Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problémy s parkováním jsou hlavně přes oběd, ukázali strážníci v Brně

Hybešova ulice v centru Brna je známá málo místy k odstavení aut. Řidiči proto často parkují blízko tramvajových kolejí, což se ovšem přes den nesmí. MF DNES se tam vydala strážníky, kteří často tepnou projíždějí s odtahovým vozem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a45v11e53l 21O20d48r33a49z34i97l 6394409187250

Koukám na tu úpornou hádku, naštěstí z toho tentokrát dobře vyšli cyklisté.

Na téma parkování u tramvajového pásu jsem četl asi v minulé diskusi dobrou hlášku: ještěže v noci nasazují užší tramvaje, takže to parkování u kolejí najednou nevadí ;-D

Jinak na oběd jdu pěšky, nebo si zaparkuji u restaurace, u Pavillonu mají svá místa.

0/0
9.2.2015 14:38

R93o57b19e96r89t 95C70e72r61v51e94n25y 4410734927

Mám návod pro všechny ,kteří se chtějí vyhnout špatnému parkování a následným pokutám .JEZDĚTE NA OBĚDY NA KOLE VŽDYCKY BUDETE MÍT KDE ZAPARKOVAT A NEBUDE MUSET STÁT V KOLONÁCH.

0/0
8.2.2015 21:24

P38a54v77e44l 34M32a42r41e36š 2593388831841

Má to akorát jednu chybu. Pokud mi to kolo neukradnou čmoudi, tak po zbytek dne budu v kanceláři pěkně smrdět.

0/0
8.2.2015 22:14

P75a95v15e58l 17O81d51r93a65z63i88l 6304989717490

Nebudete, špatně zaparkované kolo vám seberou empíci ;-)

0/0
9.2.2015 14:31

P12a26v94e17l 59M56a95r53e61š 2943838921611

Městapo, že by buzerovalo privilegovanou skupinu? Hollanovi kamarády?

Z pumpičky nic nemaj, to radši otravujou řidiče, tam je šance vybrat výpalné, a obhájít nákup svých hraček...

0/0
9.2.2015 15:02

P26a82v47e60l 21M85a96r64e45š 2453188591321

Ty vraky kol, co se válí v centru přivázaných ke všemu, co bylo po ruce v centru, ty Městapu evidentně nevadí. Asi proto, že mají tu správnou sluníčkovou barvu ( růžovou - čí to byl proboha nápad? bych si připadal jak teplouš)

0/0
9.2.2015 15:07

P97a71v89e87l 23O34d59r91a39z19i64l 6314339387790

Bohužel lžete

http://brno.idnes.cz/odtahovani-kol-v-brne-pred-volbami-dr8-/brno-zpravy.aspx?c=A141009_193643_brno-zpravy_zuf

Jestli vám růžová evokuje homosexualitu, nejspíš jste homosexuál.

0/0
10.2.2015 12:50

P52a53v62e32l 88M88a77r82e26š 2373198231741

Já ale neměl na mysli tyhle kola.Ale tu hromadu vrakokol na Moravaku ( pravda, už to asi taky zlikvidovali) co pateila k nějakému slunickovemu projektu sdílení kol ( stejná blbina jako carsharing - vzhledem k členskému poplatku u kol nesmysl a v případě auta si radši koupím u acek patnáctiletou Feldu za desítku, která mi pět let jezdit bude).

0/0
10.2.2015 14:16

P83a65v79e85l 57M37a57r33e62š 2723818591431

Jo dovedu si představit, že si pujcim na popojizdeni po městě kolo za par desetikorun na den, ale ten roční poplatek to dostava do jiný ekonomický roviny.Vubec pokud je ve výši, za niz kouoim starší kolo v bazaru

0/0
10.2.2015 14:19

P68a85v72e81l 39O86d56r26a21z90i81l 6854709427300

...kradené, že?

No a o tom projektu nic moc nevím, ale nijak mi nevadí. Vás asi bicykl rozpumpuje do ruda, jen ho spatříte, že?

0/0
11.2.2015 9:38

P88a72v59e14l 20M84a17r72e39š 2783738951801

Predstavte si, že kolo vlastním, a jezdím na něm v sezóně celkem často.

Vždyť píšu, ze bych si kolo na popojizdky po centru i půjčil ( lepší než to svou tahat tramvají).

Ovšem ten roční poplatek, za to abych si mohl to kolo párkrát za rok půjčit pro mně tuhle službu činí nepoužitelnou.

Slušnější jeté kolo koupím za pár stovek, ono nová kola se prodávají kolem tří tisíc, laciné městské kolo na popojizdeni po městě za tisícovku seženu (a bude slušnější než ty vraky, co ti komici sharují).

