Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sám a bez peněz. O živoření důchodce ze Znojemska rozhodl jeden posudek

Jak spravedlivý je sociální systém? Důchodce ze Znojma má tolik nemocí, že se o sebe nedokáže postarat.Přesto nemá kvůli lékařskému posudku nárok na výraznější pomoc.Eduard Krutiš ze Znojma chodí o francouzských holích, má diagnostikováno deset onemocnění, na které bere šestnáct léků denně, a přesto živoří na ubytovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H77a52n63a 48V75a92ň45k86o45v87á 5911750151614

Autorka článku, stejně jako ostatní rádoby ochránci slabých, ze sebe udělali pěkné hlupáky před všemi, kteří tohoto pána a jeho zdůrazňuji bývalou rodinu znají. Chudák senior, který se domáhá pomoci od synů, zapomněl podotknout, že je jako děti opustil, rozvedl se s jejich matkou a nechal je živořit! Kdyby jim nepomáhala její rodina, zřejmě by skončili někde na ulici. 

A krach jeho podnikání?.Měl už druhou rodinu, se kterou jezdil na nákupy do Rakouska, místo placení zdravotního a sociálního pojištění. Když se dostal do exekuce, odkopli ho a najednou si vzpomněl, že má ještě někde 2 syny.

V době, kdy pobíral 8000 příspěvek k důchodu, měl pro sebe stejné množství finančních prostředků jako jeho syn pro čtyřčlennou rodinu a ještě se domáhal finanční výpomoci? Ani se nepochlubil, že v té době i synům vyhrožoval soudem o vymáhání výživného pro sebe.

A odebraný příspěvek? Že by někdo ze sociální správy, v době pobírání tohoto příspěvku, viděl tohoto těžce nemocného pána vysedávat ve vinárně nebo restauraci a platit za kamarády?

Nezaměstnaný syn se stará o matku, která na to má jistě větší morální právo než pan Krutiš a jsou možná v horší finanční situaci, protože ty léky, které si Krutiš zaplatí, si oni ani dovolit nemohou. A druhý syn se raději odstěhoval a pokud je to možné, spíše podporuje matku a bratra, než falešného otce.

Doporučila bych autorce, ať si příště ověří všechna fakta, než začne bojovat za spravedlnostRv. Tento pán si svou situaci z velké části zavinil sám a není to žádná oběť systému.

0/0
22.3.2015 10:09

J15a57n 71Z92i64e93g97l70e68r 1771486551638

Já bych rozlišoval mezi tím, kdo nasekal dluhy na sociálním nebo zdravotním pojištění úmyslně, kvůli tomu, že si chtěl žít na úkor druhých a kdo kvůli špatnému podnikatelskému záměru, který nevyšel. To se muže stát každému. Dokonce se to v začátcích stalo i Tomáši Baťovi. A u pana Krutiše se podle všeho jedná o ten druhý případ. On také dělá všechno proto, aby své dluhy splatil.

Mně tam ale připadá nejhroznější ta změna v rozhodnutí posudkového lékaře, která ho připravovala o více než sedm tisíc korun. Nebýt toho, tak se do současných problémů nedostal. Přitom je to nemocný člověk, který není schopen se sám o sebe postarat.

0/−4
17.3.2015 10:23

T52o12m77á97š 28L74u96d27v51í39k 5190268123316

Nedela, penize jsou mu automaticky strhavany. Kdyz mel, tak neplatil a kdyz nema, dostava od statu 7,5 tisice. Co je na tom jeho zasluha?

+2/0
17.3.2015 11:24

P72a26v92e43l 20O16d55r87a82z47i58l 6144939787800

Podnikání je hazard, to musí vědět každý, kdo se do něj pouští. Jinak že se pán nemůže postarat neumím já posoudit, na to je právě ten lékař. Když jsem měl berle, tak jsem polévku ke stolu nenosil, protože jsem měl obě ruce plné berlí a tak jsem se holt musel dát židli ke sporáku a jíst tam.

0/0
17.3.2015 15:50

F94r69a37n46t81i44š42e19k 93P57o40l64í63v62k28a 8611765621728

Pletete se, žádná změna rozhodnutí, pán lže, v roce který popisuje ještě vše fungovalo jinak. Někde v počátcích této diskuze to popisuji.

