Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémy s parkováním jsou hlavně přes oběd, ukázali strážníci v Brně

Hybešova ulice v centru Brna je známá málo místy k odstavení aut. Řidiči proto často parkují blízko tramvajových kolejí, což se ovšem přes den nesmí. MF DNES se tam vydala strážníky, kteří často tepnou projíždějí s odtahovým vozem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91a10v46e90l 80O64d44r85a81z15i38l 6784969447770

Koukám na tu úpornou hádku, naštěstí z toho tentokrát dobře vyšli cyklisté.

Na téma parkování u tramvajového pásu jsem četl asi v minulé diskusi dobrou hlášku: ještěže v noci nasazují užší tramvaje, takže to parkování u kolejí najednou nevadí ;-D

Jinak na oběd jdu pěšky, nebo si zaparkuji u restaurace, u Pavillonu mají svá místa.

0/0
9.2.2015 14:38

R33o43b80e95r68t 59C43e27r86v23e10n54y 4920234157

Mám návod pro všechny ,kteří se chtějí vyhnout špatnému parkování a následným pokutám .JEZDĚTE NA OBĚDY NA KOLE VŽDYCKY BUDETE MÍT KDE ZAPARKOVAT A NEBUDE MUSET STÁT V KOLONÁCH.

0/0
8.2.2015 21:24

P72a59v36e89l 57M86a58r24e38š 2853308781371

Má to akorát jednu chybu. Pokud mi to kolo neukradnou čmoudi, tak po zbytek dne budu v kanceláři pěkně smrdět.

0/0
8.2.2015 22:14

P45a86v32e45l 27O24d18r16a23z11i97l 6364579827590

Nebudete, špatně zaparkované kolo vám seberou empíci ;-)

0/0
9.2.2015 14:31

P76a79v20e51l 72M75a42r78e52š 2173868901731

Městapo, že by buzerovalo privilegovanou skupinu? Hollanovi kamarády?

Z pumpičky nic nemaj, to radši otravujou řidiče, tam je šance vybrat výpalné, a obhájít nákup svých hraček...

0/0
9.2.2015 15:02

P28a51v19e47l 80M16a80r98e90š 2643368771141

Ty vraky kol, co se válí v centru přivázaných ke všemu, co bylo po ruce v centru, ty Městapu evidentně nevadí. Asi proto, že mají tu správnou sluníčkovou barvu ( růžovou - čí to byl proboha nápad? bych si připadal jak teplouš)

0/0
9.2.2015 15:07

P97a58v57e38l 62O98d13r98a46z58i74l 6784169607120

Bohužel lžete

http://brno.idnes.cz/odtahovani-kol-v-brne-pred-volbami-dr8-/brno-zpravy.aspx?c=A141009_193643_brno-zpravy_zuf

Jestli vám růžová evokuje homosexualitu, nejspíš jste homosexuál.

0/0
10.2.2015 12:50

P18a78v37e40l 32M44a86r70e90š 2593558511111

Já ale neměl na mysli tyhle kola.Ale tu hromadu vrakokol na Moravaku ( pravda, už to asi taky zlikvidovali) co pateila k nějakému slunickovemu projektu sdílení kol ( stejná blbina jako carsharing - vzhledem k členskému poplatku u kol nesmysl a v případě auta si radši koupím u acek patnáctiletou Feldu za desítku, která mi pět let jezdit bude).

0/0
10.2.2015 14:16

P60a85v25e83l 72M67a77r82e31š 2233538861861

Jo dovedu si představit, že si pujcim na popojizdeni po městě kolo za par desetikorun na den, ale ten roční poplatek to dostava do jiný ekonomický roviny.Vubec pokud je ve výši, za niz kouoim starší kolo v bazaru

0/0
10.2.2015 14:19

P74a80v92e43l 68O73d54r77a90z21i36l 6944559697200

...kradené, že?

No a o tom projektu nic moc nevím, ale nijak mi nevadí. Vás asi bicykl rozpumpuje do ruda, jen ho spatříte, že?

0/0
11.2.2015 9:38

P87a65v78e17l 57M11a48r60e42š 2903168481821

Predstavte si, že kolo vlastním, a jezdím na něm v sezóně celkem často.

Vždyť píšu, ze bych si kolo na popojizdky po centru i půjčil ( lepší než to svou tahat tramvají).

Ovšem ten roční poplatek, za to abych si mohl to kolo párkrát za rok půjčit pro mně tuhle službu činí nepoužitelnou.

Slušnější jeté kolo koupím za pár stovek, ono nová kola se prodávají kolem tří tisíc, laciné městské kolo na popojizdeni po městě za tisícovku seženu (a bude slušnější než ty vraky, co ti komici sharují).

