Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O parkoviště v centru Brna méně. Vytížené místo obsadí archeologové

Velká dopravní omezení čekají šoféry, kteří si to zamíří přímo do centra Brna. Od pondělka budou mnohem hůře hledat místo na odstavení auta. Oblíbené parkoviště za hotelem Slavia, mezi Besední a Veselou ulicí, zaberou dělníci, aby tu postavili podzemní garáže. Ty budou hotové za více než dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a67v20e13l 31V56a68v22ř89í13n 6824591822762

Úředníci si jenom v centru vyhradili několik stovek parkovacích míst pro sebe, na občany pak logicky nezbude. Jen namátkou 

Magistrát:

- Dominikánské nám. – cca 24 míst

- ul. Panenská – cca 25 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aUměleckoprůmyslového muzea – 34 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aStřední školy umění a designu – 37 míst

Brno-střed - Šilingrovo náměstí - 6 míst

- Kounicova 67 (Odbor dopravněsprávníchčinností) – 51 míst

- Malinovského nám. 3 (Živnostenský úřad) -nejméně 26 míst

Krajský úřad JMK (Žerotínovo nám.) – 22 místna nedaleké ul. Brandlova

Ústavní soud - 20 na ul. Joštova  + 20 na ul. Brandlova Katastrální úřad (Moravském náměstí) - cca 15míst Nejvyšší správní soud - Moravském náměstí + další desítky míst, která jsou vyhrazena pronejrůznější „drobné“ úřady, soudy etc. (Český statistický úřad, Krajské státnízastupitelství, Česká televize, Český rozhlas).   Výčet není ani zdaleka úplný + řadajmenovaných institucí má navíc parkování ve dvorech svých budov (min. desítkymíst).

0/0
4.2.2015 10:03
Foto

P14a91v20e34l 76P35o31d26e21š46v51a 5259727589

Jsem moc rád, že město postaví za peníze z daní další předraženou stavbu, za jejíž užívání budou chtít tolik, že tam nikdo normální nevleze. Pak budou neobsazenost řešit dalšími PR články a zákazy parkování...

+1/−1
3.2.2015 8:07

T73o67m90a23s 47N29o33v13o35t65n87y 3971496748539

Tak oni tam hlavně budou  mít docela dost vyhrazených stání pro úředníky, to je pravý účel toho parkovacího domu ;-)

+1/0
3.2.2015 10:14
Foto

P81a63v11e40l 88P30o96d63e36š89v17a 5989877569

Tak to mě moc těší, že z toho bude užitek.

0/0
3.2.2015 10:16

M72i61r16o82s19l48a31v 21V68y22k62o52u11p65i54l 3450786853565

Potvrzuji co píše dole pan Drbohlav. Kdysi jsem tam vjel (tenkrát s Fábií = délka vozu jen cca 4,2 m) a úplně jsem zkoprněl, jak to je malé. V místě, kde se mělo obracet do dalšího patra stálo navíc auto (na legálním místě k parkování) takže nešlo ani udělat manévr (otočku) na vyjetí do dalšího patra. Byl to děsný zážitek. 

Hned jsem prchal pryč s tím, že sem už nepáchnu.

Bohužel projektant (s "ekonomem šetřílkem a maximalistou výtěžnosti") to propočítali tak "chytře", aby tam bylo co nejvíce *parkovacích stání, ale už nemysleli na komfort příjezdu a odjezdu, jenže ten je pro 95% řidičů veledůležitý, protože nikdo si nechce odřít auto. Ta pověst tohoto domu je opravdu děsná a díky těmto úsporám* na vjezdu a výjezdu ten barák nemá dostatek zájemců a nevydělává. To je jasné. I já jedu raději do Vaňkovky. Projektant by se měl zamyslet nad tím, že auta neustále rostou a původní rozměry dávno neplatí. A každý není excelentní řidič co se otočí na pětníku.