0/0
19.3.2015 23:35

P35a53v74e44l 37O48d18r63a28z40i48l 6234809287450

16 léků denně na 10 onemocnění? Z toho budou tak 3-4 onemocnění vedlejší účinky léčby těch ostatních. Divím se, že to dosud přežil, takovou léčbu.

+2/0
16.3.2015 12:02

R56u68d81o78l30f 85Ž40i17d97e85k 9789511912356

Lékařské posudky jsou často neuvěřitelné. Doufám, že pan doktor jednou neskončí podobně. Chápu, že se každý musí především postarat sám o sebe, ale mohou nastat případy, kdy to nejde. Zvláště za vlády ČSSD, by péče o postižené občany mohla být lepší. Měně peněz na zbrojení a imigranty a více pro vlastní občany.

+3/0
16.3.2015 9:33

V64l84a81s51t30i52m37i30l 35H98a96l72b79i23c78h 8553445596468

Hold nemá tu správnou barvu kůže.

+3/0
16.3.2015 9:05
Foto

R27a16d58e79k 96P42o85l94i46c75k57ý 6581963261384

O živoření důchodce ze Znojemska rozhodl především jeho předchozí život. Ne žádný posudek.

Takovou perličku pak je, že dluží na socoialním zabezpečení, tedy na pojistném, které si měl platit právě pro podobné situace ve kterých se ocitl. Pokud by neplatil jakékoliv jiné pojistné nedostal by nic-tady bere důchod+příspěvek na péči (i když malý).

Leccos o něm vypovídá i to, že jeden syn je nezaměstnaný a druhý na něj kašle.

Každopádně za posouzení jeho stavu nemůže správná Drábkova reforma, ale konkretní lidi. pokud pochybili mohl se odvolat a navíc má jít na přezkum.

K té reformě-jen na důchodech tratí stát cca 50mld ročně. Další obrovské sumy platí i na různé socialní dávky, včetně příspěvku na péči. I na tyto peníze si stát půjčuje-je tedy logické, že i na těchto příspěvcích se musí šetřit. každý je svého štěstí strůjcem i pán z článku si za svou situaci může především sám.

+7/−6
16.3.2015 8:07

M63a55r65t70i59n 74H18a35v42l82í80k 4560165267373

Říct mi manželka že se nemůžu postarat o tátu jinak se rozvede, tak jí jen řeknu, kde to mám podepsat. Rv

+14/0
16.3.2015 7:34

R51o50m29a14n 73K28o15n14e84č18n43ý 4574898533

Jak spravedlivy je socialni system?Pekna veta,kdyz si vemu,ze ostatni pracujici,odvadi socialni a zdravotni pojisteni,a pan vzhledem k tomu,ze si hral na radoby podnikatele,nemel zajem nic takoveho platit.

+3/0
16.3.2015 6:42

I77r50e10n56a 50P59l32a89c72h10e71t18k79o26v95á 3264854780787

čudná rodina

+2/0
16.3.2015 1:17

J18i33r16i 38R92u51s20n57o50k 4805622257263

Podavaji nam to, jako pekny dojak, jenze to neni tak cernobile. Dluzi na zdravotnim? Dluzi. Je to chyba spolecnosti? Neni. On sam se dobrovolne rozhodl, ze zdravotni platit nebude.

Ma dve deti. Jedno z nich ho podporuje, druhe ne. Je to nase chyba?

Ja bych mu pral, aby se mel lip, ale na druhou stranu, kazdy je sveho stesti strujcem.

+10/−1
15.3.2015 20:44

J28e81t64v42a80r98t 65M65a14n61u77k29j42a64n 1486886182674

Každý svého štěstí strůjcem? To jako si ty nemoce způsobil sám? Je možné, že volil Topku, ale to v článku není. Opravdu nevím, jak jste na ten nápad přišel.

+4/−5
15.3.2015 20:50

A32n63n78a 80K29u70č21e16r15o40v11á 2811193209830

Kdyby si v době, kdy vydělával, nenasekal dluhy, měl by dneska na to kino a divadlo. Jenže tenkrát mu placení pojištění připadalo jako zbytečnost (sice se to tehdy už nějak kontrolovalo, ale nevymáhalo).

