Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič na cestě přehlédl neosvětlený traktůrek, překlopil ho i se šoférem

Neobvyklou nehodou se zabývají jihomoravští policisté. U Řícmanic na Brněnsku za tmy narazil řidič octavie do neosvětleného malého traktoru, který se po havárii překlopil na bok. Šestapadesátiletý šofér traktůrku putoval do nemocnice, stroj museli s jeřábem odklízet hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I62v58a 68V27a83l82č59í47k20o35v35á 1109578691521

„Řidič osobního auta nepřizpůsobil rychlost a kvůli neopatrné jízdě si nevšiml na silnici neosvětleného traktoru,“

To je nějaký sarkastický výrok opilého policejního mluvčího? 8-o

+1/0
22.3.2015 11:42

P16e58t66r 84B33á32č96a 8665226275645

Dedek s neosvetlenym "traktorem" a odnese to ridic, to by jeden blil tady z toho bananistanu.

+5/0
19.3.2015 13:14

B92o35h65u39s44l30a90v 35K22r89á71l39í92k 2771830259276

Odnesli to oba řidiči, to tak u nehod bývá, ať už si "vinu" přehazují jakkoliv.

0/−1
19.3.2015 13:52

J28i54n98d51ř53i25c48h 46H27r21a24d31e40c61k11ý 6155669272662

"to je dost, že jsi nás taky jednou vyvez!"

0/0
19.3.2015 12:56

S22t54a95n90i78s65l43a39v 26C86h36y90t54r48a 3814493927719

řidič nepřizpůsobil rychlost? Krásná fráze, co se pravidelně používá.

Podle fotek vidím, že ten traktor nesplňoval technické předpisy pro provoz na veřejné komunikaci. Nikde nevidím světla, odrazky, blatníky atp. Kdo ví, zda měl vůbec rz a platnou stk (což dost pochybuji).

Takže i kdyby ten řidič octavie překročil rychlost, je jednoznačně viník řidič traktoru. Bez světel a neopovídajícím schváleném tech. stavu na silnici nemá prostě co dělat!

+7/−1
19.3.2015 11:59

I65v50a80n 49O89š96m13e78r21a 3895583207370

Řidič nepřizpůsobil rychlost tzn. že nepřekročil maximálně povolenou rychlost, nicméně povinností každého řidiče je přizpůsobit rychlost podminkám na komunikaci, tak aby řidič mohl předvídat jakoukoliv překážku či událost, která se může stát. Jinými slovy, řidič je vždy vinen. Bez ohledu na to jestli druhá strana porušila předpiny nebo ne, protože nehodou řidič porušuje vždy předpisy. Možná se Vám to nelíbí, ale při této situaci je opravdu lepší z  místa odjet a jako v pokru hodit All-in, protože pojišťvna nic nezaplatí a ještě dostane podmínku a uhradí soudní výlohy.

+2/−1
19.3.2015 12:45

I86v20a 65V57a15l73č58í17k72o86v80á 1199298401841

Nemáte pravdu.

0/0
22.3.2015 11:43

B32o76h91u79s61l22a94v 61K26r40á14l15í93k 2741860319496

Ministerstvo dopravy by vám vysvětlilo, že takový trakorista je vlastně chodec. Stejně jako to tvrdilo u segwayů.

0/0
19.3.2015 13:36

P66e76t97r 13J43a81n33s43a 8298224584775

Podle reakcí mnohých tady, je vždy vinen ten, kdo má lepší vozidlo a z nehody vyvázne bez větší újmy. Ach ten úpadek v logickém myšlení v českém národě je vskutku katastrofální.8-o

+1/−1
19.3.2015 11:11

I93v67a 80V76a72l93č88í23k66o39v75á 1749258131411

8-o Kdo si bere do úst národ a zevšeobecňuje, nezaslouží nic než lítost a lékaře.

