Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protahovaná R55 je blíž. Ptáky ochrání zastřešení, nastínil premiér

Nejdřív v roce 2030, ale spíš až po roce 2035. Tuto větu až dosud slýchali starostové obcí na Hodonínsku, když se ptali vládních úředníků na možnost vybudování rychlostní silnice R55 mezi Starým Městem a Hodonínem. V pondělí se ale termín výrazně a nečekaně posunul vpřed.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D13a84n46i52e43l 88D74r21n35e88c 6231259586562

Jak již bylo zmiňováno, silnice je v plánech už 52 let (!), ptačí oblast je tam 11 let. Vedle navíc vede železniční koridor s Vmax 160 km/h, který kupodivu nevadí (zatím).

Zúžení na 2-pruh je blbost z hlediska dopravního i ekologického. Ptáčkové sice budou v klidu, ale trpět bude všechno okolo. I když, do ekofašistické "logiky" to zapadá.

V původní variantě měla být silnice vedena mnoho kilometrů v něčem, co se podobá protihlukovému tunelu (podobná stavba je v Hradci Králové právě proti hluku), aby nedocházelo ke střetům vzácných ptáků s vozidly (jak "často" se to asi stává...).

V EIA (2005) BYLY HODNOCENY 3 VARIANTY - NULOVÁ, ZAKRYTOVANÁ, NEZAKRYTOVANÁ, PŘIČEMŽ JEDNOZNAČNĚ NEJHORŠÍ Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ BYLO NESTAVĚT NIC.

Nejlepší bude preventivně nezakládat žádná nová chráněná přírodní území, neboť se tím zablokuje stavba čehokoliv významného. Alespoň do doby, kdy se změní legislativa, aby bylo možné něco stavět i přes nesoouhlas aktivistů a jiných rádoby prospěšných lidí, oragnizací, apod., stavět v CHKO, i když tam byla CHKO dříve než dálnice/eRko (ohleduplně, ale to neznamená "všechno do tunelu nebo nic"), vyjímečně i v NP (v případě prodloužení R4 do Německa), v tom případě ale pokud možno tunel. Jinak doporučuji si projet na mapě trasu R43, je zajímavé, koik je na nedodělaném tělese přírodních památek apod.

Ekoaktivisté se nechovají ekologicky, ani ekonomicky. Budou-li ve svém tažení pokračovat, budou se ve finále chráněná území rušit, protože jinak se nepohneme z místa (obrazně i doslovně). Také se utápíme v normách, které mají zajistit lepší život (třeba hlukové limity), jejich důsledky jsou ale někdy poněkud opačného rázu (třeba Pražský okruh).

0/−1
4.3.2015 22:56

R69o86m25a59n 39Š79e46n27k62e79ř77í53k 1502245744309

Porad nejak nechapu zakladni status quo, jak uz tu bylo napsano... Velmi vytizeny zeleznicni koridor je OK pro ptacky a skoro soubezne vedouci Rko (a kousek vedle 1/55 a rada jinych komunikaci) je velky problem?

+2/−1
3.3.2015 21:26

P52e73t21r 59B61á24č31a 8455816455775

Postavte uz konecne Brno Hradec a pak reste nejakej Hodonin ;-O!!

+2/−3
3.3.2015 17:51

A85n32t28o56n69i23n 60K19a30d15l19c35e45k 9672609201346

Jde o spojeni Brno - Viden.

0/−1
3.3.2015 18:33

T92o80m74á53š 75Z53e52m44a39n 3355378224275

R55 otrokovice bohumín..

0/0
3.3.2015 20:31

A12n98t29o58n40i18n 36K43a20d92l40c89e80k 9482769301456

Mate pravdu, to Brno me rozhodilo.  Mel jsem na mysli R55 Uherske Hradiste a spojeni na Viden pres Breclav.  Ale to nez bude...

0/−1
3.3.2015 22:51

P16e18t78r 90R19u54m33p59l82i33k 4979977389153

otrokovice- břeclav

0/0
4.3.2015 19:29

P34e74t20r 22B77á45č63a 8285836895885

Nejde.