U Janáčkovy opery je to parkoviště luxusní = to doporučuji = tam někdo přemlýšlel a navrhoval to člověk co jezdí autem a ví co je potřeba.

+7/−1
2.2.2015 12:28

P71a38v81e49l 83H83o38u75s13k63a 3331395290448

Taky se přidávám, od té doby co jsem tam odřel auto, jsem tam už nevlezl.

0/0
2.2.2015 12:43

7555618147802

Máte pravdu, není to pro každého řidiče, ale s tím už se teď nedá nic moc dělat. Zažil jsem i horší třeba Praze nebo v Bratislavě. Kvalita služby se aspoň trochu řeší cenou: Rozmarýn na Kounicové stojí 25Kč/hod., Janáčkovo 30Kč/hod.

Osobně to považuji spíš za výhodu, aspoň tam nejezdí tolik lidí a zaparkuji s jistotou a už ve čtvrtém nebo pátém patře:-) Kounicova, Veveří a přilehlé ulice občas bývají přes den parkovacím peklem, a na místa kam jdu je blíž než z garáží Janáčkova.

+1/0
2.2.2015 12:51

T25o40m36a32s 69N93o88v76o45t29n41y 3191896218319

No on ten Rozmarýn byl dřív dražší ;-)

0/0
2.2.2015 13:50

T52o25m27a89s 21N31o98v79o71t28n56y 3451816438189

Ještě se dá (pokud to už není daleko) většinou zaparkovat u Alberta na Veveří, myslím taky kolem 30 Kč na hodinu, většinou tam místo je. Případně pokud si koupíte svačinu a stihnete odjet myslím do 30 minut, ta se po ukázání účtenky neplatilo. Pak jsou ještě garáže hned vedle Rozmarýnu v podzemí hotelu Continental(?), ale nevím cenu ani jak je tam obsazeno, podobně se dalo parkovat v Hotelu Slovan na Lidické, příjezd z Mezírky, cenu ale taky nevim.

0/0
2.2.2015 13:58

P54a14v50e64l 63S54t29a49v68j87a60n17í48k 6198445937721

Parkovával jsem tam pravidelně s pětimetrovým autem (bez dvou milimetrů) a odpovídající šířky. Ono je to spíš o tom, jak se člověk naučí ovládat svoje auto. Jezdil jsem na kontrolní dny jednou týdně po dobu pár měsíců a nestalo se mi, že bych někde uvízl nebo dokonce škrtl o zeď nebo obrubník. Je to těsně (pro větší auto) nikoliv zoufalé. Nejsem žádný excelentní řidič, řídím pod tlakem okolností :-).

U Janáčkova divadla je zase pro větší auta nepříjemný výjezd do prudkého oblouku k závoře. To je v Rozmarýnu daleko pohodlnější.

+2/0
2.2.2015 16:39

R22a18d75i28m 37D70r91b59o25h59l63a14v 5221586163437

Rozmarýn - není tam problém spíš v tom, že je to špatně navržené a s větším autem než Mini mistra Beana se tam bez odření nárazníků nedá vjet a vyjet? Byl si to pan autor zkusit, tam zajet a vyjet třeba s oktávkou, nedejbože větším autem? Stěny příjezdových a výjezdových cest byly celé vodorovně odřené záhy po otevření. Kdo si tam jednou odře auto, je jasné, že už tam znovu nikdy nepojede. Nechápu, kdo to mohl povolit takto postavit.

A obrázek o vytíženosti si můžete udělat podle toho, že kvůli nízké vytíženosti se Rozmarýn bude předělávat na kanceláře. Parkování tam nebude vůbec nebo snad jen v jednom patře.

+4/0
2.2.2015 10:34

T36o73m36a68s 35N56o75v33o75t58n12y 3601246608709

Tak nějak. Ti co tam jezdili parkovat víceméně pravidelně, tak dneska jezdí do těch Janáčkových a v Rozmarýnu bude volněji do té doby, dokud bude volno u Janáčkova divadla. Je to prakticky kousek vedle sebe, tak proč jezdit někam, kde je to vyřešeno úplně tragicky. Myslím že horší parkovací dům / garáže jsem ještě nikde jinde nezažil. A když už byly nájezdy užší, tak to aspoň nebylo stavěné na x pater nahoru, ale maximálně 2-3 velká patra.