0/0
22.3.2015 11:44

S74t68a52n23d96a 98C59h68v61o62s85t 1282428

Vozovka na fotkach se mi zda sucha a rovna. Pokud jela oktavka na tlumeny a mel osvetleno cca 50m pred sebe, mohl to ubrzdit cca z rychlosti 75km/h. Pokud jel na dalky, musel videt daleko dal a klidne mohl jet povolenych 90 km/h. Pokud jel rychleji (pripadne nevenoval se rizeni), asi bude mit ridic problem nehlede na trestuhodnost jednani "traktoristy".

0/0
19.3.2015 10:49

K19a55t28e91ř82i13n47a 45H46a34l26a12š92k42o36v10á 1465325373287

ve vesnici je povolenych 50kmh.

0/0
19.3.2015 11:15

S78t91a67n59d68a 45C79h93v18o21s24t 1192188

To jsem prehledl, ze to bylo v obci. Tim spis to mel ridic oktavie ubrzdit. Pri 50 km/h se udava draha zastaveni 28m (14 reakcni doba + 14 brzdna draha).

+1/0
19.3.2015 11:19

I70v79a57n 83O57š81m41e10r92a 3385323287950

Podle fotek to moc nevypadá, že by to bylo v obci, ale pravda policie doporučuje jet s tlumenými max. 50 a s dálkovými 75.

0/0
19.3.2015 12:48

K94a16t26e42ř61i26n62a 89H24a40l62a59š42k23o67v67á 1515375233117

dnes jsme pres to misto jeli, je to kousek os naseho bydliste. jsou tam vesnicky obestavene kolem cesty, jedna navazuje na druhou. takze bohuzel padesatka, ale je mi jasne, ze obcas se nekdo zapomene, zvlast pokud nema pocit, ze je ve vesnici.

0/0
19.3.2015 15:45

M91i83r71o55s51l61a73v 55V85y77k98o38u37p50i48l 3840866903775

Neviditelnost na silnici se stává standardem.

U lidi na kole je to 8 z 10 co nesvítí a ještě jsou oblečeni do tmavého a kličkují mezi auty a šalinama.

Stále více lidí nesvití ani za mlhy na dálnici, mají jen denní svícení a že nejsou vidět je nazajímá. Za to by policajti měli dávat mastné pokuty. Tito lidé nejsou schopni pochopit na co  je určeno tzv.  denní svícení a nebo šetří halířky na spotřebě za cenu hromadné nehody;-€

+1/0
19.3.2015 10:44

V62á91c54l79a64v 27G31a97j49e28r 5429350863939

Dělal jsem autoškolu v 70. letech a instruktor říkal: "Můžete jet maximálně takovou rychlostí, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte". A je to logické, jedu do zatáčky, může za ní být přes cestu strom nebo nepojízdné auto nebo chodec s kolem a já musím bezpečně auto ubrzdit. A platí to pořád, viz: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/213563230400014-dohledna-vzdalenost/

Pak nám ještě tloukli do hlavy, že musíme myslet pokud možno za všechny účastníky provozu, které vidíme nebo tušíme do vzdálenosti 100m. Těmito dvěma základními pravidly se řídím, jezdím už 38 roků a nejen žádná nehoda, ale ani pokuta ani stržený bod. Tyto pravidla asi řidič octávie nedodržel.

Nyní k malotraktoru. Téměř jistě spoluviník, neosvětlený, určitě bez schválení pro provoz na pozemních komunikacích, bez STK, bez pojištění odpovědnosti. Prostě hospodský "geroj" na samodomo sestaveném klumpru. Smutné je, že kdyby alespoň jeden z účastníků nehody dodržel své povinnosti, tak by se nic takového nemuselo stát. Tak alespoň, že nikdo nezemřel.

+9/0
19.3.2015 10:20

V14á94c12l31a54v 86G19a64j88e44r 5379610633309

Zajímalo mne, zda toto výše uvedené pravidlo je v zákonu a ono je !!! Cituji

Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)

§ 18

Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

.....

Prosím všechny, kteří zpochybňují nutnost jet maximálně takovou rychlostí, aby bylo možno zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidím, aby si tento paragraf několikrát přečetli a řídili se jím, vyhnou se mnoha nehodám a ubude lidské bolesti. Prosím.

