Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič na cestě přehlédl neosvětlený traktůrek, překlopil ho i se šoférem

Neobvyklou nehodou se zabývají jihomoravští policisté. U Řícmanic na Brněnsku za tmy narazil řidič octavie do neosvětleného malého traktoru, který se po havárii překlopil na bok. Šestapadesátiletý šofér traktůrku putoval do nemocnice, stroj museli s jeřábem odklízet hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I65v68a 14V13a25l86č46í10k43o75v29á 1939238481131

„Řidič osobního auta nepřizpůsobil rychlost a kvůli neopatrné jízdě si nevšiml na silnici neosvětleného traktoru,“

To je nějaký sarkastický výrok opilého policejního mluvčího? 8-o

+1/0
22.3.2015 11:42

P22e65t61r 81B97á91č24a 8765706465115

Dedek s neosvetlenym "traktorem" a odnese to ridic, to by jeden blil tady z toho bananistanu.

+5/0
19.3.2015 13:14

B25o84h14u33s44l15a52v 76K39r53á73l97í49k 2621760369586

Odnesli to oba řidiči, to tak u nehod bývá, ať už si "vinu" přehazují jakkoliv.

0/−1
19.3.2015 13:52

J94i71n89d86ř61i76c70h 73H69r81a67d85e63c52k29ý 6975909522402

"to je dost, že jsi nás taky jednou vyvez!"

0/0
19.3.2015 12:56

S56t65a45n75i30s24l98a50v 44C39h13y86t36r11a 3364243927749

řidič nepřizpůsobil rychlost? Krásná fráze, co se pravidelně používá.

Podle fotek vidím, že ten traktor nesplňoval technické předpisy pro provoz na veřejné komunikaci. Nikde nevidím světla, odrazky, blatníky atp. Kdo ví, zda měl vůbec rz a platnou stk (což dost pochybuji).

Takže i kdyby ten řidič octavie překročil rychlost, je jednoznačně viník řidič traktoru. Bez světel a neopovídajícím schváleném tech. stavu na silnici nemá prostě co dělat!

+7/−1
19.3.2015 11:59

I37v54a12n 46O46š79m62e33r78a 3475113427500

Řidič nepřizpůsobil rychlost tzn. že nepřekročil maximálně povolenou rychlost, nicméně povinností každého řidiče je přizpůsobit rychlost podminkám na komunikaci, tak aby řidič mohl předvídat jakoukoliv překážku či událost, která se může stát. Jinými slovy, řidič je vždy vinen. Bez ohledu na to jestli druhá strana porušila předpiny nebo ne, protože nehodou řidič porušuje vždy předpisy. Možná se Vám to nelíbí, ale při této situaci je opravdu lepší z  místa odjet a jako v pokru hodit All-in, protože pojišťvna nic nezaplatí a ještě dostane podmínku a uhradí soudní výlohy.

+2/−1
19.3.2015 12:45

I82v26a 11V15a44l95č31í54k56o58v88á 1449718421671

Nemáte pravdu.

0/0
22.3.2015 11:43

B73o21h36u97s26l61a54v 71K77r33á86l97í73k 2861720259336

Ministerstvo dopravy by vám vysvětlilo, že takový trakorista je vlastně chodec. Stejně jako to tvrdilo u segwayů.

0/0
19.3.2015 13:36

P42e34t67r 90J14a55n79s64a 8138394654215

Podle reakcí mnohých tady, je vždy vinen ten, kdo má lepší vozidlo a z nehody vyvázne bez větší újmy. Ach ten úpadek v logickém myšlení v českém národě je vskutku katastrofální.8-o

+1/−1
19.3.2015 11:11

I44v71a 35V52a63l17č26í92k38o63v27á 1959288361281

8-o Kdo si bere do úst národ a zevšeobecňuje, nezaslouží nic než lítost a lékaře.

