Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protahovaná R55 je blíž. Ptáky ochrání zastřešení, nastínil premiér

Nejdřív v roce 2030, ale spíš až po roce 2035. Tuto větu až dosud slýchali starostové obcí na Hodonínsku, když se ptali vládních úředníků na možnost vybudování rychlostní silnice R55 mezi Starým Městem a Hodonínem. V pondělí se ale termín výrazně a nečekaně posunul vpřed.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11a52n60i89e12l 15D33r38n50e75c 6221129156792

Jak již bylo zmiňováno, silnice je v plánech už 52 let (!), ptačí oblast je tam 11 let. Vedle navíc vede železniční koridor s Vmax 160 km/h, který kupodivu nevadí (zatím).

Zúžení na 2-pruh je blbost z hlediska dopravního i ekologického. Ptáčkové sice budou v klidu, ale trpět bude všechno okolo. I když, do ekofašistické "logiky" to zapadá.

V původní variantě měla být silnice vedena mnoho kilometrů v něčem, co se podobá protihlukovému tunelu (podobná stavba je v Hradci Králové právě proti hluku), aby nedocházelo ke střetům vzácných ptáků s vozidly (jak "často" se to asi stává...).

V EIA (2005) BYLY HODNOCENY 3 VARIANTY - NULOVÁ, ZAKRYTOVANÁ, NEZAKRYTOVANÁ, PŘIČEMŽ JEDNOZNAČNĚ NEJHORŠÍ Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ BYLO NESTAVĚT NIC.

Nejlepší bude preventivně nezakládat žádná nová chráněná přírodní území, neboť se tím zablokuje stavba čehokoliv významného. Alespoň do doby, kdy se změní legislativa, aby bylo možné něco stavět i přes nesoouhlas aktivistů a jiných rádoby prospěšných lidí, oragnizací, apod., stavět v CHKO, i když tam byla CHKO dříve než dálnice/eRko (ohleduplně, ale to neznamená "všechno do tunelu nebo nic"), vyjímečně i v NP (v případě prodloužení R4 do Německa), v tom případě ale pokud možno tunel. Jinak doporučuji si projet na mapě trasu R43, je zajímavé, koik je na nedodělaném tělese přírodních památek apod.

Ekoaktivisté se nechovají ekologicky, ani ekonomicky. Budou-li ve svém tažení pokračovat, budou se ve finále chráněná území rušit, protože jinak se nepohneme z místa (obrazně i doslovně). Také se utápíme v normách, které mají zajistit lepší život (třeba hlukové limity), jejich důsledky jsou ale někdy poněkud opačného rázu (třeba Pražský okruh).

0/−1
4.3.2015 22:56

R58o51m85a89n 74Š17e40n25k30e56ř75í92k 1172175304449

Porad nejak nechapu zakladni status quo, jak uz tu bylo napsano... Velmi vytizeny zeleznicni koridor je OK pro ptacky a skoro soubezne vedouci Rko (a kousek vedle 1/55 a rada jinych komunikaci) je velky problem?

+2/−1
3.3.2015 21:26

P49e32t63r 17B69á81č71a 8975836385715

Postavte uz konecne Brno Hradec a pak reste nejakej Hodonin ;-O!!

+2/−3
3.3.2015 17:51

A42n12t95o90n37i80n 26K65a12d92l44c89e71k 9352849311146

Jde o spojeni Brno - Viden.

0/−1
3.3.2015 18:33

T24o19m96á25š 17Z16e35m88a47n 3965198764785

R55 otrokovice bohumín..

0/0
3.3.2015 20:31

A86n15t46o45n96i23n 34K64a47d22l90c51e27k 9512149421916

Mate pravdu, to Brno me rozhodilo.  Mel jsem na mysli R55 Uherske Hradiste a spojeni na Viden pres Breclav.  Ale to nez bude...

0/−1
3.3.2015 22:51

P80e83t59r 66R83u74m40p56l34i94k 4699127899833

otrokovice- břeclav

0/0
4.3.2015 19:29

P16e87t33r 15B39á53č36a 8375706965495

Nejde.