I když tedy osobně za městské přibližovalo pokládám spíš koloběžku.Je to praktičtější, není s tím problém v MHD a je to pořád rychlejší než chůze

0/0
16.2.2015 18:37

P55a89v79e80l 72O54d29r90a19z44i97l 6314669577720

Patnáctiletá felda za desítku vám pět let jezdit nebude.

0/0
11.2.2015 9:37

P73a96v10e85l 93M36a44r89e23š 2763488571611

Ale bude.Jezdil jsem ještě loni jednou z prvních, ročník 94 .Kupoval jsrm ji jako patnáctiletou za 13.000 včetně ekovýpalného.Loni šla jako provozuschopná a po STK z domu jednomu vesničanovi z Břeclavska .U mně nebyla garážovana a dpstavala jen to nejnutnější.Olej, benzin dvakrát ročně umejt, oprava jen když to fakt nejelo.Trochu víc kourila ( katalyzator ut dávno umřel), trochu skripala a vše se chvelo, ale na dánici s přehledem 160 kmph vytáhl a udrzela.

Dal jsem ji pryč, protože už jsem se za to před klienty styděl, na karoserii stari bylo videt a zrala jako tank.Do ty doby najezdila 400.000 a to jsem ji kupoval s tím, že tachometr je minimálně o sto tisíc stočený

S naftovym desetiletým Fokusem bez filtru pevných částic a podobných blbosti jezdím za 4.5, ten Rakušan se o něj pečlivě staral takže za těch 2.000€ bude dalaich deset let cajk.

0/0
11.2.2015 10:18
Foto

D22a43v13i65d 89M75a70t31ě21j11ů 2225252237388

Ty, co nechtely zverejnit sve jmeno, jsou za 10 vterin k nalezeni na internetu. Takze co, Leono Cernochova (http://www.mpb.cz/en/vyhledat-straznika/okrsek/stred/st-05/) a Zuzano Dvorakova (http://www.mpb.cz/en/vyhledat-straznika/okrsek/stred/st-16/), jste si opravdu jiste, ze ridici, neprekazi-li v prujezdu tramvaji ani nikomu jinemu, tam opravdu svym parkovanim pachaji prestupek, a dokonce tak zavazny, ze je treba je nechat odtahnout? Docela bych vam pral, abyste konecne narazili na nekoho, kdo zna zakony, nenecha se od vas buzerovat, a necha vam to od nadrizenych, bude-li to nutne, tak od soudu, vysvetlit.

+2/−9
7.2.2015 12:50

I78v38a61n 82H53o37l44a98s 5417777868127

Pokud stojí na místě, kde je ostatní auta nemohou objet tak, aby nezasáhla do průjezdného profilu tramvaje (což opravdu není až k vnější kolejnici), pak přestupek jednozačně páchají a je třeba je odtáhnout. Co je na tom k nepochopení?

+5/−2
7.2.2015 13:48

P53e21t10r 66B14á33č96a 8675786745405

Vase moralisticky reci.

+1/−4
7.2.2015 21:04

I41v40a89n 86H50o62l95a86s 5707797968647

Požadavek na doržování jasně daných a smysluplných dopravních předpisů jsou moralistické řeči??? No, pro toho, kdo ta pravidla nedodržuje a potřebuje si to pro sebe zdůvodnit, asi ano.

+3/−2
7.2.2015 22:03

T61o61m93a94s 30N26o23v12o34t78n87y 3321586318539

Jasné a smyslupné předpisy, jo to jo...;-D

+1/−1
8.2.2015 12:35

I95v87a27n 54H59o13l96a29s 5517637508927

To, že auto nesmí stát tak, aby jiné auto kvůli tomu nemuselo vjíždět na tramvajové koleje, kde pak dost často "Vytuhne", není smysluplný předpis?? Pro někoho hot ne.

+1/−1
8.2.2015 15:23

P45a45v89e25l 31M55a55r47e15š 2193388751501

Kolik jste zažil situací, kdy auto objíždějící po kolejích zaparkovaná auta na nich vytuhlo? 99.9% takových aut se zařadí zpět do svého pruhu, když překážka v jeho pruhu zmizí.( Tu setinu procenta, kdy dojde zrovna v této chvíli k poruše motoru zanedbávám) A i kdyby v tom tramvajovým pruhu zůstalo, auto je stejně rychlé ( někdy rychlejší ) jako tramvaj, a plynulou jízdou před ní ji nijak nezdržuje. Ačkoli netuším, proč bych si měl bezdůvodně ničit podvozek zbytečnou jízdou po rozmláceným BKV panelech tramvajový trati