I když tedy osobně za městské přibližovalo pokládám spíš koloběžku.Je to praktičtější, není s tím problém v MHD a je to pořád rychlejší než chůze

0/0
16.2.2015 18:37

P29a86v65e83l 53O45d69r16a77z57i89l 6804969337680

Patnáctiletá felda za desítku vám pět let jezdit nebude.

0/0
11.2.2015 9:37

P74a88v88e26l 96M66a94r64e44š 2453398841351

Ale bude.Jezdil jsem ještě loni jednou z prvních, ročník 94 .Kupoval jsrm ji jako patnáctiletou za 13.000 včetně ekovýpalného.Loni šla jako provozuschopná a po STK z domu jednomu vesničanovi z Břeclavska .U mně nebyla garážovana a dpstavala jen to nejnutnější.Olej, benzin dvakrát ročně umejt, oprava jen když to fakt nejelo.Trochu víc kourila ( katalyzator ut dávno umřel), trochu skripala a vše se chvelo, ale na dánici s přehledem 160 kmph vytáhl a udrzela.

Dal jsem ji pryč, protože už jsem se za to před klienty styděl, na karoserii stari bylo videt a zrala jako tank.Do ty doby najezdila 400.000 a to jsem ji kupoval s tím, že tachometr je minimálně o sto tisíc stočený

S naftovym desetiletým Fokusem bez filtru pevných částic a podobných blbosti jezdím za 4.5, ten Rakušan se o něj pečlivě staral takže za těch 2.000€ bude dalaich deset let cajk.

0/0
11.2.2015 10:18
Foto

D30a59v52i61d 35M71a58t13ě55j52ů 2505202107148

Ty, co nechtely zverejnit sve jmeno, jsou za 10 vterin k nalezeni na internetu. Takze co, Leono Cernochova (http://www.mpb.cz/en/vyhledat-straznika/okrsek/stred/st-05/) a Zuzano Dvorakova (http://www.mpb.cz/en/vyhledat-straznika/okrsek/stred/st-16/), jste si opravdu jiste, ze ridici, neprekazi-li v prujezdu tramvaji ani nikomu jinemu, tam opravdu svym parkovanim pachaji prestupek, a dokonce tak zavazny, ze je treba je nechat odtahnout? Docela bych vam pral, abyste konecne narazili na nekoho, kdo zna zakony, nenecha se od vas buzerovat, a necha vam to od nadrizenych, bude-li to nutne, tak od soudu, vysvetlit.

+2/−9
7.2.2015 12:50

I19v18a87n 36H60o77l78a85s 5537117888507

Pokud stojí na místě, kde je ostatní auta nemohou objet tak, aby nezasáhla do průjezdného profilu tramvaje (což opravdu není až k vnější kolejnici), pak přestupek jednozačně páchají a je třeba je odtáhnout. Co je na tom k nepochopení?

+5/−2
7.2.2015 13:48

P25e34t31r 30B47á24č59a 8435856285145

Vase moralisticky reci.

+1/−4
7.2.2015 21:04

I38v54a34n 74H65o29l46a47s 5167967628847

Požadavek na doržování jasně daných a smysluplných dopravních předpisů jsou moralistické řeči??? No, pro toho, kdo ta pravidla nedodržuje a potřebuje si to pro sebe zdůvodnit, asi ano.

+3/−2
7.2.2015 22:03

T55o56m19a78s 17N56o44v15o50t72n84y 3551346818349

Jasné a smyslupné předpisy, jo to jo...;-D

+1/−1
8.2.2015 12:35

I14v36a59n 65H28o89l14a58s 5817357138237

To, že auto nesmí stát tak, aby jiné auto kvůli tomu nemuselo vjíždět na tramvajové koleje, kde pak dost často "Vytuhne", není smysluplný předpis?? Pro někoho hot ne.

+1/−1
8.2.2015 15:23

P66a17v63e81l 52M62a48r74e73š 2373448521861

Kolik jste zažil situací, kdy auto objíždějící po kolejích zaparkovaná auta na nich vytuhlo? 99.9% takových aut se zařadí zpět do svého pruhu, když překážka v jeho pruhu zmizí.( Tu setinu procenta, kdy dojde zrovna v této chvíli k poruše motoru zanedbávám) A i kdyby v tom tramvajovým pruhu zůstalo, auto je stejně rychlé ( někdy rychlejší ) jako tramvaj, a plynulou jízdou před ní ji nijak nezdržuje. Ačkoli netuším, proč bych si měl bezdůvodně ničit podvozek zbytečnou jízdou po rozmláceným BKV panelech tramvajový trati

