Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protahovaná R55 je blíž. Ptáky ochrání zastřešení, nastínil premiér

Nejdřív v roce 2030, ale spíš až po roce 2035. Tuto větu až dosud slýchali starostové obcí na Hodonínsku, když se ptali vládních úředníků na možnost vybudování rychlostní silnice R55 mezi Starým Městem a Hodonínem. V pondělí se ale termín výrazně a nečekaně posunul vpřed.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D84a76n62i30e51l 93D77r97n70e19c 6711689656672

Jak již bylo zmiňováno, silnice je v plánech už 52 let (!), ptačí oblast je tam 11 let. Vedle navíc vede železniční koridor s Vmax 160 km/h, který kupodivu nevadí (zatím).

Zúžení na 2-pruh je blbost z hlediska dopravního i ekologického. Ptáčkové sice budou v klidu, ale trpět bude všechno okolo. I když, do ekofašistické "logiky" to zapadá.

V původní variantě měla být silnice vedena mnoho kilometrů v něčem, co se podobá protihlukovému tunelu (podobná stavba je v Hradci Králové právě proti hluku), aby nedocházelo ke střetům vzácných ptáků s vozidly (jak "často" se to asi stává...).

V EIA (2005) BYLY HODNOCENY 3 VARIANTY - NULOVÁ, ZAKRYTOVANÁ, NEZAKRYTOVANÁ, PŘIČEMŽ JEDNOZNAČNĚ NEJHORŠÍ Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ BYLO NESTAVĚT NIC.

Nejlepší bude preventivně nezakládat žádná nová chráněná přírodní území, neboť se tím zablokuje stavba čehokoliv významného. Alespoň do doby, kdy se změní legislativa, aby bylo možné něco stavět i přes nesoouhlas aktivistů a jiných rádoby prospěšných lidí, oragnizací, apod., stavět v CHKO, i když tam byla CHKO dříve než dálnice/eRko (ohleduplně, ale to neznamená "všechno do tunelu nebo nic"), vyjímečně i v NP (v případě prodloužení R4 do Německa), v tom případě ale pokud možno tunel. Jinak doporučuji si projet na mapě trasu R43, je zajímavé, koik je na nedodělaném tělese přírodních památek apod.

Ekoaktivisté se nechovají ekologicky, ani ekonomicky. Budou-li ve svém tažení pokračovat, budou se ve finále chráněná území rušit, protože jinak se nepohneme z místa (obrazně i doslovně). Také se utápíme v normách, které mají zajistit lepší život (třeba hlukové limity), jejich důsledky jsou ale někdy poněkud opačného rázu (třeba Pražský okruh).

0/−1
4.3.2015 22:56

R52o68m87a46n 50Š11e75n55k39e10ř39í52k 1132925464979

Porad nejak nechapu zakladni status quo, jak uz tu bylo napsano... Velmi vytizeny zeleznicni koridor je OK pro ptacky a skoro soubezne vedouci Rko (a kousek vedle 1/55 a rada jinych komunikaci) je velky problem?

+2/−1
3.3.2015 21:26

P89e57t23r 25B79á49č27a 8105366205615

Postavte uz konecne Brno Hradec a pak reste nejakej Hodonin ;-O!!

+2/−3
3.3.2015 17:51

A36n11t12o54n86i85n 93K91a75d88l96c46e53k 9612789181456

Jde o spojeni Brno - Viden.

0/−1
3.3.2015 18:33

T79o71m92á42š 91Z31e14m36a84n 3705398344675

R55 otrokovice bohumín..

0/0
3.3.2015 20:31

A61n36t87o73n74i52n 84K22a52d57l21c26e56k 9102529131606

Mate pravdu, to Brno me rozhodilo.  Mel jsem na mysli R55 Uherske Hradiste a spojeni na Viden pres Breclav.  Ale to nez bude...

0/−1
3.3.2015 22:51

P81e15t91r 10R77u38m29p75l32i91k 4159197429413

otrokovice- břeclav

0/0
4.3.2015 19:29

P84e32t29r 36B77á64č98a 8965316525235

Nejde.

