Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič na cestě přehlédl neosvětlený traktůrek, překlopil ho i se šoférem

Neobvyklou nehodou se zabývají jihomoravští policisté. U Řícmanic na Brněnsku za tmy narazil řidič octavie do neosvětleného malého traktoru, který se po havárii překlopil na bok. Šestapadesátiletý šofér traktůrku putoval do nemocnice, stroj museli s jeřábem odklízet hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I16v28a 44V37a26l82č56í90k84o69v93á 1589468531481

„Řidič osobního auta nepřizpůsobil rychlost a kvůli neopatrné jízdě si nevšiml na silnici neosvětleného traktoru,“

To je nějaký sarkastický výrok opilého policejního mluvčího? 8-o

+1/0
22.3.2015 11:42

P23e52t61r 43B35á47č87a 8705576575535

Dedek s neosvetlenym "traktorem" a odnese to ridic, to by jeden blil tady z toho bananistanu.

+5/0
19.3.2015 13:14

B83o87h81u24s39l83a84v 69K93r23á35l24í10k 2461890869226

Odnesli to oba řidiči, to tak u nehod bývá, ať už si "vinu" přehazují jakkoliv.

0/−1
19.3.2015 13:52

J24i90n77d27ř25i10c86h 29H93r76a65d44e27c46k30ý 6975419962862

"to je dost, že jsi nás taky jednou vyvez!"

0/0
19.3.2015 12:56

S96t70a43n78i58s10l63a60v 10C37h69y64t17r31a 3864833387629

řidič nepřizpůsobil rychlost? Krásná fráze, co se pravidelně používá.

Podle fotek vidím, že ten traktor nesplňoval technické předpisy pro provoz na veřejné komunikaci. Nikde nevidím světla, odrazky, blatníky atp. Kdo ví, zda měl vůbec rz a platnou stk (což dost pochybuji).

Takže i kdyby ten řidič octavie překročil rychlost, je jednoznačně viník řidič traktoru. Bez světel a neopovídajícím schváleném tech. stavu na silnici nemá prostě co dělat!

+7/−1
19.3.2015 11:59

I75v27a53n 63O77š19m84e52r71a 3175263637800

Řidič nepřizpůsobil rychlost tzn. že nepřekročil maximálně povolenou rychlost, nicméně povinností každého řidiče je přizpůsobit rychlost podminkám na komunikaci, tak aby řidič mohl předvídat jakoukoliv překážku či událost, která se může stát. Jinými slovy, řidič je vždy vinen. Bez ohledu na to jestli druhá strana porušila předpiny nebo ne, protože nehodou řidič porušuje vždy předpisy. Možná se Vám to nelíbí, ale při této situaci je opravdu lepší z  místa odjet a jako v pokru hodit All-in, protože pojišťvna nic nezaplatí a ještě dostane podmínku a uhradí soudní výlohy.

+2/−1
19.3.2015 12:45

I30v86a 89V33a60l24č63í18k62o18v77á 1109458651231

Nemáte pravdu.

0/0
22.3.2015 11:43

B88o26h72u81s51l88a56v 54K24r89á54l79í97k 2381220739376

Ministerstvo dopravy by vám vysvětlilo, že takový trakorista je vlastně chodec. Stejně jako to tvrdilo u segwayů.

0/0
19.3.2015 13:36

P49e23t15r 56J54a23n18s82a 8928964624385

Podle reakcí mnohých tady, je vždy vinen ten, kdo má lepší vozidlo a z nehody vyvázne bez větší újmy. Ach ten úpadek v logickém myšlení v českém národě je vskutku katastrofální.8-o

+1/−1
19.3.2015 11:11

I37v89a 94V66a95l95č27í91k36o19v10á 1319588761581

8-o Kdo si bere do úst národ a zevšeobecňuje, nezaslouží nic než lítost a lékaře.