+6/0
19.3.2015 10:35

P14e72t28r 81J63a45n44s48a 8988394904895

A ten "řidič" neosvětleného traktůrku snad nemá povinnost předvídat, že někdo pojede tak, že za neosvětleným traktůrkem někdo nestačí zastavit?????????

+1/−3
19.3.2015 11:04

P34e39t75r 15K67o44v73a51ř43í45k 1531813649467

Ne, zákon o žádné takové povinnosti nehovoří.

+1/−1
19.3.2015 11:35

D90u52š37a65n 44V37í64t67e77k 8455552237526

Pane Gajere.

Je dobře, že jste si to ověřil. Bylo by ovšem dobře, kdybyste si uvědomil, co by se stalo, kdyby se tím všichni řídili! Ono totiž zdaleka nejde jen o motajícího se opilce či strom. Jde i o výtluk v silnici nebo slizké napadané listí za zatáčkou. Tomu prostě nelze vyhovět, ale zákonodárce ví (my přece taky) proč to tam je.

+1/−2
19.3.2015 11:12

V33á57c68l55a12v 91G62a95j84e34r 5229390693279

Samozřejmě, toto pravidlo nezabrání všem nehodám, nečekaně Vám pod kola vlítne divočák nebo Vám tam vjede někdo z vedlejší a malér je na světě. Ale určitě to omezí nehody z Vaší viny.

Jinak pokud pojedete pořád 90km/h, jako byste za zatáčkou čekal pořád rovnou suchou silnici a vjedete do mokrého listí, tak zaručeně budete mít daleko větší problém než já, když bych jel jako bych za zatáčkou čekal stojící náklaďák a vjedu na mokré listí 50 km/h.

+1/0
19.3.2015 13:14

D89u78š70a36n 74V10í97t98e53k 8955712737556

Tož jestli takto skutečně jezdíte tak z Vás ostatní mají radost. Nehledě na to, že je nutíte svým loudáním předjíždět a tím pádem vytváříte nebezpečné situace (ale nikdo Vám nic nemůže). Kolik kilometrů ročně tímto stylem urazíte? 30 tisíc a víc to nejspíš nebude, že? Možná ani 10?

+1/0
19.3.2015 14:30

V62á69c71l97a69v 22G30a30j27e84r 5769960783729

To neznamená pomalu, ale bezpečně. Většinou se dá jet 90, ale musím vědět, kde to nejde. A tam jedu opatrněji. Ti, co si mysleli, že mohou 90 všude, tak už tam mají křížky.

0/0
19.3.2015 16:14

V82á94c66l12a52v 15G66a47j77e97r 5739280483519

Spíše mne děsí, že vy tak nejezdíte. Pak stačí sebemenší nečekaná překážka, neubrzdíte to, strhnete řízení vlevo a Pán Bůh s tím, kdo jede v protisměru. No hlavně že se neloudáte.

+1/0
19.3.2015 16:16

K35a57r25e59l 39P27o17d42h25o62r24s68k56y 3955683602845

Opravdu bych vas chtel videt, jak jedete v patek vecer za tmy trasu HK - Nachod timto zpusobem. Je to jen par kilaku, ale muj tip je 2 kamiony v prikope, 5 rozsekanych osobaku a rekneme 4 mrtvi na jednu vasi takovou jizdu. Skutecne si myslite, ze je to v realu bezpecny zpusob rizeni?

0/0
19.3.2015 15:09

V59á76c30l34a26v 57G38a69j30e50r 5959320933989

Špatné přirovnání, bez argumentů. Stejně bych mohl já napsat, že Váš styl jízdy znamená 7 kamionů a 16 osobáků rozsekaných a 9 mrtvých, to není relevantní argument.

Spíš to mám ověřeno, že to funguje. Ono není hrdinství riskovat a jet na "plný kotel" a pak se nestačit divit. Nijak se neloudám, jedu svižně, ale neriskuji a předvídám.