+1/−1
8.2.2015 15:58

I51v22a62n 64H68o78l49a82s 5937417208567

> Kolik jste zažil situací,

Dost a už jsem je je i konkrétně zmiňoval. Jde o situace například před světelnou křižovatkou, kdy auta stojí na červenou na kolejích a tramvaj nemůže dojet zastávky před křižovatkou (dost často se stává třeba na Jugoslávské), dostane se tam třeba až po 2-3 cyklech křižovatky. Stejně tak to bývalo na Cejlu před zahájením rekonstrukce M. Horákové (a po jejim otevření to určitě bude zase - auta stojí od Kolíště třeba až za ZP MV a tramvaj nemůže dojet až ke křižovatce, aby stačila na další volno projet (takže opět ztratí cca 60-80s do dalšího cyklu křižovatky - Cejl-Koliště je "trojcestná" signalizace). Atd. atd.

+1/−1
8.2.2015 16:58

P41a43v93e51l 96M37a52r13e43š 2763978861891

Ale to se bavíme o běžné provozní situaci, kdy auta stojí před SZZ na kolejích, protože potřebují uhnout vlevo a dávají přednost protijedoucím, protože oba mají zelenou.

Naopak jsou zase situace, kdy mají auta zelenou vlevo ale musí počkat až projede tramvaj jedoucí rovně ( od Voj. nemocnice do Milady Horákové za normální situace)

To je normální záležitost řízení křižovatky a nic moc s tím neuděláte.

na Cejlu je zase spousta míst, kde auta jedoucí od Židenic zajíždějí doleva do dvorů firem na soukromá parkoviště a  musí chvíli stát na kolejích než je někdo z protisměru pustí . To se potom ševci můžou pominout a zuřivě zvoní na celou ulici...

Samozřejmě, že po otevření Milady se Cejl vrátí do normálního stavu - ona ta auta totiž někde stát musí a město může být rádo, že firmy a soukromníci z týhle lokality nevalný pověsti neutíkají někam jinam. 

Ono zavřít jednu ze dvou dopravních tepen z centra na východ města na 18 měsíců ( kvůli 300 metrům silnice) je mistrovská ukázka idiocie. To tam proboha narazili na naftu?

+1/−2
8.2.2015 17:21

I42v91a84n 16H60o76l90a17s 5787767778507

> Ale to se bavíme o běžné provozní situac

i, kdy auta stojí před SZZ na kolejích, protože potřebují uhnout vlevo

Zdaleka ne vždy - já právě uváídím situace, kdy ta auta jedou rovně, nebo vpravo, ale protože i více než sto metrů před křižovatkou (viz třeba ta Jugoslávská) jsou souvisle zaparkovaná auta, tak musí vjet na tramvajové koleje. Před červenou se vytvoří kolona, takže ta auta více vzadu nemají kam uhnout, takže bloukí tramvaj, která se potřebuje dostat o prá desítek metrů dál do zastávky.

> musí chvíli stát na kolejích než je někdo z protisměru pustí . To se potom ševci můžou pominout a zuřivě zvoní na celou ulici...

Naprosto v pořádku - v tom autě je jeden člověk, v tramvaji či tramvajích desítky až stovky. Ono stačí 2-3 odbočovači během jedné jízdy a jízdní doba se prodlouží o 5 i více minut (čím víc je spoj ve skluzu, tím více dále zpoždění roste, protože na zastávkách je více lidí - klasická kladná zpětná vazba). Navíc se cestujícím začnou rozpadat přestupy, takže kvůli někomu, kdo nemůže při odbočování počkat, až bude skutečně moci odbočit, se pak řadě lidí prodlouží cestování o 10 minut. Takže příště třeba pojedou autem, což té situci "obrovsky pomůže".

+1/0
8.2.2015 19:36

P93a22v55e62l 39M71a75r52e35š 2213298531331

pokud tam je červená , tak na ní stojí obvykle i ta tramvaj bez ohledu na auta.A konkrétně ve vámi zmíněné lokalitě to budou v drtivé většině auta lidí co tam bydlí. ( Sport balkán má svoje parkoviště.). Ti si svoje auta mají podle vás zaparkovat kam?

 

Se situací jako na Cejlu - tedy, že tam je hodně míst, kde nekolejová doprava odbočuje přes tramvajový pás doleva, by měl počítat jízdní řád . Za zpoždění tramvají na Cejlu nemůžou ani tak  auta, ale fakt, že ta ulice je tramvajemi kvůli výluce Milady přeplněna , na jedné zastávce se sjedou i tři soupravy a nevejdou se na refýž, tudíž ta zadní čeká až ty první dvě odjedou. Plus to často nestíhá měnírna, a šaliny musí čekat, než poklesne v úseku odběr proudu aby mohli do něj vjet ( je tam technické omezení, kvůli dimenzování napájení, proto nelze třeba na lince 1 přidat ve špičce další spoje - není dostatečná kapacita trakčního napájení, které je dimenzováno na určitou maximální frekvenci tramvají) To je technický fakt, s tím bez rekonstrukce celé sítě nic nenaděláte. Normálně totiž tou ulicí projedou tři? linky. tj. jedna tramvaj za cca 3 minuty. Momentálně, jestli správně počítám jich je šest.