0/0
22.3.2015 11:44

S33t74a50n13d15a 63C64h90v61o71s25t 1362868

Vozovka na fotkach se mi zda sucha a rovna. Pokud jela oktavka na tlumeny a mel osvetleno cca 50m pred sebe, mohl to ubrzdit cca z rychlosti 75km/h. Pokud jel na dalky, musel videt daleko dal a klidne mohl jet povolenych 90 km/h. Pokud jel rychleji (pripadne nevenoval se rizeni), asi bude mit ridic problem nehlede na trestuhodnost jednani "traktoristy".

0/0
19.3.2015 10:49

K44a91t56e31ř60i57n96a 96H28a69l96a17š63k96o77v25á 1475635533487

ve vesnici je povolenych 50kmh.

0/0
19.3.2015 11:15

S58t53a91n40d34a 46C12h50v55o13s20t 1732458

To jsem prehledl, ze to bylo v obci. Tim spis to mel ridic oktavie ubrzdit. Pri 50 km/h se udava draha zastaveni 28m (14 reakcni doba + 14 brzdna draha).

+1/0
19.3.2015 11:19

I68v94a38n 90O40š33m51e22r61a 3545583127480

Podle fotek to moc nevypadá, že by to bylo v obci, ale pravda policie doporučuje jet s tlumenými max. 50 a s dálkovými 75.

0/0
19.3.2015 12:48

K60a24t15e47ř69i40n89a 88H83a93l46a52š21k85o22v37á 1125885783667

dnes jsme pres to misto jeli, je to kousek os naseho bydliste. jsou tam vesnicky obestavene kolem cesty, jedna navazuje na druhou. takze bohuzel padesatka, ale je mi jasne, ze obcas se nekdo zapomene, zvlast pokud nema pocit, ze je ve vesnici.

0/0
19.3.2015 15:45

M82i22r83o25s70l88a60v 15V86y43k47o53u70p93i55l 3220656603665

Neviditelnost na silnici se stává standardem.

U lidi na kole je to 8 z 10 co nesvítí a ještě jsou oblečeni do tmavého a kličkují mezi auty a šalinama.

Stále více lidí nesvití ani za mlhy na dálnici, mají jen denní svícení a že nejsou vidět je nazajímá. Za to by policajti měli dávat mastné pokuty. Tito lidé nejsou schopni pochopit na co  je určeno tzv.  denní svícení a nebo šetří halířky na spotřebě za cenu hromadné nehody;-€

+1/0
19.3.2015 10:44

V66á61c58l56a66v 35G11a60j66e67r 5989770393879

Dělal jsem autoškolu v 70. letech a instruktor říkal: "Můžete jet maximálně takovou rychlostí, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte". A je to logické, jedu do zatáčky, může za ní být přes cestu strom nebo nepojízdné auto nebo chodec s kolem a já musím bezpečně auto ubrzdit. A platí to pořád, viz: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/213563230400014-dohledna-vzdalenost/

Pak nám ještě tloukli do hlavy, že musíme myslet pokud možno za všechny účastníky provozu, které vidíme nebo tušíme do vzdálenosti 100m. Těmito dvěma základními pravidly se řídím, jezdím už 38 roků a nejen žádná nehoda, ale ani pokuta ani stržený bod. Tyto pravidla asi řidič octávie nedodržel.

Nyní k malotraktoru. Téměř jistě spoluviník, neosvětlený, určitě bez schválení pro provoz na pozemních komunikacích, bez STK, bez pojištění odpovědnosti. Prostě hospodský "geroj" na samodomo sestaveném klumpru. Smutné je, že kdyby alespoň jeden z účastníků nehody dodržel své povinnosti, tak by se nic takového nemuselo stát. Tak alespoň, že nikdo nezemřel.

+9/0
19.3.2015 10:20

V23á86c55l37a71v 10G25a69j95e43r 5719370843859

Zajímalo mne, zda toto výše uvedené pravidlo je v zákonu a ono je !!! Cituji

Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)

§ 18

Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

.....

Prosím všechny, kteří zpochybňují nutnost jet maximálně takovou rychlostí, aby bylo možno zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidím, aby si tento paragraf několikrát přečetli a řídili se jím, vyhnou se mnoha nehodám a ubude lidské bolesti. Prosím.