0/0
4.3.2015 16:32

K75o96n16r72a88d 64K30o56r55z25e34n26i22o13w39s15k87i 1723281634

však Brno-Hradec je již dálnice, sice přes Prahu, ale dálnice

0/−1
3.3.2015 22:29

P62e57t38r 83B62á93č46a 8745886645525

Sice pres Prahu ;-D

Tak s podobnou logiku vlastne uz ani netreba zadny dalsi dalnice stavet.

+1/0
4.3.2015 16:31

J23a62n 27S17l77o34v82í44k 3399487540438

Zastřešení nad dvoupruhem je naopak neekonomické ještě víc. Stejně by se to v budoucnu rozšířilo na plný profil, takže by se pak musela stavět nová střecha nebo naopak druhá střecha, která však nemůže být těsně vedle té druhé, takže by to nakonec zabralo více místa. Ke všemu, sice to bude skleněné zastřešení (jako na D8), ale dlouhé, takže tam budou normy podobné (ne-li stejné) jako pro provoz v tunelu - včetně rychlosti a zabezpečení pro obousměrný provoz.

+1/0
3.3.2015 13:45

M67i80l71a20n 11B98a47r47o64ň 8511423855289

Tak zrovna tady by mohly stacit obchvaty s obcasnymi 3 pruhy jako vidam v Nemecku.

+1/−1
3.3.2015 12:21

M67a31r20e94k 28G55a66j89d71a 4213624936942

Z jedné strany CHKO Bílé Karpaty a z druhé přírodní rezervace Strážnické pomoraví, není lepší to trasovat vedle vysokorychlostního (160) železničního koridoru kde co 10 minut jede vlak?

+2/0
3.3.2015 13:22

J61o79s15e37f 87T24r17ö23g69l 8129892826446

To by byla samozřejmě logická varianta.

0/0
3.3.2015 21:04

J75o50s27e87f 70M29i40k88u19l12í72k 8494217926

6 tisíc aut může být jakkoli nepříjemných, ale jsou na tom kdejaké vesnice mnohem hůř.

+1/−1
3.3.2015 11:55

M86a52r94e69k 19G26a15j47d66a 4423364636282

6 tisíc? tak křížení 1/55 a 1/54 je tak 20-30tis/24 hod

0/0
3.3.2015 13:25

Z78d14e97n28e29k 21H83r79d26i72n83a 9490429623160

Problém je, že od Uh. Hradiště se cesta na jih rozděluje na dvě možné komunikace - jedna vede přes zmiňovaný Moravský Písek a druhá přes Veselí n. M., kde je 10 000 aut. A dohromady už je to velmi slušné číslo.

Dalším zásadním důvodem je to, že silnice od Otrokovic až po Strážnici vede neustále přes obce , takže to výrazně zhoršuje prostředí  obci a výrazně zpomaluje dopravu. Z Otrokovic do Strážnice je to 45 km a z toho je takových 25-30 km přes obce. Takže ten  nárůst rychlosti dopravy by tady byl zásadní.

0/0
4.3.2015 0:09

P51e77t42r 87R76u31m29p70l73i42k 4809667389373

ano, na slovácku jsou strašně dlouhý vesnice.

0/0
4.3.2015 19:31

V82í83t 60G17a11b61r83i21e82l 5524373376237

To zúžení je blbost.

+7/−1
3.3.2015 11:08

M70a79r21e30k 75G62a98j94d88a 4103484856952

To zastřešení je blbost. 1000t co 10 minut jedoucí 160 vlaky nevadí a pár aut bude vadit. Hlavně ta ptačí oblast byla vyhlášena 40let po vytyčení koridoru pro R55.

+2/−1
3.3.2015 13:24

P58e43t33r 85A47n54d54r51ý42s88e32k 9413401116317

Nebyl bych tak optimisticky... Optimistickych prohlaseni uz bylo, pamatuju si ze nekdy pred rokem 2010 jsem cetl ze cela R55 bude stat v roce 2017 a prd... To svadeni do jednoho pruhu je podle me blbost - pruroda v tom miste bude zatizenavuz tak jak tak a jestli to bude o 20 metru vic nebo min, to uz snad neni takovy rozdil, v pripade vetsiho provozu se v danem miste zuzeni budou akorat delat velke kolony a jednopruh ani nesplnuje kriterie rychlostni silnice, je ale jasne, ze deti zeme a podobni maji uz na stole nachystane 4 zaloby az se vyda stavebni rozhodnuti, i kdyz realne ram zadny problem nebude, stejne to napadnou, aby se to aspon o dva roky protahlo nez to soudy projednaji. Ja bych tady proti tem eko zakrocil tim zpusobem, xe pokud by jejich stiznost byla neopravnena, tak by museli uhradit urcitou financni castku (nastavenou vysoko) jako kompenzaci za vznikle ekonomicke potize...