0/0
19.3.2015 16:27

K94a92r81e77l 90P36o60d47h48o54r75s62k51y 3485383452195

Ale to jsou docela jasny argumenty a zkusenost z praxe. Rikate, ze jedete na zastaveni na dohled. To znamena, ze do zatacky pojedete nejakych 70. Jak to bude vypadat, kdyz budete mit za sebou 3 kamiony a 10 osobaku (podotykam ze s nezanedbatelnym procentem polaku) a budete do kazde zatacky takhle zpomalovat?

Jeste priklad z polska - kdyz jsem jel pres obec 70 (maji 50 jako my), tak me bezne kamiony predjizdely a to za plneho provozu v obou smerech.

0/0
19.3.2015 17:32

V50á18c46l87a68v 70G31a10j41e66r 5309690963659

Já vím, ono to není jednoduché dodržovat, ale přeci nebudu porušovat maximální povolenou rychlost jen proto, že jí porušují jiní. Nebudu jezdit jak prase jen proto, že tak jezdí druzí.

Nemám auto jako fetiš a už mám za sebou věk, kdy jsem si musel něco dokazovat. Teď beru auto jen jako dopravní prostředek a nechci jím způsobovat starosti a bolest jiným.

0/0
19.3.2015 17:38

K46a92r68e24l 73P63o24d89h68o58r97s39k80y 3785503942855

Ale to neni o dokazovani a fetisi. Jde o to, ze kdyz nepojedete jako ostatni, tak vas ostatni zacnou predjizdet a k tem rizikovym situacim zacne dochazet asi 1000x casteji. Ne za kazdou zatackou je mokry listi nebo spadly strom, ale verte mi, ze za kazdou zatackou budete mit proti sobe kamion, pokud by vic ridicu jezdilo jako vy. Jen diky tomu, ze se ridici navzajem prizpusobuji, tak neni potreba tak predjizdet a doprava je relativne v klidu. Ve chvili, kdy zacnete pred kazdou zatackou zpomalovat na 70, to proste jen vyrazne zhorsite, jiny efekt to ve vysledku nema (ano s pravdepodobnosti 1:milion tam bude spadly strom a vy nedovedete zastavit pred nim a tuknete do nej).

0/0
19.3.2015 18:14

V80á84c61l16a33v 20G56a90j94e92r 5269780573199

Dodnes jsem si myslel, že jet tak, abych zastavil na vzdálenost, na kterou vidím, je základní pravidlo nejen silničního provozu, ale i slušnosti a opatrnosti. Nejde jen o spadlý strom, může mě překvapit naprosto cokoliv a není to s pravděpodobností 1:1000000, stane se to mnohem častěji. Proto je toto pravidlo uvedené i v zákonu. Bohužel jste mne přesvědčili, že je hodně řidičů, kteří ho nedodržují. Pak se opravdu nedivím, že to na našich silnicích vypadá tak jak to vypadá. Každý to valí, co to dá, a pak je jen nemile překvapen, co na něj čeká ...

Ne, odmítám věřit, že se to pravidlo nedodržuje. To by vůbec cyklisti nebo chodci za horizontem nebo za zatáčkou neměli šanci, když by dojíždělo auto a současně v protisměru se objevilo druhé auto. Jak by to vypadalo, když by to NIKDO NEDOBRZDIL ?

0/0
19.3.2015 18:55

K58a79r24e71l 55P36o28d77h39o70r41s49k31y 3895713432485

Muzete prosim sdelit, kdy jste naposledy jel po nejake bezne frekventovane statovce za tmy? Doporucuji se jit nekam podivat, do nejake hezke zatacky, at ziskate trochu predstavu. Muzete tam treba postavit na krajnici figurinu z krepaku, davam ji tak 15 minut.

Dam muj priklad z posledni doby. Jel jsem v noci trasu Zlicin - Most, coz je 80km za 48min. Shodou okolnosti to vychazi na prumer 100km/h. Za tu dobu jsem predjel 1 kamion, me predjelo asi 10 jinych aut. Dalkovy jsem za tu dobu dal jen parkrat, takze jsem vetsinu casu nevidel nijak zvlast daleko, o zatackach nemluve.