+9/0
15.3.2015 21:33

B54r89o97n60i63s44l86a23v 22K14a71d38l19e59c 3867710680424

R^

+4/0
15.3.2015 21:52

J22e40t60v47a46r61t 92M30a73n93u35k64j32a52n 1666446872734

Nedokáži posoudit jen na základě článku stav pana Krutiše, ale Hana Trulíková, vedoucí oddělení sociální prevence odboru sociálních věcí a zdravotnictví ve Znojmě pouze mlží a vymlouvá se. Asi jako kdyby vás okradli, šel jste na policii a tam policista pokrčil rameny a řekl, že se kradlo odjakživa. Je to sice pravda, ale jeho práce, je chytit zloděje a vrátit vám ukradené věci.

+1/−3
15.3.2015 20:02

B49r37o53n33i44s50l66a76v 57K42a11d56l27e68c 3417490950794

A jak to souvisí s Krutišem?

Jako, že povinností lékaře je přiznat mu stupeň IV, bez ohledu na skutečný stav věci, páč pan Krutiš se topí v dluzích?

A nejlíp babce Vomáčkové, co je slepá, beznohá a s Alzheimrem sebrat příspěvek celý, páč má baráček, kde bydlí a rodina má příjmy ze zaměstnání a stará se o ni?

O něčí sociální situaci a dluzích příspěvek na péči rozhodně není!

Pokud nemá na vyšší stupeň závislosti zdrav. stav, pak nějaké operováním dluhy a tíživou finanční situací je jaksi mimo mísu. Pokud jeho zdr. stav odpovídá stupni třeba IV, tak ať jej po právu má!

A je zcela irelevantní, zda má dluhy a potřebuje prachy či nikoliv!

+4/0
15.3.2015 20:10

J33e16t53v45a66r42t 69M92a87n56u80k28j70a74n 1716226312414

S panem Krulišem to souvisí tím, že má jeho případ na starosti. A také tím, že jí redaktorka dala možnost se k případu vyjádřit.

Zato váš příspěvek jsou čiré výmysly. Jde o to, že změna pana Drábka, uvrhla mnoho lidí do bídy. Ten článek není zdaleka první. Zřejmě to pan Drábek zvoral a zákon není dobrý.

+2/−3
15.3.2015 20:19

B87r87o94n20i80s69l13a60v 29K27a75d65l32e81c 3557860210804

Tak znovu se ptám:

Má mít na posouzení zdravotního stavu pro určení stupně závislosti na osobě pečující EKONOMICKÁ SITUACE žadatele?

ANO x NE....

Ödpovězte, prosím.

Okolo toho se totiž celý ten humbuk točí!

+2/0
15.3.2015 20:33

B30r14o69n21i62s51l61a19v 94K38a70d36l83e15c 3477980610174

PS: Co má asi Trulíková sdělit, když Krutiš jde k posudkovému někdy v dubnu či kdy?

Asi nejlíp, dle Vás, by bylo, kdyby sdělila:

"Ano, pan Krutiš nemá peníze, páč platí exekučně dluhy, tak mi mu flákneme, na základě přání čtenářů a mediální kampaně, stupeň IV"

?????

+4/−1
15.3.2015 20:36

A83n22n35a 82K41u16č22e52r26o31v33á 2981713829630

Odpovídám: NE !

+1/0
15.3.2015 21:34

B76r35o52n57i70s73l74a89v 92K42a69d28l33e30c 3487120970554

Já trochu odbočím, ale dívám se na to stejně jako třeba na nárok na "žákovské jízdné".

Na slevu má nárok každý žák, splňující daná kriteria, bez ohledu na finanční situaci rodičů.

A ne že: ty jsi vod Franty Vopršálka, tak budeš jezdit zadarmo (máš slevu jako ostatní, zbytek peněz na jízdenku je otázkou jiné dávky....) a táta Ludvy Vokurky je milionář, tak má jízdné za 1000 Kč!

Tak takhle NE!

+1/0
15.3.2015 21:52

J46e71t62v97a20r34t 40M84a95n66u87k72j93a23n 1306366832814

Ne, ale není to tak důležité. Já bych to dal i milionářům, je to jednodušší, než zkoumat kdo už má tolik, že to nepotřebuje. Jde o to, že ta nová pravidla dělají administrativně z lidí, kteří potřebují pomoc zdravé, nebo skoro zdravé lidi.