+1/−1
8.2.2015 15:58

I65v72a15n 62H52o66l37a29s 5197987978527

> Kolik jste zažil situací,

Dost a už jsem je je i konkrétně zmiňoval. Jde o situace například před světelnou křižovatkou, kdy auta stojí na červenou na kolejích a tramvaj nemůže dojet zastávky před křižovatkou (dost často se stává třeba na Jugoslávské), dostane se tam třeba až po 2-3 cyklech křižovatky. Stejně tak to bývalo na Cejlu před zahájením rekonstrukce M. Horákové (a po jejim otevření to určitě bude zase - auta stojí od Kolíště třeba až za ZP MV a tramvaj nemůže dojet až ke křižovatce, aby stačila na další volno projet (takže opět ztratí cca 60-80s do dalšího cyklu křižovatky - Cejl-Koliště je "trojcestná" signalizace). Atd. atd.

+1/−1
8.2.2015 16:58

P35a47v60e63l 41M52a41r79e33š 2763668441621

Ale to se bavíme o běžné provozní situaci, kdy auta stojí před SZZ na kolejích, protože potřebují uhnout vlevo a dávají přednost protijedoucím, protože oba mají zelenou.

Naopak jsou zase situace, kdy mají auta zelenou vlevo ale musí počkat až projede tramvaj jedoucí rovně ( od Voj. nemocnice do Milady Horákové za normální situace)

To je normální záležitost řízení křižovatky a nic moc s tím neuděláte.

na Cejlu je zase spousta míst, kde auta jedoucí od Židenic zajíždějí doleva do dvorů firem na soukromá parkoviště a  musí chvíli stát na kolejích než je někdo z protisměru pustí . To se potom ševci můžou pominout a zuřivě zvoní na celou ulici...

Samozřejmě, že po otevření Milady se Cejl vrátí do normálního stavu - ona ta auta totiž někde stát musí a město může být rádo, že firmy a soukromníci z týhle lokality nevalný pověsti neutíkají někam jinam. 

Ono zavřít jednu ze dvou dopravních tepen z centra na východ města na 18 měsíců ( kvůli 300 metrům silnice) je mistrovská ukázka idiocie. To tam proboha narazili na naftu?

+1/−2
8.2.2015 17:21

I65v76a12n 82H48o86l59a51s 5147937408907

> Ale to se bavíme o běžné provozní situac

i, kdy auta stojí před SZZ na kolejích, protože potřebují uhnout vlevo

Zdaleka ne vždy - já právě uváídím situace, kdy ta auta jedou rovně, nebo vpravo, ale protože i více než sto metrů před křižovatkou (viz třeba ta Jugoslávská) jsou souvisle zaparkovaná auta, tak musí vjet na tramvajové koleje. Před červenou se vytvoří kolona, takže ta auta více vzadu nemají kam uhnout, takže bloukí tramvaj, která se potřebuje dostat o prá desítek metrů dál do zastávky.

> musí chvíli stát na kolejích než je někdo z protisměru pustí . To se potom ševci můžou pominout a zuřivě zvoní na celou ulici...

Naprosto v pořádku - v tom autě je jeden člověk, v tramvaji či tramvajích desítky až stovky. Ono stačí 2-3 odbočovači během jedné jízdy a jízdní doba se prodlouží o 5 i více minut (čím víc je spoj ve skluzu, tím více dále zpoždění roste, protože na zastávkách je více lidí - klasická kladná zpětná vazba). Navíc se cestujícím začnou rozpadat přestupy, takže kvůli někomu, kdo nemůže při odbočování počkat, až bude skutečně moci odbočit, se pak řadě lidí prodlouží cestování o 10 minut. Takže příště třeba pojedou autem, což té situci "obrovsky pomůže".

+1/0
8.2.2015 19:36

P65a98v95e22l 72M36a45r90e71š 2953178941821

pokud tam je červená , tak na ní stojí obvykle i ta tramvaj bez ohledu na auta.A konkrétně ve vámi zmíněné lokalitě to budou v drtivé většině auta lidí co tam bydlí. ( Sport balkán má svoje parkoviště.). Ti si svoje auta mají podle vás zaparkovat kam?

 

Se situací jako na Cejlu - tedy, že tam je hodně míst, kde nekolejová doprava odbočuje přes tramvajový pás doleva, by měl počítat jízdní řád . Za zpoždění tramvají na Cejlu nemůžou ani tak  auta, ale fakt, že ta ulice je tramvajemi kvůli výluce Milady přeplněna , na jedné zastávce se sjedou i tři soupravy a nevejdou se na refýž, tudíž ta zadní čeká až ty první dvě odjedou. Plus to často nestíhá měnírna, a šaliny musí čekat, než poklesne v úseku odběr proudu aby mohli do něj vjet ( je tam technické omezení, kvůli dimenzování napájení, proto nelze třeba na lince 1 přidat ve špičce další spoje - není dostatečná kapacita trakčního napájení, které je dimenzováno na určitou maximální frekvenci tramvají) To je technický fakt, s tím bez rekonstrukce celé sítě nic nenaděláte. Normálně totiž tou ulicí projedou tři? linky. tj. jedna tramvaj za cca 3 minuty. Momentálně, jestli správně počítám jich je šest.