Jiny priklad, Zamberk - HK, prumer 76km (je tam dost vesnic), jel jsem zhruba tak jak ostatni, v jedne obci me predjizdel kamion. Kdybych mel jet vasim stylem, tak jich mam za zadkem hned 10.

Vitejte do reality.

0/0
19.3.2015 20:01

M15a61r59t21i82n 61K66u40ř13í43t77k62a 6147226128305

Žádný samodomo sestavený klumpr. Toto byl Holder - sériová výroba asi jako Vari. To ovšem chlapa neomlouvá.

0/0
19.3.2015 11:34

V41á78c37l50a76v 42G40a54j65e83r 5769620783179

Tak to se omlouvám, nejsem znalec zahradní a malé zemědělské techniky, navíc bych to z té změti plechu a dílů ani nepoznal.

0/0
19.3.2015 13:31

M68i14c31h81a40l 52S56l65a46v95í61č14e24k 1329848982759

Co se předpisů týče, máte za jedna. :-) Ovšem skutečný provoz je o něčem jiném. Při dobrovolném doškolování řidičův 70tých (platilo to tehdy ROH) jsme měli skvělého instruktora. A ten neustále zdůrazňoval 3 "smrtící" paragrafy, které zůstaly dodnes. První z nich byl ten vámi citovaný. Druhý z nich byl o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky a třetí notoricky známý "předvídací". A zároveň na rovinu řekl, že jsou v pravidlech proto, aby se vždy dala vina "přišít" řidiči, přestože jejich striktní dodržování v praxi  je v podstatě nemožné. Modelová situace: silnice druhé třídy a tma. Vjíždíte do ostré pravé. Světla vozidla tedy svítí v podstatě do protisměru, výhled před vozidlem je najednou nějakých 5-10 m. V tomto okamžiku byste musel jet rychlostí max. 5 km/h a můžete předvídat, že pokud za vámi jede další vozidlo, navštíví váš kufr.

V tomto konkrétním případě bych očekával vyjádření, že hlavním viníkem je řidič malotraktoru, jehož vozidlo fakticky představovalo překážku v provozu s tím, že podíl řidiče OA se vyšetřuje. A hned by to bylo o něčem jiném!

A zdůrazňoval ještě jednu věc, která se jakoby zcela vytratila. V jistých dopravních situacích můžete jiného účastníka provozu omezit, ale nikdy jej nesmíte ohrozit!

+1/0
19.3.2015 15:41

V65á28c47l10a58v 91G16a97j37e29r 5299660273779

Ano, souhlasím s Vámi a to se mi taky stává, vidím před sebou ostrou pravou a vzadu kufrolepič. Pak nastupuje to myšlení za ostatní (i za kufrolepiče) a rychlost snižuji pozvolna, když ve světlech vidím stromy tak už zdálky vidím, že bude ostrá pravá. No a pokud před zatáčkou přibrzdím a on to do mne práskne, já brzdil před zatáčkou (tedy mám důvod) a on nedodržel bezpečnou vzdálenost, vina bude na jeho straně. Snížení rychlosti při vjezdu do zatáčky není omezením jiného řidiče. Opravdu jedu tak, abych byl schopen zastavit, kdyby se za zatáčkou něco objevilo. U většiny zatáček nemusím jet 5km/h, ale stačí jen sundat nohu z plynu a z 90 snížit na 50. No a pokud, jak píšete, mám výhled 5-10m, tak opravdu klidně snížím na 5 km/h. Vy byste při výhledu 5-10m jel jakou rychlostí?