0/0
4.3.2015 16:32

K36o60n10r89a55d 69K65o72r12z62e11n71i85o70w96s60k75i 1543631144

však Brno-Hradec je již dálnice, sice přes Prahu, ale dálnice

0/−1
3.3.2015 22:29

P15e54t84r 51B93á55č37a 8375106795165

Sice pres Prahu ;-D

Tak s podobnou logiku vlastne uz ani netreba zadny dalsi dalnice stavet.

+1/0
4.3.2015 16:31

J75a61n 94S40l14o28v85í71k 3789747680648

Zastřešení nad dvoupruhem je naopak neekonomické ještě víc. Stejně by se to v budoucnu rozšířilo na plný profil, takže by se pak musela stavět nová střecha nebo naopak druhá střecha, která však nemůže být těsně vedle té druhé, takže by to nakonec zabralo více místa. Ke všemu, sice to bude skleněné zastřešení (jako na D8), ale dlouhé, takže tam budou normy podobné (ne-li stejné) jako pro provoz v tunelu - včetně rychlosti a zabezpečení pro obousměrný provoz.

+1/0
3.3.2015 13:45

M62i23l45a58n 38B26a88r54o43ň 8271473675519

Tak zrovna tady by mohly stacit obchvaty s obcasnymi 3 pruhy jako vidam v Nemecku.

+1/−1
3.3.2015 12:21

M18a15r44e27k 42G65a91j94d85a 4483754546652

Z jedné strany CHKO Bílé Karpaty a z druhé přírodní rezervace Strážnické pomoraví, není lepší to trasovat vedle vysokorychlostního (160) železničního koridoru kde co 10 minut jede vlak?

+2/0
3.3.2015 13:22

J77o73s13e74f 87T45r49ö91g70l 8159452266206

To by byla samozřejmě logická varianta.

0/0
3.3.2015 21:04

J47o55s46e88f 38M92i53k32u98l83í68k 8384237816

6 tisíc aut může být jakkoli nepříjemných, ale jsou na tom kdejaké vesnice mnohem hůř.

+1/−1
3.3.2015 11:55

M72a77r24e47k 89G91a60j51d84a 4783544806962

6 tisíc? tak křížení 1/55 a 1/54 je tak 20-30tis/24 hod

0/0
3.3.2015 13:25

Z75d79e12n68e27k 16H93r19d54i15n57a 9550329323660

Problém je, že od Uh. Hradiště se cesta na jih rozděluje na dvě možné komunikace - jedna vede přes zmiňovaný Moravský Písek a druhá přes Veselí n. M., kde je 10 000 aut. A dohromady už je to velmi slušné číslo.

Dalším zásadním důvodem je to, že silnice od Otrokovic až po Strážnici vede neustále přes obce , takže to výrazně zhoršuje prostředí  obci a výrazně zpomaluje dopravu. Z Otrokovic do Strážnice je to 45 km a z toho je takových 25-30 km přes obce. Takže ten  nárůst rychlosti dopravy by tady byl zásadní.

0/0
4.3.2015 0:09

P92e15t74r 60R16u71m70p77l33i25k 4539657689613

ano, na slovácku jsou strašně dlouhý vesnice.

0/0
4.3.2015 19:31

V91í17t 40G26a73b29r40i65e61l 5444143366667

To zúžení je blbost.

+7/−1
3.3.2015 11:08

M29a67r24e66k 35G66a45j20d27a 4483194366972

To zastřešení je blbost. 1000t co 10 minut jedoucí 160 vlaky nevadí a pár aut bude vadit. Hlavně ta ptačí oblast byla vyhlášena 40let po vytyčení koridoru pro R55.

+2/−1
3.3.2015 13:24

P55e86t25r 61A47n41d43r62ý97s27e38k 9583131356367

Nebyl bych tak optimisticky... Optimistickych prohlaseni uz bylo, pamatuju si ze nekdy pred rokem 2010 jsem cetl ze cela R55 bude stat v roce 2017 a prd... To svadeni do jednoho pruhu je podle me blbost - pruroda v tom miste bude zatizenavuz tak jak tak a jestli to bude o 20 metru vic nebo min, to uz snad neni takovy rozdil, v pripade vetsiho provozu se v danem miste zuzeni budou akorat delat velke kolony a jednopruh ani nesplnuje kriterie rychlostni silnice, je ale jasne, ze deti zeme a podobni maji uz na stole nachystane 4 zaloby az se vyda stavebni rozhodnuti, i kdyz realne ram zadny problem nebude, stejne to napadnou, aby se to aspon o dva roky protahlo nez to soudy projednaji. Ja bych tady proti tem eko zakrocil tim zpusobem, xe pokud by jejich stiznost byla neopravnena, tak by museli uhradit urcitou financni castku (nastavenou vysoko) jako kompenzaci za vznikle ekonomicke potize...