POKUD BY MĚLO AUTO POČKAT AŽ PROJEDOU BEZPEČNĚ VŠECHNY ŠALINY, VYTVOŘÍ SE ZA NÍM STOMETRŮ DLOUHÁ KOLONA ;-D Uvědomte si, že CEJl je v současnosti jediná spojnice jiřní části centra města a Židenic, a podstatné části Vinohrad.

0/0
8.2.2015 20:04

I72v66a96n 95H27o87l16a70s 5987857898347

>Ono zavřít jednu ze dvou dopravních tepen z centra na východ města na 18 měsíců ( kvůli 300 metrům silnice) je mistrovská ukázka idioci

Pomineme-li fakt, že to není 300, ale přes 700 metrů, vřele doporučuji si tu rekonstrukci detalině prostudovat. Ono bez alespoň elementráních znalostí se podobné věci soudí velmi snadno, ovšem dost mimo.

0/0
8.2.2015 19:47

P46a69v22e48l 11M30a53r30e72š 2743528441661

zajímavý, že jinde stihnou za tu dobu postavit celou osmiproudou dálnici o délce mnoha kilometrů.

A to staveniště procházím minimálně jednou týdně, po páté večer tam není ani noha. U takové důležité stavby bych čekal práci alespoň 06:00 - 22:00 sedm dní v týdnu

A neříkejte mi, že alespon provoz MHD by se tam nedal zajistit. Byť by to měla být kyvadlovka po jedné provizorní koleji při kraji ulice ( s tím, že ji v půlce stavby přehodí na druhou stranu. )

Místní živnostníci musí být stejně jako v případě Pekařské přímo nadšeni, pokud se teda už neodstěhovali s provozovnama jinam. Minimálně bych čekal, že jim město ve svých domech odpustí po dobu stavby nájem... leda kulový.

Cejl bude touhle zátěží z výluky ( jediná objízdná trasa) tak zničený, že až ukončí Miladu, můžou hned začít tady. Ne že by to ta ulice nepotřebovala už dávno předtím...

0/0
8.2.2015 20:17

I59v50a30n 52H90o68l68a17s 5987747298617

> zajímavý, že jinde stihnou za tu dobu postavit celou osmiproudou dálnici o délce mnoha kilometrů.

Ehh, myslíte vážně srovnávání stavby na zelené louce a rekonstrukci v interavilánu se sto let starými původními sitěmi?? To snad ne???

> A neříkejte mi, že alespon provoz MHD by se tam nedal zajistit. Byť by to měla být kyvadlovka po jedné provizorní koleji při kraji ulice ( s tím, že ji v půlce stavby přehodí na druhou stranu. )

V oblasti s dost nestabilním podložím, navíc v kopci (kd emmch. ujížděli i některé pavilony Dětské nemocnice) ??? S nutností realizovat nejprve nějakou dobu zkušební provoz, vyřizovat veškerá razítka od Drážního úřadu etc. etc. To asi taky nemyslíte váže??

Hele, ona spousta věcí vypadá na první pohled strašně jednoduše a člověk se pochopitelně neustále tluče pěstí do hlavy, "proč to ti volové neudělají, vždyt je to tak snadné?" Jenže pak se stačí poplat pár odborníků, pročíst si alespoň všechny veřejně dostupné informace o dané stavbě a ukáže se, že "dábel je skryt v detailu".A čím víc člověk o podobných věcech ví, tím méně má tendenci hodnotit příliš rezolutně.

0/0
8.2.2015 20:41

P55a85v16e33l 29M66a22r15e87š 2363658331521

No nevím, když se blahé paměti v praze stavělo v centru město, byly provizorních jen na dlažbu ( nebo provizorní estakády) položených tratí i stovky metrů. 

při rekonstrukci Plzenské měla ta provizorní trat i několik kilometrů... jezdilo se po nich další den po postavení a projetí jednou Služební jízdou.

A napadá mně i kacířská myšlenka, jestliže se tam rok a půl obejdeme bez MHD, jestli vůbec uvažovat o znovupostavení tramvajové trati v ulici. jestli nezachovat tramjajováý provoz v současném rozsahu na cejlu ( s potřebnými úpravami) a M.H. nenechat ostatní dopravě. kvůli nemocnici by stačila jedna linka autobusu na CNG, i kvůli té nemocnici by to bylo lepší řešení ( otřesy, hluk...).