0/0
4.3.2015 16:32

K85o71n95r61a65d 97K29o83r55z11e38n24i88o96w73s54k47i 1283391894

však Brno-Hradec je již dálnice, sice přes Prahu, ale dálnice

0/−1
3.3.2015 22:29

P78e90t18r 49B10á93č75a 8805676785175

Sice pres Prahu ;-D

Tak s podobnou logiku vlastne uz ani netreba zadny dalsi dalnice stavet.

+1/0
4.3.2015 16:31

J88a94n 44S17l26o18v70í85k 3589537590208

Zastřešení nad dvoupruhem je naopak neekonomické ještě víc. Stejně by se to v budoucnu rozšířilo na plný profil, takže by se pak musela stavět nová střecha nebo naopak druhá střecha, která však nemůže být těsně vedle té druhé, takže by to nakonec zabralo více místa. Ke všemu, sice to bude skleněné zastřešení (jako na D8), ale dlouhé, takže tam budou normy podobné (ne-li stejné) jako pro provoz v tunelu - včetně rychlosti a zabezpečení pro obousměrný provoz.

+1/0
3.3.2015 13:45

M75i43l94a28n 13B38a44r69o52ň 8121323195789

Tak zrovna tady by mohly stacit obchvaty s obcasnymi 3 pruhy jako vidam v Nemecku.

+1/−1
3.3.2015 12:21

M82a10r26e57k 81G21a22j69d51a 4833644786312

Z jedné strany CHKO Bílé Karpaty a z druhé přírodní rezervace Strážnické pomoraví, není lepší to trasovat vedle vysokorychlostního (160) železničního koridoru kde co 10 minut jede vlak?

+2/0
3.3.2015 13:22

J40o58s29e24f 11T55r19ö48g15l 8279902256916

To by byla samozřejmě logická varianta.

0/0
3.3.2015 21:04

J79o50s30e34f 76M81i73k64u41l52í91k 8634287946

6 tisíc aut může být jakkoli nepříjemných, ale jsou na tom kdejaké vesnice mnohem hůř.

+1/−1
3.3.2015 11:55

M40a94r74e87k 85G79a96j20d53a 4533594326802

6 tisíc? tak křížení 1/55 a 1/54 je tak 20-30tis/24 hod

0/0
3.3.2015 13:25

Z88d53e15n28e52k 92H50r67d30i16n33a 9880349823560

Problém je, že od Uh. Hradiště se cesta na jih rozděluje na dvě možné komunikace - jedna vede přes zmiňovaný Moravský Písek a druhá přes Veselí n. M., kde je 10 000 aut. A dohromady už je to velmi slušné číslo.

Dalším zásadním důvodem je to, že silnice od Otrokovic až po Strážnici vede neustále přes obce , takže to výrazně zhoršuje prostředí  obci a výrazně zpomaluje dopravu. Z Otrokovic do Strážnice je to 45 km a z toho je takových 25-30 km přes obce. Takže ten  nárůst rychlosti dopravy by tady byl zásadní.

0/0
4.3.2015 0:09

P52e72t48r 26R89u11m65p87l82i46k 4119707859603

ano, na slovácku jsou strašně dlouhý vesnice.

0/0
4.3.2015 19:31

V97í37t 83G18a61b67r41i51e28l 5194173756317

To zúžení je blbost.

+7/−1
3.3.2015 11:08

M90a78r83e85k 29G91a24j73d51a 4813724706822

To zastřešení je blbost. 1000t co 10 minut jedoucí 160 vlaky nevadí a pár aut bude vadit. Hlavně ta ptačí oblast byla vyhlášena 40let po vytyčení koridoru pro R55.

+2/−1
3.3.2015 13:24

P60e69t96r 66A83n60d97r49ý20s98e56k 9673421136727

Nebyl bych tak optimisticky... Optimistickych prohlaseni uz bylo, pamatuju si ze nekdy pred rokem 2010 jsem cetl ze cela R55 bude stat v roce 2017 a prd... To svadeni do jednoho pruhu je podle me blbost - pruroda v tom miste bude zatizenavuz tak jak tak a jestli to bude o 20 metru vic nebo min, to uz snad neni takovy rozdil, v pripade vetsiho provozu se v danem miste zuzeni budou akorat delat velke kolony a jednopruh ani nesplnuje kriterie rychlostni silnice, je ale jasne, ze deti zeme a podobni maji uz na stole nachystane 4 zaloby az se vyda stavebni rozhodnuti, i kdyz realne ram zadny problem nebude, stejne to napadnou, aby se to aspon o dva roky protahlo nez to soudy projednaji. Ja bych tady proti tem eko zakrocil tim zpusobem, xe pokud by jejich stiznost byla neopravnena, tak by museli uhradit urcitou financni castku (nastavenou vysoko) jako kompenzaci za vznikle ekonomicke potize...