+2/0
2.2.2015 10:37

T37o33m83á33š 72V66e89s26e42l57ý 2158476947649

Přesně tak, byl jsem tam jednou, když ještě JD nefungovalo. Nikdy více. Parkoval jsem ve vyšším patře a po zaplacení jsem měl obavy, jestli to vůbec stihnu sjet dolů. Několikrát jsem musel couvat, abych se vůbec vytočil. Tohle opravdu navrhl idiot...

+2/0
2.2.2015 12:05

M45i55r38o53s73l21a44v 17V34y47k64o42u52p52i78l 3680416453645

to máte pravdu . to je ta ekonomka a úspora za každou cenu = i za cenu finální ztráty :-)

0/0
2.2.2015 12:31

T88o36m79a38s 35N42o75v45o57t92n20y 3301196798689

Ono je to i o zvyku, zeptejte se řidičů, zejména kteří nejsou místní, kolik z nich ví např. o garážích u Janáčkova divadla, tam je značení poměrně špatné, např. při cestě po Kolišti jsou prakticky neviditelné, kdybych nejezdil denně kolem při stavbě, taky o něm prakticky nevím - jeden vjezd a ještě skoro neviditelný. Zatímco na ulici prostě vidí, kde auta parkují. Mně osobně to nevadí, aspoň je tam dost místa, ale provozovat asi zatím nadšený není. A že se lidem nechce jezdit na Kounicovu a kvůli třeba půlhodině vyřizování ve městě tam točit volantem po těch úzkých nájezdech někam do 7. patra a výš (většinou níž místo moc nebývá), se vůbec nedivím. Ten parkovací dům je špatně vyřešený a hodně lidí se mu pokud může vyhne. Zvlášť s větším autem. A parkovací dům na Kopečné, to už je úplná parodie. To najde jen místní a navíc je na krátkodobé zastavení na špatném místě.

Ono stejně už do centra není prakticky proč jezdit, když tam chci jít někdy večer si něco dát, stejně autem nejedu a nákupy snad kromě 1-2 zajímavých obchůdků co jinde nejsou, tam nemá cenu řešit, v obchoďáku je to stejné a aspoň mě tam nesrazí zelení cyklouni.

+1/−1
2.2.2015 10:28

P39e12t72r 16B49á48č36a 8295986455675

To parkoviste u Janackovyho je vyborny, desetkrat lepsi a pohodlnejsi nez se motat u Slavie, ktery je popisovan v clanku a stejne je vecne plny. Kdyz uz jsem tam fakt potreboval nutne jet, tak jsem to rovnou pichnul vedle do Internationalu, nez tam pulhodiny cekat na misto.

+2/0
2.2.2015 10:45

T40o24m47a46s 73N26o68v81o16t37n65y 3271136208969

Míst k parkování je v Brně dostatek - ten kdo tohle řekl, buď dělá na magistrátu a má vyhrazené místo nebo je úplně mimo.

+3/−1
2.2.2015 10:16

P74a85v24e23l 26Ř55a61p83e22k 7752946349945

Budou-li parkovací místa k dispozici za cenu nižší, než je tržní cena, bude jich nedostatek vždy.

Já nejsem socka, která radši 10x krouží kolem bloku a hledá flek, kde bude se svým soukromým autem překážet, než abych si za odložení své popelnice zaplatil tržní cenu a měl jistotu, že vždy bez problému najdu místo.