0/0
8.2.2015 21:01

I70v74a63n 74H20o97l23a61s 5387677468847

> No nevím, když se blahé paměti v praze stavělo v centru město, byly provizorních jen na dlažbu ( nebo provizorní estakády)

Tak ono něco podobného bylo i v Brně v době, kdy se hloubil podchod u hlavního nádraží (1982). Nechtějte vědět, jaké už tehdy byly kvůli tomu administrativní orgie (a v současnostii by byly min. o řád větší).

Prostě v relativně úzké ulic s nestabilním (navíc letitými úníky vody z vodovodního řadu a kanalizace ještě více pofiderním) podložím na jedné straně tramvajovou trať na těžké soupravy a na druhé zahloubení mnoho metrů pod povrch) ... ono teoreticky jde všechno, ale vícenáklady by byly nepředstavitelné.

> kvůli nemocnici by stačila jedna linka autobusu na CNG,

A při jakékoliv větší poruše na Cejlu bude bez obsluhy půlka města (Černá Pole, Lesná, Husovice, Obřany +navazující "venkov" a hlavně Stará osada s návazností na celý jihovýchod) ... tramvajová síť v Brně má tak malou redundanci, že ze stávajícíc tratí nelze vypustit prakticky nic (naopak by to chtělo další spojky, koneokonců některé - například mezi Halasákem a Okružní, pokud bude protažená ta "pětková" trřať až nahoru - v plánu už jsou).

0/0
8.2.2015 21:18

P28a18v26e31l 27M46a94r91e85š 2553448461951

nepsal jste, že ta trať z konečné pětky na Lesnou není zase tak důležitá?;-D

Jinak je v plánu už asi tak dvacet let .

Jinak abysme si rozumněli, tramvají jezdím relativně často  ( pokud jedu jen do centra a zrovna mám koupenou šalinkartu) a MHD prostě pro některé směry není atraktivní ani konkurence schopná oproti autům. tyto potom samozřejmě jedou do města a je je potřeba někde uskladnit.

A absence některých staveb pro IAD má zásadní vliv i na MHD ( třeba denně ucpaná Svatoplukova kolem Staré osady 

A právě vyřešení takovýchto dopravních špuntů a dostavění některých tratí pro MHD by hodně lidem zatraktivnilo tramvaj natolik, že by ji i začali více používat.

Dvojka třeba před lety jezdila ze Staré osady až do Obřan, vím že dnes to po okruhu nejde, ale to je právě to, že ten okruh by tam nemusel být - chybí tunel Vinohrady. přímo se nabízí tangenciální linka Medlánky Bystrc bez zajíždění do centra. Dnes to tam lidé jezdí po  provizorní panelce přes pole k medláneckému letišti. Muselo by se to vyřešit nějak oficiálně, zřejmě z toho udělat regulérní silnici, nebo natáhnout rychlodrážní tramvaj ( pokud by tam velikost poptávky byla na tramvaj)  Vůbec chybí rychlé tangenciální linky po okraji města, které se ve větších městech řeší okružní linkou metra. Uvažuje se o zvovuobnovení bývalé tramvajové tratě  z Líšně na Stránskou skálu, je tam v Líšni poměrně rozsáhlá nová výstavba a dopravní obslužnost dost tragická.Potom by celá ta linka současné desítky dostala úplně jiný význam mimochodem, dost se divím, že v rámci optimalizace a zrušení 13ctky rovněž nebyla zrušena. na té lince je vlastně jediná významná zastávka, kam se nedá dostat jinak a to sice zadní část areálu Zetoru, kde sídlí několik firem. 

A samozřejmě by se muselo pouvažovat, zda nesnížit cenu papírových jednorázových jízdenek. Kolikrát jedu autem do centra, že nemám šalinkartu a jednotlivá jízdenka je dost drahá

0/0
8.2.2015 22:13

P53a18v39e38l 78M32a83r96e10š 2303938141421

Mimochodem, když už se na Miladě hrabou tak dlouho, tak doufám, že tam alespon udelali pro vedení sítí kolektor, aby to  - při dnešní kvalitě prací - za deset let nemuseli znova rozhrabat...

0/0
8.2.2015 22:16

T88o76m16a10s 26N27o68v47o10t57n95y 3831706888699

A proto tam zablokují odtahovkou tu dopravu na 10-20 minut, ale to nevadí, chápu.

0/−2
8.2.2015 12:35

I41v65a24n 40H26o77l66a88s 5827327598447

Nechápeš, ale to už nepřekvapuje. Současně to totiž funguje jako prevence, riziko odtahu část řidičů odradí, aby to "zkusili taky".