+8/0
3.3.2015 11:06

D65a52v56i11d 26B58e82n24e21š 8628490119883

Bohoušek tráví čas ježděním po republice a všude označuje místní stavby za prioritu vlády. Naposled to byla R6, R35, spojení na ruzyňské letiště, pražský okruh atd. 

Dokud se skutečně nekopne, beru, že to říká jen proto, aby řeč nestála.

+17/0
3.3.2015 10:36

M93a23r75e84k 68G50a68j83d83a 4843154446192

Jenom slibuje, jako vždy.

+2/0
3.3.2015 13:26

P77e44t76r 66K36o46v76a12ř20í12k 1791833769687

Priorita? Myšleno jako propojení Břeclav - Ostrava? Nechápu proč, když po dálnici přes Brno to je o pouhých 24 km (10 minut) delší? Jako prioritu bych viděl spojení Brna s Hradcem, než tuto prkotinu.

+7/−4
3.3.2015 10:25

J84á83n 37K26o25t76ú23č 2646154638476

Lenže nie každý chce ísť až do Ostravy. Na cestu z Břeclavi do Zlína by bolo blbé použiť D2 a D1. Ale súhlasím, z hľadiska celej ČR sú aj vyššie priority, hlavne Hradec - Mohelnice a Praha - ČB.

+6/−1
3.3.2015 10:53

J88o97s36e15f 38T16r78ö98g16l 8569122406446

Nejde ani tajk o Břeclav - to je celkem "díra" (břeclavští prominou), ale o celé Slovácko a také o tranzit od Bratislavy.

0/0
3.3.2015 21:03

P92e64t27r 60K76o97v98a70ř13í44k 1141463949857

Ještě jednou - předpokládám, že hlavní problém je, že většina aut tudy projíždějících jede trasu Bratislava-Ostrava. Nevěřím, že ty desetitisíce aut jezdí denně pouze z Břeclavi a pouze do Otrokovic. A na to namítám, že přes Brno to je po dálnici - o 24km delší, nicméně díky dálnici dokonce rychlejší. Proč tedy neřešit primární problém, tj. jak vyhnat tranzit z těchto vesnic, než stavět novou dálnici?

0/0
4.3.2015 11:24

Z78d38e79n71e65k 77H60r79d43i46n67a 9260469623320

Protože tady je velká i místní doprava, tj. velké množství auto jezdí např. do Uh. Hradiště, do Zlína či Otrokovic nebo Hodonína. A hlavně v oblasti od Otrokovic po Strážnici by to byl jeden mega velký obchvat měst a vesnic na trase, Proto je tu také plánovaný poměrně velký počet sjezdů (9 sjezdů na 30 km mezi Otrokovicemi a Bzencem-přívozem).

Kvůli už dlouhodobě plánované dálnici (plánovala se už za komunistů) se tu obchvaty nestavěly, po převratu podobně.

+1/0
4.3.2015 15:59

J98a70n 84K22u34t80m20a39n 9284779360

Dokud se nezačne stavět, tak jsou to jen populistický kecy...A ani to neznamená, že se to někdy dostaví...

+9/0
3.3.2015 10:11

P34e66t26r 41N58e53c58h72a41n40i88c19k48ý 7173456318780

Jestli by se nejdřív nemělo udělat propojení D1 z Přerova a aspoň obchvaty mezi Přerovem a Olomoucí, jinak ta R55 svede dopravu jedoucí od Břeclavi (A/SK) na Ostravu (PL) a v Přerově a okolí to na silnicích bude ještě horší

+1/−1
3.3.2015 10:09

Z14d36e95n86e68k 52H35r18d78i79n77a 9540299843310

V roce 2019 by se v Přerově mělo stavět, podle aktuálního letáku ŘSD se počítá s výstavbou 2017-2021, z Lipníku do Přerova by se pak mělo začít stavět tento měsíc.

0/0
4.3.2015 0:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.