0/0
19.3.2015 16:11

M89i77c34h36a18l 58S81l39a71v77í83č22e89k 1539258372259

Potíž je v tom, že do sebe nakonec bouchnete, resp. on do vás. Protože moc času nemáte, zejména za snížené viditelnosti a dotyčný se jistě bude hájit tím, že jste jej úmyslně vybržďoval. Schválně si to někdy večer zkuste tam, kde nehrozí nebezpečí. V ostřejší pravé máte dohled na pravou stranu vozovky skutečně jen pár metrů. A z 90ti na 5 máte intenzivní brzdnou dráhu cca 45 m za sucha. A tím omezením jsem neměl na mysli něco zcela jiného. Jinak myslím, že se v názorech dosti shodujeme, jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že v jistých situacích zákon dodržet nelze. Ono těch nesmyslných věcí je tam víc (viz třeba předjíždění stojící kolony cyklisty vpravo). A stačí otevřít dveře, zrovna když je v mrtvém úhlu.

0/0
19.3.2015 16:32

V31á80c84l10a95v 59G69a68j54e39r 5759410253379

Ono je rozdíl "brždění" (má důvod, zatáčka, přechod apod.) a "vybržďování" (omezování na rovné silnici). Vybržďovače nesnáším, zasluhují pár přes hubu. Když ale někdo přibrzdí před zatáčkou, tak je to OK a musím s tím počítat. Vždyť už jen proto, že on je té zatáčce blíž, vidí do ní a vidí třeba cyklistu, ale já ho ještě nevidím.

0/0
19.3.2015 16:39

M46i79c78h83a24l 46S96l58a89v27í82č88e74k 1329748792269

Ale samozřejmě. Jenže co myslíte, jak se dotyčný bude hájit? Určitě neřekne, jel jsem mu nalepený na zadku jak 4% ale bude tvrdit, že jste náhle prudce změnil rychlost jízdy. Léta jsem měl z práce výhled na 4-proudovou městskou komunikaci a přechod pro chodce. A nebyl snad týden, aby tam nebylo bum. Mrtvý naštěstí za celou dobu jen jeden, ale pomačkaných plechů spousta a vyšetřování na místě nehody vždy trvalo dlouho, ač bylo zdánlivě jednoduché.

0/0
19.3.2015 17:09

V53á22c91l14a44v 45G91a88j80e74r 5659490143529

A vsadil bych se, že ani jednomu z těch, co na té čtyřproudovce nabourali do toho, co zastavil před nimi před přechodem, policajti neuznali argument, že ten před nimi je bržděním před přechodem vybržďoval. Ono opravdu záleží na okolnostech. Kde není zjevný důvod k brždění (přechod, zatáčka, semafor) tam může jít o vybržďování.

0/0
19.3.2015 17:20

M63i39c61h55a75l 19S73l40a22v77í34č32e93k 1829228702939

Nevím, nebyl jsem účastníkem vyšetřování. Spíše než o "vybržďování" jde o pozornost. Již jsem mnohokrát viděl i zažil, že řidič jedoucí vpředu náhle dupnul na brzdy, zejména před přechody. A většinou proto, že "čuměl po výrech" a nesledoval situaci před sebou. A pak to bouchlo. Což je v městském provozu bohužel běžná věc. Ale zrovna tak by v tomto případě vpředu jedoucí řidič mohl být obviněn, že se zcela nevěnoval řízení vozidla. Další bolavou věcí je pak nesmyslné budování přechodů. Nevím, kterého osvícence napadlo, dělat v zastávkách trolejbusů přechody těsně před stanicí. Takže při jeho míjení vám vběhne chodec přímo před vozidlo. Tohle mají dobře ošetřeno Němci, kdy se prostě autobus či trolejbus v zastávce míjet ani předjíždět nesmí. Máme toho na hrbu jako řidiči dost, ale ohleduplnost, ba i prosté použití mozku jakoby se čím dál tím víc vytrácejí, místo aby se vzrůstajícím provozem narůstaly. Zajisté znáte notorické neblikače, šetřící žárovky, předjíždějící "závodníky", jedoucí o 5km/h rychleji, řidiče, pro které je i dvojitá plná čára nesmyslná malůvka a pod. Kdysi mne řízení bavilo, dnes to pro mne představuje otravnou činnost a kdybych k tomu nebyl okolnostmi nucen, auto prodám a vrátím řidičák.