+1/0
8.2.2015 15:27

P61a87v28e87l 32M26a83r57e28š 2853858381261

Do tý doby, než narazí na někoho, kdo si nenechá s...t na hlavu a v právu je zběhlejší než Vokřálovi šimpanzi. 

jednou se jim povede naštvat zbytečným odtahem někoho důležitějšího a mocnějšího a ten na ně pošle smečku svých právníků...

0/0
8.2.2015 16:14

I77v57a52n 59H43o54l18a42s 5237657438157

Tak znovu, má co stát auto na menší vzdálenost než 3.5 metru od tramvajového pásu , nebo nemá?

+1/−1
8.2.2015 16:59

P63a87v63e32l 86M32a76r66e81š 2163598811691

vy jste jak moje tetka. taky dodneska nepochopila, že ve velkých městech občas nějaký předpis porušit musíte, má-li doprava nějak fungovat.A všichni to ví a je to do jisté míry tolerováno. většina měst prostě nebyla stavěna na dnešní intenzitu provozu.

jsou v centrech měst místa, KDE NENÍ TECHNICKY MOŽNÉ ONĚCH VOLNÝCH 3.5 METRU OD PRUJEZDNÍHO PROFILU TRAMVAJE DODRŽET, má-li být v ulici možnost zaparkovat. Normálnímu řidiči a člověku, co v tom městě žije to je naprosto jasné a nikomu neublíží, když auto objíždějící zaparkovaný vůz do tohoto profilu vjede na nezbytně nutnou dobu a NEOHROZÍ přitom případně za ním jedoucí tramvaj ( lépe řečeno sebe, tramvaj  by střet vždy vyhrála.) Normální šalinář s takovou situací musí počítat , že deset metrů před čumákem mu na koleje vjede auto, objíždějící jiný vůz. Stejně jako dotyčný řidič musí počítat s  dostatečnou vzdáleností od tramvaje, jíž takto vjede do cesty)

+1/−2
8.2.2015 17:31

I72v67a85n 41H51o55l78a85s 5237487308237

Jnže já se stále bavím o situaci, kdy to není "vjet a zase sjet", ale právě na místech, kde kvůli tomu ta MHD vytuhne na delší dobu.

0/0
8.2.2015 19:38

P38a49v77e50l 12M47a32r83e81š 2683388301351

Takových míst jsou ovšem po Brně desítky, to byste musel odtáhnout pár set aut denně. Na 3/4 plochy  centra by v takovém případě nikdo nezaparkoval. Si stěžujte u předků, že udělali příliš úzké ulice, ve kterých nepočítali s tělesem pro šaliny, alespoň šestimetrovou silnicí , parkovacím pruhem a místem pro cyklonesmysl...

Brno holt nemělo to štěstí na  prozíravého vládce, co by nechal půlku centra vybourat a postavit široké bulváry jako Napoleon ve Francii v době, kdy neexistovali památkáři, co by do toho kecali.Trochu naděje byla za války s fabrikama u samého centra že to spadne kousek vedle a budeme moci odhrnout buldozerem a postavit znovu, lépe a s ohledem na současné potřeby.

Víte že například na významné část Merhautovy( od Jugoslávské po Provazníkovu) se jezdí po kolejích normálně, protože mezi parkujícími auty a kolejemi se další pruh prostě nevejde? To samé za běžného provozu na Cejlu, ty auta prostě někde zaparkovat musí.

0/0
8.2.2015 15:51

I40v62a19n 70H44o70l97a69s 5887707868327

> protože mezi parkujícími auty a kolejemi se další pruh prostě nevejde?

Samozřejmě, že vím, jezdím tam pravidelně. A nemyslím si, že je to v pořádku, i když tam většinou nedochází k problémům, protože tam není až po Provazníkovu žádná světelná řižovatka a potřeba odbočit doleva v obou směrech je vcelku minimální.

> ty auta prostě někde zaparkovat musí.

Což je právě dost zásadní otázka, jestli fakt "musí", nebo jen "chtějí". Ano, přesně Cejl je už zmíněný příklad, kde se kvůli parkujícícm bezmozkům ta šalina dost často sekala (a seká se i nyní, kdy se tam kvůli zhuštěnému provozu dělají zátahy několikrát za den).

