Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vinaři se bouří proti zrušení sudových vín, přišli by o miliony

Malé vinařské firmy a vinotéky chtějí zamezit novele zákona, která výrazně omezí prodej sudových vín. Změnu prosazuje ministerstvo zemědělství. Jihomoravští vinaři nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a52v95e40l 35S19e75n37d50l45e76r 5244605373936

Plný souhlas s Martinem Jíchou. Ještě bych dodal, že dovezené  víno se ředí min. 1:1 s vodou, následně se dobarví,přidá glukóza a hurá s ním do vinotéky nebo trafiky.To potvrdila i ČOI při náhodných inspekcích. Vinaři a majitelé vinoték, kteří se nyní bouří  jsou přesně Ti, kteří dodávají a odebírají sudové víno bez dokladů a mají z toho náležitý profit a to bez danění. Protože statistika je neúprosná: z celkové spotřeby vína v ČR, jsou schopni vinaři v Čechách a na Moravě pokrýt z vlastní produkce (hrozny 100% z ČR a tudíž víno 100% z ČR) 40-45%. Zbytek se musí krýt dovozem. Ti kdo si mohou dojet pro víno přímo do vinařství pro sudové víno a vinaře znají, že to dělá poctivě mají vyhráno (obš strany). Jinak očista od těchto nepoctivých je opravdu nutná. Ještě podotýkám, že z vína se neplatí spotřební daň a Kalousek ji chtěl prosadit. Tak ať se toho ještě nedočkáme, pokud to přeroste veškeré meze.

0/0
23.2.2015 17:56

K82a77r88e91l 89N54e89č81a73s 5823159390590

Řetězce si to vylobbovaly aby lidé kupovali levnější vína u nich.Nemusí člověk pít sudová vína,ale fair to není.Rv

+1/0
22.2.2015 11:18

Z65d34e97n14ě57k 12Č24i45ž86m19á26ř 5938103479223

Musím říct, že nejsem příznivcem sudových vín, právě pro jejich nejasný většinový původ. Nicméně respektuji právo kohokoliv je nadále konzumovat. Myslím si ale, že je bezpochyby důležitá evidence sudovek a jejich původ. Jsou země jako Chorvatsko, kde má kolek každá láhev vína a fungují všichni. Sudovky v PET lahvích různých objemů nebo beginboxech (petky stejně každý zaplatí) s etiketou a kolkem by třeba byla jedna z forem evidence.

0/0
22.2.2015 1:09

M24a95r77i44e 36O11h97l61í69d31a56l29o79v25á 1217690561272

Agrofert se chystá obchodovat s vínem?

0/0
22.2.2015 0:18

M65i93r13o94s78l29a85v 77V53y67k80o65u79p82i66l 3260456293115

Určitě bych nepodezíral ministerstvo zemědělství ze špatného úmyslu.

Naopak, každý kdo vyrábí poctivě bude rád, že z trhu postupně zmizí patoky.

V posledním roce ta nekvalita zaplavila většinu i dříve solidních vinoték a vidím,

že i oni pod tlakem prodávají vína za 45,-/L a jak nás více uvádí, jsou to v lepším případě namíchaná nějaká "kokinka" nebo tresti a dolité je to lihem (bůh ví jakého původu dle divného "šmaku"), který je z toho mnohdy značně cítit jako by (asi i je) tam byl dolitý a domíchaný. Tohle nejsou "jen" špatná vína, to je prostě opravdu časovaná bomba. A že je to každého věc co a za kolik pije, já myslím, že ne ! Protože přiotrávené (a už k tomu je docela blízko) budou léčit  nemocnice za pojistné, které platíme všichni, takže dopad to má jednoznačně i ryze ekonomicky. Jsem tedy zásadně proti míchačům a domíchávačům a je jasné, že dokud nepůjde vystopovat od koho víno je budou problémy. Nic jiného nezbývá, než to řešit stejně jako smrtící kořalky, protože si myslím, že není za 5 minut  12, ale 5 min. po12. !