0/0
22.3.2015 11:44

S71t79a96n22d32a 90C97h39v25o62s12t 1702808

Vozovka na fotkach se mi zda sucha a rovna. Pokud jela oktavka na tlumeny a mel osvetleno cca 50m pred sebe, mohl to ubrzdit cca z rychlosti 75km/h. Pokud jel na dalky, musel videt daleko dal a klidne mohl jet povolenych 90 km/h. Pokud jel rychleji (pripadne nevenoval se rizeni), asi bude mit ridic problem nehlede na trestuhodnost jednani "traktoristy".

0/0
19.3.2015 10:49

K70a85t81e89ř28i29n24a 26H69a14l44a32š54k29o14v16á 1165955203177

ve vesnici je povolenych 50kmh.

0/0
19.3.2015 11:15

S43t56a73n15d98a 49C57h41v11o53s81t 1762348

To jsem prehledl, ze to bylo v obci. Tim spis to mel ridic oktavie ubrzdit. Pri 50 km/h se udava draha zastaveni 28m (14 reakcni doba + 14 brzdna draha).

+1/0
19.3.2015 11:19

I36v73a19n 49O10š35m23e90r94a 3265603917150

Podle fotek to moc nevypadá, že by to bylo v obci, ale pravda policie doporučuje jet s tlumenými max. 50 a s dálkovými 75.

0/0
19.3.2015 12:48

K26a94t86e32ř80i16n38a 64H81a30l38a49š88k73o46v46á 1905435393357

dnes jsme pres to misto jeli, je to kousek os naseho bydliste. jsou tam vesnicky obestavene kolem cesty, jedna navazuje na druhou. takze bohuzel padesatka, ale je mi jasne, ze obcas se nekdo zapomene, zvlast pokud nema pocit, ze je ve vesnici.

0/0
19.3.2015 15:45

M81i53r93o90s24l20a78v 59V24y37k39o78u27p75i67l 3510126453715

Neviditelnost na silnici se stává standardem.

U lidi na kole je to 8 z 10 co nesvítí a ještě jsou oblečeni do tmavého a kličkují mezi auty a šalinama.

Stále více lidí nesvití ani za mlhy na dálnici, mají jen denní svícení a že nejsou vidět je nazajímá. Za to by policajti měli dávat mastné pokuty. Tito lidé nejsou schopni pochopit na co  je určeno tzv.  denní svícení a nebo šetří halířky na spotřebě za cenu hromadné nehody;-€

+1/0
19.3.2015 10:44

V60á48c83l47a10v 72G13a19j91e83r 5659220713669

Dělal jsem autoškolu v 70. letech a instruktor říkal: "Můžete jet maximálně takovou rychlostí, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte". A je to logické, jedu do zatáčky, může za ní být přes cestu strom nebo nepojízdné auto nebo chodec s kolem a já musím bezpečně auto ubrzdit. A platí to pořád, viz: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/213563230400014-dohledna-vzdalenost/

Pak nám ještě tloukli do hlavy, že musíme myslet pokud možno za všechny účastníky provozu, které vidíme nebo tušíme do vzdálenosti 100m. Těmito dvěma základními pravidly se řídím, jezdím už 38 roků a nejen žádná nehoda, ale ani pokuta ani stržený bod. Tyto pravidla asi řidič octávie nedodržel.

Nyní k malotraktoru. Téměř jistě spoluviník, neosvětlený, určitě bez schválení pro provoz na pozemních komunikacích, bez STK, bez pojištění odpovědnosti. Prostě hospodský "geroj" na samodomo sestaveném klumpru. Smutné je, že kdyby alespoň jeden z účastníků nehody dodržel své povinnosti, tak by se nic takového nemuselo stát. Tak alespoň, že nikdo nezemřel.

+9/0
19.3.2015 10:20

V11á90c16l25a37v 18G52a75j59e47r 5159620863479

Zajímalo mne, zda toto výše uvedené pravidlo je v zákonu a ono je !!! Cituji

Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)

§ 18

Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

.....

Prosím všechny, kteří zpochybňují nutnost jet maximálně takovou rychlostí, aby bylo možno zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidím, aby si tento paragraf několikrát přečetli a řídili se jím, vyhnou se mnoha nehodám a ubude lidské bolesti. Prosím.

