkovo 30Kč/hod.

Osobně to považuji spíš za výhodu, aspoň tam nejezdí tolik lidí a zaparkuji s jistotou a už ve čtvrtém nebo pátém patře:-) Kounicova, Veveří a přilehlé ulice občas bývají přes den parkovacím peklem, a na místa kam jdu je blíž než z garáží Janáčkova.

+1/0
2.2.2015 12:51

T47o11m76a16s 47N39o30v94o88t49n53y 3171146968269

No on ten Rozmarýn byl dřív dražší ;-)

0/0
2.2.2015 13:50

T87o16m58a54s 22N93o42v50o55t18n95y 3691286738559

Ještě se dá (pokud to už není daleko) většinou zaparkovat u Alberta na Veveří, myslím taky kolem 30 Kč na hodinu, většinou tam místo je. Případně pokud si koupíte svačinu a stihnete odjet myslím do 30 minut, ta se po ukázání účtenky neplatilo. Pak jsou ještě garáže hned vedle Rozmarýnu v podzemí hotelu Continental(?), ale nevím cenu ani jak je tam obsazeno, podobně se dalo parkovat v Hotelu Slovan na Lidické, příjezd z Mezírky, cenu ale taky nevim.

0/0
2.2.2015 13:58

P39a69v79e50l 96S97t54a52v77j94a16n17í27k 6108545677141

Parkovával jsem tam pravidelně s pětimetrovým autem (bez dvou milimetrů) a odpovídající šířky. Ono je to spíš o tom, jak se člověk naučí ovládat svoje auto. Jezdil jsem na kontrolní dny jednou týdně po dobu pár měsíců a nestalo se mi, že bych někde uvízl nebo dokonce škrtl o zeď nebo obrubník. Je to těsně (pro větší auto) nikoliv zoufalé. Nejsem žádný excelentní řidič, řídím pod tlakem okolností :-).

U Janáčkova divadla je zase pro větší auta nepříjemný výjezd do prudkého oblouku k závoře. To je v Rozmarýnu daleko pohodlnější.

+2/0
2.2.2015 16:39

R66a33d72i34m 15D10r92b92o38h15l17a86v 5721836893347

Rozmarýn - není tam problém spíš v tom, že je to špatně navržené a s větším autem než Mini mistra Beana se tam bez odření nárazníků nedá vjet a vyjet? Byl si to pan autor zkusit, tam zajet a vyjet třeba s oktávkou, nedejbože větším autem? Stěny příjezdových a výjezdových cest byly celé vodorovně odřené záhy po otevření. Kdo si tam jednou odře auto, je jasné, že už tam znovu nikdy nepojede. Nechápu, kdo to mohl povolit takto postavit.

A obrázek o vytíženosti si můžete udělat podle toho, že kvůli nízké vytíženosti se Rozmarýn bude předělávat na kanceláře. Parkování tam nebude vůbec nebo snad jen v jednom patře.

+4/0
2.2.2015 10:34

T19o97m56a19s 59N53o48v92o98t51n37y 3211486748469

Tak nějak. Ti co tam jezdili parkovat víceméně pravidelně, tak dneska jezdí do těch Janáčkových a v Rozmarýnu bude volněji do té doby, dokud bude volno u Janáčkova divadla. Je to prakticky kousek vedle sebe, tak proč jezdit někam, kde je to vyřešeno úplně tragicky. Myslím že horší parkovací dům / garáže jsem ještě nikde jinde nezažil. A když už byly nájezdy užší, tak to aspoň nebylo stavěné na x pater nahoru, ale maximálně 2-3 velká patra.

+2/0
2.2.2015 10:37

T88o84m32á45š 22V73e61s46e41l74ý 2438196347699

Přesně tak, byl jsem tam jednou, když ještě JD nefungovalo. Nikdy více. Parkoval jsem ve vyšším patře a po zaplacení jsem měl obavy, jestli to vůbec stihnu sjet dolů. Několikrát jsem musel couvat, abych se vůbec vytočil. Tohle opravdu navrhl idiot...