0/0
21.2.2015 18:21

A53u32g56u66s71t 37F81o10r81m44á30n75e48k 6685759430536

Malí vinaři skončí a budou to jen monopoly firem, kterým se vyplatí produkce stáčet do lahví. ještě, že ty velkopatoky nepiju.

+1/0
21.2.2015 13:45
Foto

L19u28b27o57m57í57r 56D40u80f14e51k 8735623624781

na co si platíme ty čoiky a podobné organizace.

Chodím si u nás do vinotéky cca 20 let pro víno a v pohodě. Nikdy žádný bolehlav.

Je fakt takový problém zavřít krámek, kde má "sudové" víno za 20 kč.

+4/0
21.2.2015 9:38

M39i47r44o42s39l24a52v 48V50y43k11o37u53p18i29l 3490196563155

Já ochutnal Frankovku ve vinotéce v Tescu v Shopping Parku za 58,- a ta byla cítit acetonem. Nebyla za 20,- , takže nejen to nejlevnější, ale i běžné sudové. Za dvacku by to asi bylo už smrtící ;-D

0/0
21.2.2015 18:24

R75o13m15a48n 67J83e73s14c74h92k45e 9348555477935

Já nemusím krabicové víno. A co ministerstvo životního prostředí - nárůst zbytečných obalů. Ony sudová vína mají své zákazníky. Akorát mne napadá, zda je to ten hlavní důvod ke zrušení. Možná chtějí více zdanit. Ale pokud zavedou účenky a budou se dávat i za sudová vína, nevidím problém. Odtrhnout MORAVU od Prahy a bude pokoj. V Praze jsou jenom úředníci. Co vytváří Praha ? Sice víno piji málo, byl jsem párkrát ve sklípku a je s tím hodně práce . Vypěstovat, sklidit, zpracovat a také prodat. Ať to úředníci z Prahy zkusí.

+2/−1
21.2.2015 8:58

J96i82ř10í 28G60a91l47a85m92b37o52š 8868196823202

Nevěřím, že stát dokáže zamezit prodeji odporných zdraví škodlivých  patoků pod názvem víno.

Osobně mám štěstí, že piju vína skutečné, odrůdové s chutí pro danou odrůdu a můžu si vybrat. Samozřejmě tyto vína nestojí 30 ani 40 korun za litr

+2/0
21.2.2015 8:33

M91i36r31o47s76l64a33v 97U75r57b65a19n 1776547151189

A co proste nechat na zakaznikovi, co si koupi a za co da svoje penize ? Ano, ja vim, velky producent dobre maze a chce videt vysledky....

0/0
20.2.2015 22:45

L55i88b59o20r 45F49o90l95t22ý37n27e21k 2206255957634

Taky si říkám, že problém je jinde, než v sudech. Ať na ně naběhne hygiena a ČOI a pokuty ať nedávají pro srandu králíkům, ale likvidační a pak se to pročistí. Zakázat šmahem prodej sudového vína je nesmysl.

P.S. Zákazník chce levné "víno", předpokládám že ve složení nebyly myší chcánky uvedené?

+2/0
21.2.2015 8:57

M31i63r11o19s13l17a70v 38U72r83b34a70n 1936827691409

No tak kdyz chce "levne" a je mu jedno, co pije, tak je vse v poradku a ma takovy patok svoje misto na trhu.

0/0
21.2.2015 9:03

L87i28b95o97r 58F71o73l52t45ý34n34e48k 2476225877604

Zcela naivně bych v takovém případě předpokládal méně kvalitní hrozny nebo tak něco, ale ne čistou chemii. Ne, pokud se to prodává pod názvem víno, když i pomazánkové máslo už zakázali, aby se to nepletlo...

0/0
21.2.2015 9:54

S61t11a86n23i53s94l15a47v 28M31a46r61t24i30n 1118396679859

...není problém břečky nekupovat. Dosud se našemu státu nepodařilo ani zakázat rozlévání a stáčení kořalky. A to jde prosím o zdraví.