+6/0
19.3.2015 10:35

P53e12t84r 97J16a94n39s62a 8788444114175

A ten "řidič" neosvětleného traktůrku snad nemá povinnost předvídat, že někdo pojede tak, že za neosvětleným traktůrkem někdo nestačí zastavit?????????

+1/−3
19.3.2015 11:04

P57e96t16r 92K22o46v33a62ř89í67k 1241743519977

Ne, zákon o žádné takové povinnosti nehovoří.

+1/−1
19.3.2015 11:35

D65u97š61a46n 93V97í86t15e12k 8955532137436

Pane Gajere.

Je dobře, že jste si to ověřil. Bylo by ovšem dobře, kdybyste si uvědomil, co by se stalo, kdyby se tím všichni řídili! Ono totiž zdaleka nejde jen o motajícího se opilce či strom. Jde i o výtluk v silnici nebo slizké napadané listí za zatáčkou. Tomu prostě nelze vyhovět, ale zákonodárce ví (my přece taky) proč to tam je.

+1/−2
19.3.2015 11:12

V37á64c93l42a18v 18G43a94j16e51r 5969560473479

Samozřejmě, toto pravidlo nezabrání všem nehodám, nečekaně Vám pod kola vlítne divočák nebo Vám tam vjede někdo z vedlejší a malér je na světě. Ale určitě to omezí nehody z Vaší viny.

Jinak pokud pojedete pořád 90km/h, jako byste za zatáčkou čekal pořád rovnou suchou silnici a vjedete do mokrého listí, tak zaručeně budete mít daleko větší problém než já, když bych jel jako bych za zatáčkou čekal stojící náklaďák a vjedu na mokré listí 50 km/h.

+1/0
19.3.2015 13:14

D21u94š54a46n 86V45í68t11e41k 8755722417156

Tož jestli takto skutečně jezdíte tak z Vás ostatní mají radost. Nehledě na to, že je nutíte svým loudáním předjíždět a tím pádem vytváříte nebezpečné situace (ale nikdo Vám nic nemůže). Kolik kilometrů ročně tímto stylem urazíte? 30 tisíc a víc to nejspíš nebude, že? Možná ani 10?

+1/0
19.3.2015 14:30

V62á54c63l78a38v 28G13a25j53e56r 5719180323549

To neznamená pomalu, ale bezpečně. Většinou se dá jet 90, ale musím vědět, kde to nejde. A tam jedu opatrněji. Ti, co si mysleli, že mohou 90 všude, tak už tam mají křížky.

0/0
19.3.2015 16:14

V50á27c59l49a51v 48G60a98j68e43r 5939220363699

Spíše mne děsí, že vy tak nejezdíte. Pak stačí sebemenší nečekaná překážka, neubrzdíte to, strhnete řízení vlevo a Pán Bůh s tím, kdo jede v protisměru. No hlavně že se neloudáte.

+1/0
19.3.2015 16:16

K94a59r40e87l 53P38o15d75h12o36r52s10k75y 3395883492145

Opravdu bych vas chtel videt, jak jedete v patek vecer za tmy trasu HK - Nachod timto zpusobem. Je to jen par kilaku, ale muj tip je 2 kamiony v prikope, 5 rozsekanych osobaku a rekneme 4 mrtvi na jednu vasi takovou jizdu. Skutecne si myslite, ze je to v realu bezpecny zpusob rizeni?

0/0
19.3.2015 15:09

V28á36c95l27a62v 79G75a14j97e20r 5509270933829

Špatné přirovnání, bez argumentů. Stejně bych mohl já napsat, že Váš styl jízdy znamená 7 kamionů a 16 osobáků rozsekaných a 9 mrtvých, to není relevantní argument.

Spíš to mám ověřeno, že to funguje. Ono není hrdinství riskovat a jet na "plný kotel" a pak se nestačit divit. Nijak se neloudám, jedu svižně, ale neriskuji a předvídám.