0/0
8.2.2015 17:03

P11a71v19e63l 29M49a49r43e18š 2573828971251

Dokud nebude mít každý Google auto, co mně vysadí a odjede se zaparkovat na pole za město, tak ano, ta auta někde parkovat musí.Nikdo nejezdí do centra města jen tak pro zábavu, ale protože tam z nějakého důvodu potřebuje jet. A z nějakého důvodu jede autem místo MHD ( je to pro něj levnější, rychlejší, veze těžší náklad, potřebuje zařídit více věcí na více místech, v ulici bydlí....). Duvod, proč dotyčný jede autem vám nepřísluší řešit. Sám to střídám, někdy  si koupím měsíčník a jezdím  MHDčkem ( a na konci měsíce nadávám, co to bylo za deb  ilní nápad) ale většinou jedu autem ( je to pro mně zkrátka z hlediska polohy byt/kancelář/ druhá kancelář výhodnější a protože stejně musím jezdit autem skoro denně po klientech mimo Brno, připadal bych si jako blbec přesedat na tramvaj a jet dva kilometry do centra za dvacku.) 

A nápady zelených ekoteroristů a jim podobných  o omezování individuální dopravy v centrech mají za následek jen to, že lidé a firmy z center měst utíkají a ta jsou zklidněná opravdu dokonale.... bez aut, ale taky bez lidí, protože ti se přesunuli jinam, kde našli vše co k životu potřebují a chodit do centra není důvod, když se tam pořádně ani nedostanete

0/0
8.2.2015 17:46

I79v67a36n 96H87o13l39a64s 5157217918697

> Duvod, proč dotyčný jede autem vám nepřísluší řešit.

Neřeším, pokud tím neomezuje ostatní, kteří volí (opět z důvodů, které zase nepřísluší řešit vám) MHD. Pokud ta IAD začne tu HD omezovat dost citelně (a znovu opakuji, že kvůli IAD se ve špičce všedních dnů průjezd MHD centrem zpomaluje až o 5 minut - a to neřeším extrémy typu Dornych, kde je to násobně více), tak je potřeba zasáhnout ve prostěch MHD - jinak zájem o ni poklesne natolik, že do aut přesune další množství lidí a pak už nastane totální kolaps, i kdyby ta auta v centru parkovala přímo na kolejích.

Prostě jsou místa (netvrdím, že všechna, ale není jich málo), kde auto na méně jak 3.5 m od kolejí prostě nemá co dělat. Tečka.

0/0
8.2.2015 19:42

P24a77v76e31l 53M49a77r90e28š 2113758221291

když jste zmínil Dornych. Tam už ta tramvaj dávno neměla co dělat, už dva roky měla jezdit po nové trati po Plotní.Každé léto tam tu trat flikují, protože pořádná oprava nemá význam.

Na Dornychu začíná bratislavská radiála, tam tramvaje autům prostě překážejí, proto ta nová tra´t každý by měl svoje tramvaj i auta.Dornych má být rozšířen na čtyřpruh., což když vidím ty hnusné vybydlené domy kolem žádná škoda jich nebude

( ostatně být už postavena jižní část VMO, nemusí se řešit Dornych, dálnice by končila u portálu tunelu Červený Vrch I )

0/0
8.2.2015 20:26

P62a28v87e85l 27M81a79r20e54š 2633138711721

A co když vám řeknu, že vaše jízda tramvají omezuje mně? Hlučí to, v zatáčkách to píská, než se to rozjede na zelenou, já stihnu málem posnídat... Vymlácený kolejový svršek mi ničí tlumiče , kaštani na zastávkách mi celkem pravidelně skáčou před auto mimo přechod ( celých 20 metrů daleko !) aniž by se rozhlídli...

A druhá věc. kdybyste teoreticky dosáhl stavu, že všichni pojedou MHDčkem, čím ty lidi odvezete? . Dodnes není město schopno postavit tramvaj do Campusu ( kde je objektivně potřeba) o prodloužení trajfu z Novolíšenské na Jírovou se mluví deset let, o šalině na Lesnou zadem přes Merhautovu snad ještě déle. 

Máte představu jak raketově by vzrostli náklady na MHD? nezapomente, že ho dotací  na MHD jde i nemalá část spotřebních daní z paliv.( které by hodně klesli, kdyby všichni obyvatelé velkých měst přesedli do MHD) Takže ti vámi nenavídění autaři v centru Brna i vám dotují vaše vožení zadku v šalině. kdybyste měl platit reálné náklady na svoji dopravu tramvají, dáte za jízdenku cca 60 korun.

0/0
8.2.2015 20:37

I11v66a56n 66H94o59l27a93s 5147717718227

> A druhá věc. kdybyste teoreticky dosáhl stavu, že všichni pojedou MHDčke

To byste asi měl adresovat tomu, kdo něco takového požaduje, já to rozhodně nejsem.

> o šalině na Lesnou zadem přes Merhautovu snad ještě déle.

Zrovna tahle trať zase až ta potřebná není (byť "Herzogovy koleje" jsou v asfaltu už minulého tisíciletí).