+6/0
19.3.2015 10:35

P53e33t62r 80J45a62n76s16a 8268534834475

A ten "řidič" neosvětleného traktůrku snad nemá povinnost předvídat, že někdo pojede tak, že za neosvětleným traktůrkem někdo nestačí zastavit?????????

+1/−3
19.3.2015 11:04

P40e11t47r 27K40o16v75a53ř54í33k 1581783939337

Ne, zákon o žádné takové povinnosti nehovoří.

+1/−1
19.3.2015 11:35

D81u80š18a34n 92V85í89t47e82k 8605512557926

Pane Gajere.

Je dobře, že jste si to ověřil. Bylo by ovšem dobře, kdybyste si uvědomil, co by se stalo, kdyby se tím všichni řídili! Ono totiž zdaleka nejde jen o motajícího se opilce či strom. Jde i o výtluk v silnici nebo slizké napadané listí za zatáčkou. Tomu prostě nelze vyhovět, ale zákonodárce ví (my přece taky) proč to tam je.

+1/−2
19.3.2015 11:12

V90á56c21l48a38v 95G64a34j71e24r 5729830913439

Samozřejmě, toto pravidlo nezabrání všem nehodám, nečekaně Vám pod kola vlítne divočák nebo Vám tam vjede někdo z vedlejší a malér je na světě. Ale určitě to omezí nehody z Vaší viny.

Jinak pokud pojedete pořád 90km/h, jako byste za zatáčkou čekal pořád rovnou suchou silnici a vjedete do mokrého listí, tak zaručeně budete mít daleko větší problém než já, když bych jel jako bych za zatáčkou čekal stojící náklaďák a vjedu na mokré listí 50 km/h.

+1/0
19.3.2015 13:14

D61u14š72a25n 38V86í58t72e39k 8325652127386

Tož jestli takto skutečně jezdíte tak z Vás ostatní mají radost. Nehledě na to, že je nutíte svým loudáním předjíždět a tím pádem vytváříte nebezpečné situace (ale nikdo Vám nic nemůže). Kolik kilometrů ročně tímto stylem urazíte? 30 tisíc a víc to nejspíš nebude, že? Možná ani 10?

+1/0
19.3.2015 14:30

V53á48c54l36a77v 12G20a20j28e81r 5199850933119

To neznamená pomalu, ale bezpečně. Většinou se dá jet 90, ale musím vědět, kde to nejde. A tam jedu opatrněji. Ti, co si mysleli, že mohou 90 všude, tak už tam mají křížky.

0/0
19.3.2015 16:14

V88á29c76l44a19v 64G97a40j74e53r 5379850523649

Spíše mne děsí, že vy tak nejezdíte. Pak stačí sebemenší nečekaná překážka, neubrzdíte to, strhnete řízení vlevo a Pán Bůh s tím, kdo jede v protisměru. No hlavně že se neloudáte.

+1/0
19.3.2015 16:16

K47a17r66e22l 59P92o53d23h53o41r62s97k97y 3425713832955

Opravdu bych vas chtel videt, jak jedete v patek vecer za tmy trasu HK - Nachod timto zpusobem. Je to jen par kilaku, ale muj tip je 2 kamiony v prikope, 5 rozsekanych osobaku a rekneme 4 mrtvi na jednu vasi takovou jizdu. Skutecne si myslite, ze je to v realu bezpecny zpusob rizeni?

0/0
19.3.2015 15:09

V79á28c32l60a41v 64G78a37j25e84r 5879110463689

Špatné přirovnání, bez argumentů. Stejně bych mohl já napsat, že Váš styl jízdy znamená 7 kamionů a 16 osobáků rozsekaných a 9 mrtvých, to není relevantní argument.

Spíš to mám ověřeno, že to funguje. Ono není hrdinství riskovat a jet na "plný kotel" a pak se nestačit divit. Nijak se neloudám, jedu svižně, ale neriskuji a předvídám.