0/0
15.3.2015 20:47

B41r64o63n18i66s26l29a19v 55K12a10d77l33e79c 3647430530534

Sám píšete, že nedovedete posoudit stav pana Krutiše. Já také ne.

Přesto, dle mého názoru, stojíte za tím, že Krutišovi bylo apriori ublíženo a dministrativně z něj udělali žebráka. což nemusí být pravda - notabene v dubnu či kdy jde na "přezkum" a znovu vyhodnocení (to není na základě mediálního humbuku, ale běžná praxe.

Zmíněná p. Trulíková, ani nikdo jiný tedy nemůže apriori předjímat výrok posudku dneska, 15.3.2015.

Ad 2) Ta administrativa také ve velké míře "vyselektovala" některé osumnáctileté invalidy III. stupně - víte asi co mám na mysli.

Ona ta původní definice bezmocnosti skutečně "nahrávala" vykukům...

ad 3) k těm administrativním pochybením ...už tu někdo psal - ke každému rozhodnutí je možno podat rozklad či přezkum... K rozhodnutí se dotyčný žadatel vyjadřuje (musí mu to být umožněno)....

Jsem zásadně proti, aby tento typ příspěvku (péče) byl jakkoliv ovlivňován ekonomickými či finančními atributy žadatele!

Na to jsou jiné nástroje sociální politiky!

+1/0
15.3.2015 21:08

J24e28t27v85a77r18t 11M30a47n56u97k95j45a65n 1706436912384

Když ony se ty články objevují už roky na všech hlavních zpravodajských serverech i v novinách. Idnes, lidovky, aktualne.cz, novinky... Jsou o různých případech, ale jedno mají společné. Lidé byli novým posudkem zázračně uzdraveni, přišli o peníze a nedokážou se o sebe přitom postarat.

On je celý ten systém nastavený špatně. Znal jsem starou paní, která měla rakovinu a potřebovala tkovou tu hrazdičku, co se dá dát nad postel, aby mohla vstát z postele. Nejen, že se to nedalo půjčit, ani jí to nedali, nemohla na to dostat ani slevu, ta byla jen pro lidi s ortopedickýma potížema a pár dalších. Zřejmě se báli, že by to jinak lékaři předepisovali 18 letým svalovcům, kteří chtějí ušetřit za fitko:)

+1/0
15.3.2015 21:34

A46n77n10a 77K37u83č27e42r17o17v60á 2681753289150

No tak nevím - babička měla normálně zapůjčenou nejen hrazdičku, ale celou postel....

0/0
15.3.2015 21:35

B67r23o46n76i40s58l24a97v 70K98a14d14l42e67c 3197310500254

Zrovna nyní toto řešíme také + "chodítko".

0/0
15.3.2015 21:41

B48r70o10n23i49s89l11a60v 74K93a22d86l87e32c 3777390970574

Já netvrdím, že je to geniální Drábkův systém (on ani Drábkův de facto není, jen je pod ním podepsaný).

PS: K tomu příkladu s babičkou... když existoval trojjediný systém "bezmocnosti" a nebyl ještě přetransformovaný čtyřstupeň závislosti, tak se ta hrazdička dala pořídit v rámci tohoto systému? ;-)

Dle mne to s transformací "bezmocnosti" na "závislost" nijak nesouvisí.

0/0
15.3.2015 21:45

J95e25t96v55a32r78t 39M78a33n79u84k74j96a85n 1196526362564

Ne, je to asi 6 let. Proto jsem psal, že je celý ten systém nastavený špatně. Hodně těch lidí by dalo přednost dřívěšímu systému, který poskytoval přímo služby, mají problém si je objednávat a platit. Ale rád slyším, že alespoň něco se zlepšilo.

0/0
15.3.2015 23:33

L15u53c72i56a74n 78P82a29p84a83z21i81a36n 5124687601345

Pravdivá kapitalistická tvář současného Česka, o něm by se měl natočit seriál a měl by dostat státní vyznamenání za statečnost žít v takové drsné době důstojný život.

+1/−1
15.3.2015 19:34

B35r27o91n47i30s83l69a66v 31K75a10d95l36e76c 3447940310344

O něm (Krutiš?) by se měl natočit seriál?