+1/−4
2.2.2015 10:25

T26o62m17a80s 91N66o12v61o97t20n29y 3931606368739

Masový automobilisme, schválně jestli jsi už přišel na to, proč tolik lidí jezdí autem. Že by to bylo bylo tím, že nic lepšího pro dopravu ještě vymyšleno nebylo? Ono to není jen o velkých městech kde ta MHD ještě relativně funguje, víme?

+2/−1
2.2.2015 10:30

P40a73v84e69l 94Ř51a72p49e15k 7842296229775

Jen potvrzujete můj předpoklad omezenosti vašeho myšlení. Hledáte alternativu, jak se dopravovat, přitom vám vůbec nedochází, že je tu ještě jedna alternativa, a sice nedopravovat se. Strávit denně několik hodin cestováním a dalších několik hodin vyděláváním peněz na tento styl života je něco, co postrádá jakoukoli racionalitu. Promrhat třetinu života jen proto, že jsem si nebyl schopný uspořádat život nějakým důstojným způsobem, a ve vší sobeckosti tím ještě kazit život všem okolo, ať už jde o kravál, smrad, nebezpečí či překážení. Ale já to nedávám za vinu konkrétně vám, je to především následek státních zásahů do všech oblastí našeho života.

+1/−3
2.2.2015 10:52

P40e35t70r 78K90o73v65a52ř30í84k 1341463189457

To myslíte vážně? Tak nám tu zkuste v barvách vykreslit, jak by svět tedy měl fungovat, aby se lidi na vesnicích nemuseli nikam dopravovat a uživili se, aby lidi ve městech nepotřebovali dopravu, a uživili se. Já tu vidím jen prázdné plácání nesmylů, ale žádnou myšlenku, jak by to tedy správně mělo fungovat. Zkuste to dotáhnout do konce a něco navrhnout, hm?;-)

+1/−1
2.2.2015 12:11

T76o75m93a29s 64N28o86v52o48t90n34y 3381526528229

;-D;-D;-DR^

0/−1
2.2.2015 13:51

P12a94v72e53l 34Ř31a72p49e50k 7122866709315

Vlaky a MHD nejezdí? Smrdět ostatním pod nos, dělat kravál a překážet je holt asi výsada "lepší společnosti".

To neustálé žadonění řidičů o parkovací místa je k nerozeznání od poflakovačů nárokujících sociální dávky.  Bezplatná veřejná parkoviště by až na nepatrné výjimky měla být zcela zrušena. Jednou vlastníte nějaký majetek, v tomto případě automobil, tak se laskavě sami postarejte o to, kde ho budete skladovat. Stejným způsobem to funguje se vším ostatním soukromým majetkem. A když nemáte na to, abyste zaplatili tržní cenu, tak si to nekupujte!

Nelze zneužívat státní moc k tomu, aby se vám ostatní skládali na parkování pro vašeho smradlavého plechového miláčka. Když si koupím montovaný zahradní domek, také mi stát automaticky nevyhradí pozemek, kam si jej mohu postavit. Tenhle automobilový socialismus už mi leze krkem. Není divu, že je to potom všude samá popelnice, když náklady na přepravu vaší zadnice přenášíte na všechny okolo.

Automobilismus v dnešní podobě je typický socialistický systém, charakterizovaný nadužíváním, plýtváním, neefektivitou a neufinancovatelností.

+7/−9
2.2.2015 9:31

P20e87t60r 33B86á16č95a 8735206645635

Furt te bavi psat dokola to stejny? :-P

Jeste na psy si postezuj ;-D

+1/0
2.2.2015 9:38

P93e89t86r 85D79l53o62u30h22ý 3405271882608

MHD sice jezdí, ale nejsem tak bohatý, abych ho mohl využívat. Do zaměstnání denně dojíždím autem cca. 15 minut. S MHD to trvá cca.50-55 minut (10 minut na zastávku, přestup a dalších cca. 8 minut do práce). Tzn. ušetřím denně hodinu a čtvrt, které raději věnuji rodině nebo koníčkům. Čas strávený v MHD za rozumně využitý nepokládám. Pokud bydlíte a pracujete tak, že je pro vás MHD lepší volba, tak máte štěstí a přeji vám to.