+8/0
3.3.2015 11:06

D40a93v88i59d 49B18e58n89e62š 8228150139393

Bohoušek tráví čas ježděním po republice a všude označuje místní stavby za prioritu vlády. Naposled to byla R6, R35, spojení na ruzyňské letiště, pražský okruh atd. 

Dokud se skutečně nekopne, beru, že to říká jen proto, aby řeč nestála.

+17/0
3.3.2015 10:36

M42a93r82e22k 30G14a13j50d86a 4963144826812

Jenom slibuje, jako vždy.

+2/0
3.3.2015 13:26

P70e37t90r 88K87o44v61a76ř63í93k 1201873469877

Priorita? Myšleno jako propojení Břeclav - Ostrava? Nechápu proč, když po dálnici přes Brno to je o pouhých 24 km (10 minut) delší? Jako prioritu bych viděl spojení Brna s Hradcem, než tuto prkotinu.

+7/−4
3.3.2015 10:25

J98á52n 70K73o42t50ú25č 2186484158206

Lenže nie každý chce ísť až do Ostravy. Na cestu z Břeclavi do Zlína by bolo blbé použiť D2 a D1. Ale súhlasím, z hľadiska celej ČR sú aj vyššie priority, hlavne Hradec - Mohelnice a Praha - ČB.

+6/−1
3.3.2015 10:53

J20o35s96e80f 52T96r84ö75g66l 8469312986736

Nejde ani tajk o Břeclav - to je celkem "díra" (břeclavští prominou), ale o celé Slovácko a také o tranzit od Bratislavy.

0/0
3.3.2015 21:03

P34e69t51r 61K78o98v72a33ř83í26k 1131963269337

Ještě jednou - předpokládám, že hlavní problém je, že většina aut tudy projíždějících jede trasu Bratislava-Ostrava. Nevěřím, že ty desetitisíce aut jezdí denně pouze z Břeclavi a pouze do Otrokovic. A na to namítám, že přes Brno to je po dálnici - o 24km delší, nicméně díky dálnici dokonce rychlejší. Proč tedy neřešit primární problém, tj. jak vyhnat tranzit z těchto vesnic, než stavět novou dálnici?

0/0
4.3.2015 11:24

Z71d42e66n62e87k 84H77r76d18i63n95a 9200959353220

Protože tady je velká i místní doprava, tj. velké množství auto jezdí např. do Uh. Hradiště, do Zlína či Otrokovic nebo Hodonína. A hlavně v oblasti od Otrokovic po Strážnici by to byl jeden mega velký obchvat měst a vesnic na trase, Proto je tu také plánovaný poměrně velký počet sjezdů (9 sjezdů na 30 km mezi Otrokovicemi a Bzencem-přívozem).

Kvůli už dlouhodobě plánované dálnici (plánovala se už za komunistů) se tu obchvaty nestavěly, po převratu podobně.

+1/0
4.3.2015 15:59

J79a51n 77K52u95t49m71a97n 9634399480

Dokud se nezačne stavět, tak jsou to jen populistický kecy...A ani to neznamená, že se to někdy dostaví...

+9/0
3.3.2015 10:11

P41e85t36r 19N93e82c36h73a23n42i98c82k42ý 7233946568600

Jestli by se nejdřív nemělo udělat propojení D1 z Přerova a aspoň obchvaty mezi Přerovem a Olomoucí, jinak ta R55 svede dopravu jedoucí od Břeclavi (A/SK) na Ostravu (PL) a v Přerově a okolí to na silnicích bude ještě horší

+1/−1
3.3.2015 10:09

Z87d64e67n13e46k 20H13r73d35i53n29a 9830989443130

V roce 2019 by se v Přerově mělo stavět, podle aktuálního letáku ŘSD se počítá s výstavbou 2017-2021, z Lipníku do Přerova by se pak mělo začít stavět tento měsíc.

0/0
4.3.2015 0:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.