0/0
19.3.2015 16:27

K78a86r25e70l 25P50o94d15h94o12r49s51k30y 3605113432425

Ale to jsou docela jasny argumenty a zkusenost z praxe. Rikate, ze jedete na zastaveni na dohled. To znamena, ze do zatacky pojedete nejakych 70. Jak to bude vypadat, kdyz budete mit za sebou 3 kamiony a 10 osobaku (podotykam ze s nezanedbatelnym procentem polaku) a budete do kazde zatacky takhle zpomalovat?

Jeste priklad z polska - kdyz jsem jel pres obec 70 (maji 50 jako my), tak me bezne kamiony predjizdely a to za plneho provozu v obou smerech.

0/0
19.3.2015 17:32

V71á72c25l40a41v 59G65a96j48e89r 5699590543359

Já vím, ono to není jednoduché dodržovat, ale přeci nebudu porušovat maximální povolenou rychlost jen proto, že jí porušují jiní. Nebudu jezdit jak prase jen proto, že tak jezdí druzí.

Nemám auto jako fetiš a už mám za sebou věk, kdy jsem si musel něco dokazovat. Teď beru auto jen jako dopravní prostředek a nechci jím způsobovat starosti a bolest jiným.

0/0
19.3.2015 17:38

K88a86r64e37l 58P79o33d92h46o63r76s15k45y 3255283472145

Ale to neni o dokazovani a fetisi. Jde o to, ze kdyz nepojedete jako ostatni, tak vas ostatni zacnou predjizdet a k tem rizikovym situacim zacne dochazet asi 1000x casteji. Ne za kazdou zatackou je mokry listi nebo spadly strom, ale verte mi, ze za kazdou zatackou budete mit proti sobe kamion, pokud by vic ridicu jezdilo jako vy. Jen diky tomu, ze se ridici navzajem prizpusobuji, tak neni potreba tak predjizdet a doprava je relativne v klidu. Ve chvili, kdy zacnete pred kazdou zatackou zpomalovat na 70, to proste jen vyrazne zhorsite, jiny efekt to ve vysledku nema (ano s pravdepodobnosti 1:milion tam bude spadly strom a vy nedovedete zastavit pred nim a tuknete do nej).

0/0
19.3.2015 18:14

V41á81c78l18a66v 37G85a39j96e55r 5219690243169

Dodnes jsem si myslel, že jet tak, abych zastavil na vzdálenost, na kterou vidím, je základní pravidlo nejen silničního provozu, ale i slušnosti a opatrnosti. Nejde jen o spadlý strom, může mě překvapit naprosto cokoliv a není to s pravděpodobností 1:1000000, stane se to mnohem častěji. Proto je toto pravidlo uvedené i v zákonu. Bohužel jste mne přesvědčili, že je hodně řidičů, kteří ho nedodržují. Pak se opravdu nedivím, že to na našich silnicích vypadá tak jak to vypadá. Každý to valí, co to dá, a pak je jen nemile překvapen, co na něj čeká ...

Ne, odmítám věřit, že se to pravidlo nedodržuje. To by vůbec cyklisti nebo chodci za horizontem nebo za zatáčkou neměli šanci, když by dojíždělo auto a současně v protisměru se objevilo druhé auto. Jak by to vypadalo, když by to NIKDO NEDOBRZDIL ?

0/0
19.3.2015 18:55

K28a40r74e90l 71P96o66d64h79o65r65s36k10y 3225933552335

Muzete prosim sdelit, kdy jste naposledy jel po nejake bezne frekventovane statovce za tmy? Doporucuji se jit nekam podivat, do nejake hezke zatacky, at ziskate trochu predstavu. Muzete tam treba postavit na krajnici figurinu z krepaku, davam ji tak 15 minut.

Dam muj priklad z posledni doby. Jel jsem v noci trasu Zlicin - Most, coz je 80km za 48min. Shodou okolnosti to vychazi na prumer 100km/h. Za tu dobu jsem predjel 1 kamion, me predjelo asi 10 jinych aut. Dalkovy jsem za tu dobu dal jen parkrat, takze jsem vetsinu casu nevidel nijak zvlast daleko, o zatackach nemluve.