A k tomu údajnému socialistickému systému. Buďte si jistý, že stát z automobilové dopravy těží (stačí si najít, kolik se vybere třeba na spotřební dani z PHM a kolik z toho jde do černé díry s názvem "státní rozpočet", dále mýto, dálniční známky, silniční daň). Naopak MHD je samozřejmě prodělečná a dotuje ji každý. Např. Plzeň se 170 tis. obyvateli dotuje MHD cca. 820 mil. Kč ročně (jen na provoz, nikoliv investice). Tyto peníze se někde musí vzít a jdou z daní všech, i když uvedenou službu ani nemají šanci rozumně využívat. Tolik k socializmu.

+7/0
2.2.2015 9:55

T91o82m24a13s 35N53o27v77o57t65n42y 3591396118519

To mu nevysvětlíte, on to nemá v hlavě v pořádku.

+3/−1
2.2.2015 10:19

P46a56v48e90l 40Ř19a59p43e43k 7852696959495

Automobilismus je dotován řádově více než MHD. Patrně největší dotace je dotace územní, státem řízené násilné vyčlenění prostoru pro automobilismus. Stát z automobilové dopravy netěží nic, protože automobilismus není zdrojem prostředků jako třeba důl, automobilismus prostředky spotřebovává. Zdaňován není automobilismus, ale jednotliví lidé, a prostředky, které se zdaňují, pocházejí z jiných odvětví. Vysoké zdanění je tudíž argumentem proti, nikoli pro. Máte ve znalostech základních ekonomických zákonitostí a vazeb dost velký guláš.

0/−3
2.2.2015 10:29

T65o57m90a91s 98N98o40v13o90t91n47y 3661466848459

Jak říkám, je to bavič. Nebo jen závidí, že na žádnou "plechovku" nemá ;-D;-D;-D

+3/0
2.2.2015 10:32

T33o53m36a49s 51N20o83v65o90t36n57y 3511416498799

(na Řapka)

0/0
2.2.2015 10:34

P27e65t56r 77B21á10č74a 8505596405695

Ma nakou plechovku na ktere natoci uctihodnych 1000km rocne, jak nekde taky psal :-)

0/0
2.2.2015 10:41

P47e55t64r 11D34l92o33u24h20ý 3895591292538

Automobilový průmysl u nás zaměstnává stovky tisíc lidí (přímo ve výrobě a nepřímo v souvisejících službách). Běžte jim vysvětlit, že bude lepší, když z nich budou nezaměstnaní, protože je to pro stát výhodnější. Moje základní ekonomické znalosti mi říkají, že zaměstnaný člověk odvádí do kasičky (daně, sociální, zdravotní), zatímco nezaměstnaný si z kasičky bere.

0/0
2.2.2015 10:48

P38a81v91e98l 65Ř50a57p98e63k 7202746809205

Jen dokladujete vaše ekonomické pomýlení. Naprosto zbytečně řešíte, co je výhodné pro stát. Jelikož tenhle stát většinu vybraných prostředků použije PROTI lidem, od kterých tyto prostředky vybral, nikoli v jejich prospěch, je mi blaho státu naprosto ukradené. Zajímá mě jen prospěch lidí.

Automobilismus a navazující odvětví představují už nejméně jednu třetinu naší ekonomiky, což je naprosto šílené číslo, když si uvědomíte, že automobilismus sám o sobě nic netvoří a musí být nutně živen z jiných odvětví. Automobilismus je mohutně přímo i nepřímo dotovaný, vysává celou naši ekonomiku. Ona to vůbec není náhoda, že dluhy tak narůstají, ruku v ruce s počtem aut a najetých km.