POKUD BY MĚLO AUTO POČKAT AŽ PROJEDOU BEZPEČNĚ VŠECHNY ŠALINY, VYTVOŘÍ SE ZA NÍM STOMETRŮ DLOUHÁ KOLONA ;-D Uvědomte si, že CEJl je v současnosti jediná spojnice jiřní části centra města a Židenic, a podstatné části Vinohrad.

0/0
8.2.2015 20:04

I75v10a90n 48H53o73l24a75s 5737367858637

>Ono zavřít jednu ze dvou dopravních tepen z centra na východ města na 18 měsíců ( kvůli 300 metrům silnice) je mistrovská ukázka idioci

Pomineme-li fakt, že to není 300, ale přes 700 metrů, vřele doporučuji si tu rekonstrukci detalině prostudovat. Ono bez alespoň elementráních znalostí se podobné věci soudí velmi snadno, ovšem dost mimo.

0/0
8.2.2015 19:47

P76a43v64e28l 48M62a66r26e11š 2133248961501

zajímavý, že jinde stihnou za tu dobu postavit celou osmiproudou dálnici o délce mnoha kilometrů.

A to staveniště procházím minimálně jednou týdně, po páté večer tam není ani noha. U takové důležité stavby bych čekal práci alespoň 06:00 - 22:00 sedm dní v týdnu

A neříkejte mi, že alespon provoz MHD by se tam nedal zajistit. Byť by to měla být kyvadlovka po jedné provizorní koleji při kraji ulice ( s tím, že ji v půlce stavby přehodí na druhou stranu. )

Místní živnostníci musí být stejně jako v případě Pekařské přímo nadšeni, pokud se teda už neodstěhovali s provozovnama jinam. Minimálně bych čekal, že jim město ve svých domech odpustí po dobu stavby nájem... leda kulový.

Cejl bude touhle zátěží z výluky ( jediná objízdná trasa) tak zničený, že až ukončí Miladu, můžou hned začít tady. Ne že by to ta ulice nepotřebovala už dávno předtím...

0/0
8.2.2015 20:17

I13v15a31n 43H64o30l72a41s 5827837758107

> zajímavý, že jinde stihnou za tu dobu postavit celou osmiproudou dálnici o délce mnoha kilometrů.

Ehh, myslíte vážně srovnávání stavby na zelené louce a rekonstrukci v interavilánu se sto let starými původními sitěmi?? To snad ne???

> A neříkejte mi, že alespon provoz MHD by se tam nedal zajistit. Byť by to měla být kyvadlovka po jedné provizorní koleji při kraji ulice ( s tím, že ji v půlce stavby přehodí na druhou stranu. )

V oblasti s dost nestabilním podložím, navíc v kopci (kd emmch. ujížděli i některé pavilony Dětské nemocnice) ??? S nutností realizovat nejprve nějakou dobu zkušební provoz, vyřizovat veškerá razítka od Drážního úřadu etc. etc. To asi taky nemyslíte váže??

Hele, ona spousta věcí vypadá na první pohled strašně jednoduše a člověk se pochopitelně neustále tluče pěstí do hlavy, "proč to ti volové neudělají, vždyt je to tak snadné?" Jenže pak se stačí poplat pár odborníků, pročíst si alespoň všechny veřejně dostupné informace o dané stavbě a ukáže se, že "dábel je skryt v detailu".A čím víc člověk o podobných věcech ví, tím méně má tendenci hodnotit příliš rezolutně.

0/0
8.2.2015 20:41

P67a35v13e62l 74M29a85r69e97š 2623388211331

No nevím, když se blahé paměti v praze stavělo v centru město, byly provizorních jen na dlažbu ( nebo provizorní estakády) položených tratí i stovky metrů. 

při rekonstrukci Plzenské měla ta provizorní trat i několik kilometrů... jezdilo se po nich další den po postavení a projetí jednou Služební jízdou.

A napadá mně i kacířská myšlenka, jestliže se tam rok a půl obejdeme bez MHD, jestli vůbec uvažovat o znovupostavení tramvajové trati v ulici. jestli nezachovat tramjajováý provoz v současném rozsahu na cejlu ( s potřebnými úpravami) a M.H. nenechat ostatní dopravě. kvůli nemocnici by stačila jedna linka autobusu na CNG, i kvůli té nemocnici by to bylo lepší řešení ( otřesy, hluk...).