+2/0
2.2.2015 12:05

M62i52r84o17s60l18a50v 10V29y21k66o81u45p22i66l 3350566143525

to máte pravdu . to je ta ekonomka a úspora za každou cenu = i za cenu finální ztráty :-)

0/0
2.2.2015 12:31

T81o70m74a98s 31N52o91v44o64t46n83y 3881906948179

Ono je to i o zvyku, zeptejte se řidičů, zejména kteří nejsou místní, kolik z nich ví např. o garážích u Janáčkova divadla, tam je značení poměrně špatné, např. při cestě po Kolišti jsou prakticky neviditelné, kdybych nejezdil denně kolem při stavbě, taky o něm prakticky nevím - jeden vjezd a ještě skoro neviditelný. Zatímco na ulici prostě vidí, kde auta parkují. Mně osobně to nevadí, aspoň je tam dost místa, ale provozovat asi zatím nadšený není. A že se lidem nechce jezdit na Kounicovu a kvůli třeba půlhodině vyřizování ve městě tam točit volantem po těch úzkých nájezdech někam do 7. patra a výš (většinou níž místo moc nebývá), se vůbec nedivím. Ten parkovací dům je špatně vyřešený a hodně lidí se mu pokud může vyhne. Zvlášť s větším autem. A parkovací dům na Kopečné, to už je úplná parodie. To najde jen místní a navíc je na krátkodobé zastavení na špatném místě.

Ono stejně už do centra není prakticky proč jezdit, když tam chci jít někdy večer si něco dát, stejně autem nejedu a nákupy snad kromě 1-2 zajímavých obchůdků co jinde nejsou, tam nemá cenu řešit, v obchoďáku je to stejné a aspoň mě tam nesrazí zelení cyklouni.

+1/−1
2.2.2015 10:28

P91e89t28r 70B47á54č34a 8315136855335

To parkoviste u Janackovyho je vyborny, desetkrat lepsi a pohodlnejsi nez se motat u Slavie, ktery je popisovan v clanku a stejne je vecne plny. Kdyz uz jsem tam fakt potreboval nutne jet, tak jsem to rovnou pichnul vedle do Internationalu, nez tam pulhodiny cekat na misto.

+2/0
2.2.2015 10:45

T55o47m15a42s 87N91o71v44o34t48n19y 3591506528239

Míst k parkování je v Brně dostatek - ten kdo tohle řekl, buď dělá na magistrátu a má vyhrazené místo nebo je úplně mimo.

+3/−1
2.2.2015 10:16

P33a61v19e33l 13Ř74a90p26e50k 7292796319825

Budou-li parkovací místa k dispozici za cenu nižší, než je tržní cena, bude jich nedostatek vždy.

Já nejsem socka, která radši 10x krouží kolem bloku a hledá flek, kde bude se svým soukromým autem překážet, než abych si za odložení své popelnice zaplatil tržní cenu a měl jistotu, že vždy bez problému najdu místo.

+1/−4
2.2.2015 10:25

T49o94m47a29s 60N25o20v14o51t91n12y 3581496808449

Masový automobilisme, schválně jestli jsi už přišel na to, proč tolik lidí jezdí autem. Že by to bylo bylo tím, že nic lepšího pro dopravu ještě vymyšleno nebylo? Ono to není jen o velkých městech kde ta MHD ještě relativně funguje, víme?

+2/−1
2.2.2015 10:30

P66a48v76e94l 19Ř37a31p30e55k 7212696819355

Jen potvrzujete můj předpoklad omezenosti vašeho myšlení. Hledáte alternativu, jak se dopravovat, přitom vám vůbec nedochází, že je tu ještě jedna alternativa, a sice nedopravovat se. Strávit denně několik hodin cestováním a dalších několik hodin vyděláváním peněz na tento styl života je něco, co postrádá jakoukoli racionalitu. Promrhat třetinu života jen proto, že jsem si nebyl schopný uspořádat život nějakým důstojným způsobem, a ve vší sobeckosti tím ještě kazit život všem okolo, ať už jde o kravál, smrad, nebezpečí či překážení. Ale já to nedávám za vinu konkrétně vám, je to především následek státních zásahů do všech oblastí našeho života.

+1/−3
2.2.2015 10:52

P67e83t59r 48K95o34v25a72ř33í97k 1551973599217

To myslíte vážně? Tak nám tu zkuste v barvách vykreslit, jak by svět tedy měl fungovat, aby se lidi na vesnicích nemuseli nikam dopravovat a uživili se, aby lidi ve městech nepotřebovali dopravu, a uživili se. Já tu vidím jen prázdné plácání nesmylů, ale žádnou myšlenku, jak by to tedy správně mělo fungovat. Zkuste to dotáhnout do konce a něco navrhnout, hm?;-)

+1/−1
2.2.2015 12:11

T73o21m37a87s 46N35o24v31o41t90n58y 3101366378359

;-D;-D;-DR^

0/−1
2.2.2015 13:51

P65a92v92e41l 60Ř65a54p67e86k 7842266829885

Vlaky a MHD nejezdí? Smrdět ostatním pod nos, dělat kravál a překážet je holt asi výsada "lepší společnosti".