0/−4
2.2.2015 11:00

P68e73t45r 57D13l75o19u81h71ý 3385101882128

Tak ještě jednou a naposledy, už mě to nebaví. Běžte vysvětlit lidem, kteří jsou zaměstnáni v automobilovém průmyslu, u subdodavatelů, v navazujících službách, atd., že je pro ně výhodnější být nezaměstnaný. Stejně nic "netvoří", jsou "nepřímo dotovaní" a "vysávají ekonomiku". Lepší je sedět na dávkách, brát peníze od státu. Tím nebudou "vysávat ekonomiku", nebudou "dotovaní" a budou "tvořit". Přitom stačí jen rychleji pustit rotačky a peněz bude dost.

+1/0
2.2.2015 11:13

P64a27v27e38l 89Ř66a46p12e49k 7382176759835

Asi jsem to nevysvětlil dostatečně, byť jsem se snažil. Pro lidi pracující v automobilovém průmyslu a navazujících oborech je bezpochyby výhodné, alespoň z krátkodobého pohledu, mít takový flek než nemít nic. Ale není to výhodné pro lidi v jiných oborech, kteří to nakonec (často krkolomnými cestami, ale přece) dotují. Dnešní přemíra automobilismu je výsledkem státních zásahů do ekonomiky, tedy zásahů, které už z principu jsou pro společnost nevýhodné, byť někomu zrovna v dané chvíli přináší profit. Tento profit je na úkor druhých. Pochopte, že není dlouhodobě možné, aby třetina ekonomicky aktivních lidí budovala automobilismus a točila volantem. Vzniká tím i značný dluh, neboť každé auto a každé státem vyhrazené a vybudované parkovací místo znamená více závazků do budoucna, protože auto a infrastruktura zdroje netvoří, ale spotřebovávají.

+1/−4
2.2.2015 11:40

P19a81v70e83l 44Ř88a30p23e34k 7582776619855

Nebo ještě jinak - automobilismus, aby byl racionální a ekonomicky smysluplný, je pouze podpůrná služba jiným odvětvím. Stát však z automobilismu udělal odvětví hlavní. A to se nám ekonomicky i morálně velice vymstí. Denně vycházejí zprávy, kolik popelnic která automobilka vyrobila, z toho se okamžitě usuzuje na výkon celé ekonomiky. Nikoho nezajímá, zda tolik plechovek má vůbec co převážet. Nikoho nezajímá, kolik celá ta Potěmkinova vesnice ve skutečnosti stojí.

+1/−2
2.2.2015 11:47

P82e20t71r 65K53o90v19a63ř85í39k 1801343299177

Automobilismus je naprosto nezbytné odvětví. Bez dopravy by se neobešlo vůbec nic, žádná služba, žádná výroba. Nežijeme ve středověku - na výrobu, zemědělství, služby už není nutno zaměstnávat miliony lidí, vše vyřeší automatizace a doprava. Jestli toužíte po tom zrušit silnice, zasít obilí, zklízet jej kosami (i když nevím, jak by se kosy bez dopravy vyrobily a dodaly) a koňmi je vozit do mlýna, je to vaše volba, ale nepředkádejte to tu jako ten správný směr.

0/0
2.2.2015 12:06

T43o17m29a44s 37N81o28v66o36t20n87y 3921216688879

Alternativa je tedy jaká oproti automobilovému a navazujícímu průmyslu?

0/0
2.2.2015 13:52

T39o68m48a76s 14N83o36v39o82t83n26y 3651306328529

Furt tě to baví? Až budeš platit za chodníky a cyklostezky, pak přijď s tvými moudry, ty masový automobilisme ;-D;-D;-D  Tu MHD ti dotují všichni i ti "zlí" automobilisti a za to mají co? Akorát neustálé omezování již tak neprůzjezdných ulic, ubírání parkovacích míst a nově také větší represi od městapa, které dostalo zjevně pokyn přehlížet všechno ostatní, zejména cyklisty, aby mohli do kolonky "přestupky v dopravě - motorová vozidla" dát místo 92% snad 100% jejich "zásahů" ve městě.

+6/−1
2.2.2015 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.