Jiny priklad, Zamberk - HK, prumer 76km (je tam dost vesnic), jel jsem zhruba tak jak ostatni, v jedne obci me predjizdel kamion. Kdybych mel jet vasim stylem, tak jich mam za zadkem hned 10.

Vitejte do reality.

0/0
19.3.2015 20:01

M24a68r81t12i31n 68K95u90ř40í53t66k43a 6727156628715

Žádný samodomo sestavený klumpr. Toto byl Holder - sériová výroba asi jako Vari. To ovšem chlapa neomlouvá.

0/0
19.3.2015 11:34

V72á15c18l77a60v 48G80a47j14e81r 5669230213149

Tak to se omlouvám, nejsem znalec zahradní a malé zemědělské techniky, navíc bych to z té změti plechu a dílů ani nepoznal.

0/0
19.3.2015 13:31

M70i70c24h52a88l 11S28l24a86v85í17č56e97k 1919148912179

Co se předpisů týče, máte za jedna. :-) Ovšem skutečný provoz je o něčem jiném. Při dobrovolném doškolování řidičův 70tých (platilo to tehdy ROH) jsme měli skvělého instruktora. A ten neustále zdůrazňoval 3 "smrtící" paragrafy, které zůstaly dodnes. První z nich byl ten vámi citovaný. Druhý z nich byl o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky a třetí notoricky známý "předvídací". A zároveň na rovinu řekl, že jsou v pravidlech proto, aby se vždy dala vina "přišít" řidiči, přestože jejich striktní dodržování v praxi  je v podstatě nemožné. Modelová situace: silnice druhé třídy a tma. Vjíždíte do ostré pravé. Světla vozidla tedy svítí v podstatě do protisměru, výhled před vozidlem je najednou nějakých 5-10 m. V tomto okamžiku byste musel jet rychlostí max. 5 km/h a můžete předvídat, že pokud za vámi jede další vozidlo, navštíví váš kufr.

V tomto konkrétním případě bych očekával vyjádření, že hlavním viníkem je řidič malotraktoru, jehož vozidlo fakticky představovalo překážku v provozu s tím, že podíl řidiče OA se vyšetřuje. A hned by to bylo o něčem jiném!

A zdůrazňoval ještě jednu věc, která se jakoby zcela vytratila. V jistých dopravních situacích můžete jiného účastníka provozu omezit, ale nikdy jej nesmíte ohrozit!

+1/0
19.3.2015 15:41

V60á57c58l49a73v 23G18a29j42e12r 5679900273969

Ano, souhlasím s Vámi a to se mi taky stává, vidím před sebou ostrou pravou a vzadu kufrolepič. Pak nastupuje to myšlení za ostatní (i za kufrolepiče) a rychlost snižuji pozvolna, když ve světlech vidím stromy tak už zdálky vidím, že bude ostrá pravá. No a pokud před zatáčkou přibrzdím a on to do mne práskne, já brzdil před zatáčkou (tedy mám důvod) a on nedodržel bezpečnou vzdálenost, vina bude na jeho straně. Snížení rychlosti při vjezdu do zatáčky není omezením jiného řidiče. Opravdu jedu tak, abych byl schopen zastavit, kdyby se za zatáčkou něco objevilo. U většiny zatáček nemusím jet 5km/h, ale stačí jen sundat nohu z plynu a z 90 snížit na 50. No a pokud, jak píšete, mám výhled 5-10m, tak opravdu klidně snížím na 5 km/h. Vy byste při výhledu 5-10m jel jakou rychlostí?