0/0
8.2.2015 21:01

I85v58a61n 36H31o72l85a93s 5977497678917

> No nevím, když se blahé paměti v praze stavělo v centru město, byly provizorních jen na dlažbu ( nebo provizorní estakády)

Tak ono něco podobného bylo i v Brně v době, kdy se hloubil podchod u hlavního nádraží (1982). Nechtějte vědět, jaké už tehdy byly kvůli tomu administrativní orgie (a v současnostii by byly min. o řád větší).

Prostě v relativně úzké ulic s nestabilním (navíc letitými úníky vody z vodovodního řadu a kanalizace ještě více pofiderním) podložím na jedné straně tramvajovou trať na těžké soupravy a na druhé zahloubení mnoho metrů pod povrch) ... ono teoreticky jde všechno, ale vícenáklady by byly nepředstavitelné.

> kvůli nemocnici by stačila jedna linka autobusu na CNG,

A při jakékoliv větší poruše na Cejlu bude bez obsluhy půlka města (Černá Pole, Lesná, Husovice, Obřany +navazující "venkov" a hlavně Stará osada s návazností na celý jihovýchod) ... tramvajová síť v Brně má tak malou redundanci, že ze stávajícíc tratí nelze vypustit prakticky nic (naopak by to chtělo další spojky, koneokonců některé - například mezi Halasákem a Okružní, pokud bude protažená ta "pětková" trřať až nahoru - v plánu už jsou).

0/0
8.2.2015 21:18

P41a19v15e23l 32M93a58r87e28š 2793368631631

nepsal jste, že ta trať z konečné pětky na Lesnou není zase tak důležitá?;-D

Jinak je v plánu už asi tak dvacet let .

Jinak abysme si rozumněli, tramvají jezdím relativně často  ( pokud jedu jen do centra a zrovna mám koupenou šalinkartu) a MHD prostě pro některé směry není atraktivní ani konkurence schopná oproti autům. tyto potom samozřejmě jedou do města a je je potřeba někde uskladnit.

A absence některých staveb pro IAD má zásadní vliv i na MHD ( třeba denně ucpaná Svatoplukova kolem Staré osady 

A právě vyřešení takovýchto dopravních špuntů a dostavění některých tratí pro MHD by hodně lidem zatraktivnilo tramvaj natolik, že by ji i začali více používat.

Dvojka třeba před lety jezdila ze Staré osady až do Obřan, vím že dnes to po okruhu nejde, ale to je právě to, že ten okruh by tam nemusel být - chybí tunel Vinohrady. přímo se nabízí tangenciální linka Medlánky Bystrc bez zajíždění do centra. Dnes to tam lidé jezdí po  provizorní panelce přes pole k medláneckému letišti. Muselo by se to vyřešit nějak oficiálně, zřejmě z toho udělat regulérní silnici, nebo natáhnout rychlodrážní tramvaj ( pokud by tam velikost poptávky byla na tramvaj)  Vůbec chybí rychlé tangenciální linky po okraji města, které se ve větších městech řeší okružní linkou metra. Uvažuje se o zvovuobnovení bývalé tramvajové tratě  z Líšně na Stránskou skálu, je tam v Líšni poměrně rozsáhlá nová výstavba a dopravní obslužnost dost tragická.Potom by celá ta linka současné desítky dostala úplně jiný význam mimochodem, dost se divím, že v rámci optimalizace a zrušení 13ctky rovněž nebyla zrušena. na té lince je vlastně jediná významná zastávka, kam se nedá dostat jinak a to sice zadní část areálu Zetoru, kde sídlí několik firem. 

A samozřejmě by se muselo pouvažovat, zda nesnížit cenu papírových jednorázových jízdenek. Kolikrát jedu autem do centra, že nemám šalinkartu a jednotlivá jízdenka je dost drahá

0/0
8.2.2015 22:13

P36a83v38e36l 51M50a75r20e20š 2773718201151

Mimochodem, když už se na Miladě hrabou tak dlouho, tak doufám, že tam alespon udelali pro vedení sítí kolektor, aby to  - při dnešní kvalitě prací - za deset let nemuseli znova rozhrabat...

0/0
8.2.2015 22:16

T60o21m89a15s 69N84o44v69o42t19n79y 3551756678799

A proto tam zablokují odtahovkou tu dopravu na 10-20 minut, ale to nevadí, chápu.

0/−2
8.2.2015 12:35

I32v14a16n 31H97o71l94a88s 5577667558977

Nechápeš, ale to už nepřekvapuje. Současně to totiž funguje jako prevence, riziko odtahu část řidičů odradí, aby to "zkusili taky".