To neustálé žadonění řidičů o parkovací místa je k nerozeznání od poflakovačů nárokujících sociální dávky.  Bezplatná veřejná parkoviště by až na nepatrné výjimky měla být zcela zrušena. Jednou vlastníte nějaký majetek, v tomto případě automobil, tak se laskavě sami postarejte o to, kde ho budete skladovat. Stejným způsobem to funguje se vším ostatním soukromým majetkem. A když nemáte na to, abyste zaplatili tržní cenu, tak si to nekupujte!

Nelze zneužívat státní moc k tomu, aby se vám ostatní skládali na parkování pro vašeho smradlavého plechového miláčka. Když si koupím montovaný zahradní domek, také mi stát automaticky nevyhradí pozemek, kam si jej mohu postavit. Tenhle automobilový socialismus už mi leze krkem. Není divu, že je to potom všude samá popelnice, když náklady na přepravu vaší zadnice přenášíte na všechny okolo.

Automobilismus v dnešní podobě je typický socialistický systém, charakterizovaný nadužíváním, plýtváním, neefektivitou a neufinancovatelností.

+7/−9
2.2.2015 9:31

P67e88t64r 30B96á98č42a 8835296965475

Furt te bavi psat dokola to stejny? :-P

Jeste na psy si postezuj ;-D

+1/0
2.2.2015 9:38

P49e43t18r 82D32l20o70u67h31ý 3795901472898

MHD sice jezdí, ale nejsem tak bohatý, abych ho mohl využívat. Do zaměstnání denně dojíždím autem cca. 15 minut. S MHD to trvá cca.50-55 minut (10 minut na zastávku, přestup a dalších cca. 8 minut do práce). Tzn. ušetřím denně hodinu a čtvrt, které raději věnuji rodině nebo koníčkům. Čas strávený v MHD za rozumně využitý nepokládám. Pokud bydlíte a pracujete tak, že je pro vás MHD lepší volba, tak máte štěstí a přeji vám to.

A k tomu údajnému socialistickému systému. Buďte si jistý, že stát z automobilové dopravy těží (stačí si najít, kolik se vybere třeba na spotřební dani z PHM a kolik z toho jde do černé díry s názvem "státní rozpočet", dále mýto, dálniční známky, silniční daň). Naopak MHD je samozřejmě prodělečná a dotuje ji každý. Např. Plzeň se 170 tis. obyvateli dotuje MHD cca. 820 mil. Kč ročně (jen na provoz, nikoliv investice). Tyto peníze se někde musí vzít a jdou z daní všech, i když uvedenou službu ani nemají šanci rozumně využívat. Tolik k socializmu.

+7/0
2.2.2015 9:55

T52o91m33a88s 94N54o98v77o46t58n10y 3431916268269

To mu nevysvětlíte, on to nemá v hlavě v pořádku.

+3/−1
2.2.2015 10:19

P16a40v87e25l 58Ř84a58p38e54k 7832986649155

Automobilismus je dotován řádově více než MHD. Patrně největší dotace je dotace územní, státem řízené násilné vyčlenění prostoru pro automobilismus. Stát z automobilové dopravy netěží nic, protože automobilismus není zdrojem prostředků jako třeba důl, automobilismus prostředky spotřebovává. Zdaňován není automobilismus, ale jednotliví lidé, a prostředky, které se zdaňují, pocházejí z jiných odvětví. Vysoké zdanění je tudíž argumentem proti, nikoli pro. Máte ve znalostech základních ekonomických zákonitostí a vazeb dost velký guláš.

0/−3
2.2.2015 10:29

T34o44m97a24s 96N41o41v12o53t43n15y 3811476468169

Jak říkám, je to bavič. Nebo jen závidí, že na žádnou "plechovku" nemá ;-D;-D;-D

+3/0
2.2.2015 10:32

T51o91m65a25s 78N82o52v71o93t42n19y 3441686918689

(na Řapka)

0/0
2.2.2015 10:34

P82e69t19r 10B62á49č27a 8685416475815

Ma nakou plechovku na ktere natoci uctihodnych 1000km rocne, jak nekde taky psal :-)

0/0
2.2.2015 10:41

P21e34t92r 50D19l17o91u91h22ý 3755111562918

Automobilový průmysl u nás zaměstnává stovky tisíc lidí (přímo ve výrobě a nepřímo v souvisejících službách). Běžte jim vysvětlit, že bude lepší, když z nich budou nezaměstnaní, protože je to pro stát výhodnější. Moje základní ekonomické znalosti mi říkají, že zaměstnaný člověk odvádí do kasičky (daně, sociální, zdravotní), zatímco nezaměstnaný si z kasičky bere.

0/0
2.2.2015 10:48

P20a90v35e63l 55Ř14a72p58e41k 7442426519425

Jen dokladujete vaše ekonomické pomýlení. Naprosto zbytečně řešíte, co je výhodné pro stát. Jelikož tenhle stát většinu vybraných prostředků použije PROTI lidem, od kterých tyto prostředky vybral, nikoli v jejich prospěch, je mi blaho státu naprosto ukradené. Zajímá mě jen prospěch lidí.