0/0
19.3.2015 16:11

M35i76c87h64a65l 25S57l27a75v63í25č16e26k 1729678402309

Potíž je v tom, že do sebe nakonec bouchnete, resp. on do vás. Protože moc času nemáte, zejména za snížené viditelnosti a dotyčný se jistě bude hájit tím, že jste jej úmyslně vybržďoval. Schválně si to někdy večer zkuste tam, kde nehrozí nebezpečí. V ostřejší pravé máte dohled na pravou stranu vozovky skutečně jen pár metrů. A z 90ti na 5 máte intenzivní brzdnou dráhu cca 45 m za sucha. A tím omezením jsem neměl na mysli něco zcela jiného. Jinak myslím, že se v názorech dosti shodujeme, jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že v jistých situacích zákon dodržet nelze. Ono těch nesmyslných věcí je tam víc (viz třeba předjíždění stojící kolony cyklisty vpravo). A stačí otevřít dveře, zrovna když je v mrtvém úhlu.

0/0
19.3.2015 16:32

V88á55c41l92a10v 12G83a38j67e56r 5619700143929

Ono je rozdíl "brždění" (má důvod, zatáčka, přechod apod.) a "vybržďování" (omezování na rovné silnici). Vybržďovače nesnáším, zasluhují pár přes hubu. Když ale někdo přibrzdí před zatáčkou, tak je to OK a musím s tím počítat. Vždyť už jen proto, že on je té zatáčce blíž, vidí do ní a vidí třeba cyklistu, ale já ho ještě nevidím.

0/0
19.3.2015 16:39

M47i98c31h51a41l 49S73l38a38v90í53č41e84k 1809428912289

Ale samozřejmě. Jenže co myslíte, jak se dotyčný bude hájit? Určitě neřekne, jel jsem mu nalepený na zadku jak 4% ale bude tvrdit, že jste náhle prudce změnil rychlost jízdy. Léta jsem měl z práce výhled na 4-proudovou městskou komunikaci a přechod pro chodce. A nebyl snad týden, aby tam nebylo bum. Mrtvý naštěstí za celou dobu jen jeden, ale pomačkaných plechů spousta a vyšetřování na místě nehody vždy trvalo dlouho, ač bylo zdánlivě jednoduché.

0/0
19.3.2015 17:09

V73á10c18l67a88v 43G67a66j30e36r 5929610313209

A vsadil bych se, že ani jednomu z těch, co na té čtyřproudovce nabourali do toho, co zastavil před nimi před přechodem, policajti neuznali argument, že ten před nimi je bržděním před přechodem vybržďoval. Ono opravdu záleží na okolnostech. Kde není zjevný důvod k brždění (přechod, zatáčka, semafor) tam může jít o vybržďování.

0/0
19.3.2015 17:20

M28i53c21h83a65l 51S44l39a49v75í57č70e60k 1609178822209

Nevím, nebyl jsem účastníkem vyšetřování. Spíše než o "vybržďování" jde o pozornost. Již jsem mnohokrát viděl i zažil, že řidič jedoucí vpředu náhle dupnul na brzdy, zejména před přechody. A většinou proto, že "čuměl po výrech" a nesledoval situaci před sebou. A pak to bouchlo. Což je v městském provozu bohužel běžná věc. Ale zrovna tak by v tomto případě vpředu jedoucí řidič mohl být obviněn, že se zcela nevěnoval řízení vozidla. Další bolavou věcí je pak nesmyslné budování přechodů. Nevím, kterého osvícence napadlo, dělat v zastávkách trolejbusů přechody těsně před stanicí. Takže při jeho míjení vám vběhne chodec přímo před vozidlo. Tohle mají dobře ošetřeno Němci, kdy se prostě autobus či trolejbus v zastávce míjet ani předjíždět nesmí. Máme toho na hrbu jako řidiči dost, ale ohleduplnost, ba i prosté použití mozku jakoby se čím dál tím víc vytrácejí, místo aby se vzrůstajícím provozem narůstaly. Zajisté znáte notorické neblikače, šetřící žárovky, předjíždějící "závodníky", jedoucí o 5km/h rychleji, řidiče, pro které je i dvojitá plná čára nesmyslná malůvka a pod. Kdysi mne řízení bavilo, dnes to pro mne představuje otravnou činnost a kdybych k tomu nebyl okolnostmi nucen, auto prodám a vrátím řidičák.