+1/0
8.2.2015 15:27

P90a81v31e40l 42M13a26r42e46š 2973238201511

Do tý doby, než narazí na někoho, kdo si nenechá s...t na hlavu a v právu je zběhlejší než Vokřálovi šimpanzi. 

jednou se jim povede naštvat zbytečným odtahem někoho důležitějšího a mocnějšího a ten na ně pošle smečku svých právníků...

0/0
8.2.2015 16:14

I28v93a92n 73H57o80l75a81s 5957877158717

Tak znovu, má co stát auto na menší vzdálenost než 3.5 metru od tramvajového pásu , nebo nemá?

+1/−1
8.2.2015 16:59

P50a21v42e64l 32M42a47r23e85š 2523878211771

vy jste jak moje tetka. taky dodneska nepochopila, že ve velkých městech občas nějaký předpis porušit musíte, má-li doprava nějak fungovat.A všichni to ví a je to do jisté míry tolerováno. většina měst prostě nebyla stavěna na dnešní intenzitu provozu.

jsou v centrech měst místa, KDE NENÍ TECHNICKY MOŽNÉ ONĚCH VOLNÝCH 3.5 METRU OD PRUJEZDNÍHO PROFILU TRAMVAJE DODRŽET, má-li být v ulici možnost zaparkovat. Normálnímu řidiči a člověku, co v tom městě žije to je naprosto jasné a nikomu neublíží, když auto objíždějící zaparkovaný vůz do tohoto profilu vjede na nezbytně nutnou dobu a NEOHROZÍ přitom případně za ním jedoucí tramvaj ( lépe řečeno sebe, tramvaj  by střet vždy vyhrála.) Normální šalinář s takovou situací musí počítat , že deset metrů před čumákem mu na koleje vjede auto, objíždějící jiný vůz. Stejně jako dotyčný řidič musí počítat s  dostatečnou vzdáleností od tramvaje, jíž takto vjede do cesty)

+1/−2
8.2.2015 17:31

I46v52a58n 35H42o33l90a94s 5787797778117

Jnže já se stále bavím o situaci, kdy to není "vjet a zase sjet", ale právě na místech, kde kvůli tomu ta MHD vytuhne na delší dobu.

0/0
8.2.2015 19:38

P24a98v85e79l 26M94a92r25e68š 2913908831761

Takových míst jsou ovšem po Brně desítky, to byste musel odtáhnout pár set aut denně. Na 3/4 plochy  centra by v takovém případě nikdo nezaparkoval. Si stěžujte u předků, že udělali příliš úzké ulice, ve kterých nepočítali s tělesem pro šaliny, alespoň šestimetrovou silnicí , parkovacím pruhem a místem pro cyklonesmysl...

Brno holt nemělo to štěstí na  prozíravého vládce, co by nechal půlku centra vybourat a postavit široké bulváry jako Napoleon ve Francii v době, kdy neexistovali památkáři, co by do toho kecali.Trochu naděje byla za války s fabrikama u samého centra že to spadne kousek vedle a budeme moci odhrnout buldozerem a postavit znovu, lépe a s ohledem na současné potřeby.

Víte že například na významné část Merhautovy( od Jugoslávské po Provazníkovu) se jezdí po kolejích normálně, protože mezi parkujícími auty a kolejemi se další pruh prostě nevejde? To samé za běžného provozu na Cejlu, ty auta prostě někde zaparkovat musí.

0/0
8.2.2015 15:51

I24v65a74n 95H64o74l15a80s 5947217388267

> protože mezi parkujícími auty a kolejemi se další pruh prostě nevejde?

Samozřejmě, že vím, jezdím tam pravidelně. A nemyslím si, že je to v pořádku, i když tam většinou nedochází k problémům, protože tam není až po Provazníkovu žádná světelná řižovatka a potřeba odbočit doleva v obou směrech je vcelku minimální.

> ty auta prostě někde zaparkovat musí.

Což je právě dost zásadní otázka, jestli fakt "musí", nebo jen "chtějí". Ano, přesně Cejl je už zmíněný příklad, kde se kvůli parkujícícm bezmozkům ta šalina dost často sekala (a seká se i nyní, kdy se tam kvůli zhuštěnému provozu dělají zátahy několikrát za den).