0/0
19.3.2015 16:27

K64a51r26e65l 15P38o76d32h94o13r56s57k91y 3485383452755

Ale to jsou docela jasny argumenty a zkusenost z praxe. Rikate, ze jedete na zastaveni na dohled. To znamena, ze do zatacky pojedete nejakych 70. Jak to bude vypadat, kdyz budete mit za sebou 3 kamiony a 10 osobaku (podotykam ze s nezanedbatelnym procentem polaku) a budete do kazde zatacky takhle zpomalovat?

Jeste priklad z polska - kdyz jsem jel pres obec 70 (maji 50 jako my), tak me bezne kamiony predjizdely a to za plneho provozu v obou smerech.

0/0
19.3.2015 17:32

V79á42c88l58a57v 36G78a58j16e29r 5539940513379

Já vím, ono to není jednoduché dodržovat, ale přeci nebudu porušovat maximální povolenou rychlost jen proto, že jí porušují jiní. Nebudu jezdit jak prase jen proto, že tak jezdí druzí.

Nemám auto jako fetiš a už mám za sebou věk, kdy jsem si musel něco dokazovat. Teď beru auto jen jako dopravní prostředek a nechci jím způsobovat starosti a bolest jiným.

0/0
19.3.2015 17:38

K56a47r12e85l 75P12o39d25h36o13r40s89k85y 3835603312885

Ale to neni o dokazovani a fetisi. Jde o to, ze kdyz nepojedete jako ostatni, tak vas ostatni zacnou predjizdet a k tem rizikovym situacim zacne dochazet asi 1000x casteji. Ne za kazdou zatackou je mokry listi nebo spadly strom, ale verte mi, ze za kazdou zatackou budete mit proti sobe kamion, pokud by vic ridicu jezdilo jako vy. Jen diky tomu, ze se ridici navzajem prizpusobuji, tak neni potreba tak predjizdet a doprava je relativne v klidu. Ve chvili, kdy zacnete pred kazdou zatackou zpomalovat na 70, to proste jen vyrazne zhorsite, jiny efekt to ve vysledku nema (ano s pravdepodobnosti 1:milion tam bude spadly strom a vy nedovedete zastavit pred nim a tuknete do nej).

0/0
19.3.2015 18:14

V78á67c57l19a51v 40G48a21j56e74r 5389570903739

Dodnes jsem si myslel, že jet tak, abych zastavil na vzdálenost, na kterou vidím, je základní pravidlo nejen silničního provozu, ale i slušnosti a opatrnosti. Nejde jen o spadlý strom, může mě překvapit naprosto cokoliv a není to s pravděpodobností 1:1000000, stane se to mnohem častěji. Proto je toto pravidlo uvedené i v zákonu. Bohužel jste mne přesvědčili, že je hodně řidičů, kteří ho nedodržují. Pak se opravdu nedivím, že to na našich silnicích vypadá tak jak to vypadá. Každý to valí, co to dá, a pak je jen nemile překvapen, co na něj čeká ...

Ne, odmítám věřit, že se to pravidlo nedodržuje. To by vůbec cyklisti nebo chodci za horizontem nebo za zatáčkou neměli šanci, když by dojíždělo auto a současně v protisměru se objevilo druhé auto. Jak by to vypadalo, když by to NIKDO NEDOBRZDIL ?

0/0
19.3.2015 18:55

K46a29r10e27l 42P64o44d96h55o88r95s81k66y 3685783682305

Muzete prosim sdelit, kdy jste naposledy jel po nejake bezne frekventovane statovce za tmy? Doporucuji se jit nekam podivat, do nejake hezke zatacky, at ziskate trochu predstavu. Muzete tam treba postavit na krajnici figurinu z krepaku, davam ji tak 15 minut.

Dam muj priklad z posledni doby. Jel jsem v noci trasu Zlicin - Most, coz je 80km za 48min. Shodou okolnosti to vychazi na prumer 100km/h. Za tu dobu jsem predjel 1 kamion, me predjelo asi 10 jinych aut. Dalkovy jsem za tu dobu dal jen parkrat, takze jsem vetsinu casu nevidel nijak zvlast daleko, o zatackach nemluve.