> Takže ti vámi nenavídění autaři v centru Brna

To si mě opět s někým pletete, mně autaři v centru nevadí, pokud si ovšem neuzurpují právěo,ž e musí v každém případě někde zaparkovat,  a když to nejde tam, kde se to smí, tak parkují tam, kde se to nesmí (zeptejte se maminek s kočárky a vozíčkářů, jak se jim jezdí v cnetru, kde každou chvíli někdo stojí na chodníku tak, že je tam sotva půlmetrová mezera.

> kdybyste měl platit reálné náklady na svoji dopravu tramvají, dáte za jízdenku cca 60 korun.

Kdybyste věděl o celkovém rozpočtu DPmB tolik, co já, tak z toho můžete napsat přinejmnším balakářku :-)).

0/0
8.2.2015 20:46

P64a18v14e17l 96M78a90r23e76š 2343848501771

To sem čekal, kdy se začne argumentovat chudinkama maminkama s kočárky a invalidy...  

Safra, jak jen to ty naše mamky dělali, žádný nízkopodlažní tramvaje, chodníky rozmlácené, fasády obalené plachtou pozor padá omítka, činžáky v centru bez výtahů, ( často i paneláky na sídlištích) , žádné vyhrazené parkování u supermarketů ( a ani ty supermarkety), většina mamin po krátké mateřské musela do práce, protože za jeden plat by nevyžili ( to víte nebyly zlí kapitalisté a ani žádný dobře vydělávající hejlové k oškubání zlatokopkama - až na pár vyjímek...)

Myslíte ty maminy s kočáry, co i do obchodu za rohem jedou SUVčkem ( co si vy.....kali u svýho paroháče, co myslí místo hlavou pohlavním orgánem) aby jejich zlatíčko náhodou venku mezi lidmi nechytlo rýmičku? 

Ty co prosazují liberární výchovu tudíž jejich smrad řve celou cestu tramvají z centra až do Bystce?.

Budu ošklivý ale invalidé vždy tvrdí, že chtějí abysme se k nim chovali jako k ostatním lidem...fajň, proč by tedy potom měli mít nějaké výhody? ( teď narážím na nesmyslně vysoký počet pro invalidy vyhrazených parkovacích míst, a to i tam, kde 30 let invalidu nikdo nepotkal, například). Já taky musím někdy obejít parkující auto silnicí, kde mně může něco přejet. A nedělám z toho tragédii

0/0
8.2.2015 21:15

I87v38a21n 58H68o23l73a59s 5797487218437

Tohle raději nechávám bez reakce, je vidět, že ani jedno jste si nikdy pořádně nevyzkoušel (a to druhé bych vám určitě nepřál).

> to víte nebyly zlí kapitalisté

Tuhletu argumentaci si laskavě nechejte od cesty, pokud máme i nadále komunikovat vcelku věcně (a já zapomentu na váš "argument" nedostatku parkovacích míst na Slovákově za první republiky :-))).

0/0
8.2.2015 21:21

T61o15m26a94s 35N58o56v26o73t62n73y 3751136578849

To budou určitě ty dvě co chodí spolu a schovávají se za rohem, když řidič zastaví a místo upozornění že by tam stát neměl, počkají až zajde do domu či provozovny a pak začnou lístečkovat nebo volat odtah.

0/0
8.2.2015 12:33

P21a57v94e75l 81M16a87r17e31š 2163448441571

Buzerace městapa je založena na tom, že se nechcete hádat, nebo nemáte dostatečné povědomí o věci a bojíte se je poslat do ...... s tím že "přestupek" se bude řešit ve správním řízení.

Jak narazí na nějakého takového " potížistu" rychle vycouvají

0/0
8.2.2015 15:53

K97a61m83i69l 91D72o44l72e74z28e51l 6752376344142

MP porusuje zakon jak se jim zlibi. Nemaji pravo odtahovat auto, ktere nebrani provozu. Muzou ovsem dat pokutu, ci boticku.

Vesele odtahuji, protoze, kdo by se soudil o 2t Kc? Pripadne soudni vylohy plati mesto, ne straznik, ktery porusil zakon.

+5/−5
7.2.2015 4:57

L35i64b44o55r 21F38o61l12t84ý71n39e36k 2736975937884

Nebudu teď řešit, jak moc brání provozu auto, které zaparkuje tak, že nejde objet, aniž bych se dostal do křížku s tramvají. Pokud tam není provoz, reálně to nevadí, ale pokud je takto za sebou třeba na Hybešce 10 aut, úspěšně to tramvaj zablokuje.

Co je ale veselejší, jsou ty botičky - tak pokud tam vadí zaparkované auto, je snad nesmysl znemožnit mu rychlý odjezd, ne? Nasazením botičky policie vlastně jen potvrzuje, že tam to auto až tak nevadí.

+3/0
8.2.2015 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.