Už je!

Bony a klid I.

Bony a klid II. ;-)

+1/0
15.3.2015 19:40

A53n83n48a 49K28u72č13e92r54o67v50á 2531813159450

Přesně tak. Nechápu, jak je možné, že zdejším obhajovatelům pana Krutiše vůbec nevadí, že když podnikal, neplatil pojištění (v důsledku čehož má nyní dluhy). Jak je možné, že to tolik lidí úplně klidně smete ze stolu, jako nepodstatnou věc?

+3/0
15.3.2015 21:38

B60r82o34n43i18s84l69a13v 89K53a13d81l32e58c 3167750850154

V relaci na příspěvek na péči je zcela jedno, zda platí někdo SP a kolik na něj odvádí. Tato dávka není (na rozdíl od důchodu třeba) odvislá od výše odvodů a době pojištění SP žadatele. Rozhoduje aktuálnost potřeby péče a jejím rozsahu v závislosti na "bezmocnosti" (i když to není ten správný výraz).

Pan Krutiš neřeší primárně "potřebu pomoci ve vztahu k jeho stavu".

On řeší FINANCE tak, aby mu něco více zbývalo. Kdyby nemusel platit dluhy (které si nasekal - mimochodem, podnikání skutečně administrativně ukončeno 30.5.2005 a ne 1997 jak říká, je jedno zda fyzicky podnikal či nikoliv, legislativa platí pro všechny i pro něj!).

On chce NEJMÉNĚ (zdůrazňuji slovo NEJMÉNĚ) přehodnotit na stupeň II, páč by z těch peněz mohl zaplatit další věci. Nejlíp tak III. stupeň, to už by jej vytrhlo z nesnází. Tedy ovšem III. stupeň bez ohledu na status quo zdravotního stavu a aktuální potřeby péče.

TO je to,  co mi vadí!

A vadí mi to u kohokoliv, bez ohledu na to, zda je to bílý Krutiš, co potřebuje "nějak dostat vyšší dávky stůj co stůj", páč má dluhy, nebo černej Dezider, který se snaží získat vyšší dávky (stejným způsobem) na hrací automaty!

To první zdejším nevadí a naopak to podporují. To druhé je xindl!

Dle mne obojí je rovnocenné!!!

+1/0
15.3.2015 22:03

J77o25s76e84f 85H98o29n44e36š 7381122250773

Proti Drábkovým deformám nikdo neprotestoval,tak těžko hodnotit

+1/−2
15.3.2015 19:20

L92u94c59i74a93n 19P60a22p48a83z80i58a95n 5244897801445

Já jsem protestoval. Pochází z Jablonce, kde všichni víme, jaký byl a je.

0/−1
15.3.2015 19:34

J48e90t64v48a14r88t 68M75a96n35u23k73j57a40n 1106746742204

Lžete. Byli jak demonstrace, tak protesty od Národní rady osob se zdravotním postižením, v různých článcích protestoval pan Krása, stejně tak i odbory.

0/0
15.3.2015 20:09

B86r71o82n22i66s34l91a38v 40K95a35d89l84e39c 3627900890214

JJ. Odbory protestovaly nejvíc proti té úpravě (překlopení) bezmocnosti a závislosti ;-D;-D;-D.

0/0
15.3.2015 20:12

B59r39o87n15i90s98l95a83v 46K48a90d52l79e83c 3307130120194

Pan Krutiš ale oficiálně ukončil podnikání 29.5.2005! Nikoliv v roce 1997, jak říká!

To nám to potom naskakuje!

+5/0
15.3.2015 19:11

L60i36b33u39š55e 75F58i72n49k16o49v83á 2201652505888

Po přečtení životního příběhu pana Kruliše jsem si uvědomila,jak jsem udělala dobře,že jsem podepsala petici za rovnoprávnost bílých Čechů.Někteří Češi  dostanou byt zdarma,nemusí platit nájem a po vybydlení dostanou nový.

Za léky v lékárně neplatí,neboť jsou sociálně slabí.Ale pro sociální dávky si jezdí v mercedesu.atd,atd,atd.;-€

Možná by pomohlo více podpisů pod petici za rovnoprávnost Čechů.