Jiny priklad, Zamberk - HK, prumer 76km (je tam dost vesnic), jel jsem zhruba tak jak ostatni, v jedne obci me predjizdel kamion. Kdybych mel jet vasim stylem, tak jich mam za zadkem hned 10.

Vitejte do reality.

0/0
19.3.2015 20:01

M49a63r88t14i82n 94K62u28ř89í21t21k38a 6817386968935

Žádný samodomo sestavený klumpr. Toto byl Holder - sériová výroba asi jako Vari. To ovšem chlapa neomlouvá.

0/0
19.3.2015 11:34

V95á91c40l93a64v 49G31a19j87e88r 5879120753599

Tak to se omlouvám, nejsem znalec zahradní a malé zemědělské techniky, navíc bych to z té změti plechu a dílů ani nepoznal.

0/0
19.3.2015 13:31

M72i79c75h39a10l 62S34l90a28v88í44č70e96k 1119628582119

Co se předpisů týče, máte za jedna. :-) Ovšem skutečný provoz je o něčem jiném. Při dobrovolném doškolování řidičův 70tých (platilo to tehdy ROH) jsme měli skvělého instruktora. A ten neustále zdůrazňoval 3 "smrtící" paragrafy, které zůstaly dodnes. První z nich byl ten vámi citovaný. Druhý z nich byl o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky a třetí notoricky známý "předvídací". A zároveň na rovinu řekl, že jsou v pravidlech proto, aby se vždy dala vina "přišít" řidiči, přestože jejich striktní dodržování v praxi  je v podstatě nemožné. Modelová situace: silnice druhé třídy a tma. Vjíždíte do ostré pravé. Světla vozidla tedy svítí v podstatě do protisměru, výhled před vozidlem je najednou nějakých 5-10 m. V tomto okamžiku byste musel jet rychlostí max. 5 km/h a můžete předvídat, že pokud za vámi jede další vozidlo, navštíví váš kufr.

V tomto konkrétním případě bych očekával vyjádření, že hlavním viníkem je řidič malotraktoru, jehož vozidlo fakticky představovalo překážku v provozu s tím, že podíl řidiče OA se vyšetřuje. A hned by to bylo o něčem jiném!

A zdůrazňoval ještě jednu věc, která se jakoby zcela vytratila. V jistých dopravních situacích můžete jiného účastníka provozu omezit, ale nikdy jej nesmíte ohrozit!

+1/0
19.3.2015 15:41

V26á27c46l69a80v 41G61a61j22e54r 5759310823519

Ano, souhlasím s Vámi a to se mi taky stává, vidím před sebou ostrou pravou a vzadu kufrolepič. Pak nastupuje to myšlení za ostatní (i za kufrolepiče) a rychlost snižuji pozvolna, když ve světlech vidím stromy tak už zdálky vidím, že bude ostrá pravá. No a pokud před zatáčkou přibrzdím a on to do mne práskne, já brzdil před zatáčkou (tedy mám důvod) a on nedodržel bezpečnou vzdálenost, vina bude na jeho straně. Snížení rychlosti při vjezdu do zatáčky není omezením jiného řidiče. Opravdu jedu tak, abych byl schopen zastavit, kdyby se za zatáčkou něco objevilo. U většiny zatáček nemusím jet 5km/h, ale stačí jen sundat nohu z plynu a z 90 snížit na 50. No a pokud, jak píšete, mám výhled 5-10m, tak opravdu klidně snížím na 5 km/h. Vy byste při výhledu 5-10m jel jakou rychlostí?