Automobilismus a navazující odvětví představují už nejméně jednu třetinu naší ekonomiky, což je naprosto šílené číslo, když si uvědomíte, že automobilismus sám o sobě nic netvoří a musí být nutně živen z jiných odvětví. Automobilismus je mohutně přímo i nepřímo dotovaný, vysává celou naši ekonomiku. Ona to vůbec není náhoda, že dluhy tak narůstají, ruku v ruce s počtem aut a najetých km.

0/−4
2.2.2015 11:00

P30e77t74r 14D19l53o90u85h41ý 3435641112498

Tak ještě jednou a naposledy, už mě to nebaví. Běžte vysvětlit lidem, kteří jsou zaměstnáni v automobilovém průmyslu, u subdodavatelů, v navazujících službách, atd., že je pro ně výhodnější být nezaměstnaný. Stejně nic "netvoří", jsou "nepřímo dotovaní" a "vysávají ekonomiku". Lepší je sedět na dávkách, brát peníze od státu. Tím nebudou "vysávat ekonomiku", nebudou "dotovaní" a budou "tvořit". Přitom stačí jen rychleji pustit rotačky a peněz bude dost.

+1/0
2.2.2015 11:13

P95a68v67e45l 75Ř71a78p83e46k 7172446549205

Asi jsem to nevysvětlil dostatečně, byť jsem se snažil. Pro lidi pracující v automobilovém průmyslu a navazujících oborech je bezpochyby výhodné, alespoň z krátkodobého pohledu, mít takový flek než nemít nic. Ale není to výhodné pro lidi v jiných oborech, kteří to nakonec (často krkolomnými cestami, ale přece) dotují. Dnešní přemíra automobilismu je výsledkem státních zásahů do ekonomiky, tedy zásahů, které už z principu jsou pro společnost nevýhodné, byť někomu zrovna v dané chvíli přináší profit. Tento profit je na úkor druhých. Pochopte, že není dlouhodobě možné, aby třetina ekonomicky aktivních lidí budovala automobilismus a točila volantem. Vzniká tím i značný dluh, neboť každé auto a každé státem vyhrazené a vybudované parkovací místo znamená více závazků do budoucna, protože auto a infrastruktura zdroje netvoří, ale spotřebovávají.

+1/−4
2.2.2015 11:40

P98a13v49e69l 90Ř71a72p44e12k 7822486309885

Nebo ještě jinak - automobilismus, aby byl racionální a ekonomicky smysluplný, je pouze podpůrná služba jiným odvětvím. Stát však z automobilismu udělal odvětví hlavní. A to se nám ekonomicky i morálně velice vymstí. Denně vycházejí zprávy, kolik popelnic která automobilka vyrobila, z toho se okamžitě usuzuje na výkon celé ekonomiky. Nikoho nezajímá, zda tolik plechovek má vůbec co převážet. Nikoho nezajímá, kolik celá ta Potěmkinova vesnice ve skutečnosti stojí.

+1/−2
2.2.2015 11:47

P68e22t37r 18K50o39v93a86ř68í95k 1851623609957

Automobilismus je naprosto nezbytné odvětví. Bez dopravy by se neobešlo vůbec nic, žádná služba, žádná výroba. Nežijeme ve středověku - na výrobu, zemědělství, služby už není nutno zaměstnávat miliony lidí, vše vyřeší automatizace a doprava. Jestli toužíte po tom zrušit silnice, zasít obilí, zklízet jej kosami (i když nevím, jak by se kosy bez dopravy vyrobily a dodaly) a koňmi je vozit do mlýna, je to vaše volba, ale nepředkádejte to tu jako ten správný směr.

0/0
2.2.2015 12:06

T43o96m74a66s 74N11o69v83o98t23n68y 3981616288119

Alternativa je tedy jaká oproti automobilovému a navazujícímu průmyslu?

0/0
2.2.2015 13:52

T74o79m98a32s 48N63o37v53o51t29n75y 3571346468529

Furt tě to baví? Až budeš platit za chodníky a cyklostezky, pak přijď s tvými moudry, ty masový automobilisme ;-D;-D;-D  Tu MHD ti dotují všichni i ti "zlí" automobilisti a za to mají co? Akorát neustálé omezování již tak neprůzjezdných ulic, ubírání parkovacích míst a nově také větší represi od městapa, které dostalo zjevně pokyn přehlížet všechno ostatní, zejména cyklisty, aby mohli do kolonky "přestupky v dopravě - motorová vozidla" dát místo 92% snad 100% jejich "zásahů" ve městě.

+6/−1
2.2.2015 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.