0/0
19.3.2015 17:54

F45r78a59n59t86i12š45e41k 44S42o90k34o65l 7325914501236

Traktůrek měl být v noci osvětlen. Navíc tenhle vypadá amatérsky, tudíž "traktor" vysoce pravděpodobně bez RZ. Na silnici neměl co pohledávat. Traktorista si tu svoji nehodu zavinil víceméně sám.

+3/0
19.3.2015 10:10
Foto

P40a35v45e69l 28H13e16j79n80ý 1784355202239

člověk nemá reflexy stavěné na to aby v osmdesáti stačil zareagovat na nenadálou překážku,to by si měli někteří"závodníci"uvědomit.

0/−2
19.3.2015 10:03

F97r16a68n14t71i13š34e92k 14S51o58k20o43l 7745404491876

O reflexy tady nejde, ale pokud už traktůrek nesplňoval podmínky k provozu na veřejných komunikcích, měl být alespoň osvětlen. Jezdit v noci po silnici na neosvětleném vozidle (jakémkoliv) je dohromady sebevražda a vražda.

+7/0
19.3.2015 10:13

B22o11h39u53s69l81a44v 58K74r60á55l52í17k 2311650169346

Ano - když se sejdou dva nezodpovědní řidiči, často z toho bývá nehoda.

0/0
19.3.2015 13:43

L29u92m27i95r 28N29o46v87a46k 8311923216188

podle slov mluvčího policie musíme tedy všichni jezdit 40km/h a přizpůsobit tak rychlost případným neosvětleným traktůrkům a jiným věcem, které na silnici nemají co dělat...

+19/−1
19.3.2015 9:34

E68d41u48a41r89d 23B19l82a53z46e85k 1683230375735

Tak 40 zrovna né ale hledět! ;-O Chodci!!! jsou také neosvětlení! A vy nemáte na vozidle vepředu reflektory???8-o... Na silnici raději čekejte cokoliv! Ani strom není osvětlen, nemá tam, dle vás, co dělat, ale občas tam "dělá"! :-P

+5/−6
19.3.2015 9:38

A46l60b43e37r53t 37V49l21a55c69h 8256811208172

Uprostřed silnice se Vám občas vyskytne strom? 8-o

Člověče, nejezdíte náhodou "pod vlivem"?

+5/−4
19.3.2015 9:48

J80i44ř23í 64C63v52r85č21e68k 8880756910253

Tak může přes tu silnici spadnout, že ... Nicméně nesvětlený chodce rovnou střílet - to je prostě sebevražda. Jako celoroční cyklista můžu říct, že neosvětlenýho chodce bez reflexních prvků přehlídnete i na tom kole a jedete relativně pomalu vůči autu a ten chodec je ještě tak tupej, že se ani neuhne ani nezakřičí a přitom to kolo svítí jak "vánoční stromek" a on o vás ví, pak se k tomu ještě dozná že vás viděl už dlouho před kolizí.

A neosvětlenej malotraktor? Byl malotraktor způsobilej provozu na pozemní komunikaci ... bez světel těžko.

+2/−1
19.3.2015 9:53

E46d48u80a20r59d 16B18l24a98z69e58k 1823630415905

presne tak naposledy tuto zimu pri prednizdeni kamionu vecer  najednou predemnou vic jak do pulky silnice twdy pres cely levy jizdni pruh!, padly velky smrk. Kamionysta "profesional i kdyz jej musel videt drive a i kdyz jsem pobliknul na nej dke siln. zakona- to aby o me vedel, me nevaroval... Ja nedal driv daljovy abych jej neoslnil. I kdyz jsme jeli po ujetem snehu, diky pocitani s nahlou prekazkou , jsem stacil zpomalit a jen jsem zavadil o spicku stromu. Urazky vyse diskutujiciho o tom ze bych pil pred jizdou, nemijim komentovat... asi je mlad naivni a malo tiho zazil na cestach na rozdil o de me s najetymi vic jak 2.000.000km bez nehody moji vinou.

0/0
19.3.2015 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.