0/0
19.3.2015 16:11

M21i58c13h90a20l 18S58l76a97v90í77č45e62k 1329148722289

Potíž je v tom, že do sebe nakonec bouchnete, resp. on do vás. Protože moc času nemáte, zejména za snížené viditelnosti a dotyčný se jistě bude hájit tím, že jste jej úmyslně vybržďoval. Schválně si to někdy večer zkuste tam, kde nehrozí nebezpečí. V ostřejší pravé máte dohled na pravou stranu vozovky skutečně jen pár metrů. A z 90ti na 5 máte intenzivní brzdnou dráhu cca 45 m za sucha. A tím omezením jsem neměl na mysli něco zcela jiného. Jinak myslím, že se v názorech dosti shodujeme, jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že v jistých situacích zákon dodržet nelze. Ono těch nesmyslných věcí je tam víc (viz třeba předjíždění stojící kolony cyklisty vpravo). A stačí otevřít dveře, zrovna když je v mrtvém úhlu.

0/0
19.3.2015 16:32

V17á55c50l24a46v 61G96a57j92e86r 5489510753869

Ono je rozdíl "brždění" (má důvod, zatáčka, přechod apod.) a "vybržďování" (omezování na rovné silnici). Vybržďovače nesnáším, zasluhují pár přes hubu. Když ale někdo přibrzdí před zatáčkou, tak je to OK a musím s tím počítat. Vždyť už jen proto, že on je té zatáčce blíž, vidí do ní a vidí třeba cyklistu, ale já ho ještě nevidím.

0/0
19.3.2015 16:39

M36i77c36h22a30l 12S70l79a64v63í94č42e96k 1629348152209

Ale samozřejmě. Jenže co myslíte, jak se dotyčný bude hájit? Určitě neřekne, jel jsem mu nalepený na zadku jak 4% ale bude tvrdit, že jste náhle prudce změnil rychlost jízdy. Léta jsem měl z práce výhled na 4-proudovou městskou komunikaci a přechod pro chodce. A nebyl snad týden, aby tam nebylo bum. Mrtvý naštěstí za celou dobu jen jeden, ale pomačkaných plechů spousta a vyšetřování na místě nehody vždy trvalo dlouho, ač bylo zdánlivě jednoduché.

0/0
19.3.2015 17:09

V96á18c23l33a34v 58G73a71j17e37r 5149820393329

A vsadil bych se, že ani jednomu z těch, co na té čtyřproudovce nabourali do toho, co zastavil před nimi před přechodem, policajti neuznali argument, že ten před nimi je bržděním před přechodem vybržďoval. Ono opravdu záleží na okolnostech. Kde není zjevný důvod k brždění (přechod, zatáčka, semafor) tam může jít o vybržďování.

0/0
19.3.2015 17:20

M64i77c88h16a64l 96S67l18a39v30í54č31e44k 1149488532829

Nevím, nebyl jsem účastníkem vyšetřování. Spíše než o "vybržďování" jde o pozornost. Již jsem mnohokrát viděl i zažil, že řidič jedoucí vpředu náhle dupnul na brzdy, zejména před přechody. A většinou proto, že "čuměl po výrech" a nesledoval situaci před sebou. A pak to bouchlo. Což je v městském provozu bohužel běžná věc. Ale zrovna tak by v tomto případě vpředu jedoucí řidič mohl být obviněn, že se zcela nevěnoval řízení vozidla. Další bolavou věcí je pak nesmyslné budování přechodů. Nevím, kterého osvícence napadlo, dělat v zastávkách trolejbusů přechody těsně před stanicí. Takže při jeho míjení vám vběhne chodec přímo před vozidlo. Tohle mají dobře ošetřeno Němci, kdy se prostě autobus či trolejbus v zastávce míjet ani předjíždět nesmí. Máme toho na hrbu jako řidiči dost, ale ohleduplnost, ba i prosté použití mozku jakoby se čím dál tím víc vytrácejí, místo aby se vzrůstajícím provozem narůstaly. Zajisté znáte notorické neblikače, šetřící žárovky, předjíždějící "závodníky", jedoucí o 5km/h rychleji, řidiče, pro které je i dvojitá plná čára nesmyslná malůvka a pod. Kdysi mne řízení bavilo, dnes to pro mne představuje otravnou činnost a kdybych k tomu nebyl okolnostmi nucen, auto prodám a vrátím řidičák.