+3/0
15.3.2015 18:28

B24r45o32n80i79s83l25a81v 87K53a46d87l25e51c 3697810370534

Tak nějak si protiřečíte nebo jste nepochopila merito věci!

Pan Kruliš apriori neřeší, zda je skutečně natolik závislý, aby mu náležel stupeň II závislosti (což mu nyní, na základě posudku přiznán není).

Tedy neřeší apriori zdravotní stav a "závislost".

Pan Kruliš řeší apriori to, že potřebuje více peněz (kvůli dluhům či čemukoliv) a ty by měl při přiznaném stupni II.

V čem tedy spatřujete rozdíl ve vámi kritizovaném, řekněme, pokusu zneužití systému u nebílých obyvatel a bílým panem Krulišem?

Já neřeším a neposuzuji oprávněnost stupně závislosti u p. Kruliše, nejsem odborník v této oblasti a ani jej neznám. Stejně tak toto neposuzuji u "nebílých".

Jde mi jen o systém a tu vaši "padni komu padni"....

U pana Kruliše jde také apriori o to, vytáhnout ze systému více než nyní....

Nikoliv tedy o skutečný stav potřebnosti a závislosti na péči!

OD TOHO (řešení finančních problémů jedince) PŘÍSPĚVEK NA PÉČI OPRAVDU NENÍ! Rv Na to jsou nástroje jiné!

+3/−1
15.3.2015 19:00

J40e63t86v30a82r21t 56M27a59n89u43k62j37a34n 1126896692834

Pan Kruliš chce víc peněz, a to právě příspěvek na péči a jeho vyšší stupeň řeší.

+2/0
15.3.2015 20:12

B79r31o38n76i20s51l51a12v 38K70a56d96l46e67c 3567660350864

Pan Kruliš apriori neřeší "jak je na péči závislý". Řeší JEN výši příspěvku a to z důvodu ekonomické situace, neb má exekučně srážky a s penězi nevyjde!

V tom je jádro pudla!

Panu Krulišovi zřejmě (z finančních důvodů) nebude stačit ani stupeň II (4800) .... "jede na III."....

Nikoliv z důvodů "mrzáctví a závislosti na skutečné fyzické pomoci jiných " - nemyslím v dehonestujícím smyslu, ale z důvodů těch, že potřebuje prachy, protože mu část peněz berou na umoření jeho dluhů!

A je mi zcela jedno, zda tento "způsob" volí někdo z důvodu umoření dluhů a je bílej, nebo je černej a řeší to (a jiné dávky) na naházení do automatů!

Dle mne je to stejný xindl a švindl.!

+1/0
15.3.2015 21:17

B12r92o62n20i33s62l33a35v 47K34a25d22l84e35c 3807850110154

Kruliš nebo Krutiš - je to úplně jedno... jde o princip věci, ne o bílého Pepu nebo černého Frantu....

0/0
15.3.2015 21:19

Z25d62e52ň45k78a 79V82e85s70e61l52á 8759165707970

Dělat z článku jakékoliv závěry by bylo nevhodné, protože chybějí základní informace. Už tu v diskuzi zaznělo, že chybí info, jak dlouho nebo kolik dlužil na tom sociálním pojištění (z toho mi totiž vyplývá otázka, že pokud na soc. pojištění dlužil, tak jak je možné, že mu byl přiznán invalidní důchod?).

A dále chybí info, kdy došlo k přehodnocení stupně závislosti a snížení příspěvku na péči + zda se proti tomu tehdy odvolával.

Sociální systém v této republice není nastavený zrovna nejlépe, ale podobnými články s neúplnými informacemi se jenom podporují negativní nálady a názory lidí...

+4/0
15.3.2015 17:51

B24r87o75n30i69s96l75a52v 83K13a26d86l25e84c 3317250590664

ad 1) Pro ID se bere potřebná doba 5 let pojištění v období 10 let před ID, případně zrovna u něj (starší 38 let) se dá vzít 5 let z 20letého období.

Takže na něj "kápli" zřejmě při stanovení doby a vyměřováků u ID.

ID tedy přiznán být klidně mohl, podmínky přiznání splnil. Jiná věc je výplata ID. Ale zprvu se snaží dát nějaký splátkový kalendář - což zřejmě taky nedodržel nebo neřešil.