0/0
8.2.2015 17:03

P56a63v63e23l 75M70a41r63e63š 2173428611421

Dokud nebude mít každý Google auto, co mně vysadí a odjede se zaparkovat na pole za město, tak ano, ta auta někde parkovat musí.Nikdo nejezdí do centra města jen tak pro zábavu, ale protože tam z nějakého důvodu potřebuje jet. A z nějakého důvodu jede autem místo MHD ( je to pro něj levnější, rychlejší, veze těžší náklad, potřebuje zařídit více věcí na více místech, v ulici bydlí....). Duvod, proč dotyčný jede autem vám nepřísluší řešit. Sám to střídám, někdy  si koupím měsíčník a jezdím  MHDčkem ( a na konci měsíce nadávám, co to bylo za deb  ilní nápad) ale většinou jedu autem ( je to pro mně zkrátka z hlediska polohy byt/kancelář/ druhá kancelář výhodnější a protože stejně musím jezdit autem skoro denně po klientech mimo Brno, připadal bych si jako blbec přesedat na tramvaj a jet dva kilometry do centra za dvacku.) 

A nápady zelených ekoteroristů a jim podobných  o omezování individuální dopravy v centrech mají za následek jen to, že lidé a firmy z center měst utíkají a ta jsou zklidněná opravdu dokonale.... bez aut, ale taky bez lidí, protože ti se přesunuli jinam, kde našli vše co k životu potřebují a chodit do centra není důvod, když se tam pořádně ani nedostanete

0/0
8.2.2015 17:46

I69v57a93n 94H19o54l60a74s 5577287678257

> Duvod, proč dotyčný jede autem vám nepřísluší řešit.

Neřeším, pokud tím neomezuje ostatní, kteří volí (opět z důvodů, které zase nepřísluší řešit vám) MHD. Pokud ta IAD začne tu HD omezovat dost citelně (a znovu opakuji, že kvůli IAD se ve špičce všedních dnů průjezd MHD centrem zpomaluje až o 5 minut - a to neřeším extrémy typu Dornych, kde je to násobně více), tak je potřeba zasáhnout ve prostěch MHD - jinak zájem o ni poklesne natolik, že do aut přesune další množství lidí a pak už nastane totální kolaps, i kdyby ta auta v centru parkovala přímo na kolejích.

Prostě jsou místa (netvrdím, že všechna, ale není jich málo), kde auto na méně jak 3.5 m od kolejí prostě nemá co dělat. Tečka.

0/0
8.2.2015 19:42

P97a23v14e72l 29M29a87r57e63š 2693418381111

když jste zmínil Dornych. Tam už ta tramvaj dávno neměla co dělat, už dva roky měla jezdit po nové trati po Plotní.Každé léto tam tu trat flikují, protože pořádná oprava nemá význam.

Na Dornychu začíná bratislavská radiála, tam tramvaje autům prostě překážejí, proto ta nová tra´t každý by měl svoje tramvaj i auta.Dornych má být rozšířen na čtyřpruh., což když vidím ty hnusné vybydlené domy kolem žádná škoda jich nebude

( ostatně být už postavena jižní část VMO, nemusí se řešit Dornych, dálnice by končila u portálu tunelu Červený Vrch I )

0/0
8.2.2015 20:26

P91a30v59e29l 23M16a32r23e63š 2943278201851

A co když vám řeknu, že vaše jízda tramvají omezuje mně? Hlučí to, v zatáčkách to píská, než se to rozjede na zelenou, já stihnu málem posnídat... Vymlácený kolejový svršek mi ničí tlumiče , kaštani na zastávkách mi celkem pravidelně skáčou před auto mimo přechod ( celých 20 metrů daleko !) aniž by se rozhlídli...

A druhá věc. kdybyste teoreticky dosáhl stavu, že všichni pojedou MHDčkem, čím ty lidi odvezete? . Dodnes není město schopno postavit tramvaj do Campusu ( kde je objektivně potřeba) o prodloužení trajfu z Novolíšenské na Jírovou se mluví deset let, o šalině na Lesnou zadem přes Merhautovu snad ještě déle. 

Máte představu jak raketově by vzrostli náklady na MHD? nezapomente, že ho dotací  na MHD jde i nemalá část spotřebních daní z paliv.( které by hodně klesli, kdyby všichni obyvatelé velkých měst přesedli do MHD) Takže ti vámi nenavídění autaři v centru Brna i vám dotují vaše vožení zadku v šalině. kdybyste měl platit reálné náklady na svoji dopravu tramvají, dáte za jízdenku cca 60 korun.

0/0
8.2.2015 20:37

I85v65a76n 51H97o44l95a97s 5777567378907

> A druhá věc. kdybyste teoreticky dosáhl stavu, že všichni pojedou MHDčke

To byste asi měl adresovat tomu, kdo něco takového požaduje, já to rozhodně nejsem.

> o šalině na Lesnou zadem přes Merhautovu snad ještě déle.

Zrovna tahle trať zase až ta potřebná není (byť "Herzogovy koleje" jsou v asfaltu už minulého tisíciletí).