0/0
19.3.2015 17:54

F37r58a87n72t37i45š36e27k 72S37o89k19o39l 7555834261176

Traktůrek měl být v noci osvětlen. Navíc tenhle vypadá amatérsky, tudíž "traktor" vysoce pravděpodobně bez RZ. Na silnici neměl co pohledávat. Traktorista si tu svoji nehodu zavinil víceméně sám.

+3/0
19.3.2015 10:10
Foto

P87a88v49e51l 91H25e70j13n49ý 1574595152329

člověk nemá reflexy stavěné na to aby v osmdesáti stačil zareagovat na nenadálou překážku,to by si měli někteří"závodníci"uvědomit.

0/−2
19.3.2015 10:03

F39r17a41n62t65i26š94e91k 55S26o31k73o35l 7955604231426

O reflexy tady nejde, ale pokud už traktůrek nesplňoval podmínky k provozu na veřejných komunikcích, měl být alespoň osvětlen. Jezdit v noci po silnici na neosvětleném vozidle (jakémkoliv) je dohromady sebevražda a vražda.

+7/0
19.3.2015 10:13

B87o68h30u18s67l91a22v 17K87r11á37l66í14k 2151280849196

Ano - když se sejdou dva nezodpovědní řidiči, často z toho bývá nehoda.

0/0
19.3.2015 13:43

L71u72m24i46r 10N67o93v42a61k 8911883386598

podle slov mluvčího policie musíme tedy všichni jezdit 40km/h a přizpůsobit tak rychlost případným neosvětleným traktůrkům a jiným věcem, které na silnici nemají co dělat...

+19/−1
19.3.2015 9:34

E37d11u81a40r88d 67B92l25a51z15e14k 1953600205755

Tak 40 zrovna né ale hledět! ;-O Chodci!!! jsou také neosvětlení! A vy nemáte na vozidle vepředu reflektory???8-o... Na silnici raději čekejte cokoliv! Ani strom není osvětlen, nemá tam, dle vás, co dělat, ale občas tam "dělá"! :-P

+5/−6
19.3.2015 9:38

A16l45b53e57r59t 88V95l91a28c98h 8366751408792

Uprostřed silnice se Vám občas vyskytne strom? 8-o

Člověče, nejezdíte náhodou "pod vlivem"?

+5/−4
19.3.2015 9:48

J18i63ř20í 34C56v21r68č73e88k 8620236800223

Tak může přes tu silnici spadnout, že ... Nicméně nesvětlený chodce rovnou střílet - to je prostě sebevražda. Jako celoroční cyklista můžu říct, že neosvětlenýho chodce bez reflexních prvků přehlídnete i na tom kole a jedete relativně pomalu vůči autu a ten chodec je ještě tak tupej, že se ani neuhne ani nezakřičí a přitom to kolo svítí jak "vánoční stromek" a on o vás ví, pak se k tomu ještě dozná že vás viděl už dlouho před kolizí.

A neosvětlenej malotraktor? Byl malotraktor způsobilej provozu na pozemní komunikaci ... bez světel těžko.

+2/−1
19.3.2015 9:53

E21d62u48a39r63d 23B45l82a72z95e95k 1193590115355

presne tak naposledy tuto zimu pri prednizdeni kamionu vecer  najednou predemnou vic jak do pulky silnice twdy pres cely levy jizdni pruh!, padly velky smrk. Kamionysta "profesional i kdyz jej musel videt drive a i kdyz jsem pobliknul na nej dke siln. zakona- to aby o me vedel, me nevaroval... Ja nedal driv daljovy abych jej neoslnil. I kdyz jsme jeli po ujetem snehu, diky pocitani s nahlou prekazkou , jsem stacil zpomalit a jen jsem zavadil o spicku stromu. Urazky vyse diskutujiciho o tom ze bych pil pred jizdou, nemijim komentovat... asi je mlad naivni a malo tiho zazil na cestach na rozdil o de me s najetymi vic jak 2.000.000km bez nehody moji vinou.

0/0
19.3.2015 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.