+8/0
3.3.2015 11:06

D53a39v56i78d 15B51e19n19e57š 8278980329513

Bohoušek tráví čas ježděním po republice a všude označuje místní stavby za prioritu vlády. Naposled to byla R6, R35, spojení na ruzyňské letiště, pražský okruh atd. 

Dokud se skutečně nekopne, beru, že to říká jen proto, aby řeč nestála.

+17/0
3.3.2015 10:36

M57a52r97e14k 28G27a41j24d14a 4233124706732

Jenom slibuje, jako vždy.

+2/0
3.3.2015 13:26

P68e12t39r 65K63o98v39a91ř79í70k 1691143839887

Priorita? Myšleno jako propojení Břeclav - Ostrava? Nechápu proč, když po dálnici přes Brno to je o pouhých 24 km (10 minut) delší? Jako prioritu bych viděl spojení Brna s Hradcem, než tuto prkotinu.

+7/−4
3.3.2015 10:25

J46á39n 96K61o25t89ú84č 2196984238206

Lenže nie každý chce ísť až do Ostravy. Na cestu z Břeclavi do Zlína by bolo blbé použiť D2 a D1. Ale súhlasím, z hľadiska celej ČR sú aj vyššie priority, hlavne Hradec - Mohelnice a Praha - ČB.

+6/−1
3.3.2015 10:53

J40o71s21e32f 39T37r85ö14g45l 8489782526936

Nejde ani tajk o Břeclav - to je celkem "díra" (břeclavští prominou), ale o celé Slovácko a také o tranzit od Bratislavy.

0/0
3.3.2015 21:03

P28e68t40r 70K86o82v93a29ř38í80k 1121273519977

Ještě jednou - předpokládám, že hlavní problém je, že většina aut tudy projíždějících jede trasu Bratislava-Ostrava. Nevěřím, že ty desetitisíce aut jezdí denně pouze z Břeclavi a pouze do Otrokovic. A na to namítám, že přes Brno to je po dálnici - o 24km delší, nicméně díky dálnici dokonce rychlejší. Proč tedy neřešit primární problém, tj. jak vyhnat tranzit z těchto vesnic, než stavět novou dálnici?

0/0
4.3.2015 11:24

Z21d84e63n69e88k 29H34r91d87i17n61a 9510839643670

Protože tady je velká i místní doprava, tj. velké množství auto jezdí např. do Uh. Hradiště, do Zlína či Otrokovic nebo Hodonína. A hlavně v oblasti od Otrokovic po Strážnici by to byl jeden mega velký obchvat měst a vesnic na trase, Proto je tu také plánovaný poměrně velký počet sjezdů (9 sjezdů na 30 km mezi Otrokovicemi a Bzencem-přívozem).

Kvůli už dlouhodobě plánované dálnici (plánovala se už za komunistů) se tu obchvaty nestavěly, po převratu podobně.

+1/0
4.3.2015 15:59

J45a19n 92K45u77t92m83a28n 9974369140

Dokud se nezačne stavět, tak jsou to jen populistický kecy...A ani to neznamená, že se to někdy dostaví...

+9/0
3.3.2015 10:11

P92e80t59r 69N92e79c41h26a10n50i75c59k58ý 7273126408610

Jestli by se nejdřív nemělo udělat propojení D1 z Přerova a aspoň obchvaty mezi Přerovem a Olomoucí, jinak ta R55 svede dopravu jedoucí od Břeclavi (A/SK) na Ostravu (PL) a v Přerově a okolí to na silnicích bude ještě horší

+1/−1
3.3.2015 10:09

Z86d37e64n94e48k 74H31r93d36i30n35a 9820249903840

V roce 2019 by se v Přerově mělo stavět, podle aktuálního letáku ŘSD se počítá s výstavbou 2017-2021, z Lipníku do Přerova by se pak mělo začít stavět tento měsíc.

0/0
4.3.2015 0:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.