+2/0
20.2.2015 21:47

A55n86n91a 23K58i78r37š35o22v37á 9256330945803

Chtěla jsem napsat něco podobného, jako M. Vykoupil o pár příspěvků níže. Přijde mi, že ve vinotékách se prodává víno z nějakého instantního koncentrátu - časo to až příliš voní a chuť nemá s vínem vůbec nic společného ;-( A je úplně jedno, kolik dáte za litr - jestli 50 nebo 110kč. ...já snad začnu abstinovat ;-)

+3/0
20.2.2015 19:34

P61e87t95r 41N62o95v37o34t94n32y 3379642959402

Kupujte jinde.

+2/0
21.2.2015 1:53

M84i64r50o21s18l43a21v 97V40y77k69o28u76p33i76l 3300576533865

Vidím níže, že postřehy jsou podobné :-)

Obávám se, že regulace musí opravdu  přijít právě proto, že nyní se trh "samo-reguluje", ale bohužel  v tom negativním smyslu, že všichni (aby vydělali) začali dodávat absolutní břečky hlava nehlava.

S benzínem to má společné jenom to, že je cenový kartel na tato vína, která bych nepoužil ani do ostřikovače.

Když vzpomenu na pěkné dny ve Strachotíně ve sklípku u rybníka u Ladi B. tak to je opravdu něco jiného. I normální víno, bez medailí bylo velice příjemné a navodilo krásný den.

To, co z toho udělali kšeftaři a míchači je neomluvitelné, protože przní pojem vína z Moravy na celá desetiletí. Je to ostuda a sami slušní vinaři, by se jich měli "zříci" jako odpadu lidské chamtivosti.

+4/0
20.2.2015 19:20

D49a38n71i98e41l 55L95u67k31á91č 7693851924821

a co ta neviditelná ruka trhu?  ;-D

+2/0
20.2.2015 15:52

M95i49r56o86s14l25a61v 68U62r57b28a71n 1436287141569

neviditelna ruka nemuze byt sledovana....

0/0
20.2.2015 22:45

L74e73o82š 76N55a11v22r65á18t64i22l 9743890165695

prosim info kde muzu podepsat petici za rychle prijeti takoveho zakona.

+3/−4
20.2.2015 14:59

P90e75t45r 79N82o29v42o53t38n35y 3809752249792

A důvod?

0/0
20.2.2015 16:06

M69a21r76t62i73n 26J95í12c25h36a 7949361907

Vážení,,, je to asi takto: Musím konstatovat a dobře vím co píši, že je to vše trochu jinak... I proslulé středně velká i velká vinařství na jižní moravě už fungují léta tak, že nakupují hrozny i hotové víno z ciziny (maďarsko, rumunsko, černá hora, atd.), vydávají je za SVUJ PRODUKT. Toto víno je pak transportováno formou beček, sudů, po celé ČR i do německa.

Dám Vám jasný a prokazatelný příklad jednoho z nich. Je to například největší vinařství z Milotic u Kyjova (název začíná na "K"). Denně, 365dní v roce, z tohoto vinařství jezdí desítky dodávek plných sudů po celé ČR, Cheb, Praha, Pleň, České Budějovice, vyjíždí už ve 4hod ráno, aby se udělal ještě jeden rozvoz odpoledne. V sudech je právě toto víno. Bez daně, víno z jižní moravy :-) Hrozny nebo víno je maximálně jako druhořadé koupené někde v maďarsku a prodej je uskutečněn systémem peníze na ruku. Žádná tato transakce neviděla fakturu, doklad. Víno je následně pojmenováno jako výběr z hroznů, "viniční tratě Kyjovsko atd." :-) :-) - to ani omylem. Už kdysi tento majitel vinařství prohlásil- "vyrobím Vám jakékoliv víno za jakokouliv cenu a jakékoliv množství Vám bez dokladu dopravím"  :-) Takto podobně nebo stejně funguje drtivá většina pseudo-vinařství na jižní moravě. Taková je skutečnost. Ministerstvo o tom roky ví, ale nic s tím nedělá. Dokonce tento nešvar byl i v rakousku, tam asi 15let funguje předpis, který se dodržuje.