> Takže ti vámi nenavídění autaři v centru Brna

To si mě opět s někým pletete, mně autaři v centru nevadí, pokud si ovšem neuzurpují právěo,ž e musí v každém případě někde zaparkovat,  a když to nejde tam, kde se to smí, tak parkují tam, kde se to nesmí (zeptejte se maminek s kočárky a vozíčkářů, jak se jim jezdí v cnetru, kde každou chvíli někdo stojí na chodníku tak, že je tam sotva půlmetrová mezera.

> kdybyste měl platit reálné náklady na svoji dopravu tramvají, dáte za jízdenku cca 60 korun.

Kdybyste věděl o celkovém rozpočtu DPmB tolik, co já, tak z toho můžete napsat přinejmnším balakářku :-)).

0/0
8.2.2015 20:46

P43a87v54e14l 78M10a26r65e93š 2263338111541

To sem čekal, kdy se začne argumentovat chudinkama maminkama s kočárky a invalidy...  

Safra, jak jen to ty naše mamky dělali, žádný nízkopodlažní tramvaje, chodníky rozmlácené, fasády obalené plachtou pozor padá omítka, činžáky v centru bez výtahů, ( často i paneláky na sídlištích) , žádné vyhrazené parkování u supermarketů ( a ani ty supermarkety), většina mamin po krátké mateřské musela do práce, protože za jeden plat by nevyžili ( to víte nebyly zlí kapitalisté a ani žádný dobře vydělávající hejlové k oškubání zlatokopkama - až na pár vyjímek...)

Myslíte ty maminy s kočáry, co i do obchodu za rohem jedou SUVčkem ( co si vy.....kali u svýho paroháče, co myslí místo hlavou pohlavním orgánem) aby jejich zlatíčko náhodou venku mezi lidmi nechytlo rýmičku? 

Ty co prosazují liberární výchovu tudíž jejich smrad řve celou cestu tramvají z centra až do Bystce?.

Budu ošklivý ale invalidé vždy tvrdí, že chtějí abysme se k nim chovali jako k ostatním lidem...fajň, proč by tedy potom měli mít nějaké výhody? ( teď narážím na nesmyslně vysoký počet pro invalidy vyhrazených parkovacích míst, a to i tam, kde 30 let invalidu nikdo nepotkal, například). Já taky musím někdy obejít parkující auto silnicí, kde mně může něco přejet. A nedělám z toho tragédii

0/0
8.2.2015 21:15

I44v22a44n 12H44o28l86a61s 5437427318797

Tohle raději nechávám bez reakce, je vidět, že ani jedno jste si nikdy pořádně nevyzkoušel (a to druhé bych vám určitě nepřál).

> to víte nebyly zlí kapitalisté

Tuhletu argumentaci si laskavě nechejte od cesty, pokud máme i nadále komunikovat vcelku věcně (a já zapomentu na váš "argument" nedostatku parkovacích míst na Slovákově za první republiky :-))).

0/0
8.2.2015 21:21

T22o70m95a41s 13N24o73v31o38t79n27y 3771196848949

To budou určitě ty dvě co chodí spolu a schovávají se za rohem, když řidič zastaví a místo upozornění že by tam stát neměl, počkají až zajde do domu či provozovny a pak začnou lístečkovat nebo volat odtah.

0/0
8.2.2015 12:33

P10a54v91e68l 42M75a95r63e32š 2613948421381

Buzerace městapa je založena na tom, že se nechcete hádat, nebo nemáte dostatečné povědomí o věci a bojíte se je poslat do ...... s tím že "přestupek" se bude řešit ve správním řízení.

Jak narazí na nějakého takového " potížistu" rychle vycouvají

0/0
8.2.2015 15:53

K49a38m98i54l 32D33o65l38e30z33e89l 6122586784262

MP porusuje zakon jak se jim zlibi. Nemaji pravo odtahovat auto, ktere nebrani provozu. Muzou ovsem dat pokutu, ci boticku.

Vesele odtahuji, protoze, kdo by se soudil o 2t Kc? Pripadne soudni vylohy plati mesto, ne straznik, ktery porusil zakon.

+5/−5
7.2.2015 4:57

L63i93b65o91r 59F32o86l17t51ý73n87e14k 2266175727794

Nebudu teď řešit, jak moc brání provozu auto, které zaparkuje tak, že nejde objet, aniž bych se dostal do křížku s tramvají. Pokud tam není provoz, reálně to nevadí, ale pokud je takto za sebou třeba na Hybešce 10 aut, úspěšně to tramvaj zablokuje.

Co je ale veselejší, jsou ty botičky - tak pokud tam vadí zaparkované auto, je snad nesmysl znemožnit mu rychlý odjezd, ne? Nasazením botičky policie vlastně jen potvrzuje, že tam to auto až tak nevadí.

+3/0
8.2.2015 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.