0/0
19.3.2015 17:54

F34r68a37n74t78i68š59e32k 94S95o88k64o33l 7815734101656

Traktůrek měl být v noci osvětlen. Navíc tenhle vypadá amatérsky, tudíž "traktor" vysoce pravděpodobně bez RZ. Na silnici neměl co pohledávat. Traktorista si tu svoji nehodu zavinil víceméně sám.

+3/0
19.3.2015 10:10
Foto

P36a34v66e41l 78H83e74j92n68ý 1694495982899

člověk nemá reflexy stavěné na to aby v osmdesáti stačil zareagovat na nenadálou překážku,to by si měli někteří"závodníci"uvědomit.

0/−2
19.3.2015 10:03

F45r95a37n67t54i59š44e35k 74S23o64k33o90l 7965124801156

O reflexy tady nejde, ale pokud už traktůrek nesplňoval podmínky k provozu na veřejných komunikcích, měl být alespoň osvětlen. Jezdit v noci po silnici na neosvětleném vozidle (jakémkoliv) je dohromady sebevražda a vražda.

+7/0
19.3.2015 10:13

B63o22h51u60s38l54a83v 23K83r68á47l38í81k 2411900779446

Ano - když se sejdou dva nezodpovědní řidiči, často z toho bývá nehoda.

0/0
19.3.2015 13:43

L61u63m89i20r 27N49o19v67a34k 8531613766668

podle slov mluvčího policie musíme tedy všichni jezdit 40km/h a přizpůsobit tak rychlost případným neosvětleným traktůrkům a jiným věcem, které na silnici nemají co dělat...

+19/−1
19.3.2015 9:34

E41d24u64a24r84d 35B24l30a97z67e54k 1363620805985

Tak 40 zrovna né ale hledět! ;-O Chodci!!! jsou také neosvětlení! A vy nemáte na vozidle vepředu reflektory???8-o... Na silnici raději čekejte cokoliv! Ani strom není osvětlen, nemá tam, dle vás, co dělat, ale občas tam "dělá"! :-P

+5/−6
19.3.2015 9:38

A72l21b32e54r16t 50V87l43a55c61h 8126451848282

Uprostřed silnice se Vám občas vyskytne strom? 8-o

Člověče, nejezdíte náhodou "pod vlivem"?

+5/−4
19.3.2015 9:48

J24i88ř69í 38C58v54r26č40e24k 8850646250623

Tak může přes tu silnici spadnout, že ... Nicméně nesvětlený chodce rovnou střílet - to je prostě sebevražda. Jako celoroční cyklista můžu říct, že neosvětlenýho chodce bez reflexních prvků přehlídnete i na tom kole a jedete relativně pomalu vůči autu a ten chodec je ještě tak tupej, že se ani neuhne ani nezakřičí a přitom to kolo svítí jak "vánoční stromek" a on o vás ví, pak se k tomu ještě dozná že vás viděl už dlouho před kolizí.

A neosvětlenej malotraktor? Byl malotraktor způsobilej provozu na pozemní komunikaci ... bez světel těžko.

+2/−1
19.3.2015 9:53

E62d89u78a86r72d 42B67l79a89z96e98k 1743310565945

presne tak naposledy tuto zimu pri prednizdeni kamionu vecer  najednou predemnou vic jak do pulky silnice twdy pres cely levy jizdni pruh!, padly velky smrk. Kamionysta "profesional i kdyz jej musel videt drive a i kdyz jsem pobliknul na nej dke siln. zakona- to aby o me vedel, me nevaroval... Ja nedal driv daljovy abych jej neoslnil. I kdyz jsme jeli po ujetem snehu, diky pocitani s nahlou prekazkou , jsem stacil zpomalit a jen jsem zavadil o spicku stromu. Urazky vyse diskutujiciho o tom ze bych pil pred jizdou, nemijim komentovat... asi je mlad naivni a malo tiho zazil na cestach na rozdil o de me s najetymi vic jak 2.000.000km bez nehody moji vinou.

0/0
19.3.2015 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.