Každý si myslí, že víno z jižní moravy má jméno, že je to tradice, kvalita, jenže to už dávno není pravda. Jde jen o kšeft- o nic jiného. Pánové majitelé z těchto vinařství mají tolik majetku, že se o tom nikomu ani nesnilo, vše je bohužel z "černoty"

Druhá strana mince jsou opravdu poctivá vinařství, malovýrobci, kteří s tímto kupčením nemají nic společného. Jsou bohužel i poškozováni a mimo to cenám od těchto překupníků ani nemohou konkurovat.

+17/0
20.2.2015 14:18

L77u48k13a85s 78N55e87m36e94c 7969480302374

Podal jste trestni oznameni? Pokud ne, tak musim jit udat vas, protoze kryjete trestny cin.

0/−2
20.2.2015 19:20

L41i30b54o51r 74F35o97l84t48ý52n44e22k 2256895737884

http://www.bkb.cz/pomoc-obetem/trestne-ciny/neprekazeni-a-neoznameni-trestneho-cinu/

Ať dělám, co dělám, výrobu nekvalitního vína tam nevidím.

+1/0
21.2.2015 8:55
Foto

L59e19n84k56a 38K64ř14i34v49á12n29k36o52v74á 7232382

Naprostý souhlas. Sudového vína chtivý konzument prostě vidí někde napsáno Moravská sudová vína a jde tam... hlavně, že je to levné. Ale odkud to víno skutečně je, už neřeší. A na druhou stranu, když k sudovému vínu na férovku napíšete zemi původu (Moldávie, Rakousko), lidi se diví, že to není Morava a jestli prý je to kvalitní...

0/0
20.2.2015 20:03

T42o46m83a74s 57K73r60o68p38a15c39e95k 7679734622654

To zase na ministerstvu nekdo vymyslel blbost, ktera mu zajistila premie, ze?

Stat opet resi neco, co resit nema! Pokud vinar, nebo vinoteka prodavaji spatne vino, lidi si nebudou kupovat. Dotycny se tedy polepsi, nebo zkrachuje. Tak je to jednoduche.

Ale ne, mame problem, tak udelame zase dalsi restrikci.

Stat si zase uzurpuje rozhodovaci pravo v necem do ceho vubec nema strkat nos.

A ten argument o tom, ze tak spatny vino by v zahranici nedostal! To me fakt rozesmalo :D To na ministerstvu asi dela nekdo, kdo o vinu vi velky... nulu.

A jestli nekomu tak zalezi na te kvalite, tak by se mel postarat o to, at z obchodu zmizi krabicaky typu Rucio.

Smarja ja se vzdycky tak vytocim, kdyz vidim co nasi politici a urednici jsou schopni vymyslet...

+5/−2
20.2.2015 13:58

O23n47d44ř87e62j 73V98e76s26e29l12ý 7729157711429

To je zase napad z perdele. Zakazat prodej sudovych vin????!??

Doporucuji statu zakazat uplne vsechno. Pak to bude dost jednoduche. Jak nekdo udela cokoliv, je vinen

+2/−1
20.2.2015 13:52

R72i38c16h79a78r15d 98P40u85č58a25n 2288328346170

a co takhle zakázat některým přístup na diskusní fóra?

+1/0
20.2.2015 13:28

D66e75n49i62s22a 15P39r35o74c67h47á17z57k38o71v87á 9638653716

Takže moravské víno se lahvuje a stáčené ve vinotékách je pouze z dovozu. Pro moravského vinaře (nevím, zda je možné ho vůbec takto označovat) se jedná o zmařenou investici, jelikož kvůli dováženému vínu rozšiřuje vinařství. Moc tomu nerozumím....