A páč majetek (že by taxikář z 90 let na znojemsku, po otevření hranic nic neměl??? ;-)) zřejmě fikaně převedli v rodině či jinak (bydlí na ubytovně), nebylo ani co exekučně zabavit a dluhy vyrovnat...

ad 2) Už to, že je v článku uvedeno přehodnocení stupně závislosti v roce 2003 jej činí jaksi nevěrohodným (v té době nic taokového neexistovalo ;-)

ad 3) Každopádně - je jedno, zda měl či má dluh na OSSZ! Na výplatu dávky péče to nemá vliv - tam je to závislé "na stupni závislosti" nikoliv na výši či samotné existenci odvodů SP, NP či dokonce ZP. Pan Kruliš se ale snaží "dosáhnout" na vyšší stupeň závislosti, právě kvůli penězům a v podstatě dluhům a zbývající částce. Takže nejde ani tak o jeho zdravotní stav a závislost na cizí pomoci faktickou, jako o to, dosáhnout na větší peníz!

A to je dle mne KŘIVÁRNA a špatně!;-O!!!Rv

0/−1
15.3.2015 18:15

Z50d50e72ň43k66a 24V82e37s47e90l71á 8819715287530

ad 1) Je fakt, že se mohl "trefit" do doby, kdy mu nárok na invalidní důchod posuzovali i z doby, kdy pojištění platil...

ad 2) V článku je uvedeno, že příspěvek mu byl přiznám v roce 2003, o tom, kdy došlo k přehodnocení, tam žádné info není. Jestli to bylo v souvislosti s Drábkovým působením na MPSV nebo někdy jindy - kdo ví?

ad 3) Vím, jak se přiznává příspěvek na péči, jak to probíhá, od čeho se jeho výše odvíjí. A nejsem si jistá, jestli vůbec existuje někdo, kdo by nechtěl dosáhnout na co nejvyšší příspěvek. A abych to řekla naplno, tak sice to možná není od pana Kuliše úplně čisté, ale pokud má dluhy, tak se ani nedivím, že chce dostat co nejvyšší ten příspěvek (v jeho případě to hádám tak na 2. stupeň závislosti...). Protože "háček" je v tom, že příspěvek na péči nepodléhá žádným exekucím. Na příspěvek na péči tudíž nesmí jeho příjemci nikdo sáhnout. Takže svým způsobem - pokud by pan Kuliš získal 2. stupeň závislosti, tak rozdíl mezi 800 Kč a 4000 Kč je docela dost výrazný. Z příspěvku by si tedy mohl hradit skutečně péči (hlavně tedy pečovatelskou službu a doplatky na léky) a ze zbytku příjmů by mohl splácet dluhy. Nakolik by to bylo realitou je nyní otázka, toto je jenom moje hypotéza...

0/0
15.3.2015 21:51

B23r70o46n15i65s40l17a49v 19K67a41d62l92e66c 3117480450914

Promiňte, ale....

ad 2) V roce 2003 nebyla žádná závislost, ale stupeň bezmocnosti, což bylo něco jiného, jinak hodnoceno a dalo se to dobře zneužít (osumnáctiletí invalidé III. stupně....víme vo co go)

ad 3) Jaký je potom rozdíl, mmezi Krulišem, který kvůli dluhům "si potřebuje stůj co stůj šáhnout na vyšší stupeň - nejlépe třetí, páč to by jej vytrhlo z nejhoršího, a Deziderem, který si taky chce "vyšlapat" třetí stupeň na chlast a automaty pro pů rodiny?

Dle mne je to stejný xindl!

Dle zdejších diskutérů je první z nich chudáček, druhý nepřizpůsobivá špína!

0/0
15.3.2015 22:09

D18a65v30i35d 79M30u61n47z41a59r 3838802124406

mate v ty republice peknej…….( a ted slusne) NEPORADEK!

+2/−1
15.3.2015 16:27

P97a42v12e23l 83S20o93b35o42t11k62a 5750344

I kdepak, to jen na místní pravici konečně dopadá realita kapitalismu a tak nějak se s tím nedokáží srovnat že nejen o bohatství, ale i o chudobě a bídě je ta tržní ekonomika.

+1/−1
15.3.2015 16:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.