+6/0
20.2.2015 13:27

T65o66m60á93š 82R60ó24t16h 2584396462559

čemu nerozumíte? investoval aby mohl prodávat zahraniční stáčené vino...

+1/0
20.2.2015 14:18

P75e51t18r 61P35i32d51r58m37a43n13n 7401213415963

Pivo bude následovat.

+3/−3
20.2.2015 13:12

R50i12c23h69a61r61d 60P68u50č15a81n 2658128976970

nemyslím si to.

+2/0
20.2.2015 13:28

P79a95v38e21l 71Č65e49r75m45á64k 8214167445316

Otázkou je, kdo si stěžuje?:-P

Často vidím vinotéky, ve kterých se kouří;-€. Tam myšinu,dřevnatost, zoxidovanost aj. vína neucítí a ani jim to nevadí;-) Paničky se "žvárem" v hubě a sklenkou vína je to jedno.X Kvalitní vinař a konzument pochybné podniky nenavštíví, pochybné víno nekoupí.

Stačí projet Rosicemi. Hned u silnice je vinotéka s cca 20pípami. Kvalita vína tristní.:-/ Dále v Kauflandu prodávají něco jako Tvé víno v 2l PET lahvi za "tucet peněz"/ Moje bílé v tetra paku 1l (nyní v letáku v akci za neuvěřitelných 19,90Kč/l).Rv;-O Kouknil jsem na etiketu a hned bylo jasnoEU!!

Když chodím po městě na podzim, vidím prodávat "burčák" 3 měsíceRv!! Kontroly nic!?

Když víno, tak od vinaře přímo - prověřeného.[>-]

+9/−1
20.2.2015 13:08

R63i30c81h51a62r72d 13P45u68č83a93n 2258818676560

ve všem musím s vámi souhlasit. Bohužel. Bohužel proto, protože víno mám rád a vím z vlastní zkušenosti jak to ve vinotékách chodí, bohužel i u vinařů. Samozřejmě ne ve všech a u všech, aby hned někdo nezačal rýpat do mne.

0/0
20.2.2015 13:31
Foto

L53e66n49k60a 38K62ř16i12v98á69n41k11o36v76á 7142502

S tím burčákem máte pravdu. A spoustě lidí je to jedno, hlavně že mají burčáček...

+2/0
20.2.2015 20:06

K54a25r46e85l 84H98r24u48b35ý 2935448367544

Před nedávnem jsem četl tento článek (plný text v časopise) a docela jsem zíral, o jak masivní problém se jedná. Teď jsou najednou prohlášení vinařů ('regulace nás zničí') zcela protichůdná k těm, která byla zmíněna tam ('nezavedení regulace nás zničí').  

Nerozumím tomu.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/krimi/lihova-mafie-pancuje-vino-jde-o-miliardy_331229.html#.VOcfwMt0zcs

0/0
20.2.2015 12:57

J27a56n 82P80a29ř90í97z70e55k 9156670567276

On je rozdíl mezi regulací a důkladnou kontrolou na jedné straně a úplným zákazem na straně druhé.

Já mám rád např. vína z Chile, Austrálie, JAR. Chodím si pro ně do vyzkoušených vinoték. A nevím, proč by tato vína nesměli prodávat, když je správně označí.

Ten, kdo prodává zahraniční víno a tvrdí, že je tuzemské, to bude dělat dál. protože pro něj se nic nemění. Nezákonné je to už teď.

Ti, kteří jsou poctiví a vína označují správně, budou muset skončit nebo také začít podvádět.

0/0
20.2.2015 13:30

J81a81n 31D71a76l67i64b42a 9488983457803

Já nemám co dodat [>-]Rv

Co takhle zakazat prodej benzinu? Taky ho pumpari leccims domichavaji... Tak pekne do petek a budem do nadrze prelivat. Nebo rovnou i elektroniku. Take je na trhu elektronika bez CE. Tudiz neodpovidajici. Zakazem vsechnu, usetrime si praci s kontrolama... Rv

Zasadni problem je nejen v nedostatecne kontrole, ale hlavne v prakticky chybejicim trestu. Takovy prodejce dostane par tisic... Ale nahrabe si mnohem vic tak co... Proste se mu to i s rizikem pokuty vyplati...

Napalil bych pekne milionovou pokutu plus zakaz cinnosti. At je to likvidacni. Pak si treba podvadeni rozmysli.

+18/0
20.2.2015 12:54

M78i39r66o26s42l27a62v 27V75y70k21o78u56p47i98l 3570466563695

Článek je naprosto pravdivý. Víno mám rád a vzhledem k tomu, že ho nepiji jen svátečně si rád dám i běžné sudové víno (Frankovku, Mordý Portugal..Veltlín atd) na takovéto domácí večerní popíjení obyčejného vínka nikoliv pozdních sběrů a pod.

Dříve se dalo koupit docela slušné víno a vinotéky držely vcelku úroveň. 

Nyní, již delší dobu, pár roků zpět, narážím na něco co chutná dokonce jako aceton, něco po ovocných bonbonech, zakyslé, ...jako po starém sudu, tedy dřevité a většinou je to, zejména u červených vín, všechno stejně červené jak Merlot. Žádný rozdíl v barvě. Nic přes to nevidíte ani na slunci.

Domnívám se, že je to "vařené" jako pivo a jsou to slitky všeho možného, snad i vody do ostřikovačů, nebo se do toho lijí zbytky neprodaného černého alkoholu z lihových kauz.

Tyto odporné šťávy se prodávají téměř ve všech vinotékách v Brně (kde by jako JMK měl mít trochu lepší úrověň z podstaty výroby).

Výjimka je například ta vinotéka pod Nejvyšším soudem, tam jsem ještě nekoupil něco, co bych doma vylil. Chapi tam vcelku drží úroveň.

Jsem tedy pro to, aby to bylo daleko zpřísněno, protože například i to, že dneska  mají povinnost uvést od koho to je není vůbec dodržována a většina paní prodavaček  v prodejnách mi řekne na to se nedívejte, to co tam čtete teď nečepuji. (Visí to tam roky jen aby se splnil předpis, ale nikdo to nekontroluje)

Takže dnes už je to rej míchačů a nikoliv vinotéky. Výroba je asi 10x vyšší než sklizeň, a to znamená, že z vína to není, je to chemická srajda.

Buď ať to zakáží a budeme si pro to jezdit na jih Moravy, nebo ať to mohou provozovat jen vinaři samotní, kteří budou odpovídat zcela za kvalitu a jasný popis toho co prodávají a od kud to pochází a jaká je to šarže.

Nevěřím, že normální vinaři se bouří, možná jen ti chemici jako z bobulí :-) co vyrábí archivní burčák.

+15/−2
20.2.2015 12:51

P30e70t49r 75P69i11d68r71m51a69n81n 7581623495893

Je snazší něco zakázat než to kontrolovat.

+2/0
20.2.2015 13:18

D65e51n13i37s19a 83P71r27o52c18h46á12z65k21o29v58á 9478583196

Velmi výstižný příspěvek... Teď mi to čte manžel přes rameno a souhlas ve všech bodech...

0/0
20.2.2015 13:37

L77i47b39o62r 96F25o72l54t20ý57n92e22k 2576395667804

To by možná vysvětlovalo, že před pár lety se "něco" stalo, a i když nejsem vinař, tak jsem si víno občas rád dal, ale najednou mně začalo dělat velice špatně - cítím se po něm jako praštěný, nikdy nevídané alergické reakce a vlastně mi už ani nechutná.

0/0
21.2.2015 9:02

B57a53r19t46a85k 58S53t95a67n33i97s12l60a32v 1205440988526

Místo nového zákona by se měla posílit kontrola dovážených vín již v začátcích. Tzn. při dovozu v cisternách ještě před plněním.

+8/0
20.2.2015 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.